abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19736466
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:45 schreef Erasmusch het volgende:
[off-topic]
Solitarias, ik had wat vraagjes voor je in het polo-topic, maar zie dat die vol is. Hier dan maar ff: jij had toch op eBay bij 'greatlittlegift' een aantal van die Ralph Lauren polo's gekocht? Die zijn volgens jou 100% echt? Na wassen blijven ze ook goed e.d.? Benvan plan dr 25 te bestellen, dus moet het wel ff zeker weten
[/off-topic]
-Edit-
Eeeeh op de man spelen?
Waarom?

[ Bericht 13% gewijzigd door Brennie op 08-06-2004 22:16:50 ]
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_19743191
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 15:05 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Over die FVB: idd, die geplakte schoenen (Ago-maakwijze heet dat) is niet veel soeps: ik heb er 1 paar van gehad, maar die gingen tot drie 3 toe stuk op de lijmverbinding (wel mijn geld teruggehad)
Sinds dien geen plakzooi meer voor mij (ook bij pakken btw)

Joss: ken ik niet. Jaguar is wel OK, vergelijkbaar met Van Lier (alleen met beter bovenleer), alleen persoonlijk vind ik ze wat plomp en 'Duits' aandoen (past goed onder een Duits zak-pak). Kwaliteit: kijk naar de zool en kijk hoe fijn de naad is: grove steken = slechtere kwaliteit
Bij bv Church is de 'steekdichtheid' hoog = teken van aandacht = teken van kwaliteit
Bij Italiaanse schoenen is deze naad trouwens vaak weggewerkt
Zoolleer bij Jaguar is volgens mij ook niet van Rendenbach-achtige kwaliteit......
Maar voor 110 Eur kan je dat ook niet verwachten hoor....
Waarvoor mijn dank!
pi_19755008
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:45 schreef Erasmusch het volgende:
[off-topic]
Solitarias, ik had wat vraagjes voor je in het polo-topic, maar zie dat die vol is. Hier dan maar ff: jij had toch op eBay bij 'greatlittlegift' een aantal van die Ralph Lauren polo's gekocht? Die zijn volgens jou 100% echt? Na wassen blijven ze ook goed e.d.? Benvan plan dr 25 te bestellen, dus moet het wel ff zeker weten
[/off-topic]
Ja, dat klopt, dat Ebay-verhaal

Volgens mij zijn ze wel echt, ik zou niet weten waarom ze niet echt zouden zijn. Laat ik het zo zeggen: de kwaliteit is dermate goed dat ik ze niet van echt zou kunnen onderscheiden, of in ieder geval zeer goed voor de 20 EUR die je ervoor betaalt.

- alle labels zitten eraan + verpakt in plastic folie
- ook na 10 keer wassen zijn ze nog goed + kleuren blijven helder. Ik heb een knalgele en die is nog steeds knalgeel (8x gewassen op 40 graden)
- knoopjes zitten er goed aan, met kruissteek, en garen inzelfde kleur als stof
- ze zijn goed genaaid en netjes afgewerkt
- ruitertje zit er prima op
- langer achterpand
pi_19764283
Maar ja, in Thailand kun je die dingen met al deze kenmerken (inclusief plastic, RL tekst op knoopjes etc. etc.) ook kopen... zijn bijna niet te onderscheiden van echt, die markt is zo goed uitgegroeid, dat het heel erg professioneel is geworden... maar ja ik weet natuurlijk niet of dit iets over jouw RL polo's zegt...
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
  woensdag 9 juni 2004 @ 20:52:06 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19764517
* Pietverdriet mist nog steeds zijn overhemden boetiekje. Nergens kon ik zulke mooie hemden kopen. (muv laten maken)
Iemand een idee waar ik overhemden van Karl Helmold (of Orlandini) kan kopen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_19770820
Ik Deel 2 las ik als echtheidskenmerk: er staat geen naam ("RL") op de knoopjes. Ff gekeken op die van mij (van Ebay): idd, er staat geen naam op!

Er staat in (op het labeltje in de nek): "Made in Philippines"
pi_19770868
Maar goed, weer terug naar de kleding voor de fijnproever! Ontopic dus!
pi_19772743
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 23:56 schreef Solitarias het volgende:
Maar goed, weer terug naar de kleding voor de fijnproever! Ontopic dus!
Inderdaad!

Wellicht een nieuwe insteek voor deze thread: zomerkleding voor de heer.

Voor mij: (lange) broek van lichte stof (bijv. linnen), polo van luchtig katoen (bijv. Lacoste), zomerschoenen (ai... zijn we er nog steeds niet uit?).

Iemand nog tips qua broeken? (Uiteraard gaan we het hier niet over korte broeken hebben...)
pi_19778008
Ik zeg wederom: de broeken van La Zetagi, te koop bij o.a. Dennis in de Haarlemeerstraat in Leiden. Een absolute aanrader (vanaf 120 EUR), mooie slanke snit, slanke pijpen, veel ambachtelijke details, unfinished hem etc...

www.dennismode.nl
  donderdag 10 juni 2004 @ 11:34:46 #260
45206 Pietverdriet
pi_19778064
ready made overhemden blijft moeilijk, veel, heel veel lelijk op de markt, meest is ook nog button down. En een heer draagt geen button down onder een pak
  donderdag 10 juni 2004 @ 12:03:14 #261
45206 Pietverdriet
pi_19778851
Piet Zomers heeft dit weekend trouwens uitverkoop (Wilp)
pi_19778852
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 11:32 schreef Solitarias het volgende:
Ik zeg wederom: de broeken van La Zetagi, te koop bij o.a. Dennis in de Haarlemeerstraat in Leiden. Een absolute aanrader (vanaf 120 EUR), mooie slanke snit, slanke pijpen, veel ambachtelijke details, unfinished hem etc...

www.dennismode.nl
Ja idd, op jouw aanraden al wat gezocht naar La Zetagi. Kan echter geen lijst van verkooppunten o.i.d. vinden. Laat staan een website van het merk. Enig idee of het ook in regio Maastricht te krijgen is?
pi_19781677
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
En een heer draagt geen button down onder een pak
Open deur.....
pi_19781713
@mezelf: Opletten, sufferd
pi_19781727
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 12:03 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Ja idd, op jouw aanraden al wat gezocht naar La Zetagi. Kan echter geen lijst van verkooppunten o.i.d. vinden. Laat staan een website van het merk. Enig idee of het ook in regio Maastricht te krijgen is?
Nee, geen idee, het was ook een toevalstreffer bij mij in Leiden. Ik kan er ook niets over vinden op internet helaas. Ik zal het eens navragen bij Dennis.....
Is vergelijkbaar met Incotex, het fameuze merk uit Italie
pi_19782349
Heb vanavond gala, maar hoe maak je dat strikje nou op maat vast?
pi_19783382
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:03 schreef AltamirA het volgende:
Heb vanavond gala, maar hoe maak je dat strikje nou op maat vast?
Clip on?
pi_19784605
Gewoon, zelfde als je veters strikken....
pi_19785485
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:11 schreef Solitarias het volgende:
Gewoon, zelfde als je veters strikken....

Ben er al, met dank aan mn ma, was zo'n raar sluitinkje
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:33:19 #270
45206 Pietverdriet
pi_19787115
voor het stropdas probleem
pi_19787917
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
voor het stropdas probleem
[afbeelding]
in dit topic moet je niet aankomen met een four-in-hand knoop, maar met een full windsor of half windsor knoop
pi_19787941
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:38 schreef AltamirA het volgende:

[..]

Ben er al, met dank aan mn ma, was zo'n raar sluitinkje
Sluitinkje aan een vlinder? OMG!
pi_19787980
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 16:57 schreef Chillmeister het volgende:

[..]

in dit topic moet je niet aankomen met een four-in-hand knoop, maar met een full windsor of half windsor knoop
Dat hangt maar net af van de dikte van het zijde en wat voor een boord je draagt..... uiteraard
  donderdag 10 juni 2004 @ 17:03:25 #274
45206 Pietverdriet
pi_19788100
Standaard

De Windsor

De Manhattan

pi_19788289
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 16:59 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Dat hangt maar net af van de dikte van het zijde en wat voor een boord je draagt..... uiteraard
klopt, ik doe vaak een windsor met een breede collar (nederlandse woord even vergeten), en een half windsor met een normale shirt. De standaard vind ik niet mooi (asymetrisch). Dit staat dan ook allemaal los van de dikte van de zijde uiteraard
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Standaard
[afbeelding]

De Windsor
[afbeelding]

De Manhattan
[afbeelding]
is die manhattan gelijk aan een half windsor?
  donderdag 10 juni 2004 @ 17:21:06 #276
45206 Pietverdriet
pi_19788563
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 17:11 schreef Chillmeister het volgende:

is die manhattan gelijk aan een half windsor?
VOlgens mij is t begin van een halve windsor net als de hele windsor, maar dan niet dubbel zeg maar...
hatseflats huppelduif hoe zeg je dat
pi_19789529
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 16:58 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Sluitinkje aan een vlinder? OMG!
neenee geen sluitinkje, maar ... ja...pfff laat ook maar
pi_19789552
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 17:11 schreef Chillmeister het volgende:

[..]

klopt, ik doe vaak een windsor met een breede collar (nederlandse woord even vergeten), en een half windsor met een normale shirt. De standaard vind ik niet mooi (asymetrisch)
Ik vind dat juist een spannende schijnbaar nonchalante 'sprezzatura' ("It is an art which does not seem to be an art") geven, zo'n koetsiersknoop....
pi_19789709
Ik hou ook juist van de asymmetrie. Geeft net een extra nonchalante draai aan een verder smetteloos verzorgd pak...

@Soli; check your mail
pi_19795033
Ik zie net toevallig dat er een nieuwe druk van Man & Pak van Jort Kelder en Yvo van Regteren Altena uit is.

Voor 20 euro gesigneerd te bestellen op yvra.nl of voor 15 euro bij proxis. De mijne staat iig bij proxis in de bestelling.
pi_19814728
@TCT : mail inzake Santoni gelezen. Ik zal hem hier wel publiekelijk proberen te beantwoorden...maar later.....
  vrijdag 11 juni 2004 @ 20:06:29 #282
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_19819443
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:24 schreef TCT_Nexus het volgende:
Net nog even in de stad gaan kijken naar loafers. Floris vam Bommel heeft inderdaad wat modernere modellen. Echter krijg ik daarbij een kwalitatief veel minder goed gevoel dan bij de modellen van 'zijn vader'. Waar VB werkt met een genaaide zool is die bij Floris vaak geplakt, waarbij de lijmresten langs de zool zelfs nog zichtbaar zijn. En als ik ergens een hekel aan heb bij schoenen... zeker voor die prijs laat ik ze dan liggen.

Waar ik met interesse naar keek was een paar loafers van het mij geheel onbekende merk JOSS. De schoenen waren handgemaakt in Italie, voelden kwalitatief ook goed aan. Volgens de verkoopster kwamen ze uit de Jaguar fabriek. Nu weet ik niet of dat garant staat voor kwaliteit (autofabrikant blijf bij je leest :S..). Maar voor 110 euro zag het er prima uit. Solitarias, jij enig idee van dit merk?
Ik heb dit voorjaar/zomer al 2 paar schoenen van FVB gekockt. Geen loafers, maar laarsjes en gewone schoenen en beiden hebben een genaaide zool. Ben er zeer tevreden mee en de schoen houden zich erg goed. Maar dat is meestal wel het geval bij VB
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_19823316
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 16:46 schreef Solitarias het volgende:
@TCT : mail inzake Santoni gelezen. Ik zal hem hier wel publiekelijk proberen te beantwoorden...maar later.....
Weet nu met redelijke zekerheid dat een UK size 9.5D Santoni in de US een 10.5D is. Zal denk ik 'n keer de gok wagen.

Mogelijk heb je aanraders onder eBay verkopers van schoenen.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 23:15:50 #284
15257 janssen15
Veel is lekker, meer is beter.
pi_19824186
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 16:46 schreef Solitarias het volgende:
Santoni .. tell me more..

De ultieme schoen natuurlijk, er bestaat geen mooiere, heb je al een model op het oog TCT?
"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
  vrijdag 11 juni 2004 @ 23:45:47 #285
15257 janssen15
Veel is lekker, meer is beter.
pi_19824762
Welliswaar geen Santoni, maar een ander niet te miskennnen Italiaans schoenenmerk dat de meesten van ons misschien niet onmiddelijk herkennen als een fameus merk.
Desalniettemin wil ik jullie even een exemplaar uit de collectie van deze zomer laten zien, zodat jullie kunnen zien dat dit merk ook zeker in het rijtje van 'haute chaussure' (kan iemand mij vertellen wat het Italiaans hier voor is ) thuishoort.

Er zijn meerdere mooiere modellen, maar naar deze bleef ik het langst kijken :

Het is inderdaad, zoals ik al zei, onmiskenbaar Italiaans en het valt zeker buiten de veelgeprezen en veelgeziene 'Oxfords'. Niet dat ik er een regelrechte afkeer van heb, maar ik kan toch wel met eerlijkheid zeggen dat het niet mijn favoriete schoen is, en dan druk ik me nog eufemistisch uit...
"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
pi_19835306
Moreschi maakt inderdaad ook prachtige schoenen...

Kwalitatief gelijkwaardig aan Santoni? Handwerk?
pi_19841477
Ik heb zojuist in de uitverkoop ("Handwerkweek" bij een schoenenzaak - 100-150 Eur korting op Cheaney, Church en Greve) een paar schitterende Cheaney's gekocht met opvallend Italiaans uiterlijk, erg vergelijkbaar met de schoenen die hier boven staan (lang ogend en slank, en die kleur), alleen dan ipv een wingtip een toecap, met een hele fijne perforatie over de neus (het blijft tenslotte Brits werk) en verder alle kwaliteit die we van Cheaney gewend zijn. Is overigens een van mijn weinige derby-modellen tot nu toe...
  zondag 13 juni 2004 @ 16:28:04 #288
97363 Roman_Empire
Cash = King
pi_19858203
Goed topic is dit!

Voor de zomer heb ik moccasins van Church gekocht.
Handmade in Italy (vraag me af of dat helemaal waar is, maar ok). Ze zijn in iedere geval erg mooi afgewerkt, met kleine steekjes. Het stiksel door de zool is mooi weggewerkt, custom heel (halve rubberen hak) etc. etc.

Nou zit ik met een probleempje. Ik heb te donkere schoenpoets gebruikt (en ja ik had gewoon blanke moeten gebruiken)
Ik zou echt niet weten hoe ik het kan verwijderen. Ik heb het al gevraagd bij Zwartjes (A'dam), maar zij wisten het ook niet. Nu heb ik chestnut erop gesmeerd (ze waren eerst middenbruin, dus nu iets donkerder). Nog steeds zie je echter de donkere laag oude schoenpoets erdoor. Is hier nog iets aan te doen of moet ik er maar mee leven?
Alvast bedankt voor de reacties!
  zondag 13 juni 2004 @ 22:25:33 #289
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_19867004
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 01:44 schreef Solitarias het volgende:
Toch maar een fotootje van mij:

[afbeelding]

No-name 2knoops jasje, maar wel mooi slank gesneden, Fattori-hemd (zie post hierboven), grijs flanellen broek van La Zetagi (mijn favo broekenmerk), Church's schoenen (niet op foto)

Zwarte balk? Solitarias is blijkbaar bang om op straat door groupies te worden besprongen!
Master of my domain
  zondag 13 juni 2004 @ 22:32:39 #290
45206 Pietverdriet
pi_19867202
quote:
Op zondag 13 juni 2004 22:25 schreef Koobus het volgende:

Zwarte balk? Solitarias is blijkbaar bang om op straat door groupies te worden besprongen!
Zou hem niet alleen bespringen maar ook gelijk mee slepen.
pi_19872560
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 23:54 schreef Solitarias het volgende:
Ik Deel 2 las ik als echtheidskenmerk: er staat geen naam ("RL") op de knoopjes. Ff gekeken op die van mij (van Ebay): idd, er staat geen naam op!

Er staat in (op het labeltje in de nek): "Made in Philippines"
OffTopic: bij sommige echte polootjes wel hoor... heb paar dagen geleden nog in RL winkel gezien!
pi_19872569
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 19:46 schreef Solitarias het volgende:
Ik heb zojuist in de uitverkoop ("Handwerkweek" bij een schoenenzaak - 100-150 Eur korting op Cheaney, Church en Greve) een paar schitterende Cheaney's gekocht met opvallend Italiaans uiterlijk, erg vergelijkbaar met de schoenen die hier boven staan (lang ogend en slank, en die kleur), alleen dan ipv een wingtip een toecap, met een hele fijne perforatie over de neus (het blijft tenslotte Brits werk) en verder alle kwaliteit die we van Cheaney gewend zijn. Is overigens een van mijn weinige derby-modellen tot nu toe...
Fotow?
pi_19883138
quote:
Op zondag 13 juni 2004 22:25 schreef Koobus het volgende:

[..]

[ot]
Koobus! Je leeft nog......
[/ot]

Ik behoud idd graag mijn privacy....
pi_19884820
quote:
"Handwerkweek" bij een schoenenzaak
Wellicht een idee om een tipje van de sluier op te lichten van de schoenenzaak in kwestie?
pi_19887813
quote:
Op maandag 14 juni 2004 16:51 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Wellicht een idee om een tipje van de sluier op te lichten van de schoenenzaak in kwestie?
Hollants in Leiden. Helaas was het maar 1 week, tot afgelopen zaterdag

Foto:

De vierkantere slanke neus komt niet zo goed over in deze foto.....
pi_19888692
Solitarias, hoe denk je over de van Bommel noble blue lijn?
pi_19890933
Mooie toecap derby's, Solitarias. Kleur bevalt me ook erg. Vleugje brogue, maar toch nog strak. Gefeliciteerd

Mijn volgende paar wordt juist ofxord, tot nu toe alleen derby en norwegian gedragen. Vind oxfords wel snel 'ouderwets'/traditioneel/conservatief ogen, althans vaak bij de Engelse merken. Dat doet een Santoni imho toch wel even wat strakker:
pi_19891234
Misschien ff een stom vraagje. Maar als je een pak op maat laat maken komen er ook allemaal vage termen voorbij. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Een voorbeeldje is een 'drop' van ... ofzo. Wat is een 'drop' en wat voor dingen komen er nog meer voorbij?
pi_19895937
Erg mooi Solitarias
pi_19899689
quote:
Op maandag 14 juni 2004 20:47 schreef TCT_Nexus het volgende:
Mooie toecap derby's, Solitarias. Kleur bevalt me ook erg. Vleugje brogue, maar toch nog strak. Gefeliciteerd

Mijn volgende paar wordt juist ofxord, tot nu toe alleen derby en norwegian gedragen. Vind oxfords wel snel 'ouderwets'/traditioneel/conservatief ogen, althans vaak bij de Engelse merken. Dat doet een Santoni imho toch wel even wat strakker:
[afbeelding] [afbeelding]
Die rechter Santoni's rulen big time! Ik ken ze uit de winkel, maar mijn beurs zegt "Auuuw"
Ik heb vorige jaar op Ebay een soortgelijk paar (dus hlemaal uit 1 stuk) van Allen Edmonds op de kop kunnen tikken (9.99 USD -bling bling), maar die halen het qua leestbouw (vooral die 'taille' doet mij watertanden) toch niet bij deze koningsschoenen
Die linker doen meteen Brits aan door die naad over de neus....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')