FOK!forum / Gaming / [Evaluatie] Policy ten aanzien van centrale topics
Strolie75vrijdag 4 juli 2003 @ 13:29
De bedoeling van dit topic is om eens bij de vaste posters van Games te peilen wat hun mening is ten aanzien van het gebruik van centrale topics.

Eerst even een korte samenvatting van de policy die we hanteren ten aanzien van centrale topics:

Roy en ik zijn van mening dat kwaliteit niet ten kosten van kwantiteit moet gaan, dus we willen voorkomen dat goede inhoudelijke posts ondergesneeuwd raken in baggertopics. Onder baggertopics verstaan we dubbele posts, posts met een magere openingspost of posts die gewoon nergens over gaan. Om dit tegen te gaan hebben we een aantal centrale posts geopend. Naar ons idee zijn het er niet zoveel, de verhouding ten opzichte van normale posts ligt ongeveer op 80-20.

Niet alles hoeft overigens in een centraal topic, ben je van mening dat een spel of onderwerp een eigen topic verdient dan kan dit uiteraard. Voorwaarde hierbij is dat de openingspost ruimte biedt voor discussie, het maken van een goede openingspost is de verantwoordelijkheid van de topicstarter, niet van de mod! We kunnen een discussie desnoods bijsturen maar van een drol kunnen we geen appeltaart maken.

Het staat overigens allemaal iets uitgebreider in de FAQ
Games & Consoles FAQ (Laatste Update: 27/06/03)

De belangrijkste centrale topics zijn:

Het PS2-topic
Het grote PS2 topic deel X

Het GC-topic
Het Grote GameCube Topic deel XXXII

Het GBA-topic
Het grote GBA (SP) topic deel 11

De Xbox-topics
XBOX live topic -deel 3-
XBOX deel 33, Met bruut geweld!

Slowchat
The Scumm Bar [Het GAM Café] Deel 2

Problemen met het aan te praat krijgen met games
[centraal] Help hij doet het niet! -deel 1-

Vast zitten in een game
[centraal] Help! Ik zit vast! -deel 1-

Retro
Centraal Verzamel en Reparatie topic, deel 4

Gratis online Games
[Centraal] Post hier al je leuke online games (IE)

Er zijn er nog een paar, maar dit zijn de belangrijkste. Topics over specifieke games die vaak uit tig delen bestaan beschouw ik niet als centrale topics. Die topics zijn meer een verzamelplaats voor mensen die met een bepaalde game bezig zijn. Momenteel zijn er zon 500 mensen met GTA:VC bezig, als die voor elke vraag een apart topic zouden openen zou Games in korte tijd helemaal vol lopen.

Dit beleid houdt in dat we de teugels behoorlijk strak houden, maar het uiteindelijke doel is te voorkomen dat inhoudelijk goede topics ondergesneeuwd raken in een zee van bagger. Mods zijn ook maar mensen, soms maken we fouten en gooien we een topic te snel op slot of lezen we ergens overheen. Zijn users van mening dat hun topic toch bestaanrecht heeft dan kunnen ze dit melden in het FB-topic: [Centraal] Feedback en Zeiktopic GAM Hierbij staat overigens voorop dat users fatsoenlijk reageren en dat tig posts lang doorzeiken over een beslissing geen nut heeft.

Naar ons idee kunnen de meeste vaste users van games zich wel vinden in deze maatregelen en stellen zij het op prijs dat Games een overzichtelijk forum is. Maar we kunnen het mis hebben, vandaar dit evaluatie-topic.

Dus spui hier je mening over de policy in Games!

Bastardvrijdag 4 juli 2003 @ 13:41
Mag ik ook zeggen dat er geen verbetering behoeft te zijn als vast GAM poster?
febstervrijdag 4 juli 2003 @ 13:42
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:41 schreef Bastard het volgende:
Mag ik ook zeggen dat er geen verbetering behoeft te zijn als vast GAM poster?
*Zich bij aansluit*
Bastardvrijdag 4 juli 2003 @ 13:45
Wel cool dat je als mod zoveel mogelijk je users wil plezieren en een open beleid voert waar de user daadwerkelijk inspraak heeft en meedenkt aan het forum. Maar dat puur als kanttekening in dit topic.
gieling.comvrijdag 4 juli 2003 @ 13:45
Ik vind het goed zo
Zooivrijdag 4 juli 2003 @ 13:51
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:29 schreef Strolie75 het volgende:
... maar van een drol kunnen we geen appeltaart maken...
En daar is alles mee gezegd wat mij betrefd. Centrale topics zijn goed. TS is verantwoordelijk voor een fatsoenlijke en mooie OP. Duidelijk en fair.

Ik vind het gewoon prima gaan zoals het nu gaat.

Aanvulling: Alhoewel het nu wel eens hoog tijd wordt dat jullie een xbox aanschaffen.

FluxC5vrijdag 4 juli 2003 @ 13:55
Ik vind het ook heel goed gaan..

Ik ben blij dat je niet meer hoeft te thumbnailen. Ik vind mooie openingspost mooi.. (gek he)

Ga zo door zou ik zeggen!

gieling.comvrijdag 4 juli 2003 @ 14:25
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:55 schreef FluxC5 het volgende:

Ik ben blij dat je niet meer hoeft te thumbnailen. Ik vind mooie openingspost mooi.. (gek he)


Daarom zijn ze ook mooi
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:51 schreef Zooi het volgende:

[..]

En daar is alles mee gezegd wat mij betrefd. Centrale topics zijn goed. TS is verantwoordelijk voor een fatsoenlijke en mooie OP. Duidelijk en fair.

Ik vind het gewoon prima gaan zoals het nu gaat.

Aanvulling: Alhoewel het nu wel eens hoog tijd wordt dat jullie een xbox aanschaffen.


Betaal jij???
Dan wil ik er ook wel een
I.R.Baboonvrijdag 4 juli 2003 @ 15:30
Strolie kent mijn standpunt al, maar jullie nog niet.

IMO is het net iets te streng. Ik heb een hekel aan dubbeltopics en zo, maar ik ben ook niet zo dol op centrale topics. Er moet gewoon een topic over een spel geopend kunnen worden, zonder dat je daar heel veel plaatjes bij hoeft te doen. Dingen als [centraal]voetbalspellen of [centraal]ik zoek een spel vind ik nogal overdreven. Okee, je moet oppassen dat er niet echt voor elk wissewasje een topic geopend wordt, maar het moet wel iets soepeler kunnen.

Verder vind ik dat de mods hier het uitstekend doen, en dat ik daar ook absoluut geen aanmerkingen op heb.

Cheironvrijdag 4 juli 2003 @ 15:33
Die grote XBOX of GC centrale topics vind ik erg ok. Net als de topics voor grote spellen. Wel vind ik dat jullie het af en toe te ver doordrijven, alsof er ongelukken gebeuren als er een topic staat dat heeeel misschien ergens anders in past. Niet iets waar ik me echt druk om kan maken, maar het valt af en toe op.

*lurkt verder*

overigens, algemeen ->

I.R.Baboonvrijdag 4 juli 2003 @ 15:44
Even de slotjes door te kijken, en ik vind dat [Game] Schippers van de Kameleon! b.v. niet gesloten had hoeven te worden. Niemand gaat zo'n gratis games topic zoeken om over dat spel te kunnen praten, en zo'n eigen topic is gewoon geinig zonder dat het meteen een forum vervuilt. Vind ik dan.
Lexievrijdag 4 juli 2003 @ 16:02
Op zich vind ik dat er goed gemodereerd wordt. Centrale topics voor een spel vind ik best, en ook de centrale topics voor de consoles vind ik goed geregeld. Zo voorkom je dat er drie topics over hetzelfde spel lopen. Maar hier mag wel van afgeweken worden als er een nieuw topspel, zoals bijvoorbeeld Zelda uitkomt.
Waarom? Als je dan alles in een centraal Zelda-topic stopt, komen er een hoop mensen vragen hoe ze verder moeten in het spel. Resultaat: een hoop spoilers, die niet altijd even duidelijk aangegeven worden. Dus zeker als een spel net uit is, vind ik wel handig als er een tweede hints en tips-topic loopt.
Voor de p.c. ligt dat dan weer ietsje moeilijker, omdat je moeilijk een centraal p.c.-games topic kunt openen. Daarom vind ik, dat je topics over p.c.-games best wel even open kunt laten. Als het een bagger- of onbekend spel is, dan bloedt het vanzelf wel dood voordat de tweede pagina bereikt is. Zodra men het topic gaat misbruiken voor slowchat mag er van mij zo snel mogelijk een slotje op.
topics die niet specifiek over games gaan, maar meer over het gebeuren eromheen, zoals het werken in de gamesindustrie, verdienen ook een kans vind ik, ook als de openingspost niet zo mooi is. Een topic kan ook in kwaliteit groeien na een tijdje. Gebeurt dat niet, dan gooi maar dicht.
Maar ik vind wel dat je het topic even een kans moet geven, en niet meteen dicht moet gooien. Het kan best dat deze discussie pas na een aantal posts op gang komt, en ik vind dat je het topic deze kans best mag gunnen.

Maar voor de rest vind ik het allemaal prima hoor

mvtvrijdag 4 juli 2003 @ 16:30
Ik ben het meer met I.R.Baboon en Lexie eens.

De games topicreeksen blijken te bestaan bij de gratie van de mods. Als je een topic opent over een spel dan wordt er al snel gewezen naar centrale topic, vooral als de openingspost niet bijster sterk is. Vaak zie ik dat een nieuwe gamesreeks start vanuit de post "Goh, dat zou een mooie openingspost zijn voor ...." terwijl een ander topic over dat spel al eens gesloten is. De spontaniteit vervalt zo.

Ook van de spoilertopics vind ik beter dat die gescheiden blijven van de topics over de game zelf. Zelda is daar een enorm mooi voorbeeld van. Sinds het spoilertopic verviel verviel ook het Zelda topic in een "hoe moet dit, hoe moet dat" topic. Erg jammer.

Overigens ben ik het niet eens met de 80-20 verdeling die er nu schijnt te zijn. De gamestopics zijn in mijn ogen wel zeker centrale topics. Vragen over het niet aan de praat kunnen krijgen worden al snel gesloten en wordt er verwezen naar het topic van dat spel en ook add-ons topics worden gesloten en verwezen naar het topic van het originele spel (raar trouwens dat er nog steeds een Counterstrike topic loopt, tis immers een md van Half-Life). Vaak zijn dat dus oudere topics waar iedereen alles al gezegt heeft en je niet zomaar iemand meer warm kan maken voor de add-on, terwijl dit wel een enorme add-on is (In dit geval gaat het over Warcraft 3 Frozen Throne. Het nodigt veel minder uit.)

En nog iets om over te zeiken

quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:29 schreef Strolie75 het volgende:
De bedoeling van dit topic is om eens bij de vaste posters van Games te peilen wat hun mening is ten aanzien van het gebruik van centrale topics.
Dit is natuurlijk wel een HELE foute uitspraak. Alsof je pas wat te vertellen hebt als je hier veel post.
Belangrijker is om te weten hoe mensen die hier niet posten het vinden. Lurken die alleen maar?? Komen die helemaal niet vanwege de vele centrale topics en gamesreeksen?? Of interesseren die zich totaal niet voor het Games forum. Als je een groot publiek wilt aanspreken moet je niet alleen weten wat er speelt onder de mensen die er komen, maar vooral onder de mensen die er niet komen.

Persoonlijk gezegt staat het hele gamesforum me meer en meer tegen, juist door de overkill aan moderatie en hokjesgeest. Ik kan wel zeggen dat vroeger alles beter was, maar toen hier nog de DIG sfeer hing (met Tijn en Raven als mod) vond ik het veel pretiger om zomaar wat over games te lullen dan nu.

Vagere_Heinvrijdag 4 juli 2003 @ 17:29
Ik denk dat het forum- en modereerbeleid goed in elkaar zit. Ik kom sporadisch wel eens op andere fora en doorgaans zie ik een ongeorganiseerde zooi waardoor ik al geen zin heb om te beginnen met lezen. Een streng beleid stimuleert dat er structuur in de onderwerpen komt waardoor ik goed in staat ben om per interessegebied de interessante posts te volgen. Misschien lullig voor users die niet meteen een antwoord krijgen doordat de kwestie die ze kwijtwillen niet levensgroot onder de aandacht van iedereen in GAM gebracht wordt maar wel ideaal (hoop ik! Zie laatste regel van deze post) voor het overgrote deel van de users van dit forum die hier komen voor informatie: de lurkers (waar toch te weinig aan gedacht wordt in dit soort discussies).
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 16:02 schreef Lexie het volgende:
*knip*
topics die niet specifiek over games gaan, maar meer over het gebeuren eromheen, zoals het werken in de gamesindustrie, verdienen ook een kans vind ik, ook als de openingspost niet zo mooi is. Een topic kan ook in kwaliteit groeien na een tijdje. Gebeurt dat niet, dan gooi maar dicht.
Maar ik vind wel dat je het topic even een kans moet geven, en niet meteen dicht moet gooien. Het kan best dat deze discussie pas na een aantal posts op gang komt, en ik vind dat je het topic deze kans best mag gunnen.

Maar voor de rest vind ik het allemaal prima hoor


Een interessante gedachte, waar ik nog even geen mening over heb. Enerzijds kan het wel interessante discussies opleveren waar je wat uit kunt leren maar anderzijds merk ik steeds weer hoe ontzettend niet-stimulerend zo'n slechte openingspost werkt, waarbij de eerste 10 reacties dan wel een "_O_"-reactie opleveren dan wel een vraag, waardoor het allemaal erg onoverzichtelijk wordt. De discussietopics die wél met een uitgebreide openingspost starten lopen naar mijn mening vaker goed (de topics "ouder worden en games" en de warez-discussie vond ik daar goede voorbeelden van)

De eerste gedachten die bij me opkomen zijn:
- testperiode invoeren om te kijken of het interessante topics oplevert
- compromis: de topics op slot gooien met de standaardmededeling dat ze weer open kunnen gaan als de openingspost wat uitgebreid wordt? (zoals nu ook wel vaker gebeurt nadat users in het feedback-topic hun zaak aanhangig gemaakt hebben).

quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 16:30 schreef mvt het volgende:
*knip*
Belangrijker is om te weten hoe mensen die hier niet posten het vinden. Lurken die alleen maar?? Komen die helemaal niet vanwege de vele centrale topics en gamesreeksen?? Of interesseren die zich totaal niet voor het Games forum. Als je een groot publiek wilt aanspreken moet je niet alleen weten wat er speelt onder de mensen die er komen, maar vooral onder de mensen die er niet komen.
Ik ben het wel eens met mvt. Lurkers : registreer je en laat ook wat horen.
Strolie75vrijdag 4 juli 2003 @ 17:39
mvt, met vaste Games-users bedoel ik de mensen die in Games posten en lurken, geen kliek ofzo. Rest van het verhaal reageer ik zo wel op. Maar ik kan wel zeggen dat ik me grotendeels kan vinden in het betoog van IR en lexie.
Strolie75vrijdag 4 juli 2003 @ 18:02
Even iets uitgebreider antwoord:

I.R.
Je hebt gelijk wat [Game] Schippers van de Kameleon! betreft, deze was te snel op slot en had gewoon open moeten blijven. Zoals ik al zei, ook wij maken af en toe fouten. En dat voetbalspel, ik kan me herinneren dat net rond die tijd iemand een topic had geopend over oude voetbalgames. Jou topic was wat dat betreft een beetje dubbelop.

En een openingspost hoeft echt niet super uitgebreid, gewoon even kort aangeven waar het spel over gaat een een paar plaatjes zodat iedereen zich er een voorstelling van kan maken. Als het een oud spel betreft is het misschien ook leuk om aan te geven waarom jou dat spel, na zoveel jaren nog steeds boeit.

Lexie
Zelda in tweeën splitsen ivm met het spoileren was een noodgreep aangezien de game veel eerder in de VS uitkwam en sommige mensen hem al hadden. Als er weer een spoilergevoelig spel uitkomt zullen we dat zeker nog eens doen. Maar het is tijdelijk, we hebben achter de schermen gevraagd of het mogelijk is om zogenaamde spoilertags te gebruiken (dus een lap tekst zwart maken, als je met je muis de tekst selecteerd wordt het wel zichtbaar) en er wordt aan gewerkt!

Er is een centraal PC topic, maar dat is meer bedoeld voor nieuws en geruchten. Aparte PC Games topics zullen altijd een kans krijgen, mits voorzien van een goede openingspost. En daarmee komen we meteen op het punt dat we van mening verschillen. Ik vind dat wanneer iemand een topic opent, zeker over een serieus onderwerp hij moet zorgen dat de openingspost in orde is. Is dit niet het geval dan zal ik zo'n topic op slot gooien, want zoals Vagere_Hein al aangaf, een slechte openingspost lokt alleen "bagger" posts uit. Dat is bij een gametopic misschien niet zo erg maar voor een wat serieuzer onderwerp is het funest.

Ik ben wel bereid gametopics een 2e kans te geven, dus niet meteen op slot gooien maar de Topicstarter de kans geven een mooiere openingspost te maken.

mvt
De games-topics zijn geen centrale topics, zo hebben naast BF1942 ook twee BF mods een eigen topic, dat geld voor meer mods en add-ons. Waarom heeft CS geen apart topic? Simpel, niemand speelt HL meer dus kunnen die twee topics wel gecombineerd worden. Dat geld ook voor bijvoorbeeld Warcraft en MOH, over het oorspronkelijke spel was iedereen al lang uitgepraat, dus kan men in hetzelfde topic vrolijk verder over de uitbreiding. Overigens kijk ik daar zeker kritisch naar, als het oorspronkelijke spel en een mod beiden populair blijven krijgen ze gewoon een eigen topic (zie BF1942).

mvtvrijdag 4 juli 2003 @ 19:25
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 17:39 schreef Strolie75 het volgende:
mvt, met vaste Games-users bedoel ik de mensen die in Games posten en lurken, geen kliek ofzo. Rest van het verhaal reageer ik zo wel op. Maar ik kan wel zeggen dat ik me grotendeels kan vinden in het betoog van IR en lexie.
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:29 schreef Strolie75 het volgende:
De bedoeling van dit topic is om eens bij de vaste posters van Games te peilen wat hun mening is ten aanzien van het gebruik van centrale topics.
Strolie75vrijdag 4 juli 2003 @ 19:27
Zucht gaan we inhoudelijk verder of val je over een woord? Ik heb het toch toegelicht of niet?
mvtvrijdag 4 juli 2003 @ 19:43
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 18:02 schreef Strolie75 het volgende:
Even iets uitgebreider antwoord:

I.R.
En een openingspost hoeft echt niet super uitgebreid, gewoon even kort aangeven waar het spel over gaat een een paar plaatjes zodat iedereen zich er een voorstelling van kan maken. Als het een oud spel betreft is het misschien ook leuk om aan te geven waarom jou dat spel, na zoveel jaren nog steeds boeit.


Waarom?? Waarom moet je meteen met veel dingen aankomen en plaatjes plaatsen als je het niet kan vinden, vraagt of iemand het het kent, of wat dan ook. Niet elk topic hoeft voor mij een feest voor het oog te zijn. Als je dat eist krijg je dus dat vele users geen zin meer hebben om wat te openen. Bijvoorbeeld
Driver 3
Voorlopig heb ik de topicopener nog niets zien posten (naast het feit dat je hem naar het verkeerde topic verwijst (om maar weer terug te komen op de centrale topic)
quote:
mvt
De games-topics zijn geen centrale topics, zo hebben naast BF1942 ook twee BF mods een eigen topic, dat geld voor meer mods en add-ons. Waarom heeft CS geen apart topic? Simpel, niemand speelt HL meer dus kunnen die twee topics wel gecombineerd worden. Dat geld ook voor bijvoorbeeld Warcraft en MOH, over het oorspronkelijke spel was iedereen al lang uitgepraat, dus kan men in hetzelfde topic vrolijk verder over de uitbreiding. Overigens kijk ik daar zeker kritisch naar, als het oorspronkelijke spel en een mod beiden populair blijven krijgen ze gewoon een eigen topic (zie BF1942).
Dan bloed zo'n topic toch gewoon dood, net als overal op het forum. Maar waarom zou je het in hemelsnaam niet toelaten?? En topic hoeft echt niet een minimum aantal posts te hebben, het kan eens een tijdje op de plank blijven liggen tot er weer iemand langs komt. Zo gaat het ook in C&H en K&L, om maar twee subfora op te noemen. Niets mis mee.

En over het wel of niet centraal zijn van gametopics?? Lees eens je eigen sluitposts.
bijvoorbeeld : GTA ViceCity - De auto's!
Daarnaast hebben 9 vd 10 gamestopic de tag [centraal] in hun titel. En als je topics sluit omdat er een topic over dat spel is dan neem ik aan dat je alles CENTRAAL wilt houden. Dat je ze niet zo noemt is misschien wat anders, het zijn wel centrale topics.

#ANONIEMvrijdag 4 juli 2003 @ 19:44
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 15:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Even de slotjes door te kijken, en ik vind dat [Game] Schippers van de Kameleon! b.v. niet gesloten had hoeven te worden. Niemand gaat zo'n gratis games topic zoeken om over dat spel te kunnen praten, en zo'n eigen topic is gewoon geinig zonder dat het meteen een forum vervuilt. Vind ik dan.
Inderdaad, het mag best wel een beetje losser. Of de database moet bijna vol zijn of zo.
mvtvrijdag 4 juli 2003 @ 19:46
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 19:27 schreef Strolie75 het volgende:
Zucht gaan we inhoudelijk verder of val je over een woord? Ik heb het toch toegelicht of niet?
Ik ga toch inhoudelijk in op je post. Tering zeg. Als jij eerst zegt dat je van alle posters een reactie wilt en dit opeens ontkent dan wijs ik je op je woorden. Das een puur inhoudelijk reactie. Anders edit je je openingspost maar, aangezien je nogal veel waarde hecht aan een goede openingspost
Strolie75vrijdag 4 juli 2003 @ 19:49
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 19:43 schreef mvt het volgende:
Waarom?? Waarom moet je meteen met veel dingen aankomen en plaatjes plaatsen als je het niet kan vinden, vraagt of iemand het het kent, of wat dan ook.
Hierin verschillen wij dus van mening, ik vind dat de topicstarter best wat moeite kan doen. En zo moeilijk is het niet om wat meer info over een spel te vinden. Het kost in elk geval minder moeite dan er eindeloos over door te zeuren in FB.

Ik kan het topic inderdaad wel open laten en dood laten bloeden, maar dat raakt de topiclijst wel ontzettend vervuild, iets wat ik juist wil voorkomen.

quote:
Daarnaast hebben 9 vd 10 gamestopic de tag [centraal] in hun titel. En als je topics sluit omdat er een topic over dat spel is dan neem ik aan dat je alles CENTRAAL wilt houden. Dat je ze niet zo noemt is misschien wat anders, het zijn wel centrale topics.
Ik verzin die titels niet, voor een gametopic hoeft echt geen "centraal" te worden geplakt. Als ik het zie haal ik het meestal weg.
Strolie75vrijdag 4 juli 2003 @ 19:52
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 19:46 schreef mvt het volgende:
Ik ga toch inhoudelijk in op je post. Tering zeg. Als jij eerst zegt dat je van alle posters een reactie wilt en dit opeens ontkent dan wijs ik je op je woorden. Das een puur inhoudelijk reactie. Anders edit je je openingspost maar, aangezien je nogal veel waarde hecht aan een goede openingspost
Misschien kun je ook normaal proberen te reageren? Ik bedoel dat alle mensen die in games posten of meelezen welkom zijn om te reageren. Als je regelmatig hier leest of post ben je in mijn ogen een "vaste" user.
mvtvrijdag 4 juli 2003 @ 20:00
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 19:49 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Hierin verschillen wij dus van mening, ik vind dat de topicstarter best wat moeite kan doen. En zo moeilijk is het niet om wat meer info over een spel te vinden. Het kost in elk geval minder moeite dan er eindeloos over door te zeuren in FB.


Als je niet alles weet, of als je meer met een vraag komt, ipv met een antwoord, dan kan je geen topic van 10 kantjes openen.

Dat is wat je zo bevorderd, topics die nu geopend worden zijn steeds meer topics waarin 1 persoon preekt, de waarheid bied en eventueel wat discussie mogelijk is, maar de openingspost, "de waarheid", blijft bestaan. Het lijkt alsof je niet meer als een niet expert op het gebied van games wat kan openen, juist omdat je geen top openingspost kan maken.
Hier door krijg je een steeds kleiner groepje die wat opend, maar de rest heeft er al geen zin meer in.

Misschien is dat niet de waarheid, maar dat is wel het gevoel wat ik er van krijg

quote:
Ik kan het topic inderdaad wel open laten en dood laten bloeden, maar dat raakt de topiclijst wel ontzettend vervuild, iets wat ik juist wil voorkomen.
Wat is het probleem dan?? Alsof een topic dagenlang in de topiclijst blijft staan?? Ik kan het je nog sterker vertellen : De slotjes gaan tot een verder tijdstip terug dan de topics die NIET op slot zijn gegaan. Ik moet nu al scrollen voor topics langer dan 3 uur geleden. Lijstvervuiling zal nooit zo'n groot probleem zijn als je nu schetst.
quote:
Ik verzin die titels niet, voor een gametopic hoeft echt geen "centraal" te worden geplakt. Als ik het zie haal ik het meestal weg.
En dan gaat het nieteens om de naam, het gaat om het gevoel, juist doordat alle topics gesloten worden die ook maar iets te maken hebben met een spel worden of naar het betreffende topic verwezen, ook al gaat het in die topics totaal niet over wat er in het nieuwe topic staat. Dat gevoel wat dat uitstraalt is een enorme hokjesgeest. Dan maakt het niet uit of er wel of niet centraal voor staat, het is gewoon een centraal topic. En juist dat gevoel is voor velen beklemmend en nekt alle creativiteit om tot een topic te komen. Vooral als het afwijkt van het standaardformat van een GAM topic
mvtvrijdag 4 juli 2003 @ 20:04
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 19:52 schreef Strolie75 het volgende:
Als je regelmatig hier leest of post ben je in mijn ogen een "vaste" user.
zeg dan ook in je openingspost dat je dit vraagt aan iedereen die in GAM komt ipv post.
Subtiel verschil, maar meer mensen voelen zich dan aangesproken.
Notorious_Royvrijdag 4 juli 2003 @ 20:22
Pfff. Niet echt lekker getimed dit. Ik heb het kei druk

Ik zal morgen alles doornemen. Verder vind ik het op dit moment natuurlijk wel ok, maar zoals iedereen wel weet sta ik altijd open voor kritiek, mits dat ook goed geformuleerd is (zie bijv Lexie)

mbnvrijdag 4 juli 2003 @ 21:20
Ik ben niet zo'n supergamer. Ik heb een PS2 en kijk hier wel eens wat rond. Wat me tegenhoudt om een nieuw topic te openen is dat mijn vorige poging meteen werd dichtgegooid. Als ik een vraagje heb over iets met betrekking tot de PS2 wil ik niet meteen in het centrale topic hoeven posten. Ten eerste omdat mijn ervaring is dat in zo'n centraal topic sneller over een vraag heen wordt gekeken en ten tweede omdat mensen met een zelfde vraag het later nooit terug kunnen vinen.
Bij spelletjes vindt ik eht best wel lastig dat er centrale topics zijn, omdat ik vaak spelletjes vaak pas later koop en in zo'n topic het einde van een spel al uitvoerig wordt besproken.
Die centrale topics maken het voor mij geen aantrekkelijk forum om in te lezen of posten. Ik zie wel in dat het voor de vaste bezoekers wel aantrekkelijk is.
Strolie75vrijdag 4 juli 2003 @ 21:45
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 20:00 schreef mvt het volgende:
Als je niet alles weet, of als je meer met een vraag komt, ipv met een antwoord, dan kan je geen topic van 10 kantjes openen.

Dat is wat je zo bevorderd, topics die nu geopend worden zijn steeds meer topics waarin 1 persoon preekt, de waarheid bied en eventueel wat discussie mogelijk is, maar de openingspost, "de waarheid", blijft bestaan. Het lijkt alsof je niet meer als een niet expert op het gebied van games wat kan openen, juist omdat je geen top openingspost kan maken.
Hier door krijg je een steeds kleiner groepje die wat opend, maar de rest heeft er al geen zin meer in.

Misschien is dat niet de waarheid, maar dat is wel het gevoel wat ik er van krijg


Hallo, overdrijven is ook een vak! De waarheid verkondigen, dit is games hoor! Hier, een voorbeeld van een topic die ik zelf heb gemaakt, openingspost bied wat informatie en screenshots (geen 10 kantjes). Heeft me ongeveer 5 minuten gekost om te maken.

[PC] Hidden & Dangerous 2

Strolie75vrijdag 4 juli 2003 @ 22:01
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 21:20 schreef mbn het volgende:
Ik ben niet zo'n supergamer. Ik heb een PS2 en kijk hier wel eens wat rond. Wat me tegenhoudt om een nieuw topic te openen is dat mijn vorige poging meteen werd dichtgegooid. Als ik een vraagje heb over iets met betrekking tot de PS2 wil ik niet meteen in het centrale topic hoeven posten. Ten eerste omdat mijn ervaring is dat in zo'n centraal topic sneller over een vraag heen wordt gekeken en ten tweede omdat mensen met een zelfde vraag het later nooit terug kunnen vinen.
Bij spelletjes vindt ik eht best wel lastig dat er centrale topics zijn, omdat ik vaak spelletjes vaak pas later koop en in zo'n topic het einde van een spel al uitvoerig wordt besproken.
Die centrale topics maken het voor mij geen aantrekkelijk forum om in te lezen of posten. Ik zie wel in dat het voor de vaste bezoekers wel aantrekkelijk is.
Probleem is dat er waarschijnlijk een paar honder users zijn die een PS2 hebben en allemaal zo'n beetje dezelfde games spelen. Als die allemaal voor elke vraag een topic gaan openen is de topiclijkst zo vol.

Als je een vraag hebt moet je hem in het centrale PS2-topic plaatsen. Daar zitten alle expert en ik weet zeker dat wanneer je je vraag goed formuleert je vrij snel antwoord zult hebben. Maar het is hier nu eenmaal een forum, je bent afhankelijk van andere mensen en kunt dus niet verwachten dat je binnen 5 sec. antwoord krijgt.

En, zoals gezegd, het plaatsen van spoilers wordt binnenkort opgelost door spoilertags.

mvtvrijdag 4 juli 2003 @ 22:17
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 22:01 schreef Strolie75 het volgende:


En, zoals gezegd, het plaatsen van spoilers wordt binnenkort opgelost door spoilertags.


Afgaande van vorige veranderingen aan Topix kan dit nog een tijdje duren. Tot die tijd zou het weer in ere herstellen van spoilertopics bij bepaalde games een welkome aanvulling zijn
Strolie75vrijdag 4 juli 2003 @ 22:23
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 22:17 schreef mvt het volgende:
Afgaande van vorige veranderingen aan Topix kan dit nog een tijdje duren. Tot die tijd zou het weer in ere herstellen van spoilertopics bij bepaalde games een welkome aanvulling zijn
a. Dat duurt niet meer zo heel lang, is een redelijk simpele handeling (tenminste dat is mij verteld).
b. Indien nodig zullen er inderdaad spoilertopics komen.
Swetseneggervrijdag 4 juli 2003 @ 22:29
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 19:52 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Misschien kun je ook normaal proberen te reageren? Ik bedoel dat alle mensen die in games posten of meelezen welkom zijn om te reageren. Als je regelmatig hier leest of post ben je in mijn ogen een "vaste" user.


Vreemd, gisteren werd ik anders nog als no regular betiteld.
Vagere_Heinvrijdag 4 juli 2003 @ 22:32
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 22:01 schreef Strolie75 het volgende:

[..]
*knip*
En, zoals gezegd, het plaatsen van spoilers wordt binnenkort opgelost door spoilertags.


Ik kan niet wachten op de irritaties die het niet gebruiken van zo'n functionaliteit met zich mee gaat brengen
Strolie75vrijdag 4 juli 2003 @ 22:33
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 22:32 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ik kan niet wachten op de irritaties die het niet gebruiken van zo'n functionaliteit met zich mee gaat brengen
Je hebt altijd mensen die te stom zijn om zoiets te gebruiken. Ik zal in elk geval blij zijn als die functionaliteit er, ook in FTR trouwens.
mvtvrijdag 4 juli 2003 @ 23:13
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 21:45 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Hallo, overdrijven is ook een vak! De waarheid verkondigen, dit is games hoor! Hier, een voorbeeld van een topic die ik zelf heb gemaakt, openingspost bied wat informatie en screenshots (geen 10 kantjes). Heeft me ongeveer 5 minuten gekost om te maken.

[PC] Hidden & Dangerous 2


eindelijk een pc waar de verbinding niet wegklapt als je op verzenden drukt

Soms moet je idd overdreven zijn om een punt duidelijk te maken. Je hebt 3 soorten gebruikers de gebruikers die willen informeren en vaak al tig websites aflopen en gewoon als eerste alle nieuwtjes hier willen posten, de gebruikers die geinformeerd willen worden en niet al die sites aflopen, maar dat hier doen. En je hebt nog een restgroep. De modders, de mensen met problemen en noem maar op.

Door de openingspost eis zal er voor de 2e groep bijna geen mogelijkheid zijn om wat te openen, vaak wordt er verwezen naar een topic wat maar deels met de vraag te maken heeft. Juist door het strak centraliseren kan je niet het hele spectrum dekken en vallen er vel buiten de boot. Vooral als die om wat voor rede dan ook geen grote openingspost met een verhaal over een game en plaatjes kunnen posten.

De 3e groep valt al helemaal af qua topics openen. Ook hier word bijna altijd (verkeerd) verwezen.

Uiteindelijk vervreemd je een groot deel van je een deel van je potentiele userbase en verval je in kliekjesvorming.

mvtvrijdag 4 juli 2003 @ 23:18
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 22:23 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

a. Dat duurt niet meer zo heel lang, is een redelijk simpele handeling (tenminste dat is mij verteld).


Dat is het ook, maar Jorma heeft ergens half April gezegt dat hij het onder de aandacht bij de devvers zou brengen. Al een flinke tijd geleden. Ik persoonlijk zie die tag nog niet zo snel komen, maar dat is omdat ik een beetje pessimistisch ben over de snelheid van ontwikkelingen in Topix. Maar ik zie de spoilertopics weer graag terugkomen.
I.R.Baboonvrijdag 4 juli 2003 @ 23:55
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 18:02 schreef Strolie75 het volgende:
Even iets uitgebreider antwoord:

I.R.
Je hebt gelijk wat [Game] Schippers van de Kameleon! betreft, deze was te snel op slot en had gewoon open moeten blijven. Zoals ik al zei, ook wij maken af en toe fouten. En dat voetbalspel, ik kan me herinneren dat net rond die tijd iemand een topic had geopend over oude voetbalgames. Jou topic was wat dat betreft een beetje dubbelop.

En een openingspost hoeft echt niet super uitgebreid, gewoon even kort aangeven waar het spel over gaat een een paar plaatjes zodat iedereen zich er een voorstelling van kan maken. Als het een oud spel betreft is het misschien ook leuk om aan te geven waarom jou dat spel, na zoveel jaren nog steeds boeit.


Nou ja, daar kan ik me dan wel weer in vinden. 1 regel is inderdaad niks.

Overigens vind ik dat een [centraal]voetbalspel topic ook wel een toegevoegde waarde heeft, aangezien je daar de verschillende spellen tegen elkaar af zou kunnen wegen en zeggen wat het beste spel ooit is of welke elementen uit verschillende spellen gecombineerd zouden moeten worden of zo. Als mensen dat gaan doen in een topic dat aan een spel gewijd is is dat ook heel irritant.

I.R.Baboonvrijdag 4 juli 2003 @ 23:56
En spoilertags zijn idd een must want ik heb heel veel zeldatopics moeten missen doordat ik zonder voorkennis bezig wilde.
Vagere_Heinvrijdag 4 juli 2003 @ 23:57
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 23:13 schreef mvt het volgende:

[..]

eindelijk een pc waar de verbinding niet wegklapt als je op verzenden drukt

Soms moet je idd overdreven zijn om een punt duidelijk te maken. Je hebt 3 soorten gebruikers de gebruikers die willen informeren en vaak al tig websites aflopen en gewoon als eerste alle nieuwtjes hier willen posten, de gebruikers die geinformeerd willen worden en niet al die sites aflopen, maar dat hier doen. En je hebt nog een restgroep. De modders, de mensen met problemen en noem maar op.

Door de openingspost eis zal er voor de 2e groep bijna geen mogelijkheid zijn om wat te openen, vaak wordt er verwezen naar een topic wat maar deels met de vraag te maken heeft. Juist door het strak centraliseren kan je niet het hele spectrum dekken en vallen er vel buiten de boot. Vooral als die om wat voor rede dan ook geen grote openingspost met een verhaal over een game en plaatjes kunnen posten.


Als groep 2 inderdaad weinig vernieuwends te melden heeft dat aanleiding geeft tot het informeren van heel GAM/ tot het uitnodigen van een GAM-brede discussie, dan is het toch geen probleem dat ze in centrale topics posten?
quote:
De 3e groep valt al helemaal af qua topics openen. Ook hier word bijna altijd (verkeerd) verwezen.
Ik kom nu al een hele tijd de misvatting tegen dat er geen nieuwe topics gemaakt mogen worden. Ze mogen wel gemaakt worden, alleen moeten ze een meerwaarde hebben. In het geval van development-topics kun je hieraan denken: pics van eigengemaakt werk, dus geen links naar een site waar je je eigen producten promoot, uitleg over gebruikte tools/programmatuur, wijze waarop het aangepakt is, waarom heb je bepaalde zaken op een bepaalde manier aangepakt. Het is wel ff wat moeite maar uiteindelijk creeër je een meerwaarde voor jezelf én voor het forum (en als ik de reacties van iedereen zo lees dan is dat wat iedereen wil). Hieraan wil ik tenslotte toevoegen dat je beheersing van het Nederlands los staat van of je een verhaaltje kunt typen.

Wat betreft het verkeerd verwijzen is al aangegeven dat er de bereidheid is om vanaf nu de topicstarters een waarschuwing te geven omtrent de openingspost.

quote:
Uiteindelijk vervreemd je een groot deel van je een deel van je potentiele userbase en verval je in kliekjesvorming.
Dat weet ik niet (wat betreft vervreemden). De afweging is of je een sub-forum wilt hebben waar het overzicht minder is, maar waar wel iedereen kan doen waar hij zin in heeft (binnen bepaalde grenzen) tegenover een sub-forum waar de structuur en het makkelijk kunnen vinden van gelijkgestemden voorop staat, maar waar je niet zo snel een topic kunt openen.

Het is en blijft natuurlijk een afweging die gemaakt wordt en op zich vind ik het wel een gedachte waard of er te meten valt hoeveel users er posten binnen GAM en of hier een positieve of negatieve trend in te ontdekken valt. Op GOT zie ik bijvoorbeeld hele gebruikersstatistieken; vraag aan de mods (of een betrokken user, want het is gewoon PHP): is dat hier te realiseren?

Furbyzaterdag 5 juli 2003 @ 00:08
Nou, neem wat bekende spellen die ieder op internet meerdere complete fora hebben zoals Quake, Unreal, Diablo of Warcraft bv en die gaan we hier in centrale topics frotten. Dan zit je in feite complete fora in 1 draadje te stoppen en dat werkt remmend want je kan geen 30 discussies uit 1 topic destilleren tenzij je werkeloos en een slaapstoornis hebt. Ik neem niet eens de moeite meer hier als ik weer eens een draadje zie met een slot en een verwijzing naar een centraal topic.

Ik neem trouwens niet eens meer zoveel moeite voor dit sub forum trouwens.

mvtzaterdag 5 juli 2003 @ 00:17
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 23:57 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Als groep 2 inderdaad weinig vernieuwends te melden heeft dat aanleiding geeft tot het informeren van heel GAM/ tot het uitnodigen van een GAM-brede discussie, dan is het toch geen probleem dat ze in centrale topics posten?


Waarom moet er persé een brede discussie ontstaan. Een succesvol topic hoeft niet persé 10 delen lang te zijn. Waarom zouden ze dan in een centraal topic moeten posten? De beste topics die ik voorbij heb zien komen zijn topics die tegenwoordig best wel onder een centraal topic hadden gekunt, maar dat indertijd niet zijn geplaatst wegens het "gebrek" aan centralisering.

En ook buiten GAM zie ik dat topics vanuit groep 2 vaak enorm interessant zijn. Vanuit een vraag krijg je een veel originelere invalshoek dan vanuit groep 1.

quote:
Ik kom nu al een hele tijd de misvatting tegen dat er geen nieuwe topics gemaakt mogen worden.
Tis niet dat het niet mag, het vaste format schrikt originaliteit en anders gestemde topics af.
quote:
Dat weet ik niet (wat betreft vervreemden). De afweging is of je een sub-forum wilt hebben waar het overzicht minder is, maar waar wel iedereen kan doen waar hij zin in heeft (binnen bepaalde grenzen) tegenover een sub-forum waar de structuur en het makkelijk kunnen vinden van gelijkgestemden voorop staat, maar waar je niet zo snel een topic kunt openen.
Mijns inziens is het te ver doorgeschoten naar de kant van het structureren, waardoor het voor de mensen die het die kant op gestuurt hebben enorm acceptabel is, maar voor anderen het enorm afschrikt.

Maarja, ik stop de discussie even , voordat ik teveel domineer. Tijd voor anderen om hun meing te geven. Hopelijk vooral mensen die NIET posten, maar vooral lurken. Waarom die niet posten, dat vind ik pas interessant om te weten.

Vagere_Heinzaterdag 5 juli 2003 @ 00:26
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 00:17 schreef mvt het volgende:

*knip*
Maarja, ik stop de discussie even , voordat ik teveel domineer. Tijd voor anderen om hun meing te geven. Hopelijk vooral mensen die NIET posten, maar vooral lurken. Waarom die niet posten, dat vind ik pas interessant om te weten.


Dat vind ik een goede gedachte. Ik kom er ook later op terug.
Bastardzaterdag 5 juli 2003 @ 00:26
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 00:08 schreef Furby het volgende:


Ik neem trouwens niet eens meer zoveel moeite voor dit sub forum trouwens.


Tief dan lekker op met je commentaar.
Vibromasszaterdag 5 juli 2003 @ 00:27
Ik ben over het algemeen niet vreselijk gek op het lezen van centrale topics. Vooral als je er later in springt heb je toch het gevoel niet helemaal mee te doen als je deel 1-20 gemist hebt. Meestal wordt het topic dan geregeerd door een handvol regulars. Maar ik kan begrijpen dat de mods wildgroei willen tegengaan en eerlijk is eerlijk, er zijn ook best wel zinvolle centrale topics.

Desondanks, als iemand iets leuks of iets bijzonders over een spel te vertellen heeft dan zie ik eigenlijk liever een apart topic, het valt het meer op als het in de subject staat dan dat die post ergens in een centraal topic verdwijnt. In een centraal topic sneeuwt het pas echt onder.

mbnzaterdag 5 juli 2003 @ 10:24
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 22:01 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Probleem is dat er waarschijnlijk een paar honder users zijn die een PS2 hebben en allemaal zo'n beetje dezelfde games spelen. Als die allemaal voor elke vraag een topic gaan openen is de topiclijkst zo vol.

Als je een vraag hebt moet je hem in het centrale PS2-topic plaatsen. Daar zitten alle expert en ik weet zeker dat wanneer je je vraag goed formuleert je vrij snel antwoord zult hebben. Maar het is hier nu eenmaal een forum, je bent afhankelijk van andere mensen en kunt dus niet verwachten dat je binnen 5 sec. antwoord krijgt.

En, zoals gezegd, het plaatsen van spoilers wordt binnenkort opgelost door spoilertags.


Ik heb nog even nagedacht en ik denk niet dat het probleem is dat er centrale topics zijn, maar de grootte ervan en de snelheid waarmee er wordt ingepost.

Ik noemde het voorbeeld van een vraag in het centrale ps2 topic stellen. Als mensen toevallig bezig zijn met een andere discussie dan is je post zo onder 10 of 20 andere posts bedolven.
Je moet het mogelijk te maken om wat differentiatie van topics te krijgen en dat zonder dat het onoverzichtelijk wordt.

Kijk bijvoorbeeld in Film, TV en Radio. Over 1 televisieserie zoals 24 lopen minstens 3 verschillende topics. Een over de eerste serie op de BBC, een over de eerste serie op Yorin, Eentje over de herhalingen deze zomer en eentje over het tweede seizoen op de BBC. Ik geloof dat zoiets in games in een centraal topic zou zijn gehouden.

De spoilertags zorgen straks misschien voor een oplossing, maar je kan niet verwachten dat het er deze zomer nog is. Misschien tijd om tijdelijk het beleid aan te passen tot de spoilertags er zijn.

En nog een punt, probeer vooral niet te rechtlijnig te blijven denken. Af en toe een uitzondering bevestigt de regel.

Notorious_Royzaterdag 5 juli 2003 @ 13:08
Ok, ik wil even iets zeggen over het "instappen" in game reeksen

Ik lees nu verschillende reacties, waaronder:

quote:
Vooral als je er later in springt heb je toch het gevoel niet helemaal mee te doen als je deel 1-20 gemist hebt. Meestal wordt het topic dan geregeerd door een handvol regulars.
van Vibromass...

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ikzelf zit ook pas sinds oktober vorig jaar op Fok, en toen was dit er al. Ik ben ook gewoon gaan meeposten. En ja, tuurlijk zal je iets posten, vragen wat er voorbij is gekomen in de voorgaande delen, maar daar word normaal op gereageerd met een linkje, of het antwoord gewoon gegeven. Gamers zijn vriendelijk en er komt zelden een reactie als : "UTFS" gelukkig

Over de spoilertopics:

Die hebben we als het nodig is. Dit was bijvoorbeeld het geval bij Zelda:WW die sommigen al in hun bezit hadden omdat ze het uit de US hadden laten komen. We hadden een centraal Zelda topic (voor alle delen) en het spoiler topic voor WindWaker. Ging volgens mij gewoon goed.

Als voor andere spellen dit ook gewenst is kan dat gewoon gevraagd worden, of het spoilertopic kan gewoon gestart worden. Maar dan moet het gewoon wel een duidelijk titel en OP hebben. Dan is voor iedereen duidelijk dat er spoilers inzitten

Over "in centrale topics lopen teveel verschillende discussies"

Dit is in sommige gevallen misschien zo? Ikzelf vind het niet zo heel vervelend, je moet gewoon wat beter lezen . Maar kijk naar het Final Fantasy Topic, daar zitten nu 12 delen in, en de spin offs Mystic Quest en Chrystal Chronicles.

Furby:

quote:
Nou, neem wat bekende spellen die ieder op internet meerdere complete fora hebben zoals Quake, Unreal, Diablo of Warcraft bv en die gaan we hier in centrale topics frotten
Die spellen worden hier minder gespeeld blijkbaar, of er is geen behoefte aan om erover te praten. De topics die we hebben zijn klein. Alle verschillende dingen die betrekking hebben op het spel kunnen daarom best daarin. Die fora waar jij het over hebt zijn inderdaad helemaal gemaakt voor één spel, en dat is dan ook de plaats als je een die-hard bent voor dat spel. Fok! GAM is meer een algemene plek, en heel veel verschillende topics over hetzelfde spel schrikt anderen weer af.

Verder kan ik je melden dat Strolie en ik al besloten hebben topics wat sneller een kans te geven. Dus niet meteen op slot, maar eerst een melding of ze wat meer info kunnen geven en wat screens

Dit is het voor nu:

Laat de ideeen komen

koekiemonsterzaterdag 5 juli 2003 @ 20:32
Ik post hier niet tot amper omdat ik het beleid erg krom vind.... zelfs ondoordacht als ik dat mag zeggen.

Een centraal topic kan..., maar er zijn grenzen en die worden in mijn ogen ruim overtreden. Ik ga geen topic van 30 pagina's doorlezen alavorens ik mijn onderbouwde mening kan plaatsen. Bepaalde topics zijn al 2 maanden oud en daar wordt nog steeds in gepost omdat het zogenaamd centraal moet zijn, de gehele vaart verdwijnt hiermee.

Ik bedoel als ik vandaag zie dat de PSP waarschijnlijk hetzelfde prijspunt krijgt als de GBA, dan wil ik dat in een nieuw topic plaatsen. Het gaat dan wel over de PSP, maar het belangrijkste punt is voor mij het bepalen van de prijs, niet de PSP zelf. In een centraal topic gaat iedereen dan weer ouwehoeren over de PSP, ik wil dan graag gefundeerde meningen zien waarom dit prijspunt wel of juist niet mogelijk is en dat kan op de huidige manier niet!

Al met al haat ik het centraal gebeuren. Het haalt de vaart uit fora's en de zin om te posten. Liever een ongestructureerd zooitje. Daar komen belangrijke topics toch wel bovenaan. Tuurlijk ga je niet 40 topics openen over mariokart, maar 1 topic per console is belachelijk!
Elk onderwerp verdient een topic en als de content belangrijk genoeg is, dan zal dat topic heus wel bovenin blijven.

Dit alles is natuurlijk hoe ik er tegenaan kijk.
Een forum is voor interactie en snelheid. Voor nieuwtjes moet je hier niet zijn, dat komt vooral door het centrale gebeuren en dat vind ik jammer...

Khadgarzaterdag 5 juli 2003 @ 21:11
Waar ik (persoonlijk) me gruwelijk aan erger in de 'centrale topics' zijn de plaatjes die niet gethumbnaild zijn. Zelfs met mijn Pro ADSL (minimaal 150kbps) ben ik soms LANG aan het laden voor een paar kutscreens. En wat nóg irritanter is zijn rijen thumbnails ONDER elkaar ipv naast elkaar. Ik scroll mezelf een ongeluk, en je ziet door de plaatjes het gesprek niet meer. Er worden vragen gewoon genegeerd of overheen gekeken en dat is jammer.

Ikzelf houd (zo goed als altijd) me aan thumbnails van max 150 pix breed (liever 100 of 120). Als ik een screen wil zien klik ik er wel op.

Voor de rest gaat het prima. Alleen die screenshots...

mvtzondag 6 juli 2003 @ 01:12
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 21:11 schreef Khadgar het volgende:
Waar ik (persoonlijk) me gruwelijk aan erger in de 'centrale topics' zijn de plaatjes die niet gethumbnaild zijn. Zelfs met mijn Pro ADSL (minimaal 150kbps) ben ik soms LANG aan het laden voor een paar kutscreens.
Komt waarschijnlijk doordat FOK nu automatisch resised. Maar niet in de oude layout en de textonly layout. Erg kut omdat layouts nog steeds verneukt worden.