abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:01:41 #1
37692 Bonkie
Als je haar maar goed zit!
pi_11504916
Hallo,

Wij zijn al sinds april 2002 aan het proberen om zwanger te raken. In November 2002 hebben we een buitenbaarmoedelijke zwangerschap gehad.
Nu is het weer spannend......
Wachten of je ongi komt ja of nee.....
Bij mij is mijn NOD volgende week donderdag, 8 lange dagen wachten dus.....
En dat is helemaal moelijk als je elke maand van die vage klachten hebt, die ik dus ook pas de laatste 3 maanden heb.
Zoals: erg moe zijn, buikpijn hebben, last van mijn borsten, misselijk enz.
Ik ben hiervoor inmiddels al bij de ha en gyn geweest, maar alles is in orde, dus.......
De gyn wist mij vorige week wel te vertellen dat ik op vrijdag mijn eisprong zou hebben, dus we hebben flink geklust.
Zitten jullie ook in spanning en in een soortgelijke situatie als ik?
Ik hoor het graag.

Groetjes Kitty

pi_11505497
Hoop voor je dat het lukt maar een vraagje aangezien ik nog helemaal niet met zwangerschap bezig ben wat is een NOD week?
  † In Memoriam † woensdag 2 juli 2003 @ 11:29:15 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_11505610
NOD = Niet Ongie Dag
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 2 juli 2003 @ 11:30:19 #4
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11505634
hoi Kitty,
spannend hoor allemaal, hopelijk zal het lukken!
Sterkte en succes ermee!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator woensdag 2 juli 2003 @ 11:44:00 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11505963
Een titel die zoveel vragen oproept verander ik liever in iets wat in 1 oogopslag duidelijk is.
Ik hoop niet dat je het erg vind Bonkie maar het topic heet nu "Wachten op een tweede streepje" iets wat m.i. de lading beter dekt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_11506225
hoi,

wat spannend zeg! Ik hoop dat het gelukt is

veel succes en sterkte!

pi_11506551
Zit wel in spanning ja maar dat is juist voor het eindresultaat

Maar alle gekheid op een stokje. ik vind het heel vervelend voor jullie en wens jullie veel sterkte.
En natuurlijk flink oefenen.
Verder zou (maar ik heb makkelijk praten) ik er juist niet te veel mee bezig zijn. Vaak omdat je er zo op gefocust bent, lukt het niet.
Als je vrijt met "het moet gebeuren" of met "lekker genieten van elkaar" is toch een heel verschil.
Maar goed ik heb makkelijk praten want wij waren na 1 maand al zwanger.

♥ K, N, R en F ♥
  woensdag 2 juli 2003 @ 13:52:31 #8
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_11509182
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:09 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Verder zou (maar ik heb makkelijk praten) ik er juist niet te veel mee bezig zijn. Vaak omdat je er zo op gefocust bent, lukt het niet.
Heel goed bedoeld, ongetwijfeld, maar echt een heel irritante opmerking Scorpion. Hoe moet je er nou in godsnaam niet op focussen, zeker als je lichaam raar doet en je hoopt dat er iets binnen in je aan het gebeuren is? Bonkie zit vast geen 8 dagen met een zwangerschapstest in haar hand op de bank te wachten, maar als je bijvoorbeeld rondloopt en je voelt je borsten gezwollen zijn, kun je het toch moeilijk negeren? En als ik aan het vrijen ben, gaat er voor, na of tijdens toch wel even door m'n hoofde in welke fase ik zit, zelfs al is het nog zo spontaan begonnen.
pi_11515373
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 13:52 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Heel goed bedoeld, ongetwijfeld, maar echt een heel irritante opmerking Scorpion. Hoe moet je er nou in godsnaam niet op focussen, zeker als je lichaam raar doet en je hoopt dat er iets binnen in je aan het gebeuren is? Bonkie zit vast geen 8 dagen met een zwangerschapstest in haar hand op de bank te wachten, maar als je bijvoorbeeld rondloopt en je voelt je borsten gezwollen zijn, kun je het toch moeilijk negeren? En als ik aan het vrijen ben, gaat er voor, na of tijdens toch wel even door m'n hoofde in welke fase ik zit, zelfs al is het nog zo spontaan begonnen.

whehe, ik sluit me hierbij aan! Het is juist zoo moeilijk om er geen rekening mee te houden. Als je nu een maand gestopt bent, zou ik zeggen ala! Maar zeker als het wat langer duurt is het veel te moeilijk om er 'spontaan' mee om te gaan. Wat mij wel hielp, was accepteren dat het spontane er in mijn geval nu eenmaal niet inzat. Dat gaf me wat rust.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 2 juli 2003 @ 19:16:58 #10
37692 Bonkie
pi_11517622
Hallo, bedankt voor jullie reacties!
Het is inderdaad maar hopen dat het raak is deze ronde.
En.........wat betreft niet aan denken enzo, tja......
Was het maar zo makkelijk, dan had ik hier waarschijnlijk ook niet van me af hoeven te schrijven.
Maar.. ik zal jullie wel op de hoogte houden de aankomende week.
Verder heb ik al de hele dag hoofdpijn en voel ik me opgeblazen, misschien dus ook een griepje te pakken ofzo.

Groetjes Kitty

donderdag 3 juli 2003 @ 09:42:41 #11
37692 Bonkie
pi_11529188
Hallo,

zo.... alweer een dag dichterbij.
Ik heb vernomen dat er een zwangerschapstest is die je een paar dagen voor je NOD al kan doen. Het is de babycheck, heeft iemand hier ervaring mee? Het schijnt dat die veel gevoeliger is dan andere testen. Ik heb op een forum gelezen dat iemand die test al 5 dagen voor haar NOD deed en deze meteen positief was.
Wat raden jullie mij aan?
Verder hier geen echte veranderingen, voel me nog steeds een beetje grieperig.

Groetjes Kitty

donderdag 3 juli 2003 @ 10:41:18 #12
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_11530119
Ik zou echt wachten tot je ruimschoots overtijd bent.
Het schijnt dat er nogal eens iets mis gaat met een bevrucht eitje, voordat je ongesteld moet worden. Hier merk je dan weinig van, je wordt "gewoon" ongesteld.

Mocht je dan al een positieve test hebben komt het extra hard aan denk ik.
Bovendien, als je te vroeg (negatief) test blijf je toch twijfelen, omdat je te vroeg hebt getest.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † donderdag 3 juli 2003 @ 13:29:14 #13
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11534026
Ha die Kitty! We zitten in hetzelfde schuitje hoor. Ook mijn eisprong vond afgelopen vrijdag plaats en ook deze periode voel ik weer van alles in mijn lichaam. Omdat ik al vaker gefopt ben, durf ik nu niet meer te hopen. Het stomme is dat je dat toch niet kan tegenhouden en weer met spanning uitkijkt naar de NOD dag. Omdat ik door PCO een behoorlijk onregelmatige cyclus heb, is er bij mij helemaal geen pijl op te trekken.

Het toeval wil dat ik precies op mijn NOD dag (11 juli) op vakantie ga en ik zie het niet zitten om ergens in Marokko een zwangerschapstest te scoren. Voordeel hiervan is wel dat als ik nog niet ongesteld ben geworden tijdens de vakantie, ik dan wel ruim overtijd ben bij terugkomst.

Zelf ben ik vorig jaar augustus gestopt met de pil. Ik duim met je mee meis!!!

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † donderdag 3 juli 2003 @ 13:43:55 #14
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11534420
www.babybrabbel.nl

Hier kun je trouwens een online zwangerschapstest doen. Het zegt natuurlijk niets, maar wel grappig om te doen.

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_11541674
Ik ben hier niet want ik doe erg mijn best om er niet mee bezig te zijn. Hetgeen twee weken per maand lukt.

Tjee, wat word ik (soms) moe van mezelf
Muts!

Ik kom over een weekje of 2 wel weer eens binnenzeilen Vrees ik.

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 juli 2003 @ 23:04:36 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_11546894
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 13:29 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het toeval wil dat ik precies op mijn NOD dag (11 juli) op vakantie ga en ik zie het niet zitten om ergens in Marokko een zwangerschapstest te scoren. Voordeel hiervan is wel dat als ik nog niet ongesteld ben geworden tijdens de vakantie, ik dan wel ruim overtijd ben bij terugkomst.
Enne, eentje meenemen? Dan hoef je je ook niet door een Marokkaanse gebruiksaanwijzing te worstelen Ik duim voor je!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 4 juli 2003 @ 17:25:22 #17
37692 Bonkie
pi_11565371
Hallo,

Zo, nog maar 6 dagen en dan weet ik meer.

Ik heb trouwens sinds 1 week last van misselijk worden tijdens het auto rijden, kan dat ook met een eventuele zwangerschap te maken hebben?
Ikzelf ben anders bang dat ik wagen ziek zal zijn........Kan je dat anders ook ineens op latere leeftijd krijgen?

Groetjes Kitty

vrijdag 4 juli 2003 @ 18:36:22 #18
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11566430
Bonkie, spannend!!!
Ik ben zelf ook in spanning, maar pas net aan pilloze periode begonnen. Ben dus nog niet door de wol geverfd! Jij bent er al langer zoet mee, hoop dat je fijn zwanger bent nu!

Heb zelf ook plotsklaps allerlei gevoel in lijf, buik, licht in hoofd soms... Maar ja, kan komen door druk jaar, door gestopt met pil (verandert heel wat in mijn lijf nu), psychische misleiding (!) of een heel rpille zwangerschap...
Tuurlijk hoop ik het laatste! Wie weet... Ken je gevoel beetje dus nu! Hou vol, moet zelf nog 8 dagen wachten nu.Pfffff!!!!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2003 @ 14:06:14 #19
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11597169
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 23:04 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Enne, eentje meenemen? Dan hoef je je ook niet door een Marokkaanse gebruiksaanwijzing te worstelen Ik duim voor je!

Daar zat ik ook aan te denken, maar ik wil gewoon niet teveel hopen. Kijk, als ik tijdens de vakantie niet ongi word, dan ben ik zekerrrrr overtijd als ik weer terug in Nederland ben en dat is helemaal een reden om een test te doen.

Mijn buikje voelt aan als een opgeblazen ballon, het plopt en het rommelt maar een eind raak. Beetje pijnlijke borsten ook en vlagen van misselijkheid. Helaas had ik dat in januari ook en het kwam toen door mijn hormoonstoornis. De zwangerschapsverschijnselen die ik dus elke maand heb beginnen vaak iets meer dan een week voordat ik weer ongesteld word. Ik zit gewoon een beetje raar in elkaar, al moet ik deze keer zeggen dat het deze keer wel goed voelt

Jompels,
Slaapmeisje

† In Memoriam † zondag 6 juli 2003 @ 14:07:40 #20
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11597185
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 19:25 schreef Nausicaa het volgende:
Ik ben hier niet want ik doe erg mijn best om er niet mee bezig te zijn. Hetgeen twee weken per maand lukt.

Tjee, wat word ik (soms) moe van mezelf
Muts!

Ik kom over een weekje of 2 wel weer eens binnenzeilen Vrees ik.

Liefs en sterkte,
Slaapmeisje

pi_11597310
quote:
Op zondag 6 juli 2003 14:07 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Liefs en sterkte,
Slaapmeisje

Thanx! We slepen elkaar d'r wel doorheen hier hoor! Alvast een prettige vakantie trouwens!
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2003 @ 14:32:51 #22
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11597622
quote:
Op zondag 6 juli 2003 14:16 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Thanx! We slepen elkaar d'r wel doorheen hier hoor! Alvast een prettige vakantie trouwens!

Dank je wel! Het is trouwens niet eens een gewone vakantie, maar onze huwelijksreis
pi_11603497
quote:
Op zondag 6 juli 2003 14:32 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Dank je wel! Het is trouwens niet eens een gewone vakantie, maar onze huwelijksreis

Ik wist nog dat ik wat moest teruglezen nadat ik mijn post gepost had, maar dat kwam er op een of andere manier niet van. Stom, want ik wist het eigenlijk wel, dat het je huwelijksreis was (en wat zou het mooi zijn als..., nou ja, niet te veel bij nadenken zeg maar). Sorry!

Een heel gelukkige huwelijksreis toegewenst dus!

pi_11613126
Slaapmeisje, het hoort ook bij pco he, die klachten voor je menstrueert...(fijnhe..not) Iedereen veel succes met dat tweede streepje, hoe lang ik wel niet heb zitten wachten en hopen, het is echt een ellende.
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2003 @ 12:42:38 #25
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11616185
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:55 schreef Catootje het volgende:
Slaapmeisje, het hoort ook bij pco he, die klachten voor je menstrueert...(fijnhe..not) Iedereen veel succes met dat tweede streepje, hoe lang ik wel niet heb zitten wachten en hopen, het is echt een ellende.
Helaas Catootje is dat waar. Oneerlijk is het toch dat juist vrouwen met PCO elke maand weer met die klachten te maken hebben. Zo gemeen dat alle verschijnselen precies lijken op een zwangerschap, terwijl je met PCO juist verminderd vruchtbaar bent Ach we zijn pas sinds augustus vorig jaar bezig, dus ik sta pas aan het begin van de MMM... Er zijn gelukkig nog heel veel mogelijkheden en ook jou is het gelukt en dat geeft me toch een behoorlijke portie hoop
pi_11616270
quote:
Op maandag 7 juli 2003 12:42 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Helaas Catootje is dat waar. Oneerlijk is het toch dat juist vrouwen met PCO elke maand weer met die klachten te maken hebben. Zo gemeen dat alle verschijnselen precies lijken op een zwangerschap, terwijl je met PCO juist verminderd vruchtbaar bent Ach we zijn pas sinds augustus vorig jaar bezig, dus ik sta pas aan het begin van de MMM... Er zijn gelukkig nog heel veel mogelijkheden en ook jou is het gelukt en dat geeft me toch een behoorlijke portie hoop

Ja, mijn vriend en ik zijn ook zo verbaasd dat ik me nu in feite beter voel dan voor ik ging menstrueren. Dat laatste was op een gegeven moment echt een soort griepaanval (onder de invloed van hormonen), terwijl de laatste keer ik nog redelijk energiek was. Mijn vriend vond dat ook een alarmerend goed teken, en hij bleek gelijk te hebben gehad.
DANYEL EN THIJS
  maandag 7 juli 2003 @ 12:52:56 #27
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11616404
Hee mensen, even een vraag over testen!
Catootje, las in ouder topic dat jij van Romed de ovulatietest hebt gedaan, maar heb een vraag over zwangerschapstest.
Die van Romed schijnt al week na ovulatie aan te geven of je zwanger bent of niet. Iemand daar ervaring mee?
En las op babybrabbel dat die test € 3,15 kost ?! Dat is errug weinig, is misschien via de site? Iemand die het weet?

Hoop niet dat iemand het weer vervelend vindt dat ik ongeduldig ben... Word gek van wachten en vanalles voelen en denken!
Alvast thnx voor tips!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_11616475
ik vodn de romed ovulatietoestand helemaal niks! (maar dat kan door mijn extra hormoongebruik komen)...weet je, ik ben gewoon bang dat al die zgn supergevoelige troep niet helemaal betrouwbaar is. Natuurlijk kun je altijd eerder testen, maar dan ben je denk ik vaak een dief van je eigen portomonaie. Ik weet wel dat ook in het ziekenhuis testen pas gebeurde als ik dacht dat ik over tijd was. HEt is vreselijk klote soms, dat wachten maar vaak zit er niks anders op!
DANYEL EN THIJS
pi_11623947
quote:
Op maandag 7 juli 2003 12:42 schreef Slaapmeisje het volgende:

Oneerlijk is het toch dat juist vrouwen met PCO elke maand weer met die klachten te maken hebben. Zo gemeen dat alle verschijnselen precies lijken op een zwangerschap, terwijl je met PCO juist verminderd vruchtbaar bent

Nou, ook zonder pco kun je die klachten hebben hoor Heb al een aantal keer met vast-en-zeker-het-kan-niet-missen-gevoel tegen een enkel streepje zitten aankijken
Hoe harder je d'r op let, hoe meer je voelt en ervan overtuigd raakt. BAH!
  maandag 7 juli 2003 @ 19:45:43 #30
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_11625930
quote:
Op maandag 7 juli 2003 12:52 schreef Sugar het volgende:
Hee mensen, even een vraag over testen!
Catootje, las in ouder topic dat jij van Romed de ovulatietest hebt gedaan, maar heb een vraag over zwangerschapstest.
Die van Romed schijnt al week na ovulatie aan te geven of je zwanger bent of niet. Iemand daar ervaring mee?
En las op babybrabbel dat die test € 3,15 kost ?! Dat is errug weinig, is misschien via de site? Iemand die het weet?

Hoop niet dat iemand het weer vervelend vindt dat ik ongeduldig ben... Word gek van wachten en vanalles voelen en denken!
Alvast thnx voor tips!

Ik heb de zw.testen van Romed gebruikt. Die waar je gewoon overheen moet plassen zeg maar.
Van de vijf, gaven drie helemaal geen streepje (dus ook geen teststreepje) en twee waren er vorige week nog negatief (terwijl alle andere testen zo ongeveer op tilt slaan)..

Misschien heb ik 't net niet getroffen ofzo.. maar ondanks dat ze zo goedkoop waren, was 't voor mij evengoed gewoon weggegooid geld.

En ja, t sucks vreselijk dat pms en een prille zwangerschap gewoon exact hetzelfde voelen. Ik weet er alles van

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_11625971
....hmmm, misschien moeten we gewoon maar concluderen dat Romed troep is.
DANYEL EN THIJS
  maandag 7 juli 2003 @ 20:56:48 #32
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11627629
ET en Catootje: bedankt! Ik moet echt gewoon geduld hebben tot en met zaterdag!!!! Doe ik dus... Want Romed vertrouw ik nu echt niet meer, na jullie ervaringen.

Bonkie, hoe is het nu bij jou? Of heb ik iets gemist? Jij kan nu testen als je je NOD hebt, toch?

Ik knijp m behoorlijk met die verhalen van wat je allemaal kan voelen en dat er dan toch niets blijkt te zijn.....

† In Memoriam † maandag 7 juli 2003 @ 22:37:00 #33
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11630268
quote:
Op maandag 7 juli 2003 18:03 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Nou, ook zonder pco kun je die klachten hebben hoor Heb al een aantal keer met vast-en-zeker-het-kan-niet-missen-gevoel tegen een enkel streepje zitten aankijken
Hoe harder je d'r op let, hoe meer je voelt en ervan overtuigd raakt. BAH!

Je hebt helemaal gelijk, niet alleen PCOers kennen het probleem. Vanaf vandaag is er met mijn bolle buik, pijnklachten in de benedenregionen (buik, laag in de rug etc.), pijnlijke borsten als ik mijn BH uittrek en witte afscheiding die ik anders nooit heb, ook nog vlagen van misselijkheid bijgekomen. Tjonge, deze maand maakt mijn lichaam het wel heeeel erg bont hoor. Net als je denkt dat er niet meer kwaaltjes bij kunnen...

Verdorie, ik had me nog zoooo voorgenomen om geen test te gaan kopen, maar waarschijnlijk zit ik vrijdag op Schiphol al met een test in mijn handen op de WC aldaar

pi_11634818
quote:
Op maandag 7 juli 2003 22:37 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Verdorie, ik had me nog zoooo voorgenomen om geen test te gaan kopen, maar waarschijnlijk zit ik vrijdag op Schiphol al met een test in mijn handen op de WC aldaar

Herkenbaar hoor! Niet doen, we hebben met z'n allen de kassen van Predictor/clearblue enz al voldoende gespekt!
héél gemakkelijk gezegd door iemand die pas over een paar weken gaat testen.... Zeg jij dan hetzelfde tegen mij?

dinsdag 8 juli 2003 @ 09:11:37 #35
37692 Bonkie
pi_11635260
Hallo,

Helaas, ik heb daarnet een babycheck zwangerschapstest gedaan.......
Negatief, maar heb ook pas donderdag mijn NOD.
Volgens de test kan je hem al 2 dagen daarvoor doen, dus denk dat ik weer niet een van de gelukkigen ben deze ronde......
Ook mijn lichaam doet dus nog steeds erg raar.....
Heb een raar opgeblazen gevoel en weer eens wat last van mijn borsten. Verder ben ik erg moe en heb veel afscheiding.

Hoe is het allemaal met jullie?

pi_11640476
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 09:11 schreef Bonkie het volgende:
Hallo,

Hoe is het allemaal met jullie?

Nie goed! Vanmorgen belde een vriendin: natuurlijk: zwanger. WIL NOU IEDEREEN OPHOUDEN OM ZWANGER TE WORDEN! Ik wil d'r niks meer over horen. Of zien.
Neej, natuurlijk meen ik dat niet serieus. Maar potverdriedubbeltjes nog an toe *slaat met de vuist op tafel* ik wil ook wel weer eens!

En nee, deze maand ga ik er geen tig testen door heen jassen, ik wacht gewoon netjes tot ik acht maanden over tijd ben, en dan ga ik wel weer eens kijken. Is 't nou klaar!

† In Memoriam † dinsdag 8 juli 2003 @ 13:46:59 #37
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11641070
Hihi Nausicaa zo denk ik er ook over. Gewoon 8 maanden wachten met testen of in ieder geval totdat je echt niet meer om die buik heen kan om je veters te strikken Wanneer jij je volgende ronde hebt, zal ik je ook tegenhouden hoor!

Ik ga geen test kopen. Ik ga geen test kopen. Ik ga geen test kopen. Ik heb hem expres niet in huis gehaald zodat ik niet kan testen, zodat die niet negatief kan uitvallen. Ik ga geen test kopen lekker PUH en DUH! Zo ... dat is dat

Heee Bonkie, pin je alsjeblieft niet vast op de uitslag van een test die je nog voor je NOD doet. Vrouwen verschillen nogal en bij de een is het HCG nu eenmaal eerder aantoonbaar dan bij de ander. Niet dat ik je valse hoop wil geven, maar omdat ik zelf ook veel te veel geld naar de Clearblue/Predictor heb gebracht. Ik weet dat wachten verschrikkelijk moeilijk is, maar voortijdig testen heeft echt weinig zin wat die bijsluiters ook vermelden. Hou je taai meis!

FOK!fossiel dinsdag 8 juli 2003 @ 13:56:51 #38
2628 Karin
pi_11641318
Dit was ik alweer bijna vergeten, dat wachten totdat je een test kan doen. Ik heb ook een verbouwing bij elkaar gepiest voor de Clear Blue. Gelukkig had ik na een half jaar iets meer geduld en heb ik zelfs wat cyclussen niet getest (maar was wel moeilijk). En je wilt niet weten hoeveel ik getest heb toen ik een keertje 3 weken overtijd was.
Dat het uiteindelijk wel raak was duurde het ook nog even voordat de Clear Blue een streepje liet zien. Ik was al 1,5 week overtijd en voor mijn gevoel al hartstikke zwanger. Maar die test deed nog steeds erg vaag.

Heel veel sterkte allemaal! Men kan allemaal wel zeggen dat je er niet teveel mee bezig moet zijn maar dat is verdomde moeilijk, ik weet het.

pi_11641733
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 13:22 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Nie goed! Vanmorgen belde een vriendin: natuurlijk: zwanger. WIL NOU IEDEREEN OPHOUDEN OM ZWANGER TE WORDEN! Ik wil d'r niks meer over horen. Of zien.
Neej, natuurlijk meen ik dat niet serieus. Maar potverdriedubbeltjes nog an toe *slaat met de vuist op tafel* ik wil ook wel weer eens!

En nee, deze maand ga ik er geen tig testen door heen jassen, ik wacht gewoon netjes tot ik acht maanden over tijd ben, en dan ga ik wel weer eens kijken. Is 't nou klaar!

Herkenbaar, herkenbaar...ik ben een keer naar het ziekenhuis gerend omdat ik dat komende weekeinde een zwangere vriendin op bezoek zou krijgen en ik weer es overtijd was...en weer was het geen zwangerschap! God, wat heb ik toen gebaald zeg!! Ik was de laatste keer ook zo kwaad dat ik weer zo'n test moest doen en ik wist zeker dattie weer negatief zou zijn en dat ik weer voor joker....Op het laatst kon die reclame voor die troep mij al sjaggie krijgen.
DANYEL EN THIJS
pi_11642316
Ik weet ook heel goed wat het is, die rottige testen te doen....

Maar wat ik ff wilde zeggen, (zonder iemand blij te willen maken met een dooie mus, maar dat valt niet mee)
gooi een negatieve test niet meteen weg! De mijne (merk weet ik niet meer, geen streepjes maar rose stippen) werd pas na drie uur positief. Daarvoor was er echt helemaal niets te zien. Niet in het licht, bij het raam, met 1 oog of twee, helemaal niks!

Ik keek er toevallig aan het eind van de middag nog eens naar, en m'n hart stond even stil... toen was ie ineens positief. Meteen een apotheek gebeld om te vragen of ik dan wel of niet zwanger was, en ze zeiden dat een test nooit positief kan zijn als je niet zwanger bent, andersom kan wel.

Zolang er was is, is er leven.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2003 @ 15:27:22 #41
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11643582
Om die reden heb ik een keer smiddags de vuilnisbak uitgespit op zoek naar mijn weggegooide negatieve test. Ik wilde toch nog even checken of ie niet toevallig per ongeluk toch nog een streepje extra kreeg
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2003 @ 15:28:23 #42
7074 moussy
kuttekop
pi_11643607
Meiden, de huismerk-testen van de drogisten zijn ook goed hoor!! Ze zijn ook wat liever voor je knip.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!fossiel dinsdag 8 juli 2003 @ 15:41:47 #43
2628 Karin
pi_11643984
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 15:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
Om die reden heb ik een keer smiddags de vuilnisbak uitgespit op zoek naar mijn weggegooide negatieve test. Ik wilde toch nog even checken of ie niet toevallig per ongeluk toch nog een streepje extra kreeg
Hahahaha je bent niet de enige hoor. Dat heb ik ook wel eens gedaan
pi_11644038
Ik controleer nu ook nog regelmatig of die streep er nog wel op staat... en ja hoor.. hij staat er nog steeds!!! (da test...)
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  dinsdag 8 juli 2003 @ 16:44:43 #45
37692 Bonkie
pi_11645773
Whehe......:'(

Ik heb daarnet eens de vuilnisbak uitgespit, maar de test is nog steeds negatief........ Maar je ziet wel een hele vage schaduw/streep als je hem tegen het licht houd (moet wel goed kijken)........ Is wel normaal denk ik, toch!!??

Tja, ik baal er ook stevig van van die zwangere mensen om me heen te hebben. Ikke wil ook!!!!!!
En dan inderdaad elke maand maar weer een test doen, want.......
Maar ik kan het gewoon niet laten, terwijl het enorm duur is.
Maar had gehoopt dat dat met die babycheck wel in orde zou zijn. Er staat in de bijsluiter dat je hem 2 dagen voor je verwachte NOD al kan doen, maar ze raden het wel aan te wachten totdat je echt over tijd bent, omdat het alsnog op een natuurlijke weg afgestoten kan worden....
Dus, ze zijn volgens de bijsluiter zelfs bang dat die test positief kan zijn en dan 2 dagen later je toch je menstruatie krijgt en waarschijnlijk een miskraam.....
Wie weet is zelfs die test bij mij pas positief als ik daadwerkelijk over tijd ben......

RRRRrrrrrrrrr, Ik voel me verschrikkelijk.
Elke keer zeg ik tegen mezelf: Ik ga pas testen als ik daadwerkelijk een paar dagen over tijd ben, maar ik kan telkens het geduld er niet voor opbrengen.

Alweer wachten......En dan elke keer in je achterhoofd hebben: Misschien behoor ik wel tot diegene die pas een positieve test heeft als je een week ofzo over tijd ben, maar dan telkens toch weer je menstruatie krijgen.

GEK wordt ik ervan!

Jubileum moderator dinsdag 8 juli 2003 @ 20:10:24 #46
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11650333
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 16:44 schreef Bonkie het volgende:
Whehe......:'(

Ik heb daarnet eens de vuilnisbak uitgespit, maar de test is nog steeds negatief........ Maar je ziet wel een hele vage schaduw/streep als je hem tegen het licht houd (moet wel goed kijken)........ Is wel normaal denk ik, toch!!??

Ik had ook zo'n hele vage "wannabee"streep dacht ik. Ik dacht nog, nou das niet zwanger dan heb ik dus een buikgriepje. Toch maar even Karin gebeld en die kwam kijken en heeft me gefeliciteerd.
2 dagen later was het geen "wannabee"streep meer maar een dikke vette lijn.
Ik zou morgen nog eens testen met een ander merk als ik jou was.

Ik had Jeroen al gebeld om te zeggen dat het ws een wishfull thinking streepje was, (je zag hem alleen als ik bij het raam stond en dan onder een bepaalde hoek) kon ik daarna weer bellen dat het volgens Karin toch wel echt een streep was

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2003 @ 20:24:37 #47
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11650630
Ik wil hier toch nog heel even op inhaken. Vorige maand heb ik wel getest en op die test zag je inderdaad ook een soort schaduw van een lijntje (doorzichtig) als je hem tegen het licht houdt. Volgens mij is dat gewoon de plaats waar de streep komt te staan als ie wel blauw wordt.

Natuurlijk hoop ik voor jou, Bonkie, dat als je een paar dagen later test, het toch een mooie blauwe streep wordt. Jouw ervaring geeft voor mij alleen maar meer zekerheid dat het testen toch beter na de NOD plaats kan vinden zodat de teleurstelling door een te vroege test voorkomen had kunnen worden.

Ik weet het, je wordt er gek van en de onrust giert door je lijf. Ik steek vanavond voor de zekerheid toch even een kaarsje aan en stuur nog wat (be)vruchtbaarheid dit forum op voor iedereen die dat hier zo nodig heeft

Jubileum moderator dinsdag 8 juli 2003 @ 20:45:20 #48
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11651174
Ik zie nu pas dat ik misschien wel valse hoop geef zo. Dat is niet mijn bedoeling , ik bedoel het juist heel positief.
Sorry als ik hiermee verwarring schep.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_11652584
Wat een herkenning over het turen naar testen, tegen het licht houden, vuilnisbakken omscheppen..... Ik dacht werkelijk dat ik de enige muts was die dat deed, maar niet dus.

Er belde nét weer een vriendin (de tweede vandaag), zwanger. Hartstikke leuk voor haar natuurlijk. Echt, ik gun het haar van harte. MAAR VANDAAG NEEM IK GEEN TELEFOON MEER OP! Volgens vinden in de eerste twee maanden van volgend jaar al zóveel bevalling plaats, dat er vervolgens tien maanden niks meer volgt. Wordt het dus 2005 hier (maar dat duurt wel heel erg lang zeg!)

pi_11652982
Eh jongens, een test kan dus wèl na uren positief worden, ook als je niet zwanger bent. Ze zeggen niet voor niets dat het niet meer betrouwbaar is na een bepaalde tijd. Ik heb weleens een gebruiksaanwijzing gelezen waarin ook duidelijk stond dat door het chemische proces de test na een paar uur vanzelf positief wordt. Dus de vuilnisbak omspitten is echt niet nodig, kun je beter een paar dagen later nog eens testen. Andersom kan trouwens ook. Bij Clearblue verdwijnt vaak het streepje na een paar uur.

Als echte expert hier (ik heb me ook suf gepiest, ik ken van alle merken zo langzamerhand de voor- en nadelen) wil ik nog even kwijt dat het hcg elke drie dagen ongeveer verdubbelt. Als je dus overtijd bent en een negatieve test hebt, is het t beste om drie dagen te wachten, dan heb je de meeste kans dat ie daarna wèl positief is.

Over die romed-testen hoor ik alleen maar hele slechte verhalen. Vooral veel vals positief, dus daar heb je niks aan. Sowieso heeft testen vóór nod weinig zin. De test kan dan wel positief zijn, maar een ongelofelijk percentage van de bevruchtingen (zo'n 70%) gaat vóór nod alsnog mis. In een ander geval had je dan niet eens geweten dat je zwanger was, en nu zorgt het dan alleen voor extra verdriet en valse hoop. (hoewel ik dit nu stoer zeg, maar ook al dagen van te voren die streep wou zien).
Bij babybrabbel verkopen ze ook clearview testen, die zijn wel heel betrouwbaar (zijn dezelfde als etos huismerk, zelfde fabriek als clearblue) en toch ook weer een stuk goedkoper dan de geijkte merken.

mooi he, alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')