Ik heb net even een kijkje genomen in de wereld van Freelancer, een nieuw spel van de Microsoft Game Studios en mn eerste indruk is "oh yeah! ". Ik heb al een preview van Freelancer ergens in 2000 gelezen en nu is het dan eindelijk zover: de demo is beschikbaar en het spel zal binnenkort wel bij de Bart Smit liggen.
Yo, geef hier die game!
Freelancer is een space-game gebasseerd op het aloude Elite. Je krijgt aan het begin van het spel een schip en een inleidende missie waarin je de basics van het spel worden uitgelegd en daarna wordt je vriendelijk bedankt en mag je het zelf uitzoeken. Je kunt net als in Elite missies aannemen waarin je evil bastards af moet schieten, je kunt handel drijven tussen verschillende planeten of wat aan asteroid-mining doen... als het maar geld in het laadje brengt. Daarmee kun je dan nieuwe onderdelen of wapens voor je schip kopen, zoals betere guns, mines, torpedos of missles, maar ook dingen als een beter schild, reparatie-bots of een hyperdrive-engine. Een optie is natuurlijk ook om gewoon gelijk een nieuw schip aan te schaffen, want je kunt een Fiat natuurlijk niet upgraden tot een Ferrari.
Ok, waar is de kroeg?
Er is wel een verhaal in het spel die je moet volgen, maar gelukkig blijft er meer dan genoeg vrijheid over om je eigen weg te bewandelen. Bovendien is de omgeving waarin je je bevindt zo ontzettend groot, dat je nog wel even zoet bent met dit spel voordat je alle uithoeken van het universium gezien hebt.
Volgens mij had ik net linksaf gemoeten...
Als klap op de vuurpijl heeft Freelancer ook nog een geweldige multiplayer-mode waarin je het via internet op kunt nemen tegen je vrienden en de rest van de wereld.
Het mooie van space-games is dat je haar zelfs in combat gewoon in model blijft
Meer info kun je vinden op de website van Freelancer. De demo is hier te scoren. Elite-fans, eat your heart out
quote:Geen idee wat de exacte specs zijn. Op mn AMD AthlonXP 1800+ met 512 MB en GeForce4 Ti4200 loopt 'ie soepel in 1280x960.
Op woensdag 26 februari 2003 13:48 schreef Strolie75 het volgende:
Wat zijn de systeem-eisen?
Dus ik verwacht dat 'ie op een iets minder systeem zeker in 800x600 prima te spelen is.
quote:Toevallig dat ik het daarvorige week met mn broer nog over had, wij hadden destijds ook die veelbelovende preview gelezen en vroegen ons vorige week dus af hoe dat spel ook alweer heette en of het nog uberhaupt wel verder doorontwikkeld was
Op woensdag 26 februari 2003 13:47 schreef Tijn het volgende:Ik heb net even een kijkje genomen in de wereld van Freelancer, een nieuw spel van de Microsoft Game Studios en mn eerste indruk is "oh yeah!
". Ik heb al een preview van Freelancer ergens in 2000 gelezen en nu is het dan eindelijk zover: de demo is beschikbaar en het spel zal binnenkort wel bij de Bart Smit liggen.
Gelukkig wel dus, straks als ik thuis ben even de demo downloaden
Ben benieuwd
quote:nee hoor
Op woensdag 26 februari 2003 13:59 schreef Tijn het volgende:
Valt het trouwens erg op dat ik in mn jeugd veel PU's heb gelezen?
quote:Same here
Ik geloof dat ik de Preview van deze niet in een PU, maar in een GZ gelezen heb destijds
quote:En ik in de Belgische PC Gameplay
Op woensdag 26 februari 2003 14:00 schreef vosss het volgende:
Ik geloof dat ik de Preview van deze niet in een PU, maar in een GZ gelezen heb destijds
Helaas geen MMOSTECSTEBSFPRPFS?
(massive multiplayer online space trade exploration combat shoot the evil bastards strategic first person role playing flight simulation)
500 MHz Processor
128 MB RAM
16 MB RAM 3D accelerated Video Card
Mouse (Wheel for speed control)
Keyboard
Sound card
Windows 98/ME/2000/XP
Maar eerlijk gezegd lijkt dat me vrij mager.
Typisch trouwens dat een spel van MS zelf niet op de X-Box wordt uitgebracht.
quote:* Mordreth bekend ook.. heb zelfs de eerste nog
[on-topic]
Lijkt me een erg gaaf spel. is het trouwens bij muliplayer alleen maar battle?
[/on-topic]
De tijd speelt niet zo'n grote rol aangezien je binnen een star-system allerlei trade-tunnels hebt waarmee je vrij vlot van locatie naar locatie kunt. Wil je naar een ander star-system, dan zul je een hyperdrive moeten kopen en daarmee gaat dat vrij vlot.
quote:Perfect tot in de kleinste details
Op woensdag 26 februari 2003 13:47 schreef Tijn het volgende:
Het mooie van space-games is dat je haar zelfs in combat gewoon in model blijft
quote:Geen idee, kheb Starlancer nooit gespeeld. Maar tis wel afkomstig van hetzelfde team die ook Starlancer gemaakt heeft en wellicht dat het dezelfde engine gebruikt ofzo? Qua gameplay is het duidelijk op Elite gebasseerd.
Op woensdag 26 februari 2003 19:31 schreef G1Ace het volgende:
Starlancer was al een geweldige spel
Dit was toch erop gebaseerd?
Maar het verhaal is niet wat het spel zo leuk maakt
quote:Ik wou al zeggen, jij zou die gasten bij de PU eens moeten lastig vallen voor een baan..
quote:Das toch juist een voordeel? Kvind het wel prettig dat er lekker de vaart in zit
Op woensdag 26 februari 2003 20:28 schreef mvt het volgende:
te snel van planeet naar planeet hoppen
quote:Het was meer dat je niet meer een half uur als reis had en je daardoor veel minder moeite hoefde te doen. Dat het daardoor veel minder intens was dan Elite (nooit gespeeld trouwens)
Op woensdag 26 februari 2003 20:55 schreef Tijn het volgende:[..]
Das toch juist een voordeel? Kvind het wel prettig dat er lekker de vaart in zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |