-Edit-quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:45 schreef Erasmusch het volgende:
[off-topic]
Solitarias, ik had wat vraagjes voor je in het polo-topic, maar zie dat die vol is. Hier dan maar ff: jij had toch op eBay bij 'greatlittlegift' een aantal van die Ralph Lauren polo's gekocht? Die zijn volgens jou 100% echt? Na wassen blijven ze ook goed e.d.? Benvan plan dr 25 te bestellen, dus moet het wel ff zeker weten
[/off-topic]
Waarvoor mijn dank!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:05 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Over die FVB: idd, die geplakte schoenen (Ago-maakwijze heet dat) is niet veel soeps: ik heb er 1 paar van gehad, maar die gingen tot drie 3 toe stuk op de lijmverbinding (wel mijn geld teruggehad)
Sinds dien geen plakzooi meer voor mij (ook bij pakken btw)
Joss: ken ik niet. Jaguar is wel OK, vergelijkbaar met Van Lier (alleen met beter bovenleer), alleen persoonlijk vind ik ze wat plomp en 'Duits' aandoen (past goed onder een Duits zak-pak). Kwaliteit: kijk naar de zool en kijk hoe fijn de naad is: grove steken = slechtere kwaliteit
Bij bv Church is de 'steekdichtheid' hoog = teken van aandacht = teken van kwaliteit
Bij Italiaanse schoenen is deze naad trouwens vaak weggewerkt
Zoolleer bij Jaguar is volgens mij ook niet van Rendenbach-achtige kwaliteit......
Maar voor 110 Eur kan je dat ook niet verwachten hoor....
Ja, dat klopt, dat Ebay-verhaalquote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:45 schreef Erasmusch het volgende:
[off-topic]
Solitarias, ik had wat vraagjes voor je in het polo-topic, maar zie dat die vol is. Hier dan maar ff: jij had toch op eBay bij 'greatlittlegift' een aantal van die Ralph Lauren polo's gekocht? Die zijn volgens jou 100% echt? Na wassen blijven ze ook goed e.d.? Benvan plan dr 25 te bestellen, dus moet het wel ff zeker weten
[/off-topic]
Inderdaad!quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:56 schreef Solitarias het volgende:
Maar goed, weer terug naar de kleding voor de fijnproever! Ontopic dus!
Ja idd, op jouw aanraden al wat gezocht naar La Zetagi. Kan echter geen lijst van verkooppunten o.i.d. vinden. Laat staan een website van het merk. Enig idee of het ook in regio Maastricht te krijgen is?quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:32 schreef Solitarias het volgende:
Ik zeg wederom: de broeken van La Zetagi, te koop bij o.a. Dennis in de Haarlemeerstraat in Leiden. Een absolute aanrader (vanaf 120 EUR), mooie slanke snit, slanke pijpen, veel ambachtelijke details, unfinished hem etc...
www.dennismode.nl
Open deur.....quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
En een heer draagt geen button down onder een pak
Nee, geen idee, het was ook een toevalstreffer bij mij in Leiden. Ik kan er ook niets over vinden op internet helaas. Ik zal het eens navragen bij Dennis.....quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:03 schreef TCT_Nexus het volgende:
[..]
Ja idd, op jouw aanraden al wat gezocht naar La Zetagi. Kan echter geen lijst van verkooppunten o.i.d. vinden. Laat staan een website van het merk. Enig idee of het ook in regio Maastricht te krijgen is?
Clip on?quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:03 schreef AltamirA het volgende:
Heb vanavond gala, maar hoe maak je dat strikje nou op maat vast?
quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:11 schreef Solitarias het volgende:
Gewoon, zelfde als je veters strikken....
in dit topic moet je niet aankomen met een four-in-hand knoop, maar met een full windsor of half windsor knoopquote:Op donderdag 10 juni 2004 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
voor het stropdas probleem
[afbeelding]
Sluitinkje aan een vlinder? OMG!quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:38 schreef AltamirA het volgende:
[..]
![]()
Ben er al, met dank aan mn ma, was zo'n raar sluitinkje
Dat hangt maar net af van de dikte van het zijde en wat voor een boord je draagt..... uiteraardquote:Op donderdag 10 juni 2004 16:57 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
in dit topic moet je niet aankomen met een four-in-hand knoop, maar met een full windsor of half windsor knoop
klopt, ik doe vaak een windsor met een breede collar (nederlandse woord even vergeten), en een half windsor met een normale shirt. De standaard vind ik niet mooi (asymetrisch). Dit staat dan ook allemaal los van de dikte van de zijde uiteraardquote:Op donderdag 10 juni 2004 16:59 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Dat hangt maar net af van de dikte van het zijde en wat voor een boord je draagt..... uiteraard
is die manhattan gelijk aan een half windsor?quote:Op donderdag 10 juni 2004 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Standaard
[afbeelding]
De Windsor
[afbeelding]
De Manhattan
[afbeelding]
VOlgens mij is t begin van een halve windsor net als de hele windsor, maar dan niet dubbel zeg maar...quote:Op donderdag 10 juni 2004 17:11 schreef Chillmeister het volgende:
is die manhattan gelijk aan een half windsor?
neenee geen sluitinkje, maar ... ja...pfff laat ook maarquote:Op donderdag 10 juni 2004 16:58 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Sluitinkje aan een vlinder? OMG!
Ik vind dat juist een spannende schijnbaar nonchalante 'sprezzatura' ("It is an art which does not seem to be an art") geven, zo'n koetsiersknoop....quote:Op donderdag 10 juni 2004 17:11 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
klopt, ik doe vaak een windsor met een breede collar (nederlandse woord even vergeten), en een half windsor met een normale shirt. De standaard vind ik niet mooi (asymetrisch)
Ik heb dit voorjaar/zomer al 2 paar schoenen van FVB gekockt. Geen loafers, maar laarsjes en gewone schoenen en beiden hebben een genaaide zool. Ben er zeer tevreden mee en de schoen houden zich erg goed. Maar dat is meestal wel het geval bij VBquote:Op maandag 7 juni 2004 17:24 schreef TCT_Nexus het volgende:
Net nog even in de stad gaan kijken naar loafers. Floris vam Bommel heeft inderdaad wat modernere modellen. Echter krijg ik daarbij een kwalitatief veel minder goed gevoel dan bij de modellen van 'zijn vader'. Waar VB werkt met een genaaide zool is die bij Floris vaak geplakt, waarbij de lijmresten langs de zool zelfs nog zichtbaar zijn. En als ik ergens een hekel aan heb bij schoenen... zeker voor die prijs laat ik ze dan liggen.
Waar ik met interesse naar keek was een paar loafers van het mij geheel onbekende merk JOSS. De schoenen waren handgemaakt in Italie, voelden kwalitatief ook goed aan. Volgens de verkoopster kwamen ze uit de Jaguar fabriek. Nu weet ik niet of dat garant staat voor kwaliteit (autofabrikant blijf bij je leest :S..). Maar voor 110 euro zag het er prima uit. Solitarias, jij enig idee van dit merk?
Weet nu met redelijke zekerheid dat een UK size 9.5D Santoni in de US een 10.5D is. Zal denk ik 'n keer de gok wagen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:46 schreef Solitarias het volgende:
@TCT : mail inzake Santoni gelezen. Ik zal hem hier wel publiekelijk proberen te beantwoorden...maar later.....
Santoni ..quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:46 schreef Solitarias het volgende:
@TCT : mail inzake Santoni gelezen. Ik zal hem hier wel publiekelijk proberen te beantwoorden...maar later.....
quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:44 schreef Solitarias het volgende:
Toch maar een fotootje van mij:
[afbeelding]
No-name 2knoops jasje, maar wel mooi slank gesneden, Fattori-hemd (zie post hierboven), grijs flanellen broek van La Zetagi (mijn favo broekenmerk), Church's schoenen (niet op foto)
Zou hem niet alleen bespringen maar ook gelijk mee slepen.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:25 schreef Koobus het volgende:
Zwarte balk? Solitarias is blijkbaar bang om op straat door groupies te worden besprongen!
OffTopic: bij sommige echte polootjes wel hoor... heb paar dagen geleden nog in RL winkel gezien!quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:54 schreef Solitarias het volgende:
Ik Deel 2 las ik als echtheidskenmerk: er staat geen naam ("RL") op de knoopjes. Ff gekeken op die van mij (van Ebay): idd, er staat geen naam op!
Er staat in (op het labeltje in de nek): "Made in Philippines"
Fotow?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 19:46 schreef Solitarias het volgende:
Ik heb zojuist in de uitverkoop ("Handwerkweek" bij een schoenenzaak - 100-150 Eur korting op Cheaney, Church en Greve) een paar schitterende Cheaney's gekocht met opvallend Italiaans uiterlijk, erg vergelijkbaar met de schoenen die hier boven staan (lang ogend en slank, en die kleur), alleen dan ipv een wingtip een toecap, met een hele fijne perforatie over de neus (het blijft tenslotte Brits werk) en verder alle kwaliteit die we van Cheaney gewend zijn. Is overigens een van mijn weinige derby-modellen tot nu toe...
[ot]quote:Op zondag 13 juni 2004 22:25 schreef Koobus het volgende:
[..]
Zwarte balk? Solitarias is blijkbaar bang om op straat door groupies te worden besprongen!
Wellicht een idee om een tipje van de sluier op te lichten van de schoenenzaak in kwestie?quote:"Handwerkweek" bij een schoenenzaak
Hollants in Leiden. Helaas was het maar 1 week, tot afgelopen zaterdagquote:Op maandag 14 juni 2004 16:51 schreef TCT_Nexus het volgende:
[..]
Wellicht een idee om een tipje van de sluier op te lichten van de schoenenzaak in kwestie?
Die rechter Santoni's rulen big time! Ik ken ze uit de winkel, maar mijn beurs zegt "Auuuw"quote:Op maandag 14 juni 2004 20:47 schreef TCT_Nexus het volgende:
Mooie toecap derby's, Solitarias. Kleur bevalt me ook erg. Vleugje brogue, maar toch nog strak. Gefeliciteerd
Mijn volgende paar wordt juist ofxord, tot nu toe alleen derby en norwegian gedragen. Vind oxfords wel snel 'ouderwets'/traditioneel/conservatief ogen, althans vaak bij de Engelse merken. Dat doet een Santoni imho toch wel even wat strakker:
[afbeelding][afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |