Als er één onderwerp is voor de ultieme game dan zijn het wel piraten. Als klein Tijntje was ik al verslaafd aan het nobele vak van roven, kielhalen en schatgraven dankzij Sid "Civilization" Meier's klassieker Pirates! (1987), die op o.a. de Apple II, C=64, Atari, NES en ook de PC verscheen.
Yohoho en een fles met rum! *hik*
Schatgraven is een dure hobby
Kijk! Achter je! Een 3-koppige aap!
Dit spel had het allemaal: actie, adventure, strategy, RPG, humor, liefde en de ultieme vrijheid om de oceaan onveilig te maken, steden te plunderen of de hele dag in de kroeg te hangen zoals het een zeebonk betaamt. Briljant!
Maar ja, tijden veranderen en games blijven niet houdbaar, dus ik moest verder. Ik heb lang gezocht naar vergelijkbare games voor mn steeds moderner wordende systemen. Gelukkig kwam er in 1992 een remake van Pirates! uit onder de naam "Pirates! Gold". Het spel was exact hetzelfde als het origineel, maar aangepast aan de modere tijd. Geluid kwam opeens uit de speakers in plaats van uit de kast van mn PC, mn scherm was gevuld met schitterende SVGA 256-kleurige piraterij en ik had opeens een muiscursor om me te assisteren bij het moeilijke beroep van een professionele zeecrimineel. Vele jaren heb ik me hiermee kunnen vermaken, maar helaas, de ICT zit niet stil en met de komst van Windows95 en het verdwijnen van DOS was ook dit spel ten dode opgeschreven.
Ja rustig dorpje, geniet nu nog maar even van je rust in 256-kleurige SVGA ondersteund door AdLib midi-muziek, want daar zul je weinig tijd meer voor hebben zodra ik klaar met je ben
Ik wou graag 4 porties scheepskaak, hier opeten
Er zijn sindsdien nog wel andere spellen geweest die de vrijheid van Pirates! enigszins wisten te evenaren. De vele Elite-klonen om wat te noemen, waarvan Freelancer een van de recensten is. Maar goed, dat is outerspace en zo'n hyperdrived spacecruiser voelt toch anders aan dan een 16e eeuws fregat.
Nou las ik laatst al het goede bericht dat Sid Meier's nieuwe bedrijf: Firaxis bezig is met een remake van het originele Pirates!. Een geschenk uit de hemel als je het mij vraagt. Maar goed, het ziet er nog niet erg uit dat dit binnenkort voltooid zal zijn, en op wachten heeft natuurlijk niemand zin ("Hey, iemand de nieuwe Duke Nukem al gespeeld?") dus tot die tijd zullen we ons anders moeten vermaken. En ik kan me geen betere manier voorstellen om je alvast voor te bereiden op de nieuwe zeeschuimers gloriedagen dan door het spelen van:
*potsierlijk heroïsch trompetgeschal*
Als je op de titel af zou gaan, zou je denken dat dit spel iets te maken had met de gelijknamige Disney-film die binnenkort uitkomt. Op zich gok je dan niet zo heel gek, want Disney heeft inderdaad dit spel gesponsord en er zijn logo opgeplakt. Maar verder dan de naam heeft het niets te maken met Disney of met de film, maar is Pirates of the Caribbean feitelijk het vervolg van Seadogs. Tot een korte tijd geleden heette dit spel dan ook nog gewoon "Seadogs 2". Geen idee wat de precieze achterliggende reden is van deze actie, maar ik denk dat Disney gewoon een game ter ondersteuning van de film nodig had ofzo. En ik kan me voorstellen dat Bethseda (het bedrijf achter Seadogs en ook PotC) geen problemen had met een extra zakcentje zonder verder het spel inhoudelijk te hoeven wijzigen.
Niet te geloven, reis je godverdomme de halve wereld rond, heb je nog geen zon!
Je begint PotC met een handige tutorial die je wegwijs maakt in de besturing van het spel. Tevens wordt je uitgelegd hoe bepaalde zaken werken, zoals het onderhouden van je schip, het aannemen van nieuwe crew en het verhandelen van goederen.
Nee, een tikkie naar links, ja, naar boven, juist daar zittie
Zodra je deze zaken onder de knie hebt en net denkt "zo, nu kan de pret beginnen" kom je in het verhaal terecht. PotC kent in tegenstelling tot Pirates! namelijk wel een grote verhaallijn, maar deze hoef je niet te volgen. Het is slechts een leiddraad in het spel en tevens een quickstart om direct in een web van leugens, moord en vooral veel rum te belanden. Zeker als je het spel voor het eerst speelt is het aan te raden hier gebruik van te maken, om te voorkomen dat je doelloos rondvaart en daarmee je jezelf alvast verzekert van een zeemansgraf.
Iemand een idee hoe ik dit ding in z'n eerste versnelling krijg?
Waar je in Pirates! alleen maar een bootje en een lijstje gegevens bent, brengt PotC je wat dichter tot de piraat en krijg je je eigen character te zien, welke je kan besturen op een typische 3D action/adventure-manier. De pofmouwen voorkomen gelukkig dat het allemaal een te gelikt tintje krijgt. De boel krijgt een RPG-tintje omdat je je eigen character kunt ontwikkelen op bepaalde piraten-skills. De benodigde experience punten hiervoor kunnen zoals gebruikelijk worden verzameld door spannende dingen te doen, zoals het varen door een storm, het lekschieten van andermans schepen of het voltooien van een opdracht. Grote bug wat mij betreft is dat je voor het zuipen van rum geen punten krijgt.
Hoi, ik ben Tijn en ik doe een piraat na
Het varen kan op 2 verschillende manieren. Voor grote afstanden heb je de kaart, waarop alle eilanden staan aangegeven. Simpelweg de zeilen hijsen en sturen is genoeg om ergens te komen. Kom je onderweg bijvoorbeeld een piraat tegen die niet het beste met je voor heeft dan wordt er overgeschakeld naar de 3rd person view van je schip. De besturing blijft min of meer hetzelfde, maar je kunt nu ook schieten. Makkelijk is het echter ondanks de eenvoudige besturing niet, maar ervaring leert. Gelukkig heeft je schip in PotC wel rondom het hele schip kanonnen geplaatst in plaats van alleen aan de zijkant, zodat je niet meer precies haaks op een ship hoeft te draaien om 'em te kunnen raken. Helaas hoeft de vijand dit ook niet De graphics hier zijn overigens werkelijk wonderschoon, ik heb nog nooit zulke mooi zonnereflectie in het water gezien als tijdens een goed potje zeeknokken in dit spel. Daar kan Moeder Natuur nog wat van leren!
Zeg Laurens-Jan, heb je mn nieuwe jacht gezien? Heeft airco en een minibar aan boord, moeten we eens lekker mee gaan dobberen, kerel!
Al met al is Pirates of the Caribbean een knaller van een game en meer dan een tussendoortje wat mij betreft. De lat ligt hoor, maar het blijft allemaal overzichtelijk en speelbaar dankzij de eenvoudige besturing en de overzichtelijke, doeltreffende menu's en daardoor is het lekker speelbaar. Vaak saven is geen overbodige luxe, want het leven van een buccaneer kan op plotselingen momenten voorbij zijn, maar dat houdt jou en je zwaard scherp.
Meer info is te vinden op de site van de makers: http://pirates.bethsoft.com (die op het moment even down schijnt te zijn ). Diverse previews zwerven ook al over het net, mocht je meer willen lezen. Het is de bedoeling dat dit spel de eerste helft van juli al in de winkels ligt, dus lang gewacht hoeft er niet te worden!
Tevens verschijnt er een versie voor de X-Box overigens.
Sail ho!
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 12-07-2003 23:02]
er is niets mooier dan je vijand met een 'broadside' naar de zeebodem te sturen.
quote:Holy shit, das kut!
Op zaterdag 12 juli 2003 22:24 schreef azaroth het volgende:
in europa is de pc-versie pas in augustus verkrijgbaar...
Gelukkig issie in de VS al wel te bestellen, klik
En augustus staat ook al om de hoek.
quote:Ben je al ver? Zo ja, ik ben nu op zoek naar ene meneer Rheims op het Pirate Island. Enig idee waar dat is?
Op zaterdag 12 juli 2003 22:06 schreef Spectral het volgende:
Jup, ik heb de xbox versie hier, hij's helemaal te gekGegarandeerd uren verslaafd spelen.
Khoop dat dat nog gefixed kan worden met een patch.
Gelukkig ligt de Pirates! remake wel in het verschiet, want een echte vervanger is dit duidelijk niet. Tis daar teveel adventure/RPG voor
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 13-07-2003 03:31]
quote:Net als Tomb Raider en Enter the Matrix dus.
Op zondag 13 juli 2003 02:24 schreef Tijn het volgende:
Ik lees trouwens net dat het spel dankzij Disney niet helemaal voltooid isVanwege de release van de film en alles moest het spel begin juli in de Amerikaanse winkels liggen. Hierdoor zijn bepaalde dingen niet uitgewerkt.
Lijkt me een leuke game, maar ben een beetje huiverig de laatste tijd voor de koppeling tussen gamesproducent en filmmaatschappij.
quote:Ja, en blijkbaar terecht dus
Op zondag 13 juli 2003 11:57 schreef Zooi het volgende:Lijkt me een leuke game, maar ben een beetje huiverig de laatste tijd voor de koppeling tussen gamesproducent en filmmaatschappij.
Desalniettemin is het een hele gave adventure/RPG, maar verwacht geen gigantisch freeform-spel zoals Pirates! dat wel is. Zonde, want die potentie had het namelijk wel.
Echt gaaf dit spel moet ik hebben
Zijn er trouwens hier mensen die Pirates hebben uitgespeeld??
quote:Je kon het niet uitspelen. Na een tijdje ging je gewoon met retirement en dan kreeg je punten op basis van hoe goed je het had gedaan (treasures, teruggevonden famillieleden etc).
Op dinsdag 15 juli 2003 12:27 schreef R_B het volgende:Zijn er trouwens hier mensen die Pirates hebben uitgespeeld??
Ik had mijn ma en mijn zus teruggevonden...
quote:Nee hoor. Kheb ze meer dan eens allevier teruggevonden en das goed voor je stats, maar das alles
Op dinsdag 15 juli 2003 13:05 schreef R_B het volgende:
Ik dacht dat je nadat je je familie had teruggevonden het spel had uitgespeeld...Ik had mijn ma en mijn zus teruggevonden...
btw, ik probeer dit spel al een tijdje te downloaden kopen, maar het lukt niet echt
Lijkt me wel supergaaf, alleen kut om te lezen dat het eik maar half af is
quote:En minder buggy
Op dinsdag 15 juli 2003 16:54 schreef Da_Koen het volgende:
Alleen deze is mooier en uitgebreider
quote:Ja, het zou zoveel meer kunnen zijn, maar dat is het niet
Op dinsdag 15 juli 2003 16:52 schreef vosss het volgende:Lijkt me wel supergaaf, alleen kut om te lezen dat het eik maar half af is
Ik hoop stiekem dat er alsnog een Seadogs 2 uitkomt eigenlijk. Of een uitbreiding hierop ofzo. Want dit is best heel erg jammer, zeker omdat Seadogs 1 het wèl had.
quote:Jij hebt hem dus al?!
Op dinsdag 15 juli 2003 17:02 schreef Tijn het volgende:[..]
Ja, het zou zoveel meer kunnen zijn, maar dat is het niet
Ik hoop stiekem dat er alsnog een Seadogs 2 uitkomt eigenlijk. Of een uitbreiding hierop ofzo. Want dit is best heel erg jammer, zeker omdat Seadogs 1 het wèl had.
quote:Mwah. Een beetje. Zo krijg je bijvoorbeeld vanwege het verhaal opdrachten van de Engelse gouverneur. Andere nationaliteiten hebben ook gouverneurs, daar kun je ook mee praten, maar die delen nooit opdrachten uit dus daar heb je eigenlijk niks aan. Het was van origine de bedoeling dat het een non-lineair freeform-spel zou zijn, dus dat je voor iedereen opdrachten zou kunnen doen, maar nu kan dat dus niet en moet je het verhaal van de Engelse gouverneur volgen.
Op dinsdag 15 juli 2003 18:24 schreef vosss het volgende:[..]
Merk je dat nou ook echt onder het spelen, zegmaar dat als niemand gezegd had dat ie eik maar half af is dat je dan niks in de gaten had gehad??
![]()
Verder valt het kleine aantal eilanden ook wel op. De caribbean is ongeveer zo groot als het waddengebied Maar ik moet wel zeggen dat elk eiland erg gedetailleerd en goed is uitgewerkt, dus wat mij betreft is dat niet echt een gemis. Een beperkt aantal locaties is in een adventure/action/RPG-game toch al niet echt een probleem, want je volgt gewoon het verhaal en komt overal vanzelf langs.
bij mij heet het "Pirates! Gold"
Heb ik ooit een keer legaal gekocht, jawel, legaal
quote:Pirates! Gold is een compleet ander spel. Zie ook de openingspost
Op dinsdag 15 juli 2003 20:01 schreef SolidArt het volgende:
ik heb hetzelfde spel met een andere naambij mij heet het "Pirates! Gold"
Heb ik ooit een keer legaal gekocht, jawel, legaal
Ik ben nu bezig met downloaden kopen
hij is op de helft, ik ben erg benieuwd
=edit=
en gestopt bij 709 mb
nouja, niet zeiken het is illegaal, dan kan er wel eens wat mis gaan
[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 20-07-2003 16:48]
Had maar heel even tijd om te kijken, maar dat ziet er potdomme geil uit zeg.
Ik vond wat ik zo in de gauwigheid zag (heb maar 10 minuutjes gespeeld) dat je wel kon zien dat het van de makers van Morrowind is
Maargoed, ik ga me dit weekend er helemaal op storten en ik zie het wel. Ben iig, zeker nu ik ff heb geproefd aan de ingame graphics, erg benieuwd hoe het hele verhaal in elkaar steekt
Ik denk dat ik het helemaal okay ga vinden, beetje schepen enteren, wat met kanonnen schieten, opdrachten uitvoeren, in de kroeg hangen, handelen etc etc
quote:Dan moet je deze hebben!
Op zaterdag 26 juli 2003 19:24 schreef Georges het volgende:
Kleine Sjorske was vroeger ook een fervent Pirates! speler, eerst op de C64 en later op de Amiga.
Ik heb daar echt hele schoolvakanties aan weggespeeld.
Wat een ontiegelijk kutspel zeg! Ik krijg geen flikker meer gedaan thuis
Ontopic:
Ik ben nu een tijdje bezig met pirates, ben gewoon in grote lijnen wel he verhaal aan het volgen
Erg leuk allemaal, totdat ik ergens (ik geloof op Conscecioa of hoe je het ook schrijft) in een scheepswrak een kist met 50.000 (give or take) zilveren dukaten had gevonden nadat ik me door een grot met skeletten had gemept
Dus ik meteen naar de eerste de beste shipyard toe om een dikke boot met sjieke zeilen en spoilers te kopen
Maar nu is steeds mn geld keisnel op, sneller zegmaar dan dat het binnenkomt aan beloningen die je krijgt met het verhaal te volgen.
Dit komt omdat ik op die boot geen 57, maar 228 man heb zitten, die allemaal hun centen willen hebben zegmaar.
Nou is mn vraag eik, hoe spelen jullie het spel, want ik doe zelf eik weinig aan goederen verhandelen
Levert IMO weinig op als je je hele boot vollaadt met spullen die ergens geexporteerd worden en dan vaart naar een eiland war dat geimporteerd wordt
En had ik beter die nieuwe boot nog ff niet kunnen kopen ofzo??
Stoer spel dat zowieso, moet nu naar de chief van de piraten om te kijken of hij die kerel die me onsnapt is wil pakken
En waar zijn jullie ergens in het verhaal zegmaar (niet teveel vertellen als je al verder bent dan mij aub!)
Ow en tips om snel geld te verdienen, door bv met dat en dat naar die en die eiland toe te varen en verkopen
Denk ik daarna fijn de zee op te gaan word ik gelijk afgemaakt door een vloot (!!) Franse oorlogschepen....
quote:Dat hoort bij het verhaal.
Op donderdag 31 juli 2003 16:41 schreef PBateman1978 het volgende:Denk ik daarna fijn de zee op te gaan word ik gelijk afgemaakt door een vloot (!!) Franse oorlogschepen....
quote:Hmm moest opnieuw beginnen, hoort dat ook bij het verhaal ?
Dat hoort bij het verhaal.
Ik heb nu door hoe het werkt
Eerst naar redmond varen, daar je boot voldouwen met sailcloth en linnen. Dat verkopen in Ilse Muella.
In Ilse Muella cinamon en sandal kopen en daarmee weer terug naar redmond varen en dat daar weer verkopen.
2x winst
En dan sparen totdat je een tweede boot erbij kan kopen (wel zorgen dat je ook een captain huurt ergens) en dan voor shopowners klusjes doen. Moet je wel zorgen dat beide schepen flink wat plek hebben om goederen te laden.
Wat doe je dan? Je saved vlak voordat je ergens (maakt weinig uit welk eiland) aan de shopowner vraagt of hij geen klus voor je heeft. Vervolgens vraag je het hem en als hij bv zegt als je voor me binnen een maand deze goederen daar en daar kan afleveren dan krijg je 7000 goudstukken van me, dan load je je game opnieuw en vraagt het nogmaals.
Dan krijg je een andere opdracht met een andere beloning die vaak hoger is dan 7000. Zo kon ik eerst voor 5500 goudstukken iets bezorgen naar een eiland aan de andere kant, dus ik loaden en nog eens vragen en toen kon ik 22.500 goudstukken krijgen om iets naar een eilandje om de hoek te brengen.
En nu heb ik dus 3 schepen en +/- 225.000 goud
quote:Big brother is niet De Bus
Op vrijdag 1 augustus 2003 09:43 schreef vosss het volgende:
Dus...
Niemand anders die dit spel speelt??
quote:Sorry, k heb er ook tot net nog nooit van gehoord
Op vrijdag 1 augustus 2003 09:57 schreef vosss het volgende:[..]
Big brother is niet De Bus
Niemand anders die dit spel speelt??
quote:jawel hoor
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:46 schreef PLAE@ het volgende:
Maar is het ook nog wel een beetje knokken dna buiten dat handelen?
quote:u roept, wij draaien
Op zondag 3 augustus 2003 12:59 schreef Georges het volgende:
Zeg Vosss, kun je misschien wat screenshots plaatsen? Ben wel benieuwd.
etc etc
Dat zijn wat xbox screens
quote:Potverdorrie zeg
Op zondag 3 augustus 2003 13:05 schreef vosss het volgende:
[afbeelding]Dat zijn wat xbox screens
quote:Dit zijn gewoon screens van internet geplukt, zelf draai ik het spel in een hogere beeldkwaliteit
Op zondag 3 augustus 2003 13:36 schreef Georges het volgende:[..]
Potverdorrie zeg
![]()
Is tie op de pc mooier dan op de X-box, is niet goed te zien.
Wat voor systeem heb jij eigenlijk?
Ik heb een XP 2000+ met 512 Mb DDR pc2700 en een 128mb GeForce Ti4200
Draait prima
[Dit bericht is gewijzigd door Timo20 op 03-08-2003 19:12]
quote:iemand??
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:56 schreef vosss het volgende:
een of andere piraat brengen.Brief van de gouverneur van Redmond moet ik aan een piraat geven, ben ff zijn naam kwijt, maar die vind ik dus nergens
In die brief staat dat een of andere kerel die mij ontsnapt is, dood gemaakt mag/moet worden.Ik ben al op concauei (of hoe je het ook schrijft) geweest en door de jungle naar dat piratenfort gelopen, maar daar zit die kerel die ik moet hebben nergens (of ik zie hem over het hoofd).
En ook op blabla questillias bij dat piraten gebeuren zie ik hem nergens.
Ik heb in elke kroeg gekeken of ik daar naar die kerel kon vragen maar dat gaat ook nietIemand die mij ff kan zeggen waar die kerel zit?
800x600:
http://pirates.bethsoft.com/images/map/piratesofcarib_map_800.jpg
1280x903:
http://pirates.bethsoft.com/images/map/piratesofcarib_map_1280.jpg
1600x1128:
http://pirates.bethsoft.com/images/map/piratesofcarib_map_1600.jpg
quote:Volgens mij zit die piraat op het piraten-eiland in het laatste huis, helemaal achteraan.
Op zondag 3 augustus 2003 21:44 schreef vosss het volgende:[..]
iemand??
quote:ja dat dacht ik dus ook, maar die zegt als ik er tegen praat steds van sodemieter op uit mn huis
Op zondag 3 augustus 2003 23:43 schreef Tijn het volgende:[..]
Volgens mij zit die piraat op het piraten-eiland in het laatste huis, helemaal achteraan.
quote:Ik had zelf al een kaartje getekent!
Op zondag 3 augustus 2003 23:18 schreef Timo20 het volgende:
hier heb je een map: onder questillo nog iets ofzoiets ligt nog een eiland, deze map ios erg handig:800x600:
http://pirates.bethsoft.com/images/map/piratesofcarib_map_800.jpg1280x903:
http://pirates.bethsoft.com/images/map/piratesofcarib_map_1280.jpg1600x1128:
http://pirates.bethsoft.com/images/map/piratesofcarib_map_1600.jpg
quote:JAAAAHAAAAA, godverdomme man!!
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:19 schreef Timo20 het volgende:
oh, kan zijn da daar nix is, nog nie geweest....
mij gebeurde toestrax iets leuks, ik loop een tavern in(geloof isla muelle), komt er een man naar me toe. wilt ie da ik iemand omleg. ik ga naar mijn slachtoffer, wist die er al alles van, bied ie me het dubbele(nu 3000).ik neem da dus aan, ik vermoord die ene. krijg ik van die gulle gever nog een opdracht. neem ik dus ook aan, krijg ik 4000 voor. ik kom bij die man aan, hij zo: neem al het geld wat ik heb, maar vermoord me nie. ik zo: ok. geeft ie me 5000. ik dus blij. zeg ik dan: nu heb ik je nie meer nodig, dus nu vermoord ik je. vermoord ik em, ga ik me beloning ophalen, ook nog es 4000. en nu weer een kill-assignment.nu krijg ik 7000, maar moet ik minstens 3 man vermoorden, wordt dus though. gaat wel lukken. easy money or what. (btw hoort nie bij het verhaal, is gewoon een bijopdracht, net als mensjes vervoeren). da doe ik er ook ngo bij, aangezien ik toch meestal langs die eilanden kom. ook laad ik nog veel vracht in, wat ik dan ook weer ergens verkoop.^O^
Een piratenleven gaat niet alleen over rozen!!!
quote:GVD, de besturing is al klote en dan krijg je dit ook nog
Op donderdag 7 augustus 2003 13:27 schreef Timo20 het volgende:
probleem had ik ook, lukte me ook al nie.....helaas
quote:De besturing is perfect en mouse invert is voor vliegeniers, niet voor piraten.
Op donderdag 7 augustus 2003 23:47 schreef Da_Koen het volgende:[..]
GVD, de besturing is al klote en dan krijg je dit ook nog
quote:Heb het artikel gelezen, ze zijn nogal negatief over het spel. Iemand een mening over het artikel?
Op dinsdag 5 augustus 2003 19:07 schreef rapt0r het volgende:
wisten jullie trouwens dat PotC dat op www.gamespy.com maar een score haalt van 55% (veel te weinig)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik geef de link: http://www.gamespy.com/pc/reviews/jr.shtml#p
quote:ja pirates of the caribbean haalt een gemiddelde score van 67%
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:16 schreef Georges het volgende:[..]
Heb het artikel gelezen, ze zijn nogal negatief over het spel. Iemand een mening over het artikel?
Ik was ff wat geld aan het verdienen door met mn 3 boten voor een shopowner wat goods ergens heen te brengen naar een anere shop.
Toen onderweg werd 1 schip van mij tot zinken gebracht (ik kon niet goed zien, maar volgens mij was het kapitein haak ) en toen ik aankwam bij de [betreffende shopowner] kon ik niet met hem praten over de goods waar hij op zat te wachten
Geen geld dus
Toen heb ik hem alles wat nog over was zegmaar los verkocht en nog een (al zeg ik het zelf (lul niet eikel, je zegt het zelf )) een nette cent aan hem verdiend
Maargoed, nu kan ik dus met geen enkele shopowner meer zaken doen zegmaar!?
Ja alles zelf los kopen wel maar niet zo van vaar daar en daar naartoe binnen een maand en je krijgt 20000 goudstukken
Iemand datzelfde probleem toevallig?
=edit=
Damn, veel smileys
quote:van tweakers:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:05 schreef Da_Koen het volgende:
Iemand een idee hoe ik de muis kan inverten, ik ben het namelijk andresom gewent en ik kan "invert mouse" nergens vinden
quote:Geen idee of het werkt, probeer het eens uit zou ik zeggen
Je gaat naar: gameroot/program/controls/init_pc.c
Als je die geopend heb zie je iets daaronder:// character camera
CI_CreateAndSetControls( "", "ChrCamTurnV", 257, INVERSE_CONTROL, false );
CI_CreateAndSetControls( "", "ChrCamTurnH", 256, 0, false );dit wijzig je in:
CI_CreateAndSetControls( "", "ChrCamTurnV", 257, 0, false );
CI_CreateAndSetControls( "", "ChrCamTurnH", 256, 0, false );De ship follow camera:
CI_CreateAndSetControls( "", "ShipCamera_Turn_V", 257, INVERSE_CONTROL, false );
CI_CreateAndSetControls( "", "ShipCamera_Turn_H", 256, 0, false );
dit wijzig je in:CI_CreateAndSetControls( "", "ShipCamera_Turn_V", 257, 0, false );
CI_CreateAndSetControls( "", "ShipCamera_Turn_H", 256, 0, false );
De 2 andere camera's kan je op dezelfde manier wijzigen. Eigenlijk een beetje proberen enzo. Er stond verder niet hoe je die moest doen, maar misschien wordt deck camera dan zo:CI_CreateAndSetControls( "", "DeckCamera_Turn_V", 257, 0, false );
CI_CreateAndSetControls( "", "DeckCamera_Turn_H", 256, 0, false );en de free camera wordt dan zo:
CI_CreateAndSetControls( "", "FreeCamera_Turn_V", 257, 0, false );
CI_CreateAndSetControls( "", "FreeCamera_Turn_H", 256, 0, false );
Iemand een idee waar het aan ligt?!?!??
quote:op de "e" duwen zodat je je zwaard pakt, en dan op de "q" om te schieten, moet je wel eerst je gun equippen in je inventory zegmaar
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:20 schreef Da_Koen het volgende:
En dan nog 2 vraagjes:
-Hoe pak ik mijn geweer??
-Als het spel het "The Far Beach" bij Redmond gaat laden, dan krijg ik een blauw scherm(geen BSOD). Iemand een idee hoe dat kan??
Specs:
WinXP met alle updates
512RAM
AMD 1800+
R9700 met omega 3.6 drivers
quote:ligt waarschijnlijk aan de 3d software
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:29 schreef Da_Koen het volgende:
ECht een erg goed spel, alleen zit ik nou ergens op het strand waar mijn schip ligt. Ik ga aan boord en wil naar de map gaan en ik krijg zo'n vervelend blauw schermIemand een idee waar het aan ligt?!?!??
Maar ik kan die man niet vinden op het eiland...ik heb in elk huisje gekeken en met iedereen gesproken.
Please help me!
quote:Vaar eerst naar het schip en dan de haven uit, de open zee op. Als het goed is, vaart 'ie gewoon met je mee. Overigens moet je dat schip tot zinken brengen, misschien is de haven van Oxbay daar niet dè place voor
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:24 schreef Da_Koen het volgende:
Ik moet een schip escorteren met menutie naar Oxbay, maar hoe zorg ik dat dat klote schip me volgt. Als ik naar de map ga en naar Oxbay voor is het schip ineens weg
quote:Ben ik de enige die dit spel speelt
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:35 schreef Mister_T het volgende:
Ik zit vast.....ik zit bij dit stuk!Maar ik kan die man niet vinden op het eiland...ik heb in elk huisje gekeken en met iedereen gesproken.
Please help me!
quote:Ja ik was er al achter
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:30 schreef Tijn het volgende:[..]
Vaar eerst naar het schip en dan de haven uit, de open zee op. Als het goed is, vaart 'ie gewoon met je mee. Overigens moet je dat schip tot zinken brengen, misschien is de haven van Oxbay daar niet dè place voor
quote:Je kan met 7 opties snel geld verdienen:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:24 schreef rapt0r het volgende:
heeft er iemand tips om snel geld te verdienen
btw hoe geraak je ongedeerd door een tornado of storm???
Hoe je geen schade op kan lopen tijdens stormen zou ik ook wel eens willen weten....kan denk ik niet.
quote:Ja ze zitten aan tafels in de tavern
Op zondag 17 augustus 2003 11:13 schreef rapt0r het volgende:
thxmaar waar huur je die officieren? in de tavern?
quote:Nee, dat is een optie die ik in Pirates! ook gigantisch mistte.
Op zondag 17 augustus 2003 13:49 schreef Georges het volgende:
Kun je eigenlijk een eiland innemen en jezelf tot gouverneur benoemen?
Soort piratennest van maken en een safe haven.
quote:Je kan wel een fort innemen van een eiland...daar krijg je veel geld voor en je krijgt veel handel in je ruim van je boot.
Op zondag 17 augustus 2003 13:49 schreef Georges het volgende:
Kun je eigenlijk een eiland innemen en jezelf tot gouverneur benoemen?
Soort piratennest van maken en een safe haven.
[Dit bericht is gewijzigd door Mister_T op 17-08-2003 19:00]
Ik moet nu voor een missie een fort innemen...echt zwaar moeilijk.
quote:dan zit gij al ver want ik speel dit spel nog maar 2 dagen en ik heb 1 schip en 37000 gold nu
Op maandag 18 augustus 2003 18:22 schreef Mister_T het volgende:
Ik kan dat fort echt niet innemen.....je word zwaar afgemaakt.
Weet iemand hoe je op de goede manier een fort kan innemen
[Dit bericht is gewijzigd door rapt0r op 18-08-2003 18:42]
quote:Ik heb het spel nu 3 dagen.
Op maandag 18 augustus 2003 18:37 schreef rapt0r het volgende:[..]
dan zit gij al ver want ik speel dit spel nog maar 2 dagen en ik heb 1 schip en 37000 gold nu
ik ben aant sparen voor een caravel
quote:Druk op de actie knop...dan kom je op het volgende dek in het schip
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:35 schreef rapt0r het volgende:
HEEEEEELP
als ik een schip wil overnemen en ik heb al mijn vijanden doodgestoken gebeurt er niets
quote:ok ik heb het gevonden thx
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:37 schreef Mister_T het volgende:[..]
Druk op de actie knop...dan kom je op het volgende dek in het schip
Ben in het dorpje in het begin, ben net langs de winkel en taverne geweest en moet nu mn schip laten fixen in de shipyard.
Die hulpgast van me liep de shipyard in, ik wil hem achterna (actieknop voor deur meestal) zit de deur gewoon op slot!
Nou kan ik dus niks meer, ben ik wat vergeten ofzo?
Je kan ook snelwandelen...druk op enter en dan op snelwandelen dan kan je ineen keer de shipyard in ookal ben je in de haven.
Ik ga maar weer eens spelen
Ben ik verslaafd?..... Nee!!!!!!!!!
Lijkt me overigens wel een grappig spel!
quote:Het is zeker een grappig spel, alleen de bediening is erg wennen moet ik zeggen...
Op woensdag 20 augustus 2003 09:43 schreef Tackleberry het volgende:
Wat een coole review Tijn...Zie hem nu pas. (helpt natuurlijk dat ik gisteren de film heb gezien, dan valt zo'n titel ineens wél op...)
Lijkt me overigens wel een grappig spel!
Maar het ziet er leuk uit tot nu toe, heb het nog maar even gespeeld aangezien ik al vast zit.
quote:*Pfew* Gelukkig maar, ik was even bang dat ik de enige was die kan lachen om van die foute PU-a-like onderschriften bij screenshots
Op woensdag 20 augustus 2003 09:43 schreef Tackleberry het volgende:
Wat een coole review Tijn...
quote:Hoe weet jij dat ik (vroeger) de PU heb gelezen!?
Op woensdag 20 augustus 2003 13:34 schreef Tijn het volgende:
*Pfew* Gelukkig maar, ik was even bang dat ik de enige was die kan lachen om van die foute PU-a-like onderschriften bij screenshots
quote:Je moet niet sparen voor schepen....je moet ze enteren
Op donderdag 21 augustus 2003 17:54 schreef rapt0r het volgende:
lolz ik zit nog maar in level 8 en heb 2 boten (frigrat en batleship)
maar ik moet een queste doen voor den franse gouverneur ik moet een engelse corvette tot zinken brengen die de handelsroutes naar falaise de fleur blokkeerd maar ik kan die engelse corvette nergens vinden
(ben aant sparen voor een 2de battleship ik moet een fort in greenfort gaan aanvallen)
Nu heb ik dus dat minibootje, zitten geeneens kanonnen op!
Hoe kan je eigenlijk handel drijven?
Bij de store kan ik geen goederen aankopen, dus dat schiet niet op zo. Wil wel wat geld hebben om een normale boot te kopen...
quote:Waarom kan je bij de store geen handel kopen?
Op donderdag 21 augustus 2003 20:32 schreef ToMm het volgende:
Hmm crap ik heb iets fout gedaan bij de shipyard, nou heb ik een klein prutsbootje gekocht, en ik kan m'n oude niet meer terugkopen...Nu heb ik dus dat minibootje, zitten geeneens kanonnen op!
Hoe kan je eigenlijk handel drijven?
Bij de store kan ik geen goederen aankopen, dus dat schiet niet op zo. Wil wel wat geld hebben om een normale boot te kopen...
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 18:48 schreef Mister_T het volgende:Je moet niet sparen voor schepen....je moet ze enteren
Ik zal zometeen ff een screen van mijn boot plaatsen die is nog groter dan een battleship
quote:Ja blijkbaar omdat ik een te klein bootje had, met mn normale schip lukt het wel weer.
Op donderdag 21 augustus 2003 21:18 schreef Mister_T het volgende:[..]
Waarom kan je bij de store geen handel kopen?
Ik heb eigenlijk nooit echt handel gedreven...ik ging schepen enteren en verkocht die voor veel goud.
Als ik dan eens een Battleship enterde hielt ik die voor mijn vloot
Ik vind het spel niet erg duidelijk...
Krijg ik een quest om voor de store owner spullen te vervoeren, vaar ik naar het goede eiland, loop naar de store kan ik mn zooi niet verkopen!
Waarom kan dat niet, moet ik het ergens anders verkopen
Bij een andere quest moest ik een dude met zn boot escorten naar een bepaalde baai op conceicao. Kom ik daar, met die gast, en toen gebeurde er niks!
Ging ook voor anker, even op de kust rondgelopen, maar die andere gast ging niet aanleggen ofzo.
Ook toen ik weer weg ging bleef ie bij me.
Hoe kan dit
quote:Als je zo'n quest doet voor storeowners moet je het wel binnen een maand naar de andere store brengen.
Op donderdag 21 augustus 2003 21:38 schreef ToMm het volgende:[..]
Ja blijkbaar omdat ik een te klein bootje had, met mn normale schip lukt het wel weer.
Ik vind het spel niet erg duidelijk...
Krijg ik een quest om voor de store owner spullen te vervoeren, vaar ik naar het goede eiland, loop naar de store kan ik mn zooi niet verkopen!
Waarom kan dat niet, moet ik het ergens anders verkopenBij een andere quest moest ik een dude met zn boot escorten naar een bepaalde baai op conceicao. Kom ik daar, met die gast, en toen gebeurde er niks!
Ging ook voor anker, even op de kust rondgelopen, maar die andere gast ging niet aanleggen ofzo.
Ook toen ik weer weg ging bleef ie bij me.Hoe kan dit
Als je die man naar dat eiland breng kijk dan ff op alle plekken op het eiland waar je kan aanleggen dus met de actie knop en dan sail to en kies dan een bestemming op dat eiland.
Anders zou ik niet weten wat het is..ik heb er dan ook geen last van gehad
quote:Ik was er al in 2 weken dus dat kan geen probleem zijn.
Op donderdag 21 augustus 2003 22:43 schreef Mister_T het volgende:[..]
Als je zo'n quest doet voor storeowners moet je het wel binnen een maand naar de andere store brengen.
Als je die man naar dat eiland breng kijk dan ff op alle plekken op het eiland waar je kan aanleggen dus met de actie knop en dan sail to en kies dan een bestemming op dat eiland.
Anders zou ik niet weten wat het is..ik heb er dan ook geen last van gehad
En ik ging naar de specifieke locatie waar die knakker heen wilde, een soort baai ofzo.
Maar bij allebei gebeurt er niks...
quote:Misschien moet je maar een savegame van voor die quest en het opnieuw proberen...of opnieuw installeren
Op donderdag 21 augustus 2003 23:22 schreef ToMm het volgende:[..]
Ik was er al in 2 weken dus dat kan geen probleem zijn.
En ik ging naar de specifieke locatie waar die knakker heen wilde, een soort baai ofzo.
Maar bij allebei gebeurt er niks...
Ziet het er echt zo slecht uit? Kan iemand anders betere shots plaatsen?
quote:Het is de mooiste zee die je ooit gezien hebt.
Op vrijdag 22 augustus 2003 00:37 schreef nietzman het volgende:
Ik vind die screens er eerlijk gezegd enorm slecht uitzien. Come on, het is 2003.Ziet het er echt zo slecht uit? Kan iemand anders betere shots plaatsen?
http://pirates.bethsoft.com/images/gallery/screenshots-pc/pc_scrn10_b.jpg
http://pirates.bethsoft.com/images/gallery/screenshots-pc/pc_scrn12_b.jpg
http://pirates.bethsoft.com/images/gallery/screenshots-pc/pc_scrn08_b.jpg
http://pirates.bethsoft.com/images/gallery/screenshots-pc/pc_scrn09_b.jpg
http://pirates.bethsoft.com/images/gallery/screenshots-pc/pc_scrn01_b.jpg
http://pirates.bethsoft.com/images/gallery/screenshots-pc/pc_scrn02_b.jpg
http://pirates.bethsoft.com/images/gallery/screenshots-pc/pc_scrn04_b.jpg
quote:Hoe heb jij die zee zo gekregen....voor de rest ziet het er precies het zelfde uit als bij mij.
Op vrijdag 22 augustus 2003 01:13 schreef Tijn het volgende:Het is de mooiste zee die je ooit gezien hebt.
quote:De boot heet Manowar.....in een van de laatste missies vaart hij rond onder engelse vlag en toen heb ik hem overvallen
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:58 schreef rapt0r het volgende:
wat is die naam van die grote boot mister t en hoe ben je eraan geraakt
Heb die kapiteit verteld dat hij achter de Taverne met Tobias de overdracht van z'n schip kan regelen, maar ik heb geen idee wat ik nu moet doen voor die missie...
ik doe nu missies voor de hollandse gouverneur nu moet ik een missie oplossen over een zwarte frigrat die kinderen heeft ontvoert maar na een tijd kom ik aan op quebredas costillas de tavern ownster zegt dat ik moet rondvragen maar niemand daar weet iets nuttigs te vertellen weet iemand wat ik moet doen????
quote:eumh ik denk dat je moet terugkeren naar de engelse gouverneur
Op vrijdag 22 augustus 2003 15:54 schreef ToMm het volgende:
Weet iemand wat je moet doen nadat je die ontmoeting tussen de Franse gokverslaafde kapitein en Tobias hebt geregeld?Heb die kapiteit verteld dat hij achter de Taverne met Tobias de overdracht van z'n schip kan regelen, maar ik heb geen idee wat ik nu moet doen voor die missie...
[Dit bericht is gewijzigd door rapt0r op 22-08-2003 16:13]
Prijs voor de PC!
quote:eumh 49 euro denk
Op zaterdag 23 augustus 2003 10:07 schreef GameR het volgende:
Kan me iemand wat het spelletje kost?
Want het lijkt me wel errug tof!Prijs voor de PC!
quote:Hoe groot is het gebied als je het vergelijkt met de 'echte' wereld? Hoe lang doe je er over om van het ene randje van de kaart naar de andere kant te zeilen?
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:08 schreef Tijn het volgende:
En voor iedereen die de weg nou nog niet weet: hier staat een map van het gebied
Ff offtopic: is er al meer nieuws over de remake van Pirates! ?
quote:Oh dat kan best wel even duren. Zeker in game-time. Qua echte tijd valt het mee omdat je nogal uitzoomt als je op de grote kaart zit. Zodra je rond een eilandje komt, zoomt 'ie weer in en gaat het lanzamer. Ik gok een kwartier tot 20 minuten ofzo.
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:11 schreef Georges het volgende:[..]
Hoe groot is het gebied als je het vergelijkt met de 'echte' wereld? Hoe lang doe je er over om van het ene randje van de kaart naar de andere kant te zeilen?
quote:Nee
Ff offtopic: is er al meer nieuws over de remake van Pirates! ?
waarom kan ik niet saven? Als ik op f1 duw helemaal in het begin van het spel dan is de save optie "greyed out" en kan ik die niet selecteren.
quote:Misschien kun je niet saven tijdens de tutorial ofzo? Later zou het gewoon moeten kunnen. Oh en op zee kun je ook niet saven trouwens.
Op zondag 24 augustus 2003 12:53 schreef CoReTeX het volgende:waarom kan ik niet saven? Als ik op f1 duw helemaal in het begin van het spel dan is de save optie "greyed out" en kan ik die niet selecteren.
Moet je proberen hun af te maken of moet je er gewoon proberen van door te gaan?
Zowieso de controls/bestruing van het spel vind ik niet echt makkelij gadaan.
quote:Ik heb de waterval na lang zoeken eindelijk gevonden. Maar nu moet ik er vechten tegen een stuk of 8 skeletjes en dat red ik dus echt niet
Op zondag 24 augustus 2003 15:39 schreef Da_Koen het volgende:
Er is een schip gezonken bij Douwesen nu kan ik er komen door door een waterval te lopen. Ik heb de hele jungle uitgekamt, maar kan geen waterval vinden
Iemand een idee hoe ik bij die waterval/schat kom??
quote:Gewoon voluit door die groot heen rennen.....Ik heb het spel 2 keer uitgespeeld.
Op zondag 24 augustus 2003 17:03 schreef Da_Koen het volgende:Ik heb de waterval na lang zoeken eindelijk gevonden. Maar nu moet ik er vechten tegen een stuk of 8 skeletjes en dat red ik dus echt niet
quote:Hoe krijg je die zee nou zo
Op vrijdag 22 augustus 2003 01:13 schreef Tijn het volgende:Het is de mooiste zee die je ooit gezien hebt.
Die missions voor die goeveneur zijn eigenlijk maar behoorlijk dul.
Ik denk dat ik eens opnieuw start en gewoon nooit die eerste mission uitvoer.
Gewoon lekker rondvaren, geld verzamelen, vloot, officieren. En dan zien ik wel of ik die missions dan eens ga doen.
Kan ook nergens een officier vinden, wat kun je daar trouwens mee? Lopen die je achterna dan of zo?
En hoe bestuur je meerdere schepen? Weet ik dat dan ook alvast.
quote:Zo is het bij mij gewoon, kheb niks gedaan
Op zondag 24 augustus 2003 19:41 schreef Mister_T het volgende:[..]
Hoe krijg je die zee nou zo
quote:Misschien ligt het aan je videokaart, wat voor kaart heb je?
Op zondag 24 augustus 2003 19:41 schreef Mister_T het volgende:[..]
quote:Volgens mij moet je zo'n officier (quartermaster) hebben om een boot te kunnen enteren, die knakker kan dat schip dan gaan leiden zeg maar.
Op zondag 24 augustus 2003 23:29 schreef CoReTeX het volgende:
Is er nergens op internet een manual te vinden? Lijkt mij toch wel handig. Snap nog steeds niet hoe ik een bood kan enteren.
Ik was een beetje op een bootje aan het schieten, toen deed ik 'sail to' dat bootje, en toen ik er vlakbij was kreeg ik een plaatje van een enterhaak linksboven.
Toen drukte ik F3 en stond ik ineens op het schip, was al bijna dood dus liet het vechten lekker over aan m'n bemanning...
Toen had ik het schip veroverd en kon ik goederen en bemanning verdelen, en mn officier kreeg die boot onder zijn leiding.
Ik zit nog altijd te wachten op een spel dat zo briljant is als Sid Meier's Pirates!
Ze zijn wel bezig met een remake, maar dat kan nog wel ff duren.
quote:Als ik er doorheen ren dan slachten ze me als nog af, na 3 slagen leg ik het loodje
Op zondag 24 augustus 2003 19:40 schreef Mister_T het volgende:[..]
Gewoon voluit door die groot heen rennen.....Ik heb het spel 2 keer uitgespeeld.
De eerste keer had ik ze allemaal afgemaakt maar daar was ik een half uur mee bezig dus de 2de eer ben ik er maar gewoon voluit doorheen gaan rennen
Hier de reactie van de pr manager:
The game looks great so far! We're hoping to release it at the end of
2004. Keep an eye on our website at www.firaxis.com for updates as we
move through development.
Ff wachten dus nog.
[Dit bericht is gewijzigd door Sjonnjoop op 26-08-2003 19:23]
quote:Ha, "pixel shader (2.0?)" denk ik?
Op zondag 24 augustus 2003 19:41 schreef Mister_T het volgende:
[..]
Nu zit ik btw nog met een vraagje:
Mijn huidige reputatie is Swindler / oplichter. Maar nu sta ik voor de keuze om mijn reputatie te verbeteren of nog veel slechter te maken --> Ik heb een opdracht aangenomen, waarbij ik iemand moet vermoorden. Nu kan ik er voor kiezen om het toekomstig slachtoffer te laten gaan en mijn reputatie op te voeren naar Rascal / schurk. Maar ik zou ook het slachtoffer zijn geld kunnen aftroggelen en hem vervolgens
op brute wijze vermoorden, met als gevolg dat mijn reputatie omlaag gaat naar "Horror of the high seas".
Ik begrijp wel dat het spel in zekere zin een RPG is en dat je zelf moet uitmaken hoe je je character ontwikkeld (toch¿). Maar ik vraag me af welke gevolgen het heeft om te kiezen voor het leven van een neutrale captain of juist dat van een gevreesde piraat. Ik heb het nu al moeilijk met m'n reputatie hooghouden (aangezien ik al op de één of andere manier swindler ben geworden), het lijkt dus een stuk makkelijker om gewoon voor 'bloody terror' door te gaan. Ik ben alleen bang dat ik overal zal worden aangevallen en dat niemand meer met me wil praten wanneer ik mijn reputati zo om laag haal.
>> Wat zal ik doen?
* _m0teh0ker_ is vol lof over dit spelletje,...
't werkt wel erg verslavend. Sinds 't installeren van PotC ben ik niet meer achter m'n pc weg te slaan (en het is alweer lang geleden dat een game mij dagenlang achter de pc heeft kunnen gehouden...).
[Dit bericht is gewijzigd door _m0teh0ker_ op 26-08-2003 16:43]
Alle gold weg...
Ik moet nu met Danielle, waarvan net haar schip met originele kleitabletten is gejat, ergens heen, maar ik weet niet waar.
Bij m'n quests staat naar 'Aurentis', maar waar leeft die?
Yu
quote:Heb je al in de taverne gevraagd?
Op woensdag 27 augustus 2003 17:40 schreef Gloomweaver het volgende:
Hey mensen, ik nu met danielle naar Douwesen varen om daar Reimes ergens te vinden. Dus ik naar Douwesen maar nergens een Danielle te vinden. Weet iemand waar ik moet zoeken of wat ik moet doen?
Alvast bedankt.Yu
Moet nu het fort van Greenford slopen, lukte niet echt met 1 scheepje...
Heb even flink de piraat uitgehangen, en ben nu eigenaar van 2 battleships en nog 2 andere grote schepen, misschien gaat het nu beter...
Wat screenies:
Even de haven van Falaise de Fleur geblokkeerd met m'n vloot
Wie zei dat dit spel niet mooi was?
Mijn vloot zoals ie nu is!
Ik verdien echt bakken geld met de meest lullig opdrachten, zo moest ik een lading vervoeren van Isla Muelle naar Douwesen (ligt naast elkaar), ving ik gewoon 75000 goud voor!
Die cash heb ik maar even omgezet in schepen en bemanning, heb echt geld teveel
quote:hmn... ik ben benieuwd hoe je dat voor mekaar hebt gekregen; zeker hélemaal je commerce-level geupgrade tot 't maximum?
Op woensdag 27 augustus 2003 19:06 schreef ToMm het volgende:
..., zo moest ik een lading vervoeren van Isla Muelle naar Douwesen (ligt naast elkaar), ving ik gewoon 75000 goud voor!
... ik krijg nooit meer dan 10.000 goud voor 't vervoeren van 'n lading.
quote:Tja ik had maar 4 commerce ofzo...
Op woensdag 27 augustus 2003 21:22 schreef _m0teh0ker_ het volgende:[..]
hmn... ik ben benieuwd hoe je dat voor mekaar hebt gekregen; zeker hélemaal je commerce-level geupgrade tot 't maximum?
... ik krijg nooit meer dan 10.000 goud voor 't vervoeren van 'n lading.
En het is me zelfs meerdere keren gebeurd, heb wel veel laadcapaciteit natuurlijk maar het is wel extreem veel geld.
Iemand enig idee hoe je dat fort kan capturen? Zelfs met m'n 4 schepen lukt het niet
En wanneer kan je 'enteren'?
=Edit=
Je kan ook niet een nieuwe game starten met de skills van je vorige game
C:\Program Files\Bethesda Softworks\Pirates of the Caribbean\PROGRAM\Characters\characters_init.c
is een tekstfile waarin de waardes staan waarmee je character mee begint. Hier kun je vanalles aanpassen van je naam tot je hoeveelheid start goud en je start skills.
Als je de andere files door neust kun je nog veel meer vinden.
quote:Nog ff wat vraagjes voor je Mister T:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:28 schreef Mister_T het volgende:
Werkt bij mij niet....als ik het verander en een nieuwe game opstart is er niks verandert.
Doe ik wat fout?
Ik verander gewoon 1000 gold in 600000 ( dat had ik ) en dat ik 25 free sills heb en 13 abillities:?
-waar kan je zien hoeveel experience points je hebt, en wat kan je er precies mee?
-wat kan je met je abilities? en hoe krijg je er meerdere bij?
-wanneer krijg je nou precies skillpoints? Ik heb er al een hoop verdiend, maar weet niet precies waarbij, ze stonden er opeens...
-hoe heb jij die missie waarbij je greenfort moet capturen gedaan? M'n schepen worden helemaal naar de tering geschoten, en als ik terugschiet sloop ik af en toe een kanon maar het schiet echt niet op!
quote:Vraag 1: Als je F2 indrukt kom je in een menu ga dan naar character en daar staan links onderin je points...Ze dienen ervoor om naar een hoger level te gaan. Je ziet jou punten staan en de punten die je nog nodig hebt om naar een hoger level te gaan.
Op donderdag 28 augustus 2003 15:35 schreef ToMm het volgende:[..]
Nog ff wat vraagjes voor je Mister T:
-waar kan je zien hoeveel experience points je hebt, en wat kan je er precies mee?
-wat kan je met je abilities? en hoe krijg je er meerdere bij?
-wanneer krijg je nou precies skillpoints? Ik heb er al een hoop verdiend, maar weet niet precies waarbij, ze stonden er opeens...
-hoe heb jij die missie waarbij je greenfort moet capturen gedaan? M'n schepen worden helemaal naar de tering geschoten, en als ik terugschiet sloop ik af en toe een kanon maar het schiet echt niet op!
Vraag 2: Abilities ken je vinden en kiezen als je een level hoger bent.....je kan ze kiezen en dan via je fastmenu aanzetten...je word er sterker van of je boot kan bijv sneller reloaden.
Vraag 3: Skill points krijg je als je missies doet, boten overvalt, mensen vermoord, schatten vinden enz....
Vraag 4: Als je het greenfort in wil nemen moet je minstens op level 13 zitten en zorgen dat je bemanning goed kan schieten ( ga niet in firstperson schieten dan kan je minder ver schieten ). Zorg dat je de Abilitie heb zodat je sneller kan relaoden. Je boot moet minstens een Battleship zijn en zorg dat je nog 2 groten boten die je helpen.
Het is heel moeilijk als je het fort vernietigt hebt dan moet je de mannetjes binnen nog doden...dat is erg moeilijk....ik ben er dan ook lang mee bezig geweest.
Ik moet nu gaan eten
quote:Ah bedankt, weer wat wijzer geworden...
Op donderdag 28 augustus 2003 18:34 schreef Mister_T het volgende:[..]
Vraag 1: Als je F2 indrukt kom je in een menu ga dan naar character en daar staan links onderin je points...Ze dienen ervoor om naar een hoger level te gaan. Je ziet jou punten staan en de punten die je nog nodig hebt om naar een hoger level te gaan.
Vraag 2: Abilities ken je vinden en kiezen als je een level hoger bent.....je kan ze kiezen en dan via je fastmenu aanzetten...je word er sterker van of je boot kan bijv sneller reloaden.
Vraag 3: Skill points krijg je als je missies doet, boten overvalt, mensen vermoord, schatten vinden enz....
Vraag 4: Als je het greenfort in wil nemen moet je minstens op level 13 zitten en zorgen dat je bemanning goed kan schieten ( ga niet in firstperson schieten dan kan je minder ver schieten ). Zorg dat je de Abilitie heb zodat je sneller kan relaoden. Je boot moet minstens een Battleship zijn en zorg dat je nog 2 groten boten die je helpen.
Het is heel moeilijk als je het fort vernietigt hebt dan moet je de mannetjes binnen nog doden...dat is erg moeilijk....ik ben er dan ook lang mee bezig geweest.
Ik moet nu gaan eten
Maar nu heb ik me door die grot met skeletten heengemept, dan kom ik bij dat scheepswrak, maar waar is het goud nou
Als ik de voorkant van het schip inga kan ik alleen maar een quad pistol pakken, en ik kan nergens anders het schip in.
Hoop dak niet voor niks tijden bezig ben geweest met die rotskeletten!
Ik heb een vraagje.
Hoe kan je dat ding gebruiken waardoor je kan zien hoeveel damage een schip heeft?
quote:met spatie kan je met iemand praten
Op zondag 31 augustus 2003 08:57 schreef Chen het volgende:
niemand?
quote:De missie doen waar je een schat met zilver moet zoeken, je moet ook door een grot enz.
Op zaterdag 30 augustus 2003 20:03 schreef Poghi het volgende:
nee, hoe kom je eraan?Ik heb een vraagje.
Hoe kan je dat ding gebruiken waardoor je kan zien hoeveel damage een schip heeft?
Door in 1st person mode op control te drukken.
quote:Hmm ik heb me wapens gepakt en alles wat er in die kist zat aan het begin, maar dan zegt ie equip your weapon en wat geblaat dat het altijd kan gebeuren dat je moet vbechten. Maar hoe equip ik dan me wapen
Op zondag 31 augustus 2003 11:05 schreef Poghi het volgende:[..]
met spatie kan je met iemand praten
quote:f2 en dan inventory en dan je zwaar selecten en je guns en dan op equip drukke
Op maandag 1 september 2003 19:35 schreef Boink het volgende:[..]
Hmm ik heb me wapens gepakt en alles wat er in die kist zat aan het begin, maar dan zegt ie equip your weapon en wat geblaat dat het altijd kan gebeuren dat je moet vbechten. Maar hoe equip ik dan me wapen
Ik was bezig met de main quest, maar moet nu dat fort veroveren en dat lukte niet en ben maar side quests gaan doen.
Nu ben ik bezig met 'strange things in archipelago', die gecompliceerde quest die begint met die kinderen die gevangen zijn. Nu moet ik zo'n knakker met rode badjas uit de cel in greenfort bevrijden, maar de ward is onvindbaar. De hele prison is leeg, behalve 1 bewaker ergens achterin.
Opzich wel logisch, want ik had al die gasten gekilld tijdens mn mainquest voor die idol.
Iemand enig idee hoe ik toch die warder kan vinden (baas van gevangenis, zit bij binnenkomst rechts achter tafeltje, maar nu niet)?
Maar ik had ff wat veranderd zodat ik door kan spelen, maar erg veel is er niet aan nu, want ik kan de sidequest niet meer completen omdat de prison in greenfort leeg is...
Heb wel een vloot van een Manowar en 3 Battleships (sterke versie), dus de gevechten win ik allemaal, ook vrij saai...
Heb ik eindelijk een super groot schip gekaapt, gesaved, wil ik verder gaan druk ik op delete
ipv load. En uit automatisme gelijk op OK.
Verder wel een leuk spel. Krijg nu een beetje door wat de bedoeling is, met die skills en dergelijke.
Ik heb nu 3 schepen (2 battleships voor verdediging en een snelle 'naamkwijt' voor mezelf), quad-barrel pistol, stuk of 10 officieren, flink wat skills en abilities en een zak met geld.
Toen ik een keer een goed zwaard en vechtskills had ging het lekker vlot. Vaar de haven uit, pak de eerste de beste franse of piratenvloot, board het grootste schip en neem het over en voeg het toe of verkoop het gelijk weer. Gaat stuk sneller als handelen ed.
Zit inmiddels op level 9 geloof ik en zal nu maar eens aan het verhaal zelf beginnen.
Ik vond johnny dep (als rol jack sparrow super goed!)
Ik vond die andere vent die dat wijf (met die schelle stem) die smit, die zoon van die vent wier bloed ze zochten en op het eind dat wijf kreeg maar een eikel! Naar mannetje dat ie op een geven moment johnny zonder wrok in de steek liet! (na hem te hebben neergeslagen, van je vrienden moet je het maar hebben!) Eigenlijk de hele film mocht ik hem niet, maar ja aan het eind maakte hij het weer een beetje goed, maar dat was ook alleen omdat ie anders dat wijf niet kon krigen! Dus nog een hyphocriete zak ook! Gelukkig maakte johnny depp alles goed, wat ik dus wel jammer vond was dat ie dat wijf niet neukte op dat eiland! Jammer dus, maar vooral omdat die"zogenaamd "goeden" gewoon vervelend waren! (dus dat wijf en die edelsmit) Maar de humor was echt te gek, ik heb echt in een deuk gelegen , de hele film, bijkans!!!
Wat jullie!
quote:wat lul je nou, dat spel heeft neits met die game te maken
Op woensdag 8 oktober 2003 00:50 schreef Tijn het volgende:
Dit is GAM, dit gaat over het bijbehorende computerspel
quote:Mja, op de naam, het logo en het feit dat er piraten in zitten niet nee
Op woensdag 8 oktober 2003 01:06 schreef mvt het volgende:[..]
wat lul je nou, dat spel heeft neits met die game te maken
quote:Typisch opgekocht spel dus. Wat ook nogeens te snel op de markt gebracht was (hence the bugs)
Op woensdag 8 oktober 2003 01:09 schreef Tijn het volgende:[..]
Mja, op de naam, het logo en het feit dat er piraten in zitten niet nee
specs:
WinXP home
512mb Ram
GeForce 2Ti 64mb
genoeg harde-schijfruimte
de allerlaatste directx
Ik heb al oude videokaart-drivers geprobeerd maar dat werkt allemaal niet.
het spel installeert dus wel, maar start niet op als je het wil spelen. (nadat ie die storm 2 engine laadt sluit ie af)
heeft iemand dit probleem gehad of weet iemand een oplossing?
quote:Is er al een patch beschikbaar? Zo ja downloaden dan.
Op woensdag 24 december 2003 17:34 schreef energizer het volgende:
M'n broertje heeft dit spel dus gekocht (ja, echt daadwerkelijk gekocht) Maar hij start niet op. Zonder melding, krijg je eerst zo'n splash-screen en dan niks.specs:
WinXP home
512mb Ram
GeForce 2Ti 64mb
genoeg harde-schijfruimte
de allerlaatste directxIk heb al oude videokaart-drivers geprobeerd maar dat werkt allemaal niet.
het spel installeert dus wel, maar start niet op als je het wil spelen. (nadat ie die storm 2 engine laadt sluit ie af)
heeft iemand dit probleem gehad of weet iemand een oplossing?
quote:allemaal al geprobeert en er is alleen nog maar een rusische patch uit en daarmee doet ie het ook niet
Op donderdag 25 december 2003 16:03 schreef mgeelh het volgende:[..]
Is er al een patch beschikbaar? Zo ja downloaden dan.
Al op een andere pc geinstalleerd. Misschien oudere videokaart drivers proberen.
quote:Nou ik ken dus zo'n gast en die had een heleboel spellen (illegaal).
Op zondag 20 juli 2003 16:22 schreef vosss het volgende:
nouja, niet zeiken het is illegaal, dan kan er wel eens wat mis gaan![]()
Trouwens, hoe zit het met de character creation? Komt de kwaliteit een beetje in de buurt van die van Morrowind?
quote:Sinds www.petitiononline.com bestaat hoef je het niet meer bij hopen te houden.
Ik hoop stiekem dat er alsnog een Seadogs 2 uitkomt eigenlijk.
quote:Klopt ik had er mezelf ook niet teveel van voorgesteld. Maar ik vond het een prachtig spel, heb er heel wat uurtjes aan versleten
Op dinsdag 10 februari 2004 19:51 schreef kulandra het volgende:
Ik heb ehm net achter de rug (grotendeels) op de xbox. Ik ben uiteindelijk (nog) niet verder gekomen dan dat je dat Fort Greenford moet aanvallen. Ik moet zeggen dat het echt een veel leukere game is dan ik me had voorgesteld. Topper(tje)
een van de meest ondergewaardeerde spellen van 2003? Ik vond het met bugs trouwens erg meevallen al is het irritant dat je officieren aan land je soms klem zetten in een hoek (er tot nu toe altijd uitgekomen dankzij het betere duwwerk :p) Verder alleen wat slowdown als er een menu opkwam ofzo, maar verder? Niet veel gemerkt. Geluk gehad zeker
Kan jij trouwens makkelijk shipbattles winnen zonder enteren? Ik niet (tot ik de +100.000 gold truc maar gebruikt heb en een frigate gekocht.... mocht wel na zoveel uren spelen zonder ook maar 1 seabattle te winnen )
Ik ga hem denk ik dit weekend nog eens installerenquote:Op zondag 18 april 2004 09:36 schreef Georges het volgende:
Speelt iemand dit spel uberhaupt nog?
vluchten uit die seabattles en veel verdedigen met zwaardgevechten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 17:24 schreef Kondros het volgende:
K ik speel dit spel nog 1 keer voor IK DIE KLOTE CDROM IN TWEEJE BREEK !!!, ik ga er altijd direct aan. Als ik een port uitkom wordt ik 90% van de tijd door piraten afgeknalt, ben hoogstens nog maar tot redmond geraakt en moest dan terug voor mensen af te luisteren. Tijdens een gevecht weet ik gewoon niet wat i kmoet doen want de handleiding legt geen reetknikker uit
Kan iemand mij helpen
Nog steeds niet gedaanquote:Op vrijdag 23 april 2004 12:16 schreef kooba het volgende:
[..]
Ik ga hem denk ik dit weekend nog eens installeren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |