abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:01:41 #1
37692 Bonkie
Als je haar maar goed zit!
pi_11504916
Hallo,

Wij zijn al sinds april 2002 aan het proberen om zwanger te raken. In November 2002 hebben we een buitenbaarmoedelijke zwangerschap gehad.
Nu is het weer spannend......
Wachten of je ongi komt ja of nee.....
Bij mij is mijn NOD volgende week donderdag, 8 lange dagen wachten dus.....
En dat is helemaal moelijk als je elke maand van die vage klachten hebt, die ik dus ook pas de laatste 3 maanden heb.
Zoals: erg moe zijn, buikpijn hebben, last van mijn borsten, misselijk enz.
Ik ben hiervoor inmiddels al bij de ha en gyn geweest, maar alles is in orde, dus.......
De gyn wist mij vorige week wel te vertellen dat ik op vrijdag mijn eisprong zou hebben, dus we hebben flink geklust.
Zitten jullie ook in spanning en in een soortgelijke situatie als ik?
Ik hoor het graag.

Groetjes Kitty

pi_11505497
Hoop voor je dat het lukt maar een vraagje aangezien ik nog helemaal niet met zwangerschap bezig ben wat is een NOD week?
  † In Memoriam † woensdag 2 juli 2003 @ 11:29:15 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_11505610
NOD = Niet Ongie Dag
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:30:19 #4
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11505634
hoi Kitty,
spannend hoor allemaal, hopelijk zal het lukken!
Sterkte en succes ermee!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator woensdag 2 juli 2003 @ 11:44:00 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11505963
Een titel die zoveel vragen oproept verander ik liever in iets wat in 1 oogopslag duidelijk is.
Ik hoop niet dat je het erg vind Bonkie maar het topic heet nu "Wachten op een tweede streepje" iets wat m.i. de lading beter dekt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_11506225
hoi,

wat spannend zeg! Ik hoop dat het gelukt is

veel succes en sterkte!

pi_11506551
Zit wel in spanning ja maar dat is juist voor het eindresultaat

Maar alle gekheid op een stokje. ik vind het heel vervelend voor jullie en wens jullie veel sterkte.
En natuurlijk flink oefenen.
Verder zou (maar ik heb makkelijk praten) ik er juist niet te veel mee bezig zijn. Vaak omdat je er zo op gefocust bent, lukt het niet.
Als je vrijt met "het moet gebeuren" of met "lekker genieten van elkaar" is toch een heel verschil.
Maar goed ik heb makkelijk praten want wij waren na 1 maand al zwanger.

♥ K, N, R en F ♥
  woensdag 2 juli 2003 @ 13:52:31 #8
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_11509182
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:09 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Verder zou (maar ik heb makkelijk praten) ik er juist niet te veel mee bezig zijn. Vaak omdat je er zo op gefocust bent, lukt het niet.
Heel goed bedoeld, ongetwijfeld, maar echt een heel irritante opmerking Scorpion. Hoe moet je er nou in godsnaam niet op focussen, zeker als je lichaam raar doet en je hoopt dat er iets binnen in je aan het gebeuren is? Bonkie zit vast geen 8 dagen met een zwangerschapstest in haar hand op de bank te wachten, maar als je bijvoorbeeld rondloopt en je voelt je borsten gezwollen zijn, kun je het toch moeilijk negeren? En als ik aan het vrijen ben, gaat er voor, na of tijdens toch wel even door m'n hoofde in welke fase ik zit, zelfs al is het nog zo spontaan begonnen.
pi_11515373
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 13:52 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Heel goed bedoeld, ongetwijfeld, maar echt een heel irritante opmerking Scorpion. Hoe moet je er nou in godsnaam niet op focussen, zeker als je lichaam raar doet en je hoopt dat er iets binnen in je aan het gebeuren is? Bonkie zit vast geen 8 dagen met een zwangerschapstest in haar hand op de bank te wachten, maar als je bijvoorbeeld rondloopt en je voelt je borsten gezwollen zijn, kun je het toch moeilijk negeren? En als ik aan het vrijen ben, gaat er voor, na of tijdens toch wel even door m'n hoofde in welke fase ik zit, zelfs al is het nog zo spontaan begonnen.

whehe, ik sluit me hierbij aan! Het is juist zoo moeilijk om er geen rekening mee te houden. Als je nu een maand gestopt bent, zou ik zeggen ala! Maar zeker als het wat langer duurt is het veel te moeilijk om er 'spontaan' mee om te gaan. Wat mij wel hielp, was accepteren dat het spontane er in mijn geval nu eenmaal niet inzat. Dat gaf me wat rust.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 2 juli 2003 @ 19:16:58 #10
37692 Bonkie
pi_11517622
Hallo, bedankt voor jullie reacties!
Het is inderdaad maar hopen dat het raak is deze ronde.
En.........wat betreft niet aan denken enzo, tja......
Was het maar zo makkelijk, dan had ik hier waarschijnlijk ook niet van me af hoeven te schrijven.
Maar.. ik zal jullie wel op de hoogte houden de aankomende week.
Verder heb ik al de hele dag hoofdpijn en voel ik me opgeblazen, misschien dus ook een griepje te pakken ofzo.

Groetjes Kitty

donderdag 3 juli 2003 @ 09:42:41 #11
37692 Bonkie
pi_11529188
Hallo,

zo.... alweer een dag dichterbij.
Ik heb vernomen dat er een zwangerschapstest is die je een paar dagen voor je NOD al kan doen. Het is de babycheck, heeft iemand hier ervaring mee? Het schijnt dat die veel gevoeliger is dan andere testen. Ik heb op een forum gelezen dat iemand die test al 5 dagen voor haar NOD deed en deze meteen positief was.
Wat raden jullie mij aan?
Verder hier geen echte veranderingen, voel me nog steeds een beetje grieperig.

Groetjes Kitty

donderdag 3 juli 2003 @ 10:41:18 #12
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_11530119
Ik zou echt wachten tot je ruimschoots overtijd bent.
Het schijnt dat er nogal eens iets mis gaat met een bevrucht eitje, voordat je ongesteld moet worden. Hier merk je dan weinig van, je wordt "gewoon" ongesteld.

Mocht je dan al een positieve test hebben komt het extra hard aan denk ik.
Bovendien, als je te vroeg (negatief) test blijf je toch twijfelen, omdat je te vroeg hebt getest.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † donderdag 3 juli 2003 @ 13:29:14 #13
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11534026
Ha die Kitty! We zitten in hetzelfde schuitje hoor. Ook mijn eisprong vond afgelopen vrijdag plaats en ook deze periode voel ik weer van alles in mijn lichaam. Omdat ik al vaker gefopt ben, durf ik nu niet meer te hopen. Het stomme is dat je dat toch niet kan tegenhouden en weer met spanning uitkijkt naar de NOD dag. Omdat ik door PCO een behoorlijk onregelmatige cyclus heb, is er bij mij helemaal geen pijl op te trekken.

Het toeval wil dat ik precies op mijn NOD dag (11 juli) op vakantie ga en ik zie het niet zitten om ergens in Marokko een zwangerschapstest te scoren. Voordeel hiervan is wel dat als ik nog niet ongesteld ben geworden tijdens de vakantie, ik dan wel ruim overtijd ben bij terugkomst.

Zelf ben ik vorig jaar augustus gestopt met de pil. Ik duim met je mee meis!!!

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † donderdag 3 juli 2003 @ 13:43:55 #14
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11534420
www.babybrabbel.nl

Hier kun je trouwens een online zwangerschapstest doen. Het zegt natuurlijk niets, maar wel grappig om te doen.

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_11541674
Ik ben hier niet want ik doe erg mijn best om er niet mee bezig te zijn. Hetgeen twee weken per maand lukt.

Tjee, wat word ik (soms) moe van mezelf
Muts!

Ik kom over een weekje of 2 wel weer eens binnenzeilen Vrees ik.

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 juli 2003 @ 23:04:36 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_11546894
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 13:29 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het toeval wil dat ik precies op mijn NOD dag (11 juli) op vakantie ga en ik zie het niet zitten om ergens in Marokko een zwangerschapstest te scoren. Voordeel hiervan is wel dat als ik nog niet ongesteld ben geworden tijdens de vakantie, ik dan wel ruim overtijd ben bij terugkomst.
Enne, eentje meenemen? Dan hoef je je ook niet door een Marokkaanse gebruiksaanwijzing te worstelen Ik duim voor je!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 4 juli 2003 @ 17:25:22 #17
37692 Bonkie
pi_11565371
Hallo,

Zo, nog maar 6 dagen en dan weet ik meer.

Ik heb trouwens sinds 1 week last van misselijk worden tijdens het auto rijden, kan dat ook met een eventuele zwangerschap te maken hebben?
Ikzelf ben anders bang dat ik wagen ziek zal zijn........Kan je dat anders ook ineens op latere leeftijd krijgen?

Groetjes Kitty

vrijdag 4 juli 2003 @ 18:36:22 #18
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11566430
Bonkie, spannend!!!
Ik ben zelf ook in spanning, maar pas net aan pilloze periode begonnen. Ben dus nog niet door de wol geverfd! Jij bent er al langer zoet mee, hoop dat je fijn zwanger bent nu!

Heb zelf ook plotsklaps allerlei gevoel in lijf, buik, licht in hoofd soms... Maar ja, kan komen door druk jaar, door gestopt met pil (verandert heel wat in mijn lijf nu), psychische misleiding (!) of een heel rpille zwangerschap...
Tuurlijk hoop ik het laatste! Wie weet... Ken je gevoel beetje dus nu! Hou vol, moet zelf nog 8 dagen wachten nu.Pfffff!!!!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2003 @ 14:06:14 #19
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11597169
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 23:04 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Enne, eentje meenemen? Dan hoef je je ook niet door een Marokkaanse gebruiksaanwijzing te worstelen Ik duim voor je!

Daar zat ik ook aan te denken, maar ik wil gewoon niet teveel hopen. Kijk, als ik tijdens de vakantie niet ongi word, dan ben ik zekerrrrr overtijd als ik weer terug in Nederland ben en dat is helemaal een reden om een test te doen.

Mijn buikje voelt aan als een opgeblazen ballon, het plopt en het rommelt maar een eind raak. Beetje pijnlijke borsten ook en vlagen van misselijkheid. Helaas had ik dat in januari ook en het kwam toen door mijn hormoonstoornis. De zwangerschapsverschijnselen die ik dus elke maand heb beginnen vaak iets meer dan een week voordat ik weer ongesteld word. Ik zit gewoon een beetje raar in elkaar, al moet ik deze keer zeggen dat het deze keer wel goed voelt

Jompels,
Slaapmeisje

† In Memoriam † zondag 6 juli 2003 @ 14:07:40 #20
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11597185
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 19:25 schreef Nausicaa het volgende:
Ik ben hier niet want ik doe erg mijn best om er niet mee bezig te zijn. Hetgeen twee weken per maand lukt.

Tjee, wat word ik (soms) moe van mezelf
Muts!

Ik kom over een weekje of 2 wel weer eens binnenzeilen Vrees ik.

Liefs en sterkte,
Slaapmeisje

pi_11597310
quote:
Op zondag 6 juli 2003 14:07 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Liefs en sterkte,
Slaapmeisje

Thanx! We slepen elkaar d'r wel doorheen hier hoor! Alvast een prettige vakantie trouwens!
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2003 @ 14:32:51 #22
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11597622
quote:
Op zondag 6 juli 2003 14:16 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Thanx! We slepen elkaar d'r wel doorheen hier hoor! Alvast een prettige vakantie trouwens!

Dank je wel! Het is trouwens niet eens een gewone vakantie, maar onze huwelijksreis
pi_11603497
quote:
Op zondag 6 juli 2003 14:32 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Dank je wel! Het is trouwens niet eens een gewone vakantie, maar onze huwelijksreis

Ik wist nog dat ik wat moest teruglezen nadat ik mijn post gepost had, maar dat kwam er op een of andere manier niet van. Stom, want ik wist het eigenlijk wel, dat het je huwelijksreis was (en wat zou het mooi zijn als..., nou ja, niet te veel bij nadenken zeg maar). Sorry!

Een heel gelukkige huwelijksreis toegewenst dus!

pi_11613126
Slaapmeisje, het hoort ook bij pco he, die klachten voor je menstrueert...(fijnhe..not) Iedereen veel succes met dat tweede streepje, hoe lang ik wel niet heb zitten wachten en hopen, het is echt een ellende.
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2003 @ 12:42:38 #25
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11616185
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:55 schreef Catootje het volgende:
Slaapmeisje, het hoort ook bij pco he, die klachten voor je menstrueert...(fijnhe..not) Iedereen veel succes met dat tweede streepje, hoe lang ik wel niet heb zitten wachten en hopen, het is echt een ellende.
Helaas Catootje is dat waar. Oneerlijk is het toch dat juist vrouwen met PCO elke maand weer met die klachten te maken hebben. Zo gemeen dat alle verschijnselen precies lijken op een zwangerschap, terwijl je met PCO juist verminderd vruchtbaar bent Ach we zijn pas sinds augustus vorig jaar bezig, dus ik sta pas aan het begin van de MMM... Er zijn gelukkig nog heel veel mogelijkheden en ook jou is het gelukt en dat geeft me toch een behoorlijke portie hoop
pi_11616270
quote:
Op maandag 7 juli 2003 12:42 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Helaas Catootje is dat waar. Oneerlijk is het toch dat juist vrouwen met PCO elke maand weer met die klachten te maken hebben. Zo gemeen dat alle verschijnselen precies lijken op een zwangerschap, terwijl je met PCO juist verminderd vruchtbaar bent Ach we zijn pas sinds augustus vorig jaar bezig, dus ik sta pas aan het begin van de MMM... Er zijn gelukkig nog heel veel mogelijkheden en ook jou is het gelukt en dat geeft me toch een behoorlijke portie hoop

Ja, mijn vriend en ik zijn ook zo verbaasd dat ik me nu in feite beter voel dan voor ik ging menstrueren. Dat laatste was op een gegeven moment echt een soort griepaanval (onder de invloed van hormonen), terwijl de laatste keer ik nog redelijk energiek was. Mijn vriend vond dat ook een alarmerend goed teken, en hij bleek gelijk te hebben gehad.
DANYEL EN THIJS
  maandag 7 juli 2003 @ 12:52:56 #27
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11616404
Hee mensen, even een vraag over testen!
Catootje, las in ouder topic dat jij van Romed de ovulatietest hebt gedaan, maar heb een vraag over zwangerschapstest.
Die van Romed schijnt al week na ovulatie aan te geven of je zwanger bent of niet. Iemand daar ervaring mee?
En las op babybrabbel dat die test € 3,15 kost ?! Dat is errug weinig, is misschien via de site? Iemand die het weet?

Hoop niet dat iemand het weer vervelend vindt dat ik ongeduldig ben... Word gek van wachten en vanalles voelen en denken!
Alvast thnx voor tips!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_11616475
ik vodn de romed ovulatietoestand helemaal niks! (maar dat kan door mijn extra hormoongebruik komen)...weet je, ik ben gewoon bang dat al die zgn supergevoelige troep niet helemaal betrouwbaar is. Natuurlijk kun je altijd eerder testen, maar dan ben je denk ik vaak een dief van je eigen portomonaie. Ik weet wel dat ook in het ziekenhuis testen pas gebeurde als ik dacht dat ik over tijd was. HEt is vreselijk klote soms, dat wachten maar vaak zit er niks anders op!
DANYEL EN THIJS
pi_11623947
quote:
Op maandag 7 juli 2003 12:42 schreef Slaapmeisje het volgende:

Oneerlijk is het toch dat juist vrouwen met PCO elke maand weer met die klachten te maken hebben. Zo gemeen dat alle verschijnselen precies lijken op een zwangerschap, terwijl je met PCO juist verminderd vruchtbaar bent

Nou, ook zonder pco kun je die klachten hebben hoor Heb al een aantal keer met vast-en-zeker-het-kan-niet-missen-gevoel tegen een enkel streepje zitten aankijken
Hoe harder je d'r op let, hoe meer je voelt en ervan overtuigd raakt. BAH!
  maandag 7 juli 2003 @ 19:45:43 #30
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_11625930
quote:
Op maandag 7 juli 2003 12:52 schreef Sugar het volgende:
Hee mensen, even een vraag over testen!
Catootje, las in ouder topic dat jij van Romed de ovulatietest hebt gedaan, maar heb een vraag over zwangerschapstest.
Die van Romed schijnt al week na ovulatie aan te geven of je zwanger bent of niet. Iemand daar ervaring mee?
En las op babybrabbel dat die test € 3,15 kost ?! Dat is errug weinig, is misschien via de site? Iemand die het weet?

Hoop niet dat iemand het weer vervelend vindt dat ik ongeduldig ben... Word gek van wachten en vanalles voelen en denken!
Alvast thnx voor tips!

Ik heb de zw.testen van Romed gebruikt. Die waar je gewoon overheen moet plassen zeg maar.
Van de vijf, gaven drie helemaal geen streepje (dus ook geen teststreepje) en twee waren er vorige week nog negatief (terwijl alle andere testen zo ongeveer op tilt slaan)..

Misschien heb ik 't net niet getroffen ofzo.. maar ondanks dat ze zo goedkoop waren, was 't voor mij evengoed gewoon weggegooid geld.

En ja, t sucks vreselijk dat pms en een prille zwangerschap gewoon exact hetzelfde voelen. Ik weet er alles van

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_11625971
....hmmm, misschien moeten we gewoon maar concluderen dat Romed troep is.
DANYEL EN THIJS
  maandag 7 juli 2003 @ 20:56:48 #32
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11627629
ET en Catootje: bedankt! Ik moet echt gewoon geduld hebben tot en met zaterdag!!!! Doe ik dus... Want Romed vertrouw ik nu echt niet meer, na jullie ervaringen.

Bonkie, hoe is het nu bij jou? Of heb ik iets gemist? Jij kan nu testen als je je NOD hebt, toch?

Ik knijp m behoorlijk met die verhalen van wat je allemaal kan voelen en dat er dan toch niets blijkt te zijn.....

† In Memoriam † maandag 7 juli 2003 @ 22:37:00 #33
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11630268
quote:
Op maandag 7 juli 2003 18:03 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Nou, ook zonder pco kun je die klachten hebben hoor Heb al een aantal keer met vast-en-zeker-het-kan-niet-missen-gevoel tegen een enkel streepje zitten aankijken
Hoe harder je d'r op let, hoe meer je voelt en ervan overtuigd raakt. BAH!

Je hebt helemaal gelijk, niet alleen PCOers kennen het probleem. Vanaf vandaag is er met mijn bolle buik, pijnklachten in de benedenregionen (buik, laag in de rug etc.), pijnlijke borsten als ik mijn BH uittrek en witte afscheiding die ik anders nooit heb, ook nog vlagen van misselijkheid bijgekomen. Tjonge, deze maand maakt mijn lichaam het wel heeeel erg bont hoor. Net als je denkt dat er niet meer kwaaltjes bij kunnen...

Verdorie, ik had me nog zoooo voorgenomen om geen test te gaan kopen, maar waarschijnlijk zit ik vrijdag op Schiphol al met een test in mijn handen op de WC aldaar

pi_11634818
quote:
Op maandag 7 juli 2003 22:37 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Verdorie, ik had me nog zoooo voorgenomen om geen test te gaan kopen, maar waarschijnlijk zit ik vrijdag op Schiphol al met een test in mijn handen op de WC aldaar

Herkenbaar hoor! Niet doen, we hebben met z'n allen de kassen van Predictor/clearblue enz al voldoende gespekt!
héél gemakkelijk gezegd door iemand die pas over een paar weken gaat testen.... Zeg jij dan hetzelfde tegen mij?

dinsdag 8 juli 2003 @ 09:11:37 #35
37692 Bonkie
pi_11635260
Hallo,

Helaas, ik heb daarnet een babycheck zwangerschapstest gedaan.......
Negatief, maar heb ook pas donderdag mijn NOD.
Volgens de test kan je hem al 2 dagen daarvoor doen, dus denk dat ik weer niet een van de gelukkigen ben deze ronde......
Ook mijn lichaam doet dus nog steeds erg raar.....
Heb een raar opgeblazen gevoel en weer eens wat last van mijn borsten. Verder ben ik erg moe en heb veel afscheiding.

Hoe is het allemaal met jullie?

pi_11640476
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 09:11 schreef Bonkie het volgende:
Hallo,

Hoe is het allemaal met jullie?

Nie goed! Vanmorgen belde een vriendin: natuurlijk: zwanger. WIL NOU IEDEREEN OPHOUDEN OM ZWANGER TE WORDEN! Ik wil d'r niks meer over horen. Of zien.
Neej, natuurlijk meen ik dat niet serieus. Maar potverdriedubbeltjes nog an toe *slaat met de vuist op tafel* ik wil ook wel weer eens!

En nee, deze maand ga ik er geen tig testen door heen jassen, ik wacht gewoon netjes tot ik acht maanden over tijd ben, en dan ga ik wel weer eens kijken. Is 't nou klaar!

† In Memoriam † dinsdag 8 juli 2003 @ 13:46:59 #37
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11641070
Hihi Nausicaa zo denk ik er ook over. Gewoon 8 maanden wachten met testen of in ieder geval totdat je echt niet meer om die buik heen kan om je veters te strikken Wanneer jij je volgende ronde hebt, zal ik je ook tegenhouden hoor!

Ik ga geen test kopen. Ik ga geen test kopen. Ik ga geen test kopen. Ik heb hem expres niet in huis gehaald zodat ik niet kan testen, zodat die niet negatief kan uitvallen. Ik ga geen test kopen lekker PUH en DUH! Zo ... dat is dat

Heee Bonkie, pin je alsjeblieft niet vast op de uitslag van een test die je nog voor je NOD doet. Vrouwen verschillen nogal en bij de een is het HCG nu eenmaal eerder aantoonbaar dan bij de ander. Niet dat ik je valse hoop wil geven, maar omdat ik zelf ook veel te veel geld naar de Clearblue/Predictor heb gebracht. Ik weet dat wachten verschrikkelijk moeilijk is, maar voortijdig testen heeft echt weinig zin wat die bijsluiters ook vermelden. Hou je taai meis!

FOK!fossiel dinsdag 8 juli 2003 @ 13:56:51 #38
2628 Karin
pi_11641318
Dit was ik alweer bijna vergeten, dat wachten totdat je een test kan doen. Ik heb ook een verbouwing bij elkaar gepiest voor de Clear Blue. Gelukkig had ik na een half jaar iets meer geduld en heb ik zelfs wat cyclussen niet getest (maar was wel moeilijk). En je wilt niet weten hoeveel ik getest heb toen ik een keertje 3 weken overtijd was.
Dat het uiteindelijk wel raak was duurde het ook nog even voordat de Clear Blue een streepje liet zien. Ik was al 1,5 week overtijd en voor mijn gevoel al hartstikke zwanger. Maar die test deed nog steeds erg vaag.

Heel veel sterkte allemaal! Men kan allemaal wel zeggen dat je er niet teveel mee bezig moet zijn maar dat is verdomde moeilijk, ik weet het.

pi_11641733
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 13:22 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Nie goed! Vanmorgen belde een vriendin: natuurlijk: zwanger. WIL NOU IEDEREEN OPHOUDEN OM ZWANGER TE WORDEN! Ik wil d'r niks meer over horen. Of zien.
Neej, natuurlijk meen ik dat niet serieus. Maar potverdriedubbeltjes nog an toe *slaat met de vuist op tafel* ik wil ook wel weer eens!

En nee, deze maand ga ik er geen tig testen door heen jassen, ik wacht gewoon netjes tot ik acht maanden over tijd ben, en dan ga ik wel weer eens kijken. Is 't nou klaar!

Herkenbaar, herkenbaar...ik ben een keer naar het ziekenhuis gerend omdat ik dat komende weekeinde een zwangere vriendin op bezoek zou krijgen en ik weer es overtijd was...en weer was het geen zwangerschap! God, wat heb ik toen gebaald zeg!! Ik was de laatste keer ook zo kwaad dat ik weer zo'n test moest doen en ik wist zeker dattie weer negatief zou zijn en dat ik weer voor joker....Op het laatst kon die reclame voor die troep mij al sjaggie krijgen.
DANYEL EN THIJS
pi_11642316
Ik weet ook heel goed wat het is, die rottige testen te doen....

Maar wat ik ff wilde zeggen, (zonder iemand blij te willen maken met een dooie mus, maar dat valt niet mee)
gooi een negatieve test niet meteen weg! De mijne (merk weet ik niet meer, geen streepjes maar rose stippen) werd pas na drie uur positief. Daarvoor was er echt helemaal niets te zien. Niet in het licht, bij het raam, met 1 oog of twee, helemaal niks!

Ik keek er toevallig aan het eind van de middag nog eens naar, en m'n hart stond even stil... toen was ie ineens positief. Meteen een apotheek gebeld om te vragen of ik dan wel of niet zwanger was, en ze zeiden dat een test nooit positief kan zijn als je niet zwanger bent, andersom kan wel.

Zolang er was is, is er leven.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2003 @ 15:27:22 #41
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11643582
Om die reden heb ik een keer smiddags de vuilnisbak uitgespit op zoek naar mijn weggegooide negatieve test. Ik wilde toch nog even checken of ie niet toevallig per ongeluk toch nog een streepje extra kreeg
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2003 @ 15:28:23 #42
7074 moussy
kuttekop
pi_11643607
Meiden, de huismerk-testen van de drogisten zijn ook goed hoor!! Ze zijn ook wat liever voor je knip.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!fossiel dinsdag 8 juli 2003 @ 15:41:47 #43
2628 Karin
pi_11643984
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 15:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
Om die reden heb ik een keer smiddags de vuilnisbak uitgespit op zoek naar mijn weggegooide negatieve test. Ik wilde toch nog even checken of ie niet toevallig per ongeluk toch nog een streepje extra kreeg
Hahahaha je bent niet de enige hoor. Dat heb ik ook wel eens gedaan
pi_11644038
Ik controleer nu ook nog regelmatig of die streep er nog wel op staat... en ja hoor.. hij staat er nog steeds!!! (da test...)
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  dinsdag 8 juli 2003 @ 16:44:43 #45
37692 Bonkie
pi_11645773
Whehe......:'(

Ik heb daarnet eens de vuilnisbak uitgespit, maar de test is nog steeds negatief........ Maar je ziet wel een hele vage schaduw/streep als je hem tegen het licht houd (moet wel goed kijken)........ Is wel normaal denk ik, toch!!??

Tja, ik baal er ook stevig van van die zwangere mensen om me heen te hebben. Ikke wil ook!!!!!!
En dan inderdaad elke maand maar weer een test doen, want.......
Maar ik kan het gewoon niet laten, terwijl het enorm duur is.
Maar had gehoopt dat dat met die babycheck wel in orde zou zijn. Er staat in de bijsluiter dat je hem 2 dagen voor je verwachte NOD al kan doen, maar ze raden het wel aan te wachten totdat je echt over tijd bent, omdat het alsnog op een natuurlijke weg afgestoten kan worden....
Dus, ze zijn volgens de bijsluiter zelfs bang dat die test positief kan zijn en dan 2 dagen later je toch je menstruatie krijgt en waarschijnlijk een miskraam.....
Wie weet is zelfs die test bij mij pas positief als ik daadwerkelijk over tijd ben......

RRRRrrrrrrrrr, Ik voel me verschrikkelijk.
Elke keer zeg ik tegen mezelf: Ik ga pas testen als ik daadwerkelijk een paar dagen over tijd ben, maar ik kan telkens het geduld er niet voor opbrengen.

Alweer wachten......En dan elke keer in je achterhoofd hebben: Misschien behoor ik wel tot diegene die pas een positieve test heeft als je een week ofzo over tijd ben, maar dan telkens toch weer je menstruatie krijgen.

GEK wordt ik ervan!

Jubileum moderator dinsdag 8 juli 2003 @ 20:10:24 #46
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11650333
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 16:44 schreef Bonkie het volgende:
Whehe......:'(

Ik heb daarnet eens de vuilnisbak uitgespit, maar de test is nog steeds negatief........ Maar je ziet wel een hele vage schaduw/streep als je hem tegen het licht houd (moet wel goed kijken)........ Is wel normaal denk ik, toch!!??

Ik had ook zo'n hele vage "wannabee"streep dacht ik. Ik dacht nog, nou das niet zwanger dan heb ik dus een buikgriepje. Toch maar even Karin gebeld en die kwam kijken en heeft me gefeliciteerd.
2 dagen later was het geen "wannabee"streep meer maar een dikke vette lijn.
Ik zou morgen nog eens testen met een ander merk als ik jou was.

Ik had Jeroen al gebeld om te zeggen dat het ws een wishfull thinking streepje was, (je zag hem alleen als ik bij het raam stond en dan onder een bepaalde hoek) kon ik daarna weer bellen dat het volgens Karin toch wel echt een streep was

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2003 @ 20:24:37 #47
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11650630
Ik wil hier toch nog heel even op inhaken. Vorige maand heb ik wel getest en op die test zag je inderdaad ook een soort schaduw van een lijntje (doorzichtig) als je hem tegen het licht houdt. Volgens mij is dat gewoon de plaats waar de streep komt te staan als ie wel blauw wordt.

Natuurlijk hoop ik voor jou, Bonkie, dat als je een paar dagen later test, het toch een mooie blauwe streep wordt. Jouw ervaring geeft voor mij alleen maar meer zekerheid dat het testen toch beter na de NOD plaats kan vinden zodat de teleurstelling door een te vroege test voorkomen had kunnen worden.

Ik weet het, je wordt er gek van en de onrust giert door je lijf. Ik steek vanavond voor de zekerheid toch even een kaarsje aan en stuur nog wat (be)vruchtbaarheid dit forum op voor iedereen die dat hier zo nodig heeft

Jubileum moderator dinsdag 8 juli 2003 @ 20:45:20 #48
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11651174
Ik zie nu pas dat ik misschien wel valse hoop geef zo. Dat is niet mijn bedoeling , ik bedoel het juist heel positief.
Sorry als ik hiermee verwarring schep.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_11652584
Wat een herkenning over het turen naar testen, tegen het licht houden, vuilnisbakken omscheppen..... Ik dacht werkelijk dat ik de enige muts was die dat deed, maar niet dus.

Er belde nét weer een vriendin (de tweede vandaag), zwanger. Hartstikke leuk voor haar natuurlijk. Echt, ik gun het haar van harte. MAAR VANDAAG NEEM IK GEEN TELEFOON MEER OP! Volgens vinden in de eerste twee maanden van volgend jaar al zóveel bevalling plaats, dat er vervolgens tien maanden niks meer volgt. Wordt het dus 2005 hier (maar dat duurt wel heel erg lang zeg!)

pi_11652982
Eh jongens, een test kan dus wèl na uren positief worden, ook als je niet zwanger bent. Ze zeggen niet voor niets dat het niet meer betrouwbaar is na een bepaalde tijd. Ik heb weleens een gebruiksaanwijzing gelezen waarin ook duidelijk stond dat door het chemische proces de test na een paar uur vanzelf positief wordt. Dus de vuilnisbak omspitten is echt niet nodig, kun je beter een paar dagen later nog eens testen. Andersom kan trouwens ook. Bij Clearblue verdwijnt vaak het streepje na een paar uur.

Als echte expert hier (ik heb me ook suf gepiest, ik ken van alle merken zo langzamerhand de voor- en nadelen) wil ik nog even kwijt dat het hcg elke drie dagen ongeveer verdubbelt. Als je dus overtijd bent en een negatieve test hebt, is het t beste om drie dagen te wachten, dan heb je de meeste kans dat ie daarna wèl positief is.

Over die romed-testen hoor ik alleen maar hele slechte verhalen. Vooral veel vals positief, dus daar heb je niks aan. Sowieso heeft testen vóór nod weinig zin. De test kan dan wel positief zijn, maar een ongelofelijk percentage van de bevruchtingen (zo'n 70%) gaat vóór nod alsnog mis. In een ander geval had je dan niet eens geweten dat je zwanger was, en nu zorgt het dan alleen voor extra verdriet en valse hoop. (hoewel ik dit nu stoer zeg, maar ook al dagen van te voren die streep wou zien).
Bij babybrabbel verkopen ze ook clearview testen, die zijn wel heel betrouwbaar (zijn dezelfde als etos huismerk, zelfde fabriek als clearblue) en toch ook weer een stuk goedkoper dan de geijkte merken.

mooi he, alles
pi_11653042
O ja, ook nog een geinig weetje dat ze nergens vermelden. Ovulatietesten en zwangerschapstesten hebben een kruiswerking. Dat wil zeggen dat ovulatietesten (en ook persona) positief kunnen zijn bij een zwangerschap en zwangerschapstesten positief vlak voor de ovulatie. Ik heb beide een keer meegemaakt en de gynaecoloog heeft toen bevestigd dat die kruiswerking kan voorkomen. Wel handig om te weten als je een hele onregelmatige cylcus hebt en dus geen idee op welk punt je zit.
mooi he, alles
  woensdag 9 juli 2003 @ 07:50:54 #52
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11658651
Kon gisteren toch maar moeilijk positief blijven denken toen ik 5 dagen te vroeg testte... Negatief dus, terwijl ik zo ontzettend had zitten duimen (maar ja, daar is nog nooit iemand zwanger van geworden...!).

Begrijp ieders gevoel, heb het ding ook vaker na een halve dag uit kliko gevist en probeer er uit alle macht niet mee bezig te zijn. Wat een crime!
(En sorry, schaam me, maar dit is pas de eerste maand!!!!)

pi_11660600
Bonkie, nog 1 dag wachten ... Ik hoop echt voor je dat het wat wordt.
Ik zit hier duimendraaiend te typen - dat is echt niet makkelijk hoor! Maar als jullie (!) zwanger zijn, dan is dat het zeker waard!
  woensdag 9 juli 2003 @ 13:35:31 #54
37692 Bonkie
pi_11664070
Jaja, nog 1 dag en we zullen het weten.......
Als mijn Menstruatie morgen wegblijft PROBEER ik tot zaterdag te wachten met testen, maar........ we zullen wel zien.
  woensdag 9 juli 2003 @ 14:47:25 #55
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11665409
Ja, Bonkie, probeer het! Je zult je een stuk beter voelen als je wel wacht!
(Ik denk dat ik me dat dus ook maar eens voorneem, heel hard nu...!)

Want ehm, hebben jullie dat ook, dat je een beetje gek wordt anders? Dat je denkt:
"Ja, hee, gdvrdmm, als ik nu niet zo stom was geweest om NU AL te testen, ja, dan WAS ik misschien WEL zwanger geweest.... Zie je wel, ik verpest alles voor mezelf....grr, mmpl, mmpl!"

Nou, Bonkie, dàt heb je dan in elk geval niet!!!!!! Succes!
Ik ga het ook proberen, houden jullie me tegen als ik voor a.s. zondag ìets wil testen (wat dan ook, hihi!)?

pi_11666195
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 14:47 schreef Sugar het volgende:
Want ehm, hebben jullie dat ook, dat je een beetje gek wordt anders? Dat je denkt:
"Ja, hee, gdvrdmm, als ik nu niet zo stom was geweest om NU AL te testen, ja, dan WAS ik misschien WEL zwanger geweest.... Zie je wel, ik verpest alles voor mezelf....grr, mmpl, mmpl!"
Dat gevoel heb ik al als ik de test gekocht heb, zo van: oké, dan is het het dus niet dit keer.

Oe, wat zijn we toch een stel mutsen hier!

woensdag 9 juli 2003 @ 16:21:37 #57
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11667083
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 15:27 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik al als ik de test gekocht heb, zo van: oké, dan is het het dus niet dit keer.

Oe, wat zijn we toch een stel mutsen hier!

Jaaaaaaaa, heb ik ook!!!!!!!!
Ik is muts!
  woensdag 9 juli 2003 @ 16:53:23 #58
37692 Bonkie
pi_11667614
Ikke ook muts.
  † In Memoriam † woensdag 9 juli 2003 @ 17:05:34 #59
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11667831
Hihi, mag ik ook even meemutsen?

Ik ben trouwens heeeeeel sterk geweest vanmiddag. Omdat wij natuurlijk vrijdag op huwelijksreis gaan, moest ik nog een paar spulletjes kopen bij de drogist (shampoo, douchespul etc.). Bij de balie stond ik super in de verleiding om maar meteen een paar testen te scoren. Het woord kwam al bijna uit mijn mond, maar ik heb gewoon alleen de vakantiespulletjes afgerekend en ben zonder die stomme klotetesten naar huis gegaan.

Joepie vandaag heb ik weer de verleiding weerstaan!!! Het kopen van zo een test is voor mij de goden verzoeken en daarom wacht ik gewoon tot ik een week of meer overtijd ben. Liever dit dan de teleurstelling van een negatieve test

woensdag 9 juli 2003 @ 18:25:26 #60
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11669238
Joehoeoeoeoeoeoeoeoeoeoe! Goed zo, slaapmeisje!!!!
(hè, nu wil ik wel een keer zo'n smiley gebruiken... Maar ja, weet niet hoe! Hihihi, oppermuts nu? Ik?)

Maar heej, echt goed, joh! En nou lekker knallen met die honeymoon en lol hebben samen! Heb je die kleine die er ooit komt in elk geval een gezellig nestje te bieden! Veel plezier, he?!

woensdag 9 juli 2003 @ 19:30:31 #61
37692 Bonkie
pi_11670231
Ik heb daarnet last gekregen van wat vieze afscheiding.....

Had ik de afgelopen 2 cyclussen ook last van. Kreeg dat ook 2 dagen voor mijn NOD.

Dus.... ben bang dat ik toch ongi ga worden.

woensdag 9 juli 2003 @ 20:49:39 #62
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11671595
Bonkie: niet wanhopen!
Afwachten en geen eigen conclusies trekken.
Oke?

Moeilijk he? Zelfbescherming is oké en heel begrijpelijk, maar laat de teleurstelling er alsjeblieft hooguit één keer zijn! Niet nu èn over twee dagen!!!!
Liever nu hopen en misschien wel straks heel, heel blij zijn.
Je weet, ook vorige keren kon je de teleurstelling dragen. Nu ook als het moet. Dus niet nu al in put kruipen, goed?

woensdag 9 juli 2003 @ 22:42:46 #63
37692 Bonkie
pi_11673709
Ik zal het proberen sugar!

In ieder geval bedankt voor de oppepper!!

pi_11678336
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 17:05 schreef Slaapmeisje het volgende:
(...) maar ik heb gewoon alleen de vakantiespulletjes afgerekend en ben zonder die stomme klotetesten naar huis gegaan.
Slaapmeisje, ik ben tróts op je!
  donderdag 10 juli 2003 @ 09:44:54 #65
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_11679089
Bonkie, ook ik duim voor je vandaag!
  donderdag 10 juli 2003 @ 14:15:29 #66
37692 Bonkie
pi_11684905
Tja, ik heb helaas nog steeds last van die vieze afscheiding.
Verder zijn alleen mijn borsten wat gevoeliger, maar dit was de vorige keer exact hetzelfde.
Hopen dat het wegblijft, maar ik heb het idee dat het er echt aan zit te komen. Eigenlijk heb ik me daar al bij neergelegt.........

Slaapmeisje, het is inderdaad heel knap dat je je niet hebt laten verleiden!!! Petje af

† In Memoriam † donderdag 10 juli 2003 @ 19:29:47 #67
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11691329
Dank je wel Bonkie. Ik ben dan ook erg trots op mezelf

Morgenochtend vertrekken we naar Marokko. Ik heb voor de zekerheid maar een heel pak tampons ingepakt aangezien het morgen mijn NOD is. De afgelopen anderhalve week had ik verschrikkelijke last van allerlei zwangerschaps/PMS verschijnselen en vanmorgen werd ik wakker en waren ze (afgezien van de pijn in mijn borsten) allemaal verdwenen. Morgen zal ik dus wel ongesteld gaan worden. Lekker hoor zo een avontuurlijke rondreis met de rode duiveltjes mee. Zo niet, dan horen jullie dat dan wel over twee weken....

Jompels,
Slaapmeisje

donderdag 10 juli 2003 @ 22:13:11 #68
37692 Bonkie
pi_11694509
Slaapmeisje, heel veel plezier op vakantie.

Ik duim voor je dat die rode duivels weg zullen blijven!!

Verder hier alles nog hetzelfde, geen bloed maar wel vieze afscheiding.
In ieder geval zal ik nu normaal gesproken al ongi moeten zijn, dus.......
Geen bloed geeft nog moed, maar heb het idee dat het eventueel morgen kan gaan doorzetten. Dit denk ik doordat ik alleen maar gevoelige borsten en vieze afscheiding heb en verder niet echt iets bijzonders en dit de laatste 2 cyclussen ook zo had.
Afwachten maar........

pi_11694694
Slaapmeisje, een hele goede reis toegewenst! Heel veel plezier en geluk samen hoor!

Enne, hebben jullie dat ook, op het moment dat je menstruatie dan toch begint, eerst heel teleurgesteld zijn, om vervolgens - tegen beter weten in - te denken: misschien is het wel een innestelingsbloeding, misschien is het wel een innestelingsbloeding....

Ik geloof daar niet in hoor, innestelingsbloedingen, tenminste niet bij mezelf, heb ik bij Jorden ook niet gehad.....

pi_11694770
Slaapmeisje, een fijne vakantie... en ik hoop op goed nieuws als je terugkomt. Ik duim voor je!
En ook voor Bonkie, dat haar ongie toch lekker weg blijft!
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2003 @ 23:40:46 #71
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11696900
Innestelingsbloeding? Nee hoor, daar geloof ik niet in. Wat voor mij wel een troost is als ik eenmaal ongesteld ben geworden, is het feit dat ik het weer kan worden. Aan het begin van dit jaar ben ik 3 maanden niet ongesteld geweest (geen eisprong door PCO syndroom), dus als ik het nu weer wordt dan weet ik in ieder geval dat mijn lichaam het weer naar behoren doet.

Meiden, bedankt voor de steunbetuigingen en het duimen. De koffers staan klaar, nog 1 nachtje slapen en dan gaan we hier eerst eens even lekker genieten van onze wittebroodsweken

Liefs en tot over 2 weken,
Slaapmeisje

vrijdag 11 juli 2003 @ 07:50:07 #72
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11700303
Officieel morgen NOD... Hoop en duim, en probeer er niet mee bezig te zijn... Moeiluk!!!!!

Anderen: veel sterkte, geluk en succes! Hoop doet leven!

vrijdag 11 juli 2003 @ 10:09:21 #73
37692 Bonkie
pi_11701665
Sorry, kon het echt niet laten, maar heb daarnet een test gedaan.
Ik ben vandaag 1 dag over tijd, heb nog steeds last van mijn borsten en die vieze afscheiding. Test was negatief ............
Op de test die ik 4 dagen voor mijn NOD had gedaan was een vage streep te zien. Ik heb de babycheck zwangerschapstest gedaan, die kan je volgens de bijsluiter voor je NOD al doen. Dus had toch een beetje goede moed.
Maar op de test van daarnet was de vage streep niet te zien........
Ik had de test van afgelopen zondag bewaard en vraag straks ook nog even of mijn vriend ernaar wil kijken. Ik denk dat ik dan misschien wel een bevruchting heb gehad, maar deze op natuurlijke wijze is afgekomen. Na mijn buitenbaarmoedelijke zwangerschap en mijn waarschijnlijk vroege miskraam van vorige maand kan dit alweer de derde keer kunnen zijn dat het fout zou gaan. Zou ik nu de gyn moeten waarschuwen?
  Jubileum moderator vrijdag 11 juli 2003 @ 13:16:56 #74
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11705815
Ach Bonkie wat jammer.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 11 juli 2003 @ 13:18:17 #75
3744 Kleintje
op en top!
pi_11705850
Bonkie... wacht nog even af. Misschien zet je ongi nog door (hoop eigenlijk van niet)
Indien het maandag nog niet is doorgezet misschien afspraak maken bij de gyn of huisarts.
pi_11716549
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 10:09 schreef Bonkie het volgende:
Sorry, kon het echt niet laten, maar heb daarnet een test gedaan.
Ik ben vandaag 1 dag over tijd, heb nog steeds last van mijn borsten en die vieze afscheiding. Test was negatief ............
(...) Na mijn buitenbaarmoedelijke zwangerschap en mijn waarschijnlijk vroege miskraam van vorige maand kan dit alweer de derde keer kunnen zijn dat het fout zou gaan. Zou ik nu de gyn moeten waarschuwen?
Hè, wat vervelend Bonkie! Raar gevoel vind ik dat, dat je toch nog een beetje hoop hebt, maar gewoon tegen een negatieve test kijkt. Soort niemandsland.
Maar om de boel een beetje te relativeren: echt verschrikkelijk veel zwangerschappen gaan mis voor je überhaupt over tijd bent, tot 70 (!) procent. En dat geldt elke maand weer. Maar je kunt natuurlijk je arts raadplegen, daar is niks mis mee. Sterkte hoor!

----------------------------------
deze maand ga ik níet testen,

zaterdag 12 juli 2003 @ 00:06:02 #77
37692 Bonkie
pi_11720014
Het is zover.........
Ik ben daarstraks ongi geworden.
Aan de ene kant enorm teleurgesteld en aan de andere kant opgelucht.
Raar he....... Kan wel janken en lachen tegelijk.
Op naar de volgende ronde!
In ieder geval bedankt voor jullie reacties en medeleven/steun.
pi_11724544
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 00:06 schreef Bonkie het volgende:
Het is zover.........
Ik ben daarstraks ongi geworden.
Aan de ene kant enorm teleurgesteld en aan de andere kant opgelucht.
Raar he....... Kan wel janken en lachen tegelijk.
Op naar de volgende ronde!
In ieder geval bedankt voor jullie reacties en medeleven/steun.
Gemeen hè Bonkie?
Nieuwe ronde, nieuwe kansen hoor!
  zaterdag 12 juli 2003 @ 12:48:53 #79
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_11725337
Wat jammer Bonkie, ik had het erg gehoopt! Nu maar weer druk aan de slag, de komende tijd , hopelijk is het binnenkort 'raak'!
  FOK!fossiel zaterdag 12 juli 2003 @ 17:02:21 #80
2628 Karin
pi_11728537
Ach wat jammer Bonkie.

Nausicaa ik had ook altijd de hoop dat het een innestelingsbloeding was. Maar dat kwam ook omdat Lois dat gehad had. Zij had een paar dagen bloedverlies gehad en was wel zwanger dus ik wist dat dat kon. En als je zus zoiets heeft dan is dat helemaal zo dichtbij, we zijn toch familie dus ik zal dat ook wel hebben. Heel vermoeiend want dan kwam die klap nog een keer als je toch echt een paar dagen ongesteld bent.

zondag 13 juli 2003 @ 19:33:04 #81
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11747582
Hmmm, ook ik lijk het grote geluk niet te hebben....
Had gisterochtend ongesteld moeten worden, ben het nu nog niet. Helaas is de test toch negatief. Geen kindje in buik nog...
Ben wel beetje verdrietig, hoor. Had zo gehoopt en zo gevoeld.

Hoop nu maar dat ik snel wel ongesteld word en dat een nieuwe ronde kan beginnen.

pi_11748822
quote:
Op zondag 13 juli 2003 19:33 schreef Sugar het volgende:
Wat naar en wat jammer, Sugar!
  zondag 13 juli 2003 @ 21:01:20 #83
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11749203
Nausica, je omschrijving van "niemandsland" is zeer waar! Bah.
Hopelijk houd jij het vol niet te testen deze maand! Ik ga me ook zoiets voornemen...
  zondag 13 juli 2003 @ 21:41:30 #84
37692 Bonkie
pi_11749909
quote:
Op zondag 13 juli 2003 19:33 schreef Sugar het volgende:
Had gisterochtend ongesteld moeten worden, ben het nu nog niet. Helaas is de test toch negatief. Geen kindje in buik nog...
Ben wel beetje verdrietig, hoor. Had zo gehoopt en zo gevoeld.

Hoop nu maar dat ik snel wel ongesteld word en dat een nieuwe ronde kan beginnen.

Jammer sugar...... Ik weet hoe je je voelt.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 17:20:07 #85
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11790229
Dames (en ervaren heren!), even een vraag:
ik had dus afgelopen zaterdagochtend ongesteld moeten wordenm. Maar dit is ook eerste ongesteldheid sinds ik met pil ben gestopt, heb die ongeveer 5 jaar geslikt. Nu kan het het dus sowieso heel goed dat ik nu eerst onregelmatig ongesteld ben, of zelfs helemaal niet word (heb ik me laten vertellen)...

Ik ben nog nooit (niet zonder en niet met pil) overtijd of onregelmatig geweest! Dus is toch wel een happening. Vier dagen dus nu en test was zondag (met 1 1/2 dag overtijd) negatief...

Wat zijn jullie ervaringen met ongesteld worden nadat je met pil bent gestopt? Meteen regelmatig, maanden niet ongesteld....?
En wat raad je me aan te doen? Hoofd koel houden zeker?! (hihihi!)
Maar eventueel weer testen? Wanneer zouden jullie dat doen? En zijn er veel mensen die een negatieve test hadden en toch zwanger bleken (ooow jee, dit is een erg hoopvolle vraag, ikweethet!)?
Totslot: heb weeig gevoel, sneller honger en misselijk en kilo zwaarder, opgezet gevoel. Maar met borsten gebeurt niets... Psychisch?

Dank alvast!!!!

dinsdag 15 juli 2003 @ 17:37:35 #86
8885 moralia
Grip op je zak
pi_11790592
Na het stoppen met de pil was bij mij mijn menstratie meteen weer normaal en regelmatig. Het hoefde dus niet meer "op gang" te komen zeg maar.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  dinsdag 15 juli 2003 @ 17:44:47 #87
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_11790716
Ik ben in maart gestopt met de pil na 12 jaar de pil te hebben geslikt. Ik ben daarna vrij regelmatig ongesteld geworden. Na 29 a 30 dagen. 1x ben ik na een dag of 16 weer ongesteld geworden. Mijn nod staat nu op 29 juli.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  FOK!fossiel dinsdag 15 juli 2003 @ 20:11:14 #88
2628 Karin
pi_11793435
Na het stoppen van de pil werd in eerste instantie heel regelmatig ongesteld. Een paar maanden later zat er steeds meer tijd tussen.
Het kan zijn dat je eisprong wat later was, dat je daarom nog niet ongesteld bent. Maar het het kan ook zijn natuurlijk dat daarom de test nog niet positief is. Toen ik zwanger was gaf de test pas na een week overtijd ofzo een positief streepje.

Het kan dus nog alle kanten op. Als ik jou was zou ik nog een paar dagen wachten en dan nog een test doen. Sterkte met wachten, dit zijn heel onzekere dagen.

dinsdag 15 juli 2003 @ 20:27:35 #89
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11793758
Mensen, wat is iedereen hier toch lief! Vriendinnen irl zeggen "ja joh, tuurlijk ben je nou nog niet meteen zwanger, dat je dat dènkt!" en "Haha, wil ze nou meteen gaan testen!!!!"
Maar goed, die vriendinnen hebben geen kinderen en denken er ook niet over. Misschien scheelt dat?

In elk geval zijn jullie lief!
En durf ik nu te concluderen dat ik gewoon nog niet echt iets kan weten. Niet negatief, niet positief. Zoiets? Onzekertje, hè?

woensdag 16 juli 2003 @ 22:59:04 #90
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11822638
En nog steeds niet ongesteld...
Ruim 4 dagen overtijd!

Duimen jullie?

donderdag 17 juli 2003 @ 01:21:01 #91
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_11825869
Meid, ik duim voor je, ik hoop het heeeeel erg voor je dat het zo is!
pi_11832202
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 22:59 schreef Sugar het volgende:
En nog steeds niet ongesteld...
Ruim 4 dagen overtijd!

Duimen jullie?

de 5e dag - ik duim m'n duimen lek voor je
  donderdag 17 juli 2003 @ 13:56:34 #93
41677 mama-in-spe
18 juli 2003 is het zover :-)
pi_11833683
het zou zo maar kunnen dat het raak is. Ik ben zelf ook na het stoppen met de pil één keer nog ongesteld geweest, maar dat was dus in de eigenlijk stopweek .Daarna werd ik niet meer ongesteld,op NOD getest; negatief een week overtijd getest, was ook negatief, maar de test daarop (week later nog ofzo) was positief.
Op de echo bleek later ook dat ik mijn eisprong dus waarschijnlijk een week later had gehad.

Ik hoop voor je dat het raak is!!

*DUIM DUIM*

leonietje
  donderdag 17 juli 2003 @ 18:57:36 #94
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11840457
Hallo allemaal lieve mensen...
Ik moet even zó ontzettend huilen! Kon het nieyt laten, vanochtend weer getest en weer negatief. Nu dus ruim vijf dagen overtijd en zo ontzettend aan het hopen... Ik word er helemaal naar en nerveus en verdrietig en bang van.... Kan het niet helpen. Ik voel me al twee weken zo raar in mijn hele romp. Dat lijkt gewoon een teken aan de wand. Maar zoals ik al vaker heb gezegd, ook dat kan psychisch zijn.

Ik kan even niet stoppen met huilen. Te druk gehad ook. Teveel verlangen. Te weinig vertrouwen en teveel hoop?
Ben waarschijnlijk òp...

pi_11846132
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 18:57 schreef Sugar het volgende:

Och lieve Sugar, wat voel je je nu vervelend en naar... Het is zo begrijpelijk, en het is ook zo gemeen gewoon! Huil maar even flink uit, misschien helpt het om het even los te laten (zodat je nu eindelijk ongesteld kan worden).
Weet je, soms denk ik wel dat je bijna eerst door zo'n dramatische periode heen moet (in termen van over je eigen grenzen heen gaan) voordat je er eindelijk een beetje afstand van kunt nemen. Ik ken het hoor, en hoe harder ik probeer om het rationeel los te laten, hoe meer dat niet lukt. En hoe harder de klap is. Ik heb wel eens gedacht dat ik eerst (figuurlijk) met m'n kop tegen de muur moet gaan voor het echt wat naar de achtergrond verdwijnt.

Ik moet zeggen dat het me deze maand behoorlijk goed aan het lukken is. Ik ben zelfs een beetje trots op mezelf Heb ook weinig echte hoop dat er iets aan het gebeuren is vanbinnen, ik merk niks, maar ik moet ook zeggen, ik let er niet meer zo erg op. We zullen wel zien, en dat meen ik echt. (Om een dom voorbeeld te geven: vanavond had ik 'zin' ( ) om de woonkamer eens een flinke poetsbeurt te geven. Echt keihard heb ik gewerkt, alle meubels aan de kant, alles opgeruimd, heerlijk vond ik het. In periodes dat ik er erg mee bezig ben, zou ik meteen gedacht hebben: tjee, vast nesteldrang, wie weet, wie weet....)

Het enige wat ik op dit moment nog niet echt wil is uitgebreid met vriendinnen bellen, die op dit moment 'allemaal' zwanger zijn van hun tweede. Dat gaat me net iets te ver. Maar ach, zeer binnenkort zal ik een zekere zwangere van hier Lois gaan ontmoeten, en dat gaat vast goed hoor. Brr, een heel verhaal weer.

Sugar, wat ik je nog wilde meegeven: probeer alsjeblieft zo weinig mogelijk hoop te krijgen; allerlei lieve mensen zeggen wel dat het nog altijd kan - en dat is natuurlijk ook zo - maar de klap wordt zo groot als het toch niet zo blijkt te zijn. Begrijp je wat ik bedoel?

donderdag 17 juli 2003 @ 22:46:53 #96
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11846516
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 22:34 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Och lieve Sugar, wat voel je je nu vervelend en naar... Het is zo begrijpelijk, en het is ook zo gemeen gewoon! Huil maar even flink uit, misschien helpt het om het even los te laten (zodat je nu eindelijk ongesteld kan worden).
Ja...niet fijn, klopt. En ja, laat me in godsnaam nu gewoon ongesteld worden! Of zwanger zijn. Maar weg met die nare twijfel. Laat intussen de tranen nog rollen, misschienheb je gelijk en word ik daardoor eindelijk gewoon ongesteld?
(Om een dom voorbeeld te geven: vanavond had ik 'zin' ( ) om de woonkamer eens een flinke poetsbeurt te geven. Echt keihard heb ik gewerkt, alle meubels aan de kant, alles opgeruimd, heerlijk vond ik het. In periodes dat ik er erg mee bezig ben, zou ik meteen gedacht hebben: tjee, vast nesteldrang, wie weet, wie weet....)
Sugar, wat ik je nog wilde meegeven: probeer alsjeblieft zo weinig mogelijk hoop te krijgen; allerlei lieve mensen zeggen wel dat het nog altijd kan - en dat is natuurlijk ook zo - maar de klap wordt zo groot als het toch niet zo blijkt te zijn. Begrijp je wat ik bedoel?

Je hebt gelijk. Die hoop is fijn nu, maar des te schrijnender straks. Maar ja, hoe houd je hoop tegen? Is niet natuurlijk (gelukkig maar!). Jouw opmerking helpt wel om met beide benen op grond te blijven, dankjewel!
  Moderator donderdag 17 juli 2003 @ 23:14:17 #97
5428 crew  miss_sly
pi_11847401
quote:
Ik moet even zó ontzettend huilen! Kon het nieyt laten, vanochtend weer getest en weer negatief. Nu dus ruim vijf dagen overtijd en zo ontzettend aan het hopen... Ik word er helemaal naar en nerveus en verdrietig en bang van.... Kan het niet helpen. Ik voel me al twee weken zo raar in mijn hele romp. Dat lijkt gewoon een teken aan de wand. Maar zoals ik al vaker heb gezegd, ook dat kan psychisch zijn.

Ik kan even niet stoppen met huilen. Te druk gehad ook. Teveel verlangen. Te weinig vertrouwen en teveel hoop?
Ben waarschijnlijk òp...

ik lees hier ook wel eens mee, en ik wilde alleen even laten weten dat ik met je meeleef...sterkte!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_11848044
Sugar... in feite is er nog niets verloren, je bent ook nog niet ongesteld, het is pas je eerste maand, wie weet had je een late eisprong.
Je weet het niet... dat is zo ontzettend rot.
Het liefst wil je positief testen en anders maar gelijk ongesteld zijn zodat je snel verder kan aan een nieuwe ronde, nu zit je maar te wachten.

Ik duim voor je dat er snel meer zekerheid is!

Laat je niet gek maken... ooit.... ooit...

Voor jou ook een grote knuffel Nausicaa!
Heel rot om iedereen om je heen voor een tweede te zien gaan.
Ik snap zo goed wat je voelt. Ik zie iedereen om me heen zwanger worden. Ik hoorde een soort bij Tootje en ET. Nu zijn ze zwanger (wat ik ze echt heel erg gun), maar ik ben zo ontzettend jaloers, ik wil ook...

Sterkte allemaal!

vrijdag 18 juli 2003 @ 10:06:49 #99
37692 Bonkie
pi_11853596
Sugar...... Oww.... Ik weet wat je bedoeld en hoe je je nu ongeveer voelt.
Verschrikkelijk die onzekerheid........
Ik heb die gevoelens ook heel vaak hoor! Ook al wil je het niet.....

Ik heb dat nu bijvoorbeeld ook, een hoopgevend gevoel. Maar om het gezond te noemen.......Nee, absoluut niet.
Ik heb vorig jaar (achteraf gezien) tijdens mijn buitenbaarmoedelijke zwangerschap gewoon mijn menstruatie gekregen. Een maand later deed ik 1 dag voordat ik over tijd was een test. Deze was meteen positief. Wij blij, maar binnen een uur kreeg ik enorme buikpijn en wat bloedverlies. Om een lang verhaal kort te houden: ik ben toen binnen 4 uur nadat ik de test deed geopereerd. Wat bleek na de ok, ik was al zeker 8 weken zwanger. Ik ben toen dus gewoon ongi geworden, heb last gehad van mijn keel/verkoudheid in die periode, moest veel plassen en had tussendoor veel afscheiding (wit naar bruin)
Nu ben ik een week geleden ongi geweest, niet veel maar toch. Ik heb nu last van mijn keel en veel afscheiding. Net als toen.......
En ja hoor...... Ik denk nu dus ook van misschien is het toch wel raak.
En vooral de angst dat het weer niet goed kan zitten...
Erg he, maar ik kan er niets aan doen. Probeer het hier een beetje van me af te schrijven en het te vergeten. Moeilijk zal het voorlopig wel blijven.

vrijdag 18 juli 2003 @ 11:20:18 #100
26341 Mariposa
Telt af...
pi_11854873
quote:

Ben waarschijnlijk òp...

Ow wat vervelend om je zo te voelen! Ik leef ook met je mee.

Waar ik aan zat te denken is dat je ongesteldheid misschien wat later komt vanwege dat warme weer van de afgelopen dagen. Ik slik weliswaar zelf de pil, maar wordt altijd op zeer regelmatige tijdstippen ongesteld. Door het heel warme weer ben ik een dag later ongesteld geworden en ik had ook andere vage ongesteldheidsklachten, die ik normaal zelf niet heb. Mijn hele lichaam is ervan ontregeld geraakt.

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  vrijdag 18 juli 2003 @ 19:37:06 #101
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11865825
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 10:06 schreef Bonkie het volgende:
Sugar...... Oww.... Ik weet wat je bedoeld en hoe je je nu ongeveer voelt.
Verschrikkelijk die onzekerheid........
Ik heb die gevoelens ook heel vaak hoor! Ook al wil je het niet.....
Ja, Bonkie en anderen, is inderdaad moeilijk! Voel me vandaag al wel veel beter, heb er ook echt minder bij stil gestaan!
Maar ja, nog steeds niet ongesteld en dus morgenochtend al een week overtijd! En ik voel mijn buik nu ook weer heel erg vreemd. Dat heb ik echt al drie weken... Nooit eerder gevoeld. Ben ook paar kilo aangekomen, laatste tijd. Iemand die dat herkent als symptoom?

Oh god (geloof ik eigenlijk niet echt in!), wat hoop ik dat er een kindje in me groeit! Wanneer raden jullie me aan te testen???? Of nooit meer? Hihihi!

Bonkie, hou je je koppie wel boven water nu? En Nausica ook? En alle anderen die net als ik zo graag willen?

vrijdag 18 juli 2003 @ 21:47:08 #102
37692 Bonkie
pi_11868167
Sugar, fijn om te horen dat het al iets beter met je gaat.
Nog steeds geen ongi te bekennen dus......
Tja, wanneer had je ook alweer getest? Ik zelf zou toch nog eens een test doen. Je hoort het wel vaker dat een test pas later positief is........
Ik wil je niet te veel hoop geven, maar als je zelf ook aangeeft dat je je anders voelt als normaal zou ik toch je gevoel volgen.
Maar ja, wie ben ik....... Het is gewoon niet leuk om zulke onzekerheid te voelen. Houd je ons op de hoogte?

Hier verder alles z'n gangetje. Heb alleen vanmiddag wat bruin verlies gehad en voel me niet zo goed. Denk dat ik een griepje krijg. Keelpijn, hoofdpijn, moe moe moe......... Tja hopen dat ik me morgen wat beter voel

vrijdag 18 juli 2003 @ 21:55:54 #103
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11868374
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 21:47 schreef Bonkie het volgende:

Tja, wanneer had je ook alweer getest? Ik zelf zou toch nog eens een test doen. Je hoort het wel vaker dat een test pas later positief is........
Ik wil je niet te veel hoop geven, maar als je zelf ook aangeeft dat je je anders voelt als normaal zou ik toch je gevoel volgen.
Maar ja, wie ben ik....... Het is gewoon niet leuk om zulke onzekerheid te voelen. Houd je ons op de hoogte?

Gisterochtend getest. Dus nog maar niet, hè?
Ga zondag op vakantie (een weekje). Misschien nog wachten tot na die vakantie? En als ik terug ben en nog niet ongesteld ben geworden nog eens testen?

Hoop niet dat je ziek wordt, Bonkie! Pers een lekkere sinaasappel en drink veel (keelpijn)!!! Doen, hè?

zondag 20 juli 2003 @ 19:42:09 #104
37692 Bonkie
pi_11896318
Sugar. Een beetje laat maar toch een hele fijne vakantie!
Ik ben wel erg benieuwd hoe het nu met je is, maar ik zal een weekje moeten wachten...........
Verder voel ik me nog steeds niet lekker. Keelpijn, moe, hoofdpijn oorpijn......... BAH!!
  † In Memoriam † zaterdag 26 juli 2003 @ 19:14:51 #105
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12034616
Joeps, weer terug uit Marokko. Ik was tijdens de vakantie twee dagen overtijd, toen ongeveer om de dag ongesteld Het zit er weer niet in deze maand en ik zal dan ook binnenkort een bezoekje bij de huisarts afleggen voor een ritje in de MMM (medische malle molen)...

Hier ook geen positief nieuws te lezen tijdens mijn afwezigheid Meiden, op naar de volgende ronde!

Jompels,
Slaapmeisje

pi_12036061
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 19:14 schreef Slaapmeisje het volgende:
Joeps, weer terug uit Marokko. Ik was tijdens de vakantie twee dagen overtijd, toen ongeveer om de dag ongesteld
Hè, wat jammer! Ik had het je zo gegund! Bijkomend nadeel natuurlijk: ongesteld op vakantie. Wij gaan dinsdag, en ik heb het ook zo gepland

Inderdaad, nieuwe ronde nieuwe kansen!

zondag 27 juli 2003 @ 00:25:47 #107
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_12039917
Ook ik zit hier in spanning... Ik zit nu op dag 31 (32 inmiddels, tis 12 uur geweest) terwijl ik nooit later dan dag 29 ongi ben geworden voorheen. Maar ja.. vorige maand was maar een cycles van 24 dus voor t zelfde geldt is t nu aan het rommelen Had een ook een negatieve test (romid) Voor een 7 dagen terug behoorlijk last van me buik gehad met ook een paar ongi krampen.. Dat is nu gelukkig weer over en nu begint mijn rug te klooien. (vlak onder mijn schouderbladen) Kon gisteren amper mijn bed uitkomen pffffffff..... Nou ja, toch maar afwachten he

Grtz,
Korine

Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
  zondag 27 juli 2003 @ 00:36:07 #108
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12040066
Heel erg spannend, Kore! Ik duim voor je.
En ik ben ook erg benieuwd naar Sugar, komt ze morgen terug van vakantie?
  zondag 27 juli 2003 @ 00:55:12 #109
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12040330
Mijn NOD komt ook steeds dichterbij (29 juli). Spannend hoor!
Wel leuk om die spanning samen te delen.
Ik duim ook voor je Kore.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  zondag 27 juli 2003 @ 01:04:43 #110
7740 Kore
pi_12040429
Hou maar weer op met duimen hoor. Ik had geloof ik eerst even naar de wc moeten gaan voordat ik ging posten. Mijn cycle is nu in elk geval dus lekker in de war... vorige maand 24 en nu dus 31
  zondag 27 juli 2003 @ 01:36:40 #111
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12040745
Balen Kore. Op naar de volgende ronde dan maar.
  zondag 27 juli 2003 @ 09:36:35 #112
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12042665
Nou, da's erg jammer voor je, Kore. En dan heb je nu ook nog eens een keer dat je niet van een regelmatige cyclus op aan kunt

Jambo, nog 2 daagjes dus, dan ga ik vanaf nu extra voor jou duimen!

zondag 27 juli 2003 @ 10:52:49 #113
37692 Bonkie
pi_12043031
Slaapmeisje......jammer joh.
Ik hoop dat je al over je teleurstelling heen bent en weer volle moed krijgt voor de nieuwe kansen van de aankomnde periode!

Kore, hetzelfde voor jou meid. Kop op!

Jambo, voor jou is het dus spannend. Ook ik zal aan je denken en voor je duimen!

Sugar, alles goed met je........??

Hier alles rustig, alhoewel. We zitten midden in onze klusperiode.
Nu op dag 17 van een cyclus die normaal 32 dagen is, dus.......
Eergister verloor ik (sorry voor de vieze praat) gelei achtig slijm, wit/doorzichtig van kleur, iemand enig idee wat dat kan zijn?
Het is bij mij helaas wel normaal dat ik eigenlijk vrijwel continu afscheiding heb, maar niet die kleur en zo slijmerig.

zondag 27 juli 2003 @ 11:44:06 #114
41677 mama-in-spe
18 juli 2003 is het zover :-)
pi_12043505
quote:
Op zondag 27 juli 2003 10:52 schreef Bonkie het volgende:
Hier alles rustig, alhoewel. We zitten midden in onze klusperiode.
Nu op dag 17 van een cyclus die normaal 32 dagen is, dus.......
Eergister verloor ik (sorry voor de vieze praat) gelei achtig slijm, wit/doorzichtig van kleur, iemand enig idee wat dat kan zijn?
Het is bij mij helaas wel normaal dat ik eigenlijk vrijwel continu afscheiding heb, maar niet die kleur en zo slijmerig.
dat is waarschijnlijk cervixslijm. Dat slijm komt los wanneer je in de vruchtbare periode zit....en dat klopt dus ook, want je zegt in de klusperiode te zitten.

succes!

leonietje
  zondag 27 juli 2003 @ 11:56:16 #115
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12043628
Ja, dat wilde ik ook zeggen, mama-in-spe, want in je vruchtbare periode wordt het 'slijm' wat anders, vaak wat meer en wat 'taaier'. Dus succes met klussen
  zondag 27 juli 2003 @ 12:16:32 #116
37692 Bonkie
pi_12043890
Aha, bedankt voor jullie snelle reactie mama in spe en spuuglokje.

Wel raar dat me dat nu pas opvalt.........
Kan je daar al enkele dagen voor je eisprong last van hebben of heb je daar juist tijdens je eisprong last van?

zondag 27 juli 2003 @ 12:48:44 #117
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12044279
Kijk anders hier eens, Bonkie
  zondag 27 juli 2003 @ 14:53:37 #118
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12046239
quote:
Op zondag 27 juli 2003 10:52 schreef Bonkie het volgende:
Sugar, alles goed met je........??
Terug van vakantie en zie dat iedereen aan me heeft gedacht! Wat lief!

Nog steeds niet ongesteld, maar net wel getest en wederom negatief... Helaas.

Ga er nu maar vanuit dat mijn lijf in de war is na stoppen met de pil. Zal niet meer ongesteld worden, denk ik, deze periode. Hopelijk gaat er wel een nieuwe "ronde" van start? Weet iemand dat?

Voor iedereen: hou vol, blijf stralen en genieten!
We loodsen elkaar wel door de rotmomentjes heen (als die er per se moeten zijn)! Ik blijf voor iedereen duimen!!!!!!

zondag 27 juli 2003 @ 15:25:52 #119
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12046845
Sugar, toe ik gestopt was met de pil. duurde het geloof ik een maand of 5 (!!) voordat ik ongesteld was.

Daarna nog een hele tijd onregelmatig (soms wel met tussenpozen van 8 maanden) maar dat haf geloof ik niet met het stoppen met de pil te maken. Mijn klokje schijnt gewoon wat trager te lopen. Maar ik heb wel gelezen dat je lichaam even op gang moet komen nadat je gestopt bent. Dus ik vermoed dat dat bij jou aan de hand is.

Mijn vriend en ik zijn ook wel bezig, maar we zijn nog niet echt serieus aan het klussen. Onder anderen omdat ik niet regelmatig ongesteld ben.
Het komt wel al wat regelmatiger als voorheen (om de 6 a 8 weken) maar ik kan er niet de klok gelijk op zetten.

En zijn er hier mensen die het altijd om de dag doen? Dat lijkt me nou ze vervelend, om de dag "verplicht" sex Wij zouden er ook mee moeten beginnen, maar ik kan me er echt niet toe zetten.. hahaha

Iedereen succes

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 27 juli 2003 @ 17:13:40 #120
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12048629
Om voor mezelf te spreken, wij doen "het" echt niet om de dag. Ik probeer om er niet zo heel veel mee bezig te zijn, en dat lukt redelijk. Twee maanden terug hebben we "het" zelfs in de klustijd niet gedaan. Gewoon niet aan gedacht.
pi_12076616
Ook ik wacht weer vrolijk verder
  maandag 28 juli 2003 @ 22:03:43 #122
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12077551
Aan de ene kant is het wel lekker hoor als je onreelmatig ongesteld bent, want je zit niet te wachten tot je echt overtijd bent. Lijkt me echt zenuwslopend.....
Bij mij zal het zo zijn denk ik dat ik denk: HE, het is nu wel heel lang geleden dat ik ongesteld ben geweest...

Ik test dus ook heel weinig, ik ga ervanuit dat het gewoon weer onregelmatig is. Dat geeft mee een stuk meer rust. Ik zie het wel
zeg maar

Weten de anderen al wat?

dinsdag 29 juli 2003 @ 09:38:00 #123
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12084764
Voor mij is het D-day vandaag. Het kan nog alle kanten op. Ik heb van te voren nooit menstruatieklachten, zo ook nu niet. Ik wacht rustig af en als er vrijdag nog niets is ben ik van plan om te testen.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 09:58:34 #124
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12085060
Spannend, Jambo!
Ik duim voor je.

Zelf nog steeds niet ongesteld, maar denk dat ik dat ook niet zal worden. Dus ook geen idee waar ik nu zit in mijn cyclus!!!!! Tja, we zien wel, misschien haalt dit idd wat druk van de ketel?

dinsdag 29 juli 2003 @ 10:17:00 #125
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12085364
Het is zeker spannend. Maar om mezelf een teleurstelling te voorkomen ga ik er eigenlijk van uit dat ik vandaag of morgen gewoon ongesteld word.

Het lijkt me vreselijk om onregelmatig ongesteld te zijn. Op die manier weet je helemaal niet waar je aan toe bent.

dinsdag 29 juli 2003 @ 18:04:04 #126
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12096034
Ik ben vandaag ongesteld geworden volgens mij
Maar het is veeeeeeeeeel minder dan normaal de eerste dag.
kijk wel hoe het doorzet...

* LadyS gaat duimen voor Jambo

Dat onregelmatig ongesteld zijn heeft zijn voor en nadelen. Je weet niet wanneer je gericht moet gaan klussen zeg maar, maar aan de andere kant zit je niet echt gestressed dagen af te tellen tot je misschien wel overtijd bent.

Mijn cyclus was nu 5 weken, het gaat dus de goede kant op

† In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 20:50:47 #127
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12099318
Tja, ik heb zelf ook een cyclus van ongeveer 5 weken al verschilt dat nogal per maand. Afgelopen keer in Marokko dus een zeer rare ongesteldheid meegemaakt (1 dag beetje, 1 dag niks, 1 dag beetje en daarna niks meer). Sinds een paar dagen voel ik me heel erg moe en ik ben duizelig als ik weet niet wat. Je hoort wel eens van die verhalen dat mensen toch zwanger zijn ondanks een ongesteldheid, maar ik durf zo langzamerhand nergens meer op te hopen. Ik zit er zelf zwaar aan te denken om toch nog een test te doen om zeker te zijn. Slaapvriendje zegt echter dat ik dat beter niet kan doen om niet nog een keer teleurgesteld te zijn. Mocht ik toch zwanger zijn, dan kom ik er volgende maand ook wel achter.

Nu weet ik het helemaal niet meer. Hij weet toch niet wat een enorme invloed de constante veranderingen in mijn lijf en gemoedstoestand met mij doen? Aan de ene kant ben ik het met hem eens en aan de andere kant zou ik ook wel weer een test ertegenaan willen smijten. Sorry hoor, ik voel me op dit moment gewoon een beetje zielig, moe, duizelig en gewoon niet lekker.

pi_12099809
Slaapmeisje, ik weet wat het is..............

Als jij je er prettig bij voelt om een test te doen, moet je dat gewoon doen. Vriendjes hebben makkelijk lullen, het is niet hun lijf waar het zich allemaal wel of niet afspeelt! Ze kunnen zich nooit en te nimmer voorstellen hoe het is al je zo op elk signaaltje van je lijf let of je nou wil of niet!

Zolang er was is, is er leven.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 21:21:11 #129
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12099910
Slaapmeisje,
als jij wil testen moet je dat gewoon doen, hoor! Ik denk dat alleen al de zekerheid (of het nou positief of negatief is) een stuk helpt.
Je kan natuurlijk nog een maand in de stress zitten, maar ook nu zekerheid hebben, ook al is het eventueel een teleurstelling

succes

dinsdag 29 juli 2003 @ 21:30:30 #130
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12100108
Oh, oh, oh, Slaapmeisje toch, wat lastig, hè?
Ik ken het verhaal van vriendje-zegt-dit nu al erg goed! Doe idd wat jij wilt, haal desnoods de druk van de ketel door wel gewoon te testen! Soms is het gewoon nodig om iets concreets te doen met je gedachten en gepieker en gevoel...

Laat je ons weten wat je doet? En wat er (eventueel) uitkomt?

† In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 21:33:55 #131
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12100177
Dinus en LadyS dank jullie wel voor je reactie. Ik zie het morgen nog even aan omdat mijn duizeligheid en vermoeidheid weg lijken te trekken in de avond. Mocht ik mij morgen overdag nog zo voelen, dan ga ik gewoon een test halen of Slaapvriendje het nou leuk vind of niet.

Ik vind mezelf echt een stomme doos dat ik er zo mee bezig ben en toch kan ik het niet tegenhouden Gelukkig zijn er hier meiden die precies weten hoe ik mij voel en daar ben ik dan ook zeer blij mee. Thnx!

† In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 21:40:55 #132
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12100335
Suger, ook jij bedankt voor je meeleven. Slaapvriendje wordt er helemaal knettergek van als ik weer begin over het feit dat ik mischien wel zwanger zou kunnen zijn. Hij wil het gewoon niet meer horen en ik durf het ook eigenlijk niet meer tegen hem te zeggen omdat ik mezelf een zeurkous vind. Als ik dus morgen ga testen dan vertel ik het hem dus ook maar niet (behalve natuurlijk als de uitslag positief is... ).

We zaten net in de tuin en ik vertelde mijn buurvrouw dat ik al 3 dagen zo moe en duizelig ben. Natuurlijk kwam zij met de vraag of ik dan zwanger was. Ik vertelde mijn vage ongesteldheid van de afgelopen keer en zij zei dat haar zus ook nog de 1e maand ongesteld was. Dit soort dingen komen wel vaker voor alleen durf ik eigenlijk niet te hopen dat het bij mij ook zo is omdat het niet heel vaak voorkomt. Nu speur ik dus het internet af op zoek naar verhalen van vrouwen die ondanks dat ze zwanger waren toch ongesteld zijn geweest.

Ik laat het jullie weten hoor als ik inderdaad de moed opbreng om morgen een test te kopen. Al zal ik dan wel de test op donderdag doen zodat ik ochtendurine kan gebruiken

dinsdag 29 juli 2003 @ 21:43:09 #133
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12100393
Je bent geen stomme doos hoor
Volgens mij is iedere vrouw die probeert zwanger te worden dozerig

Ikke ook hoor... ik ben dan wel ongesteld geworden, maar het heeft nog niet echt doorgezet, en ik weet nu ook niet wat ik ervan moet denken
Ik heb al wel een test gehaald vandaag, maar ik wil eerst even morgen afwachten, maar ik zit ondertussen dus wel dozerig te zijn over die bloeding? Wel of niet echt ongesteld en zijn mijn borsten nu groter geworden en het rommelt een beetje in mijn buik enz enz enz.. hahaha

* LadyS is toch eigenlijk wel een grote doos.. hahahaha

dinsdag 29 juli 2003 @ 21:44:42 #134
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12100441
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 21:40 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik laat het jullie weten hoor als ik inderdaad de moed opbreng om morgen een test te kopen. Al zal ik dan wel de test op donderdag doen zodat ik ochtendurine kan gebruiken
ochtendurine is toch niet per se noodzakelijk meer? iig niet meer bij de test die ik gekocht heb (van het kruidvat)
  dinsdag 29 juli 2003 @ 21:47:13 #135
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_12100508
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 21:40 schreef Slaapmeisje het volgende:
Met de test van de Etos hoeft het geen ochtenurine te zijn, ik heb ruim 2 jaar terug ook 's middags getest en hij werkte gewoon
Succes
Fok!hokker... en NietKlieker.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 21:47:18 #136
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12100511
*meldt zich als derde stomme doos*

Oeh, wat een feest van herkenning!
Ik heb nu griep. Maar is dat wel griep?
Ben niet ongesteld geworden... Maar testen blijven negatief.
Wat moet ik denken?
Kom ik aan?
Eet ik andere dingen?
Oei, wat huil ik veel, hormonen?

Grrrrrrrrrr, we maken onszelf gè-hek!!!!! Hahahaha, ach en WEE!

dinsdag 29 juli 2003 @ 21:52:20 #137
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12100649
Ik lees net over innestelingsbloedingen.....
misschien heb ik dat wel....
*zichzelf gek maakt*
Eerst morgen maar eens afwachten of het echt niet doorzet.

Kvoelde dus van de week allemaal "plopjes" in mijn buik
*zichzelf nog gekker maakt*

Wat een dozentopic...

ik voel me net een enorme aansteller

† In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 21:57:04 #138
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12100778
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 21:44 schreef LadyS het volgende:

[..]

ochtendurine is toch niet per se noodzakelijk meer? iig niet meer bij de test die ik gekocht heb (van het kruidvat)

Op zich is ochtendurine niet noodzakelijk meer, maar nog steeds wel geconcentreerder dan later op de dag. Ik wil dan ook alles op alles zetten om een onduidelijke test te vermijden. Mocht ik het in de middag doen, dan ken ik mezelf en zeg dan dat de test niet te vertrouwen is omdat het niet met ochtendurine was en als ie dan toch negatief is dan ga ik denken dat bij sommige vrouwen de test pas positief uitslaat na een paar weken overtijd etc. etc.

Dat bedoel ik dus met dat domme dozengedrag, ik vind altijd wel weer een reden om te denken dat ik toch zwanger ben. Mijn lichaam doet dan ook gewoon vrolijk mee met allerlei leuke kwaaltjes die her en der de kop opsteken. Zo langzamerhand voel ik mij al vanaf afgelopen januari af en aan zwanger

[liedjesmode]
Welkom bij de DDC (domme dozen club),
wie zich zwanger voelt doet mee.
Holadijoo, holadijee,
ik eet constant voor twee.

Testen, testen, ik koop me blauw
Maar nadien voel ik mij toch flauw
Ook al is de test weer negatief
Ik klus nog fanatieker met mijn lief

Holadijoo, holadijee,
[/liedjesmode]

dinsdag 29 juli 2003 @ 22:02:27 #139
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12100948
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 21:57 schreef Slaapmeisje het volgende:
[liedjesmode]
Holadijoo, holadijee,

Holadijoo, holadijee,
[/liedjesmode]

*zet in*

tralalalalalala
* LadyS kan niet zingen...

Dus voor meerderen is hangt het van morgen af?
Ik ga er proberen niet meer aan te denken......
Ik ga even kijken op internet of ik misschien nog meer symptomen kan vinden

ik had vandaag zomaar last van hoofdpijn en een beetje beroerd gevoel... helemaal uit het niks *RAAAAAAAAAH*

dinsdag 29 juli 2003 @ 22:07:14 #140
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12101085
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 21:57 schreef Slaapmeisje het volgende:
[liedjesmode]
Holadijoo, holadijee,

Holadijoo, holadijee,
[/liedjesmode]

*zingt wel een aardig deuntje mee, oefent hard op tweede stem*

Ik ken alles, alles, alles wat hier wordt gezegd! Lied is me op het lijf geschreven! Zal er nog een coupletje uit proberen te PERSEN, oke?

† In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 22:13:02 #141
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12101269
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 21:47 schreef No Nick het volgende:

[..]

Met de test van de Etos hoeft het geen ochtenurine te zijn, ik heb ruim 2 jaar terug ook 's middags getest en hij werkte gewoon
Succes

Kan ik dat prachtige ventje van jou niet gewoon kopen?

Kusje,
Slaapmeisje (AKA Domme Slaapdoos)

† In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 22:17:41 #142
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12101401
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 22:02 schreef LadyS het volgende:

[..]

*zet in*

tralalalalalala
* LadyS kan niet zingen...

Dus voor meerderen is hangt het van morgen af?
Ik ga er proberen niet meer aan te denken......
Ik ga even kijken op internet of ik misschien nog meer symptomen kan vinden

ik had vandaag zomaar last van hoofdpijn en een beetje beroerd gevoel... helemaal uit het niks *RAAAAAAAAAH*

Er zijn op het internet behoorlijk wat symptomen te vinden. Voor elke kwaal wel weer een verwijzing naar een evt. zwangerschap. Eens even kijken naar mijn lijstje...

- zwaar vermoeid (check)
- duizelig (check)
- beetje pijn in mijn jeweetwel (check)
- misselijkachtigheid (check)
- hoofdpijn (check)
- borrelig gevoel in buik (check)
- ontregelde ontlasting (check)
- stemmingswisselingen (check)

Hmz.... ik kan natuurlijk ook iets hebben opgelopen in Marokko.... Of het is iets anders.... iets zwangerachtigs.... of toch psychisch

dinsdag 29 juli 2003 @ 22:20:10 #143
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12101478
Drink geen wijn, nee, ook geen bier
Gun mezelf slechts 1 plezier
Roken doe ik ook niet meer
Alleen maar klussen, keer op keer

Refrein....

Zie ik aders in mijn borsten?
'k-Lust ineens geen vette worsten!
En om alle kleine dingen
kan-'k m'n tranen nèt bedwingen...

Refrein....

Slechts 1 streepje nog te zien?
Dan was test niet goed misschien!
Mijn lijf doet niet voor niets zo raar,
ik MOET zwanger zijn, echt waar....

Refrein

Refrein

dinsdag 29 juli 2003 @ 22:27:02 #144
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12101677
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 22:17 schreef Slaapmeisje het volgende:

- misselijkachtigheid (check)
- hoofdpijn (check)
- borrelig gevoel in buik (check)
- ontregelde ontlasting (check)

Dit heb ik ook Vandaag pijn in mijn kop plotseling, terwijl ik het normaal wel aanvoel komen, daarbij was ik een beetje misselijk...
Gisteren of eergisteren voelde ik dus die "plopjes en borreltjes" in mijn buik en heb al een paar dagen last van een ontregelde ontlasting (beetje diaree-achtig) lekker praatje

Ik zit me zelf echt gek te maken hier

† In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 22:28:13 #145
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12101712
Wow Sugar, mooie aanvulling. Voor je het weet is het een hit

Ben in ieder geval blij dat het allemaal zo herkenbaar is voor veel vrouwen!

dinsdag 29 juli 2003 @ 22:29:38 #146
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_12101755
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 22:13 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Kan ik dat prachtige ventje van jou niet gewoon kopen?

Kusje,
Slaapmeisje (AKA Domme Slaapdoos)

Euhm... kopen.. nou nee

je weet waar ik woon, je mag komen spelen hoor.. blokken en autootjes zat

† In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 22:29:46 #147
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12101759
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 22:27 schreef LadyS het volgende:

[..]

Dit heb ik ook Vandaag pijn in mijn kop plotseling, terwijl ik het normaal wel aanvoel komen, daarbij was ik een beetje misselijk...
Gisteren of eergisteren voelde ik dus die "plopjes en borreltjes" in mijn buik en heb al een paar dagen last van een ontregelde ontlasting (beetje diaree-achtig) lekker praatje

Ik zit me zelf echt gek te maken hier

Ik weet al wat het is: het domme dozen virus
  dinsdag 29 juli 2003 @ 22:30:41 #148
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12101787
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 22:29 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Ik weet al wat het is: het domme dozen virus

ja en volgens mij is het overdraagbaar via internet
  † In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 22:32:31 #149
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12101839
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 22:29 schreef No Nick het volgende:

[..]

Euhm... kopen.. nou nee

je weet waar ik woon, je mag komen spelen hoor.. blokken en autootjes zat

Misschien heb ik wel iets besmettelijks en dat zou ik jullie kleine Ducootje echt niet aan willen doen. Eerst maar eens even afwachten wat er met mij aan de hand is en dan hoop ik snel de tijd te vinden om mijn langverwachte bezoekje eindelijk eens af te leggen
  woensdag 30 juli 2003 @ 09:05:08 #150
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12107137
Al die onzekerheid. We maken onszelf helemaal gek!
Ik ga onderhand elke 10 minuten naar het toilet om te kijken of ik nog niet ongesteld ben geworden. Tot nu toe is dat gelukkig niet het geval.

Net gekeken hoe mijn "menstruatiehistorie" is en ik kwam tot de ontdekking dat er 31 dagen tussen mijn laatste 2 menstruaties zat. Als ik daar nu weer vanuit moet gaan dan zou dat inhouden dat mijn NOD morgen is i.p.v. gisteren. Grrrr, nog langer in spanning blijven dus.

Noteer mij ook maar als lid van de Domme Dozen Club!

pi_12107327
wat mij wel hielp, was om te testen! Gewoon, wat eigen merkdingen inslaan en dan huppetee. Het hielp namelijk om te weten dat het niet zo was. Inderdaad, er zijn mensen met innestelingsbloedingen. Maar dat hoeft niet, en duizelig....ja Marokko....weet je, ik werd daar echt heeel droevig van. Dus hup aan de test! En Sugar, ik had die klachten ook, en iedereen in mijn omgeving kende wel ieman die wel acht tests nodig had om...en dat ik wel zwanger er uit zag, en deed. Acht maanden later was ik pas echt zwanger, en geloof me: niemand heeft daar iets van gemerkt!
DANYEL EN THIJS
  woensdag 30 juli 2003 @ 09:29:49 #152
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12107468
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 09:18 schreef Catootje het volgende:
wat mij wel hielp, was om te testen! Gewoon, wat eigen merkdingen inslaan en dan huppetee. Het hielp namelijk om te weten dat het niet zo was.
Tja...
Bij mij helpt het testen toch maar voor een paar dagen. Dan slaat de twijfel weer toe.
Erg, hè?

Maar ben er nu wel redelijk van overtuigd dat ik niet zwanger ben. (Hoor mij, redelijk...)

Even iets anders, maar wel aanverwant (uiteraard):
Hoe gaan jullie om met al die reacties van mensen?
Ik heb het namelijk aan vriendinnen verteld, die nu soms vragen hoe het ermee gaat... Als ik dan eerlijk vertel dat ik me wel "anders dan anders" voel, of dat ik overtijd ben, krijg ik vooral sceptische reacties. Beetje raar.

Ook als ik weer een test wil doen of heb gedaan, krabben ze zich achter de oren of lachen me echt letterlijk uit. Geen van hen is nog bezig met kinderen krijgen, misschien ligt het daaraan?
Was met twee vriendinnen op vakantie afgelopen week. Elke avond uit eten, zij een biertje erbij, ik soms een enkel wijntje. Maar nooit meer dan dat enkele wijntje. Want ja, ergens in mijn hoofd klonk de mogelijkheid van "misschien wel zwanger".... Dat legde ik uit en dat was dus GROTE onzin en vooral helemaal totaal onnodig daar rekening mee te houden. Ze konden er echt alleen maar om lachen...

Ik heb me een beetje alleen gevoeld. En een beetje stom.

Misschien was het vooral stom van me om het te delen met hen?

woensdag 30 juli 2003 @ 10:06:47 #153
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12108045
Dat vind ik erg vervelend van je vriendinnen, Sugar. Ze proberen dus blijkbaar totaal niet om zich in te leven in jouw gevoelens, ook al zijn ze zelf niet aan kinderen toe. Niet lief. Maar gelukkig zijn er in dit topic heel veel meiden die jouw gevoelens herkennen of zich wel kunnen inleven in jouw gevoelens. Heerlijk he, internet maar begrip irl zou ook heel fijn zijn
  woensdag 30 juli 2003 @ 10:27:07 #154
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12108366
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 10:06 schreef Spuuglokje het volgende:
Dat vind ik erg vervelend van je vriendinnen, Sugar. Ze proberen dus blijkbaar totaal niet om zich in te leven in jouw gevoelens, ook al zijn ze zelf niet aan kinderen toe. Niet lief. Maar gelukkig zijn er in dit topic heel veel meiden die jouw gevoelens herkennen of zich wel kunnen inleven in jouw gevoelens. Heerlijk he, internet maar begrip irl zou ook heel fijn zijn
Thanks, Spuuglokje.
Is niet zo leuk om je zo te voelen en lieve reacties helpen! Ook via internet!
  woensdag 30 juli 2003 @ 10:34:08 #155
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12108497
Flauw van je vriendinnen Sugar. Maar hun reactie is misschien wel begrijpelijk. Doordat ze zelf nog niet met kinderen bezig zijn is het moeilijk voor ze om zich in jouw gevoelens en onzekerheden te verplaatsen.
Daardoor is het internet inderdaad zo fijn. Hier zitten meiden die het allemaal herkennen of het zelf al hebben meegemaakt.
pi_12118194
.........ik ben trouwens vreselijk grieperig momenteel met de volgende klachten: duizelig, misselijk, diarree. Dacht eerst dat het door mijn zwangerschap kwam, maar hoor niets anders om mij heen (ook van mannen), het is dus een beetje een shitvirus!
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2003 @ 20:10:32 #157
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12123430
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 16:26 schreef Catootje het volgende:
.........ik ben trouwens vreselijk grieperig momenteel met de volgende klachten: duizelig, misselijk, diarree. Dacht eerst dat het door mijn zwangerschap kwam, maar hoor niets anders om mij heen (ook van mannen), het is dus een beetje een shitvirus!
diarree is zeker een shitvirus

Sterkte ermee Catoot!!!

† In Memoriam † woensdag 30 juli 2003 @ 20:12:57 #158
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12123493
Wil hier iemand mij even op mijn bek slaan??? Ik ben namelijk toch stout geweest en heb getest en die was natuurlijk negatief
  woensdag 30 juli 2003 @ 20:18:47 #159
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12123655
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 20:12 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wil hier iemand mij even op mijn bek slaan??? Ik ben namelijk toch stout geweest en heb getest en die was natuurlijk negatief

Slaapmeisje toch !!!!
En ga je nu morgen weer testen?

Ik heb nog niet gestest, de ongesteldheid zet nu toch een beetje door, maar het is nog steeds niet zoals het normaal is

Deze maand maar flink klussen met mijn lief

pi_12123804
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 20:12 schreef Slaapmeisje het volgende:
oe jaaaa, je hebt vast mijn shitvirus
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2003 @ 20:31:01 #161
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12124021
Ach tja, wat zal ik eens zeggen.... ik heb gelukkig een dubbelverpakking gekocht zodat ik bij mijn volgende NOD ergens over twee/drie weken meteen een test kan doen in plaats van twee weken te wachten en in spanning zitten omdat mijn menstruatie even niet te vergelijken was met al die vorige. Als ik erover nadenk zijn er ook geen twee hetzelfde geweest dus waarom ik er nu anders over dacht? *zucht nog eens diep en begint dan zichzelf maar een beetje uit te lachen om haar stupiditeit*

Catootje, je hebt wel gelijk dat het beter is om te testen dan in spanning te zitten. Mijn buikpijntjes en andere randverschijnselen zijn direct een stuk minder geworden Gelukkig geen shitvirus, maar gewoon het DDCvirus!

† In Memoriam † woensdag 30 juli 2003 @ 20:33:41 #162
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12124093
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 20:18 schreef LadyS het volgende:

[..]

Slaapmeisje toch !!!!
En ga je nu morgen weer testen?

Ik heb nog niet gestest, de ongesteldheid zet nu toch een beetje door, maar het is nog steeds niet zoals het normaal is

Deze maand maar flink klussen met mijn lief

Slaapvriendje moet dit weekend weer aan de bak Ik ga straks alvast een selectie maken met overtuigende outfits
pi_12125036
Oh meiden, wat is dit herkenbaar. Ik verdacht mezelf ervan dat ik een ziekte had die maakte dat ik geen streepjes kon maken op testen . Ik ben net zo'n rund als Catootje (sorry, no offence) die zoveel mogelijk testte onder het mom van "dan weet ik tenminste zeker dat ik niet zwanger ben", maar dan de volgende dag was het weer "misschien had ik gewoon nog niet genoeg hcg" en daar gingen we weer. Toen ik de Persona ging gebruiken om zicht te krijgen op mijn cyclus, was dat ook heerlijk. Elke dag over een staafje plassen! Het wordt uiteindelijk toch een soort verslaving.
Toen ik eenmaal zwanger was heb ik met genoegen elk merk test nog een keer ondergepiest, gewoon voor de uitdaging. Een vriendin van mij riep laatst ook "ha! zelfs predictor kan ik nu hebben!", dus het syndroom schijnt veel voor te komen.

(hoop dat dit niet als spam wordt opgevat, maar zie hier mijn column over het fenomeen testen. Tegenover hoe ik was zijn jullie zo gestoord nog niet...)

ps. het wordt trouwens wel tijd dat de eerste zwangere in dit topic gaat vallen!

mooi he, alles
  woensdag 30 juli 2003 @ 21:22:43 #164
7740 Kore
pi_12125455
In dat opzicht ben ik blij dat ik niet al TE laat ong. geworden ben.. Bij mij zijn er ook 2 testen tegenaan gegaan... Onder het mom van *misschien werkte die nog niet goed en het was niet sochtends* toch toen die tweede gedaan
  woensdag 30 juli 2003 @ 21:51:10 #165
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12126212
Ik wil ook een keer testen!
Tot nu toe heb ik me nog altijd weten in te houden, maar als ik morgen niet ongi ben ga ik een test kopen en vrijdag testen.
Vriendlief vind dat ik sowieso moet wachten tot na het weekend. Die mannen snappen er ook af en toe niks van

[Dit bericht is gewijzigd door Jambo op 30-07-2003 21:56]

woensdag 30 juli 2003 @ 22:15:51 #166
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12127039
Spannend Jambo! Maar als je 'm morgen koopt, dan kun je vast niet wachten tot vrijdag. Waarom ook? Succes alvast meid!
  woensdag 30 juli 2003 @ 22:59:17 #167
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12128157
Ik heb gehoord dat testen met ochtendurine beter is. Vandaar dat ik wil wachten tot vrijdag. Ook omdat ik me vergist heb met mijn NOD
Ik dacht dat mijn NOD gisteren was, maar morgen zou ook kunnen. Ik schommel (tot nu toe) tussen de 29 en 31 dagen met mijn cyclus.
pi_12136093
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 10:06 schreef Spuuglokje het volgende:
Hier zijn zelfs mannen die zich kunnen inleven, maar dat komt vast omdat hier meestal mensen zitten die met 'kinderen krijgen' bezig zijn, even ongeacht of het wel of niet lukt.
Ik denk idd dat de vriendinnen nog niet aan kinderen toe zijn. Je moet je hierom niet druk maken , ze kunnen je nu eenmaal nog(!) niet begrijpen. Dat komt wel als ze zelf willen.

Oh ja, dit wilde ik zeggen:
Het kan zijn dat je vriendinnen het nu meer als een last zien dat ze wellicht zwanger kunnen worden, dat ze ongesteld worden etc. en het daardoor juist eigenaardig vinden wanneer jij juist dat probeert wat zij gewoon nog niet willen.
maar da's mijn idee als man

donderdag 31 juli 2003 @ 12:25:49 #169
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12137599
Zit wat in, Bright! En goed te merken dat het inlevingsvermogen van "de man hier" zelfs boven dat van mijn vriendinnen irl gaat!

Jambo, hoe is het met je? Ongesteld? Hoop van niet! Al getest?
En de anderen? Nog twijfels?
EN: Is ons nummer al een hit????!!!!!!

Ik ben nog steeds beetje ziek, maar wel aan de beterende hand, gelukkig! Hoofdpijn blijft, maar hoort bij rotgriep van nu, vrees ik! Dank nog, Catoot, voor heldere inzichten...!

donderdag 31 juli 2003 @ 17:03:28 #170
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12144408
Je had gelijk Spuuglokje, ik kon niet inderdaad niet wachten!

Dit is het resultaat:

Ik kan het zelf eigenlijk nog niet geloven en ben bang dat ik die test niet goed gedaan heb. Hij sloeg gelijk al blauw aan, voordat ik ook maar kans zag om de dop er weer op te doen.
Maar als je niet zwanger bent dan slaat ie toch sowieso niet blauw uit??? Wie stelt me gerust?

pi_12144602
Jambo, de gevleugelde woorden op Ouders Online: een streep is een streep. Je bent gewoon hardstikke zwanger, twijfel daar maar niet aan. ClearBlue is hardstikke betrouwbaar. Je test alleen positief als er HCG in je urine zit, en dat zit er alleen in als je zwanger bent. dus:

GEFELICITEERD!!!!

mooi he, alles
pi_12144668
Jambo GEFELICITEEEERRRDDDD
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 31 juli 2003 @ 17:17:11 #173
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12144732
Dank je Phileine. Eigenlijk wist ik dat ook wel, maar toch he. Ik weet het zelf pas een kwartier ofzo, dus het moet gewoon nog even tot me doordringen. Bij m'n vriend ook trouwens hoor. Die kan het ook nog niet bevatten.
  donderdag 31 juli 2003 @ 18:33:42 #174
7740 Kore
pi_12146026
GEFELICITEERD!!!!!
pi_12146731
Yeah... eindelijk een keer goed nieuws in dit topic!!!
Gefeliciteerd!!!!
  donderdag 31 juli 2003 @ 19:15:30 #176
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12146752
Hahaaaaaaaa! Joepieieieie, hartstikke gefeliciteerd met je zwangerschap, Jambo, dit kan niet missen
pi_12146827
Gefeliciteerd Jambo!!!

Onwerkelijk hè als je opeens naar twee streepjes kijkt

donderdag 31 juli 2003 @ 19:50:50 #178
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_12147329
Gefeliciteerd Jambo!
Wat een práchtstreepjes heb je daar
  donderdag 31 juli 2003 @ 19:57:05 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_12147470
Jambo, gefeliciteerd!!! En dat er nog maar veel streepjesfoto's in dit topic mogen volgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator donderdag 31 juli 2003 @ 20:16:42 #180
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12147861
Jaaaaaaaaaaaaaaa Jambo wat gaaf!!! De eerste streepjes uit dit topic *eervolle vermelding*
Tot ziens in Zwangerschap en Geboorte deel 1
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 31 juli 2003 @ 21:46:29 #181
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12149466
Jambooo!!!!
Gefeliciteerd!
Oe.. je bent de eerste, wat een eer

Ik ben gewoon ongesteld, hetzij vele malen minder dan de vorige keer, maar ik kan er echt niet omheen... Volgende maand ---> nieuwe ronde, nieuwe kansen

[Dit bericht is gewijzigd door LadyS op 31-07-2003 21:58]

FOK!fossiel donderdag 31 juli 2003 @ 21:55:58 #182
2628 Karin
pi_12149655
Jambo geweldig!! Gefeliciteerd!! Wat ontzettend leuk.

Zo herkenbaar het niet willen geloven. Ik had 5 positieve testen nodig voordat ik het echt kon geloven. Maar niet doen hoor!! Een test geeft alleen zo'n streep als je echt zwanger bent, kan geen streepje op komen als het niet zo is. En dit is een heel duidelijk streepje, bij mij waren ze in het begin heel vaag daarom kon ik het niet geloven.

vrijdag 1 augustus 2003 @ 08:45:15 #183
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12156165
Lieve meiden, allemaal hartstikke bedankt voor jullie felicitaties.

Ik had nog een test liggen en die heb ik net toch nog gedaan, en uiteraard weer positief. Dus nu geloof ik het zelf ook wel.

M'n vriend kon gisteren niet wachten met vertellen, dus zijn we naar mijn ouders gegaan. Die konden het ook niet geloven en dachten dat we een grapje maakten. We moesten 3 keer zeggen dat het echt waar was en toen waren ze helemaal ontroerd. Het is voor hun hun eerste kleinkind.
Straks vertellen we het nog aan m'n vriend z'n moeder. Ben benieuwd hoe zij reageert.

Sugar, LadyS en alle anderen die ook proberen om zwanger te worden, heel veel succes meiden. Hopelijk hebben jullie volgende maand twee van die mooie blauwe strepen.

pi_12159326
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 17:03 schreef Jambo het volgende:
Je had gelijk Spuuglokje, ik kon niet inderdaad niet wachten!

Dit is het resultaat:

[afbeelding]

Ik kan het zelf eigenlijk nog niet geloven en ben bang dat ik die test niet goed gedaan heb. Hij sloeg gelijk al blauw aan, voordat ik ook maar kans zag om de dop er weer op te doen.
Maar als je niet zwanger bent dan slaat ie toch sowieso niet blauw uit??? Wie stelt me gerust?

zzzoooo herkenbaar is dit he: ook een onregelmatige cyclus, ik denken dat ik me vergiste, test doen die echt METEEN gigablauw werd (nadat ik eerst een test had gedaan emt een zeer lichtroze stipje, die ik NIET vertrouwde, want zwanger..d.at kon niet!!)

Van Harte, leuk hoor!! Gek idee he? Zwanger...ik moets het de eerste weken de hele tijd maar zeggen, merkte dat ik als ik alleen thuis het hardop zei 'ik ben zwanger' en dan schrok van mijn eigen stem....

DANYEL EN THIJS
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 12:25:58 #185
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_12160282
Gefeliciteerd Jambo!

Ik wil ook! Ik ben nu al meer dan een maand overtijd. Dat is in principe niet raar bij mij omdat ik sinds ik bijna een jaar terug met de pil ben gestopt super onregelmatig ongesteld ben. Ik heb nu al twee keer een test gedaan maar helaas..... Ik moet nu een afspraak gaan maken met mijn huisarts om uit te laten zoeken wat er aan de hand is aangezien dit nu wel al heel lang duurt. Ik vind het alleen zo eng omdat ik bang ben voor de uitkomst. Misschien krijg ik wel te horen dat ik geen kindjes kan krijgen en ik wil juist zo graag...

[Dit bericht is gewijzigd door m@x op 01-08-2003 12:30]

Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2003 @ 12:26:10 #186
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12160288
Lieve Jambo, wat een geweldig nieuws zeg!!!!

Phileine had gelijk toen ze zei dat het tijd werd dat de eerste zwangere in dit topic zou vallen.

vrijdag 1 augustus 2003 @ 15:07:09 #187
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12164445
Jambo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gefeliciteerd, bijna-mama! Te gek! Kom ik een avondje niet op Fok!, is er meteen iemand strepen aan het zetten!!!

Ontzettend gefeliciteerd! En nu heel hard blijven duimen dat wij ook mogen!
Geniet ervan, hè?

pi_12165064
Hee van harte Jambo!! Wat onwerkelijk dan he als 'de' streep dan tevoorschijn komt!

[weemoed] Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik positief heb getest en het streepje ligt lekker te pruttelen in de box.. [/weemoed]

Screw them.
We're going home.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 16:48:09 #189
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12166686
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:32 schreef CarOnline het volgende:
Hee van harte Jambo!! Wat onwerkelijk dan he als 'de' streep dan tevoorschijn komt!

[weemoed] Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik positief heb getest en het streepje ligt lekker te pruttelen in de box.. [/weemoed]

Dat vind ik nou zo'n gek idee. Volgend jaar ligt mijn streepje als het goed is ook te pruttelen in de box.

En natuurlijk blijf ik voor iedereen meeduimen. Ik hoop gewoon dat jullie niet achterblijven. Hoe luidt het spreekwoord ook alweer? Als er 1 schaap over de dam is....

zaterdag 2 augustus 2003 @ 00:14:43 #190
7740 Kore
pi_12175590
quote:
Als er 1 schaap over de dam is....
Laten we het hopen Maar ga jij lekker genieten van je zwangerschap nu he!
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 09:27:45 #191
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12178530
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:25 schreef m@x het volgende:
Gefeliciteerd Jambo!

Ik wil ook! Ik ben nu al meer dan een maand overtijd. Dat is in principe niet raar bij mij omdat ik sinds ik bijna een jaar terug met de pil ben gestopt super onregelmatig ongesteld ben. Ik heb nu al twee keer een test gedaan maar helaas..... Ik moet nu een afspraak gaan maken met mijn huisarts om uit te laten zoeken wat er aan de hand is aangezien dit nu wel al heel lang duurt. Ik vind het alleen zo eng omdat ik bang ben voor de uitkomst. Misschien krijg ik wel te horen dat ik geen kindjes kan krijgen en ik wil juist zo graag...

Ik had precies hetzelfde... Ben naar dfe huisarts en vervolgens naar de gyn geweest en die kwam tot de conclusie dat mijn klokje wat langzamer liep en dat alswe kinderen wilden dat het heeeeeeel goed mogelijk was met hormonen enzo.
Ik had ook wat (heel wat) overgewicht en daar kan het ook door komen. Nu ben ik 13 kilo afgevallen en het is warempel een stuk regelmatiger geworden... zit nu rond de 5 a 6 weken. (eerst was het om de 7 of 8 maanden)
Ik denk dus dat je met een gerust hard naar de huisarts kan gaan
Succes !

Jambo, ben je al een beetje aan het idee gewend? Lijkt me echt heel raar!

zaterdag 2 augustus 2003 @ 10:05:11 #192
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12178808
Het is ook heel raar hoor. Het is nog zo onwerkelijk. Ik denk dat het echte besef pas komt als je op een echo ziet dat er echt wat in je buik zit. Maar goed, dat duurt nog wel een paar weken.

Ik heb in ieder geval een foto van de positieve test, en af en toe daarnaar kijken helpt wel.

zaterdag 2 augustus 2003 @ 18:21:04 #193
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_12185521
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 09:27 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik had precies hetzelfde... Ben naar dfe huisarts en vervolgens naar de gyn geweest en die kwam tot de conclusie dat mijn klokje wat langzamer liep en dat alswe kinderen wilden dat het heeeeeeel goed mogelijk was met hormonen enzo.
Ik had ook wat (heel wat) overgewicht en daar kan het ook door komen. Nu ben ik 13 kilo afgevallen en het is warempel een stuk regelmatiger geworden... zit nu rond de 5 a 6 weken. (eerst was het om de 7 of 8 maanden)
Ik denk dus dat je met een gerust hard naar de huisarts kan gaan
Succes !

Jambo, ben je al een beetje aan het idee gewend? Lijkt me echt heel raar!

Nou vandaag ben ik eindelijk ongesteld geworden. Dat is in ieder geval een hele opluchting. Ik heb qua overgewicht denk ik ook hetzelfde. Ik ben sinds kort aan het lijnen. Hopelijk wordt mijn menstruatie hierdoor over een tijdje ook wat regelmatiger. Wie weet is er over een paar maanden dan wel goed nieuws. In de tussentijd ga ik me er maar niet teveel op focussen. Eerst dat lijf maar eens in een betere conditie krijgen en eens met de huisarts gaan praten.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 4 augustus 2003 @ 23:32:51 #194
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12226132
M@x, ik hoop dat het voor jou ook "verholpen"is als je wat afgevallen bent
Het is bij mij ongeveer 3 jaar onregelmatig geweest (dus om de 7 a 8 maanden). In januari ben ik begonnen met lijnen en er is nu 13 kilo vanaf en het is de laatste 3 keer om de 5 a 6 weken geweest. Dus het gaat steeds beter. Ik denk dat we deze maand wel gericht kunnen klussen
pi_12231170
Beetje laat, maar ik kijk ook niet elke dag...

Jambo, van harte gefeliciteerd met je streepje
En nu op naar de bolle-buiken show
"U gaat direct langs het zwangerschapstopic en ontvangt een baby"

dinsdag 5 augustus 2003 @ 14:02:12 #196
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12235163
Ik wil ook.....
Vanochtend test gedaan (want ja, ik word maar niet ongesteld)...
Die deed het niet eens! Helemaal geen streepje...
Nou, het wordt met de test gekker en stiller hier...
Niet zo leuk....
pi_12235482
Sugar... de dokter. Heb het al vaker geopperd.
Je ongi kan lang wegblijven na de pil. De een wordt gelijk ontgesteld, bij de ander kan het wel een half jaar tot jaar duren.
Dus ga eens langs de huisarts en leg hem je probleem voor!
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 14:26:15 #198
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12235680
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:18 schreef Kleintje het volgende:
Sugar... de dokter. Heb het al vaker geopperd.
Je ongi kan lang wegblijven na de pil. De een wordt gelijk ontgesteld, bij de ander kan het wel een half jaar tot jaar duren.
Dus ga eens langs de huisarts en leg hem je probleem voor!
Maar wat kan mijn huisarts (een vrouw) doen? Testen, ja, maar ga ervan uit dat ik toch echt niets zwanger ben. En dan, ik bedoel, wat kan ze verder voor me doen?
Heb jij daar ervaring mee, Kleintje?
pi_12235977
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:26 schreef Sugar het volgende:
Maar wat kan mijn huisarts (een vrouw) doen? Testen, ja, maar ga ervan uit dat ik toch echt niets zwanger ben. En dan, ik bedoel, wat kan ze verder voor me doen?
Heb jij daar ervaring mee, Kleintje?
Eventueel hormonen om de hele huishouding weer aan het werken te krijgen.
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2003 @ 16:01:50 #200
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12237824
Heeey Sugar, klote voor je dat je je zo voelt joh. Toen ik net stopte met de pil was ik 2 maanden niet ongesteld geweest, toen 5 maanden zeer regelmatig (helaas zonder eisprong, dus alleen een ontrekkingsbloeding) en daarna 3 maanden weer niet ongesteld. Die laatste periode dacht ik erg zwanger te zijn, maar het bleek dat ik het PCO syndroom heb waardoor mijn eitjes gezellig op hun stokjes blijven zitten en niet al te vaak springen. De afgelopen paar maanden lijkt het weer een beetje op peil te zijn en heb ik ongeveer een cyclus van 35 dagen. Mijn collegaatje kwam helemaal niet op gang na het stoppen met de pil en die is na een kuurtje Clomid nu al 5 maanden zwanger.

Het kan dus van alles zijn. Hopelijk is het bij jou gewoon een kwestie van even wennen aan het pilloos zijn. Het meest waarschijnlijke is dat je lichaam gewoon nog even op gang moet komen na jarenlang pilgebruik. Die hormonen heb je natuurlijk elke dag geslikt en het duurt vaak even voordat je lichaam het weer zelf goed regelt. Wat Kleintje zegt... ga gewoon even naar de dokter en vertel je verhaal. Ze hebben dit soort situaties vaker gehad en kunnen je beter helpen dan wij hier op het forum. Voor psychische steun kun je natuurlijk altijd hier terecht en zijn wij er voor elkaar.

Laat je even weten wat je doet?

dinsdag 5 augustus 2003 @ 16:16:47 #201
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12238174
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:01 schreef Slaapmeisje het volgende:
-lieve tips over dokter en mogelijke oorzaken-

Laat je even weten wat je doet?

Heb net al doktersassistente gebeld en die heeft kort iets gevraagd aan andere dokter dan de mijne... Maar ja, meer dan "je bent in elk geval niet zwanger" en "je kunt met vragen altijd terugbellen" kwamen ze samen niet.
Als ik nog naar de dokter wil, moet ik er vrij voor nemen en dat vergt weer wat uitleg. Anders na mijn weekje vakantie (volgende week) op mijn vrije maandag gaan? Ik weet nog niet.

Ik ben al eens eerder gestopt met pil en werd toen meteen ongesteld. Dat is twee jaar geleden geweest (was ik toch ook al een tijdje aan de pil). Maar nu wil het niet. Ben bang dat er iets mis is. En baal dat we niet weten wanneer we veel kans maken!

Thanks voor alle lieve woorden. Het forum werkt alleen ook een beetje eng; ik hoor hier zoveel verhalen van mensen bij wie het niet lukt.... Dat is geen fijn gevoel, vinden jullie wel? Weinig vertrouwen krijg ik erdoor! Op de "wonder-verhalen" na, van "na drie weken overtijd had ik pas een positieve test"... Dat zou ik wel willen, maar is natuurlijk bij het gros van de mensen helemaal niet zo! Helaas.

Hoe is het met Bonkie?
En met jou, Slaapmeisje?
En met alle anderen ook?!

pi_12238507
Sugar, ga nou bij jezelf niet nadenken over een overtijd idee.
Waarschijnlijk zitten er nog teveel hormonen die het de hypofyse niet aangeven dat er een eitje mag rijpen en vallen. Waarschijnlijk ben je op dit moment gewoon nog niet vruchtbaar.

Dat is dus ook de reden waarom ik zo tegen de pil ben, het beïnvloed je te erg. Kan veel problemen opleveren bij stoppen en veel luie eierstokken.

Hoe bedoel je het uitleg geven als je er vrij voor moet nemen? Je hoeft tegen de werkgever niet te verantwoorden waarom je naar een huisarts moet! Mag hij volgens mij niet eens om vragen.

dinsdag 5 augustus 2003 @ 16:44:40 #203
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12238787
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:31 schreef Kleintje het volgende:
Sugar, ga nou bij jezelf niet nadenken over een overtijd idee.
Doe ik toch ook niet? In elk geval ga ik ervan uit dat ik niet zwanger ben... Schreef ik iets anders?

En inderdaad, werkgever hoeft niets te weten, maar ja, is wel lastig (klein kantoor)! Even nadenken nog! Dank voor advies!

pi_12238885
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:44 schreef Sugar het volgende:

[..]

Doe ik toch ook niet? In elk geval ga ik ervan uit dat ik niet zwanger ben... Schreef ik iets anders?

En inderdaad, werkgever hoeft niets te weten, maar ja, is wel lastig (klein kantoor)! Even nadenken nog! Dank voor advies!

Je schreef het niet, maar omdat je het over die 3 weken had, bij iemand anders.

Ook als het een klein kantoor is, je kan gewoon zeggen dat het privé is.
Dat zou ik hierbij dus wel doen, omdat je anders gewoon allemaal mensen krijgt die vragen hoe het gaat. De een vindt dat juist wel fijn, de ander totaal niet.

dinsdag 5 augustus 2003 @ 18:19:13 #205
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12240624
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:02 schreef Sugar het volgende:

Vanochtend test gedaan (want ja, ik word maar niet ongesteld)...
Die deed het niet eens! Helemaal geen streepje...

Hmmm, diezelfde test lag nog op het aanrecht en heeft nu ineens wel een controleerstreepje en een heel dun (maar toch wel) streepje in het uitslag-venster... Wat, oh wat moet ik hiervan denken?!!!
Want heb net (voordat ik dat zag) notabene een test gedaan en die is "gewoon" negatief! Test van vanmorgen is gewoon fout en niet te vertrouwen? Was van Kruidvat eigen merk...
Help?
pi_12242358
Sugar, hoeveel tests heb je wel niet gedaan Volgens mij ben je records aan het breken! Vraag morgen een bloedtest aan de huisarts, zeg dat je je suf test, dat je er erg gespannen van wordt....bloed kan je veel vertellen en ik denk dat het tijd word dat je 'verlost' wordt! (en dan bedoel ik verlost van je onzekerheid)
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 23:07:01 #207
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12246473
Catootje, hihi! Valt nog wel mee, hoor! Maar zijn er wel al een paar geweest, ja, in die drie weken!

Denk nog even na over de dokter. Het gaat ook wel, hoor.
Hecht niet zoveel waarde aan die ene test die pas na zoveel uur ineens twee strepen geeft! Die andere doet het meteen en die zegt duidelijk: negatief.
Dus ik ga verder met klussen en houd er de moed en de lol maar in!
Wie nog meer?

woensdag 6 augustus 2003 @ 00:05:00 #208
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12247884
Een test geeft toch nooit zomaar 2 strepen aan? Misschien is de Kruidvattest gevoeliger dan dat andere merk? Als ik jou was zou ik Catootjes raad opvolgen: naar de huisarts, bloedtest doen...
pi_12248114
Als een test een poos ligt kan er wel een extra streep optreden, maar dat is van het liggen, dus onbetrouwbaar. Dat staat overigens altijd in de gebruiksaanwijzing ook met dikke letters. Althans wel bij de testen van predictor en clearblue.

Dus laten liggen en na uren kijken (of uit de prullenbak vissen) heeft geen enkele zin en maak je jezelf alleen maar gek mee

Pink Dot
pi_12248239
Ik heb ook wel eens een test gedaan, die 's morgens niets deed, en 's avonds toen ik hem weer tegen kwam in de badkamer een positief resultaat gaf, maar net zoals mijn voorgangster zei: het staat niet voor nix in de bijsluiter, weggooien na 10 minuten, want hij is dan niet meer betrouwbaar.
Klopte dus ook, was ook niet zwanger
Screw them.
We're going home.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 07:19:37 #211
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12250396
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:15 schreef Pavane het volgende:
Als een test een poos ligt kan er wel een extra streep optreden, maar dat is van het liggen, dus onbetrouwbaar. Dat staat overigens altijd in de gebruiksaanwijzing ook met dikke letters. Althans wel bij de testen van predictor en clearblue.
Niet in die van Kruidvat...
Maar inderdaad, zwanger zal ik niet zijn. Vertrouw wel op die tweede test van ClearBlue namelijk... Helaas!
  woensdag 6 augustus 2003 @ 08:01:47 #212
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12250481
quote:
[b]Op woensdag 6 augustus 2003 07:19 schreef Sugar het volgende:
Niet in die van Kruidvat...
Maar inderdaad, zwanger zal ik niet zijn. Vertrouw wel op die tweede test van ClearBlue namelijk... Helaas!
Heb de speciale infolijn van Kruidvat-zwangerschapstest gebeld. Die man is zeer stellig: positief. Geen andere verklaring. En hij beweert dat die van Clearblue dus minder gevoelig is, vandaar dat die negatief is...

Ik weet het niet. Ga volgende week op vakantie en daarna (als ik dan nog niet ongesteld ben) naar de dokter! Want dit is beetje verwarrend!

Jubileum moderator woensdag 6 augustus 2003 @ 08:07:10 #213
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12250491
Sugar wat verwarrend!
Kun je wel zolang wachten, zou je niet liever even naar de huisarts gaan?

Clearbleu was bij mij ook niet zo overduidelijk als een kruitvattest, de laatste gaf meteen een dikke streep maar zelfs bij de clearblue was wel een streepje te zien, zij het wat vaag.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_12250944
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 08:01 schreef Sugar het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ga volgende week op vakantie en daarna (als ik dan nog niet ongesteld ben) naar de dokter! Want dit is beetje verwarrend!

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!! Dat red ik niet hoor!! *streng wijst naar de gat van de deur* Effe een bloedtestje doen jij!! Zeg maar dat half fok nu onderhand wel wil weten wat er met je aan de hand is!!!
DANYEL EN THIJS
pi_12250955
..ik heb trouwens een keer (was trekpleister eigen merk) een plat tweede streepje gehad, maar was niet zwanger (maar dat was wel verwarrend en niet leuk. een tweede streepje, het zij een platte wil toch wel iets zeggen, dacht ik. Ja, slechte test)
DANYEL EN THIJS
  woensdag 6 augustus 2003 @ 11:07:50 #216
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12252634
Owww.. Sugar toch. Hou je dat wel uit tot na je vakantie? Ik zou toch liever met wat meer zekerheid op vakantie gaan, hoor! Spannend en lekker verwarrend allemaal. Succes ermee en doe voor ons nou een bloedtestje, want anders hou ik het niet meer en Catoot ook niet denk ik

Hier zijn er nog geen veranderingen. Ik hou nu bij hoe lang mijn cyclus is. Zit nu op dag 8 (terwijl ik gisteren tegen vriendje zei dat we op dag 14 zaten ---> hij blij ) Ik denk dat ik rond de 5 weken uit kom. Dus als ik het dan goed heb, moeten we vanaf dag 21 echt gaan klussen zeg maar. Of toch maar vanaf dag 14 voor de zekerheid? Ik ben niet zo thuis in cyclussen volgen enzo....

Hoe is het met de anderen?
Jambo, ben je al aan het idee gewend? Ben je misselijk, moe, doodziek?
Slaapmeisje en de anderen? wat is de stand van zaken?

woensdag 6 augustus 2003 @ 13:28:02 #217
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12255814
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 11:07 schreef LadyS het volgende:
en doe voor ons nou een bloedtestje, want anders hou ik het niet meer en Catoot ook niet denk ik
Hmmm, ben er zelf vrij nuchter onder. Heb nou niet echt het gevoel dat ik zwanger ben!

Ik doe over een paar dagen gewoon nog een test zelf...
Maar ja, twijfel ook weer wèl, want die positieve had ik met ochtendurine gedaan en die negatieve (van Clearblue, later op de dag) was dus met plas die bestond uit een paar liter RedBull, cola light enzovoorts... (weet wel dat het niet met ochtendurine hoeft, maar toch).

Oh, bah, ik moet gewoon niet meer op Fok! komen, want door jullie word ik toch steeds weer verwarder! Wat nou "ik ben zo nuchter"?

† In Memoriam † woensdag 6 augustus 2003 @ 13:37:26 #218
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12256021
Sugarbabe, wat spannend allemaal. Weet je zeker dat het een licht blauw streepje was? Sommige tests geven wel eens een licht wit streepje van waar de streep zou moeten komen te zitten... Dat CB minder gevoelig zou zijn voor HCG verbaast me eigenlijk omdat ik op veel andere sites altijd lees dat die heeel gevoelig zijn. Je maakt het trouwens wel erg spannend zo hoor en met dat warme weer kan ik er niet veel bij hebben. Heel veel sterkte, want ik weet wat voor een klotetijd het is als je en negatief test en ook nog niet ongesteld wordt.

Met mij gaat het op dit moment erg klote Dit weekend was ons klusweekend volgens mijn berekeningen en we hebben het alleen op zaterdag gedaan. Gisteren had ik echter pas het gevoel dat mijn eisprong eraan zat te komen, maar Slaapvriendje was totaal niet in the mood, hij was moe, had het te warm etc etc. Ik probeerde hem nog op allerlei manieren over te halen, helaas zonder resultaat. Ik ben het zoooooo zat. Hoe kan ik in godsnaam nou zwanger raken zonder te klussen Hij wil er op dit moment niet zo mee bezig zijn en vind dat ik me teveel focus op het hele babygebeuren. Ik hoop dat Slaapvriendje in zijn volgende leven een vrouw is

Bah, ik ben superemotioneel, ik heb lage rugpijn, ik ben misselijk en heb pijn in mijn buik van de spanning, ik heb het TE warm en ik baal als een geit. Deze maand kunnen we dus net zo goed overslaan

woensdag 6 augustus 2003 @ 13:52:28 #219
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12256354
He, bah, Slaapmeisje! Dat is niet leuk! Wat rottig dat jij en je vriendje er nu een beetje verschillend tegenover staan... Wel begrijpelijk, van beide kanten!
Mijn vriendje vindt ook dat ik er teveel mee bezig ben en ik bèn er ook teveel mee bezig!!!! Daar ontkom je niet aan; je bent een vrouw en er gebeurt soms ineens heel veel in je lijf en je hele gestel!
Ik begrijp jou dus nog beter dan Slaapvriendje, hoor!

CB schijnt idd gevoeliger te zijn, dus ook ik snap niet hoe het nu kan zijn dat ik die ene "kapotte" test positief heb getest. Want ja, was wel blauw streepje! Vriendje zei meteen "twee streepjes"! Dus ik heb geen fata morgana gemaakt van die Kruidvat-test...

En nu ga ik het er niet meer over hebben!!!!

pi_12256799
Ik test dus gewoon niet meer. Ik maak mezelf al 2 jaar zo gek en ik weiger het nu: ik doe het niet meer.

Wij zitten nu midden in vruchtbaarheidsonderzoeken, ik noem het 'begeleid klussen'. Deze week 2 keer een echo om de eicel te zien rijpen.

Pink Dot
  woensdag 6 augustus 2003 @ 14:41:50 #221
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_12257498
Dat is heel erg spannend, Pavane, succes!

Sugar, een Bah, kl*te onzekerheid ook

woensdag 6 augustus 2003 @ 15:55:02 #222
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12259386
Wat een onzekerheid Sugar. Vreselijk. Ik duim voor je (en natuurlijk ook voor alle anderen).

Slaapmeisje, misschien was die ene keer klussen al genoeg. Wij hadden vorige maand ook maar 2x geklust tijdens m'n vruchtbare dagen. Zelf hadden we het idee dat het dit keer niet raak zou zijn, maar het tegenovergestelde bleek waar. Er hoeft maar 1 goed zwemmertje tussen te zitten.

Met mij gaat het goed. Ik heb (gelukkig) nergens last van. In het begin was ik wat misselijk, maar ik zorg er nu voor dat ik om de paar uur iets (gezonds) eet en dat helpt.

† In Memoriam † woensdag 6 augustus 2003 @ 16:38:56 #223
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12260422
Dank je wel Jambo voor je geruststellende woorden. Ik had daarentegen vannacht het gevoel dat ik mijn eisprong had en zelfs dat ene topzwemmertje kan niet 3 dagen blijven zwemmen om dat luie eitje in te halen denk ik.

Wat fijn voor je dat je nog weinig last hebt zeg. Zeker met dit warme weer lijkt het me best lastig als je ook nog eens misselijk bent enzo. Niet dat ik het er niet voor over zou hebben hoor, ik zou een flink bedrag willen neertellen om nu kotsend boven de pot te hangen

woensdag 6 augustus 2003 @ 17:44:45 #224
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_12261689
3 dagen is voor een topzwemmertje inderdaad ook wel erg lang. Waarom snappen die mannen nou niet dat die paar dagen in de maand gewoon "verplichte nummers" zijn
pi_12261917
Drie dagen kan wel hoor. Ze blijven niet allemaal zo lang leven, maar er zijn in onderzoeken wel zaadcellen gezien die vier dagen leefden in een "vriendelijke" omgeving (en de baarmoeder is rond de eisprong zo'n vriendelijke omgeving). Ik heb zo vaak op Ouders Online vrouwen gezien die riepen dat het deze maand niet kon omdat ze te lang voor de eisprong hadden geklust, en juist dan was het toch raak.

Sugar, wat een ingewikkeld verhaal. Mij is altijd verteld dat een positieve test buiten de tijd niet betrouwbaar is. In de bijsluiter van Medpharma (geloof ik) staat zelfs uitgelegd dat de chemische reactie gewoon doorgaat en daarom meestal na een paar uur tot een streep leidt. Maar ja, je hoort toch ook vaak dat soort verhalen en dan testen ze een week later wèl vet positief. Ik zou toch gewoon langs de huisarts gaan als ik jou was, misschien kun je een hormoonkuurtje krijgen om je menstruatie op te wekken, soms is dat nodig om een cyclus op gang te krijgen. En voordat je zo'n kuurtje krijgt wordt er natuurlijk eerst een bloedtest gedaan...

ps. je mag gewoon naar de huisarts tijdens werktijd hoor. En dan hoef je niet te vertellen waarom. Je kunt altijd iets vaags verzinnen of gewoon "controle" zeggen.

mooi he, alles
  woensdag 6 augustus 2003 @ 19:11:15 #226
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12263196
Het is trouwens wel warm weer om verplicht te gaan klussen
* LadyS heeft weer een lekkere tijd uit gekozen

Verder niks te melden...

woensdag 6 augustus 2003 @ 19:45:54 #227
7740 Kore
pi_12263658
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 19:11 schreef LadyS het volgende:

Verder niks te melden...

Ik vond het wel meevallen, maarja hier wordt het savonds pas warmer
pi_12264973
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 19:11 schreef LadyS het volgende:
ik zeg niks

idd, vééél te warm, brh, met die plaklichamen in actie komen, brww

woensdag 6 augustus 2003 @ 21:03:02 #229
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12265055
Ik hoop dat het over een paar dagen minder plakkerig is
Tis helemaal niks zo....
En als het wel nog plakkerig is:
Wat gebeuren moet, moet gebeuren
  woensdag 6 augustus 2003 @ 22:09:57 #230
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_12266472
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 20:59 schreef Nausicaa het volgende:
idd, vééél te warm, brh, met die plaklichamen in actie komen, brww
Dat was nou het enige voordeel van ivf.. niet van die plakkerige, verplichte sex..
Maar dan ook wel echt het ENIGE..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 22:13:19 #231
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12266564
Ga gewoon vrijdagochtend weer een test doen, denk ik.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 22:36:07 #232
37692 Bonkie
pi_12267141
Zo, er is heel wat bij te lezen. Ga ik dadelijk doen, maar wilde even laten weten dat ik wel aan jullie heb gedacht. Helaas heb ik even niets kunnen lezen en op jullie kunnen reageren, omdat de pc effe buiten gebruik was. Dus.............ik reageer zo snel mogelijk weer
  woensdag 6 augustus 2003 @ 23:02:22 #233
37692 Bonkie
pi_12267878
Zo, kon het niet laten hoor. Heb effe snel alles doorgelezen.

Ten eerste JAMBO van harte!! Het is je gegunt meid. Is wel mooi maar tegelijk ook raar dat er een afbeelding van je test te zien is. Kan me nauwelijks voorstellen dat zelf ook weer eens te zien.

Verder wil ik me bij deze ook graag aanmelden voor de dozen club!
En we hebben ook al een mooi clublied.

Hier alles goed, behalve dat het echt erg warm is. Maar daar hebben jullie vast ook wel last van. LOL
Onze pc is even helemaal leeg geweest en doet het nu weer perfect.
Onze klusperiode is inmiddels al weer ruimschoots voorbij. Mijn NOD zal as dinsdag zijn, spannend dus. Voel momenteel niet echt iets bijzonders, dus........
Ook ik heb al heel wat testen versleten hoor. Ook inderdaad om telkens bevestigd te zien dat het niet is, vooral gezien mijn achtergrond en de angst voor een 2de bbzwangerschap. Het is inderdaad om knettergek van te worden. Ik wil er eigenlijk ook helemaal niet zoveel mee bezig zijn, maar kan er niets aan doen. Heb zelfs van de week weer een duoverpakking van predictor gekocht voor het geval dat. En heb zelfs een nieuw soort/merk test meegenomen die je al kan doen 10 dagen na de bevruchting. Dat is pas ziek, dames...of niet? Ik zou hem dus vrijdag kunnen doen, gezien mijn cyclus vrij regelmatig is geweest de laatste maanden. Eigenlijk wil ik nog wachten, maar jullie weten hoe dat zal/kan gaan.

Het is nu alweer redelijk laat en moet morgen weer vroeg op. Dus ga ik er mee stoppen, maar morgen kom ik zeker weer even langs.

Liefs Kitty

pi_12267925
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 22:13 schreef Sugar het volgende:
Ga gewoon vrijdagochtend weer een test doen, denk ik.
Doe nou niehiet!
Je maakt jezelf gek, het kost klauwen vol met geld!

Ga nou gewoon naar de dokter zoals zovelen hier zeggen!
Het kan zijn dat je eitje gewoon nog niet eens is gevallen, dat je hele cyclus nog niet op gang is.

Bespreek het gewoon met de huisarts. Vraag hoe zij erover denkt, laat bloed testen en wie weet krijg je wel een kuurtje mee om alles op gang te helpen. Dan ben je misschien sneller klaar als wanneer je blijft wachten tot je ongi wordt!

Ik ben ooit om medische redenen gestopt met de pil, twee jaar condooms gebruikt, werd het eerste jaar gewoon niet eens ongesteld! Ik vond het wel makkelijk, ik wist dat ik niet zwanger was. Maar voor jou is het wel belangrijk om te weten wanneer de klusperiode is, je eitje moet vallen.

donderdag 7 augustus 2003 @ 07:39:59 #235
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12272417
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 23:03 schreef Kleintje het volgende:
Doe nou niehiet!
Je maakt jezelf gek, het kost klauwen vol met geld!
Oké, even voor duidelijkheid: ik vertrouw de test die ik zelf kan doen net zo goed als die van de dokter (is immers precies hetzelfde verhaal). Dan weet ik of die "kapotte test" wel of niet waar is.

Zoniet, dan is dat erg jammer. maar ga vervolgens zaterdagochtend op vakantie en als er daarna nog geen bloed te zien is, ga ik naar de dokter.
Ze hoeft me dan niet zozeer te vertellen dat ik niet zwanger ben, maar vooral of er iets aan die ongesteldheid te doen is (inderdaad, weer op gang brengen).

Ik maak mezelf niet gek, hou me bovendien aan die drie-dagen-tussen-testen van Phileine (heb ik ergens gelezen!) en wil het gewoon even weten!

Niet iedereen heeft hetzelfde lijf, Kleintje, niet iedereen voelt zich hetzelfde en niet iedereen heeft dezelfde ervaringen. Kan me jouw beeld voorstellen, maar ik wil het zo doen!

donderdag 7 augustus 2003 @ 09:02:13 #236
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12272956
Kleintje, ze zullen toch niet meteen hormonen aan Sugar geven? Ze is nert gestopt met de pil
Volgens mij moet je dat eerst eenjaar aankijken ofzo
heb ik gehoord

Sugar veel succes Ik vind het echt heel knap dat je er zo kalm onder blijft. Alvast een fijne vakantie

pi_12273087
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 09:02 schreef LadyS het volgende:
Kleintje, ze zullen toch niet meteen hormonen aan Sugar geven? Ze is nert gestopt met de pil
Volgens mij moet je dat eerst eenjaar aankijken ofzo
heb ik gehoord
Soms wel, soms niet. (heb ik gehoord)
Maar een huisarts kan in ieder geval duidelijkheid geven.
Maar goed, kan blijkbaar beter geen raad geven aan Sugar, alles wat ik zeg is blijkbaar onzin, ik wil haar alleen proberen te helpen... maar ja....

[Dit bericht is gewijzigd door Kleintje op 07-08-2003 09:37]

pi_12273117
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 07:39 schreef Sugar het volgende:

[..]

Oké, even voor duidelijkheid: ik vertrouw de test die ik zelf kan doen net zo goed als die van de dokter (is immers precies hetzelfde verhaal). Dan weet ik of die "kapotte test" wel of niet waar is.

Zoniet, dan is dat erg jammer. maar ga vervolgens zaterdagochtend op vakantie en als er daarna nog geen bloed te zien is, ga ik naar de dokter.
Ze hoeft me dan niet zozeer te vertellen dat ik niet zwanger ben, maar vooral of er iets aan die ongesteldheid te doen is (inderdaad, weer op gang brengen).

Ik maak mezelf niet gek, hou me bovendien aan die drie-dagen-tussen-testen van Phileine (heb ik ergens gelezen!) en wil het gewoon even weten!

Niet iedereen heeft hetzelfde lijf, Kleintje, niet iedereen voelt zich hetzelfde en niet iedereen heeft dezelfde ervaringen. Kan me jouw beeld voorstellen, maar ik wil het zo doen!

Ja HO maar!! *hormonen vliegen in het rond* Op de eerste plaats komen we hier toch bij elkaar om elkaar te steunen en advies te geven. Op de tweede plaats roepen we niet zomaar wat, maar zijn we (Helaas) zeer ervaren vrouwen omtrent zwangervoelen-niet springende eitjes-onzekerheid-rare testuitslagen, op de derde plaats geef je zelf aan in verwarring te raken En je bent er zeer mee bezig vanaf het moment dat je de pil weggooide.
Het enige wat ik wil zeggen is het volgende: Ik heb ruim tien weken rondgelopen met een ellendig gevoel, geen menstruatie, rare testuitslagen en wanneer-zal-ik-dan-nu-es-testen, vele mensen zeiden je lijkt wel zwanger. 1 bloedtest, en die wees uit dat ik niet zwanger was EN bovendien niet zelfstandig zwanger zou kunnen worden. Daarna een heerlijk Primolutkuur gehad zodat ik eindelijk es ongi werd (waardoor mijn vakantie ook prettiger werd, omdat die klachten verdwenen)....Dat jij het anders wil aanpakken is helemaal prima; iedereen heeft recht om de dingen op zijn manier te doen. Maar om nu gepikeerd te raken als mensen je oprecht proberen te steunen en advies te geven (en we zijn, nogmaals, op dit gebied niet de minsten), vind ik persoonlijk wat overdeven. Je kunt niet verwachten dat we klaarstaan wanneer jij iets wil horen, en onze mond houden als jij zegt dat we dat moeten doen...zitten achter deze computers namelijk echte mensen, die misschien hopen door hun verhaal te delen anderen ellende te besparen. Ikzelf heb anderhalf jaar moeten wachten eer ik zwanger was: dat houd je nooit vol als je die tijd volmaakt met thuistestjes 'omdat de dokter dezelfde heeft', de dokter weet veel meer dan jij!! Geloof me nou, je maakt het jezelf alleen maar moeilijk(er) door het alles steeds maar uit te stellen. Ik heb het gevoel dat je misschien moeilijk vindt om een definitieve 'diagnose' te horen..namelijk, als je nog niet ongi bent zit er toch nog altijd een kansje in dat......maar geloof me: als je eenmaal verder kunt (middels een kuurtje zodat je ongi wordt en misschien had je lijf even dat zetje nodig) of definitief weet (leuk op vakantie met de zekerheid dat bloedonderzoek uitwijst dat je zwanger bent): het lucht zooo op! Maar nogmaals, je hebt zeker het recht om het op jouw manier te doen.
DANYEL EN THIJS
  donderdag 7 augustus 2003 @ 10:54:15 #239
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12274582
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 09:12 schreef Kleintje het volgende:

Maar goed, kan blijkbaar beter geen raad geven aan Sugar, alles wat ik zeg is blijkbaar onzin, ik wil haar alleen proberen te helpen... maar ja....

Lief Kleintje! Dat bedoel ik niet! Ik wil alleen duidelijk maken dat ik er nog even anders mee omga dan jij misschien deed. Jij had daar misschien meer reden voor; was ook al langer aan het proberen! Ik waardeer je ervaren adviezen en ik wilde er alleen op reageren vanuit hoe ik het voel. Dat het allemaal nog wel meevalt en dat ik nog steeds denk "we moeten klussen" en niet "ik ben zwanger!".

Catootje, ook jouw reactie (als aanvulling op die van Kleintje en mij) begrijp ik helemaal! Ik wil ook naar dokter en duidelijkheid, maar wil idd nog een keer test doen.
Begrijp dat mijn reactie kort door bocht was: sorry! (zie sig..., heb ik vaker...)

pi_12275966
Tis goe!!
DANYEL EN THIJS
  donderdag 7 augustus 2003 @ 11:58:37 #241
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12276084
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 11:52 schreef Catootje het volgende:
Tis goe!!
Blij!
Meen het echt, hoor, ik ben echt blij met elke reactie! Want ik steek er steeds weer wat van op. Meen het!
pi_12277499
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 11:58 schreef Sugar het volgende:

[..]

Blij!
Meen het echt, hoor, ik ben echt blij met elke reactie! Want ik steek er steeds weer wat van op. Meen het!

*schurkt gezellig tegen Sugar aan*

*beseft dan dat het vel te heet is voor schurken en zwaait daarom van afstand!* Hopelijk heb je een fijne en ontspannen vakantie sugar!

DANYEL EN THIJS
pi_12277590
oww, even over dat verplicht klussen: wij hebben dat hier ook vaak gedaan, om de andere dag zeg maar... De laatste keer dat ik een eisprong had echter, wist ik inmiddels uit ervaring wanneer de eisprong aan kwam (Deed namelijk flink zeer). We hebben die maand gewoon leuke seks gehad en op het moment dat ik die pijn had een keertje verplicht.....RAAK!!
DANYEL EN THIJS
pi_12278221
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 21:03 schreef LadyS het volgende:
Ik hoop dat het over een paar dagen minder plakkerig is
Tis helemaal niks zo....
En als het wel nog plakkerig is:
Wat gebeuren moet, moet gebeuren
tip: laat een fan gewoon wind over je heen blazen, dan lukt het klussen prima
pi_12278601
Mijn hub wil wel klussen met dit weer, ik had er niet veel zin in. Maar ik ben toch wel blij dat we het gedaan hebben, want vanochtend bleek dat mijn eitje (die maandag nog 12 mm was) nu gesprongen was.

Jees, wie weet... zou het eens na 2 jaar?

Pink Dot
  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:48:30 #246
37692 Bonkie
pi_12280187
ik hoop het voor je Pavane!
  † In Memoriam † donderdag 7 augustus 2003 @ 17:57:08 #247
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12284599
Ten eerste... Welkom trug Bonkie! A.s. dinsdag al je NOD? Ik duim met twee duimen voor je

Ten tweede... sorry dat ik even moest lachen om die discussie hierboven van Kleintje, Sugar en Catoot. Niet om de inhoud hoor, maar wel om de herkenbaarheid van alles Kusje erop, overrrrrr

Ten derde... dit is even goed nieuws van mijn kant:
Gisteravond hebben Slaapvriendje en ik een goed gesprek gehad over onze verwachtingen over onze kinderwens. Ik was dan wel al in augustus vorig jaar gestopt met de pil om mijn lichaam een kans te geven om weer een beetje in balans te komen, maar we hebben nooit echt een officieel startschot gegeven om te klussen voor kids. Ik dacht dus dat we dat al officieus aan het doen waren en Slaapvriendje voelde zich een beetje buitengesloten terwijl ik juist vond dat hij zich er niet voor interesseerde en ik voelde mij er alleen voor staan.

Nou ja, een hoop misverstanden en miscommunicatie in ieder geval. We hebben dus gisteravond officieel het startschot gegeven en gaan er nu helemaal voor. Hij wil nu wel alles weten over mijn vruchtbare periode, hoe mijn cyclus in elkaar steekt, bmmslijmvliesmethodes etc. etc. Aangezien ik de afgelopen 4 maanden keurig elke 5 weken ongesteld (met eisprong) ben geweest doen we het dus nog even wel zonder de MMM, maar als ik in januari niet zwanger ben dan ga ik naar de dokter voor de hele reutemeteut.

Hoop dat jullie mijn verwarde verhaal van hierboven een beetje snappen

† In Memoriam † donderdag 7 augustus 2003 @ 18:00:12 #248
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12284649
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:39 schreef Pavane het volgende:
Mijn hub wil wel klussen met dit weer, ik had er niet veel zin in. Maar ik ben toch wel blij dat we het gedaan hebben, want vanochtend bleek dat mijn eitje (die maandag nog 12 mm was) nu gesprongen was.

Heee Pavane, welkom trouwens in dit topic. Voor jou komen er over twee weken dus ook spannende tijden aan. We gaan een beetje gelijk op qua NOD, de mijn is 17 augustus. Spannend!
  donderdag 7 augustus 2003 @ 18:05:36 #249
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12284738
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:39 schreef Pavane het volgende:
Hoop het ook! dat lijkt me niet makkelijk, al zo lang verlangen!
zoals ook wel aan mijn posts te lezen is, ben ik een stukkie ongeduldiger

Bonkie, haai!!!!!
Slaapmeisje, blij dat er nog iemand om onze discussie heeft gelachen...
Ik vind het zelf vooral vervelend als ik weer eens een verkeerd gevoel zaai hier

donderdag 7 augustus 2003 @ 18:16:45 #250
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12284907
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 17:57 schreef Slaapmeisje het volgende:
We hebben dus gisteravond officieel het startschot gegeven en gaan er nu helemaal voor.
Gefeliciteerd, Slaapmeisje EN Slaapvriendje!

Goede gesprekken zijn mooie voorbodes...

donderdag 7 augustus 2003 @ 18:42:13 #251
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_12285391
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:24 schreef Bright het volgende:

[..]

tip: laat een fan gewoon wind over je heen blazen, dan lukt het klussen prima

Die staat al weken te blazen naast het bed
maar mijn lief wordt er snotterig van en die ligt tussen (!!) 2 dekbedden in, dat geloof je echt niet

Ik zit nu op de 10 dag van mijn cyclus. Over 4 dagen zou dan officieel de eisprong hebben (bij normale cyclus, die ik dus niet heb ) maar voor de zekerheid beginnen we dan maar met "verplicht klussen" En dan zien we wel waar het schip strandt.

Slaapmeisje, gelukkig maar dat alles met Slaapvriendje uitgesproken is en dat je bij deze officieel aan het klussen bent. nieuw tv-programma: klussen voor kinderen

Bonkie, voor jou is het dus spannend, ik hoo van harte dat het lukt deze maand!

En ik hoop niet dat ik iemand vergeten ben, want dat is wel wat voor mij ()

pi_12286002
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 18:05 schreef Sugar het volgende:
Slaapmeisje, blij dat er nog iemand om onze discussie heeft gelachen...
Ik vind het zelf vooral vervelend als ik weer eens een verkeerd gevoel zaai hier
Niet doen, niet rot om voelen. We hebben het hier gewoon over ontzettende gevoelige onderwerpen. En net als jij kan ik ook behoorlijk bot uit de hoek komen, maar ook ik bedoel het niet verkeerd.

Het is internet, het zijn geschreven letters, je kent de persoon niet, je weet de gevoelige plekken niet, je ziet geen gezichtsuitdrukking, dus dingen kunnen heel anders opgevat worden.

Gewoon niet rot voelen, gewoon weer normaal doen, allebei en ik blijf je toch wel mijn advies geven. Het is een advies, het is een raad, je bent niet verplicht het op te volgen.

Je wilde weer gaan testen, en daarom zei ik... doe nou niet. Want je hebt zelf meestal ook daarna spijt dat je het weer hebt gedaan. Want iedere keer als je test is er toch die hoop en die teleurstelling. Laat het even gaan, ga lekker met vakantie en ga daarna gewoon naar de dokter als het dan nog niet op gang is gekomen. Want dan zal je al bijna 2 cyclussen hebben overgeslagen.

Tuurlijk is jouw lichaam het mijne niet, wees blij! Jij hebt nog de kans kinderen te krijgen, ik niet! Maar het zou dus kunnen dat jouw lichaam ook die klachten heeft die mijn lichaam had na lang gebruik van de pil.

Tip die ik je ook nog kan meegeven: de persona. Ik weet er niet alles van. Je zou het Jessie, Catoot en ik geloof ook Nausicaa kunnen vragen. In principe is het een anticonceptiemethode, maar je bepaalt er wel precies mee wanneer je eisprong is. Je kan er meer over lezen op deze website

donderdag 7 augustus 2003 @ 19:35:52 #253
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12286132
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 19:24 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Niet doen, niet rot om voelen. We hebben het hier gewoon over ontzettende gevoelige onderwerpen. En net als jij kan ik ook behoorlijk bot uit de hoek komen, maar ook ik bedoel het niet verkeerd.
...
...
Tip die ik je ook nog kan meegeven: de persona. Ik weet er niet alles van. Je zou het Jessie, Catoot en ik geloof ook Nausicaa kunnen vragen. In principe is het een anticonceptiemethode, maar je bepaalt er wel precies mee wanneer je eisprong is. Je kan er meer over lezen op deze website

Thanks! Lief dat je er nog even op in gaat!

Ik volg je advies half op!!!! Ga dus ws wel morgenochtend testen, maar vervolgens na vakantie naar dokter, als ik dan nog niet ongi ben en dus negatief test...

Dat van Persona heb ik idd weleens gelezen! Ga ik zeker onthouden, dus dank!
Enne, gewoon je raad blijven geven inderdaad! Dat vind ik het fijnste en jij ook waarschijnlijk!

pi_12286289
oe Pavane, na anderhalf jaar wachten (en nog jaren verlangen ervoor maar dan niet juiste tijd blabla) kan ik me enigszins voorstellen hoe je je moet voelen...heeeeeeel veel succes!

Slaapmeisje, klinkt allemaal zeer herkenbaar. Ik heb die discussie ook gehad met mijn vriend. IK weet nog de eerste keer dat ik voor onderzoek naar het ziekenhuis moest, en het bleek pijnlijk en lastig en ik voelde me opgelaten...zegt mijn vriend gedecideerd bij het verlaten van het ziekenhuis: "zo, ik denk dat je volgende keer wel alleen kan gaan" (het kostte hem namelijk zoveel tijd)...WOEST!! Ik denk (en dat begreep ik van hem later ook) dat ze gewoonweg niet begrijpen hoe het voelt, wat het betekent om met je benen wijd in je te laten wroeten door vreemde mensen, dat het pijn kan doen, dat je bang bent.....ik was werkelijk waar zo woest, hij heeft ook nooit meer durven klagen, en later ook ruimschoots toegegeven dat het idd geen ervaringen zijn die je alleen moet ondergaan . Maar soms hebben ze wel wat duwtjes in de juiste richting nodig.....

DANYEL EN THIJS
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 07:55:31 #255
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_12295674
Getest.
Maar helaas!

Die ene test met twee streepjes na tig uur was dus inderdaad kapot! Jammer, hè?

Nu lekker in Frankrijk kindje maken en na vakantie naar dokter...

pi_12295945
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 17:57 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ten derde... dit is even goed nieuws van mijn kant:
Geweldig!! Zo zie je maar weer - communicatie is een basisbegrip voor een goede relatie!
Heel fijn dat jullie een officieel startschot hebben gelost, je zult wel problemen met de warmte krijgen
oh ja, remember my tip: gebruik een fan om een lekker windje in je kamer te maken; slaap je heerlijk op, maar je kunt er ook heel lekker mee klussen
Good luck my friend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')