abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2003 @ 09:05:50 #1
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11384745
Ik wil straks met een aantal vrienden de Kalverstraat bezoeken alleen ik weet niet waar ik me auto kan plaatsen. Ik ben een verwend OV-jaarkaart gebruiker. Kan iemand mij een veilige (overdekte) parkeergarage in de buurt van de Kalverstraat noemen en misschien een korte routebeschrijving geven vanuit de CS Amsterdam. Je zou me dan echt helpen! Alvast bedankt!
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_11384758
Tja als je geld overhebt, dan zal ik hem bij de bijenkorf neerzetten, is een "veilige" overdekte parkeergarage, midden in de binnenstad (bij damrak)( verlengde van centraal station), kost alleen wel 1,30 EUR per half uur geloof ik
E-?
  donderdag 26 juni 2003 @ 09:09:33 #3
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11384784
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:07 schreef Batsies het volgende:
Tja als je geld overhebt, dan zal ik hem bij de bijenkorf neerzetten, is een "veilige" overdekte parkeergarage, midden in de binnenstad (bij damrak)( verlengde van centraal station), kost alleen wel 1,30 EUR per half uur geloof ik
Die gaan we onthouden. Dank je wel.
Is de parkeergarage dan onder de Bijenkorf?
Weet je er misschien nog een te noemen?
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  donderdag 26 juni 2003 @ 09:10:27 #4
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_11384792
Waarom wil je met de auto? Het centrum in Amsterdam is prettiger te bereiken met openbaar vervoer...

Ik zet de auto meestal buiten de stad, en ga dan het laatste stuk met de tram. Kan je meestal ook nog zwartrijden, en je betaalt je ook niet scheel aan parkeergeld. Want dat is pas echt om te huilen in Amsterdam!!

Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
pi_11384795
Op het Rokin zit ook een (niet overdekt) parkeerterrein.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 26 juni 2003 @ 09:12:49 #6
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11384814
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:10 schreef shmoopy het volgende:
Waar ergens is dat? Is het wel veilig? Misschien een idee van wat het kost per uur?
  donderdag 26 juni 2003 @ 09:13:45 #7
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11384825
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:10 schreef Helaaz het volgende:
Waarom wil je met de auto? Het centrum in Amsterdam is prettiger te bereiken met openbaar vervoer...

Ik zet de auto meestal buiten de stad, en ga dan het laatste stuk met de tram. Kan je meestal ook nog zwartrijden, en je betaalt je ook niet scheel aan parkeergeld. Want dat is pas echt om te huilen in Amsterdam!!

Waar ergens is dit dan? Is het een eindje met de tram of valt dat wel mee? Ik denk namelijk dat de prijzen zo in het binnenstad gedeelte wel allemaal gelijk zullen zijn.
  donderdag 26 juni 2003 @ 09:14:22 #8
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_11384832
Transferium bij Arena (parkeren met busverbinding) is een optie als je vanuit de snelwegen ten zuiden van amsterdam komt.

Onder het centraal station kun je ook parkeren (ingang aan de linkerkant richting KvK).

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_11384842
Kijk eens op www.naaramsterdam.nl
Staan alle parkeergarages met bijbehorende tarieven op.

Mijn tip: Zet je auto ergens bij een P+R en ga verder met het OV. Kost je ¤ 5,50 en je krijgt voor 2 personen een OV kaartje richting centrum.

pi_11384868
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:12 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Waar ergens is dat? Is het wel veilig? Misschien een idee van wat het kost per uur?

Pfff, nee, dat weet ik niet meer, maar de prijzen zullen overal wel een beetje hetzelfde zijn.
Maar sowieso, OV is een stuk makkelijker en goedkoper, ik zou de auto lekker thuis laten.
  donderdag 26 juni 2003 @ 09:21:36 #11
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_11384912
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:10 schreef shmoopy het volgende:
Daar zijn ze op dit moment al bezig met de aanleg van de Noord-Zuid lijn, ik geloof niet dat er veel van dit parkeerterrein over is.
pi_11384923
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:21 schreef Vectra het volgende:

[..]

Daar zijn ze op dit moment al bezig met de aanleg van de Noord-Zuid lijn, ik geloof niet dat er veel van dit parkeerterrein over is.

Woeps!

Ik ben er al een tijdje niet geweest.

donderdag 26 juni 2003 @ 09:22:54 #13
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11384928
Ik krijg steeds het advies om mijn auto bij (Villa) Arena/Transferium te plaatsen via de website. Worden zij gesponsoord?
En volgens mij kan ik via Osdorp (of anders Duivendrecht) met de tram heel makkelijk naar de stad komen (dit zorgt wel voor minimaal een half uur vertraging). Voordeel van de Bijenkorf is dat je gewoon midden in de stad bent. ¤ 2,80 per uur is wel duur.
pi_11384945
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:14 schreef MetalMessiah het volgende:

Transferium bij Arena (parkeren met busverbinding) is een optie als je vanuit de snelwegen ten zuiden van amsterdam komt.

Dit zou ik ook doen, te meer omdat je metrokaartje richting stad dan gratis is. En het parkeren is er helemaal niet duur!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11384988
En anders ff stukje doorrijden op de ring richting Zaanstad en je auto parkeren bij P+R Sloterdijk. Ben je met de trein in 6 minuten op CS. En er gaan best veel treinen die kant uit!

Je moet dan geloof ik S103 hebben ofzo, maar staat op de borden.

donderdag 26 juni 2003 @ 09:27:41 #16
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11384999
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dit zou ik ook doen, te meer omdat je metrokaartje richting stad dan gratis is. En het parkeren is er helemaal niet duur!

Klopt het is daar 2x zo goedkoop! Mijn half uur indicatie (vanuit Transferium naar de Kalverstraat) was correct?
pi_11387158
gewoon gratis parkeren in amsterdam noord net naast de pond naar centraal station
pi_11389054
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 11:28 schreef Porto het volgende:
gewoon gratis parkeren in amsterdam noord net naast de pond naar centraal station
ja en dan als je terugkomt je auto open
  donderdag 26 juni 2003 @ 13:11:20 #19
1234 HiZ
Istanbullu
pi_11389123
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 11:28 schreef Porto het volgende:
Kennelijk al een tijdje niet gedaan dus? Want dat kan niet meer.
  vrijdag 27 juni 2003 @ 11:08:12 #20
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11408687
GVD!
Gisteren auto geparkeerd in de Bijenkorf op de Dam.
Kom ik terug heeft een rode auto tegen de mijne aangereden en zonder iets te noteren weggereden. Ik heb gvd 5,6 moeten betalen voor 1,5uur parkeren en dan krijg je dit!!
Ik weet dus nu niet wie het is en kon gisteren niemand daar hierover aanspreken! Iemand tips voor mij?
pi_11428161
Je zou eens kunnen proberen bij het Waarborgfonds.
Is het een erg grote schade??
  zondag 29 juni 2003 @ 02:42:42 #22
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11440440
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 11:59 schreef Liejannuh het volgende:
Je zou eens kunnen proberen bij het Waarborgfonds.
Is het een erg grote schade??
Ja een flinke deuk in mijn bumper een een fijne kras door mijn bestuurderskant (via zijn spiegel).
  zondag 29 juni 2003 @ 03:19:37 #23
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_11440756
Kom ik dit topic te laat tegen...

Bijenkorf is dan wel lekker IN het centrum waar je moet wezen, maar de parkeerplekken zijn qua breedte maatje Fiat 500 en echt veilig is het er niet. Althans, als de oost-europese nepagentenbende nog steeds actief is. Of autokrakers. Die kunnen zo, heel eenvoudig, je auto openmaken zonder sporen van inbraak.

Zo uit het hoofd is er geen enkele openbare parkeergarage in Amsterdam Centrum dat echt veilig is voor je auto, de plekken zijn vaak te krap en te duur. Het is dus op eigen risico.

Je kan eventueel vragen of de parkeerwachters videomateriaal hebben van vertrekkende auto's van rond het tijdstip van het gebeuren. Als je daarin mag kijken kan je misschien die ene auto herkennen dat naast de jouwe stond. 't Is maar een wild idee.

The Internets, I needs it..
  zondag 29 juni 2003 @ 07:17:04 #24
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_11441286
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 13:11 schreef HiZ het volgende:

Kennelijk al een tijdje niet gedaan dus? Want dat kan niet meer.

Jawel hoor
er is geen controle,
maar probeer maar eens een parkeerplaats te vinden overdag in het "blauwe lijnen gebied"
parkeren bij het kleine pontje in de buurt is altijd beter dan bij de grote (daar is bijna geen plek) vooral de zijstraatjes van het Spreeuwenpark worden vaak over het hoofd gezien

suc6

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 29 juni 2003 @ 12:49:40 #25
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_11443507
quote:
Op zondag 29 juni 2003 07:17 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Jawel hoor
er is geen controle,
maar probeer maar eens een parkeerplaats te vinden overdag in het "blauwe lijnen gebied"
parkeren bij het kleine pontje in de buurt is altijd beter dan bij de grote (daar is bijna geen plek) vooral de zijstraatjes van het Spreeuwenpark worden vaak over het hoofd gezien

suc6

Wat is nou de grote pont en wat is de kleine (namen) ?
The Internets, I needs it..
pi_11527495
Grote pont: Buiksloterwegveer
Kleine pont: adelaarswegveer

Bij kleine pont is het normaal gesproken wel wat gemakkelijker een plek te vinden

pi_11538052
Je kunt ook bij Amsterdam RAI parkeren en dan tram 4 nemen naar het centrum. Kun je meteen zoals alle toeristen even langs de Albert Cuyp.
pi_11538853
quote:
Op zondag 29 juni 2003 02:42 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Ja een flinke deuk in mijn bumper een een fijne kras door mijn bestuurderskant (via zijn spiegel).

tijd voor een nieuwe auto dan? of bied je altijd op auto's zomaar?
pi_11542942
ik zet hem bij duivendracht bij het ouwe ajax stadion de meer.. daar kan je hem wel gratis kwijt..

en dan ff met de tram 9 naar de binnen stad.. kost je 3 strippen pp.. en daarna weer terug weer 3 strippe ..kost in totaal 6 strippe in totaal.

geen parkeer geld..

ideaal

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')