abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11460640
Vervolg van [centraal topic] Israël/Palestina discussie, # 30

Spelregels ongewijzigd: blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.
* Probeer oplossingsgericht te denken en te discussiëren.

quote:
Doden door gasexplosie in Tel Aviv
TEL AVIV - In de Israëlische stad Tel Aviv zijn maandag zeker vijf mensen om het leven gekomen als gevolg van een gasexplosie. Een van de slachtoffers is een vijfjarig meisje. Ook een hoogzwangere vrouw en een bejaarde vrouw kwamen om toen een gasballon waarop een fornuis stond aangesloten maandagochtend ontplofte.

Zeker drie mensen worden nog vermist, zo meldde de website van de Israëlische krant Haaretz. Het twee verdiepingen hoge gebouw in de wijk Hatikva stortte als gevolg van de explosie geheel in. In de flat woonden veel buitenlandse werknemers.

Sabotage, dus aanslag misschien??
  maandag 30 juni 2003 @ 12:06:18 #2
16036 nlg
Can you define irony?
pi_11460712
Tja, klinkt meer als een ongeluk....
  maandag 30 juni 2003 @ 12:16:48 #3
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11460913
quote:
Op maandag 30 juni 2003 12:01 schreef schatje het volgende:

[..]

Nou dat lijkt me een beetje overdreven ( dit kan ook in Den Haag gebeuren zeg maar). Uitsluiten kan ik het niet, sabotage komt ook niet altijd aan het licht, maar ik vind het een beetje snel gedacht ...

- edit - een bijwoord weggehaald, je kunt ook overdrijven natuurlijk met je uitdrukkingen

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Moderator maandag 30 juni 2003 @ 12:31:42 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11461181
quote:
Vervolg van [centraal topic] Israël/Palestina discussie, # 30

Spelregels ongewijzigd: blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.
* Probeer oplossingsgericht te denken en te discussiëren.

[..]

of een ongeluk, lijkt me erg voorbarig om nu al van een aanslag te spreken, er ontploffen wel vaker gasdingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 30 juni 2003 @ 13:18:37 #5
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11462106
Over Palestijns bestand werd tien maanden onderhandeld 30-06-2003

Het keerpunt kwam met een telefoontje, om 02.00 uur 's morgens, naar een hotelkamer in de Syrische hoofdstad Damascus. Blijf nog een dag, vroeg Hamas-leider Khaled Mashal aan de onderhandelaars die hem nachtenlang en onder een uitgebreide vismaaltijd tevergeefs hadden proberen over te halen de aanslagen op Israëliërs te staken.

De onderhandelaars van Yasser Arafats Fatah, de grote rivaal van Hamas, bleven en kregen te horen dat de islamitische strijdgroepen na tien maanden van uitputtende en herhaaldelijk afgebroken onderhandelingen eindelijk klaar waren om een besluit te nemen.

Zes dagen later, op 25 juni, stelde Mashal een voorstel op voor een bestand van drie maanden en stuurde dat aan zijn onderhandelingspartner Marwan Barghouti van Fatah. Barghouti, een leider van de Palestijnse opstand die in Israël gevangen zit, had de onderhandelingen grotendeels geleid vanuit de zwaarbewaakte vleugel van de Israëlische Ramle-gevangenis. Hij deed dat via boodschappen die zijn advocaat Khader Shkirat op kreukelige blocnotevellen neerkrabbelde. Shkirat reisde maandenlang op en neer tussen Israël en het huis van Mashal in Damascus.

De Egyptische inlichtingendienst was ook bij de onderhandelingen betrokken, terwijl de Palestijnse premier Mahmoud Abbas aparte - en uiteindelijk onvruchtbare - onderhandelingen voerde met Hamas-leiders in Gaza.

Door de 33 maanden oude intifada zondag op te schorten - en mogelijk te beëindigen - lijken de Palestijnen weer het pad te zijn ingeslagen naar een eigen staat, zoals die in de routekaart voor vrede in 2005 wordt voorzien. Israël denkt dat de moslimgroepen de boel belazeren. Maar Palestijnse onderhandelaars achten het mogelijk dat Hamas en de Islamitische Jihad de bakens willen verzetten, van strijd naar overleving.

De ommekeer bij Hamas tekent zich af in de briefwisseling tussen Barghouti en Mashal - beiden veertigers, beiden opkomende sterren in hun beweging, maar met tegengestelde opvattingen. Barghouti erkent Israël, Mashal niet. Hamas heeft zijn doel om de joodse staat te vernietigen nooit opgegeven, terwijl Fatah zich erop richt de Israëliërs met geweld van de Westoever en uit Gaza te verwijderen.

In een boodschap van medio juni brengt Barghouti Mashal onder ogen dat de gebeurtenissen sinds 11 september, met name de oorlogen in Afghanistan en Irak, landen en bewegingen hebben verwoest, met de achterliggende boodschap dat de militante moslims een zelfde lot beschoren kan zijn. Hij onderstreept ook dat de Palestijnen niet verantwoordelijk moeten worden gesteld voor het mislukken van de routekaart. We moeten gezamenlijk snelle actie ondernemen, zegt Barghouti, die in Israël terechtstaat voor zijn veronderstelde rol bij de dood van 26 Israëliërs, tegen Mashal, hoofd van het politbureau van Hamas en een van de machtigste mannen in de organisatie. Mashal geeft toe dat Hamas, na zorgvuldige analyse van de huidige situatie en de gevaarlijke gevolgen voor het Palestijnse volk een wapenstilstand moet overwegen, zo blijkt uit de aantekeningen van Shkirat.

De stroom boodschappen - Barghouti dicteert de zijne vanachter een schot in de bezoekersruimte van de gevangenis - werd vorige week afgesloten met een beslissende, vier dagen durende onderhandelingsronde in Damascus.

De stemming was hartelijk, vaak opgewekt, zegt Ahmed Ghneim, een van de gezanten van Fatah naast Shkirat en de Palestijnse parlementariër Kadoura Fares. Toen het trio op 16 juni van de Westoever in Damascus aankwam werd het ten huize van een andere Hamas-leider, Moussa Abu Marzouk, op gegrilde vis en salades getrakteerd. Maar op de derde dag, zegt Ghneim, begonnen we het gevoel te krijgen dat de broeders niet klaar waren. Mashal, die ook wel Abu Walid wordt genoemd, begon de zitting met een monoloog over het belang van het verzet en zei dat Hamas het voorstel van Fatah bestudeerde. Toen verloor Ghneim zijn geduld. Ik zei tegen hem 'Mijn broeder Abu Walid, je hebt tegen de Egyptenaren gezegd dat je gaat studeren, je hebt tegen ons gezegd dat je gaat studeren. Wat wil je, een doctorsgraad?' Daarop was de bebaarde Mashal in lachen uitgebarsten.

Ghneim zegt dat de gezanten van Fatah daarna hun misschien wel sterkste argument naar voren brachten: Als Hamas niet nu, vanuit een betrekkelijk sterke positie, een staakt-het-vuren accepteerde, dan zou het daar in een later stadium wel eens toe kunnen worden gedwongen. De bijeenkomst eindigde desondanks zonder akkoord. Ghneim en zijn collega's zagen het niet meer zitten en maakten zich op om de volgende dag vroeg uit Damascus te vertrekken. Om 02.00 uur 's morgens, vier uur voor het geplande vertrek, begon in Ghneims hotelkamer de telefoon te rinkelen. Mashal was aan de lijn. Ik hoor dat jullie morgen vertrekken, citeert Ghneim hem. Ik zei: 'dat is zo'. Mashal antwoordde: Ik zou heel graag willen dat jullie nog één dag blijven. Er is iets belangrijks dat ik met jullie wil bespreken'.

Op die laatste bijeenkomst gaf Mashal te kennen dat hij en de andere Hamas-leiders aan al hun studieverplichtingen hadden voldaan. Maar wat de uitkomst was zei hij nog steeds niet, aldus Ghneim.

Op 25 juni stuurde Mashal een ontwerp-bestandsakkoord naar Barghouti, waarin stond dat Hamas bereid was de militaire operaties tegen de zionistische bezetting voor drie maanden op te schorten. Er werden ook eisen genoemd, waaronder stopzetting van de militaire operaties van Israël en de vrijlating van gevangenen. Deze werden echter niet als voorwaarde gesteld aan een bestand.

Het nieuws dat een bestand dat in de maak was, woensdag gebracht door The Associated Press, scheen de Hamas-leiders in de Gazastrook te verrassen. Sommigen ontkenden met klem dat het waar was, wat erop leek te wijzen dat Mashal en zijn collega's in Damascus de zaak grotendeels buiten de groep in Gaza om hadden bekokstoofd. Later zeiden Hamas-functionarissen in Gaza dat Mashal de leiders daar, met name Hamas-oprichter sjeik Ahmed Yassin, wel degelijk op de hoogte had gehouden. Vreemd blijft dat dezelfde Hamas-leiders in Gaza premier Abbas en hoge Egyptische inlichtingenfunctionarissen kort tevoren met lege handen hadden weggestuurd.

Het besluit van Mashal om een bestand af te kondigen lijkt deels ingegeven door de wens van Hamas een rol te krijgen in de Palestijnse regering, zeker nu de Verenigde Staten de Arabische wereld en Europa onder druk zetten om de geldkraan naar Hamas dicht te draaien. Barghouti wil volgens Shkirat zo snel mogelijk met Hamas en de Islamitische Jihad gaan onderhandelen over een machtsdeling.

Mashal, een op de Westoever geboren leraar natuurkunde, was zelf niet voor commentaar bereikbaar. Israël heeft hem er in het verleden van beschuldigd zelfmoordaanslagen te hebben georganiseerd. In 1997 hebben agenten van de Israëlische geheime dienst Mossad hem in Jordanië met gifpijltjes beschoten. Hij overleefde de aanslag omdat koning Hussein van Jordanië Israël dwong een tegengif te sturen.

De eerste contacten over een bestand begonnen in augustus vorig jaar op instigatie van Mohammed Rashid, een economisch adviseur van Arafat. Hamas wilde dat Barghouti bij de onderhandelingen zou worden betrokken, kennelijk om te zorgen dat de Martelarenbrigades van Al Aqsa, de met Fatah verbonden militie waarmee Barghouti contact had, ook opgenomen zouden worden in een deal. Hamas, de Islamitische Jihad en de Martelarenbrigades van Al Aqsa zijn verantwoordelijk voor de meeste aanslagen en schietpartijen die de afgelopen drie jaar aan 800 Israëliërs het leven hebben gekost. In dezelfde periode zijn meer dan 2.400 Palestijnen omgebracht.

Egypte werd erbij gehaald als sponsor, om de steun van de Arabische wereld te garanderen en in de hoop dat dat Israël zou bewegen de gerichte aanvallen op militante Palestijnen te staken.

Er waren veel onderbrekingen, waaronder de oorlog in Irak - Hamas legde het overleg stil om de uitkomst af te wachten - en Israëls poging om eerder deze maand Hamas-woordvoerder Abdel Aziz Rantisi in Gaza te vermoorden. Er waren onderbrekingen, maar de gesprekken gingen steeds weer door, aldus Shkirat.

slot maw0569/iv/mv

[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]

(mooi inzicht, om te lezen hoe dat proces werkt)

maandag 30 juni 2003 @ 13:19:44 #6
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11462123
quote:

quote:
Oorzaak van de instorting was een gasexplosie. In het pand woonden volgens reddingswerkers veel gastarbeiders.
(nieuws.nl)
pi_11465498
quote:
Road worker killed after Palestinian truce

BEIT HANOUN, Gaza (CNN) -- A road worker was killed Monday in the West Bank -- a day after some Palestinian militant groups declared a cease-fire against Israeli targets.

The Al Aqsa Martyrs Brigades claimed responsibility for the killing, which came as Israeli troops were dismantling checkpoints and Palestinian security officials were taking control of northern Gaza.

[...]

But sources in Al Aqsa said they did not agree with the cease-fire and took responsibility for the shooting of a driver on a road crew near the village of Yabed, near Jenin.

Rescue officials identified the driver as Christo Radkov, 46, a Bulgarian construction worker.

Israel has not commented on the killing or whether it will affect security initiatives in the West Bank and Gaza.

Nou, dat gaat lekker dan.
pi_11465661
tjah hoop echt dat dit wat wordt kan ik tenminste een keer naar Israel op vakantie zonder het risico te lopen dat ze me niet motten omdat ik Arabisch ben.
  Moderator maandag 30 juni 2003 @ 16:15:20 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11465709
quote:
Op maandag 30 juni 2003 16:04 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nou, dat gaat lekker dan.

hmz ... als we nu om geld hadden gewed dan was ik rijk Chadi

mwah slechte zaak natuurlijk maar het is toch een vrij marginaal incident met 1 enkele dode, als Israel nu met grof geschut retalieert zou ik er niet blij mee zijn maar ik neem aan dat ze het onder het tapijt gaan schuiven

pi_11465747
quote:
Op maandag 30 juni 2003 16:12 schreef Chadi het volgende:
tjah hoop echt dat dit wat wordt kan ik tenminste een keer naar Israel op vakantie zonder het risico te lopen dat ze me niet motten omdat ik Arabisch ben.
JIJ naar Israel op vakantie...
pi_11466091
'gelukkig' is de overledene zelf geen Israelier maar een Roemeen. Dat is niet fijn voor hem maar beter voor het proces dan als de dode een Israelier zou zijn!
Danmark... more usefull every day!
pi_11466215
quote:
Op maandag 30 juni 2003 16:16 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

JIJ naar Israel op vakantie...

waarom niet?
  Moderator maandag 30 juni 2003 @ 16:40:23 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11466237
quote:
Op maandag 30 juni 2003 16:33 schreef Blommetje het volgende:
'gelukkig' is de overledene zelf geen Israelier maar een Roemeen. Dat is niet fijn voor hem maar beter voor het proces dan als de dode een Israelier zou zijn!
zeker weten maar als Al Aqsa het opeist zal het geen aanslag tegen buitenlandse migranten zijn denk ik
pi_11475283
Hmmm... Er is zelfs een newspost op de frontpage die gaat over die documantaire waar ik het over had in deel 30 van dit topic:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=30158

Raar he? Kritiek op Israel staat weereens zogenaamd gelijk aan "antisemitisme".

Nou, als ik werkelijk "antisemiet" was geweest, dan had het me ook geen fuck gescheeld dat Vanunu nog altijd wegkwijnt in de gevangenis. Nou, het kan mij dus wel schelen. Free Mordechai Vanunu!

Iedereen die de makers van die uitstekende documentaire "antisemitisme" kan stront eten, wat mij betreft.

De waarheid kun je nooit lang blijven onderdrukken!

Ars longa, vita brevis
pi_11475649
Nou antisemitisme.. laten we zeggen wel een beetje eenzijdig.

We wachten gewoon even op de volgende terroristische aktie.. lang kan het nooit duren, wellicht behaagt het de BBC dan om de Israelische kant ook eens te belichten...

JERUZALEM - De Israëlische autoriteiten hebben besloten "alle banden door te snijden" met de Britse zender BBC. De zender zou Israël "demoniseren" en reportages hebben uitgezonden die "grenzen aan antisemitisme", aldus een regeringswoordvoerder.

[Dit bericht is gewijzigd door Koos Voos op 30-06-2003 23:16]

pi_11480754
quote:
Op maandag 30 juni 2003 23:07 schreef Koos Voos het volgende:
Nou antisemitisme.. laten we zeggen wel een beetje eenzijdig.

We wachten gewoon even op de volgende terroristische aktie.. lang kan het nooit duren, wellicht behaagt het de BBC dan om de Israelische kant ook eens te belichten...

JERUZALEM - De Israëlische autoriteiten hebben besloten "alle banden door te snijden" met de Britse zender BBC. De zender zou Israël "demoniseren" en reportages hebben uitgezonden die "grenzen aan antisemitisme", aldus een regeringswoordvoerder.

eenzijdig?? wat hadden ze volgens jou moeten laten zien dan om het niet eenzijdig te maken?

Ik hoor niemand protesteren over eenzijdigheid als ze het hebben over de dreiging van Noord Korea of over Iran of over Irak vroeger als ze het toen over hun wapens hadden of WMD. Het is gewoon en feit dat Israel die Nukes bezit . De VS zegt daar niks van dus moet je ook niet ouwehoeren als een buurland ze wil hebben omdat een vijand een paar kilometer verder ze ook heeft.

dinsdag 1 juli 2003 @ 09:41:07 #17
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_11480926
De VS zeurde er ook niet over bij Pakistan en India zolang ze het bezit maar niet openbaar maakten, dus opzich is dat niet echt hypocriet.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_11484795
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 09:41 schreef BAZZA het volgende:
De VS zeurde er ook niet over bij Pakistan en India zolang ze het bezit maar niet openbaar maakten, dus opzich is dat niet echt hypocriet.
Mooi dan moeten ze ook niet zeuren als buren van deze landen dit soort wapens aan gaan schaffen. Des te erger is het voor de VS om d emond nu wel open te doen want hadden ze dat eerder gedaan dan was dit niet nodig geweest.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 12:56:53 #19
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_11484824
Mijn advies... de ultieme oplossing...

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  Moderator dinsdag 1 juli 2003 @ 13:00:43 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11484911
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 09:28 schreef Chadi het volgende:

[..]

eenzijdig?? wat hadden ze volgens jou moeten laten zien dan om het niet eenzijdig te maken?

om te beginnen het moment dat de kogels de 'slachtoffers' raken de camera's staan er boven op iedere keer maar zodra er schoten gelost werden werd het een fadeout met wat insinuaties

leuk voor de kleine kinderen maar zo kan ik ook documantaires maken

quote:
Ik hoor niemand protesteren over eenzijdigheid als ze het hebben over de dreiging van Noord Korea of over Iran of over Irak vroeger als ze het toen over hun wapens hadden of WMD. Het is gewoon en feit dat Israel die Nukes bezit . De VS zegt daar niks van dus moet je ook niet ouwehoeren als een buurland ze wil hebben omdat een vijand een paar kilometer verder ze ook heeft.
LOL!!

Je hoort niemand protesteren over het buitenlandbeleid van de VS?
onder een steen geslapen de afgelopen ofzoiets??

pi_11485064
het ging over de WMD van Israel , volgens mij niks met schieten te maken hoor
  Moderator dinsdag 1 juli 2003 @ 13:10:00 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11485088
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 13:08 schreef Chadi het volgende:
het ging over de WMD van Israel , volgens mij niks met schieten te maken hoor
dan gaat het over een andere documantaire ... het worden er ook zoveel de laatste tijd ik raak confused
pi_11485510
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 13:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan gaat het over een andere documantaire ... het worden er ook zoveel de laatste tijd ik raak confused

Tjah de wereld schrikt opeens wakker van waar ze al die tijd hun ogen voor hebben dicht gedaan.

Deze ging om een joodse ex-medewerker, Mordechai Vanunu van het Israelische Atoom programma die naar buiten kwam met het verhaal een aantal jaren terug. Hij werd vanuit Europa gekidnapt en naar Israel verscheept. BBC zond die docu over de WMD van Israel uit. Ging ook over chemische en biologische wapens zoals die op de EL AL toestel die in de Bijlmer storte.

dinsdag 1 juli 2003 @ 13:28:53 #24
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11485586
Israël sloopt omstreden moskee in Nazareth 01-07-2003
quote:
In opdracht van het Israëlische ministerie van binnenlandse zaken zijn bulldozers dinsdag in alle vroegte in de stad Nazareth begonnen met de sloop van de funderingen van een moskee, waarvan de bouw tot grote spanningen tussen christenen en moslims heeft geleid.

De moskee werd pal naast de Maria Boodschap-basiliek gebouwd, waar volgens de christelijke overlevering de aartsengel Gabriel aan Maria de komst van Jezus aankondigde. Moslims wilden op de plek een moskee bouwen omdat er een islamitische leider begraven ligt.

Nazareth is de grootste overwegend Arabische stad in Israël. De overheid stond de bouw van de Shihab al-Din moskee oogluikend toe, maar omdat er nooit formeel een bouwvergunning was afgegeven, gelastte een Israëlische rechtbank in maart dat de reeds gevorderde bouwwerken moesten worden afgebroken.

De slopers deden hun werk onder bescherming van een grote politiemacht. Verscheidene mensen werden gearresteerd toen zij de sloop probeerden te beletten.

Israëlische soldaten schieten Palestijn dood op Westoever 01-07-2003

quote:
Israëlische soldaten hebben dinsdag een Palestijn doodgeschoten die een controlepost van het leger in het noorden van de Westoever beschoot. Dat heeft het leger bekendgemaakt.

Bronnen bij de Palestijnse politie zeiden dat het slachtoffer een 20-jarige man was.

Het was het tweede geweldsincident in Palestijns gebied sinds de drie grootste Palestijnse strijdgroepen zondag een tijdelijk bestand afkondigden. Maandag werd op de Westoever een Bulgaarse gastarbeider doodgeschoten die voor een Israëlisch wegenbouwproject werkte. De verantwoordelijkheid voor de moord is opgeëist door afvallige leden van de Martelarenbrigades van Al Aqsa.

Dit helpt ook niet echt.

pi_11485667
Het probleem is denk ik dat je geen besluitvorming kan hebben in deze steden zolang er geen vertegenwoordiging is van de mensen. Met dat berichtje over de moskee daar kan je alle kanten mee op. Misschien is dit wel een wijs besluit om de andere bewoners niet tegen hun schenen te trappen.

over het tweed ehet schijnt volgens sommige bronnen dat die man ook heeft geschoten of als eerste het vuur heeft geopend op ze dan is er maar 1 tegen reactie mogelijk.

dinsdag 1 juli 2003 @ 13:34:08 #26
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_11485722
Israëlische soldaten hebben dinsdag een Palestijn doodgeschoten die een controlepost van het leger in het noorden van de Westoever beschoot. Dat heeft het leger bekendgemaakt.

Wat hadden ze dan moeten doen? Vriendelijk verzoeken of de goede man op wilde houden met het in gevaar brengen van hun levens? De Palestijnen zijn in dit geval begonnen met schieten, met het aanvallen, dus is het niet meer dan logisch dat de mensen die onder vuur lagen, in dit geval soldaten, zich verdedigden.

en dat eerste bericht is vrij vaag. Israelis breken de moskee af, vanwege gemierenneuk met papier, en dit leidt tot spanningen tussen Christenen en Moslims?

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  Moderator dinsdag 1 juli 2003 @ 13:34:23 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11485725
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 13:26 schreef Chadi het volgende:

[..]

Tjah de wereld schrikt opeens wakker van waar ze al die tijd hun ogen voor hebben dicht gedaan.

mwah dat de wereld dan is naar Afrika gaat kijken daar vallen dagelijks meer doden door conflicten dan in Israel en de bezette gebieden in de afgelopen 3 jaar
quote:
Deze ging om een joodse ex-medewerker, Mordechai Vanunu van het Israelische Atoom programma die naar buiten kwam met het verhaal een aantal jaren terug. Hij werd vanuit Europa gekidnapt en naar Israel verscheept. BBC zond die docu over de WMD van Israel uit. Ging ook over chemische en biologische wapens zoals die op de EL AL toestel die in de Bijlmer storte.
niet gezien, nooit van gehoord, ik houd verder mijn mond
pi_11485922
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 13:34 schreef Kugari-Ken het volgende:

Wat hadden ze dan moeten doen? Vriendelijk verzoeken of de goede man op wilde houden met het in gevaar brengen van hun levens? De Palestijnen zijn in dit geval begonnen met schieten, met het aanvallen, dus is het niet meer dan logisch dat de mensen die onder vuur lagen, in dit geval soldaten, zich verdedigden.

Vind het dus ook een logische reactie.... tjah die soldaten hebben ook al zijn ze bezetters op dat moment geen echte keus. Sterker nog ik vind het knap dat ze voor Israelische soldaten betrekkelijk weinig slachtoffers hebben gemaakt om hem om te leggen.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 13:49:58 #29
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_11486065
ik vond het opmerkelijk dat de palestijn soldaten als doelwit nam en dit keer niet kinderen, vrouwen, bejaarden en mensen die gewoon hun leven proberen te leiden.

Jezus, Chadi, moet er dan bij iedere uitspraak die je doet gal richting Israel worden gespuid?

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:11:45 #30
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_11487783
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 13:49 schreef Kugari-Ken het volgende:Chadi, moet er dan bij iedere uitspraak die je doet gal richting Israel worden gespuid?
quote:
Vind het dus ook een logische reactie.... tjah die soldaten hebben ook al zijn ze bezetters op dat moment geen echte keus. Sterker nog ik vind het knap dat ze voor Israelische soldaten betrekkelijk weinig slachtoffers hebben gemaakt om hem om te leggen.
GAL?!? waar?
Of vind je het storend dat Chadi de soldaten bezetters noemt
  dinsdag 1 juli 2003 @ 17:40:57 #31
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_11491188
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 13:43 schreef Chadi het volgende:
Waar gal ?
Daar gal !
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  Moderator dinsdag 1 juli 2003 @ 17:52:04 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11491389
hoe de gal? waar de gal!
pi_11491407
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 17:40 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Waar gal ?
Daar gal !

Is niet meer dan redelijk die uitspraak.
  woensdag 2 juli 2003 @ 08:06:41 #34
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_11502679
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 17:52 schreef sp3c het volgende:
hoe de gal? waar de gal!
[off-topic]De gall....! De gall.....! *kedeng* [/off-topic]
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  Moderator woensdag 2 juli 2003 @ 10:12:11 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11503944
  woensdag 2 juli 2003 @ 10:35:35 #36
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_11504368
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 08:06 schreef SilkTie het volgende:

[off-topic]De gall....! De gall.....! *kedeng* [/off-topic]

Dat "[off-topic]" hoef je er niet bij te zetten, dat is zo wel te zien
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_11504860
Wat ik me altijd afvraag is waarom die mensen niet gewoon 1 staat gaan vormen zijn ook gelijk van al het gezeik over dat verdeel onzin en ook af van het gezeik van nederzettingen. Samen naar de stembus en dan een regering kiezen.
  Moderator woensdag 2 juli 2003 @ 11:53:53 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11506200
omdat ze elkaar niet uit kunnen staan
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:10:54 #39
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11506580
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 10:59 schreef Chadi het volgende:
Wat ik me altijd afvraag is waarom die mensen niet gewoon 1 staat gaan vormen zijn ook gelijk van al het gezeik over dat verdeel onzin en ook af van het gezeik van nederzettingen. Samen naar de stembus en dan een regering kiezen.
Dan wil ik wel eens weten hoe lang een kabinetsformatie daar zou gaan duren. Ik denk niet dat dit een reëele oplossing is.
Wat betreft het feit dat ze het samen moeten doen, dat ben ik met je eens, mar dan wel in het vredesproces en niet daarna.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 2 juli 2003 @ 14:55:45 #40
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11510894
Arafat: gestolen Israëlische auto's moeten terug 02-07-2003

Nu Israël zich heeft teruggetrokken uit het noordelijke deel van de Gazastrook heeft de Palestijnse leider Yasser Arafat de politie opdracht gegeven de jacht te openen op gestolen Israëlische auto's.

Tot nu toe kraaide er geen haan naar de talloze gestolen auto's die in de Gazastrook rondrijden, maar vanaf donderdag vraagt de politie automobilisten weer naar een kentekenbewijs. Gestolen auto's worden in beslag genomen.

De Israëlische politie laat weten blij te zijn met het initiatief.

Moderator woensdag 2 juli 2003 @ 14:58:38 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11510967
net onkruid die yasser

wel een goed initiatief verder dit nu maar hopen dat het de goede kant op blijft gaan en niet over een week weer verzand een een serie aanslagen/vergeldingsacties zoals altijd

woensdag 2 juli 2003 @ 15:06:14 #42
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11511162
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 14:58 schreef sp3c het volgende:
net onkruid die yasser

wel een goed initiatief verder dit nu maar hopen dat het de goede kant op blijft gaan en niet over een week weer verzand een een serie aanslagen/vergeldingsacties zoals altijd

Zeker een goed initiatief, beter dan het besluit om die moskee af te breken.
  Moderator woensdag 2 juli 2003 @ 15:09:35 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11511256
ik wist niet dat het een wedstrijdje was wie de beste beslissingen die daar genomen worden kan posten ... anders weet ik nog wel wat
  woensdag 2 juli 2003 @ 15:14:04 #44
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11511369
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 15:09 schreef sp3c het volgende:
ik wist niet dat het een wedstrijdje was wie de beste beslissingen die daar genomen worden kan posten ... anders weet ik nog wel wat
??
Als ik je goed begrijp, begrijp je het verkeerd denk ik ?
Kweet niet precies waar je naar refereerd, als ik het ben wil ik mijn post wel onderbouwen ...
  Moderator woensdag 2 juli 2003 @ 15:16:49 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11511450
laat maar dan it's not important
  woensdag 2 juli 2003 @ 15:56:39 #46
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11512618
Oke, ik zal mijn voorgaande post aanvullen met een ander gegeven.
Sharon vind het niet passend om een Palestijnse vlag op te hangen bij de ontmoeting met Abbas (Omdat de Palestijnse staat er nog niet is).
Hij is echter wel zo nobel om de Israelische vlag ook niet op te hangen.
Bron was het NOSjournaal (welke precies van gisteren weet ik niet, was tijdens de nachtuitzending)
Kwam op mij erg "correct" over.
  Moderator woensdag 2 juli 2003 @ 16:01:09 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11512755
lijkt me een goed gebaar maar niet meer dan dat

het ziet er iig wel echt naar uit dat het weer de goede kant uit gaat en dat is een fijne zaak.

woensdag 2 juli 2003 @ 16:08:43 #48
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11512992
Precies en ik wil er alleen maar mee zeggen, onderschat die kleine gebaren niet, daar moet het toch een beetje vandaan komen op dit moment denk ik.
Sfeer-verbeterend noem ik het maar. (1 duim omhoog had genoeg geweest, zo super is het inderdaad ook allemaal niet) ...
pi_11530937
quote:
Israëlische soldaten hebben in Qalqilya op de Westelijke Jordaanoever een militante Palestijn doodgeschoten.
Het leger meldde dat de man, een lid van de Al-Aqsa Martelaren Brigades, werd doodgeschoten toen hij probeerde te ontsnappen. Een ander raakte gewond.

De Al-Aqsa Martelaren Brigades steunen niet de wapenstilstand met Israël die Hamas, de Islamitische Jihad en de Fatah zondag afkondigden. De groep schoot maandag op de Westelijke Jordaanoever een Roemeense wegwerker dood.

Ook op de Gazastrook was er geweld. Militante Palestijnen schoten woensdagavond antitankraketten af op de joodse nederzetting Kfar Darom. Daarbij zouden minstens drie joodse kolonisten gewond zijn geraakt. Israël sloot donderdagmorgen de Gush Katif snelweg tijdelijk af.

bron

Weer geweld van de Palestijnse zijde .

Moderator donderdag 3 juli 2003 @ 11:25:18 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11531024
met antitankraketten nog wel
pi_11531181
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 11:25 schreef sp3c het volgende:
met antitankraketten nog wel
Waar halen ze dingen vandaan??
Grens met Egypte ofzo??
Dus smokkelen.
  Moderator donderdag 3 juli 2003 @ 11:38:09 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11531319
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 11:32 schreef schatje het volgende:

[..]

Grens met Egypte ofzo??
Dus smokkelen.

aan boord van scheepjes zoals die karina e of a ofzo vorig jaar

Israel denkt overigens aan tunnels maar dat is meer omdat ze anders zouden moeten toegeven dat er smokkelscheepjes door het net glippen.

Syrië is trouwens waarschijnlijker aangezien het meeste egyptische materiaal uit amerika komt en terug te leiden is naar de eigenaar, de palestijnen kopen ook veel wapentuig van Israeliers die wel vrij makkelijk aan guns kunnen komen

donderdag 3 juli 2003 @ 16:10:40 #53
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11537564
quote:
De Al-Aqsa Martelaren Brigades steunen niet de wapenstilstand met Israël die Hamas, de Islamitische Jihad en de Fatah zondag afkondigden.
Ik meen toch ergens te hebben gelezen/gehoord dat zelfs de Al-Aqsa zich (welliswaar na die Roemeen) bij de wapenstilstand had aangesloten. (Bron word echt effe zoeken, dus geen bron nu, maar misschien wist ik dit alleen )

Triest triest triest ....

Moderator donderdag 3 juli 2003 @ 16:11:44 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11537592
volgens mij hebben ze dat alweer ingetrokken na een vuurgevecht bij 1 of andere checkpoint oid
  donderdag 3 juli 2003 @ 16:12:49 #55
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11537621
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 16:11 schreef sp3c het volgende:
volgens mij hebben ze dat alweer ingetrokken na een vuurgevecht bij 1 of andere checkpoint oid
Dat was te verwachten. Val Israelische soldaten aan en beweer dan dat Israel het bestand heeft gebroken door terug te vuren.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  Moderator donderdag 3 juli 2003 @ 16:18:16 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11537776
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 16:12 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Dat was te verwachten. Val Israelische soldaten aan en beweer dan dat Israel het bestand heeft gebroken door terug te vuren.

volgens mij was het een arrestatie gone bad

zal wel zijn guns getrokken hebben oid, scheen nogal een hoge al aqsa man te zijn geweest stond volgens mij ergens op de frontpage hier maar de bron heb ik niet gechecked en ik zie het ook nog nergens staan

Moderator donderdag 3 juli 2003 @ 16:19:34 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11537801
gevonden
quote:
Separately, a local head of the militant Al Aqsa Martyrs Brigade in the West Bank was killed in an exchange of fire with Israeli forces early Thursday, Palestinian medical sources said.

Mahmoud Ahmad Shawar, 31, was the head of the militant group in Qalqilya, the sources said. He was shot in the head, they said.

Another Palestinian man was wounded in the exchange of fire and arrested by the Israeli forces, the Palestinian medical sources said.

According to an Israeli military source, Israeli forces were attempting to arrest wanted men in Qalqilya when they wounded and arrested a top wanted Palestinian man from the Al Aqsa group and killed his assistant.

The Israeli forces were trying to arrest the wanted man at his home, but he and his assistant tried to escape, the Israeli source said. The Israelis shot in the air, but when the men did not stop, the Israeli forces shot at the men, killing one and wounding the other, the source said.

http://www.cnn.com/2003/WORLD/meast/07/03/mideast/index.html

vrijdag 4 juli 2003 @ 13:06:56 #58
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_11558454
quote:
''Israël neemt honderden hectare land in''
Gepost door Vincent (Ali Salami) - vrijdag 4 juli 2003 @ 12:33 - Bron: The Guardian
victorv8 herschreef voor ons het volgende bericht, waarvoor dank!

De terugtrekking van Israel uit Betlehem enkele dagen geleden was een dekmantel om honderden hectare land in de West Bank te kunnen bezetten om nieuwe nederzettingen op te bouwen. Dat zeggen de Palestijnen.

Woensdag hebben Israelische soldaten honderden hectare land met Palestijnse olijfboomgaarden omgeploegd in de buurt van de Palestijnse dorpjes Beit Eksa en Beit Souriq, ten noorden van Jerusalem. Er staat nu een bordje "Staatseigendom, verboden toegang" op wat eens het eigendom was van Palestijnse boeren.

De Palestijnse minister Yasser Abed Rabbo, heeft gezegd dat Sharon de terugtrekking uit Bethlehem gebruikt als dekmantel voor de bezetting van nog meer Palestijns grondgebied voor zijn Nederzettingenpolitiek. "Het is diefstal", zo zei Rabbo. "Wat ze doen is etnische zuivering. De routekaart voor de vrede zegt dat ze zouden moeten stoppen met het confisceren van land en het verwoesten van huizen, maar al wat de Israëlis doen is praten over de moeilijke beslissingen die ze moeten nemen."

Bron:Frontpage

Als ik dit soort berichten lees, vraag ik me toch af of Israel wel vrede wil. Mocht dit bericht blijken te kloppen dan lijkt het antwoord simpel.
  vrijdag 4 juli 2003 @ 15:36:21 #59
8502 BAZZA
pi_11562719
quote:
Palestinian rioters open fire Thursday night on residences of Mahmoud Abbas and Mohammed Dahlan in Gaza City. They are protesting detention by Palestinian officers in Khan Younes of four men suspected of launching anti-tank missiles at Israeli location in Gaza Strip Wednesday night.
Gaat lekker daar
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 4 juli 2003 @ 17:14:51 #60
8502 BAZZA
pi_11565193
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 11:32 schreef schatje het volgende:

Grens met Egypte ofzo??
Dus smokkelen.

Palestinian insurgents are exploiting their newly-obtained freedom of movement to transport weapons and mortars in the Gaza Strip, according to Israeli military sources.

The sources said Southern Command has determined that Palestinians from several insurgency groups are moving both combatants and weapons along the north-south highway through the Gaza Strip. The sources said movement of weapons and insurgents was detected on Monday, the first day after the Israeli withdrawal from the northern Gaza Strip.

"We are seeing terrorist groups using the ceasefire to reorganize, move weapons and equipment to replace those destroyed in Israeli operations," a military source said.

Despite a ceasefire announcement by the three largest insurgency groups, Palestinian gunners have maintained mortar, anti-tank and automatic fire on Israeli communities in the Gaza Strip, Middle East Newsline reported. Four Israelis were injured in an anti-tank rocket attack on the Israeli community of Kfar Darom.

On Thursday, Israel's military closed the north-south road in the Gaza Strip near the Israeli settlement bloc of Gush Katif. The military said in a statement that the closure came amid renewed violence along the road, a reference to the Kfar Darom attack.

Later, Israel relayed a formal protest to the PA. Military sources said the north-south road was reopened on Thursday afternoon.

The Palestinian mortar and anti-tank fire has been attributed largely to the Al Aqsa Martyrs Brigade, dominated by the ruling Fatah movement of Palestinian Authority Chairman Yasser Arafat. The sources said Al Aqsa has been splintered and cells continue to receive funds from Iran and Hizbullah to maintain insurgency operations.

Israeli officials said the PA has come under increasing pressure from the United States to confiscate weapons from insurgency groups in the Gaza Strip. They said the PA has been urged to arrest senior operatives and raid strongholds by July 20.

On Thursday, PA Prime Minister Mahmoud Abbas, who toured the northern Gaza Strip, condemned the latest attacks on Israeli positions and pledged to arrest those who carried out the operation. PA Security Affairs Minister Mohammed Dahlan said PA security forces are seeking suspects in the rocket attack.

Foreign Minister Silvan Shalom has also demanded that the PA stop encouraging young Palestinians to attack Israelis. Shalom said Palestinian television incites to violence and that 40,000 Palestinian youngsters would undergo training at summer camps to help in the insurgency war against Israel.

For its, part, the PA has pressed Israel to release thousands of Palestinian prisoners. Officials said Israel has signaled its approval to free 2,200 detainees deemed as not having been involved in the killing of Israelis. They said 2,500 Palestinian detainees have been directly connected to the death of Israelis.

Palestinian sources said Israel plans to release a senior PA security official on late Thursday. The sources identified the official as Col. Suleiman Abu Mutlaq, regarded as the No. 3 figure in the Preventive Security Apparatus and was arrested on suspicion of helping direct insurgency attacks against Israeli civilian targets. The PA has demanded Abu Mutlaq's release to help end Palestinian insurgency attacks in the Gaza Strip.

zaterdag 5 juli 2003 @ 16:21:25 #61
8502 BAZZA
pi_11580632
http://www.haaretz.com/hasen/spages/314698.html

Het ziet er naar uit dat bepaalde elementen binnen de PA wel hun best aan het doen zijn
wat zal Arafat er de pest over in hebben.

dinsdag 8 juli 2003 @ 01:22:26 #62
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11633794
quote:
JERUZALEM - Voor de eerste keer gaat een Palestijnse leider het Israëlische parlement bezoeken. De Israëlische minister van Justitie, Lapid, heeft de Palestijnse premier Abbas en de bewindsman voor Veiligheidszaken, Dahlan, uitgenodigd volgende week naar de Knesset te komen.

Dat meldden Israëlische media maandagavond. Volgens de voorzitter van het parlement zijn er geen obstakels voor het bezoek. De Knesset zal de Palestijnen als gasten van Lapids partij Shinui met gepaste eer ontvangen, aldus voorzitter Rivlin.

bron: nu.nl
  dinsdag 8 juli 2003 @ 12:21:45 #63
8502 BAZZA
pi_11639015
Palestinian group violates cease-fire

Islamic Jihad cell claims responsibility for central Israel blast

A local wing of the militant group Islamic Jihad claimed responsibility Tuesday for a bombing in central Israel that killed two people, including a 65-year-old woman, a day earlier and violated a weeklong cease-fire pledge.

http://www.msnbc.com/news/801833.asp?0cv=CB10

Leuk

dinsdag 8 juli 2003 @ 21:11:19 #64
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11651863
De Jihad schijnt dit gedaan te hebben, om dat Israel de terugtrekking uit bezet gebied laat stagneren.
Die twee groepen geven elkaar geen strobreed. Reken maar dat Israel nu weer wat doet en dat de Palestijnen dan daar weer op reageren.
Waarom wordt er nu niet gelijk na een dergelijk incident gereageerd door een of andere blaaskaak, ik noem een Bush of een Kofi Annan.
Iedereen laat dat zooitje daarwat aanmodderen en volgt de ontwikkelingen, maar ik hoor niets opbouwends meer over het vredesproces.
Oh ja Abbas mag op bezoek in Israel ....
quote:
JERUZALEM - Voor de eerste keer gaat een Palestijnse leider het Israëlische parlement bezoeken. De Israëlische minister van Justitie, Lapid, heeft de Palestijnse premier Abbas en de bewindsman voor Veiligheidszaken, Dahlan, uitgenodigd volgende week naar de Knesset te komen.

Dat meldden Israëlische media maandagavond. Volgens de voorzitter van het parlement zijn er geen obstakels voor het bezoek. De Knesset zal de Palestijnen als gasten van Lapids partij Shinui met gepaste eer ontvangen, aldus voorzitter Rivlin

bron nu.nl

Moderator dinsdag 8 juli 2003 @ 21:15:08 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11651956
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 21:11 schreef elcastel het volgende:
De Jihad schijnt dit gedaan te hebben, om dat Israel de terugtrekking uit bezet gebied laat stagneren.
Die twee groepen geven elkaar geen strobreed. Reken maar dat Israel nu weer wat doet en dat de Palestijnen dan daar weer op reageren.
Waarom wordt er nu niet gelijk na een dergelijk incident gereageerd door een of andere blaaskaak, ik noem een Bush of een Kofi Annan.
Iedereen laat dat zooitje daarwat aanmodderen en volgt de ontwikkelingen, maar ik hoor niets opbouwends meer over het vredesproces.
Oh ja Abbas mag op bezoek in Israel ....
[..]

bron nu.nl

er gebeuren wel goede zaken maar die hoor je nog veel minder aangezien het eigen volk dit niet graag hoort.

er worden bv inmiddels palestijnse terroristen door palestijnse agenten opgespoort en aangehouden en in Israel zul je ook weinig horen over het ontmantelen van nederzetingen (nederzettinkjes) e.d.

het is nu gewoon afwachten en zien of het dit keer wel gaat lukken ik heb momenteel goed ehoop

dinsdag 8 juli 2003 @ 21:17:01 #66
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11652005
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 21:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

-knip-
het is nu gewoon afwachten en zien of het dit keer wel gaat lukken ik heb momenteel goede hoop

Gebasseerd op wat ? Ik hoor alleen maar slechte dingen. En dat is precies wat mijn twijfels vergroot, ik had gehoopt op meer powerplay, dus concrete dingen.
  dinsdag 8 juli 2003 @ 21:36:16 #67
16715 Mylene
*schatje*
pi_11652481
quote:
RAMALLAH De Palestijnse premier Abbas wil uit het Centraal Comité van Fatah treden.Hij heeft zijn ontslag ingediend vanwege de groeiende kritiek op zijn persoon.Maar volgens een zegsman heeft het hoogste bestuursorgaan van Fatah het ontslag van Abbas niet aanvaard. Haviken binnen de Fatah-beweging vinden dat de gematigde Abbas zich niet hard genoeg opstelt in de onderhandelingen met Israël.Zij hebben zelfs geëist dat Abbas aftreedt als premier.

Abbas dreigt nu inderdaad ook zijn premierschap aan de wilgen te hangen, als Arafat en de Palestijnse Autoriteit zich niet vierkant achter hem scharen.

(NOS TeleTekst)

Zo zie je maar weer, Arafat heeft de touwtjes nog steeds ferm in de handen.Echt zonde als een man als Abbas daardoor zou opstappen.Ondanks de weinig machtsmiddelen probeert ie er toch wat van te maken.

dinsdag 8 juli 2003 @ 21:54:13 #68
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11652897
Klein vervolg op bovenstaande :
quote:
De premier zou in een schrijven aan Arafat hebben gevraagd om instructies hoe hij zijn regering moet leiden en hoe hij verder moet gaan in de onderhandelingen met Israël. Kan hij niet leven met de antwoorden dan zal Abbas ontslag nemen als premier, aldus een hoge Palestijnse functionaris.
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 21:36 schreef schatje het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer, Arafat heeft de touwtjes nog steeds ferm in de handen.

Inderdaad Arafat it is.
quote:
Onder de Palestijnen bestaat veel misnoegen over Israëls besluit uitsluitend stapsgewijs Palestijnse gevangenen vrij te laten. In plaats van de onlangs aangekondigde vrijlating van enkele honderden gevangenen "zonder bloed aan de handen" willen de Palestijnen dat alle ongeveer 8000 door Israël gedetineerde Palestijnen zo snel mogelijk vrijkomen. Sharon laat de vrijlating echter afhangen van de Palestijnse inspanningen om het terrorisme te bestrijden.

De slepende vrijlating van gevangenen bleek ook de aanleiding voor de Palestijnse zelfmoordaanslag maandagavond laat, waardoor behalve de dader een 65-jarige Israëlische om het leven kwam. De verantwoordelijkheid voor de aanslag in het Noord-Israëlische dorp Kfar Jawetz vlakbij Palestijnse gebied werd dinsdag opgeëist door de lokale tak van de de radicale Palestijnse beweging Islamitische Jihad in Jenin.

De plaatselijke leider zei dat er meer aanslagen zullen volgen als Israël niet snel alle Palestijnse gevangenen vrijlaat. Vermoedelijk had de zelfmoordenaar een groter doel op het oog, maar gingen de explosieven te vroeg af.

Als ze op elkaar gaan wachten wie het eerst de misstap maakt (dit varieert nogal eens), dan zit er IMO weinig schot in de zaak. (Nog even onderbouwend op post hiervoor).
  dinsdag 8 juli 2003 @ 23:50:27 #69
8502 BAZZA
pi_11655992
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 21:36 schreef schatje het volgende:

(NOS TeleTekst)

Zo zie je maar weer, Arafat heeft de touwtjes nog steeds ferm in de handen.Echt zonde als een man als Abbas daardoor zou opstappen.Ondanks de weinig machtsmiddelen probeert ie er toch wat van te maken.

Was te verwachten, de rat geeft alleen maar om zijn eigen plekje in de geschiedenis boeken en geeft geen hol om de pallies (ik ook niet maar doe ook niet alsof) en dus moeten we wachten tot hij sterft tot er daar eens vrede komt.
  woensdag 9 juli 2003 @ 00:21:20 #70
16715 Mylene
*schatje*
pi_11656691
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:50 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Was te verwachten, de rat geeft alleen maar om zijn eigen plekje in de geschiedenis boeken en geeft geen hol om de pallies (ik ook niet maar doe ook niet alsof) en dus moeten we wachten tot hij sterft tot er daar eens vrede komt.

Uit de weg ruimen is ook geen optie, dan krijg je een ware volksopstand.
  woensdag 9 juli 2003 @ 00:23:45 #71
8502 BAZZA
pi_11656721
Zolang het er maar uitziet als een natuurlijke dood... hij is ook niet meer de jongste en gezondste dus dat moet best kunnen...
  woensdag 9 juli 2003 @ 00:25:07 #72
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_11656741
er zijn genoeg plantjes die bij een wat ouder persoon binnen een paar uurtjes een hartstilstand veroorzaken...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 9 juli 2003 @ 00:28:00 #73
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11656793
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 00:23 schreef BAZZA het volgende:
Zolang het er maar uitziet als een natuurlijke dood... hij is ook niet meer de jongste en gezondste dus dat moet best kunnen...
Ja en wat heb je dan over ?
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 00:25 schreef kingmob het volgende:
er zijn genoeg plantjes die bij een wat ouder persoon binnen een paar uurtjes een hartstilstand veroorzaken...
  woensdag 9 juli 2003 @ 01:00:48 #74
8502 BAZZA
pi_11657318
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 00:28 schreef elcastel het volgende:

Een kans op een vredige toekomst.
  woensdag 9 juli 2003 @ 01:02:13 #75
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11657337
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 01:00 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Een kans op een vredige toekomst.

Omdat ?
  woensdag 9 juli 2003 @ 01:03:32 #76
8502 BAZZA
pi_11657355
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 01:02 schreef elcastel het volgende:

Omdat ?

Arafat zoals je ziet dus altijd een kans op vrede zal blokkeren, je vraagt naar de bekende weg, irritant is dat.
  woensdag 9 juli 2003 @ 01:05:40 #77
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11657384
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 01:03 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Arafat zoals je ziet dus altijd een kans op vrede zal blokkeren, je vraagt naar de bekende weg, irritant is dat.

Nee je begrijpt me verkeerd, we hebben het erover als Arafat er niet meer is, wat is dan het alternatief ?
Abbas ? (die is meer als Arafat er opeens niet meer is ?????)
Kom op zeg het probleem ligt hem niet (alleen) bij Arafat ....
  vrijdag 11 juli 2003 @ 15:55:05 #78
8502 BAZZA
pi_11710259
Abbas to Israel: Iran's agents are out of control

Hizbullah operations in the West Bank and Gaza Strip continue to disrupt the U.S.-backed ceasefire.

Palestinian Authority Prime Minister Mahmoud Abbas told Israeli Prime Minister Ariel Sharon that Iran's increased involvement in the Palestinian areas has hampered his efforts to restore control, a senior Israeli source said. Abbas told Sharon that PA forces would find it difficult to confront Iran and its agents in the West Bank and Gaza Strip.

Israeli military sources said Hizbullah has increased funding to a range of Palestinian insurgents in PA-controlled areas in an attempt to maintain the war against Israel.

Hizbullah has also maintained its attacks on Israel over the northern border with Lebanon, Middle East Newsline reported. Last month, Hizbullah launched 19 artillery attacks toward northern Israel in response to what the Shi'ite group termed Israeli military flights along the border with Lebanon.
The sources said Hizbullah received the funds from Iran, which objects to a U.S.-sponsored ceasefire between Israel and the PA that would include insurgency groups.

Hizbullah has sponsored insurgents from a range of groups, the sources said. They include the ruling Fatah militia as well as the Iranian-backed Islamic Jihad.

Last month, Israeli National Security Council director Ephraim Halevy warned that Israel must eliminate the Hizbullah threat over the next year.

Halevy told a strategic seminar at Tel Aviv University's Jaffee Center for Strategic Studies that the Hizbullah threat need not be removed by military means, rather by international pressure on the Shi'ite group.

http://www.worldtribune.com/worldtribune/breaking_10.html

Moderator vrijdag 11 juli 2003 @ 15:58:25 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11710353
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 15:55 schreef BAZZA het volgende:
Abbas to Israel: Iran's agents are out of control

Hizbullah operations in the West Bank and Gaza Strip continue to disrupt the U.S.-backed ceasefire.

Palestinian Authority Prime Minister Mahmoud Abbas told Israeli Prime Minister Ariel Sharon that Iran's increased involvement in the Palestinian areas has hampered his efforts to restore control, a senior Israeli source said. Abbas told Sharon that PA forces would find it difficult to confront Iran and its agents in the West Bank and Gaza Strip.

Israeli military sources said Hizbullah has increased funding to a range of Palestinian insurgents in PA-controlled areas in an attempt to maintain the war against Israel.

Hizbullah has also maintained its attacks on Israel over the northern border with Lebanon, Middle East Newsline reported. Last month, Hizbullah launched 19 artillery attacks toward northern Israel in response to what the Shi'ite group termed Israeli military flights along the border with Lebanon.
The sources said Hizbullah received the funds from Iran, which objects to a U.S.-sponsored ceasefire between Israel and the PA that would include insurgency groups.

Hizbullah has sponsored insurgents from a range of groups, the sources said. They include the ruling Fatah militia as well as the Iranian-backed Islamic Jihad.

Last month, Israeli National Security Council director Ephraim Halevy warned that Israel must eliminate the Hizbullah threat over the next year.

Halevy told a strategic seminar at Tel Aviv University's Jaffee Center for Strategic Studies that the Hizbullah threat need not be removed by military means, rather by international pressure on the Shi'ite group.

http://www.worldtribune.com/worldtribune/breaking_10.html

mooi ... vuur openen op de golan heights

komaf maken met die idioten, en dan gelijk alle syrische troepen uit libanon trappen

zondag 13 juli 2003 @ 21:55:02 #80
16715 Mylene
*schatje*
pi_11750247
quote:
LONDEN De Israëlische premier Sharon vindt dat Europa het vredesproces in het Midden-Oosten vertraagt,omdat de contacten met de Palestijnse leider Arafat door verschillende Europese landen worden voortgezet. Er moet een gezamenlijke poging worden gedaan om Arafat van alle posten te verwijderen,zei Sharon tegen een Noorse krant,voorafgaand aan zijn bezoek aan Groot-Brittannië.Morgen ontmoet Sharon de Britse premier Tony Blair.
(NOS TeleTekst)

Hier heeft Sharon toch een punt.Ik zie veel liever dat men energie steekt in Abbas dan in Arafat.Echt verwijderen gaat wat ver, maar op z'n minst negeren die hap.

zondag 13 juli 2003 @ 21:57:57 #81
16715 Mylene
*schatje*
pi_11750316
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 16:21 schreef BAZZA het volgende:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/314698.html

Het ziet er naar uit dat bepaalde elementen binnen de PA wel hun best aan het doen zijn
wat zal Arafat er de pest over in hebben.

quote:
Palestijnse bewegingen dreigen bestand te verbreken
De radicale Palestijnse bewegingen Hamas en Islamitische Jihad hebben gedreigd de wapenstilstand die ze eind vorige maand hebben afgekondigd, te verbreken als de Palestijnse Autoriteit probeert hen te ontwapenen. De islamitische groeperingen hebben zondag een gezamenlijke verklaring met die strekking uitgegeven in Gaza.

"Als de Palestijnse Autoriteit probeert onze wapens in beslag te nemen, dwingt ze Hamas en de Islamitische Jihad de wapenstilstand te verbreken", staat in de verklaring. Volgens beide groeperingen hebben de Palestijnse veiligheidstroepen besloten tot een campagne om het verzet te ontwapenen. Een woordvoerder van Hamas heeft echter laten weten dat tot nu toe niet één wapen van zijn groepering is geconfisqueerd.

bron
  zondag 13 juli 2003 @ 23:20:27 #82
8502 BAZZA
pi_11752029
quote:
Palestinian officials say Arafat is trying to weaken Abbas, viewing him as too soft on Israel when it comes to implementing reciprocal measures required by the road map en route to Palestinian statehood in the West Bank and Gaza Strip by 2005.

A top Palestinian official said the Arafat-Abbas fracas could be solved with a shakeup of the Fatah national movement at whose helm both men have stood for decades.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A48296-2003Jul12.html

maandag 14 juli 2003 @ 18:40:09 #83
8502 BAZZA
pi_11768305
Voormalig IRA-bomexpert gearresteerd op Westoever

Een dissident lid van het Iers
Republikeinse Leger (IRA) is op de
Westelijke Jordaanoever gearresteerd
op verdenking van het opleiden van
Palestijnse terroristen in het gebruik
van explosieven. Dat heeft de
Israëlische politie zondag
bekendgemaakt.

.
Volgens de Israëlische
veiligheidsdienst Shin Bet, die de man
ter ondervraging vasthoudt, werd hij
zaterdagmiddag in de Palestijnse stad
Ramallah gearresteerd. De man zou
afgelopen maand met een vals Brits
paspoort Israël zijn binnengekomen,
waarna hij doorreisde naar de Westelijke
Jordaanoever.

.
De Britse krant The Observer meldde
zondag dat het om een voormalig IRA-lid
ging dat zich bij de dissidente
afsplitsing Real IRA had aangesloten.
Real IRA werd opgericht uit onvrede over
het in 1998 afgekondigde
staakt-het-vuren in Noord-Ierland. De
groep wordt verantwoordelijk gehouden
voor een serie bomaanslagen in
Noord-Ierland en Groot-Brittannië de
afgelopen jaren, waaronder die in het
Noord-Ierse Omagh in augustus 1998
waarbij 29 mensen om het leven kwamen.

.
De Palestijnse verzetsbewegingen Hamas
en Islamitische Jihad hebben zondag in
een gezamenlijke verklaring gezegd dat
zij een einde zullen maken aan de vorige
maand afgekondigde tijdelijke
wapenstilstand als Israël en de
Palestijnse Autoriteit jacht blijven
maken op hun leden. Ze verweten de
Palestijnse Autoriteit dat die zich ging dat zich bij de dissidente
afsplitsing Real IRA had aangesloten.
Real IRA werd opgericht uit onvrede over
het in 1998 afgekondigde
staakt-het-vuren in Noord-Ierland. De
groep wordt verantwoordelijk gehouden
voor een serie bomaanslagen in
Noord-Ierland en Groot-Brittannië de
afgelopen jaren, waaronder die in het
Noord-Ierse Omagh in augustus 1998
waarbij 29 mensen om het leven kwamen.

refdag.nl

Arafat is zijn vriendjes niet vergeten

maandag 14 juli 2003 @ 19:04:55 #84
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_11768871
Ben het hier nog niet tegengekomen.

Gisteren in Netwerk de uitkomst van een grote enquete onder de Palestijnse vluchtelingen. Daaruit bleek dat slechts 10% van de vluchtelingen willen terugkeren naar hun oorspronkelijke huizen/dorpen in Israël.

Opmerkelijk. Misschien zelfs wel logisch.

Toch was dit één van de grote bezwaren aan Israëlische zijde. Lijkt nu min of meer opgelost.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_11769138
quote:
Op maandag 14 juli 2003 19:04 schreef Juan Zueco het volgende:

Gisteren in Netwerk de uitkomst van een grote enquete onder de Palestijnse vluchtelingen. Daaruit bleek dat slechts 10% van de vluchtelingen willen terugkeren naar hun oorspronkelijke huizen/dorpen in Israël.

Toch was dit één van de grote bezwaren aan Israëlische zijde. Lijkt nu min of meer opgelost.

J.

En meteen kwam een Palestijnse meute het onderzoekskantoor kort en klein slaan. De volgende onderzoeker zal wel beter uitkijken, en netjes rapporteren wat de radicale minderheid wil horen.
  Moderator maandag 14 juli 2003 @ 19:57:00 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11769906
quote:
Op maandag 14 juli 2003 19:04 schreef Juan Zueco het volgende:

J.

de meerderheid in het baskenland wil ook niet onafhankelijk worden ... denk je dat de ETA daar wat mee doet?

met terroristen kun je niet praten, je moet ze uitschakelen (desnoods met dodelijk geweld) en dan kun je met de rest praten

maandag 14 juli 2003 @ 22:09:23 #87
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_11772653
quote:
Op maandag 14 juli 2003 19:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

de meerderheid in het baskenland wil ook niet onafhankelijk worden ... denk je dat de ETA daar wat mee doet?

met terroristen kun je niet praten, je moet ze uitschakelen (desnoods met dodelijk geweld) en dan kun je met de rest praten

H'mmm, dat is wel erg zwart-wit gedacht.

Tot nu toe werd aangenomen dat de vluchtelingen massaal zich in het huidige Israël wilden vestigen, hetgeen een erg groot struikelblok was in de vredesonderhandelingen.

50% van de vluchtelingen gaf overigens aan in de op te richten Palestijnse staat te willen wonen.

J.

[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 15-07-2003 11:44]

You bend your words like Uri Geller spoons...
  dinsdag 15 juli 2003 @ 10:45:31 #88
16715 Mylene
*schatje*
pi_11780929
Helaas weer een aanslag:
quote:
Palestijn steekt 3 mensen neer
Een Palestijn heeft in Tel Aviv drie mensen neergestoken. Een van hen overleed aan zijn verwondingen.
bron
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 11:12:50 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11781548
het blijft nogal kleinschalig

is er ook nieuws van israeli army operaties?

dinsdag 15 juli 2003 @ 12:12:34 #90
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11782944
LONDEN - Israël gaat door met de bouw van een omheining om de Westelijke Jordaanoever. Het argument dat de muur het vredesproces zou belemmeren, wijst Israël van de hand. Dat heeft een hoge Israëlische bron maandag in Londen gezegd.[/B]

Volgens de bron, die anoniem wilde blijven, heeft Israël altijd duidelijk gemaakt dat het bereid is pijnlijke concessies te doen om vrede met de Palestijnen te bereiken, maar niet als daar de veiligheid van haar burgers mee in het gedrang komt. Het hek heeft daar alles mee te maken, aldus de bron.

De controversiële muur werd twee weken geleden nog zwaar bekritiseerd door de veiligheidsadviseur van de Amerikaanse president Bush, Condoleezza Rice. Tijdens gesprekken met Sharon in Jerusalem klaagde Rice dat het hek door de Palestijen zou worden gezien als een definitieve grens tussen Israël en de Palestijnse staat. Volgens de Israëlische pers had Rice gezegd dat 'de route die de muur volgt grote ongerustheid bij ons veroorzaakt. Wij stellen voor dat u een andere route kiest.'

Sharon zou haar toen gezegd hebben dat er geen concessies worden gedaan op de veiligheid van Israëlische burgers en dat de keuze tussen een conflict met de Verenigde Staten of zelfmoordenaars op Israëlisch grondgebied 'niet zo moeilijk' is. Sharon is maandag in Londen voor overleg met de Britse minister van Buitenlandse Zaken Straw en vervolgens met premier Blair. Britse overheidsmensen verwachten dat het onderwerp maandag ter sprake wordt gebracht.

Israël begon met de bouw van de muur in juni 2002 om zelfmoordenaars bij de grens tegen te houden. Als het miljardenproject klaar is, zal de omheining 350 kilometer lang zijn en heel bezet Oost-Jeruzalem afsnijden van de Westelijke Jordaanoever. Stukken van de Westoever komen voorts aan de Israëlische kans van de afrasteringen te liggen. De Palestijnen zijn razend over het project, net als joodse kolonisten in de bezette gebieden. Die vrezen dat de joodse staat op den duur met deze muur afstand doet van de Jordaanoever. Het eerste deel van 145 kilometer moet deze maand gereedkomen.

Schijt aan iedereen
  dinsdag 15 juli 2003 @ 12:14:01 #91
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11782974
quote:
Op zondag 13 juli 2003 21:55 schreef schatje het volgende:

[..]

(NOS TeleTekst)

Hier heeft Sharon toch een punt.Ik zie veel liever dat men energie steekt in Abbas dan in Arafat.Echt verwijderen gaat wat ver, maar op z'n minst negeren die hap.

Arafat is gekozen door het volk, Abbas niet
Schijt aan iedereen
pi_11783184
Lijkt net de berlijnse muur, alleen is dit tussen het Midden-Oosten en het Westen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 15 juli 2003 @ 12:34:29 #93
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11783488
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:14 schreef Deadre het volgende:

[..]

Zo is dat. Ach zolang de discussie over de poppetjes gaat zijn we natuurlijk nog nergens en een Abbas neerplanten om Arafat's verleden is natuurlijk ook kolder. Ik vind Sharon ook geen geschikte gesprekspartner, knikt ja en doet nee.

En die muur is wel mooi hè ? Zijn we na vijftig jaar af van dat ding in Berlijn, bouwen ze elders een nieuwe, goeie oplossing !

Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 12:39:00 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11783579
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:34 schreef elcastel het volgende:

[..]

Zo is dat. Ach zolang de discussie over de poppetjes gaat zijn we natuurlijk nog nergens en een Abbas neerplanten om Arafat's verleden is natuurlijk ook kolder. Ik vind Sharon ook geen geschikte gesprekspartner, knikt ja en doet nee.

En die muur is wel mooi hè ? Zijn we na vijftig jaar af van dat ding in Berlijn, bouwen ze elders een nieuwe, goeie oplossing !

als de VN muren overal doorheen mag bouwen waarom zou Israel dat dan niet mogen
  dinsdag 15 juli 2003 @ 12:41:26 #95
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11783622
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja vindt ik ook hoor en het lost zoveel op. Ze kunnen hun energie in andere dingen steken. Bijvoorbeeld iets oplossen, je weet wat een muur teweeg brengt ...
Dit is toch geen oplossing kom op zeg.
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 12:42:54 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11783660
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:41 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ja vindt ik ook hoor en het lost zoveel op. Ze kunnen hun energie in andere dingen steken. Bijvoorbeeld iets oplossen, je weet wat een muur teweeg brengt ...
Dit is toch geen oplossing kom op zeg.

waarom niet?

in Kosovska Mitrovica is het nu ook rustig ... hebben ze ook een muur doorheen getrokken, soms moet je de strijdende partijen gewoon ff van elkaar scheiden om af te koelen.

en als de tijd rijp is breken ze het zelf af

dinsdag 15 juli 2003 @ 12:44:06 #97
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_11783688
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

De grond waarop zij bouwen is van Palestina.
De beesT
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 12:50:14 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11783839
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:44 schreef Sklasse het volgende:

[..]

blablabla

het is veroverd gebied, ze mogen ermee doen wat ze willen of moet Polen ook een groot gedeelte van zijn territorium met rust laten omdat het van Duitsland is.

als ze het strax eventueel misschien als ze braaf zijn terugkrijgen mogen ze de muur er afslopen

dinsdag 15 juli 2003 @ 12:56:17 #99
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11783961
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

blablabla

het is veroverd gebied,

Schijt aan iedereen
  dinsdag 15 juli 2003 @ 12:57:05 #100
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11783971
Kijk en daar ga je al, in jouw oogpunt is er natuurlijk geen discussie meer mogelijk dan, ik heb geen zin om nu een heel rijtje te plaatsen (doe het andere keer met plezier voor je), maar dat hele Israel is opgetrokken uit geclaimd gebied, vanaf de eerste meter.

Dat er internationaal nooit daadkrachtig is gereageerd op dit landje-pikken, rechtvaardigd niks. Gewoon weg met die muur en weg met die nederzettingen, move !

Al die provocerende dwarsstraten van Israel, lokken alleen maar nieuwe aggressie uit en dan wordt er weer gewezen of ingegrepen, ik vind dit niet bepaald een oplossing.

Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 12:59:05 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11784017
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:57 schreef elcastel het volgende:
Kijk en daar ga je al, in jouw oogpunt is er natuurlijk geen discussie meer mogelijk dan, ik heb geen zin om nu een heel rijtje te plaatsen (doe het andere keer met plezier voor je), maar dat hele Israel is opgetrokken uit geclaimd gebied, vanaf de eerste meter.

Dat er internationaal nooit daadkrachtig is gereageerd op dit landje-pikken, rechtvaardigd niks. Gewoon weg met die muur en weg met die nederzettingen, move !

Al die provocerende dwarsstraten van Israel, lokken alleen maar nieuwe aggressie uit en dan wordt er weer gewezen of ingegrepen, ik vind dit niet bepaald een oplossing.

er is best een discussie mogelijk maar niet met opmerkingen als
quote:
palestina bestaat niet, Israel wel ... dat is de realiteit dan kun je vast blijven houden aan dat idee maar daar komt de vrede geen stap mee dichterbij
  dinsdag 15 juli 2003 @ 13:00:12 #102
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11784045
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:59 schreef sp3c het volgende:

palestina bestaat niet, Israel wel ... dat is de realiteit dan kun je vast blijven houden aan dat idee maar daar komt de vrede geen stap mee dichterbij

Palestina heeft altijd bestaan
Schijt aan iedereen
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 13:02:48 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11784113
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 13:00 schreef Deadre het volgende:

[..]

Palestina heeft altijd bestaan

bron?

op papier misschien maar er is nooit een palestijnse staat geweest, die figuren begonnen er pas te wonen nadat Israel gecreeerd was en ze kwamen voornamelijk uit de buurlanden (egypte enzo)

dinsdag 15 juli 2003 @ 13:05:26 #104
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11784170
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

er is best een discussie mogelijk maar niet met opmerkingen als
[..]

Met een muur schep je ook niet bepaald een verzoenende sfeer lijkt me.

Als je de geschiedenis van Israel bekijkt en ziet hoe het is ontstaan (en steeds groter geworden), dan vraag ik me af hoe veel serieuzer ik de staat Israel moet vinden dan Palestina.
Feitelijk staat Israel er natuurlijk beter voor, ze zijn al een staat, maar over de rug van de Palestijnen zou je al bijna kunnen zeggen.
Ik ga nu naar het strand, als je mijn onderbouwing wilt dan zou je hier eens kunnen kijken.

Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 13:09:40 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11784264
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 13:05 schreef elcastel het volgende:

[..]

Met een muur schep je ook niet bepaald een verzoenende sfeer lijkt me.

mwah met verwijzingen naar de vernietiging van de staat israel in je handvest ook niet.
als je zo kunt voorkomen/verminderen dat de zelfmoordenaars het land binnen komen en er dus niet meer geretalieerd hoeft te worden vind ik het een goede zaak.

het is niet mooi maar als het werkt dan werkt het

quote:
Als je de geschiedenis van Israel bekijkt en ziet hoe het is ontstaan (en steeds groter geworden), dan vraag ik me af hoe veel serieuzer ik de staat Israel moet vinden dan Palestina.
Feitelijk staat Israel er natuurlijk beter voor, ze zijn al een staat, maar over de rug van de Palestijnen zou je al bijna kunnen zeggen.
Ik ga nu naar het strand, als je mijn onderbouwing wilt dan zou je hier eens kunnen kijken.
in die geschiedenis zie je ook dat Israel keer op keer op keer wordt aangevallen voordat het palestijnse gebied een stukje inkrimpt
  dinsdag 15 juli 2003 @ 13:16:17 #106
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11784428
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 13:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

bron?

http://www.miftah.org/Documents.cfm
Schijt aan iedereen
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 13:18:12 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11784480
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 13:16 schreef Deadre het volgende:

[..]

http://www.miftah.org/Documents.cfm

kan het wat specifieker, ik zie daar zo 1, 2, 3 geen verwijzingen naar een palestijnse staat.

lekker simpel zo, volgende keer als iemand om een bron vraagd zeg ik www.bbc.co.uk ... en zoeken maar

dinsdag 15 juli 2003 @ 13:21:47 #108
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11784555
Ach kindje.. lezen kun je toch?

http://www.miftah.org/Maps.cfm

Schijt aan iedereen
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 13:25:04 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11784621
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 13:21 schreef Deadre het volgende:
Ach kindje.. lezen kun je toch?

http://www.miftah.org/Maps.cfm

en welke map bedoel je dan precies

ikheb dr nu een aantal aangeklikt maar ik kom niet op relevante kaarten ... beetje debiel dat ik me een ongeluk moet zoeken om jouw debiele statements te van argumenten te voorzien

dinsdag 15 juli 2003 @ 13:25:35 #110
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11784633
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 13:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwah met verwijzingen naar de vernietiging van de staat israel in je handvest ook niet.

De zionisten/kolonisten zijn erop uit om de Palestijnen te verdrijven/vermoorden
Schijt aan iedereen
  dinsdag 15 juli 2003 @ 13:27:51 #111
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11784694
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 13:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

en welke map bedoel je dan precies

ikheb dr nu een aantal aangeklikt maar ik kom niet op relevante kaarten ... beetje debiel dat ik me een ongeluk moet zoeken om jouw debiele statements te van argumenten te voorzien

Wat bazel je nou?Gebrek aan Engels?
Schijt aan iedereen
  dinsdag 15 juli 2003 @ 13:29:08 #112
13684 Deadre
Schijt aan jou
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 13:29:49 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11784738
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 13:27 schreef Deadre het volgende:

[..]

WELKE VAN DEZE KAARTEN TOONT EEN PALESTIJNSE STAAT AAN
quote:
This is the map section that includes relevant current and historical maps. This section provides a comprehensive visual illustration of the land in conflict. The maps are categorized as: historical, general, Jerusalem and partition plans and proposals.
Recent and General Maps of Palestine
Oslo II, 1995
Palestinian Refugees: UNWRA Refugee Camps, 2001
Palestinian Sovereign Areas According to the Sharon Proposal, 2001
The Divided City of Hebron, Following the Hebron Agreement, 1997
The Gaza Strip, Year 2000
The West Bank and Gaza Strip, March 2000
Water Sources
Wye Memorandum, 1998
Gaza showing Palestinian build up area and Israeli settlements
Israeli Check Points - Gaza (2002)
Israeli Check Points - West Bank (2002)
Roadblocks Around Bethlehem
Roadblocks Around Jerusalem
West Bank map pointing out Israeli build up areas and settlements
West Bank map showing settlements and military posts and Palestinian build up area
West Bank 'Security'-wall: Under Construction and Projected Alignment

Jerusalem Maps, historical and current
Arab East Jerusalem within "Greater" Jerusalem, 2001
E1 Development Plan, 1998
Israeli settlements and Palestinian neighborhoods in East Jerusalem, 2000
Jerusalem municipal boundaries, 1947-2000
Metropolitan Jerusalem - The Old and the 'New' Town Planning Area, 2000
Palestinian and Israeli Neighborhoods in Metropolitan Jerusalem, 2000
Projected growth of Arab and Israeli Neighborhoods in East Jerusalem
The Jerusalem District according to the Palestinian Authority, 1995
The Old City of Jerusalem, 2001
The Old City, 1948-67
Greater Jerusalem Seperated

Historical Maps of Palestine
Distribution of population (Palestinian and Jewish) by subdistrict, 1946
First Jewish colony in Palestine, 1878
Israel - Syria: Demilitarized Zones, 1949
Landownership in Palestine and the UN Partition Plan, 1947
Major Arab Towns and Zionist Settlements in Palestine, 1881-1914
Palestine under the British Mandate, 1923-1948
Palestinian Villages Depopulated in 1948 and 1967
Population Movements, 1948-51
Sykes-Picot Agreement, 1916
The Golan Heights under Israeli Occupation, 1967
The Near East after the 1967 June War
The Rhodes Armistice Line, 1949
The Strategic Value of the Golan Heights
Zionist and Palestinian landownership in percentages by subdistrict, 1945
Zionist colonies in Palestine at the beginning of the British Mandate, 1920
Zionist Military Operations Outside the UN-proposed Jewish State, 1 April 1948 - 15 May 1948

Maps graphing partition plans and proposals
Partition Jerusalem 1948-1967
Final Status Map Presented by Israel - Taba, January 2001
Final status map proposed by Israel in May 2000
Jerusalem and the Corpus Separatum proposed in 1947
Landownership in Palestine and the UN Partition Plan, 1947
Peel Commission Partition Plan, 1937
Projection of the West Bank Final Status Map presented by Israel, Camp David, July 2000
Sharm El Sheikh memorandum in March 2000
Sharm-Esh-Sheikh, (Projected from Memorandum), 1999
The Allon Plan, July 1967
United Nations Partition Plan-UN Resolution 181, 1947 / Rhodes Armistice Line, 1949
Woodhead Partition Plan, 1938

zo moeilijk was de vraag niet hoor ...
  dinsdag 15 juli 2003 @ 13:32:47 #114
13684 Deadre
Schijt aan jou
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 13:39:13 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11784956
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 13:32 schreef Deadre het volgende:
http://people.zeelandnet.nl/kielmp/israel_kaart_1.htm
ah dus gedeeltes van Syrië en Jordanië horen ook bij palestina ... in dat geval heb je gelijk ja moest dat nu zo lang duren???

dat die landen hun troepen zo snel mogelijk uit die gebieden terugtrekken want ze zijn bezetters ... en laat libanon maar gelijk stoppen met bouwen van huizen in Beiroet want dat hoort land is van Syrië

dinsdag 15 juli 2003 @ 13:49:42 #116
8502 BAZZA
pi_11785206
En eerst was de naam van "Palestina" was Judea en is Palestina de naam van de Romeinse bezetter, nu heeft men daarvan Israel gemaakt en heeft dus de schade van een bezetting ongedaan gemaakt.

en daar was iedereen toch zo voor?

Voor mij is het gewoon verovert gebied en is de Gaza-strook net zo zeer Israel als Friesland Nederland is.

Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 14:04:03 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11785550
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 13:49 schreef BAZZA het volgende:
En eerst was de naam van "Palestina" was Judea en is Palestina de naam van de Romeinse bezetter, nu heeft men daarvan Israel gemaakt en heeft dus de schade van een bezetting ongedaan gemaakt.

en daar was iedereen toch zo voor?

Voor mij is het gewoon verovert gebied en is de Gaza-strook net zo zeer Israel als Friesland Nederland is.

dus palestina = israel

alleen andere benaming net zoals Zaire tegenwoordig de democratische republiek Congo heet ... imho dan moeten ze Jordanië en stukken Syrië idd teruggeven aan want dat land is van palestina!
Deirdre heeft gelijk en het kaartje bewijst het!

domme opmerkingen = domme antwoorden ...

dinsdag 15 juli 2003 @ 15:06:40 #118
16715 Mylene
*schatje*
pi_11787089
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:14 schreef Deadre het volgende:

[..]

Oke, hier heb je zeker ook een punt, maar toch levert Arafat 0,0% niets op en Abbas wel.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 15:15:50 #119
16715 Mylene
*schatje*
pi_11787302
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 13:27 schreef Deadre het volgende:

[..]

sp3c heeft gelijk, er is nooit een Palestijnse staat geweest, simpel.
pi_11787408
Maar er is wel een palestijns volk, en die moeten we erkennen. Zij pleiten voor een staat, die zullen we ook moeten erkennen. Israel ook: Simpel.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 15:31:45 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11787674
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 15:20 schreef Mutant01 het volgende:
Maar er is wel een palestijns volk, en die moeten we erkennen. Zij pleiten voor een staat, die zullen we ook moeten erkennen. Israel ook: Simpel.
dat doen we dan ook

ik denk dat iedereen het er hier wel over eens is dat die palestijnse staat er moet komen voor een blijvende vrede maar ik denk niet dat dit kan met de huidige terroristische infrastructuur daar, er zal toch op een gegeven moment op grote schaal door palestijnen tegen palestijnen opgetreden gaan worden en ik weet niet of abbu mazen of arafat daartoe bereid zijn.

van arafat betwijfel ik het eigenlijk, van dat andere figuur weet ik het nog niet.

dinsdag 15 juli 2003 @ 15:34:18 #122
16715 Mylene
*schatje*
pi_11787756
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 15:20 schreef Mutant01 het volgende:
Daar heb je gelijk in, en die woonden in het gebied wat nu Israël is en die zijn toen verjaagd.

Daar dient ook een oplossing voor te komen.

dinsdag 15 juli 2003 @ 15:35:33 #123
8502 BAZZA
pi_11787784
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 15:06 schreef schatje het volgende:

Oke, hier heb je zeker ook een punt, maar toch levert Arafat 0,0% niets op en Abbas wel.

Abbas is gekozen door Arafat, ik heb ook niet gestemt op Beatrix of Balkenende en toch regeert hij.
Zonder Abbas kunnen die pallies het wel schudden..
  dinsdag 15 juli 2003 @ 15:45:51 #124
16715 Mylene
*schatje*
pi_11788045
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 15:35 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Abbas is gekozen door Arafat, ik heb ook niet gestemt op Beatrix of Balkenende en toch regeert hij.
Zonder Abbas kunnen die pallies het wel schudden..

Je hebt gelijk, Abbas is hun laatste hoop.

Maar ik ben bang dat het Palestijnse volk hem niet echt steunt, Hamas bijv. zorgt er voor dat er medische voorzieningen zijn enzo.Daar kom je dus niet zo gemakkelijk tussen.Of je zou dergelijk functies uit handen moeten nemen.

Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 15:55:26 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11788284
beste zou zijn alstie internationale hulp vraagt voor het uitschakelen van Hamaz en consorten.

ben je in 1 klap van het probleem af en de aanwezigheid van internationale troepen zorgt gelijk voor een zekere mate van souvereiniteit kijk maar naar Oost Timor.

dinsdag 15 juli 2003 @ 18:16:15 #126
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11791211
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 15:55 schreef sp3c het volgende:
beste zou zijn alstie internationale hulp vraagt voor het uitschakelen van Hamaz en consorten.

ben je in 1 klap van het probleem af en de aanwezigheid van internationale troepen zorgt gelijk voor een zekere mate van souvereiniteit kijk maar naar Oost Timor.

Daar ben ik het dus mee eens, laat de VN maar eens ingrijpen hier, een Amerikaan kan er toch geen goed doen en een Arabische inmenging wordt ook niet gewaardeerd.

En sorry hoor, maar er is net zoveel Israelische staat als Palestijnse staat, lees de geschiedenis maar eens. Israel heeft de staat zelf uitgeroepen en door verschillende verstrengelingen is dat nu zo geaccepteerd, maar maakt het niets meer dan de nu nog virtuele Palestijnse staat.

Als je dit probleem echt wilt oplossen dan moet je eens door dat maagdevlies heenprikken en niet over elk wissewasje heenvallen. Ik heb wel honderd argumenten voor elke kant, maar die discussie strandt toch steeds in niets.

Gewoon nu een keer dat routeplan geval uitvoeren en keihard aanpakken internationaal, belachelijk dat Israel nogsteeds zo de VN resolutie's aan de laars mag lappen en dat de Palestijnen nogsteeds van die malloten hebben met bomgordels.

Die twee partijen bakken er beide niks van en dat mag best een keer overruled worden, dat misselijke gekontdraai maakt het alleen maar ingewikkelder.

De een interpreteerd vanuit een geschreven verleden (tijd van de Filestijnen blablabla), de ander pikt de draad op na WO1 de derde na WO2 en de vierde na de 6-daagse oorlog.

Er ligt nu een plan om aan te pakken, blijkbaar een goede reden om er onderuit te glippen. Ingrijpen dus, deze kwestie wordt elke keer weer als grondslag aangegeven bij conflicten.

Ik snap niet dat de internationale macht dit kippenhok zo z'n gang laat gaan ..... VS is nou eenmaal niet de geschikte om dit onder eigen vlag op te lossen, gooi dat zwaargewicht weer wat meer terug in de VN.

Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 18:59:42 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11792009
probleem met de VN is dat het nooit zijn gewicht in de strijd wenst te gooien.

Ik kan me van Israel goed voorstellen dat ze sceptisch zijn tov de VN en zijn resolutie's ... voor de Yom Kippur oorlog werden de peacekeepers zonder slag of stoot ontwapend door de Egyptenaren en naar huis gestuurd waarna ze hun verrassingsaanval op Israel lanceerden.

als die peacekeepers niet bewapend waren met een belachelijk mandaat hadden ze die hele oorlog (veel doden aan alle zijden) kunnen voorkomen

dinsdag 15 juli 2003 @ 19:23:48 #128
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11792437
quote:
Probleem met de VN is volgens mij dat er altijd wel iemand uit de discussie stapt. Daarbij is het een feit dat de VN lang niet altijd de vuist maakt/kan maken, die ik graag zie.
In dit geval wil niemand natuurlijk zijn vingers eraan branden, maar ik had gehoopt dat "het kwartet" en de Arabische landen een soort overruled-campagne zouden voeren en gewoon keihard zouden ingrijpen, voorlopig laten ze die twee gewoon aanmodderen en ik vind dat het niet bepaald opschiet. Op deze manier komt het routeplan in gevaar en kunnen we weer wachten op een volgend plan.
Dit werkt niet zo ...

-edit-typo

[Dit bericht is gewijzigd door elcastel op 15-07-2003 22:01]

pi_11792499
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 18:59 schreef sp3c het volgende:

Ik kan me van Israel goed voorstellen dat ze sceptisch zijn tov de VN en zijn resolutie's ... voor de Yom Kippur oorlog werden de peacekeepers zonder slag of stoot ontwapend door de Egyptenaren en naar huis gestuurd waarna ze hun verrassingsaanval op Israel lanceerden.

als die peacekeepers niet bewapend waren met een belachelijk mandaat hadden ze die hele oorlog (veel doden aan alle zijden) kunnen voorkomen

och en ookal wil de VN wel wat doen, dan gebruikt de VS weer zijn veto
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 19:34:00 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11792610
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 19:27 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

och en ookal wil de VN wel wat doen, dan gebruikt de VS weer zijn veto

als abu mazen peacekeepers in zijn land/gebied wenst te hebben dan heeft de VS nix te VETO'en, dat is zijn beslissing.

Israel zou het in principe kunnen blokkeren maar als de VN daadwerkelijk wat zou willen doen zijn die 10 schuitjes zo uitgeschakeld.

dinsdag 15 juli 2003 @ 19:35:03 #131
8502 BAZZA
pi_11792628
Ja aan de VN heb je veel... zit vol moslim staten die meteen de kant van hun geloofsgenoten kiezen

Zolang er bij beide kanten geen bereidheid is heb je niks aan bemiddelaars, en die bereidheid is er niet bij Arafat.

Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 19:37:52 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11792684
die kunnen toch nix Veto'en en er zit zelden een moslimmeerderheid in de veiligheidsraad.

Als de VN echt bereid is om actie te ondernemen mbt de bezette gebieden is er absoluut geen enkel obstakel die dat in de weg staat.

maja dan moet je wel meer dode peacekeepers accepteren dan tijdens de Korea missie en alle grote praatjes ten spijt zijn er maar weinig landen die daartoe bereid zijn (Nederland is er 1 maar wij hebben geen leger meer en geen zetel in de veiligheidsraad).

dinsdag 15 juli 2003 @ 19:42:14 #133
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11792770
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 19:35 schreef BAZZA het volgende:
Ja aan de VN heb je veel... zit vol moslim staten die meteen de kant van hun geloofsgenoten kiezen

Zolang er bij beide kanten geen bereidheid is heb je niks aan bemiddelaars, en die bereidheid is er niet bij Arafat.

Zeg er dan ook gelijk bij dat die bereidheid er ook niet is bij Sharon (en dan zeker vanuit het oogpunt van een moslim, die tellen ook nog in dit condflict hè).
  dinsdag 15 juli 2003 @ 19:45:13 #134
8502 BAZZA
pi_11792836
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 19:42 schreef elcastel het volgende:

Zeg er dan ook gelijk bij dat die bereidheid er ook niet is bij Sharon (en dan zeker vanuit het oogpunt van een moslim, die tellen ook nog in dit condflict hè).

Wat een bullshit die moslims zijn achterlijk, Sharon is zeker bereid maar zijn milities gaan niet door met het plegen van aanslagen en melden nog vrolijk dat te blijven doen.

De Fatah milities van Arafat hebben dat vrolijk meegedeelt en als je het niet geloof kan je het op het RTL nieuws horen.

dinsdag 15 juli 2003 @ 19:59:20 #135
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11793168
Wat betreft Arafat ben ik het wel met je eens, maar als je kijkt naar het verleden van Sharon dan is het toch niet bepaald verbazingwekkend dat de moslims niks van die man willen weten.
En als je moslims toch bij voorbaat toch al achterlijk noemt, waarom neem je dan deel aan deze discussie ? Volgens mij is er in jouw ogen geen discussie mogelijk met moslims.
Klinkt niet bepaald opbouwend of oplossend ...
  dinsdag 15 juli 2003 @ 20:03:34 #136
8502 BAZZA
pi_11793267
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 19:59 schreef elcastel het volgende:
Wat betreft Arafat ben ik het wel met je eens, maar als je kijkt naar het verleden van Sharon dan is het toch niet bepaald verbazingwekkend dat de moslims niks van die man willen weten.
Het verleden, je zegt het zelf al.
Als je zo gaat beginnen gebeurt er niks, maar Sharon gedraagt zich nu en Arafat niet dus de schuld echt bij hem.
quote:
En als je moslims toch bij voorbaat toch al achterlijk noemt
Dat zijn ze, dat laten ze iedere keer blijken.
quote:
neem je dan deel aan deze discussie ?
Het is best intressant om mensen te zien vallen in de leugens van de ratten.
quote:
Volgens mij is er in jouw ogen geen discussie mogelijk met moslims.
Jawel hoor, alleen dan moet je een flinke stok achter de deur hebben.
Vergelijk het met het trainen van een hond.
quote:
Klinkt niet bepaald opbouwend of oplossend ...
Juist wel, realisme noemt men dat.
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 20:12:56 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11793474
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 20:03 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Het verleden, je zegt het zelf al.
Als je zo gaat beginnen gebeurt er niks, maar Sharon gedraagt zich nu en Arafat niet dus de schuld echt bij hem.

Sharon is een oorlogsheld ... hij heeft zich altijd gedragen.

De misdaden die zijn gepleegd heeft hij niet bevolen, zijn niet uitgevoerd door zijn troepen en is hij dus ook niet verantwoordelijk voor. Al die aanklachten jegens minister kok mbt Srebrenica worden ook van de kaart geveegd als zijnde onzin, deze dus ook imo

Sharon heeft Egypte een pak slaag gegeven

dinsdag 15 juli 2003 @ 20:17:05 #138
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11793554
quote:

[..]

Juist wel, realisme noemt men dat.

Je hebt volgens mij gewoon een lap stof voor 1 oog hangen, je belicht het steeds van 1 kant, jouw kant zo te zien. Je vergeet voor het gemak feiten en ik attendeer je daar op.
Ik snap niet zo goed waar je heen wilt en heb het idee dat het je hier alleen om het rellen is.
Moslims achterlijk noemen, dat kan toch niet ? Ik heb ook andere opvattingen en sommige dingen lijken mij onlogisch, maar dan noem je iemand toch niet achterlijk, ik vind dat erg ver gaan.

Wat betreft Arafat en Sharon. Wat Arafat voor ons westerlingen is, komt nog niet in de buurt van wat de Palestijnen/moslims van Sharon vinden. Ik vind ook dat je over het verleden moet heenstappen, maar kennelijk was dat bij het opzij schoppen van Arafat niet mogelijk.
Elke stap die Sharon zijdelings maakt, gaat over de schreef van een Arabier, de andere kant op van zijn Knesset, lekkere koorddanser, wat voor gesprekspartner is dat dan ?
Als je wat wil oplossen moet je het van twee kanten bekijken en niet praten over achterlijke mensen, je kunt er donder op zeggen, dat dat aggressie opwekt en niets oplost
  dinsdag 15 juli 2003 @ 20:27:14 #139
8502 BAZZA
pi_11793752
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 20:17 schreef elcastel het volgende:

Wat betreft Arafat en Sharon. Wat Arafat voor ons westerlingen is, komt nog niet in de buurt van wat de Palestijnen/moslims van Sharon vinden.

Spreek voor jezelf, Arafat heeft mijn invalide landgenoot voor de lol van een cruiseschip laten gooien in de M-Zee.
Arafat staat voor alles wat Arabisch is.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 20:35:17 #140
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11793915
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 20:27 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, Arafat heeft mijn invalide landgenoot voor de lol van een cruiseschip laten gooien in de M-Zee.

Da's persoonlijk dan, ik heb geen ervaringen/aanvaringen met Sharon als weerwoord, maar zoals je al gemerkt hebt heeft Arafat meer te zeggen dan Abbas, terwijl Abbas als spreekbuis fungeert.

Aan de andere kant zijn de verhalen over Sharon ook niet van lucht, zeker voor Arabieren niet, vaag dat dat verder niets mee gebeurt.

Als je het mij vraagt moet die discussie dus niet gaan over de poppetjes, maar over de feiten volgens het routeplan.

Als de Palestijnen na deze vredesstap blijven terroriseren lijkt me dit een heel ander verhaal. Geef die gasten eerst het land waar ze recht op hebben en oordeel dan van land naar land, dit werkt toch niet zo.

En BAZZA, sorry als het voor jou wat anders licht door persoonlijke omstandigheden, maar Moslims achterlijk noemen moet je niet doen, daar raak je ook mensen mee die minder op hun kerfstok hebben dan jij of ik.

Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 20:39:33 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11794009
dat lijkt mij het grootste voordeel in een palestijnse staat voor Israel

als er dan nog steeds terroristische actie's vanuit die staat gepleegd worden dan kan die staat als agressor worden bestempeld en dan kan Israel volgens onder bepaalde voorwaarden zelfs Franse troepen eisen ter verdediging van de landsgrensen.

kunnen de IDF demobiliseren en dan kunnen de Israeli's het leven weer hervatten.

dinsdag 15 juli 2003 @ 21:55:32 #142
16715 Mylene
*schatje*
pi_11795778
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 18:16 schreef elcastel het volgende:

[..]

Daar ben ik het dus mee eens, laat de VN maar eens ingrijpen hier, een Amerikaan kan er toch geen goed doen en een Arabische inmenging wordt ook niet gewaardeerd.

Israël heeft al diverse keren laten weten geen vertrouwen te hebben in de VN omdat het toenertijd ook partij zou hebben te gekozen in dus nadeel van hen.

Bovendien zeggen ze dat de huidige situatie een binnenlandse aangelegenheid is.

quote:
En sorry hoor, maar er is net zoveel Israelische staat als Palestijnse staat, lees de geschiedenis maar eens. Israel heeft de staat zelf uitgeroepen en door verschillende verstrengelingen is dat nu zo geaccepteerd, maar maakt het niets meer dan de nu nog virtuele Palestijnse staat.
Ik denk dat je beter kunt spreken van historisch Palestina.

Wat men ook vaak vergeet is dat de staat Israël ook met veel geld tot stand is gekomen, Joodse terreurgroepen die land afdwongen enzo.Ook dus een verzetstrijd.

Maar goed dat was toen, de Israëlische staat is er nu eenmaal en dat dienen de omringende landen ook te accepteren.Net zoals de Joodse zijde moet accepteren dat de Palestijnen recht hebben op hun eigen staat.

quote:
Gewoon nu een keer dat routeplan geval uitvoeren en keihard aanpakken internationaal, belachelijk dat Israel nogsteeds zo de VN resolutie's aan de laars mag lappen en dat de Palestijnen nogsteeds van die malloten hebben met bomgordels.
VN resoluties zijn niet dwingend omdat de VS dwingende resoluties blokkeren door een veto.

Dat land is juist het enige land dat veel druk kan uitoefenen.Het hangt dus allemaal van de Amerikanen af.

En zoals je weet is Bush onlangs ook op het matje geroepen door de Joodse lobby aldaar omdat hij kritisch op Sharon was.

dinsdag 15 juli 2003 @ 22:01:18 #143
16715 Mylene
*schatje*
pi_11795936
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 20:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

Sharon is een oorlogsheld ... hij heeft zich altijd gedragen.

De misdaden die zijn gepleegd heeft hij niet bevolen, zijn niet uitgevoerd door zijn troepen en is hij dus ook niet verantwoordelijk voor. Al die aanklachten jegens minister kok mbt Srebrenica worden ook van de kaart geveegd als zijnde onzin, deze dus ook imo

Sharon heeft Egypte een pak slaag gegeven

Waarom moest hij toen dan aftreden als minister van defensie??

Hij was indirect verantwoordelijk.

dinsdag 15 juli 2003 @ 22:14:42 #144
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11796326
"Wat Sharon veel beter maakt" :
quote:
Als leider van een legercommando raakt Sharon tijdens de Israëlische onafhankelijkheidsoorlog van 1948 ernstig gewond. De basis voor zijn vastberaden militaire strategie wordt in deze oorlog gelegd: "We vochten, maar niet hard genoeg om te winnen. We waren meer gemotiveerd door het verlangen naar huis te gaan dan overtuigd van de absolute noodzaak om te winnen".

In de jaren die volgen, is Sharon leider van een legereenheid die vooral vergeldingacties voor Arabische aanvallen op Israël uitvoert. Bij één zo'n actie komen 69 burgers om. Sharon speelt ook een actieve rol in de verschillende oorlogen. Zijn commando behaalt spectaculaire successen in de Suez-crisis en tijdens de Zesdaagse Oorlog van 1967.

In deze laatste oorlog, waarin Israël de Gazastrook, de Westelijke Jordaanoever en Golanhoogte verovert, treedt Sharon meedogenloos op tegen de Palestijnen. Het is de eerste keer dat de Palestijnen kennis maken met de man die zal uitgroeien tot hun gezworen vijand.

Tijdens de Jom Kippoer-oorlog van 1973 legt Sharon zelfs de basis voor de Israëlische victorie. Hij breekt op eigen initiatief de wapenstilstand en steekt met zijn troepen het Suez-kanaal over. Hierdoor wordt het Egyptische leger ingesloten, waarna capitulatie volgt.

Volgens zijn tegenstanders komen bij deze actie echter onnodig veel Israëlische soldaten om. Ook de legerleiding is niet erg te spreken over Sharons eigenzinnige optreden. Desondanks komt hij dat jaar als oorlogsheld in de Knesset, het Israëlische parlement. Al snel is hij veiligheidsadviseur van premier Rabin.

bron

Misschien kun je hieruit opmaken hoe serieus de Arabieren met Sharon omgaan, wat voor sommige westerlingen een Arafat is, is een Sharon voor de Arabieren.

Ander stukje nog :

quote:
Bij een zoektocht naar wapens in de Palestijnse vluchtelingenkampen Sabra en Shatila doodt een aan Israël gelieerde christelijke militie bijna achthonderd mensen. De Palestijnen verwijten Sharon achter de slachting te zitten. Uiteindelijk stelt een Israëlische regeringscommissie vast dat Sharon en dwingt hem tot terugtreden. Maar Sharons missie is geslaagd. Arafat en zijn PLO zijn verdwenen uit Libanon. Ze nemen de wijk naar Tunis.
Als die Sharon nu al meewerkt en wordt tegengezeten door zijn eigen achterban, kun je wel opmaken hoeveel de partijen nog uit elkaar liggen. Deze twee poppetjes (Sharon/Arafat) hebben veel te veel de nadruk en het vredesproces raakt alleen maar in het verval nu.
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:29:35 #145
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800249
quote:

Dat zijn ze, dat laten ze iedere keer blijken.
[..]

Het is best intressant om mensen te zien vallen in de leugens van de ratten.

Heb je het hier nou over jezelf?
Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:30:37 #146
8502 BAZZA
pi_11800269
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:29 schreef Deadre het volgende:

Heb je het hier nou over jezelf?

Nee, maar misschien wel over je familie.

als je nog eens een post wil scoren

woensdag 16 juli 2003 @ 01:31:22 #147
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800281
quote:

[..]

Ach et was maar een terroristje
Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:32:25 #148
8502 BAZZA
pi_11800296
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:31 schreef Deadre het volgende:

Ach et was maar een terroristje

Een bejaarde en invalide man die op een cruise was?
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:32:47 #149
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800301
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:30 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Nee, maar misschien wel over je familie.

als je nog eens een post wil scoren

Je voelde je zo beledigd, dat je mn familie erbij wil betrekken.
Daar ik mooi nie op reageren, nogmaals jouw opmerkingen zeggen meer over jou.
Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:34:03 #150
8502 BAZZA
pi_11800324
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:32 schreef Deadre het volgende:

Je voelde je zo beledigd, dat je mn familie erbij wil betrekken.
Daar ik mooi nie op reageren, nogmaals jouw opmerkingen zeggen meer over jou.

Dan moet je niet op de man af gaan spelen.
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:35:06 #151
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11800338
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:34 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dan moet je niet op de man af gaan spelen.

Dat komt wel erg vaak uit jouw mond.
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:35:07 #152
8502 BAZZA
pi_11800339
quote:
The Israeli arrest of a suspected Irish Republican Army bomber was apparently a case of mistaken identity.

Israeli security sources said the arrest of John Morgan, 40, over the weekend near Ramallah was apparently a case of mistaken identity. They said Britain had relayed information to Israel that Morgan was an IRA bomber who might have been hired to train Palestinian insurgents in the assembly of bombs and mortars.

woensdag 16 juli 2003 @ 01:35:34 #153
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800352
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:32 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Een terrorist en invalide man die op een cruise was?

Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:35:37 #154
8502 BAZZA
pi_11800358
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:35 schreef elcastel het volgende:
Dat komt wel erg vaak uit jouw mond.
Erg he dat dat nodig is?
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:37:11 #155
8502 BAZZA
pi_11800375
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:35 schreef Deadre het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens met bronnen want je bent een leugenaar, maar als je het kunt staven dan zal ik je mijn excuses aanbieden voor deze uitspraak.
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:37:19 #156
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800381
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:35 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Erg he dat dat nodig is?

Hoe oud ben je nou?
Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:37:53 #157
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800390
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:37 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens met bronnen want je bent een leugenaar,

Kan ik ook jou vragen
Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:38:52 #158
8502 BAZZA
pi_11800403
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:37 schreef Deadre het volgende:

Kan ik ook jou vragen

Kan je doen maar dan moet je wel specifieker zijn, heb je al wat gevonden?
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:39:20 #159
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11800412
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 19:45 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Wat een bullshit ....

doen we toch allemaal ? Elke keer als je me quote speel je ook op de man. Met jouw posts kun je wachten op commentaar, zeker als je zelf al begint met het woord achterlijk...
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:39:49 #160
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800417
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:38 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Kan je doen maar dan moet je wel specifieker zijn, heb je al wat gevonden?

Jij?
Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:40:32 #161
8502 BAZZA
pi_11800425
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:39 schreef elcastel het volgende:

doen we toch allemaal ? Elke keer als je me quote speel je ook op de man. Met jouw posts kun je wachten op commentaar, zeker als je zelf al begint met het woord achterlijk...

Onderbouw het maar, graag met quotes waarbij ik bij jou op de man heb gespeelt.
Anders mag je gewoon weer ontopic gaan.
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:41:22 #162
8502 BAZZA
pi_11800435
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:39 schreef Deadre het volgende:

Jij?

Voor wat? specifieker graag.
Die oude man was dus een terrorist? onderbouw het maar of kan je dat niet?
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:43:17 #163
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800450
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:41 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Voor wat? specifieker graag.
Die oude man was dus een terrorist? onderbouw het maar of kan je dat niet?

Die invalide terrorist was dus volgens jou geen terrorist? onderbouw het maar of kan je dat niet?
Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:45:05 #164
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11800475
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:40 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Onderbouw het maar, graag met quotes waarbij ik bij jou op de man heb gespeelt.
Anders mag je gewoon weer ontopic gaan.

Dat zeg ik elke keer als je quote speel je toch op de man, ik heb het over uitlokken van reactie's als jij altijd om je oren krijgt, ik heb het over je woorden als ratten en achterlijk.
Je creëert een negatieve sfeer die nergens voor nodig is.
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:46:02 #165
8502 BAZZA
pi_11800493
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:43 schreef Deadre het volgende:

Die invalide terrorist was dus volgens jou geen terrorist? onderbouw het maar of kan je dat niet?

Nee die man was geen terrorist, slechts een oude en invalide man op een cruise met zijn vrouw.
Leon Klinghoffer was zijn naam.
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:46:53 #166
8502 BAZZA
pi_11800504
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:45 schreef elcastel het volgende:

Dat zeg ik elke keer als je quote speel je toch op de man

Bewijs het of stop met liegen en ga in ONZ spelen.
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:47:50 #167
8502 BAZZA
pi_11800512
IDF troops rescue missing cabbie from Ramallah area

An elite Israel Defense Forces unit located missing
cab driver Eliyahu Gurel alive near the West Bank
city of Ramallah late Tuesday night.

Close to midnight, special
forces located Gurel, who had
been missing since Friday
afternoon, in an abandoned
building in Bitouniyah, west of
Ramallah. Soldiers from the
crack Sayeret Matkal unit broke
into the building, to find
Gurel alone and bound, after
his captors apparently fled.

Not one shot was fired, and Gurel was taken to
safety.

Earlier, fighters of the police counter-terror
unit together with the undercover Duvdevan unit
succeeded in arresting four people who had been
involved in the kidnapping as well as a number
of accomplices. Deputy IDF Chief of Staff Major
General Gabi Ashkenazi said that all of Gurel's
kidnappers had been arrested. According to one
report, the abductors revealed Gurel's location
to them.

The troops transferred Gurel to the Ofer camp,
where he was checked by a military doctor. He
was then taken to hospital for additional
medical tests. He will be taken to his family
at a later stage.

None of the soldiers were hurt in the action.

The rescue mission was overseen by Brigadier
General Gadi Eisenkot, the commander of IDF
forces in the West Bank. Both Israeli and
Palestinian security forces had taken part in
the search efforts, and the IDF had placed
Ramallah and Bitouniyah under closure on
Monday.

According to sources involved in the operation,
the kidnappers had been making contradicting
demands in various phone calls. At times the
kidnappers asked for money, then they demanding
the release of all Palestinian prisoners, and
at times they demanded the release of only some
of the prisoners.

Liat, Gurel's 34-year-old daughter, exited the
family's home in Ramat Gan late Tuesday and
told reporters and others who had gathered at
the scene, "I thank everyone, and am eager to
see my father."

Gurel's sister, Zvia Ben Ami told reporters,
"Shortly after midnight, we were contacted by
phone and informed of the successful rescue
operation. I thank everyone, especially the
security forces, who did an outstanding job. I
thank everyone who prayed with us. Today we can
finally stop crying."

http://www.haaretz.com/hasen/spages/318428.html

woensdag 16 juli 2003 @ 01:48:20 #168
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800519
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:46 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Nee die man was geen terrorist, slechts een oude en invalide man op een cruise met zijn vrouw.
Leon Klinghoffer was zijn naam.

Bron?
Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:49:54 #169
8502 BAZZA
pi_11800540
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:48 schreef Deadre het volgende:

Bron?

On October 7, 1985 as 69 year old disabled Leon Klinghoffer sat in his wheelchair aboard the Achilles Lauro cruise ship, four Palestinian terrorists shot then threw him overboard while his wife watched in horror. Leon and Marilyn Klinghoffer, American Jews, had been celebrating their wedding anniversary by taking this cruise.

http://www.geocities.com/Colosseum/Stands/5008/leon.html

Nu mag jij onderbouwen dat die man een terrorist was als je nog achter die bewering staat.

woensdag 16 juli 2003 @ 01:51:44 #170
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11800560
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:47 schreef BAZZA het volgende:
...

Mooi propaganda verhaal
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:53:17 #171
8502 BAZZA
pi_11800583
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:51 schreef elcastel het volgende:

Mooi propaganda verhaal

Doe niet zo kinderachtig.
Je gelooft het niet? wat is je probleem?
zelf altijd een grote mond hebben maar alleen maar onzin posten

http://teletekst.nos.nl/gif/130-01.html

woensdag 16 juli 2003 @ 01:54:47 #172
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800612
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:49 schreef BAZZA het volgende:

Nu mag jij onderbouwen dat die man een terrorist was als je nog achter die bewering staat.

Iedereen die de zionistische regering financieel ondersteund om de Palestijnen te verdrijven is in mijn ogen het kwade!
Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:55:29 #173
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11800625
quote:

[..]

Verdomd en ik had hierin gelezen dat Arafat het zelf zou hebben gedaan ....
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:56:00 #174
8502 BAZZA
pi_11800631
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:54 schreef Deadre het volgende:

Iedereen die de zionistische regering financieel ondersteund om de Palestijnen te verdrijven is in mijn ogen het kwade!

Die man was op een cruise.
Ondersteunde hij Israel? bron?
je liegt weer.
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:56:58 #175
8502 BAZZA
pi_11800645
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:55 schreef elcastel het volgende:

Verdomd en ik had hierin gelezen dat Arafat het zelf zou hebben gedaan ....

Een cursus Nederlands zou je van pas komen het woord "laten" gebruikt men wel vaker.
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:57:02 #176
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11800647
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:53 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Doe niet zo kinderachtig.
Je gelooft het niet? wat is je probleem?
zelf altijd een grote mond hebben maar alleen maar onzin posten

http://teletekst.nos.nl/gif/130-01.html

Had die dan gelijk gepost, die is gewoon feitelijk, dat verhaal wat jij post klinkt erg dramatisch allemaal en verteld hoe hij medisch is gekeurd enzo, blablabla verhaal ...
En je speelt nu op de man trouwens.
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:58:15 #177
8502 BAZZA
pi_11800670
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:57 schreef elcastel het volgende:

Had die dan gelijk gepost, die is gewoon feitelijk, dat verhaal wat jij post klinkt erg dramatisch allemaal en verteld hoe hij medisch is gekeurd enzo, blablabla verhaal ...
En je speelt nu op de man trouwens.

Het verschil zit hem in de details, de eerste link gaf er meer. doet trouwens niks af aan de ontvoering zelf.
  woensdag 16 juli 2003 @ 02:00:28 #178
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11800701
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:56 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Een cursus Nederlands zou je van pas komen het woord "laten" gebruikt men wel vaker.

Zoals jij hierover doorgaat klonk het ook al zou Arafat het zelf gedaan hebben. Als jij dat ziet als onder zijn verantwoordelijkheid, omdat ze wat met elkaar te maken hebben, dan is er ook heel wat tegen Sharon in te brengen. Er is een hoop gebeurt onder zijn verantwoordelijkheid, haal dat er dan ook bij, dat schept wat overzicht.
Ik hielp je een aantal posts geleden al op weg met een verhaaltje over Sharon, maar daar heb je kennelijk overheen gelezen.

-edit- typo

woensdag 16 juli 2003 @ 02:04:28 #179
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800742
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:56 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Die man was op een cruise.
Ondersteunde hij Israel? bron?
je liegt weer.

Het kon nie beter gezegd worden

"De Amerikaanse jood wilde zo graag naar Israël dat wij hem hebben geholpen, we hebben hem overboord gezet, zodat hij naar zijn beloofde land kon zwemmen"

Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 02:05:07 #180
8502 BAZZA
pi_11800751
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 02:00 schreef elcastel het volgende:

Zoals jij hierover doorgaat klonk het ook al zou Arafat het zelf gedaan hebben. Als jij dat ziet als onder zijn verantwoordelijkheid, omdat ze wat met elkaar te maken hebben

Die terroristen waren de elite eenheid waarvan de leider Arafat was en werkten daar onder zijn orders.
quote:
omdat ze wat met elkaar te maken hebben, dan is er ook heel wat tegen Sharon in te brengen. Er is een hoop gebeurt onder zijn verantwoordelijkheid, haal dat er dan ook bij, dat schept wat overzicht.
Ik hielp je een aantal posts geleden al op weg met een verhaaltje over Sharon, maar daar heb je kennelijk overheen gelezen.
Ja en die ARABISCHE christenen die een militie begonnen in Libanon werkten ook voor Israel? nee hoor toen nog niet.
nee dat waren mensen die schoon genoeg hadden van de verkrachters en moordenaars van Arafat.
  woensdag 16 juli 2003 @ 02:05:53 #181
8502 BAZZA
pi_11800759
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 02:04 schreef Deadre het volgende:

"De Amerikaanse jood wilde zo graag naar Israël dat wij hem hebben geholpen, we hebben hem overboord gezet, zodat hij naar zijn beloofde land kon zwemmen"

woensdag 16 juli 2003 @ 02:06:32 #182
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11800767
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 02:04 schreef Deadre het volgende:

[..]

Wat moet ik hier nou weer van denken.

[Dit bericht is gewijzigd door elcastel op 16-07-2003 02:07]

woensdag 16 juli 2003 @ 02:06:57 #183
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800770
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 02:05 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dom varken

Moet jij nodig zeggen laagste van het laagste
Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 02:08:58 #184
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800787
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 02:06 schreef elcastel het volgende:

[..]

Alle rijke Amerikaanse joden steunen de zionistische regering om de Palestijnen te verdrijven.
Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 02:09:11 #185
8502 BAZZA
pi_11800790
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 02:06 schreef Deadre het volgende:

Moet jij nodig zeggen laagste van het laagste

Daarom noemde ik je ook zo.
  woensdag 16 juli 2003 @ 02:10:01 #186
8502 BAZZA
pi_11800798
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 02:06 schreef elcastel het volgende:

Dat hij een Moslim en Arabier is, nu komen we weer terug bij het hele "achterlijk en Arabier/Moslim" deel en ben ik weer gesterkt in mijn overtuiging
  woensdag 16 juli 2003 @ 02:13:14 #187
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800831
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 02:10 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat hij een Moslim en Arabier is, nu komen we weer terug bij het hele "achterlijk en Arabier/Moslim" deel en ben ik weer gesterkt in mijn overtuiging

Zionisten denken er ook zo over niet Joden, toch zionistje?
Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 02:14:23 #188
8502 BAZZA
pi_11800846
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 02:13 schreef Deadre het volgende:

Zionisten denken er ook zo over niet Joden, toch zionistje?

Geen idee, ik ben geen zionist.
  woensdag 16 juli 2003 @ 02:15:02 #189
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_11800853
*zucht*

klein kind .

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 26-07-2003 10:17]

Schijt aan iedereen
  woensdag 16 juli 2003 @ 02:19:34 #190
8502 BAZZA
pi_11800902
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 02:15 schreef Deadre het volgende:

Blijf 't maar ontkennen, het zit in je genen zionist

Oh jij ben er zo eentje die gelooft dat politieke voorkeuren in het DNA zitten voorgebakken.

Nee daar geloof ik niet in.

Moderator woensdag 16 juli 2003 @ 09:43:32 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11802483
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:47 schreef BAZZA het volgende:
klinkt misschien raar maar ik vind dit een slechte zaak, er wordt hier te veel nadruk gelegd op de geweldloze actie's en je kunt soldaten niet bevelen om dit soort hellholes binnen te gaan zonder te schieten.

spelen met de levens van je mannen en dan met name diegene die als eerste de de kamer binnenstapt (de rest opent toch wel vuur als hun maat is omgekomen).

als ze wat moeten doen, dan moeten ze dat gewoon doen en niet net als de Amerikanen in Irak op de teentjes door dat land schuiven uit angst voor burgerslachtoffers

woensdag 16 juli 2003 @ 09:50:40 #192
36246 ixion
ir ixion that is
pi_11802592
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 02:15 schreef Deadre het volgende:

[..]

Blijf 't maar ontkennen, het zit in je genen zionist

het feit dat ik jouw uitspraken kan lezen in dit forum is geen teken van jouw bijdrage maar meer een teken van slecht modereren.

ik hoef maar een paar reacties te bekijken om te zien dat jij een van die prachtige stereotypen bent. je praat over joden alsof ze minder dan mensen zijn, terwijl je semi-politiek correct met je palestijnse vlag loopt te zwaaien, al jammerend over de zielige palestijnen die onderdrukt worden, vergetende dat jullie moslims nooit iets anders hebben gedaan met die "zielige palsetijntjes". je stompzinnige reacties en je bereidwilligheid om andere mensen en volken te betitelen als "niks" is lachwekkend en bangmakend tegelijk.

zucht
  Moderator woensdag 16 juli 2003 @ 10:03:43 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11802864
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 09:50 schreef ixion het volgende:

[..]

quote van golda meir kende ik nog niet

verder ga ik me er niet meer tussen wagen, als de mods dit soort vetes willen stoppen voordat ze de discussie om zeep helpen moeten ze vroeger opstaan I guess

pi_11804336
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 09:50 schreef ixion het volgende:

[..]

het feit dat ik jouw uitspraken kan lezen in dit forum is geen teken van jouw bijdrage maar meer een teken van slecht modereren.

ik hoef maar een paar reacties te bekijken om te zien dat jij een van die prachtige stereotypen bent. je praat over joden alsof ze minder dan mensen zijn, terwijl je semi-politiek correct met je palestijnse vlag loopt te zwaaien, al jammerend over de zielige palestijnen die onderdrukt worden, vergetende dat jullie moslims nooit iets anders hebben gedaan met die "zielige palsetijntjes". je stompzinnige reacties en je bereidwilligheid om andere mensen en volken te betitelen als "niks" is lachwekkend en bangmakend tegelijk.

Verschrikkelijk humoristisch want Bazza doet precies hetzelfde met de Arabieren/moslims. "Ze zijn achterlijk", "Ze zijn vies". Als iemand dan fel terug reageert moet begint ie gelijk op de man te spelen. Zeg daar dan ook wat van graag.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2003 @ 11:14:08 #195
16715 Mylene
*schatje*
pi_11804373
Idd jammer dat er op de man wordt gespeeld, is nergens voor nodig.
  woensdag 16 juli 2003 @ 12:14:56 #196
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11805819
Gaat het nog daarover, gaan er nog meer mensen in mee ???
nee schatje niet jij
  woensdag 16 juli 2003 @ 12:44:03 #197
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_11806602
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 10:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

quote van golda meir kende ik nog niet

*kuch* (staat er al geruime tijd)

|
|
|
|
\/

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  Moderator woensdag 16 juli 2003 @ 12:52:55 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11806822
ja weet ik veel ik zit niet dagelijks sigs te lezen van mensen
  woensdag 16 juli 2003 @ 14:51:23 #199
16715 Mylene
*schatje*
pi_11810121
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:14 schreef elcastel het volgende:
Gaat het nog daarover, gaan er nog meer mensen in mee ???
nee schatje niet jij
Beetje dimmen hè??
  woensdag 16 juli 2003 @ 18:19:25 #200
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11814952
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 14:51 schreef schatje het volgende:

[..]

Beetje dimmen hè??

Que ?
pi_11879456
Leden al-Aqsa ontvoeren Palestijnse gouverneur

JENIN - Leden van de al-Aqsa Martelaren Brigades hebben zaterdag de Palestijnse gouverneur van de stad Jenin op de Westelijke Jordaanoever ontvoerd.
Zij lieten hem na vijf uur op last van president Yasser Arafat weer gaan.

De 50-jarige Irsheid werd in het centrum van de stad uit zijn auto getrokken en voor het oog van een grote menigte door een groep gemaskerde mannen in elkaar geslagen.
Vervolgens werd hij in een auto meegenomen naar een vluchtelingenkamp in de buurt van Jenin.

Woede

Een lokale leider van de radicale Palestijnse beweging liet weten dat zij Irsheid ontvoerden om hem zo te straffen voor 'collaboratie met Israël'.
Irsheid zou zich de woede van al-Aqsa op de hals hebben gehaald, toen hij onlangs zijn veiligheidsdienst opdracht gaf een lid van de groepering op te pakken in het vluchtelingenkamp.
Vermoedelijk heeft Israël die arrestatie erdoor gedrukt.

Fatah

De al-Aqsa Martelaren Brigades kennen geen centrale leiding en opereren lokaal.
Ze zijn gelieerd aan de Fatah-beweging van de Palestijnse leider Arafat.
Die heeft zaterdag tevergeefs verzocht om de vrijlating van Irsheid.

Die terroristen vallen nu dus ook hun eigen mensen aan.. gaat lekker daar

zaterdag 19 juli 2003 @ 19:14:57 #202
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11880700
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 17:43 schreef Koos Voos het volgende:
[...]
Die terroristen vallen nu dus ook hun eigen mensen aan.. gaat lekker daar
Eigen mensen ? Degene die dat soort dingen doen vallen echt niet hun eigen mensen aan, die zijn gewoon bezig met het fundamenteel ondermijnen van elke enigzins Westerse interventie.
Er zijn daar zat mensen die zich druk maken over de blijvend verslechterende omstandigheden, die kijken niet naar hun eigen destructieve aanpak, die kijken naar hun haat. Dat soort partijen spelen veel te veel een hoofdrol in het vredesproces.
Overal waar een beetje deze hele kwestie speelt, springt er een extremistische groepering in, heeft niks te maken met de situatie, meer met ideologie.
Laat die mensen eens wat meer links liggen en kijk meer naar de algemene "issue" ....
  vrijdag 25 juli 2003 @ 21:38:27 #203
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12021513
quote:
WASHINGTON/GAZA/JERUZALEM - De muur die Israël door de Westelijke Jordaanoever bouwt is "een probleem". Dat verklaarde de Amerikaanse president Bush vrijdag tijdens een bezoek aan Washington van de Palestijnse premier Mahmoud Abbas.
NU

Ondertussen ....

zaterdag 26 juli 2003 @ 01:07:38 #204
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_12026231
Er is net gemeld dat een israelische soldaat een kind van vijf heeft gedood. Er werd gezegd dat z'n wapen 'per ongeluk' afging
Before all else, be armed.
  zaterdag 26 juli 2003 @ 01:22:40 #205
14281 KomMaar
I've got the power
pi_12026408
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 01:07 schreef Umm-Qasr het volgende:
Er is net gemeld dat een israelische soldaat een kind van vijf heeft gedood. Er werd gezegd dat z'n wapen 'per ongeluk' afging
Gisteren documentaire gezien op Vlaamse kanaal?
Die gasten schieten bewust gericht op kinderen om ze te doden, veel journalisten waren daar getuigen van.Ook journalisten waren opeens het doel van een schietschijf voor de zionisten
  zaterdag 26 juli 2003 @ 09:23:41 #206
8502 BAZZA
pi_12026893
Palestinian insurgents have failed in an assassination attempt of the nephew of Palestinian Authority Chairman Yasser Arafat. Palestinian sources said insurgents tried to kill Mussa Arafat in a grenade attack in the Gaza Strip on Thursday. The sources said Mussa, the nephew of the PA chairman and head of PA Military Intelligence, was not hurt.

About a dozen people were injured when a grenade was fired toward the PA Military Intelligence headquarters in Gaza City. They said a rocket-propelled grenade struck the roof of the compound near a detention facility.

The sources said the grenade was fired toward the office of Mussa Arafat. But the rocket-propelled grenade went off course and landed near the prison, injuring both officers and detainees. Arafat was not in his office when the attack took place.

On late Thursday, PA Military Intelligence issued a statement that asserted that Arafat was the target of the attack. The statement described the attackers as "anonymous."

"The attempted assassination failed," the statement said.

Palestinian sources said they doubted that Arafat was targeted by the Islamic opposition. They said the intelligence chief has numerous adversaries within the ruling Fatah movement.

Moderator zaterdag 26 juli 2003 @ 10:04:20 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12027136
tja dat krijg je ervan he als je die gasten een halve eeuw steunt dan gaan ze niet blij zijn als je de stop eruit trekt

dit is nog een reden waarom arafat met zijn familie ff uit zichzelf op zou moeten fucken daar hij is een rode lap voor 2 dolle stieren (IDF, terreurbewegingen) maja buiten de palestijnse gebieden heeftie helemaal geen macht ...

zaterdag 26 juli 2003 @ 15:12:17 #208
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_12030851
Van Agt: Spijt over verdediging Israël

NIJMEGEN - Oud-premier Van Agt heeft er spijt van dat hij begin jaren tachtig in de Tweede Kamer het optreden van het Israëlische leger ronduit heeft verdedigd na het bloedbad in de Palestijnse vluchtelingenkampen Sabra en Shatila.
.
Dat zegt de 72-jarige oud-politicus zaterdag in een interview met deze krant.
.
Toen in september 1982 in de kampen Sabra en Shatila 800 Palestijnse vluchtelingen door Libanese milities werden vermoord, weigerde het kabinet-Van Agt te voldoen aan de eis van de linkse partijen om maatregelen te nemen tegen Israël. Het Israëlische leger was verantwoordelijk voor de bescherming van de kampen.
.
Van Agt zegt nu dat de oorzaak hiervoor lag in de sterke pro-Israëlische opstelling van de Nederlandse bevolking en de politiek. Ik was toen nog in een gemoedstoestand niet te kúnnen geloven dat onder het oog van het Israëlische leger zulke gruweldaden zouden gebeuren als later is gebleken.
.
Van Agt erkent dat hij als minister-president en minister van Buitenlandse Zaken over goede informatie moet hebben beschikt. Wellicht heb ik die informatie wat selectief gelezen, zegt hij. Vergeet niet dat politici van allerlei kleur de diepliggende overtuiging hadden dat Israël niet tot opperste wandaden in staat was. Die gedachte lieten we niet toe.
.
Hij vindt het jammer dat zijn partij, het CDA, nog steeds kiest voor een pro-Israëlische opstelling. Vorig jaar ondertekende hij de geruchtmakende petitie Stop de bezetting van Gretta Duisenberg. Hij erkent dat mevrouw Duisenberg daarna ongelukkige uitlatingen heeft gedaan, die de zaak in Nederland geen goed hebben gedaan. Toch zou hij opnieuw zijn naam aan de actie geven, want het doel van de actie is goed.
.
Van Agt is het ook niet eens met de pro-Amerikaanse en pro-Israëlische profilering van de conservatieve Edmund Burke Stichting, waarvan hij adviseur is. Deze stellingnamen hebben niets met de grondgedachten van het conservatisme te maken.

Na de petitie Stop de bezetting in het najaar van 2002 kreeg inititatiefneemster Gretta Duisenberg veel negatieve publiciteit. Vooral rond haar bezoek aan de Palestijnse gebieden in januari lag ze onder vuur vanwege foutief gebruik van haar diplomatiek paspoort en haar publiek uitgesproken begrip voor een zelfmoordactie. Zou Van Agt met die kennis achteraf die petitie nog ondertekenen?
.
De zaak is zo evident een kwestie van rechtvaardigheid, dat ik zon petitie opnieuw zou ondertekenen. Sommige van haar uitspraken zijn inderdaad ongelukkig geweest. Die hebben de zaak geen goed gedaan in Nederland.
.
Ik zeg er wel bij dat er hier en daar een onmiskenbare gretigheid bestaat om Gretta flink te pakken. Maar zij heeft geen enkele kwade intentie. De zaak is zo essentieel rechtvaardig, dat ik me daar niet van distantieer vanwege enkele ongelukkige uitlatingen.
.
Maar als het de zaak geen goed heeft gedaan, had u toch beter niet kunnen ondertekenen?
.
Het doel van de actie is goed. En diegenen die de actie hebben ondertekend, verdienen dus een pluim, inclusief ikzelf, zegt de 72-jarige lachend. Zou ik mijn handtekening moeten terugtrekken en daarmee eigenlijk zeggen dat ik de bezetting toch wel rechtmatig vind? Dat zou ook u dwaas vinden.
.
Nederland heeft zich altijd achter Israël opgesteld. Is daar een verklaring voor?
Bij dit antwoord loop ik het risico dat ik als amateur aan dieptepsychologie ga doen. Maar het heeft volgens mij te maken met het feit dat er uit ons land akelig veel Joden zijn gedeporteerd in vergelijking met landen als België en Denemarken. Vanuit dat schuldgevoel willen we iets goedmaken. Israël zien we als personificatie van de Joden.
.
Heeft u dat schuldgevoel zelf ook?
.
Nee, want ik was pas negen toen de oorlog begon en dus te jong om op dit vlak te falen. Maar ik merk het wel in contacten met oudere mensen die de oorlog intenser hebben meegemaakt.
.
Als politicus heeft u toch wel deel gehad aan het politieke schuldgevoel?
Nou ja, er heerste in ons land een bepaald klimaat jegens Israël en dat werkte door in het Catshuis en de Trêveszaal. Politici in regering en parlement reageren vanzelf op wat in de publieke opinie vibreert.
.
Spijt
.
Als waarnemend minister van Buitenlandse Zaken kreeg Dries van Agt te maken met de massamoord in Libanon. Nadat Israël Libanon was binnengevallen, werd in september 1982 door Libanese milities een bloedbad aangericht in de vluchtelingenkampen Sabra en Chatila: 800 doden. Het Israëlische leger was verantwoordelijk voor de bescherming van de vluchtelingen, maar had geen acht gegeven op noodsignalen uit de kampen.
.
Er stak een storm van internationale verontwaardiging op. Pas nadat een Israëlische onderzoekscommissie in februari 1983 verslag uitbracht, trad de toenmalige minister van Defensie, de huidige premier Sharon, af.
.
Na het bloedbad werd Van Agt als minister van Buitenlandse Zaken naar de Tweede Kamer geroepen, omdat de PvdA en de kleine linkse partijen actie tegen Israël wilden. In de verslagen van die vergaderingen is haarscherp vastgelegd hoe Van Agt Israël in de luwte hield. Of sterker, zoals hij zelf zegt: Ik herinner mij dat ik het Israëlische optreden ronduit heb verdedigd. Dat zou ik nu niet meer doen.
.
Heeft u daar spijt van?
Ja, dat heb ik, ja.
.
Hoe kwam u ertoe dat optreden te verdedigen?
.
Dat had misschien te maken met de informatie die ik erover kreeg, van het departement en ambassades.
.
Maar de informatie die op het allerhoogste politieke vlak wordt gebruikt, is toch goed en gedegen?
Na een lange stilte: Wellicht heb ik die informatie wat selectief gelezen. Maar nu ga ik psychologiseren omtrent mijzelf. Stel die vraag eens aan andere voormalige ministers en kamerleden. Ze zullen er allemaal verlegen mee zijn. Ik beweer niet dat mij onjuiste of onvolledige inlichtingen bereikten. Waarschijnlijk was er veeleer sprake van een bevooroordeelde perceptie. Bijna iedereen had destijds zoiets.
.
Ik was toen nog in een gemoedstoestand niet te kúnnen geloven dat onder het oog van het Israëlische leger zulke gruweldaden zouden gebeuren als later zijn gebleken. Naar we nu weten onder het oog van een welwillend toeziende Sharon.
.
Zou u het optreden van Sharon en het Israëlische leger destijds als oorlogsmisdrijf willen omschrijven?
.
Wederom een lange stilte: Dat durf ik niet te doen.
Stroomversnelling
.
Wat is het keerpunt geweest in uw houding tegenover Israël?
.
Dat is een goede vraag, maar ook een heel moeilijke. Het was een langzaam proces, maar het kwam in een stroomversnelling toen ik enkele jaren geleden internationaal regent werd van Bethlehem University. In die functie krijg ik veel authentieke informatie van mensen die ginds met beide benen in de ellende staan. Kroongetuigen dus.
.
Zoals het volgende: een Palestijnse man probeert zijn hoogzwangere vrouw, die in een medisch kritische toestand verkeert, zo snel mogelijk naar een ziekenhuis te brengen, even voorbij een Israëlische controlepost. Ze worden niet doorgelaten. De vrouw sterft daar onder de ogen van de man. Het is slechts één uit vele hartbrekende verhalen. Dan denk je: Dit kan toch niet waar zijn. Maar het was waar. En dat grijpt je aan.
.
Toen u premier was, waren zulke verhalen er toch ook al?
Ik ben best bereid de kritiek tot mij te nemen dat ik me toentertijd onvoldoende op de hoogte heb gesteld. Maar dan deed ik dat wel samen met miljoenen andere Nederlanders.
.
Vergeet niet dat politici van allerlei kleur de diepliggende overtuiging hadden dat Israël niet tot opperste wandaden in staat was. Die gedachte lieten we niet toe.
.
Onder de petitie van mevrouw Duisenberg stonden veel PvdAers en weinig CDAers.
.
Vond ik ook.
.
Het CDA heeft enkele weken geleden in een rapport zijn pro-Israël-standpunt bevestigd. Hoe ziet u dat?
Ik vind dat jammer. Dat weerspiegelt zich ook in het pro-Israëlische regeringsbeleid. Het getuigt van een verknochtheid aan inzichten die inmiddels overwonnen hadden moeten zijn. Maar ik zal mijn contributie aan de partij blijven betalen. Of ik nog in de partij pas? Dat is niet relevant meer. Mensen van mijn leeftijd spelen er geen rol meer.
.
Oud-premier Lubbers anders wel, want premier Balkenende vraagt hem soms om advies. Belt Balkenende u ook?
.
Lubbers is tien jaar jonger. Dat scheelt zeer aanmerkelijk. Als minister-president heeft Balkenende mij nooit meer iets gevraagd. Voordien wel, namelijk tijdens de verkiezingscampagne die naar zijn victorie leidde - ik leg geen causaal verband. Nee, wat hij me vroeg, laten we zitten.
.
U bent lid van de adviesraad van de conservatieve Edmund Burke Stichting. De directeuren van die stichting hebben zich in de kwestie Irak geprofileerd met een pro-Amerikaans en pro-Israëlisch standpunt. Hoe past u daarin?
In dat opzicht pas ik er niet in. Het is helemaal de taak van de Burke Stichting niet in zulke zaken stelling te nemen. De Burke Stichting is er om de grondgedachten van het conservatisme uit te dragen. Deze stellingnamen hebben daar niets mee te maken. De stichting is hier van haar hoofdweg afgeweken en dus ontspoord.
bron

pi_12033583
Bedankt voor dat hele interessante artikel, Nyrem.

Dit maakt het echter juist zo frustrerend. Juist toen hij nog premier was (en invloed had) had hij zo'n onredelijk standpunt. Nu weet hij beter, en dan maakt het niet meer uit. Vooral het feit dat hij ondanks zijn verdienste als voormalig CDA-premier tegenwoordig nauwelijks nog invloed lijkt te kunnen uitoefenen om de houding van zijn partij jegens Israel te neutraliseren (ik zeg neutraliseren, niet 180 graden omdraaien). Zelfs niet ook maar enigzins. Maar ach, de progressieve CDA'ers worden nou eenmaal angstvallig buiten spel gehouden door het conservatieve De-Hoop-Scheffer/Verhagen-groepje, die de macht binnen die partij (hoe spijtig ook) momenteel in handen heeft.

Shit, man. Als Marnix van Rij het destijds slimmer had aangepakt was het CDA nu een veel redelijkere (lees: linkse) partij geweest.

Tja, "als dit", "als dat"... Wat heb je aan al die "als"en? Helemaal niets, dus.

Ars longa, vita brevis
  zaterdag 26 juli 2003 @ 18:14:10 #210
8502 BAZZA
pi_12033661
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 18:09 schreef motown het volgende:

Tja, "als dit", "als dat"... Wat heb je aan al die "als"en? Helemaal niets, dus.

Nee... helemaal niks dus.
  Moderator zaterdag 26 juli 2003 @ 20:05:28 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12035371
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 15:12 schreef Nyrem het volgende:
Van Agt: Spijt over verdediging Israël
[...]
bron
hoe staat van Agt tegenover Srebrenica?
wil hij dat het buitenland ook eigenlijk de steun aan Nederland stop had gezet?
Waren er niet onder het toeziend oog van de Nederlandse troepen wandaden verricht?

Israel is even schuldig aan de massamoorden in sabra en shatilla als Nederland aan die bij Srebrenica ... en ik vind niet dat Nederland schuld draagt

zaterdag 26 juli 2003 @ 20:11:27 #212
262 Re
Kiss & Swallow
pi_12035469
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 20:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe staat van Agt tegenover Srebrenica?
wil hij dat het buitenland ook eigenlijk de steun aan Nederland stop had gezet?
Waren er niet onder het toeziend oog van de Nederlandse troepen wandaden verricht?

Israel is even schuldig aan de massamoorden in sabra en shatilla als Nederland aan die bij Srebrenica ... en ik vind niet dat Nederland schuld draagt

daar had van Agt niets mee te maken, Lubbers en Kok en daar weten we het wel van

Vandaag gehootd dat Bush 20 miljoen steun geeft aan de Palestijnen... dat is ook 1% van het bedrag wat ze in Israel hebben gepompt geloof ik maar wel een begin

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator zaterdag 26 juli 2003 @ 21:22:08 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12036844
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 20:11 schreef Re het volgende:

[..]

daar had van Agt niets mee te maken, Lubbers en Kok en daar weten we het wel van

Vandaag gehootd dat Bush 20 miljoen steun geeft aan de Palestijnen... dat is ook 1% van het bedrag wat ze in Israel hebben gepompt geloof ik maar wel een begin

dat bedoel ik niet, natuurlijk heeft hij er nix mee te maken

ik vraag me alleen af wat hij ervan vind, vind hij dat Nederland schuldig is aan de massamoorden bij Srebrenica?

alstie nee zegt istie hypocriet en alstie ja zegt dan ben ik het er niet mee eens

zaterdag 26 juli 2003 @ 22:30:54 #214
14281 KomMaar
I've got the power
pi_12038063
Shimon Peres wil van Jeruzalem "hoofdstad van de wereld" maken

BRUSSEL (RKnieuws.net) - De gewezen Israëlische premier Shimon Peres wil van Jeruzalem "de hoofdstad van de wereld" maken, met een joodse en Arabische burgemeester voor elk van de twee delen van de stad, zo melden verscheidene katholieke persagentschappen.

De heilige plaatsen in Jeruzalem moeten onder het toezicht komen van de Verenigde Naties, terwijl de secretaris van de VN zelf burgemeester zou worden van Jeruzalem.

Volgens ingewijden is het voorstel van Peres betekenisvol omdat het afkomstig is van een belangrijke Israëlische politieke leider en een oplossing aanreikt voor een van de meest delicate punten van de vredesonderhandelingen tussen Israël en de Palestijnse Autoriteiten.

Echt nieuw zijn de voorstellen echter niet. Zo pleit het Vaticaan er al langer voor om aan Jeruzalem een internationaal statuut te geven, terwijl de internationale gemeenschap zou instaan voor de bescherming van de Heilige Plaatsen. Waarnemers zijn overigens kritisch over de slaagkansen van het voorstel en wijzen erop dat de nederlaag van Peres tijdens de verkiezingen van 1996 deels was toe te schrijven aan zijn voorstel toen om Jeruzalem op te delen.

Volgens de Israëische krant Maariv formuleerde Peres het voorstel afgelopen maandag op een ontmoeting met Russische verantwoordelijken. Het kent wel historische precedenten. Zo werd in 1947 bij de Verenigde Naties een resolutie goedgekeurd waarin Jeruzalem toen geinternationaliseerd werd en gesteld werd dat het aan geen enkele partij toebehoorde. In de oorlog van 1948-1949, die aan de oprichting van de staat Israë vooraf ging, veroverde Israë het westelijke deel van de stad, terwijl Oost-Jeruzalem, met de Klaagmuur en de joodse, christelijke en islamitische heilige plaatsen in het oude deel van de stad, door Jordanië bestuurd werd. In 1967 slaagde Israë er dan in heel Jeruzalem onder controle te krijgen. (tb)

zondag 27 juli 2003 @ 10:24:29 #215
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12042898
quote:
JERUZALEM - De afscheiding die Israël aan het bouwen is langs de Westelijke Jordaanoever is 'een noodzaak'. Dit heeft een hoge Israëlische functionaris zaterdag gezegd. De man, die zijn naam niet in de publiciteit wilde hebben, reageerde daarmee op een uitspraak van de Amerikaanse premier Bush, die de muur vrijdag 'een probleem' noemde.
NU

Oh het is helemaal geen muur, wat zijn het toch ook een gekken ook daar. Gelukkig weer echte taal van Bush: liever geen nieuwe illegale nederzettingen (maar kijk maar of dat lukt).

zondag 27 juli 2003 @ 15:12:10 #216
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12046607
quote:
Het Israëlische kabinet heeft ingestemd met een voorstel van premier Sharon om honderd militante leden van Hamas en de Islamitische Jihad vrij te laten. Eerder besloot het kabinet al om ongeveer vijfhonderd Palestijnse gevangenen in vrijheid te stellen.

Het besluit is opmerkelijk omdat premier Sharon begin deze maand had laten weten dat leden van radicale organisaties als Hamas en de Islamitische Jihad niet in aanmerking zouden komen voor vrijlating. De Palestijnse premier Abbas eiste echter dat Israël alle bijna 7700 Palestijnse gedetineerden zou vrijlaten.

NOS

Hopen dat de routekaart weer een oppepper krijgt door de "mini-top".

zondag 27 juli 2003 @ 15:30:04 #217
12632 motown
is back!
pi_12046925
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 22:30 schreef KomMaar het volgende:
Shimon Peres wil van Jeruzalem "hoofdstad van de wereld" maken

BRUSSEL (RKnieuws.net) - De gewezen Israëlische premier Shimon Peres wil van Jeruzalem "de hoofdstad van de wereld" maken, met een joodse en Arabische burgemeester voor elk van de twee delen van de stad, zo melden verscheidene katholieke persagentschappen.

De heilige plaatsen in Jeruzalem moeten onder het toezicht komen van de Verenigde Naties, terwijl de secretaris van de VN zelf burgemeester zou worden van Jeruzalem.

Volgens ingewijden is het voorstel van Peres betekenisvol omdat het afkomstig is van een belangrijke Israëlische politieke leider en een oplossing aanreikt voor een van de meest delicate punten van de vredesonderhandelingen tussen Israël en de Palestijnse Autoriteiten.

Echt nieuw zijn de voorstellen echter niet. Zo pleit het Vaticaan er al langer voor om aan Jeruzalem een internationaal statuut te geven, terwijl de internationale gemeenschap zou instaan voor de bescherming van de Heilige Plaatsen. Waarnemers zijn overigens kritisch over de slaagkansen van het voorstel en wijzen erop dat de nederlaag van Peres tijdens de verkiezingen van 1996 deels was toe te schrijven aan zijn voorstel toen om Jeruzalem op te delen.

Volgens de Israëische krant Maariv formuleerde Peres het voorstel afgelopen maandag op een ontmoeting met Russische verantwoordelijken. Het kent wel historische precedenten. Zo werd in 1947 bij de Verenigde Naties een resolutie goedgekeurd waarin Jeruzalem toen geinternationaliseerd werd en gesteld werd dat het aan geen enkele partij toebehoorde. In de oorlog van 1948-1949, die aan de oprichting van de staat Israë vooraf ging, veroverde Israë het westelijke deel van de stad, terwijl Oost-Jeruzalem, met de Klaagmuur en de joodse, christelijke en islamitische heilige plaatsen in het oude deel van de stad, door Jordanië bestuurd werd. In 1967 slaagde Israë er dan in heel Jeruzalem onder controle te krijgen. (tb)

Ik heb ook al eens eerder voor een dergelijk idee gepleit. Dat zou een mooie oplossing zijn!

Ik vrees alleen dat ultrazionistische politici zich hier met hand en tand tegen zullen verzetten.

Maar ik zou in elk geval zeker vrede hebben met een dergelijke oplossing. De Knesset naar Tel Aviv, de Palestijnse regering naar Ramallah of Jericho, en Jeruzalem als ongedeelde spirituele hoofdstad van de wereld (met een gezamelijk Palestijns-Israelisch bestuur), waarbij alle partijen exclusieve claims op die stad opgeven.

Dan blijven als hoofdzakelijke struikelblokken nog over de nederzettingen en de vluchtelingen.

Ars longa, vita brevis
pi_12049491
quote:
Op zondag 27 juli 2003 15:30 schreef motown het volgende:
Ik heb ook al eens eerder voor een dergelijk idee gepleit. Dat zou een mooie oplossing zijn!
Heel eenvoudig geredeneerd, als jij en ik al jarenlang vechten over iets dat waardevol voor jou en mij is en er komt vervolgens een vreemde met idee om dat iets dán maar uit te roepen tot het publiek bezit dan denk ik niet dat ik dat idee serieus zou willen overwegen. Jij wel?
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  zondag 27 juli 2003 @ 18:06:12 #219
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12049540
Klopt, maar dan maar onder dwang, dit leidt ook tot niets natuurlijk.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 08:38:57 #220
8502 BAZZA
pi_12084191
The Israeli authorities Monday found the body of a missing Israeli soldier in an olive grove near an Arab village in northern Israel, and the police said they were convinced it was a "terrorist killing."

http://www.iht.com/articles/104390.html

dinsdag 29 juli 2003 @ 14:23:59 #221
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12091316
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 08:38 schreef BAZZA het volgende:
The Israeli authorities Monday found the body of a missing Israeli soldier in an olive grove near an Arab village in northern Israel, and the police said they were convinced it was a "terrorist killing."

http://www.iht.com/articles/104390.html

Nou nou, niet zo boos doen. Het is jammer, maar zulke dingen gebeuren in een oorlog.
1 kernfysicus
  dinsdag 29 juli 2003 @ 15:40:23 #222
12632 motown
is back!
pi_12093078
quote:
Op zondag 27 juli 2003 18:03 schreef thoth het volgende:

[..]

Heel eenvoudig geredeneerd, als jij en ik al jarenlang vechten over iets dat waardevol voor jou en mij is en er komt vervolgens een vreemde met idee om dat iets dán maar uit te roepen tot het publiek bezit dan denk ik niet dat ik dat idee serieus zou willen overwegen. Jij wel?

Het is simpel: als je tegelijkertijd de stad samen wil delen zonder de stad te verdelen, dan lijkt mij dit de enige reële oplossing. Bovendien is het ook veel eerlijker, omdat er wereldwijd eigenlijk meer dan slechts twee partijen zijn die waarde hechten aan Jeruzalem. Jeruzalem als internationale stad, de enige acceptabele oplossing voor iedereen. Alleen de meest fanatieke mensen zullen zich hiertegen verzetten, dat wil zeggen degenen met de "wij willen alles en de rest krijgt niets" mentaliteit. Dat zijn sowieso de mensen aan wie helemaal geen gehoor moet worden gegeven.
Ars longa, vita brevis
  woensdag 30 juli 2003 @ 11:47:24 #223
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_12110150
(positief nieuws mag ook weleens)
Organen Palestijnse jongen redden Israëlische kinderen 30-07-2003

Een transplantatie van organen van een Palestijnse jongen heeft het leven gered van drie Israëlische kinderen, heeft het ziekenhuis bij Tel Aviv dat de operaties uitvoerde woensdag bekendgemaakt.

De 11-jarige Palestijnse jongen was omgekomen bij een val van het dak van zijn huis op de Westoever. Zijn longen en hart werden getransplanteerd in een 13-jarig meisje met een longziekte. Haar hart was gezond, maar volgens artsen had de longtransplantatie meer kans van slagen als het meisje ook een nieuw hart kreeg. Het hart van het meisje werd vervolgens getransplanteerd in een 11-jarig meisje. De nier van de Palestijnse jongen werd ten slotte overgeplaatst in een 11-jarige jongen.

Alle drie de ontvangers van de organen zijn Israëlische Arabieren. Het maakte ons niet uit wie de organen kreeg, of het joden of Arabieren waren, dat is niet van belang. Waar het om gaat is dat we het leven van kinderen hebben gered, zei de broer van het Palestijnse jongetje in de Israëlische krant Yediot Ahronot.

Moderator woensdag 30 juli 2003 @ 12:20:06 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12111124
mooi gebaar & verhaal maar echt bijzonder is het niet, werd alleen altijd overschaduwd door geweld zodra het weer rustiger wordt hoor je meer van dit soort berichten.

wat ik nu wil weten is hoe de situatie er daar op de grond nu eigenlijk aan toe is, een vriend van mij die woont daar maar die kan ik om de 1 of andere reden niet te pakken krijgen, heeft niet iemand anders nog wat inside bronnen??

Tijdens de vorige grote 'rustige' periode regende het volgens hem ook nog gewoon aanslagen en retaliatie's de pers werd er alleen buiten gehouden.

woensdag 30 juli 2003 @ 12:22:23 #225
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_12111188
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 12:20 schreef sp3c het volgende:
mooi gebaar & verhaal maar echt bijzonder is het niet, werd alleen altijd overschaduwd door geweld zodra het weer rustiger wordt hoor je meer van dit soort berichten.
Ik vind het toch redelijk bijzonder hoor.
De palestijnse ouders voelen kennelijk geen rancune jegens israeliërs.

Dus als dit kan, kan vrede ook zeker.

Moderator woensdag 30 juli 2003 @ 12:24:51 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12111258
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 12:22 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Ik vind het toch redelijk bijzonder hoor.
De palestijnse ouders voelen kennelijk geen rancune jegens israeliërs.

Dus als dit kan, kan vrede ook zeker.

er is wel heel wat meer voor nodig dan een orgaandonatie om een blijvende vrede te krijgen daar.
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:26:13 #227
8502 BAZZA
pi_12111311
Vorig jaar ook een operatie maar toen de organen van een Israeli voor een Pallie, op Cyprus is er ook iets dergelijks gebeurt tussen Turken en Grieken.
Misschien verbroedert het... maar betwijfel het
  Moderator woensdag 30 juli 2003 @ 12:28:58 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12111395
organen en dokters discrimineren nu eenmaal niet
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:35:51 #229
8502 BAZZA
pi_12111604
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 12:28 schreef sp3c het volgende:
organen en dokters discrimineren nu eenmaal niet
Nou eigenlijk wel, je mag als Pallie-arts volgens de Pallie-wetten geen Israeliers behandelen.
Zelfs niet als die voor het Pallie-ziekenhuis een autoongeluk zou krijgen.
Dat is in strijd met de eed die ze hebben moeten afleggen als arts maar de pallie leiding is nou eenmaal achterlijk tuig en het zijn vertegenwoordigers van een Arabisch volk
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:37:12 #230
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12111645
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 12:35 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Nou eigenlijk wel, je mag als Pallie-arts volgens de Pallie-wetten geen Israeliers behandelen.
Zelfs niet als die voor het Pallie-ziekenhuis een autoongeluk zou krijgen.
Dat is in strijd met de eed die ze hebben moeten afleggen als arts maar de pallie leiding is nou eenmaal achterlijk tuig en het zijn vertegenwoordigers van een Arabisch volk

bron ?
Ik heb dit echt nog nooit gehoord.
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:39:27 #231
8502 BAZZA
pi_12111711
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 12:37 schreef elcastel het volgende:

bron ?
Ik heb dit echt nog nooit gehoord.

Time Magazine van een maand of 4 terug, een Pallie arts die zich hier niet had aangehouden en problemen kreeg is door Time op de lijst "50 personen van het jaar" of iets dergelijks gezet.
Echt heel erg achterlijk die Arabische "volksvertegenwoordigers" ja.
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:44:20 #232
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12111851
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 12:39 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Time Magazine van een maand of 4 terug, een Pallie arts die zich hier niet had aangehouden en problemen kreeg is door Time op de lijst "50 personen van het jaar" of iets dergelijks gezet.

(Ik snap je verhaal niet helemaal), maar dit is natuurlijk niet representatief voor alle Palestijnse artsen, of beter de grote groep...
En volgens mij is de trend bij dat soort mensen eerder dat ze het weigeren, omdat er nog een hele stapel gewonde kinderen ligt (je weet wel, slachtoffers ...., van de bezetter .....).
Ik denk dat het wel meevalt trouwens. In ieder geval de berichten die boven ons gebral staan zijn erg positief, maar geen afspiegeling van het dagelijkse gebeuren, helaas .....
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:49:58 #233
8502 BAZZA
pi_12111999
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 12:44 schreef elcastel het volgende:

(Ik snap je verhaal niet helemaal),

Zo moeilijk is het niet hoor.
quote:
maar dit is natuurlijk niet representatief voor alle Palestijnse artsen, of beter de grote groep...
Nee dat denk ik ook niet, het blijven natuurlijk wel Arabieren.
quote:
En volgens mij is de trend bij dat soort mensen eerder dat ze het weigeren, omdat er nog een hele stapel gewonde kinderen ligt (je weet wel, slachtoffers ...., van de bezetter .....).
Nee dat heb je goed mis,
HET IS TEGEN DE WET OM EEN ISRAELIER TE BEHANDELEN

En integendeel van wat je zou denken naar aanleiding van de beelden op TV bestaat 99% van het werk van Pallie artsen gewoon uit het behandelen van auto-ongelukken,amandelen en ander standaard werk wat helemaal niks met slachtoffers van politiek geweld van doen heeft.
Geen geldig arugment voor het Arabische barbaarse gedrag wat je probeert goed te praten.

woensdag 30 juli 2003 @ 13:02:09 #234
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12112341
quote:
Geen geldig argument voor het Arabische barbaarse gedrag wat je probeert goed te praten.
Hallo, rustig maar, ik praat helemaal niks goed. Ik wist alleen niet dat dit ook echt in een wet is vastgelegd, maar ik deel je mening, dat is dan ronduit belachelijk. Ik weet niet beter als dat een arts altijd iedereeen behoort te helpen (in den beginsel hè).

Maar je mag best weten dat het me niet verbaast dat de Palestijnen zo'n toon aanslaan tegen de Israeliërs na al dat provocerende gedrag (let op: geen goedpratertje).
Wat betreft die gewonden en het vertekende beeld wat je aangeeft, daar zie ik eveneens een grote invloed van Israël. Ik vind namelijk dat buiten het open geweld om Israël het Palestijnse gebied flink uitknijpt (econisch gezien e.d.), ik vind Israël zowel direct als indirect verantwoordelijk voor het leed in de gebieden aldaar.
Maar goed, ik zie dan ook beelden van een muur die dwars door -al eerder onterecht, of soms niet eens - ingenomen Palestijns gebied loopt.
Maar goed, hier kunnen wij nog uren over beppen hè BAZZA.

Moderator woensdag 30 juli 2003 @ 14:12:37 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12114337
grappig dat iedereen altijd wel sympathie op kan brengen voor de palestijnen maar niet voor Israel. De palestijnen zijn de agressor in dit conflict, zij blijven/bleven komen.

Waarom is het dan voor Palestijnen begrijpelijk als ze zichzelf in een discotheek opblazen maar als Israel wat huizen afbreekt en een handvol schutters en 2 burgers neerschiet is de wereld te klein

woensdag 30 juli 2003 @ 14:20:10 #236
8502 BAZZA
pi_12114550
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 13:02 schreef elcastel het volgende:
Maar je mag best weten dat het me niet verbaast dat de Palestijnen zo'n toon aanslaan tegen de Israeliërs
Als je bedenkt dat Israel zelfs pallie terroristen voorziet van medische zorg nadat ze hun aanslag overleven maar de pallies te beroert zijn om een slachtoffers van een beroerte of iets dergelijks te voorzien van eerste hulp dan verbaast mij dat wel.
Maar goed misschien moet ik ze net als jij gewoon meer zien als een soort dieren van wie je dit niet kan verwachten.
  woensdag 30 juli 2003 @ 14:21:10 #237
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12114582
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 14:12 schreef sp3c het volgende:
grappig dat iedereen altijd wel sympathie op kan brengen voor de palestijnen maar niet voor Israel. De palestijnen zijn de agressor in dit conflict, zij blijven/bleven komen.

Waarom is het dan voor Palestijnen begrijpelijk als ze zichzelf in een discotheek opblazen maar als Israel wat huizen afbreekt en een handvol schutters en 2 burgers neerschiet is de wereld te klein

Voor het gemak ga je buiten de feiten om ? Ik keur de terreur wel af, ik snap alleen wel waar het vandaan komt, lees de geschiedenis maar eens na, Israël heeft zichzelf tot staat benoemd en keer op keer een stukje erbij getrokken.
Meest recente voorbeeld ? De muur op Palestijns grondgebied (ja het is natuurlijk van niemand ) en de nederzettingen (die allang al zijn veroordeeld middels VN resolutie's).
bron
En hoe kom je erbij : "De palestijnen zijn de agressor in dit conflict, zij blijven/bleven komen." ??
Agressor ? Sorry, maar jij moet even de geschiedenis bekijken, dan weet je waar de huidige agressie vandaan komt en belangrijker : dan weet je wie dé agressor is hier ....

NOFI, maar lees er maar eens wat over....

Moderator woensdag 30 juli 2003 @ 14:22:56 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12114634
het zijn toch echt de palestijnen/arabieren die keer op keer op keer Israel aanvallen waarna Israel dat stukje land erbij trekt.

vergeet niet dat er al aanslagen waren voordat Israel bestond.

woensdag 30 juli 2003 @ 14:29:16 #239
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12114818
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 14:22 schreef sp3c het volgende:
het zijn toch echt de palestijnen/arabieren die keer op keer op keer Israel aanvallen waarna Israel dat stukje land erbij trekt.

Dat bijtrekken gebeurt gewoon te pas en te onpas hoor, lees maar. Ik vind ze trouwens allebei even fout hoor, je maakt er erg snel van dat ik partij kies voor de Palestijnen (begrijp ik eruit). Niets is minder waar, alleen ik vind Israël gewoon een associale staat wat dit hele conflict betreft.
Voor mij is het een duidelijke zaak, zeker nu je ziet hoe Israël steeds weer tijd rekt en provocerend optreed.

Vertel mij maar eens waarom die nederzettingen nog worden gebouwd, ondanks een internationaal verbod hierop ??? Vindt je het gek dat deze actie een reactie opwekt. Het verbaast mij niet in ieder geval.

Alle agressie roept Israël dan ook in mijn ogen over zichzelf af.

woensdag 30 juli 2003 @ 15:01:22 #240
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_12115777
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 14:22 schreef sp3c het volgende:

vergeet niet de de zionistische beweging voor de israel-era diverse aanslagen heeft gepleegd op Britse doelen om hun 'beloofde land' te eisen c.q. in te nemen. Heel Israel zou ni eens bestaan zonder leger, landje pik, aanslagen etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Umm-Qasr op 30-07-2003 15:11]

Before all else, be armed.
  woensdag 30 juli 2003 @ 15:31:33 #241
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_12116587
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:01 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

vergeet niet de de zionistische beweging voor de israel-era diverse aanslagen heeft gepleegd op Britse doelen om hun 'beloofde land' te eisen c.q. in te nemen. Heel Israel zou ni eens bestaan zonder leger, landje pik, aanslagen etc.

Dat was helemaal niet ''de zionistische beweging'', maar bepaalde groepen gangsters. En welk land zou wel bestaan zonder leger en landje pik?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  woensdag 30 juli 2003 @ 17:14:02 #242
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12119496
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:31 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Dat was helemaal niet ''de zionistische beweging'', maar bepaalde groepen gangsters.

quote:
Balfour-declaratie
In 1917 belooft de Britse minister van Buitenlandse Zaken Lord Balfour, aan Lord Rothschild, de leider van de zionisten in Engeland, dat de Britse regering welwillend staat tegenover de vestiging van een "Joods nationaal tehuis" in Palestina dat tegelijkertijd niet de rechten mocht schenden van de niet-joodse bevolking van het gebied.

De Balfour-declaratie staat op gespannen voet met de belofte die tijdens de oorlog is gedaan aan de Arabieren. In ruil voor een opstand tegen de Turken zouden de Arabieren een koninkrijk mogen vormen in alle gebieden in het Midden-Oosten waar Arabieren wonen.

Grote vraag is wat er precies met een joods nationaal tehuis wordt bedoeld: een zelfstandige staat of een autonome provincie in het Arabische koninkrijk? Niemand die het weet. De zionisten zien er in elk geval een internationale erkenning in van hun streven naar een eigen joodse staat in Palestina.

quote:
En welk land zou wel bestaan zonder leger en landje pik?
Dan zijn we het dáár dus over eens, maar dit is dus een actuele kwestie, die al tijden uit de klauw loopt en allesbehalve oplossings gericht wordt aangepakt.
Zoals jij het daar neerzet, is erg zwart-wit, dat mag, maar we hebben het nu dus over deze kwestie. Lees de bron, die ik eerder gaf, dan zul je zien dat Israël zichzelf heeft erkend, dat dat internationaal nu ook gebeurt (gebeurt dat ??), mogen ze zien als geschenk, niet als verdienste ....
En sterker nog, deze situatie duurt nu nog, nogsteeds worden er land afgepakt van de Palestijnen. En omdat ze niet echt wapens en militaire kracht hebben, zal je af en toe te maken hebben met een zelfmoord commando. Dit zal zo blijven zolang de situaite zo voortduurt.
Daar kun je de Palestijnen niet op afrekenen, die worden behandeld als varkens (letterlijk !!), de zionisten zijn alleen zo uitgekookt en hebben een hoop macht in een groot machtsblok (de VS inderdaad).
Als de situatie andersom was geweest, dan had er allang ingegrepen geweest, vergeet dat nooit.
De nederzettingen en muur, zijn gewoon landje-pik dus, de muur staat buiten Israël en de nederzettingen zijn beloofd land .

Hoe vredesgezind ben je dan eigenlijk als Israëliër, vraag ik me af.
(passeer in deze eens Sharon en kijk eens hoe de Knesset erover denkt).

woensdag 30 juli 2003 @ 17:15:12 #243
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12119530
Mits die muur eerlijk wordt gebouwd, zie ik daar geen probleem in.
1 kernfysicus
  woensdag 30 juli 2003 @ 17:18:52 #244
8502 BAZZA
pi_12119600
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 17:15 schreef tvlxd het volgende:
Mits die muur eerlijk wordt gebouwd, zie ik daar geen probleem in.
Exact, met die muur erbij kunnen die pallies ook moeilijker ontsnappen als ze weer eens rottigheid uithalen.
Ik zie trouwens meer in het opdelen van de PA gebieden in clusters met prikkeldraad en muren etc.
  woensdag 30 juli 2003 @ 17:27:00 #245
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12119775
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 17:18 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Exact, met die muur erbij kunnen die pallies ook moeilijker ontsnappen als ze weer eens rottigheid uithalen.
Ik zie trouwens meer in het opdelen van de PA gebieden in clusters met prikkeldraad en muren etc.

Nee, dat werkt bij varkens ook zo, dit is toch gewoon ghetto vorming . Echt een Amerikaanse oplossing zoiets en daarna afvragen waarom de agressie aanhoudt ... Het meest frustrerende aan die muur is dat hij ook nog eens op Palestijns grondgebied staat. Gisteren weer wat fragmenten van gezien, hou dat ding dwars door iemands landgoed loopt (weg olijven bussiness).
1 Grote provocatie dat ding en het verbaast mij echt niets van die Palestijnen dat ze (enkelen nogsteeds) steeds extremer worden in hun vergeldingen.

Maar goed, ik denk vanuit het midden en niet vanuit zionisme.

woensdag 30 juli 2003 @ 17:28:12 #246
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12119790
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 17:27 schreef elcastel het volgende:Maar goed, ik denk vanuit het midden en niet vanuit zionisme.
Ik ook niet, maar de muur, mits eerlijk gebouwd, is een goede oplossing.
1 kernfysicus
  woensdag 30 juli 2003 @ 17:32:01 #247
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12119856
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 17:28 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar de muur, mits eerlijk gebouwd, is een goede oplossing.

Ook al ben ik het puur om humane redenen niet met je eens, ik begrijp je wel. Ik wil er graag aan toevoegen dat ie dan ook beter op Israelisch grondgebied moet staan.
Als de routekaart doorgaat, dan hebben de Palestijnen straks in principe alle recht dat ding weer te slopen, heb je weer net niks.
Daarom zoek ik er meer provocatie achter dan preventie.
  woensdag 30 juli 2003 @ 17:58:24 #248
8502 BAZZA
pi_12120474
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 17:27 schreef elcastel het volgende:

Nee, dat werkt bij varkens ook zo.

Een varken is slimmer dan een hond, een gemiddelde pallie-Arabier schat ik zelf minder hoog in.
quote:
Echt een Amerikaanse oplossing zoiets
Nee hoor.
quote:
en daarna afvragen waarom de agressie aanhoudt ...
Dat is omdat ze achterlijk zijn, welk ander volk vermoord zijn verkrachte zus omdat ze haar maagdelijkheid is verloren? Arabs en vooral pallies.
quote:
Het meest frustrerende aan die muur is dat hij ook nog eens op Palestijns grondgebied staat.
Ze hebben geen grondgebied, alleen maar een claim.
quote:
Gisteren weer wat fragmenten van gezien, hou dat ding dwars door iemands landgoed loopt (weg olijven bussiness).
Dat heb je als je een oorlog verliest, pech gehad moet je maar niet beginnen.
quote:
1 Grote provocatie dat ding
Zeker, die pallies hadden ze eruit moeten gooien nadat de oorlog beslecht was net als de Polen de Moffen eruit gooiden na WO2.
quote:
het verbaast mij echt niets van die Palestijnen dat ze (enkelen nogsteeds) steeds extremer worden in hun vergeldingen.
Mij ook niet.
quote:
Maar goed, ik denk vanuit het midden en niet vanuit zionisme.
Nee je denkt niet vanuit het midden, dat zeg je alleen maar als je je eigen reactie(s) nog eens naleest en nadenkt besef je misschien wel dat je helemaal niet in het midden staat maar allang een kant gekozen hebt, maar je bent nog in ontkenning dus het kan nog even duren.
  woensdag 30 juli 2003 @ 18:05:36 #249
50671 Strijder
In Extremis
pi_12120621
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 17:58 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Een varken is slimmer dan een hond, een gemiddelde pallie-Arabier schat ik zelf minder hoog in.

Dat is een Arabische verwensing.
quote:
[..]

Nee hoor.
[..]

Dat is omdat ze achterlijk zijn, welk ander volk vermoord zijn verkrachte zus omdat ze haar maagdelijkheid is verloren? Arabs en vooral pallies.

Welk volk vindt dat een vrouw alleen voor reproductie is ?
quote:
[..]

Omdat het ze afgenomen is in het verleden, door anderen die ook een claim hebben. Totnutoe is er geen rechtvaardige oplossing geweest sindsdien.
quote:
[..]

quote:
[..]

Zeker, die pallies hadden ze eruit moeten gooien nadat de oorlog beslecht was net als de Polen de Moffen eruit gooiden na WO2.

Dus etnische zuivering. Hetzelfde als Hitler deed. Dus ....
quote:
[..]

Mij ook niet.
[..]

Nee je denkt niet vanuit het midden, dat zeg je alleen maar als je je eigen reactie(s) nog eens naleest en nadenkt besef je misschien wel dat je helemaal niet in het midden staat maar allang een kant gekozen hebt, maar je bent nog in ontkenning dus het kan nog even duren.

Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_12120837
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 12:39 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Zelfs als dat verhaal zou kloppen, dan is het schieten op ambulances en het medisch personeel de toegang tot een spoedgeval ontzeggen minstens even barbaars.
Ars longa, vita brevis
  woensdag 30 juli 2003 @ 18:16:44 #251
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12120839
quote:

Dat zegt al heel wat over jouw inschattingsvermogen.
quote:
Nee hoor.
Ja hoor.
quote:
Wie gaat er nou een tenach lezen. (tang op een varken)
quote:
Nu draai je ze om, Palestijnen waren er al de Britse regering gaf de joden een thuishaven, wat de zionisten interpreteerden als een land.
quote:
Dan kun je ook wat terug verwachten hè.
quote:
Dus jij ziet het huidige Israel ook hetzelfde doen als Duitsland deed ? Mooi da's duidelijk dan, tijd voor een correctie.
quote:
Mij ook niet.
Mooi.
quote:
Ik denk niet vanuit jouw midden. De VN denkt er overigens hetzelfde over. Volgens het routeplan worden de Israeliërs al gematst tot 28 september 2000, dus zelfs de VS ziet het als landje pik (= onrechtmatig). Ik denk dat ik het nog niet zo gek zie.
Wat betreft kant al gekozen, zo zou je het bijna kunnen zien, ik vind dan ook dat de situatie flink uit het midden ligt. Israel hoeft niet over zich heen te laten lopen, maar een stapje terug lijkt me wel op z'n plaats.
  woensdag 30 juli 2003 @ 18:17:31 #252
8502 BAZZA
pi_12120861
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 18:05 schreef Strijder het volgende:

Dat is een Arabische verwensing.

Ja, iets anders begrijpen ze niet en ze hebben hem niet voor niks bedacht.
quote:
Welk volk vindt dat een vrouw alleen voor reproductie is ?
Ieder volk, behalve een stam in de Amazone waar de vrouwen de macht hadden en op mannen_rooftocht gingen.
quote:
Omdat het ze afgenomen is in het verleden, door anderen die ook een claim hebben. Totnutoe is er geen rechtvaardige oplossing geweest sindsdien.
Dat is onzin, ze hebben een risico genomen en ieder recht op dat stuk land eigenlijk gewoon verloren.
quote:
Dus etnische zuivering. Hetzelfde als Hitler deed. Dus ....
De winnaar schopt de verliezende partij eruit, dat hebben bijna alle overwinnaars gedaan in de geschiedenis.
Bij Hitler viel dat nog wel mee, die zag in de verliezers kannonenvoer en werkers.
  woensdag 30 juli 2003 @ 18:17:34 #253
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12120865
Achteraf bekeken, zou het misschien beter zijn geweest om de Palestijnen allemaal een schop onder hun kont te geven naar Jordanie. But then again, ook als de Joden niet waren gekomen.
1 kernfysicus
  woensdag 30 juli 2003 @ 18:19:34 #254
8502 BAZZA
pi_12120908
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 18:16 schreef elcastel het volgende:

Ik denk niet vanuit jouw midden. De VN denkt er overigens hetzelfde over.

Nu gaat ie mooi worden
De VN is niet "het midden" of "redelijk" het is gewoon een verzameling landen die allemaal hun eigen belangen hebben.
Doe niet zo naief zeg, zo dom ben je toch niet?
pi_12121000
quote:

[..]

[..]

Kijk, dat is gewoon pure racisme. Het spuugt de moderators hier zowat in het gezicht.

[quote]
[..]

Nee, je hoort er pas van als het gebeurt. Dat het gebeurt is vreselijk, maar holle vaten klinken het hardst. De niet zo fanatieke minderheid vindt dit heus wel even fout als jij en ik, maar die vallen niet op, dus hen wordt wat dat betreft dus nooit wat gevraagd. Hoe kun jij nou het recht hebben om assumpties te maken dat de "hele cultuur" zo zou zijn? Je bent volgens mij nog nooit in de Palestijnse gebieden geweest (nederzettingen tellen niet). Ga maar eens met die mensen praten en kom dan maar eens terug.
quote:
[..]
Ze hebben nog geen grondgebied, maar wel internationale erkenning dat ze recht hebben op grondgebied.
quote:
[..]
Ja, en Clemenceau gebruikte precies diezelfde redenering in Versailles. Dat heeft direct tot de Tweede Wereldoorlog geleid.

Bovendien gaat jouw redenering helemaal niet op, want als land (of groep landen) A jou aanvalt, dan geeft dat jou nog niet het recht om land af te pakken van land B, zelfs niet als de meeste inwoners van land A en land B tot dezelfde etnische groep behoren.

quote:
[..]
Ach, dus als Stalin toch recht had op genoegdoening na WO2, geef hem dan maar ook meteen de Baltische staten, zeker? Historische vergelijkingen maken? Okay, maar wees daar dan wel consequent en correct in.
Ars longa, vita brevis
  woensdag 30 juli 2003 @ 18:27:21 #256
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12121057
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 18:19 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Nu gaat ie mooi worden
De VN is niet "het midden" of "redelijk" het is gewoon een verzameling landen die allemaal hun eigen belangen hebben.
Doe niet zo naief zeg, zo dom ben je toch niet?

Doe maar rustig hoor. Ik ben wél positief over de VN (behalve over de daadkracht van de militaire actie's). Maar buiten de VN om (dás makkelijker voor jou), de VS heeft er hetzelfde idee over, die gaan ook naar het midden, dus het zal wel aan mij liggen.
Ik ben niet dom, maar een middenweg in westerse conta islamitische conflicten zie ik eerder in de VN dan welke andere combinatie dan ook.

Hoe dan ook, vroeg of laat komt er een Palestina. En mij hoor je niet piepen over dat joodse blok daar, maar wel over de uitbreiding ervan, ten nadele van de Palestijnen. Ikvraag me alleen af, hoe onmogelijk de Israeliërs het zichzelf willen maken (met alle provocatie's van dit moment).
En BAZZA om je iets te bekoelen; ik ben ook tegen de eis van de Palestijnen om zonder blozen alle gevangenen vrij te laten. Het gaat mij meer om die muur en die nederzettingen op dit moment, die provocatie's dus (zoals ik ze zie).

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')