Best een onwerkelijk moment toen de 1-2 er in vloog ja.... Sfeer in't uittvak was trouwens de hele wedstrijd goed. Zowel bij 0-0, 1-0, 1-1 en 1-2. En dat het Feyenoord-publiek al een tijdje in een dipje zit is wel bekend.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:33 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Yo Cruoninga jij bent vast naar de wedstrijd van vandaag geweest!? wat geweldig de overwinning op Feyenoord, de sfeer zou wel super zijn geweest in de bus.
Mooi daar in het uitvak, toen Drent de 1-2 was iedereen om me heen aan het schelden, maar ik was gewoon aan het lachen en ik vond het gewoon een fijn doelpunt, op de een of andere manier vind ik FC Groningen een leuke ploeg, met een goede coach.quote:Op maandag 3 mei 2004 11:27 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Best een onwerkelijk moment toen de 1-2 er in vloog ja.... Sfeer in't uittvak was trouwens de hele wedstrijd goed. Zowel bij 0-0, 1-0, 1-1 en 1-2. En dat het Feyenoord-publiek al een tijdje in een dipje zit is wel bekend.
Dit zijn de wedstrijden die je herinnert. Komt in mijn rijtje van de laatste jaren:
Groningen - Ajax 3-3
Groningen - Feyenoord 1-0
Groningen - Feyenoord 3-3
Feyenoord - Groningen 1-2
prachtig man....
Ik was trouwens met de trein. Sprak op de heen weg nog 2 Rotterdammers die mij nog min of meer voor gek verklaarden om 'helemaal' naar Rotterdam te gaan om Groningen kansloos te zien verliezen.![]()
[afbeelding]
Dat vind ik nou ook!quote:[b]op de een of andere manier vind ik FC Groningen een leuke ploeg, met een goede coach.
Ik heb net wat beelden op TV Noord gezien van het supportersvak voor de wedstrijd en dat zag er al bijzonder sfeervol uit, de terugreis zal gezien de uitslag ook wel bijzonder gezellig zijn geweest.quote:Op maandag 3 mei 2004 11:27 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Best een onwerkelijk moment toen de 1-2 er in vloog ja.... Sfeer in't uittvak was trouwens de hele wedstrijd goed. Zowel bij 0-0, 1-0, 1-1 en 1-2.
En dat is er niet beter op geworden, zag ze eens reageren bij de 1 - 1 en 1 - 2.quote:En dat het Feyenoord-publiek al een tijdje in een dipje zit is wel bekend.
Dit zijn resultaten waar je mee kan thuiskomen!quote:Dit zijn de wedstrijden die je herinnert. Komt in mijn rijtje van de laatste jaren:
Groningen - Ajax 3-3
Groningen - Feyenoord 1-0
Groningen - Feyenoord 3-3
Feyenoord - Groningen 1-2
prachtig man....
Whahaha geweldig!quote:Ik was trouwens met de trein. Sprak op de heen weg nog 2 Rotterdammers die mij nog min of meer voor gek verklaarden om 'helemaal' naar Rotterdam te gaan om Groningen kansloos te zien verliezen.![]()
quote:Fotoverslag presentatie nieuwe spelers
2 juli 2004
FC Groningen presenteerde vrijdagmiddag op het Oosterparkstadion vier nieuwe aanwinsten. Tuyp en Fledderus waren nog afwezig vanwege vakantie en worden maandag begroet. Gijs Luirink en Danny Buijs waren van de partij en toonden zich meteen in FC-shirt.
www.fcgroningen.nlquote:Ron Jans: “dit gaat heel leuk worden”
2 juli 2004
Trainer Ron Jans is “hartstikke tevreden” met de nieuwe aanwinsten van FC Groningen. Dit meldde de oefenmeester vrijdag op de presentatie van de aankopen. “Het verhaal is altijd: we moeten steeds beter worden. Ik durf te beweren dat we er met deze selectie klaar voor zijn.”
De komst van de nieuwe spelers is volgens Jans een zaak geweest van grondige voorbereiding. “We hebben de jongens vaak zien spelen en op mentaal gebied veel informatie ingewonnen. Daarnaast passen ze prima in het plaatje dat we voor ogen hebben, zowel voor de korte als lange termijn. Niet alleen omdat ze jong zijn, maar vooral omdat ze kwaliteit hebben, ervaring in de Eredivisie, graag voor de FC willen spelen en zich absoluut verder willen ontwikkelen.
Respect
FC Groningen heeft met Tuyp, Buijs en Luirink bewust gekozen voor verjonging van het elftal. Dit terwijl sommige supporters graag hadden gezien dat de club met grote namen op de proppen was gekomen. “Toch zeggen ‘namen’ ook niet altijd alles,” zo legde Ron uit. “Kijk alleen maar even naar het EK. Want als dat toernooi ons iets heeft geleerd, is het wel dat gevestigde namen aan de kant zijn gezet door jonge spelers. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat de namen van onze nieuwe spelers over een tijdje met respect worden uitgesproken. Simpelweg omdat we er beter door worden.”
4-4-2
Met de nieuwe aanwinsten zal FC Groningen een ander systeem gaan spelen: 4-4-2 met een ruit op het middenveld. “Bij het Nederlands elftal lukte dat niet; ik denk dat wij er wel de spelers voor hebben,” aldus Jans. “Vooral omdat we beschikken over opkomende mensen aan de zijkanten. Daarbij is het aan de rechterkant de bedoeling dat Buijs rechts achterin komt te spelen, terwijl Elshot een linie naar voren schuift.
Grond
Inherent aan het nieuwe systeem is dat het elftal van achteruit anders zal gaan spelen. “De opbouw vanuit het centrum was een punt dat we konden verbeteren,” vertelde Jans. “Vooral omdat we meer over de grond willen spelen en minder vaak de lange bal.In die opbouw is een belangrijke rol weggelegd voor Luirink. Een jongen met een prima inspeelpass en iemand die rustig is aan de bal. In dat opzicht boeken we dus winst.
Maandag
De andere twee aanwinsten, Jack Tuyp en Mark Jan Fledderus ontbraken vrijdag op de presentatie. Beide spelers genieten nog van vakantie, maar zijn aanstaande maandag present op de eerste training. Jack Tuyp zal bij de FC een rol in de aanval krijgen, waarbij meerdere speelvarianten - in de wisselwerking met Salmon - denkbaar zijn. Fledderus komt op amateurbasis naar de FC en krijgt de kans om zich te ontwikkelen.
Dubbel bezet
Met de vier nieuwe aanwinsten beschikt FC Groningen over een selectie van twintig spelers. Een spelergroep waarmee Ron Jans tevreden is. “En als er ook nog wat spelers aansluiten vanuit de jeugd, hebben we alle posities zelfs meer dan dubbel bezet. Dit met een mix van ervaren jongens en jonge, talentvolle spelers. Maar vooral met kwaliteit! Het verhaal is altijd dat we stapje voor stapje beter moeten worden. Ik durf te beweren dat we er met deze selectie klaar voor zijn. Dit gaat heel leuk worden!”
Transfersom
Zowel Tuyp en Luirink als Buijs hadden nog een doorlopend contract bij respectievelijk Volendam en Excelsior. FC Groningen heeft in totaal acht ton betaald aan transfersommen. Jack Tuyp en Gijs Luirink tekenden een contract tot medio 2009. Danny Buijs zette zijn handtekening onder een vierjarig contract.
Ik hoop dat Paul Matthijs niet in de basis staat eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:56 schreef Cruoninga het volgende:
Het team:
Bas Roorda
Danny Buijs
Gijs Luirink
Arnold Kruiswijk
Mathias Florén
Kurt Elshot
Paul Matthijs
Sander van Gessel
Brian Pinas
Jack Tuyp
Glen Salmon
Damn...quote:Maar je bent Stefano Seedorf ook vergeten dus dat komt wel goed denk ik.
Valt mee dus. Ik meende te hebben gelezen dat hij de competitie niet zou halen, maar ik zit er dus naast.quote:Seedorf kampt met knieblessure; Pinas wel weer fit
29 juni 2004
Stefano Seedorf zal aanstaande maandag niet met de groep beginnen aan de voorbereiding op het seizoen 2004/2005. De van NAC Breda afkomstige middenvelder kampt met een knieblessure en hoopt in de loopt van de voorbereiding aan te sluiten. Brian Pinas is daarentegen wel weer nagenoeg fit.
Seedorf onderging na afloop van de competitie een kijkoperatie aan de knie en is inmiddels met de revalidatie begonnen. De hoop is dat hij weer fit is voor de start van de competitie, die half augustus met een thuiswedstrijd tegen RKC Waalwijk zal starten.
Brian Pinas’ scheur in de knieschijf is de afgelopen weken wel volgens verwachting hersteld. De linksbuiten zal vanaf maandag dan ook voor het grootste deel met de groep meetrainen.
Achter de spits met aanvallende flanken moet dat wel kunnen, zeker in uitwedstrijden...quote:Op zondag 4 juli 2004 11:30 schreef methodmich het volgende:
Jack Tuyp in de spits? Lijkt ie me te langzaam voor.
En volgens mij is Mark-Jan Fledderus een middenvelder.
Moet je Nijland een vragen wat hij van Ax vind.quote:[b]
Patrick Ax was ook van harte welkom geweest, die is nu transfervrij naar De Graafschap gegaan.
Hebben ze mot gehad?quote:Op zondag 4 juli 2004 12:03 schreef Puur het volgende:
[..]
Moet je Nijland een vragen wat hij van Ax vind.
Die kerel zien we hier in Grunn niet weer.
Vorig jaar hadden ze voor hun positie op de ranglijst relatief weinig tegentreffers, 53.quote:Op zondag 4 juli 2004 11:35 schreef mitt het volgende:
[..]
Vraag me af of ze met zo'n verdediging staand zullen houden
Lijkt me voor een middenvelder een grotere tekortkoming.quote:Op zondag 4 juli 2004 11:30 schreef methodmich het volgende:
Jack Tuyp in de spits? Lijkt ie me te langzaam voor.
quote:Opstelling FC Groningen
1 Römer; 2 Buijs (46' 18 Sedoc), 3 Luirink (73' 7 Elshot), 4 Westerveld, 5 Florén; 7 Elshot (46' 17 Krstev), 6 Fledderus (46' 12 Matthijs), 8 Veldmate (46' 13 Van der Laan), 11 De Witte (46' 14 Pinas); 9 Tuyp (46' 15 Drent), 10 Hugo (76' 8 Veldmate).
Scoreverloop: 19' De Witte (Fledderus) 0-1, 20' Veldmate (Drent) 0-2, 29' Buys (Elshot) 0-3, 32' Hugo (De Witte) 0-4; 48' Krstev (Pinas), 69' Pinas (Matthijs) 0-6, 76' Matthijs (Krstev) 0-7, 78' Veldmate (afstandsschot) 0-8, 80' Drent (corner Krstev) 0-9, 81' Pinas (Veldmate) 0-10, 86' Veldmate (Van der Laan) 0-11.
Scheidsrechter: Ter Hoorn
Toeschouwers: 1.200
Van Gessel en Fränkel (kwamen in botsing op training), Seedorf, Roorda, Van der Linden (grieperig), Salmon (bovenbeen) en Kruiswijk (hamstring) kwamen niet in actie.
Laat de Champions League nu maar komen!quote:Op woensdag 21 juli 2004 01:36 schreef FritsVanEgters het volgende:
dinsdag 20 juli
SJS - FC Groningen 0-11 (0-4)
Doelpuntenmaker: Chris de Witte.quote:Opstelling FC Groningen:
1 Lambers, 2 Buijs (46' 15 Hugo), 3 Elshot, 4 Luirink, 5 Florén; 6 Matthijs, 7 Veldmate (46' 17 Tuyp), 8 Fledderus (66' 7 Sedoc), 10 Krstev; 9 Drent (46' 18 Bizimana), 11 De Witte (61' 14 Pinas).
Scheidsrechter: Kuipers
Toeschouwers: 1.000
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |