abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11576725
quote:
ZANDVOORT In Zandvoort mag op openbare
feesten geen hardcore dansmuziek meer
worden gedraaid. Burgemeester van der
Heijden vindt dat dergelijke muziek tot
agressiviteit leidt. Hij zegt met eigen
ogen te hebben gezien hoe de sfeer tot
vechtpartijen en drugshandel leidde.
Niet dat ik het zal missen, maar die burgemeester loopt wel een eeuw achter als hij denkt hiermee vechtpartijen te voorkomen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_11576733
Inderdaad. Dat oubollige gezeur over allerlei dingen die aan zouden zetten tot haat ben ik zat.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 11:20:59 #3
55086 Phenomenom
Met spelvout :{
pi_11576736
Vind ik ook.

Alleen nog maar jaren 70 muziek op beach party's

pi_11576740
My god, in en in triest.
Wordt druk op zandvoort
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:24:01 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11576766
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:21 schreef livors het volgende:
My god, in en in triest.
Wordt druk op zandvoort
als jij denkt dat het er hierdoor ook maar iets minder druk op gaat worden ...

anyways, zielig standpunt natuurlijk ik houd verder niet van de muziek maar als je die feesten gaat verbieden dan worden die gasten er echt niet minder agressief op

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_11576788
Het lig niet aan de muziek, het ligt aan de mensen die er op af komen.
We gaan ook geen auto's verbieden omdat die ongelukken veroorzaken.

Wat is trouwens de bron ?

Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:27:54 #7
42184 crew  DaMart
pi_11576791
De muziek die ze op het kerkplein (waar het in dat artikel over gaat) draaiden was inderdaad lekker hard... hardhouse, hardtrance en weet ik veel wat voor muziekstylen met hard ervoor... maar het klonk best goed. Het was ook de drukst bezochte locatie volgens mij (er waren er 5). Maar ja, ik heb de vechtpartijen gemist geloof ik... stond ik weer ergens anders te luisteren.

Maar ik vind het wel overdreven om meteen die muziek te verbannen. Het is trouwens zo erg, dat als de organisatie niet belooft dat er de volgende keer op het dance evenement (26 juli a.s) minder harde muziek wordt gedraaid, het hele feest verboden wordt....

Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_11576810
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

als jij denkt dat het er hierdoor ook maar iets minder druk op gaat worden ...

anyways, zielig standpunt natuurlijk ik houd verder niet van de muziek maar als je die feesten gaat verbieden door laat gaan dan worden die gasten er echt niet minder agressiefer op

Je laat het zo net klinken alsof mensen die graag hardcore luisteren altijd agressief zijn
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_11576813
en toch is het wel waar dat sommige mensen agressief worden van die soort muziek, eveneens als bij metal en hardrock enzo...beginnen er een paar te POGO'en en iemand krijgt per ongeluk een elleboog oid in z'n gezicht en dan begint de ruzie

en vooral voor mensen die zin hebben in ruzie is dit een makkelijke aanleiding om ruzie te krijgen, gewoon een keer tegen iemand aanvliegen, de andere beukt terug en dan is het "feest"

btw ik heb zelf niks tegen die muziek hoor...

[Dit bericht is gewijzigd door Poogie op 05-07-2003 11:35]

Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:30:35 #10
42184 crew  DaMart
pi_11576814
Een wat uitgebreider artikel:
quote:
Dancevoort bedreigd
ZANDVOORT - De Zandvoortse burgemeester Van der Heijden dreigt het tweewekelijkse muziekfestival Dancevoort stop te zetten. Dit nadat de laatste editie van het openluchtfestival afgelopen zaterdag ontaardde in harddrugshandel en -gebruik. Ook gingen diverse bezoekers met elkaar op de vuist.

Van der Heijden besloot tot maatregelen nadat hij met eigen ogen zag hoe het tijdens Dancevoort uit de hand liep. ,,De sfeer ter plekke was grimmig. Totaal anders dan het zou moeten zijn bij een dergelijk festival. Ik ben erg geschrokken van wat ik om me heen zag gebeuren. In verschillende straten en stegen in het centrum werd in harddrugs gedeald. Her en der werd ook gevochten. Bovendien stond de muziek op het podium aan het Kerkplein veel te hard.'' Niet alleen het aantal decibels, ook de tijdens Dancevoort gedraaide muziekstijl - hard style - is voor de Zandvoortse burgemeester volstrekt onaanvaardbaar. ,,Dit soort muziek trekt een bepaald publiek aan. Dat is voor Zandvoort uitermate onwenselijk.''

Van der Heijden heeft daarom - vooruitlopend op een eventueel definitief festivalverbod - de muziekvergunning voor het Dancevoort-podium aan het Kerkplein ingetrokken. De festivalorganisatoren kregen dat gisterochtend te horen. Alleen als zij toezeggen tijdens de op 12 en 26 juli en 9 en 23 augustus te houden festivals geen 'agressie opwekkende' muziek te draaien, kunnen zij een totaal verbod voorkomen, aldus Van der Heijden.

Tijdens het afgelopen zaterdag gehouden Dancevoort-festival zijn onder anderen twee Haarlemmers en een IJmuidenaar aangehouden die betrokken zouden zijn geweest bij een vechtpartij op het Kerkplein. Dancevoort-organisator S. van Lent erkent dat de situatie op het Kerkplein uit de hand is gelopen. ,,Dat kwam inderdaad vooral door een verkeerde muziekkeuze. Met die muziek kun je erop wachten totdat het mis gaat. Maar verder is het festival goed verlopen. Ja, er waren wel wat vechtpartijtjes. Maar dat kun je verwachten tijdens een evenement met 15.000 bezoekers.''

Carlo Nijveen
vrijdag 04 juli 2003

bron

pi_11576817
En kan een burgemeester dit zomaar beslissen, of heeft iets triviaals als een gemeenteraad er nog iets over te zeggen?
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:38:07 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11576883
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:30 schreef Realzm het volgende:

[..]

Je laat het zo net klinken alsof mensen die graag hardcore luisteren altijd agressief zijn

je hebt gelijk

mwah zo komt het artikel mij over, diegenen die agressiever van die muziek worden (als dat uberhaupt al mogenlijk is) die zullen er niet ineens rustig van worden als je het verbied.

Net zoals hooligans niet rustig de wedstrijd op tv gaan zitten kijken als je toeschouwers in stadions gaat verbieden.

maja je hebt wel gelijk verder

pi_11576895
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:27 schreef UnleashMitch het volgende:
Wat is trouwens de bron ?
Bron was (te beknopte samenvatting van) NOS Teletekst.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_11576898
Lekker kortzichtig om het af te schuiven op de muziek, het is toch een gratis feest? dan komen er ook van die figuren die je normaal nooit zie op zulk soort feesten, en die komen alleen om rotzooi te trappen.
op defcon had je ook geen gezeik.
pi_11576901
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:30 schreef Realzm het volgende:

[..]

Wou jij ons soms wijsmaken dat dat niet zo is? Ik vind hardcore geen muziek en als ik verplicht van dit soort mileuvervuiling moet meegenieten (auto's met alle ramen open, zelfs 's winters bij 0 graden Celcius of minder) krijg ik moordneigingen en moet ik me inhouden om niet net zo agressief te gaan rijdens als degene die mij en andere weggebruikers verplicht mee te luisteren. Iemand die dit soort ritmisch vergif in z'n auto draait zit met een verwilderde blik achter het stuur, trekt bij een verkeerslicht weg als door de duivel bezeten, en houdt er een MINIMUM-snelheid op na van 70 in de stad. Maar het maakt je dus niet agressief? Let 's goed op je gedragingen als je hardcore draait of hoort!!!!! Ik ben het nog nooit met een burgemeester eens geweest waar dan ook over, maar dit is de eerste keer.
pi_11576909
mwah wat triest heb je ooit wel een ffs gehoord wat ze in rap douwen in en R&B dus uh.... van elk muziek soort kan je aggressief worden.
Dus oplossing waar is de Terror.
Ooit ged8 dat we niet Boven aan de voedselketen staan?????
pi_11576912
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:20 schreef Phenomenom het volgende:
Vind ik ook.

Alleen nog maar jaren 70 muziek op beach party's

Dat zou lekker zijn. Alleen muziek van tussen half jaren '50 t/m eind jaren '70. Moet je kijken hoe de agressie vermindert.
pi_11576918
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:41 schreef luked45 het volgende:

[..]

Dat zou lekker zijn. Alleen muziek van tussen half jaren '50 t/m eind jaren '70. Moet je kijken hoe de agressie vermindert.

En de toestroom op die feesten. .
pi_11576927
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:40 schreef luked45 het volgende:

[..]

Wou jij ons soms wijsmaken dat dat niet zo is? Ik vind hardcore geen muziek en als ik verplicht van dit soort mileuvervuiling moet meegenieten (auto's met alle ramen open, zelfs 's winters bij 0 graden Celcius of minder) krijg ik moordneigingen en moet ik me inhouden om niet net zo agressief te gaan rijdens als degene die mij en andere weggebruikers verplicht mee te luisteren. Iemand die dit soort ritmisch vergif in z'n auto draait zit met een verwilderde blik achter het stuur, trekt bij een verkeerslicht weg als door de duivel bezeten, en houdt er een MINIMUM-snelheid op na van 70 in de stad. Maar het maakt je dus niet agressief? Let 's goed op je gedragingen als je hardcore draait of hoort!!!!! Ik ben het nog nooit met een burgemeester eens geweest waar dan ook over, maar dit is de eerste keer.

Eén woord voor je:

BULLSHIT

Ik luister al tien jaar hardcore en ben er nog nooit agressief ofzo door geworden. In tegendeel: als ik ff hardcore luister, ben ik juist al m'n stress kwijt. Bovendien vind ik het een erg kromme opmerking om hardcore ritmisch vergif of iets dergelijks te noemen. Die discussie hebben we al vaak genoeg gehad. Dat je hardcore niet cool vind ok, maar ga het niet afsnauwen als ritmisch vergif of iets dergelijks, want hardcore telt gewoon mee in de muziekindustrie net als iedere andere muziektak.

pi_11576931
Stond ook in de Telegraaf. Die kerel was zelf meer een fan van Abba.

Moet je mij eens agressief zien worden als dat soort muziek gedraaid wordt

(Maar moet toch toegeven dat al die gabbers die zo uber-fanatiek staan te hakken, wel agressief _lijken_)

pi_11576948
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:41 schreef DaRkOhM het volgende:
mwah wat triest heb je ooit wel een ffs gehoord wat ze in rap douwen in en R&B dus uh.... van elk muziek soort kan je aggressief worden.
Dus oplossing waar is de Terror.
R&B en rap kunnen net zo agressie-opwekkend zijn als hardcore en trance. Wie verzint er eens een ambient-feest? Alleen maar Orb, FSOL, Aphex Twin etc.
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:46:31 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11576958
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:40 schreef luked45 het volgende:

[..]

zo denk ik ook over rap en britny spears ... daarom ga ik dan ook niet naar die concerten van ze
en fans van die muziek vinden het wel mooi dus worden zij er niet agressief van, geld ongetwijfeld ook voor hardcore enzo
pi_11576964
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:20 schreef Disorder het volgende:
Inderdaad. Dat oubollige gezeur over allerlei dingen die aan zouden zetten tot haat ben ik zat.
Zie je wel? Je bent NU al pissig! Dus die oubollige zeikerds hebben toch gelijk.
pi_11576975
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:43 schreef GoodspeeD het volgende:
Dat je hardcore niet cool vind ok, maar ga het niet afsnauwen als ritmisch vergif of iets dergelijks, want hardcore telt gewoon mee in de muziekindustrie net als iedere andere muziektak.
Het is wel zo, dat het makkelijk is om Hardcore te maken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld techno.
lollig
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:48:57 #25
42184 crew  DaMart
pi_11576984
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:40 schreef sieb het volgende:
Lekker kortzichtig om het af te schuiven op de muziek, het is toch een gratis feest? dan komen er ook van die figuren die je normaal nooit zie op zulk soort feesten, en die komen alleen om rotzooi te trappen.
Inderdaad. En als hij zoveel last had van de drugsdeals, dan moet hij zijn eigen personeel maar eens aanspreken. Er was een enorme politiemacht op de been die zich tussen het publiek begaf. En als het hem op viel, dan vraag ik me af waarom de politie niet in heeft gegrepen. Ik vind het vaag dat de burgemeester het wel ziet, en de surveillerende agenten, die dus aanwezig zijn om op dat soort praktijken te letten, niet.

Op nu.nl staat trouwens ook een berichtje hierover:

quote:
Hardcore muziek verboden door burgemeester Zandvoort

Uitgegeven: 5 juli 2003 11:19
Laatst gewijzigd: 5 juli 2003 11:20

ZANDVOORT - In Zandvoort mogen in het openbaar geen feesten meer worden gegeven waar hardcore dancemuziek wordt gedraaid. Volgens burgemeester M. van der Heijden van de badplaats leidt deze harde muziek tot agressief gedrag.

Van der Heijden zegt kort geleden tijdens een straatfestival in Zandvoort met eigen ogen te hebben gezien waartoe hardcore dance kan leiden. "Daar word je bepaald niet vrolijk van. Er ontstonden vechtpartijtjes en er werd in drugs gedeald. Dan heb je het over een gevaar voor de openbare orde."

De burgemeester besloot daarom een algeheel verbod op het draaien van hardcore in te voeren. Dat verbod wordt voortaan opgenomen in vergunningen voor muziekfeesten en festivals. an der Heijden wil op die manier de door hem zo gehate muziek uitbannen in Zandvoort.

Link

Als ik dit zo lees, zou je bijna zeggen dat het zijn eigen muzieksmaak is die hem er toe doet over gaan om die muziek te verbieden.

Ik vraag me ook af, welke muziek geen agressie op wekt. Op wat klassiek pianowerk van Mozart of zo na (wat eerder slaapverwekkend werkt ) kan ik niets bedenken. Als je bijvoorbeeld Frans Bauer zou draaien zou iedereen kwaad worden omdat ze willen dat hij zijn kop houdt. R&B kan weer tot agressie leiden omdat er in die liedjes vooral gejankt wordt over negers... tja... misschien dat ze K3 dan maar moeten inhuren de volgende keer

Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:49:08 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11576988
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:47 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Het is wel zo, dat het makkelijk is om Hardcore te maken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld techno.

reggae ook ... gewoon een joint met voor 10 euro wiet erin draaien, oproken en 'musiceren' maar
pi_11577018
pff R&B en hiphop komt veel meer van dat tuig op af, laat ze dat dan ook meteen verbieden...acnterlijke beslissing..
pi_11577027
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:43 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Eén woord voor je:

BULLSHIT

Ik luister al tien jaar hardcore en ben er nog nooit agressief ofzo door geworden. In tegendeel: als ik ff hardcore luister, ben ik juist al m'n stress kwijt. Bovendien vind ik het een erg kromme opmerking om hardcore ritmisch vergif of iets dergelijks te noemen. Die discussie hebben we al vaak genoeg gehad. Dat je hardcore niet cool vind ok, maar ga het niet afsnauwen als ritmisch vergif of iets dergelijks, want hardcore telt gewoon mee in de muziekindustrie net als iedere andere muziektak.

Hardcore telt mee in de muziekindustrie omdat het miljoenen oplevert. Iemand met een paar goeie oren aan z'n hoofd noemt het net als ik ritmisch vergif: er zit geen kop en geen staart aan, geen melodielijn, helemaal nakko. Uitzonderingen: Dario G, Delerium en ATB.....o shit, da's geen hardcore......
En nog een prettig weekend.
pi_11577043
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

reggae ook ... gewoon een joint met voor 10 euro wiet erin draaien, oproken en 'musiceren' maar

Goed gezegd. Musiceren, da's knapper dan vierkwartsmaatgestamp uit een pc.
pi_11577062
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:51 schreef devv05 het volgende:
pff R&B en hiphop komt veel meer van dat tuig op af, laat ze dat dan ook meteen verbieden...acnterlijke beslissing..
Kom eens in het oosten...(discotheek danspaleis:r bijvoorbeeld)
Dan had je deze opmerking noooooit gemaakt...
pi_11577064
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:53 schreef luked45 het volgende:

[..]

Hardcore telt mee in de muziekindustrie omdat het miljoenen oplevert. Iemand met een paar goeie oren aan z'n hoofd noemt het net als ik ritmisch vergif: er zit geen kop en geen staart aan, geen melodielijn, helemaal nakko. Uitzonderingen: Dario G, Delerium en ATB.....o shit, da's geen hardcore......
En nog een prettig weekend.

Dat is gewoon dikke vette onzin die je nu staat uit te kramen. Ik ga je verder niet uitleggen waarom er wel een kop, een start en een melodielijn inzit, want je bent schijnbaar te bekrompen van geest om je ook maar enigszins erin te verdiepen voordat je begint te blaten.

Overigens levert hardcore dus echt geen miljoenen meer op. Die tijd is (gelukkig) voorbij.

Wat doen mannetjes als jou trouwens op een forum, waar mensen van verschillende disciplines komen en waar je elkaars meningen dient te respecteren?

Zoals iedereen weet: SMAKEN VERSCHILLEN. En als jij iets niet mooi vindt, wil dat nog lang niet zeggen dat het ook niet mooi is.

[Dit bericht is gewijzigd door GoodspeeD op 05-07-2003 11:59]

pi_11577070
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:57 schreef Fatality het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor een offtopic opmerking?
pi_11577082
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:57 schreef Fatality het volgende:

[..]

Die untwisted rotzooi feesten hier in de buurt komt minstens net zoveel van dat tuig opaf, terwijl ik bij een hardcore feest nog nooit veel rottigheid gezien heb...
  zaterdag 5 juli 2003 @ 12:00:33 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_11577091
Oh, uit een dubbeltopic:

hardcore maakt niet agressief. Het trekt wel agressieve lui aan, die zich graag identificeren met het hardste van het hardste. Inderdaad, waar er altijd een geweldige sfeer hangt op grote festivals, is het (vaak) dreigend en kut bij de hardcore tent/wagen.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 12:00:58 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11577095
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:54 schreef luked45 het volgende:

[..]

Goed gezegd. Musiceren, da's knapper dan vierkwartsmaatgestamp uit een pc.

in jouw ogen misschien ... over smaak valt dan ook niet te twisten

feit blijft dat het onwaarschijnlijk is dat de agressie die zo'n feest voort zou brengen niet voorkomen maar enkel verplaatst zal worden

zaterdag 5 juli 2003 @ 12:02:29 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_11577111
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 12:00 schreef sp3c het volgende:
feit blijft dat het onwaarschijnlijk is dat de agressie die zo'n feest voort zou brengen niet voorkomen maar enkel verplaatst zal worden
Een burgemeester hoeft zich met niet meer bezig te houden?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_11577137
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 12:00 schreef speknek het volgende:
Oh, uit een dubbeltopic:

hardcore maakt niet agressief. Het trekt wel agressieve lui aan, die zich graag identificeren met het hardste van het hardste. Inderdaad, waar er altijd een geweldige sfeer hangt op grote festivals, is het (vaak) dreigend en kut bij de hardcore tent/wagen.

En hoe vaak ben jij op een festival van dergelijke aard geweest? Ik merk geen verschil qua agressiviteit of ik nou in de hardcore tent of in de trance tent sta. Overal hetzelfde soort volk, alleen anders gekleed en anders dansend. Maar allemaal even vriendelijk of agressief. Veel mensen vinden een zooi gabbers die staan te springen met hun kale kop er gewoon agressief uitzien, maar dat schept een verkeerd beeld dan.
pi_11577164
Ik denk dat je juist nu de problemen gaat provoceren, maar goed
  zaterdag 5 juli 2003 @ 12:10:40 #39
136 V.
Like tears in rain...
pi_11577204
Ik zie het al voor me... stel van die stijfstaande bloeddoorlopen-ogen stuiterballen: "HEEJ, WAAROM KAN JE HIER NIET EFFE LEKKER UIT JE PLAAT GAAN OP HARDCORE?!?!?!?! "

[enter vechtpartij]

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 12:13:25 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_11577235
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 12:04 schreef GoodspeeD het volgende:
Veel mensen vinden een zooi gabbers die staan te springen met hun kale kop er gewoon agressief uitzien, maar dat schept een verkeerd beeld dan.
Ja dat ze bij de vorige FFWD danceparade probeerden een ambulance omver te duwen is ook een verkeerd beeld?

Nogmaals, ik val gabbers niet aan, een van m'n beste vrienden is gabber (hmm dit lijkt wel de inmaat voor een racistische opmerking ) en ik hoor van hem goede verhalen over exclusieve gabberfeesten. Ik zeg alleen dat het percentage rotte appels in die groep veel groter is. En de meesten van die rotte appels waarschijnlijk niet eens echt van de muziek houden.

pi_11577248
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:40 schreef sieb het volgende:
ben je blind ofzo?
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 12:14:51 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11577256
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 12:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Een burgemeester hoeft zich met niet meer bezig te houden?

dat is idd wel zo ja, de meesten zullen wel van buitenaf komen naar dat soort feesten
pi_11577333
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:47 schreef ub40_bboy het volgende:
duidelijk te merken dat jij de laatste jaren geen hardcore meer hebt geluisterd.
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_11577371
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 12:20 schreef Vision het volgende:

[..]

duidelijk te merken dat jij de laatste jaren geen hardcore meer hebt geluisterd.

Precies. Hardcore van vroeger was idd relatief eenvoudig te maken, vergeleken met andere muziek. Maar je moet niet vergeten dat het iets nieuws was. Tegenwoordig wordt hardcore in alle soorten en maten gemaakt en die hardcore is dus zeer zeker niet makkelijker te maken dan bijvoorbeeld techno. In tegendeel: ik denk dat als je tracks van bijvoorbeeld Promo, Armageddon Project, Catscan of Simon Underground neemt, dat je dan nog wel een stukje ingewikkelder bezig bent dan techno.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 12:24:58 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_11577388
Poe, als je de minimalistische techno neemt misschien. Anders is het wel een hele boude uitspraak.
pi_11577438
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 12:13 schreef speknek het volgende:

Ja dat ze bij de vorige FFWD danceparade probeerden een ambulance omver te duwen is ook een verkeerd beeld?

dit is slechts 1 voorbeeld, er zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar er zijn ook genoeg voorbeelden van situaties waar het wel goed gaat. Op festivals zie je juist dat mensen van andere stijlen ook een kijkje komen nemen in de hardcore tent. Ik herriner mij nog een MysteryLand (de laatste die nog 's nachts gehouden werd, 2001 ofzo?) waar alle tenten leeg waren om 4.00 behalve de hardcore tent die tot het eind stampvol stond. Ook met mensen die normaal niet naar dat soort feesten gaan, en juist omdat de sfeer er zwaar ok was.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 12:31:54 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_11577469
Ja ik denk dat het vooral ook vaker voorkomt bij goedkope of gratis feesten.
pi_11577545
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 12:31 schreef speknek het volgende:
Ja ik denk dat het vooral ook vaker voorkomt bij goedkope of gratis feesten.
idd, mensen die echt voor de muziek en het feesten gaan vinden het niet bezwaarlijk om (een hoge) entree te betalen.

Relschoppers zijn 't liefst zo goedkoop mogelijk uit aangezien ze toch halverwege de avond eruit geschopt worden.

Tuurlijk hou je vechtpartijen op hardcore feesten maar ja, die zijn er ook op trance en hardstyle feesten.

zaterdag 5 juli 2003 @ 12:39:32 #49
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_11577561
Zandvoort is voor homo's en trancenichten.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 13:04:24 #50
42184 crew  DaMart
pi_11577887
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 12:39 schreef dJ-Zcore het volgende:
Zandvoort is voor homo's en trancenichten.
En dank je
pi_11577972
Natuurlijk trekt hardcore meer debielen aan dan welke muziekstroming dan ook, waarom zou je dat ontkennen ? Ik snap de burgemeester wel, zeker omdat het een gratis evenement is zonder toegang controle. Op hardcore feesten is er een actief deurbeleid waardoor de meeste van dergelijke idioten niet binnenkomen, en de sfeer best relaxed is.
pi_11578378
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 13:10 schreef gelly het volgende:
Natuurlijk trekt hardcore meer debielen aan dan welke muziekstroming dan ook, waarom zou je dat ontkennen ?
Omdat het niet zo is misschien?
pi_11578408
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 13:40 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Omdat het niet zo is misschien?

Nah, dan niet joh.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 13:41:40 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_11578410
Inderdaad, maar van de housestromingen wel.
pi_11578437
Aan de andere kant kan ik het me wel voorstellen dat een burgemeester (die verantwoordlijk is voor de openbare orde) geen tuig zoals dealers in zijn stad wil.
pi_11578744
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 13:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Aan de andere kant kan ik het me wel voorstellen dat een burgemeester (die verantwoordlijk is voor de openbare orde) geen tuig zoals dealers in zijn stad wil.
die komen toch wel, of je er nou een feest houd of niet.

Bovendien las ik dat er veel politie op de been was die ook tussen het publiek rondliep. Als de burgemeester zoveel dealers ziet, waarom pakt de politie die mensen dan niet op?

Lijkt me gewoon een hoop bullshit van die burgemeester om zo zijn achterlijke beslissling te rechtvaardigen.

zaterdag 5 juli 2003 @ 14:34:17 #57
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_11579181
Ach, hardcore komt weer helemaal terug,en dat houdt die burgemeester écht niet tegen!
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  zaterdag 5 juli 2003 @ 14:36:04 #58
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_11579201
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 13:10 schreef gelly het volgende:
Natuurlijk trekt hardcore meer debielen aan dan welke muziekstroming dan ook, waarom zou je dat ontkennen ?
Pardon? Ooit van Hip-Hop/Rap gehoord, en gezien welk volk dit aantrekt? Het begint met een a en eindigt met een p!
pi_11579329
Ik las het bericht op de FP en inderdaad, hier heb je een HELE agessieve netontwaakte sjagerijnige gabber. Sta je op, lees je zo'n kutbericht nou das lekker wakker worden .

Het is gelul dat hardcore agessie opwekt, het enige dat het opwekt bij mij is energie. En natuulijk heb je rotte appels erbij maar bij welke stijl heb je dat niet ? Dit zijn gewoon China achtige methodes, nazi methodes als je wilt want die hadden ook zo'n mooie cencuur. Nederlands enigste subcultuur die hier is ontstaan wordt al zolang het bestaat tegengewerkt, op muziekprogramma's zie je NOOIT wat over harcore terwijl dat toch de grootste muzikale revolutie in de jaren 90 te weeg bracht. En met dit bericht van die k****r burgmeester is dus weer eens zover.

Maar onthoud: HARCORE WILL NEVER DIE !

zaterdag 5 juli 2003 @ 14:49:31 #60
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_11579374
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 14:45 schreef k00pa het volgende:

Nederlands enigste subcultuur die hier is ontstaan wordt al zolang het bestaat tegengewerkt, op muziekprogramma's zie je NOOIT wat over harcore terwijl dat toch de grootste muzikale revolutie in de jaren 90 te weeg bracht. En met dit bericht van die k****r burgmeester is dus weer eens zover.

Inderdaad. Wel worden we dagelijks platgegooid met dansende, rappende Nelly's op TV. Och, en in die nummers komen natuurlijk nooit geweldadige teksten voor, nooit. En in de Ghetto's waar ze maar al te trots op zijn is het natuurlijk permanent vrede!

Als er dan toch een muziekstroming moet worden afgezeken, dan die van de Nelly's!

pi_11579393
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 14:36 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Het begint met een a en eindigt met een p!

Appelflap
  zaterdag 5 juli 2003 @ 14:51:51 #62
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_11579404
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 14:49 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Inderdaad. Wel worden we dagelijks platgegooid met dansende, rappende Nelly's op TV. Och, en in die nummers komen natuurlijk nooit geweldadige teksten voor, nooit. En in de Ghetto's waar ze maar al te trots op zijn is het natuurlijk permanent vrede!

Als er dan toch een muziekstroming moet worden afgezeken, dan die van de Nelly's!

quote:

Zoals ik al eerder zei; het komt weer helemaal terug! Stijgende muziekverkopen, meer en grotere feesten, Thunderdome komt terug... nu de tv nog!

Rap-muziek: !

zaterdag 5 juli 2003 @ 14:51:56 #63
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_11579408
En terecht!!! Optiefen met die satansmuziek
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_11580028
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 14:51 schreef HAL9000S het volgende:
En terecht!!! Optiefen met die satansmuziek
Grappig. Had je dat verhaal gehoord van die dominees die zeiden. Dat je duivels kon horen als je de plaat in zun reverse zet.
lollig
  zaterdag 5 juli 2003 @ 15:38:53 #65
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_11580045
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 15:37 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Grappig. Had je dat verhaal gehoord van die dominees die zeiden. Dat je duivels kon horen als je de plaat in zun reverse zet.

ach ja, je zult toch iets moeten zoeken om in deze wereld waar alles wetenschappelijk verklaart wordt nog een satan te creeren om naive onnadenkende zieltjes te werven.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_11581547
HE HE krijgen we dan ook de EO weer die appels gaat uitdelen hahahahaha.
Ik kan me jaren terug nog wel herinneren op de maasvlakte NEOPHYTE LEEFT EN JEZUS BEEFT HAHAHA

Die burgermeester verdient het niet om die titel te dragen.
Het is een wereldvreemde vent meet een idiote conservatieve gedachtengang

zaterdag 5 juli 2003 @ 17:29:08 #67
16715 Mylene
*schatje*
pi_11581614
Te zot voor woorden.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 17:35:09 #68
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_11581690
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 15:37 schreef ub40_bboy het volgende:
Zelfde gezever riep men 20 jaar geleden ook al over de platen van Prince
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_11581759
quote:
Ik las het bericht op de FP en inderdaad, hier heb je een HELE agessieve netontwaakte sjagerijnige gabber. Sta je op, lees je zo'n kutbericht nou das lekker wakker worden .

Het is gelul dat hardcore agessie opwekt, het enige dat het opwekt bij mij is energie. En natuulijk heb je rotte appels erbij maar bij welke stijl heb je dat niet ? Dit zijn gewoon China achtige methodes, nazi methodes als je wilt want die hadden ook zo'n mooie cencuur. Nederlands enigste subcultuur die hier is ontstaan wordt al zolang het bestaat tegengewerkt, op muziekprogramma's zie je NOOIT wat over harcore terwijl dat toch de grootste muzikale revolutie in de jaren 90 te weeg bracht. En met dit bericht van die k****r burgmeester is dus weer eens zover.

Hehe, is hier ff iemand agressief zeg Ga maar niet naar zandvoort
Enneh je wil dat het op tv komt enzo? Ga je dan niet zeuren dat het allemaal weer te commercieel wordt net als eerder in het vorige decennium?
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_11581785
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 17:24 schreef Martinovibes het volgende:
Ik kan me jaren terug nog wel herinneren op de maasvlakte NEOPHYTE LEEFT EN JEZUS BEEFT HAHAHA

Die burgermeester verdient het niet om die titel te dragen.
Het is een wereldvreemde vent meet een idiote conservatieve gedachtengang

Zozo je kent die man persoonlijk?
  zaterdag 5 juli 2003 @ 17:42:58 #71
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_11581809
quote:
Nee dat kan......................maar jullie wel met al die pillen en speed

[Dit bericht is gewijzigd door Midioot op 05-07-2003 17:45]

pi_11581812
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 17:24 schreef Martinovibes het volgende:
Dat is nog steeds op alle grote hardcore feesten. Naar House.
pi_11582152
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 17:42 schreef Midioot het volgende:

[..]

Nee dat kan......................maar jullie wel met al die pillen en speed

Ranzige generalisatie
  zaterdag 5 juli 2003 @ 18:13:33 #74
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_11582262
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 18:06 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Ranzige generalisatie
Ja gaat bijna altijd op, alleen nu ff niet....................
pi_11582439
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 18:13 schreef Midioot het volgende:

[..]

Ja gaat bijna altijd op, alleen nu ff niet....................

No way! Ik ken mensen die van die muziek houden en definitely NIET aan de pillen en andere zooi zitten.
Dus ja het is zeker wel generalisatie!
  zaterdag 5 juli 2003 @ 18:40:07 #76
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_11582734
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 18:23 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
No way! Ik ken mensen die van die muziek houden en definitely NIET aan de pillen en andere zooi zitten.
Dus ja het is zeker wel generalisatie!
O ja hoeveel ken je der ? serieus dan.
pi_11583059
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 18:40 schreef Midioot het volgende:

[..]

Lama, je weet niet wat generaliseren is...
en ja ik ken er genoeg
pi_11583749
quote:

[..]

Ik bijvoorbeeld.
pi_11584319
quote:
Zelfde probleem als met buitenlanders. Een gast gebruikt een pilletje gelijk gaan er verhalen dat iedereen aan de pillen is.
lollig
  zaterdag 5 juli 2003 @ 22:28:44 #80
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11586782
Ronduit belachelijk.

kent u deze nog nog nog nog .....
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 22:38:46 #81
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_11587020
Uitstekend initiatief.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_11587027
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:28 schreef elcastel het volgende:
Ronduit belachelijk.
[afbeelding]
kent u deze nog nog nog nog .....
Prodigy.
pi_11588009
Gabber leeft , Nederland beeft... nog steeds.. geweldig, loop nu al 13 jaar te gabberen en lig nog steeds in een deuk over die mierenn.....

ze bereiken er helemaal niets mee, ben blij dat het weer opkomt - let wel; wat die kleine kinderen er toch steeds te zoeken hebben ?

kreg lekkah het heen en weah. Laat ze het lekker verbieden,er zijn genoeg lokaties. De Dj's moeten toch ergens draaien.. alsof Zandvoort the Bomb is.... overrated stranddorp met 2 dagen per jaar zon..

ps. ik gebruik die troep ook niet. Maar wat je met je lichaam doet moet jezelf weten..

een quote uit 2 bekende boeken met dezelfde teksten:
"Gij zult niet doden"
  zondag 6 juli 2003 @ 00:28:16 #84
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_11589701
Praktisch iedereen vond het juist om op voorhand bepaalde groepen (lees: jongere marrokanen) de toegang tot een discotheek te ontzeggen, omdat dit een risicogroep is.

Maar nu vinden velen het belachelijk dat deze 'muziek' geweerd wordt omdat er fout volk op afkomt.

[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 6 juli 2003 @ 00:42:21 #85
15906 henkyfox
Wel haren, geen streken
pi_11590009
quote:
Op zondag 6 juli 2003 00:28 schreef reem het volgende:
Praktisch iedereen vond het juist om op voorhand bepaalde groepen (lees: jongere marrokanen) de toegang tot een discotheek te ontzeggen, omdat dit een risicogroep is.

Maar nu vinden velen het belachelijk dat deze 'muziek' geweerd wordt omdat er fout volk op afkomt.

Volgens mij lees ik in de krant meer artikelen over rellende marokkanen dan rellende 'gabbers'. Dat is niet mijn mening, maar mijn constatering.
Uitstellen naar morgen, is vandaag geen zorgen
  zondag 6 juli 2003 @ 01:52:59 #86
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_11591557
In zandvoort hebben ze er blijkbaar wel last van.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 6 juli 2003 @ 03:18:36 #87
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_11592857
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 20:03 schreef ub40_bboy het volgende:
Zelfde probleem als met buitenlanders. Een gast gebruikt een pilletje gelijk gaan er verhalen dat iedereen aan de pillen is.
En dan word ik beschuldigd van generaliseren
  Moderator zondag 6 juli 2003 @ 10:59:04 #88
42184 crew  DaMart
pi_11594652
quote:
Op zondag 6 juli 2003 01:52 schreef reem het volgende:
In zandvoort hebben ze er blijkbaar wel last van.
Van beide blijkbaar. In de zomer regelmatig rellende marokkaanse jongeren (en ja, dat is clinisch bewezen en dermatologisch getest!) en nu dan rellende feestgangers.
  zondag 6 juli 2003 @ 11:26:11 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_11594935
quote:
Op zondag 6 juli 2003 00:42 schreef henkyfox het volgende:
Volgens mij lees ik in de krant meer artikelen over rellende marokkanen dan rellende 'gabbers'. Dat is niet mijn mening, maar mijn constatering.
Volgens mij zijn er elke week heel wat meer rondhangende marokkanen dan gabberfeesten.
pi_11597287
Even overlegd Seborik. We gaan hiermee verder in Muziek, en wel dit topic: Hardcore muziek verboden in Zandvoort
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')