Maar waar ik nog over twijfel, neem nou de bloedhond of de Mastino Napolitano... allebei prachtige honden maar zo'n "hangsnuit" met van die huid waardoor de ogen vaak ontstoken is en een enorm zwaar lichaam en vaak het sterven op een jonge leeftijd.... is het eigenlijk wel wenselijk dat we met dat soort beesten door blijven fokken en is het niet gewoon "zielig" ?
Graag zou ik weten hoe jullie hier over denken
Eigenlijk zou je het zo moeten stellen: zijn alle mensen die honden fokken niet gewoon fout???
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 17:31 schreef Spotmatic het volgende:Eigenlijk zou je het zo moeten stellen: zijn alle mensen die honden fokken niet gewoon fout???
quote:De fila lelijk?????????????
Op vrijdag 4 juli 2003 21:27 schreef dork22 het volgende:
fila brasiliero (ofzo) dat zijn lelijke honden. Echt goor
Is overigens een erg gezond ras, word erg oud voor zulke grote honden, is super atletisch een echte "sportman".
Mits ze de HD in de gaten blijven houden.
Er zijn wat rassen waarvan ik denk moet dat nou, je doet het dier geen enkel plezier door zo door te fokken.
Het beste voorbeeld is de engelse bulldog(jake and the fatman).
De pups moeten met keizersnede gehaalt worden, gewone geboorte is niet mogelijk meer.
De snuit is zo kort dat hierdoor ademhalingsproblemen komen, de traanbuisjes zijn niet goed waardoor het vies word en er snel oogontstekingen ontstaan.
De huidplooien zijn erg strak op de snuit, dit is extreem gevoelig voor exceem.
Boven de 20 graden buiten moet je op gaan passen met je bull, het word erg warm, dit in combi met hun ademhalingsproblemen kan fataal blijken te zijn als je de hond te warm laat worden.
Boven de 25 graden word het tijd om ze regelmatig af te sponsen.
Ze kunnen niet lang lopen, rennen, ach eventjes gaat wel, maar niet te lang.
Het is gewoon zielig.
Zo hebben we de franse bulldog ook nog, de mopshond ook, alhoewel die in veel mindere mate problemen hebben als de engelse bulldog.
Gelukkig word ook de hondenwereld wijzer, ik weet dat er een tijdje geleden over de engelse bulldog gepraat werd in de engelse bulldog kringen, ze willen als het goed is de snuit weer wat terugfokken waardoor het dier een wat dierwaardiger bestaan krijgt.
Het hele ruime vel van een aantal rassen komt voor uit een reden(bloedhond even daargelaten).
Dit waren over het algemeen rassen die vochten, ofwel in oorlog, ofwel met andere dieren, het ruime vel is een verdediging, zo was het moeilijker om bij de belangerijke aders te komen.
Toch hadden de honden toen minder vel als nu, wij mensen vonden het mooi en zijn verder gaan selecteren erop.
Neem de Shar-pei.
Velste veel vel is erop gefokt, in de oorsprong hadden ze iets minder vel en hadden ze een vrij harde vacht.
Hieruit is de moderne Shar-pei gefokt met extreem veel los vel en een zachte vacht.
Nadelen:
Veel pups moeten een face lift ondergaan, als dat niet gebeurt dan hangt het losse vel boven hun ogen zo door dat die flap in de ogen gaat hangen, wat niet zo best is voor de ogen(kan blindheid tot gevolg hebben als er niets aan gedaan word)
Erg vatbaar voor exceem tussen de plooien.
Nu moet ik zeggen dat ondanks de berg extra vel de mastino's maar verdomd weinig last hebben van ontstekingen aan de ogen(voor het extra vel wat ze hebben valt het reuze mee).
Bloedhonden staan er idd bekend om, wat opvalt is dat werkende bloedhonden hier maar weer verbazingwekkend weinig last van hebben, wat mij aan het denken zet.
Bij zowel bloedhond als mastino is het ook een kwestie van de juiste verzorging, je kan de meeste ontstekingen prima voor zijn.
Het zou best iets minder mogen, dat vind ik absoluut, je hoeft een mastina niet strak in zijn vel te fokken, maar ietsje minder mag best, is leuker voor de hond en dus ook leuker voor ons.
quote:bijna mee eens!!
Op vrijdag 4 juli 2003 17:47 schreef Misanthroopia het volgende:
Van mij mogen alle honden sommige rassen uitsterven. Ze vallen mensen aan, blaffen ongeneerd veel en schijten alles eronder, kortom: niet tot nut van de mens. Later
quote:Welke rassen dan en waarom?
Op zondag 6 juli 2003 21:14 schreef _Administr8or_ het volgende:[..]
bijna mee eens!!
quote:Oh.....
Op zondag 6 juli 2003 21:22 schreef Scepsis het volgende:
Sommige rassen zijn gevaarlijk om als een hond te houden, vanwege hun agressie.
Welke en waarom?
quote:Pitbull bijvoorbeeld, en omdat het een bedreiging is voor de mens en velligheid.
Op zondag 6 juli 2003 21:26 schreef erodome het volgende:[..]
Oh.....
Welke en waarom?
quote:Ben het wel met je eens dat bv een pitbull en een fila niet thuis horen in een gewone Nederlandse stad, maar als een boer zo'n beest wil hebben op zijn omheinde land en er niet veel de bewoonde wereld mee in trekt vind ik het goed
Op zondag 6 juli 2003 21:30 schreef Scepsis het volgende:Pitbull bijvoorbeeld, en omdat het een bedreiging is voor de mens en velligheid.
quote:Bullshit....
Op zondag 6 juli 2003 21:30 schreef Scepsis het volgende:[..]
Pitbull bijvoorbeeld, en omdat het een bedreiging is voor de mens en velligheid.
De pittbull is afgemaakt door de media, voordat de media slechte verhalen over pittbulls begon rond te strooien was er nog geen enkel bijtincident geweest, GEEN ENKEL!!!!!
Daarna is de pittbull in slechte handen gekomen, daar zijn wat bijtincidenten uit voortgekomen, nogsteeds vele malen minder als bv de golden retriever, die in de top 3 van bijtincidenten staat.
De pittbull is een hele vriendelijke hond, met een enorm geduld, zacht karakter, voordat je zo'n hond boos hebt, dan heb je erg veel moeten doen.
De hype van de pittbull komt voor uit het vechtgedoe.
Die honden zijn idd instabiel, niet zo gek als je je bedenkt dat de training voor die honden met zo'n 6 weken begint, slaan, schoppen, zware mishandeling om ze zover te krijgen dat ze zo gruwelijk vechten.
Pas met 2; 2 2/5 jaar is de training klaar, al die tijd mishandeling in de puurste vorm, te gruwelijk voor woorden.
Daarna blijft het doorgaan, alleen in iets mindere mate.
Toch zijn deze honden niet agressief tegen mensen, een hond in de pitt die valsheid toont naar mensen word zonder pardon afgeschoten.
Een hond die mensen pakt kan je niet van een andere hond afhalen namelijk en die honden in de echte gevechten(niet de down under gevechten) zijn erg veel waard, die gaan niet tot de dood.
Dit is de prijs die betaald moet worden om een valse pittbull te krijgen...
Ik heb met vele pittbulls gewerkt, denk in de 50, ik ben er maar 1 tegen gekomen die niet te vertrouwen was en geloof me dat dier had daar alle redenen toe.
Onder al die pittbulls waren er een stuk of 5 die letterlijk mee hebben gedaan aan de gevechten, fantastische honden, zo verschrikkelijk lief ondanks alles.
Natuurlijk niet meer terug te plaatsen in de maatschappij, maar we hebben allemaal vele malen met letterlijk de tranen in onze ogen gestaan om wat we moesten doen, ook de grote stoere mannen....
Een pittbull met een goede baas, die hem niet agressief MAAKT, is een fantastische hond, zeer betrouwbaar, fantastisch met kinderen, mede door hun hoge pijngrens, hun engelengeduld, hun zachtheid.
Een pittbull met een slechte baas, tja.....
Het ligt dus niet aan de hond, neem 2 pups uit hetzelfde nest, de een groeid op in een leuk gezin, de ander bij een eikel die hem opfokt.
De ene pup zal uitgroeien tot een fantastisch maatje, de ander tot een gevaar voor de samenleving.
De overheid is slap en durfd de echte problemen niet aan te pakken, ze hebben de pittbull verboden, de bijtincidenten in nederland zijn er niet van gezakt(was ook erg sterk dat ze zouden zakken door een ras te verbieden dat nog geen % van alle bijtincidenten veroorzaakt), ook zijn er uiteindelijk nog net zoveel pittbulls in nederland als dat er toen waren, waar is dat gevaar dan?????????
Als ze echt zo gevaarlijk zouden zijn hadden we er vast wel meer over gehoort dacht je ook niet?
Dus wat doen we nu?
We zetten nog een aantal rassen op de lijst die misschien verboden gaan worden, deze 4 rassen vertegenwoordigen samen 1% van alle bijtincidenten, 2 van de rassen op die lijst hebben geen enkel bijtincidnt op hun naam staan, de andere 2 erg weinig.
Neem de amerikaanse staff(die overigens zo goed als hetzelfde is als de pittbull, ik ken honden die in amerika zowel bij de pitts op de show wonnen als bij de amerikaanse staff), er zijn tegenwoordig een aantal staffs die als blindegeleide hond worden gebruikt, tja daar kan je ook echt agressieve honden voor gebruiken he.....
Het slaat dus totaal nergens op, een sprong van een kat in het nauw die te zwak is om de echte problemen aan te pakken en de hondenbazen verantwoordelijk te stellen ipv de hond die niets meer is als een hond.
Iemand die een valse pittbull had kan zo een andere hond kopen en die net zo hard weer vals maken en geloof me ik ken rassen waarbij een valse pitt vergeleken een puppy is(bv greek sheepdog, gelukkig zwaar zeldzaam).
Het valt dan ook wel erg op dat het altijd dezelfde mensen zijn die valse honden hebben, maakt niet uit wat voor hond je er neerzet, ze maken hem vals...
quote:jij praat echt poep...
Van mij mogen alle honden uitsterven. Ze vallen mensen aan, blaffen ongeneerd veel en schijten alles eronder, kortom: niet tot nut van de mens. Later
quote:Tja elke hond is in zoverre een risiko, het is en blijft een hond...
Op zondag 6 juli 2003 21:56 schreef speknek het volgende:
Yep. Alleen is de ene hond mensgevaarlijk als ie vals is, en de ander niet. Overigens zijn honden per definitie niet 'op te voeden' en daarom een risico.
Maar het blijkt dus dat het niet waar is dat een grote sterke hond mensgevaarlijk is als hij vals word, uit de praktijk blijkt dat de meeste bijtincidenten blijven bij 1 of 2 beten.
Correctie dus....
Nu is het zo dat een grote sterke hond daarin wat meer schade maakt, maar tot de dood is zeldzaam, honden hebben bijtremmen, alhoewel mensen hier niet op inspelen kickt die bijtrem toch in op de een of andere manier.
Het zijn geen moordenaars, het zijn honden.
De honden die echt door het lint gaan zijn zeldzaam, die komen niet voor zonder een hele goed reden, ofwel ziekte, ofwel een hele beroerd slechte behandeling.
Beter gezegd, geen enkele hond bijt zonder reden, alhoewel ons soms die reden niet echt duidelijk is.
quote:Niet alle jack's hebben dit, het komt overigens ook voor bij yorky'sm dwergpoedels en malthezers.
Op zondag 6 juli 2003 22:01 schreef MikeyMo het volgende:
overigens hebben jack russells allemaal een trekje in hun poten, heeft iets met de spieren te maken, echter ze leiden (in ons geval) een leuk hondwaardig bestaan, hebben geen last van dat trekje en geven ons veel liefde (omdat we hun veel liefde geven) dus ook al zitten er fokfouten in, dat wil niet zeggen dat het echt slecht is voor een hond, iig niet in dit geval
Het is de knieschijf waar het om gaat, de knieschijf springt op slot zeg maar.
Het is een erfelijke afwijking en kan er dus uitgefokt worden, waar de goede fokkers dan ook erg hard mee bezig zijn en de slechte fokkers het vergallen.
quote:
Op zondag 6 juli 2003 21:12 schreef erodome het volgende:[..]
De fila lelijk?????????????
Slechte smaak heb je dan
Is echt een mega hond met een fantastisch karakter voor het eigen gezin, staat bovenaan mijn verlanglijstje van honden die ik wil hebben.-bla bla-
Het zou best iets minder mogen, dat vind ik absoluut, je hoeft een mastina niet strak in zijn vel te fokken, maar ietsje minder mag best, is leuker voor de hond en dus ook leuker voor ons.
dit is toch zo'n hond?
ik kan hem toch niet mooi noemen!
en die ik heb gezien hadden ook nog veel vel teveel, dat was echt vies!
quote:Nuja honden zijn voornamelijk lijkenvreters, maar het geen jagers noemen vind ik toch een wat vreemde voorstelling van zaken geven. Wat is anders z'n reden om te bijten?
Op zondag 6 juli 2003 22:00 schreef erodome het volgende:
quote:Ik ben vaak genoeg gebeten terwijl ik langs liep. Een diertje van zesig centimeter die vanuit het niets een mens van honderdtachtig centimeter, die in alle opzichten ver superieur is en bovenaan de voedselketen staat, begint te bijten is evolutionair gezien ten dode opgeschreven. Niets zou me er in principe van weerhouden het beest te pakken en z'n nek om te draaien. Dat zou in de natuur immers gebeuren. Zo'n compleet schizofreen wereldbeeld van waar het in de rangorde staat (door vertroeteling van zijn eigen baasje) maakt 'door het lint gaan' al een vingerknip.
De honden die echt door het lint gaan zijn zeldzaam, die komen niet voor zonder een hele goed reden, ofwel ziekte, ofwel een hele beroerd slechte behandeling.
quote:Ha!
Beter gezegd, geen enkele hond bijt zonder reden, alhoewel ons soms die reden niet echt duidelijk is.
quote:Ik kan het plaatje niet zien...
Op zondag 6 juli 2003 22:04 schreef dork22 het volgende:[..]
dit is toch zo'n hond?
ik kan hem toch niet mooi noemen!
en die ik heb gezien hadden ook nog veel vel teveel, dat was echt vies!
Een fila, dat is deze hond:
Niet echt een schoonheid deze, maarja.....
Een fila heeft helemaal niet zoveel los vel, ja wat in de nek, maar niet overdreven veel...
quote:Een Fila is wel zeker een moordenaar, en als die je aanvalt en er niemand tussen komt en je jezelf niet genoeg kan verweren zal de hond niet snel stoppen voor er een dode zal vallen, dat was dan ook de bedoeling op de grote estates in Brazillie... daar keek men niet op een dode inbreker/slaaf of minder...
Op zondag 6 juli 2003 22:00 schreef erodome het volgende:
prachtig beest maar die hoort niet in bv Almere-haven thuis
quote:Er is een verschil tussen een moordenaar en doden om te eten....
Op zondag 6 juli 2003 22:06 schreef speknek het volgende:[..]
Nuja honden zijn voornamelijk lijkenvreters, maar het geen jagers noemen vind ik toch een wat vreemde voorstelling van zaken geven. Wat is anders z'n reden om te bijten?
Wat zijn redenen om te bijten?
De allergrootste reden is angst, angstbijten, onzekerheid dus.
Pijn, reageren op pijnprikkels.
Leren dat verdediging de beste aanval is, deze gaat gecombineert met onzekerheid.
Rangorde, dominantie dus, correctie....
Een hond valt geen mens aan uit jachtoverwegingen.
quote:Ik zou zo zeggen probeer hem zijn nek om te draaien, dan kom je erachter dat de reden dat wij bovenaan de voedselketen staan niets met kracht te maken heeft.
Ik ben vaak genoeg gebeten terwijl ik langs liep. Een diertje van zesig centimeter die vanuit het niets een mens van honderdtachtig centimeter, die in alle opzichten ver superieur is en bovenaan de voedselketen staat, begint te bijten is evolutionair gezien ten dode opgeschreven. Niets zou me er in principe van weerhouden het beest te pakken en z'n nek om te draaien. Dat zou in de natuur immers gebeuren. Zo'n compleet schizofreen wereldbeeld van waar het in de rangorde staat (door vertroeteling van zijn eigen baasje) maakt 'door het lint gaan' al een vingerknip.
Het dier vertoond puur natuurlijk gedrag, beschermt zijn terrotorium, dat dat jou niet uitkomt is dikke pech hebben, maar is niet de hond zijn fout, wel die van zijn baas....
quote:Niet dan?
Ha!
quote:Ik ken veel fila's, ben dan ook een molosserfreak en ik kan je vertellen dat het meer meevalt als je zou denken.
Op zondag 6 juli 2003 22:11 schreef BAZZA het volgende:[..]
Een Fila is wel zeker een moordenaar, en als die je aanvalt en er niemand tussen komt en je jezelf niet genoeg kan verweren zal de hond niet snel stoppen voor er een dode zal vallen, dat was dan ook de bedoeling op de grote estates in Brazillie... daar keek men niet op een dode inbreker/slaaf of minder...
prachtig beest maar die hoort niet in bv Almere-haven thuis
De fila zal nooit een allemans vriendje worden, maar een flink krat kruid met een kort lontje is hij ook niet.
Een fila is slechte handen is een zeer gevaarlijk wapen, in goede handen is hij te houden, maar niet geschikt voor woonwijken daarin ben ik het met je eens en daarom heb ik geen fila...
Juist om dit soort honden zou ik een hondenbewijs willen zien ontstaan, wil je een hond dan moet je een hondenbewijs halen, voor bepaalde rassen die een speciale aanpak moeten hebben(je moet hiervoor ervaren zijn, weten wat je doet) een hoger hondenbewijs, honden als fila's ook alleen op plekken waar ze kunnen zijn wat ze zijn.
Verbieden heeft geen enkele zin, het enige wat je bereikt is dat de goede fokkers ermee stoppen, juist degene die erg op karakter en gezondheid letten en dat de kloothommels heerlijk doorgaan, zeer gevaarlijk....
En ik ben niet de enige die zit te springen om een hondenbewijs, alle molossereigenaren die ik ken denken er hetzelfde over, de eikels buitenspel zetten die van honden wapens maken en de liefhebbers die er goed mee omgaan hun liefde niet afpakken.
En nee, als je stelt dat we de reden niet weten, dan kan ik daar niets tegenin brengen. Anderzijds zou jij dat helemaal niet mogen stellen.
Maja, hat kan ook aan die eigenaar liggen... Die zet ze op een afgelegen weg en rijdt dan weg met de auto zodat die honden erachteraan rennen
quote:Dan ken jij de goede honden niet.
Van mij mogen alle honden uitsterven. Ze vallen mensen aan, blaffen ongeneerd veel en schijten alles eronder, kortom: niet tot nut van de mens. Later
quote:Ik zeg niet dat we de reden niet weten, ik zeg dat dat iig niets met het fysieke te maken heeft.....
Op zondag 6 juli 2003 23:19 schreef speknek het volgende:
Nouja nek omdraaien, ribben inschoppen dan. Desnoods pak ik iets zwaars. Of een wapen.
Er is een reden dat zelfs de grootste bergleeuwen nog mensenschuw zijn. En ja die zijn fysiek ook sterker.En nee, als je stelt dat we de reden niet weten, dan kan ik daar niets tegenin brengen. Anderzijds zou jij dat helemaal niet mogen stellen.
Geloof me als je een dolle mastino tegenover je hebt dan kan je wel schoppen, maar daar zal hij alleen maar kwader van worden
Je geeft hem dan in zijn dolheid pijnprikkels die hem nog doller maken, hij weet al niet meer wat hij doet, dan gaat hij in razernij.
Je moet goed weten wat je doet wil je een agressieve hond met agressie terug benaderen, je moet dan echt wel weten welke hond je tegenover je hebt staan.
Want een echt dolle hond komt niet veel voor, de meeste honden die bijten bijten vanuit onzekerheid/angst, zet hier pijnprikkels op en de hond word nog banger, nog onzekerder en je geeft hem geen andere mogelijkheid dan zichzelf verdedigen, brute verdediging.
Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat je maar weinig verstand van hondengedrag hebt, geeft niet, hebben de meeste mensen niet.
Maar als je wilt rollebollen met honden is het toch wel verstandig om te weten wat je doet.
Honden hebben een flinke set strakke regels, als je je aan die regels houdt loop je de meeste probleemsituatie's probleemloos uit, zonder kleerscheuren.
Ik heb lang met honden gewerkt, nu alleen nog met mijn eigen honden.
In 10 jaar met honden werken, met hele moeilijke en hele makkelijke ben ik 1 keer gebeten, de hond die me beet was ik buiten aan het zetten, het dier liep fantastisch naast me(een hele verademing, de meeste proberen je te sleuren in hun enthousiasme, niet gek als je het grootste deel van de dag in een klein hok zit) dus ik beloon hem, zo van brave hond, knappe hond, aai over de bol.
Hij kijkt op naar me en BOEM hebben in mijn arm, erg grappig gevoel hoe de kaken steeds harder gaan klemmen(toen was het wat minder grappig natuurlijk ).
Ik heb hem neer gelegd, in overgave gedwongen op een hondenmanier, ik had gewild dat ik dat niet had hoeven doen, maar ik kon niet anders op dat moment, het arme dier
Dit kon ik doen bij dit dier, dit kan niet zomaar zonder slag of stoot bij elke aanvallende hond.
De achtergrond van deze hond.....
Zijn hele leven aan de ketting gelegen, zwaar ondervoed, zwaar mishandeld, zo erg dat hij vriendelijke woorden niet kon en daar dus zodanig van in de war raakte dat hij greep.
Helaas was dit arme dier zo getraumatiseerd dat het beter voor hem was hem in te slapen, hij stond bol van enorme angsten om echt alles, hij kon ook niets anders van kleins afaan als mishandeling en aan de ketting liggen, nooit buiten geweest, nooit kennis gemaakt met de wereld.
Dit is dus de enige hond geweest die mij heeft gebeten, ik ben er goed vanaf gekomen, had alleen een gekneusde arm.
Ik heb met hele moeilijke jongens gewerkt, honden die al flink wat slachtoffers op hun naam hadden staan, die dominant waren, voor de duvel nog niet bang dus.
Geen van hen heb ik problemen mee gehad, tuurlijk ben je voorzichtig, tuurlijk zit je niet op dag 1 al bij ze in het hok, maar het kan dus zeker.
Er zijn best momenten geweest dat ik achteraf eventjes met knikkende knieen stond zo van dit had heel erg fout kunnen gaan, zo groot en sterk ben ik nou ook weer niet namelijk
Toch heeft de kennis van hondengedrag me altijd beschermt en misschien heb ik soms wel een engeltje op mijn schouder gehad.
Geen enkele hond is een rasechte moordenaar, geen van hen wil zijn wat hij is als hij vals is, er bestaan geen valse en gelukkige honden.
Dat is niet de aard van het beestje, dat is een dier wat gemaakt is door de mens......
quote:Dat is een goede training voor ze, het zijn dan ook rasechte atleten.....
Op zondag 6 juli 2003 23:45 schreef dork22 het volgende:
De fila's die ik hep gezien zijn nog lelijker!Maja, hat kan ook aan die eigenaar liggen... Die zet ze op een afgelegen weg en rijdt dan weg met de auto zodat die honden erachteraan rennen
Als er een slaaf ontsnapte dan gooide ze de fila's los, die joegen hem op en verscheurde hem, het verscheurde lichaam werd teruggebracht door de mensen om zo als voorbeeld te dienen voor de andere slaven.
Er waren maar erg weinig slaven die de kans durfde te nemen tegen de fila's.
Verder joegen ze op groot wild, zoals wilde zwijnen, poema's dat soort spul.
Dieren met een conditie van heb ik jou daar dus.
Ik vind het ronduit prachtige dieren, prachtig atletisch gespierd, enorm sterk, kalm, beetje arrogant, fantastisch maar dan ook fantastisch tegen alles wat eigen is, er is geen hond die zo geduldig is, die zoveel kan hebben, die zo toegewijd is aan het eigen gezin als de fila.
Het is heel moeilijk om te beschrijven omdat iemand die niet zelf een fila heeft(of een fila erg goed kent) dit eigenlijk nooit ziet, die ziet alleen de terughoudendheid, het in de gaten houden, de alertheid.
Ik ben totaal verliefd op de fila en hij staat dan ook echt bovenaan mijn verlanglijstje van honden die ik wil hebben, maar ik weet dat ze niet echt op hun plaars zijn in een woonwijk, dus dat doe ik het dier niet aan.
Op 2 staat de tosa inu en die heb ik dan ook
quote:Hoe zien die eruit?
Op maandag 7 juli 2003 12:17 schreef erodome het volgende:[..]
-knip, knip-
Op 2 staat de tosa inu en die heb ik dan ook
Is dat er zo een?
Rikidoh is 7 jaar, een volle reu, woont samen met 2 goldens, 1 reu(sammy) en 1 teef(wunna).
Wat zien die achterpoten van die Duitse herder er raar uit, helemaal zo enorm naar achteren buigend... dit zie ik wel vaker... hoort dat zo of is het een foutje?
komt zo vreemd over
quote:Nee dit is geen fout, alhoewel sommige fokkers hierin veelste ver zijn doorgegaan waardoor de achterhand onstabiel word en HD welig tiert en niet opgevangen kan worden.
Op vrijdag 18 juli 2003 20:57 schreef BAZZA het volgende:
*kick*Wat zien die achterpoten van die Duitse herder er raar uit, helemaal zo enorm naar achteren buigend... dit zie ik wel vaker... hoort dat zo of is het een foutje?
komt zo vreemd over
Het afhangend kruis(zo heet dat stuk daar net boven de staart, dus niet kruis als in geslachtsdelen) is een raskenmerk van de duitse herder.
De oud duitse herder heeft dit niet en de werklijnen hebben dit ook niet zo zwaar, is vooral een showlijnenkwaal(zo noem ik het, vind het een kwaal, oerlelijk en ongezond).
De laatste jaren zie je hier alleen nog maar van die rare honden...
Was al bang dat het aan mijn ogen lag en het altijd zo geweest moet zijn
En wees blij dat de keizersnede bij mensen bestaat dus waarom niet bij dieren ?????
gr marco bulldog
quote:Het is nou eenmaal zo.
Op maandag 18 augustus 2003 19:36 schreef jiruka het volgende:
Wat nou Buldoggen hebben een vreemde vorm
quote:Waarom?
ik zou de vorm van jouw muil wel eens willen bekijken ,
quote:Meningen verschillen.
het zijn de liefste en mooiste honden die er bestaan
quote:Omdat het op zijn minst raar te noemen is om een diersoort te fokken die zichzelf niet eens natuurlijk kan voortplanten, zo'n keizerssnee doet een hoop pijn en is altijd nog aardig risicovol.
En wees blij dat de keizersnede bij mensen bestaat dus waarom niet bij dieren ?????
bulldog
Slechte smaak heb je dan
Is echt een mega hond met een fantastisch karakter voor het eigen gezin, staat bovenaan mijn verlanglijstje van honden die ik wil hebben.
Is overigens een erg gezond ras, word erg oud voor zulke grote honden, is super atletisch een echte "sportman".
Er zijn wat rassen waarvan ik denk moet dat nou, je doet het dier geen enkel plezier door zo door te fokken.
De pups moeten met keizersnede gehaalt worden, gewone geboorte is niet mogelijk meer.
De snuit is zo kort dat hierdoor ademhalingsproblemen komen, de traanbuisjes zijn niet goed waardoor het vies word en er snel oogontstekingen ontstaan.
De huidplooien zijn erg strak op de snuit, dit is extreem gevoelig voor exceem.
Boven de 20 graden buiten moet je op gaan passen met je bull, het word erg warm, dit in combi met hun ademhalingsproblemen kan fataal blijken te zijn als je de hond te warm laat worden.
Boven de 25 graden word het tijd om ze regelmatig af te sponsen.
Ze kunnen niet lang lopen, rennen, ach eventjes gaat wel, maar niet te lang.
Het is gewoon zielig.
Zo hebben we de franse bulldog ook nog, de mopshond ook, alhoewel die in veel mindere mate problemen hebben als de engelse bulldog.
Gelukkig word ook de hondenwereld wijzer, ik weet dat er een tijdje geleden over de engelse bulldog gepraat werd in de engelse bulldog kringen, ze willen als het goed is de snuit weer wat terugfokken waardoor het dier een wat dierwaardiger bestaan krijgt.
Het hele ruime vel van een aantal rassen komt voor uit een reden(bloedhond even daargelaten).
Dit waren over het algemeen rassen die vochten, ofwel in oorlog, ofwel met andere dieren, het ruime vel is een verdediging, zo was het moeilijker om bij de belangerijke aders te komen.
Toch hadden de honden toen minder vel als nu, wij mensen vonden het mooi en zijn verder gaan selecteren erop.
Neem de Shar-pei.
Velste veel vel is erop gefokt, in de oorsprong hadden ze iets minder vel en hadden ze een vrij harde vacht.
Hieruit is de moderne Shar-pei gefokt met extreem veel los vel en een zachte vacht.
Nadelen:
Veel pups moeten een face lift ondergaan, als dat niet gebeurt dan hangt het losse vel boven hun ogen zo door dat die flap in de ogen gaat hangen, wat niet zo best is voor de ogen(kan blindheid tot gevolg hebben als er niets aan gedaan word)
Erg vatbaar voor exceem tussen de plooien.
Nu moet ik zeggen dat ondanks de berg extra vel de mastino's maar verdomd weinig last hebben van ontstekingen aan de ogen(voor het extra vel wat ze hebben valt het reuze mee).
Bloedhonden staan er idd bekend om, wat opvalt is dat werkende bloedhonden hier maar weer verbazingwekkend weinig last van hebben, wat mij aan het denken zet.
Bij zowel bloedhond als mastino is het ook een kwestie van de juiste verzorging, je kan de meeste ontstekingen prima voor zijn.
[/quote]
quote:sommige mensen kunnen ook niet uit zich zelf voorplaten zijn die ook zo onnatuurlijk gevormd dan en de keizersnee bij een vrouw is net zo pijnlijk en gevaarlijk hoor
Op maandag 18 augustus 2003 20:05 schreef BAZZA het volgende:[..]
Het is nou eenmaal zo.
[..]Waarom?
[..]Meningen verschillen.
[..]Omdat het op zijn minst raar te noemen is om een diersoort te fokken die zichzelf niet eens natuurlijk kan voortplanten, zo'n keizerssnee doet een hoop pijn en is altijd nog aardig risicovol.
En waarom? omdat iemand graag een huisdier wil hebben met een vreemde onnatuurlijke vorm
quote:Maar om dan een aparte soort mensen te gaan kweken die zichzelf niet kunnen voortplanten?
Op maandag 18 augustus 2003 20:26 schreef bulldogje het volgende:sommige mensen kunnen ook niet uit zich zelf voorplaten zijn die ook zo onnatuurlijk gevormd dan en de keizersnee bij een vrouw is net zo pijnlijk en gevaarlijk hoor
[..]
Het is nou eenmaal zo.
[..]
Waarom?
[..]
Meningen verschillen.
[..]
Omdat het op zijn minst raar te noemen is om een diersoort te fokken die zichzelf niet eens natuurlijk kan voortplanten, zo'n keizerssnee doet een hoop pijn en is altijd nog aardig risicovol.
En waarom? omdat iemand graag een huisdier wil hebben met een vreemde onnatuurlijke vorm
sommige mensen kunnen zich ook niet natuurlijk voortplaten word ook onnatuurlijk voor gezorgt en een keizersnee is bij een vrouw net zo pijnlijk en risicovol als bij een hond hoor hebben hun ook een vreemde onatuurlijke vorm??
quote:o nee waarom niet wie zeg dat het al niet gebeur dan nee een mensje in een glazen buisje stoppen is ook heeeeeeeel onnatuurlijk en zo kan je wel door gaan toch maar zoals jullie over bullen schrijven betekent al dat je er de ballen verstand niet van heb en als de mens er niet was geweest had de hond ook nooit bestaan dan waren er alleen de wolven toch?
Op maandag 18 augustus 2003 20:31 schreef BAZZA het volgende:[..]
Maar om dan een aparte soort mensen te gaan kweken die zichzelf niet kunnen voortplanten?
Niet echt een goede vergelijking.
wij hebben zelf een kooikerhondje, een volstrekt normaal beestje lijkt mij zo...
Ben ik hellemaal met u eens mevrouw !!!!
quote:Maar wat is nou het voordeel voor de hond zelf van zo'n raar lichaam? geen enkel.
Op maandag 18 augustus 2003 20:13 schreef jiruka het volgende:
Volgens mij snap je er niet veel van om ,Als je een engelse Bulldog neemt weet je dat je er niet uren mee kan wandelen met 25 graden (met welke hond wel ??) en dat je de plooien moet onderhouden ,je houd van het ras of je houd niet van het ras
quote:Da's mooi.
[
En wat de ademhaling en de gezondheid betrefd wordt er door de goede (echte) fokkers heel hard aan gewerkt om het ras gezonder te krijgen ...
quote:
dus niet gelijk oordelen over de kwaaltjes van de bulldog als je re geen verstand van hebt, gewoon een poedeltje nemen kan je alles mee doen ,zelf savonds ...kan je ze kammen
quote:Niet alle fila's zijn lelijk, sommige zijn erg mooi maar dat verschilt erg per lijn.
Slechte smaak heb je dan
Is echt een mega hond met een fantastisch karakter voor het eigen gezin, staat bovenaan mijn verlanglijstje van honden die ik wil hebben.Is overigens een erg gezond ras, word erg oud voor zulke grote honden, is super atletisch een echte "sportman".
quote:Da's waar, als je foto's ziet van de mastino van 50 jaar geleden dan zien ze er een stuk normaler uit, men is de laatste decennia wat doorgeschoten.
wij hebben zelf een kooikerhondje, een volstrekt normaal beestje lijkt mij zo...
Dan weet ik niet wat voor hond dat was ,zeker niet een engelse bulldog , die rennen spelen en zwemmen gewoon hoor ,het bewijs is er
quote:[/quote]
Op maandag 18 augustus 2003 20:13 schreef jiruka het volgende:
Volgens mij snap je er niet veel van om ,Als je een engelse Bulldog neemt weet je dat je er niet uren mee kan wandelen met 25 graden (met welke hond wel ??) en dat je de plooien moet onderhouden ,je houd van het ras of je houd niet van het ras
En wat de ademhaling en de gezondheid betrefd wordt er door de goede (echte) fokkers heel hard aan gewerkt om het ras gezonder te krijgen ...dus niet gelijk oordelen over de kwaaltjes van de bulldog als je re geen verstand van hebt, gewoon een poedeltje nemen kan je alles mee doen ,zelf savonds ...kan je ze kammenbulldog
Slechte smaak heb je dan
Is echt een mega hond met een fantastisch karakter voor het eigen gezin, staat bovenaan mijn verlanglijstje van honden die ik wil hebben.Is overigens een erg gezond ras, word erg oud voor zulke grote honden, is super atletisch een echte "sportman".
Mits ze de HD in de gaten blijven houden.Er zijn wat rassen waarvan ik denk moet dat nou, je doet het dier geen enkel plezier door zo door te fokken.
De pups moeten met keizersnede gehaalt worden, gewone geboorte is niet mogelijk meer.De snuit is zo kort dat hierdoor ademhalingsproblemen komen, de traanbuisjes zijn niet goed waardoor het vies word en er snel oogontstekingen ontstaan.
De huidplooien zijn erg strak op de snuit, dit is extreem gevoelig voor exceem.Boven de 20 graden buiten moet je op gaan passen met je bull, het word erg warm, dit in combi met hun ademhalingsproblemen kan fataal blijken te zijn als je de hond te warm laat worden.
Boven de 25 graden word het tijd om ze regelmatig af te sponsen.Ze kunnen niet lang lopen, rennen, ach eventjes gaat wel, maar niet te lang.
ooooo mijn 3 bulldoggen lopen en rennen zeker 3 kwartier over de dijk hoor en dacht je nu echt dat zij problemen hadden met hin ademhaling nee mijn bullen komen bij een echte fokker vandaan dus meid wat je lees in boekjes is niet altijd de waarheid hoor ok het zijn geen wandelhonden maar dat weet je van te voren als je een bull koop en als je de plooien dagelijks schoonmaak komen er zeker geen onstekingen dus het draai weer om de mens of ze hun hond wel goed verzorgen.
groetjes van een bullefiel
Het is gewoon zielig.
Dit waren over het algemeen rassen die vochten, ofwel in oorlog, ofwel met andere dieren, het ruime vel is een verdediging, zo was het moeilijker om bij de belangerijke aders te komen.Toch hadden de honden toen minder vel als nu, wij mensen vonden het mooi en zijn verder gaan selecteren erop.
Neem de Shar-pei.
Nadelen:
Erg vatbaar voor exceem tussen de plooien.Nu moet ik zeggen dat ondanks de berg extra vel de mastino's maar verdomd weinig last hebben van ontstekingen aan de ogen(voor het extra vel wat ze hebben valt het reuze mee).
Bloedhonden staan er idd bekend om, wat opvalt is dat werkende bloedhonden hier maar weer verbazingwekkend weinig last van hebben, wat mij aan het denken zet.Bij zowel bloedhond als mastino is het ook een kwestie van de juiste verzorging, je kan de meeste ontstekingen prima voor zijn.
quote:ik ken dit ras niet dus zou er niets over durven te zeggen
Op maandag 18 augustus 2003 20:35 schreef erikkll het volgende:
Ik heb een hond gezien die altijd op een karretje werd vervoerd, want hij kon niet lopen door te korte pootjes, dit lijkt me niet bepaald normaal...nee das ook niet normaal een slecht fok zou ik zeggen dan
grt bulldogjewij hebben zelf een kooikerhondje, een volstrekt normaal beestje lijkt mij zo...
Ik weet dat ze hard ermee bezig zijn de snuit weer wat terug te fokken, dat werd ook hoog tijd na jaren van fok waarin de neus nog korter werd(oftewel geen snuit meer).....
Eindelijk nemen de goede fokkers hun verantwoordelijkheid na jarenlang de snuit steeds korter te hebben gefokt, willens en wetend meer problemen veroorzakend en zelfs toen het eenmaal dubbel en dwars duidelijk was hoeveel problemen het gaf gingen ze lekker door ermee....
En de ballen verstand er niet van, tja dat is jouw mening, ik heb genoeg bulletjes langs zien komen bij de dierenarts en in het asiel(meestal pension, moet eerlijk zeggen heb nog maar 1 keer een engelse bull in het asiel gezien) met exceem in hun plooien, zware ademhalingsproblemen en al dat gezeik, oververhitting bij iets warmer weer e.d.
Ik heb zat bulletjes van rond het jaar gezien die amper konden spelen, niet meer als 100 meter konden rennen omdat ze dan echt buiten adem waren.
En er is geen enkele engelse bull meer die gewoon ter wereld kan komen(door de bouw, erg zware voorhand en zware kop, dat kan niet door het geboortekanaal van de in verhouding smalle achterhand).
We hebben het hier dus niet over uitzonderingen die hulp nodig hebben, dit geld voor alle engelse bullen.
Nu kan je zeggen, tja daar moet je rekening mee houden, maar in mijn ogen moet een hond nog wel een hond kunnen zijn....
De engelse bull is wel een grote schat van een hond, ze hebben een fantastisch karakter....
Maar IK persoonlijk vind het echt zielig....
Wat de maagdraaiing betrefd bij fila's, dit is geen apart fila probleem, dit is een probleem van alle grote rassen.
Ik ga het proberen uit te leggen...
De maag van een hond zit op 4 punten vast, op de hoeken zeg maar...
Hoe groter de hond, hoe meer ruimte er tussen die punten zit, dus hoe makkelijker de maag draait.
Dit kan je voorkomen door de hond minimaal een half uur voor het eten en een half uur na het eten rust te geven en dan natuurlijk niet te grote portie's ineens.
Zo'n grote hond moet natuurlijk ook veel eten, zo eet mijn tosa over een kilo per dag, zou ik hem dat ineens geven dan is de kans op een maagtorsie erg aanwezig.......
Dus hij krijgt 3 maal daags te eten, rust voor en na het eten.
Hoe belangerijk dat is weten we uit ervaring, onze tosa heeft toen hij rond het jaar was een maagverwijding gehad, wat een voorloper van het draaien is, we waren er gelijk bij, dus het is goed gegaan, maar dat was erg schrikken.
Jonge hond die niet rustig wilde doen, niet eens zo gek had gedaan omdat dat van ons niet mocht, toch die maagverwijding.....
Dit heeft dus weinig tot niets met het ras te maken, wel met de grootte van de hond.....
Wat leeftijd betrefd, de leeftijd van de fila ligt niet lager als die van de bullmastiff, old englisch mastiff e.d., alleen de wat oorspronkelijkere grote rassen worden ouder, voor de meeste reuzenrassen geld zo ongeveer max. 10 jaar.
De tosa schiet daar weer tussenuit(yes yes yes!!!!!!!!!!) met gemiddelde leeftijden van 12-14 jaar.....
Dat is te danken aan de ingefokte jachthonden(zoals de pointer bv).
quote:De golden en de lab scoren hoog in de bijtincidenten door wat verschillende redenen...
Op maandag 18 augustus 2003 21:13 schreef Sorella het volgende:
Kooikers zijn hele leuke honden om te zien.
Maar is het niet zo dat qua bijtgedrag de labrador of golden retriever (ik haal die 2 altijd doormekaar) goed scoort, omdat ze te ver door gefokt zijn, omdat iedereen die wou hebben ??
En de berner sennen hond is ook niet zo'n lieverdje heb ik weleens gelezen.
wij hebben zelf een ovemaatse shetland sheepdog (sheltie liefhebben genoemd)
Reden 1: er zijn er verschrikkelijk veel van, dus dat er meer zijn die gebeten hebben is niet zo gek, ze zijn ook in veel grotere aantallen aanwezig.
Reden 2: slechte fok, ze zijn populair en er zijn nogsteeds hele kudde's mensen die liever 100 euro betalen en gelijk een hond meekrijgen als dat ze moeten wachten en zo rond de 500 euro moeten betalen.
Slechte fok maakt rassen kapot en onstabiel.
Reden 3: het zijn "makkelijke" honden, vele mensen schijnen te denken dat een "makkelijk" ras betekend dat ze er niets aan hoeven te doen, ze voeden de hond niet op, er komen problemen, ze doen er niets aan en het loopt uit de hand.
En dan vragen ze zich af waarom hun hond niet hetzelfde is als die lieve golden op de hoek(met weet ik veel hoeveel diploma's van gehoorzaamheid e.d. ).
Oftewel veel mensen die die rassen nemen hebben geen enkel idee wat een hond inhoudt en denken dat alles vanzelf gaat, dat is dus niet zo.
Ook een golden of een lab heeft opvoeding nodig en socialisatie, ze worden niet perfect opgevoed en gesocialiseerd geboren......
Reden 4: Onvoorzichtigheid....
Men neemt een golden of een lab, in de rasbeschrijving staat nu eenmaal dat ze goed met kinderen kunnen en sociaal zijn naar volwassene toe, dus dan moet en zal de hond het ook zijn en geen haan die ernaar kraait.
Ze letten dus niet op en laten de hond bv alleen met het kind, want tja goldens en labjes zijn toch kindervrienden????????
Soms worden dat soort honden zelfs als een soort van oppas gebruikt, zeer onverstandig, want een hond blijft een hond en een kind blijft een kind wat niet zo'n beste combi is als je ze alleen met elkaar laat.
Men vergist zich dus deerlijk in het wezen van de hond, te weinig kennis, zo maar even een leuke gezinshond halen en vooral niet naar een cursus gaan of op z'n minst eens een boek lezen over honden...
quote:Groeten aan Martin.
Op zondag 6 juli 2003 21:12 schreef erodome het volgende:[heel verhaa]
quote:Raar hoor heb een bulldog 2 zelfs een van 5 en een van 9 en half jaar loopt nog als een kieviet en zeker niet ongezond beide trouwens terwijl de oudste engelse bulldog inmiddels al 15 jaar is en die daaronder komen in de veteranen tabel van de ebcn al 13 zijn
Op maandag 18 augustus 2003 21:11 schreef erodome het volgende:
De engelse bulldog behoort gewoonweg tot de ongezondste honden ter wereld, dit is gewoon een feit....
quote:geen een hond is van nature aggressief, een hond word aggressief gemaakt door de mens, er zijn honden die strak onder comando moeten staan, omdat ze een wat wilder karakter hebben, maar dat is niet de schuld van de hond maar van de mens.
Op zondag 6 juli 2003 21:22 schreef Scepsis het volgende:
Sommige rassen zijn gevaarlijk om als een hond te houden, vanwege hun agressie.
quote:Dit is niet waar, de neuslengte is eerst door de topfokkers teruggefokt, toen bleek dat heel populair te zijn bij mensen en toen hebben de broodfokkers het overgepakt....
Op maandag 18 augustus 2003 22:29 schreef bulldogje het volgende:
kijk zoals je zelf al zegt ongezonde hond een engelse bulldog maar de echte liefde fokkers hebben altijd op de juiste neuslengte gefokt dat de broodfokkers dat niet doen verziekt het hele ras ik heb zelf 3 bullen en alle mensen om me heen met bullen hebben deze kwaalen absoluut niet en als je zelf de plooien dagelijks bij houd kunnen ze niet gaan onsteken mijn bullen zijn kerngezond en hebben totaal geen probleem met de ademhaling maar dat komt door fokkers die alleen maar geld willen ontvangen en niet kijken met wat ze fokken want het is nog altijd de mens die het doet en niet de hond zelf.
grt bulldogje
De topfokkers zijn ermee begonnen en hebben het te lang doorgevoerd, tegen beter weten in, tegen het welzijn van het dier in.
De broodfokkers doen het nu nogsteeds want een korte neus vinden heel veel mensen zo schattig staan....
Ik geef ook de hond hier niet de schuld van, zelden zo'n fantastisch ras qua karakter gezien, als je toch soms ziet hondjes met exzeem, ademhalingsproblemen, de hele mikmak en zo vrolijk en zo lief, dat kan je bijna niet begrijpen dat een hond met zoveel problemen nog zo zacht in karakter is en niet sjago word van de ellende aan zijn lijf.
Ik heb gewoon hele slechte ervaringen met engelse bulletjes en hun gezondheid en dan heb ik het niet over eeb enkele hond maar echt heel erg veel, een groot deel van de populatie.
Wbt de dracht, laat mij dan maar een engelse bull zien die op gewone manier gebaart heeft, dat kan niet meer door de bouw van de hond.....
Misschien dat een enkele uitzondering die iets buiten de normale bouw valt het wel red, maar de honden die in de rasbeschrijving vallen qua bouw kunnen niet zelfstandig werpen.
quote:
geen een hond is van nature aggressief, een hond word aggressief gemaakt door de mens, er zijn honden die strak onder comando moeten staan, omdat ze een wat wilder karakter hebben, maar dat is niet de schuld van de hond maar van de mens.
Dit is niet waar, de neuslengte is eerst door de topfokkers teruggefokt, toen bleek dat heel populair te zijn bij mensen en toen hebben de broodfokkers het overgepakt....
De topfokkers zijn ermee begonnen en hebben het te lang doorgevoerd, tegen beter weten in, tegen het welzijn van het dier in.
De broodfokkers doen het nu nogsteeds want een korte neus vinden heel veel mensen zo schattig staan....
Wat ik wil zeggen is: er zijn geen goede of slechte honden. Elk ras heeft wel iets wat niet helemaal goed is. Maar ik vind niet dat je daarom moet gaan verbieden o.i.d. want het zijn inderdaad altijd de baasjes die een hond vals of een gevaar voor de samenleving maken. Ook veroordeel ik mensen heel sterk die hun hond een soort politietraining geven en dat die hond dus kan aanvallen als je een bepaald woord zegt. Een oom van mij heeft een Mechelaar en die heeft dat ook gedaan. Nou ben ik zoiezo niet gek van herders maar ik vind die van hem nog minder omdat hij die trainingen heeft gedaan.
Verder heeft 1 van de jack russels die mijn ouders nu hebben ook een probleem. Die heeft ook een soort voedernijd, als er iets te eten op tafel staat dan kan zij heel vervelend doen en achter de kat aangaan terwijl ze dat normaal nooit doet enz. Verder is ze ook best a-sociaal want ze gromt tegen elke hond die te dichtbij komt, dus ze heeft een steekje los (om het zo maar even te zeggen).
Ik heb dus heel wat rassen gekend en ben ook van plan om over een tijd een eigen hond te kopen en qua opvoeding ben ik heel streng. Mijn vriend daarentegen heeft nog nooit een hond gehad en die wil graag een staffordshire. Ik vind dat dus geen goed idee omdat hij geen ervaring heeft en je wel wat kennis nodig hebt voor zo'n hond. Het wordt dus waarschijnlijk gewoon een 'makkelijk' op te voeden hond.
Verder wil ik zeggen dat ik het helemaal eens ben met Erodome, alles wat hij zegt klopt gewoon. ^0^.
Verder weet ik inderdaad ook dat de meeste bijtincidenten komen van golden retrievers e.d. Is aangetoond.
quote:Ik vind dat dit soort training verboden moet worden van jan de boerenlul...
Ook veroordeel ik mensen heel sterk die hun hond een soort politietraining geven en dat die hond dus kan aanvallen als je een bepaald woord zegt.
Simpel dat honden die voor het leger/politie/ME enzo werken zo opgeleid worden, prima, maar wat moet jan de gewone man met een hond die als wapen kan fungeren?
Die getraind is als wapen dus...
Net zoals je geen wapens mag hebben zonder vergunning vind ik ook dat je geen afgetrainde hond op pakwerk e.d. mag hebben zonder vergunning, je maakt dan van je hond een gericht wapen.
Ik zie het nut er niet van in voor jan de gewone man......
quote:Het staat stoer, ze kunnen opsnijden tegen hun maatjes met hun hond.
Op vrijdag 22 augustus 2003 20:37 schreef erodome het volgende:[..]
Ik vind dat dit soort training verboden moet worden van jan de boerenlul...
Simpel dat honden die voor het leger/politie/ME enzo werken zo opgeleid worden, prima, maar wat moet jan de gewone man met een hond die als wapen kan fungeren?
Die getraind is als wapen dus...
Mijn buren hadden een kruising dalmatier (schat van een hond) tot dat die een jaar of tien was en dement werd. Heeft toen mijn buurvrouw in der been gebeten en is meteen afgemaakt.
Ze hadden nog 2 kleine kinderen lopen dus namen geen risico.
Weet ook van een cocker en een tekkel die dat kregen toen ze oud waren.
Het is net als bij mensen die op oude leeftijd aggresief worden, dat kan bij honden op leeftijd dus ook voorkomen en daar is dus niets tegen tedoen
niet fout dus
[Dit bericht is gewijzigd door Count_Blah op 23-08-2003 10:05]
quote:Ik bedoel dus eigenlijk dat die goed zijn, niet fout.
Op zaterdag 23 augustus 2003 10:03 schreef Double-U het volgende:
Boxers !!!
quote:Wij hebben er 2 gehad. De laatste kon perfect met mensen, ook kleine kinderen. Maar tegenover andere honden was ze heel dominant. Binnen no time stond ze er letterlijk bovenop. Verder perfect karakter. Dat beest kon je alles leren!
Op zaterdag 23 augustus 2003 10:08 schreef Sorella het volgende:
Hebben mijn ouders 13 jaar gehad.
Heerlijke hond totaal niet vals,
Had alleen 1 minpuntje, spelen met andere honden ging altijd goed totdat er 1 begon te grommen dan pakte hij ze.
Ze blijven ontzettend lang speels en zijn heel ondeugend.
Mijn man vind boxers geen leuke honden anders hadden wij nu ook een boxer gehad inplaats vaneen sheltie.
quote:We kunnen onze mannen inruilen voor een man die boxers wel leuk vind
Op zaterdag 23 augustus 2003 10:14 schreef Double-U het volgende:[..]
Helaas vind mijn vriend ze ook niet zo leuk dus komt hier waarschijnlijk ooit een labrador ofzo.
P.S. ik wil een plaatje, kan iemand me vertellen hoe ik dat doe,ik heb al bij profiel gekeken en ik heb alles ingevuld, maar me plaatje doet het nog steeds niet.
quote:klopt niet helemaal... dat wat hier bedoeld wordt is een patella luxatie. Dat is een loszittende knieschijf.. Tijdens het lopen schuift de knieschijf opzij, naast de plaats waar hij eigenlijk hoort te zitten. Door middel van een (erg elegant uitziend) hupje van de hond schuift de knieschijf weer op de goede plaats.
Op zondag 6 juli 2003 22:04 schreef erodome het volgende:
Niet alle jack's hebben dit, het komt overigens ook voor bij yorky'sm dwergpoedels en malthezers.Het is de knieschijf waar het om gaat, de knieschijf springt op slot zeg maar.
Het is een erfelijke afwijking en kan er dus uitgefokt worden, waar de goede fokkers dan ook erg hard mee bezig zijn en de slechte fokkers het vergallen.
Dit komt vooral veel voor bij kleine hondjes zoals terriers.. In een aantal gevallen moet er echt iets aan gedaan worden omdat alles slijt door het steeds verschuiven van de knieschijf. En in andere gevallen is het niet zo ernstig maar kan op latere leeftijd nog wel ernstiger worden.
Van sommige honden vind ik echt dat ze zo 'fout' zijn dat er een fokverbod voor moet komen.. of dat ze minder en op een betere manier worden gefokt..
Zoals bijvoorbeeld de sharpei, die alleen maar last heeft van al die extra huid, makkelijk ontstekingen krijgt etc.. De bulldoggen (engels en frans) die niet normaal kunnen bevallen, problemen hebben met ademhaling en traanbuis etc. en de pekinees, waarvan bij teveel opwinding de oogbal makkelijk uit zijn kas kan schieten doordat die veel te klein zijn..
Zo ook bij katten.. pers > zelfde probleem als bij bulldog
Die dieren worden gefokt omdat sommige mensen ze mooi vinden. Er wordt niet bij nagedacht wat voor problemen het voor het dier op kan leveren. En dan vooral doorfokken omdat ze populair zijn.. zo lang het maar geld op levert!
Ik ben meer overtuigt van 'foute' bazen overigens.
Mensen die een 'fout' ras kiezen zijn fouter dan de hond.
Het zijn - voor zover ik ze tegenkom - over het algemeen mensen die klaarblijkelijk een bepaald image nastreven.
Jammer dat ze daar een hond voor nodig hebben. En als het al zonodig moet - zorg er dan voor dat het dier geen ongeleid projectiel wordt, maar dat het een vriendelijke hond blijft door opvoeding en training op positieve contitionering te baseren.
my two cents....
[Dit bericht is gewijzigd door sarita op 18-11-2003 00:37]
Hondenrassen die gefokt zijn op blinde, ongecontroleerde agressie..
Die moesten echt verboden worden. Die dieren hebben geen waardig bestaan door hun afkomst. En veel belangrijker nog, de veiligheid van de mensen (kinderen!) in hun omgeving wordt bedreigd door hun bestaan.
Dus wat mij betreft, die beesten allemaal zo snel mogelijk laten inslapen en het fokken van zulke honden zeer streng bestraffen.
quote:Geldt dat niet voor alle honden? Golden retrievers staan niet voor niks in de bijt-toptien: onervaren mensen die denken dat een Golden wel kan omdat hij zo'n zacht karakter heeft...tja...het blijft een hond en hij moet wel opgevoed worden en je kunt kinderen nooit alleen laten met een hond...Het beste zou het zijn om een hondenbewijs in te voeren voor alle honden, of zelfs alle dieren...maar dan krijg je weer dat mensen na het halen van het bewijs met het dier kunnen doen wat ze willen....Er moet dus ook stevig gecontroleerd worden en zware straffen op niet handhaving...en daar wringt de schoen...Veerman vindt het nu al teveel geld...
Op zondag 6 juli 2003 22:22 schreef erodome het volgende:[..]
Ik ken veel fila's, ben dan ook een molosserfreak en ik kan je vertellen dat het meer meevalt als je zou denken.
Ook hier geld het ligt aan de baas hoe die ermee omgaat.De fila zal nooit een allemans vriendje worden, maar een flink krat kruid met een kort lontje is hij ook niet.
Een fila is slechte handen is een zeer gevaarlijk wapen, in goede handen is hij te houden, maar niet geschikt voor woonwijken daarin ben ik het met je eens en daarom heb ik geen fila...
Juist om dit soort honden zou ik een hondenbewijs willen zien ontstaan, wil je een hond dan moet je een hondenbewijs halen, voor bepaalde rassen die een speciale aanpak moeten hebben(je moet hiervoor ervaren zijn, weten wat je doet) een hoger hondenbewijs, honden als fila's ook alleen op plekken waar ze kunnen zijn wat ze zijn.
Verbieden heeft geen enkele zin, het enige wat je bereikt is dat de goede fokkers ermee stoppen, juist degene die erg op karakter en gezondheid letten en dat de kloothommels heerlijk doorgaan, zeer gevaarlijk....
En ik ben niet de enige die zit te springen om een hondenbewijs, alle molossereigenaren die ik ken denken er hetzelfde over, de eikels buitenspel zetten die van honden wapens maken en de liefhebbers die er goed mee omgaan hun liefde niet afpakken.
quote:Nonses.........
Op dinsdag 18 november 2003 03:11 schreef sushi-nori het volgende:
Sommige honden (bulldogs, staffordshire terriers, mastino napolitano's enz.) zijn zo'n vreselijke vergaarbak van ontzettend foute genen..Hondenrassen die gefokt zijn op blinde, ongecontroleerde agressie..
Die moesten echt verboden worden. Die dieren hebben geen waardig bestaan door hun afkomst. En veel belangrijker nog, de veiligheid van de mensen (kinderen!) in hun omgeving wordt bedreigd door hun bestaan.
Dus wat mij betreft, die beesten allemaal zo snel mogelijk laten inslapen en het fokken van zulke honden zeer streng bestraffen.
De rassen die je hier opnoemt zijn opzich hele zachte rassen, die bekend staan om hun engelen geduld, liefheid voor kids enz enz enz...
Ze zijn helemaal niet gefokt op blinde agressie, ik weet niet waar je dat fabeltje vandaan hebt, maar dat is niet waar...
Blinde agressie zou te gevaarlijk zijn, stel je hebt een vechthond waarmee je ook daadwerkelijk gaat vechten.
Die honden zijn ontzettend veel geld waard, die wil je dus niet dood hebben, dus als er 1 gewonnen heeft word er ingegrepen en worden ze uit elkaar gehaalt, als de hond dan helemaal blind zou zijn zou je hem er niet afkrijgen, dan zou hij jou ook te pakken nemen.
En een vechthond die een mens bijt word ter plekke afgeschoten...
Overigens heb je geen enkele echte vechthond genoemd...
Daarbij, ik weet niet of je weet wat er met zo'n hond word gedaan voordat hij een echte vechter is?????
Dat is alles behalve leuk, die honden doen dat echt niet voor de lol en hebben als ze gewoon worden opgevoed gewoon een rem, net als iedere andere hond.
Ik heb het bij mijn tosa gezien, ruzie met een doberman(sam liep te klieren bij dat beest, doh komt de hoek om zeilen en klapt vol op die dober, dober vloog in de rondte, ligt op zijn rug, doh baalde wel, want hij had hem gaarne een flink lesje geleerd, maar hij deed helemaal niets meer, behalve wat macho gedrag).
Heb je er enig idee van hoeveel procent van de bijtincidenten van dit soort rassen afkomen?
Mastino, dogo, a. staff(met stamboom, zonder is het een pitt volgens de wet) e.d. verzorgen nog geen 1% van alle bijtincidenten.
Dogo, geen bijtincidenten bekend, niet noemenswaardig iig.
Mastino, sinds een jaar of 10 misschien 5 bijtincidenten.
Amerikaanse staff, met stamboom, laatste 10 jaar, max. 5 bijtincidenten.
Als een staff zo onbetrouwbaar is, waarom worden ze dan gebruikt als blindegeleidehonden en reddingshonden?
Het is dus grove nonses om te zeggen dat die honden onbetrouwbaar zijn, van goede fok af gebeurt er eigenlijk nooit wat, op een enkele uitzondering na die prima te verklaren is.
Hoeveel honden van die rassen ken je eigenlijk?????
Ken je ze van tv en plaatjes, of ken je ze ook in het echt en dan niet van in de verte voorbijgaand, maar echt???
Als er 1 hond is die ik met kids vertrouw(mits gesocialiseert met kids en van goede fok) is het de mastino, dat is zo'n lekkere hond met kinderen.
Hij voelt amper pijn, dus van zich afhappen zal hij echt niet snel doen, ze hebben echt engelen geduld met kids en ze zijn letterlijk dol op kids.
Ze gaan ervoor door het vuur, niemand die aan je kind zal komen met kwade bedoelingen met een mastino in de buurt, het zijn fantastische nanny's...
Zowiezo zijn alle molossers ontzettend kindvriendelijk....
Staffs hebben dat ook, ze zijn erg hard, dus een kind doet ze niet snel pijn.
En ze hebben ontzettend veel humor, echte speelkameraadjes voor kids, iets aan de wilde kant voor hele kleine kids, dat is waar, maar een keer omgegooid worden gaat geen kind dood aan.
Geloof me een teckel, westie, cairn, poedel, zelfs golden bijt eerder een kind als een molosser of een staff, gewoon simpelweg om het feit dat ze veel eerder pijn voelen en schrikken.
De rassen die je hier noemt staan bekend om hun stabiele karakter, ze raken niet snel overstuur, schrikken niet snel, da maakt ze juist zo betrouwbaar.
Het zijn stuk voor stuk heerlijke honden waar ik mijn hand voor in het vuur steek.
Mits goed gefokt en goed opgevoed, maar dat geld voor alle rassen.
Je wil ook geen doorgefokte golden tegen komen....
[Dit bericht is gewijzigd door erodome op 18-11-2003 09:53]
quote:klopt, zo was het idd, tnxxxx voor de uitleg...
Op maandag 17 november 2003 22:45 schreef freaky-me het volgende:[..]
klopt niet helemaal... dat wat hier bedoeld wordt is een patella luxatie. Dat is een loszittende knieschijf.. Tijdens het lopen schuift de knieschijf opzij, naast de plaats waar hij eigenlijk hoort te zitten. Door middel van een (erg elegant uitziend) hupje van de hond schuift de knieschijf weer op de goede plaats.
Dit komt vooral veel voor bij kleine hondjes zoals terriers.. In een aantal gevallen moet er echt iets aan gedaan worden omdat alles slijt door het steeds verschuiven van de knieschijf. En in andere gevallen is het niet zo ernstig maar kan op latere leeftijd nog wel ernstiger worden.
quote:helemaal mee eens pientje! Doch vind ik dat de topicstarter op verscheidene gebieden gelijk heeft. Rassen die niet op een natuurlijke wijze op de wereld kunnen gezet worden en die daarna ook nog eens moeilijkheden hebben zoals ontstoken ogen e.d. vind ik ook heel jammer dat ze daarmee verderfokken
Op maandag 17 november 2003 14:11 schreef Pientje71 het volgende:
ik geloof haast niet wat sommige mensen schrijven...bijvoorbeeld dat honden uitgeroeid zouden moeten worden...je bent hartstikke gek! Er zijn meer mensen die kwaad doen dan honden...moeten ze ons dan ook maar helemaal uitroeien?! Je weet niet wat je zegt!
groetjes marie-jeanne
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |