abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11320025
Het lijkt mij goed als lease-auto's (grotendeels) worden afgeschaft. Dat zal een gunstige invloed hebben op de files en het autogebruik in het algemeen.

Je hoort nu wel eens dat mensen die in de file staan dat echt niet vrijwillig doen en dat ze simpelweg geen andere keus hebben. Dat betwijfel ik dus. Volgens mij zijn een hoop automobilisten in die file bestuurders van lease-auto's. Een deel daarvan zou op zich best met de trein kunnen, maar doet dat niet omdat ze nou eenmaal die auto hebben. en je baas gaat niet ook nog eens je treinkosten vergoeden als ie je al een auto onder je kont stopt.

Ik vind dus dat lease-auto's afgeschaft moeten worden. Als je mensen gewoon een redelijke kilometervergoeding geeft voor hun zakelijke ritten, kunnen ze zelf (iedere dag opnieuw) bepalen of hun agenda voor die dag betekent dat ze met de trein of de auto zullen gaan. Bovendien maak je daarmee ook een einde aan de privékilometers in de auto's van de zaak en het roekeloze rijgedrag daarin.

pi_11320074
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:16 schreef k_man het volgende:
Ik vind dus dat lease-auto's afgeschaft moeten worden.
Ik niet.
Hij bevalt prima.
pi_11320079
wat een klets.
pi_11320080
probleem is alleen wel dat je mensen met representatieve functies, dan ook zulke salarissen moet geven dat zij een representatieve auto kunnen kopen...
  maandag 23 juni 2003 @ 17:20:02 #5
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_11320105
Het zal er zeker voor zorgen dat de files korter worden want zo'n grote patserbak kan de gemiddelde Nederlander niet zelf betalen. Let er maar eens op hoeveel te grote auto's er in de file staan. Goed plan dus.
Er gaat niks boven Urk
pi_11320142
Dat is net zoiets als iemands wijsvinger afhakken omdat ie daarmee de trekker van het geweer overhaalt.

De "lease-bak-eikel" in die leasebak moet van A naar B. Zo snel en goedkoop mogelijk. Of dat nu in zijn eigen auto is, in een auto van de zaak, een huurauto of een leasebak maakt niet uit. Hij bevindt zich in een auto op de weg. Dat is waar jij het probleem ziet. Niet in die leasebak. En wegen zijn ervoor om met een auto over te rijden.

Dat er misschien (betere) alternatieven zijn ben ik met je eens en dat men die alternatieven anders./beter kan gebruiken ook. Maar leasebakken afschaffen.

maandag 23 juni 2003 @ 17:21:36 #7
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_11320145
onzin
kopen die mensen zelf wel een auto
want met de trein schiet al helemaal niet op tenzij je werk + je woonplaats vlakbij het station is
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 23 juni 2003 @ 17:21:49 #8
5105 Basix
Please go offline.
pi_11320150
slecht plan zeg...

Hoe kom ik dan bij m'n klanten?? In een gare suzuki alto .. ik zie mezelf al aan komen met een server achterin waar ik 5 alto's van kan kopen

Contemplation: If today was perfect there would be no need for tomorrow
pi_11320156
Yeah right... met de trein....

Doe ik gelijk twee keer zolang over een gemiddeld reis....
(Maarssen - Rotterdam Heijplaat; Maarssen - Naarden industrieterrein) en zo kan ik nog wel effe doorgaan.

Het openbaar vervoer is NIET altijd een alternatief. Dus gebruik dat niet als argument om (lease) auto's af te schaffen.

En waarom zijn prive kilometers zo gevaarlijk bij lease auto rijders? Ken zelf genoeg idioten met een auto in eigen bezit die een stuk gevaarlijker rijden....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
  maandag 23 juni 2003 @ 17:22:18 #10
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_11320164
mja laat er eerst maar s echt openbaar vervoer worden uitgevonden
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_11320193
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:18 schreef -_Tommy_- het volgende:
probleem is alleen wel dat je mensen met representatieve functies, dan ook zulke salarissen moet geven dat zij een representatieve auto kunnen kopen...
De top van het bedrijfsleven verdient meer dan genoeg hoor.

Het is trouwens toch suf om je status aan je auto af te meten.

pi_11320204
Gewoon extra asfalt.
  maandag 23 juni 2003 @ 17:24:45 #13
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_11320222
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:23 schreef NightH4wk het volgende:
Gewoon extra asfalt.
YEP!
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 23 juni 2003 @ 17:24:52 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_11320224
lijkt mij een goed plan. Lease auto's /auto's van de zaak zouden m.i. zowiezo veel zwaarder moeten worden belast. (bijvoorbeeld 50% bijtelling, ongeacht het aantal privé kilometers)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_11320279
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:22 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Yeah right... met de trein....

Doe ik gelijk twee keer zolang over een gemiddeld reis....
(Maarssen - Rotterdam Heijplaat; Maarssen - Naarden industrieterrein) en zo kan ik nog wel effe doorgaan.

Het openbaar vervoer is NIET altijd een alternatief. Dus gebruik dat niet als argument om (lease) auto's af te schaffen.

En waarom zijn prive kilometers zo gevaarlijk bij lease auto rijders? Ken zelf genoeg idioten met een auto in eigen bezit die een stuk gevaarlijker rijden....

Rijders van lease-auto's rijden nou eenmaal gevaarlijker als rijders van privé-auto's.

Ik zeg niet dat de trein altijd een alternatief is en het afschaffen van lease-auto's dwingt niemand het openbaar vervoer in die dat niet wil. Het punt is dat je op dat moment zelf kunt kiezen hoe je je kilometervergoeding besteedt, terwijl veel mensen nu de auto nemen omdat ze die nou eenmaal van hun werk hebben.

(Voor mensen die voor hun werk moeten rondrijden in bestelbusjes en zo gaat dit natuurlijk niet op.)

maandag 23 juni 2003 @ 17:27:53 #16
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_11320290
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:20 schreef Roscoo het volgende:
Het zal er zeker voor zorgen dat de files korter worden want zo'n grote patserbak kan de gemiddelde Nederlander niet zelf betalen. Let er maar eens op hoeveel te grote auto's er in de file staan. Goed plan dus.
Dus jij denkt dat je minder lang in een file met 75 smarts staat dan in een file met 50 S-klasses? Sure.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 23 juni 2003 @ 17:30:08 #17
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_11320321
Waarom niet elke auto een snelheidsbegrenzer?

Eerst in iedere auto een begrenzer, nu weer alle lease-auto's afschaffen.

Het spijt me jongen maar je hebt een vermoeiend hoog Groenlinks-gehalte

pi_11320355
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:30 schreef CreativeMind het volgende:
Het spijt me jongen maar je hebt een vermoeiend hoog Groenlinks-gehalte
Tnx!
pi_11320362
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Lease auto's /auto's van de zaak zouden m.i. zowiezo veel zwaarder moeten worden belast. (bijvoorbeeld 50% bijtelling, ongeacht het aantal privé kilometers)
Nog zwaarder?
Jij weet echt niet waar je over praat hè?
Is het weleens in je opgekomen dat de meeste lease-auto rijders die auto gewoon
nodig hebben voor het werk?
pi_11320385
Maar in de trein is toch ook geen plek voor al die lease rijders?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_11320435
Zeg k_man, heb je al bedacht wat je met die duizenden werknemers van de
leasemaatschappijen gaat doen?
  maandag 23 juni 2003 @ 17:36:03 #22
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_11320436
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:33 schreef Lucille het volgende:
Maar in de trein is toch ook geen plek voor al die lease rijders?
Daar had ik nog niet aan gedacht
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 23 juni 2003 @ 17:36:17 #23
53850 amstelbright
Nu ook in Nederland
pi_11320439
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:16 schreef k_man het volgende:
Het lijkt mij goed als lease-auto's (grotendeels) worden afgeschaft. Dat zal een gunstige invloed hebben op de files en het autogebruik in het algemeen.

Je hoort nu wel eens dat mensen die in de file staan dat echt niet vrijwillig doen en dat ze simpelweg geen andere keus hebben. Dat betwijfel ik dus. Volgens mij zijn een hoop automobilisten in die file bestuurders van lease-auto's. Een deel daarvan zou op zich best met de trein kunnen, maar doet dat niet omdat ze nou eenmaal die auto hebben. en je baas gaat niet ook nog eens je treinkosten vergoeden als ie je al een auto onder je kont stopt.

Ik vind dus dat lease-auto's afgeschaft moeten worden. Als je mensen gewoon een redelijke kilometervergoeding geeft voor hun zakelijke ritten, kunnen ze zelf (iedere dag opnieuw) bepalen of hun agenda voor die dag betekent dat ze met de trein of de auto zullen gaan. Bovendien maak je daarmee ook een einde aan de privékilometers in de auto's van de zaak en het roekeloze rijgedrag daarin.

Zodra de leasewagens worden afgeschaft dan zullen er veel meer 'oude' wagens op de weg erbij komen zodat het erg nadelig voor het milieu wordt. Daarbij komt ook nog eens dat de leasewagen een extreem goeie melkkoe voor de overheid is....zoals sigaretten dat zijn, heel veel mensen zijn er tegen maar er komt zoveel binnen aan inkomsten van de belastingen.....
Amstel Bright: Nu gelukkig ook in Nederland
pi_11320452
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:32 schreef What het volgende:

[..]

Nog zwaarder?
Jij weet echt niet waar je over praat hè?
Is het weleens in je opgekomen dat de meeste lease-auto rijders die auto gewoon
nodig hebben voor het werk?

Maar waarom dan zo graag een lease-auot ipv kilometervergoeding?

Als je de standaarkilometervergoeding krijgt (iets van 28 eurocent toch?) kun je best een leuke auto rijden en zelfs nog op je zakelijke kilometers verdienen. Een lease-auto kost je sowieso geld via de bijtelling.

maandag 23 juni 2003 @ 17:37:22 #25
53850 amstelbright
Nu ook in Nederland
pi_11320459
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lijkt mij een goed plan. Lease auto's /auto's van de zaak zouden m.i. zowiezo veel zwaarder moeten worden belast. (bijvoorbeeld 50% bijtelling, ongeacht het aantal privé kilometers)
Jaloers op collega's die wel een leasewagen mochten uitzoeken....
pi_11320470
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:36 schreef What het volgende:
Zeg k_man, heb je al bedacht wat je met die duizenden werknemers van de
leasemaatschappijen gaat doen?
Bij de NS zoeken ze nog conducteurs.
  maandag 23 juni 2003 @ 17:39:16 #27
25873 IJskoud
Waar denk je aan?
pi_11320494
Nee, je hebt het niet helemaal begrepen. Ik zit de ene week bij de ene klant, de andere week bij een ander. De meeste klanten zitten op industrieterreinen/kantorenparken die met het OV niet of nauwelijks bereikbaar zijn. Als ze bereikbaar zijn moet ik vaak nog een stuk lopen en doe ik er in ieder geval minimaal 1,5 keer zo lang over als met de auto. Dat gaat ten koste van mijn vrije tijd, want reizen doe je niet in de baas z'n tijd. Mijn vrije tijd is mij heel dierbaar.

Ik heb dat bovenstaande verhaal 2 jaar gedaan en zelfs zonder die eeuwige vertragingen van die k****r-NS werd ik er helemaal gek van. Af en toe trein, af en toe auto, is helaas ook geen redelijk alternatief. Je zit namelijk wel met vaste kosten aan je auto. Bovendien kun je met wisselende klanten ook geen rendabel trein-abonnement aanschaffen.

Ik ben wel met je eens dat het een lastig dilemma is. Als ik bijvoorbeeld een klant in Utrecht centrum heb dan wil ik echt weer niet met de auto. Moeilijk moeilijk dus.

[i]Nergens aan...[/i]
  maandag 23 juni 2003 @ 17:39:19 #28
53850 amstelbright
Nu ook in Nederland
pi_11320495
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je de standaarkilometervergoeding krijgt (iets van 28 eurocent toch?) kun je best een leuke auto rijden en zelfs nog op je zakelijke kilometers verdienen. Een lease-auto kost je sowieso geld via de bijtelling.

Wat mijn leasewagen mij per jaar kost, daar rij ik zelf niet zo een zelfde auto van. Zodra ik veel minder kilometers zal gaan maken (prive) dan zal een eigen wagen waarschijnlijk goedkoper worden....maar tot die tijd ben ik lekker aan het leasen...
pi_11320518
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:36 schreef k_man het volgende:
Ik rij ongeveer 50.000 zakelijke kilometers per jaar. Waarom zou ik mijn prive auto inzetten voor die zakelijke kilometers? Ik rij die kilometers voor mijn baas, die moet dan ook maar voor transport zorgen. Dat doet ie gelukkig ook.
pi_11320558
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:40 schreef What het volgende:
Ik rij ongeveer 50.000 zakelijke kilometers per jaar. Waarom zou ik mijn prive auto inzetten voor die zakelijke kilometers? Ik rij die kilometers voor mijn baas, die moet dan ook maar voor transport zorgen. Dat doet ie gelukkig ook.
Onzin. hij kan je natuurlijk net zo goed de kosten van je privé-auto vergoeden. Of de trein.
  maandag 23 juni 2003 @ 17:43:33 #31
51495 Burton_Dragon
Burton Rulez Big Time
pi_11320560
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:40 schreef What het volgende:

[..]

Ik kom maar net op de 40.000.....altijd baas boven baas...
Of je nu van grote borsten houdt of van kleine, een tepel kan de hele tiet verneuken.
  maandag 23 juni 2003 @ 17:44:36 #32
53850 amstelbright
Nu ook in Nederland
pi_11320581
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Onzin. hij kan je natuurlijk net zo goed de kosten van je privé-auto vergoeden. Of de trein.

50.000 kilometer met de trein naar klanten die niet echt allemaal per openbaar vervoer bereikbaar zijn...dat valt echt niet te doen....en kilometer vergoeding ...dan kan je baas veel beter een leasewagen voor je regelen, dat is veel goedkoper voor 'm....of kan je dat niet begrijpen....
pi_11320602
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:39 schreef IJskoud het volgende:
Nee, je hebt het niet helemaal begrepen. Ik zit de ene week bij de ene klant, de andere week bij een ander.
Ja, ik besef wel dat voor veel bestemmingen een auto handiger is. Die ervaring heb ik zelf ook (van bouwproject naar bouwproject). Maar er wordt wel heel makkelijk omgegaan met lease-auto's, ook bij mensen die er elke dag mee naar kantoor rijden. Een kantoor in het centrum van de stad vaak.
pi_11320641
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:43 schreef k_man het volgende:
hij kan je natuurlijk net zo goed de kosten van je privé-auto vergoeden.
Dus ik moet mijn prive-auto "afrijden" t.b.v mijn werkgever?
quote:
Of de trein.
In mijn job geen optie. Het is in dit topic al eerder aangehaald, als e.e.a. al met de trein zou kunnen
dan hou ik helemaal geen vrije tijd meer over.
  maandag 23 juni 2003 @ 17:49:05 #35
53850 amstelbright
Nu ook in Nederland
pi_11320645
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, ik besef wel dat voor veel bestemmingen een auto handiger is. Die ervaring heb ik zelf ook (van bouwproject naar bouwproject). Maar er wordt wel heel makkelijk omgegaan met lease-auto's, ook bij mensen die er elke dag mee naar kantoor rijden. Een kantoor in het centrum van de stad vaak.

Met leasewagen wordt echt niet zoveel meer gegooid als ongeveer 3 a 4 jar geleden. Bij heel veel berdijven wordt ie nu juist weer ingenomen omdat ze de mensen vaak niet kunnen plaatsen of bij een klant in de woonomgeving van de medewerker proberen te regelen...
pi_11320655
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:23 schreef k_man het volgende:

[..]

De top van het bedrijfsleven verdient meer dan genoeg hoor.

Het is trouwens toch suf om je status aan je auto af te meten.

haha

top...

ik bedoel dus de vertegenwoordiger van een zaak die gewoon lekker verdient, maar toch redelijk grote deals afsluit voor zijn bedrijf, die kan zich echt niet die Passat of A4 zo veroorloven, terwijl ie er wel op wordt afgerekend!!

ken bij ons uit bedrijf een geval van een buitendienst medewerker die normaal gesproken een golf had, maar nu als een leenauto een oud model polo, die kwam bij klant, klant belde op naar ons hoofdkantoor om te vragen of dat dat policy was, want het wekte niet echt veel vertrouwen op

pi_11320657
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:44 schreef amstelbright het volgende:

[..]

50.000 kilometer met de trein naar klanten die niet echt allemaal per openbaar vervoer bereikbaar zijn...dat valt echt niet te doen....en kilometer vergoeding ...dan kan je baas veel beter een leasewagen voor je regelen, dat is veel goedkoper voor 'm....of kan je dat niet begrijpen....

Ik heb eerder het idee dat jij het niet begrijpt. Nogmaals: met het afschaffen van lease-auot's dwing je niemand de trein in. Het maakt het alleen makkelijker kiezen. Als je naar een klant op een industrieterrein moet neem je je auto en krijg je dat vergoed. Als je naar een klant in het centrum moet neem je de trein en krijg je dat ook vergoed. Het scheelt je dus tijd en je reiskosten krijg je nog steeds terug.
Als lease-auto's worden afgeschaft of veel zwaarder belast wordt het voor je baas wel aantrekkelijk om dat af te schaffen. Dat is nou juist het idee.
pi_11320689
Werkgevers moeten gewoon zorgen voor leenauto's die bij het bedrijf staan. Zodat je er eentje kunt aanvragen als je naar een klant toe moet.

Bij mij op het werk zijn er leenfietsen. Onwijs handig als je een beetje in de buurt moet zijn voor een afspraak (en dat is het vaak ook, want vaak moeten mensen naar een ministerie toe).

Overigens, ik doe er op de fiets ruim 2 keer zo lang over, maar toch ga ik liever fietsen dan gefrustreerd raken in de file!

maandag 23 juni 2003 @ 17:51:43 #39
53850 amstelbright
Nu ook in Nederland
pi_11320692
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:49 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

haha

top...

ik bedoel dus de vertegenwoordiger van een zaak die gewoon lekker verdient, maar toch redelijk grote deals afsluit voor zijn bedrijf, die kan zich echt niet die Passat of A4 zo veroorloven, terwijl ie er wel op wordt afgerekend!!

ken bij ons uit bedrijf een geval van een buitendienst medewerker die normaal gesproken een golf had, maar nu als een leenauto een oud model polo, die kwam bij klant, klant belde op naar ons hoofdkantoor om te vragen of dat dat policy was, want het wekte niet echt veel vertrouwen op

Bij grote klanten werkt het vaak als je met een grotere duurdere wagen aankomt en bij een kleine klant is het goed om met een klein goedkoper wagentje te komen....
pi_11320778
Goedzo jongens, altijd de werkende belastingbetaler aanpakken.
pi_11320856
Ergens heb je wel een punt. Het probleem met leaseauto's is dat ze op naam staan van de baas. Die baas kan vervolgens alle kosten voor die auto aftrekken van de belastingen. Het zijn immers bedrijfskosten. Het gevolg is dus dat steeds meer Nederlanders gesubsidieerd rond rijden. Dus aan de ene kant probeert de overheid autorijden te ontmoedigen en aan de andere kant subsidieren ze het gebruik van de auto met fiscale voordelen. Wel een beetje een kromme situatie natuurlijk.

De fiscus weet dit overigens ook vandaar dat je sinds kort ook die bijtelling hebt.

maandag 23 juni 2003 @ 18:04:17 #42
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_11320962
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:59 schreef dazzle123 het volgende:
Ergens heb je wel een punt. Het probleem met leaseauto's is dat ze op naam staan van de baas. Die baas kan vervolgens alle kosten voor die auto aftrekken van de belastingen. Het zijn immers bedrijfskosten. Het gevolg is dus dat steeds meer Nederlanders gesubsidieerd rond rijden. Dus aan de ene kant probeert de overheid autorijden te ontmoedigen en aan de andere kant subsidieren ze het gebruik van de auto met fiscale voordelen. Wel een beetje een kromme situatie natuurlijk.

De fiscus weet dit overigens ook vandaar dat je sinds kort ook die bijtelling hebt.

bedrijfskosten voor auto's zouden zowiezo niet aftrekbaar moeten zijn.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_11320993
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:51 schreef amstelbright het volgende:

[..]

Bij grote klanten werkt het vaak als je met een grotere duurdere wagen aankomt en bij een kleine klant is het goed om met een klein goedkoper wagentje te komen....

tja kijk een golf/passat (die klasse spreek je toch merendeels over in de lease klasse) valt bij iedereen in goede aarde, terwijl je met dikkere BMW's, Mercedessen enzo toch uit de toom valt (7 serie, S klasse), wel weer te doen om "statement" te maken zijn kleinere "fun" auto's, smart roadster, beetle, mini, noem maar op
  maandag 23 juni 2003 @ 18:08:15 #44
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_11321061
Het aantal leaseauto's is al heel wat minder dan pakweg 4 jaar geleden. Destijds kreeg zo'n beetje iedereen zo'n ding. Tegenwoordig wordt gekeken of je ook regelmatig bij klanten langs moet of dat je de hele dagen op kantoor zit. Wanneer iemand privé rijdt in de leasebak, wordt dit door bijtelling aangepakt, tenzij je een sluitende kilometeradministratie hebt en niet meer dan 500km per jaar privé rijdt. Ik betaal zelf het volle pond voor mijn wagen. Ik heb geen zin om alles tot op de meter bij te gaan houden, bonnetjes te bewaren, enz. Uiteindelijk betaal ik meer voor m'n Opel Corsa, maar ik heb aan de andere kant een hoop kopzorgen minder.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_11321091
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:59 schreef dazzle123 het volgende:
Het probleem met leaseauto's is dat ze op naam staan van de baas.
Nee hoor, die van mij staat gewoon op mijn naam. De factuur gaat echter netjes naar de baas.
pi_11321093
quote:
Op maandag 23 juni 2003 18:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

bedrijfskosten voor auto's zouden zowiezo niet aftrekbaar moeten zijn.

Als die kosten echt gemaakt zijn voor werkkilometers dan is daar niks mis mee. Waar de belasting echter een probleem mee heeft is het feit dat leaseauto's ook voor prive doeleinden worden gebruikt. Daarvoor is bijtelling ook. Bedrijven hebben baat bij een leaseauto omdat ze daarmee het salaris van iemand kunnen drukken en de werknemer heeft er baat bij omdat hij goedkoop een auto heeft. Probleem voor de belasting is is dat ze heel veel inkomsten mislopen. BTW over de auto zijn ze kwijt. Afschrijvingen worden van de winst afgetrokken, brandstofkosten zelfde verhaal etc etc.
pi_11321131
quote:
Op maandag 23 juni 2003 18:08 schreef MSXUser het volgende:
Destijds kreeg zo'n beetje iedereen zo'n ding.
Jah, sollicitatiegesprekken bij de Audidealer..
Gelukkig is dat gezeur wel over.
  maandag 23 juni 2003 @ 18:15:46 #48
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_11321254
quote:
Op maandag 23 juni 2003 18:11 schreef What het volgende:
Jah, sollicitatiegesprekken bij de Audidealer..
Gelukkig is dat gezeur wel over.
Inderdaad, te belachelijk voor woorden. Daarnaast was de verhouding ook compleet scheef. Iemand met een functie die af en toe buiten kwam kreeg een gigantische auto met alles erop en eraan, terwijl de buitendienst het met een auto moest doen waarbij je mocht hopen dat er in ieder geval een zonneklep in zat.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  maandag 23 juni 2003 @ 18:30:39 #49
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_11321663
k-man, ben je nou eigenlijk tegen alles met een verbrandingsmotor en vier wielen?

Ik heb best respect voor andermans mening maar dit is al het tweede topic van je wat ik tegenkom wat lijnrecht gekant is tegen voertuigen met bovengenoemde kenmerken, wordt het niet tijd dat je gewoon uit PTA wegblijft als het fenomeen auto je zo hard raakt?

Dit bedoel ik serieus overigens als je hier wil blijven komen moet je dat vooral doen maar je kan er van uitgaan dat de meeste mensen hier van auto's e.d. houden en de leaseauto willen behouden zonder snelheidsbegrenzing. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je deze discussie aangaat, kom dan eens met echt goede alternatieven voor een auto. Door een discussie als deze aan te zwengelen zorg je alleen maar voor tweedracht zonder iets toe te voegen aan deze eeuwigdurende discussie.

Ontopic: ik heb liever dat "jochies" van mijn leeftijd een leaseauto rijden die technisch beter in elkaar zit dan dat ze het eerste het beste apk-onwaardige scheurbakkie kopen om daar in rond te rijden. Naast het feit dat leaseauto's geen snelle versies van een model zijn (meestal) zijn ze ook veiliger en vaak beter onderhouden. (uitzonderingen daargelaten.) Dit draagt mijn inziens bij aan een veiliger omgeving wat betreft verkeer. Die auto's rijden toch wel of het nou de gloednieuwe leaseauto is (die ze van de baas krijgen) of het oude rammelbakkie (wat binnen het budget past.)

Mag jij zeggen wat je beter lijkt.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  maandag 23 juni 2003 @ 18:31:30 #50
52702 _Kuch_
Licenced to chill
pi_11321687
Realiseert de topicstarter zich ook dat het simpelweg niet in de trein PAST? Daar had de regering al onderzoek naar gedaan tijdens de plannen met die tolpoorten (rekeningrijden). Uit dit onderzoek kwam naar voren dat als 10% van de automobilisten hun auto zou wegdoen en in de trein zou stappen er:
- niet genoeg treinen zijn
- niet genoeg personeel bij de NS (nu al, laat staan dan..)
- niet genoeg spoor is
- deze problemen zelfs op lange termijn nauwelijks oplosbaar waren
kortom: de treinen die er dan wel zijn zouden mudjevol zitten en gemiddeld met uren vertraging rondrijden. Dat was ook het grote bezwaar tegen rekeningrijden: er is simpelweg geen goed alternatief.

Bovendien kunnen de meeste mensen in het zakenleven niet met de trein (en daarna aansluitend vervoer), simpelweg omdat:
- die niet komen waar ze moeten zijn (ik noem industrieterreinen, gebouwen aan snelwegen, enz.)
- Kunnen niet vertrouwen op de tijden (want vertraging is redelijk normaal, en van tevoren niet te voorspellen, in tegenstelling tot files: je weet waar en wanneer ze staan -> je kunt er rekening mee houden). Als je dat niet kan, kan je dus ook geen fatsoenlijke afspraken maken

Bovendien zijn leaseauto's aantrekkelijk voor bedrijven, want:
- Ze zijn vaak goedkoper (veel leaseauto's afnemen geeft afnemersmacht -> dan kan je lagere prijzen bedingen)
- Belastingvoordeel
- Om (vaardige) mensen te trekken en houden bij je bedrijf moet je iets extra's bieden: een (lease)auto is een perfect middel, net als een telefoon en een laptop (of wil je die ook gaan verbieden vanwege te grote hoeveelheid verbroken verbindingen en te langzame internetverbindingen door te grote drukte op internet? )

Dan de eigen auto: Als je dit doet staat toch nog steeds iedereen in de file? En er is ook bewezen (feit dus) dat leaserijders minder bonnen krijgen gecorrigeerd voor het aantal kilometers EN minder ongelukken krijgen per kilometer. Omdat ze gemiddeld veel meer kilometers rijden LIJKT het alleen alsof dit niet zo is...

Kortom: een HEEEELE grote load of crap van de TS, ga maar weer lekker terug naar je groene, linkse, onrealistische wereldje en ga maar weer andere onuitvoerbare plannetjes bedenken waar niemand iets aan heeft.

Suggestie: al die insecten die worden doodgeslagen, dat is dierenmishandeling. Misschien een wetsvoorstel indienen om dit strafbaar te stellen?

Echte schoonheid zit van binnen! Nou, echte lelijkheid zit ook vaak van buiten...
Mijn DVD-collectie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')