quote:
Op donderdag 15 januari 2004 02:40 schreef ScudRaket het volgende:
Ground Zero is een aanrader: Ze zullen dan aan het bouwen begonnen zijn van het nieuwe WTC, het vrijheidsbeeld kan je op je buik schrijven, dat is sinds 9-11 gesloten. Neem echter wel de boot naar Ellis Island, dat is de plaats waar alle migranten eerst kwamen om toegelaten te worden in de VS. Andere tips zijn: Soho (ik meen rond 1st street) Chinatown, en als je van goedkope kleren houdt, Century 21, een shop naast Ground Zero (50% goedkoper dan in NL).
Naast het vrijheidsbeeld is ook de NYSE gesloten sinds 9-11.
Aanraders zijn verder Guggenheim Museum of Modern Art en Broadway (Kaartjes zijn 's ochtends voor gereduceerd tarief te koop op Times Square; let wel op de gigantische rij, dus vroeg erbij zijn).
Let alleen wel op dat NY een vreselijk dure stad is, en je zoveel mogelijk naar malls moet gaan. In de kleine winkels betaal je snel 3 dollar voor een fles water. Ook betaal je voor een half uurtje i-netten 10 dollar.
Daar komt bij dat New-Yorkers buitengewoon vriendelijk zijn. Toen ik in een museum aan het rondwandelen was, kwam er een bewaker naar me toe: "You are coming from the Netherlands, I can hear you are talking Dutch." En vervolgens werden we uitgenodigd voor een feestje n.a.v. koninginnendag ergens in een pub. (NB: ik was niet eens 21 maar daar maakten ze niet echt een probleem van) Ook maken ze zomaar een praatje met je in de bus, of zelfs bij de paspoortcontrole op het vliegveld (een half uur met een halve Koreaan over voetbal en Guus Hiddink gepraat
)
Vrijheidsbeeld kan je weer heen volgens mij. Bootje voer begin december iig weer : )
December in New York is echt cool; allemaal kerstverlichting enzo...
En als je mazzel hebt een pak sneeuw
quote:Het vrijheidsbeeld is gewoon open
Op donderdag 15 januari 2004 02:40 schreef ScudRaket het volgende:
Ground Zero is een aanrader: Ze zullen dan aan het bouwen begonnen zijn van het nieuwe WTC, het vrijheidsbeeld kan je op je buik schrijven, dat is sinds 9-11 gesloten. Neem echter wel de boot naar Ellis Island, dat is de plaats waar alle migranten eerst kwamen om toegelaten te worden in de VS. Andere tips zijn: Soho (ik meen rond 1st street) Chinatown, en als je van goedkope kleren houdt, Century 21, een shop naast Ground Zero (50% goedkoper dan in NL).
Naast het vrijheidsbeeld is ook de NYSE gesloten sinds 9-11.
Aanraders zijn verder Guggenheim Museum of Modern Art en Broadway (Kaartjes zijn 's ochtends voor gereduceerd tarief te koop op Times Square; let wel op de gigantische rij, dus vroeg erbij zijn).
Let alleen wel op dat NY een vreselijk dure stad is, en je zoveel mogelijk naar malls moet gaan. In de kleine winkels betaal je snel 3 dollar voor een fles water. Ook betaal je voor een half uurtje i-netten 10 dollar.
Daar komt bij dat New-Yorkers buitengewoon vriendelijk zijn. Toen ik in een museum aan het rondwandelen was, kwam er een bewaker naar me toe: "You are coming from the Netherlands, I can hear you are talking Dutch." En vervolgens werden we uitgenodigd voor een feestje n.a.v. koninginnendag ergens in een pub. (NB: ik was niet eens 21 maar daar maakten ze niet echt een probleem van ) Ook maken ze zomaar een praatje met je in de bus, of zelfs bij de paspoortcontrole op het vliegveld (een half uur met een halve Koreaan over voetbal en Guus Hiddink gepraat )
Ook valt dat internetten best mee, voor 3 Dollar konden wij een half uur internetten. Gewoon zo'n grote internetwinkel op Times square zoeken!
Verder zijn de NY'rs inderdaad heel vriendelijk
Flushing Meadows is ook wel cool. Vond zelf de Unisphere erg mooi om te zien:
En zorg dat je met de metro naar de eerste halte over de Brooklyn Bridge gaat en dan terug lopen
BTW: volgens mij ligt Flushing Meadows niet ver van JFK, en kom je er zelfs langs als je naar Manhattan rijdt
quote:Leuk inderdaad, een heel mooi theater. Van buiten lijkt het best klein, maar binnen is het gigantisch! Zit in het Rockefeller Center, naast de NBC studios.
Op zaterdag 17 januari 2004 21:17 schreef ScudRaket het volgende:
Verdere tip is Radio City Music Hall in een zijstraat van Times Square.
Trouwens, als je door New York loopt zie je nog behoorlijk wat Nederlandse invloeden. Op het stadhuis staat zelfs een enorm logo van Amsterdam!
Flushing --> Vlissingen, dollar --> daalder, en de bekenden als Harlem --> Haarlem, Brooklyn --> Breukelen, Wallstreet --> was een grote muur gebouwd door Nederlandse kolonisten etc.
Ergens bij Brooklyn zag ik een plaats op de kaart staan die New Utrecht heette
Geinig hoor, die historie
[Dit bericht is gewijzigd door Kontiki op 17-01-2004 21:50]
quote:Hmm is dat zo? Of degenen met Nederlandse voorouders? Gangs of New York speelt zich in de 19e eeuw af, toen kon je al niet meer spreken over Nederlanders e.d. toch?
Op zaterdag 17 januari 2004 22:39 schreef Dentist het volgende:
Je weet ook dat met de natives in de film "Gangs of New York" de Nederlanders worden bedoeld?
Ben in 2002 naar NYC geweest, in juli. Daar was ik een hele week en zat 300 meter van het ESB af. Ben naar the Bronx Zoo geweest, ESB, 42 street, Central Park, Times Square dat museum met die dino's (ben de naam even kwijt) etc.
Nu wil ik eind februari weer gaan, maar dan een paar daagjes last minute. Weet iemand of dat goedkoper is? Zag net nog een aanbieding voor 3 dagen voor 340 euro incl. vlucht en hotel. Heeft iemand ervaring met een goed hotel (op basis van logies) wat niet te ver van het centrum vandaan ligt maar toch veilig is?
En waar moet ik volgens jullie echt nog naartoe gaan?
Welke maatschappijen zijn voordelig, en kan ik niet beter via internet h.e.e.a boeken? Alvast bedankt!
NB: inclusief luchthavenbelasting, goede maatschappij, goed hotel en zeer gunstige vluchten. Vooral de vluchttijden moet je op letten bij aanbiedingen!
edit: http://www.new-york.nl/main.php?tripID=215
Kan je 4 nachten voor ¤708 op basis van 1p. Of ¤547 op basis van 2p.
Zelfde hotel, vliegen met KLM. Dan zou ik Singapore Air vliegen, alleen al omdat die veel comfortabeler zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door matthijst op 27-01-2004 08:11]
quote:Leuk die sneeuw in Battery Park!
Op zaterdag 17 januari 2004 16:05 schreef matthijst het volgende:
Brooklyn BridgeVrijheidsbeeld kan je weer heen volgens mij. Bootje voer begin december iig weer : )
December in New York is echt cool; allemaal kerstverlichting enzo...
En als je mazzel hebt een pak sneeuw
Dat bootje ging in november ook al hoor. Maar het vrijheidsbeeld zelf is gesloten.
quote:Bedoel je dit raam?
Op zaterdag 17 januari 2004 19:50 schreef matthijst het volgende:
MTV zit op Times Square, da's wel cool. Je kan vanaf Times Square de gasten boven zien zitten....
quote:Naar een hotel moet je dus ABSOLUUT NIET gaan zoeken als je een klein budget hebt en toch op vakantie wil in the big apple! Toen ik voor de eerste keen in NY kwam heb ik geslapen bij de YMCA, welleens waar niet het meest romantische plekje om te overnachten maar wel het meest voordelig...
Op woensdag 21 februari 2001 11:02 schreef bibi het volgende:
Vriendje en ik willen in oktober een dag of negen naar New York. De vlucht is makkelijk te boeken, maar we zitten een beetje met het hotel. Heeft iemand tips voor ons, waar wel te logeren en waar absoluut niet? En wat zijn de prijzen van een beetje goed hotel in de buurt van het centrum?
New Yorkers zijn niet echt makkelijk om vrienden mee te maken, maar als je dat eenmaal gelukt is zijn ze ook erg gastvrij, dus als ik zelf in NY ben ga ik gewoon "friend hoppen" voordelig en erg lux ;-)...
Ik hoop dat je r wat aan hebt.
greetz E-T
Mr. New York
quote:http://www.hostels.com/en/us.ny.ny.html
Op zondag 1 februari 2004 20:41 schreef E-T het volgende:[..]
Naar een hotel moet je dus ABSOLUUT NIET gaan zoeken als je een klein budget hebt en toch op vakantie wil in the big apple! Toen ik voor de eerste keen in NY kwam heb ik geslapen bij de YMCA, welleens waar niet het meest romantische plekje om te overnachten maar wel het meest voordelig...
ligt er idd aan wat je budget is, maar volgens mij moet je wel rekenen op 40 euro per persoon per nacht. Maar dan heb je wel je eigen kamer in manhattan
[Dit bericht is gewijzigd door matthijst op 01-02-2004 21:23]
quote:je moet gewoon ff goed zoeken, er zijn namelijk heeeel veeel hotels in NYC. Gewoon doorzoeken en grote kans dat je tegen een aanbieding of een goedkope kamer aanloopt
Op zondag 1 februari 2004 21:12 schreef matthijst het volgende:
Hmm, die hostels zijn */- $30 pp per nacht voor een 6-persoons gezamenlijke slaapzaal. Dan zou ik liever voor ¤80 per kamer per nacht in hotel Pennsylvania gaan zitten! Op 7th ave, tegenover Madison Square Garden en praktisch naast Macy's. Of in hotel New Yorker op 8th & 34th, afhankelijk welke op dat moment goedkoper is...
In Pennsylvania heb je voor dat geld een gerenoveerde kamer, zien er echt super uit nu.
en de tram is gratis daar hoorde ik... is dat zo?
quote:tram
Op dinsdag 17 februari 2004 12:56 schreef Paul_Brummen het volgende:
ik ga begin juni naar new york toe... klopt het dat de prijzen die op internet staan vaak per kamer per nacht zijn, en niet per persoon per nacht?en de tram is gratis daar hoorde ik... is dat zo?
En die prijzen, je moet gewoon goedkijken naar de prijzen. Bij de een is het p.p per nacht, bij de ander per kamer
quote:De tram kost niets, want bestaat ook niet
Op dinsdag 17 februari 2004 12:56 schreef Paul_Brummen het volgende:
en de tram is gratis daar hoorde ik... is dat zo?
Maar inderdaad, tegenwoordig koop je een metrokaart met magneetstrip. Die kan je dan opladen. Hele dag vrij kost 7 dollar (juni 2003), en per rit iets van 1,50.
Dat kan je bijschrijven op je kaart, of eventueel gewoon een nieuwe kaart kopen.
Vroegah hadden ze tokens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |