abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2004 @ 23:41:45 #101
30919 mitt
Michael Corleone
pi_18289167
knappe aankoop, zeker voor Groningen begrippen.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_18290092
Mooie versterking .
Hij lijkt me beter dan voorganger Smit, en is bovendien geen huurling.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:26:13 #103
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_18290275
Hoorde het op het supportersforum met Nijland, Veldmate en Jans waar die 1e het als primeur bekend maakte. Ze zijn idd ook nog met Klompe bezig, maar of die echt komt is nog lang niet zeker.
pi_18290412
Ze zijn daar in Groningen bezig met een goed beleid bezig en dat doet me goed. Mijn eerste stadionbezoek was in het Oosterpark en sindsdien heeft de FC toch wel mijn sympathie
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_18290516
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ze zijn daar in Groningen bezig met een goed beleid bezig en dat doet me goed. Mijn eerste stadionbezoek was in het Oosterpark en sindsdien heeft de FC toch wel mijn sympathie
Verdwaald?

pi_18290574
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:37 schreef FritsVanEgters het volgende:

Verdwaald?

Nope, als jochie van 5 hele jaren met mijn opa en oom naar Groningen - Fortuna, de eindstand was iets van 3-0 met oude helden als Jos Rossien, Jan Van Dijk en Johan De Kock. Mocht mijn opa fit genoeg zijn gaan we begin volgend seizoen weer een wedstrijd bekijken
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:56:29 #107
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_18290787
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ze zijn daar in Groningen bezig met een goed beleid bezig
eeerrmmm.... (sterke twijfels, lang verhaal)

je sympathie ligt trouwens wel bij de juiste club, dát dan weer wel
pi_18290800
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Nope, als jochie van 5 hele jaren met mijn opa en oom naar Groningen - Fortuna, de eindstand was iets van 3-0 met oude helden als Jos Rossien, Jan Van Dijk en Johan De Kock. Mocht mijn opa fit genoeg zijn gaan we begin volgend seizoen weer een wedstrijd bekijken
Dan woont je opa vast niet in Zeeland.

Ik was ook 5 hele jaren (plus 1 halve) oud toen ik Groningen - Ajax bezocht, zie ook Mooiste wedstrijd die je bezocht hebt . De helden van toen waren Ronald Koeman, Ron Jans en Bud Brocken (en natuurlijk Karel Hiddink, Johan Tukker, Jan van Dijk, Willy Waalderbos en ik denk Rob McDonald, Jopie Gall, Theo Keukens, Erwin Koeman en Ronald Steenge en nog een paar, maar ik zit al op twaalf! )
pi_18294611
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:56 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

eeerrmmm.... (sterke twijfels, lang verhaal)

je sympathie ligt trouwens wel bij de juiste club, dát dan weer wel
Het beleid is imo wat warrig te noemen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_18295175
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:58 schreef FritsVanEgters het volgende:

Dan woont je opa vast niet in Zeeland.
Eelde-Paterswolde

* Tony_Montana67 heeft Noordelijke roots
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:37:24 #111
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
  zaterdag 10 april 2004 @ 10:08:56 #112
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_18316777
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:37 schreef Cruoninga het volgende:
Frusti's:

http://www.derat.nl/int/n(...)6
Idd ERG vermakelijk om die frustraties te lezen
pi_18336428
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 10:08 schreef GRUMBLER het volgende:
Idd ERG vermakelijk om die frustraties te lezen

Is wel mooi, ik baalde er indertijd (en elke keer als hij scoort nog steeds eig'lijk) ook behoorlijk van dat Boussaboun die kant op ging.
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:13:48 #114
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_18493472
Vandaag op de voorpagina (!!) van het Dagblad van het Noorden:

quote:
Jaap en Antje Leggelo uit Overschild beëindigen hun werk als beheerders van het supportershome van FC Groningen. Ze zijn het gedrag van enkele jeugdige aanhangers van de FC beu.
Het echtpaar deed het vrijwilligerswerk de afgelopen 15 jaar met veel plezier. De laatste 4 maanden werd dat anders. Een handjevol supporters dat zich het Ultimate Fan Team noemt, verziekt volgens de Van Leggelo's de boel. Het groepje drong keer op keer met eigen sleutels het supportershome binnen en deed zich er, zonder te betalen, tegoed aan hapjes en drankjes. De beheerders zeiden er wat van, maar kregen een grote mond op de koop toe.

Vervolg van pagina 1: (voor wie geen stadseditie heeft)

15 jaar lang runden Jaap en Antje van Leggelo het supportershome in het Oosterparkstadion. Het was als de eigen woonkamer, maar dan wel één waar de spanningen de laatste tijd hoog opliepen. Na een conflict met een groepje supporters trok het beheerdersechtpaar zijn conclusie: zo hoeft het niet langer.
Voor Jaap en Antje uit Overschild wordt morgen een vreemde dag. Voor het eerst sinds 1989 hoeven ze tijdens een thuiswedstrijd van FC Groningen niet om kwart over negen in het stadion te zijn om het supportershome klaar te maken voor een drukke dag. Koffie zetten, bloemtjes op tafel; iemand anders moet het doen.
Dat hakt er in, weten Jaap en Antje. "FC Groningen is een stuk van ons leven. We zijn begonnen als lotenverkopers voor de Secondeloterij. Daarna werden we gevraagd voor het spelershome. We hebben in 15 jaar nooit één clubavond gemist. We planden onze vakantie rond de open dag en organiseerden de bingo.

Ze deden hun (vrijwilligers)werk de laatste maanden niet langer met plezier. Een aantal supporters van het UFT verzeikt de boel, stellen ze. Jonge, brutale supporters kwamen te pas en te onpas met eigen sleutels het home binnen. Ze consumeerden (fris)drank en snoepgoed zonder te betalen en als de beheerders hen daar op aanspraken, zetten ze een grote mond op.
Een gesprek met voorzitter Jan Westerhoff van de supportersvereniging leverde niets op. Westerhoff wilde afspraken op papier zetten zodat supporters die zich misdragen, daarop kunnen worden aangesproken. Het echtpaar had weinig vertrouwen in zo'n papieren oplossing.
Na een emotioneel gesprek hielden Jaap en Antje de eer aan zichzelf.
Een ultieme lijmpoging door facilitair manager Jaap Kruizenga kwam te laat. Het bestuur van de supportersvereniging had met het oog op naderende evenementen een dag later al een nieuwe beheerder benaderd.
Zowel Kruizenga als Westerhoff betreurt het vertrek van de Van Leggelo's. "Het waren uitstekende beheerders", weten ze. "Jammer dat het zo is gelopen."

Bron: Dagblad van het Noorden
Mijn reactie:

quote:
Bij dezen wou ik graag reageren op het artikel over het echtpaar Van Leggelo wat is opgestapt als beheerders van het supportershome van FC Groningen. Zij deden dat naar eigen zeggen vanwege “het gedrag van jonge en brutale supporters die zich het UFT noemen.” Ik ben actief bij dit UFT en de eenzijdige manier hoe wij in het betreffende artikel worden afgeschilderd heeft mij nogal tegen het hoofd gestoten.

Het UFT is een onderdeel van de officiële supportersvereniging van de FC wat voor de wedstrijden van FC Groningen zorgt voor grote vlaggen, spandoeken, klein vuurwerk en al dat soort materiaal om de club op een positieve manier te ondersteunen. De supportersvereniging is zeer te spreken over dit werk en gebruikt de sfeeractie’s dan ook regelmatig voor haar promotiemateriaal.
In het desbetreffende artikel wordt het UFT echter afgeschilderd als een ongecontroleerde jeugdbende die zonder toestemming het supportershome binnen dringt om daar etenswaren te stelen en de boel op stelten te zetten. Niets is minder waar. Wij gebruiken het supportershome om onze grote vlaggen te maken. Deze ruimte hiervoor is ons door het bestuur van de supportersvereniging zelf aangeboden en de zogenaamde “eigen sleutels” worden dan ook gewoon door bestuursleden aan ons uitgeleend.

Tijdens het werken aan deze doeken worden er inderdaad consumptie’s genuttigd. Met de vereniging is echter afgesproken dat supporters tijdens hun vrijwilligerswerk in het supportershome deze etenswaren mogen nuttigen. Wat er inderdaad onvoldoende gebeurd is het bijhouden van het aantal genomen consumptie’s. Dit geldt echter ook voor de andere activiteiten die er in het supportershome plaatsvinden waar het UFT volledig buiten staat. Over dit probleem is dan ook gesproken om tot een oplossing te komen. De bewering dat het echtpaar van ons een grote mond zou hebben gekregen nadat zij ons hierop wezen kan naar het rijk der fabelen. Er was gewoon nog geen regeling getroffen. Nu dit inmiddels wel is gebeurd worden alle consumptie’s dan ook keurig genoteerd.

In het artikel spreken zij over het supportershome als een eigen woonkamer. Dit was echter wel een woonkamer die zij met nog 2500 andere leden moesten delen. Persoonlijke gebeurtenissen zoals verjaardagen van het echtpaar gingen in hen ogen voor de bezigheden van het UFT die echter wel onder de officiële activiteiten van de vereniging vallen.

Verder vind ik het nogal opvallend dat wij als brutaal worden omschreven terwijl er van onze kant nooit een ongepast woord is gevallen. Daar staan de scheldtirade’s van de heer Van Leggelo tegenover die sommige van ons, zonder dat daar op dat moment enige aanleiding toe was, moesten incasseren.

Zover ik mij kan herinneren heeft er zich slechts één incident afgespeeld tussen de Van Leggelo’s en het UFT. Dit ging om een vlag die niet op tijd droog was waarop Jaap van Leggelo niets anders restte dan overgaan tot fysiek geweld. Iets wat net zoals eerder genoemd verbaal geweld ook slechts van één kant kwam.
Nadat ik hem tijdens het in het artikel genoemde ‘emotionele gesprek’ vroeg naar eerdere incidenten kreeg ik te horen dat deze er wel degelijk geweest waren, maar nadere toelichting hierop moest hij me schuldig blijven. Wij hebben tijdens dit zelfde gesprek duidelijk aangegeven bereid zijn om tot een oplossing te komen. Het echtpaar gaf echter aan hier geen vertrouwen in te hebben. Waarop dit wantrouwen gebaseerd is blijft mij onduidelijk gezien wij nooit eerder een poging hebben gedaan om tot afspraken te komen.

Sebas
En laat het duidelijk zijn dat ik nog héél mild ben gebleven. Op enige normale communicatieve vaardigheden of een tikkeltje redelijkheid heb ik deze twee werkelijk nog nooit kunnen betrappen. Ik liep op het moment van dat bewuste incident met die vlag toevallig als 1e het home binnen en sindsdien ben ik hun zondebok en schuldig aan alles.

De SV heeft er ook echt alles aan gedaan ze te behouden. Uiteindelijk kwam het grote woord eruit: "we willen niet meer". Ze hebben dus gewoon geen zin meer, maar blijkbaar willen ze nog wel wat mensen de schuld kunnen geven van hun vertrek. Ik vind het dan ook erg laag bij de grond dat ze nog eens naar de krant gestapt zijn ook. Alsof er met ons niet te praten valt. Ze schijnen ons ook nog eens bij wat mensen binnen de club zwart gemaakt te hebben.

Verder nemen ze zelf ook vaak genoeg eten en drinken en noteren dit net zo goed niet. Voor wiens rekening is dat??

Ik dacht, ik meld het ff :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 15-12-2016 16:54:28 ]
pi_18495019
Wat vinden jullie van de zaak Vrede? Terecht weg of wil Groningen makkelijk van hem af komen?
www.thuisuiteten.nl
  zondag 18 april 2004 @ 17:23:44 #116
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_18517612
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 19:13 schreef methodmich het volgende:
Wat vinden jullie van de zaak Vrede? Terecht weg of wil Groningen makkelijk van hem af komen?
Ik denk dat Grun een vies spelletje speelt om hem kwijt te raken.
Dure kracht, speelde de laatste tijd weinig, lag misschien wel niet goed in de groep.
Én Matthijs ik ook geen lieverdje (incident met Hugo)
  zondag 18 april 2004 @ 18:30:33 #117
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_18518950
Matthijs heeft wel meer incidenten achter zijn naam staan. Behalve met Hugo ook eens met Elshot en Allach. Tja, wat ik er van vinden moet? Doet me wat denken aan de manier hoe Torma ineens weg moest omdat de optie in zijn contract gelicht werd waarin stond dat die weg zou moeten als hij geblesseerd zou raken. Werd die ineens afgekeurd door de medische staf. Of het toeval was dat die toen nog op 0 competitiegoals stond......

Klote dat ze het vandaag nog weg gaven trouwens. Opzich wel verdiend, maar daarom niet minder zuur.
pi_18528326
Wat Vrede betreft weet ik het niet goed; voormalig ploeggenoot Gerald Sibon (buitenstaander met insider-kennis zeg maar) sloot bij Voetbal Insite niet uit dat Vrede zich aan bedreiging schuldig had gemaakt, maar misschien spelen geld, blessures en prestaties ook een rol. Ik denk echter dat die kant van de zaak een beetje een eigen leven is gaan leiden.

Ik zou er niet rouwig om zijn als Matthijs ook spoedig verdwijnt; hij heeft een lange FC-historie maar ik blijf het een 13-in-een-dozijn voetballer met negatieve trekjes vinden. Geen Europees Voetbal-materiaal, en die kant moeten we op.
pi_18538449
Matthijs is ook geen leuk mannetje, nee. Beetje een fanatieke zeikerd, die zelf echter ook niet zo goed is dat ie ongestraft kan zeiken.
www.thuisuiteten.nl
pi_18538534
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 19:13 schreef methodmich het volgende:
Er is een veilige keuze gemaakt waar een groot publiek mee kan leven, maar ik betwijfel ten zeerste of het de juiste beslissing is geweest. Nu lijkt het erop of Vrede alles gedaan heeft en dat lijkt me niet erg waarschijnlijk
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 2 mei 2004 @ 16:33:24 #121
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_18834408
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:30 schreef Cruoninga het volgende:
Yo Cruoninga jij bent vast naar de wedstrijd van vandaag geweest!? wat geweldig de overwinning op Feyenoord, de sfeer zou wel super zijn geweest in de bus.
Maar kerel wat zijn die drie punten van harte welkom, wie had dat verwacht dat Groningen met drie punten weer naar huis zou reizen.

Drent en wederom een geweldige strijdlust van FC Groningen, prachtig !!
  zondag 2 mei 2004 @ 16:34:04 #122
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_18834429
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 2 mei 2004 @ 17:29:15 #123
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_18835635
Ik krijg kippenvel bij het lezen van dit verslag, het hele verslag staat op FC Groningen.nl
quote:
FC Groningen schrijft historie in De Kuip

FC Groningen heeft zondagmiddag in De Kuip een historische overwinning geboekt op Feyenoord. Drie minuten voor het einde van de wedstrijd was de stand nog 1-0 in het voordeel van de thuisploeg. Martin Drent gooide in vijf minuten de wedstrijd helemaal op de kop. Twee keer was Mile Krstev de aangever: 1-2. De eerste overwinning ooit bij Feyenoord.
quote:
In de laatste tien minuten kreeg de wedstrijd een ongelofelijke wending. Nadat Wiedemeijer het zoveelste dubieuze buitenspelgeval van Van Persie had genegeerd, schoot de Feyenoord-aanvaller over. Voor een kleine tien minuten werd Drent ingebracht voor de op het randje spelende Matthijs. Het zou Drent's 'finest hour' worden. De strijd tussen Van Persie en Elshot was in alle hevigheid gaande en de fans van Groningen lieten met hun 'alles of niets' blijken dat ze de moed nog niet hadden opgegeven. Elshot moest drie minuten geblesseerd het veld verlaten, toen Mtiliga een onbeholpen overtreding had gemaakt. Fränkel stond nog maar koud in het veld, toen Krstev een vrije bal op het hoofd legde van Drent: 1-1!!!
Daarmee was het sprookje nog niet afgelopen. Melchior Schoenmakers moest met zijn tweede gele kaart eerst het veld verlaten en ook ontsnapte Groningen nog aan een strafschop, toen Ono door Florén werd neergehaald. Kruiswijk ontving geel toen hij Lazovic omduwde, maar al die keren door het oog van de naald deden er niet meer toe toen Drent in de 92 minuut op Zoetebier afstormde. De steekbal van Krstev was precies op maar, waarna Drent met een subliem lobje de 1-2 achter Zoetebier plofte. In de slotfase kwam Feyenoord niet meer bij Beukenkamp. DE EERSTE OVERWINNING OOIT IN DE KUIP IS EEN FEIT!
Geniaal Groningen/Drent!.
  zondag 2 mei 2004 @ 18:13:23 #124
9713 Eightball
In control.
pi_18836670
Cruoninga heeft vast een heel feestelijk dagje achter de rug.
  maandag 3 mei 2004 @ 08:42:31 #125
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_18850013
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:34 schreef popolon het volgende:
[afbeelding]
Ik dacht, Martin breekt z'n poten bij dat lobje.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')