Eigen schuld!
quote:Goed voor je dat je gepakt bent, wie ben jij om de wet zomaar te overtreden. Niet alleen ben je een groot gevaar voor jezelf maar vooral voor de rest van het verkeer. Door )*U@#$ zoals jij gebeuren er veel ongelukken ja. Ik hoop dat je er wat van geleerd hebt, want die boetes zijn niet alleen voor het geld..
gemiddelde snelheid 190 km/h top was 227 km/h (geeikt).
ik hoop dat ze je rijbewijs nooit meer teruggeven.
quote:ik hoop dat je hem nooit meer terug krijgt
Op donderdag 19 juni 2003 22:56 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Goed voor je dat je gepakt bent, wie ben jij om de wet zomaar te overtreden. Niet alleen ben je een groot gevaar voor jezelf maar vooral voor de rest van het verkeer. Door )*U@#$ zoals jij gebeuren er veel ongelukken ja. Ik hoop dat je er wat van geleerd hebt, want die boetes zijn niet alleen voor het geld..
Enige idee hoe snel een beetje klungelige invoerend persoon op je afkomst met 230? en hoe goed je remmen dan werken?
Ben benieuwd hoeveel moraalriddertjes deze keer huilend achter hun pc'tje wegkwijnen...
Maar wees niet nog eens zo stom! Dan ben je echt het zaadje!
quote:Kom kom kom, we rijden allemaal wel eens te hard. 190 km/u is idd fors, maar zeker 's avonds is 100 natuurlijk ook belachelijk. Afijn, topicstarter betwist volgens mij ook niet dat-ie fout zat en het zal dus een stevige rekening worden.
Op donderdag 19 juni 2003 22:58 schreef oxi het volgende:
ik hoop dat ze je rijbewijs nooit meer teruggeven.
Wat voor sportbolide hebben ze in beslag genomen?
quote:Correctie: ze zijn er WEL alleen voor het geld. Alhoewel 227 km/h wel ERG hard is op een nederlandse autosnelweg vol moraalridders die braaf 119 km/h rijden. Daarom zijn de duitse autosnelwegen ook zo veel veiliger dan de Nederlandse, is er daar een snelheidslimiet dan houdt men er zich over het algemeen wel aan omdat er wel een goede reden voor zal zijn. In Nederland wil de overheid graag voor ons nadenken...
Op donderdag 19 juni 2003 22:56 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Goed voor je dat je gepakt bent, wie ben jij om de wet zomaar te overtreden. Niet alleen ben je een groot gevaar voor jezelf maar vooral voor de rest van het verkeer. Door )*U@#$ zoals jij gebeuren er veel ongelukken ja. Ik hoop dat je er wat van geleerd hebt, want die boetes zijn niet alleen voor het geld..
Maar laat die moraalridders op hun driewieler maar kletsen trouwens.
[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 19-06-2003 23:07]
quote:Haha de ts is nu toch ook helemaal pissed, dat is juist wat de regering ermee wilt bereiken. Dat de mensen die de boete krijgen volgende keer wel beter nadenken.
Correctie: ze zijn er WEL alleen voor het geld. Alhoewel 227 km/h wel ERG hard is op een nederlandse autosnelweg vol moraalridders die braaf 119 km/h rijden. Daarom zijn de duitse autosnelwegen ook zo veel veiliger dan de Nederlandse, is er daar een snelheidslimiet dan houdt men er zich over het algemeen wel aan omdat er wel een goede reden voor zal zijn. In Nederland wil de overheid graag voor ons nadenken...
-edit- grof taalgebruik
[Dit bericht is gewijzigd door QyRoZ op 19-06-2003 23:19]
quote:In Duitsland hebben ze een heel ander rijgedrag dan de gemiddelde Nederlander.
Op donderdag 19 juni 2003 23:05 schreef Jalu het volgende:[..]
Correctie: ze zijn er WEL alleen voor het geld. Alhoewel 227 km/h wel ERG hard is op een nederlandse autosnelweg vol moraalridders die braaf 119 km/h rijden. Daarom zijn de duitse autosnelwegen ook zo veel veiliger dan de Nederlandse, is er daar een snelheidslimiet dan houdt men er zich over het algemeen wel aan omdat er wel een goede reden voor zal zijn. In Nederland wil de overheid graag voor ons nadenken...
Ik vind dat de politie maar eens boeven moet gaan vangen. En iedereen die het onverantwoord vindt om zo hard te rijden, heb ik een goeie tip.
Blijf op de rechterbaan, hoef ik niet te bumperen om je weer terug naar je rechterbaan te duwen.
quote:Is inderdaad heel erg. Maar spui je frustraties ff op een andere manier, wil je?
Op donderdag 19 juni 2003 23:14 schreef Par4n0id het volgende:
Moet jij maar es meemaken als een heel goede vriend in een autoongeluk doodgaat, dan doe jij wel huilie huilie zeker, kansloze mongool.
quote:Rond de grote steden gelden er idd snelheidslimieten en op de lange stukken lekker blazen (ook niet lang overal).
Daarom zijn de duitse autosnelwegen ook zo veel veiliger dan de Nederlandse, is er daar een snelheidslimiet dan houdt men er zich over het algemeen wel aan omdat er wel een goede reden voor zal zijn. In Nederland wil de overheid graag voor ons nadenken...
quote:Ze hebben wel wat beters te doen, zoals (zie bovenstaande post) controleren op asociaal rijgedrag, ik vind 100 km/h langs wegwerkzaamheden of dronken rijden veel erger dan iemand die op een lege snelweg (zelfs fors) te hard rijdt. Maar in Den Haag denkt men daar anders over. Mensen zoals jij die dit soort ongein uitkramen horen zelf niet eens in het verkeer thuis... "Ga dood" tjonge, how low can you go... Om het nog maar niet te hebben over het gebruik van het woord kanker.
Op donderdag 19 juni 2003 23:08 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Haha de ts is nu toch ook helemaal pissed, dat is juist wat de regering ermee wilt bereiken. Dat de mensen die de boete krijgen volgende keer wel beter nadenken.
-edit quote-
* Jalu rijdt trouwens niet in een "k* sportwagen" maar in een brave gezinsauto die op een Nederlandse snelweg bij 170 km/h niet opeens levensgevaarlijk is als hij dat in Duitsland van de wetgever best mag rijden. Mensen zoals jij, die, als ze iemand met 150 aan zien komen er gauw voorschieten met 120 omdat "die klootzak toch niet harder mag" die maken het verkeer op de Nederlandse autosnelweg gevaarlijk...
[Dit bericht is gewijzigd door Anthraxx op 19-06-2003 23:41]
suc6 met trugkrijgen van je auto. Met de boete zal je vast nog niet zo zitten, je auto kan je ook al goed betalen :p
quote:Nee dat komt door asociale rijders zoals jullie, en niets anders. Als iedereen gewoon even snel zou rijden zou iedereen altijd overal sneller komen (geen files ed) en zou het een stuk veiliger zijn. Maar nee, meneer kapsones (en ik zie hier behoorlijk wat van die types) moet weer es iedereen inhalen en denkt dat ie alles kan. Totdat er in een keer iets gebeurd, waarmee hij weer anderen de dood mee in moet slepen.
Op donderdag 19 juni 2003 23:15 schreef Huilie het volgende:[..]
Is inderdaad heel erg. Maar spui je frustraties ff op een andere manier, wil je?
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:15 schreef Huilie het volgende:[..]
Is inderdaad heel erg. Maar spui je frustraties ff op een andere manier, wil je?
en nee ik hoop nooit een vriend/dierbare te verliezen op zo'n nare manier!
quote:Oe ja, hun bloed kan ik inderdaad wel drinken..
Op donderdag 19 juni 2003 23:17 schreef Jalu het volgende:[..]
* Jalu rijdt trouwens niet in een "k* sportwagen" maar in een brave gezinsauto die op een Nederlandse snelweg bij 170 km/h niet opeens levensgevaarlijk is als hij dat in Duitsland van de wetgever best mag rijden. Mensen zoals jij, die, als ze iemand met 150 aan zien komen er gauw voorschieten met 120 omdat "die klootzak toch niet harder mag" die maken het verkeer op de Nederlandse autosnelweg gevaarlijk...
[Dit bericht is gewijzigd door Anthraxx op 19-06-2003 23:41]
quote:Als je nog wat lagere scheldwoorden gebruikt weet je de ander vast te overtuigen van je gelijk.
Op donderdag 19 juni 2003 23:14 schreef Par4n0id het volgende:
Moet jij maar es meemaken als een heel goede vriend in een autoongeluk doodgaat, dan doe jij wel huilie huilie zeker, kansloze mongool.
quote:Jongen ik rijd nog niet eens auto, en dat zou ik zoiezo niet doen. Maar als jij met 200 gaat racen op de snelweg en iemand rijdt toevallig op de linkerbaan met 130/140 dan heb je ook zo een flinke kettingbotsing.
* Jalu rijdt trouwens niet in een "k* sportwagen" maar in een brave gezinsauto die op een Nederlandse snelweg bij 170 km/h niet opeens levensgevaarlijk is als hij dat in Duitsland van de wetgever best mag rijden. Mensen zoals jij, die, als ze iemand met 150 aan zien komen er gauw voorschieten met 120 omdat "die klootzak toch niet harder mag" die maken het verkeer op de Nederlandse autosnelweg gevaarlijk...
[Dit bericht is gewijzigd door Anthraxx op 19-06-2003 23:41]
quote:Dat zeg je nu. Ik rij ook nog niet auto/motor maar ben niet zo hypocriet om nu al te zeggen dat ik nooit te hard ga rijden.
Op donderdag 19 juni 2003 23:21 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Jongen ik rijd nog niet eens auto, en dat zou ik zoiezo niet doen. Maar als jij met 200 gaat racen op de snelweg en iemand rijdt toevallig op de linkerbaan met 130/140 dan heb je ook zo een flinke kettingbotsing.
quote:Knap dat je in een paar regels tekst kunt zien of iemand kapsones heeft. In dit topic heeft er nog maar 1 iemand kapsones, en dat ben jij. Het spijt me dat je een vriend verloren hebt door een auto-ongeluk, maar dat is niet de schuld van niemand in dit topic.
Op donderdag 19 juni 2003 23:20 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Nee dat komt door asociale rijders zoals jullie, en niets anders. Als iedereen gewoon even snel zou rijden zou iedereen altijd overal sneller komen (geen files ed) en zou het een stuk veiliger zijn. Maar nee, meneer kapsones (en ik zie hier behoorlijk wat van die types) moet weer es iedereen inhalen en denkt dat ie alles kan. Totdat er in een keer iets gebeurd, waarmee hij weer anderen de dood mee in moet slepen.
quote:Zegt iemand die NET 16 is geworden. Kom maar terug als je ECHT aan het verkeer deelneemt i.p.v. alle mensen in sportieve auto's over 1 kam te scheren.
Op donderdag 19 juni 2003 23:20 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Nee dat komt door asociale rijders zoals jullie, en niets anders. Als iedereen gewoon even snel zou rijden zou iedereen altijd overal sneller komen (geen files ed) en zou het een stuk veiliger zijn. Maar nee, meneer kapsones (en ik zie hier behoorlijk wat van die types) moet weer es iedereen inhalen en denkt dat ie alles kan. Totdat er in een keer iets gebeurd, waarmee hij weer anderen de dood mee in moet slepen.
quote:Ik bedoelde daarmee dat ik niet met 120 voor een auto die 200 rijdt zou springen (vooral uit zelfbelang hoor)
Dat zeg je nu. Ik rij ook nog niet auto/motor maar ben niet zo hypocriet om nu al te zeggen dat ik nooit te hard ga rijden.
quote:Ah dat verklaart een boel
Op donderdag 19 juni 2003 23:21 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Jongen ik rijd nog niet eens auto, en dat zou ik zoiezo niet doen.
quote:Zeg je dat ook tegen die KLPD-ers die elk jaar vele auto's in de prak rijden omdat zij dat wel (denken te) kunnen? Trouwens, ook op de autosnelweg hoor je te spiegelen, en komt er een snellere verkeersdeelnemer aan, dan ga je aan de kant, ook al vind jij dat hij/zij veel te snel rijdt. Zo is de wet.
Maar als jij met 200 gaat racen op de snelweg en iemand rijdt toevallig op de linkerbaan met 130/140 dan heb je ook zo een flinke kettingbotsing.
quote:Ik zit ook vaak in de auto en denk je dat ik blind ben ofzo. Ik zie die gasten toch voorbijflitsen. En dat iemand die ik ken aan zoiets is overleden heeft er WEL mee te maken. Er gaan super veel mensen dood in het verkeer en een belangrijke oorzaak daarvan zijn de hardrijders. En ik irriteer me dood aan mensen die denken dat het toch niks uitmaakt, want er gaat toch nooit iets fout.
Zegt iemand die NET 16 is geworden. Kom maar terug als je ECHT aan het verkeer deelneemt i.p.v. alle mensen in sportieve auto's over 1 kam te scheren. Sukkel
quote:Totdat eens een keer in een z-4 mag rijden.
Op donderdag 19 juni 2003 23:26 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Ik bedoelde daarmee dat ik niet met 120 voor een auto die 200 rijdt zou springen (vooral uit zelfbelang hoor)
Dat ik zelf te hard ga rijden denk ik wel, maar niet 200, dat is gewoon te lomp.
[Dit bericht is gewijzigd door Marruk op 19-06-2003 23:33]
quote:Oh, ben jij er zo-eentje.. Die zelf wel mag wat anderen te verwijten valt... Nogmaals, het grootste deel van de verkeersdoden in Nederland valt NIET door snelheidsovertredingen maar door totaal andere oorzaken. Als je de propagandistisch gepresenteerde cijfers van het CBS en 3VO goed bekijkt, dan zul je dat beamen.
Op donderdag 19 juni 2003 23:24 schreef Par4n0id het volgende:
Ik gebruikte in het begin tegen de TS geen grof taalgebruik, dit deed ik tegen diegene die zo nonchalant deed over iets waarmee de meeste niet natuurlijke doden vallen in nederland. Je rijd 80 kilometer harder dan de rest van al de andere weggebruikers en denk je dan serieus dat je nog snel kan remmen als iemand toevallig naar links gaat. Door die *** mensen die denken dat ze alles kunnen en mogen word het verkeer zo gevaarlijk.Ik bedoelde daarmee dat ik niet met 120 voor een auto die 200 rijdt zou springen (vooral uit zelfbelang hoor) Dat ik zelf te hard ga rijden denk ik wel, maar niet 200, dat is gewoon te lomp.
Als je nog een keer in je binnenspiegel kijkt kan je schatten hoe snel de andere auto gaat.
Je hebt dan twee keuzes, je wacht ff of je geeft gas en gaat weer snel naar rechts.
Het is niet zo ingewikkeld om auto te rijden.
Ik rij overigens alleen te hard op de snelweg. In de bebouwde kom is het onverantwoord om hard te rijden.
Kleine kinderen op de motorkap zie ik niet zitten.
quote:Oh, dan is het goed natuurlijk.
Op donderdag 19 juni 2003 23:24 schreef Par4n0id het volgende:
Ik gebruikte in het begin tegen de TS geen grof taalgebruik, dit deed ik tegen diegene die zo nonchalant deed over iets waarmee de meeste niet natuurlijke doden vallen in nederland.
quote:Ik kan, met 4 x schijven onder de auto, binnen 2 seconden 80 km/h van mijn snelheid afhalen, inderdaad. De truuk is alleen dat je zorgt dat dat niet nodig is. Anticiperen heet dat. Leer je nog wel als je rijles gaat nemen.
Je rijd 80 kilometer harder dan de rest van al de andere weggebruikers en denk je dan serieus dat je nog snel kan remmen als iemand toevallig naar links gaat.
Verder is deze discussie natuurlijk te dom voor woorden, en off-topic. Klote voor de TS, dat gaat een flinke boete worden. Maar dat is het risico als je te laag vliegt.
quote:Zo draai je de schuld om, de schuld is niet dat degene die zich wel aan de wet houden voor de te hard rijdenden rijden. Maar de schuld ligt gewoon bij diegene die harder dan de toegestane snelheid rijden. Iedereen irriteert zich rot aan de rot jeugd die alle regels overtreed, terwijl ze zelf te hard rijden en zichzelf van geen kwaad bewust zijn. De te hard rijdenden moeten gewoon langzamer rijden, daar ligt de schuld, wet is wet. Je hebt je er maar aan te houden.
Zeg je dat ook tegen die KLPD-ers die elk jaar vele auto's in de prak rijden omdat zij dat wel (denken te) kunnen? Trouwens, ook op de autosnelweg hoor je te spiegelen, en komt er een snellere verkeersdeelnemer aan, dan ga je aan de kant, ook al vind jij dat hij/zij veel te snel rijdt. Zo is de wet.
Het zal maar die onopvallende politieauto die op weg is naar dat auto-ongeluk waar je het eerder over had.
quote:Check je feiten.
Op donderdag 19 juni 2003 23:31 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Ik zit ook vaak in de auto en denk je dat ik blind ben ofzo. Ik zie die gasten toch voorbijflitsen. En dat iemand die ik ken aan zoiets is overleden heeft er WEL mee te maken. Er gaan super veel mensen dood in het verkeer en een belangrijke oorzaak daarvan zijn de hardrijders.
quote:Asociaal rijden is iets heel anders dan snel rijden. Wie is er in bovenstaand voorbeeld asocialer; diegene die 150 km/h rijdt of diegene die met 120 km/h gauw zijn auto ervoor gooit omdat hij voor eigen rechter wil spelen
En ik irriteer me dood aan mensen die denken dat het toch niks uitmaakt, want er gaat toch nooit iets fout.Onder die asociale rijders neem ik ook die business typetjes die 200 in hun mercedes rijden, en echt niet alleen die sport wagens.
quote:Nee, inderdaad, misschien moeten we sportwagens dan maar verbieden. Moeten we ook gelijk de winkels verbieden om nog een schaar te verkopen, daar kun je ook iemand mee doden.
Er zullen vast wel wat sport wagens zijn die normaal rijden. Maar waarom zou je een sport wagen kopen om zo zacht te rijden.
quote:Waarom dan? Diegene die niet goed in zijn spiegels kijkt ziet vroeg of laat ook jou over het hoofd terwijl je braaf 119 km/h sukkelt.
Op donderdag 19 juni 2003 23:34 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Zo draai je de schuld om, de schuld is niet dat degene die zich wel aan de wet houden voor de te hard rijdenden rijden. Maar de schuld ligt gewoon bij diegene die harder dan de toegestane snelheid rijden.
quote:en eigenlijk zou hij ook nooit meer in de buurt van een auto mogen komen
Op donderdag 19 juni 2003 22:58 schreef oxi het volgende:
eikelik hoop dat ze je rijbewijs nooit meer teruggeven.
Maargoed ik rij zelf ook vaak te hard, meestal rond de 160/200 maar alleen als het vrij rustig is en als de midden baan vrij is.
En de verleiding is groot als je een auto met flink veel vermogen hebt.
Balen voor je man je had wel wat beter kunnen uitkijken voor patrouille auto`s.
[Dit bericht is gewijzigd door Chocopuff op 20-06-2003 01:16]
quote:optie 2
Op vrijdag 20 juni 2003 00:18 schreef TallMan het volgende:
TS.
Je reed met je stomme kop door, maar, was dat stom omdat:het je veel geld kost ? het gevaarlijk (voor jezelf en anderen) is ?
Zo idioot hard rijden is op zich niet erg. Zolang er geen konijntje oversteekt (pas ook nog een auto gezien die een hertje was tegengekomen op de snelweg.... ook geen fijn zicht), erg geen spijkers op de weg liggen, er niet iemand invoegt (sorry, maar met auto's die zo veel te hard rijden hou ik ook niet elk moment rekening). Anticipatie? Mu zolen! Anticiperen zou in deze zijn: een snelheid aannemen die je in staat stelt te reageren op onverwachte situaties. 's Nachts harder rijden? Op een lege weg harder rijden? Logisch... de kans op onverwachte situaties is dan best iets kleiner. Maar je hebt harder en je hebt HARDER...
Ontopic: geen idee hoe lang het duurt. Weet wel dat het bij een tweede keer een stuk langer duurt! Boete zal niet mild zijn, maar die hoef je niet gelijk te betalen.
quote:en dan rijd je dus nog steed 120
Op donderdag 19 juni 2003 23:33 schreef TimberWolf het volgende:[..]
Ik kan, met 4 x schijven onder de auto, binnen 2 seconden 80 km/h van mijn snelheid afhalen, inderdaad.
quote:Jij bent de topicstarter niet
Op vrijdag 20 juni 2003 01:14 schreef Tichelaar het volgende:[..]
optie 2
quote:Als je toch al te hard rijdt, zou het misschien helemaal geen kwaad kunnen op het overige verkeer te letten in plaats van op de berm, tankstations, viaducten en wat dies meer zij.
Op donderdag 19 juni 2003 23:12 schreef Emilio1245 het volgende:
Kut voor je, je had beter moeten uitkijken. Ik rij ook altijd te hard. Ik let dan meer op verdachte auto's en wat er gebeurd bij viaducten, benzine stations en andere auto's die langs de kant staan. Allemaal potentiele landverraders.
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 08:15 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Als je toch al te hard rijdt, zou het misschien helemaal geen kwaad kunnen op het overige verkeer te letten in plaats van op de berm, tankstations, viaducten en wat dies meer zij.
Ik rij ook vaak te hard, maar heb nog nooit een gevaarlijke situatie meegemaakt. Pas 1 bekeuring snelheidsovertreding (114 op de snelweg, op een klein stukje waar 100 was toegestaan).
Die acceptgiro's kun je niet altijd voorkomen, maar als je met 200+ voorbij een groep 120 rijdende auto's rijdt, weet je dat je in gevaarlijke situaties kunt komen.
Hard rijden ok (ik rij ook graag tegen de 200), maar wel alleen als het ook echt kan.
Ik hoop dat je snel je rijbewijs terug hebt. Nu let je idd wel wat beter op "volgende auo's" zegmaar..
quote:Duitsland kent zowel absoluut als relatief gezien toch meer snelwegongelukken dan nederland?
Op donderdag 19 juni 2003 23:05 schreef Jalu het volgende:[..]
Correctie: ze zijn er WEL alleen voor het geld. Alhoewel 227 km/h wel ERG hard is op een nederlandse autosnelweg vol moraalridders die braaf 119 km/h rijden. Daarom zijn de duitse autosnelwegen ook zo veel veiliger dan de Nederlandse, is er daar een snelheidslimiet dan houdt men er zich over het algemeen wel aan omdat er wel een goede reden voor zal zijn. In Nederland wil de overheid graag voor ons nadenken...
je uit de auto halen, je motorkap openzetten, je een dikke klauwhamer gegeven, met de opmerking: "Begin maar te meppen"
Daarna mag je een sleepbedrijf bellen en op eigen kosten je schroot laten verwijderen. Je krijgt geen bon, tenzij de rommel er nog staat na een half uur; dan krijg je: diverse bonnen:
rommel in berm, lopen op de snelweg, op de snelweg met een niet geschikt voertuig, minachting voor de wet.
Te hard rijden bonnen doen we niet meer aan
quote:Jawohl, mein Fuhrer
Op donderdag 19 juni 2003 23:34 schreef Par4n0id het volgende:[..]
. De te hard rijdenden moeten gewoon langzamer rijden, daar ligt de schuld, wet is wet. Je hebt je er maar aan te houden.
Te hard rijden is bij de wet verboden en kan tot gevaarlijk situaties leiden. Sommigen van jullie beweren dat als men hard rijdt, men dat verantwoordelijk doet. Volgens hun wordt het echt gevaarlijk als iemand er met een lagere snelheid (ook al is dat de maximumsnelheid van 120 km/h) ervoor kruipt.
Maar als nou die hardrijder gewoon 120 zou rijden, dan zou de situatie toch veel minder gevaarlijk zijn wanneer er iemand voor hem op de baan invoegt....?
Leg mij eens uit, waarom dit niet kan kloppen?
ikke ikke ikke...
quote:Wat een onzin
Op vrijdag 20 juni 2003 12:35 schreef Masta-t het volgende:
hardrijders zijn net rokers... ze KUNNEN niet kijken door andermans ogenikke ikke ikke...
En daarnaast zijn de meest felle anti-rokers ook behoorlijk bekrompen en "ikke ikke ikke" in hun point of views, maar dat is een andere discussie.
En inderdaad, NOOIT meer rijbewijs teruggeven, want het feit alleen al dat je hier als een kleuter gaat zitten jammeren, bewijst dat je niet eens INZIET dat je fout bent geweest. Jij bent een gevaar voor iedereen op de weg. Waar haal je het gore lef vandaan om te gaan zitten klagen. Wees blij dat het een boete is en dat je niet iemand (en jezelf) z'n kistje in gejaagd hebt.
In de wereld der geschiften stoppen ze de normalen in gestichten. Dat is jou wereld, niet de wereld zoals we die al eeuwen kennen.
Wat ben ik blij dat er wetten zijn om mij te beschermen tegen dwazen zoals jij.
Grow up.
quote:De mensen die het hardst in de berm etc. kijken zijn vaak diegenen die braaf 120 rijden en bij een controle die ze spotten toch nog flink in de ankers gaan. En ze hebben nog gelijk ook, aangezien de apparatuur heel wat minder betrouwbaar is dan men ons wil doen geloven en zomaar 125 kan aanwijzen als je netjes 119 rijdt...
Op vrijdag 20 juni 2003 08:15 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Als je toch al te hard rijdt, zou het misschien helemaal geen kwaad kunnen op het overige verkeer te letten in plaats van op de berm, tankstations, viaducten en wat dies meer zij.
quote:Ik ken de preciese cijfers niet, dus ik kan het niet beantwoorden, maar:
Op vrijdag 20 juni 2003 11:35 schreef Dromer het volgende:[..]
Duitsland kent zowel absoluut als relatief gezien toch meer snelwegongelukken dan nederland?
En natuurlijk weer al de opmerkingen hoe goed de rijstijl is, dat men geconcentreerder rijdt bij 220, dat mensen die 120 rijden op de linkerstrook een gevaar op de weg zijn, en dat mensen die bellen in de auto een veel groter gevaar zijn.
Maar goed, ik ben o.a op GOT al 10.000 keer deze discussie aangegaan, en men mag me een moraal ridder vinden, maar ik ben liever een moraal ridder als een potentieele moordenaar.
Om dit af te sluiten zal ik je 1 vraag geven: Wat is de remweg bij 227 KM per uur, als je het antwoord hebt gegeven mag je nog een keer beweren dat je de situatie in de hand hebt bij die snelheid.
quote:En wat wil je daar mee zeggen dan? Het feit dat mensen die zich aan de regels houden wel es fouten maken? Ja, dat is zo, mensen zijn mensen, en mensen maken nou eenmaal fouten. Daar zijn juist die regels voor verzonnen, om fouten te kunnen afvangen.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:52 schreef Jalu het volgende:[..]
De mensen die het hardst in de berm etc. kijken zijn vaak diegenen die braaf 120 rijden en bij een controle die ze spotten toch nog flink in de ankers gaan. En ze hebben nog gelijk ook, aangezien de apparatuur heel wat minder betrouwbaar is dan men ons wil doen geloven en zomaar 125 kan aanwijzen als je netjes 119 rijdt...
Zoekplaatje - zoek de kromme redenering:
'Ja, ik mag te hard rijden, want mensen die niet te hard rijden maken ook fouten'
quote:Stug 100 km/h rijden op een autosnelweg is legaal en toch leidt het langzaam rijden op een autosnelweg minstens zo vaak tot gevaarlijke situaties als het boven de wettelijke maximum snelheid rijden.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:03 schreef Rooligan het volgende:
Even voor mijn eigen resumeren:Te hard rijden is bij de wet verboden en kan tot gevaarlijk situaties leiden.
quote:Als iemand niet in zijn spiegels kijkt en gewoon het stuur naar links gooit, kan zelfs iemand die met 100 km/h er aankomt en sneller rijdt dan de onoplettende, nog flink in de problemen raken.
Sommigen van jullie beweren dat als men hard rijdt, men dat verantwoordelijk doet. Volgens hun wordt het echt gevaarlijk als iemand er met een lagere snelheid (ook al is dat de maximumsnelheid van 120 km/h) ervoor kruipt.
Maar als nou die hardrijder gewoon 120 zou rijden, dan zou de situatie toch veel minder gevaarlijk zijn wanneer er iemand voor hem op de baan invoegt....?Leg mij eens uit, waarom dit niet kan kloppen?
![]()
quote:Die (snelheids)regels zijn verzonnen om de staat in de gelegenheid te stellen extra inkomsten te genereren, door ze zo op te stellen dat ze eigenlijk onrealistisch zijn. Elke andere waarde die je aan de (snelheids)regels hebt getuigt van een naief geloof in propaganda.
Op vrijdag 20 juni 2003 13:00 schreef FragmasterFreddy het volgende:[..]
En wat wil je daar mee zeggen dan? Het feit dat mensen die zich aan de regels houden wel es fouten maken? Ja, dat is zo, mensen zijn mensen, en mensen maken nou eenmaal fouten. Daar zijn juist die regels voor verzonnen, om fouten te kunnen afvangen.
quote:Zoekplaatje - zoek de kromme redenering:
Zoekplaatje - zoek de kromme redenering:
'Ja, ik mag te hard rijden, want mensen die niet te hard rijden maken ook fouten'
quote:BRON? Verjaarspartijtje van je neefje?
Op vrijdag 20 juni 2003 13:03 schreef Jalu het volgende:[..]
Stug 100 km/h rijden op een autosnelweg is legaal en toch leidt het langzaam rijden op een autosnelweg minstens zo vaak tot gevaarlijke situaties als het boven de wettelijke maximum snelheid rijden.
[..]
quote:
Als iemand niet in zijn spiegels kijkt en gewoon het stuur naar links gooit, kan zelfs iemand die met 100 km/h er aankomt en sneller rijdt dan de onoplettende, nog flink in de problemen raken.
quote:Waarom toch altijd dat 'ja maar zij doen het ook'. Kijk nou es naar jezelf. Het feit dat andere mensen wel es dingen doen die niet veilig zijn, geeft jou geen reden om dat ook maar te doen, maar dan in het andere extreme.
Op vrijdag 20 juni 2003 13:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Stug 100 km/h rijden op een autosnelweg is legaal en toch leidt het langzaam rijden op een autosnelweg minstens zo vaak tot gevaarlijke situaties als het boven de wettelijke maximum snelheid rijden.
[..]
quote:Bron: eigen ervaring, helaas
Op vrijdag 20 juni 2003 13:09 schreef raptorix het volgende:[..]
BRON? Verjaarspartijtje van je neefje?
[..]
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:13 schreef Jalu het volgende:[..]
Bron: eigen ervaring, helaas
Ontken het maar, dan weet ik direct met wat voor iemand ik hier discussieer.
Zeg maar dat iemand die 100 km/h rijdt altijd per definitie beter rijdt dan iemand die 140 km/h rijdt.
Mijn ervaring is dat mensen die extreem hard rijden vooral egoisten zijn die denken dat ze alleen op de weg zitten, en juist dit gedrag lijdt tot gevaarlijke situaties. Maar goed, als jij wetenschappelijk kan onderbouwen dat hard rijden minder risicos met zich mee brengt, zie ik dat graag tegenmoet.
[Dit bericht is gewijzigd door raptorix op 20-06-2003 13:17]
quote:ga eens terug naar je afdeling op de inrichting, vreemde vogel of stap op je fiets en fiets weg....
Op vrijdag 20 juni 2003 12:43 schreef FragmasterFreddy het volgende:
Gloeiende gloeiende godver, daar heb je er weer zo een.
Wat ze met jou moeten doen is je auto en rijbewijs innemen en nooit never nooit weer terug geven. 227, je bent niet goed bij je hoofd man!Heb je dan totaal niet in de gaten hoe gevaarlijk dat is. Dat is het zelfde als met 127 langs een stilstaande rij auto's rijden, en dan nog beweren dat dat niet gevaarlijk is?En inderdaad, NOOIT meer rijbewijs teruggeven, want het feit alleen al dat je hier als een kleuter gaat zitten jammeren, bewijst dat je niet eens INZIET dat je fout bent geweest. Jij bent een gevaar voor iedereen op de weg. Waar haal je het gore lef vandaan om te gaan zitten klagen. Wees blij dat het een boete is en dat je niet iemand (en jezelf) z'n kistje in gejaagd hebt.
In de wereld der geschiften stoppen ze de normalen in gestichten. Dat is jou wereld, niet de wereld zoals we die al eeuwen kennen.
Wat ben ik blij dat er wetten zijn om mij te beschermen tegen dwazen zoals jij.
Grow up.
[Dit bericht is gewijzigd door kariem112 op 20-06-2003 13:18]
quote:Dat zeg ik ook helemaal niet. Wat ik probeer te zeggen is dat ik de limiet op de autosnelweg in Nederland van 120 km/h veel te laag vindt, en helemaal het spijkers op laag water zoeken van onze wetshandhavers die al bij 124 km/h gaan bekeuren en diegene die 100 km/h wenst te rijden lekker zijn gang laat gaan omdat daar geen geld aan te verdienen is.
Op vrijdag 20 juni 2003 13:11 schreef FragmasterFreddy het volgende:[..]
Waarom toch altijd dat 'ja maar zij doen het ook'. Kijk nou es naar jezelf. Het feit dat andere mensen wel es dingen doen die niet veilig zijn, geeft jou geen reden om dat ook maar te doen, maar dan in het andere extreme.
Word nou es volwassen en accepteer dat jouw medeweggebruiker niet perfect is en als hij met 100 naar links gaat zit hij fout ja, maar dat geeft jou geen reden om met dik 200 er langs te razen. We zitten met z'n allen op die weg, en de regels zijn ervoor om er voor te zorgen dat alles zo veilig mogelijk verloopt.
Nogmaals, te langzaam rijden is onveilig op de snelweg, maar is geen excuus voor andere overtredingen.
Het Duitse verkeersbeeld is zoveel rustiger en toegeeflijker dan het Nederlandse. Dat zegt m.i. meer dan genoeg over het "succes" van het Nederlandse verkeersbeleid.
quote:Prima, discussie afgesloten. Iemand die op de man gaat spelen is geen serieuze discussie waard
Op vrijdag 20 juni 2003 13:14 schreef raptorix het volgende:[..]
de club van domme mensen is weer op alle fronten actief zie ik.
quote:Maar goed dat figuren als jou verder mogen discussieren met de KLPD
Op vrijdag 20 juni 2003 13:17 schreef Jalu het volgende:[..]
Prima, discussie afgesloten. Iemand die op de man gaat spelen is geen serieuze discussie waard
quote:Dat probeer ik al deze lui duidelijk te maken die roepen dat als je geconcentreerd rijdt je geen gevaar bent.
Op vrijdag 20 juni 2003 13:19 schreef FragmasterFreddy het volgende:
ff uitgerekend.
De remweg bij die snelheid is 338 meter, uitgaande van 1 seconde om je voet op de rempedaal te krijgen en goeie remmen. Zit je een seconde te treuzelen, of heb je iets minder goeie remmen, komt daar zo 100 bij. Met andere woorden mensen: wij moeten voortaan een halve kilometer voor en achter ons kijken, want er zou wel eens zo'n halve gare op je af kunnen stormen.
Misschien moet TS eens aankloppen bij die kleuters van de tuf-tuf klup.
quote:Ohw, dus jij staat altijd stil op de snelweg, terwijl je gaat inhalen?
Op vrijdag 20 juni 2003 13:19 schreef FragmasterFreddy het volgende:
ff uitgerekend.
De remweg bij die snelheid is 338 meter, uitgaande van 1 seconde om je voet op de rempedaal te krijgen en goeie remmen. Zit je een seconde te treuzelen, of heb je iets minder goeie remmen, komt daar zo 100 bij. Met andere woorden mensen: wij moeten voortaan een halve kilometer voor en achter ons kijken, want er zou wel eens zo'n halve gare op je af kunnen stormen.
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:21 schreef raptorix het volgende:
Man, I love Darwin.
quote:Kan je misschien tot je punt komen? Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Op vrijdag 20 juni 2003 13:22 schreef Jalu het volgende:[..]
Ohw, dus jij staat altijd stil op de snelweg, terwijl je gaat inhalen?
quote:Nee, deze berekening geldt voor 227 tot 0. Dat heb je in noodsituaties of als je op een file afrijdt. Maar die komen nooit voor toch?
Op vrijdag 20 juni 2003 13:22 schreef Jalu het volgende:[..]
Ohw, dus jij staat altijd stil op de snelweg, terwijl je gaat inhalen?
quote:Zal het antwoord alvast geven waar hij mee gaat komen:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:27 schreef FragmasterFreddy het volgende:[..]
Nee, deze berekening geldt voor 227 tot 0. Dat heb je in noodsituaties of als je op een file afrijdt. Maar die komen nooit voor toch?
jamaar, jamaar, ik rij alleen zo hard op een buitenweg waar je 1500 meter zicht hebt, waar geen andere autos rijden, en dat het 2 uur s'nachts is
quote:Wow, bedankt voor deze waardevolle bijdrage. Respect voor hoe jij op revolutionaire wijze een hypothese stelt, en die aan de hand van een duidelijke analyse van het probleemdomein, en het uitwerken van een casus, gestaafd aan de realiteit, tot een conclusie komt die op perfecte waterdichte wijze voornoemde hypothese bewijst.
Op vrijdag 20 juni 2003 13:15 schreef kariem112 het volgende:[..]
ga eens terug naar je afdeling op de inrichting, vreemde vogel of stap op je fiets en fiets weg....
Verder wil ik je complimenteren met je goed gekozen woordgebruik, en de stelligheid van je beweringen. Je weet op fabuleuze wijze de pijnpunten in de discussie te lokaliseren om vervolgens op gewiekste wijze deze aan de kaak te stellen. Echt, dit is groundbreaking stuff, jij moet de politiek in.
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:32 schreef FragmasterFreddy het volgende:[..]
Wow, bedankt voor deze waardevolle bijdrage. Respect voor hoe jij op revolutionaire wijze een hypothese stelt, en die aan de hand van een duidelijke analyse van het probleemdomein, en het uitwerken van een casus, gestaafd aan de realiteit, tot een conclusie komt die op perfecte waterdichte wijze voornoemde hypothese bewijst.
Verder wil ik je complimenteren met je goed gekozen woordgebruik, en de stelligheid van je beweringen. Je weet op fabuleuze wijze de pijnpunten in de discussie te lokaliseren om vervolgens op gewiekste wijze deze aan de kaak te stellen. Echt, dit is groundbreaking stuff, jij moet de politiek in.
quote:ja, lijkt me logisch he anders waren er geen maximum snelheden ingevoerd.
een ding is echter zeker te hard rijden verhoogd de kans op ongelukken aanzienlijk
Maar ze moeten maar eens in gaan voeren dat er om de 5 a 10 jaar een verplichte rijvaardigheids test komt. Als ik nu kijk naar sommige mensen om mij heen die al b.v. 30 tot 40 jaar hun rijbewijs hebben en hoe erbarmelijk slecht die rijden... Dat zou een goede oplossing zijn om de wegen stukken veiliger te maken.
Of nog beter heel het begrip mens uit de auto halen (als chauffeur dan) en gewoon alles computergestuurd, hebben we ook geen last van files meer.
Simpelweg wij mensen zijn niet gebouwd om ons sneller dan 20 a 30 Km\h te verplaatsten dus alles boven die snelheid is gevaarlijk.
Maar Op het moment dat hij op de linkerbaan voorbei komt dien jij je auto op de rechterbaan te houden (als je al op de rechter rijstrook rijdt). Ook al rijdt degene op de linker baan te hard je mag hem er niet voor gooien tenzij er ruimte genoeg is zodat hij normaal kan afremmen. De linker baan heeft voorang op de rechterbaan. (zoek het maar op in de wegenverkeerswet)
Rijd je op de linker rij strook met een gang van 120 dan moet hij gewoon tijdig afremmen en jouwn snelheid rijden op een normale afstand (meer dan 2 seconden).
Nu zit hij als hij te hard rijd gewoon fout punt uit, ik hoop voor hem dat hij van deze keer heeft geleerd.
Maar als je op de rechterbaanrijdt en denkt van ik gooi hem er voor want als hij achterop knalt is het toch zijn schuld. Of je doet het zonder te kijken zoals vele automobilisten doen (vooral zondagsrijder :S) Dan vind ik dat je net zo fout zit als degene die te hard rijd.
quote:Dat idee is al vaker geoppert, vervelende is dat de rijvaardigheids boeren er wel weer een hoop cash uit willen slaan.
Op vrijdag 20 juni 2003 13:45 schreef unreality het volgende:
Als ik nu kijk naar sommige mensen om mij heen die al b.v. 30 tot 40 jaar hun rijbewijs hebben en hoe erbarmelijk slecht die rijden... Dat zou een goede oplossing zijn om de wegen stukken veiliger te maken.
Lijkt me beter als men gewoon een snelheidsbegrenser op de auto plaatst die regelt dat je auto niet harder kan als toegestaan op die lokatie, op die manier kan je ook makkelijk variabele snelheden invoeren, bijvoorbeeld als het rustig is op de snelweg dat men bijvoorbeeld 140 mag.
quote:Je vergeet het woord gewoon.... "gewoon het stuur naar links gooien"... Uitkijken hoeft niet meer, degene die achterop komt reed toch te hard en is toch schuldig
Op vrijdag 20 juni 2003 13:09 schreef raptorix het volgende:[..]
BRON? Verjaarspartijtje van je neefje?
---------------------------Als iemand niet in zijn spiegels kijkt en gewoon het stuur naar links gooit, kan zelfs iemand die met 100 km/h er aankomt en sneller rijdt dan de onoplettende, nog flink in de problemen raken.
---------------------------
(in other words: ik ben het eens met degene die je quote)
quote:Dat wel, maar je bent niet schuldig aan het ongeluk.
Op vrijdag 20 juni 2003 13:50 schreef Terminator het volgende:
Dan vind ik dat je net zo fout zit als degene die te hard rijd.
quote:Jalu, je lult echt complete kromme onzin. Het is geen discusseren met jou.
Op vrijdag 20 juni 2003 13:13 schreef Jalu het volgende:
Bron: eigen ervaring, helaas
Ontken het maar, dan weet ik direct met wat voor iemand ik hier discussieer.
Zeg maar dat iemand die 100 km/h rijdt altijd per definitie beter rijdt dan iemand die 140 km/h rijdt.
quote:Lees terug, jij begon (waar bemoei ik me mee...)
Prima, discussie afgesloten. Iemand die op de man gaat spelen is geen serieuze discussie waard
quote:Heb jij ENIG idee hoeveel ongelukken er op een snelweg gebeuren en hoeveel ongelukken daarvan met te hard rijden te maken hebben? NOU?? Volgens mij niet hè...
Op donderdag 19 juni 2003 23:20 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Nee dat komt door asociale rijders zoals jullie, en niets anders. Als iedereen gewoon even snel zou rijden zou iedereen altijd overal sneller komen (geen files ed) en zou het een stuk veiliger zijn. Maar nee, meneer kapsones (en ik zie hier behoorlijk wat van die types) moet weer es iedereen inhalen en denkt dat ie alles kan. Totdat er in een keer iets gebeurd, waarmee hij weer anderen de dood mee in moet slepen.
quote:Er staat mij iets bij dat die zijn ingevoerd ten tijde van de oliecrisis om zo het verbruik te verminderen omdat er weinig tot geen benzine was...
Op vrijdag 20 juni 2003 13:45 schreef unreality het volgende:[..]
ja, lijkt me logisch he anders waren er geen maximum snelheden ingevoerd.
quote:Dat weet ik wel, dat is inderdaad niet heel veel, uit me hoofd rond de 15 procent, maar het aantal ongevallen wat met hoge snelheid te maken heeft, heeft statistisch wel het hoogste aantal zware letsels dan wel dodelijke afloop
Op vrijdag 20 juni 2003 14:26 schreef _Kuch_ het volgende:[..]
Heb jij ENIG idee hoeveel ongelukken er op een snelweg gebeuren en hoeveel ongelukken daarvan met te hard rijden te maken hebben? NOU?? Volgens mij niet hè...
Ik rij zelf ook eigenlijk standaard wat te hard. meestal 140-160. Maar ik ben me bewust dat auto's plotseling naar links kunnen gaan. Ik passeer ook zelden auto's met die snelheid. Eigenlijk met maximaal 20 km/u verschil of zo.
Wat ik persoonlijk gevaarlijker vind is dat mensen met maar een paar km/u gaan inhalen. De kans is dan veel groter dat de bestuurder die je inhaalt in zijn spiegel kijkt en niets ziet omdat jij langere tijd in zijn dode hoek zit. D'r zijn zat mensen die puur op spiegels inhalen en geen schalkse blik over de linker schouder werpen voordat zij de pinker aan en naar links komen zetten.
De post was geplaatst om 22:31, hij zei dat hij net aangehouden was. Het was dus rond 22:00 dat het gebeurde. We hebben geen idee, waar het precies was (of ik moet er overheen gelezen zijn). In ieder geval een 4 baans weg (want er voegde iemand in) en hij mocht 120.
200 rijden is dan niet gevaarlijk!!! Een groep auto's inhalen is dan gevaarlijk, omdat er dan een kans is dat er iemand naar links gaat. Op een leeg stuk weg of met 1 auto op de rechter baan maakt dat niks uit. Die auto haalt het wel en blijft wel recht rijden.
Daarnaast zijn er allemaal moraalridders die zeggen wet = wet. De wet moet altijd nog bepaald worden door de meerderheid (=democratie). Ik denk dat de meerderheid van de NL'ers het onzin vinden dat je op sommige stukken in nederland maar 120 mag terwijl het ongehoord rustig is.
Ik ben daarom ook groot voorstander van het eerder al genoemde idee van variabele verkeerssnelheden. Die ambtenaar die het knopje om 7 uur omzet dat je nog maar 60 mag, kan ook om 9 uur die knop omzetten naar 150.
Een vergelijking met duitsers is hier al veel gemaakt, in duitsland rijdt bijna nooit iemand te hard. Dat komt omdat als er een snelheidsbeperking is, dan is dat met een reden. In nederland is een snelheidsbeperking 9 van de 10 keer niet redelijk. Op sommige plekken mag je 50 waar ik vindt dat je maximaal 30 mag (met scholen e.d.). En op veel plekken hier in N-Holland mag je 60 waar 100 redelijk is.
WAAROM ZOU HET IN HEMELSNAAM GEVAARLIJK ZIJN OM 220 TE RIJDEN ALS ER BIJNA NIEMAND OP DE WEG IS????
Wat een stelletje moraalridders hier..
Allemaal te blaten dat ie ze rijbewijs niet moet terug, bla bla. Jullie rijden natuurlijk nooit te hard. Het is helemaal van de situatie afhankelijk, 220 hoeft niet te hard te zijn, 120 kan te hard te zijn.
quote:en jij moet van je paard afgeholpen worden, moraalridder...
Op vrijdag 20 juni 2003 13:32 schreef FragmasterFreddy het volgende:[..]
Wow, bedankt voor deze waardevolle bijdrage. Respect voor hoe jij op revolutionaire wijze een hypothese stelt, en die aan de hand van een duidelijke analyse van het probleemdomein, en het uitwerken van een casus, gestaafd aan de realiteit, tot een conclusie komt die op perfecte waterdichte wijze voornoemde hypothese bewijst.
Verder wil ik je complimenteren met je goed gekozen woordgebruik, en de stelligheid van je beweringen. Je weet op fabuleuze wijze de pijnpunten in de discussie te lokaliseren om vervolgens op gewiekste wijze deze aan de kaak te stellen. Echt, dit is groundbreaking stuff, jij moet de politiek in.
quote:220 hoeft niet hard te zijn...misschien in Duitsland waar het is toegestaan onder de gegeven omstandigheden dat je bij een ongeluk zelf voor de schade opdraait als je harder dan 130 rijdt. De topicstarter geeft zelf aan dat hij fout zat en dat is in ieder geval al iets. Het valt niet goed te praten, maar reacties als '200 moet kunnen' en 'neem hem zijn rijbewijs af' zijn te resoluut. In feite zou de 'TS' een soort van proefperiode moeten krijgen. Als hij binnen het halfjaar weer een overtreding begaat z'n rijbewijs definitief inlever oid.
Op vrijdag 20 juni 2003 14:56 schreef Rietvaerder het volgende:Wat een stelletje moraalridders hier..
Allemaal te blaten dat ie ze rijbewijs niet moet terug, bla bla. Jullie rijden natuurlijk nooit te hard. Het is helemaal van de situatie afhankelijk, 220 hoeft niet te hard te zijn, 120 kan te hard te zijn.
quote:Dat getal van rond de 15%(volgens mij is het trouwens rond de 20%, maar goed) wat je noemt slaat op ALLE verkeersongevallen in Nederland waar bij snelheid één van de oorzaken, dus niet DE oorzaak is.
Op vrijdag 20 juni 2003 14:37 schreef raptorix het volgende:[..]
Dat weet ik wel, dat is inderdaad niet heel veel, uit me hoofd rond de 15 procent, maar het aantal ongevallen wat met hoge snelheid te maken heeft, heeft statistisch wel het hoogste aantal zware letsels dan wel dodelijke afloop
quote:Volgens de Nederlandse wetgeving wel; en laat het nu zo zijn dat iedereen zich hieraan moet houden (anders was het geen wetgeving).
Op vrijdag 20 juni 2003 14:56 schreef Rietvaerder het volgende:Wat een stelletje moraalridders hier..
Allemaal te blaten dat ie ze rijbewijs niet moet terug, bla bla. Jullie rijden natuurlijk nooit te hard. Het is helemaal van de situatie afhankelijk, 220 hoeft niet te hard te zijn, 120 kan te hard te zijn.
even mierenneuken
quote:Hoor ik daar iemand uit ze bek schijten?
Op vrijdag 20 juni 2003 15:00 schreef kariem112 het volgende:[..]
en jij moet van je paard afgeholpen worden, moraalridder...
quote:Precies, en al dat geblêr over onveiligheid komt voort uit een soort jaloezie; "Omdat ik me braaf aan de regeltjes houdt, kan ik dat een ander ook opdringen"... Analogie: "Omdat ik me altijd braaf aan de regeltjes houd en CD's in de winkel koop, heb ik het recht om een ander zijn MP3 collectie te vernietigen omdat hij zich niet aan de regeltjes houdt"
Op vrijdag 20 juni 2003 15:02 schreef Rooligan het volgende:[..]
Volgens de Nederlandse wetgeving wel; en laat het nu zo zijn dat iedereen zich hieraan moet houden .
quote:mijn god, hoe oud ben je? Ga eens naar je papa en geef hem eens een schop onder zijn kont... als straf voor het feit dat ie jou op de wereld heeft gezet.
Op vrijdag 20 juni 2003 15:06 schreef raptorix het volgende:[..]
Hoor ik daar iemand uit ze bek schijten?
quote:Volgens zijn profiel 30 jaar.
Op vrijdag 20 juni 2003 15:11 schreef kariem112 het volgende:[..]
mijn god, hoe oud ben je? Ga eens naar je papa en geef hem eens een schop onder zijn kont... als straf voor het feit dat ie jou op de wereld heeft gezet.
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 14:42 schreef sop het volgende:(... knip blabla ...)
Vooral dat stukje met dat traag inhalen en die blinde hoek. Al zo vaak meegemaakt
quote:Ik heb er een
Op vrijdag 20 juni 2003 13:29 schreef raptorix het volgende:[..]
Zal het antwoord alvast geven waar hij mee gaat komen:
jamaar, jamaar, ik rij alleen zo hard op een buitenweg waar je 1500 meter zicht hebt, waar geen andere autos rijden, en dat het 2 uur s'nachts is
quote:Ik begrijp echt niet hoe je dat uit een post van mij haalt.... Ik ga mijn eigen leven toch niet op het spel zetten om iemand die 200 rijd even eraan te herinneren dat hij maar 120 mag.... Ik discusieer daar liever over.
"Omdat ik me braaf aan de regeltjes houdt, kan ik dat een ander ook opdringen"...
quote:Dus jij hebt wel wetenschappelijk bewijs dat een snelweg zonder maximumsnelheid veiliger is dan eentje met? Hier met dat bewijs en dan is alles opgelost!
Ik heb nog niemand met wetenschappelijk bewijs gezien dat een snelweg met een max. snelheid van 120 km/h veiliger is dan zonder maximumsnelheid. Dat bewijs bestaat ook niet, dus is dat vrij logisch.
quote:En in Brussel, Berlijn, Londen, New York....... enz enz enz.
Maar daarover willen we helemaal niet nadenken, dat is veel te moeilijk.Doen ze in Den Haag wel voor ons...
quote:Als mensen wat beter zouden kunnen rijden, was snelheid niet van belang. De gemiddelde nederlander is echter een zwaar beroerde automobilist (vergeleken met de gemiddelde duitser)
Op vrijdag 20 juni 2003 15:24 schreef Rooligan het volgende:
Dus jij hebt wel wetenschappelijk bewijs dat een snelweg zonder maximumsnelheid veiliger is dan eentje met? Hier met dat bewijs en dan is alles opgelost!
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:11 schreef kariem112 het volgende:[..]
mijn god, hoe oud ben je? Ga eens naar je papa en geef hem eens een schop onder zijn kont... als straf voor het feit dat ie jou op de wereld heeft gezet.
quote:Je bedoelt die mafkees die zonder te kijken het stuur naar links gooit?
Op vrijdag 20 juni 2003 15:47 schreef raptorix het volgende:
Het zei zo, ik zou zeggen, ga eens naar een revalidatiecentrum, spreek met wat mensen die het slachtoffer zijn van hardrijders
quote:Onnodig mensen kwetsen nee, maar als ze willen discussiëren ga ik het niet uit de weg
en zeg dan wat je hier ook zegt in hun gezicht, dan ben je pas een vent.
quote:Mannetjes als jij.....
Mannetjes als jou die een auto nodig hebben om hun kleine pikkie te compenseren zijn voor mij echt niets waard.
quote:Mee eens, hard rijden levert qua tijd vrijwel niets op in nederland, neem een afstand van 60 km. Als je 120 rijdt doe je daar halfuur over, rij je 180 dan doe je er 20 minuten over, nou big deal 10 minuten later thuis
Op vrijdag 20 juni 2003 15:28 schreef MrTorture het volgende:[..]
Als mensen wat beter zouden kunnen rijden, was snelheid niet van belang. De gemiddelde nederlander is echter een zwaar beroerde automobilist (vergeleken met de gemiddelde duitser)
quote:En ik een hekel aan mensen die het nodig vinden om ten koste van mijn gezondheid risicos willen nemen, dat jij jezelf hastikke kapot rijdt zal me een worst zijn, dat jij achter op mij knalt is mij wel een zorg.
Op vrijdag 20 juni 2003 15:49 schreef MrTorture het volgende:Mannetjes als jij.....
En geloof me, ik hoef niets te compenseren. Ik heb alleen een hekel aan tijdverspilling.
quote:leuke naam verprutst de hele layout
Op donderdag 19 juni 2003 22:51 schreef vandeutkombastebatenburg het volgende:
Ben net staande gehouden door de KLPD!! Trajectmeting, gemiddelde snelheid 190 km/h top was 227 km/h (geeikt). Op de A4 richting A'dam, reed weinig verkeer, ik ree uiterst links. Rij ik een silvere Leon Cupra voorbij die net de snelweg op kwam met onder de binnenspiegel een cameratje!! En wat doe ik met ben stomme kop?!?!! Ik rij gewoon door met me stomme kop. En jahoor bij afslag H'dorp komt ie voor me rijden. "stop" "politie". Rijbewijs ingevorderd, maar ze waren wel zo aardig om mij thuis te brengen met mijn auto. Onderweg vertelde oom agent dat, wanneer dit de eerste keer is , je hem redelijk snel terug hebt. Morgen of maandag hing, er een beetje vanaf hoezo snel ze zijn bij de rechtbank. Verder nog gekletst over snelheidscontrolles en dat hij laseren en flitspalen onzin vond (behalve op gevaarlijke plekken), en trajectmeting het eerlijkst is. BAF!! (dat was het geluid van mijn hand op mijn achterhoofd). Ik weet het tis oerstom van mij.
Btw weet iemand wat de procedure is, stel ik mag hem vrijdag of maandag mijn rijbewijs halen moet ik dan gelijk een boete betalen?
quote:dan moet ik jouw niet tegenkomen want je komt er dus echt niet langs!!!! desnoods gooi ik hem er gewoon voor als je mij rechts zou gaan inhalen
Op donderdag 19 juni 2003 23:21 schreef Bastard het volgende:[..]
Oe ja, hun bloed kan ik inderdaad wel drinken..
Ik gooi dan meestal vol mn groot licht aan net zolang dat ze weer opzij stappen.. of moet er rechts voorbij kunnen komen.
quote:Normaal je over zeg Hoorn - Arnhem ongeveer 1 uur en 3 kwartier, maar dat is in een ruim uurtje te rijden
Op vrijdag 20 juni 2003 15:50 schreef raptorix het volgende:
Mee eens, hard rijden levert qua tijd vrijwel niets op in nederland, neem een afstand van 60 km. Als je 120 rijdt doe je daar halfuur over, rij je 180 dan doe je er 20 minuten over, nou big deal 10 minuten later thuis
quote:Wat een fatsoenlijke opvoeding zeg, anderen asociaal (met één s
Op vrijdag 20 juni 2003 15:47 schreef raptorix het volgende:[..]
, mijn vader heeft mijn tenminste een fatsoenlijke opvoeding laten genieten, maar goed discussies over hard rijden eindigen toch altijd het zelfde, als je commentaar hebt op de associalen vinden ze je een moraalridder.
quote:Tja, hier wordt het verkeer veel veiliger van
Op vrijdag 20 juni 2003 15:54 schreef richsli het volgende:[..]
dan moet ik jouw niet tegenkomen want je komt er dus echt niet langs!!!! desnoods gooi ik hem er gewoon voor als je mij rechts zou gaan inhalen
quote:Kijk dan eerst uit voordat je naar links gaat
Op vrijdag 20 juni 2003 15:51 schreef raptorix het volgende:[..]
En ik een hekel aan mensen die het nodig vinden om ten koste van mijn gezondheid risicos willen nemen, dat jij jezelf hastikke kapot rijdt zal me een worst zijn, dat jij achter op mij knalt is mij wel een zorg.
quote:Zal ik alvast voor hem antwoorden?
Op vrijdag 20 juni 2003 16:01 schreef MrTorture het volgende:[..]
Kijk dan eerst uit voordat je naar links gaat
Want als ik met 120 km/h harder ga dan jij, raak ik je ook in zo'n geval.
Snelheidsmeters worden over het algemeen geijkt.
Verder denk ik dat je in aanmerking komt voor uitzending naar Iraq als ongeleid projectiel.
quote:Typisch nederland, als je aan regels houdt ben je een looser en een sukkel, en als je maling aan regels hebt en als een gek jakkert en andere mensen in gevaar brengt ben je een echte vent
Op vrijdag 20 juni 2003 16:03 schreef Jalu het volgende:[..]
Zal ik alvast voor hem antwoorden?
"Jamaar, jamaar, als jij harder rijdt dan 120 dan ben JIJ fout want ik hou me braaf aan de wet"
Maar goed, als we oms ons heen kijken in de maatschappij barst het van helden als jou, vandaar dat het ook zo goed is gestelt in nederland met normen en waarden
quote:Lees gewoon es 5 posts hoger
Op vrijdag 20 juni 2003 16:31 schreef henkyfox het volgende:
Het zou kunnen dat ik door die verdomde discussie het gemist heb hoor. Maarre, in wat voor auto reed de TS?
quote:Die mensen die hun stuur naar links gooien zonder te kijken, houden zich niet aan de regels....
Op vrijdag 20 juni 2003 16:57 schreef raptorix het volgende:
Typisch nederland, als je aan regels houdt ben je een looser en een sukkel,
Beginnen de mannen het te snappen?
Punt is dat er ergens een limiet moet zijn. Over de terechtheid van de hoogte van die limiet kun je discussieren, evenals over de toepasbaarheid van die limiet in bepaalde situaties ('s nachts, lege weg etc). Echter, de politie heeft daar geen tijd voor. Zou een mooi zooitje worden zeg.
Dus wat doet men. Men bedenkt een limiet, een maat waaraan men zich dient te houden. Zolang iedereen deze maat weet, en zich eraan houdt, heeft niemand een probleem, of die maat nou 100, 120 of 140 is.
Maar mensen, wij hebben het hier niet over de terechtheid van de maat 120, en wij hebben het ook niet over een specifiek toepassingsgebied ervan, wij hebben het hier over een aap die fokking 2x zo hard gaat als je mag. Twee honderd en zevenentwintig kilometers in het uur. Dit gaat niet meer over marges, dit is van de pot gerukte onzin. Maak mij nog es wijs, dat als iemand zo'n razende roeland op de weg niet in de smiezen heeft, dat dan zijn gebrek is.
Wij hebben het over een achterlijke zak die er geen lor om geeft dat hij andere mensen in levensgevaar brengt, en wij hebben het tevens over iemand die, als hij gewezen wordt op dat feit, de betreffende persoon afdoet als moraalridder. Need I say more?
quote:Zucht... Het wordt oud, dit riedeltje...
Op vrijdag 20 juni 2003 16:57 schreef raptorix het volgende:[..]
Typisch nederland, als je aan regels houdt ben je een looser en een sukkel, en als je maling aan regels hebt en als een gek jakkert en andere mensen in gevaar brengt ben je een echte vent
Maar goed, als we oms ons heen kijken in de maatschappij barst het van helden als jou, vandaar dat het ook zo goed is gestelt in nederland met normen en waarden
quote:Geweldig, dat belerende toontje. Uit bovenstaande volgt eigenlijk dat het beter zou zijn om de limiet af te schaffen om de veiligheid te verhogen. Het zorgt er namelijk voor dat er alerter gereden gaat worden op de autosnelweg. Als er iemand 200 zou mogen rijden denk je wel twee keer na voordat je zonder in de spiegels te kijken je stuur naar links gooit.
Op vrijdag 20 juni 2003 18:13 schreef FragmasterFreddy het volgende:
Mja een ding kan ik wel zeggen. Stel ze zouden de max snelheid verhogen naar laten we zeggen 140. Ik denk dat het met de toename van ongelukken nog wel mee zal vallen. Hij zal toenemen, maar zolang iedereen het weet en zolang iedereen ook 140 rijdt, kan men er ook op anticiperen.
Echter dan krijg je weer mensen die 160 willen rijden en zich ergeren aan die slakken met hun 140. Goed, jullie je zin, we verhogen de snelheid naar 160.
'Ja maar', roept Sjonnie uit Amstelveen, 'mijn bak kan 180 en ik erger me dood aan die slakken met hun 160'.
Goed, we verhogen de snelh- *BREAK*...Beginnen de mannen het te snappen?
quote:De politie heeft daar WEL tijd voor, kijk maar eens hoe groot de kans is dat als je politie ziet, dat ze bezig zijn met een of andere nutteloze snelheidscontrole.
Punt is dat er ergens een limiet moet zijn. Over de terechtheid van de hoogte van die limiet kun je discussieren, evenals over de toepasbaarheid van die limiet in bepaalde situaties ('s nachts, lege weg etc). Echter, de politie heeft daar geen tijd voor. Zou een mooi zooitje worden zeg.
quote:Waarom dan niet? Op de Duitse autosnelweg moet je er ook rekening mee houden.
Dus wat doet men. Men bedenkt een limiet, een maat waaraan men zich dient te houden. Zolang iedereen deze maat weet, en zich eraan houdt, heeft niemand een probleem, of die maat nou 100, 120 of 140 is.Maar mensen, wij hebben het hier niet over de terechtheid van de maat 120, en wij hebben het ook niet over een specifiek toepassingsgebied ervan, wij hebben het hier over een aap die fokking 2x zo hard gaat als je mag. Twee honderd en zevenentwintig kilometers in het uur. Dit gaat niet meer over marges, dit is van de pot gerukte onzin. Maak mij nog es wijs, dat als iemand zo'n razende roeland op de weg niet in de smiezen heeft, dat dan zijn gebrek is.
quote:De Nederlandse autosnelwegen zijn net zo goed geschikt om zonder snelheidslimiet bereden te worden dan de Duitse. We hebben het hier NIET over een aap die met 120 door de bebouwde kom raast of zo, kom nou zeg.
Wij hebben het over een achterlijke zak die er geen lor om geeft dat hij andere mensen in levensgevaar brengt, en wij hebben het tevens over iemand die, als hij gewezen wordt op dat feit, de betreffende persoon afdoet als moraalridder. Need I say more?
quote:En je gelooft jezelf ook nog he
Op vrijdag 20 juni 2003 18:54 schreef Jalu het volgende:[..]
Geweldig, dat belerende toontje. Uit bovenstaande volgt eigenlijk dat het beter zou zijn om de limiet af te schaffen om de veiligheid te verhogen. Het zorgt er namelijk voor dat er alerter gereden gaat worden op de autosnelweg. Als er iemand 200 zou mogen rijden denk je wel twee keer na voordat je zonder in de spiegels te kijken je stuur naar links gooit.
[..]
quote:Jij hoort jezelf toch ook wel heel erg graag praten toch? Daarbij, ontkracht het maar eens met argumenten. Ik wacht af.
Op vrijdag 20 juni 2003 18:59 schreef FragmasterFreddy het volgende:[..]
En je gelooft jezelf ook nog he
quote:Nou, het verkeer gevaarlijker maken omdat mensen dan beter op gaan letten is volslagen onzin. En tja, als je dat niet begrijpt, hoe kom je dan met argumenten. Is net zoiets als discussieren met iemand over het traject dat een appel doorloopt als je em weggooit, en die persoon roept 'ja maar ik geloof niet in zwaartekracht'.
Op vrijdag 20 juni 2003 19:03 schreef Jalu het volgende:[..]
Jij hoort jezelf toch ook wel heel erg graag praten toch? Daarbij, ontkracht het maar eens met argumenten. Ik wacht af.
Maar ik zal het proberen.
Door hoge snelheden toe te laten denk jij dat mensen beter op gaan letten. Punt. Tot zover met je eens. Maar waar de logica ophoudt is op het punt dat je roept dat daardoor het verkeer veiliger wordt. Hoe kan dat nou man.
Er zijn altijd wat mensen die minder goed in hun spiegels kijken, of mensen die niet tijdig richting aangeven en zo. En ja, dat is hun fout, maar moeten ze dat dan met de dood bekopen? Zoals ik al eerder heb gezegd, mensen doen nou eenmaal wel es domme dingen in het verkeer, en daarom zijn er regeltjes nodig. Regeltjes die de minder vaardige chauffeur beschermen, alsmede jou. Dus dat mensen beter gaan opletten zal best zo wezen, maar weegt niet op tegen het feit dat mensen nog steeds fouten zullen maken, en de gevolgen van die fouten drastisch erger worden. Namelijk dat zo'n beetje elke aanrijding op die snelheid de dood tot gevolg zal hebben.
Verwachten dat mensen maar moeten oppassen als jij met je 200 komt aangejakkerd is onrealistisch. En daar heb je je argument.
quote:Nee, maar wanneer heb jij voor het laatst een KLPD' er voor zo'n toch wel grove fout op een autosnelweg een boete zien uitschrijven? Terwijl dit veel ernstiger want veel gevaarlijker overtredingen zijn dan die lullige 4 km/h boven de max. snelheid bekeuringen. Gek genoeg hoor ik hierover nooit iemand "regels zijn regels" roepen.
Op vrijdag 20 juni 2003 19:34 schreef FragmasterFreddy het volgende:[..]
Maar ik zal het proberen.
Door hoge snelheden toe te laten denk jij dat mensen beter op gaan letten. Punt. Tot zover met je eens. Maar waar de logica ophoudt is op het punt dat je roept dat daardoor het verkeer veiliger wordt. Hoe kan dat nou man.
Er zijn altijd wat mensen die minder goed in hun spiegels kijken, of mensen die niet tijdig richting aangeven en zo. En ja, dat is hun fout, maar moeten ze dat dan met de dood bekopen?
quote:Elke aanrijding boven de 50 km/h loopt vrijwel altijd dodelijk af... Bereken maar eens de g-krachten als je van 50 naar 0 gaat in een fractie van een seconde.
Zoals ik al eerder heb gezegd, mensen doen nou eenmaal wel es domme dingen in het verkeer, en daarom zijn er regeltjes nodig. Regeltjes die de minder vaardige chauffeur beschermen, alsmede jou. Dus dat mensen beter gaan opletten zal best zo wezen, maar weegt niet op tegen het feit dat mensen nog steeds fouten zullen maken, en de gevolgen van die fouten drastisch erger worden. Namelijk dat zo'n beetje elke aanrijding op die snelheid de dood tot gevolg zal hebben.
quote:Leg me dan ook nog maar eens uit waarom het in Duitsland wel kan. Mensen die denken veilig 120 te kunnen rijden en vervolgens verzuimen goed uit hun ogen te kijken die horen gewoon niet achter het stuur thuis. Als je op een autosnelweg gaat rijden neem je een stuk verantwoordelijkheid, en dat houdt ook in dat je rekening moet houden met snellere verkeersdeelnemers.
Verwachten dat mensen maar moeten oppassen als jij met je 200 komt aangejakkerd is onrealistisch. En daar heb je je argument.
quote:Who cares, dit is toch een forum? Bedoeld voor interessante discussies? Laat hem maar lachen dan, ik vermaak me er niet minder om..
Op vrijdag 20 juni 2003 19:39 schreef FragmasterFreddy het volgende:
Even terzijde, TS is wel erg stil. Ik begin bijna het vermoeden te krijgen dat dit gewoon een bogus post is, en dattie onwijs zit te lachen om ons. Want, 227 rijden en dan verontwaardigd zijn dat je rijbewijs ingepikt is... ik bedoel... dat snap je toch zelf wel. Naja.
quote:Waarom blijf je dat toch elke keer roepen
Op vrijdag 20 juni 2003 17:52 schreef MrTorture het volgende:[..]
Die mensen die hun stuur naar links gooien zonder te kijken, houden zich niet aan de regels....
quote:Klopt, maar ik heb het ook niet over 4 km/h te hard, ik heb het over 100 km/h te hard. Als je een bon krijgt voor 4 te hard vind ik dat jammer voor je, maar die grens is bepaald, die weet je, dus is het vette pech en dokken maar.
Op vrijdag 20 juni 2003 21:02 schreef Jalu het volgende:[..]
Nee, maar wanneer heb jij voor het laatst een KLPD' er voor zo'n toch wel grove fout op een autosnelweg een boete zien uitschrijven? Terwijl dit veel ernstiger want veel gevaarlijker overtredingen zijn dan die lullige 4 km/h boven de max. snelheid bekeuringen. Gek genoeg hoor ik hierover nooit iemand "regels zijn regels" roepen.
[..]
quote:Lol juist ja. Dus omdat een aanrijding toch al dodelijk is, maakt het niet uit dat we de snelheid verhogen. Het maakt immers niet uit of iemand dood of pieremootje morsdood is. Ik hoop dat je zelf ook inziet dat dit klets is. Bijvoorbeeld door de hogere snelheid betrek je ongetwijfeld meerdere voertuigen in het ongeluk, wat bij een normale snelheid niet het geval zou zijn. En verder is het natuurlijk niet zo dat alle aanrijding boven de 50 per definitie dodelijk zijn, en door het verhogen van de snelheid verhoog je wel de kans daarop. Waarom zou een verstandig mens dat willen doen?
Elke aanrijding boven de 50 km/h loopt vrijwel altijd dodelijk af... Bereken maar eens de g-krachten als je van 50 naar 0 gaat in een fractie van een seconde.
[..]
quote:Tja ik heb daar geen cijfers van en ik ben eerlijk gezegd te lui om ze op te zoeken, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het percentage ongelukken dat dodelijk afloopt in Duitsland hoger ligt dan hier.
Leg me dan ook nog maar eens uit waarom het in Duitsland wel kan. Mensen die denken veilig 120 te kunnen rijden en vervolgens verzuimen goed uit hun ogen te kijken die horen gewoon niet achter het stuur thuis. Als je op een autosnelweg gaat rijden neem je een stuk verantwoordelijkheid, en dat houdt ook in dat je rekening moet houden met snellere verkeersdeelnemers.
Nogmaals, nog 1 keer: ik heb nog NOOIT 200 km/h gereden op een Nederlandse weg. Maar stellen dat het gevaarlijk is wordt door onze oosterburen duidelijk als onwaar aangetoond.
quote:Omdat het ook gebeurt als ik 120 rijd misschien?
Op vrijdag 20 juni 2003 22:10 schreef raptorix het volgende:
Waarom blijf je dat toch elke keer roepen
JAAAAAAAAAAAAAAAAAH het zijn altijd anderen, als je nou eerst eens op je eigen rijgedrag let en je gewoon aan de regels houdt dan mag je weer die melkmuil van je open doen goed?
quote:Dat iemand anders de regels overtreedt is geen reden om het zelf ook maar te doen. Als jij zo perfect bent dat jij 338 meter in het voren kan kijken en helemaal nooit fouten maakt, vind ik dat heel knap van je, maar jij kunt dat niet redelijkerwijs van al je medeweggebruikers verwachten.
Op vrijdag 20 juni 2003 22:30 schreef MrTorture het volgende:[..]
Omdat het ook gebeurt als ik 120 rijd misschien?
quote:Laat maar het is tegen dodemans oren praten met dit soort lui, zijn meestal diezelfde types die het stoer vinden om 200 strijkers in een jampotje te stoppen en dan hun klauw er af knallen. As i said, i love darwin
Op vrijdag 20 juni 2003 22:42 schreef FragmasterFreddy het volgende:[..]
Dat iemand anders de regels overtreedt is geen reden om het zelf ook maar te doen. Als jij zo perfect bent dat jij 338 meter in het voren kan kijken en helemaal nooit fouten maakt, vind ik dat heel knap van je, maar jij kunt dat niet redelijkerwijs van al je medeweggebruikers verwachten.
quote:Nee hoor, k heb in mijn hele leven nog vrijwel geen schrammetje opgelopen. Misschien is het een kwestie van je grenzen kennen en durven opzoeken.
Op vrijdag 20 juni 2003 23:18 schreef raptorix het volgende:
zijn meestal diezelfde types die het stoer vinden om 200 strijkers in een jampotje te stoppen en dan hun klauw er af knallen
quote:Heb jij ooit een auto-ongeluk gehad? Of zeg je altijd zulke gekke dingen?
Op vrijdag 20 juni 2003 15:47 schreef raptorix het volgende:[..]
, mijn vader heeft mijn tenminste een fatsoenlijke opvoeding laten genieten, maar goed discussies over hard rijden eindigen toch altijd het zelfde, als je commentaar hebt op de associalen vinden ze je een moraalridder. Het zei zo, ik zou zeggen, ga eens naar een revalidatiecentrum, spreek met wat mensen die het slachtoffer zijn van hardrijders, en zeg dan wat je hier ook zegt in hun gezicht, dan ben je pas een vent. Mannetjes als jou die een auto nodig hebben om hun kleine pikkie te compenseren zijn voor mij echt niets waard.
quote:het laatste denk ik.
Op zaterdag 21 juni 2003 04:11 schreef kariem112 het volgende:[..]
Heb jij ooit een auto-ongeluk gehad? Of zeg je altijd zulke gekke dingen?
quote:Inderdaad, zelf zijn we niet geraakt, maar om een jonge man uit ze auto te moeten halen met ze been 270 graden gedraait, ze hoofd in de voorruit, is geen pretje.
Op zaterdag 21 juni 2003 04:11 schreef kariem112 het volgende:[..]
Heb jij ooit een auto-ongeluk gehad? Of zeg je altijd zulke gekke dingen?
Maar dit gebeurt jullie natuurlijk niet.
quote:jij heb die jongeman uit 'n auto gehaald na een ongeluk ?
Op zaterdag 21 juni 2003 13:16 schreef raptorix het volgende:maar om een jonge man uit ze auto te moeten halen met ze been 270 graden gedraait, ze hoofd in de voorruit, is geen pretje.
quote:mischien zou je eens wat vaker buiten moeten komen
Op zaterdag 21 juni 2003 01:30 schreef MrTorture het volgende:[..]
Nee hoor, k heb in mijn hele leven nog vrijwel geen schrammetje opgelopen. Misschien is het een kwestie van je grenzen kennen en durven opzoeken.
edit:
wat bedoel je met je grenzen opzoeken en kenne?
[Dit bericht is gewijzigd door super_honda op 21-06-2003 14:13]
quote:Naja het was meer terugstoppen omdat hij er uit wou lopen, en heb 1e hulp verleent tot de hulpdiensten ter plekke waren.
Op zaterdag 21 juni 2003 14:06 schreef Farao het volgende:[..]
jij heb die jongeman uit 'n auto gehaald na een ongeluk ?
quote:Dan is't goed
Op zaterdag 21 juni 2003 14:09 schreef raptorix het volgende:[..]
Naja het was meer terugstoppen omdat hij er uit wou lopen, en heb 1e hulp verleent tot de hulpdiensten ter plekke waren.
quote:Dat je niet bij alles wat je doet bang moet zijn dat het misgaat. Gewoon weten waar je risico loopt en waar niet.
Op zaterdag 21 juni 2003 14:09 schreef super_honda het volgende:
wat bedoel je met je grenzen opzoeken en kenne?
quote:Het is geen questie van bang zijn maar een kwestie van het vermijden van risico's, dat je risicos neemt als je bijvoorbeeld gevaarlijke sporten speelt vind ik prima, maar het feit dat jij risicos wilt nemen waar andere mensen het slachtoffer van zijn vind ik onbehoorlijk en egoistisch.
Op zaterdag 21 juni 2003 15:10 schreef MrTorture het volgende:[..]
Dat je niet bij alles wat je doet bang moet zijn dat het misgaat. Gewoon weten waar je risico loopt en waar niet.
quote:Zoals ik al zei, aangezien ik nog nooit in een onvoorziene/gevaarlijke situatie heb gezeten, heb ik het idee dat het met die risico's wel meevalt. Een wakkere bestuurder bij 140 km/h is minder gevaarlijk dan een slaapkop of sufkut bij 100 km/h.
Op zaterdag 21 juni 2003 15:20 schreef raptorix het volgende:
Het is geen questie van bang zijn maar een kwestie van het vermijden van risico's, dat je risicos neemt als je bijvoorbeeld gevaarlijke sporten speelt vind ik prima, maar het feit dat jij risicos wilt nemen waar andere mensen het slachtoffer van zijn vind ik onbehoorlijk en egoistisch.
quote:het zou mij ook kunnen gebeuren ja... net zoals iedereen die in de auto stapt. Maar als het mij overkomt is het omdat een of ander dwaas zonder te kijken van rijstrook verwisseld. Mensen zoals jij dus, die niet kunnen autorijden, en inhalen met 121 km/h op de snelweg....
Op zaterdag 21 juni 2003 13:16 schreef raptorix het volgende:[..]
Inderdaad, zelf zijn we niet geraakt, maar om een jonge man uit ze auto te moeten halen met ze been 270 graden gedraait, ze hoofd in de voorruit, is geen pretje.
Maar dit gebeurt jullie natuurlijk niet.
quote:Je blijft het maar niet snappen he? Jij doet alsof het 1 het ander kan compenseren, natuurlijk is iemand die loopt te suffen achter het stuur gevaarlijk, of dat nou met 60 is of met 190, het gaat erom dat met hogere snelheden je remweg langer is, je impact snelheid hoger en de anticipatie tijd korter is, kortom je neemt ALTIJD meer risicos in dat geval, en zeg nou eerlijk, kan je dat kwartiertje wat je langer op de weg zit nou echt niet missen?
Op zaterdag 21 juni 2003 15:34 schreef MrTorture het volgende:[..]
Zoals ik al zei, aangezien ik nog nooit in een onvoorziene/gevaarlijke situatie heb gezeten, heb ik het idee dat het met die risico's wel meevalt. Een wakkere bestuurder bij 140 km/h is minder gevaarlijk dan een slaapkop of sufkut bij 100 km/h.
Ik werkte vorige jaar in de IT-branche, maar het bedrijf ging op de fles.
Ik moest vanuit Maastricht, daar woonde mijn vriendin, om 11:00 in Hoorn zijn. Tja, ik werkte door het hele land en daar was het hoofdkantoor. Ik moest daar mijn GAK papieren invullen en mijn "kindje" inleveren. Voor de duidelijkheid, ik reed in een Seat Leon TDi.
Anyway, ik vertrok omstreeks 06:00. Opeens zag ik een witte volvo met oranje en blauwe strepen achter mij. Ik denk dat ik zo'n 170 reed.
Shit, dacht ik, te laat met het invullen van de GAK papieren en mijn auto en rijbewijs kwijt! En dan zonder werk.
Gelukkig was de politieagent coulant, hij rekende maar 20 km te hard en gaf me zelfs tips om werk te zoeken. Misschien kwam het doordat hij ook Indisch er uit zag.
Een paar zweet minuten later + de oorspronkelijke 2 uur kwam ik aan op mijn bestemming. Mijn auto mocht ik de volgende dag inleveren.
Totzover mijn verhaal.
quote:beetje lastig in NL
Op donderdag 19 juni 2003 23:42 schreef Tichelaar het volgende:[..]
en eigenlijk zou hij ook nooit meer in de buurt van een auto mogen komen
nuff said.
quote:huilie ... moet je maar niet zo stom hard rijden. "er reed weinig verkeer" .. totdat iemand met 130 de linkerbaan op gaat en jij er achterop knalt.
Op donderdag 19 juni 2003 22:51 schreef vandeutkombastebatenburg het volgende:
Ben net staande gehouden door de KLPD!! Trajectmeting, gemiddelde snelheid 190 km/h top was 227 km/h (geeikt). Op de A4 richting A'dam, reed weinig verkeer, ik ree uiterst links. Rij ik een silvere Leon Cupra voorbij die net de snelweg op kwam met onder de binnenspiegel een cameratje!! En wat doe ik met ben stomme kop?!?!! Ik rij gewoon door met me stomme kop. En jahoor bij afslag H'dorp komt ie voor me rijden. "stop" "politie". Rijbewijs ingevorderd, maar ze waren wel zo aardig om mij thuis te brengen met mijn auto. Onderweg vertelde oom agent dat, wanneer dit de eerste keer is , je hem redelijk snel terug hebt. Morgen of maandag hing, er een beetje vanaf hoezo snel ze zijn bij de rechtbank. Verder nog gekletst over snelheidscontrolles en dat hij laseren en flitspalen onzin vond (behalve op gevaarlijke plekken), en trajectmeting het eerlijkst is. BAF!! (dat was het geluid van mijn hand op mijn achterhoofd). Ik weet het tis oerstom van mij.
Btw weet iemand wat de procedure is, stel ik mag hem vrijdag of maandag mijn rijbewijs halen moet ik dan gelijk een boete betalen?
Maar ja.. je zal wel weer zeggen dat je zo'n uitstekende rijder bent dat dat nooooooit zou gebeuren, of een ander zwak excuus in die richting dusseh...
Jammer
quote:Leren Spiegelen heet dat.
Op woensdag 13 augustus 2003 22:41 schreef Xitami het volgende:[..]
huilie ... moet je maar niet zo stom hard rijden. "er reed weinig verkeer" .. totdat iemand met 130 de linkerbaan op gaat en jij er achterop knalt.
quote:Inderdaad, dat zie je - meestal. Ik ga niet zeggen dat ik zelf nooit te hard rijdt, meestal 130/140 als men 120 mag, aangezien dat a) redelijk meegaat met de rest van het verkeer, en b) dat voor mij nog te doen valt aangezien m'n auto boven de 140 de wegligging van een olifant op rollerskates heeft.
Op woensdag 13 augustus 2003 22:47 schreef Hellraid het volgende:[..]
Leren Spiegelen heet dat.
Les 1 rijdens je rijlessen.
Helaas denken de meeste nederlanders (95% zeker) dat die spiegels voor de sier op je auto zitten.
Als je goed spiegeld zie je iemand aankomen en ook of hij veel harder rijd dan jou.
Als je dus met 225+ over de snelweg raast, dan maakt het allemaal niet uit of iemand spiegelt, mensen die zien je, zien dat je hard rijdt, denken "160" en gaan ervoor met 150 en denken dat ze er wel voorbij zijn voordat jij er bij bent.
En dan zit je ineens bij iemand in de achterbak - zelfs als je vol in de ankers gaat.
Er zit een groot verschil tussen hard rijden en hard rijden - bij de ene is het "ikke ikke ikke.. ikke kom eraan, iedereen opzij, ikke ikke ikke". De andere gaat uit van "goh, misschien toch geen 200 rijden maar 140 ofzo, omdat het hier een beetje druk wordt".
Maar ja, die discussie is ook bijna niet te voeren, aangezien de meesten hier lopen te miepen dat ze zulke goeie bestuurders zijn dat ze alles onder controle hebben.
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hoop dat je jezelf op creatieve manier om een paal heen vouwt met 200kmh - dan lullen we daarna wel verder over waarom het toch zo gevaarlijk is om zo erg veel te hard te rijden.
Maar ja, daar zal je hersenen voor moeten hebben, en tot nu toe heb ik daar beduidend weinig van gezien in deze thread.
[edit]
Buiten dat, als iemand met 130 de linkerbaan op komt, dan kan je niet zeggen dat die persoon maar uit moet kijken - verkeerswet wel eens gelezen? Als iemand op de maximumsnelheid op de linkerbaan komt, zal jij af moeten remmen en je aan de rest van het verkeer conformeren - jammer genoeg kan dat niet echt bij 225kmh omdat tegen de tijd dat jij afgeremd bent, je al over dat andere autootje heen gewalst bent. Maar ok.
quote:Hahahaha.
Op donderdag 19 juni 2003 22:51 schreef vandeutkombastebatenburg het volgende:
Ben net staande gehouden door de KLPD!! Trajectmeting, gemiddelde snelheid 190 km/h top was 227 km/h (geeikt). Op de A4 richting A'dam, reed weinig verkeer, ik ree uiterst links. Rij ik een silvere Leon Cupra voorbij die net de snelweg op kwam met onder de binnenspiegel een cameratje!! En wat doe ik met ben stomme kop?!?!! Ik rij gewoon door met me stomme kop. En jahoor bij afslag H'dorp komt ie voor me rijden. "stop" "politie". Rijbewijs ingevorderd, maar ze waren wel zo aardig om mij thuis te brengen met mijn auto. Onderweg vertelde oom agent dat, wanneer dit de eerste keer is , je hem redelijk snel terug hebt. Morgen of maandag hing, er een beetje vanaf hoezo snel ze zijn bij de rechtbank. Verder nog gekletst over snelheidscontrolles en dat hij laseren en flitspalen onzin vond (behalve op gevaarlijke plekken), en trajectmeting het eerlijkst is. BAF!! (dat was het geluid van mijn hand op mijn achterhoofd). Ik weet het tis oerstom van mij.
Btw weet iemand wat de procedure is, stel ik mag hem vrijdag of maandag mijn rijbewijs halen moet ik dan gelijk een boete betalen?
quote:Mja, niet meteen betalen, waarschijnlijk regeling, ligt aan hoe lang je reed tot je aangehouden werd
Op donderdag 19 juni 2003 22:51 schreef vandeutkombastebatenburg het volgende:
Ben net staande gehouden door de KLPD!! Trajectmeting, gemiddelde snelheid 190 km/h top was 227 km/h (geeikt). Op de A4 richting A'dam, reed weinig verkeer, ik ree uiterst links. Rij ik een silvere Leon Cupra voorbij die net de snelweg op kwam met onder de binnenspiegel een cameratje!! En wat doe ik met ben stomme kop?!?!! Ik rij gewoon door met me stomme kop . En jahoor bij afslag H'dorp komt ie voor me rijden. "stop" "politie". Rijbewijs ingevorderd, maar ze waren wel zo aardig om mij thuis te brengen met mijn auto. Onderweg vertelde oom agent dat, wanneer dit de eerste keer is , je hem redelijk snel terug hebt. Morgen of maandag hing, er een beetje vanaf hoezo snel ze zijn bij de rechtbank. Verder nog gekletst over snelheidscontrolles en dat hij laseren en flitspalen onzin vond (behalve op gevaarlijke plekken), en trajectmeting het eerlijkst is. BAF!! (dat was het geluid van mijn hand op mijn achterhoofd). Ik weet het tis oerstom van mij.
Btw weet iemand wat de procedure is, stel ik mag hem vrijdag of maandag mijn rijbewijs halen moet ik dan gelijk een boete betalen?
quote:Onnodig links rijden mag ook niet
Op donderdag 19 juni 2003 22:51 schreef vandeutkombastebatenburg het volgende:
Ben net staande gehouden door de KLPD!! Trajectmeting, gemiddelde snelheid 190 km/h top was 227 km/h (geeikt). Op de A4 richting A'dam, reed weinig verkeer, ik ree uiterst links.
quote:Precies.. Als ik ergens niet tegen kan zijn het mensen die gaan drukken omdat ze er langs willen terwijl we al 10% boven de maximale snelheid gaan en ratten die dan rechts gaan inhalen.
Op vrijdag 20 juni 2003 15:54 schreef richsli het volgende:[..]
dan moet ik jouw niet tegenkomen want je komt er dus echt niet langs!!!! desnoods gooi ik hem er gewoon voor als je mij rechts zou gaan inhalen
Ik zit al zo lang te denken aan het inbouwen van een soort lichtkrant bij mijn achterruit met teksten als 'Voorlamp kapot', 'Vieze klever' en 'Let op je snelheid'.. Maar volgensmij is dat illegaal of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |