Onder andere maar ook omdat het bouwrijpmaken van grond hier erg prijzig is.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de reden dat huizen in NL zo duur zijn is omdat de overheid de markt voor bouwrijpe grond kunstmatig krap houd en daarmee zorgt dat de grondprijs stijgt en stijgt en stijgt.
Tuurlijk, wijzigen van een paar regels in een bestemmingsplan is gruwelijk duur.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Onder andere maar ook omdat het bouwrijpmaken van grond hier erg prijzig is.
Vergeleken met.. ?quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Onder andere maar ook omdat het bouwrijpmaken van grond hier erg prijzig is.
Nou ik toch wel eens een ander rapport gelezen waarin toch echt van ee kwantitatief tekort van 200.000 wooneenheden gesproken wordt. En die ruimte om die wijken plat te gooien komt in mijn optiek alleen maar doordat het commerciel zeer verantwoord is om die wijken plat te gooien. Dit omdat deze wijken vaak toch wat ascoiale wijken waren geworden in de buurt van het centrum, en daar is veel vraag naar door de mensen met geld.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het tekort is kwalitatief, niet kwantitatief. Er was niet voor niets ruimte om halve naoorlogse wijken tegen de grond te gooien.
Via de lantaarnpaal?quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik ben gewoon ráár (en principieel recalcitrant). Toevallig ben ik uiterst content met het huisje wat ik heb, maar zou dat volgens moderne normen nooit zo gebouwd mogen worden.
Ik heb er o.a. grote problemen met de elektriciteit, die op buitengewoon vreemde manier het huis binnenkomt.
Ik heb het over het bouwrijpmakenquote:Op vrijdag 8 december 2006 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tuurlijk, wijzigen van een paar regels in een bestemmingsplan is gruwelijk duur.
Juist de recreatiewoningen (die veel goedkoper zijn) bewijzen dat het duur zijn van de grond volledig kunstmatig is.
Belgie en Duitsland b.v.quote:
Leven die 200.000 mensen nu op straatquote:Op vrijdag 8 december 2006 11:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou ik toch wel eens een ander rapport gelezen waarin toch echt van ee kwantitatief tekort van 200.000 wooneenheden gesproken wordt. En die ruimte om die wijken plat te gooien komt in mijn optiek alleen maar doordat het commerciel zeer verantwoord is om die wijken plat te gooien. Dit omdat deze wijken vaak toch wat ascoiale wijken waren geworden in de buurt van het centrum, en daar is veel vraag naar door de mensen met geld.
Jij ook al...quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:06 schreef sigme het volgende:
Oh, ik ben gewoon ráár (en principieel recalcitrant).
Als de normen destijds lager waren, dan is daarmee de situatie in beginsel niet illegaal.quote:Toevallig ben ik uiterst content met het huisje wat ik heb, maar zou dat volgens moderne normen nooit zo gebouwd mogen worden.
Ik heb er o.a. grote problemen met de elektriciteit, die op buitengewoon vreemde manier het huis binnenkomt.
Nee die blijven langer bij hun ouders wonen, gedwongen na een schieding een tijd bij elkaar blijven wonen, langer dan je studententijd in een sutdentenkamer blijven zitten, enz..quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Leven die 200.000 mensen nu op straat?
Ze hebben dus een woonplek. Dus is het tekort vooral kwalitatief. In bepaalde regio's zal er ook best een kwantitatief tekort zijn. Maar daar ontkom je niet aan.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee die blijven langer bij hun ouders wonen, gedwongen na een schieding een tijd bij elkaar blijven wonen, langer dan je studententijd in een sutdentenkamer blijven zitten, enz..
Dan zou je ook kunnen stellen dat we 50% van onze woningvoorraad kunnen afbreken en mensen nog steeds niet op straat gaan wonen dat er dus geen kwantitatief tekort is.
quote:
Nee, vertel mij wat. Ik mag het rustig onveilig latenquote:[..]
Als de normen destijds lager waren, dan is daarmee de situatie in beginsel niet illegaal.
Als je voor een huurhuis in de meerste gedeeltes van nederland eerst 5 tot 6 jaar op een wachtlijst moet staan is er imo echt wel een kwantitatief tekort. Wanneer je als burger in de meeste steden binnnen 1 maand een betaalbaar huis kunt vinden dan is er volgens mij geen kwantitatief tekort meer.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze hebben dus een woonplek. Dus is het tekort vooral kwalitatief. In bepaalde regio's zal er ook best een kwantitatief tekort zijn. Maar daar ontkom je niet aan.
Je moet maar denken dat alles wat leuk is in onze of de EU wet, verboden is of niet mogelijk.quote:Op donderdag 19 juni 2003 17:42 schreef DjMisterY het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |