abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11488566
De versnippering in Europa slaat nergens op. We gaan de goede kant op met de EU, maar dat duurt nog te lang en teveel kleine lidstaten schiet niet op. Beter is het om ons per direct bij Duitsland te voegen, gewoon als Bundesland, Amsterdam kan dan Bundeshoofdstad blijven en Den Haag de zetel vd Bundesregering. De Euro hebben we al, en de taal kan ook blijven. Feitelijk verandert er niets, behalve dat we, als de Vlamingen zich ook aansluiten, opeens bij een Europees machtsblok horen dat 104 miljoen inwoners telt en alleen de VS voor moet laten gaan wat betreft economische macht.

Toll jah?

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_11488594
Nee, zal niet werken omdat we een totaal andere historie hebben.
Weet je waarom Belgie niet bij Nederland zit? 1815, toen was onze historie al teveel verschillend.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:46:12 #3
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_11488651
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:43 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Toll jah?
Sicher, aber was wird die gemeinschäftlichen Sprache worden?
pi_11488664
Bijna goed!

Ik stel voor dat we Duitsland en Vlaanderen bij Nederland voegen. Ze mogen hun eigen taal houden, maar (in het geval van Duitsland) wel verplicht Nederlands leren.

dinsdag 1 juli 2003 @ 15:46:43 #5
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_11488668
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:44 schreef DutchPatriot het volgende:
Weet je waarom Belgie niet bij Nederland zit? 1815, toen was onze historie al teveel verschillend.
Volgens de meeste historici had het grotere Nederland een vrij grote slagingskans gehad, en kwam de breuk in 1830 vooral door een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_11488677
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:46 schreef Ernst het volgende:

[..]

Sicher, aber was wird die gemeinschäftlichen Sprache worden?

Engels, ik ben ervoor dat Nederland de 51e staat van de VS word.
pi_11488686
Das vierten Reich!?!
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:48:06 #8
38624 Flierp
A.S of U.
pi_11488702
quote:
Beter is het om ons per direct bij Duitsland te voegen, gewoon als Bundesland, Amsterdam kan dan Bundeshoofdstad blijven en Den Haag de zetel vd Bundesregering. De Euro hebben we al, en de taal kan ook blijven.
welterusten .. .

je moet wel duitser zijn, want als je denkt dat er ook maar 1 nederlander mee akoord gaat. . dan ken je de nederlander niet . ..

Religion : Mankind's worst invention !
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:48:20 #9
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11488707
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:46 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Volgens de meeste historici had het grotere Nederland een vrij grote slagingskans gehad, en kwam de breuk in 1830 vooral door een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Welnee. 1830 is een gevolg van het Congres van Wenen van 1815, waarbij onnatuurlijke grenzen zijn opgedrongen om Frankrijk in de toekomst in te perken. Men wilde een sterke staat aan de noordzijde en plakte Nederland en Belgie dus aan elkaar, zonder te vragen of men dat wel wilde.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_11488716
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:46 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik vond 1815 al raar klinken.
Het is imo jammer dat het niet gebeurt is, we zouden aardig machtig zijn geworden in Europa. (grote havens, hoofdstad europa)
pi_11488725
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:44 schreef DutchPatriot het volgende:
Kom kom.
De versnippering is gekomen door gerommel van de heersers, de adel. Dat het met Belgie botste was omdat toen de religie (protestants vs katholiek) nog aanwezig was. Dat doet nu niet meer ter zake.
Plus dat dat NL een centraal geregeerde staat was. Bij het federatie model met Bundesrepublieken is dat niet zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 01-07-2003 15:50]

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:49:42 #12
11923 I.R.Baboon
pi_11488746
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:48 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Welnee. 1830 is een gevolg van het Congres van Wenen van 1815, waarbij onnatuurlijke grenzen zijn opgedrongen om Frankrijk in de toekomst in te perken. Men wilde een sterke staat aan de noordzijde en plakte Nederland en Belgie dus aan elkaar, zonder te vragen of men dat wel wilde.

Jajaja, dat weet ik allemaal. Maar hoewel het 'eigengevoel' natuurlijk nog pril was was het niet anders dan bij veel andere landen die bij het Congres v. Wenen zijn opgericht en WEL geslaagd zijn.
pi_11488751
Die duitsers proberen gewoon van binnenuit ons land om te toveren in een duitse deelstaat. Nee, dank je, ik heb het niet zo op de "Deutsche Grundlichheit".
pi_11488763
TS spoort niet. Duitsers?!?!?!
According to a new survey, women say they feel more comfortable undressing in front of men than they do undressing in front of other women. They say that women are too judgmental, where, of course, men are just grateful.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:50:32 #15
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11488770
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:49 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Jajaja, dat weet ik allemaal. Maar hoewel het 'eigengevoel' natuurlijk nog pril was was het niet anders dan bij veel andere landen die bij het Congres v. Wenen zijn opgericht en WEL geslaagd zijn.

Ja, maar die hadden geen kroonprinsen als Willem II die de boel gewoon versteerden
pi_11488771
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:48 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Kom kom.
De versnippering is gekomen door gerommel van de heersers, de adel. Dat het met Belgie botste was omdat toen de religie (protestants vs katholiek) nog aanwezig was. Dat doet nu niet meer ter zake.
Plus dat dat NL een centraal geregeerde staat was. Bij het federatie model met Bundesrepublieken is dat niet zo.

Maar willen we wel bij Duitsland? Ik ben eigenlijk iets te trots op ons land om dat te doen.
Heeft Duitsland ooit de halve wereld in bezit gehad? En welk land had de eerste beurs en eerste NV?
pi_11488785
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:48 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Zo onnatuurlijk waren ze niet, voor het gezeik met de Habsburgers en de Oranjes waren de Nederlanden 1 gebied.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:51:54 #18
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_11488798
Nou ja, kijk dat verleden dat boeit eigenlijk niet zo heel veel meer. Al in de jaren 50 werden er Nederlandse bases gesticht in Duitsland en niet veel langer daarna weren ook Duitse soldaten in Nederland gelegerd (onder andere in mijn geboortedorp) en dat is altijd uitstekend verlopen. Het grote voordeel, lijkt mij, is dat Rotterdam enorm veel aan aantrekkelijkheid wint als je nog meer de nadruk gaat leggen op het Ruhrgebied. Breidt dat verder naar Nederland uit en de Betuwelijn kan ook een belangrijke slagader voor de gemeenschappelijke economie worden.
Bovendien kunnen Rotterdam en Antwerpen elkaar dan completeren in plaats van beconcurreren.
pi_11488801
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:49 schreef gelly het volgende:
Nee, dank je, ik heb het niet zo op de "Deutsche Grundlichheit".
Hard werken past je niet zo?
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:51:59 #20
11923 I.R.Baboon
pi_11488803
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:50 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Ja, maar die hadden geen kroonprinsen als Willem II die de boel gewoon versteerden

Nou ja, dat vind ik dan een ongelukkige omstandigheid. .
pi_11488817
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:50 schreef DutchPatriot het volgende:

[..]

Heeft Duitsland ooit de halve wereld in bezit gehad?

Ja, pas geleden nog.
pi_11488820
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:50 schreef DutchPatriot het volgende:

[..]

Maar willen we wel bij Duitsland? Ik ben eigenlijk iets te trots op ons land om dat te doen.
Heeft Duitsland ooit de halve wereld in bezit gehad? En welk land had de eerste beurs en eerste NV?

Ik bedoel maar
According to a new survey, women say they feel more comfortable undressing in front of men than they do undressing in front of other women. They say that women are too judgmental, where, of course, men are just grateful.
pi_11488830
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:51 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Hard werken past je niet zo?

Hard werken is zoooo 20e eeuw..
pi_11488841
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Hard werken is zoooo 20e eeuw..

Oh ja, das waar .
pi_11488854
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:52 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ja, pas geleden nog.

Nee, maar we zijn nu softe kaaskoppen die geen reet uitvoeren, vroeger was alles beter.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen iets weten over de Nederlandse historie, je krijgt dat niet op school nml.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:54:34 #26
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11488876
quote:
Enkele korte inlichtingen over de diplomatische geschiedenis der omwenteling mogen hier nog volgen.
Noch noch Pruisen, noch Oostenrijk. voelden sympathie Voor de Belgische muiters. Frankrijk zag begrijpelijkerwijze met gejubel de ineenstorting van een staat die in 1814 opgericht was geworden als een slagboom tegen Frankrijk. Ook Engeland zag niet ongaarne de zwakking van een geduchten economischen concurent, die, in het bezit van dezelfde handels- en nijverheidselementen als Engeland. dit land op alle wereldmarkten een heftige mededinging had aangedaan, dank zij
Vooral de ontzaglijke ontwikkeling der Nederlandsche Vloot.
http://users.pandora.be/alexanderc/1830.html
pi_11488884
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:51 schreef Ernst het volgende:
Nou ja, kijk dat verleden dat boeit eigenlijk niet zo heel veel meer. Al in de jaren 50 werden er Nederlandse bases gesticht in Duitsland en niet veel langer daarna weren ook Duitse soldaten in Nederland gelegerd (onder andere in mijn geboortedorp) en dat is altijd uitstekend verlopen. Het grote voordeel, lijkt mij, is dat Rotterdam enorm veel aan aantrekkelijkheid wint als je nog meer de nadruk gaat leggen op het Ruhrgebied. Breidt dat verder naar Nederland uit en de Betuwelijn kan ook een belangrijke slagader voor de gemeenschappelijke economie worden.
Bovendien kunnen Rotterdam en Antwerpen elkaar dan completeren in plaats van beconcurreren.
So true.
Uiteindelijk zouden de havens van Rotterdam en Antwerpen zelfs aan elkaar kunnen groeien, wat dan met extreme voorsprong het belangrijkste havengebied van de wereld zou zijn. Met het Ruhrgebied daarachter en ook de Parijse agglomeratie in de buurt, een ontzagwekkend gebied.
pi_11488908
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:54 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

http://users.pandora.be/alexanderc/1830.html

* DutchPatriot droomt weg op een schip uit onze grote vloot in de gouden eeuw
pi_11488915
Oostenrijk mag er ook wel bij, zijn we met zn 114 miljoenen. Plus dat we kunnen skieen in eigen land.

[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 01-07-2003 15:56]

dinsdag 1 juli 2003 @ 15:56:08 #30
11923 I.R.Baboon
pi_11488922
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:53 schreef DutchPatriot het volgende:

[..]

Nee, maar we zijn nu softe kaaskoppen die geen reet uitvoeren, vroeger was alles beter.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen iets weten over de Nederlandse historie, je krijgt dat niet op school nml.

Uw geliefde SES en GCmod mod is nu anders bezig met tighonderd bladzijden Nederlandse geschedenis sinds 1870. Maar goed, dat is natuurlijk geen school meer. .
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:56:18 #31
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11488925
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:55 schreef DutchPatriot het volgende:

[..]

* DutchPatriot droomt weg op een schip uit onze grote vloot in de gouden eeuw

De Gouden Eeuw was 200 jaar eerder
pi_11488936
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:54 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

So true.
Uiteindelijk zouden de havens van Rotterdam en Antwerpen zelfs aan elkaar kunnen groeien, wat dan met extreme voorsprong het belangrijkste havengebied van de wereld zou zijn. Met het Ruhrgebied daarachter en ook de Parijse agglomeratie in de buurt, een ontzagwekkend gebied.

Kunnen we antwerpen niet kopen ofzo? Ik ben daar echt jaloers op, want met Rotterdam gaat het echt heel slecht nu. We hebben tweede maasvlakte met eigen ingang nodig, en ook binnen niet lange tijd een derde.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:56:53 #33
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_11488942
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:43 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Toll jah?

O.k. maar dan wel ook de BPM van de auto's af en de max snelheid op de snelwegen afschafen.
Satan Stole My Teddybear
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:57:09 #34
11923 I.R.Baboon
pi_11488947
Het is wel lastig. Aan de ene kant kan je beter wachten met die hereniging tot alle huidige bejaarden dood zijn, want anders gaan ze zeuren, maar aan de andere kant vind ik bernhard de perfecte persoon om die eenwording te regelen.
pi_11488949
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:56 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

De Gouden Eeuw was 200 jaar eerder

En? Dat waren nog eens tijden.
Die trade wars waren btw in 1652/1780 enzo, dus <150 jaar eerder.

-edit-

Kut editten.

[Dit bericht is gewijzigd door DutchPatriot op 01-07-2003 16:00]

pi_11488985
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:53 schreef DutchPatriot het volgende:
Dan heb jij een kutschool gehad hoor
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:59:25 #37
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_11489013
ik stel voor dat we eerst een 'echte' benelux vormen voordat we bij 1 EU gaan of what so ever.
van mij mag brussel wel hoofdstad worden. ik heb niet echt de behoefte dat amsterdam hoofdstad MOET blijven.
[22:01] &lt;MrSubtle&gt; jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
  dinsdag 1 juli 2003 @ 16:00:13 #38
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_11489032
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is wel lastig. Aan de ene kant kan je beter wachten met die hereniging tot alle huidige bejaarden dood zijn, want anders gaan ze zeuren, maar aan de andere kant vind ik bernhard de perfecte persoon om die eenwording te regelen.
Dus toch maar D'66 stemmen de volgende keer, dan komt die pil van Drion misschien nog in het ziekenfonds.
pi_11489033
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:58 schreef Kordotium het volgende:

[..]

Dan heb jij een kutschool gehad hoor

Ik bedoel het voortgezet onderwijs, niet de basisschool.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 16:01:14 #40
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_11489067
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:59 schreef pkwarts het volgende:
ik stel voor dat we eerst een 'echte' benelux vormen voordat we bij 1 EU gaan of what so ever.
van mij mag brussel wel hoofdstad worden. ik heb niet echt de behoefte dat amsterdam hoofdstad MOET blijven.
Dan zal toch eerst Wallonië afgestoten moeten worden. Of bij Frankrijk voegen ofzo, dat zijn ook chagrijnen, dus dat zou wel moeten werken.
pi_11489093
Ik ben voor een "United Netherlands" van Nederland, Luxemburg, Vlaanderen, NL-antillen, Aruba en New York.

de vlag is ook al klaar:

na de UK en de US de UN en de andere UN neemt maar een andere naam

kleine supermacht van 40 miljoen inwoners

[Dit bericht is gewijzigd door Blaze85 op 01-07-2003 16:04]

pi_11489124
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 16:00 schreef DutchPatriot het volgende:
Ik bedoel het voortgezet onderwijs, niet de basisschool.
Ow, ik heb onze gloriejaren prachtig gepresenteerd gekregen hoor! Alleen dat gezeur over die slaven altijd
pi_11489187
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 16:03 schreef Kordotium het volgende:

[..]

Ow, ik heb onze gloriejaren prachtig gepresenteerd gekregen hoor! Alleen dat gezeur over die slaven altijd

Wij krijgen alleen maar geschiedenis over de VS, Rusland, Duitsland, beetje middeleeuwen en that's all.
Ik zou best wel wat meer geschiedenis over Nederland willen hier.
pi_11489271
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 16:05 schreef DutchPatriot het volgende:
Wij krijgen alleen maar geschiedenis over de VS, Rusland, Duitsland, beetje middeleeuwen en that's all.
Ik zou best wel wat meer geschiedenis over Nederland willen hier.
Ow, zonde hoor! Er zit dan precies een gat tussen de middeleeuwen en eind 19e eeuw.
Bij de geschiedenis van de VS speelt Nederland in het begin trouwens ook een belangrijke rol, dus...
pi_11489285
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 16:02 schreef Blaze85 het volgende:
Ik ben voor een "United Netherlands" van Nederland, Luxemburg, Vlaanderen, NL-antillen, Aruba en New York.

de vlag is ook al klaar:

[afbeelding]

na de UK en de US de UN en de andere UN neemt maar een andere naam

kleine supermacht van 40 miljoen inwoners

New York bij NL?

Okay, Indonesie dus ook weer? En Tasmanie?

pi_11489290
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 16:08 schreef Kordotium het volgende:

[..]

Ow, zonde hoor! Er zit dan precies een gat tussen de middeleeuwen en eind 19e eeuw.
Bij de geschiedenis van de VS speelt Nederland in het begin trouwens ook een belangrijke rol, dus...

daarom new york
  dinsdag 1 juli 2003 @ 16:09:33 #47
11923 I.R.Baboon
pi_11489310
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 16:08 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

New York bij NL?

En zuid-afrika.

En dan wordt Apartheid weer lekker retro. .

dinsdag 1 juli 2003 @ 16:09:42 #48
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11489313
Een C&H-topic in POL?

Waarom maken we niet gelijk 1 land van de EU? Veel handiger.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_11489360
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 16:08 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

New York bij NL?

lol, new york zit vol liberalen en past zo bij NL, daarnaast hebben ze BNP van 0,7 biljoen dacht ik ik noem indonesie en tasmanie toch ook niet, we hebben namelijk niks aan ze
pi_11489382
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 16:09 schreef Sidekick het volgende:
Een C&H-topic in POL?

Waarom maken we niet gelijk 1 land van de EU? Veel handiger.

waarom maken we van alle bewoonde planeten in het heelal niet 1 land
pi_11489517
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 16:11 schreef Blaze85 het volgende:

[..]

lol, new york zit vol liberalen en past zo bij NL, daarnaast hebben ze BNP van 0,7 biljoen dacht ik ik noem indonesie en tasmanie toch ook niet, we hebben namelijk niks aan ze

okee, houden zo, dan vertrek ik binnenkort naar Indonesië en niet naar de oostelijke provincie Indonesië.

dinsdag 1 juli 2003 @ 16:19:15 #52
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11489528
Oke, nu wordt het onzinnig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: