abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 september 2003 @ 23:18:14 #151
57719 Zapje
Who are you
pi_13084180
quote:
op woensdag 10 september 2003 23:05 schreef knarf het volgende:

[..]

in de onderste cirkel is de aansluiting met de cirkel links anders dan de cirkel rechts.

mmm zou het niet optisch bedrog kunnen zijn ?
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
pi_13084883
quote:
op woensdag 10 september 2003 23:05 schreef knarf het volgende:

[..]

in de onderste cirkel is de aansluiting met de cirkel links anders dan de cirkel rechts.

nee hoor.
  donderdag 11 september 2003 @ 07:02:18 #153
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13087319
quote:
op woensdag 10 september 2003 23:18 schreef zapje het volgende:

[..]

mmm zou het niet optisch bedrog kunnen zijn ?

op die andere link staan meer foto's. daar zit de fout ook in.
(ik kan geen plaatje posten, anders kon ik het even omcirkelen.)
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 11 september 2003 @ 09:36:22 #154
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_13088304
volgens mij is hij geometrisch perfect, de foto is schuin genomen vanuit de lucht.

je krijgt dan altijd een afwijking

donderdag 11 september 2003 @ 09:42:36 #155
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_13088383
op die site staat ook een diagram van deze circel getekend
werkelijk perfecte geometrie.

moet je voor gein een tijdje naar gaan staren

donderdag 11 september 2003 @ 12:13:18 #156
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13091739

let op de punten die in de cirkels staan.
aan de linkerkant loopt hij verder door dan aan de rechterkant.

pi_13095127
quote:
op donderdag 11 september 2003 12:13 schreef knarf het volgende:
[afbeelding]

let op de punten die in de cirkels staan.
aan de linkerkant loopt hij verder door dan aan de rechterkant.

optisch bedrog
  donderdag 11 september 2003 @ 15:05:33 #158
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13095509
quote:
op donderdag 11 september 2003 14:48 schreef refragmental het volgende:

[..]

optisch bedrog

http://www.cropcircleconnector.com/2003/burderop/burderop2003a.html

3e plaatje.
die is van een hoger punt gemaakt, daar zie je het ook.
en ga maar eens het gehele cirkeltje rond en kijk dan eens naar al deze specifieke punten.
daar zitten toch echt verschillen in.

pi_13100517
quote:
op donderdag 11 september 2003 15:05 schreef knarf het volgende:

[..]

http://www.cropcircleconnector.com/2003/burderop/burderop2003a.html

3e plaatje.
die is van een hoger punt gemaakt, daar zie je het ook.
en ga maar eens het gehele cirkeltje rond en kijk dan eens naar al deze specifieke punten.
daar zitten toch echt verschillen in.

klopt nu zie ik het ook, de lijn loopt idd verder door........
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
  donderdag 11 september 2003 @ 21:05:33 #160
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_13104409
druk op die site op "reconstruction"
de circel word hier stap voor stap nagemaakt
op het eind word de tekening over de foto gelegd en wat blijkt : een perfect match

oftewel de circel heeft geen afwijkingen dus het is puur optisch bedrog

donderdag 11 september 2003 @ 23:12:44 #161
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13108341
quote:
op donderdag 11 september 2003 21:05 schreef huupia het volgende:
druk op die site op "reconstruction"
de circel word hier stap voor stap nagemaakt
op het eind word de tekening over de foto gelegd en wat blijkt : een perfect match

oftewel de circel heeft geen afwijkingen dus het is puur optisch bedrog

jij wilt erg graag he?

nog een plaatje op:
http://www.temporarytemples.co.uk/2003/ta2-july.html
twweede plaatje aan de rechterkant
weer andere foto, zelfde afwijking.

FOK!fotograaf vrijdag 12 september 2003 @ 09:36:11 #162
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13112215
het snijvlak loopt in de rechter boogkruising inderdaad minder ver door. het is echter zo'n scherpe punt dat het ook wel iets kon zijn wat dat dunne randje heeft weggebogen. er is echter een verschil.

als de cirkels trouwens echt rond zijn, zijn ze best zeldzaak. ik geloof dat maar een paar procent van de graancirkels echt perfect rond zijn. de meeste zijn namelijk wat ovalig.

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 12 september 2003 @ 09:59:51 #163
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_13112639
[quote]op donderdag 11 september 2003 23:12 schreef knarf het volgende:

[..]

jij wilt erg graag he?

het gaat er niet om wat ik wil, ik heb gewoon de reconstructie bekeken op die site jij waarschijnlijk niet

http://www.cropcircleconnector.com/2003/burderop/burderopdown2003reconstruction.html

pi_13120179
quote:
op vrijdag 12 september 2003 09:59 schreef huupia het volgende:
[quote]op donderdag 11 september 2003 23:12 schreef knarf het volgende:

[..]

jij wilt erg graag he?

het gaat er niet om wat ik wil, ik heb gewoon de reconstructie bekeken op die site jij waarschijnlijk niet

http://www.cropcircleconnector.com/2003/burderop/burderopdown2003reconstruction.html

mijn god zeg, die reconstructie doe je niet zo 1, 2, 3 met een beetje nattevingerwerk
zal behoorlijk veel tijd in hebben gestoken alleen al om de reconstructie te maken.
  vrijdag 12 september 2003 @ 17:02:19 #165
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13123109
quote:
op vrijdag 12 september 2003 15:14 schreef refragmental het volgende:

[..]

mijn god zeg, die reconstructie doe je niet zo 1, 2, 3 met een beetje nattevingerwerk
zal behoorlijk veel tijd in hebben gestoken alleen al om de reconstructie te maken.

hoezo?
dat zegt toch niets. (en ja ik heb de reconstructie gezien).

wil je hiermee zeggen.
er is een cirkel ontstaan. die is met (heel) veel gepuzzel op papier na te maken. en als dit moeilijk is, dan is de cirkel 'echt' .
wat is dat voor geneuzel.
je kan ook gewoon een moeilijk ontwerp maken, door zomaar wat cirkels te tekenen. daar heb je zelfs kinderspeelgoed in. (tenminste in mijn jeugd , ik weet alleen even niet meer hoe dat heet).

ik heb meer de stelling:
als er een fout inzit, of het sluit niet goed aan elkaar, dan is hij zeker nep: door mensen gemaakt. hoe moeilijk het figuur er ook uitziet.

als het wel perfect is, is hij waarschijnlijk door mensen gemaakt, maar dit weet ik niet 100% zeker. daar hou ik nog een aantal opties open.
vooral ook omdat ik het een beetje raar vind, dat als aliens hier komen, ze van die graancirkels maken. ik (maar wie ben ik), zou wel wat anders doen als ik op een andere planeet zou komen.
ik zou, of zorgen dat ik totaal niet ontdekt zou worden, of zo een duidelijk statement achter laten, dat het wel heel duidelijk is geweest dat ik daar ben geweest.

vrijdag 12 september 2003 @ 17:31:55 #166
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_13123734
ik denk dat je wat mist,

het feit dat die reconstructie op papier klopt wil zeggen dat het patroon op het veld ook geometrisch klopt.

er word namellijk niet zomaar wat op papier gekalkt om het te laten kloppen.

en of het nou door aliens of wat anders gemaakt is weet ik niet

maargoed, ieder zijn mening

wat ik me wel afvraag of er nog andere anomalien zijn gevonden in de circel, zoals dode vliegen , verbrande knoppen e.d.

iemand die dat weet ?

pi_13123946
quote:
op woensdag 9 juli 2003 15:28 schreef freud het volgende:
ah, ik heb de link gevonden die ik zocht:
[..]

en voor de nieuwsgierigen onder ons: bronnetje .
(sorry voor de lap tekst, maar ik vond het wel een aardige insteek)

bookmarked. die moet ik onthouden als ik weer een discussie aanga over graancirkels .
  vrijdag 12 september 2003 @ 19:04:49 #168
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13125597
quote:
op vrijdag 12 september 2003 17:31 schreef huupia het volgende:
ik denk dat je wat mist,

het feit dat die reconstructie op papier klopt wil zeggen dat het patroon op het veld ook geometrisch klopt.

dit zegt alleen dat de cirkel in het graan goed gelukt is. maar hier zie ik zelfs vanaf een afstand een fout in. er is geen foto recht van boven, waarin je het nog beter zou kunnen zien.
iemand idee waarom die er niet is? er is met een vliegtuig/helicopter boven gevlogen, om die andere foto's te nemen. (of, evil me: die is er wel, maar daar zie je nog meer duidelijke fouten op)
quote:
er word namellijk niet zomaar wat op papier gekalkt om het te laten kloppen.
wiskundig cirkels maken is niet zo moeilijk hoor. ga met een passer of met een pc programma wat tekenen en je hebt een idee. dat ga je verder uitwerken. het idee is het moeilijkst. de uitwerking daarna op papier niet.
quote:
en of het nou door aliens of wat anders gemaakt is weet ik niet

maargoed, ieder zijn mening

wat ik me wel afvraag of er nog andere anomalien zijn gevonden in de circel, zoals dode vliegen , verbrande knoppen e.d.

iemand die dat weet ?

geen flauw idee.
maar als dat nergens vermeld staat, ga ik ervan uit van niet.
  vrijdag 12 september 2003 @ 19:09:20 #169
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_13125695
knarf,

denk jij dat alle formaties verklaard kunnen worden door mensenwerk?

Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
  vrijdag 12 september 2003 @ 19:32:44 #170
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13126352
quote:
op vrijdag 12 september 2003 19:09 schreef paralien het volgende:
knarf,

denk jij dat alle formaties verklaard kunnen worden door mensenwerk?

dat weet ik niet.
ik weet alleen dat sommige/de meeste wel mensenwerk zijn. maar ik kan ze zeker niet allemaal verklaren.

ik ben redelijk sceptisch, zoals jij weet. ik geloof niet zo in het paranormale/alien verhaal.
maar sommige dingen komen toch raar over in de wereld. er gebeuren rare dingen, die voor mij, op dit moment onverklaarbaar zijn. alleen denk ik dan niet aan iets paranormaals/aliens. maar zit ik te denken hoe iemand dat zou kunnen doen. of hoe de natuur dat heeft kunnen doen. en vaak is dat dan ook mogelijk.

ik ben ook redelijk wetenschappelijk ingesteld, en de meeste paranormale/alien dingen worden heel slecht onderzocht en toch als een soort ultiem bewijs geleverd.
en dan denk ik: tja, zie ik het nu anders/beter, of is de rest naief.

maar om even terug te komen op de cirkels

teneerste:
ik heb me wel een klein beetje verdiept in deze cropcirkels. maar ben geen expert. ik heb er zelfs nog nooit 1 gezien.
ik heb wel een klein idee hoe cirkels door mensen gemaakt kunnen worden, maar ik heb geen idee, wat voor effect dat op het graan heeft (afbreken/buigen, enzo).

tentweede:
er worden heel veel plaatjes van cirkels getoond. ik zie daar toch best redelijk vaak fouten in. en toch worden deze gepost als onmogelijk te maken door mensen. (kijk naar hierboven, en ook eerder (de zwaluw)). en ik ga ervanuit dat mochten aliens het maken, dat daar geen fouten in zitten.

tenderde:
de cirkels worden steeds in gewikkelder.
de eerste waren nog wat cirkels met lijnen enzo, of meerdere cirkels. nu worden ze steeds ingewikkelder.
of iemand probeerd iets te vertellen, of er is een soort competitie gaande tussen de makers (wie maakt de mooiste/ingewikkelste?).

maar er zitten nog steeds fouten in.
ik heb geen idee hoe ze door mensen gemaakt kunnen worden, maar door de fouten weet ik wel dat het zo is.
je ziet ze ook met tientallen/honderden verschijnen nu. hebben aliens niet iets beters te doen?

vrijdag 12 september 2003 @ 19:52:16 #171
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_13126888
quote:
op vrijdag 12 september 2003 19:32 schreef knarf het volgende:

[..]

je ziet ze ook met tientallen/honderden verschijnen nu. hebben aliens niet iets beters te doen?

kun jij mij wel vertellen wat aliens met 'hun tijd' (wie weet hoe zij 'tijd ervaren) doen? of wat logisch voor ze is om te doen. het zal totaal verschillen met hoe wij leven en denken en doen, tenminste, dit lijkt mij 'logisch'.

[dit bericht is gewijzigd door paralien op 12-09-2003 19:52]

vrijdag 12 september 2003 @ 20:09:31 #172
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13127286
quote:
op vrijdag 12 september 2003 19:52 schreef paralien het volgende:

[..]

kun jij mij wel vertellen wat aliens met 'hun tijd' (wie weet hoe zij 'tijd ervaren) doen? of wat logisch voor ze is om te doen. het zal totaal verschillen met hoe wij leven en denken en doen, tenminste, dit lijkt mij 'logisch'.

natuurlijk weet ik niet wat logisch is voor aliens. net zomin als jij dat weet. (en misschien denken/leven ze wel net zoals wij, dus is wat ze doen niet logisch .

het lijkt mij alleen niet echt zinvol, als aliens dit doen.
doen ze dit zo, zodat wij ons gaan verwonderen waarom ze het doen en hoe? leuk spel wel van ze (of is dat weer niet logisch van mij om dit te bedenken).
ze zullen toch wel door hebben, dat dit niet helpt.

wat ik wel 'logisch' vind, is dat mensen dit maken, om ons te pesten. die zitten nu met elkaar om een heel groot aantal gelovigen te gniffelen. van kijk eens, ze denken dat aliens het gemaakt hebben. verzinnen allemaal theorien, verdoen er hun tijd mee (ook de mijne ), haha wat zijn wij leuk.
dat is weer wel logisch . (want een menselijke eigenschap om andere mensen in het ootje te nemen.)

vrijdag 12 september 2003 @ 21:08:53 #173
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_13128649
quote:
op vrijdag 12 september 2003 20:09 schreef knarf het volgende:

[..]

dat is weer wel logisch . (want een menselijke eigenschap om andere mensen in het ootje te nemen.)

gezien de omvang incl. de tijdsduur van het fenomeen is dit juist zeer onlogisch. in al die jaren had allang 1 groep naar voren moeten treden om te laten zien hoe het moet incl. de bizarre afwijkingen die duidelijk aantonen dat het niet om mensenwerk kan gaan, zie o.a. bevindingen van www.bltresearch.com en die van de nederlandse dr. hasselhoff.
  vrijdag 12 september 2003 @ 22:14:33 #174
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13130289
quote:
op vrijdag 12 september 2003 21:08 schreef paralien het volgende:

[..]

gezien de omvang incl. de tijdsduur van het fenomeen is dit juist zeer onlogisch. in al die jaren had allang 1 groep naar voren moeten treden om te laten zien hoe het moet incl. de bizarre afwijkingen die duidelijk aantonen dat het niet om mensenwerk kan gaan, zie o.a. bevindingen van www.bltresearch.com en die van de nederlandse dr. hasselhoff.

als er fouten in de cirkel zitten, maar ook afwijkingen, zoals op die site beschreven is. is het dan mensenwerk, of anders?

en aangezien ik dat niet kan controleren, omdat er haast geen plaatjes van de cirkels zijn geplaatst. heb ik geen mening
ja dat is makkelijk van mij, omdat ze geen goed onderzoek gepubliceerd hebben.

en ja het klopt dat er al heel lang cirkels gemaakt worden. maar het is toch iets van de laatste jaren (10/15) dat het 'ingewikkelde' zijn.

en hoe langer de grap duurt, en hoe meer mensen er zich mee gaan bemoeien, hoe beter toch (logisch )

zaterdag 13 september 2003 @ 09:07:32 #175
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_13135576
knarf wrote:

en hoe langer de grap duurt, en hoe meer mensen er zich mee gaan bemoeien, hoe beter toch (logisch )

als je je er een beetje in verdiept zou je niet zeggen dat het een allemaal een grote grap is,

tuurlijk zijn er grappenmakers tussen, maar er zijn er ook zat die niet te verklaren zijn.

bepaalde afwijkingen aan het graan kunnen door de mens niet eens nagebootst worden. ( zie onderzoek dr. levengood, nancy talbott, eltjo haselhoff.

er zijn getuigenverklaringen van gerespecteerde mensen die ze hebben zien ontstaan in ettelijke seconden.

dat het iets is van de laatste jaren is ook niet waar, reeds in de 16e eeuw werden al vreemde circels ontdekt in het graan (werd toen de maaiduivel genoemd.

ik ben ervan overtuigd dat de (echte) circels gemaakt worden door een of andere vorm van intelligentie die probeerd te communiceren, niet zo gek want geometrie is een universele taal.

ik vind het een grap dat er nog mensen zijn die denken dat grappenmakers na avondje kroeg ff een circel patroontje maken met de meest ingewikkelde geometrische ontwerpen.

keep on dreaming

[dit bericht is gewijzigd door huupia op 13-09-2003 09:14]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')