Zijn jullie nog tevreden over de splitsing van het Z&K topic?
Zijn er nog bepaalde zaken die jullie missen in dit forum?
Zijn er dingen die verbeterd moeten worden en/of dingen die absoluut zo moeten blijven?
Zijn jullie nog tevreden over de naam van dit forum?
Zijn jullie nog tevreden over de moderatie van dit forum?
Kortom, wat kunnen wij doen om het hier nog leuker te maken?
Ik vind het geweldig gaan zo, komt ieder aan z'n trekken en ik vind dat berichten niet meer 'ondergesneeuwd' worden zoals voorheen.
Ga zo door. .
[Dit bericht is gewijzigd door berney op 09-07-2003 21:52]
quote:Wat zou je dan graag hier nog willen zien?
Op woensdag 9 juli 2003 21:42 schreef Qarinx het volgende:
Ik vind het jammer dat dit forum zich beperkt tot zwangerschap, vruchtbaarheid, baby's etc. Daardoor heb ik het idee dat het alleen voor het vaste kliekje interessant is en niet echt nieuwe mensen trekt.
quote:Dan voor jou dezelfde vraag: Wat zou je dan graag hier nog willen zien?
Op woensdag 9 juli 2003 21:54 schreef Angeles het volgende:
Ik sluit me helemaal aan bij Qarinx.
Laatst werd er om tips gevraagd en toen gaf iemand een tip over iets dat hij in zijn studie heeft geleerd, en dan wordt er meteen heel lullig gereageerd met 'kamergeleerde' en 'die heeft zeker zelf geen kinderen' enzo. Dat soort dingen vind ik wel een beetje jammer.
En ja, dit forum is er dus juist voor zwangerschap, opvoeding en zo. Dus per definitie vind je hier mensen die zich daardoor aangetrokken voelen. Het is een minder algemeen forum dan Lifestyle, maar dat lijkt me logisch.
Ik voel me hier prima thuis, ik hoop van harte dat Ouders blijft bestaan. Ik wil niet meer zonder
Dat soort reacties waar jij het over hebt zijn misschien jammer maar niet te vermijden op een discussieforum. Het was ook maar 1 reactie als ik het goed heb in een best goedlopend topic wat daarna ook gewoon nog doorliep. Het is geen reactie die ik weg haal, dat doe ik alleen met "lollige" opmerkingen die nergens op slaan.
quote:Ja maar dan zijn het of mensen die zwanger proberen te worden of mensen die net vader/moeder zijn geworden.
Op woensdag 9 juli 2003 21:52 schreef berney het volgende:
Dat ben ik niet helemaal met je eens Qarinx, ik heb toch een heleboel 'nieuwe' gezichten gezien al, en niet alleen door "het speeltuinbankje".
Om zo maar even iets te quoten uit het speelbankje:
quote:En zo zijn er denk ik wel meer mensen die zich buiten gesloten voelen, omdat ze er niet helemaal 100% bijhoren. Er hangt een beetje de attitude dat als je er zelf nog niet inzit, dat je dan gewoon je mond moet houden omdat je er toch niets van af weet. Zo ervaar ik het althans.
quote]Op zaterdag 5 juli 2003 00:51 schreef Kore het volgende:
*ziet bankje en gaat er verlegen bij zitten*Ik zal me ff beetje voorstellen... *schud handen*
Korine, 27 jaar, en wonend in Arhem.... Ik lees nu al een paar jaar mee met de topics maar vond mezelf er nog niet echt in thuishoren aangezien ik niet zwanger ben en geen kinderen heb.
quote:Dat verwacht ik ook echt niet van je, maar ik heb dan wel weer zo'n idee van...kennelijk kun je alleen meepraten als je zelf vader of moeder bent.
Op woensdag 9 juli 2003 22:02 schreef Lois het volgende:
Het is geen reactie die ik weg haal, dat doe ik alleen met "lollige" opmerkingen die nergens op slaan.
Ik studeer zelf pedagogiek, ben bijna afgestudeerd en zie mezelf echt niet als 'de deskundige die het allemaal weet' of zo en zo wil ik ook niet overkomen, maar ik vind het wel leuk om mee te mogen praten en ik vind het erg jammer als je kennelijk alleen recht tot spreken hebt als je praktijkervaring hebt. Dat idee kreeg ik dus wel een beetje.
Zeker omdat Qarinx en ik het een beetje genuanceerd hadden wat die persoon met die theorie had gezegd en daar helemaal niet meer op werd gereageerd.
quote:Precies, dat gevoel heb ik dus ook.
Op woensdag 9 juli 2003 22:02 schreef Qarinx het volgende:En zo zijn er denk ik wel meer mensen die zich buiten gesloten voelen, omdat ze er niet helemaal 100% bijhoren. Er hangt een beetje de attitude dat als je er zelf nog niet inzit, dat je dan gewoon je mond moet houden omdat je er toch niets van af weet. Zo ervaar ik het althans.
Ik mis wel de wat oudere kindjes en pubers en hangjongeren. Daar heb ik redelijk veel ervaring mee, maar toch voel ik me niet geroepen daar wat over te posten. Toch het idee dat meer voor (aanstaande) moeders en vaders is.
quote:Ik vind dit juist een voorbeeld van iemand die nu dus kennelijk wel mee wil doen!
Op woensdag 9 juli 2003 22:02 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ja maar dan zijn het of mensen die zwanger proberen te worden of mensen die net vader/moeder zijn geworden.
Om zo maar even iets te quoten uit het speelbankje:
[..]En zo zijn er denk ik wel meer mensen die zich buiten gesloten voelen, omdat ze er niet helemaal 100% bijhoren. Er hangt een beetje de attitude dat als je er zelf nog niet inzit, dat je dan gewoon je mond moet houden omdat je er toch niets van af weet. Zo ervaar ik het althans.
quote:Inderdaad, bij het ouder zijn horen ook de pubers en ander soort problemen dan de ouders die baby's hebben. Ik heb het idee dat dát soort problemen pas aan de orde komen, wanneer de kinderen van het kliekje puber zijn. Over 10 jaar pas ofzo.
Op woensdag 9 juli 2003 22:09 schreef YPPY het volgende:
Ik mis wel de wat oudere kindjes en pubers en hangjongeren. Daar heb ik redelijk veel ervaring mee, maar toch voel ik me niet geroepen daar wat over te posten. Toch het idee dat meer voor (aanstaande) moeders en vaders is.
quote:Precies.
Het is een leuk forum om te lurken.Ik mis wel de wat oudere kindjes en pubers en hangjongeren. Daar heb ik redelijk veel ervaring mee, maar toch voel ik me niet geroepen daar wat over te posten. Toch het idee dat meer voor (aanstaande) moeders en vaders is.
Het gaat echt allemaal over zwangerschap en babies. Natuurlijk is dat leuk maar ik mis alle pubers! Gewoon de hele kindergeneratie.. Natuurlijk kan ik zelf ook wel wat starten maarja, zoveel inspiratie heb ik niet .
quote:Nou hoe ik het lees is dat ze zich nog niet geroepen voelt om er te posten, omdat ze er nog niet helemaal optimaal over mee kan praten. Het zwanger zijn/hebben van kinderen voelt een beetje als een voorwaarde als je wilt posten in dit forum.
Op woensdag 9 juli 2003 22:09 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind dit juist een voorbeeld van iemand die nu dus kennelijk wel mee wil doen!Ze schrijft toch ook niet dat ze zich buitengesloten voelde?
quote:Nee, maar ze is wel heel timide en heeft kennelijk het gevoel dat ze er eigenlijk niet bijhoort omdat ze niet zwanger is en geen kinderen heeft, althans, dat zegt ze. Waarom zou iemand zich zo schoorvoetend moeten voorstellen? Kennelijk heeft ze wel het gevoel dat dat moet. Maar goed, dat is mijn indruk, ik wil verder niet voor haar praten.
Op woensdag 9 juli 2003 22:09 schreef Rewimo het volgende:Ik vind dit juist een voorbeeld van iemand die nu dus kennelijk wel mee wil doen!
Ze schrijft toch ook niet dat ze zich buitengesloten voelde?
Dan blijft het in mijn ogen een instandhouding van een kliekje....
Hoe verander ik dat dan?
quote:Ouder op je zestien
Op woensdag 9 juli 2003 22:11 schreef Qarinx het volgende:[..]
Inderdaad, bij het ouder zijn horen ook de pubers en ander soort problemen dan de ouders die baby's hebben. Ik heb het idee dat dát soort problemen pas aan de orde komen, wanneer de kinderen van het kliekje puber zijn. Over 10 jaar pas ofzo.
(vaderrol) Zoon komt thuis met marokkaanse
Echt niet allemaal kleintjes hoor Maar ja, er zitten hier nu eenmaal meer jonge ouders dan ouders met pubers, heb ik het idee. En de pubers zelf posten hier ook nauwelijks. Die schrikken vermoedelijk van de omschrijving van Ouders: Alles over (on)vruchtbaarheid, opvoeding en ontwikkeling.
quote:God, ja 4 hele topics.. en dan moet je nog aardig zoeken, want ze zakken binnen een dag helemaal naar onderen.
Op woensdag 9 juli 2003 22:17 schreef Rewimo het volgende:Echt niet allemaal kleintjes hoor
Maar ja, er zitten hier nu eenmaal meer jonge ouders dan ouders met pubers, heb ik het idee. En de pubers zelf posten hier ook nauwelijks. Die schrikken vermoedelijk van de omschrijving van Ouders: Alles over (on)vruchtbaarheid, opvoeding en ontwikkeling.
En als de naam pubers etc. afschrikt, moet je dan niet eens een andere naam overwegen? Eentje die iets meer uitnodigt?
quote:Misschien dat de naam van het forum ook afschrikt. Het heet nu 'Ouder(s)' en dat wekt een beetje de indruk dat het dus voor ouders is en niet voor andere belangstellenden. Een andere titel zou misschien toegankelijker zijn, zoals 'Kinderen' of 'Opvoeding en ontwikkeling' of zo, in elk geval iets wat ook de lading dekt, maar niet het idee geeft dat het echt speciaal voor ouders is en voor niemand anders.
Op woensdag 9 juli 2003 22:17 schreef Lois het volgende:
Dus.... niemand voelt zich eigenlijk geroepen om zelf iets te posten en is bang om zich tussen het "kliekje'" te persen?
Hoe verander ik dat dan?
quote:Dat is helemaal niet zo'n gek idee inderdaad!
Op woensdag 9 juli 2003 22:20 schreef Angeles het volgende:[..]
Misschien dat de naam van het forum ook afschrikt. Het heet nu 'Ouder(s)' en dat wekt een beetje de indruk dat het dus voor ouders is en niet voor andere belangstellenden. Een andere titel zou misschien toegankelijker zijn, zoals 'Kinderen' of 'Opvoeding en ontwikkeling' of zo, in elk geval iets wat ook de lading dekt, maar niet het idee geeft dat het echt speciaal voor ouders is en voor niemand anders.
quote:Centraal topic voor ouders van schoolgaande kinderen
Op woensdag 9 juli 2003 22:17 schreef Lois het volgende:
Dus.... niemand voelt zich eigenlijk geroepen om zelf iets te posten en is bang om zich tussen het "kliekje'" te persen?
Hoe verander ik dat dan?
Centraal topic voor ouders van pubers
Cetraal topic voor opa's en oma's
quote:Dan is het dus weer exclusief voor ouders bedoeld...
Op woensdag 9 juli 2003 22:27 schreef melonovy het volgende:Centraal topic voor ouders van schoolgaande kinderen
Centraal topic voor ouders van pubers
quote:Ik ben wel de doelgroep van dit topic, en ook ik vind dat ie echt wel moet blijven, ik wil niet meer zonder!
Op woensdag 9 juli 2003 22:18 schreef BDisOKE het volgende:
Ben (nog) geen ouder, maar vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal te wachten staat!
Van mij mag tie blijven!
quote:Er is toch ook niemand die zegt dat ie niet mag blijven?
Op woensdag 9 juli 2003 22:29 schreef melonovy het volgende:Ik ben wel de doelgroep van dit topic, en ook ik vind dat ie echt wel moet blijven, ik wil niet meer zonder!
Alleen dat het jammer is dat de sfeer niet wat toegankelijker is voor andere belangstellenden, mensen zonder kinderen.
quote:Daar vorm je juist meer kliekjes mee... door alles maar te scheiden en in hokjes te stoppen.
Op woensdag 9 juli 2003 22:27 schreef melonovy het volgende:
Centraal topic voor ouders van schoolgaande kinderenCentraal topic voor ouders van pubers
quote:Ehm, nu trek je wel erg snel conclusies vind ik
Op woensdag 9 juli 2003 22:30 schreef Angeles het volgende:
Alleen dat het jammer is dat de sfeer niet wat toegankelijker is voor andere belangstellenden, mensen zonder kinderen.
quote:Het waren maar een aantal suggesties om ook ouders van oudere kinderen aan te trekken op dit forum. Maar ik begrijp ook jouw gedachten over het forum, je bent geen ouder maar pedagoog. Als je hier meer over wil discusieren kun je natuurlijk ook topics openen bijvoorbeeld:
Op woensdag 9 juli 2003 22:28 schreef Angeles het volgende:[..]
Dan is het dus weer exclusief voor ouders bedoeld...
quote:Ja, dat is dus wat ik vind. Ik kan niet voor alle users hier spreken, dus ik zeg wat ik jammer vind aan dit topic (en Qarinx dus). Maar ook wij hebben nooit gezegd dat we vinden dat dit forum weg moet, dat is hier toch ook helemaal niet ter sprake?
Op woensdag 9 juli 2003 22:32 schreef Rewimo het volgende:Ehm, nu trek je wel erg snel conclusies vind ik
Er zijn tot nu toe 2 mensen die daar iets over gezegd hebben. Dat is nog niet echt representatief toch (al bedoel ik niet dat je dan maar over hun mening heen moet walsen uiteraard)?
Het is toch in zo'n evaluatie topic de bedoeling dat je zegt wat JIJ vindt?
quote:het zou in eerste instatie voor de proef zijn!
Op woensdag 9 juli 2003 22:30 schreef Angeles het volgende:[..]
Er is toch ook niemand die zegt dat ie niet mag blijven?
quote:*neuriet*
Het is een leuk forum om te lurken.Ik mis wel de wat oudere kindjes en pubers en hangjongeren. Daar heb ik redelijk veel ervaring mee, maar toch voel ik me niet geroepen daar wat over te posten. Toch het idee dat meer voor (aanstaande) moeders en vaders is.
* Grobbenkuiken sluit zich hierbij aan.
quote:Waarom zou ik in een apart pedagogisch topic moeten openen? Het is toch juist leuker als iedereen gewoon door elkaar kan discussiëren?
Op woensdag 9 juli 2003 22:33 schreef melonovy het volgende:Het waren maar een aantal suggesties om ook ouders van oudere kinderen aan te trekken op dit forum. Maar ik begrijp ook jouw gedachten over het forum, je bent geen ouder maar pedagoog. Als je hier meer over wil discusieren kun je natuurlijk ook topics openen bijvoorbeeld:
Pedagogie: theorie vs praktijk
[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 09-07-2003 22:38]
De rest van de punten behandel ik morgen wel, het is nu echt bedtijd.
quote:Deze hele evaluatie is ook niet representatief. Hier zal veelal gereageerd worden door de vaste garde posters en dus zal je weinig te weten komen van de mensen die hier niet of amper komen. Wat voor het wegblijven de redenen zijn.
Op woensdag 9 juli 2003 22:32 schreef Rewimo het volgende:
Ehm, nu trek je wel erg snel conclusies vind ikEr zijn tot nu toe 2 mensen die daar iets over gezegd hebben. Dat is nog niet echt representatief toch (al bedoel ik niet dat je dan maar over hun mening heen moet walsen uiteraard)?
quote:Nou, om maar voor mezelf te spreken. Ik vind het prima en leuk dat er speciaal een subforum is over kinderen, alleen vind ik het jammer dat het toch nog een beetje heel erg gericht is op ouders alleen (en dat is dus het gevoel dat IK heb, niet per se het gevoel van alle andere tig duizend users).
Op woensdag 9 juli 2003 22:34 schreef melonovy het volgende:het zou in eerste instatie voor de proef zijn!
quote:Ja hoor, daar heb je helemaal gelijk in. En ik heb ook zeker niets gezegd over het weghalen van dit forum (integendeel, ik wil zoals ik al heb gezegd heel graag dat het blijft).
Op woensdag 9 juli 2003 22:34 schreef Angeles het volgende:[..]
Ja, dat is dus wat ik vind. Ik kan niet voor alle users hier spreken, dus ik zeg wat ik jammer vind aan dit topic (en Qarinx dus). Maar ook wij hebben nooit gezegd dat we vinden dat dit forum weg moet, dat is hier toch ook helemaal niet ter sprake?
Het is toch in zo'n evaluatie topic de bedoeling dat je zegt wat JIJ vindt?
Maar ik denk dat er meer meningen nodig zijn van meer users, voor Lois en Karin conclusies gaan trekken over wat er eventueel anders moet. Ik vind dat er nu nog te weinig reacties zijn om representatief te zijn voor de gebruikers van het Oudersforum.
quote:Ja maar is het juist niet interessant om te weten waarom de niet-gebruikers hier niet posten. Dat de vaste gebruikers het leuk vinden, dat was al bekend.
Op woensdag 9 juli 2003 22:38 schreef Rewimo het volgende:
Maar ik denk dat er meer meningen nodig zijn van meer users, voor Lois en Karin conclusies gaan trekken over wat er eventueel anders moet. Ik vind dat er nu nog te weinig reacties zijn om representatief te zijn voor de gebruikers van het Oudersforum.
quote:ik heb de discussie nog eens gelezen, en zie nu in wat je bedoelt... Het is inderdaad leuker dat ouders en niet-ouders samen kunnen discussieren over diverse onderwerpen hier op het forum. Ik weet niet zo snel hoe je dit kunt verbeteren.
Op woensdag 9 juli 2003 22:35 schreef Angeles het volgende:[..]
Waarom zou ik in een apart pedagogisch topic moeten openen? Het is toch juist leuker als iedereen gewoon door elkaar kan discussiëren?
quote:*meldt.
Op woensdag 9 juli 2003 22:38 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben het eens met Angeles en Qarinx.
Het forum is weliswaar ontstaan vanuit een clubje (a.s.)ouders, maar ik zou het ook leuk vinden als het wat breder kan worden getrokken.
Ik voel me óók erg betrokken bij kinderen en opvoeding, ondanks het feit dat ik geen ouder ben.
Toch kun je 'kliekjesvorming' imo niet voorkomen. Ik heb me niet buitengesloten gevoeld, maar een andere forumnaam lijkt me wel geschikt.
quote:Precies, maar dan blijft de vraag hoe je de 'lurkers' kan overhalen om hun bijdrage te leveren aan een topic als deze. In Feedback zetten helpt niet, dus het enige wat ik kan bedenken is met nadruk uitnodigen om te reageren.
Op woensdag 9 juli 2003 22:39 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ja maar is het juist niet interessant om te weten waarom de niet-gebruikers hier niet posten. Dat de vaste gebruikers het leuk vinden, dat was al bekend.
Laat ik het goede voorbeeld geven, alhoewel geen lurker. Voor mijn gevoel ligt de nadruk idd nogal op het (proberen te) krijgen van kinderen en de eerste levensjaren. Geweldig dat het een eigen plekje op Fok! heeft gekregen, maar het kan wat breder gemaakt worden. Voorgezet onderwijs, pre-pubertijd en pubertijd, maar dan niet alleen bezien vanuit de ogen van de opvoeders onder ons om maar wat dwarsstraten te noemen.
Als er genoeg topics over geopend worden, verschuift de nadruk wel.
*speelt met de gedachte om een 'het grote pre-puber topic te openen'. *
Afijn lieve lurkertjes, nu jullie!
quote:Mja, maar wat dan...? Ik probeer van alles te bedenken maar wat moet je dan met die naam
Op woensdag 9 juli 2003 22:47 schreef Moonah het volgende:
Toch kun je 'kliekjesvorming' imo niet voorkomen. Ik heb me niet buitengesloten gevoeld, maar een andere forumnaam lijkt me wel geschikt.
quote:Suggesties zijn zojuist gegeven door Angeles. Het in ieder geval geen Ouders noemen, aangezien het niet alleen voor ouders is
Op woensdag 9 juli 2003 22:51 schreef Rewimo het volgende:
Mja, maar wat dan...? Ik probeer van alles te bedenken maar wat moet je dan met die naamSuggesties? Ik vind het moeilijk hoor, om een titel te bedenken die (nog) breder is.
quote:Ja precies. Het is nu heel eenzijdig, namelijk ouders die bepaalde problemen hebben met de opvoeding, maar andersom kan het natuurlijk ook voorkomen. Dat kinderen problemen hebben met de manier waarop hun ouders opvoeden, alleen heb ik dan het gevoel dat zo'n onderwerp richting R&P verplaatst wordt.
Op woensdag 9 juli 2003 22:50 schreef Grobbenkuiken het volgende:Voorgezet onderwijs, pre-pubertijd en pubertijd, maar dan niet alleen bezien vanuit de ogen van de opvoeders onder ons om maar wat dwarsstraten te noemen.
Als er genoeg topics over geopend worden, verschuift de nadruk wel.
quote:Misschien moet het gewoon wat breder 'groeien'. Het is idd ontstaan vanuit (a.s.) ouders, waardoor deze 'over'vertegenwoordigd zijn. Dat lijkt mij nogal logisch en ik denk dat dat na verloop van tijd steeds minder gaat worden. Ik denk dus dat dat gewoon wat tijd nodig heeft.
Op woensdag 9 juli 2003 22:47 schreef Moonah het volgende:[..]
*meldt.
Het forum is weliswaar ontstaan vanuit een clubje (a.s.)ouders, maar ik zou het ook leuk vinden als het wat breder kan worden getrokken.
Ik voel me óók erg betrokken bij kinderen en opvoeding, ondanks het feit dat ik geen ouder ben.
quote:Een andere forumnaam is een goed idee inderdaad. Ik hoop op wat leuke suggesties.
Op woensdag 9 juli 2003 22:47 schreef Moonah het volgende:[..]
*meldt.
Wat ik erg jammer vind is dat men zich buitengesloten voelt. Ik heb het idee dat we toch proberen het zo toegankelijk mogelijk te zijn.
quote:Inderdaad, een heel goed idee! Als er inderdaad meer topics geopend worden zal de nadruk verschuiven.
Op woensdag 9 juli 2003 22:50 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Laat ik het goede voorbeeld geven, alhoewel geen lurker. Voor mijn gevoel ligt de nadruk idd nogal op het (proberen te) krijgen van kinderen en de eerste levensjaren. Geweldig dat het een eigen plekje op Fok! heeft gekregen, maar het kan wat breder gemaakt worden. Voorgezet onderwijs, pre-pubertijd en pubertijd, maar dan niet alleen bezien vanuit de ogen van de opvoeders onder ons om maar wat dwarsstraten te noemen.
Als er genoeg topics over geopend worden, verschuift de nadruk wel.*speelt met de gedachte om een 'het grote pre-puber topic te openen'.
*
Afijn lieve lurkertjes, nu jullie!
quote:Ben ik met je eens, dat soort topics hoort ook hier thuis. Misschien is overleg hierover met de R&P-mods een idee? Als zulke topics consequent hierheen worden verplaatst, worden ze op den duur ook wel hier geopend denk ik.
Op woensdag 9 juli 2003 22:54 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ja precies. Het is nu heel eenzijdig, namelijk ouders die bepaalde problemen hebben met de opvoeding, maar andersom kan het natuurlijk ook voorkomen. Dat kinderen problemen hebben met de manier waarop hun ouders opvoeden, alleen heb ik dan het gevoel dat zo'n onderwerp richting R&P verplaatst wordt.
quote:Neehoor dat soort topics staan hier prima inderdaad. Wij hebben volgens mij nog nooit wat verplaatst naar R&P wat hierover ging.
Ja precies. Het is nu heel eenzijdig, namelijk ouders die bepaalde problemen hebben met de opvoeding, maar andersom kan het natuurlijk ook voorkomen. Dat kinderen problemen hebben met de manier waarop hun ouders opvoeden, alleen heb ik dan het gevoel dat zo'n onderwerp richting R&P verplaatst wordt.
quote:Nee, maar misschien worden topics hierover in andere fora wel steeds naar R&P verplaatst in plaats van hierheen?
Op woensdag 9 juli 2003 22:57 schreef Karin het volgende:[..]
Neehoor dat soort topics staan hier prima inderdaad. Wij hebben volgens mij nog nooit wat verplaatst naar R&P wat hierover ging.
quote:Nee, maar dat soort topics worden dus eerder gepost in R&P. Overigens was er laatst wel een topic over een jongen die z'n vader niet meer als huisarts wilde en die werd gelijk verplaatst naar LIF. Wel weer terug geplaatst, maar dat was nadat er dus de opmerking werd gemaakt dat OUD zich niet zo moest beperken.
Op woensdag 9 juli 2003 22:57 schreef Karin het volgende:Neehoor dat soort topics staan hier prima inderdaad. Wij hebben volgens mij nog nooit wat verplaatst naar R&P wat hierover ging.
quote:Ik hoop het. Ik herinner me ook nog de discussie over of dit subforum er moest komen, toen waren er heel veel mensen die bang waren dat het dan te laagdrempelig zou worden en dat jan en alleman hier dan zou komen posten. Ik heb het idee dat dat nog steeds wel zo is, terwijl ik zoiets heb van...waarom zou iemand hier willen posten terwijl hij niet geïnteresseerd is in kinderen en opvoeding? En als iemand echt komt rellen, daar zijn de mods toch voor?
Op woensdag 9 juli 2003 22:56 schreef Grijs het volgende:Misschien moet het gewoon wat breder 'groeien'. Het is idd ontstaan vanuit (a.s.) ouders, waardoor deze 'over'vertegenwoordigd zijn. Dat lijkt mij nogal logisch en ik denk dat dat na verloop van tijd steeds minder gaat worden. Ik denk dus dat dat gewoon wat tijd nodig heeft.
En waarschijnlijk zal een andere forumnaam ook wel helpen (maar wat vind ik het moeilijk om een naam te verzinnen!)
quote:Misschien wel ja, daar heb ik weinig zicht op, ik kom niet al te vaak in R&P. Dit is een goed puntje om mee te nemen naar achteren, ik gooi het daar in de groep.
Op woensdag 9 juli 2003 22:59 schreef Rewimo het volgende:[..]
Nee, maar misschien worden topics hierover in andere fora wel steeds naar R&P verplaatst in plaats van hierheen?
quote:Dat lijkt me wel heel leuk! Dan krijg je ook discussies tussen pubers en ouders van pubers. Daar wordt de discussie wat evenwichtiger van
quote:Als we jou toch niet hadden
Op woensdag 9 juli 2003 23:00 schreef shmoopy het volgende:
Noem het Ouders en Kinderen, dat dekt de lading dan toch?
Overigens had ik jou ook een goede mod voor OUD gevonden
quote:Of 'Ontwikkeling en Opvoeding'? Misschien 'Zwangerschap, Ontwikkeling en Opvoeding' hoewel een zwangerschap eigenlijk ook ontwikkeling is.
quote:Ouders, Kinderen en Pubers
quote:Jahoor er wordt ook wel eens wat "gereld" (wat rottige opmerkingen) en dat wordt meteen weggehaald. Een schoon forum nodigt gelukkig wat minder uit om te rellen.
Op woensdag 9 juli 2003 22:59 schreef Angeles het volgende:[..]
Ik hoop het. Ik herinner me ook nog de discussie over of dit subforum er moest komen, toen waren er heel veel mensen die bang waren dat het dan te laagdrempelig zou worden en dat jan en alleman hier dan zou komen posten. Ik heb het idee dat dat nog steeds wel zo is, terwijl ik zoiets heb van...waarom zou iemand hier willen posten terwijl hij niet geïnteresseerd is in kinderen en opvoeding? En als iemand echt komt rellen, daar zijn de mods toch voor?
quote:Tnx, de dames hebben er een leuk forum van gemaakt, maar Lifestyle is zo lekker divers.
Op woensdag 9 juli 2003 23:01 schreef Qarinx het volgende:[..]
Als we jou toch niet hadden
Overigens had ik jou ook een goede mod voor OUD gevonden
quote:Juist, dat soort topics passen imo beter hier dan in R&P, alhoewel dat discutabel is.
Op woensdag 9 juli 2003 23:00 schreef Grijs het volgende:[..]
Dat lijkt me wel heel leuk! Dan krijg je ook discussies tussen pubers en ouders van pubers. Daar wordt de discussie wat evenwichtiger van
.
*Gooit een balletje op*
Een forumnaam die meer richting gezin gaat ipv Ouder(s)?
En tsja, als er nou eenmaal weinig FOK!kers zijn met oudere kinderen is het lastig daar levendige topics voor/over te openen.
quote:Is ook wel een leuke ja.
Op woensdag 9 juli 2003 23:09 schreef BlaatschaaP het volgende:
Van Embryo tot Puber?Die blijf ik leuk vinden, en het dekt.. vind ik, de lading
.
Maar toch wel alsof het weer alleen om ouders gaat die een kind opvoeden.
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 09-07-2003 23:11]
quote:Ik zou 'zwangerschap' liever niet in de forumnaam opnemen, daar gaat het forum immers nu al voldoende over. Dat zou nog meer afschrikken het ook eens over andere dingen te hebben. Als ik zo de opmerkingen lees willen jullie/we juist graag wat meer topics over peuters, kleuters, oudere kinderen, puberteit, etc.
Op woensdag 9 juli 2003 23:02 schreef Angeles het volgende:
Of 'Ontwikkeling en Opvoeding'? Misschien 'Zwangerschap, Ontwikkeling en Opvoeding' hoewel een zwangerschap eigenlijk ook ontwikkeling is.
quote:Ben ik het ook heel erg mee eens
Op woensdag 9 juli 2003 23:13 schreef Cynix ® het volgende:
De 'sfeer' in dit forum is trouwens erg goed, deels misschien door het soort forum, maar zeker ook deels door de moderators! Dat is alvast een compliment waard.
Het enige negatieve puntje heb ik al genoemd, verder vind ik het echt een heel leuk forum met hele goeie mods!
quote:Het gezin in de breedste zin dus imho.
Op woensdag 9 juli 2003 23:11 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Ik zou 'zwangerschap' liever niet in de forumnaam opnemen, daar gaat het forum immers nu al voldoende over. Dat zou nog meer afschrikken het ook eens over andere dingen te hebben. Als ik zo de opmerkingen lees willen jullie/we juist graag wat meer topics over peuters, kleuters, oudere kinderen, puberteit, etc.
quote:Forumnaamvoorstel: "Gezinszaken".
Op woensdag 9 juli 2003 23:14 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Het gezin in de breedste zin dus imho.
quote:Mooi voorstel
Op woensdag 9 juli 2003 23:17 schreef Grijs het volgende:[..]
Forumnaamvoorstel: "Gezinszaken".
quote:Whoops, bijna vergeten!
Op woensdag 9 juli 2003 23:13 schreef Cynix ® het volgende:
De 'sfeer' in dit forum is trouwens erg goed, deels misschien door het soort forum, maar zeker ook deels door de moderators! Dat is alvast een compliment waard.
Karin en Lois, well done!
Het is een leuk subforum geworden, de sfeer is meer dan prima en een genot om te lezen.
quote:Ik vind gezinszaken wel wat erg zakelijk klinken, net zoiets als geldzaken, maar iets met het woord 'gezin' er in juich ik wel toe! Daar moet vast iets op te verzinnen zijn.
Op woensdag 9 juli 2003 23:17 schreef Grijs het volgende:
Forumnaamvoorstel: "Gezinszaken".
quote:Maar dekt dat ook de pedagogen (in spe) ?
Op woensdag 9 juli 2003 23:19 schreef Karin het volgende:[..]
Mooi voorstel
Dekt een grote lading inderdaad!
quote:Ik vond wat Grobbenkuiken zei wel leuk, "Het gezin in de breedste zin"
Op woensdag 9 juli 2003 23:22 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Ik vind gezinszaken wel wat erg zakelijk klinken, net zoiets als geldzaken, maar iets met het woord 'gezin' er in juich ik wel toe! Daar moet vast iets op te verzinnen zijn.
quote:Tja dat dan weer net niet. Maar wel zwangerschap en onvruchtbaarheid bijvoorbeeld zonder dat met naam te noemen.
Op woensdag 9 juli 2003 23:22 schreef moussy het volgende:[..]
Maar dekt dat ook de pedagogen (in spe) ?
quote:Gezinsperikelen dan?
Ik vind gezinszaken wel wat erg zakelijk klinken, net zoiets als geldzaken, maar iets met het woord 'gezin' er in juich ik wel toe! Daar moet vast iets op te verzinnen zijn.
quote:Wat mij betreft wel hoor, ik ben trouwens (bijna) gezinspedagoge, dus ik vind die naam alleen maar leuk, maar ik weet niet of er nog meer pedagogen zijn en wat die vinden.
Op woensdag 9 juli 2003 23:22 schreef moussy het volgende:Maar dekt dat ook de pedagogen (in spe) ?
quote:Family Affairs, maar da's weer zo Engels en nodigt tot topics die beter in R&P tot hun recht komen.
quote:Dat klinkt al een stuk minder zakelijk
Op woensdag 9 juli 2003 23:24 schreef Rewimo het volgende:[..]
Gezinsperikelen dan?
ik ga nu echt slapen, ik hoop morgen nog veel meer leuke suggesties te zien
quote:Die vind ik leuk!! Dat dekt ook de pubers met vragen over lastige ouders
Op woensdag 9 juli 2003 23:24 schreef Rewimo het volgende:[..]
Gezinsperikelen dan?
Waarom perikelen? Niet alles hoeft moeilijk/lastig/problematisch te zijn, gewoon genieten en je geluk aan de wereld laten zien moet toch ook kunnen?
Een naam met 'gezin' erin is imo ook zo beperkend.
Ík voel me daar iig niet door aangesproken.
Maar het zal me ook niet beletten hier te lurken/posten hoor.
quote:Perikelen zijn verwikkelingen toch? Kan dus van alles zijn, is niet per definitie negatief
Op woensdag 9 juli 2003 23:30 schreef Grobbenkuiken het volgende:
*Even serieuze muts opzetWaarom perikelen? Niet alles hoeft moeilijk/lastig/problematisch te zijn, gewoon genieten en je geluk aan de wereld laten zien moet toch ook kunnen?
quote:Mijn ouders zijn in ieder geval niet mijn nageslacht
Op woensdag 9 juli 2003 23:32 schreef Moonah het volgende:
Het nageslacht.
Ik roep maar wat geks.
Als (nog) niet-ouder zit ik wel mee te lurken maar had ik het gevoel dat ik niet echt mee mocht praten ofzo... maar dat blijkt dus verkeerd gedacht te zijn!
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:32 schreef Rewimo het volgende:[..]
Perikelen zijn verwikkelingen toch? Kan dus van alles zijn, is niet per definitie negatief
quote:Dan gaan we voor Gezinsperikelen pos/neg
Op woensdag 9 juli 2003 23:34 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Kan zijn, ik ervaar perikelen meestal als moeizaam, maar dat kan aan mij liggen!
quote:Welkom!
Op woensdag 9 juli 2003 23:33 schreef Pandorah het volgende:
Vind ik een goede titel "gezinsperikelen"!!Als (nog) niet-ouder zit ik wel mee te lurken maar had ik het gevoel dat ik niet echt mee mocht praten ofzo... maar dat blijkt dus verkeerd gedacht te zijn!
Ik hoop je je hier aangenaam zult toeven.
quote:Yep, iedereen is welkom.
Op woensdag 9 juli 2003 23:33 schreef Pandorah het volgende:
Als (nog) niet-ouder zit ik wel mee te lurken maar had ik het gevoel dat ik niet echt mee mocht praten ofzo... maar dat blijkt dus verkeerd gedacht te zijn!
OOKGBAK.
Spreek uit : ook gebak.
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:50 schreef tong80 het volgende:
Ouders, Opvoeding, Kinderen, Gezinssituatie, Begeleiding, Achterkleinkinderen, kleinkinderen.OOKGBAK.
AFK OOK!
Je zou kunnen kijken of er wat meer algemenere topics kunnen komen bv, "waarom kies je voor kinderen (of niet)", hoe ga je om met kinderen die.....
Wat ik bedoel is een aantal topics uit de persoonlijke sfeer halen, dan kunnen daar de pedagogen en ervaringsdeskundigen en iedereen die denkt het beter te weten leuke discussies invoeren. Nu kan dat niet omdat het dan al snel persoonlijk wordt.
De nadruk ligt inderdaad nogal op beginnende gezinsvorming (logisch gezien de gemiddelde leeftijd op Fok!), maar ik voel mij daar niet zo geroepen in om dan aktief mee te posten.
Nou weet ik wel dat ik een "uitzonderling" ben, met intussen volwassen kind en ook al een pseudo-kleinkind, maar ook de groep adolescenten kan soms nog wel eens reden tot uitwisseling van ervaringen vragen of leuke meemaak-topics opleveren. (eerste vriendjes/vriendinnetjes van je kinderen enzo, hoewel R&P daar ook vol van staat.)
Iets meer verbreding inderdaad naar gezinszaken misschien?
quote:Voor de zoveelste keer, er is toch niemand van de hier aanwezige niet-ouders die heeft gezegd dat het forum niet zou moeten blijven? Het zou alleen leuker zijn als het wat breder was, dat maakt het toch ook niet minder leuk voor de aanwezige ouders? Dat maakt het alleen leuk voor méér mensen en dat lijkt mij alleen maar positief.
Op donderdag 10 juli 2003 00:42 schreef Troel het volgende:
Tja, ik ben het niet eens met de niet-ouders... Ik ben zelf ook geen ouder, maar ik heb absoluut niet het gevoel dat ik er niet bijhoor... Ik vind dit gewoon een heel gezellig forum, en wat mij betreft mag het zeker blijven!!!
quote:[hoeksteen van de samenleving mode]
Op woensdag 9 juli 2003 23:43 schreef moussy het volgende:
Eigenlijk, als je het ver gaat zoeken, is iets met gezin er in ook niks. Want een oom hoort niet bij het gezin van zijn nichtje. En er is ergens ook een topic, Hoera ik word (ondertussen ben) oom. Maar das alleen als je het woord gezin letterlijk neemt.
quote:In twee hele maanden, nou vind ik best wel veel voor een beginnend subforum.
Op woensdag 9 juli 2003 22:19 schreef Qarinx het volgende:[..]
God, ja 4 hele topics.. en dan moet je nog aardig zoeken, want ze zakken binnen een dag helemaal naar onderen.
.
Je zou zelf ook een topic kunnen gaan openen over onderwerp waar je over wilt praten.
quote:De oudere ouder? Of bedoel je de ouder met inmiddels veel ervaring in alle leeftijdsgroepen?
Op donderdag 10 juli 2003 00:23 schreef golfer het volgende:
Als regelmatig meelurker vind ik jullie sub-forum heel erg leuk om in mee te lezen, maar zoals al door een paar voorgangers is gezegd: Ik mis de wat oudere ouders hier.De nadruk ligt inderdaad nogal op beginnende gezinsvorming (logisch gezien de gemiddelde leeftijd op Fok!), maar ik voel mij daar niet zo geroepen in om dan aktief mee te posten.
Nou weet ik wel dat ik een "uitzonderling" ben, met intussen volwassen kind en ook al een pseudo-kleinkind, maar ook de groep adolescenten kan soms nog wel eens reden tot uitwisseling van ervaringen vragen of leuke meemaak-topics opleveren. (eerste vriendjes/vriendinnetjes van je kinderen enzo, hoewel R&P daar ook vol van staat.)
![]()
Ik kan mij wel vinden in je posting btw!
quote:You're so right!
Op donderdag 10 juli 2003 00:23 schreef golfer het volgende:
Als regelmatig meelurker vind ik jullie sub-forum heel erg leuk om in mee te lezen, maar zoals al door een paar voorgangers is gezegd: Ik mis de wat oudere ouders hier.De nadruk ligt inderdaad nogal op beginnende gezinsvorming (logisch gezien de gemiddelde leeftijd op Fok!), maar ik voel mij daar niet zo geroepen in om dan aktief mee te posten.
![]()
quote:Precies
Op donderdag 10 juli 2003 08:09 schreef What het volgende:[..]
You're so right!
Die aap van mij is inmiddels 15 en daar gaat het hier niet over.
quote:Nou! Schande!
Op donderdag 10 juli 2003 08:15 schreef Loedertje het volgende:
Precies
Vooral die generatiekloof, dat je je muziek niet meer hard mag zetten omdat je van zo'n puber om de buren moet denken
Zelf heb ik geen kinderen en die wil ik de eerstkomende 20 jaar niet maar ik heb er wel veel mee gewerkt. Ook met pubers trouwens. Volgende week ga ik met een groepje kinderen op stap. Dat is een heel andere invalshoek dan de huidige topics. Ik denk ook niet dat het huidige 'kliekje' bewust een 'kliekje' is. Als je in een bepaalde levensfase zit, dan post je daar gewoon over.
Ik wil nog wel even zeggen dat ik het een erg leuk forum vind dat absoluut niet hoeft te stoppen.
quote:Dat heb ik wel eens gedaan, maar aangezien ik het idee heb dat er weinig respons naar buitenstaanders is, voelt het naar mijn idee zinloos en nogal geforceerd om een topic te openen.
Op donderdag 10 juli 2003 07:25 schreef berney het volgende:Je zou zelf ook een topic kunnen gaan openen over onderwerp waar je over wilt praten.
![]()
Ik vind dit een erg leuk forum. Ja het is denk ik wel waar dat het vooral op de jongere ouders ( en jongere kinderen) richt, maar daar ben ik zelf ook wel mee bezig. Dus voor mij is het heel fijn eik. Ik heb niet echt het idee uitgesloten te worden als ik iets gepost heb. Echter ik weet dan zelf niet wat ik verder nog kan posten, dus trek ik me vanzelf weer terug (Heb niet echt veel ervaringen, die ik hier kan delen)
Ben ook al weleens op het IRC-kanaal geweest en dat beviel ook wel, het was er toen alleen erg rustig.
Misschien dat er wat meer topics geopend kunnen worden over:
- De soorten opvoedingen die er zijn en welke je gebruikt of zou gebruiken. (Daar zou ik evt. dus wel over mee kunnen praten, als niet ouder zijnde, iedereen heeft daar denk ik wel een mening over)
- Hoe kinderen de opvoeding van hun ouders ervaren?
Al met al, vind ik dit een pracht-forum, dat zeker moet blijven!
Hulde aan de moderators!
Daarnaast ben ik het met Qarinx en Angeles eens dat het toch nog wel een beetje een kliekje blijft. De reactie op hun commentaar in dit topic laat dat weer duidelijk zien. Angeles en Qarinx geven slechts aan wat zijn graag anders zouden zien maar daar lijkt weinig ruimte voor te zijn. Het lijkt vooral te worden gezien als een aanval, terwijl het topic bedoeld is te kijken of er verbeteringen mogelijk zijn. En dan een zo'n steek onder water in het speeltuinbankje vanochtend; dat maakt het gevoel dat het hier een kliek betreft helemaal af.
Jammer, want ik denk dat dat niemands bedoeling is. Gelukkig weten beide mod's wel zo te reageren dat je je nog vrij voelt iets toe te voegen, door niet gelijk in de verdediging te schieten maar door te vragen om verduidelijking en suggesties voor verbetering.
Pfff, ik heb helemaal niet het idee dat ik goed duidelijk maak wat ik bedoel. Ik ben niet zo helder vandaag. Nou ja, als jullie er niets van snappen, hoor ik het wel.
[edit: zwangerschapstopic veranderd in speeltuinbankje]
[Dit bericht is gewijzigd door sombie op 10-07-2003 11:11]
Of waar zijn hier de pedagogische tips? [Gezocht] een emmer vol geduld.....
Dit is toch ook niet echt een "simpel" Wanneer kinderen alleen thuis?
Weer een topic wat niet over een truttig iets ging Nieuwe relatie (als je al kinderen hebt)
enz... Relatie beginnen met een ouder. enz... Kind wil niet naar school (kleuterschool) enz..... is mijn kind achter?
[Edit: ik noem hier Moussy's post maar dat is niet de enige post waarin ik dat lees hoor. Ik proef het in dit hele topic. Het is iets dat je snel hebt in dit soort gevallen en dat is zo jammer en weinig constructief.
Of ervaren jullie dit anders?]
[Dit bericht is gewijzigd door sombie op 10-07-2003 11:02]
quote:Tante/oom worden, heeft dat veel met je gedaan?
Op donderdag 10 juli 2003 09:25 schreef Qarinx het volgende:[..]
Dat heb ik wel eens gedaan, maar aangezien ik het idee heb dat er weinig respons naar buitenstaanders is, voelt het naar mijn idee zinloos en nogal geforceerd om een topic te openen.
Hier is toch behoorlijk gepost Maar als je maar 1 topic opent weet je toch niet hoe er gereageerd gaat worden? Hoe het opgepikt gaat worden?
quote:Maar iedereen die dat wil kan daar toch een topic over openen? Ik zie het probleem niet. Er roepen hier mensen: open dan een topic over "huppeldepup", maar dat moeten jullie immers zelf doen? Wij users maken dit forum toch met zijn allen!
Op donderdag 10 juli 2003 09:28 schreef Mariposa het volgende:
Misschien dat er wat meer topics geopend kunnen worden over:
- De soorten opvoedingen die er zijn en welke je gebruikt of zou gebruiken. (Daar zou ik evt. dus wel over mee kunnen praten, als niet ouder zijnde, iedereen heeft daar denk ik wel een mening over)
- Hoe kinderen de opvoeding van hun ouders ervaren?
Heb je behoefte aan een bepaald topic, open het dan. Als je een pakkende titel gebruikt, die goed verwoordt waar je het over wilt hebben, zal die de juiste users aanspreken. De users waar je op mikt, moet je op die manier zelf naar dit forum "lokken". Je kunt niet van de moderators verwachten dat zij users aan hun haren naar dit forum slepen
quote:Ik geef alleen maar aan dat er topics zijn waar om echte hulp gevraagd wordt. En daar wordt niet echt veel gereageerd. Dan kunnen ze daar toch ook reageren als ze vinden dat het anders kan-moet.
Op donderdag 10 juli 2003 10:58 schreef sombie het volgende:
Wat ik bedoel is, en door Moussy's post hierboven realiseerde ik me dat weer, dat het zo jammer is dat het gelijk in de ruzieachtige sfeer wordt getrokken. Het gaat er toch om om te kijken hoe het iedereen bevalt? Mag je dan alleen iets zeggen als je alles top vindt? Je kunt toch praten over je ervaringen en kijken hoe je daar eventueel dingen in kunt verbeteren zonder elkaar aan te vallen?
quote:Inderdaad, het wordt als een aanval gezien. Telkens weer een weerwoord en het onderuit proberen te halen. Ik geef gewoon aan hoe ik me bij dit forum voel.
Op donderdag 10 juli 2003 10:55 schreef sombie het volgende:
Daarnaast ben ik het met Qarinx en Angeles eens dat het toch nog wel een beetje een kliekje blijft. De reactie op hun commentaar in dit topic laat dat weer duidelijk zien. Angeles en Qarinx geven slechts aan wat zijn graag anders zouden zien maar daar lijkt weinig ruimte voor te zijn. Het lijkt vooral te worden gezien als een aanval, terwijl het topic bedoeld is te kijken of er verbeteringen mogelijk zijn. En dan een zo'n steek onder water in het zwangerschapstopic vanochtend; dat maakt het gevoel dat het hier een kliek betreft helemaal af.
Ook bijvoorbeeld die post van Moussy nu, waar ze topics aanhaalt en er op zo'n toon bij moet zeggen "En waar waren jullie dan de ervaringsdeskundige?". Het komt bij mij een beetje sarcastisch en zeikerig over. Alsof je als pedagoog in elk topic moet posten die er ook maar iets mee te maken zou kunnen hebben.
quote:Ik ben sowieso niet echt een topic-opener, dus waarom zou ik dan een overload aan topics openen? Ik praat liever mee in de bestaande topics.
Op donderdag 10 juli 2003 10:59 schreef moussy het volgende:
Hier is toch behoorlijk gepostMaar als je maar 1 topic opent weet je toch niet hoe er gereageerd gaat worden? Hoe het opgepikt gaat worden?
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 10-07-2003 11:10]
quote:Je kan het ook andersom zien... dat dat soort mensen gewoon uitblijven door de sfeer die er hangt. Want een opmerking als "Ja wat weten die kamergeleerden nou", dat hoef je echt niet naar je hoofd te krijgen hoor.
Op donderdag 10 juli 2003 11:03 schreef moussy het volgende:
Ik geef alleen maar aan dat er topics zijn waar om echte hulp gevraagd wordt. En daar wordt niet echt veel gereageerd. Dan kunnen ze daar toch ook reageren als ze vinden dat het anders kan-moet.
quote:Nee, dat is onzin, maar jullie willen graag bepaalde topics zien, zodat er meer mensen op af komen uit de groepen die jullie graag hier willen 'spreken'. Zoals ik hierboven al zei: open die topics dan! Jullie kunnen zelf bijdragen aan de opbouw van het forum, en dat doe je door actie te ondernemen. Niet alleen door te zeggen dat je het anders wilt, laat dan ook zien wat je wilt. Of verwachten jullie dat de mods die topics voor jullie openen
Op donderdag 10 juli 2003 11:06 schreef Qarinx het volgende:[..]
Inderdaad, het wordt als een aanval gezien. Telkens weer een weerwoord en het onderuit proberen te halen. Ik geef gewoon aan hoe ik me bij dit forum voel.
Ook bijvoorbeeld die post van Moussy nu, waar ze topics aanhaalt en er op zo'n toon bij moet zeggen "En waar waren jullie dan de ervaringsdeskundige?". Het komt bij mij een beetje sarcastisch en zeikerig over. Alsof je als pedagoog in elk topic moet posten die er ook maar iets mee te maken zou kunnen hebben.
quote:Ben ik het dus mee eens, iedereen schiet gelijk in de verdediging en er wordt steeds maar geroepen "Dit forum moet blijven!". Alsof we met kritiek erop uit zijn om het forum down te halen ofzo
Op donderdag 10 juli 2003 10:58 schreef sombie het volgende:
Wat ik bedoel is, en door o.a. Moussy's post hierboven realiseerde ik me dat weer, dat het zo jammer is dat het gelijk in de ruzieachtige sfeer wordt getrokken. Het gaat er toch om om te kijken hoe het iedereen bevalt? Mag je dan alleen iets zeggen als je alles top vindt? Je kunt toch praten over je ervaringen en kijken hoe je daar eventueel dingen in kunt verbeteren zonder elkaar aan te vallen?
quote:Mods zijn er toch om een forum aan te sturen? Lijkt me wel dat een mod daar een steentje aan kan bijdragen.
Op donderdag 10 juli 2003 11:11 schreef Rewimo het volgende:
Of verwachten jullie dat de mods die topics voor jullie openenDat lijkt me niet de bedoeling
quote:Omdat dat 1x gezegd is?? De topics die ik aanhaalde waren van vóór die opmerking.
Op donderdag 10 juli 2003 11:09 schreef Qarinx het volgende:[..]
Je kan het ook andersom zien... dat dat soort mensen gewoon uitblijven door de sfeer die er hangt. Want een opmerking als "Ja wat weten die kamergeleerden nou", dat hoef je echt niet naar je hoofd te krijgen hoor.
quote:Sturen ja okee, maar jullie verwachten toch niet serieus dat de mods op jullie verzoek topics gaan openen? Dat moet je zelf doen. Nogmaals, als je de behoefte hebt aan een bepaald topic, open het dan!
Op donderdag 10 juli 2003 11:12 schreef Qarinx het volgende:[..]
Mods zijn er toch om een forum aan te sturen? Lijkt me wel dat een mod daar een steentje aan kan bijdragen.
quote:Nee maar het is die hele houding die er hangt ten op zichte van mensen die momenteel niet in het kinderwereldje zitten.
Op donderdag 10 juli 2003 11:12 schreef moussy het volgende:
Omdat dat 1x gezegd is?? De topics die ik aanhaalde waren van vóór die opmerking.
quote:Zou je niet iedereen over 1 kam willen scheren?
Op donderdag 10 juli 2003 11:14 schreef Qarinx het volgende:[..]
Nee maar het is die hele houding die er hangt ten op zichte van mensen die momenteel niet in het kinderwereldje zitten.
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 09:25 schreef moussy het volgende:Ik ga gewoon de raad van sombie opvolgen, ook al heb ik er een vreemd gevoel over.
quote:Nee, maar een mod draagt wel bij aan het imago dat een forum uitstraalt. En het gebeurt in genoeg andere fora dat een mod een topic opent dat een ander perspectief biedt, zodat het ook de interesse van andere users opwekt.
Op donderdag 10 juli 2003 11:14 schreef Rewimo het volgende:
Sturen ja okee, maar jullie verwachten toch niet serieus dat de mods op jullie verzoek topics gaan openen? Dat moet je zelf doen. Nogmaals, als je de behoefte hebt aan een bepaald topic, open het dan!
quote:Ik snap niet dat jij je mening zo te zien ophangt aan die ene opmerking die je elke keer weer aanhaalt
Nee maar het is die hele houding die er hangt ten op zichte van mensen die momenteel niet in het kinderwereldje zitten.
Ben het helemaal met je eens dat dat een rotopmerking was, maar het is toch niet zo dat daarom per definitie iedereen op Ouder(s) er zo'n houding op na houdt?
Het lijkt me duidelijk dat iedereen hier vindt dat ouders een leuk forum is dat zeker moet blijven bestaan.
Dan zijn er twee 'groepen'. De ene groep post veel in de twee topics waar het mee begonnen is. Zij hebben (bijna) kleine kinderen en weten van de andere posters wat er bij iedereen speelt.
Dan is er nog een groep die geen (kleine) kinderen heeft, maar wel mee wil posten. Dit doen ze nu niet veel, omdat ze het idee hebben niet welkom te zijn.
Deze groepen kunnen prima samen lijkt me. Ik denk wel dat het goed is dat 'nieuwe' groep wel zelf nieuwe topics opent. Hier kunnen dan natuurlijk zowel niet-ouders als wel-ouders in reageren. Doordat een topic is geopend door een nieuwe, is de drempel om te posten lager.
Verder denk ik dat het niet makkelijk is om als 'niet-ervaringsdeskundige' mee te posten is de slowchatseries. Die worden toch echt gevuld door een groep. Na verloop van tijd verwacht ik dat dit wel over gaat lopen, maar je zult wel een beetje een scheiding houden. Maar wat topics voor 'professionals' kunnen wel een leuke tegenhanger vormen.
In travel heb je ook twee groepen. De groep die veel post en naar avontuurlijke landen gaat en een groep die in de zomervakantie die op het strand gaat liggen en 4x per jaar in travel komt. Ze hebben hun eigen topics, maar soms worden die wel gemengd. En dat gaat goed nu.
dit is dus mijn eigen idee en niets vanuit de crew
quote:Ik haal in dit topic Wij willen een baby, wat nu? een theorie aan, wat ik van m'n moeder had en ook ergens had gelezen:
Op donderdag 10 juli 2003 11:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik snap niet dat jij je mening zo te zien ophangt aan die ene opmerking die je elke keer weer aanhaalt![]()
Ben het helemaal met je eens dat dat een rotopmerking was, maar het is toch niet zo dat daarom per definitie iedereen op Ouder(s) er zo'n houding op na houdt?
quote:waarop er dan zo gereageerd wordt:
Op donderdag 12 juni 2003 15:01 schreef Qarinx het volgende:
Een kennis van m'n moeder wilde op een gegeven moment ook een kindje, maar het wilde maar niet lukken. Veel te geforceerd bezig.. Advies dat m'n moeder toen gaf was dat ze gewoon rustig en relaxt moesten zijn, lekker een paar wijntjes moesten drinken en gewoon van elkaar genieten. Kort daarna was het raak....
quote:Alsof ik dus onzin loop uit te kramen, omdat ik niet de gewenste antwoorden geef. Ik voel weinig behoefte om zo afgezeken te worden, wanneer hetgeen ik zeg niet in het straatje past van het kliekje. Het was dus kennelijk iets wat men niet wil horen.
Op donderdag 12 juni 2003 16:12 schreef Karin het volgende:Sorry hoor maar dit is zo'n vreselijk kul! Alsof veel eraan denken een zwangerschap tegenhoudt. Ik krijg altijd enorm kromme tenen van dit soort opmerkingen.
Ik snap dat je het goed bedoeld hoor maar als je zwanger wilt worden en je hoort dit soort opmerkingen wordt je er echt niet vrolijk van. Alsof je je gedachten uit kan schakelen.Voor de rest zie ik hier heel veel goede tips staan.
Mij is altijd verteld dat voordat je overtijd bent je kindje nog niet in contact is met jouw bloed en dan kan een wijntje of een peukie nog niet zoveel kwaad. Maar beter is het helemaal niet te doen natuurlijk.
quote:Lois en Karin zijn beide moeder, voor hen is het dan moeilijk om juist die andere topics te openen.
Op donderdag 10 juli 2003 11:12 schreef Qarinx het volgende:[..]
Mods zijn er toch om een forum aan te sturen? Lijkt me wel dat een mod daar een steentje aan kan bijdragen.
quote:
Ik zit absoluut niet in dat kinderwereldje, maar ik heb niet het idee dat er bij voorbaat negatief naar me gekeken wordt als ik hier post.
quote:Je hebt gelijk dat een mod een nieuw soort topic kan openen, dat doen wij ook weleens. Toch hangt het vooral van de users af. Je kunt bijv. eens terugzoeken waar Isa nieuwe topics opende. De users vonden dat weer te veel worden. Het is echt het zoeken naar een middenweg.
Op donderdag 10 juli 2003 11:17 schreef Qarinx het volgende:[..]
Nee, maar een mod draagt wel bij aan het imago dat een forum uitstraalt. En het gebeurt in genoeg andere fora dat een mod een topic opent dat een ander perspectief biedt, zodat het ook de interesse van andere users opwekt.
quote:Zoals ik ergens anders al opperde, is het aanstellen van een Mod met oudere kinderen/geen kinderen dan geen optie? Voor het evenwicht, afstand en een frisse kijk.
Op donderdag 10 juli 2003 11:26 schreef YPPY het volgende:
Lois en Karin zijn beide moeder, voor hen is het dan moeilijk om juist die andere topics te openen.
Bij R&P was de komst van een mannelijke mod namelijk ook erg verfrissend.
Ik moet zo naar m'n werk, dus zal vanavond weer reageren
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 10-07-2003 11:34]
O ja, en die opmerkingen in het speeltuinbankje versterken de sfeer waarin alleen gepost mag worden door mensen die hetzelfde denken nogal. Jammer.
[Edit (ik blijf bezig met edits ): zoals Yppy en Loïs reageren is onwijs knap. Ik vind het zelf ook heel moeilijk om zo genuanceerd en rustig te reageren. In dit soort gevallen komen dingen snel ruzieachtig over, bij bijna iedereen. Ik wil dus niet suggereren dat ik dat niet doe of dat alleen door een van beiden kanten gebeurt. De reacties versterken elkaar.]
[Dit bericht is gewijzigd door sombie op 10-07-2003 11:39]
quote:(Niet) zwanger worden is nu eenmaal een heel gevoelig onderwerp. Ook mensen die zelf een kind hebben, maar bij wie dat allemaal makkelijk ging, kunnen zich niet voorstellen hoe dat is als het niet lukt. Je krijgt dan een heleboel goedbedoelde opmerkingen naar je hoofd, die stuk voor stuk hard aankomen. Je kunt niet bezig zijn met "niet zwanger worden"... En dat Karins reactie bij jou aankomt als "afgezeken worden" snap ik wel, maar ik begrijp ook dat dat niets met jou als persoon te maken heeft, maar met die opmerking. Iedereen die zo'n verhaal zou posten, zou ook "afgezeken" op dat moment.
Op donderdag 10 juli 2003 11:24 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ik haal in dit topic Wij willen een baby, wat nu? een theorie aan, wat ik van m'n moeder had en ook ergens had gelezen:
[..]waarop er dan zo gereageerd wordt:
[..]Alsof ik dus onzin loop uit te kramen, omdat ik niet de gewenste antwoorden geef. Ik voel weinig behoefte om zo afgezeken te worden, wanneer hetgeen ik zeg niet in het straatje past van het kliekje. Het was dus kennelijk iets wat men niet wil horen.
Ik geloof niet dat de vaste kliek hier geen ruimte geeft voor anderen, en idd, als je iets mist open je daar toch een topic over?
Nog even over de kamergeleerden; Ik heb ook ooit nog eens ergens voor geleerd, maar heb nu moeite om dat op mijn eigen kind toe te passen, omdat hij er 24 uur per dag is. De theorie gaat een heel eind goed, zolang je om 6 uur de deur weer achter je dicht trekt en de kindertjes weer terug geeft aan hun, al dan niet, liefhebbende ouders.
Dag in dag uit met een vernielzuchtige dreumes omgaan heeft zo zijn eigen uitdaging
Wat niet wegneemt dat ik graag tips had gehad van anderen dan de ouders, maar dan moet het wel van toepassing zijn op een kind van 13 maanden dat nog niets van een pedagogisch onderlegd verhaal snapt.
Ook toen ik nog geen kinderen had postte ik mee, en ik geloof dat er soms nog iemand wat aan had ook .
quote:Ja, maar als je dan kijkt naar het verloop van de discussie, dan wordt over wat ik dan plaats heen geluld (een artikel nb over hetgeen ik had gezegd) en wordt wat Karin zegt om zich enigszins te corrigeren versterkt door wat andere users uit de groep. De discussie neemt dan een totaal andere wending, namelijk "Hoe vervelend die opmerkingen wel niet zijn als je zwanger wil worden."
Op donderdag 10 juli 2003 11:34 schreef Rewimo het volgende:
(Niet) zwanger worden is nu eenmaal een heel gevoelig onderwerp. Ook mensen die zelf een kind hebben, maar bij wie dat allemaal makkelijk ging, kunnen zich niet voorstellen hoe dat is als het niet lukt. Je krijgt dan een heleboel goedbedoelde opmerkingen naar je hoofd, die stuk voor stuk hard aankomen. Je kunt niet bezig zijn met "niet zwanger worden"... En dat Karins reactie bij jou aankomt als "afgezeken worden" snap ik wel, maar ik begrijp ook dat dat niets met jou als persoon te maken heeft, maar met die opmerking. Iedereen die zo'n verhaal zou posten, zou ook "afgezeken" op dat moment.
Bovendien snap ik ook wel dat het niets met mijn persoon te maken heeft, maar juist daarom is het gewoon vervelend dat opmerkingen die de zwangeren/jonge ouders niet bevallen worden afgezeken. Stel dat het nou iemands eerste post in dit forum was, dan denk ik niet dat hij/zij zich geroepen zou voelen vaker te posten. Geen warm welkom.
quote:Ik weet zeker dat Karin je niet af wilde zeiken. Het niet zwanger worden is echter wel een ontzettend gevoelig onderwerp. Daar heeft het vast mee te maken. Voor zo'n onderwerp is het denk ik handig als daar een topic voor is juist voor mensen die niet zelf zwanger willen worden, maar daar wel over willen praten. Dat is toch een stuk minder gevoelig.
Op donderdag 10 juli 2003 11:24 schreef Qarinx het volgende:Alsof ik dus onzin loop uit te kramen, omdat ik niet de gewenste antwoorden geef. Ik voel weinig behoefte om zo afgezeken te worden, wanneer hetgeen ik zeg niet in het straatje past van het kliekje. Het was dus kennelijk iets wat men niet wil horen.
quote:precies, ik sluit me hier helemaal bij aan.
Op donderdag 10 juli 2003 11:35 schreef Leah het volgende:
Sorry hoor, maar waar gaat het nou over?
Ik kom ook niet in bepaalde fora, domweg omdat ze me niet aanspreken. Wat ik wel zie is dat ook daar een "vaste kern" bestaat, die met name de slow chat volkletsen. Geeft toch niets? Als ik mee wil doen kan dat vast wel.Ik geloof niet dat de vaste kliek hier geen ruimte geeft voor anderen, en idd, als je iets mist open je daar toch een topic over?
quote:Dat is het m juist. Ik heb nu het idee dat ik op m'n tenen moet lopen.
Op donderdag 10 juli 2003 11:42 schreef YPPY het volgende:
Ik weet zeker dat Karin je niet af wilde zeiken. Het niet zwanger worden is echter wel een ontzettend gevoelig onderwerp. Daar heeft het vast mee te maken. Voor zo'n onderwerp is het denk ik handig als daar een topic voor is juist voor mensen die niet zelf zwanger willen worden, maar daar wel over willen praten. Dat is toch een stuk minder gevoelig.
quote:Maar er werden ook excuses aangeboden.
Op donderdag 10 juli 2003 11:24 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ik haal in dit topic Wij willen een baby, wat nu? een theorie aan, wat ik van m'n moeder had en ook ergens had gelezen:
[..]waarop er dan zo gereageerd wordt:
[..]Alsof ik dus onzin loop uit te kramen, omdat ik niet de gewenste antwoorden geef. Ik voel weinig behoefte om zo afgezeken te worden, wanneer hetgeen ik zeg niet in het straatje past van het kliekje. Het was dus kennelijk iets wat men niet wil horen.
quote:Ik heb dat toen ook gelezen. En heb ook meerdere keren bij mensen gezien dat ze idd zwanger raakte op het moment dat de gyn. zei dat ze het maar even moesten laten rusten. Zo'n opmerking komt gewoon erg hard bij sommige mensen aan, wát ik me wel weer voor kan stellen.
Op donderdag 12 juni 2003 18:12 schreef Karin het volgende:[..]
Dat is waar.
Sorry dat ik wat gepikeerd reageerde.
quote:Dit vind ik zeker een optie. Ik denk dat Lois en Karin daar wel over na gaan denken, zeker na het lezen van dit topic.
Op donderdag 10 juli 2003 11:34 schreef Qarinx het volgende:[..]
Zoals ik ergens anders al opperde, is het aanstellen van een Mod met oudere kinderen/geen kinderen dan geen optie? Voor het evenwicht, afstand en een frisse kijk.
quote:Je kunt het niet iedereen naar de zin maken, daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat het wel goed is om te luisteren naar wat anderen te bedoelen en dan te kijken of je wat met die ideeën kun doen. Niet alle ideeën zijn uitvoerbaar, dat is altijd het geval. Ik vind het zelf altijd fijn om te kijken of je meerdere ideeën kunt combineren. Qarinx schreef bijvoorbeeld over het (niet) zwanger worden. Dat onderwerp is heel gevoelig voor degenen die graag kinderen willen maar waarbij het niet of pas na lange tijd lukt. Je kunt dan zeggen dat je alleen als ervaringsdeskundige mag reageren. Óf je kunt zeggen, we openen een tweede topic, juist voor degenen zonder ervaring. Degenen bij wie het gevoelig ligt, kunnen dat topic dan makkelijk negeren en de anderen kunnen er toch, thoeretisch, over posten.
Op donderdag 10 juli 2003 11:34 schreef moussy het volgende:
Zoveel gebruikers, zoveel meningen, is er altijd wel wat, dat kun je toch niet voorkomen. Met dit soort grote dingen kan je het niet iedereen naar het zin maken.
Succes verder....
quote:Qarinx wacht even, ik weet dat dit heel vervelend is maar ik zou het heel erg jammer vinden als je uit deze discussie weg zou lopen.
Op donderdag 10 juli 2003 11:57 schreef Qarinx het volgende:
Nou bij deze neem ik afstand van de discussie. In het speeltuinbankje topic wordt er weer bevestigd wat ik al die tijd bedoelde. Je mag geen kritiek leveren, omdat je anders wordt afgezeken en het allemaal beter weet.Succes verder....
quote:Ja ik vind het ook heel vervelend, maar goed niet mijn zwaktebod in ieder geval. Ik moet nu naar m'n werk, maar zal vanavond wel even op de serieuze reacties hier reageren.
Op donderdag 10 juli 2003 12:01 schreef Lois het volgende:
Qarinx wacht even, ik weet dat dit heel vervelend is maar ik zou het heel erg jammer vinden als je uit deze discussie weg zou lopen.
Kan ik iets doen wat jouw besluit zou veranderen?
De naamsuggesties vind ik geweldig, ik zal ze zo eens op een rijtje zetten allemaal.
Het rijtje namen:
En misschien wel de allerleukste:
Er is vraag naar algemenere topics, topics die uit de persoonlijke sfeer zijn gehaald, over opvoeding en andere kwesties.
Er is vraag naar topics over oudere kinderen en topics voor en door oudere ouders.
Kortom, het forum mag best iets breder worden en er mag meer variatie in de topics komen zodat ook andere users zich hier welkom voelen.
Ik kan echter niet iedereen aan zijn haren naar dit forum slepen maar ik kan wel de al gedane suggesties opschrijven en toevoegen aan mijn to do list .
Ik wil hier best sturen, ik wil ook best andere topics openen maar ik weet ook dat ik het niet iedereen naar de zin kan maken. Dit forum is niet bedoeld als iets waar heel Fok zich bij thuis zou moeten voelen, dat kan ook helemaal niet. Ik hou bijv. niet van computerspelletjes, mij zie je dus ook nooit in Games.
Ik schrijf het allemaal op en gooi het weer in het (dagelijkse) overleg met Karin.
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 10-07-2003 12:29]
Ik heb zelf ook wel eens het gevoel (gehad) dat er niet naar me geluisterd werd, maar weet je: dan heb ik pech gehad. Als iemand mijn kennis niet op waarde schat (om welke reden dan ook) zie ik daar geen reden in om niet te posten. Ik denk dat juist in dit kliekjesforum er toch veel mensen open staan voor anderen. En het is soms best moeilijk en we doen het niet altijd even goed. Ik herinner me nog dat (volgens mij was het Tinkepink) we een keer een newbie-vader veel te weinig aandacht hadden gegeven, wat leidde tot verhitte discussies. Weg vader. Ik merk wel dat mensen iedereen erbij proberen te betrekken: we hebben Catootjes gehad (twee jaar gepost, waarvan de laatste maand met potentieel kindje), Kleintjes, Brighteyes,.....allemaal mensen die geen kinderen (hadden/hebben) en toch welkom waren. En ik denk dat iedereen van het oorspronkelijke topic wel eens het gevoel heeft gehad tegen een muur aan te praten. Ik zweef nog regelmatig over mensen heen waarvan ik later denk: oe, krijgt hij/zij wel genoeg respons, of antwoord op de vraag?
Wat ik probeer te zeggen: het is altijd eng en moeilijk om je bij een kliekje te voegen. Zeker als ze allemaal wat gemeen lijken te hebben, in dit geval zwangerschappen of kids. Maar zoals al eerder gezegd door anderen: Ik zou het heel, heel erg leuk vinden als er meer gevarieerd werd gepost! Ik ben heel benieuwd naar die pubers, naar ooms en tantes etcetera. Een actieve rol van anderen wordt denk ik altijd gewaardeerd! En het speeltuinbankje is ontstaan uit de chronische neiging van de dames om offtopic te gaan ....heeft van oorsprong dus niets te maken met 'wij tegen hun' maar meer met 'ik zou vandaag alleen maar even lurken want ik moet zo met vakantie en nog zoveel te doen en zo weinig energie en mien god hoe red ik dat allemaal in zo'n korte tijd' ....ik ben dus weg!!!!!
quote:Ik heb geen kinderen, zal nooit kinderen krijgen en toch ben ik hier zo welkom als het maar kan.
Op woensdag 9 juli 2003 22:30 schreef Angeles het volgende:
Ik heb hier nog nooit het gevoel gehad dat iemand niet welkom was. Iedereen werd in de groep opgenomen.
De klacht dat er geen topics zijn over oudere kinderen en opvoedkundige problemen... ik vind dat geen klacht voor de modjes. Het is aan de users zelf om dat op te starten. Als je zelf nog geen oudere kinderen hebt dan slinger je dat niet aan.
Ik bedoel, ik open ook geen topic over vissen als ik er niets mee heb.
Het is een ieder vrij om er een topic over te openen.
(gaat nu weer verder lezen want ik kwam maar tot deze opmerking in het topic!)
En ja, als je bepaalde topics mist hier, dan open je ze toch gewoon zelf?
Nouja, misschien gek dat ik me er opeens in meng, maar ik ben een trouw lurkster En wie weet kan ik iets objectiever oordelen omdat ik zelf nooit onderdeel van de discussie ben. Of niet, en dan negeren jullie dit maar
Ik vind het een heel leuk forum. Het is inderdaad wel jammer dat sommige topics snel wegzakken, maar schijnbaar is voor die onderwerpen te weinig interesse.
Veel topics gaan over nieuwe ouders, maar dat lijkt me logisch. Die hebben nog de meeste vragen! Ik vind het wel leuk om daar op te reageren, maar ben soms bang dat ik betweterig overkom, als oudere moeder. Daarom geef ik meestal liever geen advies, maar vertel gewoon hoe ik het destijds deed.
Van mij mag dit Forum in elk geval blijven. Ik lees er bijna dagelijks.
Ik denk dat misschien een mod met oudere kinderen of geen kinderen wel een goede oplossing is. Maar ik pas ervoor om hiervoor een Karin of Lois uit te schakelen. Want die 2 hebben hier een geweldig forum van gemaakt. Je kan het hun niet verwijten dat ze geen topics openen over oudere kinderen. Ze doen het heel goed hier en ik vind dat er verder geen kritiek hun kant op gemaakt kan worden.
Wat betreft die opmerking van Quarinx naar Karin toe en van Karin naar Quarinx in dat topic over kindjes krijgen... je hebt te maken met gevoelige materie. Ook als het geen gevoelige materie is dan krijg je weleens tegengas, iemand die het er niet mee eens is. Is het dan ook zo erg dat iemand het onzin vindt? Volgens mij niet. Maar omdat Karin modje is en het er niet mee eens is dan is het een aanval.
Meningen mogen hier gegeven worden, dat deed Karin. Dat jij het er niet mee eens was kan best... dan mag je dat best aangeven, maar om nou om zo'n iets weg te blijven dat snap ik niet!
quote:Ik denk dat je hier inderdaad de essentie hebt van wat er is gezegd. Wat er is, is ontzettend leuk en op deze manier kan het nog leuker worden!
Op donderdag 10 juli 2003 12:17 schreef Lois het volgende:
Zo ik ben bijgelezen:De naamsuggesties vind ik geweldig, ik zal ze zo eens op een rijtje zetten allemaal.
Het rijtje namen:
- Ontwikkeling en Opvoeding
- Ouders en Kinderen
- Van Embryo tot Puber?
- Gezinszaken
- Het gezin in de breedste zin
- Gezinsperikelen
- Family Affairs
- Gezin & Familie
- familieforum
En misschien wel de allerleukste:
- Ouders, Opvoeding, Kinderen, Gezinssituatie, Begeleiding, Achterkleinkinderen, kleinkinderen.
OOKGBAK.
Er is vraag naar algemenere topics, topics die uit de persoonlijke sfeer zijn gehaald, over opvoeding en andere kwesties.Er is vraag naar topics over oudere kinderen en topics voor en door oudere ouders.
Kortom, het forum mag best iets breder worden en er mag meer variatie in de topics komen zodat ook andere users zich hier welkom voelen.
Deze reactie van jou laat trouwens precies wat ik bedoelde toen ik zei dat jij zo goed kunt reageren in dit soort gevallen. Je haalt het ruzieachtige eruit en komt tot de kern. Geen verwijten, geen aanvallen, gewoon kijken naar wat er echt is gezegd en daarmee aan de slag gaan. Heel knap.
quote:Veel. Als ik iets wil posten over een spel ga ik ook naar Games
Op donderdag 10 juli 2003 12:33 schreef Kleintje het volgende:
Ik vind het een topic vol met veel van hetzelfde. Het gaat over de naam... maar kom op mensen... what's in a name????
De naam zegt echt heel veel op een forum, omdat jij hier misschien al een tijdje zit weet je wat hier wel en niet kan maar vooral newbies zullen gewoon 'bang' zijn om hier wat te posten omdat er niet duidelijk aangegeven wordt dat je bijvoorbeeld ook kan praten over pubers.
Vind ik dan.
En ik blijf trouwens bij Van Embryo tot Puber.. dat geeft echt precies aan waar het over gaat. Dingen met gezin (zoals gezinsperikelen) vind ik dan weer te formeel. Maarja, wie ben ik? Een eenzame lurker .
quote:Het is de bedoeling en de wens dat het iets breeder wordt dan dat, onderwerpen als kinderwens, onvruchtbaarheid ed vallen dan hier weer niet onder.
Op donderdag 10 juli 2003 13:11 schreef BlaatschaaP het volgende:En ik blijf trouwens bij Van Embryo tot Puber.. dat geeft echt precies aan waar het over gaat.
quote:Daar heb je helemaal gelijk in Rewimo, daarom heb ik nu een topic geopend: Welke opvoeding? En werkt het?
Op donderdag 10 juli 2003 11:01 schreef Rewimo het volgende:
Maar iedereen die dat wil kan daar toch een topic over openen? Ik zie het probleem niet. Er roepen hier mensen: open dan een topic over "huppeldepup", maar dat moeten jullie immers zelf doen? Wij users maken dit forum toch met zijn allen!
Al wilde ik alleen suggesties doen voor anderen, maar goed ik kan idd ook zelf een topic openen
Ik wil nog wel zeggen dat ik het jammer vind, dat de toon een beetje van deze evaluatie veranderd is. Maar ik trek me daar niet van aan. Ik blijf toch wel lezen en zo af en toe posten .
ik wil wel nog even zeggen dat het mij spijt dat ik je het gevoel heb gegeven dat je niet welkom bent Qarinx met mijn reactie in dat topic over zwanger worden. Ik had op dat moment aan iedereen een soortgelijke opmerking had gemaakt zo'n reactie gegeven. Ik zal er voor de rest inhoudelijk hier niet op in gaan, ik geef heel zelden dit soort reacties en als dan lees dat iemand dat persoonlijk opvat spijt het mij echt zeer.
Qarinx en ik posten hier allebei redelijk regelmatig (okee, niet zo vaak als in R&P of Lifestyle of zo, maar toch...het is niet zo dat we nu voor het eerst posten) en wij zeggen gewoon wat we jammer vinden. Dat is geen aanval en ik heb het gevoel dat het (vooral van haar, op de een of andere manier, wat ik al helemaal niet snap) dus als een soort aanval wordt gezien. Zo is het helemaal niet. Toen dit subforum er kwam dacht ik, hee leuk, iets over opvoeding, interessant. Nu wordt er gevraagd wat iedereen er van vindt en dan posten wij gewoon welk gevoel we er bij hebben. Het is geen verwijt of geen aanval of wat dan ook. Het zijn alleen dingen die aangepast zouden kunnen worden waardoor nog meer mensen het naar hun zin hebben (en misschien is dat een kwestie van geduld, dat weet ik niet). Nogmaals, de sfeer is verder niet vijandig of zo, maar wel een redelijk besloten clubje en ook in de topics die ik interessant vind, vind ik het moeilijk om daar tussen te komen met mijn advies, vooral juist omdat ik niet als een soort wijsneus wil overkomen.
Die opmerking waar Qarinx en ik het steeds over hadden, wat ik daar jammer aan vond was dat de betreffende user er helemaal niet meer op terugkwam, ook toen wij allebei een poging hadden gedaan om het een en ander te nuanceren.
Het is nogmaals helemaal niet onze bedoeling om dit forum af te branden of om users af te branden, wij zeggen alleen wat we jammer vinden en we vertellen ons gevoel bij dit subforum. Het zou niet zo zinvol zijn als iedereen alleen maar post hoe geweldig het is, omdat de mensen met een ontevreden gevoel daar dan mee blijven zitten. En ik weet ook niet zo een twee drie hoe het moet veranderen, maar het verandert in elk geval niet als we onder stoelen of banken steken wat ons gevoel is.
Tot slot wil ik nog zeggen dat rotopmerkingen tegen Qarinx mij ook raken, ik kan toevallig heel goed met haar opschieten, net als dat jullie dat onderling kunnen, en ik vind het niet erg leuk als er achter haar rug om over haar wordt gezeurd in een ander topic.
[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 10-07-2003 17:43]
quote:Dus geef je maar naar een keertje al op?? Jammer.
Op donderdag 10 juli 2003 09:25 schreef Qarinx het volgende:[..]
Dat heb ik wel eens gedaan, maar aangezien ik het idee heb dat er weinig respons naar buitenstaanders is, voelt het naar mijn idee zinloos en nogal geforceerd om een topic te openen.
Kunnen we afspreken dat we de persoonlijke aanvallen naar elkaar staken en weer werken aan dat waar dit topic voor bedoeld is nl: Hoe verbeteren we Ouder(s) zodat meer mensen zich welkom voelen en er een bredere opzet komt?
Ik wil geenzins goedpraten wat er vanmorgen is gebeurd maar ik denk wel dat het verstandig is om die discussie nu verder te laten rusten.
dan ga ik nu eten koken en mijn kindje uitputten voor het naar bed gaan en kijk ik vanavond weer verder
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 12:18 schreef Catootje het volgende:
En het is soms best moeilijk en we doen het niet altijd even goed. Ik herinner me nog dat (volgens mij was het Tinkepink) we een keer een newbie-vader veel te weinig aandacht hadden gegeven, wat leidde tot verhitte discussies. Weg vader.
Wel (en nu ga ik weer ontopic) klopt het dat er hier veel kliekjes zijn. Maar dat gevoel heb ik overal op Fok. Als ik me dan in een discussie meng en er wordt niet op me gereageerd maak ik me er niet eens meer druk om. En wat betreft de slowchattopics: daar blijf ik gewoon lekker buiten, hoef ik me ook niet afgewezen te voelen.
Wat betreft de onderwerpskeuze: ik denk dat de onderwerpen waarover in dit forum gesproken worden een goede weergave zijn van het interesseveld van de posters. Als mensen graag over een ander onderwerp willen spreken gerelateerd aan kinderen etc. dan kunnen ze daar toch een topic over openen! Naar mijn idee hoeven tot-op-heden-ongeïnteresseerden hier echt niet aan hun nekvel naar toe gesleept te worden. Als het ouderschap hun gaat interesseren komen ze vanzelf wel!
Persoonlijk kijk ik erg uit naar andere topics, want hoe meer variatie hoe beter! Ik kom eigenlijk bijna alleen nog maar in dit forum, dus hoe meer hoe beter!
quote:En andersom zou het ook zo moeten zijn. Bij wie het onderwerp gevoelig ligt, die moet dat ook niet zo naar zich toe trekken en er gewoon overheen lezen. De TS stelde een gewone vraag, waar geen enkele complicatie als "het wil al 3 jaar niet lukken" naar voren werd
Op donderdag 10 juli 2003 12:18 schreef Catootje het volgende:
Qarinx, ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen wat naar jou persoonlijk gezegd wordt, en wat mensen meer in het algemeen frustreert. Omdat na een opmerking van jou de deksel er bij sommigen afschiet, heeft misschien niet met jou te maken.
quote:Ik heb het ook niet persoonlijk opgevat, het is alleen jammer dat je dan in de verdediging moet schieten, omdat jouw post als flauwekul wordt bestempeld.
Op donderdag 10 juli 2003 16:20 schreef Karin het volgende:
ik wil wel nog even zeggen dat het mij spijt dat ik je het gevoel heb gegeven dat je niet welkom bent Qarinx met mijn reactie in dat topic over zwanger worden. Ik had op dat moment aan iedereen een soortgelijke opmerking had gemaakt zo'n reactie gegeven. Ik zal er voor de rest inhoudelijk hier niet op in gaan, ik geef heel zelden dit soort reacties en als dan lees dat iemand dat persoonlijk opvat spijt het mij echt zeer.
Ik zie dat er druk gepost in een aantal nieuwe gevarieerde topics. Leuk, leuk, leuk!
Misschien wordt de inhoud van dit subforum vanzelf wat breder als deze tendens doorzet!
* Grobbenkuiken gaat verder neuzen
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 20:58 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Misschien ietwat off-topic, maar even een feedback post.Ik zie dat er druk gepost in een aantal nieuwe gevarieerde topics. Leuk, leuk, leuk!
Misschien wordt de inhoud van dit subforum vanzelf wat breder als deze tendens doorzet!
Allereerst, ik ben erg blij met dit forum. Eerlijk gezegd vind ik juist dat sinds er een apart forum is, dat er veel minder kliekvorming is. In lifestyle beperkte het zich toch tot twee centrale topics, die alleen maar waren gericht op jonge kinderen en babies en daar was de kliekvorming en het gevaar van kliekvorming een stuk groter. Zelf post ik nog steeds voornamelijk in deze topics, maar ik lurk graag mee in andere topics. Ik ben ook erg blij dat er mensen zoals Angeles meeposten die zich in hun studie hier mee bezig houden en mensen die via hun werk op scholen of waar dan ook als deskundigen mee praten.
Zo ben ik van veel topics wijzer geworden, ook al heb ik daar zelf niet in meegepost. Bijvoorbeeld het topic over pesten, topic over schoolkeuze en dergelijke.
Ook vind ik het leuk en herkenbaar om te lezen hoe ouders reageren als je het als kind weer te bont hebt gemaakt. Het zijn niet direct topics waar ik zelf veel in zal posten, maar ze maken dit forum wel tot een breed forum.
Ik ben het ermee eens dat de naam zou kunnen veranderen, om het wat toegankelijker te maken en ik ga ervan uit dat na verloop van tijd (2 maanden is nog niet zo lang, hoor) het hele kliekjesbezwaar dan vanzelf tot het verleden gaat horen. Zeker als er zoveel nieuwe topics geopend worden als nu (ga nu snel bijlezen ).
quote:Ik vind het fantastisch al die nieuwe topics!!
Op donderdag 10 juli 2003 20:58 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Misschien ietwat off-topic, maar even een feedback post.Ik zie dat er druk gepost in een aantal nieuwe gevarieerde topics. Leuk, leuk, leuk!
quote:Het was geen klagen maar feedback geven. En zo te zien heeft het veel mensen op ideeën gebracht. Hartstikke leuk!!
Op vrijdag 11 juli 2003 13:15 schreef Kleintje het volgende:
Klagen is altijd zo makkelijk, maar topics openen die je wel boeien is ook makkelijk hoor
Trouwens, over die andere naam, OOKGBAK vind ik ook een heel leuke!
quote:Maar waarom open je dan zelf die topics niet??? Dat snap ik dan niet. Feedback is oké, maar hou wel de manier in de gaten waarop je het doet...
Op vrijdag 11 juli 2003 13:17 schreef sombie het volgende:[..]
Het was geen klagen maar feedback geven. En zo te zien heeft het veel mensen op ideeën gebracht. Hartstikke leuk!!
Trouwens, over die andere naam, OOKGBAK vind ik ook een heel leuke!
quote:Ik had niet het idee dat die feedback op zo'n vreselijke manier werd gegeven, maar goed... Laten we het erop houden dat dit heel leuk is zo. Ik kan niet zeggen waarom anderen geen topics openen maar voor mij geldt in ieder geval dat ik me niet realiseerde dat ook al dit soort onderwerpen onder OUDER(S) zou kunnen vallen.
Op vrijdag 11 juli 2003 13:21 schreef Kleintje het volgende:[..]
Maar waarom open je dan zelf die topics niet??? Dat snap ik dan niet. Feedback is oké, maar hou wel de manier in de gaten waarop je het doet...
En misschien open ik nog wel eens een topic. Heb het ook wel eens gedaan, hoor. Maar ik vind het leuker om te reageren op andermans topics, aangezien ik zelf nog geen kinderen heb, maar het wel leuk vind om mee te praten.
quote:Maar als niemand een topic opent met dingen waar jij graag over wilt praten, ga je daar toch niet op zitten wachten? Dan open je dat gewoon zelf
Op vrijdag 11 juli 2003 15:41 schreef Angeles het volgende:
En misschien open ik nog wel eens een topic. Heb het ook wel eens gedaan, hoor. Maar ik vind het leuker om te reageren op andermans topics, aangezien ik zelf nog geen kinderen heb, maar het wel leuk vind om mee te praten.
quote:Dat wil ik net zeggen. Om die reden heb ik van de week het schoolgaan topic geopend.
Op vrijdag 11 juli 2003 17:55 schreef Rewimo het volgende:[..]
Maar als niemand een topic opent met dingen waar jij graag over wilt praten, ga je daar toch niet op zitten wachten? Dan open je dat gewoon zelf
Maakt niets uit of je al kinderen hebt of niet.
quote:Ik heb net ook al een topic geopend, misschien open ik er nog wel meer.
Op vrijdag 11 juli 2003 17:55 schreef Rewimo het volgende:Maar als niemand een topic opent met dingen waar jij graag over wilt praten, ga je daar toch niet op zitten wachten? Dan open je dat gewoon zelf
Maakt niets uit of je al kinderen hebt of niet.
quote:That's the spirit!
Op vrijdag 11 juli 2003 18:24 schreef Angeles het volgende:[..]
Ik heb net ook al een topic geopend, misschien open ik er nog wel meer.
quote:Deze blijft erg leuk! Voor de lol zou je er "Ouders, Opvoeding, Kinderen, Gezinssituatie, EN Begeleiding, Achterkleinkinderen, kleinkinderen." van kunnen maken
Op woensdag 9 juli 2003 23:50 schreef tong80 het volgende:
Ouders, Opvoeding, Kinderen, Gezinssituatie, Begeleiding, Achterkleinkinderen, kleinkinderen.OOKGBAK.
Dan staat er dus echt OOKGEBAK
quote:Maar dat lijkt me voor een nieuwe member erg onbegrijpelijk,
Op zaterdag 12 juli 2003 16:54 schreef Rewimo het volgende:[..]
Deze blijft erg leuk! Voor de lol zou je er "Ouders, Opvoeding, Kinderen, Gezinssituatie, EN Begeleiding, Achterkleinkinderen, kleinkinderen." van kunnen maken
quote:OOK? OGB?
Op zaterdag 12 juli 2003 16:55 schreef yvonne het volgende:[..]
Maar dat lijkt me voor een nieuwe member erg onbegrijpelijk,
emn wat zou de afkorting voor de index moeten zijn?
quote:Ik vind het dus echt een ongelooflijk suffe naam.
Op zaterdag 12 juli 2003 16:54 schreef Rewimo het volgende:
Naja, ik denk dat de naam van een subforum van ondergeschikt belang is. Het soort topics, de sfeer en een duidelijke omschrijving in de huisregels en index zeggen vele malen meer.
Laten we het Ouder(s) noemen!
quote:Pcies, niets mis mee.
Op zaterdag 12 juli 2003 17:30 schreef yvonne het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met Ouders als forumnaam?
iedereen, ook nieuwe members weten meteen wat er bedoeld wordt.?
quote:Omdat het de lading niet (meer) dekt.
Op zaterdag 12 juli 2003 17:30 schreef yvonne het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met Ouders als forumnaam?
iedereen, ook nieuwe members weten meteen wat er bedoeld wordt.?
quote:Die vind ik wel leuk.
Op zaterdag 12 juli 2003 17:29 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Ik peins me suf, maar kom niet verder dan Alles Kids.
Afgekort dus FOK
quote:Leuk!
Op zaterdag 12 juli 2003 17:59 schreef Rewimo het volgende:
Familie, Ouders en Kinderen?Afgekort dus FOK
quote:Vind ik ook! Dat dekt lading wel, lijkt het.
Op zaterdag 12 juli 2003 19:06 schreef Moonah het volgende:[..]
Leuk!
En ik ben ook erg blij met dit forum, niet meer zoeken tussen de lifestyle topics, die overigens vaak ook leuk zijn!
quote:Die afkorting is helaas al in gebruik voor 1 van de crewfora
Op zaterdag 12 juli 2003 17:59 schreef Rewimo het volgende:
Familie, Ouders en Kinderen?Afgekort dus FOK
quote:Hmmm, jammer. Maar ik vond gezin in de breedste zin ook wel erg leuk.
Op zaterdag 12 juli 2003 19:24 schreef Lois het volgende:[..]
Die afkorting is helaas al in gebruik voor 1 van de crewfora
quote:Nou, dat forum kan bést een andere naam krijgen.
Op zaterdag 12 juli 2003 19:24 schreef Lois het volgende:[..]
Die afkorting is helaas al in gebruik voor 1 van de crewfora
quote:Inderdaad, dat ziet toch niemand
Op zaterdag 12 juli 2003 19:38 schreef Moonah het volgende:[..]
Nou, dat forum kan bést een andere naam krijgen.
quote:Maar daarmee vallen de mensen bij wie het niet zo goed wil lukken weer buiten de boot.....
Op zondag 13 juli 2003 12:30 schreef sombie het volgende:
Alles kids! vind ik erg leuk!
Moeilijk hoor.... misschien moet het een prijsvraag worden!
als het niet gewoon ouders kan blijven tenminste
quote:Ja, dat is waar. Daar had ik even niet aan gedacht. Toch niet zo'n goed idee dus.
Op zondag 13 juli 2003 14:09 schreef Dinus het volgende:[..]
Maar daarmee vallen de mensen bij wie het niet zo goed wil lukken weer buiten de boot.....
en alles kids klinkt ook wel wat erg juichend, en dat zijn we nou ook weer niet altijd...
Misschien is dat een idee?
quote:ik stem voor!!!!!!
Op zondag 13 juli 2003 15:47 schreef Luckepuk het volgende:
Van Kinderwens tot Puberteit (afko: KID)Misschien is dat een idee?
quote:erg leuk bedacht hoor!
quote:
Van Kinderwens tot Puberteit (afko: KID)
quote:Ik vind hem ook erg leuk!
quote:Dan mis je net weer het gedeelte van kinderen die over hun ouders praten, tenminste vind ik. Dit is toch weer een naam waarvan gedacht kan worden dat het alleen voor ouders is.
?
Nu zwanger:
uitgerekende datum, naam gebruiker op Fok
etc.
geboren in 2003:
datum, naam, zoon van ...
datum, naam, dochter van ...
etc.
geboren in 2002:
datum, naam, zoon van ...
datum, naam, dochter van ...
etc.
enzovoort!
We hebben al de verjaardagskalender, de lijstjes in de zwangerschapstopics en het dreumestopic, ik verander me suf als er ergens een kindje geboren is.
Maar goed, als er meer mensen dit graag willen....
quote:ik bedoelde het ook ter vervanging van de bestaande lijstjes...
Op donderdag 17 juli 2003 11:22 schreef Lois het volgende:
Nog een lijstje?We hebben al de verjaardagskalender, de lijstjes in de zwangerschapstopics en het dreumestopic, ik verander me suf als er ergens een kindje geboren is.
Maar goed, als er meer mensen dit graag willen....
Nou dat weet ik niet hoor, ik vind het juist zo gezellig en handig dat lijstje in elke beginpost.
Ik gooi het wel even in de groep (= heb het er met Karin over).
Je zou dat in een centraal topic kunnen bijhouden (waar verder niet gereageerd kan worden, alleen gekopieerd), en dan de relevante delen plakken in de betreffende topics. Dat kan dan iedereen doen die een zwangerschap & baby-, peuter- en kleuter-, of verjaardagstopic opent.
Wie wil kan dan spieken in het centrale topic, maar je houdt wel de lijstjes bovenaan de topics zelf. Je hoeft echter alleen het centrale topic actief bij te houden.
quote:vind ik ook handig
Op donderdag 17 juli 2003 11:27 schreef Lois het volgende:ik vind het juist zo gezellig en handig dat lijstje in elke beginpost.
Ik kom hier niet iedere dag en ik kijk altijd eerst even in dat lijstje of er wat gebeurd is (lees geboren) ...
quote:Zit wat in
Op donderdag 17 juli 2003 20:08 schreef Karin het volgende:
Ik vind zo'n lijstje een beetje te kliekerig. In de topics is het al wat kliekerig, maar dat beperkt zich nu tot maar een paar topics. Als we het bovenin het forum doen dan denk ik dat dat niet uitnodigt voor nieuwe mensen om ook te gaan posten.
Juist nu we het proberen wat aan het gevoel van het kliekje te doen lijkt mij dit geen goed plan.
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 20:08 schreef Karin het volgende:
Ik vind zo'n lijstje een beetje te kliekerig. In de topics is het al wat kliekerig, maar dat beperkt zich nu tot maar een paar topics. Als we het bovenin het forum doen dan denk ik dat dat niet uitnodigt voor nieuwe mensen om ook te gaan posten.
Juist nu we het proberen wat aan het gevoel van het kliekje te doen lijkt mij dit geen goed plan.
Tot nu toe heb ik nog geen naam gezien waarvan ik juichend dacht jaaaaaaaaa dat dekt de lading van dit forum. Hoewel er zeker leuke dingen bij zaten was er altijd wel weer een deel van dit forum wat buiten de boot viel.
Ik denk dat we het daarom misschien beter nog even zo kunnen laten totdat we misschien ooit een fantastisch idee krijgen.
Dus in plaats van Alles over (on)vruchtbaarheid, opvoeding en ontwikkeling.
Voor, door, over ouders en (on)vruchtbaarheid.
Tis maar een idee hoor....
quote:Geen goed idee.
Op maandag 21 juli 2003 21:10 schreef Angel22 het volgende:
Voor, door, over ouders en (on)vruchtbaarheid.Tis maar een idee hoor....
quote:Juist nu we het proberen wat breder te trekken, dus niet alleen voor mensen met kinderen lijkt mij dit niet zo'n goed plan. De ondertitel die er nu staat dekt wat dat betreft veel beter de lading.
Op maandag 21 juli 2003 21:10 schreef Angel22 het volgende:
Misschien is het een idee om ipv de naam te veranderen de beschrijving eronder te wijzigen...Dus in plaats van Alles over (on)vruchtbaarheid, opvoeding en ontwikkeling.
Voor, door, over ouders en (on)vruchtbaarheid.
Tis maar een idee hoor....
Ik dacht ook toen dat het de bedoeling was dat ook zaken als de (vervroegde) overgang hier aan de orde konden komen. Nou komt daar natuurlijk wel onvruchtbaarheid uit voort, dus in die zin denkt het de lading weer wel.
Verder durf ik hier nog steeds nauwelijk te posten hoor, al is mijn kinderwens stevig en zijn we bezig met vruchtbaarheidsonderzoeken (want het lukt niet). Ik heb geen zin om op Freya te posten bijvoorbeeld, hier is het een stuk losser en minder verdrietig (geen behoefte aan), maar het lukt me niet, tis toch een te grote hechte groep.
quote:toch gewoon doen hoor....
Op dinsdag 22 juli 2003 10:01 schreef Pavane het volgende:
Verder durf ik hier nog steeds nauwelijk te posten hoor, al is mijn kinderwens stevig en zijn we bezig met vruchtbaarheidsonderzoeken (want het lukt niet). Ik heb geen zin om op Freya te posten bijvoorbeeld, hier is het een stuk losser en minder verdrietig (geen behoefte aan), maar het lukt me niet, tis toch een te grote hechte groep.
Ik post hier al sinds het begin, maar ik ben nog steeds geen vaste poster. Ik post wanneer ik zin heb en ik reageer wanneer ik zin (en tijd) heb. Het maakt verder toch niks uit of je bij "de vaste kliek" hoort? Response krijg je wel hoor, als iemand je post aanspreekt...
Ik heb niet het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt hier.
vaste kliek, pfff, wat maakt het uit...
trouwens; als iedereen zo denkt is het logisch dat hier steeds dezelfde mensen posten....
Vergelijk het een beetje met het echte leven. Als je daar op een wildvreemde groep mensen af loopt en ineens volop mee gaat staan praten dan zullen er een paar zijn die je vol enthousiasme zullen ontvangen maar er zullen er ook zijn die eerst de kat uit de boom kijken.
Zo moet je dit ook een beetje zien. Je verwacht IRL toch ook niet ineens iedereen te kennen en van iedereen aandacht te krijgen. Zoiets moet een beetje groeien.
Ik voelde me ook eerst een beetje een vreemde eend in de bijt, maar nu is het gewoon gezellig en vooral reuze interessant.
quote:Zet je schroom aan de kant. Je bent hier echt welkom!
quote:Dat ben ik met je eens; aan de ene kant is het moeilijk om kinderen van elke leeftijd in 1 forum te zetten, omdat de opvoedkundige vragen heel anders zijn ('wanneer begint een kind te lopen' of 'moet je iets aan het roken van je kind doen' liggen nogal ver uit elkaar, al helemaal iets als 'Mijn dochter van 18 komt met een vent van 45 thuis ... wat moet ik doen')
Op woensdag 9 juli 2003 22:11 schreef Qarinx het volgende:[..]
Inderdaad, bij het ouder zijn horen ook de pubers en ander soort problemen dan de ouders die baby's hebben. Ik heb het idee dat dát soort problemen pas aan de orde komen, wanneer de kinderen van het kliekje puber zijn. Over 10 jaar pas ofzo.
Het is idd deels afhankelijk van de leeftijd van je kinderen of je je op dit forum thuis kunt voelen.
Ik heb geen last van afkatten, maar ik kan me voorstellen dat sommigen hier wel iets rustiger mogen reageren als iemand iets zegt. Een mening is altijd goed, ook al is die 'fout'!
Trouwens, een gedachte is ook iets anders dan het uit te voeren, ook al iets dat in alle fora wordt vergeten, ook hier!
Mijn idee: dit forum is voor mijn interesse uitstekend. Als de kind(eren) later wat groter is/zijn, dan kan dat een probleem zijn, maar met opvoedkundige vragen kan iedereen aankomen, al zijn je kinderen al 20! (ik zou zeggen: probeer het eens! Als het een onderwerp is waarover ik iets denk te weten (lees: een mening heb), dan wil ik wel antwoorden)
Wat naar voor jullie trouwens dat het (nog) niet lukt om kinderen te krijgen Ik weet zeker dat een hoop mensen jouw problemen herkennen, er zijn veel mensen hier die moeite hebben (gehad) om zwanger te worden.
quote:Het topic "wachten op het tweede streepje" wordt nochtans bevolkt door allemaal mensen die ik niet ken, terwijl ik hier toch ook al weer tweeënhalf jaar rondloop. Ik wil maar zeggen: zo hecht is die groep daar nou ook weer niet (lees: helemaal niet). Misschien komt dat nog, misschien niet.
Ik heb geen zin om op Freya te posten bijvoorbeeld, hier is het een stuk losser en minder verdrietig (geen behoefte aan), maar het lukt me niet, tis toch een te grote hechte groep.
Tja, en voor wat betreft de kwestie of er geen vragen over oudere kinderen aan bod zouden moeten komen: ik zou zeggen: open een topic als je ergens mee zit. Dit forum is gegroeid, oorspronkelijk uit Lois' zwangerschap, waar er allengs meer mensen bij zijn gekomen, waaronder ik.
Er staat nergens vermeld dat het per se bij kleine kinderen moet blijven. Het dreumes/peutertopic is ook gegroeid. Tja, toevallig was ik uit het zwangerschap/baby-topic gegroeid, ik voelde me er niet meer thuis met een peuter over de vloer. Wel, als iemand anders zich niet thuisvoelt bij de bestaande topics, dan open je er toch één? Je hoeft toch niet te wachten tot -zeg- Jorden gaat puberen en ik daarover ga schrijven? Wat een onzin. Iedere fokker mag hier topics openen.
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 22-07-2003 21:41]
Je bent nergens toe verplicht maar mocht je ooit een plekje zoeken om je verhaal uit te storten dan kan dat zeker hier.
Je hebt hier kinderpraatjes, waarom geen opa en oma praatjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |