abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:18:28 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48964948
Oh, en wat te denken van onze eigen verzameling 'dozen': gratis "dozen" voor zwangeren, as ouders etc.
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:13:49 #52
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48967095
Van de uitgeverij Spectrum :
* Zwanger raak je niet vanzelf

* Zwanger

* Je Baby

* Je Peuter

Ik heb Zwanger en Je Baby, ik wil nog Je Peuter

Allen geschreven door:
Hilde Marx
Cora de Vos
Magteld Westpalm van Hoorn
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 16:58:18 #53
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49039503
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49048875
Ik kan iedereen www.babybrabbel.org aanraden.
Heb ik zelf erg veel plezier aan gehad tijdens mijn zwangerschap maar eigenlijk is het leuk vanaf het 'klussen' tot en met het hebben van pubers. Zo kan je je vruchtbare dagen uitrekenen, de kans dat je zwanger bent, ALS je zwanger bent, kan je precies per week zien hoe je kindje zich ontwikkeld, bakerpraatjes, een forum, informatie over van alles en nog wat, noem maar op. Erg leuke site.

Must-have-boek tijdens babytijd 'Oei, ik groei' (ook leuk als kraamkado te geven).
pi_49055270
oh die vond ik juist echt vreselijk (babybrabbel dan)!
pi_49086042
ik ook.
pi_49086430
Ik vind babybrabbel ook zo'n gruwelsite! Echt ik krijg helemaal de kriebels van de sfeer op het forum, met al die irritante smiley's erdoor. Ja, die kun je uit zetten, ik weet het
Maar toch

De tickers en die online testjes zijn toch wel een heel klein beetje leuk dan..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_49089827
Babybrabbel vind ik ook echt te erg. Het zijn nog grotere mutsen dan hier.
  maandag 6 juli 2009 @ 14:45:15 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_70700970
Ik reageer hier alvast

Ik heb inmiddels de hele serie van Beatrijs Smulders, dus de Veilig zwanger en de Veilig bevallen, maar ook Veilig door de kraamperiode en vooral het laatste boek vond ik erg prettig Ik heb ook de agenda gehad bij Ruben, maar die vond ik niet je van het.

Daarnaast heb ik hier liggen: Babyboomzwangerzapboek van Babyboom van Mariel Croon en Zwangerschap voor Dummies en Ouderschap of Opvoeden voor Dummies.

En van mijn moeder heb ik Bevallen en Opstaan liggen.

Ik heb ook nog een aantal boeken van anderen overgenomen, duik in je weeen en de bevalling van je eerste kind, maar daar heb ik veel minder aan gehad dan de boeken die ik net noemde van Beatrijs. Je moet overigens wel van te voren inprenten dat je boeken van Beatrijs leest en dat die gewoon bepaalde ideeen heeft, maar als je daar doorheen kan prikken, dan maakt het niet zoveel uit

Wat websites betreft kijk ik het meeste op www.babyopkomst.nl
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 juli 2009 @ 14:52:34 #60
57497 happyme28
I'm so happy
pi_70701219
Nou, handig topic dus!

Zijn er nog meer tips?? Ben gek op 'ervarings' boeken maar ook informatieve boeken ben ik benieuwd naar. Dit topic biedt al veel mogelijkheden maar meer is zeker welkom!

Ben vooral ook op zoek naar grappige boeken over de zwangerschap/moederschap. Heb net 'Dagboek van een maffe moeder in spe' gelezen van Laura Wolf. Wel wat Amerikaans maar toch ook wel herkenbaar en vooral grappig.

Hoe zijn die boeken van Daphne Decker eigenlijk? Is dat de moeite waard?
  maandag 6 juli 2009 @ 15:23:04 #61
108648 cattie
lieve moeder
pi_70702442
Zwangerschap voor dummies vond ik een fijn boek. Daphne Deckers vond ik niet super, dan vond ik het boek van Jools Oliver (de vrouw van Jamie) leuker. Van min negen tot plus een heet het.

Tijdschriften vond ik niet leuk. Constant dezelfde onderwerpen en heel vaak dingen waar ik de kriebels van kreeg, zoals al die advertenties.
pi_70702916
Ik heb:
"Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" Van Kluun
"Krijg nou tieten" van Claudia de brei
"De geboorte van een moeder" van Daphne Deckers

Het zijn stuk voor stuk echte boekjes die je moet lezen omdat ze zo hilarisch zijn, niet omdat je er wat van 'leren' kan

Ik heb ook nog een ploegje serieuze boeken:
"Bevallen en Opstaan" Geschreven door 8 die vonden dat je van mediche verhalen niet genoeg info kreeg.
"Alles wat je moet weten over moeder worden" Geschreven door Sabine Schwabenthan en Vivian Weigert
"Baby, vruchtbaarheid, zwangerschap en geboorte" Dr Miriam Stoppard
"Baby" Geschreven door Desmond Morris (Voor na de bevalling)
"Een nieuw leven in beeld" Geschreven door Alexander Tsiaras. (Dit gaat voornamelijk om de geweldige foto's van embryo's en foetussen *in* de buik)

Deze boeken heb ik nog niet echt 'gelezen'. Dat komt allemaal wel als ik wat verder ben. Dan kan ik me er vast ook meer bij voorstellen

Een nieuw leven in beeld heb ik dan wel vrij veel gepakt, zodat ik kon zien hoe ons kindje er die dag uitzag

Rijp ei met zaad

Ik heb er trouwens maar 1 gekocht (Kluun) de rest gekregen of te leen van vriendinnen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 6 juli 2009 @ 15:50:33 #63
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_70703579
Kennen jullie de serie 'Dagboek van een Ettertje''?
Heel grappig, en ook leuk om eens de lezen wat een baby denkt.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 6 juli 2009 @ 15:51:40 #64
57497 happyme28
I'm so happy
pi_70703625
Goeie tips

Ga donderdag even de bib leeghalen
pi_70744175
Ik vond krijg nou tieten van Claudia de Breij ook erg leuk. En verder heb ik de zwangerschapsbijbel en het grote wonder, vond ik allebei erg interessant.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76138114
Ik heb deze besteld:

Hij wordt als het goed is morgen al geleverd. Ben benieuwd!

[ Bericht 34% gewijzigd door Cantare op 28-12-2009 13:39:17 ]
pi_76149446
Oh, die vond ik heel mooi.
Dat is het enige boek uit mijn zwangerschap dat ik heb bewaard. De rest heb ik aan Troel verkocht.

Overigens viel na mijn bevalling wel in een gat. Tijdens mijn zwangerschap heb ik me suf gelezen over de ontwikkeling van het kind in mijn buik, ik wist zo'n beetje álles. Maar toen hij er eenmaal uit was besefte ik dat ik daar dus juist eigenlijk niets over had gelezen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_76149486
En goh, een topic van Catootje....
Toch jammer dat ze ineens weg was.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_76150168
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:22 schreef Moonah het volgende:
Oh, die vond ik heel mooi.
Dat is het enige boek uit mijn zwangerschap dat ik heb bewaard.
Oh, fijn te horen dat het een goede keus was
pi_84806775
Ik was op zoek naar kleurplaten, want middelste kind is gek van kleuren, en vond een site met een enorme lading! Voor ieder wat wils.
Echt super!

kleurplaten
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:46:52 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84806809
:o Die is echt super zeg! :o _O_
pi_84806853
Ja goed heh.

Ik heb straks een heel blij kind als ik thuis kom!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:49:52 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84806911
Echt superveel van B de Bouwer! Ik zal er voor de vakantie eens flink wat printen! :Y
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:43:04 #74
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_84808407
Iemand hier nog goede boekentips? Ik ging net naar de boekenwinkel, maar die hadden eigenlijk nix behalve Kluun (Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt). Dus viel wat tegen. Ben wat op bol.com aan het surfen nu. Dus als mensen nog goede tips hebben. Ik ben eigenlijk op zoek naar een boek over zwangerschap en een boek over erna.

Zit nu te kijken naar Babybasics (dat is over het eerste jaar)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_84809837
Wat een mooie kleurplaten.. Handig voor regenachtige dagen ;)

J-Net, ik heb een paar boeken in de bibliotheek geleend. Qua zwangerschap vond ik "veilig zwanger" en "veilig bevallen" van Beatrijs Smul leuk.
Voor daarna is het wat lastiger. De ene voed strenger op, de ander laat veel los, elk kindje is ook anders. Ik heb van 3/4 boeken in de bibliotheek dingetjes opgepikt, maar geeneen die ik echt helemaal leuk vond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')