abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_16229721
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:28 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ja, da's inderdaad wel en erg mooie paar! Misschien maar eens aanschaffen t.z.t. Waar koop je Fer., (buiten de PCHooft)?


En wat kost dat model? Ik vind ze ook wel érg mooi namelijk (had ze al op de website zien staan). Zijn ze ook voor de Noord-Europese voet? Ietwat hoge wreef (of hoe dat ook moge heten) dus?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:32:42 #77
15257 janssen15
Veel is lekker, meer is beter.
pi_16229852
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:28 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ja, da's inderdaad wel en erg mooie paar! Misschien maar eens aanschaffen t.z.t. Waar koop je Fer., (buiten de PCHooft)?


Ik moet je eerlijk zeggen dat ik buiten de P.C.Hooft geen winkel zou kunnen waar ze verkocht worden. Het zal ongetwijfeld zeker nog door een andere winkel in Nederland worden verkocht, maar ik ben bang dat je ze op één hand kunt tellen. Misschien weet iemand anders een verkooppunt. Ben er zelf ook zeer benieuwd naar..

Maar, aangezien je vertelde dat je nog wel regelmatig reist, zul je genoeg steden tegenkomen waar het niet al te moeilijk zal zijn om dit merk te vinden; Rome (prachtige winkel ), maar ook Berlijn waar ik met de kerst ben geweest en London zul je slagen..

"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
pi_16231717
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:32 schreef janssen15 het volgende:


Maar, aangezien je vertelde dat je nog wel regelmatig reist, zul je genoeg steden tegenkomen waar het niet al te moeilijk zal zijn om dit merk te vinden; Rome (prachtige winkel ), maar ook Berlijn waar ik met de kerst ben geweest en London zul je slagen..


Ja, ik verwacht dit jaar nog naar Florence, Londen en Frankfurt te moeten, ik zal daar eens kijken. In Frankfurt zitten trouwens ook een zeer goede schoenenzaak, daar verkopen ze bv ook Vass (Boedapest)
pi_17537459
Oke, erg coole onderwerpen, maar even een vraag als dat mag (mag dat hier? ik ben nieuw).
Heb net een Borelli met een tabboard gekocht, maar ik word helemaal gek ervan. Ik krijg het niet voor elkaar om een das daar fatsoenlijk in te krijgen. Iemand tips hoe dat moet?
Uiteraard strik ik de das Single Windsor, want iets anders is al helemaal niet mogelijk......
Thanks...................
pi_17551515
Tabborden, daar heb ik geen ervaring mee in het kader "less is more". Maar lijkt mij gewoon 4-in-handknoop maken en dan dat tabje (staafje, drukkertje) onder je knoop vastmaken. Doet mij altijd erg denken een rollade met van die touwtjes eromheen. Peroonslijk zou ik gewoon dat hele tab-ding eraf (laten) halen en dan het shirt casual dragen (ergo zonder das..)
pi_17705204
Sinds enige maanden volg ik dit topic met veel interesse. Ben zelf ook liefhebber van de betere (gentleman's) herenkleding (en accessoires zoals schoenen en mechanische horloges). en heb al heel wat tips uit dit topic kunnen halen. Hopelijk blijft dit topic dan ook nog langere tijd actief; mooi dat er hierover gediscussieerd wordt.

In een eerder topic van Solitarias (gefeliciteerd met je (schoenen)smaak, trouwens), "De mooiste Italiaanse shirts", opperde iemand een bedrijf dat kasjmier maatkostuums verkoopt voor 395 euro. Daar dit natuurlijk een érg scherpe prijs is, heb ik even nagevraagd of het hier pakken met 'n geplakt of gestikt binnenwerk betreft (vanwege de prijs verwachtte ik het eerste). Daarop kreeg ik snel de volgende reactie:
quote:
Geachte heer [...],

de maatpakken die wij aanbieden hebben allemaal een gestikt binnenwerk. U
kunt op een van onze meetsessies vrijblijvend langskomen om de kwaliteit
van de kasjmir maatpakken te beoordelen.

De aankomende meetsessie zal plaatsvinden op 30 maart van 19.00h t/m 21.00h.

Ik hoop uw vraag hiermee voldoende beantwoord te hebben en mocht u verder
nog vragen hebben dan kunt u altijd contact opnemen.

Met vriendelijke groet,
[...]
Met andere woorden, misschien is het eens interessant om er tijdens een maatsessie te gaan kijken, even de stoffen voelen en pakken nader bekijken...? Of lijkt het jullie geen zuivere koffie?
pi_17707376
Ohja, meteen even mijn eigen kledingsmaak posten

Polyester is uiteraard helemaal uit den boze.

Dassen zijn pure zijde, liefst handgemaakt en dik, voor een mooie asymmetrische (wat dikkere) knoop incl. dimple. Voorbeeld: http://www.oger.nl/downloads/desktops/oger_desktop_3_800x600.jpg . Het dunne uiteinde van de das mag best een stukje 'langs' de das zichtbaar zijn, italiaanse stijl.

Wat overhemden betreft komt alleen goed italiaans (of egyptisch) katoen aan mijn lichaam. Uiteraard zijn borstzakken taboe. Op maat gemaakt, strakke italiaanse snit, getailleerd. Bij het formele shirt dubbele manchet met manchetknopen die harmoniseren met horloge en ring (zilverkleurig). Cut away collar, zodat, indien een das wordt gedragen, de dikkere knoop mooi tot zijn recht komt (absoluut geen button down of andere 'hulpmiddelen' om de boord van z'n vrijheid te beroven). Knopen dienen parelmoer te zijn. 'Beige' nepknopen kunnen m.i. het hele overhemd bederven.

Pasgeleden mijn eerste overhemd met witte boord en manchetten aangeschaft (overige stof: zeer lichte blauwe, klassieke streep). Dit vind ik bijzonder mooi staan wanneer het zonder das onder een pak wordt gedragen. De boord en manchetten die 'uitsteken' zijn mooi wit. Terwijl je bij nadere inspectie een andere stof op het lichaam zichtbaar wordt. Vind ik een érg mooi gezicht.

Wat pakken betreft, helaas nog niet het budget om me in handgemaakte maatkostuums te kleden. Vandaar mijn bovenstaande reactie. Dus tot nu toe moet ik helaas naar plakpakken grijpen. Ook hier een slanke, italiaanse snit, mooi aansluitend op het lichaam. Met name bij de schouders moet het pak perfect aansluiten (niks is lelijker dan een te breed pak, echte vuilniszak-look). De binnenvoering mag lekker gewaagd en contrasterend (zo heeft mijn nieuwste pak een roze binnenvoering) en de kleur harmoniseert met de kleuren in de das. Tweeknoops, zodat de das goed tot z'n recht komt en de revers mooi lang is. Krijtstreep, moet dan wel mooi aansluiten op de rug.

Schoenen; goede kwaliteit belangrijk: goed gestikt (goodyear bijv.) en vrij stevig bovenleer (hoe lelijk zijn die vele vouwkreukeltjes bij schoenen met slecht, goedkoop bovenleer). Leren zolen. Italiaans design. Uiteraard hoort bij elk paar schoenen een passende riem. Riem moet ook van goede kwaliteit leer zijn (zeer tevreden over mijn laatste Profuomo riem trouwens).

Bij verzorgde kleding hoort natuurlijk ook een verzorgd uiterlijk. Dus goed geschoren, passend verzorgd kapsel, verzorgde nagels, etc.

Tot zover mijn monoloog. Fijn om te lezen dat er in Nederland meer mensen zijn die dergelijke zaken belangrijk vinden en hun eigen smaak/stijl hebben. De pakken en smaak van de gemiddelde Nederlandse man zijn, in mijn ogen, vaak -with all due respect- om te huilen... ik constateer dit helaas dagelijks weer op de werkvloer...
pi_17714115
Leuk topic.

Ik reis zelf zeer veel. En maak gebruik van de overgebeleven tijd die ik heb na het zakelijke stuk. Of ik creeer gewoon wat tijd. Op die manier kan ik wat inspiratie opdoen voor de kleding die ik wil hebben. Voor de sportievere kleding ben ik met name een fan van Paul & Shark, Mc Gregor, Bison, etc.

De formelere kleding is bij mijn in 9 van de 10 gevallen met de hand én op maat.

De schoenen koop ik meestal van Crockett & Jones, maar ook wel van Edward Green, Church's, Lobb, Greve en Berlutti.

Bij goede kleding horen ook goede assecoires. Denk hierbij aan een tas(Geen plastic koffer), money-clip, (handig als je uitgaat) een knappe paraplu(zeer functioneel in NL), een portemonnee waarin alleen het grootgeld zit en alleen de noodzakelijke pasjes. Het kleingeld in separaat knipje. Zo gaat de portemonnee niet kapot. Deze gaat in de binnenzak en niet in de kontzak. Ook een goed horloge hoort erbij. Heb zelf twee horloges. Een voor bij de casual kleding en de kleding waarin de aarde kleuren naar voren komen, en een horloge voor bij de zwarte, grijze en donkerblauwe kleding.
pi_17718973
SjaakieV, hoe bevalt Greve, toevallig ervaring met hun maatwerk?

Mag ik vragen waar je je pakken laat maken?

Voor de liefhebbers van herenschoenen (Solitarias ) heb ik nog een boek-tip: "Handgemaakte herenschoenen" van Laszlo Vass... juist, de man achter Vass in Boedapest. Omschrijft prachtig het hele fabricageproces van een handgemaakte (maat)schoen. Lag destijds een hele stapel bij De Slegte, maar heb een tweedehands exemplaar op de kop getikt voor, ik meen, nog geen 5 euro'tjes.

[ Bericht 32% gewijzigd door TCT_Nexus op 14-03-2004 23:01:11 ]
pi_17719768
@TCT:
Goede topic-kick!

Ja, dat boek staat hier in de kast (in 3 talen) en de werkplaats van Vass heb ik ook bezocht (evenals die van John Lobb en Bergshoeff).....

Is een erg fraai boek idd, echt heel duidelijk. Aanrader voor elke liefhebber!
pi_17719889
quote:
Op zondag 14 maart 2004 12:28 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Met andere woorden, misschien is het eens interessant om er tijdens een maatsessie te gaan kijken, even de stoffen voelen en pakken nader bekijken...? Of lijkt het jullie geen zuivere koffie?
Nee, dit is beslist geen zuivere koffie!
- Kasjmier is een erg dure stof
- Handwerk is duur (gestikt binnenwerk)
- Maatwerk is duur

Optelsom: 395 EUR is geen geloofwaardige prijs
pi_17720122
quote:
Op zondag 14 maart 2004 14:03 schreef TCT_Nexus het volgende:
Ohja, meteen even mijn eigen kledingsmaak posten


Wat pakken betreft, helaas nog niet het budget om me in handgemaakte maatkostuums te kleden.
Tip: de uitverkoop @ Oger. Vorige maand stond ik nog met een Borrelli pak in mijn handen: van 2400 voor 1250, en ik kon hem (na wat lullen) krijgen voor 1050 (niet gedaan overigens). Maar het gaat om het idee: pakken gaan 2,5 keer over de kop gemiddeld en in de (laatste dagen van de ) uitverkoop is men pakken liever kwijt dan rijk, ook al moet dat voor inkoopsprijs+een beetje gebeuren.

Overigens ging ik wel met 2 erg fraaie Fattori hemden naar huis: van 190 voor 50 eur per stuk! Een week daarvoor scoorde ik een Brioni shirt van 300 voor 100. Je ziet: beetje opletten in de uitverkoop en je kan voor prima prijzen dingen kopen.
quote:
Bij verzorgde kleding hoort natuurlijk ook een verzorgd uiterlijk. Dus goed geschoren, passend verzorgd kapsel, verzorgde nagels, etc.
Ik ben toch vh stoppelbaardje....... (maar da's meer vanwege een scheer-allergie.....)..

[ Bericht 2% gewijzigd door Solitarias op 14-03-2004 23:26:31 ]
pi_17720236
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:30 schreef SjaakieV het volgende:
Leuk topic.

Bij goede kleding horen ook goede assecoires. Denk hierbij aan een tas(Geen plastic koffer), money-clip, (handig als je uitgaat) een knappe paraplu(zeer functioneel in NL), een portemonnee waarin alleen het grootgeld zit en alleen de noodzakelijke pasjes. Het kleingeld in separaat knipje. Zo gaat de portemonnee niet kapot. Deze gaat in de binnenzak en niet in de kontzak. Ook een goed horloge hoort erbij. Heb zelf twee horloges. Een voor bij de casual kleding en de kleding waarin de aarde kleuren naar voren komen, en een horloge voor bij de zwarte, grijze en donkerblauwe kleding.
Vergeten we de sleutelboshoes niet! Sleutels: funest voor je jaszak, dus daar hoort een mooi hoeje (lederen) opmheen. Bv: www.thebridge.it (erg merk!)
  zondag 14 maart 2004 @ 23:35:57 #89
19271 Vlens_de_Vos
Napred Vardar!
pi_17720483
quote:
Op zondag 14 maart 2004 23:12 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Nee, dit is beslist geen zuivere koffie!
- Kasjmier is een erg dure stof
- Handwerk is duur (gestikt binnenwerk)
- Maatwerk is duur

Optelsom: 395 EUR is geen geloofwaardige prijs
Het kan best hoor. Als je gebruik maakt van de juiste kanalen kun je zo'n pak voor ongeveer 200 euro produceren. Zeer goede kwaliteit. En dan houd je er dus nog zo'n 200 euro aan over.
"I only sign for beautiful girls" Marat Safin
  zondag 14 maart 2004 @ 23:36:35 #90
19271 Vlens_de_Vos
Napred Vardar!
pi_17720496
-edit- dubbel.
"I only sign for beautiful girls" Marat Safin
pi_17721184
quote:
Op zondag 14 maart 2004 23:12 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Nee, dit is beslist geen zuivere koffie!
- Kasjmier is een erg dure stof
- Handwerk is duur (gestikt binnenwerk)
- Maatwerk is duur

Optelsom: 395 EUR is geen geloofwaardige prijs
Solitarias, precies dat dacht ik dus ook. Kreeg dan ook net de volgende mail:
quote:
Geachte heer [...],

naar aanleiding van een gesprek met mijn kleermaker moet ik een correctie
aanbrengen op mijn laatste email. Het betreft de binnenkant van de
maatpakken:

De voorkant van het binnenwerk is geplakt met een gestikte versterking in
de borstpartij (plastron).

Met vriendelijke groet,
Helaas komt er lijm aan te pas. Wel erg netjes nagevraagd door de persoon in kwestie!

Maargoed, prijs is eigenlijk nog steeds érg scherp.
pi_17721254
Er werd hier beetje denegerend gedaan over Dolce&Gabbana en Versace, maar jullie hebben een verkeerd beeld vind ik. Er is een groot verschil tussen wat je op de markt koopt en wat je bij de boutiqe in Milaan of New York koopt. 90% wat je van Dolce&Gabbana en Versace op straat ziet lopen is NEP en een massaproduct. Van die stomme shirtjes met D&G op of van die zwarte Versace truitjes van 10 jaar geleden. Dat wordt inderdaad door mensen gedragen die denken dat als ze D&G op hun borst geplakt hebben modieus zijn. Ze lopen meestal dus idd voor lul.
De echte designs van D&G die van de catwalk komen zijn innoverend, gedurfd en tegelijkerd met klasse. Die zie je dus niet vaak op straat lopen, omdat ze juist peper duur zijn en niet eens verkocht worden hier....
Daarnaast zijn de persoonlijke jurken en pakken die je bij de Oscars voorbij ziet komen geweldig.

Hetzelfde geldt voor Versace. Hun mannenpakken domineren altijd de Oscars en hun nieuwste vrouwencollectie is echt super gewaagd en sexy. Heel mooi naar mijn mening.
pi_17721499
quote:
Op zondag 14 maart 2004 23:21 schreef Solitarias het volgende:

[..]
Overigens ging ik wel met 2 erg fraaie Fattori hemden naar huis: van 190 voor 50 eur per stuk! Een week daarvoor scoorde ik een Brioni shirt van 300 voor 100. Je ziet: beetje opletten in de uitverkoop en je kan voor prima prijzen dingen kopen.
[..]
Fattori voor 50 euro?!

Helaas pas ik nauwelijks goed in confectiematen bij overhemden. Een lengtemaat 39-7/40-7 past op zich, maar dan is de mouw weer net aan de te lange kant . Dus... maatwerk. Heb een adresje gevonden waar ik naar tevredenheid tot nu toe drie maatoverhemden heb laten maken. Helaas geen volledig handwerk, maar voor dat geld mag ik niet klagen. Het zit als gegoten, en heerlijke keuzevrijheid in stoffen, boorden, manchetten, taillering, ...
quote:
Ik ben toch vh stoppelbaardje....... (maar da's meer vanwege een scheer-allergie.....)..

Een netjes verzorgde stoppelbaard kan dan ook goed scheerwerk zijn... lijkt me zelfs nog lastiger bij te houden eigenlijk

Wat betreft scheer-allergie raad ik je aan eens een Philishave coolskin te proberen. Ik was zelf overtuigd nat-scheerder, en gebruik nu dagelijks niks anders dan m'n coolskin. Natuurlijk 'n iets minder resultaat dan nat scheren, maar dat verschil is slechts voelbaar en nauwelijks zichtbaar. Volgens mij kun je ze 'n maand testen (proefscheren), niet tevreden, geld terug.

[ Bericht 1% gewijzigd door TCT_Nexus op 15-03-2004 00:29:58 (typo) ]
  maandag 15 maart 2004 @ 14:15:27 #94
25850 De_Gelaarsde_Kat
Wake not the dead
pi_17730184
quote:
Op maandag 15 maart 2004 00:10 schreef eternalsunshine het volgende:
Hetzelfde geldt voor Versace. Hun mannenpakken domineren altijd de Oscars en hun nieuwste vrouwencollectie is echt super gewaagd en sexy. Heel mooi naar mijn mening.
De oscars werden qua mannenpakken compleet gedomineerd door Armani dit jaar. En dat is zeker niet de eerste keer.

Dat denigrerende gedoe over Versace en D & G is overigens lachwekkend.
Sint dat die coninc sinen ban / Hevet gheboden ende sinen vrede / So weetic wel dat hine dede / Dinc ne gheene dan of hi ware / Hermite ofte clusenare.
  maandag 15 maart 2004 @ 14:20:01 #95
19271 Vlens_de_Vos
Napred Vardar!
pi_17730278
quote:
Op maandag 15 maart 2004 00:07 schreef TCT_Nexus het volgende:
Helaas komt er lijm aan te pas. Wel erg netjes nagevraagd door de persoon in kwestie!

Maargoed, prijs is eigenlijk nog steeds érg scherp.
Vind ik niet. Voor die prijs had het makkelijk zonder lijm gekund. Hier maken ze echt enorm veel winst op (als het handige jongens zijn dan).

Ik denk dat ik me maar eens bezig ga houden met het verkopen van maatpakken. Gouden handel. .
"I only sign for beautiful girls" Marat Safin
pi_17732936
quote:
Op maandag 15 maart 2004 14:20 schreef Vlens_de_Vos het volgende:

[..]

Vind ik niet. Voor die prijs had het makkelijk zonder lijm gekund. Hier maken ze echt enorm veel winst op (als het handige jongens zijn dan).

Ik denk dat ik me maar eens bezig ga houden met het verkopen van maatpakken. Gouden handel. .
Als je verder nog adressen weet waar je voor dit bedrag maatpakken kan laten maken (en hoe het met de kwaliteit daarvan zit), ik wil het graag weten! Ben op zoek naar adressen namelijk...
pi_17733077
Trouwens nog even bij het bedrijf in kwestie nagevraagd hoe het met de stofkeuze zit, en de invloed daarvan op de prijs. Antwoord:
quote:
[...] maakt alleen gebruik van kasjmir stoffen (=hoogste kwaliteit wol). U kunt hierbij kiezen uit een honderdtal verschillende kasjmir stalen. Daar wij gekozen hebben voor een no-nonsense strategie heeft elke gekozen stof dezelfde prijs.
pi_17735013
Kijk ook eens hier

http://www.robbreport.com(...)s/Wardrobe/Index.asp

Die hele site is overigens wel OK!
pi_17735141


Attolini suit, from $4500; John Kochis pocket square, $35; James Lock & co. hat, $189; Swaine Adeney Brigg & Sons walking stick, $475; Hermès briefcase, $3795; Cleverley shoe, $3950 per pair.

Oeff!!
pi_17735234
Suits: Attolini
Attolini knows the secret to superior bespoke suitmaking: Strike the right balance between English and Neapolitan style and make sure every single detail—from the high armholes and boat-shaped breast pocket to the tiniest of buttonholes—is sewn entirely by hand, the way master tailor Vincenzo Attolini first instructed in the 1930s. Attolini (distributed through Ellegi), 212.246.7034; in Italy: +39.081.426.826

Dress Shirts: Kiton
While a typical dress shirt takes two hours to create, a Kiton shirt requires four additional hours and includes 14 hand-sewn operations, even before a customer’s personal style preferences—cut, cloth, collar, and cuff—are added to the mix. Kiton, 212.702.0136 (shown above)
Neckwear and Pocket Squares: John Kochis
John Kochis, a 20-year menswear veteran, custom-shapes each tie’s blade based on the client’s height, neck, chest, and waist measurements, rather than simply adjusting a standard model. Kochis’ monogrammed ties and pocket squares are stainproof and guaranteed for life. John Kochis Custom Designs, 212.244.6046


Walking Sticks and Umbrellas: Swaine Adeney Brigg & Sons
Every stick that leaves this shop on London’s Bond Street is made from a single piece of wood, and umbrellas are outfitted with artful solid brass fittings and durable nickel silver springs. The nylon or silk covers, fashioned in a perfect dome, are cut, sewn, and tied to each rib by hand, in the same uncompromising manner since 1750. Swaine Adeney Brigg & Sons, +44.20.7409.7277
Small Leather Goods: Hermès
This illustrious 166-year-old leather goods maker works with the world’s most exotic materials—from Freudenberg calf to kangaroo—and owns the exclusive French tannery Gordon-Choisy, giving it the ability to produce virtually anything that the heart desires. Hermès, 800. 441.4488, www.hermes.com

Shoes: G.J. Cleverley
Working with exclusive leathers and antique dyeing techniques, partners George Glasgow and John Carnera have the rare ability to apply an ancient art form to craft custom footwear that is fresh, modern, and built to last a lifetime. G.J. Clever ley, +44.20.7493.0443, www.gjcleverley.co.uk

Cuff Links: Asprey
Asprey makes cuff links and studs that celebrate your hobbies and passions. No commission is too extravagant for the quintessential British luxury goods retailer, whose company motto states, “It can be done.” Asprey, 800.883.2777, www.asprey.com

Hats: James Lock & Co.
This archetypal British hatmaker, founded in 1676 and virtually unchanged since, is a throwback to a time when companies staked their reputations and honor on products bearing their logos. Made-to-order soft felt hats and Panamas are specialties, and regulars receive new trims for old brims at no charge. James Lock & Co., +44.20.7930.8874, www.lockhatters.co.uk


Hosiery: Moxon Huddersfield, +44.148.460.2622; Outerwear: Oxxford Clothes, 212. 593.0204; Pajamas: Derek Rose, +44.20.7434.3482; Pants: Attolini, 212.246.7034, +39. 081.426.826; T-shirts: Loft, +33.1.42.74. 44.02
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')