abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2003 @ 16:59:47 #176
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_11416023
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 16:40 schreef Koos Voos het volgende:
'Maar zelfs al zou dat deel van mijn argument om bepaalde redenen niet opgaan, dan nog gaat jouw efficiency argument in deze zaak niet op, omdat wij zelf besloten hebben dat ons systeem voor ons efficiënt is'..

ja daaaaaag... het zijn jou efficiency argumenten , en die vind ik niet valide om eerder genoemde redenen die jij nu weerlegt met een dooddoener..

Ten eerste heb ik twee geheel afzonderlijke argumenten, waarvan je er maar een "probeert" te weerleggen.

Ten tweede is wat ik zeg helemaal geen dooddoener. Het is inderdaad zo dat ik het al veel keer heb gebruikt in dit topic, maar daarom is het niet minder waar. Als wij ons eigen systeem minder efficiënt zouden vonden dan het Tjechische, waarom hebben we het dan?

Als je zo verder "beredeneert", dan kun je simpelweg stellen dat het ook efficiënter is iedereen in het buitenland op te sluiten en die landen daar goed voor te betalen, omdat we zelf zo duur zijn. Maar als we dat vinden, dan kunnen we ons eigen systeem toch beter goedkoper maken?
Nogmaals: dat is dus geen dooddoener, maar gezond (en zoals je ziet goed uitlegbaar ) verstand.

Kijk nog maar eens goed naar mijn argumenten, en je zult zien dat die punten die jij later aanhaalt kosten betreffen die inherent verbonden zijn met het houden van (anderstalige) buitenlanders, en jouw argument niet.

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_12485403
buitenlandse zaken wil die 2 dus nu naar nederland halen, stelletje mafketels..laat die 2 hufters daar maar een jaartje een heropvoeding krijgen.
geen gezeik
pi_13830352
DEN HAAG (ANP) -

Twee jongens uit Zoetermeer die in Tsjechië in de gevangenis zaten, zijn donderdag aan Justitie in Nederland overgedragen. Dat is donderdag bevestigd door een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

De jongens van zestien en zeventien jaar oud, zijn donderdag teruggekeerd in Nederland. Minister Donner van Justitie deed in september een beroep op zijn Tsjechische collega Pavel Rychetsky om de twee scholieren hun resterende straf in Nederland uit te laten zitten.

De knapen waren in Tsjechië veroordeeld tot een celstraf van een jaar, omdat ze een vrouw hadden beroofd. Dat gebeurde tijdens een schoolreis toen ze te veel hadden gedronken. De jongens werden eind juni door een Tsjechische rechter veroordeeld tot een jaar cel.

De scholieren zijn in Nederland op vrije voeten gesteld. Ze mochten van het Openbaar Ministerie donderdag direct naar huis terugkeren. Er komt geen nieuw proces, zegt een woordvoerster. Wel zal een Nederlandse rechter de Tsjechische strafmaat vergelijken met de Nederlandse strafmaat en een heroverweging maken over de gevangenisstraf. Het Openbaar Ministerie gaat ervan uit dat de jongens niet opnieuw de cel in hoeven.

... erg vreemd allemaal

zondag 12 oktober 2003 @ 18:25:10 #179
572 Sniper
Gull Catcher
pi_13830549
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 18:15 schreef Koos Voos het volgende:
DEN HAAG (ANP) -

Twee jongens uit Zoetermeer die in Tsjechië in de gevangenis zaten, zijn donderdag aan Justitie in Nederland overgedragen. Dat is donderdag bevestigd door een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

De jongens van zestien en zeventien jaar oud, zijn donderdag teruggekeerd in Nederland. Minister Donner van Justitie deed in september een beroep op zijn Tsjechische collega Pavel Rychetsky om de twee scholieren hun resterende straf in Nederland uit te laten zitten.

De knapen waren in Tsjechië veroordeeld tot een celstraf van een jaar, omdat ze een vrouw hadden beroofd. Dat gebeurde tijdens een schoolreis toen ze te veel hadden gedronken. De jongens werden eind juni door een Tsjechische rechter veroordeeld tot een jaar cel.

De scholieren zijn in Nederland op vrije voeten gesteld. Ze mochten van het Openbaar Ministerie donderdag direct naar huis terugkeren. Er komt geen nieuw proces, zegt een woordvoerster. Wel zal een Nederlandse rechter de Tsjechische strafmaat vergelijken met de Nederlandse strafmaat en een heroverweging maken over de gevangenisstraf. Het Openbaar Ministerie gaat ervan uit dat de jongens niet opnieuw de cel in hoeven.

... erg vreemd allemaal

Te droevig voor woorden, maar is er iemand op dees aard die iets anders verwacht had? Dat dacht ik.
pi_13830910
Ik had van de nederlandse justitie eigenlijk niet anders verwacht.

Maar ik denk dat door dit soort akties van Justitie ze niet vreemd op moeten kijken als er een zeer lage bereidwilligheid van andere naties is om Nederlandse gevangenen hun straf in Nederland uit te laten zitten.

Wat zal die Tsjechische minister nu wel niet denken?

zondag 12 oktober 2003 @ 18:47:09 #181
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13830959
Dit is nogal een belediging van het Tsjechische rechtssysteem zeg.
  zondag 12 oktober 2003 @ 18:48:30 #182
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_13830983
offtopic.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 12-10-2003 18:49]

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 12 oktober 2003 @ 18:51:46 #183
69012 Rebound
2 seconden
pi_13831039
Huh? Waarom lult iedereen zo negatief. Komt justitie eens op voor Nederlandse gevangenen in het buitenland, is het weer niet goed

Ik kan de situatie niet precies beoordelen, niemand van ons niet, maar ervaar het wel als positief dat Donner daadkrachtig is geweest. Het gaat om jonge jongens tenslotet.

Two seconds of fame, two seconds distance
  zondag 12 oktober 2003 @ 18:56:48 #184
572 Sniper
Gull Catcher
pi_13831117
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 18:44 schreef Swolly het volgende:
Ik had van de nederlandse justitie eigenlijk niet anders verwacht.

Maar ik denk dat door dit soort akties van Justitie ze niet vreemd op moeten kijken als er een zeer lage bereidwilligheid van andere naties is om Nederlandse gevangenen hun straf in Nederland uit te laten zitten.

Wat zal die Tsjechische minister nu wel niet denken?

Jammer inderdaad dat Tsjechie meewerkt. Gebeurt overigens vaker dat Nederland het buitenland fors schoffeert door teruggestuurde gevangenen -eenmaal op Schiphol geland- linea recta naar huis te zenden. Marokko was hier geloof ik ook boos over. Laat ze maar lekker zitten zou ik zeggen maar daar denken de zachte heelmeesters anders over..
pi_13831168
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 18:51 schreef Rebound het volgende:
Huh? Waarom lult iedereen zo negatief. Komt justitie eens op voor Nederlandse gevangenen in het buitenland, is het weer niet goed

Ik kan de situatie niet precies beoordelen, niemand van ons niet, maar ervaar het wel als positief dat Donner daadkrachtig is geweest. Het gaat om jonge jongens tenslotet.

Als ie daadkrachtig was geweest had ie ze hier zoals afgesproken hun straf uit laten zitten. Anders had ie niet moeten vragen of ze hun straf hier uit mochten zitten, maar had ie een verzoek tot vrijlating in moeten dienen.

Als er weer een keer een Nederlander in Tsjechie in de gevangenis zit, en er wordt weer een verzoek ingediend, dan denkt Tsjechie ook: straf in Nederland uitzitten? Die zullen net als de vorige keer ook wel direkt vrijgelaten worden.

zondag 12 oktober 2003 @ 19:05:35 #186
572 Sniper
Gull Catcher
pi_13831269
quote:
Het gaat om jonge jongens tenslotet.
Met een eerste gewelddadige overval op een Tsjechische bejaarde op hun kerfstok. Don't do the crime if you cant do the time...
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:22:26 #187
69012 Rebound
2 seconden
pi_13831623
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:00 schreef Swolly het volgende:

[..]

Als ie daadkrachtig was geweest had ie ze hier zoals afgesproken hun straf uit laten zitten. Anders had ie niet moeten vragen of ze hun straf hier uit mochten zitten, maar had ie een verzoek tot vrijlating in moeten dienen.

Je leest niet goed. Ze gaan de strafmaat nog nader bekijken. Waarom trouwens die geilheid om die jongens te laten zitten, zouden ze hun straf nu niet gehad hebben denk je?
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:29:14 #188
572 Sniper
Gull Catcher
pi_13831765
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:22 schreef Rebound het volgende:

[..]
zouden ze hun straf nu niet gehad hebben denk je?

Volgens het rechtssysteem van het land waar zij het misdrijf begaan hebben en waarvoor zij vervolgens veroordeeld zijn niet nee. Bij lange na niet.

Maar Nederland (Donner) weet het natuurlijk VEEL beter dan de Tsjechisch rechter haalt de twee misdadigers snel weer naar het comfortabele Nederland om ze daar direct vrij te laten, het slachtoffer en Tsjechie aldus schofferend. Hopelijk heeft Tsjechie zijn lesje geleerd.

pi_13831845
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:22 schreef Rebound het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Ze gaan de strafmaat nog nader bekijken. Waarom trouwens die geilheid om die jongens te laten zitten, zouden ze hun straf nu niet gehad hebben denk je?

Je leest zelf niet goed.
quote:
Het Openbaar Ministerie gaat ervan uit dat de jongens niet opnieuw de cel in hoeven.
En ze gaan de Tsjechische straf vergelijken met de nederlandse strafmaat.
En aangezien ze hier een taakstrafje gekregen zouden hebben voor het beroven en in elkaar rossen van een bejaard omaatje, gaan die echt niet meer de cel in.
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:35:35 #190
69012 Rebound
2 seconden
pi_13831893
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:33 schreef Swolly het volgende:
de Tsjechische straf vergelijken met de nederlandse strafmaat.
En aangezien ze hier een taakstrafje gekregen zouden hebben voor het beroven en in elkaar rossen van een bejaard omaatje, gaan die echt niet meer de cel in.
Rot toch op joh. Doe een lesje strafrecht
pi_13831949
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:33 schreef Swolly het volgende:
Wat een stemmingmakende kul weer
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:38:07 #192
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_13831956
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:35 schreef Rebound het volgende:

[..]

Rot toch op joh. Doe een lesje strafrecht

Nou, expert, vertel dan eens ff wat ze hier wel gekregen zouden hebben?
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:38:57 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:39:37 #194
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_13831997
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, expert, vertel dan eens ff wat ze hier wel gekregen zouden hebben?

Blijkbaar minder dan 3,5 maand, want ze zaten sinds eind juni in de bak. Dus ik ben ook wel benieuwd wat je krijgt als je met 2 man een bejaarde in elkaar rost en berooft.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:42:57 #195
69012 Rebound
2 seconden
pi_13832113
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Blijkbaar minder dan 3,5 maand, want ze zaten sinds eind juni in de bak. Dus ik ben ook wel benieuwd wat je krijgt als je met 2 man een bejaarde in elkaar rost en berooft.

Beetje groot woord lijkt me.
Ik vind de term taakstrafje onzinnig. Jullie denken dat jongens van die leeftijd er beter van worden als ze een jaar achter de tralie zitten? Een goede taakstraf is veel effectiever. Waarschijnlijk valt het met het geweld wel mee, anders was de straf wel hoger geweest. Het gaat om een beroving, met geweld - maar da's al snel bij een beroving.
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:54:09 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_13832452
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:42 schreef Rebound het volgende:

[..]

Beetje groot woord lijkt me.
Ik vind de term taakstrafje onzinnig. Jullie denken dat jongens van die leeftijd er beter van worden als ze een jaar achter de tralie zitten? Een goede taakstraf is veel effectiever. Waarschijnlijk valt het met het geweld wel mee, anders was de straf wel hoger geweest. Het gaat om een beroving, met geweld - maar da's al snel bij een beroving.

[SCH mode on]
Het zijn tralies!!! niet de feiten verdraaien!!!!
[/SCH mode off]

Ja, en een beroving met geweld staat mi niet voor een taakstraf van een uur of wat. Een jaar achter de tralies lijkt me gepast.

zondag 12 oktober 2003 @ 20:04:18 #197
572 Sniper
Gull Catcher
pi_13832763
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:37 schreef Coone het volgende:

[..]

Wat een stemmingmakende kul weer

Och voor het onder invloed doodrijden van een medeburger kun je hier een taakstraf krijgen dus waarom niet voor een overval..
  zondag 12 oktober 2003 @ 20:17:43 #198
69012 Rebound
2 seconden
pi_13833104
Ik zie een taakstraf vaak als een verstandiger en nuttiger straf dan een gevangenisstraf, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat anders zien.
  zondag 12 oktober 2003 @ 21:51:39 #199
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_13836156
quote:

Ik heb persoonlijk liever dat het tuig daar blijft.

laat justitie zich maar met de criminaliteit hier bezig houden.

Tsja .....
  maandag 13 oktober 2003 @ 00:07:11 #200
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_13839830
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:42 schreef Rebound het volgende:
Een goede taakstraf is veel effectiever.
In welk opzicht? Volgens het Sociaal Cultureel Planbureau zijn recidive cijfers zeker niet lager.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')