FOK!forum / Gaming / De grootste gameclichés!
Lexiezondag 6 juli 2003 @ 14:27
Af en toe zit ik te gamen, en dan valt me op dat er dingen in een bepaald soort spellen altijd hetzelfde zijn.
Vooral RPG's lijken hier erg veel last van te hebben, denk aan:

- De held van het verhaal is altijd een weeskind, de hoofdfiguren uit Zelda, Golden Sun, Secret of Mana, de Final Fantasy's (geloof ik), hebben minstens een van hun ouders op mysterieuze wijze verloren. Tijdens het spelen komt de waarheid meestal boven water.

- De held van het verhaal slaapt bijna altijd aan het begin van het spel, en hij wordt altijd gewekt omdat er iets speciaals bezig is. Na 5 minuten wordt de vrede bruut verstoort in het dorpje.

- De held is bijna nooit ouder dan 18, de meeste zijn 16/17 jaar oud.

- Pas op! Als je voor de eerste op een boot stapt in een RPG, dan heb je geheid problemen. In Golden Sun wordt je aangevallen door beesten, en Seiken Densetsu 3 blijk je op een spookschip te zitten, in Zelda: Link's Awakening kom je al in de problemen door een boot, voordat het spel überhaupt begonnen is, enzovoorts.

- Bewoners van huisjes vinden het helemaal niet erg als je al hun waardevolle bezittingen steelt, en ze daarna onderwerpt aan een kruisverhoor over de man met het blauwe haar. Blijkbaar is dit best normaal in RPG-land .

- Huizen zijn van binnen altijd groter dan van buiten.

-Technologie is per definitie slecht. De slechterikken zijn technologisch het meest ontwikkeld en hebben de grootste machines, terwijl de held vaak uit een klein plattelandsdorpje komt, en vecht met een zwaardje.

-Mannen vechten met een zwaard, vrouwen met een staf of stok.

Maar ook andere spellen lijden hieraan:

-In FPS-games kan de held altijd tien keer zo vaak geraakt worden als vijanden.

- In vechtspellen zijn er een aantal vaste typetjes (hier is al eens een topic over geweest geloof ik).

- In platformgames heb je standaard een ijs, vuur, water en plantenwereld, en af en toe ook een lucht en aardewereld. Dit geld trouwens ook weer voor de RPG's.

-Munitie voor je wapen slingert altijd rond, hoe vreemd en zeldzaam je wapen ook is.

Maar er zijn vast meer clichés te vinden in games, zelf ben ik vooral gespecialiseerd in RPG's (al zeg ik het zelf), maar er zijn er vast ook een hele hoop te vinden in andere games. Welke clichés hebben jullie ontdekt in games?

MSXUserzondag 6 juli 2003 @ 14:30
RPG: Je komt bijna altijd wel in een grottenstelsel of een (oud) kasteel terecht.
Innisdemonzondag 6 juli 2003 @ 14:38
haha geweldig topic.

Ik heb me bijvoorbeeld altijd geergerd aan River Raid op de Atari
je zit zelf in een vliegtuig, en botst, al vliegende, tegen overstekende BOTEN aan

Strolie75zondag 6 juli 2003 @ 14:42
Wapens van gedode vijanden gun je zelden gebruiken, je moet ze eerst ergens vinden.

Dit geld overigens niet voor RPG's.

ToXiCitYzondag 6 juli 2003 @ 14:49
je kan een hoop zware zooi meeslepen
Ultrakikkerviszondag 6 juli 2003 @ 14:52
Bij adventures kun je vaak de meest onlogische dingen in je binnenzak stoppen (ik noem een plank)
Stoneheadzondag 6 juli 2003 @ 14:52
Als er iets stukgaat, moet het altijd met een enorme explosie. Al is er in mijlen geen explosieve stof te bekennen.
Pirozondag 6 juli 2003 @ 14:52
Hier bestaat een hele lijst over, ik post hem wel als ik thuis ben
-En4Cer-zondag 6 juli 2003 @ 14:59
Maakt niet uit hoeveel je mee sleept, je blijft net zo hard lopen.

lijkt een beetje op één van de vorige posts zie ik nu

Disorderzondag 6 juli 2003 @ 15:08
Door een raket naar beneden te richten verlies je geen ledematen, sterker nog, je maakt ineens reusachtige sprongen.
GHansVzondag 6 juli 2003 @ 15:10
Iedereen praat engels . Of je nou trol, engel, spin, draak, alien van planeet X of wat dan ook bent.
DJKosterzondag 6 juli 2003 @ 15:32
Je kan met een rotgang door een stad racen zonder dat er ook maar 1 politieagent achter je aankomt.. (GTA)
tsuiharkzondag 6 juli 2003 @ 15:41
Zodra je de consoles verlaat worden de RPG's een stuk minder cliche gelukkig...

Jij bent altijd de enige die de wereld kan redden. Op de hele planeet loopt er niemand rond die het ook wel kan.

Lexiezondag 6 juli 2003 @ 15:58
quote:
Op zondag 6 juli 2003 15:32 schreef DJKoster het volgende:
Je kan met een rotgang door een stad racen zonder dat er ook maar 1 politieagent achter je aankomt.. (GTA)
Bij GTA en Mafia: als de politie echt achter je aan zit, dan spawnen ze gewoon om de hoek .
starbuckzondag 6 juli 2003 @ 16:49
Er zijn verbazingwekkend veel "bodemloze" putten waarin je kunt vallen.
Twoflowerzondag 6 juli 2003 @ 16:52
quote:
Op zondag 6 juli 2003 15:10 schreef GHansV het volgende:
Iedereen praat engels . Of je nou trol, engel, spin, draak, alien van planeet X of wat dan ook bent.
Uitzondering: Gabriel Knight 2. Hier spreken er een paar Duits, 1tje zelfs helemaal geen Engels...
Denni5zondag 6 juli 2003 @ 18:00
quote:
Op zondag 6 juli 2003 14:27 schreef Lexie het volgende:


- De held van het verhaal is altijd een weeskind, de hoofdfiguren uit Zelda, Golden Sun, Secret of Mana, de Final Fantasy's (geloof ik), hebben minstens een van hun ouders op mysterieuze wijze verloren. Tijdens het spelen komt de waarheid meestal boven water.


Ik heb alle Zelda's gespeeld, maar ben volgens mij nog nooit iets over Links ouders gehoord of gezien.
In ALTTP woon je bij je oom, en in WW bij je oma.
Maar daar heeft Shigeru wat op gevonden getuige het introfilmpje van WW, elke Link leeft in een andere tijd.
Disorderzondag 6 juli 2003 @ 18:44
Het grootste monster komt altijd op het laatst. Het gebeurd nooit dat dat luie monster eens van z'n plek af komt om de speler al eerder op te zoeken. Nu zit het daar maar op een kwetsbare plek.
E_Motionzondag 6 juli 2003 @ 18:46
  • Als je op een verbanddoos gaat staan voel je je gelijk beter
  • FluxC5zondag 6 juli 2003 @ 18:57
    Ongeschreven wetten in games...

    In dit stopic staan er nog een paar.

    Lexiezondag 6 juli 2003 @ 19:04
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 18:00 schreef Denni5 het volgende:

    [..]

    Ik heb alle Zelda's gespeeld, maar ben volgens mij nog nooit iets over Links ouders gehoord of gezien.
    In ALTTP woon je bij je oom, en in WW bij je oma.
    Maar daar heeft Shigeru wat op gevonden getuige het introfilmpje van WW, elke Link leeft in een andere tijd.


    In OoT wordt verteld hoe Link door zijn moeder bij de Kokiri's wordt achtergelaten.

    Nog een over RPG's : hoe goed je ook je best doet, je kunt nooit over die kiezelsteen of stoel springen.. Geld vooral voor top-down RPG's.

    Lexiezondag 6 juli 2003 @ 19:08
    Maar misschien kunnen we het in dit topic beter over dingen in de verhaallijn hebben, de echte clichés. Zaken die onmogelijk zijn of niet kloppen, kunnen in het topic waarnaar een paar posts hierboven een linkje is gegeven .
    Navelpluisjezondag 6 juli 2003 @ 19:09
    Bijna geen spel is compleet zonder een ijs- en waterwereld.
    In adventures kun je met geen mogelijkheid aan een auto komen.
    MSXUserzondag 6 juli 2003 @ 19:24
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 19:09 schreef Navelpluisje het volgende:
    In adventures kun je met geen mogelijkheid aan een auto komen.
    Indien de adventures in de middeleeuwen spelen is het natuurlijk vrij logisch
    UndergroundWorldWidezondag 6 juli 2003 @ 19:28
    In de meeste 3rd person action/shooting games (zoals GTA) lopen de wouten liever kei hard van je weg, in het water, of tegen een boom, in plaats van achter je aan te komen .
    Denni5dinsdag 8 juli 2003 @ 13:55
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 19:04 schreef Lexie het volgende:

    [..]

    In OoT wordt verteld hoe Link door zijn moeder bij de Kokiri's wordt achtergelaten.


    das waar ook
    gieling.comdinsdag 8 juli 2003 @ 13:58
    nintendo games, vaak veel vrolijke kleuren
    mvtdinsdag 8 juli 2003 @ 14:03
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 19:09 schreef Navelpluisje het volgende:
    Bijna geen spel is compleet zonder een ijs- en waterwereld.
    In adventures kun je met geen mogelijkheid aan een auto komen.
    In Sam and Max Hit the road bijvoorbeeld wel
    RiddlerMarkdinsdag 8 juli 2003 @ 18:08
    je moet altijd eerst andere mensen redden voordat je weer met je eigen opdracht erder kunt
    GoodspeeDdinsdag 8 juli 2003 @ 18:11
    FPS: Altijd een shitload aan guns meenemen en nog eens eens zoveel ammo. Binnen no-time heb je een andere gun in de hand.
    RiddlerMarkdinsdag 8 juli 2003 @ 18:13
    Meerdere levens, terwijl je in het echt er maar 1 hebt
    Strolie75dinsdag 8 juli 2003 @ 18:14
    Je vind altijd de meest schitterende tempels zonder dat deze overspoeld zijn door toeristen en archeologen (Tomb Raider).
    starbuckdinsdag 8 juli 2003 @ 22:14
    Al drink je helemaal gek aan "potions" en andere gekke drankjes, je hoeft nooit naar de wc....
    Fratzdinsdag 8 juli 2003 @ 22:19
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 22:14 schreef starbuck het volgende:
    Al drink je helemaal gek aan "potions" en andere gekke drankjes, je hoeft nooit naar de wc....
    ..en ook al lever je de grootste inspanning, je hebt ook nooit honger!
    Denni5dinsdag 8 juli 2003 @ 22:42
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 22:19 schreef Fratz het volgende:

    [..]

    ..en ook al lever je de grootste inspanning, je hebt ook nooit honger!


    Behalve in The Sims
    Fratzdinsdag 8 juli 2003 @ 22:49
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 22:42 schreef Denni5 het volgende:

    Behalve in The Sims


    maar daarin moet je ook gewoon naar de wc...
    Vassili_Zdinsdag 8 juli 2003 @ 22:56
    Altijd wel een of andere prinses redden (Prince of Persia, Final Fantasy, Zelda)
    Vassili_Zdinsdag 8 juli 2003 @ 22:58
    als je springt (vooral in FPS) moet de speler zonodig HUMPF zegen (Quake, etc)
    Vassili_Zdinsdag 8 juli 2003 @ 22:58
    ...het kwade wint nooit (doordacht he)
    KRTwoensdag 9 juli 2003 @ 09:17
    Buitenaards leven komt nooit in vrede om een duurzame relatie op te bouwen die voor beide partijen een aanwinst is.
    animawoensdag 9 juli 2003 @ 09:45
    -de meeste characters in een dorp van een rpg altijd maar een ding kunnen zeggen.
    Maud_Dibwoensdag 9 juli 2003 @ 18:06
    Overal hoor je wel muziek.
    Denni5woensdag 9 juli 2003 @ 19:44
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 18:06 schreef Maud_Dib het volgende:
    Overal hoor je wel muziek.
    Das toch niet echt een cliché? Muziek hoort toch wel in een spel, net zoals het in een film hoort, dat schept een stukje sfeer.
    Sanderwoensdag 9 juli 2003 @ 19:49
    Need i say more?
    Prisswoensdag 9 juli 2003 @ 23:09
    rpg (in diegene die ik ken) : Bijna tot geen bloed te zien in battles of cutscenes Fmv's (Final fantasy 8 alleen in the intro )

    Shoot em up: , ook al schiet je hem/haat verrot in de borst, je kan toch terugschieten

    FallenAngel666woensdag 9 juli 2003 @ 23:28
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 19:49 schreef Slarioux het volgende:
    Need i say more?
    Zooiwoensdag 9 juli 2003 @ 23:39
    De echt sterke monsters zitten altijd aan het einde van het spel. .
    vossswoensdag 9 juli 2003 @ 23:47
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 22:58 schreef Vassili_Z het volgende:
    ...het kwade wint nooit (doordacht he)
    In Mafia wel
    Zooiwoensdag 9 juli 2003 @ 23:50
    Achter een klok kan altijd een verborgen ruimte zitten.
    FallenAngel666donderdag 10 juli 2003 @ 00:32
    Munitie raap je op door simpelweg over een gun heen te lopen en herladen midden in een clip zonder de kogels die daar nog inzaten kwijt te raken is ook de normaalste zaak van de wereld. En natuurlijk blijft je aim 100% zuiver als je compleet doorzeefd bent met kogels.
    quapatetorbisdonderdag 10 juli 2003 @ 01:02
    Veel games hebben dezelfde wapens.
    ( M16, dessert eagle, m60, mp5)
    Vassili_Zdonderdag 10 juli 2003 @ 01:10
    achter een of andere waterval zit altijd een verborgen grot/gang/ruimte
    CasBdonderdag 10 juli 2003 @ 02:06
    Dat je verder droomt als je het hebt uitgespeeld (Super Mario Bros 2 )
    cupasoupdonderdag 10 juli 2003 @ 15:37
    Je bent altijd de enige held die het dorp kan redden..... en als beloning naaien ze je altijd een oor aan in de supply winkels.
    Verkoopprijs is 1/3 van de koopprijs
    Lexiedonderdag 10 juli 2003 @ 21:44
    Er zijn dorpjes in RPG's die een proef hebben om de sterksten te onderscheiden. Natuurlijk moet jij ook altijd die proef doen, ook al heb je er geen kont mee te maken, en naderhand is natuurlijk iedereen verbaasd dat een buitenstaander het in een keer lukt.. Komt vooral veelvuldig voor in Golden Sun, en ook wel in Zelda
    slashdotter3vrijdag 11 juli 2003 @ 03:21
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2003 15:37 schreef cupasoup het volgende:
    Je bent altijd de enige held die het dorp kan redden..... en als beloning naaien ze je altijd een oor aan in de supply winkels.
    Verkoopprijs is 1/3 van de koopprijs
    Psies, jij komt het land redden van het kwaad en je moet gewoon de volle mep betalen voor al die wapens en magic potions. Belachelijk gewoon
    Chronepsisvrijdag 11 juli 2003 @ 12:51
    dode lichamen die na enige tijd verdwijnen en oude mannen die het altijd beter weten of beat em ups waarin verschillende nationaliteiten in voorkomen, maar ze spreken allemaal japans of een ander aziatisch brabbeltaaltje

    leuk topic btw

    Tainvrijdag 11 juli 2003 @ 21:17
    gedode monsters laten meestal wapens of munitie vallen die ze eigenlijk helemaal niet bij zich hadden (diablo2 tegenstander met zwaard laat een speer vallen bijv)
    Sharkdoggievrijdag 11 juli 2003 @ 21:22
    vrouwlijke ninja's zijn altijd sexy
    CasBvrijdag 11 juli 2003 @ 21:36
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2003 21:22 schreef Sharkdoggie het volgende:
    vrouwlijke ninja's zijn altijd sexy
    vrouwen zijn over het algemeen wel erg mooi in games
    HomerJzaterdag 12 juli 2003 @ 15:47
    Dat je als je een prinses redt nooit sex krijgt
    Harmoniuszaterdag 12 juli 2003 @ 15:48
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2003 15:47 schreef HomerJ het volgende:
    Dat je als je een prinses redt nooit sex krijgt
    kutspellen
    Navelpluisjezaterdag 12 juli 2003 @ 15:49
    Een dieet van appels en bananen is vaak voldoende om de hele wereld rond te reizen. Dat dus, als je uberhaupt al eet.
    Lexiezaterdag 12 juli 2003 @ 15:50
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2003 15:48 schreef Harmonius het volgende:

    [..]

    kutspellen


    Ja, ze lijken af en toe veel te veel op de werkelijkheid .
    Xrenityzaterdag 12 juli 2003 @ 16:06
    binnen 1 seconde heb je een geweer weggestopt en andere gepakt, geen idee waar die ander vandaan kwam, maar ach, raggen maar!
    Fratzzaterdag 12 juli 2003 @ 16:57
    bijna alle dieren kunnen praten en je ontmoet vaak vreemde dieren die helemaal niet bestaan zoals draken
    DJKosterzaterdag 12 juli 2003 @ 16:59
    De meeste wapens haalt de held uit z'n broekzak..
    HomerJzaterdag 12 juli 2003 @ 17:31
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2003 15:50 schreef Lexie het volgende:

    [..]

    Ja, ze lijken af en toe veel te veel op de werkelijkheid .


    Heb jij ooit een prinses gered dan
    quapatetorbiszaterdag 12 juli 2003 @ 21:29
    Op een paar vazen en ruiten na kan je bijna niks kapot schieten.
    Forau_Diavolinazaterdag 12 juli 2003 @ 21:51
    Je teamgenoten zijn zo slim als een zak aardappelen...
    Je kan niet vanuit huizen naar buiten kijken(RPG's)
    Mensen dragen nooit horloges.

    Mannen zijn altijd verkleed in full plate mail of een of ander uber-pantser. Vrouwen in bikini achtige lederen pantserstukjes.
    En ook in diablo uiteraard. De kleinste wezens laten enorme harnassen vallen. Sleutels zitten IN kistjes.
    Je vriend is onbeschadigbaar door je eigen spreken e.g.z.m.d. Zie ook blizzardisms.

    [Dit bericht is gewijzigd door Forau_Diavolina op 12-07-2003 21:59]

    Robhimselfzaterdag 12 juli 2003 @ 22:41
    Drinken uit flesjes heelt schotwonden
    Personages uit platform games krijgen t heen en weer
    Xrenityzondag 13 juli 2003 @ 09:37
    Mensen zien er gewoon gezond uit t/m de 1 hp die ze nog over hebben, en als je dan 1 schot lost spuit het bloed eruit en zijn ze dood.

    Er zijn in RPG's slaafjes die de hele tijd vlak achter je aan lopen

    Disorderzondag 13 juli 2003 @ 11:12
    Al zit je op een ruimteschip, en zou naakt dus totaal geen functie hebben, toch lopen de vrouwen er bijna altijd bij als playmates.
    gieling.comzondag 13 juli 2003 @ 16:01
    dat gamejourno's altijd helemaal gek worden als je ze verteld dat er een game komt waarin geneukt word (E3 paar jaar geleden >> erotica island)
    Maar als je mensen met een cirkelzaag kan bewerken kijken ze er niet naar om
    Brett-Andersonvrijdag 18 juli 2003 @ 16:38
    Leuk topic!
    Zo ken ik er ook nog een paar:

    In de meeste klassiek platform- en actie spellen schijnen vijanden gewoon te ontploffen.
    De meest voorkomende vijanden zijn vleermuizen en die ronde geleipudding.

    In zo'n onzinspel als Megaman heb je 20 vervolgdelen: maar -censuur-, elk nieuw verhaal begint hij weer met dat straalpistooltje..en verder niets!

    RPG's vind ik de grootste lulkoek verhalen:
    Al ben je nog de grootste held van die hele fantasiewereld of de uitverkorene... toch moet je nog betalen voor die effectieve wapens (zwaarden, ha!!).
    Elke rpg wereld heeft wel een woestijn die binnen loopafstand van een paradijs ligt.
    Een rpg is in feite helemaal geen actie, je drukt op een knop en de rest gaat vanzelf.

    Als iets wel heel erg cliché is dan is het wel zo dat in veel spellen telkens een extra ronde is waarbij je alle tussen- en hoofdbazen nog eens moet verslaan.
    En zo niet dan zijn het wel doolhoven of een bepaald parcours waarbij je helemaal moet omlopen om het tempo in het spel nog wat uit te rekken.

    De meeste doelverdedigers in voetbalspelletjes zijn van hele grote wereldklasse.
    In autoracespelletjes kun je altijd iemand weer inhalen die een wel heel erg grote voorsprong op jou heeft gemaakt.

    Ik ken er nog wel meer maar dan moet ik nog eerst mijn geheugen opfrissen.

    Brett-Andersonvrijdag 18 juli 2003 @ 16:48
    Ik herinner me er nog een:
    Ik heb veelvuldig meegemaakt dat een spel van een goede 130 gulden er fantastisch uitzag, je ditto intermezzo's zag, veel films randverhalen en dergelijke en dat je als je het spel uitspeelt tot je schrik en verbazing ineens een miezerig einde ziet van één plaatje en weinig dan wel niet inspiratieloze tekst zoals:
    "you did it" of "the end".
    Net alsof de programmeurs er helemaal geen zin meer hadden nog aan een passend einde te werken.
    pkwartsvrijdag 18 juli 2003 @ 17:28
    vooral rpg's en adventures:
    je buurvrouw heeft een sleutel van een kist in een huis 3 blokken verderop waar dan weer een drankje inzit die je oom nodig heeft en daardoor weer beter is en zo de tuin kan schoffelen van je kleine broertje, maar dat je eerst de hark moet zoeken, zodat hij 'opeens' een schat vind in de tuin die jou dan leid naar een paadje in een bos waar een extra leven ligt. AAAAAAAAHHHH!!

    die van loop van A naar B en vaar naar C en rij dan weer naar D situaties altijd precies goed lopen.

    eenmeisjevrijdag 18 juli 2003 @ 17:43
    (rpg) ik vind t altijd maar vreemd dat de hoofdpersoon nooit moe wordt van het lopen/hardlopen/sprinten, en hij ook niet langzamer rent als hij 99 wapens, 99 potions, enz. in zn rugzak heeft en ook niet even langzamer loopt als hij een full-plate armor draagt. Nee, altijd rennen.
    Xrenityvrijdag 18 juli 2003 @ 19:52
    Je komt ergens (meestal heeft het iets te maken met vuur,water, natuur, enz.) en de mensen zijn in nood, jij helpt ze door een kerker in te gaan, en je vind in die kerker een hookshot. Wat een toeval! Hangen er allemaal hookshot cirkels joh! (Zelda: OoT) en er moet altijd een of andere eindbaas zijn die rustig op je wacht...
    Dan heb je de kerker uitgespeeld en kan je naar de volgende kerker, en loop je dit verhaaltje weer af
    Legolas_Greenleafvrijdag 18 juli 2003 @ 20:09
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2003 17:43 schreef eenmeisje het volgende:
    (rpg) ik vind t altijd maar vreemd dat de hoofdpersoon nooit moe wordt van het lopen/hardlopen/sprinten, en hij ook niet langzamer rent als hij 99 wapens, 99 potions, enz. in zn rugzak heeft en ook niet even langzamer loopt als hij een full-plate armor draagt. Nee, altijd rennen.
    Ik ken wel een stel spellen in die richting. Wat je ook qua bescherming aan hebt. (Al is het een middeleeuws harnas) Je loopt altijd even hard. De grootste monsters doen ook bijna altijd het meeste pijn.
    Lexievrijdag 18 juli 2003 @ 21:14
    Je stapt een dungeon/kerker binnen, en hebt al je speciale en unieke wapens nodig om tot het einde te komen. Zo te zien is niemand je voorgegaan, alles staat nog zo zodat je alle puzzles moet oplossen.

    Als je bij het einde komt is er een grote verrassing: Wie staat daar.. je aartsrivaal ! Maarre, hoe is hij aan het einde van de dungeon gekomen zonder alle speciale en unieke voorwerpen? En waarom heeft hij geen sporen achter gelaten, en heeft hij geen schatkisten geplunderd?

    SuperMociozaterdag 19 juli 2003 @ 18:00
    Fps spelers hebben wel armen maar geen benen en voeten (kijk maar eens naar beneden.....)
    tatsandarumzaterdag 19 juli 2003 @ 21:52
    Bij een aardig aantal RPG's begint het spel op het moment dat je hoofdpersoon wakker wordt.
    Giozondag 20 juli 2003 @ 01:00
    Bij FPS'en: Kratten. Heel veel kratten (met zo af en toe een uitzondering in de vorm van een container).

    Het Black Ops command centre in Halflife: Opposing Force is hier nog steeds de beste in.

    Leshyzondag 20 juli 2003 @ 01:25
    Broekzakken zijn oneindig, en kunnen zowel gebruikt worden om suikerkorreltjes alswel een complete tijger in op te slaan.
    Brett-Andersonzondag 20 juli 2003 @ 02:53
    Toen ik er bij super mario brothers achter kwam dat je het spel ook met zijn tweeën kon spelen, zag ik dat luigi er gewoon hetzelfde uitzag als mario, met als enige verschil dat zijn kleding groen/wit is.
    Dit herhaalt zich ook in enkele vervolgdelen.

    BEETJE GOEDKOOP!!

    Forau_Diavolinazondag 20 juli 2003 @ 18:29
    quote:
    Op zaterdag 19 juli 2003 21:52 schreef tatsandarum het volgende:
    Bij een aardig aantal RPG's begint het spel op het moment dat je hoofdpersoon wakker wordt.
    Voorheen hadden ze geen baan of andere activiteiten te doen.
    erikhmaandag 21 juli 2003 @ 10:00
    quote:
    Op zondag 20 juli 2003 02:53 schreef Brett-Anderson het volgende:
    Toen ik er bij super mario brothers achter kwam dat je het spel ook met zijn tweeën kon spelen, zag ik dat luigi er gewoon hetzelfde uitzag als mario, met als enige verschil dat zijn kleding groen/wit is.
    Dit herhaalt zich ook in enkele vervolgdelen.

    BEETJE GOEDKOOP!!


    In mario 2 is luigi langer hoor
    vosssmaandag 21 juli 2003 @ 10:15
    quote:
    De grootste gameclichés!
    Het grootste is wel dat als je een nieuw spel koopt en dat in full detail wil spelen dat je potdomme altijd de duurste en snelste pc van dat moment nodig hebt
    Prissmaandag 21 juli 2003 @ 17:26
    in rpg's

    de kleinste teamgenoten (zoals in FF9 Eiko & Vivi met hun Magie) kunnen de gemeenste schade aanrichten,

    vechten met de vreemdste wapens ( Sora (Kingdom Hearts) met zijn sleutel, of Led (Septerra) met haar gereedschap sleutel)

    SliderTPPmaandag 21 juli 2003 @ 17:34
    Op de meest belachelijke plekken staan met benzine gevulde drums die je met een schot kunt laten ontploffen.

    Je tegenstander maakt altijd dezelfde beweging, sterker nog, dat doen ze allemaal. Alsof ze les van dezelfde hebben gehad.

    Fratzmaandag 21 juli 2003 @ 20:35
    gaandeweg word je steeds beter in vechten enzo, ook al train je voor geen meter.
    DJKostermaandag 21 juli 2003 @ 21:45
    De meeste deuren staan nooit op slot en gaan vanzelf weer dicht..
    pirkedinsdag 22 juli 2003 @ 15:12
    Als je een kamer leeggeroofd hebt, je loopt de hoek om, komt terug en spontaan zijn de vijanden en alle items weer terug

    Hoe verder je komt in de wereld, hoe duurder alles wordt. En jij bent de enige met genoeg geld om die dingen te kopen.

    Lijken verdwijnen vanzelf na x seconde.

    Niemand heeft familie, niemand vind het erg dat zijn teamgenoot net neergeschoten is.

    Er is altijd wel wat te doen (je zal nooit een spel tegenkomen waar nix in gebeurd, hooguit een rpg waar je dingen moet triggeren).

    C&C (en klonen): je zet ergens een barak neer en spontaan lopen er mensen uit, je koopt ze dus gewoon ipv dat je ze moet ronselen en trainen.

    Settlers/AoE achtigen: door met een hamer op de grond te slaan onstaan er gebouwen.

    Civ: je kan kiezen wat je wil gaan uitvinden en van tevoren weet je al wat je er allemaal mee kan.

    Je moet een bepaald "level" zijn om sterke wapens te mogen kopen.

    Niemand kijkt raar op in een rpg als je volledig bewapend met 6 man een vredig dorpje binnen komt lopen.

    Eindbazen eten niet, die wachten gewoon oneindig lang in die ene kamer totdat je er langs komt. Een wc zal je ook niet vaak zien.

    Hoe beter je wordt, hoe beter jouw tegenstanders altijd zijn. Het kost je altijd evenveel moeite per vijand om hem te verslaan, ook al heb je 100x beter wapens dan in het begin.

    Tsja, zo kan je uren doorgaan

    Lexiedinsdag 22 juli 2003 @ 18:45
    Bij fighting games, als je een titanengevecht hebt geleverd, en je tegenstander heeft nog een klein streepje energie, dan aai je hem even met de zachtste punch over zijn elleboog, en dan gaat hij knock-out..
    numero_unodinsdag 22 juli 2003 @ 21:20
    GTA VC: je wilt een snelle auto je ziet een langzame auto je draait je om en die langzame is verdwenen
    DJKosterdinsdag 22 juli 2003 @ 21:40
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2003 21:20 schreef numero_uno het volgende:
    GTA VC: je wilt een snelle auto je ziet een langzame auto je draait je om en die langzame is verdwenen
    Zelfde spel, je kunt zo hard als een auto rennen
    Jed1Gamdinsdag 22 juli 2003 @ 22:32
    Als je een deur open wilt hebben moet je eerst de sleutel vinden of een puzzel oplossen. De sleutel is meestal ergens verstopt.

    Eindbazen hebben meestal maar 3 of minder actie moves

    C2000woensdag 23 juli 2003 @ 00:21
    quote:
    Op zondag 20 juli 2003 01:00 schreef Gio het volgende:
    Bij FPS'en: Kratten. Heel veel kratten (met zo af en toe een uitzondering in de vorm van een container).

    Het Black Ops command centre in Halflife: Opposing Force is hier nog steeds de beste in.


    Idd. Ik maak zelf ook maps dan kom je erachter dat als je denkt 'Hmm hoe zal kan ik snel mn map een stukje groter maken' je een kamer bouwt, kwakt wat kratten erin, paar enemies hiding erachter, klaar..
    Snelle en makkelijke map vulling dus
    Fratzwoensdag 23 juli 2003 @ 07:53
    als je dan in een kamer met een hoop vijanden komt, dan wachten ze geduldig af totdat ze aan de beurt zijn om te vechten (duh)
    ajaywoensdag 23 juli 2003 @ 12:38
    Je nemesis zie je altijd in het begin, soms gedurende het spel en hij hakt je altijd in de pan, maar maakt je nooit af, zodat je hem op het einde wel in een keer kunt afmaken.

    De final boss verandert altijd als je hem hebt verslagen in een nog grotere en soms daarna in een nog grotere boss.

    Bij bijna alle autorace-games kost een botsing jou altijd vermogen, terwijl je tegenstanders gewoon doorkarren.

    De weg houtdt altijd zomaar op aan de zijkanten. Je knalt dus altijd ergens tegenaan als je te ver op het gras doorrijdt.

    Door olie/water rijden betekent dat je altijd de andere kant opstuurt.

    Xrenitywoensdag 23 juli 2003 @ 12:49
    tijdens een geheime missie heb je nooit honger en hoef je nooit ff te pissen (MGS en Splinter Cell)
    Rickman_woensdag 23 juli 2003 @ 18:45
    Even wat dingen die mij altijd opvielen over het onderkomen van de grote slechterik:

    1. De eindbaas woont altijd in een verschikkelijk somber kasteel.
    2. Hoewel dit kasteel een architecturaal hoogstandje is, lijkt er nooit een aannnemer te zijn geweest die het heeft gebouwd.
    3. Er is ook nooit een gemeente geweest die de grote eindbaas heeft gevraagd of hij wel een bouwvergunning had voor het 500 meter hoge kasteel.

    Djeezwoensdag 23 juli 2003 @ 23:49
    Ik vond Tiberian Sun echt een kutspel! Kocht hem toen voor 100 piek, en na een dag was ik er alweer flauw van...
    got.ricedonderdag 24 juli 2003 @ 01:24
    In FPS games bijv. als je bijv. iemand in z'n been schiet gaan ze nooooit mank lopen of als je iemand in z'n hart schiet gaatie nooit dood tenzij je je hele magazijn gebruikt
    pirkedonderdag 24 juli 2003 @ 09:20
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2003 01:24 schreef got.rice het volgende:
    In FPS games bijv. als je bijv. iemand in z'n been schiet gaan ze nooooit mank lopen of als je iemand in z'n hart schiet gaatie nooit dood tenzij je je hele magazijn gebruikt
    Tegenwoordig wel vaak dat je in z'n hoofd maar 1 kogel nodig hebt, borstkas iets meer en de rest echt veel
    BloodRavendonderdag 24 juli 2003 @ 11:46
    Niemand vind het raar dat er opeens een groep zwaar bepantserde en gewapende mannen/vrouwen het dorp binnen komt lopen, ook vind niemand het raar dat dat groepje elk huis in het dorp binnengaat...

    Je steelt alles wat er te stelen valt in een huis, en de bewoners merken niets.... ze geven vaak bijna allemaal netjes antwoord op je vragen.

    Er is altijd wel een arme sloeber te vinden die jou als dank een hele dure magische voorwerp geeft.....

    Als er een vrouw is die je moet redden, is ze altijd wel mooi, jong, slank, knap, lief, aardig, etc... je zal nooit eens een lelijke, dikke, verwende, arrogante zeug van een prinses moeten redden.

    De hoofdpersoon is ook altijd (vaak) knap, intelligent, gespierd, etc

    Trance4Everdonderdag 24 juli 2003 @ 12:29
    quote:
    Op zondag 20 juli 2003 01:00 schreef Gio het volgende:
    Bij FPS'en: Kratten. Heel veel kratten (met zo af en toe een uitzondering in de vorm van een container).

    Het Black Ops command centre in Halflife: Opposing Force is hier nog steeds de beste in.


    Kratten zijn een teken van lack of creativity
    Trance4Everdonderdag 24 juli 2003 @ 12:31
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2003 21:17 schreef Tain het volgende:
    gedode monsters laten meestal wapens of munitie vallen die ze eigenlijk helemaal niet bij zich hadden (diablo2 tegenstander met zwaard laat een speer vallen bijv)
    Ja wtf moet een of ander woestijn dier met bv een towqn scroll ofzo
    ThE_EDdonderdag 24 juli 2003 @ 12:37
    "Game Over"
    Forau_Diavolinadonderdag 24 juli 2003 @ 12:39
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2003 12:31 schreef Trance4Ever het volgende:

    [..]

    Ja wtf moet een of ander woestijn dier met bv een towqn scroll ofzo


    Hehe, sleutels liggen IN kistjes.
    Je vind lijken aan een paal met een helm op die niet beschadigd is.
    Flavie kan niet dood en wordt ook niet aangevallen.
    YourMasterdonderdag 24 juli 2003 @ 12:51
    Aan het begin van een rpg ben je erg zwak, maar ziet iedereen je toch al als held. Je verslaat een eindbaas en iedereen is blij. Later kom je mensen tegen die véél sterker zijn dan jij was toen je die eindbaas versloeg.

    Bijvoorbeeld: diablo 2: de huurlingen van act 3 kunnen met gemak act 1 uitspelen.

    Als je ergens doodgaat mag je niet verder, maar je tegenstanders die mogen dan nog met een losers ronde meedoen ofzo om later terug te komen. Bijvoorbeeld in de single player van UT of in spellen zoals mortal combat.

    Sleutels passen vaak op heel veel verschillende deuren.

    Computers zijn altijd heel intelligent.

    Helden kunnen heel vaak niet zwemmen.

    This_World_Is_Lostdonderdag 24 juli 2003 @ 20:21
    Bij Diablo 2, Ook al staan er 20 man in je te hakken, je krijgt ze toch wel dood. Fallen Ones droppen soms gewoon Full Plate Mails ( op hell dan heh ) Ook al zet je je reusachtige bijl 20 keer in Diablo en hij is nog niet dood.

    Andere games: De Townsfolk vertellen altijd wat je wilt weten. Je kan gewoon hun huizen looten en ze doen soms niks terug. Hun woordenschatkist is ook niet bepaalt groot. Bij battlefield: Als je door een tank de lucht in wordt gelanceerd en je doet snel je parachuut uit, kan het zijn dat je het gewoon overleeft. Je poppetje heeft oneindig parachuuts. Je kan soms je hele gun in iemand leegknallen en ze zijn nog niet dood. Als je bij een ammokrate staat kun je eeuwig granaten smijten.etc etc

    ThE_EDdonderdag 24 juli 2003 @ 21:04
    Als je in een adventure speelt heb je hele grote broekzakken.
    Brett-Andersonvrijdag 25 juli 2003 @ 00:54
    Adventures:
    Je durft altijd iedereen aan te spreken.
    Wat duizenden mensen voor jou hebben gefaald en dat moeten hebben bekopen met hun leven, zal jou wel in één keer lukken.
    In elk adventure waar je een overgebleven skelet van een mens tegen komt heb je geheid een deel nodig.

    RPG's:
    In elk verhaal hoor je wel een soort kattengejank als muziek, een soort middeleeuwse deuntjes, maar nooit techno of hardrock.
    Je hebt altijd blauwe schermen, vijanden kun je niet op een landkaart zien en werelden lijken verdacht veel op onze aarde.
    In RPG's vecht iedereen net zo netjes als in Actievecht b-films; netjes een voor een, om de beurt.
    En als het je beurt is om te hakken, kies je eerst een vijand uit, je loopt helemaal naar hem toe, geeft de baddie een flinke mep met je primitieve zwaard of knots en dan blijkt nog dat je hem gemist hebt!!!! *missed* terwijl je toch duidelijk zag dat-ie die klap op ving.
    In de tijd van zwaarden en draken, kon iedereen met magie om gaan.

    In het begin heb je een hp van 10 punten en gaat er bij elke klap 1 punt af.
    Gevorderd heb je dan zeg maar 1000 punten en gaat er bij elke klap 100 van af...
    Dat maakt voor mij toch *censuur* nonsense!!

    Dragonettivrijdag 25 juli 2003 @ 07:09
    pas als je iets oppakt gebeurt er wat...
    chibibovrijdag 25 juli 2003 @ 07:26
    Het maakt niet uit hoe zwaar je toegetakeld bent in dat laatste gevecht, een nachtje slapen en al je wonden zijn genezen. En van dat vergif heb je ook geen last meer.
    Fratzzaterdag 26 juli 2003 @ 19:24
    ook handig: eigenlijk heb je het eeuwige leven, als je dood gaat kun j met saven meteen weer verder!
    Miss_MacPhistozaterdag 26 juli 2003 @ 20:11
    Weet niet of hij hier al genoemd is, maar is het iemand al eens opgevallen wat Lara Croft allemaal niet in haar rugzakje kwijt kan?

    Echt twee complete Samurai zwaarden, 45 medi packs, etc ....

    Fratzzaterdag 26 juli 2003 @ 20:45
    ow ja, lara croft heeft ook nooit last van maandelijkse ongemakjes, net als andere vrouwlijke hoofdrolspeelsters!
    Dragonettizaterdag 26 juli 2003 @ 21:29
    een verzameling ammo / wapens / health voor je neus... hoeft niet altijd een aankondeging voor goed nieuws te zijn....
    Trance4Everzondag 27 juli 2003 @ 23:52
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2003 21:29 schreef Dragonetti het volgende:
    een verzameling ammo / wapens / health voor je neus... hoeft niet altijd een aankondeging voor goed nieuws te zijn....
    Ja voordat je een eindbaas vecht, krijg je altijd full ammo/armor/health
    Dragonettimaandag 28 juli 2003 @ 02:28
    quote:
    Op zondag 27 juli 2003 23:52 schreef Trance4Ever het volgende:

    [..]

    Ja voordat je een eindbaas vecht, krijg je altijd full ammo/armor/health


    vooral irritant als je een beetje zuinig hebt gedaan...
    Xrenitymaandag 28 juli 2003 @ 12:53
    Als je tegen een eindbaas vecht staan er meestal wel potjes omheen met hartjes erin (zelda TWW) en hartjes schijnen altijd te dwarrelen.
    Feetjes kunnen je btw ook genezen en komen uit een pot als je dood bent, zonder dat iemand die pot voor ze open maakt
    Fliepkemaandag 17 mei 2004 @ 15:32
    Je begint meestal met een "klein" klusje, zoals iemand redden en je komt erachter dat er een veel groter kwaad bestreden moet worden.
    Denk aan Zelda:TWW, Fallout, etc.
    Roimaandag 17 mei 2004 @ 15:45
    Moeee !
    Sandermaandag 17 mei 2004 @ 16:19
    Als je begint met je quest zijn je vijanden klein en zwak. Pas na een tijdje kom je grote beesten tegen.
    #ANONIEMmaandag 17 mei 2004 @ 16:27
    - De eindbaas heeft vaak een onmeunig harnas aan, behalve over z'n zwakke plek en zal dit ook nooit doen.

    - Bijna alle dieren kunnen praten

    - het ding wat je nodig hebt is altijd kapot en/of kwijt

    - als je gaat vissen in een spel, vang je bijna altijd een magische vis die altijd wijze raad heeft....

    - bijna elke fluit heeft een 'warp' mogelijkheid

    - er is altijd een rotsblok die de weg blokkeert
    Lexiemaandag 17 mei 2004 @ 17:25
    quote:
    Op maandag 17 mei 2004 16:19 schreef Slarioux het volgende:
    Als je begint met je quest zijn je vijanden klein en zwak. Pas na een tijdje kom je grote beesten tegen.
    Je begint tegen zwakke vijandjes met een houte zwaardje, en dan heb je eindelijk een bigass zwaard, worden de vijanden moeilijker .
    En in Lylat Wars (Starfox 64) had je ook bijna onverslaanbare eindbazen, gelukkig waren ze zo vriendelijk om hun zwakke plekken geel te verven :').
    Als je bezig bent de wereld te redden, zijn de mensen altijd nog zo egoistisch om jou op een kutklusje af te sturen, omdat je niet verder kunt zonder het magische voorwerp dat zij in bezit hebben .
    Vagere_Heinmaandag 17 mei 2004 @ 17:39
    Je kunt wel van links naar rechts rennen maar terug rennen, ho maar! (Super Mario Bros) Wat al eerder genoemd was: gamehelden hoeven/kunnen nooit naar de WC, op ééntje na: Duke Nukem
    menesismaandag 17 mei 2004 @ 18:09
    - Met racegames kun je wel handmatig schakelen, maar er is altijd een kabourtje die je helpt met de koppeling...

    - Vrijwel niemand lijkt ooit echt moe te worden.....

    - Eindbaas is altijd 10x zo groot als jijzelf
    Vassili_Zmaandag 17 mei 2004 @ 18:28
    In realistische (wo2)flightsims is er nooit een echt (goed) verhaal...... wat zonde is
    menesismaandag 17 mei 2004 @ 18:41
    Als mijn auto op z'n dak terecht komt ontploft ie ook na een tijdje
    Keromane69maandag 17 mei 2004 @ 18:55
    In adventures, stem in een gang/achter een deur/...
    "hey did you hear that? Oh, it's probably nothing"
    ... terwijl er een slachtpartij gaande is.
    (Deus Ex, Far Cry)
    CasBmaandag 17 mei 2004 @ 19:38
    De 'held' is altijd een wees...Heeft geen familie voor zover hij weet.
    Keromane69maandag 17 mei 2004 @ 20:23
    ..en daar komt ie tijdens het spel achter. Stond al in de openingspost of daar ergens.

    Cliche in online gamen:
    - cheaters
    - teamkillers
    - weeners / votekickers
    - chatters
    - cheat beschuldigingen
    - mensen die in een teamgame op eigen houtje het speelveld gaan verkennen
    - mensen die ten onrechte de tag van een clan gebruiken
    - mensen die zich druk maken over een map (bij roulerend syteem)
    - mensen die voertuigen jatten cq onklaar maken cq misbruiken om bij bijv. een vliegtuig te komen
    SimtekF1dinsdag 18 mei 2004 @ 16:08
    Ga zo door mensen.

    tvp
    Legolas_Greenleafwoensdag 19 mei 2004 @ 20:51
    quote:
    Op maandag 17 mei 2004 20:23 schreef Keromane69 het volgende:
    ..en daar komt ie tijdens het spel achter. Stond al in de openingspost of daar ergens.

    Cliche in online gamen:
    - cheaters
    - teamkillers
    - weeners / votekickers
    - chatters
    - cheat beschuldigingen
    - mensen die in een teamgame op eigen houtje het speelveld gaan verkennen
    - mensen die ten onrechte de tag van een clan gebruiken
    - mensen die zich druk maken over een map (bij roulerend syteem)
    - mensen die voertuigen jatten cq onklaar maken cq misbruiken om bij bijv. een vliegtuig te komen
    Als je verliest de tegenstander een hacker c.q. een cheater noemen. (Whiners c.q cheat beschuldingen dus.)
    Eindewegewoensdag 19 mei 2004 @ 20:59
    Tonnetjes ontploffen altijd als je er op schiet

    Eerst zie je een wapen nooit, vind je het een keer, gebruiken alle vijanden het ook daarna

    machinegeweren kom je altijd pas tegen wanneer je al een pistool hebt + een shotgun
    Legolas_Greenleafwoensdag 19 mei 2004 @ 21:14
    -Je kan schieten van de tegenstander onderbreken met een mes...
    Fratzdonderdag 20 mei 2004 @ 23:22
    als je een ander wapen/wapenuitruting/ehbo-doos nodig hebt dan vind je er maar eentje terwijl je dit in reallife nooit zal lukken.
    Punvrijdag 21 mei 2004 @ 00:51
    alle wapens zijn full auto (je hoeft je muis knopje maar in te houden en je kunt lekker blijven schieten, ook al is het een gewoon pistool), zie je tegenwoordig wel steeds minder.
    Als je reload midden in je magazijn, worden je kogels altijd weer toegevoegd aan alle andere ammo, net alsof je midden in de strijd met een paar extra armpjes de kogels netjes overlaad zodat je weer allemaal volle magazijnen hebt (voor zover mogelijk).
    En als dat niet zo is, zie je bij veel spellen, dat als je reload, je de kogels die je nog in het magazijn had zitten kwijt bent, oftewel, je gooit een half vol magazijn weg.
    thunderbunnydinsdag 25 mei 2004 @ 00:55
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2003 15:37 schreef cupasoup het volgende:
    J wordt in het begin altijd je dorp uitgeschopt omdat er iets gebuerd is waar jij wat mee te maken had,al kon je er geen flikker aan doen ( rpg's).
    GoodspeeDdinsdag 25 mei 2004 @ 08:27
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 00:55 schreef thunderbunny het volgende:

    [..]

    J wordt in het begin altijd je dorp uitgeschopt omdat er iets gebuerd is waar jij wat mee te maken had,al kon je er geen flikker aan doen ( rpg's).
    Welke RPG's speel jij?
    GoodspeeDdinsdag 25 mei 2004 @ 08:28
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 00:51 schreef Pun het volgende:
    alle wapens zijn full auto (je hoeft je muis knopje maar in te houden en je kunt lekker blijven schieten, ook al is het een gewoon pistool), zie je tegenwoordig wel steeds minder.
    Als je reload midden in je magazijn, worden je kogels altijd weer toegevoegd aan alle andere ammo, net alsof je midden in de strijd met een paar extra armpjes de kogels netjes overlaad zodat je weer allemaal volle magazijnen hebt (voor zover mogelijk).
    En als dat niet zo is, zie je bij veel spellen, dat als je reload, je de kogels die je nog in het magazijn had zitten kwijt bent, oftewel, je gooit een half vol magazijn weg.
    Dat laatste is toch ook realistisch. Als jij besluit om met een half vol magazijn je magazijn te gaan verwisselen. Ja dan gooi je idd een halfvol magazijn weg.
    Lexiedinsdag 25 mei 2004 @ 12:30
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 08:27 schreef GoodspeeD het volgende:

    [..]

    Welke RPG's speel jij?
    Secret of Mana .
    GoodspeeDdinsdag 25 mei 2004 @ 13:10
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 12:30 schreef Lexie het volgende:

    [..]

    Secret of Mana .
    Oh ok. Ik ken verder geen RPG's waarin je in het begin je dorp uitgeschopt wordt.
    Elegydinsdag 25 mei 2004 @ 15:37
    Het maakt niet uit in welke wereld je leeft, zodra je een wapen oppakt van een levensvorm die niet van jouw wereld afkomstig is kan je er toch mee overweg
    Elegydinsdag 25 mei 2004 @ 18:15
    Uit een ander topic:

    * Vrijwel elk spel => Als je dood bent, kan je weer opnieuw beginnen.

    Hoe kan dat nou? Als je wordt overreden, neergeschoten, vermalen of gepulveraliseerd bent kan je toch niet meer levend worden?

    * En "saven". Dat slaat toch nergens op?

    * En "health". Je hoeft er alleen maar overheen te lopen, of te "gebruiken". Ik heb nog nooit iemand tijdens een potje UT bezig gezien met het verbinden van zijn linkerscheenbeen omdat ik 'm daar had geraakt met een flakcannon.

    * Wezens zoals draken, spoken, zombies, tovenaars, trollen, sprekende dieren, gemuteerde wezens, vampiers, minotaurussen, reuzenspinnen..die bestaan helemaal niet

    * Heb jij wel eens ondertiteling gezien als je met iemand aan het praten bent?

    * Als je door een deur loopt, moet je dan ook altijd alles wat achter de deur zit "laden"?

    * Als je over iets heenloopt, pak je het dan altijd op?

    * Ik heb nog nooit achtergrond muziek gehoord als ik over straat loop

    * Waarom is het nooit een probleem met kleding en wapens als je in het water springt? Of als er zanderig terrein is?

    * Robots kunnen niet zelf denken.

    * Ik heb nog nooit in mijn rechterooghoek gezien hoe "gezond" ik nog ben

    * Heb jij wel eens een crosshair gezien als je over straat wandelt?

    * Het schijnt niet mogelijk te zijn om, als je niet over een muurtje kan, een paar kisten die ernáást liggen op te stapelen om een trappetje te maken

    * De vijand heeft her en der pakketjes met "gezondheid" en munitie voor je neergelegd.

    * Ik heb nog nooit 200 procent gezondheid gehad.

    * Hoe kan je in volle vaart rennen, springen, duiken en zwemmen met een rocketlauncher inclusief 100 raketten en nog nauwkeurig schieten?

    * Als je in een donkere gang loopt waar er wel licht schijnt aan beide kanten kan de vijand je toch niet zien als je in het midden van de gang staat

    * Het platstampen van schildpadden en paddestoelen is volgens Greenpeace en WNF een kwalijke zaak.

    * Sinds wanneer bezoeken wij parallelle dimensies, het verleden en de toekomst en andere planeten?

    * Als je twaalf jaar bent mag je dus écht niet in een Nissan Skyline rijden die volledig getuned is

    * Waarom bouwt "de vijand" overal geheime ruimtes die volgestouwt worden met dingen die alleen jij kan gebruiken? Zoals health, extra wapens, "geheimzinnige artifacten" en nog meer van dat soort meuk.

    * En waarom pakt "de vijand" nooit zelf eens wat munitie of healthpacks?

    * Als je midden in een enorm gevecht besluit om te pauzeren door middel van even terug te gaan naar het hoofdmenu, zou je in het echte leven al lang afgeslacht zijn

    * Ik heb nog nooit een console "naar beneden gehaald"

    * In het echte leven kan je jezelf misschien genezen/verbinden, maar je outfit gaat wel degelijk naar de maan.

    * In het echte leven kan je proberen je tegenstander middels een gesprek te overtuigen toch maar niet aan te vallen.

    * Is de aarde al vergaan?

    * Hoeveel uitgestorven, spookachtige dorpjes zijn er waar de bevolking "en masse" op mysterieuze wijze is verdwenen?

    * In het echte leven kan je die heuvel makkelijk oplopen.

    * In het echte leven kan je alles wat je ziet aanraken, oppakken, verplaatsen of stukmaken.

    * In het echte leven gaat een deur of muur stuk als je er 28 raketten tegenaan schiet.

    * In het echte leven hebben mensen geen puntoren

    * Ook in de middeleeuwen bestonden er geen magiërs die rare beesten konden "summonnen"

    * In het echte leven krijg je een air-bag voor je porum als je crasht met een auto (tenminste, met een béétje auto)

    * Vroeger werden ridders wel eens moe als ze kilometers moesten hardlopen in volle bepantsering.

    * Er bestaan geen "landen hier ver vandaan in een tijd lang geleden". Althans, niet op deze aardkloot.

    * Er is nog nooit een invasie van buitenaards leven geweest.

    * Je kan niet de wereld om je heen vertragen zodat je kogels kan ontwijken.

    * Rondlopen met een enorm zwaard en een raar kapsel levert geen respect op. (nuja, dat zwaard misschien)

    * Ik heb nog nooit blokjes uit de lucht zien vallen.

    * In het echte leven hoef je niet door dat enge huis met gekke geluiden en misschien wel monsters. Nee, dan loop je er gewoon omheen.

    * In het echte leven zijn wielen rond, in plaats van hoekig.

    * De Nazi's hadden geen bovennatuurlijke strijdkrachten

    * De Vietcong boekte ook wel eens een overwinning

    * Je hebt helemaal niets te zoeken in donkere, smerige grotten of enge ruines

    * Een lange paardenstaart en cup EE zitten in de weg als je acrobatische toeren gaat uithalen. Helemaal als je simultaan ook nog eens met twee Desert Eagles 13 mannetjes overhoop schiet.

    * Er bestaat geen anti-terrorisme eenheid genaamd Rainbow

    * In het echte leven kan je ook tijdens het heel hard rijden in je auto even stoppen, het bos in wandelen en er een plasje doen.

    * Na één ronde vechten met wapens als immense zwaarden, stokken, knuppels en bijlen ben je dood. Of tenminste, zwaar gehandicapt.

    * In het echte leven moet je wel eens naar de wc, wil je we eens douchen en trap je wel eens in de poep.

    * Na 28 kogels in je lichaam helpt zo'n lullig verbandtrommeltje ook niet meer.

    * De geallieerden maakten ook wel eens blunders

    * Met lasers kan je nog steeds niet schieten.

    * Als je problemen hebt in je leven kan je niet verwachten dat er binnenkort een update genaamd "Leven 1.3" uitkomt

    * Een bug is een insect

    * Als je klaagt over een "exploit" dan ben je goedgelovig.
    Pundinsdag 25 mei 2004 @ 21:24
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 08:28 schreef GoodspeeD het volgende:

    [..]

    Dat laatste is toch ook realistisch. Als jij besluit om met een half vol magazijn je magazijn te gaan verwisselen. Ja dan gooi je idd een halfvol magazijn weg.
    Als je niet goed bij je hoofd bent wel, waarom zou je zeg maar 20 goede kogels weggooien?
    Je stopt gewoon dat magazijn terug bij waar dat je je andere magazijnen hebt.

    Zeker bij games over het leger zou je dat soort dingen nooit mogen zien, aangezien dat je je magazijn zelfs nog bewaard als het leeg is (immers het is te hervullen).
    Legolas_Greenleafdinsdag 25 mei 2004 @ 21:46
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 13:10 schreef GoodspeeD het volgende:

    [..]

    Oh ok. Ik ken verder geen RPG's waarin je in het begin je dorp uitgeschopt wordt.
    Uit 2 andere RPG's, je wordt zo ver mogelijk van de plek waar je het spel (bijna) uitspeelt 'neergezet', zodat je lekker lang mag reizen voor je er eenmaal bent.

    (Might And Magic 6: Een stuk of 8 tussenstops voor je eenmaal in de plaats bent waar je moet zijn, als je het al overleeft. )

    (Might And Magic 7: De één na laatste opdracht en de laatste opdracht liggen f*ckin ver uit elkaar, en dan moet je ook nog een omweg maken. )

    Gelukkig heb je ook altijd een spreuk die er voor zorgt dat je naar een stad kan teleporten.
    Legolas_Greenleafdinsdag 25 mei 2004 @ 21:47
    Nog eentje: Als je een spreuk selecteert, komt er zo'n mooie crosshair, en kan je op je gemak de lelijkste gast uitkiezen die je even wil electrocuteren. (Of verbranden, of in een ijspegel veranderen.)
    Lexiewoensdag 9 juni 2004 @ 14:49
    Het is trouwens wel leuk en aardig dat ieder dorpje een smid, een hotel en een itemshop heeft, maar waarom is er nooit een doodnormale kruidenier of klerenwinkel te vinden? Alsof de middenstand alleen aan voorbijtrekkende krijgers verdient, dat lijkt me nou niet echt een goed lopende zaak .
    CasBwoensdag 9 juni 2004 @ 18:08
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 14:49 schreef Lexie het volgende:
    Het is trouwens wel leuk en aardig dat ieder dorpje een smid, een hotel en een itemshop heeft, maar waarom is er nooit een doodnormale kruidenier of klerenwinkel te vinden? Alsof de middenstand alleen aan voorbijtrekkende krijgers verdient, dat lijkt me nou niet echt een goed lopende zaak .
    Jij hebt nog nooit Morrowind gespeeld
    Lexiewoensdag 9 juni 2004 @ 23:53
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 18:08 schreef CasB het volgende:

    [..]

    Jij hebt nog nooit Morrowind gespeeld
    Wel, maar de uitzondering bevestigt de regel . En volgens mij kon je die dingen wel niet eten, alleen verkopen?
    CyraxSnakevrijdag 11 juni 2004 @ 19:59
    Iedereen zegt wel dat Link uit Zelda geen ouders had maar op een aantal Legend of Zelda fansites kun je een stipuitgave downloaden hoe de ouders van Link stierven, zijn moeder veranderde overigens in een boom omdat ze door het Kokiri Forest was gelopen en dat was nu eenmaal verboden.
    Fliepkevrijdag 11 juni 2004 @ 20:04
    Hmm, heb je een direct linkje?
    Ik ken geen zelda sites namelijk .

    Hij heeft er iig wel een trauma aan over gehouden, helemaal vernicht... die link.
    Frankeinsteinvrijdag 11 juni 2004 @ 20:44
    Ik vind dat er in games JUIST dingen moeten voorkomen die in het echt niet kunnen, anders zou het ook zo saai zijn
    CyraxSnakevrijdag 11 juni 2004 @ 21:03
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2004 20:44 schreef Frankeinstein het volgende:
    Ik vind dat er in games JUIST dingen moeten voorkomen die in het echt niet kunnen, anders zou het ook zo saai zijn
    Wat hij vind........dat vind ik ook!
    CyraxSnakevrijdag 11 juni 2004 @ 21:06
    Hier

    http://www.zeldalegends.net/other/comics/#oot

    En iedereen moet dit verplicht lezen!
    Fliepkevrijdag 11 juni 2004 @ 21:39
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2004 21:06 schreef CyraxSnake het volgende:
    Hier

    http://www.zeldalegends.net/other/comics/#oot

    En iedereen moet dit verplicht lezen!
    tenks men.
    Fliepkevrijdag 11 juni 2004 @ 21:45
    Het verhaal is trouwens wel echt crap, of dat ligt aan die engelse vertaling en de matige plaatjes...
    Met het is zeker geen cliche meer .
    Legolas_Greenleafvrijdag 11 juni 2004 @ 22:46
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 14:49 schreef Lexie het volgende:
    Het is trouwens wel leuk en aardig dat ieder dorpje een smid, een hotel en een itemshop heeft, maar waarom is er nooit een doodnormale kruidenier of klerenwinkel te vinden? Alsof de middenstand alleen aan voorbijtrekkende krijgers verdient, dat lijkt me nou niet echt een goed lopende zaak .
    En altijd een compleet assortiment aan magische spreuken in de diversie 'magic guilds'.

    De prijzen worden ook altijd hoger naar mate je verder in het spel zit/vordert.
    mscholvrijdag 11 juni 2004 @ 22:59
    RTS:
    je vijand kan in het begin altijd sneller bouwen als jijzelf..
    RTS - C&C:
    je kan van ore gebouwen bouwen
    Fliepkevrijdag 11 juni 2004 @ 23:02
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2004 22:59 schreef mschol het volgende:
    RTS:
    je vijand kan in het begin altijd sneller bouwen als jijzelf..
    RTS - C&C:
    je kan van ore gebouwen bouwen
    De AI van een RTS speelt altijd vals omdat die simpelweg nog niet zo slim zijn...

    En volgens mij krijg je voor die ore credits en daar bouw je mee en niet perse met die erts...
    mscholvrijdag 11 juni 2004 @ 23:04
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2004 23:02 schreef Fliepke het volgende:

    [..]

    De AI van een RTS speelt altijd vals omdat die simpelweg nog niet zo slim zijn...

    En volgens mij krijg je voor die ore credits en daar bouw je mee en niet perse met die erts...
    de AI is inprinciepe even slim de truuc is voor de speler om precies de goede mandier van bouwen te vinden..
    in C&C: generals kan ik soms sneller bouwen als de AI..


    zo kan je het idd opvatten maar dan nog waar komen die gebouwen vandaan dan uit de grond ?
    Fliepkevrijdag 11 juni 2004 @ 23:06
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2004 23:04 schreef mschol het volgende:

    [..]

    de AI is inprinciepe even slim de truuc is voor de speler om precies de goede mandier van bouwen te vinden..
    in C&C: generals kan ik soms sneller bouwen als de AI..


    zo kan je het idd opvatten maar dan nog waar komen die gebouwen vandaan dan uit de grond ?
    Waar komen die kogels vanaf die eindeloos uit geweren komen?
    Waar komen al die materialen vanaf om een tank te bouwen?
    Waar komen alle mensen vanaf om die dingen te bouwen?
    Waar wonen al die mensen?
    mscholvrijdag 11 juni 2004 @ 23:07
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2004 23:06 schreef Fliepke het volgende:

    [..]

    Waar komen die kogels vanaf die eindeloos uit geweren komen?
    Waar komen al die materialen vanaf om een tank te bouwen?
    Waar komen alle mensen vanaf om die dingen te bouwen?
    Waar wonen al die mensen?
    Juist...
    Fliepkevrijdag 11 juni 2004 @ 23:09
    mijn punt is, dat dat geen fuck met cliche's heeft te maken, maar met speelbaarheid... .
    speedfreakssjzaterdag 12 juni 2004 @ 00:35
    quote:
    Op maandag 17 mei 2004 18:09 schreef menesis het volgende:
    - Met racegames kun je wel handmatig schakelen, maar er is altijd een kabourtje die je helpt met de koppeling...

    - Vrijwel niemand lijkt ooit echt moe te worden.....

    - Eindbaas is altijd 10x zo groot als jijzelf
    Dat is wel matig ja, gamestuurtjes hebben ook altijd maar 2 pedalen.
    speedfreakssjzaterdag 12 juni 2004 @ 00:43
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 21:24 schreef Pun het volgende:

    [..]

    Als je niet goed bij je hoofd bent wel, waarom zou je zeg maar 20 goede kogels weggooien?
    Je stopt gewoon dat magazijn terug bij waar dat je je andere magazijnen hebt.

    Zeker bij games over het leger zou je dat soort dingen nooit mogen zien, aangezien dat je je magazijn zelfs nog bewaard als het leeg is (immers het is te hervullen).
    Bij een of andere UT mod werden die mags bewaard voor later.
    Michelzaterdag 12 juni 2004 @ 02:36
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2004 19:59 schreef CyraxSnake het volgende:
    ... zijn moeder veranderde overigens in een boom omdat ze door het Kokiri Forest was gelopen en dat was nu eenmaal verboden.
    De trut.
    CyraxSnakezaterdag 12 juni 2004 @ 15:11
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2004 21:45 schreef Fliepke het volgende:
    Het verhaal is trouwens wel echt crap, of dat ligt aan die engelse vertaling en de matige plaatjes...
    Met het is zeker geen cliche meer .
    Ik vond het anders wel mooi getekend
    FallenAngel666zaterdag 12 juni 2004 @ 20:30
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 21:24 schreef Pun het volgende:

    [..]

    Als je niet goed bij je hoofd bent wel, waarom zou je zeg maar 20 goede kogels weggooien?
    Je stopt gewoon dat magazijn terug bij waar dat je je andere magazijnen hebt.

    Zeker bij games over het leger zou je dat soort dingen nooit mogen zien, aangezien dat je je magazijn zelfs nog bewaard als het leeg is (immers het is te hervullen).
    Operation Flashpoint doet dat wel goed
    Keromane69zaterdag 12 juni 2004 @ 21:27
    Ik vind disc swappen er ook bij horen, of is ie al genoemd.

    - please insert CD #3 -
    Legolas_Greenleafzaterdag 12 juni 2004 @ 23:33
    -Je hebt nooit 'last' van weersomstandigheden als je bijvoorbeeld een pijl afschiet.
    -Die enorm zware schoenen draag je gewoon bij je, en heb je in 5 sec aan, met gestrikte veters en al
    -Je kan niet met 200 p/u tegen een rots aan knallen, en dan nog met je auto doorrijden.
    Okselzaterdag 12 juni 2004 @ 23:42
    Leuk topic.

    In heel veel games wordt het nooit nacht!

    (Behalve dan Animal Crossing.. )
    Gamedemonzaterdag 12 juni 2004 @ 23:55
    Het stomste vind ik nog altijd bij Resident evil....
    Deur zit op slot...
    laten we naar he koffieautomaat zoeken waar een haarspeld in zit waarmee ik het slot van dat kastje kan afmaken waar een sleutel ligt voor een ander kastje waar de sleutel in licht voor de deur....
    is het een fucking houten deur ....slot eraf schieten anyone?
    Lexiezondag 13 juni 2004 @ 00:04
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2004 23:42 schreef Oksel het volgende:
    Leuk topic.

    In heel veel games wordt het nooit nacht!

    (Behalve dan Animal Crossing.. )
    *Pets*

    Zelda
    Gamedemonzondag 13 juni 2004 @ 00:57
    *Pets*
    Warcraft 3

    *Pets*

    Shenmue
    Legolas_Greenleafzondag 13 juni 2004 @ 08:16
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2004 23:42 schreef Oksel het volgende:
    Leuk topic.

    In heel veel games wordt het nooit nacht!

    (Behalve dan Animal Crossing.. )
    Might and Magic 6 en 7 wel.
    CyraxSnakezondag 13 juni 2004 @ 13:07
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2004 23:42 schreef Oksel het volgende:
    Leuk topic.

    In heel veel games wordt het nooit nacht!

    (Behalve dan Animal Crossing.. )
    en pokemon silver+gold en een paar versies van castlevania en in Ocarina of Time
    Legolas_Greenleafdonderdag 17 juni 2004 @ 22:24
    quote:
    Op zondag 13 juni 2004 13:07 schreef CyraxSnake het volgende:

    [..]

    en pokemon silver+gold en een paar versies van castlevania en in Ocarina of Time
    Niet dat dat altijd zo gek veel uitmaakt, maar ok.

    Pokemon, je kan andere pokemon vangen, so what, is niet 'verplicht' om 'nacht/avond' pokemon te hebben.

    OoT: Oh god, ik ben bang voor de Stalchildren als een kind.
    Cristanvrijdag 18 februari 2005 @ 14:16
    De munitie van een vijand gaat nooit op en als je ze dood hebt gemaakt, hebben ze allemaal precies even veel (en dat is meestal redelijk weinig) munitie bij zich (Mafia daargelaten).
    Okselvrijdag 18 februari 2005 @ 14:25
    Oeps. Uhm. In 99% van de games is het nooit nacht. Wel donker.
    Mr_Belvederevrijdag 18 februari 2005 @ 16:33
    Beat-eM-Ups

    Zolang je health maar tussen de 100 en 0% zit vecht je gewoon op volle snelheid door.
    Of je nou iemand in zijn kruis of hoofd raakt, de reactie is meestal hetzelfde geluidje.
    Er komen liters bloed uit lichamen, maar het volume van de lichamen blijft hetzelfde.
    Je kunt niet vluchten


    RPG

    Een vijand merkt je pas op als je op een bepaalde afstand bent. Of je in zijn gezichtsveld staat maakt niets uit.
    Vijanden komen meestal één voor één met je vechten
    Alleen jij kan alle problemen oplossen. Niet de politie, niet de justitie, alleen jij
    Maakt niet uit waar of wat voor wonden je hebt, alles is verholpen met één soort potion/pack


    RTS

    De vijand begint altijd met een compleet opgebouwde basis. Jij moet nog beginnen.
    De vijand weet waar je zit.
    De vijand valt pas aan na een bepaalde event-trigger. In Warcraft 3 is dat meestal een toren bouwen, Command&Conquer als je gaat verkennen met een of andere unit en bij Age of Empires als je op het punt staat een bepaalde technologie te kiezen.
    Meerdere computerspelers spelen bijna altijd samen tegen jou, zelden tegen elkaar.


    FPS

    De meeste (zwakke) wapens hebben een oneindige reikwijdte.
    Ontsnappen is onmogelijk.
    Tijdens het herladen van een wapen zal een vijand zelden even schuilen.
    NPC's lopen altijd in de weg.
    Kogelgaten in de omgeving verdwijnen langzaam maar zeker.


    Racing

    Hoe erg je je auto ook beschadigt, meestal kun je er nog steeds vol gas mee wegscheuren.
    Als je toetert gaat er niemand opzij (paar games hebben dat wel).
    Zelden vrouwen achter het stuur.

    Adventure

    Bijna elk adventure kent geld, maar zelden een echt bestaand valuta
    Doodgaan is meestal onmogelijk.
    Iemand doden is meestal onmogelijk.
    Alleen jij kan de puzzels oplossen, niemand anders kan je helpen. Wel op weg helpen, maar niemand zal het voor je oplossen. Zelfs de uitvinder van de puzzel niet.


    Algemeen

    Ook al heb je gewonnen, elk spel eindigt met "GAME OVER".
    "EA Games. Challenge everything" valt niet over te slaan.
    "THX" valt niet over te slaan.
    Consolespellen hebben geen "Quit game" optie. Oddworld 2 trouwens wel .
    Je moet altijd wel een of andere toets indrukken om naar het hoofdmenu te komen. Zelden start een spel direct door naar het hoofdmenu.
    Er zijn maar een handjevol spellen met DTS ondersteuning en allemaal op de PS2
    Bijna elk spel heeft cheats.
    Fok!games is de beste games site die er is.
    Lexievrijdag 18 februari 2005 @ 20:32
    Ik heb eigenlijk nooit zo het nut ingezien van quit game in console games? Het enige wat ik vaak mis is een load-optie.
    Leshyvrijdag 18 februari 2005 @ 20:42
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2004 23:42 schreef Oksel het volgende:
    Leuk topic.

    In heel veel games wordt het nooit nacht!

    (Behalve dan Animal Crossing.. )
    En Quest for Glory!
    Lexievrijdag 18 februari 2005 @ 20:45
    En Simon's Quest op de NES .
    chibibovrijdag 18 februari 2005 @ 21:23
    En Seiken Densetsu 3.
    Lexiezaterdag 19 februari 2005 @ 00:13
    quote:
    Op vrijdag 18 februari 2005 21:23 schreef chibibo het volgende:
    En Seiken Densetsu 3.
    Dat ze dié nou eens porten naar de GBA in plaats van al die Mario's die ik al door en door ken .
    CasBzaterdag 19 februari 2005 @ 00:57
    quote:
    Op vrijdag 18 februari 2005 14:25 schreef Oksel het volgende:
    Oeps. Uhm. In 99% van de games is het nooit nacht. Wel donker.
    Morrowind heeft wel dag/nacht
    Young_Davidzaterdag 19 februari 2005 @ 01:18
    quote:
    Op vrijdag 18 februari 2005 20:32 schreef Lexie het volgende:
    Ik heb eigenlijk nooit zo het nut ingezien van quit game in console games? Het enige wat ik vaak mis is een load-optie.
    Excitebike voor de NES had er 1 (en een save functie), maar die deden het niet
    The_Emotionzaterdag 19 februari 2005 @ 14:44
    Bij FPS games begin je meestal met een knullig pistooltje met 12 kogels, als je kogels op zijn kan je de badguys altijd nog aan met blote vuisten, kettingzagen en mattenkloppers.
    Het eerstvolgende wapen wat je vind is meestal een shotgun. En het spel is niet compleet zonder minigun en een futuristisch wapen

    Bij RTS games groeien de gebouwtjes als plantjes uit de grond
    mscholzaterdag 19 februari 2005 @ 16:08
    quote:
    Op zaterdag 19 februari 2005 14:44 schreef Remqo het volgende:
    Bij FPS games begin je meestal met een knullig pistooltje met 12 kogels, als je kogels op zijn kan je de badguys altijd nog aan met blote vuisten, kettingzagen en mattenkloppers.
    je vergeet het breekijzer
    peristiliuszaterdag 19 februari 2005 @ 19:01
    - Bij RPG's worden de wapens beter en de vijanden sterker naarmate je verder reist
    - De badguy moet altijd mysterieus doen, het is nooit gewoon eens een simpele klootzak.
    - Je komt hem heel vaak tegen en hij maakt iedereen dood, maar tegen jou doet hij altijd nog best aardig, tot het laatste gevecht, dan wil hij je opeens dood.
    - De held scoort altijd een chick.