abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 december 2006 @ 18:17:52 #51
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44230318
Ze tekenen een contract dat hen beperkingen stelt waaraan ze niet van plan zijn zich te houden. Ik vind dat fraude.
Life is what you make it.
pi_44230343
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:13 schreef Schanulleke het volgende:
Dat kan doordat er andere regels gelden die maken dat er o.a. anders belast wordt. Immers, de koper wordt al voor vol aangeslagen op zijn hoofdadres.
Zo zijn er meer oorzaken.
Vwb belastingen zit je in een recreatiewoning juist ongunstiger. Je moet naast de OZB forensenbelasting betalen (niet altijd, maar vaak wel) en in sommige gemeentes is dat fors meer dan OZB.

De grond is met name goedkoper doordat er een beperkter gebruik mogelijk is en deels ook omdat er minder voorzieningen nodig zijn. Dat laatste is overigens een gevolg van idiote regelgeving, maar idiote regelgeving is nu eenmaal de norm als het gaat om het bouwen van woningen in Nederland.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44230383
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:17 schreef Schanulleke het volgende:
Ze tekenen een contract dat hen beperkingen stelt waaraan ze niet van plan zijn zich te houden. Ik vind dat fraude.
Er zijn wel parken waar men zo'n contract moet tekenen, maar meestal is dat niet het geval.

Overigens is de term dan contractbreuk en geen fraude. Waarbij nog aangetekend dat deze privaatrechtelijke oplossing van een publiekrechtelijk probleem ook niet de schoonheidsprijs verdient.
pi_44230478
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:

Als er voldoende huizen waren dan zouden mensen niet in recreatie woningen gaan wonen
Recreatiewoningen zijn deels ook populair vanwege de ligging. Wonen in het buitengebied wordt onmogelijk gemaakt (vanwege de verstening van het landschap), maar recreatiewoningen mogen daar dan weer wel worden gebouwd (waarom dat het landschap niet versteent heeft niemand mij ooit kunnen uitleggen).

Deel is het ook de woningnood en zijn er gemeenten die om contingenten heen gingen met recreatiewoningen. Niet zelden gemeenten die thans keihard handhaven.
pi_44230513
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:55 schreef Schanulleke het volgende:
Wat ik het belangrijkste bezwaar vind tegen permanente bewoning van recreatiewoningen is dat het zeer oneerlijk is tegenover de mensen die wel met veel moeite die startershypotheek hebben opgebracht. Feitelijk wordt degene die zich niet aan de regels houdt fors beloond als het wel wordt toegestaan. Alleen al daarom moet er hard tegen op getreden worden en moeten er zodanige boetes aan gehangen worden dat het financieel niet lonend is.
Je hebt wel een punt mbt het overtreden van de regels, daar mag best een boete voor komen.

Verder zou ik zeggen: laat die mensen daar lekker wonen.
Alleen zie ik wel 1 probleem: waar moeten de echte recreanten dan naartoe?
Een huisje huren aan zee zal dan erg moeilijk worden met al die permanente bewoners.
pi_44230923
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:26 schreef rebel6 het volgende:

Je hebt wel een punt mbt het overtreden van de regels, daar mag best een boete voor komen.
In de praktijk worden de kosten voor het op peil brengen van de voorzieningen in rekening gebracht bij de eigenaren van de recreatiewoningen die worden gelegaliseerd. Niet een boete, maar wel het (deels) rechttrekken van het genoten voordeel.
quote:
Alleen zie ik wel 1 probleem: waar moeten de echte recreanten dan naartoe?
Een huisje huren aan zee zal dan erg moeilijk worden met al die permanente bewoners.
Er is een enorm overschot aan recreatiewoningen. Daarnaast zijn de recreatiewoningen die permanent worden bewoond vaak te duur om per week te worden verhuurd.

De beste oplossing van het probleem is alleen maar parken toestaan die in een centraal beheer zitten (zoals Center Parcs). Individuele eigendommen zijn eigenlijk niet te handhaven.
pi_44231238
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

In de praktijk worden de kosten voor het op peil brengen van de voorzieningen in rekening gebracht bij de eigenaren van de recreatiewoningen die worden gelegaliseerd. Niet een boete, maar wel het (deels) rechttrekken van het genoten voordeel.
Dat is wel een mooie oplossing.
quote:
Er is een enorm overschot aan recreatiewoningen. Daarnaast zijn de recreatiewoningen die permanent worden bewoond vaak te duur om per week te worden verhuurd.
Je bedoelt dat ze gebouwd zijn als tweede huis, ipv voor de verhuur?
quote:
De beste oplossing van het probleem is alleen maar parken toestaan die in een centraal beheer zitten (zoals Center Parcs). Individuele eigendommen zijn eigenlijk niet te handhaven.
pi_44231242
Trouwens Balkie kan dan wel zo snel mogelijk een europese grondwet erdoor willen hebben, maar was krap aan driekwart van het volk daar niet op tegen??
pi_44232215
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:18 schreef DS4 het volgende:

De grond is met name goedkoper doordat er een beperkter gebruik mogelijk is en deels ook omdat er minder voorzieningen nodig zijn.
Volgens mij is de grond met name goedkoper omdat het een andere bestemming heeft. En de huizen zijn ook om die reden goedkoper.

Bij een 'gewoon' huis bestaat de prijs ook niet uit de kostprijs van de stenen, maar voor een héél groot deel uit de prijs die we betalen voor de kunstmatige schaarste van voor woningbouw vrijgegeven grond.
quote:
Dat laatste is overigens een gevolg van idiote regelgeving, maar idiote regelgeving is nu eenmaal de norm als het gaat om het bouwen van woningen in Nederland.
Ja.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44232814
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:04 schreef sigme het volgende:

Volgens mij is de grond met name goedkoper omdat het een andere bestemming heeft.
Dat bedoelde ik met beperktere gebruiksmogelijkheden.
pi_44233270
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik met beperktere gebruiksmogelijkheden.
O. Ik vatte het plastischer op. Er is vaak geen vuilnisdienst, niet de voorgeschreven hoeveelheid wipkippen per m2, geen brievenbus op 500 meter etc. Wat ook allemaal onderdeel uitmaakt van het bizarre regelwoud.

Overigens ook dingen als een minimale wanddikte, oppervlakte raam, plafondhoogte etc etc zijn voor officiele-woon-woningen allemaal beschreven, terwijl een recreatiewoning wel gewoon een houten hut mag zijn, of een aanrecht mag hebben op 60 cm hoog etc.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 8 december 2006 @ 09:11:15 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44241798
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:05 schreef Schanulleke het volgende:
Dat gaat niet op. Er zijn genoeg huizen, maar deze mensen vinden het aangenamer om lagere prijzen te betalen. Dat ze daarvoor een beetje moeten frauderen nemen ze op de koop toe.
Er zijn met zekerheid niet voldoende huizen, de wachtlijsten zijn enorm en de prijzen bewijzen dat de markt extreem krap is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_44241959
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er zijn met zekerheid niet voldoende huizen, de wachtlijsten zijn enorm en de prijzen bewijzen dat de markt extreem krap is.
He Piet, er zijn best genoeg huizen, als je maar wil. Half Delfzijl staat leeg.
  vrijdag 8 december 2006 @ 09:41:43 #64
45206 Pietverdriet
pi_44242344
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:20 schreef sigme het volgende:

[..]

He Piet, er zijn best genoeg huizen, als je maar wil. Half Delfzijl staat leeg.
Dat is natuurlijk kommaneuken, en dat weet je.
pi_44242403
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk kommaneuken, en dat weet je.
Het is een grapje / een staatswaarheid, afhankelijk van je positie. Er zijn huizen zat - je wil er alleen niet wonen. Maar sinds wanneer maakt het wat uit wat iemand wil?
  vrijdag 8 december 2006 @ 09:59:45 #66
45206 Pietverdriet
pi_44242708
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is een grapje / een staatswaarheid, afhankelijk van je positie. Er zijn huizen zat - je wil er alleen niet wonen. Maar sinds wanneer maakt het wat uit wat iemand wil?
Nee, er zijn niet voldoende huizen, en er zijn veel, heel veel slechte huizen.
pi_44242894
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, er zijn niet voldoende huizen, en er zijn veel, heel veel slechte huizen.
Nee hoor, want zo voldoen allemaal aan de Hoogste Normen die we in de Woningwet hebben staan. Je weet wel - die wet die maakt dat zelfs een lilliputter verplicht een aanrechthoogte van 80cm op de tekening moet zetten, en die maakt dat ik mijn huis via omwegen moet repareren, want als ik de huidige situatie op een tekening zet als eveneens de nieuwe situatie dan mag die situatie niet van de wet gebouwd worden.
pi_44242981
Ik heb wel eens een lijstje gezien met de normen. Je lacht je rot, totdat je beseft dat ook het bouwen van een woning in Nederland door deze onzin twee keer zo duur is als strikt noodzakelijk.
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:15:43 #69
45206 Pietverdriet
pi_44243048
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:12 schreef DS4 het volgende:
Ik heb wel eens een lijstje gezien met de normen. Je lacht je rot, totdat je beseft dat ook het bouwen van een woning in Nederland door deze onzin twee keer zo duur is als strikt noodzakelijk.
Nee, de reden dat huizen in NL zo duur zijn is omdat de overheid de markt voor bouwrijpe grond kunstmatig krap houd en daarmee zorgt dat de grondprijs stijgt en stijgt en stijgt.
pi_44243108
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:

Nee, de reden dat huizen in NL zo duur zijn is omdat de overheid de markt voor bouwrijpe grond kunstmatig krap houd en daarmee zorgt dat de grondprijs stijgt en stijgt en stijgt.
De grond is in Nederland duur en dat is de voornaamste reden van de hoge prijzen. Maar ook de bouwkosten van een woning zijn hoog in vergelijking tot omringende landen.
pi_44243143
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:12 schreef DS4 het volgende:
Ik lach me helemaal niet rot, want het betekent onder andere dat een huis zoals ik het wens niet gebouwd mag worden omdat het niet voor bewoning geschikt is.

Bovendien, ik moet héél voorzichtig en deels gedwongen illegaal (& gevaarlijk) opereren bij het onderhoud van mijn eigen huis, omdat het dermate niet aan de geldende regels voldoet dat de regels niet voorzien in oplossingen om verbeteringen door te voeren.
pi_44243869
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:19 schreef sigme het volgende:

Ik lach me helemaal niet rot, want het betekent onder andere dat een huis zoals ik het wens niet gebouwd mag worden omdat het niet voor bewoning geschikt is.

Bovendien, ik moet héél voorzichtig en deels gedwongen illegaal (& gevaarlijk) opereren bij het onderhoud van mijn eigen huis, omdat het dermate niet aan de geldende regels voldoet dat de regels niet voorzien in oplossingen om verbeteringen door te voeren.
Wat voor afwijkingen wil/heb jij dan?
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:05:37 #73
45206 Pietverdriet
pi_44244376
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

een keukenblok op 50Cm? Of op 1 meter 25?
pi_44244390
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Oh, ik ben gewoon ráár (en principieel recalcitrant ). Toevallig ben ik uiterst content met het huisje wat ik heb, maar zou dat volgens moderne normen nooit zo gebouwd mogen worden.
Ik heb er o.a. grote problemen met de elektriciteit, die op buitengewoon vreemde manier het huis binnenkomt.
pi_44244465
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het tekort is kwalitatief, niet kwantitatief. Er was niet voor niets ruimte om halve naoorlogse wijken tegen de grond te gooien .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')