Even wat plaatjes downloaden, komen er zo aan
Vervolg van Beoordeel mijn foto -Deel I-
[Dit bericht is gewijzigd door Yvonnetje op 13-07-2003 15:31]
Hit me
quote:Ik vind het een leuk idee maar volgens mij is vooral die tweede nogal onscherp..
Op zondag 13 juli 2003 16:26 schreef Yvonnetje het volgende:
Men neme roestige lampjes, een stapel oud hout, een Canon Powershot G2, en ziehier het resultaatHit me
"Monster"
BiZa geloof ik, daarin de Muzentoren.
quote:mooie foto!
Op zondag 13 juli 2003 21:08 schreef mvdlubbe het volgende:
3.BiZa geloof ik, daarin de Muzentoren.
muzentoren in den haag is erg mooi!
[Dit bericht is gewijzigd door Xilantof op 13-07-2003 21:17]
quote:Deze watertoren heb ik dit weekend ook gefotografeerd!
Op zondag 13 juli 2003 20:22 schreef mvdlubbe het volgende:
[afbeelding]
quote:
Op zondag 13 juli 2003 21:08 schreef mvdlubbe het volgende:
3.BiZa geloof ik, daarin de Muzentoren.
-mooi!-
deze had ik al in het vorige deel geplaatst, maar ik vind dat ie meer aandacht verdient.
[edit]ik wil ook genadeloze kritiek! [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door tonja op 14-07-2003 17:44]
quote:
Op zondag 13 juli 2003 21:17 schreef Briggy het volgende:[..]
Deze watertoren heb ik dit weekend ook gefotografeerd!
Zit wel een hoop troep voor (bomen en huisje enzo).
quote:Vind ik dan..
Op maandag 14 juli 2003 01:27 schreef mvdlubbe het volgende:[..]
.
Zit wel een hoop troep sfeerbevorderende objecten voor (bomen en huisje enzo).
quote:'t Is idd mijn mening. Want ik zie dat ding vaak van ver en dan staat-ie helemaal alleen fier in de duinen. En als je dan in de buurt komt staat er allerlei rotzooi omheen. Nja.
Op maandag 14 juli 2003 14:03 schreef portier het volgende:[..]
Vind ik dan..
quote:Mooie foto's!! Vooral die 2e is strak.
Op maandag 14 juli 2003 14:10 schreef Mannekino het volgende:
[afbeelding]
doorkijkje
blaadjes
volle maan
macroshot van een steentje
------------------
BHV expo groep rally, even kijken of ie ze bij kan houden(en ik)
de bocht door
vanaf een brug
volgas en heel dichtbij
kp "de hel", achtmaal
genadeloze kritiek wordt ten zeerste op prijs gesteld
quote:Jammer, had je meer mee kunnen doen. Nu is er teveel groen te zien. Krapper croppen en ik denk dat het mooier is als je aan de andere kant van het groen staat... (dan heb je geen doorkijkje meer, maar wel een leuke foto
Op maandag 14 juli 2003 16:29 schreef speedcore het volgende:
m`n eerste wankele stapjes in de wondere wereld van de fotografie. Geschoten met een fuji s602 zoom.doorkijkje
quote:Uuhm
[afbeelding]blaadjes
quote:Te lange sluitertijd en bewogen. Als je de sluitertijd niet in kan stellen, zet je flits aan en dek deze af. Dan heb je een korte sluitertijd gecreeerd.
[afbeelding]volle maan
quote:Beetje nietszeggend en niet helemaal scherp.
[afbeelding]macroshot van een steentje
quote:Ziet er goed uit. Jammer dat je bij amateurrally altijd zo'n stuk sfeer mist. Geen mooie racebaan op de achtergrond e.d. maar een wegwijzer
------------------
BHV expo groep rally, even kijken of ie ze bij kan houden(en ik)[afbeelding]
de bocht doorvanaf een brug
volgas en heel dichtbij
quote:Jammer, dit was dus een hele leuke foto geworden als je 1. de flits had uitgezet (nummerbord licht op) en als de foto 2. niet bewogen was. Verder is de sfeer hier wel lekker. Nachtracen
[afbeelding]kp "de hel", achtmaal
quote:No doubt, je bent goed bezig. Veel foto's maken is de beste training, zie maar wat je met mijn vage kritiekjes doet, ik ben ook maar ik
genadeloze kritiek wordt ten zeerste op prijs gesteld
-edit-
Ow, en idd, resize de boel even...
Da's weer zo'n gebouw in Den Haag. .
Deze foto heb ik vandaag gemaakt precies 1 jaar later met mijn sony DSC-F707
quote:1: Mooie foto!
Op dinsdag 15 juli 2003 12:29 schreef Nerd het volgende:
Niet met de beste scanner ingescand, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden. Als ik wat tijd heb wil ik nog wat meer foto's inscannen.
[afbeelding]
2: Wat is het? En het lijkt wel getekend?
quote:Erg mooie foto
Op woensdag 16 juli 2003 19:31 schreef Hezhi het volgende:
Deze foto is er eentje uit een reeks van vele, maar deze vond ik het best gelukt..
Geschoten met een Olympus 3030..
[afbeelding]
quote:Blijkbaar is er geen kritiek op mijn foto,
Op woensdag 16 juli 2003 18:31 schreef Nerd het volgende:
Iemand nog 'genadeloze kritiek'?
quote:Idd
Op woensdag 16 juli 2003 20:05 schreef druide10 het volgende:[..]
Blijkbaar is er geen kritiek op mijn foto,
,
quote:Eens kijken of dit werkt, anders mail ik um wel:
Op woensdag 16 juli 2003 19:58 schreef portier het volgende:[..]
Erg mooie foto
Heb je deze misschien full-size voor mij? Kan evt naar mijn email gestuurd worden (zie profiel).
[edit] Maar even een linkje ervan gemaakt
[Dit bericht is gewijzigd door Hezhi op 16-07-2003 21:03]
quote:Maak er ff een linkje van
Op woensdag 16 juli 2003 20:35 schreef Hezhi het volgende:[..]
Eens kijken of dit werkt, anders mail ik um wel:
[afbeelding]
quote:Zo heb ik um geschoten:
Op woensdag 16 juli 2003 20:48 schreef portier het volgende:[..]
Maak er ff een linkje van
En heb je de foto zelf niet origineel? Die zou ik graag willen
quote:404 enzo
Op woensdag 16 juli 2003 21:07 schreef Hezhi het volgende:[..]
Zo heb ik um geschoten:
origineel
quote:Ik snap er niks van, bij mij doet ie het gewoon, maar de foto is via mail onderweg
Op woensdag 16 juli 2003 21:13 schreef portier het volgende:[..]
404 enzo
![]()
En komt weer net zo hard terug, je mail adres doet het niet
[Dit bericht is gewijzigd door Hezhi op 16-07-2003 21:37]
quote:Waarschijnlijk issie niet aangekomen (omdat een fijne crewcollega mijn mailbox had volgegooit), dus gaarne even opnieuw
Op woensdag 16 juli 2003 21:26 schreef Hezhi het volgende:[..]
Ik snap er niks van, bij mij doet ie het gewoon, maar de foto is via mail onderweg
En komt weer net zo hard terug, je mail adres doet het niet
quote:Een sneeuwschuiver op een verhoogde snelweg in Amerika op een heldere ochtend. Blauwe lucht wordt dus wit op zwart-wit (met behulp van een filter) en de onderkant was al wit vanwege sneeuw!
Op woensdag 16 juli 2003 18:36 schreef portier het volgende:[..]
2: Wat is het? En het lijkt wel getekend?
Niet getekend dus
genomen met een powershot a70.
kritiek is welkom
[Dit bericht is gewijzigd door tonja op 17-07-2003 13:48]
quote:Ik heb em voor je uitgezoomd
Op dinsdag 15 juli 2003 01:10 schreef mvdlubbe het volgende:
[afbeelding]Da's weer zo'n gebouw in Den Haag.
.
quote:he gadverdamme, wat een ettertje ben jij.
Op vrijdag 18 juli 2003 02:00 schreef Mannekino het volgende:
Ja iemand die aan het vliegeren is? Wat heeft dat met fotografie te maken?
Het metro station bij mij om de hoek...
Twee blinde vrouwen die elke dag op dezelfde plek in het centrum van Santiago (Chile) zitten...
Een vriend waar ik mee samenwoon (die ook al wel vaker langs is gekomen op het forum) in diepe gedachten verzonken. Is misschien iets onderbelicht maar vind zelf de uitstraling op de foto wel mooi...
En nog twee fotos van de schaakclub op Plaza de armas in het centrum van Santiago. Voor een lullige 50 eurocent kan je zelf ook plaats nemen en de hele dag schaken... (ben zelf ingemaakt, maar kan dan ook niet heel goed schaken
)
Ik ben zelf niet echt heel erg te spreken over de scan kwaliteit maa dat heb ik dan ook niet zelf in de hand...
Graag commentaar!
Of dit kraantje het nog doet weet ik niet, maar volgens mij was dat groene niet altijd zo
Een ontzettend fout beschuitblik om het raam omhoog te houden; deze gaat misschien meedoen voor de wedstrijd.
Deze ketting hield de deur en de muur bij elkaar, omdat het slot niet meer werkte
Tsjah, misschien dat ik hem niet precies in het midden had moeten plaatsen...
Geen wonder dat er niemand meer woont :-)
De deur naar het zolderkamertje. Er zit alleen geen vloer meer in
Fototechnisch zo saai als wat natuurlijk, maar het plaatje an sich is wel leuk
quote:Tjah, bij die bovenste was het eigenlijk onvermijdelijk, maar bij die onderste vind ik het wel meevallen...Gewoon lekker licht
Op zondag 20 juli 2003 10:31 schreef DutchBlood het volgende:
Ik zie op:
[afbeelding]
en [afbeelding]overbelichting..
Welke camera?
Ik ben gisteren geinformeerd door diegeen die de letsgodigital website aanstuurd, dat ik met een ingezonden foto winnaar ben geworden van de week! Krijg nu mijn foto teogestuurd op formaat van 20X30 .. toch leuk.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden
Link naar de page- foto is te groot voor op het forum-
Greet|Z DaaN
ik ben niet zo zeker van deze, ik vind hem wel apart geworden.. genomen in een kerk in Praag.
en deze...
quote:Ik denk dat de foto mooier was geweest, als je de horizon wat "hoger" had 'gelegd'. Veel mensen nemen foto's met de horizon precies in het midden, ik vindhet altijd mooi als die ergens anders ligt!
Op zondag 20 juli 2003 15:36 schreef safumufh het volgende:
[afbeelding]sahara Tunesie
quote:Inderdaad, let op 'the rule of thirds'!
Op zondag 20 juli 2003 19:27 schreef inkie1010 het volgende:[..]
Ik denk dat de foto mooier was geweest, als je de horizon wat "hoger" had 'gelegd'. Veel mensen nemen foto's met de horizon precies in het midden, ik vindhet altijd mooi als die ergens anders ligt!
Daarnaast vind ik de kleuren op die foto een beetje dof
ik zie er een gezicht in. met een hand met uitgestoken wijsvinger rechtsboven.
maar verder issut vast wel saai ofzo.
quote:mooi, bijna surrealistische plaatjes.
Op maandag 21 juli 2003 00:37 schreef lovegrrl het volgende:
strand van Lemmer..
[afbeelding]het FC woudagemaal in de verte -de uitstekende punt in de lucht
[afbeelding]
[edit] ik vind de tweede het mooiste [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door tonja op 21-07-2003 01:04]
Ik ben sinds gisteren namelijk de trotse bezitter van een HP Photosmart 735 camera, dus hier kunnen jullie binnenkort getuige zijn van hoe ik geleidelijk mijn fotografische vaardigheden ontwikkel.
Nu is het echter nacht en ik zit thuis achter mijn computer, dus er valt nu niet veel bijzonders te fotograferen. Maar jullie horen nog van mij.
quote:Hey Offy ik had deze foto's nog niet gezien, die foto met die deur is leuk qua standpunt en geeft ook goed 'verval' weer.
Op zondag 20 juli 2003 00:13 schreef Offy het volgende:
Vanmiddag kwamen we een oud boerderijtje tegen, die al een paar jaar leegstaat. (Dak ingestort e.d.). Heeft een paar leuke foto's opgeleverd! (Misschien dat er wat tussenzit voor de fotowedstrijd, meer vervallen dan dit wordt het niet denk ik
)
Graag commentaar!
Of dit kraantje het nog doet weet ik niet, maar volgens mij was dat groene niet altijd zo
[afbeelding]Een ontzettend fout beschuitblik om het raam omhoog te houden; deze gaat misschien meedoen voor de wedstrijd.
[afbeelding]Deze ketting hield de deur en de muur bij elkaar, omdat het slot niet meer werkte
[afbeelding]Tsjah, misschien dat ik hem niet precies in het midden had moeten plaatsen...
[afbeelding]Geen wonder dat er niemand meer woont :-)
[afbeelding]De deur naar het zolderkamertje. Er zit alleen geen vloer meer in
[afbeelding]Fototechnisch zo saai als wat natuurlijk, maar het plaatje an sich is wel leuk
[afbeelding]
quote:Ik heb jou meerdere malen commentaar zien hebben op anderen, typisch een voorbeeld van je weet met je mond hoe het moet maar als je zelf aan de slag gaat ben je er ook nog lang niet.
Op zondag 20 juli 2003 21:17 schreef Mannekino het volgende:
[afbeelding]
Het onderwerp van de foto is leuk, boeiend, alleen de weergave vind ik persoonlijk nogal saai de gruwelijk dodelijke grijze rand benadrukt dat nogeens.
Teveel steel voor mijn idee, ander standpunt was interessanter, de kleuren en scherpte diepte spreken overigens wel.
quote:Jah, daar heb ik ook overgetwijfeld, maar ik vond die andere twee gewoon mooier. De kleuren zijn een beetje dof, (past misschien wel bij verval...mjah) en hij is me iets te rommelig.
Op maandag 21 juli 2003 08:45 schreef Kimmie het volgende:[..]
Hey Offy ik had deze foto's nog niet gezien, die foto met die deur is leuk qua standpunt en geeft ook goed 'verval' weer.
Als ik een grote fout heb begaan merk ik het wel bij de puntentelling
quote:nope, niks bewerkt
Op maandag 21 juli 2003 00:50 schreef tonja het volgende:[..]
mooi, bijna surrealistische plaatjes.
is het bewerkt?[edit] ik vind de tweede het mooiste [/edit]
Als het op de kleine versie slecht te zien is download het orgineel (1.24 Mb) op:
quote:Leuke foto! Alleen vind ik dat heuveltje helemaal vooraan een beetje 'vervelend' ...Alsof 'ie erop is geplakt
Op maandag 21 juli 2003 22:09 schreef smartyMarty het volgende:
Hier een foto met een enorme scherpte-diepte. Foto technisch vind ik het weinig voorstellen, maar de diepte is erg mooi.Als het op de kleine versie slecht te zien is download het orgineel (1.24 Mb) op:
ook optie voor fotowedstrijd
Een meeuw:
Een stuk van de vuurtorenlamp op Veiholmen:
De haven van Veiholmen:
Nog een stukje haven:
Op de terugweg bij Geiranger nog een stuk ijs gevonden in een meer (op zo'n 1200-1500 meter hoogte):
En tot slot een foto die ik buiten een boot-en visgereibewaarplaats (geen idee hoe het heet, een soort van 'garage' om je boot in te leggen)genomen heb.
NB Dit zijn dezelfde vissen als die aan de fotowedstrijd mee doen.
Helaas was het nogal slecht weer, dus de lichtverhoudingen zijn niet bepaald optimaal te noemen.
Iemand commentaar op deze foto's?
quote:Pardon, crossposten?.... sigh
Op dinsdag 22 juli 2003 22:49 schreef snoop het volgende:
[afbeelding]Beoordeel nou eens :/
quote:Crossposten is dat je iets (bijv 1 foto) in meerdere topics zet. Wat ik dus in dit geval heel normaal vind. Dat zeiken zijn we wel een beetje van hem gewend ondertussen
Op woensdag 23 juli 2003 00:23 schreef snoop het volgende:
crossposten? was dat nou weer? en wat het ook mag wezen, waarom moet je nou zeiken, is dat echt nodig?
De foto zelf is trouwens ontzettend lief, heb je hem ook in kleur?
quote:ivm crossposten: twee totaal verschillende topics...
Op woensdag 23 juli 2003 00:58 schreef Offy het volgende:[..]
Crossposten is dat je iets (bijv 1 foto) in meerdere topics zet. Wat ik dus in dit geval heel normaal vind. Dat zeiken zijn we wel een beetje van hem gewend ondertussen
De foto zelf is trouwens ontzettend lief, heb je hem ook in kleur?
quote:Whehe cool!
Op woensdag 23 juli 2003 07:33 schreef KamikazeKoe het volgende:
[afbeelding]
Foto gemaakt in Rotterdam, de koopgoot. Nou?
Ow ja, de dropshadow effecten komen door PhotoShop. Moet ik er nog uitslopen uit de action.
[Dit bericht is gewijzigd door NiteSpeed op 25-07-2003 04:55]
Vesoul, Frankrijk rechts bij de bomen, heb ik een hek weggehaald, vond ik niet mooi staan
samsung 350SE
[Dit bericht is gewijzigd door Zapje op 25-07-2003 15:38]
quote:Erg mooi & stijlvol! Hoe heb je dit gedaan?
Op woensdag 23 juli 2003 07:33 schreef KamikazeKoe het volgende:
[afbeelding]
Mijn 2 "beoordeel-maar-foto's"
Welke is het mooist en waarom? En wat vind je verder van de foto's?
quote:Ik vind ze overbelicht, onscherp en qua compositie niet spannend.
Op vrijdag 25 juli 2003 15:50 schreef Yvonnetje het volgende:Mijn 2 "beoordeel-maar-foto's"
Welke is het mooist en waarom? En wat vind je verder van de foto's?
Het is een leuk idee. Probeer het eens met wat meer scherptediepte, zonder flits maar met lampje. Probeer de knikkers niet zo in het midden van het plaatje te zetten, maar ietsje schuin onder of boven. Iets van een lijn maakt het imho ook wat spannender.
- edit -
Mooi maar veel te groot. Resizen!
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 30-07-2003 15:27]
Wel leuk id maar beetje spanningloos idd... Probeer het wat dynamischer te maken (macro van een voorliggende knikker waarbij de rest onscherp is en wat leuke belichting of iets dergelijks)
Maar goed ik ben ook maar een beginner dus weet er ook geen ruk vanaf hier ook een knikker van mij
http://home.deds.nl/~bylo/knikker.jpg
- edit -
Resizen AUB! Een breedte van 550 pixels past precies in de breedte van het forum.
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 30-07-2003 15:28]
- edit -
Resizen AUB! Een breedte van 550 pixels past precies in de breedte van het forum.
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 30-07-2003 15:28]
quote:Lijkt mij ook. Zoiets ofzo:
Op vrijdag 25 juli 2003 21:46 schreef Radiohoofdje het volgende:
Als je wat van die lucht afhaalt vind ik hem nog veel mooierNou is er zoveel lucht en het onderste gedeelte van de foto is nou juist zo mooi
http://home.wanadoo.nl/supercafone/fok/cavemania.jpg
- edit -
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 30-07-2003 15:29]
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=224711
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=224714
- edit -
Ik heb sinds een maande ongeveer de Canon powershot A70 in mijn bezit. Leuk toestel (alhoewel mijn verstand van fotografie 0,0 is), en ik vind de foto's er goed uitzien.
Nou was ik wezen beachvolleyballen en heeft een vriendin van mij, die tevens de ballen verstand van fotografie heeft en nog nooit eerder een digitale camera had gebruikt, en foto gemaakt van een sprongservice.
Zelf ben ik helemaal weg van deze foto, hoogstwaarschijnlijk omdat het volleybaltechnisch een perfecte foto is (redelijk in de lucht, perfecte spanboog etc.) Nou was ik benieuwd hoe deze foto fototechnisch in elkaar steekt.
Volgens mij kan ik één minpuntje noemen, dat is dat de bal net boven uit het beeld is nog. Kan iemand mij even op mijn plaats wijzen
http://www.stooker-web.nl/fotogallery/albums/userpics/Beachvolley/Duinen_02.JPG
- edit -
ps. volleybaltips zijn altijd welkom
Ik was al lang blij dat ze op het goede moment klikte. Welke afmetingen mogen die foto's die je hier post eigenlijk hebben?
Groeten !!
quote:De foto was interessanter geweest als het beeld niet gecentreerd was. Een paar stappen opzij en de vliegeraar staat aan de ene kant van de foto met de vlieger aan de andere kant van de foto.
Op donderdag 17 juli 2003 13:32 schreef tonja het volgende:[afbeelding]genomen met een powershot a70.
kritiek is welkom
deze vind ik zelf iets minder
quote:Ze zijn zo donker en flets... gooi de brightness en contrast eens omhoog, dan zouden ze wat beter uit de verf moeten komen.
Op dinsdag 29 juli 2003 21:06 schreef druide10 het volgende:
deze heb ik vanavond gemaakt, dus kom maar op met kritiek. Ik leer er alleen maar vandeze vind ik zelf iets minder
quote:Een iets langere sluitertijd was mooier geweest imo, dan had je de beweging van het water nóg beter vastgelegd... nu zit het echt nét tussen het water bevriezen en de beweging vastleggen in.
Op woensdag 30 juli 2003 14:40 schreef bopp het volgende:
[afbeelding]
Vorige week gemaakt in yosemite park (california)
't was de eerste keer dat ik gebruik maakte van m'n digicam, vind 'm persoonlijk wel mooi.
quote:tnx voor de tip
Op woensdag 30 juli 2003 16:20 schreef Lithion het volgende:[..]
Een iets langere sluitertijd was mooier geweest imo, dan had je de beweging van het water nóg beter vastgelegd... nu zit het echt nét tussen het water bevriezen en de beweging vastleggen in.
quote:het is een te gek idee. het doet me aan escher tekeningen denken.
Op zondag 3 augustus 2003 20:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
trappen bij een waterbron in India.. vond hem zelf wel erg apart geworden....
misschien valt er nog wat te soepen?
quote:het staat in msn commuities en die comprimeert nogal erg...
Op zondag 3 augustus 2003 20:54 schreef tonja het volgende:[..]
het is een te gek idee. het doet me aan escher tekeningen denken.
jammer alleen dat het geheel overbelicht, flets en niet al te scherp is.misschien valt er nog wat te soepen?
het 4MP origineel is stukken beter vwb je kritiek...
quote:voor wat betreft?
Op zondag 3 augustus 2003 21:18 schreef tonja het volgende:
vwb?
wat doe ik hier fout, alles standaard behalve sluitertijd van 15 seconde, die plaat zit vol met verkeerde pixels.. Nikon D100 (sorry voor de grote file maar anders valt het minder op)
edit.. op de juiste server
[Dit bericht is gewijzigd door Re op 04-08-2003 10:07]
Vond ik nog in een mapje,
is dit wat
quote:ja, mooi kruisje.
Op maandag 4 augustus 2003 09:52 schreef Re het volgende:
[afbeelding]wat doe ik hier fout, alles standaard behalve sluitertijd van 15 seconde, die plaat zit vol met verkeerde pixels.. Nikon D100 (sorry voor de grote file maar anders valt het minder op)
quote:ja dom dat kruisje (cookies en op photoshare).... ik ga hem even anders uploaden
Op maandag 4 augustus 2003 09:56 schreef KidPaddle het volgende:[..]
ja, mooi kruisje.
zonder gekeken te hebben: last van hot pixels.
15 seconden is lang. en hot pixels worden zichtbaar, aanzetten van Noise Reduction helpt.
quote:en ik had mijn manual inderdaad wat beter moeten lezen
Op maandag 4 augustus 2003 09:57 schreef Re het volgende:[..]
ja dom dat kruisje (cookies en op photoshare).... ik ga hem even anders uploaden
quote:Ik voel me....
Op maandag 4 augustus 2003 09:55 schreef yvonne het volgende:
[afbeelding]Vond ik nog in een mapje,
is dit wat
genegeerd *snik*
Ik ga een R&P topic openen
quote:Heej, het is een slechte foto, maar je bent FA, dus niemand durft er wat over te zeggen
Op maandag 4 augustus 2003 19:42 schreef yvonne het volgende:[..]
Ik voel me....
ja, ik voel me....genegeerd *snik*
Ik ga een R&P topic openen
Anyway, beetje donker imho, had wat langere sluitertijd mogen hebben. Maar verder is het een leuke locatie
quote:Daar hebben meer mensen last van hoor.......
Op maandag 4 augustus 2003 20:21 schreef tonja het volgende:
en bedankt allemaal voor het commentaar op mijn foto's
quote:Ok dan...
Op maandag 4 augustus 2003 20:21 schreef tonja het volgende:
en bedankt allemaal voor het commentaar op mijn foto's
De tweede vind ik wel mooi. Mooi hoe die driehoeksvorm er uit komt
http://www.klearvision.nl/images/13.jpg
groeten
Ewout
Tonja: die foto van t neefje is wel leuk, al vraag ik me wel af of die uitsnede zo ook bedoeld is, of is het achteraf zoeken naar een leuk plaatje van een foto geworden? anyways, wel een leuke foto.
Bij die andere vind ik het contrast tussen voor en achter niet groot genoeg. De voorgrond had wat scherper gekund, de achtergrond (graffiti) wat minder, en de sluitertijd langer. Het idee is leuk, dat zeker!
quote:Niet mijn smaak, maar wel goed genomen.
Op maandag 4 augustus 2003 23:13 schreef Dr.Faustus het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?
bloemen!!!!
http://www.klearvision.nl/images/18.jpghttp://www.klearvision.nl/images/13.jpg
groeten
Ewout
quote:Mooi mooi!
Op maandag 4 augustus 2003 23:13 schreef Dr.Faustus het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?
bloemen!!!!
http://www.klearvision.nl/images/18.jpghttp://www.klearvision.nl/images/13.jpg
groeten
Ewout
quote:Aparte foto met een mooie compositie vind ik.
Op zondag 3 augustus 2003 12:43 schreef tonja het volgende:
dance valley bezoekers bij sloterdijk.
quote:Ik vind het wel iets hebben, echter zoals ook al werd genoemd lijkt het huisje scheef te staan. Echter de sfeer van het huisje en de kleur e.d. maakt toch dat ik me op een vreemde manier aangetrokken voel.
Op maandag 4 augustus 2003 09:55 schreef yvonne het volgende:
[afbeelding]Vond ik nog in een mapje,
is dit wat
Wat vinden jullie er van ???
boom van onder uit bekeken (liggend aan een zwembad)
- edit -
Foto gewijzigd in link i.v.m. grootte. Kom op, jongens! Resizen die foto's!
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 19-08-2003 14:18]
quote:<zucht>
Op donderdag 14 augustus 2003 09:18 schreef CBAS-79 het volgende:
[afbeelding]boom van onder uit bekeken (liggend aan een zwembad)
http://www.nitespeed.nl/album/Vakantie_2003_Malgrat_de_Mar//Resize%20of%20IMG_3844.JPG
http://www.nitespeed.nl/album/Vakantie_2003_Malgrat_de_Mar//Resize%20of%20IMG_3846.JPG
http://www.nitespeed.nl/album/Vakantie_2003_Malgrat_de_Mar//Resize%20of%20IMG_3850.JPG
http://www.nitespeed.nl/album/Vakantie_2003_Malgrat_de_Mar//Rotation%20of%20Resize%20of%20IMG_3885.JPG
Dit is de enige albino gorilla in de wereld.
En hier wat foto's van het Sagrada Familia. Een enorm bouwwerk ontworpen door gaudí. Er wordt al meer dan 120 jaar aan gewerkt.
http://www.nitespeed.nl/album/Vakantie_2003_Malgrat_de_Mar//Resize%20of%20IMG_3898.JPG
En een linkje, omdat de img tag kuren heeft naar de in mijn ogen mooiste foto.
http://www.nitespeed.nl/album/Vakantie_2003_Malgrat_de_Mar//Resize%20of%20IMG_3905.JPG
- edit -
Als je ze zelf naar 500 pixels breed had geresized was er niets aan de hand geweest. Foto's gewijzigd in links.
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 19-08-2003 14:20]
bewust B&W geschoten trouwens.
quote:Mooi scherp, en de achtergrond blurry.
Op zondag 17 augustus 2003 20:58 schreef rique het volgende:
Ik had deze net ook al gepost in het digi-fototopic maar nu nog een keer specifiek om beoordeeld te worden.bewust B&W geschoten trouwens.
quote:orchideen zijn nou net bloemen die ik graag in kleur zie
Op zondag 17 augustus 2003 20:58 schreef rique het volgende:
Ik had deze net ook al gepost in het digi-fototopic maar nu nog een keer specifiek om beoordeeld te worden.bewust B&W geschoten trouwens.
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=272769
ik heb er even een url van gemaakt want kleiner vind ik em niet mooi (hij is zo al verkleind )
het is in Duitsland, een boom die ik heb gefotografeerd s'middags. wat vinden jullie ervan? ik vind hem wel mooi gedetailleerd, zeker omdat ik maar één poging heb gewaagd met mijn onervaren fotograafhand
4 losse foto's, ingescand, gephotoshopped, kadertjes er omheen, et voila
http://wdka.hro.nl/~0549992/index.htm
*hij wil nog wel even toevoegen dat alle links die gelegd kunnen worden met de werkelijkheid met een korreltje zout genomen moeten worden.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:57 schreef Yvonnetje het volgende:
[afbeelding]4 losse foto's, ingescand, gephotoshopped, kadertjes er omheen, et voila
quote:Dat vind ik juist het leuke van die foto, de bewegingsonscherpte. als ik een statief bij me had gehad had ik juist een nog langere sluitertijd genomen.
Op donderdag 14 augustus 2003 08:38 schreef Khalistro het volgende:[..]
http://members.lycos.nl/estera70/sloterdijkdancevalley.jpg
Aparte foto met een mooie compositie vind ik.
Vooral ook die strakke driehoek vorm met die graffiti als achtergrond.
Alleen erg jammer van die "bewegende" mensen. Een iets kortere sluitertijd was beter tot zijn recht gekomen. Wellicht kun je er met Photoshop nog wat mooiers van maken
Berlijn - De muur
Berlijn - Gebouw van Deutsche Bahn
Berlijn - In de koepel van de Reichstag
Berlijn - Monument
Tsjechie - Terezin
Lissabon - De tram
Praag - Roltrap bij de metro
Lekker zitten in het gras
Dit zijn de eerste foto's die ik hier ooit op het forum gepost heb, ben benieuwd wat jullie er van vinden
Ik denk dat Berlijn - Monument in kleur mooier is, je moet niet altijd die kleurtoon willen gebruiken . Een gewone foto kan ook mooi zijn!
Maar verder kijk ik uit naar meer foto's van je!
quote:Thanx!
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:12 schreef portier het volgende:
Wow, ooooh en top! Waren de woorden die in mij opkwamen. Alleen de eerste foto vind ik beetje tegenvallen (storend element bovenin en de letters maar gedeeltelijk op de foto), maar de rest is echt super!Ik denk dat Berlijn - Monument in kleur mooier is, je moet niet altijd die kleurtoon willen gebruiken
. Een gewone foto kan ook mooi zijn!
Maar verder kijk ik uit naar meer foto's van je!
Bij de eerste foto was er inderdaad een luchtballon die de hele tijd opgelaten werd (zit aan een touw oid. vast). Van het monument zal ik de kleurenfoto eens opzoeken.
Hier nu weer een paar foto's
Een brug in de Tsjechische plaats Beroun (30km van Praag)
Kaufhof en de Fernsehturm op de Alexanderplatz in Berlijn
Galeries Lafayette in Berlijn
Een verkeersbord in het zuiden van Portugal
Een stuk spoor bij voormalig concentratiekamp Theresienstadt
Ben weer benieuwd naar jullie reacties!
quote:Mooie foto's, alleen die eerste vind ik een beetje rommelig.
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:59 schreef MrSlide het volgende:
[afbeelding]
Berlijn - Potsdamer Platz[afbeelding]
Berlijn - De muur[afbeelding]
Berlijn - Gebouw van Deutsche Bahn[afbeelding]
Berlijn - In de koepel van de Reichstag[afbeelding]
Berlijn - Monument[afbeelding]
Tsjechie - Terezin[afbeelding]
Lissabon - De tram[afbeelding]
Praag - Roltrap bij de metro[afbeelding]
Lekker zitten in het grasDit zijn de eerste foto's die ik hier ooit op het forum gepost heb, ben benieuwd wat jullie er van vinden
quote:Ik heb bij al deze foto's het idee dat je ze wat verder weg had moeten nemen. Zoals die foto van Galeries Lafayette in Berlijn, iets verder weg, en een ander moment (rustiger of drukker). Nu is het wel een mooie foto, maar ik mis wat spanning.
Op zondag 24 augustus 2003 21:15 schreef MrSlide het volgende:[..]
Thanx!
Bij de eerste foto was er inderdaad een luchtballon die de hele tijd opgelaten werd (zit aan een touw oid. vast). Van het monument zal ik de kleurenfoto eens opzoeken.
[afbeelding]
Een brug in de Tsjechische plaats Beroun (30km van Praag)[afbeelding]
Kaufhof en de Fernsehturm op de Alexanderplatz in Berlijn[afbeelding]
Galeries Lafayette in Berlijn[afbeelding]
Een verkeersbord in het zuiden van Portugal[afbeelding]
Een stuk spoor bij voormalig concentratiekamp TheresienstadtBen weer benieuwd naar jullie reacties!
Wie kent de locatie
quote:Parijs?
Op zondag 24 augustus 2003 22:32 schreef sander0105 het volgende:
De enige 2 analoge foto's die goed gelukt zijn (analoge pentax camera uit 1982 waar geen batterij meer voor te krijgen is SUX)
Wie kent de locatie
quote:Nederlands station... In de buurt van Amsterdam?
...
[afbeelding]
[afbeelding]Wie kent de locatie
quote:Er hebben ooit eerder foto's van dat Station hier in FOT gestaan.... Gemaakt door iemand anders, weet alleen niet door wie...
Op maandag 25 augustus 2003 01:10 schreef Short_stop het volgende:[..]
Nederlands station... In de buurt van Amsterdam?
[Dit bericht is gewijzigd door sander0105 op 25-08-2003 09:54]
quote:Nou, dan had ik met Nederlands station dus gelijk en met in de buurt van Amsterdam bijna want het ligt op de route Den Haag (waar ik woon) - Amsterdam..., ik wil een troostprijs!
Op maandag 25 augustus 2003 09:49 schreef sander0105 het volgende:
Parijs, Amsterdam.... nee sorryhet is de Mandelabrug die de A12 oversteekt bij zoetemeer. Het hoort bij Station zoetermeer
quote:klik hier voor de uitleg...
Op maandag 25 augustus 2003 12:35 schreef Burly het volgende:
hoe plaats je een foto?
Je moet ergens een foto parkeren en daar dan een link naar plaatsen tussen img tags...
weet zo niet hoe ik het plaatje doorklikbaar kan maken, dus hier de url van de foto in het groot:
http://www.dse.nl/~annegien/boot.jpg
quote:Mooie kleuren en wow, die lucht is heeeel mooi! Enige puntje van kritiek dat ik heb is dat je de compositie misschien iets spannender had kunnen maken maar ik zou niet weten hoe.... Mooie foto vind ik!!!
Op maandag 25 augustus 2003 22:48 schreef SilverStar het volgende:
de kwaliteit van de scanner is een beetje brak.. moet ik nog een beetje bewerken in photoshop. verder ben ik benieuwd naar meningen van anderen
weet zo niet hoe ik het plaatje doorklikbaar kan maken, dus hier de url van de foto in het groot:
quote:Zeer creatieve manier om een zonsondergang vast te leggen! Is weer eens wat anders als al die 'standaard' zonsondergangen.
Op maandag 25 augustus 2003 22:48 schreef SilverStar het volgende:
de kwaliteit van de scanner is een beetje brak.. moet ik nog een beetje bewerken in photoshop. verder ben ik benieuwd naar meningen van anderen
ben van plan deze in te sturen naar de fotowedstrijd van de reisorganisatie(Topic travel).
Dus, comments?
quote:Er zijn maar weinig varianten waarbij het geoorloofd is de horizon in het middengedeelte van het beeld te plaatsen. De enige reden die ik hier kan verzinnen is dat de horizon praktich doorloopt in de dijk/pier. Dit is voor de technische fotograaf geen geldige reden denk ik.
Op maandag 25 augustus 2003 23:22 schreef DutchBlood het volgende:
[afbeelding]ben van plan deze in te sturen naar de fotowedstrijd van de reisorganisatie(Topic travel).
Dus, comments?
quote:Moet me helaas bij jereon aansluiten. In de meeste gevallen wordt een foto waarbij je je aan de derden regel houdt ook interessanter op de een of andere manier. In jouw geval dus of meer zee of meer lucht.
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:33 schreef Jereon het volgende:[..]
Er zijn maar weinig varianten waarbij het geoorloofd is de horizon in het middengedeelte van het beeld te plaatsen. De enige reden die ik hier kan verzinnen is dat de horizon praktich doorloopt in de dijk/pier. Dit is voor de technische fotograaf geen geldige reden denk ik.
En dan hebben we hier nog een verschijnsel van de plaatselijke centrale. Stoom afblazen. Dit gebeurde ook toen er sprake was van code rood tijdens het hittegolfje.
[Dit bericht is gewijzigd door jant op 28-08-2003 13:32]
quote:Dus die horizon moet eik helemaal te zien zijn?
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:33 schreef Jereon het volgende:[..]
Er zijn maar weinig varianten waarbij het geoorloofd is de horizon in het middengedeelte van het beeld te plaatsen. De enige reden die ik hier kan verzinnen is dat de horizon praktich doorloopt in de dijk/pier. Dit is voor de technische fotograaf geen geldige reden denk ik.
quote:Nee, dat is een foto regel, dat je de horizon niet in het midden zet, maar op 1/3e van boven of onder. Net als je een ander onderwerp op 1/3e van de zijkant hoort te zetten. Dat maakt een foto vaak een stuk leuker om naar te kijken.
Op donderdag 28 augustus 2003 13:31 schreef DutchBlood het volgende:[..]
Dus die horizon moet eik helemaal te zien zijn?
quote:In sommige gevallen mag het natuurlijk wel, bijvoorbeeld bij spiegeling van een bergketen in een meer oid.
Op donderdag 28 augustus 2003 13:45 schreef portier het volgende:[..]
Nee, dat is een foto regel, dat je de horizon niet in het midden zet, maar op 1/3e van boven of onder. Net als je een ander onderwerp op 1/3e van de zijkant hoort te zetten. Dat maakt een foto vaak een stuk leuker om naar te kijken.
[edit] dit is mijn broertje en de foto is gemaakt op vakantie [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door uppie83 op 28-08-2003 19:34]
quote:Als je de 1/3e regel uit jezelf gebruikt, chapeau!
Op donderdag 28 augustus 2003 19:33 schreef uppie83 het volgende:
Ok mijn allereerste inzending, want ik heb mijn cam pas net en heb de hobby dus ook pas net ontdekt. K schiet alles nog steeds op auto mode, want van de rest snap ik nog geen hout.[edit] dit is mijn broertje en de foto is gemaakt op vakantie [/edit]
quote:Dat van dat hoofd dat klopt, ik zat net op het origineel te kijken en ik geloof dat hij net een beetje draaide met zijn hoofd
Op donderdag 28 augustus 2003 19:36 schreef portier het volgende:[..]
Als je de 1/3e regel uit jezelf gebruikt, chapeau!
. Aardige foto, mist wel een beetje een aandachtspunt, waardoor het meer een kiekje wordt. Hoofd lijkt wat vaag, kan ook aan de scanner liggen.
Ga zo door.
En over dat aandachtspunt, gaat het hier niet om het persoon ?
[Dit bericht is gewijzigd door uppie83 op 28-08-2003 19:39]
quote:Mja, er is te weinig op de foto naar mijn idee wat de aandacht vasthoudt. Al had er maar een paal gestaan dan was het al beter geweest. Voor jou zal de 'kiek' leuker zijn dan voor anderen omdat jij de persoon kent (te zien aan de naam vd foto
Op donderdag 28 augustus 2003 19:38 schreef uppie83 het volgende:
En over dat aandachtspunt, gaat het hier niet om het persoon ?
Nieuwe foto is wel leuk trouwens .
Vond deze wel mooi qua licht, hij moest alleen iets scherper zijn geworden.
Wat vinden jullie er van?
quote:Probeer eens de foto wat bij te snijden:
Op maandag 25 augustus 2003 23:22 schreef DutchBlood het volgende:
[afbeelding]ben van plan deze in te sturen naar de fotowedstrijd van de reisorganisatie(Topic travel).
Dus, comments?
Onder tot net niet aan het bootje.
Rechts een stukje van de dijk af
Boven een stukje van de lucht af, wel de twee blauwe wolkjes goed zichtbaar houden...
Ben benieuwd naar het resultaat...
edit:
Heeft geen zin zit ik me net te prakiseren....
De horizon blijft in het midden van het scherm op deze manier...
Ik heb een grasspriet weggewerkt op de voorgrond. Dat ziet er wel een beetje rommelig uit eigenlijk.
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 14:42 schreef tonja het volgende:
Een borreltje in het avondzonnetje.
Zeer hollands plaatjeIk heb een grasspriet weggewerkt op de voorgrond. Dat ziet er wel een beetje rommelig uit eigenlijk.
Zelf vind ik deze mooi, maar dat is denk ik omdat ik bevooroordeeld ben door die lieve poesjes die erop staan
Hij is eigenlijk bij toeval zo geworden (ik heb er namelijk geen verstand van ) En ik wil dus graag weten wat jullie ervan vinden
edit: originele grootte issie veel mooier, maar die kan ik dus niet hier plaatsen
quote:stomme toren van durgerdam ?:)
Op donderdag 28 augustus 2003 13:28 schreef jant het volgende:
Hier wat foto's van een bezoek aan de plaatselijke kerk. Ik geloof dat het ding stamt uit de 11e(!) eeuw.En dan hebben we hier nog een verschijnsel van de plaatselijke centrale. Stoom afblazen. Dit gebeurde ook toen er sprake was van code rood tijdens het hittegolfje.
quote:Mooie foto, maar mijn eerste ingeving was "Heej, die komt me bekend voor...", wat min of meer betekent dat je compositie niet echt vernieuwend is.
Op zondag 31 augustus 2003 15:51 schreef matthijst het volgende:
Egypte, een week geleden:
[afbeelding]
.
quote:Dit is Sloterdijk. T lijkt er wel een beetje op.
Op maandag 25 augustus 2003 01:10 schreef Short_stop het volgende:[..]
Nederlands station... In de buurt van Amsterdam?
quote:Heb je deze foto zelf genomen?
Op zondag 31 augustus 2003 17:58 schreef tonja het volgende:
Dit is Sloterdijk. T lijkt er wel een beetje op.
quote:
Op maandag 1 september 2003 01:47 schreef Lithion het volgende:[..]
Heb je deze foto zelf genomen?
quote:Ah ok, dan heb je een mooie expositieruimte, want ik zag dezelfde foto namelijk gedrukt op een matglasplaat in één of ander (kantoor)pand in Amsterdam hangen.
Op maandag 1 september 2003 10:34 schreef tonja het volgende:
quote:Dat is dan een andere foto.
Op maandag 1 september 2003 10:42 schreef Lithion het volgende:[..]
Ah ok, dan heb je een mooie expositieruimte, want ik zag dezelfde foto namelijk gedrukt op een matglasplaat in één of ander (kantoor)pand in Amsterdam hangen.
Ik heb deze toch echt zelf gemaakt. Op zich wel een compliment dat je dat niet gelooft.
Hier staat het origineel, bijna 2mb.
http://members.lycos.nl/estera70/145_4567.JPG
File Name
145_4567.JPG
Camera Model Name
Canon PowerShot A70
Shooting Date/Time
7/12/2003 12:40:27 PM
Shooting Mode
Auto
Photo Effect Mode
Off
Tv( Shutter Speed )
1/1000
Av( Aperture Value )
3.2
Metering Mode
Evaluative
Exposure Compensation
0
ISO Speed
Auto
Lens
5.4 - 16.2mm
Focal Length
5.4mm
Digital Zoom
None
Image Size
2048x1536
Image Quality
Superfine
Flash
Off
White Balance
Auto
AF Mode
Single AF
File Size
1770KB
Drive Mode
Single-frame shooting
Owner's Name
De foto is uit een rijdende trein genomen en er zit behoorlijk wat onscherpte door. Mede ook door de moeilijke timing (spijlen van de brug) en het spontane karakter van deze shoot (ow wat mooi, snel snel snel) maar ik ben wel tevreden over de spontane compositie en de mooie kleuren.
quote:Het was exact dezelfde afbeelding/compositie.
Op maandag 1 september 2003 13:41 schreef tonja het volgende:
Dat is dan een andere foto.
quote:Ik heb nergens beweerd dat ik het niet geloof.
Op zich wel een compliment dat je dat niet gelooft.
quote:Leuk man, die foto van Beroun, ik heb daar rechts langs de brug op de camping gelegen 2 jaar geleden
Op zondag 24 augustus 2003 21:15 schreef MrSlide het volgende:[..]
Thanx!
[afbeelding]
Een brug in de Tsjechische plaats Beroun (30km van Praag)[afbeelding]
Kaufhof en de Fernsehturm op de Alexanderplatz in Berlijn[afbeelding]
Galeries Lafayette in Berlijn[afbeelding]
Een verkeersbord in het zuiden van Portugal[afbeelding]
Een stuk spoor bij voormalig concentratiekamp TheresienstadtBen weer benieuwd naar jullie reacties!
quote:De weerkaatsing van de ramen is jammer. Maar je zou deze ook moeten wegsnijden De horizon ligt midden in het beeld....klasieke fout De bewegings onscherpte van de bomenpartij links op de voorgrond geeft een mooi effect op de dieptewerking.
Op maandag 1 september 2003 16:55 schreef rique het volgende:
De foto is uit een rijdende trein genomen en er zit behoorlijk wat onscherpte door. Mede ook door de moeilijke timing (spijlen van de brug) en het spontane karakter van deze shoot (ow wat mooi, snel snel snel) maar ik ben wel tevreden over de spontane compositie en de mooie kleuren.
Als je de schaduw enigszinds weet weg te werken en de bovenkant van de foto bijsnijdt heb je idd een heel leuk plaatje...
mvg
Jereon
Hoop dat er TIPS komen
quote:Oooooohhh!...
Op zondag 31 augustus 2003 15:40 schreef LadyS het volgende:
[afbeelding]Zelf vind ik deze mooi, maar dat is denk ik omdat ik bevooroordeeld ben door die lieve poesjes die erop staan
![]()
Hij is eigenlijk bij toeval zo geworden (ik heb er namelijk geen verstand van) En ik wil dus graag weten wat jullie ervan vinden
![]()
edit: originele grootte issie veel mooier, maar die kan ik dus niet hier plaatsen
foto van een zonnebloem in de tuin. ik vind hem wel mooi
dit is een link naar een grotere weergave
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=304285
[Dit bericht is gewijzigd door Tweater op 02-09-2003 20:52]
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:55 schreef MauriceVD het volgende:
Jammer, je moet nog veel leren over fotografie! Dit is gewoon een dom genomen kiekje uit je tuin. Geen tijd genomen om er iets spannends meet te doen .Rechterkant is onderbelicht(schaduw) sorry, maar in vervolg beter je best doen....
quote:Mooie kleuren hoor, maar de scherpte vind ik wat minder.
Op woensdag 3 september 2003 17:07 schreef Exterior het volgende:
[afbeelding]Wat vinden jullie hier van?
=edit=
even 2 foto's van mij ik vraag me af wat jullie er van vinden.
deze foto is gemaakt op lowlands, met SUPERweinig licht. Daarom is ie nogal korrelig, ik gebruik in deze situatie natuurlijk geen flits.
Ik heb overigens een Canon Powershot A40.
Een vriend van me op de weg terug van lowlands, deze intercity kwam voorbij razen en ik dacht dat ik er wel wat leuks van kon maken. Het perron was maar klein, en ik kon niet verder naar achteren. Dat was jammer, want anders had ik de trein veel beter kunnen laten vervreemden van de rest.
quote:Leuk plaatje, maar is het niet een beetje saai?
Op woensdag 3 september 2003 17:40 schreef Exterior het volgende:
[afbeelding]En nog eentje (vind ik zelf wat minder), maar wat vinden jullie?
Het valt me op dat veel mensen met een camera echt de saaiste dingen fotograferen. Mijn opa maakt ook foto's van landschappen en bloemen enzo. Er zijn toch wel alledaagse dingen in het leven van de gemiddelde fotograaf die interessant genoeg zijn om mooi op foto te zetten?
Een landschap is op zich al mooi, een bloem ook. Als je nou eens probeert van iets wat normaal niet echt bekeken word een foto te maken, dat is een keer wat anders
No offence hoor, geen ruzie ofzo
quote:'t Is een idee, maar ik vind het gewoon leuk landschappen vast te leggen (mijn ouders maken op vakantie alleen maar foto's van ons gezin
Op woensdag 3 september 2003 17:52 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Leuk plaatje, maar is het niet een beetje saai?
Het valt me op dat veel mensen met een camera echt de saaiste dingen fotograferen. Mijn opa maakt ook foto's van landschappen en bloemen enzo. Er zijn toch wel alledaagse dingen in het leven van de gemiddelde fotograaf die interessant genoeg zijn om mooi op foto te zetten?
Een landschap is op zich al mooi, een bloem ook. Als je nou eens probeert van iets wat normaal niet echt bekeken word een foto te maken, dat is een keer wat andersNo offence hoor, geen ruzie ofzo
[Dit bericht is gewijzigd door Exterior op 03-09-2003 21:00]
quote:Verschillende takken van sport, je vergelijkt appels met peren...
Op woensdag 3 september 2003 17:52 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Leuk plaatje, maar is het niet een beetje saai?
Het valt me op dat veel mensen met een camera echt de saaiste dingen fotograferen.
...
Als je nou eens probeert van iets wat normaal niet echt bekeken word een foto te maken, dat is een keer wat anders
...
Betreffende de foto:
Weer de klasieke fout...
Het is voor deze foto, naar mijn idee, niet geoorloofd de horizon in het midden te plaatsen. Snij een stukje van de bovenkant af, de lucht heeft in dit geval een ondergeschikte rol tov het berglandschap.
Neem de volgende keer voor dit soort foto's ook iets meer voorgrond in je compositie, of gebruik helemaal geen voorgrond.
Landschap is wel indrukwekkend, 't is een eyecatcher...
quote:Ik neem aan dat de die sneeuwfoto bedoelt? Want bij die ander heb ik juist de lucht gefotografeerd.
Op woensdag 3 september 2003 23:03 schreef Jereon het volgende:[..]
Verschillende takken van sport, je vergelijkt appels met peren...
Je vraagt een groenteboer toch ook niet eens een broodje voor je te bakken?Betreffende de foto:
Weer de klasieke fout...
Het is voor deze foto, naar mijn idee, niet geoorloofd de horizon in het midden te plaatsen. Snij een stukje van de bovenkant af, de lucht heeft in dit geval een ondergeschikte rol tov het berglandschap.Neem de volgende keer voor dit soort foto's ook iets meer voorgrond in je compositie, of gebruik helemaal geen voorgrond.
Landschap is wel indrukwekkend, 't is een eyecatcher...
quote:Ik bedoel die foto 3 posting hierboven, met sneeuw ja. Ik zal straks eens kijken naar de andere foto's.
Op donderdag 4 september 2003 08:11 schreef Exterior het volgende:[..]
Ik neem aan dat de die sneeuwfoto bedoelt? Want bij die ander heb ik juist de lucht gefotografeerd.
quote:Ja, mooie lucht. Persoonlijk vind ik de foto ietswat onderbelicht. Het zou mooier zijn wanneer het blauw uit de hemel wat meer naar voren kwam. (ietswat realistischer) Het avondgeel zou dan ook een beetje wit bevatten, wat de foto wat kleurrijker maakt.
Op woensdag 3 september 2003 17:07 schreef Exterior het volgende:
[afbeelding]Wat vinden jullie hier van?
Maar bij dergelijke foto's is realisme van ondergeschikt belang, lange sluitertijden zijn hier te gebruiken om de roodzweem van de ondergaande lucht te versterken. Door de bijbehorende kleinere diafragmaopening krijg je een enorme scherptediepte.
Compositie is goed. Kan natuurlijk altijd beter alles kan altijd beter zeggen ze wel eens...
mvg
Jereon
quote:Erg mooi plaatje. Lijkt alsof het gefotografeert is vanaf tijdschrift. (op de spiegelingen van de fles na) Het accent dat de dop aan de foto geeft is goed gekozen, deze foto kan zo naast een oerhollandse kaasfoto of molen of tulpfoto geplaatst worden.
Op zondag 31 augustus 2003 14:42 schreef tonja het volgende:
Een borreltje in het avondzonnetje.
Zeer hollands plaatjeIk heb een grasspriet weggewerkt op de voorgrond. Dat ziet er wel een beetje rommelig uit eigenlijk.
Nadeel vind ik de vlekkerige achtergrond(luchtblauw) en de weerkatsing van het flitstlicht in de fles. (maar weerkaatsing is in een dergelijk geval moeilijk te mijden. meerdere zachte lichtpunten zou een mogelijkheid zijn)
mvg
Jereon
quote:Ben ik helemaal met je eens. Ik ben ook niet helemaal tevreden over hoe ik die grasspriet heb weggewerkt, heb al pogingen ondernomen om het beter te doen, maar is helaas (nog) niet gelukt.
Op donderdag 4 september 2003 09:24 schreef Jereon het volgende:[..]
Nadeel vind ik de vlekkerige achtergrond(luchtblauw) en de weerkatsing van het flitstlicht in de fles. (maar weerkaatsing is in een dergelijk geval moeilijk te mijden. meerdere zachte lichtpunten zou een mogelijkheid zijn)mvg
Jereon
Deze had ik misschien beter wel kunnen flitsen, maar dat vond ik zielig voor het aapje. Het aapje keek al zo ongelukkig.
quote:Dat is juist het mooie aan deze foto, de droevige maar sprekende blik van het aapje. Jammer van het sterke tegenlicht, zonder dit tegenlicht zou de foto helemaal niet onderbelicht lijken. Het tegenlicht zorgt er wel voor dat je goed de donsigheid van de vacht van het aapje ziet.
Op donderdag 4 september 2003 10:56 schreef tonja het volgende:
Het aapje keek al zo ongelukkig.
quote:Hele mooie foto, met een duidelijk expressie op het gezicht van het aapje.
Op donderdag 4 september 2003 10:56 schreef tonja het volgende:[..]
Deze had ik misschien beter wel kunnen flitsen, maar dat vond ik zielig voor het aapje. Het aapje keek al zo ongelukkig.
Beiden genomen in Rattenberg Oostenrijk (camera Minolta Dynax 404si). Instellingen helaas niet genoteerd.
Gaarne op/en aanmerkingen....
[Dit bericht is gewijzigd door hajee999 op 04-09-2003 19:51]
quote:ja, dat treurige smoeltje is inderdaad zeer geslaagd
Op donderdag 4 september 2003 12:07 schreef Jereon het volgende:[..]
Dat is juist het mooie aan deze foto, de droevige maar sprekende blik van het aapje. Jammer van het sterke tegenlicht, zonder dit tegenlicht zou de foto helemaal niet onderbelicht lijken. Het tegenlicht zorgt er wel voor dat je goed de donsigheid van de vacht van het aapje ziet.
dank voor het compliment
quote:
Op donderdag 4 september 2003 16:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:[..]
Hele mooie foto, met een duidelijk expressie op het gezicht van het aapje.
quote:plaatjes doen het niet.
Op donderdag 4 september 2003 19:42 schreef hajee999 het volgende:
[afbeelding]Beiden genomen in Rattenberg Oostenrijk (camera Minolta Dynax 404si). Instellingen helaas niet genoteerd.
Gaarne op/en aanmerkingen....
hier niet iig.
Canon A70, ISO 400, f 4.8, shutter 1.8 (losse hand werk)
in PS: desaturate, resize, unsharpen mask en kadertje
(met opzet de ruis erin gelaten)
quote:Ik vind juist van wel! Stel je voor dat het een heldere foto was geweest, dan was het een kaal saai station geworden...
Op maandag 8 september 2003 22:14 schreef portier het volgende:
Ik vind de ruis niet in deze plaat thuishoren. Zeker niet in deze hoge mate.
quote:daarom ik vind sowieso dat er iets op de foto had gemoeten wat dat kale saaie een beetje breekt, een vaag ongefocust persoon die ook op de trein staat te wachten helemaal aan de zijkant van de foto zou perfect zijn geweest in mijn ogen..
Op dinsdag 9 september 2003 16:49 schreef WaterFire het volgende:[..]
Ik vind juist van wel! Stel je voor dat het een heldere foto was geweest, dan was het een kaal saai station geworden...
quote:Dat is juist een effect wat je weer wilt geven lijkt mij. Een beetje ruis was misschien wel ok geweest, maar dit is overdreven. Post um een scherp (als je um nabewerkt hebt).
Op dinsdag 9 september 2003 16:49 schreef WaterFire het volgende:[..]
Ik vind juist van wel! Stel je voor dat het een heldere foto was geweest, dan was het een kaal saai station geworden...
had er wel een verlaten persoon op willen zetten...maar 't station was zo verlaten...alleen ik zat er
quote:Gemiste kans helaas
Op vrijdag 5 september 2003 15:10 schreef Richard2011 het volgende:
Hier wat gemaakte plaatjes [afbeelding]
En hoe had ie dan wel gemogen ?
Dit soort foto's moet je zodanig opnemen dat je het geluid van de heli er zo ongeveer bij krijgt. Dus flink gebruik maken van wapperend gras en hitte die uit de turbine wervelt en natuurlijk je belichtingstijd zodanig nemen dat de rotorbladen zichtbaar bewegen (helemaal mooi wanneer je ze ietsje ziet doorbuigen).
De hier geposte foto's vormen niet meer dan bewijsmateriaal dat betreffende heli en betreffende bemanning zich in het betreffende weiland bevonden. Je gevoel met het onderwerp komt op deze manier niet uit de verf.
quote:Weer die horizonnen in of bij het midden
Op woensdag 10 september 2003 15:52 schreef hbruyn het volgende:
Ok, ik wil graag jullie mening over deze plaatjes:
Je foto's hebben daardoor een strikte scheiding van voor en achtergrond, het beste te zien bij het berglandschapje. De voorgrond komt er niet uit, de achtergrond verzuipt en de foto als geheel komt nogal wat zeggingskracht tekort.
De vierde foto geeft al een beetje aan welke kant het op moet.
De laatste opname vormt qua horizon een gelukkige uitzondering op het geheel, alleen jammer dat het even duurt voor je de actie in de foto onderkent. Die actie had er een stuk beter ingezeten wanneer de vogel helemaal in beeld had gestaan maar je kan nou eenmaal niet alles hebben
Ga voor de grap eens lekker met die horizon aan het spelen door opnamen van één en hetzelfde onderwerp te maken met verschillende plaatsen voor die horizon. Gegarandeerd dat de foto waar je hem in het midden legt er meestal als beroerdste uitkomt .
Dit soort vingeroefeningen doe je bij voorkeur niet als je op vakantie bent maar gewoon in je eigen omgeving. Daar leer je het beste hoe je wat spanning in een foto kan leggen omdat het onderwerp voor jou geen nieuwswaarde heeft.
Henk
quote:dit vind ik 1 van de weinige, echt boeiende en tegelijkertijd ook mooie foto's. Hele goede sfeer. Misschien had je iets meer met je compositie kunnen doen. (nu ist een beetje recht) Is hier geen grote versie van?
Op dinsdag 9 september 2003 16:56 schreef WaterFire het volgende:
vind ik wel aardig gelukt.
De rest in dit topic is beetje standaard/nutteloos..Al die zonsondergangen heb ik nu wel gezien.
quote:Thanx for the compliment...
dit vind ik 1 van de weinige, echt boeiende en tegelijkertijd ook mooie foto's. Hele goede sfeer. Misschien had je iets meer met je compositie kunnen doen. (nu ist een beetje recht) Is hier geen grote versie van?
WaterFire
[Dit bericht is gewijzigd door WaterFire op 11-09-2003 14:01]
quote:goh, waarom zie ik die topics zo laat V
De enige 2 analoge foto's die goed gelukt zijn (analoge pentax camera uit 1982 waar geen batterij meer voor te krijgen is SUX)
Wie kent de locatie
dat is het station van zoetermeer
quote:waarom een foto wijzigen als ie goed is?!
Op donderdag 11 september 2003 14:00 schreef WaterFire het volgende:[..]
Thanx for the compliment...
Plaatje heb ik ook op 2560x1920...maar als ik die postben ik denk ik mijn account kwijt....
Heb je suggesties om te spelen met de pic? Heb hem al eens in greyscale gezet, mooie desktop wordt dat...WaterFire
quote:Oh, no reason, ik dacht dat je in je eerste antwoord bedoelde dat je een idee had om eea aan te passen met een grote versie...vind hem zelf idd prima zo hoor...op naar de volgende!
waarom een foto wijzigen als ie goed is?
Mijn stoer ventje van heeeeel dichtbij.
Ik vind dit zelf een hele mooie foto, maar ik ben bevooroordeeld. .
quote:Zo anders verpest dat mens even een hele mooie foto...
Op woensdag 10 september 2003 15:52 schreef hbruyn het volgende:
Ok, ik wil graag jullie mening over deze plaatjes:
quote:Nee ik bedoelde daarmee voor de volgende keer als je een foto gaat maken. Misschien kun je iets meer met de compositie doen. Nu is het allemaal heel recht (die bomen). Als het wat schuiner is, of diagonaal bijvoorbeeld komt er wat meer 'leven' en beweging in. Misschien hoor..je kan het eens proberen. Dit was echt 1 van de betere foto's tussen al die crap vakantie foto's die iedere amateur maakt
Op donderdag 11 september 2003 22:54 schreef WaterFire het volgende:[..]
Oh, no reason, ik dacht dat je in je eerste antwoord bedoelde dat je een idee had om eea aan te passen met een grote versie...vind hem zelf idd prima zo hoor...op naar de volgende!
Deze foto is genomen op Mallorca. Ik vind het erg moeilijk om de diepte in een foto te laten zien.
We zaten hier erg hoog op een rots, komt er niet echt uit vind ik.
Wie heeft er tips?
quote:Mooie foto! Leuk leuk leuk, jammer dat ie een beetje donker is.
Op donderdag 11 september 2003 23:21 schreef xf0rz het volgende:
[afbeelding]Mijn stoer ventje van heeeeel dichtbij.
Ik vind dit zelf een hele mooie foto, maar ik ben bevooroordeeld..
quote:Doe dat mes (Dat is het toch?) helemaal in beeld of helemaal niet (of iig een stuk meer). Nu is het zo doelloos en storend.
Op vrijdag 12 september 2003 13:24 schreef xf0rz het volgende:
[afbeelding]
.
You're going the right way dude .
quote:Er zit wel enige diepte in de foto hoor, maar dit effect wordt verminderd doordat je op grote hoogte zit. Wanneer je een dergelijke foto laag boven het water zal nemen wordt de dieptewerking een stuk groter. (houdt de horizon wel laag in beeld!)
Op vrijdag 12 september 2003 15:31 schreef Nikki het volgende:
[afbeelding]Deze foto is genomen op Mallorca. Ik vind het erg moeilijk om de diepte in een foto te laten zien.
We zaten hier erg hoog op een rots, komt er niet echt uit vind ik.
Wie heeft er tips?
Eveneens wil ik en aanmerking maken op de schaduwwerking op het gezicht en de schouders. Dit is moeilijk te ontlopen op een zonnige dag als deze. Tips hierin zijn: Fotografeer op een zonnige dag vroeg in de ochtend of later in de middag, eventueel inflitsen... Wanneer je toch overdag op een zonnige dag wil fotograferen, zorg dat voor een goede flitser en houd rekening met de schaduwwerking veroorzaakt door bijvoorbeeld (in dit geval) petjes...
In dit geval is het detail in de schaduwplekken niet geheel verdwenen, wat misschien komt door een redelijk goede lichtmeting of misschien wel door het gebruik van een flitser. Maar het kan beter...
succes...
mvg
Jereon
[Dit bericht is gewijzigd door coolbabe op 13-09-2003 21:45]
't zegt niet echt veel zo'n hoopje metaal. Wat voor meerwaarde heeft deze foto in vergelijking met iedere andere foto?!
quote:sorry, ik wil niet altijd maar zeuren hoor, maar ik zie hier echt niets in
Op vrijdag 19 september 2003 10:14 schreef blup het volgende:
Ik vond het wel wat hebben dat overbelichte stuk.
Zelfde zonder flits langere sluitertijd.
quote:Eerst praten dan blaten..
Op vrijdag 19 september 2003 10:23 schreef Echoes het volgende:
ohw wacht, het is je platenspelerdjding
dus ga nog maar heeeeel hard oefenen (met DJ spelen dan heh)
quote:Ik vind deze foto's echt heel slecht. Ik zie niet wat het is, het is onscherp, de ene foto is over- en de andere onderbelicht. waardeloos. Sorry..
Op vrijdag 19 september 2003 10:14 schreef blup het volgende:
Ik vond het wel wat hebben dat overbelichte stuk.
Zelfde zonder flits langere sluitertijd.
En dan heb ik deze, COMPOSITIE/IDEE GEJAT VAN SEMTEX
quote:Mooi belicht. Op de een of andere manier lijkt het alleen niet te kloppen.(door het kunstlicht) Maar dat maakt het wel mooi. Is ie bewerkt op de computer of niet?
Op vrijdag 19 september 2003 13:26 schreef Menyo het volgende:
Ik had hem al geplaatst in een ander topic. Maar daar kwam gene reactie:
quote:Ik vind de eerste foto goed belicht, maar komt bij mij enigszins rommelig over. Er is teveel te zien zonder dat er echt een specifiek iets uitspringt.
Op vrijdag 19 september 2003 13:26 schreef Menyo het volgende:
Ik had hem al geplaatst in een ander topic. Maar daar kwam gene reactie:En dan heb ik deze, COMPOSITIE/IDEE GEJAT VAN SEMTEX
[afbeelding]
Het concept van de tweede foto vind ik goed. De uitwerking is ook aardig. Maar toch had hier de achtergrond wat minder storend gekund. Ik denk dat je met enige nabewerking deze foto nog net iets mooier kan maken dan die al is.
quote:Hij is recht uit de cam, was wel een sluitertijd van 30 sec. Daarom komt die tuinlamp ook zo sterk naar voren.
Op vrijdag 19 september 2003 13:32 schreef Echoes het volgende:[..]
Mooi belicht. Op de een of andere manier lijkt het alleen niet te kloppen.(door het kunstlicht) Maar dat maakt het wel mooi. Is ie bewerkt op de computer of niet?
@Dave. Welke achtergrond bedoel je? Die andere krant die daar ligt? Ik kon geen kleinere DOF krijgen. Maar zal eens achter de PC gaan zitten om te kijken wat er nog aan te doen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |