Iemand suggesties?
BIJ VOORBAAT DANK!
quote:Er is wel een 2000/XP emulator voor de Live! die een beetje werkt. Kheb er zelf wel 'es mee zitten stoeien
Op dinsdag 12 november 2002 15:21 schreef Escimo het volgende:
ga je niet aan de gang krijgen, de sb16 emulatie voor de sblive werkt namelijk niet onder windows xp en creative gaat dit ook niet ondersteunen.
Hoe 'ie heet weet ik niet, maar ik heb 'em gevonden met google destijds.
"This is in regards to the "No MS-DOS emulator in XP" letter in the 08-22 article. I had a major pain in the butt trying to get the "SB-16" emulation for the SB Live to work in Win2k. At this site http://www.ece.mcgill.ca/~vromas/vdmsound/ you can find a wonderful piece of software that I have been using for quite some time now with my SB Live card in Win2k. Here's how they describe it:
"VDMSound is a program that overcomes what has probably been the most exasperating limitation of DOS boxes since Windows NT -- sound support. VDMSound is an open, plug-in oriented platform that emulates an MPU-401 interface (for outputting high-quality MIDI music), a SoundBlaster compatible (SB16, SBPro 2, SB2, SBPro, etc.) implementation (for digital sound effects and FM/AdLib music), as well as a standard game-port interface (for playing games with joystick support)."
So far, I have had no problems at all getting sound to work in all my old DOS games, although it hasn't been updated since the 4th of August, 2001.
Keep up the great work!--- Hallic"
Ik heb nu zowel die 2.04 als die launchpad gedllt (van http://www.theindyexperience.com/foa.shtml), alleen ik weet niet wat ik met deze 2 files aanmoet iemand wel??
1 zip zit namelijk vol met *.dlls waar moeten die dan heen?
quote:DOS-spellen verwachten geen DLL's, die verwachten gewoon dat jij de IRQ, I/O en DMA-gegevens oplepelt en zegt welk type geluidskaart het is, zodat 'ie het direct aan kan spreken
Op dinsdag 12 november 2002 17:44 schreef BlackJack het volgende:
Probeer het anders gewoon te gebruiken, als ie foutmeldingen geeft staat daar meestal wel bij welke dll hij waar verwacht had.
deze werkte bij mij goed onder wolfenstein
En die stem van die Duitsers in dat doolhof.. prachtig gewoon.
Ik heb hem origineel btw, met boekje en doosje.. *trots is*
Day of the Tentacle en Sam and Max hit the road is ook erg wijs.
Ge-wel-dig' .Alleen heeft een of andere onverlaat mijn Full Throttle vernaggeld, en ik kan het nergens meer vinden...
Kan hier wel uitleggen hoe ik het heb gefikst, maar ik heb ook gewoon de beschrijving van deze site gevolgd...
dus, succes
Iemand nog een ideetje?
foutje bedankt.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 30-03-2003 18:41]
Geef aan om welke game het gaat, wat je al geprobeerd hebt en welke foutmelding je precies krijgt.
Bestaat er al een recent topic over de game dan mag je het daar ook posten.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 30-03-2003 18:54]
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 30-03-2003 21:39]
quote:Once again, voor de echte nerds!
Op zondag 30 maart 2003 16:29 schreef CosmoKramer het volgende:
Ik heb hetzelde probleem, geen geluid en de bovenstaande oplossingen helpen niet.Iemand nog een ideetje?
ik wou ff starcraft online gaan spelen
ik moet blijkbaar een nieuwe patch downloaden en installeren
na het opstarten zeggen ze dat er iets is misgelopen en dat je starcraft opnieuw moet installeren...
is toch een grap of moet ik dat echt doen ?
re-open anders mijn topic, dan ben ik van mijn probleem af
anders kan ik nog vervelend worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |