Licht eraan welke 300mm.quote:Op donderdag 9 december 2004 11:47 schreef k_man het volgende:
Yup, heb ik naar gekeken en zou gene probleem moeten zijn. Maar mij lijkt dat er meer meespeelt dan het gewicht alleen. Bij zo'n telelens steeks het gewicht uit en dat zal eerder voor instabiliteit zorgen dan bijvoorbeeld een zware body.
Maar ik ga er vanavond nog even langs met camera en dan merk ik vanzelf wel of het voldoet.
Manfrotto valt qua gewicht ook reuze mee. Dat valt uiteraard niet zo op, totdat je een goedkope Manfrotto-imitatie tegenkomt, zoals ik een jaar of twee terug op de beurs in Houten.quote:Op zaterdag 11 december 2004 19:18 schreef dawg het volgende:
Oef, vandaag op school met een Hasselblad 503CM geschoten. Ding stond op een Gitzo statief gemonteerd. Een carbon statief. Mooi degelijk, niet echt zwaar, supermooi afgewerkt en helaas veel en veel te duur.
Maar wel lekker!
Gitzoquote:Op zaterdag 11 december 2004 19:18 schreef dawg het volgende:
Oef, vandaag op school met een Hasselblad 503CM geschoten. Ding stond op een Gitzo statief gemonteerd. Een carbon statief. Mooi degelijk, niet echt zwaar, supermooi afgewerkt en helaas veel en veel te duur.
Maar wel lekker!
Het klinkt misschien watquote:Op zaterdag 11 december 2004 21:03 schreef dawg het volgende:
maarja een Hasselblad 503CM met een Carl Zeiss 150/4.5 Sonnar (ofzoiets) is dan ook niet erg licht.
Maar wel lekker.
Na verloop van tijd wordt het een tweede natuur. Vergeet daarbij niet dat wanneer je altijd met dezelfde set flitsers en spullen werkt, je je pappenheimers na verloop van tijd leert kennen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:14 schreef dawg het volgende:
Ook het licht meten vond ik in het begin een beetje verwarrend --> eerst testflitsen, om te kijken hoeveel licht het hoofdlicht gaf --> model&licht positioneren --> hoofdlicht meten --> invullicht meten en afstellen op 2 stops minder dan het hoofdlicht --> flitsmeten met beide flitsers --> diafragma instellen en scherpstellen, dan d efoto nemen.
Ik pak hem van hier even over naar het slowchattopic, kunnen we hier weer over driepoten verder redekavelenquote:Op zaterdag 11 december 2004 21:52 schreef dawg het volgende:
Trouwens Ouwesok, 6x6 afdrukken, gaat dat hetzelfde als 35mm? Ik neem aan van wel? En zijn er nog dingen waar je specifiek bij 6x6 op moet letten? kan nooit kwaad om alvast wat vooruit te lopen op de komende les
Wat voor cameraquote:Op woensdag 15 december 2004 10:39 schreef petre86 het volgende:
ik zoek een simpel statief voor mijn digitale camera..
als het wat donker is / de sluitertijd lang is, dan is het nu iets te lastig om stil te houden
iemand enig idee en / of tips over welke ik het beste kan kopen? (en waar?)
ik hoef de cam niet echt op afstand te bedienen, dus een statief met 1 "stok" die je in hoogte kan verstellen (en eventueel in de grond kan prikken) lijkt me wel wat.. als die er zijn dan..
oja handig mee te nemen is ook wel fijn
iemand??...
(ik plak hem nog maar ff hier)
digitale, niet al te duur, dus kom niet aanzetten met een statief van boven de 50 euroquote:Op woensdag 15 december 2004 11:37 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wat voor camerais nogal bepalend voor het draagvermogen van het statief
is duurder dan mijn hele cameraquote:Op woensdag 15 december 2004 11:41 schreef fr.oosje het volgende:
Ik heb nog een mooi groot zwaar statief te koop een Gitzo uitgeschoven meer dan 2 meter. Met een grote 3 weg kop er op. Als extra zit er nog een losse driehoek met wieltjes bij waar je je statief ik kan zetten en dan dus rond rijden. Prijs indicatie 350 euro.
"digitaal" is denk ik ook nog vrij beperktquote:Op woensdag 15 december 2004 11:52 schreef petre86 het volgende:
[..]
digitale, niet al te duur, dus kom niet aanzetten met een statief van boven de 50 euro
das een slim ideequote:Op woensdag 15 december 2004 17:35 schreef Xilantof het volgende:
[..]
"digitaal" is denk ik ook nog vrij beperkt
of het een Canon 1Ds mark II is of een olympus mjuh 410 verschilt nogal
maar met je prijs indicatie kom je al een heel eind.
nu je weet hoeveel geld je kwijt zou willen...
waarom niet met camera de winkels langs en hem gewoon er even op zetten...
Voor een digicompact ben je geen geweldenaar van een statief nodig omdat er nauwelijks bewegende delen aanwezig zijn. Een statief waarmee je aardig wat mogelijkheden hebt hoeft dus niet meer dan zo'n 50 eur te kosten.quote:Op woensdag 15 december 2004 11:52 schreef petre86 het volgende:
[..]
digitale, niet al te duur, dus kom niet aanzetten met een statief van boven de 50 euro
maar wat voor soor statief dan? 3poot, verstelbaar? (graak klein opvouwbaar wel)..quote:Op woensdag 15 december 2004 21:12 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Voor een digicompact ben je geen geweldenaar van een statief nodig omdat er nauwelijks bewegende delen aanwezig zijn. Een statief waarmee je aardig wat mogelijkheden hebt hoeft dus niet meer dan zo'n 50 eur te kosten.
Ik adviseer in elk geval een driepoot, eenpoten zijn eigenlijk alleen geschikt voor het lange-telelenzenwerk.quote:Op woensdag 15 december 2004 21:42 schreef petre86 het volgende:
[..]
maar wat voor soor statief dan? 3poot, verstelbaar? (graak klein opvouwbaar wel)..
hij moet niet te laag zijn.. maar wel tot klein opvouwbaarquote:Op woensdag 15 december 2004 22:52 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik adviseer in elk geval een driepoot, eenpoten zijn eigenlijk alleen geschikt voor het lange-telelenzenwerk.
Kijk zoals al eerder aangegeven eens in de fotowinkel en probeer je bij een statief af te vragen of je jezelf een daglang met dat ding ziet rondlopen. Dan komt je voorkeur voor een gegeven formaat vanzelf wel bovendrijven
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |