quote:Ja maar daar help je me niet meer, ik weet niet wat ik nu moet doen aangezien ik wel seks heb gehad.
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:25 schreef schatje het volgende:
Ik slik ook microgynon 30, niet echt klachten ofzo.
quote:Ik ook
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:24 schreef Cola_Light het volgende:
Hoi,Ik kom er net achter dat ik mijn pil van gisteren (donderdag) ben vergeten. Ik neem mijn pil altijd als ik naar bed ga. Nu dus ongeveer. Ik heb net die pil van donderdag ingenomen maar moet ik dan ook de pil van vandaag innemen. Dus 2 pillen achter elkaar??
Ik heb trouwens microgynon 30 als pil.
quote:ja doorbraakbloedingen zijn irri, maar nogmaals mijn vraag:
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:28 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik ook
Als ik 1 dag vergeet, krijg ik meteen een doorbraakbloeding. Reuze irritant, maar alles beter dan Diane35. Heb jijd aar toevallig ook last van?
Gister pil vergeten (gister was 15e dag op mijn strip) ik kom daar net pas achter. Dus ik neem pil van donderdag in én pil van vandaag (vrijdag). Ben ik nu wel beschermd tegen zwangerschap? Ik las ook dat ik nu geen stopweek in moest lassen maar meteen door moest gaan met de volgende strip. Beetje weird, maar jah.
quote:Ja, dat klopt. Doorslikken dus. Extra voorbehoedsmiddelen gebruiken kan ook geen kwaad...
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:36 schreef Cola_Light het volgende:[..]
ja doorbraakbloedingen zijn irri, maar nogmaals mijn vraag:
Gister pil vergeten (gister was 15e dag op mijn strip) ik kom daar net pas achter. Dus ik neem pil van donderdag in én pil van vandaag (vrijdag). Ben ik nu wel beschermd tegen zwangerschap? Ik las ook dat ik nu geen stopweek in moest lassen maar meteen door moest gaan met de volgende strip. Beetje weird, maar jah.
quote:Ik las op de site van microgynon wat anders, dat je geen extra anticonceptie nodig hebt.
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:38 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ja, dat klopt. Doorslikken dus. Extra voorbehoedsmiddelen gebruiken kan ook geen kwaad...
"Derde week. Vanwege de naderende 7-daagse tabletvrije periode dreigt het gevaar van verminderde betrouwbaarheid. Door het aanpassen van het tabletinnameschema kan echter worden voorkomen dat de contraceptieve betrouwbaarheid daadwerkelijk vermindert. Bij het opvolgen van één van de volgende twee adviezen is dan ook geen aanvullende anticonceptie nodig, mits de vrouw de tabletten in de 7 dagen voorafgaande aan de eerste vergeten tablet allemaal correct heeft ingenomen. Als dit niet het geval is, moet zij het eerste van de hierna gegeven adviezen volgen en bovendien gedurende de eerstvolgende 7 dagen aanvullend een barrièremiddel gebruiken. 1. De vrouw moet de laatste vergeten tablet innemen zodra zij eraan denkt, zelfs als dit betekent dat zij twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Zij gaat dan op het gebruikelijke tijdstip verder met de resterende tabletten en moet na de laatste tablet meteen doorgaan met de volgende strip, m.a.w. er mag geen onderbreking zijn tussen de strips. De vrouw heeft waarschijnlijk geen onttrekkingsbloeding tot aan het einde van de tweede strip maar er kan wel enig bloedverlies ('doorbraakbloeding' of 'spotting') optreden tijdens het gebruik van deze strip. 2. De vrouw mag ook worden aangeraden om te stoppen met het innemen van tabletten uit de huidige strip. Ze kan dan een tabletvrije periode van maximaal 7 dagen inlassen, inclusief de dagen waarop zij tabletten was vergeten, en na die periode doorgaan met de volgende strip.
verder mag je rustig zoveel strippen doorslikken, alleen word aangeraden niet meer dan 6 strippen door te slikken. Ik zelf slik steeds 1 keer door (nu 2x omdat ik van pil verander)
quote:Hmm, nou ja, het is ook niet heel veel ofzo, maar toch wel vervelend omdat het zo lang duurt.
Op dinsdag 9 september 2003 00:08 schreef SYcom het volgende:
zo lang is normaal, maar hoe vaker je doorslikt hoe eerder je een doorbraakbloeding krijgt. Voor zover ik weet heeft dit niet veel mee te maken of de pil te licht is voor je.verder mag je rustig zoveel strippen doorslikken, alleen word aangeraden niet meer dan 6 strippen door te slikken. Ik zelf slik steeds 1 keer door (nu 2x omdat ik van pil verander)
Het zit zo: Ik ben +- 2,5 week geleden bij de huisarts geweest voor acne problemen en daarvoor heb ik antibiotica gehad en Diane-35 voorschreven gekregen.
Ik moet dus van pil verwisselen, ik gebruikte eerst Trigynon. Nu ben ik dom geweest en heb ik de bijsluiter een beetje laat gelezen,
daar staat in:
'Begin met het innemen van Diane-35, op de eerste dag van uw menstruatie, dus de dag waarop de bloeding begint. U bent vanaf de eerste dag van inname beschermd tegen zwangerschap.'
Ik heb de strip van Trigynon eerst opgemaakt, en ik ben eerst ongesteld geworden, met de bedoeling dat ik 7 dagen later gewoon begin met de nieuwe pil, zoals ik ook zou doen als ik de oude pil door zou slikken.
Nu gaat het me niet zo zeer om de bescherming, maar of dit wel goed is voor mijn lichaam, of het wat uitmaakt?
Graag jullie advies.
Ik ben zelf absoluut niet de meest zorgvuldige pilslikker op deze aardbol. Veel te chaotisch, op rare tijden wakkerworden etc. Maar deze site heeft me altijd ontzettend geholpen en uit de brand gehaald. Een stuk begrijpelijker dan bijsluiters of wat dan ook. Deze stond vroeger ook in de openingspost van dit topic geloof ik. Misschien kan ie er weer in ?
.
Ik ook
Als ik 1 dag vergeet, krijg ik meteen een doorbraakbloeding. Reuze irritant, maar alles beter dan Diane35. Heb jijd aar toevallig ook last van?
--------------------------------------------------------------------------------
Semtex, waarom beter dan Diane 35? Gebruik hem nu dik 2 jaar en nergens last van.
Op donderdagavond neem ik mijn laatste pil en vroeger had ik dan mijn menstruatie rond de zondagnacht. Nu ist het al twee maanden op rij dat ik mijn menstruatie pas krijg ergens in de loop van woensdag.
Nu vraag ik mij af of dat kwaad kan omdat ik de vrijdag erop al terug de pil begin te nemen.
Is het normaal dat daar 5/6 dagen tussen zitten tussen laatste pil en eerste dag van menstruatie?
Zijn er nog mensen die daar last van hebben?
Thx
quote:Ik kreeg nogal last van hormoonschommelingen. Hij werd voor mij te zwaar...
Op donderdag 9 oktober 2003 21:24 schreef Anoukk het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:28 schreef SEMTEX het volgende:
[..]Ik ook
--------------------------------------------------------------------------------Semtex, waarom beter dan Diane 35? Gebruik hem nu dik 2 jaar en nergens last van.
Nu ben ik gestopt met die carbamazepine, en eigenlijk wil ik dus weer terug naar die 30. Hoe kan ik dat het beste doen? ik heb van beide pillen nog behoorlijk wat strips liggen en vindt het onzin om hiervoor een consult aan te vragen bij de huisarts.
Dus moet ik dan na een stopweek beginnen met de 30, of moet ik geen stopweek houden en meteen 30 doorslikken, of moet ik stopweek houden en op de eerste dag van de bloedingen met de 30 beginnen of eerst mijn lichaam een beetje rust gunnen en bij de eerstvolgende normale bloeding met de 30 beginnen?
Ik heb een vraagje
Kheb zo hier en daar gehoord en gelezen dat je van de pil best wel eens een beetje in een dipje kunt raken.
Nou heb ik het laatste jaar het gevoel dat dat met mij ook zo is. Ik kan geen verdere oorzaak bedenken, dus wijt ik het aan de pil.
Hebben andere dames hier ervaring mee, en wat is hun oplossing?
Ik hoop heel erg graag dat iemand me hiermee helpen kan!!
quote:klik
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:07 schreef greesy het volgende:
Haalo!Ik heb een vraagje
Kheb zo hier en daar gehoord en gelezen dat je van de pil best wel eens een beetje in een dipje kunt raken.
Nou heb ik het laatste jaar het gevoel dat dat met mij ook zo is. Ik kan geen verdere oorzaak bedenken, dus wijt ik het aan de pil.
Hebben andere dames hier ervaring mee, en wat is hun oplossing?Ik hoop heel erg graag dat iemand me hiermee helpen kan!!
hmz nog altijd niemand die een idee heeft over mijn probleem dat ik hierboven gepost heb?
quote:Toen ik aan de pil was ging het dus ook helemaal niet goed met met. Ik heb eerst een half jaar microgynon 30 geslikt. Ik had veel stemmingswisselingen en de stopweken waren een ramp. Zware hoofdpijn, moeheid, ik werd er echt gek van. Over op een andere pil dus, weet niet meer welke maar dat ging wel iets beter. Maar niet echt goed. Daarna heb ik femodeen geslikt en dat ging het beste van de drie. Daar heb ik 4 strips van opgemaakt. Ik hoorde toen op het nieuws iets over de nuvaring. Ben gelijk het hele www af gaan zoeken voor info en heb de dokter overgehaald mij de ring te laten proberen. Gebruik hem nu al sinds februari (2003) en het gaat prima. Geen dips, stemmingswisselingen of hoofdpijn in de stopweek. Misschien is dit een alternatief voor jou, of misschien de pleisterpil. Blijkbaar is de dosis hormonen kleiner en krijg je het goed verdeeld binnen. Maar als je gewoon overgevoelig bent voor de hormonen kun je beter een koperspiraaltje oid nemen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:07 schreef greesy het volgende:
Haalo!Ik heb een vraagje
Hebben andere dames hier ervaring mee, en wat is hun oplossing?Ik hoop heel erg graag dat iemand me hiermee helpen kan!!
quote:ik heb nu ook een klein half jaar de yasmin, na eerst een jaar mycrogynon 50 te hebben gehad. Ik vind deze pil echt veel beter, althans ik voel me beter, kom er niet zoveel van aan als de mycro, heb niet zo vaak hoofdpijn meer. Ik hoorde wel dat veel huisartsen het er niet mee eens zijn dat deze pil voorgeschreven wordt i.v.m. een vergrote kans op trombose..ik weet niet meer wat ik moet geloven, ik ga er gewoon mee door zolang ik me er goed bij voel.
Op donderdag 24 juli 2003 14:11 schreef sjak het volgende:
Vraagjes over Yasmin!
Kent iemand deze pil? Ik gebruik 'm sinds een tijdje en weet eigenlijk niet goed wat ik ervan moet denken. Er werd gezegd dat deze weinig invloed heeft op je psychische gesteldheid en dat betwijfel ik eerlijk gezegd.
Maar voor ik naar mijn huisarts loop om te gaan zeuren ben ik benieuwd of andere ervaringen hebben met deze pil.
Ik zou wel eens willen weten hoe de ervaringen met de anticonceptie pleister zijn, die lijkt me erg handig, je hoeft nooit bang te zijn dat je hem vergeet
Ik heb niet zoveel ervaring met het schrijven van topics dus als ik iets fout heb gedaan hoor ik t graag.
Bedankt!
quote:Slik dezelfde pil en het duurt bij mij ook een dag langer voordat ik ongsteld ben dan met mijn vorige pil. Zolang ik maar ongestelds wordt, vind ik het prima!
Op donderdag 23 oktober 2003 07:56 schreef leonieke het volgende:
Ff een vraagje over de pil. Ik gebruik nu al iets meer dan 2 jaar Yasmin en het valt me de laatste maanden op dat ik steeds later en later mijn menstruatie krijg.Op donderdagavond neem ik mijn laatste pil en vroeger had ik dan mijn menstruatie rond de zondagnacht. Nu ist het al twee maanden op rij dat ik mijn menstruatie pas krijg ergens in de loop van woensdag.
Nu vraag ik mij af of dat kwaad kan omdat ik de vrijdag erop al terug de pil begin te nemen.
Is het normaal dat daar 5/6 dagen tussen zitten tussen laatste pil en eerste dag van menstruatie?
Zijn er nog mensen die daar last van hebben?Thx
quote:Dat is bij iedereen anders, is niet zomaar te zeggen of je langer/korter menstrueert. Dat zie je vanzelf. Als je geluk hebt, wordt t minder, maar kan ook meer worden
Op woensdag 5 november 2003 17:49 schreef kanabeach het volgende:
Oke ik heb het per ongeluk in t verkeerde topic gezet nu dan hier bij deze>. Maar heb ondanks dat er veel over geschreven word het antwoord op mijn vraag nog niet kunnen vinden.
Ik ben nu op de eerste dag van mijn menstruatie en moest van de dokter de pil dan gaan slikken, 3 weken lang en dan een week stop.
Nu is mijn vraag: Blijf ik nu ook ongeveer 5 dagen ongesteld of worden het minder dagen?
Ik heb niet zoveel ervaring met het schrijven van topics dus als ik iets fout heb gedaan hoor ik t graag.Bedankt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |