abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11467064
Het andere is blijkbaar net gesloten, dus post hier alle je belevenissen van Rock Werchter 2003!!!

Oude url: Rock Werchter 2003 (2)

Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_11467133
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_11467266
Mijn God wat ben ik blij dat ik met vrienden mee terug kon rijden. Het draagt misschien best bij aan het festivalgevoel om daar met zijn duizenden te zitten, stinkend, moe, vuil, verbrand...maar ik vind het toch wel erg lekker dat ik inmiddels gedouched ben, er een was in de machine zit en ik niet meer met rugzak + tent + matje hoef te zeulen.

[Dit bericht is gewijzigd door Henk_Glimlach op 30-06-2003 17:48]

maandag 30 juni 2003 @ 18:17:27 #4
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11468039
Nou...mijn bad is op het moment ook aan het vol lopen

Een geslaagd festival, dat in elk geval wel, maar dat was het donderdag op vrijdag nacht al, om half twee, toen Thom Yorke samen met het publiek de laatste regel van Karma Police zong. Dit was echt een allerbeste optreden wat ik ooit heb gezien.Mijn favoriete band overtrof mijn verwachtingen..het was echt heel goed.
Andere hoogtepunten vond ik het Metallica optreden, precies zoals het hoorde, en wat een geweldige setlist. Het was alleen meer een sing along feestje dan een bruut metal concert, want ook al waren er wel wat pitjes in het tweede vak waar ik stond, ik kon gewoon vrij normaal ademen. (bij het wachten op Metallica was het moeilijker om niet te worden fijngedrukt dan toen ze eenmaal begonnen waren)
Saian Supah Crew vond ik ook erg gaaf, vooral die fenomenale beatbox/moutscratch solo. Anouk vond ik ook onverwachts heel goed, en the Cardigans....na het dramatisch valse Pinkpop optreden maakte Nina het hier toch wel goed. Wauw, wat kan zijn zingen en wat was het geluid goed bij deze band. Jammer dat ik bij Skin een beetje veraf stond, buiten de tent, en ook stom dat Moloko (wat die 20 minuten die ik gezien heb heel gaaf was, zo vlak vooraan) exact voor Coldplay geprogrameerd was. Coldplay...wat mij enigzins teleurstelde. Goeie nummers, die ze alleen een beetje futloos brachten.
En verder...leuke optredens van Danko Jones (wat een blaaskaak) en Sterophonics. Die Arno vond ik wel een beetje leip, maar het publiek was wel heel gezellig. Het publiek, wat ik vaak erg saai vond, maar dat kan aan mij hebbeb gelegen. Cypress Hill was erg gaaf, lekkere bekende hiphop om lekker op weg tre dreunen. Stukken beter als de Roots, die mij het eerste half uur niet konden boeien, het werd pas leuk toen die bassist met z'n so-called solo begon. Goeie drummer en goeie gitarist, en die lieten dat ook wel even merken.

En verder...natuurlijk nog veel leuks gezien. Het was alleen wel erg overvol op het terrein zelf, er was een beetje weinig ruimte. Hoge prijzen natuurlijk, maar dat bakje shoarma was wel goed te verteren Op de campings was het wel gezellig, was trouwens erg veel ruimte op de campings om je tent neer te zetten, in verhouding met Lowlands en Pinkpop.

Alleen...ik heb een ding. Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen waarom iedereen, overal, de hele tijd, "HOEREN!!!!" aan het schreeuwen was? En waarom dat net zo vrolijk met "HOEREN!!!" beantwoord werd? Ik en mijn vriendin dachten dat het iets Belgisch' cabarets was ofzo. Nuja. Rare jongens die belgen, ik ben blij dat ik weer veilig thuis gekomen ben. (Waar ik net lees dat Moloko op Lowlands staat, kan ik ze hopelijk toch nog helemaal zien)

pi_11468098
"Uej, whoeruh!"
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
  maandag 30 juni 2003 @ 18:22:32 #6
12750 Hrun
Special Obedience
pi_11468153
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:17 schreef Scylla het volgende:
Alleen...ik heb een ding. Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen waarom iedereen, overal, de hele tijd, "HOEREN!!!!" aan het schreeuwen was? En waarom dat net zo vrolijk met "HOEREN!!!" beantwoord werd? Ik en mijn vriendin dachten dat het iets Belgisch' cabarets was ofzo. Nuja.

dat vond ik zo komisch. je hoorde dat gewoon aankomen van verre tot het tentje naast je, en dan meeroepen. prachtig.

ik heb het zelfs tijdens het metallica concert gehoord.

welke camping zat je? want ik dacht eigenlijk dat ze het alleen op C3 deden.

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
pi_11468445
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:17 schreef Scylla het volgende:
Alleen...ik heb een ding. Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen waarom iedereen, overal, de hele tijd, "HOEREN!!!!" aan het schreeuwen was? En waarom dat net zo vrolijk met "HOEREN!!!" beantwoord werd? Ik en mijn vriendin dachten dat het iets Belgisch' cabarets was ofzo. Nuja. Rare jongens die belgen, ik ben blij dat ik weer veilig thuis gekomen ben. (Waar ik net lees dat Moloko op Lowlands staat, kan ik ze hopelijk toch nog helemaal zien)
HOEREN, MOEREN, VLOEREN, LOEREN, ROEREN, BONJOUREN, en natuurlijk het beste om trug te schreeuwen is ZELF

volgens mij slaat het nergens op en is het alleen maar om aandacht te trekken

Maar dat kan je natuurlijk ook doen om bij je tent te gaan zitten en te klappen naar iedere voorbij ganger of ze juizt uit te joelen. En roze girlies van de ladies introductie van de universiteit in Delft doen het ook goed als aandacht trekker. En als je ze niet meer fijn vindt zitten kunnen je ze ook nat maken en als bandana gebruiken voor verkoeling.

Als het bier niet wil schuimen is het weer ook niet om te pruimen.
pi_11468483
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:22 schreef Hrun het volgende:
Nee, overal, bij ons ging het over en weer tussen B1 en B2, en bij een kennis op C10 hetzelfde verhaal. Afgewisseld met het neurieen van het liedje van de White Stripes, dat was ook razend populair
  maandag 30 juni 2003 @ 18:39:32 #9
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11468513
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:22 schreef Hrun het volgende:

[..]

dat vond ik zo komisch. je hoorde dat gewoon aankomen van verre tot het tentje naast je, en dan meeroepen. prachtig.

ik heb het zelfs tijdens het metallica concert gehoord.

Kappen. Ik zat op C3 ja. Met die gast met luidspreker die soms vet grappig was en soms vet irritant. Maar...leg het uit! Ik snap het niet! Waarom "HOERUH!!!"?

Nog even wat andere posts doorgelezen en nog wat aanvulling...
Ik had Krezip nog niet genoemd, ik kwam op de helft het terrein op, en was toch wel trots op ze want ik vond ze erg goed spelen. Moby was ook vet, leuk op zitten dansen en wel erg lek dat hij Creep ging spelen
't Hof van Commerce, is dat de Vlaamse Osdorp Posse? Erg vet hoor, ook al verstond ik er geen reet van Goeie DJ (44) trouwens.
Ik lees veel lovende dingen op Coldplay, en okee...die dingen die hij zei enzo was wel leuk en aardig (waarom zei bijna elke artiest "Danke" tegen het publiek ) vooral:

"This one's cold Amsterdam. It's for Cypress Hill" En omdat iedereen echt uit de maat ging klappen maar even een restart..."Insane in the Brain".Ik had alleen niet door of hij Ch nu at te fokken of dat hij respect voor ze had. De drummer had ieg een CH t-shirt aan. Ja, ze speelden wel erg mooi, en goed...alleen had ik net zo goed de cd op kunnen zetten, ik raakte niet echt in de soort sfeer die ik had verwacht. (Godverdomme wat was Radiohead goed)

En Queens of the Stone Age...ik kon wel janken. Ze speelden saai, ongeinspireerd, stoned, maar nog niet eens zo heel slecht...maar wat een kut publiek. Stond ik daar een beetje in m'n eentje uit m'n dak te gaan.

En nog een puntje voor de Audiobully's, vond ik ook heel vet, ondanks dat het mijn muziek niet echt was. (Of stiekem toch wel)

pi_11468596
Mijn hoogte punten waren:
Cypress Hill (lekker vechten en goede muziek, alleen jammer dat het maar 50 min. was)
Metallica (mocht wel meer bewogen worden door het publiek)
Saian Supa crew
de roots
de la soul

verder nog wel een aantal leuke optredens gezien of gehoord (je kunt alles volgen op camping B0.

Trug met de bus, was wel een auto in Leuve om alle spullen mee te nemen, hoefde we daar gelukkig niet meer mee blijven rondzeulen. Busverbinding was opzich wel ok, alleen de wegen en de stuurkunsten van de buschauffeur lieten te wensen over.

maar al met al was het zeer geslaagd

Als het bier niet wil schuimen is het weer ook niet om te pruimen.
pi_11468691
en REM?
pi_11468976
Dat waren echt ontzettend gave dagen!!! M'n eerste festival bezoek, en waarschijnlijk niet de laatste. Zoveel geweldige acts gezien en zoveel lol gehad. Zeker voor herhaling vatbaar! .
And that's why you always leave a note.
Last.fm.
  maandag 30 juni 2003 @ 19:03:11 #13
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11469007
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:46 schreef Echoes het volgende:
en REM?
Uiteraard van grote klasse!

Maar ben ik de enige die totally uit zijn panty is gegaan bij Skin!?

maandag 30 juni 2003 @ 19:05:33 #14
41639 -Frankie-
nerd @ word
pi_11469058
Op A2 was die HOEREN actie ook present. Alleen daar werd het door de belgen ontvangen met TIETEN. Ook wel lachen hoor die belgen.....

Tgaat voornamelijk om een reactie krijgen die uiteindelijk leidt tot een volledige camping die van alles roept. Lowlands precies hetzelfde.....

Toch wel de strakste reactie was van een belg die paar tenten verder stond en reageerde op het woord clitoris met..... wie?? Je had erbij moeten zijn...Was best grappig

12:51 is the time my voice found the words I sought
The end is always the start of a new episode
Elke dag dat iemand je het leven minder prettig maakt, is een dag niet geleefd
  maandag 30 juni 2003 @ 19:08:42 #15
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11469135
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:03 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Uiteraard van grote klasse!

Maar ben ik de enige die totally uit zijn panty is gegaan bij Skin!?

REM inderdaad grote klasse, ik zat alleen heel erg achteraan frit te eten omdat REM me niet zo heel erg boeide (dacht ik). Maar het klonk toch wel erg goed, en toen ze met Losing my Religion begonnen stond ik toch maar even op om mee te zingen, samen met echt iedereen op het terrein. Heel wijs, en nu ik die setlist achteraf doorlas, herkende ik toch wel wat goeie nummers..toch jammer dat ik niet beetje vooraan stond. Maar goed.

En Skin, vond ik ook erg goed klinken, ik stond alleen (ver) buiten de tent, omdat the Cardigans veel beter waren dan ik verwacht had en die maar afgekeken heb. Skin wil altijd perse in een tent spelen, en het zag er wel erg gezellig uit daarbinnen.

maandag 30 juni 2003 @ 19:10:33 #16
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11469170
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:05 schreef -Frankie- het volgende:
Op A2 was die HOEREN actie ook present. Alleen daar werd het door de belgen ontvangen met TIETEN. Ook wel lachen hoor die belgen.....

Tgaat voornamelijk om een reactie krijgen die uiteindelijk leidt tot een volledige camping die van alles roept. Lowlands precies hetzelfde.....

Toch wel de strakste reactie was van een belg die paar tenten verder stond en reageerde op het woord clitoris met..... wie?? Je had erbij moeten zijn...Was best grappig

De laatste avond beantwoorde een Nederlander die vlak bij me in de buurt stond toen er weer zo'n hoeren-roepende mete langskwam het met "Belgen!!" We lagen echt dubbel
  maandag 30 juni 2003 @ 19:10:58 #17
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11469180
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:05 schreef -Frankie- het volgende:

Ik vond het erg leuk die actie... als ik 12 jaar was geweest Kzag de lol er niet van in moet ik zeggen, daarom vond ik de enige reactie WEL leuk:

van camping tot camping: HOERUH... HOERUHH.... HOERUH... RUKKERSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ... STIL!!

maandag 30 juni 2003 @ 19:11:41 #18
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_11469197
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:39 schreef Scylla het volgende:
En Queens of the Stone Age...ik kon wel janken. Ze speelden saai, ongeinspireerd, stoned, maar nog niet eens zo heel slecht...maar wat een kut publiek. Stond ik daar een beetje in m'n eentje uit m'n dak te gaan.
Dit jaar niet geweest, maar Queens op Werchter is toch altijd erg te gek... wat was er (naast de band ) mis met het publiek?
yankee charlie dinges
  maandag 30 juni 2003 @ 19:13:20 #19
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11469240
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:08 schreef Scylla het volgende:

[..]
En Skin, vond ik ook erg goed klinken, ik stond alleen (ver) buiten de tent, omdat the Cardigans veel beter waren dan ik verwacht had en die maar afgekeken heb. Skin wil altijd perse in een tent spelen, en het zag er wel erg gezellig uit daarbinnen.

Zeker erg gezellig stond op 10 meter vant podium af in de buurt van de tussenloop waar Skinnie tot 2 maal toe door heen rende en de mensen buiten een LIVE (Lees=niet op beeldscherm) blik op haar gaf. Ondanks dat er nog veel meer gave optredens zijn geweest, vond ik dit moment toch wel erg gaaf.
  maandag 30 juni 2003 @ 19:15:33 #20
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11469300
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:11 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

Dit jaar niet geweest, maar Queens op Werchter is toch altijd erg te gek... wat was er (naast de band ) mis met het publiek?

Publiek was overt algemeen saai! errug saai, daarom was het meestal in de tent 100x gezelliger... jammer als ik toch Manu Chao zag op PinkPop (waar ik niet ben geweest overigens) waar duizenden mensen stonden te springen... maar ja.. te weinig Nederlanders blijkbaar om het ECHT gezellig te maken
  maandag 30 juni 2003 @ 19:19:07 #21
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11469382
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:13 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Zeker erg gezellig stond op 10 meter vant podium af in de buurt van de tussenloop waar Skinnie tot 2 maal toe door heen rende en de mensen buiten een LIVE (Lees=niet op beeldscherm) blik op haar gaf. Ondanks dat er nog veel meer gave optredens zijn geweest, vond ik dit moment toch wel erg gaaf.

Jaaa dat was wijs ja, ik moest even springen, en dan kon ik haar toch nog even echt zien. Wat buiten de Marquee stond het ook helemaal vol tot aan die internet tent. Bofkont dat je daar stond

En QOTSA...het publiek stond maar een beetje te kijken van... wat is dit nou. In de eerste hekken waren af en toe kleine pitjes (echt balen dat ik de moeite niet had genomen om daar te gaan staan, ik dacht dat het op de tweede rang toch ook wel gezllig zou zijn) maar verder...kleine teleurstelling. En wie is die zanger die opeens op kwam en zonder wat te zeggen een paar nummers ging zingen en weer weg ging? Ik dacht dat alles door Josh of Nick zou worden gezongen.

maandag 30 juni 2003 @ 19:19:32 #22
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_11469396
Werchter was tof!

Ik heb niet eens zo heel veel bands gezien, maar echt de moeite waard waren REM, The Roots, Zuco103, Underworld, Sayan Supacrew en Cypress Hill.

Waar ik helaas te weinig van heb gezien, maar wel tof vond waren The Streets

De volgende bands vond ik een beetje tegenvallen: Coldplay (vorig jaar beter), Xzibit, Delasoul, Royksopp

Verder waren de watergevechten op camping B0 zeer verkwikkend en smaakte de broodjes club kaas van de bakker erg goed!

En nu heb ik zin om de CDs van de bands die ik heb gezien weer op te zetten.

[b]@RemiLehmann[/b]
  maandag 30 juni 2003 @ 19:25:13 #23
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_11469540
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:15 schreef Stefkuh het volgende:
maar ja.. te weinig Nederlanders blijkbaar om het ECHT gezellig te maken
Mijn ervaringen met RW zijn kwa gezellig alleen maar goed... mooi dat ik dit jaar niet geweest ben dan
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:19 schreef Scylla het volgende:
En wie is die zanger die opeens op kwam en zonder wat te zeggen een paar nummers ging zingen en weer weg ging? Ik dacht dat alles door Josh of Nick zou worden gezongen.
Mark Lanegan, ex-Screaming Trees zanger. Zingt diverse nummers op "Rated R" en "Songs for the Deaf" en mag derhalve bijna als een vast QOTSA lid aangemerkt worden. Zingt al jaren bij vrijwel ieder QOTSA concert een paar nummers.
yankee charlie dinges
  maandag 30 juni 2003 @ 19:32:25 #24
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11469737
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:25 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

Mijn ervaringen met RW zijn kwa gezellig alleen maar goed... mooi dat ik dit jaar niet geweest ben dan

Ach het was super gezellig hoor, alleen was de rest van het publiek wat mat, maar verder top
  maandag 30 juni 2003 @ 19:33:54 #25
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_11469777
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:32 schreef Stefkuh het volgende:
Ach het was super gezellig hoor, alleen was de rest van het publiek wat mat, maar verder top
Daar we het over een saai publiek hadden, ging mijn post ook vooral over het publiek. Erg vreemd... ik dacht dat de QOTSA ieder jaar weer favoriet waren op Werchter... dit keer niet
yankee charlie dinges
  maandag 30 juni 2003 @ 19:39:54 #26
41639 -Frankie-
nerd @ word
pi_11469888
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:33 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

Daar we het over een saai publiek hadden, ging mijn post ook vooral over het publiek. Erg vreemd... ik dacht dat de QOTSA ieder jaar weer favoriet waren op Werchter... dit keer niet

Misschien lag het er aan dat het 35 graden was en dat iedereen zich een beetje inhield.....
12:51 is the time my voice found the words I sought
The end is always the start of a new episode
Elke dag dat iemand je het leven minder prettig maakt, is een dag niet geleefd
  maandag 30 juni 2003 @ 19:45:22 #27
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_11470012
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:39 schreef -Frankie- het volgende:

[..]

Misschien lag het er aan dat het 35 graden was en dat iedereen zich een beetje inhield.....

Bij de Queens kun je je gewoon niet inhouden. Woestijnrockers gedijen het best bij hoge temperaturen.
yankee charlie dinges
  maandag 30 juni 2003 @ 19:47:03 #28
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_11470055
Heb niet zoveel bands gezien, maar wat ik heb gezien vond ik erg ok. Metallica was voor mij de absolute topper, ik stond bijna helemaal vooraan, we hadden de hele dag op die plek gezeten. Metallica vond ik heel strak spelen, alleen vind ik zo'n geplande toegift altijd zo flauw. Kwartier voor tijd zogenaamd stoppen, en dan weer een paar keer opkomen.

Daarvoor Queens of the Stone Age nog meegepikt, ik vind hun muziek best ok, maar het kwam niet echt over bij me. Een verrassing was Danko Jones, dat ik niet kende, maar wat een lekkere muziek!! Radiohead was ook mooi, ik dacht dat het saai zou zijn maar het was prachtig. Vond Too many DJ's trouwens ook erg lachen. Eigenlijk hadden ze elke avond zoiets moeten programmeren, ik vind het leuk om na iedere dag nog even uit mijn dak te gaan.

Maar de volgende avonden was het eigenlijk gelijk over en moest je wel meteen terug naar de camping. Wat ook weer niet zo erg was..onze groep had een generator mee met een stereoinstallatie. (Die generator is trouwens wel gesaboteerd na de erste nacht . Gelukkig hadden de buren, een groepje Volendammers, ook een installatie mee. Op een gegeven moment kwamen er steeds meer mensen op af, de hele camping (A2) stond er op een gegeven moment bij! Ik vond trouwens de toestanden met de toiletten wel vrij barbaars. Die douches waren ook niet echt lekker..Maarja dat weet je van tevoren dus daar kan ik niet over klagen. Al met al een zeer geslaagd festival voor me!!

maandag 30 juni 2003 @ 20:02:27 #29
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11470456
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:45 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

Bij de Queens kun je je gewoon niet inhouden. Woestijnrockers gedijen het best bij hoge temperaturen.

Dat dacht ik dus ook, en ik ging ook wel uit m'n dak...alleen ord dat natuurlijk wel getemperd als je tussen zulk rustig publiek staat. En het was ook aan ze af te zien dat ze er niet veel zin in hadden. Helaas helaas.

Net schoot mij trouwens nog Feeder te binnen...een band die ik erg graag nog wilde zien, en best lekker speelden. Paar oude nummertjes ertussen, jammergenoeg ook een hoop nummers van de nieuwe cd die ik nog niet ken. Ook hier was het publiek veel te lauw...:(

maandag 30 juni 2003 @ 20:30:14 #30
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11471230
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:45 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

Het optreden van QOTSA was echt onder de maat hoor, ik zou erg blij zijn dat je niet bent geweest.
  maandag 30 juni 2003 @ 23:20:40 #31
25780 -
socialist
pi_11475977
bjork:
wat een show, de vrouw heeft een mooie stem en de muziek is best aardig, maar wat een ontzettend goede show, nog nooit zoveel vuurwerk gezien

radiohead:
te veel oud werk, maar wel prima optreden, alleen zag je wel een beetje dat thom yorke steeds maar vager aan het worden is

underworld:
niet bijzonder wel leuk, een mooie band om de dag mee af te sluiten, lekker wat dansen enzo, goed dat ze zo laat geprogrammeerd stonden

danko jones:
ik kende hem nog niet zo goed, maar wat een fantastische stem heeft hij en een echte entertainer is het ook. leuk dat hij ook nog even dacht aan stevie ray vaughn, joey ramone, joe strummer en nog een aantal andere artiesten. een van mijn hoogtepunten

interpol:
viel een beetje tegen. ik kende ze niet, en ik vond eigenlijk alleen de man rechts op het podium (gitarist of bassist, weet ik niet meer) wel interressant bzezig, maar verder een beetje saai en erg hetzelfde

grandaddy:
leuk! goed gespeeld en vooral ook een leuk decor erbij met al die filmpjes, dat is op de een of de andere manier toch waar je de hele tijd op zit te letten, vooral het clipje over de mestkever was erg leuk, en het publiek begon helemaal te juichen toen hij zijn mest uiteindelijk toch los kreeg van die naald

moby:
mooie show en hij kreeg het publiek redelijk mee enzo, maar ondanks dat had ie zelf eigenlijk net zo goed thuis kunnen blijven (ben wel mobyfan trouwens), omdat het toch vooral de lovely zangeres was met de meeste invloed. en die drummer kan hij beter vervangen. leuk dat hij creep speelde, heeft ie ook een studioopname van

timo maas:
maar een klein stukje van meegekregen, maar hij draaide wel erg strak en hard, een lekkere opwarmer voor 2 many deejays

2 many deejays:
feest! een heel erg groot feest! een van de leukste dingen die ik meegemaakt heb. natuurlijk is er visueel geen zak aan maar dat weet je. en seven nation army van de white stripes deed het goed, ook de rest van het festival nog veel gehoord

millionaire:
ronduit slecht om meerdere redenen. ik had ze eerder al gezien in de 013 en dat was best goed maar hier op werchter was het geluid heel slecht, stond veel te hard, bovendien was de zanger behoorlijk arrogant bezig

xzibit:
ik ben geen hiphop fan, maar deze man hoefde maar met zijn vingers te knippen of hij kreeg het hele publiek mee. hij deed het best leuk

anouk:
grote meevaller! ik had van deze zwangere vrouw niet zoveel verwacht eigenlijk, maar het was een erg sterk optreden. ze zong mooi, maakte een redelijke show, praatte alleen wel vrij onverstaanbaar

queens of the stone age:
nee dat kwam niet helemaal uit de verf dit keer. het begon goed toen josh homme nog zong maar de zanger die ze bij hadden was waardeloos. het zingen ging vrij redelijk, maar wat bewegen was wist ie ook niet, en hij keek ontzettend chagrijnig

calexico:
heel sfeervol en best lekker met die trompetten erbij enzo. en de toegift was erg leuk, een eigen interpretatie van het jackass liedje van the minutemen

metallica:
ik had ze al eerder gezien op fields of rock en het was weer redelijk hetzelfde, maar wel gewoon goed. james hetfield is en blijft gewoon een van de grootste hardrockers ooit en de rest van de band trouwens ook, inclusief roberto trujilo

royksopp:
ook nog een stukje van gezien en dat was ook een leuk feest, een lekkere afsluiter

de la soul:
zoals gezegd ben ik geen hiphop fan maar ook dit was net als xzibit best leuk om te zien, en ze hadden toch best wel wat bekende nummers

stereophonics:
best aardig, misschien een beetje saai, maar wel mooie muziek zo voor de bloedhete zondagmiddag

supergrass:
een leuker en wat minder saai vervolg op stereophics

cypress hill:
nee dat was niets, het geluid stond 10 keer te hard, maar gelukkig had ik oordopjes bij

counting crows:
het was weer zwaar voor meneer adam duritz, een technisch probleempje in het begin van het concert, maarja, zoiets heb je nou eenmaal op festivals he, nee echt zin had ie er niet in, zin om naar huis te gaan na dit laatste optreden, dat wel. maar toch was het best een goed optreden, alleen een beetje jammer dat ie mr jones niet zong zoals op plaat

coldplay:
heel sterk! ik stond ver vooraan en de interactie van chris martin met het publiek was goed, hij had wat nederlands geleerd, niet erg vloeiend maar hij deed het wel, en de muziek was mooi. alleen was het wel een beetje te veel een optreden van chris martin in plaats van een optreden van coldplay, want hij was wat arrogant dat ie het steeds had over "my last album" en ook r.e.m. de tweede beste band noemde ter wereld of misschien wel de beste, wel erg grappig dat ie cypress hill zo in de zeik nam

r.e.m.:
jaaaa!! fantastisch, mijn hoogtepunt van werchter, ik stond helemaal vooraan, of ja, nog 1 iemand voor mij. wat speelden ze goed, wat was het geluid goed, en de show, wat was het sympathiek van ze dat ze nog zoveel van de vorige keren op werchter wisten en een nummer opdroegen aan coldplay. en ik heb micheal stipe een hand gegeven! het was echt super!

maandag 30 juni 2003 @ 23:23:46 #32
25780 -
socialist
pi_11476064
R.E.M.

01 get up
02 begin the begin
03 drive
04 animal
05 the one i love
06 daysleeper
07 bad day
08 finest worksong
09 great beyond
10 kenneth
11 losing my religion
12 at my most beautiful
13 electrolite
14 she just wants to be
15 imitation of life
16 man on the moon
17 walk unafraid
encore #1
18 everybody horts
19 cuyahoga
20 end of the world

RADIOHEAD

01 there there
02 2+2=5
03 morning bell (this is a song about divorce. something that's gonna happen when you get old)
04 lucky
05 talk show host
06 kid a
07 national anthem
08 the gloaming
09 where i end and you begin
10 sail to the moon
11 fake plastic trees
12 just
13 go to sleep
14 i might be wrong
15 paranoid android
16 idioteque
17 everything in it's right place
encore #1
18 exit music
19 sit down. stand up
20 pyramid song
encore #2
21 karma police

maandag 30 juni 2003 @ 23:29:17 #33
25947 flaphead
twisted shit.
pi_11476200
en daar gaan we weer met het traditionele verslag.

rond een uurtje of 11 vertrokken en via een binnendoorroute en een wegomlegging rond 1 uur aangekomen bij Werchter. en hoe mikken we het uit, we kunnen weer terecht op camping C3. lekker veel ruimte, tentje tussen bomen geparkeerd voor wat schaduw, dat hadden we ook wel nodig zo bleek. eigenlijk perfect festivalweer gebleven, 4 dagen lang droog en warm, soms een beetje té, maar ach. dat het maandagochtend dan toch nog begon te regenen was dus alleen balen vanwege de tent...

op het festivalterrein viel het me wel weer op hoe lekker de boel erbij ligt (althans de eerste dag nog). op alle pleepunten ook kraantjes, beter met het warme weer. op de paden hadden ze grind gestrooid, dat was wat minder, want nu liep je dus 4 dagen lang rond in een stofwolk. en fok wat was het weer druk, zeker op zondag.
de sfeer was weer top, echt beter dan op Pinkpop.

nou maar eens langslopen wat ik allemaal gezien heb:

Bjork
aparte festivalopener. ze deed veel van haar nieuwe werk, dus veelal experimenteel electronisch geknispel met hier en daar wat tekstflarden van Bjorkje. toch wel gedurfd. het deed wel wat statisch aan, maar dan werd gecompenseerd met tot 3 keer toe flink vuurwerk van achter het podium.

Radiohead
voor mij zat het hoogtepunt van RW al in de 2e act. wow. zoals gepland stond ik flink vooraan. voor het eerst nummers van het nieuwe album live gehoord. ze hadden er zichtbaar zin in en Thom Yorke was -zeker voor zijn doen- erg beweeglijk. het viel me ook weer op hoe breed Radiohead tegenwoordig is, van oude 'jumpers' (Just) en meezingers (Karma Police) naar electronische kunstjes (The Gloaming) en breekbare piano'ballads' (Sail to the Moon). alles wordt gewoon perfect gebracht. hoogtepunt was het schitterende Fake Plastic Trees...publiek was muisstil aan het genieten. kippevel. waarschijnlijk het beste optreden dat ik ever gezien heb.

Underworld
na de beleving vanRadiohead had ik weinig fut meer op echt los te gaan op Underworld, dus ik heb het vooral vanuit de 'wei' geluisterd. het viel me vooral op dat de meeste nummers exact zoals op plaat klonken. zó exact dat het ernstig te betwijfelen was of dit electronisch optreden wel zo live was... toch jammer.

The Polyphonic Spree
wat zie ik nou in de vrijdagmiddagse hitte... een band van een stuk of 15 man/vrouw in een witte jurk. met alle toeters en bellen erbij. wat een bizarre formatie, had wat weg van een sekte, maar het swingde wel. vaag!(deed me beetje denken aan bombastische jaren70/80 muziek)

Moby
3 weken geleden op Pinkpop ook gezien, en helaas op 1 of 2 nummers na precies dezelfde set. Moby is ok, hij springt en rockt en alles klinkt goed. alleen niet 2 keer in 3 weken...

Massive Attack
op Pinkpop wat teleurstellend omdat het meer een donkere luistersessie bleek te zijn. nu dus met een andere instelling gegaan; liggend in de nacht op het gras... dat was beter. lekkere muziek gewoon.

2 Many DJs
het truukje is bekend en dus nu meer weinig nieuws onder de zon. leuk om de nacht mee uit te dansen, maar niet meer dan dat.

Queens of the Stone Age
ook een herkansing na het slechte geluid van Pinkpop. deze keer stond ik wat rechter voor het podium, en het ramde ditmaal wel beter ja. maar over het algemeen kwam het wat lauwtjes over, om over het publiek nog maar te zwijgen. QotSA is in Belgie blijkbaar nog niet zo populair als hier (met complimenten als band/single/album van het jaar in de pocket) en dat maakte het optreden minder. ondanks dat blijft het lekker om te horen.

The Streets
aangezien deze man in mijn ogen een van de meest originele en frisse albums van de afgelopen jaren heeft afgeleverd waren mijn verwachtingen hoog in de altijd sfeervolle tent. dat kwam eigenlijk door 3 redenen: zijn lekkere engelse accent, de typische situatieteksten met fijne humor en natuurlijk de beats, een mix van vanalles. helaas viel bij dit optreden zijn accent wat weg door zijn soulvolle mede-mc, waren door de battleraps de teksten bijna onverstaanbaar en bij de muziek waren de melodielijnen nauwelijks hoorbaar.
vreemd genoeg was het tóch een enorm feestje met wild enthousiast publiek dat los ging op de raps en beats van een broekkie. leuk!

Calexico
weinig van gezien, meer van gehoord, al liggende in het gras onder het zonnetje. en daar was de muziek ook naar: gezellige mexicaanse geluidjes. volgende keer toch maar eens dichterbij kijken.

Röyksopp
de heren hebben een lekker album, maar deze keer kwam het live niet op me over. allemaal net iets te 'gelikt', met als dieptepunt een Coldplay-cover (Clocks).

Coldplay
ik had ze in november al in de Ahoy gezien en sindsdien bleek er weinig veranderd. nou, de arrogantie van Chris Martin wordt meer, en dat is heel zonde want dat past niet bij zo'n band. hij is behalve zanger/gitarist ook entertainer op het podium, maar soms iets te veel. de grapjes zijn leuk, maar niet te vaak. qua muziek klonk het weer prima, maar er zat minder fut in als eerst. het spontaan bedoelde laten meezinger van het publiek kwam dan ook wat geforceerd over. desondanks gewoon een goede band met zeer goede muziek.

Gotan Project
de tango vermengt met beats. leuk idee, en het klinkt prima. soms een traditioneel nummer tussendoor, maar pas bij de beat ging het publiek weer los. gezellig!

Buscemi
ook al zo'n man die Latijnse klanken mixt met dansbare electronica. de man met het trompet kon zich uitleven, de massa ook. terwijl aan de andere kant REM speelde sloot hier RW op een swingende manier af.

van Interpol, The Roots, Tricky, Anouk, Metallica, Zuco 103, Counting Crows en REM maar een beetje gezien en/of gehoord, te weinig om een mening op te baseren. de rest bewust maar sommige helaas ook onbewust gemist...

al met al een heel goed RW en ik ben wel tot de conclusie gekomen dat RW mijn voorkeur heeft boven Pinkpop.
ik kijk weer uit naar volgende jaar

i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
pi_11477844
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:25 schreef hyperfuzz het volgende:
Mark Lanegan, ex-Screaming Trees zanger. Zingt diverse nummers op "Rated R" en "Songs for the Deaf" en mag derhalve bijna als een vast QOTSA lid aangemerkt worden. Zingt al jaren bij vrijwel ieder QOTSA concert een paar nummers.
En dat zijn dan doorgaans de hoogtepunten van het concert (Song for the dead )
Hij zag er wel weer bijzonder slecht uit, alsof hij niet lang meer te gaan heeft. Maargoed, zo ziet hij er al twintig jaar uit. De man is een ware legende, een tragische held. Het doet me dan ook pijn als ik lees dat mensen hier dingen zeggen als:

"het begon goed toen josh homme nog zong maar de zanger die ze bij hadden was waardeloos. het zingen ging vrij redelijk, maar wat bewegen was wist ie ook niet, en hij keek ontzettend chagrijnig"

O ja, het HOEREN!-gebeuren was op de laatste avond wel grappig toen men op onze camping variaties op het thema ging bedenken, en er regelmatig een "vrouwen van lichte zeden!", "vrouwen van bedenkelijk allooi!" over het terrein schalde.

dinsdag 1 juli 2003 @ 01:10:46 #35
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_11478662
Zoals verwacht zat het hoogtepunt op donderdag, damn wat was radiohead weer goed...!!!!!!!!!! Ik moet wel zeggen dat Metallica, Feeder, Moby, Coldplay en vooral REM ook zeer goed te pruimen waren, maar Radiohead maakte mijn Werchter gelijk al goed.
Sail to the moon vond ik prachtig...kippevel!!! en de 1e 2 nrs. (There there en 2+2=5) deden het ook erg goed live; zeer goede openingsnummers! Talk show host blijft gewoon verschrikkelijk goed. Exit music blijft een pareltje, Paranoid Android 1 van de beste songs ooit gemaakt en Idiotique en Everthing in it's right place het beste van KID A (samen met How to disappear completely, die ze helaas niet speelden). Bedankt Werchter voor een fantastisch festival; kan Jan Smeets nog wat van leren....
  dinsdag 1 juli 2003 @ 01:16:59 #36
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_11478777
Mijn top 5 was:

1. Massive Attack
2. Björk
3. Moloko
4. Radiohead
5. REM

Ook goed: Metallica, Moby, Underworld, Royksöpp, Zuco103, The Datsuns, The Roots, Tricky.

Waarom is iedereen zo enthousiast over Skin? Ik vond er egt nix aan. OK, ze zong wel erg goed, maar de nummers waren erg saai imo. Ook de uitvoeringen van de Skunk Anansie nummers waren niet bijzonder...

dinsdag 1 juli 2003 @ 01:37:27 #37
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11479038
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 01:16 schreef Gorro het volgende:
Waarom is iedereen zo enthousiast over Skin? Ik vond er egt nix aan. OK, ze zong wel erg goed, maar de nummers waren erg saai imo. Ook de uitvoeringen van de Skunk Anansie nummers waren niet bijzonder...
Ga je moeder pesten jong! Skin was superb! Zie je toch niet heel vaak meer tegenwoordig een crowdsurfende artiest! Een feest van jewelste dus...

[Dit bericht is gewijzigd door Stefkuh op 01-07-2003 02:44]

dinsdag 1 juli 2003 @ 09:47:42 #38
12889 BananeKoning
Kill Or Be Killed
pi_11481015
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:42 schreef Bommelsch het volgende:
Mijn hoogte punten waren:
Cypress Hill (lekker vechten en goede muziek, alleen jammer dat het maar 50 min. was)
Metallica (mocht wel meer bewogen worden door het publiek)
Saian Supa crew
de roots
de la soul

verder nog wel een aantal leuke optredens gezien of gehoord (je kunt alles volgen op camping B0.

Trug met de bus, was wel een auto in Leuve om alle spullen mee te nemen, hoefde we daar gelukkig niet meer mee blijven rondzeulen. Busverbinding was opzich wel ok, alleen de wegen en de stuurkunsten van de buschauffeur lieten te wensen over.

maar al met al was het zeer geslaagd

Mee eens.
Alleen aan de hoogtepunten wil ik Underworld nog toevoegen. Het is en blijft gewoon helemaal geweldig om die mensen te horen.
Die kerel van REM was wel erg goed in zingen en entertainen, maar zn muziek doet me echt helemaal nix. Alleen een paar keer gehad van owja, die ken ik en die ken ik, maar meer ook niet. En dat gezeik over met wie die wel niet op werchter heeft gestaan kon me het allerminst boeien. Coldplay was wel aardig om te zien, maar vorig jaar leuker. Metallica was beter dan op FoR, aangezien het geluid niet wegviel . Alleen dat vuurwerk was zo takke hard dat ik vannacht nog een piep in mijn oren had.
Watergevechten waren subliem, net als de rose girlies van de ladies intro
*mompel mompel*
  dinsdag 1 juli 2003 @ 10:01:17 #39
13977 Stokvis
Stik erin!
pi_11481208
Danko Jones was idd super (die tong van die kerel )

2many djs vond ik ook te makelijk, Discobar Galaxie was daain tegen super gezellig

En le Gotan Project was een vreemde eend in de beit maar wel een hele lekkere!

Metallica schopte gewoon kont, super
REM vond ik minder dan in 99 (toen vond ik Metallica weer tegen vallen)

Verder de sfeer was optimaal, het weer prachtig en het bier heerlijk (lauw of koud maakt niet uit)

It's been a long time, I shouldn't have left you
Without a strong rhyme to step to.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 10:34:37 #40
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_11481833
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:47 schreef Aventura het volgende:
Heb niet zoveel bands gezien, maar wat ik heb gezien vond ik erg ok. Metallica was voor mij de absolute topper, ik stond bijna helemaal vooraan, we hadden de hele dag op die plek gezeten. Metallica vond ik heel strak spelen, alleen vind ik zo'n geplande toegift altijd zo flauw. Kwartier voor tijd zogenaamd stoppen, en dan weer een paar keer opkomen.

Daarvoor Queens of the Stone Age nog meegepikt, ik vind hun muziek best ok, maar het kwam niet echt over bij me. Een verrassing was Danko Jones, dat ik niet kende, maar wat een lekkere muziek!! Radiohead was ook mooi, ik dacht dat het saai zou zijn maar het was prachtig. Vond Too many DJ's trouwens ook erg lachen. Eigenlijk hadden ze elke avond zoiets moeten programmeren, ik vind het leuk om na iedere dag nog even uit mijn dak te gaan.

Maar de volgende avonden was het eigenlijk gelijk over en moest je wel meteen terug naar de camping. Wat ook weer niet zo erg was..onze groep had een generator mee met een stereoinstallatie. (Die generator is trouwens wel gesaboteerd na de erste nacht . Gelukkig hadden de buren, een groepje Volendammers, ook een installatie mee. Op een gegeven moment kwamen er steeds meer mensen op af, de hele camping (A2) stond er op een gegeven moment bij! Ik vond trouwens de toestanden met de toiletten wel vrij barbaars. Die douches waren ook niet echt lekker..Maarja dat weet je van tevoren dus daar kan ik niet over klagen. Al met al een zeer geslaagd festival voor me!!

Zie je wel, ik dacht al dat ik jou en je zus herkende . Wij stonden vlak bij jullie op camping A2, en een aantal keer als jullie voorbij liepen kon ik alleen maar kijken van 'zijn ze het nou of niet?' .
Was die ene gast nou echt de zoon van Piet Veerman? .

Metallica was trouwens fantastisch! Ze hadden er duidelijk weer plezier in om te spelen, en Robert Trujillo is een beest!
Björk, het allereerste optreden, was ook meteen een hoogtepunt...zij is zó betoverend.
QOTSA vond ik zwaar tegenvallen, door de hype had ik er veel meer van verwacht maar ik vond het maar een rommelig optreden, slecht gezongen, slap materiaal.
Andere hoogtepunten waren Coldplay, Supergrass, Calexico, Tricky en Stereophonics.

Dieptepunten: Polyphonic Spree (EO-jongerendagband), Grandaddy (teleurstellend monotoon), Counting Crows (Adam Duritz had duidelijk de pest in en dat slopeg over op het publiek), Moby (playbackshow, ik twijfel zelfs of hij zijn gitaar überhaupt wel had ingeplugd) en Xzibit (tief de fuck op met je gun-samples, kinderachtige kutkneus!).

Maar slechte optredens zijn ook wel weer om te lachen. De douches waren schoon, het weer en de sfeer waren super; Werchter is voor mij absoluut geslaagd!

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  dinsdag 1 juli 2003 @ 11:07:23 #41
53835 Razzmatazz
I fell asleep on your sofa..
pi_11482547
Afterparty, 't is een flinke klus!
kunnen wij het graven?
kunnen wij het bouwen?
kunnen wij het maken?
BOB DE BOUWER!

Kortom, wij stonden op de campersite (A3) naast de 3 biggetjesclubbers
en het eindfeest zondag nacht was ook top, zelfs de politie deed mee met zwaailichten. Maar nogmaals, wat een goed festival weer, goed bier, goed voer, goede sfeer. Heb ook erg gelachen om alle glazenhalers, wat sommigen al niet deden voor een recycle bon...

ps. een maar, de afsluiter REM, was wel mooi, ze hebben het net gered met 'The end of the world' om er een afsluiter van te maken, maar Metallica had ik meer een afsluiter gevonden.

[Dit bericht is gewijzigd door Razzmatazz op 01-07-2003 11:10]

'Cos aren't you the one with your Razzmatazz and the nights on the town?
pi_11482596
Werchter was dit jaar top
Zijn hier misschien nog mensen die "onze" Plee-papier-boom gezien hebben op camping A3/A2 ??

Op zaterdag hebben we met een groep mensen het plee-papier kraampie overvallen en een heleboel rollen in een boom boven onze tenten gegooid.. dat zag er vet uit

HOERUH!!!

pi_11482724
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:36 schreef Bommelsch het volgende:

[..]

HOEREN, MOEREN, VLOEREN, LOEREN, ROEREN, BONJOUREN, en natuurlijk het beste om trug te schreeuwen is ZELF

PROSTITUEES!
...daar moet een piemel in...
  dinsdag 1 juli 2003 @ 11:19:54 #44
53835 Razzmatazz
I fell asleep on your sofa..
pi_11482848
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:47 schreef Aventura het volgende:

Maar de volgende avonden was het eigenlijk gelijk over en moest je wel meteen terug naar de camping. Wat ook weer niet zo erg was..onze groep had een generator mee met een stereoinstallatie. (Die generator is trouwens wel gesaboteerd na de erste nacht . Gelukkig hadden de buren, een groepje Volendammers, ook een installatie mee.

Die volendammers hadden zelfs hun eigen home made dixie mee!
Welke bus stonden jullie? Wij die witte vw met klein hefdakje in het midden, naast de koetjes-bus.
'Cos aren't you the one with your Razzmatazz and the nights on the town?
  dinsdag 1 juli 2003 @ 12:13:04 #45
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_11483986
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 11:19 schreef Razzmatazz het volgende:

[..]

Die volendammers hadden zelfs hun eigen home made dixie mee!
Welke bus stonden jullie? Wij die witte vw met klein hefdakje in het midden, naast de koetjes-bus.

quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 10:34 schreef Kwark het volgende:

[..]

Zie je wel, ik dacht al dat ik jou en je zus herkende . Wij stonden vlak bij jullie op camping A2, en een aantal keer als jullie voorbij liepen kon ik alleen maar kijken van 'zijn ze het nou of niet?' .
Was die ene gast nou echt de zoon van Piet Veerman? .

Kwark, ik meende jou ook te zien, maar ik twijfelde gewoon of je het nu was. Eigenlijk gewoon op je af moeten stappen, maar goed . Nee hoor die gast was niet de zoon van Piet Veerman volgens mij. Maar wat een gekken he waren dat. Ze gingen maar door, nachtenlang! Volgens ons waren ze zeker aan de coke want ik heb ze eigenlijk niet zien slapen..

Razzmattazz: Volgens mij heb je de verkeerde Volendammers voor je wat wij stonden gewoon op een tentencamping!

dinsdag 1 juli 2003 @ 12:15:17 #46
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_11484024
conclusies na rock werhter 2003:
1. Radiohead was vrolijk en dat is niet van zijn gewoonte, het resulteerde dan ook in een overweldigend hartverwarmend optreden. The best I've seen and probably the best I'll ever see. Ik was geen die hard radioheadfan, maar denk dat ik dat nu wel zal worden.

2. Metallica maaktsaaie muziek en zijn stomme blaaskaken

3. Tom Mcrae heeft mij een uur aan een stuk kippenvel bezorgd door alle pareltjes uit zijn beide albums te plukken en nog eens veel beter live te brengen dan op de CD. Prachtig!

4. Wij mochten op A1 geen muziek spelen van de crew. Vreemd is dat op een festival.

5. Het was veel te warm

6. Xzibit en cypress hill komen nog niet aan de knieën van de la soul

7. het publiek aan het hoofdpodium was nogal tam, het publiek in de tent daarentegen was de max. marquee rules

8. Nina persson is ssexy

9. de ontdekking was duidelijk the gotan project. Zo'n groep waarvan je zegt: dit zijn pas muziekanten. Iedereen spreekt zo over het gitaarspel van kirke en hetfield, maar dit valt in het niets bij het werk van deze artiesten. Zeker die pianist was de max. Het was ook leuk dat je duidelijk kon aflezen aan hun gezicht dat ze verbaasd waren over hun succes bij het publiek. Nogmaals: the marquee rules.

dinsdag 1 juli 2003 @ 12:16:18 #47
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_11484041
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 12:13 schreef Aventura het volgende:
Kwark, ik meende jou ook te zien, maar ik twijfelde gewoon of je het nu was. Eigenlijk gewoon op je af moeten stappen, maar goed
Same here .

Maar goed...HOERUH!

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  dinsdag 1 juli 2003 @ 12:17:49 #48
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11484069
ff fotoboekie upgedate met een uitgebreid Werchter verslag! Dat wil dus zeggen dat je hierop moet klikken om ernaartoe te gaan

VEEL leesplezier

dinsdag 1 juli 2003 @ 12:18:26 #49
17309 Stonehead
niet jarig
pi_11484081
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 12:15 schreef placebeau het volgende:
conclusies na rock werhter 2003:

4. Wij mochten op A1 geen muziek spelen van de crew. Vreemd is dat op een festival.

In deel 2 van dit topic was ook al iemand verbaasd waarom de generator van hun loeiharde stereoset gesaboteerd was. Het is een camping, geen festivalterrein. Je kunt je toch wel voorstellen dat mensen laat 's nachts totaal geen behoefte hebben aan al die herrie? Overdag is het wat anders natuurlijk.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 12:25:13 #50
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_11484211
Ja, diegene was ik. Wat is er mis met zelf muziek meenemen? Je komt toch niet naar Werchter om goed te slapen? Er zal altijd lawaai zijn, of er nu mensen muziek draaien of niet. Als jeeen goede nachtrust wilt, dan blijf je maar lekker thuis en luister je de streams op de radio! Bovendien hadden we die generator ook me voor koud bier. Ik vind andermans spullen mollen echt laag. Ze konden toch ook gewoon naar ons toekomen en vragen of de muziek lager kan? Wat doen zulke zeikerds eigenlijk op een festival.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 13:16:45 #51
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11485258
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 12:25 schreef Aventura het volgende:
Ja, diegene was ik. Wat is er mis met zelf muziek meenemen? Je komt toch niet naar Werchter om goed te slapen? Er zal altijd lawaai zijn, of er nu mensen muziek draaien of niet. Als jeeen goede nachtrust wilt, dan blijf je maar lekker thuis en luister je de streams op de radio! Bovendien hadden we die generator ook me voor koud bier. Ik vind andermans spullen mollen echt laag. Ze konden toch ook gewoon naar ons toekomen en vragen of de muziek lager kan? Wat doen zulke zeikerds eigenlijk op een festival.
Andermans spullen mollen is laag ja, maar ik ben blij dat ik op een wat rustigere camping zat! Op een ezel, wat vuurwerk en smorgens wat geschreeuw na heb ik prima kunnen maffen en daar was ik wel blij mee moet ik zeggen.
pi_11487065
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 11:07 schreef Razzmatazz het volgende:
Heb ook erg gelachen om alle glazenhalers, wat sommigen al niet deden voor een recycle bon...
Kon je leuke weddenschappen mee houden over hoe snel je bekertje weg was

Record was 13 seconden

verder is er maar 1 woord om Werchter2003 te omschrijven: VET!!!

Gast-van-de-wcpapierboom: was het ook iemand van jullie groep die zaterdagnacht jarig was en waarvoor ik en een vriend toen als danser ingehuurd waren?

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 1 juli 2003 @ 14:49:30 #53
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11487274
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 14:39 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Kon je leuke weddenschappen mee houden over hoe snel je bekertje weg was

Record was 13 seconden

verder is er maar 1 woord om Werchter2003 te omschrijven: VET!!!

hahaahha ja bij ons was het record 5 seconde! Tijdens Coldplay zondag, bekertje op de grond "1... 2... 3... 4.... 5... WEG!" schitterend. En dan die gasten met visdraad aan een bekertje, kwam er een bekerverzamelaar aan.. bukken.. HOP! weg bekertje
pi_11487339
Eerste keer Werchter voor mij, en zo ongelooflijk gaaf!

Hoogtepunten voor mij Coldplay en Moby, ook leuk waren Saian Supa Crew, REM, Counting Crows (hoewel die snikkel chagrijnig aan het doen was), Skin, Calexico, Buscemi (maar tien minuten gehoord, maar wat een feest!!), Timo Maas, 2 Many DJ's, en Underworld.
Maar wat ik echt helemaal niks vond, dat was Metallica (ja sorry hoor), alleen leuk de liedjes die ik kende, maar de rest vond ik saai, en alleen maar leuk om een keer te horen omdat het Metallica was, maar vaker hoeft niet van mij.
Eten was ook fijn; lekker vier dagen ongezond en ranzig snacken, heerlijk Ook leuk nog was het touwtjespringen midden op de weg!

Werchter was top!

Daaag!
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:13:52 #55
56951 Najra
---------------
pi_11487831
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 12:25 schreef Aventura het volgende:
Ja ik kom dus wel op een festivalcamping om te slapen. Als ik muziek wil luisteren en bier zuipen zit ik ergens anders. Duh.

Maar aan de andere kant, jullie zaten geloof ik tussen een huisje en de dixies aan de voorkant van de camping. Ik zat daar niet ver vanaf en ik heb echt nergens last van gehad. Dus misschien heb je wel een beetje gelijk. Dan erbij jullie hadden Pearl Jam op staan dus dat was helemaal top.

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_11490908
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 14:49 schreef Stefkuh het volgende:
En dan die gasten met visdraad aan een bekertje, kwam er een bekerverzamelaar aan.. bukken.. HOP! weg bekertje
hehehe, dat waren wij
daar hebben we al een paar jaar een HOOP lol mee idd

met onze zelfgemaakte Eddy Wally t-shirts ook trouwens... soms krijg je echt vage reacties van mensen

pi_11491731
mn uitgebreide verslag staat op mn site (undersign)
even mn Werchterlijstje plakken dan:

De Werchterlijst:
Hoogtepunten: Metallica, vuurwerk, Moby, Gotan Project.
Dieptepunten: Twee uur wachten in de rij donderdag en Björk missen, sanitair, afwezigheid van verkeersregelaars bij verlaten van het festival.
Veel gehoorde zangkoren: 7 Nation Army, Oeeh Oeeh (ook al zat het niet in de muziek) en Iron Maiden-meegezing (ookal was Maiden er niet).
Andere minpunten: een securitymeneer wees mensen bij Underworld er op om vooral niet teveel te bewegen, ook mocht een bezoeker zijn shirt niet naar een bekende gooien aan de andere kant van het hek en op de schouders zitten beviel de beveiliging ook niet. Verder: vrij duur eten (onontkoombaar op festivals tegenwoordig), duwende mensen vooraan bij Metallica (voor aanvang) en niet begrijpen dat vol toch echt vol is. En dan nog vanwege vele mensen lastig elkaar terug vinden als je mensen kwijt bent.
Veel gehoorde kreten: Boeruh/Hoeruh (het teken dat er ook Nederlanders zijn)
Koopje: niet het eten en drinken maar bij de Oor-stand twee keer oor met Oorgasm cd voor een euro.
Camping: Op A3 wordt een boom volgegooid met wc-papier: kunstig, op zondag na afloop ontstaat er op dezelfde camping een heuse houseparty.

dinsdag 1 juli 2003 @ 18:27:29 #58
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11491972
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 18:14 schreef metalbazzz het volgende:

Veel gehoorde kreten: Boeruh/Hoeruh (het teken dat er ook Nederlanders zijn)

Volgens mij waren dat toch echt de belgen die dat deden Nederlanders zouden wel LEO! geroepen hebben ofzo.

En dat bekerrapen....ik heb er in totaal iets van 100 ingeleverd denk ik...maar ik was er niet naar op zoek, ze kwamen gewoon naar me toe En dan n m'n zak gedaan. WEl leuk, maar inderdaad wel triest van die gasten die de hele dag er mee bezig waren. Ik zag nog wat gasten lopen met drie meter bekertjes
En die visdraad truuk...geniaal! Ik heb hem niet gezien, maar wat een geweldig idee

dinsdag 1 juli 2003 @ 19:05:14 #59
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_11492668
Op camping A1 heb ik dit jaar niemand 'Hoeren' horen roepen, eerder dit topic werd gevraagd waar het vandaan kwam. Volgens mij komt het van 'de Hollanders' die dat sinds 2 jaar daar zingen. In Nederlandse voetbalstadions was/is het verschrikkelijk hip om hooligans uit een andere stad voor Boeren uit te maken (hoe groot die andere stad ook is). Dit door middel van aanhoudend: 'Boeren, boeren, boeren, boeren...' te roepen. Zeer waarschijnlijk zijn het Nederlandse Hooligans geweest die dit ook op Werchter gingen roepen. Dit hebben destijds enkele belgen waarschijnlijk verkeerd verstaan en sindsdien roept men op Werchter: 'Hoeren, hoeren, hoeren, hoeren...'

Het viel me op dat ik het dit jaar niet hoorde, maar de andere campings zijn er schijnbaar mee door gegaan. Bij ons stond het wel in het stof/zand op auto's geschreven.

Onze buren, met flinke geluidsinstallatie, kregen nacht 1 (woensdag op donderdag) bezoek van de politie. Ze moesten stil zijn met die takkeherrie, eeuwig zonde natuurlijk. Maar het festival moest nog beginnen, dus geen risico's en rustig met de installatie.... zondag op maandag was dat wel ff anders.... Het ging flink los daar. Niemand die daar nog iets aan kon veranderen. Er is geen politie meer geweest, anders hadden ze kunnen vertrekken. Maar dat was toen natuurlijk niet erg meer.

Ik zal mijn mening over verschillende bands ook nog even geven. Dan krijgen jullie een beeld van wat ik gezien heb en kom je erachter wat ik of wat jullie allemaal gemist hebben. Ik beoordeel alleen bands waar ik meer dan 30 minuten van gezien heb.

Björk
Bijzonder saaie show, niet anders dan ik van Björk verwacht had. Het is ongetwijfeld heel knap wat ze doet, maar ik kan het niet waarderen. Zonder het vele vuurwerk was dit optreden volgens mij op een compleet fiasco uitgelopen. Werchter moest duidelijk nog wakker worden, Björk was niet de geschikte artiest om ons wakker te maken...
Waardering: 4,5

Radiohead
Twee nummers hadden ze nodig om mij wakker te maken... Briljant was het... Hoogtepunt waren de elkaar opvolgende nummers paranoid android, idiotheque en everything in it's right place. Het publiek lag helemaal aan de voeten van deze band, getuige ook de kippelvel-stilte bij Exit Music. Thom Yorke, zanger van de band, schijnt vroeger verschrikkelijk verlegen op het podium te hebben gestaan, hier merkte je niks van. Alsof het een volleerde hiphopper was zweepte hij het publiek op... een dikke pluim voor het optreden van Radiohead.
Waardering: 9

Underworld
Tja, Underworld... hartstikke goed natuurlijk. Zie het als een open lucht discotheek. Dansen tot je er bij neer valt, ik val uiteindelijk om half 4 en ga nog maar wat drinken op de camping. Underworld speelt tot 4 uur door! Van een danceact verwacht ik geen overweldigende podiumpresentatie, de setlist was gewoon goed. Het ontsteeg nooit 'de doorsnee', maar was ook nooit minder. Met de muziek van Underworld heb je dan gewoon een leuk optreden.
Waardering: 6,5

Danko Jones
Danko Jones blijkt te rocken en goed ook! Net buiten 'mijn genre' geeft hij een geweldige show weg en houdt hij mijn aandacht vast. De Marquee staat op zijn kop, hij weet er goed raad mee. De dag is direct lekker begonnen!
Waardering: 7,5

Interpol
Als het aankondig-vrouwtje niet gezegd had dat interpol Amerikanen waren was ik nu in de veronderstelling geweest dat het Engelsen waren. Ik had het hier anders vast de nieuwe belofte uit Engeland genoemd... zoals er altijd veel beloftes uit Engeland komen. Ik kende de band nog niet, had er wel over gehoord. Het nummer obstacle 1 vind ik supergaaf, live viel het ietwat tegen. De andere nummers waren nieuw voor mij, maar ze hielden wel mijn aandacht vast. Binnen het genre van Interpol is dat niet zo gemakkelijk... Het optreden begon wat mak, maar werd gaandeweg steeds beter (tot steengoed).
Waardering: 7

Ozark Henry
Wat een mooie muziek kan deze man toch maken, de belgen houden van hem, terecht overigens. Je merkt het duidelijk aan de sfeer in het publiek. Uitzinnig publiek is vereist bij dergelijke luistermuziek, anders wordt het al snel saai. Gelukkig was het uitzinninge publiek was er. De jurk die Ozark Henry onder zijn jas aanhad vond ik minder.... zo gek doet ie anders nooit Volgende keer weer gewoon een blouse Ozark!

Moby
Doorsnee!
Niks mis mee, niks goed aan. Leuk dat hij Creep van Radiohead coverde omdat Radiohead het zelf niet speelde (alsof iemand daar op rekende!) Het optreden leek een identieke kopie van het vorige optreden dat ik van hem zag, met als verschil dat hij nummers speelde die hij destijds nog niet had.
Waardering: 6

Massive Attack
Een van de bands waar ik zeer benieuwd naar was! Hoe zou deze band zijn muziek live gaan brengen? Met een groot scherm vol special effects bleek het antwoord! Dit scherm haalde al aandacht bij de muzikanten weg, die maakte er dankbaar gebruik van door eigenlijk het hele optreden doodstil te staan. Zonder scherm was dit bijzonder saai geweest, nu was het ze vergeven. De nummer klonken supergoed! In combinatie met de lichtshow een heel intiem optreden... ik ben erg blij dat ik Massive Attack heb gekeken, heel bijzonder!!!
Waardering: 8

Krezip
Precies zoals je op het op een school zou moeten leren, zouden ze soms Rock academie doen Het komt wat gekunsteld en gelikt over, daardoor misschien niet geloofwaardig. De Belgen slikken het als zoete koek. Is Krezip in Nederland eigenlijk uitgekotst omdat ze te commercieel zijn? In Belgie zijn ze daarover minder oppervlakkig over, de muziek is niet hoogstaand, maar ook zeker niet slecht. Krezip krijgt gewoon zijn voldoende hoor.... niets mis mee

Millionaire
Arrogant en ongeïnspireerd!
Wat een houding voor band die nog niks heeft laten zien...
De muziek was ook nog eens slecht. Aardig was het wel dat gitaar en drumstel aan gort werden geslagen op het einde van de show.
Waardering: 3

Xzibit
Aardig, zeker voor Hiphop... Dit genre begin ik meer en meer te waarderen. Tot echte waardering zal het wel nooit komen, maar de muziek heeft Groove of Beat... of hoe heet zoiets in hippe neger-woorden... Jammer dat die ene neger die meedeed blank was... hij zag er een beetje 'net niet' uit naast X... Eigenlijk zag hij er best veel 'niet' uit naast X. Zijn pet gooide hij het publiek in, die glipte door mijn vingers... ook dat was jammer.

Anouk
Nog even pizza halen en terug naar de Xzibit-hoek (we stonden vooraan in het midden... op t-splitsing van de mojo-hekken). Het was vrij druk maar na Anouk hadden we onze geliefde plaats terug, voor Metallica alvast... niet dat ik van Metallica houd, meer om een vriend een plezier te doen. Vandaag wilde ik toch niet echt iets zien... Waarom lul ik nou heel de tijd om het onderwerp (Anouk) heen... Simpel er is niet aan? Wat maakt Anouk zo speciaal... ze ziet er niet uit, haar zang is niet uitzonderlijk, de nummers zijn gemiddeld genomen nogal doorsnee.... Ik krijg een schoolband-gevoel van Anouk. In haar genre liever 100 anderen, die paar bijzondere liedjes van haar redden de show niet.
Waardering: 5

Queens of the Stone Age
Veel Metallicafans gebruiken de queens om tot mooie staanplaatsen te komen.. gelukkig staan wij daar al. De druk neemt in ieder geval flink toe. Op het podium wordt redelijk gerockt, met name met die Gastzanger erbij. Hulde aan mezelf, ik herkende hem zonder dat ik iets om de Queens geef! zonder dat ik veel van de Queens ken! zonder dat ik het op voorhand had gelezen! Maar puur omdat ik de cd dust van de screeming trees heb!

Arno
Het beste te omschrijven als wachten op Metallica, tingelingeling!
Vooral naar het einde toe best aardig, merci godverdomme!
Een hoop grappige en flauwe opmerkingen op de eerste rijen... die stonden dan ook vol met Metallicafans... (ik voelde me maar klein met mijn 60 kg aan lichaamsgewicht)
Arno, neem er nog eentje... dan doen wij dat ook
Waardering: 5,5

Metallica
Om een vriend een plezier te doen ben ik gaan kijken, direct goed ook maar want ik stond op het voorste mojohek in het midden. De druk van andere fans was enorm! Het optreden ook! In deze entourage ben ik ervan overtuigd dat alles goed is... dus ook Metallica... Ze spelen gelukkig nog wel een aantal nummers die ik herken. Het vuurwerk is spectaculair, de nieuwe bassist erg gaaf! Wederom een act buiten mijn eigen muzieksmaak die wel scoort in mijn eigen welke-band-is-hip-barometer! Na anderhalf uur ben ik het eigenlijk beu... het duurt lang genoeg, de druk wordt onacceptabel, het is zo makkelijk om mezelf eruit te laten slepen... toch zit ik dat laatste half uur ook uit.... blauw kom ik terug op de camping. Dieptepunt in de show is dat er tot een kwartier nadien een massagevecht was om een van de drumstokken. Dit ging er nogal hardhandig aan toe en de security kon er met geen mogelijkheid bijkomen...

Das Pop
Een mooie opener met leuke muziek. Ze zagen er wat gewoontjes uit, vorige keer dat ik ze zag was de aankleding veel leuker. De muziek scoorde gewoon, al was het nog niet zo druk toen ze speelde. Ik vond het leuk!

Lemon
Net niet! Aangekondigd als een Belgische belofte lag de verwachting natuurlijk hoog! Helaas ze konden het niet waarmaken, na 20 minuten verliet ik de tent en luisterde ik het af vanaf het marqueeplein... Met een biertje erbij klonk het beter.
Waardering: 5,5

De La Soul
Net als Xzibit een leuke act. Veel bekende nummers natuurlijk, die scoren goed met zo'n lekker zonnetje op het bolletje. Het belooft een mooie dag te worden... De La Soul heeft dat perfect door.

Stereophonics
Ietwat saai om de hits heen, op cd klinkt stereophonics lekkerder! Het is niet speciaal, het is een Engelse belofte van een paar jaar geleden die in mijn ogen nooit die status ontstegen is. Waarschijnlijk heeft dat er mee te maken dat de podiumpresentatie onvoldoende is... het straalt te weinig uit. De leuke nummers blijven wel leuk, ik geef ze stiekem toch een voldoende....

Supergrass
Alsof Stereophonics nog een uur doorgaat! Wel knap dat die zanger het hele optreden zijn zwarte leren jas aanhoudt want het is inmiddels toch echt wel heel erg warm geworden. Voordeel voor mij is dat ik na Supergrass bruiner ben dan ervoor.
Waardering: 5

Skin
Skin is leuk! Skunk Anansie maar net wat trager, ik mag dat wel... Een mooie verassing, de nummers klinken goed en vertrouwd uit de keel van Skin. De nummers van Skunk Anansie zijn misschien zelfs wel beter! Weak en Hedonism in ieder geval wel!

Cypress Hill
Een van de redenen waarom ik op voorhand tegen HipHop muziek was... Het smaakt nergens naar, lijkt alleen maar agressief te moeten zijn. Ga eens kijken bij je 'homies' van De La Soul en kom later maar eens terug. Ik hoop dat ze je nooit meer voor de Counting Crows programmeren dan hoef ik je nooit meer te zien. Rock Superstar is wel een leuk nummer though!
Waardering: 3 Alledrie voor Rock Superstar!

Counting Crows
Van de Counting Crows heb ik al heel veel gezien, dat is niet verkeerd want de Counting Crows zijn briljant!!! Ik mag dus ook wel wat kritischer zijn in hun beoordeling. Adam Duritz heeft er geen zin in, en dan zijn er ook nog eens technische problemen, hierdoor is het optreden bij voorbaat al verpest. Na een nummertje of 4 toch even de moeite om met het publiek te praten... improvisaties zijn over het algemeen regel bij de crows vandaag zijn ze ver te zoeken.... Vanaf Goodnight LA (dat perfect overloopt in a long december en dat loopt vervolgens perfect over in Big Yellow Taxi) komt het toch nog goed. De afsluitende versie van a murder of one is misschien stiekem wel de beste versie die ik ooit van dat nummer heb gehoord! Ik hoorde dat Duritz al heel lang in Werchter was om andere bands te kijken... logisch op zo'n mooie zondag... volgens mij is een biertje drinken met hem geen straf!
Waardering objectief: 7 Het blijft de beste live-band die er is!
Waardering subjectief: 5,5 Een onvoldoende krijg ik niet over mijn hart maar ze zijn zoveel beter dan ze hebben laten zien!

Coldplay
Het begint al slecht, het is vechten om weg te kunnen bij Counting Crows omdat de fans van Coldplay naar voor willen! Stelletje trieste figuren zaten daartussen zeg... Je kunt mij best terug dat vak induwen maar dan is jou plek alleen maar minder!!! ik wil eruit, sukkelaar!
Het geeft wel aan dat Coldplay een hype is, ze maken ook mooie liedjes maar op het podium vind ik het niet veel. De eerste keer dat ik ze zag was parachutes net uit, toen ben ik vrij snel weggegaan omdat het te saai was.... het was wel mooi maar weer te saai. Het was af te kijken doordat er meer budget was voor licht ed. Dat maakt de presentatie wel ietsje beter... tijdens de tranentrekkers mis ik zowaar mijn vriendinnetje even...
Ze hemelen REM flink op, maar de zanger zelf is nogal arrogant. Hij praat zichzelf neer ten opzichte van Michael Stipe (nou vooruit, dat wil ik dan best terecht vinden). Maar steeds praten over MY new album en MY this en MY that vind ik verkeerd! Je bent onderdeel van een band, ik ken je naam niet eens... terwijl ik best veel van muziek weet en je muziek maakt die ik mooi vind. Ga dan fietsen, je grapjes over Cypress Hill zijn ook niet leuk, terwijl Cypress Hill zo makkelijk is om grapjes over te maken! Andere keer beter!

REM
Aan REM klopt alles! Net zo gaaf als in '99 op Werchter!
Maar wel het einde van een lange dag... net voor het klaar is ga ik terug naar de camping! Dat ligt niet aan REM, maar aan mij.

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 1 juli 2003 @ 19:26:25 #60
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_11493038
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 17:27 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

hehehe, dat waren wij
daar hebben we al een paar jaar een HOOP lol mee idd

met onze zelfgemaakte Eddy Wally t-shirts ook trouwens... soms krijg je echt vage reacties van mensen

Niet gezien, maar we hebben wel al besloten dat we dat volgend jaar ook gaan doen! Heb je al eens gewacht met aan het touwtje trekken tot de bekker in zijn stapel zit... en dat hem er dan uittrekt?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_11493154
Heeft er iemand al video en/of geluidsfragmenten van optredens gevonden?!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  dinsdag 1 juli 2003 @ 21:07:36 #62
56951 Najra
---------------
pi_11495515
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 19:26 schreef XL het volgende:

[..]

Niet gezien, maar we hebben wel al besloten dat we dat volgend jaar ook gaan doen! Heb je al eens gewacht met aan het touwtje trekken tot de bekker in zijn stapel zit... en dat hem er dan uittrekt?

Hm dan gaan er gewonden vallen ben ik bang.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 21:10:31 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_11495578
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 21:07 schreef Najra het volgende:

[..]

Hm dan gaan er gewonden vallen ben ik bang.

Misschien is het niet iedereen opgevallen, maar behalve glasbakken waren er dit keer ook vuilnisbakken! Echt waar!!! Ik heb er in ieder geval 3 gezien, maar daar raapte men dus ook bekertjes uit!
  dinsdag 1 juli 2003 @ 21:12:30 #64
56951 Najra
---------------
pi_11495621
Volgens mij waren die glasbakken bedoeld als vuilnisbak.
Tenminste ik gebruikte ze wel daarvoor.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 21:20:38 #65
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_11495836
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 21:12 schreef Najra het volgende:
Volgens mij waren die glasbakken bedoeld als vuilnisbak.
Tenminste ik gebruikte ze wel daarvoor.
Dit jaar stond er voor het eerst 'restafval' op de glasbakken, voorgaande jaren waren het echt 'glasbakken'. Ze weten op Werchter ook wel dat de controle niet zo heel streng is...
  dinsdag 1 juli 2003 @ 21:29:47 #66
52513 whosvegas
The Trickster
pi_11496090
Wat een cool festival!! Wel erg heet, alle dagen, daardoor smaakte het bier nog lekkerder

Het absolute hoogtepunt van het festival was Radiohead! Dit optreden behoort tot de allerbeste optredens dat ik ooit gezien heb! Jammer dat ze my iron lung, nice dreams, knives out, dollars and cents, pop is dead niet hebben gespeeld, maar je kan niet alle nummers in die paar uur spelen.
Coldplay had ik nog nooit gezien, een geweldig optreden! Ik had ze al eens live op tv gezien, wat ik had verwacht, hebben ze helemaal waargemaakt. Ze hadden veel interactie met het publiek, iets wat Queens of the Stone Age totaal niet hadden, het optreden klonk me bekend ik de oren, namelijk van Pinkpop 2003, volgens mij was het gewoon hetzelfde optreden. Het was een redelijk optreden, maar niet wat ik er van had verwacht.
Metallica was wel steengoed!! Vooral de wat oudere nummers op het eerste nummer (Battery) ging ik helemaal uit m'n dak. Het vuurwerk bij One was gaaf, evenals het nummer zelf.

Are you nuts??
  dinsdag 1 juli 2003 @ 21:36:02 #67
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11496269
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 21:29 schreef whosvegas het volgende:
Het absolute hoogtepunt van het festival was Radiohead! Dit optreden behoort tot de allerbeste optredens dat ik ooit gezien heb! Jammer dat ze my iron lung, nice dreams, knives out, dollars and cents, pop is dead niet hebben gespeeld, maar je kan niet alle nummers in die paar uur spelen.
Nee, ik had ook nog wel gewild dat ze nog iets van 20 nummers hadden gespeeld Packed Like Sardines...had ik ook heel gevonden. Maar ja, je kan niet alles hebben. Het was wel ongeveer het allerbeste optreden wat ik heb gezien.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 22:10:50 #68
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11497344
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 19:32 schreef spacemangraig het volgende:
Nee achteraf gezien had ik gewoon mijn harde schijf flink moeten leeg branden en de stream van Studio Brussel gewoon moeten opnemen! Er is op de p2p's weinig te vinden... jammer... alleen wat stuff van 2002/2001 en vroeger, maar ja in de tussentijd zijn steeds meer mensen zulk soort dingen aant opnemen dus waarom zou dat niet bij Werchter van dit jaar zijn gebeurt. Hoop dat het er allemaal snel opgegooid wordt. En als iemand nog streams (of ook playlists) vind, plaats ze even hier daaaaaannnnnnnnnnn! dank u!!
  dinsdag 1 juli 2003 @ 22:51:34 #69
17309 Stonehead
niet jarig
pi_11498455
Ik heb 894 mb aan Werchter oggs van Studio Brussel opgenomen, en zelfs een 10mbit surfnetverbinding, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om mijn desktopbak tot enorme leech-host te maken...
pi_11498575
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_11498592
Dit was mijn eerste werchter en gelukkig was het mij niet als enige opgevallen, en heb ik het ook als enige het niet afgevraagd; de hoeren. maar na wat navraag doen ze dat dus wel vaak op festivals met als doel om van camping naar camping het terug te ho(e)ren. Wat me opviel was dat het eigenlijjk alleen belgen waren die het zeiden. maar in nederland doen ze dat dus ook.

Mijn hoogtepuntjes:

Radiohead
Helaas stond ik tussen enorm stom volk, en ik had achteraf weg moeten lopen. die gasten bleven maar ouwehoeren echt verschrikkelijk irritant. domme mensen die de muziek niet snappen mogen gewoon niet naar binnen naar mijn mening.

Massive Attack
ik vond het erg goed, misschien niet zo goed als ze kunnen maar ik zat bij een paar nummers echt helemaal in de sfeer, iets wat niet echt vaak is voorgekomen het weekend

Metallica
briljant gespeelde nummers waarbij je je afvraagd of het niet stiekem op band staat omdat het zo strak is. heel veel st. Anger t-shirts voor alle "fans". dat zag er toch ff een partij triest uit zeg... och och.... brengen ze een, naar verhouding, verschrikkelijk boutcd uit, gaat iedereen DAT t-shirt kopen!! en ik weet zeker dat 90% die cd niet eens geluisterd heeft... heel triest... overgang naar from whom the bell tolls naar frantic was wel een beetje genant.. Grootste minpunt van metallica, het is net als een film met hele mooie maar veel te veel special effects. ik wil verhaal in een optreden/film. en ik wil balans. die balans was hier dus niet aanwezig.

qotsa
niet omdat het een goed optreden was, maar om die gasten eens te zien. geluid was bagger, erg jammer. verder vond ik het wel leuk om wat minder makkelijke nummers te horen.

R.E.M.
ben ik de enige die dacht dat micheal stipe een pokke hekel aan coldplay had. ik verstond niet wat hij zei in eerste instantie iets met tanden en chris martin. daarna droeg hij nog een nummer op aan "the great coldplay" dat kan alleen maar sarcastisch zijn. vandaar misschien ook dat ophemelen van coldplay/chris martin over R.E.M. misschien lulde die maar wat, om hun te jennen. misschien hadden ze wel woorden achter de schermen en probeerde mr. martin even R.E.M. express te zuigen.

danko jones
onze eigen hulk hogan met een gitaar. wat een idioot. ik heb me rotgelachen! middelmatige muziek vol overgave gebracht en een heerlijke foute show geven. ik heb echt fun gehad tijdens het optreden

lagere punten

krezip
kinderen, naief, muziek niet heel slecht

anouk
veel me erg mee, had veel slechter verwacht

counting crows
muziek doet me niks, zanger doet er alles aan om cultfiguur te worden, goede band, goed optreden

coldplay
aardig, leuk om bekende deuntjes te horen. vervelend dat R.E.M. gedoe. volgens mij zit er meer achter. chris martin doet hard zijn best om de band uit evenwicht te halen. ik denk dat ze het nog 3 maanden uithouden en dan is het over. die gozer ziet er sympathiek uit, prettige stem. maar volgens mij zit er echt een kutkarakter achter. ik hoop het overigens niet.

de la soul
als je na 1 nummer gaat roepen "all the ladies on the left" wat was dat slecht zeg, gelukkig na een minuut of 10 even de hitjes spelen, dat was al een stuk beter

cypress hill
ik geloof dat alle nummers die ze speelde behalve de laatste uit 1992 komen ofzo. dat zegt veel, heel veel. alleen rock superstar is redelijk recent. dat er zo veel mensen fan van zijn, stond echt met verbazing te kijken. je kan het leuk vinden, maar dat is echt de max hoor. meer humor dan muziek. (rock superstar was trouwens wel leuk)

supergrass
heb ze gezien in HMH, toen ze waren ze bedroevend, nu al stuk beter. heb het gehoord vanuit het gras, paar leuke nummertjes meer niet

stereophonics
middelmaat

cardigans
middelmaat, aantal flink valse noten van de bas

stone sour
wat een slecht geluid, of stond ik verkeerd... geen enkel moment ging het publiek mee, en eigenlijk was iedereen aan het wachten op de voglende band, misschien een paar man op de eerste rij niet. en wat is bother toch een vervelende plaat. ik vond die harde nummers nog wel gaan. maar toen die draak gespeeld werd... argzhzzzzzz

absoluut dieptepunt:
DE BEKERTJES RAPERS!!! soms waren het gewoon dieven man. en als het nou pubertjes van 14 zijn..... nee serieus mensen van 20/28 jaar die de hele tijd bekertjes aan het rapen zijn! GA WERKEN! ze hadden ze gelijk van het festivalterrein af moeten gooien. wat geen muziek luisteren maar bekertjes rapen en ouder dan 20!??! moven!

[Dit bericht is gewijzigd door FokTijn op 02-07-2003 08:49]

Tool........ en een hele tijd niets
  dinsdag 1 juli 2003 @ 23:05:18 #72
21653 b_buster
ohw, in die zin
pi_11498793
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 19:32 schreef spacemangraig het volgende:
Ik heb samen met een kameraad een aantal opnamen op minidisk gemaakt:

Radiohead
Coldplay
Metallica
R.E.M.
Queens of the stone age
Ozark Henry

Niet allemaal even goed (Veel geluid van het publiek in de Metallica opname bv.), maar Radiohead is sowieso wel vet gelukt..

Misschien dat je mij wel gezien hebt, ik had een takje van een boom achter in m'n staart geknupt met daar bovenin een mic.

O ja, wij kwamen woensdagnacht, na het een aantal keer in de auto aangehoord te hebben (ook) met dat hoeren aanzetten. Een liedje van "Schuur & Cement". Gaat op de melodie van Wild Thing: Hoeruh! (ta da da da da), doe vieze hoeruh! (ta da da da da), doe moakst mie helmoal gek! (ta da da da da), Hoeruh! enz....

[Dit bericht is gewijzigd door b_buster op 01-07-2003 23:11]

pi_11498837
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 22:55 schreef sweek het volgende:
Vooral het eerste linkje is leuk... setlists en reviews van de optredens. .
Erg fijne link inderdaad! Hier ben ik nog wel even mee zoet vanavond!
pi_11499129
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 23:05 schreef b_buster het volgende:

[..]

Ik heb samen met een kameraad een aantal opnamen op minidisk gemaakt:

Radiohead
Coldplay
Metallica
R.E.M.
Queens of the stone age
Ozark Henry

Niet allemaal even goed (Veel geluid van het publiek in de Metallica opname bv.), maar Radiohead is sowieso wel vet gelukt..

Misschien dat je mij wel gezien hebt, ik had een takje van een boom achter in m'n staart geknupt met daar bovenin een mic.

O ja, wij kwamen woensdagnacht, na het een aantal keer in de auto aangehoord te hebben (ook) met dat hoeren aanzetten. Een liedje van "Schuur & Cement". Gaat op de melodie van Wild Thing: Hoeruh! (ta da da da da), doe vieze hoeruh! (ta da da da da), doe moakst mie helmoal gek! (ta da da da da), Hoeruh! enz....

Geweldig!! ik ga het gelijk aan mijn festivalgenoten vertellen... lopen al een paar dagen op alles HOERUH te zeggen
  dinsdag 1 juli 2003 @ 23:19:23 #75
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11499197
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 22:51 schreef Stonehead het volgende:
Ik heb 894 mb aan Werchter oggs van Studio Brussel opgenomen, en zelfs een 10mbit surfnetverbinding, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om mijn desktopbak tot enorme leech-host te maken...
Dat begrijp ik... hmm... zijn het losse stukken of iets? Probeer ze eens in je gedeelde mappie te zetten van Aazak (maar dan anders, weet niet of de modjes gaan klagen dus doe het in "geheimtaal" ) .Wil wel errug graag hebben, tering wat baal ik dat ik er niet aan heb gedacht de zooi op te nemen toen ik weg was
  dinsdag 1 juli 2003 @ 23:22:07 #76
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11499281
En wie waren die menskes die het "Carnaval Festival" (uit de Efteling dus) inzette donderdagnacht vlak na de uitgang??

was wel grappig

pi_11499386
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 23:22 schreef Stefkuh het volgende:
En wie waren die menskes die het "Carnaval Festival" (uit de Efteling dus) inzette donderdagnacht vlak na de uitgang??

was wel grappig

carnaval festival roeleert grote tijd

ik had wel idioten die tot 7 uur door bleven gaan.. echt gesloopt na 3 dagen. ik denk dat ik ongeveer 6 uur slaap heb gehad alle dagen, en ik heb ook bijna alles gezien. ik kon bij REM bijna niet meer op mijn poten staan. gelukkig in 1 uur en 40 minuten naar huis gereden. das dan wel weer beter.

owja welke idioot gaat anderhalf uur in de rij staan voor een douche?!?!?
en vooral omdat je in een paar uur net zo stinkt als daarvoor!?

pi_11499529
Ik heb trouwens altijd "geleerd" dat "Hoeren!" iets is wat op Pukkelpop is ontstaan, een jaar of 4 geleden...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_11499576
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 23:31 schreef sweek het volgende:
Ik heb trouwens altijd "geleerd" dat "Hoeren!" iets is wat op Pukkelpop is ontstaan, een jaar of 4 geleden...
verklaar je nader, wel met het idee om het van camping naar camping te laten gaan??

onder krezip trouwens klonk het nogal vaak hoeren om me heen erg grappig. toen ging ze lullen over een dildo van vorig jaar en ja hoor:
hoeruh!

dinsdag 1 juli 2003 @ 23:34:13 #80
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11499591
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 23:26 schreef FokTijn het volgende:

[..]

carnaval festival roeleert grote tijd

ik had wel idioten die tot 7 uur door bleven gaan.. echt gesloopt na 3 dagen. ik denk dat ik ongeveer 6 uur slaap heb gehad alle dagen, en ik heb ook bijna alles gezien. ik kon bij REM bijna niet meer op mijn poten staan. gelukkig in 1 uur en 40 minuten naar huis gereden. das dan wel weer beter.

owja welke idioot gaat anderhalf uur in de rij staan voor een douche?!?!?
en vooral omdat je in een paar uur net zo stinkt als daarvoor!?

hmmm ik heb echt veel meer geslapen dan ik had verwacht:

do/vr: 03.00-11.00
vr/za: 02.00-10.00
za/zo: 02.00-10.00

24 uur dus

pi_11499687
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 23:34 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

24 uur dus

welke camping? ik zat op a3 en achter ons waren alle busjes en auto's. en die stonden dus lekker te blazen snachts.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 23:56:12 #82
17309 Stonehead
niet jarig
pi_11500047
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 23:19 schreef Stefkuh het volgende:

Dat begrijp ik... hmm... zijn het losse stukken?

Zie het vorige topic; Studio Brussel heeft overdag allerlei losse livesongs uitgezonden, en 's nachts complete fragmenten van de rest. Ik heb met name op de zaterdag en zondag zitten opnemen (in .ogg). Bjork, Royksopp, REM, Massive Attack, Metallica, Xzibit mochten niet uitgezonden worden, van Radiohead alleen de eerste drie nummers (en die waren nou net niet zo bijzonder...)
Ik heb het integrale Coldplay-optreden (inclusief The World's Turned Upside Down), sessies van Das Pop en Tom McRae, interviews met Royksopp en Zuco 103.
De nachtelijke oggs bevatten grote stukken Datsuns, Queens of the Stone Age, Calexico, Dave Gahan, Arno, 2 Many Dj's, De La Soul, Das Pop, Audio Bullys (inclusief nieuwe track For Your Love), The Streets en Moloko (helaas zonder Forever More, verreweg de beste song, die overdag werd uitgezonden en die ik gemist heb).
Van de meeste andere bands heb ik alleen telkens 'n paar losse tracks.

Ik zal morgen Soulseek wel es aanzetten. Eerst slaap.

pi_11501001
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 22:56 schreef FokTijn het volgende:
Mijn hoogtepuntjes:

Radiohead
Helaas stond ik tussen enorm stom volk, en ik had achteraf weg moeten lopen. die gasten bleven maar ouwehoeren echt verschrikkelijk irritant. domme mensen die de muziek niet snappen mogen gewoon niet naar binnen naar mijn mening.

Massive Attack
ik vond het erg goed, misschien niet zo goed als ze kunnen maar ik zat bij een paar nummers echt helemaal in de sfeer, iets wat niet echt vaak is voorgekomen het weekend

Metallica
briljant gespeelde nummers waarbij je je afvraagd of het niet stiekem op band staat omdat het zo strak is. heel veel st. Anger t-shirts voor alle "fans". dat zag er toch ff een partij triest uit zeg... och och.... brengen ze een, naar verhouding, verschrikkelijk boutcd uit, gaat iedereen DAT t-shirt kopen!! en ik weet zeker dat 90% die cd niet eens geluisterd heeft... heel triest... overgang naar from whom the bell tolls naar frantic was wel een beetje genant.. Grootste minpunt van metallica, het is net als een film met hele mooie maar veel te veel special effects. ik wil verhaal in een optreden/film. en ik wil balans. die balans was hier dus niet aanwezig.

qotsa
niet omdat het een goed optreden was, maar om die gasten eens te zien. geluid was bagger, erg jammer. verder vond ik het wel leuk om wat minder makkelijke nummers te horen.

R.E.M.
ben ik de enige die dacht dat micheal stipe een pokke hekel aan coldplay had. ik verstond niet wat hij zei in eerste instantie iets met tanden en chris martin. daarna droeg hij nog een nummer op aan "the great coldplay" dat kan alleen maar sarcastisch zijn. vandaar misschien ook dat ophemelen van coldplay/chris martin over R.E.M. misschien lulde die maar wat, om hun te jennen. misschien hadden ze wel woorden achter de schermen en probeerde mr. martin even R.E.M. express te zuigen.

danko jones
onze eigen hulk hogan met een gitaar. wat een idioot. ik heb me rotgelachen! middelmatige muziek vol overgave gebracht en een heerlijke foute show geven. ik heb echt fun gehad tijdens het optreden

krezip
kinderen, naief, muziek niet heel slecht

anouk
veel me erg mee, had veel slechter verwacht

counting crows
muziek doet me niks, zanger doet er alles aan om cultfiguur te worden, goede band, goed optreden

coldplay
aardig, leuk om bekende deuntjes te horen. vervelend dat R.E.M. gedoe. volgens mij zit er meer achter. chris martin doet hard zijn best om de band uit evenwicht te halen. ik denk dat ze het nog 3 maanden uithouden en dan is het over. die gozer ziet er sympathiek uit, prettige stem. maar volgens mij zit er echt een kutkarakter achter. ik hoop het overigens niet.

de la soul
als je na 1 nummer gaat roepen "all the ladies on the left" wat was dat slecht zeg, gelukkig na een minuut of 10 even de hitjes spelen, dat was al een stuk beter

cypress hill
ik geloof dat alle nummers die ze speelde behalve de laatste uit 1992 komen ofzo. dat zegt veel, heel veel. alleen rock superstar is redelijk recent. dat er zo veel mensen fan van zijn, stond echt met verbazing te kijken. je kan het leuk vinden, maar dat is echt de max hoor. meer humor dan muziek. (rock superstar was trouwens wel leuk)

supergrass
heb ze gezien in HMH, toen ze waren ze bedroevend, nu al stuk beter. heb het gehoord vanuit het gras, paar leuke nummertjes meer niet

stereophonics
middelmaat

cardigans
middelmaat, aantal flink valse noten van de bas

stone sour
wat een slecht geluid, of stond ik verkeerd... geen enkel moment ging het publiek mee, en eigenlijk was iedereen aan het wachten op de voglende band, misschien een paar man op de eerste rij niet. en wat is bother toch een vervelende plaat. ik vond die harde nummers nog wel gaan. maar toen die draak gespeeld werd... argzhzzzzzz

absoluut dieptepunt:
DE BEKERTJES RAPERS!!! soms waren het gewoon dieven man. en als het nou pubertjes van 14 zijn..... nee serieus mensen van 20/28 jaar die de hele tijd bekertjes aan het rapen zijn! GA WERKEN! ze hadden ze gelijk van het festivalterrein af moeten gooien. wat geen muziek luisteren maar bekertjes rapen en ouder dan 20!??! moven!

wat een onzin, hoogtepunten en vervolgens zit je te zeiken?
  woensdag 2 juli 2003 @ 01:01:27 #84
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11501255
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 23:39 schreef FokTijn het volgende:

[..]

welke camping? ik zat op a3 en achter ons waren alle busjes en auto's. en die stonden dus lekker te blazen snachts.

C11 (foto nu in mijn fotoboekie )
  woensdag 2 juli 2003 @ 01:25:58 #85
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_11501592
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 23:34 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

24 uur dus

sterk
van mij is het ierts van elke nacht een viertal uurtjes

ik vind die bekertjesrapers ook zo marginaal. ben van plan van volgende keer een pâar bekertje onder te plassen. of de truuk met het touwtje is ook wel de max.

en ik denk dat we het er allemaal mogen over eens zijn dat radiohead het allerbeste was

woensdag 2 juli 2003 @ 01:58:27 #86
56951 Najra
---------------
pi_11501970
Oh ik vond die bekertjes een goede manier om jonge meisjes te lokken. Mwuhehehe
pi_11502931
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 00:48 schreef metalbazzz het volgende:

[..]

wat een onzin, hoogtepunten en vervolgens zit je te zeiken?

ik was bezig met hoogtepunten en ik dacht laat ik maar gewoon verder gaan. als ik mag tenminste, ik zal gelijk mijn berichtje aanpassen en dan kan jij met een gerust hart slapen.

sorry....

pi_11503198
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 23:56 schreef Stonehead het volgende:

Ik zal morgen Soulseek wel es aanzetten. Eerst slaap.

Goeiemorgen
pi_11503607
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 19:26 schreef XL het volgende:

[..]

ja dat laat het touwtje los
overigens waren het een aantal van die halftransparante cocacola hangertjes aan elkaar geknoopt.... wel netjes verstoppen onder was los gras en ander afval....
pi_11508688
Die grappen met die bekerhalers waren er trouwens vorig jaar ook al, hoor
  woensdag 2 juli 2003 @ 13:35:20 #91
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_11508730
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 13:34 schreef Stonehead het volgende:
Die grappen met die bekerhalers waren er trouwens vorig jaar ook al, hoor
misschien moeten we een wedstrijd doen om volgend jaar de leukste bekergrap uit te halen
  woensdag 2 juli 2003 @ 13:36:15 #92
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_11508753
ben ff vergeten wie er over schreef net, maar REM zat juist Coldplay niet af te kraken, maar gaf ze alle lof (ik kon het wel goed verstaan) :)En die Martinfiguur van Coldplay had in hun eigen set ergens gezegd: "This song may not be man on the moon, but please sing along anyway" toen hij weer een volgend nummer aankondigde. Volgens mij is er wel gewoon wederzijds respect/vriendschap.
Aldus.

Wat betreft dat 'hoeren' gedoe, een paar Belgische vrienden hebben me dat uitgelegd: ook in Belgische voetbalstadions werd 'Joden' geroepen. Dat werd verboden en door het publiek veranderd naar 'hoeren'. Die 'grap' (belgenhumor I guess) is 'nationwide' overgenomen als het ware, en circuleert inderdaad al enige jaren op met name festivals.

Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  woensdag 2 juli 2003 @ 17:54:15 #93
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11515776
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 13:36 schreef darktower het volgende:
ben ff vergeten wie er over schreef net, maar REM zat juist Coldplay niet af te kraken, maar gaf ze alle lof (ik kon het wel goed verstaan) :)En die Martinfiguur van Coldplay had in hun eigen set ergens gezegd: "This song may not be man on the moon, but please sing along anyway" toen hij weer een volgend nummer aankondigde. Volgens mij is er wel gewoon wederzijds respect/vriendschap.
Aldus.
Jep Colplay had het alleen maar over R.E.M. en later had ook die wederzijds positieve opmerkingen.
pi_11523309
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 17:54 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Jep Colplay had het alleen maar over R.E.M. en later had ook die wederzijds positieve opmerkingen.

maar ik vond het zo sarcastisch hoe micheal stipe "this song is for the great coldplay" zei. ik hoorde daar eerder irritatie dan respect in. verder begon hij verder over hun eerste werchter. en toen zei hij iets in de trand van "you see" ertussen door. zo van harstikke leuk hoor, maar wij staan hier al sinds 1985 dus rustig aan mannekes. misschien heb ik het helemaal verkeerd geinterpreteerd.
  woensdag 2 juli 2003 @ 23:32:03 #95
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_11524451
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 22:56 schreef FokTijn het volgende:

[..]

maar ik vond het zo sarcastisch hoe micheal stipe "this song is for the great coldplay" zei. ik hoorde daar eerder irritatie dan respect in. verder begon hij verder over hun eerste werchter. en toen zei hij iets in de trand van "you see" ertussen door. zo van harstikke leuk hoor, maar wij staan hier al sinds 1985 dus rustig aan mannekes. misschien heb ik het helemaal verkeerd geinterpreteerd.

De arrogantie van die coldplay zanger stak mij ook tegen het hart.
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 19:05 schreef XL het volgende:
Coldplay
Het begint al slecht, het is vechten om weg te kunnen bij Counting Crows omdat de fans van Coldplay naar voor willen! Stelletje trieste figuren zaten daartussen zeg... Je kunt mij best terug dat vak induwen maar dan is jou plek alleen maar minder!!! ik wil eruit, sukkelaar!
Het geeft wel aan dat Coldplay een hype is, ze maken ook mooie liedjes maar op het podium vind ik het niet veel. De eerste keer dat ik ze zag was parachutes net uit, toen ben ik vrij snel weggegaan omdat het te saai was.... het was wel mooi maar weer te saai. Het was af te kijken doordat er meer budget was voor licht ed. Dat maakt de presentatie wel ietsje beter... tijdens de tranentrekkers mis ik zowaar mijn vriendinnetje even...
Ze hemelen REM flink op, maar de zanger zelf is nogal arrogant. Hij praat zichzelf neer ten opzichte van Michael Stipe (nou vooruit, dat wil ik dan best terecht vinden). Maar steeds praten over MY new album en MY this en MY that vind ik verkeerd! Je bent onderdeel van een band, ik ken je naam niet eens... terwijl ik best veel van muziek weet en je muziek maakt die ik mooi vind. Ga dan fietsen, je grapjes over Cypress Hill zijn ook niet leuk, terwijl Cypress Hill zo makkelijk is om grapjes over te maken! Andere keer beter!
  woensdag 2 juli 2003 @ 23:45:34 #96
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11524961
Hmm zo heb ik het niet opgevat, maar vond het wel lomp dattie maar over REM bleef praten. Verder vond ik het Cypress Hill grapje wel erg grappig moet ik zeggen
  donderdag 3 juli 2003 @ 00:49:28 #97
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_11526567
Ik heb het Cypress Hill grapje duidelijk gemist, was ook niet al te nuchter tijdens het concert

Kan iemand em hier even navertellen?

Ik vond trouwens het hele festival zeer geslaagd, heb op het moment niet zoveel zin om een complete review te tikken. Maar ik heb me iig vermaakt, er heerste een fantastische sfeer, Hoeruh! was er ook op A6... en daar was het lekker rustig Alleen een t*eringeind naar de bus maandag

-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
  donderdag 3 juli 2003 @ 10:40:34 #98
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_11530103
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 22:56 schreef FokTijn het volgende:

[..]

dat heb je echt helemaal verkeerd geinterpreteerd... of misschien zelfs verkeerd verstaan. Als Michael geirriteerd klinkt, klinkt ie heel anders hoor
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  donderdag 3 juli 2003 @ 10:45:42 #99
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_11530207
Ik zat gelukkig toch in de tent tijdens coldplay
pi_11530220
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 13:35 schreef placebeau het volgende:

[..]

misschien moeten we een wedstrijd doen om volgend jaar de leukste bekergrap uit te halen

ik heb van 1 zo'n raper 20 bekertjes gekocht voor 1 drankbon.
die bekers heb ik daarna op de grond gegooit, en hab ze allemaal kapot gestampt.Vraagt die...wat doe je nou, ik zo van ik heb ze toch gekocht, het zijn toch mijn bekertjes nu, dus ik mag er mee doen wat ik wil.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  donderdag 3 juli 2003 @ 10:51:00 #101
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_11530297
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:46 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

ik heb van 1 zo'n raper 20 bekertjes gekocht voor 1 drankbon.
die bekers heb ik daarna op de grond gegooit, en hab ze allemaal kapot gestampt.Vraagt die...wat doe je nou, ik zo van ik heb ze toch gekocht, het zijn toch mijn bekertjes nu, dus ik mag er mee doen wat ik wil.

(ook al op onzin rondgehangen?)
  donderdag 3 juli 2003 @ 17:33:52 #102
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11539491
Mwaoh, ik snap niet wat er zo tegen het beker rapen is...Okee, als je er express op zoek gaat en er een hele tijd mee bezig bent. Maar als je er een paar ziet liggen en die in je tas doet en er opeens achter komt dat je er twintig hebt, dan is dat mooi meegenomen. Vooral als pakken jus d'orange 5 mottafokkin euro kosten.
pi_11546969
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 17:33 schreef Scylla het volgende:
Mwaoh, ik snap niet wat er zo tegen het beker rapen is...Okee, als je er express op zoek gaat en er een hele tijd mee bezig bent. Maar als je er een paar ziet liggen en die in je tas doet en er opeens achter komt dat je er twintig hebt, dan is dat mooi meegenomen. Vooral als pakken jus d'orange 5 mottafokkin euro kosten.
[offtopic]hoe kom je aan die naam Scylla??[/offtopic]
[ontopic]weet je hoeveel er waren die de hele dag aan het rapen waren.[/ontopic]
  donderdag 3 juli 2003 @ 23:32:23 #104
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11547754
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 23:07 schreef FokTijn het volgende:

[..]

[offtopic]hoe kom je aan die naam Scylla??[/offtopic]
[ontopic]weet je hoeveel er waren die de hele dag aan het rapen waren.[/ontopic]

Is Scylla niet de code naam van een criminele organisatie uit de Vara serie Unit13?

Ennuh ik snap wel wat Scylla bedoelt, tuurlijk is het een goeie manier van opruimen (onder het motto alle beetjes helpen) maar die mensen die 4 dagen bekertjes hebben lopen zoeken ... DIE snap ik toch niet helemaal

donderdag 3 juli 2003 @ 23:34:47 #105
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_11547816
Ik vond trouwens dat ze nog redelijke prijzen voerden. Een biertje/drankje kostte omgerekend 1,66 euro. Nou, alsik dat naast prijzen van andere evenementen zet, op FoR was een biertje al 1,85. Op Wacken vorig jaar in Duitsland vroegen ze trouwens 3 (!) euro voor een biertje. Ok, die bekers zijn iets forser maar voor het euro-tijdperk was datzelfe glas nog 3 DM. Dan is Werchter nog bescheiden gebleven. Snap het ook wel want hun overhead is veel en veel lager dan andere festivals. Geen stromend water bij de douches, een heel klein aantal douches en wasvoorzieningen, weinig ornamenten op het terrein, etc. Veel minder gelikt als laten we zeggen Lowlands. Dan geef ik toch de voorkeur aan minder gelikt, want een festival als Lowlands schiet zijn doel voorbij. We komen toch voor de muziek en de drank en de gezelligheid, en niet voor de luxe?
  donderdag 3 juli 2003 @ 23:41:18 #106
56951 Najra
---------------
pi_11548014
Lowlands luxe???

Neem me niet kwalijk maar op het sanitair na vind ik Werchter toch een stuk netter festival dan die uitzuigerij van een Lowlands.

donderdag 3 juli 2003 @ 23:45:30 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_11548160
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 23:41 schreef Najra het volgende:
Lowlands luxe???

Neem me niet kwalijk maar op het sanitair na vind ik Werchter toch een stuk netter festival dan die uitzuigerij van een Lowlands.

Dat is mijn punt, het zijn uitzuigers omdat ze daarmee al die (m.i. overbodige) voorzieningen moeten financieren. Je kunt best zonder, kijk maar naar Werchter!
  vrijdag 4 juli 2003 @ 01:10:47 #108
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_11550087
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 23:31 schreef sweek het volgende:
We riepen het op werchter '99. Geen idee of dat toen overgenomen is. 'Je moeder' terug roepen is trouwens wel effectief. Zijn ze meteen stil.

Oh en hoogtepunten: Danko Jones, REM (maar voornamelijk omdat de 10 drankbonnen per persoon op moesten), Qotsa. Coldplay en The Datsuns waren ook wel leuk. Verder veel dingen gezien die niet speciaal waren, maar waarbij je lekker kon hangen.

Hmm en ruzie gehad met Belgen die op de camping de stereo om 3 uur vol open zetten. Gedreigd 'm te slopen en toen deden ze 'm uit. Maar wel nog een half uur lang gemiep gehoord dat Ollanders stom waren en de cultuur niet begrepen en op moesten rotten . Totdat een Belg z'n tent uitkwam en zei dat ie d'r ook last van had...

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  vrijdag 4 juli 2003 @ 13:55:08 #109
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_11560043
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 01:10 schreef ullie het volgende:

[..]

We riepen het op werchter '99. Geen idee of dat toen overgenomen is. 'Je moeder' terug roepen is trouwens wel effectief. Zijn ze meteen stil.

Oh en hoogtepunten: Danko Jones, REM (maar voornamelijk omdat de 10 drankbonnen per persoon op moesten), Qotsa. Coldplay en The Datsuns waren ook wel leuk. Verder veel dingen gezien die niet speciaal waren, maar waarbij je lekker kon hangen.

Hmm en ruzie gehad met Belgen die op de camping de stereo om 3 uur vol open zetten. Gedreigd 'm te slopen en toen deden ze 'm uit. Maar wel nog een half uur lang gemiep gehoord dat Ollanders stom waren en de cultuur niet begrepen en op moesten rotten . Totdat een Belg z'n tent uitkwam en zei dat ie d'r ook last van had...

Dan was jij mogelijk een van mijn buren....
Maar soortgelijke voorvallen heb je waarschijnlijk op alle campings.
  vrijdag 4 juli 2003 @ 13:57:49 #110
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_11560139
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:55 schreef XL het volgende:

[..]

Dan was jij mogelijk een van mijn buren....
Maar soortgelijke voorvallen heb je waarschijnlijk op alle campings.

't Was op A3 in de buurt van een legertent vol Friezen.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  vrijdag 4 juli 2003 @ 14:19:07 #111
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_11560767
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:57 schreef ullie het volgende:

[..]

Inderdaad op alle campings dan.
Bij ons, A1, kwam de muziek uit een legertent vol belgen.
'toffe gasten' waren dat.... onze camping bestond wel redelijk uit nachtbrakers. We hadden ook een coole vuurspuwer naast ons. Zoiets moet je eens op pinkpop proberen, dan staan er meteen 4 mannetjes met een poederblusser in je gezicht te spuiten...
  vrijdag 4 juli 2003 @ 14:26:27 #112
13977 Stokvis
Stik erin!
pi_11560963
Zijn er van meer mensen van die 'mooie' foto's gemaakt met een dame van Stella Artois?

flink dronken en verbrand

It's been a long time, I shouldn't have left you
Without a strong rhyme to step to.
  vrijdag 4 juli 2003 @ 18:29:43 #113
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_11566331
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 14:19 schreef XL het volgende:

[..]

Inderdaad op alle campings dan.
Bij ons, A1, kwam de muziek uit een legertent vol belgen.
'toffe gasten' waren dat.... onze camping bestond wel redelijk uit nachtbrakers. We hadden ook een coole vuurspuwer naast ons. Zoiets moet je eens op pinkpop proberen, dan staan er meteen 4 mannetjes met een poederblusser in je gezicht te spuiten...

A1 was de max
wij zaten daar ook, heb je ook de fuif meegemaakt de zondagavond?
was echt de max, wij hadden nog een viertal vaatjes wijn mee die op moesten . Helaas vond de security het nodig de fuif stil te leggen, dus hebben we maar wat op de camion jembe gespeeld.
  vrijdag 4 juli 2003 @ 18:50:54 #114
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_11566647
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 18:29 schreef placebeau het volgende:

[..]

A1 was de max
wij zaten daar ook, heb je ook de fuif meegemaakt de zondagavond?
was echt de max, wij hadden nog een viertal vaatjes wijn mee die op moesten . Helaas vond de security het nodig de fuif stil te leggen, dus hebben we maar wat op de camion jembe gespeeld.

Zondagavond tot 5 uur feest gevierd vervolgens tenten opgeruimd en half uur later zijn we naar huis gereden! Heerlijk rustig op de weg... volgend jaar volgens dezelfde methode midden in de nacht vertrekken en midden in de nacht weer weg. Heerlijk rustig op de weg.... waar iedereen om 9:00 stond aan te sluiten om de autosnelweg op te mogen... was ik hem om 5:30 's ochtends in de verlaten polders rond Werchter aan het zoeken..... ik was al een dik kwartier aan het rijden, kom je gewoon nog campings tegen (c10 ofzo).
pi_11656968
... en niet te vergeten de "gelukkige maandag"...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  zaterdag 12 juli 2003 @ 17:54:35 #116
21653 b_buster
ohw, in die zin
pi_11729395
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 00:49 schreef Gwunnik het volgende:
Ik heb het Cypress Hill grapje duidelijk gemist, was ook niet al te nuchter tijdens het concert

Kan iemand em hier even navertellen?

Jahoor: http://www.joostvenema.nl/coldplaystukje.mp3
  zaterdag 12 juli 2003 @ 21:45:28 #117
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11733528
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:54 schreef b_buster het volgende:

[..]

Jahoor: http://www.joostvenema.nl/coldplaystukje.mp3

Had toevallig vanmorgen "Amsterdam" te pakken, wist niet meer dat hij het Cypress Hill aan't begin van dit nummer deed, vond het wel grappig

ps: iemand zijn bandje nog om? ikkuh wel

pi_11733997
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 21:45 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Had toevallig vanmorgen "Amsterdam" te pakken, wist niet meer dat hij het Cypress Hill aan't begin van dit nummer deed, vond het wel grappig

ps: iemand zijn bandje nog om? ikkuh wel

gadverdamme! Ik heb 'm nog een week omgehouden, maar toen vond ik het wel weer genoeg. Volgend jaar gaat ie weer om
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 13 juli 2003 @ 00:12:51 #119
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11736442
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 22:14 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

gadverdamme! Ik heb 'm nog een week omgehouden, maar toen vond ik het wel weer genoeg. Volgend jaar gaat ie weer om

haha kga het geen jaar volhouden maar vond het wel lachuh en als je ziet dat sommige verschillende jaargangen omhebben, vallen die paar weken nog wel mee
  zondag 13 juli 2003 @ 00:18:28 #120
56951 Najra
---------------
pi_11736568
Ja bleh van die lui die meerdere van die bandjes om hebben.

"Kijk deze is vier jaar oud. Dit bandje heeft dus vier jaar op dixies schijten doorstaan."

*ril*

maandag 21 juli 2003 @ 11:58:02 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_11907614
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 00:40 schreef beerke het volgende:
... en niet te vergeten de "gelukkige maandag"...
Bikkel
jij hier
pi_12022838
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:57 schreef ullie het volgende:

[..]

He daar stond ik ongeveer naast; legertent hield een soort 90's dixo op...vrijdag of zaterdag (vergeten) nirvana, pearl jam...memorieeeees....

Toppers verder; REM, Underworld, Moloko en Massive Attack

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')