abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 februari 2003 @ 13:47:44 #1
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_8728145

Ik heb net even een kijkje genomen in de wereld van Freelancer, een nieuw spel van de Microsoft Game Studios en mn eerste indruk is "oh yeah! ". Ik heb al een preview van Freelancer ergens in 2000 gelezen en nu is het dan eindelijk zover: de demo is beschikbaar en het spel zal binnenkort wel bij de Bart Smit liggen.


Yo, geef hier die game!

Freelancer is een space-game gebasseerd op het aloude Elite. Je krijgt aan het begin van het spel een schip en een inleidende missie waarin je de basics van het spel worden uitgelegd en daarna wordt je vriendelijk bedankt en mag je het zelf uitzoeken. Je kunt net als in Elite missies aannemen waarin je evil bastards af moet schieten, je kunt handel drijven tussen verschillende planeten of wat aan asteroid-mining doen... als het maar geld in het laadje brengt. Daarmee kun je dan nieuwe onderdelen of wapens voor je schip kopen, zoals betere guns, mines, torpedos of missles, maar ook dingen als een beter schild, reparatie-bots of een hyperdrive-engine. Een optie is natuurlijk ook om gewoon gelijk een nieuw schip aan te schaffen, want je kunt een Fiat natuurlijk niet upgraden tot een Ferrari.


Ok, waar is de kroeg?

Er is wel een verhaal in het spel die je moet volgen, maar gelukkig blijft er meer dan genoeg vrijheid over om je eigen weg te bewandelen. Bovendien is de omgeving waarin je je bevindt zo ontzettend groot, dat je nog wel even zoet bent met dit spel voordat je alle uithoeken van het universium gezien hebt.


Volgens mij had ik net linksaf gemoeten...

Als klap op de vuurpijl heeft Freelancer ook nog een geweldige multiplayer-mode waarin je het via internet op kunt nemen tegen je vrienden en de rest van de wereld.


Het mooie van space-games is dat je haar zelfs in combat gewoon in model blijft

Meer info kun je vinden op de website van Freelancer. De demo is hier te scoren. Elite-fans, eat your heart out

pi_8728158
Wat zijn de systeem-eisen?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_8728162
Hij trouwens Gold inmiddels
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  woensdag 26 februari 2003 @ 13:50:29 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_8728191
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 13:48 schreef Strolie75 het volgende:
Wat zijn de systeem-eisen?
Geen idee wat de exacte specs zijn. Op mn AMD AthlonXP 1800+ met 512 MB en GeForce4 Ti4200 loopt 'ie soepel in 1280x960.

Dus ik verwacht dat 'ie op een iets minder systeem zeker in 800x600 prima te spelen is.

pi_8728306
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 13:47 schreef Tijn het volgende:

Ik heb net even een kijkje genomen in de wereld van Freelancer, een nieuw spel van de Microsoft Game Studios en mn eerste indruk is "oh yeah! ". Ik heb al een preview van Freelancer ergens in 2000 gelezen en nu is het dan eindelijk zover: de demo is beschikbaar en het spel zal binnenkort wel bij de Bart Smit liggen.


Toevallig dat ik het daarvorige week met mn broer nog over had, wij hadden destijds ook die veelbelovende preview gelezen en vroegen ons vorige week dus af hoe dat spel ook alweer heette en of het nog uberhaupt wel verder doorontwikkeld was

Gelukkig wel dus, straks als ik thuis ben even de demo downloaden
Ben benieuwd

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 26 februari 2003 @ 13:59:27 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_8728339
Valt het trouwens erg op dat ik in mn jeugd veel PU's heb gelezen?
pi_8728348
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 13:59 schreef Tijn het volgende:
Valt het trouwens erg op dat ik in mn jeugd veel PU's heb gelezen?
nee hoor
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_8728366
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 13:59 schreef Tijn het volgende:
Valt het trouwens erg op dat ik in mn jeugd veel PU's heb gelezen?
Same here

Ik geloof dat ik de Preview van deze niet in een PU, maar in een GZ gelezen heb destijds

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 26 februari 2003 @ 14:01:49 #9
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8728382
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 14:00 schreef vosss het volgende:
Ik geloof dat ik de Preview van deze niet in een PU, maar in een GZ gelezen heb destijds
En ik in de Belgische PC Gameplay
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2003 @ 14:11:42 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_8728648
Shit, nou moet ik wel een nieuwe pc gaan kopen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2003 @ 14:15:43 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_8728755
De multiplayer is trouwens beperkt tot slechts 16 personen toch?

Helaas geen MMOSTECSTEBSFPRPFS?

(massive multiplayer online space trade exploration combat shoot the evil bastards strategic first person role playing flight simulation)

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 26 februari 2003 @ 14:18:00 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_8728812
Kheb net de minimale sysreqs gevonden op een fansite:

500 MHz Processor
128 MB RAM
16 MB RAM 3D accelerated Video Card
Mouse (Wheel for speed control)
Keyboard
Sound card
Windows 98/ME/2000/XP

Maar eerlijk gezegd lijkt dat me vrij mager.

Typisch trouwens dat een spel van MS zelf niet op de X-Box wordt uitgebracht.

pi_8730059
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 13:59 schreef Tijn het volgende:
Valt het trouwens erg op dat ik in mn jeugd veel PU's heb gelezen?
* Mordreth bekend ook.. heb zelfs de eerste nog

[on-topic]
Lijkt me een erg gaaf spel. is het trouwens bij muliplayer alleen maar battle?
[/on-topic]

  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2003 @ 15:09:56 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_8730264
Ik vraag me af hoe ze bij multiplayer het verstrijken van de tijd hebben geregeld.
Bij elite/frontier deed je er een week gametime over om van het ene naar het andere stelsel te gaan. Bij singleplayer kun je dat opvangen door de tijd te laten versnellen, maar hoe doe je dat in multiplayer?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 26 februari 2003 @ 15:27:54 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_8730765
Het online multiplayer-gebeuren heb ik nog niet echt grondig bekeken, maar zoals ik het nu zie is het spel wel compleet (dus niet alleen vechten ofzo, je kunt ook landen en van alles doen).

De tijd speelt niet zo'n grote rol aangezien je binnen een star-system allerlei trade-tunnels hebt waarmee je vrij vlot van locatie naar locatie kunt. Wil je naar een ander star-system, dan zul je een hyperdrive moeten kopen en daarmee gaat dat vrij vlot.

pi_8731511
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 13:47 schreef Tijn het volgende:
Het mooie van space-games is dat je haar zelfs in combat gewoon in model blijft
Perfect tot in de kleinste details . Nu nog de twee furry dice boven je dashboard (voor Elite uitgebracht als officieuze plug-in) en het lijkt me compleet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 26 februari 2003 @ 19:31:26 #17
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_8735842
Starlancer was al een geweldige spel
Dit was toch erop gebaseerd?
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  woensdag 26 februari 2003 @ 19:33:29 #18
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_8735880
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 19:31 schreef G1Ace het volgende:
Starlancer was al een geweldige spel
Dit was toch erop gebaseerd?
Geen idee, kheb Starlancer nooit gespeeld. Maar tis wel afkomstig van hetzelfde team die ook Starlancer gemaakt heeft en wellicht dat het dezelfde engine gebruikt ofzo? Qua gameplay is het duidelijk op Elite gebasseerd.
  woensdag 26 februari 2003 @ 19:37:58 #19
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_8735965
ik had ergens gelezen paar jaar terug dat Starlancer het begin was van het verhaal van Freelancer
Starlancer was ook gemaakt door Microsoft, en het was meer een space combat simulator, waarin de aliance het uitvocht tegen de coalition
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  woensdag 26 februari 2003 @ 19:54:17 #20
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_8736250
Het gaat idd ook over het gevecht tussen de Coalition en de Alliance ja

Maar het verhaal is niet wat het spel zo leuk maakt

pi_8736705
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 13:59 schreef Tijn het volgende:
Valt het trouwens erg op dat ik in mn jeugd veel PU's heb gelezen?
Ik wou al zeggen, jij zou die gasten bij de PU eens moeten lastig vallen voor een baan..
Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
  woensdag 26 februari 2003 @ 20:28:07 #22
17061 mvt
blame Canada
pi_8736882
Over PU gesproken, vandaag gekocht, ze waren er niet zo heel erg enthausiast over, te snel van planeet naar planeet hoppen en nog een aantal andere dingen (weet ff niet meer wat).
We were to understand there would be pie and punch?
  woensdag 26 februari 2003 @ 20:55:20 #23
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_8737415
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:28 schreef mvt het volgende:
te snel van planeet naar planeet hoppen
Das toch juist een voordeel? Kvind het wel prettig dat er lekker de vaart in zit
pi_8737453
game, tijn
Wil je chatten in een virtuele wereld, 3D wereld met racebanen en je eigen huis maken.. Ga dan naar http://www.3dee.nl en download de software
  woensdag 26 februari 2003 @ 21:06:33 #25
17061 mvt
blame Canada
pi_8737584
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Das toch juist een voordeel? Kvind het wel prettig dat er lekker de vaart in zit


Het was meer dat je niet meer een half uur als reis had en je daardoor veel minder moeite hoefde te doen. Dat het daardoor veel minder intens was dan Elite (nooit gespeeld trouwens)
We were to understand there would be pie and punch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')