abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2003 @ 09:31:55 #1
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11612878
Ik ga a.s. zondag een dagje naar Maastricht met m'n vriendin. Ik vroeg me af of iemand misschien wat leuke tips heeft (dingen die je op 1 dag doet, dus geen hotels o.i.d.) en of iemand zou weten of er in de buurt van het station (we komen per trein) fietsen te huur zijn waarmee je Maastricht e.o. nog wat beter kunt verkennen....

Ik woon zelf bij Leiden, en ik ben ooit maar 1x in Maastricht geweest dus vandaar, en op internet zelf vind ik zeer geringe info over dingen als fietsverhuur! Ik ben benieuwd of iemand ons kan helpen..!

...That makes kinda two of us...
  maandag 7 juli 2003 @ 09:36:05 #2
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_11612916
Als je uit het station naar links loopt dan kom je aan de overkant van de straat een winkel tegen die steppen verhuurd ... ga je rechts ... dan kom je een fiets-verhuurwinkel tegen
KTMestreech / DPC_Team_Switch / DPC
pi_11612919
Volgens de website van de NS worden er op het station van Maastricht fietsen verhuurd. Een must-see in Maatsricht zijn natuurlijk de mergelgrotten. Kan je hier niet wat vinden: VVV Maastricht
  maandag 7 juli 2003 @ 09:36:32 #4
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11612921
Ik dacht echt dat er al een groot topic was over Maastricht, maar dan kan ik niet vinden.

Je moet natuurlijk op een terrasje op het Vrijthof gaan zitten.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 7 juli 2003 @ 09:39:51 #5
40466 Steg
100 % Tukker
pi_11612947
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:36 schreef YPPY het volgende:
Ik dacht echt dat er al een groot topic was over Maastricht, maar dan kan ik niet vinden.

Of het Onze-Lieve-Vrouwe Plein als je geen zin hebt om de hele dag tegen een bouwput aan te staren
Overdrijven maakt de zaak duidelijk
pi_11612959
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:36 schreef YPPY het volgende:

Dat denken alle toeristen
Je kan beter op het pleintje dat achter het vrijthof ligt, en waar geen auto's mogen komen gaan zitten. Veel rustiger en net zo leuk.
Weet niet meer hoe dat plein heet, maar dat weet iemand anders vast wel.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_11612967
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:39 schreef Steg het volgende:

[..]

Of het Onze-Lieve-Vrouwe Plein als je geen zin hebt om de hele dag tegen een bouwput aan te staren

Deze dus
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
  maandag 7 juli 2003 @ 09:42:24 #8
33299 demi_2001
Boy you can always run away
pi_11612976
Een frietje met zuurvlees eten bij Reitz op de markt
Feyenoord forever
  maandag 7 juli 2003 @ 09:43:16 #9
19840 Libris
Live from Singapore
pi_11612986
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:41 schreef julekes het volgende:

[..]

Dat denken alle toeristen
Je kan beter op het pleintje dat achter het vrijthof ligt, en waar geen auto's mogen komen gaan zitten. Veel rustiger en net zo leuk.
Weet niet meer hoe dat plein heet, maar dat weet iemand anders vast wel.

Of Amorsplein, beetje klein, maar wel gezellig.. Ligt dichterbij Vrijthof dan het OLV.
pi_11612994
Ipv het vrijthof zou je beter op het Onze Lieve Vrouwenplein kunnen gaan zitten. De grottten zijn altijd leuk om te doen echter om weer eens wat anders te doen zou je de Kazematten kunnen proberen. Dit is een ondergronds gangestelsel dat onder heel Maastricht ligt en waar rondleidingen gegeven worden. Dit moet wel op afspraak dus je moet ff goed informeren bij de VVV. Als je geinteresseerd betn kun je ook bij de VVV eenuitgezette route lopen waarbij je kunt kiezen tussen de winkel en horeca route of de oude kant van de stad bekijken( romeinse muren, stadsomwalling). Je zou ook met de boot kunnen varen. Ik kan me herinneren dat je dat in combinatie kunt doen met de grotten. Veel plezier
pi_11613000
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:43 schreef Libris het volgende:

[..]

Of Amorsplein, beetje klein, maar wel gezellig.. Ligt dichterbij Vrijthof dan het OLV.

foutje!
  maandag 7 juli 2003 @ 09:47:59 #12
19840 Libris
Live from Singapore
pi_11613034
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:44 schreef dids het volgende:

[..]

foutje!

foutje?

Lezen - libris - lezen....

[Dit bericht is gewijzigd door Libris op 07-07-2003 09:48]

maandag 7 juli 2003 @ 09:48:26 #13
60402 cybertje_delphi
I hate bugs, kill all bugs!
pi_11613038
Grotten zijn idd wel fun. Krijg je ook verhalen te horen over onderduikers en zo! Vervelen doe je je daar zo wieso niet. Met mooi weer een terasje pakken is ook leuk.
;) De bugs die ik programmeer zijn features, de features die Microsoft programmeert zijn bugs! ;)
  maandag 7 juli 2003 @ 10:00:21 #14
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11613187
Thx voor al die tips! Die komen zekers weten wel van pas!! En ik had idd nog gezocht naar een Maastrichttopic omdat dit 1 van de #1 met-je-lover-naartoe-gaan-plaatsen in Nedertland is, maar gek genoeg kon ik ook niks vinden... Ik weet wel zeker dat wanneer moeder natuur in een goede bui is, we uiteindelijk wel op een mooi terrasje te vinden zullen zijn (btw zijn er winkels open op zondag?)...

Maar wat ik me ook afvroeg, kent iemand dat kleine Belgische plaatsje nèt over de grens achter de St.Pietersberg, Neercanne ofzoiets? Daar vlakbij heb je toch echte 'Nederlandse' wijngaarden enzo met een heel mooi uitzicht (tja hier bij Leiden in de buurt heb je alleen de duinen als heuvels )??? Ik vroeg me ook af of er daar misschien gezellige terrasjes/restaurantjes enzo zitten (ipv in hartje Maastricht)...

Een jaar of 2 geleden ben ik daar 's langsgelopen maar dat was midden in de winter.. En wederom: op internet kan ik hier (zelfs niet mbv Google) niks over vinden!

pi_11613212
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:00 schreef ElCriz het volgende:
Thx voor al die tips! Die komen zekers weten wel van pas!! En ik had idd nog gezocht naar een Maastrichttopic omdat dit 1 van de #1 met-je-lover-naartoe-gaan-plaatsen in Nedertland is, maar gek genoeg kon ik ook niks vinden... Ik weet wel zeker dat wanneer moeder natuur in een goede bui is, we uiteindelijk wel op een mooi terrasje te vinden zullen zijn (btw zijn er winkels open op zondag?)...

Maar wat ik me ook afvroeg, kent iemand dat kleine Belgische plaatsje nèt over de grens achter de St.Pietersberg, Neercanne ofzoiets? Daar vlakbij heb je toch echte 'Nederlandse' wijngaarden enzo met een heel mooi uitzicht (tja hier bij Leiden in de buurt heb je alleen de duinen als heuvels )??? Ik vroeg me ook af of er daar misschien gezellige terrasjes/restaurantjes enzo zitten (ipv in hartje Maastricht)...

Een jaar of 2 geleden ben ik daar 's langsgelopen maar dat was midden in de winter.. En wederom: op internet kan ik hier (zelfs niet mbv Google) niks over vinden!

Vroeger kon je met de boot over de maas naar Luik, ook geen misselijke stad
  maandag 7 juli 2003 @ 10:03:44 #16
33299 demi_2001
Boy you can always run away
pi_11613221
De Apostelhoeve???
Feyenoord forever
  maandag 7 juli 2003 @ 10:04:06 #17
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11613224
Da's best een eindje varen denk ik, voor 1 dagje Maastricht (e.o.)...
  maandag 7 juli 2003 @ 10:05:39 #18
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_11613247
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:03 schreef julekes het volgende:
Luik wordt op Fok! heel vaak benoemd tot 'de lelijkste stad ter wereld'
  maandag 7 juli 2003 @ 10:09:14 #19
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11613296
Daarom...
Het plan is en blijft denk ik ook gewoon Maastricht...
En i.d.d.... De naam Apostelhoeve staat me wel iets van bij ja..! Het leek mij heerlijk om daar ergens bovenop een heuvel samen het avondeten te beginnen!
pi_11613309
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:05 schreef Robino het volgende:

[..]

Luik wordt op Fok! heel vaak benoemd tot 'de lelijkste stad ter wereld'

Dat is idd het beeld dat je krijgt al je over die doorgaande weg er doorheen crosst. Maar er zit ook een mooi oud centrum bij.
pi_11613390
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:03 schreef julekes het volgende:

[..]

Daar liggen idd wijngaarden richting het Belgische dorpje Kanne. Kasteeel Neercanne ligt daar ook. Voor zover ik weet zijn daar geen terrasjes. Trouwens het is zws geen wijnseizoen dus erg veel activiteit zal er niet zijn.

Er liggen in het heuvellandschap rondom Maastricht wel genoeg terrasjes echter als je uit Leiden komt zou ik geen fiets huren maar een scooter. Als je echter heel rustig wilt zitten in Maastricht. weg van de toeristen maar toch in de gezellige oude stad dan zou ik naar de Looierstraat gaan. Dat is een langgerekt pleintje waar aan de centrumzijde een cafeetje ligt met terras. Je zou ook naar de Pieterstraat kunnen gaan. Daar ligt achter het klooster een restaurant met Terras.

maandag 7 juli 2003 @ 10:19:15 #22
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11613475
Wat een superhandige tips allemaal!!! Maar om nou op een scooter (had er zelf ooit ook eentje maar haat die dingen nu) door Maastricht te gaan touren... Maarja, in Leiden is natuurlijk alles zo plat als een eurocentje dus wie weet heb je wel gelijk en fietsen we ons strax nog in 't zweet al die hellingen op Maar ik benw el wat gewend hoor! Het leek mij gewoon een fijnere manier om door de stad heen te komen dan te voet, of per OV..! En dan nog 1 vraagje wat ik al eerder stelde: zijn in Maastricht de winkels in bijv. het centrum ook op zondag geopend? In Leiden bijv. niet, maar in Den Haag sommige weer wel.. Ik wilde graag nog een nieuwe zomerjas kopen en 't zou leuk zijn om ook in Maastricht daar naar te kunnen kijken (heb de rest v/d komende week hier geen tijd daarvoor.. )!

Edit: ik ben ook niet bepaald een wijnfreak (zij ook niet) maar het ging me idd om een mooie locatie daar! Lijkt me overigens wel leuk om een keer een echt Nederlands flesje wijn te kopen...

pi_11613516
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:19 schreef ElCriz het volgende:
Wat een superhandige tips allemaal!!! Maar om nou op een scooter (had er zelf ooit ook eentje maar haat die dingen nu) door Maastricht te gaan touren... Maarja, in Leiden is natuurlijk alles zo plat als een eurocentje dus wie weet heb je wel gelijk en fietsen we ons strax nog in 't zweet al die hellingen op Maar ik benw el wat gewend hoor! Het leek mij gewoon een fijnere manier om door de stad heen te komen dan te voet, of per OV..! En dan nog 1 vraagje wat ik al eerder stelde: zijn in Maastricht de winkels in bijv. het centrum ook op zondag geopend? In Leiden bijv. niet, maar in Den Haag sommige weer wel.. Ik wilde graag nog een nieuwe zomerjas kopen en 't zou leuk zijn om ook in Maastricht daar naar te kunnen kijken (heb de rest v/d komende week hier geen tijd daarvoor.. )!

Edit: ik ben ook niet bepaald een wijnfreak (zij ook niet) maar het ging me idd om een mooie locatie daar! Lijkt me overigens wel leuk om een keer een echt Nederlands flesje wijn te kopen...

nee, helaas er zijn maar een paar koopzondagen in M'tricht. Misschien heb je geluk maar daar zou je de VVV voor moeten raadplegen of een winkel bellen.
  maandag 7 juli 2003 @ 10:23:21 #24
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11613555
Ach, kan je niet winkelen, dan blijft er weer meer tijd voor andere, ietwat meer romantische dingen

De site van de VVV komt aardig van pas!

pi_11627737
Moderne architectuur en het Bonnefanten Museum in de Céramique-wijk.

wel oppassen voor vallende balkons...

maandag 7 juli 2003 @ 21:08:24 #26
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11627968
Hehe we zullen eventuele balkons mijden en er ook niet onder gaan zitten ...

Ik denk dat ik al aardig wat meer te weten ben gekomen over deze schijnbaar meest onnederlandse stad van Nederland! En ik kan nu al niet wachten tot aankomend weekend!

vrijdag 18 juli 2003 @ 02:08:38 #27
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11851276
Damn, het was een great-succes!!
  vrijdag 18 juli 2003 @ 08:53:39 #28
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11852556
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 02:08 schreef ElCriz het volgende:
Damn, het was een great-succes!!
Vertel eens wat meer! Wat hebben jullie gedaan? (het gedeelte dat voor ons interessant is dan )
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 18 juli 2003 @ 11:09:55 #29
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11854697
Na een ongeveer 3-urige treinreis die veel sneller leek te gaan kwamen we aan in een zonnig, maar erg heet Maastricht. Al vrijwel meteen nadat we het station uitliepen werd een soort 'buitenlands-vakantiegevoel' ons meester door alle gebouwen... Ik weet 't niet, maar het kan ook door de temperaturen komen (die afgelopen zondag overal in Nederland errug hoog lagen), maar Maastricht heeft gewoon 'iets' speciaals... Ookal blijf je er maar voor de duur van één dag!
Omdat we een zomertourkaart hadden gekocht (die we nu nog 1 dag gaan gebruiken, we zijn n.b. ook gisteren (in the rain ) naar Texel geweest) besloten we het fietsenhuur-gedeelte maar achterwege te laten en trokken we over die St.Servaasbrug (toch?) de stad in...
Die brug deed mij heel erg denken aan Avignon in zuid-Frankrijk, en de overkant heeft echt iets Parijs-achtigs!
Gek genoeg zijn we daarna maar gewoon een beetje gaan rondlopen.. Dankzij die NS-zomertourkaart (¤ 73 voor 2 pers., heb je er zó uit)) konden we in principe wanneer we maar wilden van 't OV gebruikmaken, maar toch hebben we ALLES te voet gedaan... Al wandelende kwamen we uit bij iets wat geloof ik de Helpoort (lekkere naam hè?) heette, een soort restant van een stadsmuur ofzo, waar je je helemaal in 't buitenland waagt! Grote kanonnen die nog steeds vervaarlijk de wacht houden en een heuse waterradmolen erachter met van die vakwerk-huisjes aan de oevers van dat beekje...

Het klinkt wellicht nogal saai (maar dat was 't far from.. hehe) maar hierna bersloten we de grotten te bezoeken die onder de St. Pietersberg liggen, maar i.p.v. daar in te gaan zijn we gewoon dwars over de berg heengelopen! Het mooie bos bracht gelukkig wat verkoeling aangezien er geen wolkje aan de hemel was die dag... Echt geinig hoe je gewoon lukraak een 'bergpaadje' in kan lopen en dan zomaar ergens in één of ander (graancirkel-loos) korenveld kan belandden, met gigantisch mooie uitzichten over heel Maastricht en de directe (Belgische) omgeving!
Na een kleine afdaling (gelukkig had ik sokken aangetrokken wat ik normaal echt nooit doe met dat soort weer) die best ruw verliep (uitglijders, stekelige bosjes en hongerige paardenvliegen ) kwamen we waarempel uit in Kanne, een Belgisch dorpje wat echt niet onder deed voor het gemiddelde Franse toeristen-trekpleister-plaatsje, midden in een dal van een klein, mooi stromend beekje (Jeker) en juist het mooie weer, 't feit dat er van alles & nog wat in bloei staat en het 'gezellig-samenzijn' maakten dit maffe uitstapje tot iets echt, héél moois! Vanuit Kanne, wat nog een kleiner gat is dan 't dorpje waar ik woon (Warmond, bij Leiden) kun je wandelend alle kanten op! En terrasjes zat (wat dat betreft vonden we 't totaal niet erg dat we niet nog steeds in de stad zaten)... En dan een 'ach-wat-zielieg-maar-wel-heel-lief-fact': we kusten elkaar terwijl ik in Nederland stond, en zij in België (ik hoor sommigen al denken: ... maar 't kan best heel leuk zijn believe me!)...

Vlak naast Kanne ligt vrijwel nauwelijks merkbaar de Nederlandse grens waar je zo het terrein van (volgens mij was 't ooit een wijnkasteel ofzo) Château-Neercanne oploopt... Voor 't grootste deel gebouwd van mergelsteen, en tegen een met kleine druivenranken begroeide helling doet dit (achteraf aardig dure) restaurant echt heel chique en (alweer ) Frans aan! En die Icetea op het terrasje boven was erg welkom op dat uur (het was ergens zo rond 3 uur in de middag, maar nog erg heet)!
Nadat we nog wat foto's (vooral van elkaar) maakten van onze rode koppen (tja we waren de zonnebrandmelk vergeten ) naast de groene druivenstruiken liepen we nog eventjes de uitgehouwde mergelgrot in waarin ze daar één van de meest romantische restaurants (van wat ik heb gezien) in heel Nederland in.... Flessen wijn wachtende op het moment dat ze geserveerd gaan worden in kleine, uitgehouwen gaten in de rotswand, en overal waxinelichtjes! Jammer dat 't pas middag was (gelukkig voor onze portemonnaies )... Uiteindelijk verlieten we dit superplekje weer tussen hellingbossen en korenvelden, en kwamen we weer op de kleine provinciale weg die door 't Jekerdal loopt... Terug naar Maastricht!

Tja, als 'westerling' doet zo'n beekje heel erg zwembaar/verkoelend aan en toen we de stroom kruisten over een klein houten bruggetje was de verleiding om er ff met de blote voeten in te gaan errug groot; helaas bleek de bodem één grote modderpoel te zijn en dus bleef de verkoeling nog even uit! Gelukkig verkochten ze bij een soort van wielrenners-café onderaan Fort St. Pieter heerlijke ijsjes, maar de verkoopster flipte bijna toen we ze zelf uit de bak wilden pakken! Wel lachen trouwens, dat Limburgse accent!

Omdat we haar ouders niet erg teleur wilden stellen (ze moest redelijk vroeg thuis zijn die dag) besloten we hierna weer richting het station te wandelen, maar niet voordat we ook tòch nog even de terrasjes in de stad hadden gecheckt! In Maastricht staan alle (grote) trekpleisters overal goed bewegwijzerd aangegeven dus zelfs zonder plattegrond konden we aardig onze weg terug vinden! De zon was inmiddels behoorlijk gezakt dus er was overal heerlijke schaduw, en we hadden allebei heel wat water meegenomen (is zwaar aan te raden op zo'n dag, maar toch ook weer logisch)... M'n vriendin had ook nog 's (de lieverd ) een heel arsenaal aan pakjes appelsap bij zich, en ze kwamen allemaal op! Berhoolijk moe mar helemaal voldaan reden we iets na zessen met de intercity richting Utrecht weer naar huis, en keken we nog 1 keertje terug naar die voor-ons-zo-vreemde Zuid-Limburgse heuvellandschappen...

Maar, we'll be back!! Met zo'n NS-Zomertourkaart (metro, bus en tramlijnen inbegrepen) voor 2 persoontjes kun je er 3 willekeurige dagen lekker op los touren, en gisteren zijn we al heel vroeg (echt fijn om dan ff in elkaars armen wakker te worden met een steeds veranderend, voorbiijzoevend landschap ) naar Texel gegaan waar we alleen de veerboot voor ¤ 4,- p.p. hoefden te betalen! Dus die 73 euro voor de kaart heb je er zo uit (TIP!)... En juist omdat het gratis is, en we samen treinreizen (levert erg lange, diepe gesprekken op ) totaal niet erg vinden.. gaan we weer terug naar Maastricht! Aanstaande zondag, mijn laatste vakantiedag voordat ik weer 's ga werken ()... Maar dit keer gaan we waarschijnlijk naar het Bonafanten-museum (we houden allebei van kunst en zij gaat na de zomervakantie kunstgeschiedenis studeren), en daarna richting die andere toeristen-die-naar-Limburg-komen-trekpleister: Valkenburg a/d Geul!!

Tja ik weet dat dit een lang verslag is wat waarschijnlijk niemand echt gaat zitten lezen (who cares about the uitstapjes van verliefde stelletjes ), maar anders plof ik daarvan ook wel een verslagje neer! Vooral omdat we daar allebei erg onervaren in waren (nooit daar geweest, smane eerste keer hele dagen met de trein op stap... etc.) is het leuk om dan je belevenissen te bewaren, waar jezelf en anderen evt. nog ook iets van kunnen leren! En wat de zomertour betreft: het is één van de eerste initiatieven van de NS waar ik ECHT superpositief over ben!

[Dit bericht is gewijzigd door ElCriz op 18-07-2003 11:15]

vrijdag 18 juli 2003 @ 11:20:35 #30
19840 Libris
Live from Singapore
pi_11854880
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 11:09 schreef ElCriz het volgende:
<een leuk reisverhaal>
Leuk om zoiets over de stad te lezen, waar je 6 jaar gewoond hebt. De wandeling over de Pietersberg naar Kanne is inderdaad heel erg mooi, heb hem vaak gelopen, en mis dat nu wel een beetje. Leuk dat je bij Neercanne iets gedronken hebt, ik ben er nog nooit binnen geweest, ziet er veel te duur uit. Ik liep meestal door naar Kanne zelf en dronk dan een Belgisch biertje is zo'n taverne.
Nogmaals, leuk om te lezen!
  vrijdag 18 juli 2003 @ 11:21:12 #31
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11854891
Helemaal gelezen. Wat leuk dat jullie gewoon ergens heen zijn gelopen.
Nu wil ik ook met mijn vriendje naar Maastricht. Ik geloof wel dat je echt een superdag hebt gehad.
*OUD heilige*
  vrijdag 18 juli 2003 @ 11:39:18 #32
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11855313
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 11:21 schreef YPPY het volgende:
..Ik geloof wel dat je echt een superdag hebt gehad. ...
Reken maar!! En het leuke is dat we dit nog een paar x gaan doen!
Het is een ideale manier van reizen als je elkaar nog niet gigantisch lang kent en/of samen van 1 der ouderparen nog niet op vakantie kunt/mag...
  zondag 20 juli 2003 @ 21:43:11 #33
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_11898652
Ik heb die hele tekst gelezen.
Mooi om zo'n mooi verhaal over zo'n mooie stad te horen!
Op een heldere dag kan je zelfs Big_Boss_Man ruiken!
feest
  maandag 21 juli 2003 @ 14:47:46 #34
61672 hellkitty
looks can be deceiving...
pi_11911835
Hmz zal ik dan ook maar eens wat van mij laten horen op dit forum ;-) Mijn verslag over Maastricht en omstreken mag natuurlijk ook niet ontbreken 0-) Helaas heb ik nu niet zo heel veel tijd om alles (incl. de sappige details) uit de doeken te doen, omdat het weer eens tijd eens voor mijn jaarlijkse tandartsbezoekje (wie is toch die man die...) Maar 1 ding kan ik alvast verklappen, het is zéér aan te raden om eens een wandelinkje langs de Geul te maken richting Schin op Geul En meer verklap ik echt niet
it's a BIRD, it's a PLANE, no no it's HELLKITTY!!
  maandag 21 juli 2003 @ 16:59:43 #35
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_11915229
quote:
Op maandag 21 juli 2003 14:47 schreef hellkitty het volgende:
Hmz zal ik dan ook maar eens wat van mij laten horen op dit forum ;-) Mijn verslag over Maastricht en omstreken mag natuurlijk ook niet ontbreken 0-) Helaas heb ik nu niet zo heel veel tijd om alles (incl. de sappige details) uit de doeken te doen, omdat het weer eens tijd eens voor mijn jaarlijkse tandartsbezoekje (wie is toch die man die...) Maar 1 ding kan ik alvast verklappen, het is zéér aan te raden om eens een wandelinkje langs de Geul te maken richting Schin op Geul En meer verklap ik echt niet
jammer nou!!!!!
feest
  maandag 21 juli 2003 @ 17:49:49 #36
61672 hellkitty
pi_11916325
what shall I say..? Some people have all the luck
  maandag 21 juli 2003 @ 21:40:08 #37
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11921378
Yeah! Nu is het allerliefste meisje ter wereld eindelijk ook Fok!ster !

Als laatste bestemming van onze zomertour zijn we dus naar Valkenburg gegaan, en dat was gisteren (zondag 20 juli)... Wederom in Maastricht pakten we de lokale stoptrein naar Valkenburg, en van daaruit hebben we weer een heel stuk gewandeld langs allerlei gave plekjes! Nogal moe van het vroege opstaan (voor de 3e keer afgelopen week) liepen we zeer langzaam door dit hele mooie stadje wat wel errug toeristisch is geworden, en zijn we als eerste naar de ruïne geweest (toegang EUR 2,75 p.p. als je ouder bent dan 12 jaar) om van daaruit maar 's te genieten van 't uitzicht! Ik ben gewoon dol op dat soort plekjes.... Valkenburg is net als alle plekjes in Zuid-Limburg een plaats die meer iets weg heeft van een plaatsje ergens down-south in Frankrijk, dan van enig ander dorp in Nederland, en juist daarom kom je iedere keer weer (zij was er al vele keren eerder met haar ouders geweest) voor verassingen te staan!

Hoewel er nog zoveel meer dingen te zien zijn (zie aanverwante topic over Valkenburg, elders in Travel) zoals de Fluweelgrot, kolenmijn etc. werden we door de hitte min of meer 'vrijwillig' gedwongen om een lekker koel plekje op te zoeken, en besloten we dus om richting de Geul te gaan...

Vanuit Valkenburg kun je heel makkelijk te voet een weggetje volgen dat langs dit slingerende beekje loopt in de richting van een 'gat' genaamd Schin-opGeul... Ergens tussen Valkenburg en dat andere dorpje vind je midden in het woud een klein paadje dat letterlijk tussen duizenden brandnetels en klimplanten doorloopt, maar wat wij al dachten: ieder paadje komt uiteindelijk ergens op uit! En dat hadden we geweten ook! Vrijwel elke plek waar je lekker kunt pootjebaden in de Geul wordt al ingenomen door andere mensen: wandelaars, feestende pubers en onder-de-modder-zittende kleutertjes, maar het 'strandje' van kiezelsteentjes wat wij vonden was toen even helemaal van 'ons'!

maandag 21 juli 2003 @ 22:33:33 #38
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11922746
Trouwens, het klinkt misschien errug goor, maar van in de Geul-modder lopen met je blote voeten gaan ze erg 'lekker' voelen! Dat merkte ik later toen we in de trein terug zaten! Misschien zit er wel iets speciaals in ofzo (*denkt aan de thermen die je overal in Limburg kunt vinden* )
  dinsdag 22 juli 2003 @ 21:37:09 #39
61672 hellkitty
pi_11946525
[quote]Op maandag 21 juli 2003 22:33 schreef ElCriz het volgende:
Trouwens, het klinkt misschien errug goor, maar van in de Geul-modder lopen met je blote voeten gaan ze erg 'lekker' voelen!

Yep, ben ik het hélemaal mee eens..En trouwens..ik nam de Geul-modder wel voor lief hihi..aan elk nadeel zit een voordeel..laten we het daar maar op houden

dinsdag 19 augustus 2003 @ 23:23:13 #40
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_12564659
Hmm deze tips kunnen nu beter in de wind geslagen worden & wachten totdat al die ellende met de blauwalgen voorbij is
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 09:51:51 #41
53110 Rennus
Mod-der Fok-ker
pi_12722714
Dit vind ik echt een leuk stukje tekst over Maastricht! Maakt me toch wel een beetje trots op onze mooie stad
I don't byte, I nibble a bit |
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 09:55:02 #42
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_12722779
In de de Geusselt zijn eens in de twee weken voorstellingen met een dramatisch doch komisch karakter, misschien iets voor jou?

Foto'tje:

Programma voor dit jaar:

quote:
vr
29
augustus
AGOVV - MVV

ma
1
september
MVV - FC Den Bosch

vr
5
september
TOP Oss - MVV

vr
12
september
MVV - Sparta

vr
19
september
Excelsior - MVV

di
23
september
RBC Roosendaal - MVV (AC)

vr
26
september
MVV - Helmond Sport

vr
3
oktober
Heracles Almelo - MVV

vr
10
oktober
MVV - Fortuna Sittard

vr
17
oktober
FC Eindhoven - MVV

vr
24
oktober
MVV - Go Ahead Eagles

vr
7
november
MVV - FC Dordrecht

vr
14
november
Cambuur Leeuwarden - MVV

vr
21
november
MVV - Emmen

vr
28
november
BV Veendam - MVV

vr
5
december
VVV - MVV

vr
12
december
MVV - De Graafschap

vr
19
december
MVV - AGOVV

WINTERSTOP

vr
30
januari
FC Den Bosch - MVV

vr
6
februari
MVV -Stormvogels/Telstar

vr
13
februari
Haarlem - MVV

do
19
februari
MVV - TOP Oss

vr
27
februari
Sparta Rotterdam - MVV

vr
5
maart
MVV - Excelsior

vr
12
maart
Helmond Sport - MVV

do
18
maart
MVV - Heracles Almelo

ma
22
maart
Fortuna Sittard - MVV

vr
2
april
FC Dordrecht - MVV

do
8
april
MVV - FC Eindhoven

ma
12
april
Go Ahead Eagles - MVV

vr
16
april
MVV - Cambuur Leeuwarden

vr
23
april
Emmen - MVV

vr
30
april
MVV - BV Veendam

vr
7
mei
MVV - VVV

vr
14
mei
De Graafschap - MVV

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 13:06:07 #43
64094 Sannekuh
MesTrEeCh RuLeS
pi_12806055
Ja ik vind het ook erg leuk om deze dingen te horen over onze stad

Ben er ook trots op Mestreech the place to be

In LoVe
  maandag 6 oktober 2003 @ 02:46:13 #44
53110 Rennus
Mod-der Fok-ker
pi_13680791
Om iedereen nog een link in de goeie richting te geven:

http://maastricht.coolbegin.com/
http://www.maastricht360.nl/
http://www.vvvmaastricht.nl/
http://043.pagina.nl/

Maastricht A2 probleem: http://www.bicweb.nl/A2/#

Maastricht, Meest Europese stad!!! Méér dan 'n bezoekje waard

I don't byte, I nibble a bit |
pi_16051984
Dit topic is toch wel een compliment voor Maastricht
(tevens schopje om het weer onder de aandacht te brengen)

http://members.home.nl/anrust/index4.htm <--Ook mooie foto's van Maastricht

Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:35:54 #46
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_16052233
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:29 schreef g1id het volgende:
Dit topic is toch wel een compliment voor Maastricht
(tevens schopje om het weer onder de aandacht te brengen)

http://members.home.nl/anrust/index4.htm <--Ook mooie foto's van Maastricht

hehe jah altijd leuk van die posititieve reacties
leuke site
  zondag 11 januari 2004 @ 22:39:35 #47
61672 hellkitty
pi_16169245
Heeeej ''ons'' forum is weer on the tracks!! Komt dat zien..komt dat zien!!!
  maandag 12 januari 2004 @ 08:58:24 #48
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_16176779
Maar het is dan ook zo'n gave stad! Jammer dat het hier zo ver vandaan ligt, hoewel aan de andere kant ..

Hoe is het met Maastricht in de winter? Ik ben er alleen dus 's zomers geweest en toen was het het mooie warme weer dat de dag nog een extra duwtje in de goede richting gaf...

woensdag 14 januari 2004 @ 14:27:16 #49
61672 hellkitty
pi_16252410
quote:
Op maandag 12 januari 2004 08:58 schreef ElCriz het volgende:
Maar het is dan ook zo'n gave stad! Jammer dat het hier zo ver vandaan ligt, hoewel aan de andere kant ..

Hoe is het met Maastricht in de winter? Ik ben er alleen dus 's zomers geweest en toen was het het mooie warme weer dat de dag nog een extra duwtje in de goede richting gaf...

In de winter kunnen we in ieder geval niet meer doen wat we toen deden...(lees:pootjebaden )

woensdag 14 januari 2004 @ 20:29:41 #50
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_16263419
rond de feestdagen is er elk jaar winterland op het vrijthof. verder is er weinig speciaals te doen eigenlijk, niet meer dan in de zomer. ja, in februari carnaval
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:34:07 #51
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_16269652
Tja, bij Maastricht denk ik toch aan sfeervolle, zwoele terrasjes, zachte zomerse G-en en met bloemen bedekte Sint Pietersbergen! Maar 's Winters is het natuurlijk wel verleidelijker om met een dikke warme jas dat soort wandelingen te maken (zie eerdere posts hier) en daarna Maastricht-van-binnen eens goed te verkennen Wie weet, wie weet....
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:53:10 #52
61672 hellkitty
pi_16297510
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:34 schreef ElCriz het volgende:
Tja, bij Maastricht denk ik toch aan sfeervolle, zwoele terrasjes, zachte zomerse G-en en met bloemen bedekte Sint Pietersbergen! Maar 's Winters is het natuurlijk wel verleidelijker om met een dikke warme jas dat soort wandelingen te maken (zie eerdere posts hier) en daarna Maastricht-van-binnen eens goed te verkennen Wie weet, wie weet....
Wie weet..Wie weet...
  zondag 18 januari 2004 @ 17:00:19 #53
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_16370128
Ik moet dus nodig weer eens naar La ville sur la Meuse weet ik nu
  zondag 18 januari 2004 @ 17:10:12 #54
11502 nipeng
The last ride is free
pi_16370424
Zijn er eigenlijk goede platenzaken in Maastricht?
Een dagje weg zonder in platenzaken te loeren is voor mij geen dagje uit.
  zondag 18 januari 2004 @ 20:20:36 #55
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_16375933
Platenzaken? Vast wel! Vind het altijd wel cool om een beetje tussen oude platen te rommelen op markten en in achterafse platenwinkeltjes waar Free Record S*censuur* een scheldwoord is

Het mooiste aan Maastricht vind ik de uistraling, de omgeving, het idee dat je je in een totaal ander stukje Nederland bevind; je wanen tussen die 'zuidelijke' gebouwen, over de Maas heenlopen en kijken naar stromend water waarvan je in je achterhoofd weet dat het uit de Ardennen, niet eens zo ver weg komt... Als ik al vanuit de trein de eerste Limburgse heuveltjes voorbij zie schieten gaat met diep in mij al kriebelen

Ok, genoeg hulde (voor vandaag)

maandag 19 januari 2004 @ 17:52:25 #56
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_16401951
echt vaag om dit van een niet-limburger te lezen gewoon
  maandag 19 januari 2004 @ 22:32:32 #57
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_16411614
En hoe ervaar jij het Maastrichtse leventje als Limburger zelf zijnde dan eigenlijk?
  dinsdag 20 januari 2004 @ 20:57:51 #58
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_16439940
tja het is gewoon he
vind het wel relaxt hier. heb tenminste ook geen ergernissen over het limburgs accent
maja ik ben half gronings dus tis soms best jammer als iedereen maastrichts loopt te praten en jij ineens in het nederlands(wel met accent dan;p) begint te lullen
  donderdag 22 januari 2004 @ 11:34:40 #59
69124 XRJ3
Chill Crew 4 Live
pi_16483164
als je toch naar m'tricht komt neem dan in kijkje in valkenburg dat ligt op een kleine 15 km afstand van m'stricht en vooral in de zomer een grote toeristische trekpleister werkelijk de moeite waard om te bekijken.
XRJ3
  donderdag 22 januari 2004 @ 21:43:25 #60
61672 hellkitty
pi_16499826
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 11:34 schreef XRJ3 het volgende:
als je toch naar m'tricht komt neem dan in kijkje in valkenburg dat ligt op een kleine 15 km afstand van m'stricht en vooral in de zomer een grote toeristische trekpleister werkelijk de moeite waard om te bekijken.
Hélemaal mee eens En ik ken nog meer mensen die het daar ook mee eens zijn! He chris??
  dinsdag 13 april 2004 @ 00:11:34 #61
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_18381969
En, is het Maastrichtse inmiddels al goed bezoekbaar voor terras-liefhebbers?
pi_18382354
Iemand nog een hoteltip voor mij??
Moet begin mei een weekje naar Heerlen voor mn werk en heb besloten dat ik dan maar beter in Maastricht in een hotel kan gaan zitten. Alleen praktisch probleem: ik ben ambtenaar en een hotel mag inclusief ontbijt niet veel meer kosten dan 80 euro.
Iemand tips?
  dinsdag 13 april 2004 @ 19:13:31 #63
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_18398796
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 00:31 schreef Liejannuh het volgende:
Moet begin mei een weekje naar Heerlen voor mn werk en heb besloten dat ik dan maar beter in Maastricht in een hotel kan gaan zitten. Alleen praktisch probleem: ik ben ambtenaar en een hotel mag inclusief ontbijt niet veel meer kosten dan 80 euro.
Iemand tips?
http://www.lacloche.com/ Beheren verspreid door het centrum van Maastricht kamers.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  maandag 19 april 2004 @ 23:05:44 #64
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_18549752
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 00:11 schreef ElCriz het volgende:
het is al heel goed te doen als het zonnetje schijnt
  maandag 19 april 2004 @ 23:11:37 #65
43497 Afunados
Get Therapy
pi_18549905
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 00:11 schreef ElCriz het volgende:
Bomvol, als de zon schijnt
  maandag 19 april 2004 @ 23:12:13 #66
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18549919
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 00:31 schreef Liejannuh het volgende:
Iemand tips?
Grand Hotel Heerlen is ook een optie.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 1 juli 2004 @ 21:38:01 #67
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_20346410
Binnenkort is het weer zover!

Dan ga ik net als in de openingspost, met dezelfde dame wederom naar Maastricht! Eens kijken of we nu wat meer van de stad te zien gaan krijgen
  vrijdag 2 juli 2004 @ 01:51:25 #68
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_20352857

Ambulancedienst GGD-ZZL
Gelissendomein 8
6229 GJ Maastricht

En ik zorg dat de koffie klaar staat
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 21:52:27 #69
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_20449365
Is dat een uitnodiging, Farao ?

Bij mooi weer zit ik dinsdag 13 juli al in de Intercity
  dinsdag 6 juli 2004 @ 22:05:30 #70
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_20449705
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 01:51 schreef Farao het volgende:

[afbeelding]

Ambulancedienst GGD-ZZL
Gelissendomein 8
6229 GJ Maastricht

En ik zorg dat de koffie klaar staat
Tot een paar maanden geleden werkte ik nog in het gebouw erachter. Dan was ik natuurlijk ff langs gekomen voor een bakkie
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')