Maar heb niemand een naam ?? Kom op !! ik ben door mn inspiratie heen..quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:47 schreef Olivier_B_Bommel het volgende:
Wie helpt me een naam te verzinnen voor ons nieuwe 'hokje' (om het zo ff te noemen) ????
Het zit zo; wij op de zeilvereniging hebben een nieuw lokaal gekregen waar wij aan kinderen tussen de 7 en 14 jaar, zeilles geven. Daar staan tafels, stoelen, en de hele rattaplan. Maar we mogen een nieuwe naam verzinnen voor het lokaal.
Nu ben ik niet een ster in verzinnen, en wil jullie vragen of jullie nog leuke namen weten?? Wel een beetje serieus houden, en het moet iets met zeilen/watersport te maken hebben.
Ik d8 zelf aan dingen als: 'Het Vooronder', of 'De Kajuit', maar das beetje oubollig..
Ga je gang !!![]()
![]()
moi, als het een beetje meezit met mijn examens leren... en als ik van me paps weer aan boord mag en een keertje niet de valstopper van de spinnakerval halverwege een spirak los trap... (dus ik ben er gewoonquote:Op maandag 10 mei 2004 19:44 schreef -Carioca- het volgende:
Deze maand is het weer zover: De North Sea Regatta. De Vuurschepen/Harwich race en North Sea Race met hemelvaart en 4 dagen inshore races met pinksteren. http://www.northsearegatta.nl
Wie doet er hier allemaal mee?
Dat is wel groot, welke type/merk is het? En zeezeilen jullie wel eens?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 02:31 schreef Sport_Life het volgende:
We hebben een boot van 15 Meter ofzo geloof ikwaar je ook in kan slapen etc.
Echt geen idee wat voor boot het is ik heb m alleen n paar keer op fotos gezien toen de binnenkant nog niet af was. Hij is voor max 4 pers trouwens. (slaapplaatsen dan).quote:Op dinsdag 11 mei 2004 02:32 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat is wel groot, welke type/merk is het? En zeezeilen jullie wel eens?![]()
15 meter lijkt me dan wel wat groot, ik denk dat hij de helft is.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 02:40 schreef Sport_Life het volgende:
Echt geen idee wat voor boot het is ik heb m alleen n paar keer op fotos gezien toen de binnenkant nog niet af was. Hij is voor max 4 pers trouwens. (slaapplaatsen dan).
Ow, daar heb ik over heen gelezen.quote:En ik heb nog nooit gezeild dus.
de helft kan best, n miljoen heeft ie waarschijnlijk niet gekost lol hahaquote:Op dinsdag 11 mei 2004 02:42 schreef Steijn het volgende:
[..]
15 meter lijkt me dan wel wat groot, ik denk dat hij de helft is.Een schip van 15 meter vindt je niet onder de miljoen.
[..]
Ow, daar heb ik over heen gelezen.Best knap eigenlijk.
Ja bij Frieslandquote:Op dinsdag 11 mei 2004 02:56 schreef Steijn het volgende:
Heb je al een idee in welk gebied jullie gaan zeilen?
Sneekweek?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 02:57 schreef Sport_Life het volgende:
Ja bij Friesland. 4 dagen lang.
Zegt mij nix sorry.. Ik ben met nog 2 andere vrienden door iemand die al wat ouder is meegevraagd op zn nieuwe boot. Wij 3-en hebben nog nooit gezeild, alleen die andere man kan het goed en gaat het ons lerenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 02:59 schreef Steijn het volgende:
[..]
Sneekweek?
Wehehe, da´s niet handig nee...quote:Op maandag 10 mei 2004 22:38 schreef Farr40 het volgende:
[..]
moi, als het een beetje meezit met mijn examens leren... en als ik van me paps weer aan boord mag en een keertje niet de valstopper van de spinnakerval halverwege een spirak los trap... (dus ik ben er gewoon)
Voor een 2 á 3 ton heb je al een 15 meter lang zeiljacht hoor!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 02:42 schreef Steijn het volgende:
[..]
15 meter lijkt me dan wel wat groot, ik denk dat hij de helft is.Een schip van 15 meter vindt je niet onder de miljoen.
[..]
Ow, daar heb ik over heen gelezen.Best knap eigenlijk.
We zagen een los profiel bovenaan en waren zo snugger niet het genuaval los te gooien, dus dat viel allemaal nog wel mee.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:15 schreef Farr40 het volgende:
das niet echt fijn zon losse voorstag :S wel geluk gehad dat ie niet naar beneden is gekomen want dat is een kut werk.
Chouette... das tog een sunfast 36? heb haar volgens mij vorig jaar op de delta week zien varen toen gingen ze wel goed volgens mij... Maarja het belangrijkste van de NSR is tog het meemaken van het evenement...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:59 schreef -Carioca- het volgende:
[..]
Ik vaar op de Chouette, IMS 2. Of we echt een aansprekend resultaat neerzetten is de vraag, maar we gaan wel fanatiek doen, so...
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 18:17 schreef Farr40 het volgende:
[..]
Chouette... das tog een sunfast 36? heb haar volgens mij vorig jaar op de delta week zien varen toen gingen ze wel goed volgens mij... Maarja het belangrijkste van de NSR is tog het meemaken van het evenement...
Ook medoen?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 18:05 schreef Pool het volgende:
North Sea Regatta...*zucht*...., das nog eens wat anders dan een 16m2tje bij Ottenhome Loosdrecht![]()
In friesland met een jacht van 15 meter lijkt me vrij stug, zal idd eerder de helft zijn....quote:Op dinsdag 11 mei 2004 02:57 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ja bij Friesland. 4 dagen lang.
1.Wie worden de schippers op de resp. ABNAMRO botenquote:Op woensdag 12 mei 2004 10:30 schreef Doffy het volgende:
wat wil je weten?
Ze zijn dicht bij een benoeming van iemand wiens naam je wel kent, maar dat wordt officieel aangekondigd.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:37 schreef Litman het volgende:
1.Wie worden de schippers op de resp. ABNAMRO boten
Idem.quote:2. Wie worden bemanning?
Is begonnen, ligt op schema.quote:3. Hoe staat het met de bouw in Lelystad
Grapje zeker?quote:4. Graag een plaatje/foto] van het ontwerp van de boot
Er wordt een hoop werk verzet, maar dat is (nog) niet interessant voor "het publiek".quote:5. Waarom is het zo stil
www.teamheiner.comquote:6. Kan ik me nog aanmelden om mee te varen![]()
haha lol team heinerquote:
Let wel: er komen twee teams. Eén 'fun' team, en een professioneel wij-gaan-winnen team. Het eerste team is het minst belangrijk natuurlijk, en ik weet niet hoe het daarmee staat.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:10 schreef Farr40 het volgende:
haha lol team heiner... tja ik ken 3 mensen die benadert zijn om deel uit te maken van het volvo team maar die hebben alledrie nee gezegt... dus het schiet niet erg op geloof ik.
Geen idee. Denk niet dat die het prof. team zou mogen doen.quote:en ik heb wel een gerucht gehoord op sailignanarchy over een van de mogelijke schippers maar die suggestie lijkt me sterk... peter de ridder
Nou nee, er wordt gerekend op zo'n 10 a 12 deelnemers. Ik denk dat het er uiteindelijk zo'n 7 a 8 zullen worden. De meesten blijven laag liggen om niet op te vallen. Dat is ook tactiek.quote:het word trouwens wel een boeiende volvo :S aangezien hij over 1.5 jaar moet beginnen en er nu 2 syndicaten zijn... als ze beide met een boot varen maken we er gewoon volvo ocean match race van![]()
professioneel wij-gaan-winnen team... en dan koop je een maxfun35 :Squote:Op woensdag 12 mei 2004 12:57 schreef Doffy het volgende:
Let wel: er komen twee teams. Eén 'fun' team, en een professioneel wij-gaan-winnen team. Het eerste team is het minst belangrijk natuurlijk, en ik weet niet hoe het daarmee staat.
quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:33 schreef Farr40 het volgende:
professioneel wij-gaan-winnen team... en dan koop je een maxfun35 :S
Wees "gerust", hij is de manager, niet de schipper.quote:maja no offence heiner is geniaal in het managen en het opbouwen van een team... en zolang ie zelf niet aan boord stapt komt alles goed. ik bedoel het xiphias team van verduijn is ooit ook bij heiner begonne
een maxfun 35 is een boot die onwijs slecht in de rating ligt en daarbij de prestaties die hij waar moet maken niet waar kan maken. Het eerste wat Heiner in zijn trainingen verteld is dat de keuze van de boot al kan bepalen of je wint of niet... dus als hij het echt zo profesioneel om te winnen had aan gepakt had ie een X-332s, mumm30, B&H36, imx of als ie geld over had gehad een Farr40 gekocht. lijkt mij....quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:35 schreef Doffy het volgende:
[..]Dat slaat dus ook nergens op.
[..]
Kan allemaal zo zijn, maar:quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:43 schreef Farr40 het volgende:
een maxfun 35 is een boot die onwijs slecht in de rating ligt en daarbij de prestaties die hij waar moet maken niet waar kan maken. Het eerste wat Heiner in zijn trainingen verteld is dat de keuze van de boot al kan bepalen of je wint of niet... dus als hij het echt zo profesioneel om te winnen had aan gepakt had ie een X-332s, mumm30, B&H36, imx of als ie geld over had gehad een Farr40 gekocht. lijkt mij....
Eigenlijk heb ik zowel goede als slechte ervaringen met Z spars.quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:50 schreef kees-jan het volgende:
Voor mijn Marieholm IF moet ik een nieuwe mast (doordat iemand mijn mast van de boot af heeft gereden op de winterstalling.... niet te geloven toch!) en nu heeft de schade expert voor gesteld om een Z-spars mast te nemen (en giek). Heeft iemand ervaring met deze masten ? Zowel goede als slechte hoor ik graag! Wordt in Muiden dan erop gezet.
Alvast dank voor jullie reacties.
![]()
![]()
Ok , dat zijn dus zowel positieve als negatieve ervaringen, waarbij de negatieve toch de overhand hebben..... helaas.quote:[b]verhaal
quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:50 schreef kees-jan het volgende:
Voor mijn Marieholm IF moet ik een nieuwe mast ............
du hast recht... het kwam naar mij over dat het heiner zeilteam aan boord zou gaan zitten daar. en Heiner heeft die boten idd gekocht omdat hij het idee van matchracen wel met een maxfun zag zitten en hij heeft zich gewoon vergist in de potentie van het schipquote:Op woensdag 12 mei 2004 15:53 schreef -Carioca- het volgende:
Farr40, ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt.
Roy Heiner is wel directeur van de ABN-AMRO campagne, en hij mag dan wel wat te zeggen hebben over.....
Qua garantie zou ik dat niet weten, wat ik vooral probeer te zeggen is dat de kwaliteit op zich best goed is, maar de capaciteit van die lui in Muiden minder. In de mast heb ik alle vertrouwen, in de leverancier in Muiden nietquote:Op woensdag 12 mei 2004 16:15 schreef kees-jan het volgende:
[..]
Ok , dat zijn dus zowel positieve als negatieve ervaringen, waarbij de negatieve toch de overhand hebben..... helaas.
Dus op zich goed spul, maar wel controleren en checken wat voor garantie erop zit begrijp ik.
Nog meer reacties van anderen die ervaring hebben met Z-spars masten?
Of je kunt zeggen dat Heiner zich in de potentie van het schip vergist heeft... Dat betwijfel ik toch. Bedenk wel, dat Heiner bij wedstrijden van die Max Funs er zelf (meestal dan) niet bij is en dat dat de wedstrijd gevaren wordt door gelegenheidsbemanningen, al dan niet in training. Er is geen vast Heiner wedstrijdteam die met die Max Funs vaart. Dat zo´n ding zijn rating er nooit uitvaart, da´s dan bijzaakquote:Op woensdag 12 mei 2004 21:41 schreef Farr40 het volgende:
du hast recht... het kwam naar mij over dat het heiner zeilteam aan boord zou gaan zitten daar. en Heiner heeft die boten idd gekocht omdat hij het idee van matchracen wel met een maxfun zag zitten en hij heeft zich gewoon vergist in de potentie van het schip
Bedoel je de oude Brunel? Dat ding is inderdaad een geval apart. Ik heb er ook op gezeild, en je hebt gelijk, alleen reachend heb je er wat aan. Bedank echter wel dat statistisch de zien, de VOR een downwind race is, en de schepen dus worden ontwikkeld om met name downwind te presteren. Voordewind zeilen is helemaal not done, en aandewind moet ie gewoon mee kunnen met de vloot.quote:Op donderdag 13 mei 2004 08:08 schreef Farr40 het volgende:
ik heb zelf een keertje op de abn ambro gevaren en het is echt een drama... hij gaat alleen hard op reachrakken. voordewind en aandewind is het best wel een kreng en daarbij kom je bont en blauw van die boot af. Mij viel het erg tegen.... alleen halve wind makkelijk 18 knopen lopen is wel heel erg vet. (btw Heiner heeft wel een eigen wedstrijd team maar die varen idd alleen de nsr 24 uurs race en de deltaweek)
standaard werd er bij de marieholm een proctor mast geleverd (nu inderdaad sleden) alleen worden marieholms sinds begin 80 niet meer gebouwd... verder is het zo dat er een levertijd van 6 weken op proctor masten zit en twee weken op Z-spars...quote:Op woensdag 12 mei 2004 21:41 schreef Farr40 het volgende:
[..]
Z-spars, Sparcraft, en Selden(proctor) dat zijn de drie grote mastenmakers en Zspar is de goedkoopste.. maar waar ik naar zou kijken is welke mast er standaard geleverd wordt bij marieholm (geloof dat dat selden is maar weet het niet cker) maar ik zou proberen een mast te nemen van de 'huis'mastenmaker van de werf van marieholm
[..]
Nee, we hadden even een kleine discussie over oa de Max Fun 35, waarvan Heiner er ook 1 heeft liggen die zo heet.quote:Op donderdag 13 mei 2004 08:56 schreef Doffy het volgende:
[..]
Bedoel je de oude Brunel?
Ok. Haalt die halfwinds de 18 knopen?quote:Op donderdag 13 mei 2004 09:55 schreef -Carioca- het volgende:
Nee, we hadden even een kleine discussie over oa de Max Fun 35, waarvan Heiner er ook 1 heeft liggen die zo heet.
Same herequote:Overigens, van dat wedstrijdteam wist ik niet. Naja, weer wat geleerd![]()
Nee, geen idee. Ga ervan uit dat de 'wij-willen-winnen'-boot ABN AMRO gaat heten, en de tweede ... tsja.. geen idee. Maar denk aan de vorige VOR: Amer Sports, en Amer Sports Too....quote:Hé Doffy, heb je trouwens al een idee hoe die 2 VOR boten gaan heten eik? De naamsverwarring zou wel heel groot worden als er nu weer 2 "ABM AMRO´s" bij zouden komen![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |