abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2004 @ 11:27:06 #126
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_18852305
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:33 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Yo Cruoninga jij bent vast naar de wedstrijd van vandaag geweest!? wat geweldig de overwinning op Feyenoord, de sfeer zou wel super zijn geweest in de bus.
Best een onwerkelijk moment toen de 1-2 er in vloog ja.... Sfeer in't uittvak was trouwens de hele wedstrijd goed. Zowel bij 0-0, 1-0, 1-1 en 1-2. En dat het Feyenoord-publiek al een tijdje in een dipje zit is wel bekend.

Dit zijn de wedstrijden die je herinnert. Komt in mijn rijtje van de laatste jaren:
Groningen - Ajax 3-3
Groningen - Feyenoord 1-0
Groningen - Feyenoord 3-3
Feyenoord - Groningen 1-2

prachtig man....

Ik was trouwens met de trein. Sprak op de heen weg nog 2 Rotterdammers die mij nog min of meer voor gek verklaarden om 'helemaal' naar Rotterdam te gaan om Groningen kansloos te zien verliezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cruoninga op 03-05-2004 11:32:22 ]
  maandag 3 mei 2004 @ 13:40:29 #127
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_18855272
quote:
Op maandag 3 mei 2004 11:27 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Best een onwerkelijk moment toen de 1-2 er in vloog ja.... Sfeer in't uittvak was trouwens de hele wedstrijd goed. Zowel bij 0-0, 1-0, 1-1 en 1-2. En dat het Feyenoord-publiek al een tijdje in een dipje zit is wel bekend.

Dit zijn de wedstrijden die je herinnert. Komt in mijn rijtje van de laatste jaren:
Groningen - Ajax 3-3

prachtig man....

Ik was trouwens met de trein. Sprak op de heen weg nog 2 Rotterdammers die mij nog min of meer voor gek verklaarden om 'helemaal' naar Rotterdam te gaan om Groningen kansloos te zien verliezen.

[afbeelding]
Mooi daar in het uitvak, toen Drent de 1-2 was iedereen om me heen aan het schelden, maar ik was gewoon aan het lachen en ik vond het gewoon een fijn doelpunt, op de een of andere manier vind ik FC Groningen een leuke ploeg, met een goede coach.

Gefeliciteerd. .
The Most Incredible, Baby
pi_18855874
quote:
[b]op de een of andere manier vind ik FC Groningen een leuke ploeg, met een goede coach.
Dat vind ik nou ook!

Maar ik heb dat ook met Feyenoord...
  maandag 3 mei 2004 @ 15:32:19 #129
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_18857649
Alé....

Hop!
  maandag 3 mei 2004 @ 21:01:48 #130
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_18865554
quote:
Op maandag 3 mei 2004 11:27 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Best een onwerkelijk moment toen de 1-2 er in vloog ja.... Sfeer in't uittvak was trouwens de hele wedstrijd goed. Zowel bij 0-0, 1-0, 1-1 en 1-2.
Ik heb net wat beelden op TV Noord gezien van het supportersvak voor de wedstrijd en dat zag er al bijzonder sfeervol uit, de terugreis zal gezien de uitslag ook wel bijzonder gezellig zijn geweest. Natuurlijk was het gelijkspel thuis tegen Zwolle bijzonder klote maar dit maakt heel veel goed!
quote:
En dat het Feyenoord-publiek al een tijdje in een dipje zit is wel bekend.
En dat is er niet beter op geworden, zag ze eens reageren bij de 1 - 1 en 1 - 2.
quote:
Groningen - Ajax 3-3

prachtig man....
Dit zijn resultaten waar je mee kan thuiskomen!
Drent zei het ook al dat het spel van Feyenoord en Ajax hun wel ligt, alleen met het spel van PSV heeft FC Groningen nogal moeite en jah dat hebben we in het verleden wel gemerkt.
quote:
Whahaha geweldig!
Best jammer dat jij die jongens niet meer bent tegengekomen na de wedstrijd, dat zou wel een leuke situatie hebben opgeleverd. (alhoewel ik mij af vraag of ze nog wel zin hadden in een dolletje)

Mooi foto!

[ Bericht 0% gewijzigd door -Hans- op 03-05-2004 21:16:15 ]
pi_20377075
quote:
Fotoverslag presentatie nieuwe spelers
2 juli 2004

FC Groningen presenteerde vrijdagmiddag op het Oosterparkstadion vier nieuwe aanwinsten. Tuyp en Fledderus waren nog afwezig vanwege vakantie en worden maandag begroet. Gijs Luirink en Danny Buijs waren van de partij en toonden zich meteen in FC-shirt.

Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_20377216
quote:
Ron Jans: “dit gaat heel leuk worden”

2 juli 2004

Trainer Ron Jans is “hartstikke tevreden” met de nieuwe aanwinsten van FC Groningen. Dit meldde de oefenmeester vrijdag op de presentatie van de aankopen. “Het verhaal is altijd: we moeten steeds beter worden. Ik durf te beweren dat we er met deze selectie klaar voor zijn.”

De komst van de nieuwe spelers is volgens Jans een zaak geweest van grondige voorbereiding. “We hebben de jongens vaak zien spelen en op mentaal gebied veel informatie ingewonnen. Daarnaast passen ze prima in het plaatje dat we voor ogen hebben, zowel voor de korte als lange termijn. Niet alleen omdat ze jong zijn, maar vooral omdat ze kwaliteit hebben, ervaring in de Eredivisie, graag voor de FC willen spelen en zich absoluut verder willen ontwikkelen.

Respect
FC Groningen heeft met Tuyp, Buijs en Luirink bewust gekozen voor verjonging van het elftal. Dit terwijl sommige supporters graag hadden gezien dat de club met grote namen op de proppen was gekomen. “Toch zeggen ‘namen’ ook niet altijd alles,” zo legde Ron uit. “Kijk alleen maar even naar het EK. Want als dat toernooi ons iets heeft geleerd, is het wel dat gevestigde namen aan de kant zijn gezet door jonge spelers. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat de namen van onze nieuwe spelers over een tijdje met respect worden uitgesproken. Simpelweg omdat we er beter door worden.”

4-4-2
Met de nieuwe aanwinsten zal FC Groningen een ander systeem gaan spelen: 4-4-2 met een ruit op het middenveld. “Bij het Nederlands elftal lukte dat niet; ik denk dat wij er wel de spelers voor hebben,” aldus Jans. “Vooral omdat we beschikken over opkomende mensen aan de zijkanten. Daarbij is het aan de rechterkant de bedoeling dat Buijs rechts achterin komt te spelen, terwijl Elshot een linie naar voren schuift.

Grond
Inherent aan het nieuwe systeem is dat het elftal van achteruit anders zal gaan spelen. “De opbouw vanuit het centrum was een punt dat we konden verbeteren,” vertelde Jans. “Vooral omdat we meer over de grond willen spelen en minder vaak de lange bal.In die opbouw is een belangrijke rol weggelegd voor Luirink. Een jongen met een prima inspeelpass en iemand die rustig is aan de bal. In dat opzicht boeken we dus winst.

Maandag
De andere twee aanwinsten, Jack Tuyp en Mark Jan Fledderus ontbraken vrijdag op de presentatie. Beide spelers genieten nog van vakantie, maar zijn aanstaande maandag present op de eerste training. Jack Tuyp zal bij de FC een rol in de aanval krijgen, waarbij meerdere speelvarianten - in de wisselwerking met Salmon - denkbaar zijn. Fledderus komt op amateurbasis naar de FC en krijgt de kans om zich te ontwikkelen.

Dubbel bezet
Met de vier nieuwe aanwinsten beschikt FC Groningen over een selectie van twintig spelers. Een spelergroep waarmee Ron Jans tevreden is. “En als er ook nog wat spelers aansluiten vanuit de jeugd, hebben we alle posities zelfs meer dan dubbel bezet. Dit met een mix van ervaren jongens en jonge, talentvolle spelers. Maar vooral met kwaliteit! Het verhaal is altijd dat we stapje voor stapje beter moeten worden. Ik durf te beweren dat we er met deze selectie klaar voor zijn. Dit gaat heel leuk worden!”

Transfersom
Zowel Tuyp en Luirink als Buijs hadden nog een doorlopend contract bij respectievelijk Volendam en Excelsior. FC Groningen heeft in totaal acht ton betaald aan transfersommen. Jack Tuyp en Gijs Luirink tekenden een contract tot medio 2009. Danny Buijs zette zijn handtekening onder een vierjarig contract.
www.fcgroningen.nl
pi_20380440
Het is een gok, zulke spelers. Wel dapper van Groningen. Ik hoop voor ze dat het wat wordt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 3 juli 2004 @ 17:56:16 #134
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_20387779
Na de belofte's (lees:eindeloos gezwets) van Nijland heerst er nu wat onvrede over de aangetrokken namen , beetje een anti-climax. De Noorderlijke pers is hier en daar wel best positief trouwens. Het is in ieder geval een ander aankoopbeleid dan de laatste jaren. Toen werd er steeds een redelijk grote naam gehaald om het publiek te trekken, maar die viel(en) zo goed als altijd tegen. Curovic, Torma, Kamata, Ikedia en Salmon hebben toch allemaal niet kunnen waarmaken wat er van ze verwacht werd. We zullen het zien dit jaar, het kan alle kanten op.

Het team:

Bas Roorda

Danny Buijs
Gijs Luirink
Arnold Kruiswijk
Mathias Florén

Kurt Elshot
Paul Matthijs
Sander van Gessel
Brian Pinas

Jack Tuyp
Glen Salmon

verdere selectie:
Doel: Jeroen Lambers
Verdediging: Ray Frankel, Kristian Westerveld, Antoine van der Linden, Mark-Jan Fledderus
Middenveld: Mark Veldmate, Mile Krstev, Hugo Alves Velame
Vleugels/Aanval: Valery Sedoc, Shutlan Axwijk, Chris de Witte, Martin Drent
pi_20387925
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 17:56 schreef Cruoninga het volgende:
Het team:

Bas Roorda

Danny Buijs
Gijs Luirink
Arnold Kruiswijk
Mathias Florén

Kurt Elshot
Paul Matthijs
Sander van Gessel
Brian Pinas

Jack Tuyp
Glen Salmon
Ik hoop dat Paul Matthijs niet in de basis staat eerlijk gezegd.
Maar je bent Stefano Seedorf ook vergeten dus dat komt wel goed denk ik.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:06:06 #136
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_20388022
quote:
Maar je bent Stefano Seedorf ook vergeten dus dat komt wel goed denk ik.
Damn...

Die is trouwens wel geblesseerd voorlopig, maar is normaal gesproken wel een basis-speler. Jeroen Lambers kan trouwens ook wel 1e keeper worden, die is zo slecht nog niet.
pi_20388083
Lambers is wel oké inderdaad.

Seedorf komt zeker in de basis. Ron Jans wil met de ruit op het middenveld spelen, dan speelt Seedorf achter de spitsen en Van Gessel voor de verdediging denk ik.

Wat voor blessure heeft Seedorf?
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:13:29 #138
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_20388175
quote:
Seedorf kampt met knieblessure; Pinas wel weer fit

29 juni 2004

Stefano Seedorf zal aanstaande maandag niet met de groep beginnen aan de voorbereiding op het seizoen 2004/2005. De van NAC Breda afkomstige middenvelder kampt met een knieblessure en hoopt in de loopt van de voorbereiding aan te sluiten. Brian Pinas is daarentegen wel weer nagenoeg fit.

Seedorf onderging na afloop van de competitie een kijkoperatie aan de knie en is inmiddels met de revalidatie begonnen. De hoop is dat hij weer fit is voor de start van de competitie, die half augustus met een thuiswedstrijd tegen RKC Waalwijk zal starten.
Brian Pinas’ scheur in de knieschijf is de afgelopen weken wel volgens verwachting hersteld. De linksbuiten zal vanaf maandag dan ook voor het grootste deel met de groep meetrainen.
Valt mee dus. Ik meende te hebben gelezen dat hij de competitie niet zou halen, maar ik zit er dus naast.
We beginnen met RKC-thuis en Vitesse-uit. Ik hou het op 3 punten.
pi_20389422
Leuk trouwens die Volendammers, maar als ze toch bezig waren hadden ze Karim Bridji ook wel mogen strikken.

Patrick Ax was ook van harte welkom geweest, die is nu transfervrij naar De Graafschap gegaan. Zonde.
  zondag 4 juli 2004 @ 11:30:49 #140
17328 methodmich
Nummer 10
pi_20402981
Jack Tuyp in de spits? Lijkt ie me te langzaam voor.

En volgens mij is Mark-Jan Fledderus een middenvelder.
www.thuisuiteten.nl
pi_20403056
quote:
Op zondag 4 juli 2004 11:30 schreef methodmich het volgende:

En volgens mij is Mark-Jan Fledderus een middenvelder.
Achter de spits met aanvallende flanken moet dat wel kunnen, zeker in uitwedstrijden...

Vraag me af of ze met zo'n verdediging staand zullen houden
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zondag 4 juli 2004 @ 11:55:29 #142
17328 methodmich
Nummer 10
pi_20403354
Gijs Luirink is een kaartenpakker eerste klas, maar Kruiswijk is een topper in spe.
www.thuisuiteten.nl
pi_20403472
quote:
[b]
Patrick Ax was ook van harte welkom geweest, die is nu transfervrij naar De Graafschap gegaan.
Moet je Nijland een vragen wat hij van Ax vind.

Die kerel zien we hier in Grunn niet weer.
pi_20407079
quote:
Op zondag 4 juli 2004 12:03 schreef Puur het volgende:

[..]

Moet je Nijland een vragen wat hij van Ax vind.

Die kerel zien we hier in Grunn niet weer.
Hebben ze mot gehad?

Ax is ook niet één van de sympathiekste voetballers.
pi_20407412
quote:
Op zondag 4 juli 2004 11:35 schreef mitt het volgende:

[..]
Vraag me af of ze met zo'n verdediging staand zullen houden
Vorig jaar hadden ze voor hun positie op de ranglijst relatief weinig tegentreffers, 53.
Het is afwachten of Bas Roorda het net zo goed doet als Roy Beukenkamp, maar verder valt er in verdedigend opzicht vooruitgang te boeken t.o.v. vorig seizoen.

Als Kurt Elshot rechtshalf gaat spelen zal hij daar veel nuttig verdedigend werk leveren, terwijl verdedigen op de backpositie niet z'n sterkste punt is.
Melchior Schoenmakers was belangrijk toen we in de Totodivisie speelden ( ), maar is sindsdien alleen maar minder geworden. Regilio Vrede was vooral nuttig als extra aanvaller.
Ik verwacht niet naar ze terug te zullen verlangen.

Nog een centrale verdediger achter de hand (beter dan van der Linden) zou echter geen overbodige luxe zijn.
pi_20407673
quote:
Op zondag 4 juli 2004 11:30 schreef methodmich het volgende:
Lijkt me voor een middenvelder een grotere tekortkoming.
pi_20749713
toch een aardig team volgend jaar. heb veel vertrouwen in seedorf, buys en luirink.

roorda
buys_luirink_kruiswijk_floren
elshot_matthijs_seedorf_vangessel
salmon_tuyp

competitie-voorspelling: (opgedeeld in vier categorieen)

ajax
psv
feijenoord
---
heerenveen
roda
az
twente
---
nac
willemII
utrecht
vitesse
nec
groningen
rkc
---
ado
rbc
graafschap
denbosch
pi_20756323
dinsdag 20 juli
SJS - FC Groningen 0-11 (0-4)
quote:
Opstelling FC Groningen
1 Römer; 2 Buijs (46' 18 Sedoc), 3 Luirink (73' 7 Elshot), 4 Westerveld, 5 Florén; 7 Elshot (46' 17 Krstev), 6 Fledderus (46' 12 Matthijs), 8 Veldmate (46' 13 Van der Laan), 11 De Witte (46' 14 Pinas); 9 Tuyp (46' 15 Drent), 10 Hugo (76' 8 Veldmate).

Scoreverloop: 19' De Witte (Fledderus) 0-1, 20' Veldmate (Drent) 0-2, 29' Buys (Elshot) 0-3, 32' Hugo (De Witte) 0-4; 48' Krstev (Pinas), 69' Pinas (Matthijs) 0-6, 76' Matthijs (Krstev) 0-7, 78' Veldmate (afstandsschot) 0-8, 80' Drent (corner Krstev) 0-9, 81' Pinas (Veldmate) 0-10, 86' Veldmate (Van der Laan) 0-11.

Scheidsrechter: Ter Hoorn
Toeschouwers: 1.200

Van Gessel en Fränkel (kwamen in botsing op training), Seedorf, Roorda, Van der Linden (grieperig), Salmon (bovenbeen) en Kruiswijk (hamstring) kwamen niet in actie.
  woensdag 21 juli 2004 @ 01:40:31 #149
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_20756369
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 01:36 schreef FritsVanEgters het volgende:
dinsdag 20 juli
SJS - FC Groningen 0-11 (0-4)
Laat de Champions League nu maar komen!
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_20813140
donderdag 22 juli (in Norg)
FC Groningen - Helmond Sport 1-0 (1-0)
quote:
Opstelling FC Groningen:
1 Lambers, 2 Buijs (46' 15 Hugo), 3 Elshot, 4 Luirink, 5 Florén; 6 Matthijs, 7 Veldmate (46' 17 Tuyp), 8 Fledderus (66' 7 Sedoc), 10 Krstev; 9 Drent (46' 18 Bizimana), 11 De Witte (61' 14 Pinas).
Scheidsrechter: Kuipers
Toeschouwers: 1.000
Doelpuntenmaker: Chris de Witte.

Wedstrijdverslag op fcgroningen.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')