Ullrich liet zich ook nog even zien, maar kwam niet verder als een plaats rond de 10.
quote:Achter zich zal je bedoelen
Op donderdag 19 juni 2003 16:53 schreef Peter83 het volgende:
Casagrande wint de bergetappe in de Ronde van Zwitserland. Na een mooie rit laat hij Montgomery en Vinokourov voor zich.Ullrich liet zich ook nog even zien, maar kwam niet verder als een plaats rond de 10.
Was inderdaad een mooie etappe. Jammer dat Wuyts het niet volhield. Had het hem wel gegund na zo'n lange solo
Ben benieuwd wat Ullrich morgen doet als het echt flink klimmen wordt.
quote:Morgen word het niet veel klim in het begin ligt de Nufenenpas het dak van de ronde maar ja daarna is het bergaf tot de aankomst.
Op donderdag 19 juni 2003 17:49 schreef Lortnoc het volgende:
Jammer van Wuyts ja. Die Belgen zijn trouwens wel goed bezig wat ontsnappingen betreft...alleen zonder veel resultaatBen benieuwd wat Ullrich morgen doet als het echt flink klimmen wordt.
Dus gaan we hier ook maar mee verders.
quote:Ja, die fietst nog volop mee
Op donderdag 19 juni 2003 21:05 schreef OProg het volgende:
Fietst Alexandre Moos dit jaar eigenlijk mee? Hij was 1 van de mannen die ik vorig jaar toch wel erg leuk vond rijden in Zwitserland (denk aan o.a. die ontsnapping met Casagrande die won en zijn overwinning de dag daarop)...
quote:Hij was me iig nog niet opgevallen, helaas door drukte ook nog amper de ronde van Z. kunnen zien
Op donderdag 19 juni 2003 21:09 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ja, die fietst nog volop mee
bron: belgische tt
quote:
Erik Dekker heeft een nieuw contract
getekend bij de Rabobankploeg,dat hem
tot 2006 aan het team verbindt.Dekker
kampt momenteel met een peesontsteking
en heeft ook last van zijn knie."Ik zal
er alles aan doen om weer op mijn oude
niveau terug te keren.Mijn ploeg geeft
me veel vertrouwen",zei Dekker (33).
quote:Ik denk dat Dekker zijn jongen is die eeuwig bij Rabobank zal blijven. Dat is nog iemand met een hart voor de club!
Op vrijdag 20 juni 2003 10:02 schreef zjroentje het volgende:
Dekker heeft z'n contract bij de Rabo's verlengd.
[..]
Giro iig niet.
quote:Wat is er dan gebeurd?
Op vrijdag 20 juni 2003 16:57 schreef Leatherface het volgende:
Shit hey, dat heb ik zo nog zelden gezien
quote:Licht alvast 'n tipje van de sluier op.......
Op vrijdag 20 juni 2003 18:21 schreef zjroentje het volgende:[..]
Wat is er dan gebeurd?
[Dit bericht is gewijzigd door Chiel-Montagne op 20-06-2003 18:34]
quote:Dan sta je echt mooi voor lul.
Op vrijdag 20 juni 2003 18:33 schreef Chiel-Montagne het volgende:[..]
Ligt alvast 'n tipje van de sluier op.......
mms://62.2.26.94/wms_content/sp/sp_tdsaktuell_512.wmv
Is trouwens niet de eerste keer dit jaar dat het gebeurt.....
Freire en Cipo
Valverde en Rebellin in de Ronde v.h Baskenland
En nu dus Casar en Kirchen....
Barbosa was jaren terug Portugal's hoop voor de toekomst. Is d'r niet echt uigekomen.
Over juichen gesproken: Jaren terug was Camiel v/d Berg bezig aan een solo in de ronde van Sprundel. Hij won met grote voorsprong en zou weleens even origineel juichen. Hij wilde op z'n pedalen gaan staan, maar ging hard op z'n snufferd op de finishlijn.
quote:Bijna elke renner in het peleton heeft wel 'n aantal renners waar hij 'n hekel aan heeft. Kan haast niet anders als je ziet hoe vaak er iemand wordt geflikt in de koers, hoe vaak mensen vallen door toedoen van anderen, etc...
Op donderdag 19 juni 2003 15:51 schreef qwerty22 het volgende:[..]
Denk dat dat ook vies tegen valt, zijn een hoop renners die gewoon een hekel aan elkaar hebben hoor..
quote:En dat is een understatement, denk ik.
Op vrijdag 20 juni 2003 18:57 schreef Bartoli het volgende:
en Kirchen voelt zich klote nu.
Adri van der Poel won trouwens eens op vrijwel indentieke wijze de Amstel Gold Race. Luc Roosen was toen de lul.
quote:Ja idd maar ook die zich de lul voelen die een lange solovlucht hebben en in laatste km gepakt worden en niet zozeer in sprint de lul zijn.
Op vrijdag 20 juni 2003 19:40 schreef Leatherface het volgende:[..]
En dat is een understatement, denk ik.
Adri van der Poel won trouwens eens op vrijwel indentieke wijze de Amstel Gold Race. Luc Roosen was toen de lul.
Francesco Casagrande wint de zware bergetappe naar La Punt en neemt de leiding in het Algemeen Klassement over van Vinokourov.
Ronde van Catalonië:
José Antonio Pecharroman wint de 13,1 km lange tijdrit in Vall Vidrera en neemt de leiding in het Algemeen Klassement over van Roberto Heras.
Terwijl die eigenlijk van uit het niets komt opdagen. Ok hij reed wel goed maar ja om nu te zeggen hij gaat winnen had ik niet gedacht vooral niet tegen Heras.
En ja voor Paternina-Costa de Almeria zijn het de mooiste overwinningen wat ze kunnen krijgen als TT2 team.
Ben benieuwd wat die gaat doen in La Vuelta.
En ik denk dat die sowieso volgend jaar voor een TT1 team rijdt.
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 17:52 schreef Bartoli het volgende:
En ik denk dat die sowieso volgend jaar voor een TT1 team rijdt.
Volg hem al jaaaren .
2e Jan Ullrich en derde Kim Kirchen.
En Francesco Casagrande slaagde er niet in om zijn voorsprong op Vinokourov uit te bouwen.
quote:Da's een beetje overdreven. Marco is naar een prive - kliniek gegaan vanwege een depressie.
Op zondag 22 juni 2003 16:16 schreef SpankSpankeronie het volgende:
Pantani schijnt in het gekkenhuis te zijn beland
bron:Gazzetta dello Sport
Pantani is niet de meest emotioneel stabiele persoon.
quote:Hij had een zenuwinzinking ja, maar ja de media hebt hem ook een beetje "kapot" gemaakt mentaal.
Op zondag 22 juni 2003 17:02 schreef Leatherface het volgende:[..]
Da's een beetje overdreven. Marco is naar een prive - kliniek gegaan vanwege een depressie.
Pantani is niet de meest emotioneel stabiele persoon.
Als Phonak frans was geweest hadden ze er idd bij gezeten
quote:volgens mij hebben die dopingcontroles en de bijbehorende rechtzaken marco de das omgedaan
Op zondag 22 juni 2003 17:04 schreef Bartoli het volgende:[..]
Hij had een zenuwinzinking ja, maar ja de media hebt hem ook een beetje "kapot" gemaakt mentaal.
quote:Ja precies.
Op zondag 22 juni 2003 21:36 schreef CAZZO het volgende:[..]
volgens mij hebben die dopingcontroles en de bijbehorende rechtzaken marco de das omgedaan
hij had toch ook al eerder labiel gerdrag vertoont door 2x een auto total loss te rijden
quote:Eerlijk gezegd geloof ik meer van het verhaal dat hij opgenomen is.
Pantani training in seclusion
The Mercatone Uno team of Marco Pantani has denied rumours that the Italian is suffering from depression. Pantani was reported to have checked into the Abano Terme, which is known as a treatment centre for depression and substance abuse. "He is training with some friends with some privacy and away from any pressure," team manager Davide Boifava told Datasport. "He's a motivated rider, and ready for new objectives."
quote:En ditmaal viel ik 3 kilometer voor het einde in slaap.
Op zondag 22 juni 2003 16:54 schreef Leatherface het volgende:
Oscar Pereiro Sio van Phonak wint de bergetappe naar Silvaplana in de Ronde van Zwitserland.2e Jan Ullrich en derde Kim Kirchen.
En Francesco Casagrande slaagde er niet in om zijn voorsprong op Vinokourov uit te bouwen.
Wauters heeft trouwens in navolging van Dekker zijn contract bij de Rabobank verlengd.
De Kazach Serguei Yakovlev wint na een solo van dik 160 km de etappe naar Oberstaufen.
Tweede Markus Zberg en derde Martin Derganc.
quote:Die Rogers blijft goed bezig zeg.
Op maandag 23 juni 2003 18:10 schreef Bartoli het volgende:
Michael Rogers van Quick-Step Davitamon wint de 3e rit in de Route du Sud. Het was een tijdrit over 33 km hij was ruim 2 minuten sneller dan de rest. Hij is ook de nieuwe leider.
Morgen is de slotrit met aankomst boven. De slotklim is ruim 20 km lang.
Een van de grote revelaties van dit seizoen, samen met Pozzatto, Pecharroman en Popovych.
quote:Popovych is al geen revelatie meer want hij verbaasde wel, Pozzato was goed bezig maar die is van het strijdplan verdwenen voorlopig en ja Rogers is al sinds half mei goed bezig en wil de proloog in de Tour winnen, maar denk dat die ervaring te kort gaat komen.
Op maandag 23 juni 2003 18:13 schreef Leatherface het volgende:[..]
Die Rogers blijft goed bezig zeg.
Een van de grote revelaties van dit seizoen, samen met Pozzatto, Pecharroman en Popovych.
quote:Wat die proloog betreft denk ik Cancellara, als die meedoet
Op maandag 23 juni 2003 18:19 schreef Bartoli het volgende:[..]
Popovych is al geen revelatie meer want hij verbaasde wel, Pozzato was goed bezig maar die is van het strijdplan verdwenen voorlopig en ja Rogers is al sinds half mei goed bezig en wil de proloog in de Tour winnen, maar denk dat die ervaring te kort gaat komen.
Al is dat in een korte proloog niet echt noodzakelijk
[Dit bericht is gewijzigd door Leatherface op 24-06-2003 10:38]
quote:Dat was geen solo.
Op maandag 23 juni 2003 17:14 schreef Leatherface het volgende:
Ronde van Zwitserland:De Kazach Serguei Yakovlev wint na een solo van dik 160 km de etappe naar Oberstaufen.
Tweede Markus Zberg en derde Martin Derganc.
Hij ontsnapte met een groep.
quote:Oeps
Op dinsdag 24 juni 2003 11:49 schreef zjroentje het volgende:[..]
Dat was geen solo.
Hij ontsnapte met een groep.
Tsja, ik schakelde pas vrij laat in
quote:En wederom heb ik het einde gemist.
Op dinsdag 24 juni 2003 11:57 schreef Leatherface het volgende:[..]
Oeps
Tsja, ik schakelde pas vrij laat in
quote:schakel net als LF later in mis je het einde niet
Op dinsdag 24 juni 2003 12:02 schreef zjroentje het volgende:[..]
En wederom heb ik het einde gemist.
quote:Tja, ik was ook Wimbledon aan het volgen. Dat moet schijnbaar spannend zijn geweest, want ik was weer vergeten terug te schakelen naar de BRT.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:07 schreef Bartoli het volgende:[..]
schakel net als LF later in mis je het einde niet
In ieder geval beter dan in slaap vallen tijdens de finale, wat me de laatste twee keer overkwam.
quote:Ja als die meedoet mss wel maar ik denk niet dat die meedoet is nog vrij jong. En denk dat ze hem in Vuelta laten starten
Op dinsdag 24 juni 2003 10:30 schreef Leatherface het volgende:[..]
Wat die proloog betreft denk ik Cancellara, als die meedoet
quote:Feretti heeft volgens Belgische commentatoren gezegd dat ie Cancellara niet wilde meenemen omdat die te jong was.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:30 schreef Bartoli het volgende:[..]
Ja als die meedoet mss wel maar ik denk niet dat die meedoet is nog vrij jong. En denk dat ze hem in Vuelta laten starten
quote:Kheb de voorselectie van Fassa gezien en daar stond Cancellara niet bij en daar bij was Frigo ook geschrapt
Op dinsdag 24 juni 2003 15:16 schreef Lortnoc het volgende:[..]
Feretti heeft volgens Belgische commentatoren gezegd dat ie Cancellara niet wilde meenemen omdat die te jong was.
Heeft toch wel weer iets van dramatiek. Hij verloor ook al eens de Giro in de slottijdrit.
Toch wel jammer, ik had het Casa best wel gegund.
Bradley Mcgee won de tijdrit voor Peschel en Ullrich.
quote:
Blijlevens wint eerste koers sinds zomer 2000Uitgegeven: 24 juni 2003 20:16
Laatst gewijzigd: 24 juni 2003 20:19RUDDERVOORDE - Jeroen Blijlevens heeft voor het eerst sinds de zomer van 2000 een wielerkoers gewonnen. De sprinter van BankGiroLoterij zegevierde dinsdag in de Grote Prijs Ruddervoorde, een kermiskoers in België.
"Het voelde bijna als een nieuwe ervaring", vertelde Blijlevens 's avonds. "Ik heb hier drie jaar op moeten wachten." Blijlevens laatste serieuze overwinning dateert van maart 2000, toen hij een rit won in de Driedaagse van De Panne. Daarna volgde enkel nog een succes in een criterium in Maarheeze.
75
Blijlevens maakte in Ruddervoorde deel uit van een kopgroep van tien renners die vroeg in de koers was ontstaan. In de slotronden vielen vier renners weg uit die groep, waarna Blijlevens de sprint won voor de Belgen Geert Omloop en Sebastien Mattozza. Het was de 75e overwinning in zijn profloopbaan.
Ploegleider Johan Capiot sprak van een opsteker, vijf dagen voor het nationaal kampioenschap in Rotterdam. "Het gaat de goede richting op met Jeroen. We hebben er iemand bij met wie de concurrentie zondag rekening moet houden", aldus Capiot. Blijlevens reed de afgelopen twee jaar zonder succes bij Lotto (2001) en Domo-Farm Frites (2002).
Okay, het is slechts een kermiskoers. Maar toch
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 21:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Jerommeke zei vorige maand al ergers dat hij dacht dat een rood-wit-blauwe trui hem wel leuk zou staan.
quote:Het zou toch rondom Nijmegen gehouden worden? Dan zou hij het opzich wel moeten aankunnen. Maar ik denk dat een Kemna, van Dijk of de Jongh hem er toch wel uit zou moeten kunnen sprinten.
Op dinsdag 24 juni 2003 21:47 schreef Leatherface het volgende:[..]
Zou het toch gaan gebeuren?
quote:Nope het NK is nu in Rotterdam met als "scherprechter" die bekende brug
Op dinsdag 24 juni 2003 21:49 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Het zou toch rondom Nijmegen gehouden worden? Dan zou hij het opzich wel moeten aankunnen. Maar ik denk dat een Kemna, van Dijk of de Jongh hem er toch wel uit zou moeten kunnen sprinten.
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 21:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Jerommeke zei vorige maand al ergers dat hij dacht dat een rood-wit-blauwe trui hem wel leuk zou staan.
quote:Jammer, dat haalt Jeroen nooit.
Op dinsdag 24 juni 2003 21:57 schreef Bartoli het volgende:[..]
Nope het NK is nu in Rotterdam met als "scherprechter" die bekende brug
Aanradertje
Vanavond weer een mooie sportdocu.
Nederland 2, 21:17 uur: Robic et Bobet, le duel sur le Tour de France.
Gaat over de ronde vlak na de tweede wereldoorlog met mooie, nog niet eerder vertoonde beelden van de twee rivalen uit die tijd.
Ik ga zeker kijken.
Francesco Casagrande was overigens afgestapt (heb niet gehoord wat nu de oorzaak van zijn forfait was, ziekte of blessure) waardoor Giuseppe Guerini als tweede is geeindigd en Oscar Pereiro Sio als derde.
quote:Cool, dat ga ik zeker ff bekijken, thnx 4 the info
Op woensdag 25 juni 2003 14:33 schreef golfer het volgende:
Crosspostje doet:Aanradertje
Vanavond weer een mooie sportdocu.Nederland 2, 21:17 uur: Robic et Bobet, le duel sur le Tour de France.
Gaat over de ronde vlak na de tweede wereldoorlog met mooie, nog niet eerder vertoonde beelden van de twee rivalen uit die tijd.
Ik ga zeker kijken.
In totaal winnen ze natuurlijk niet zo veel als Italianen en Spanjaarden, maar toch zou je kunnen spreken van een Aussie - conquest.
Ik vind dat een goede zaak. Hoe meer non - Europese toprenners, hoe beter. Komt de sport alleen maar ten goede.
Jans Koerts wint de koers Brussel - Ingooigem.
Die Dean is misschien ook wel leuk om in een tourpool team op te nemen, sprint tenminste altijd mee.
quote:Als Dean nog niet eens voor Moos eindigt, zou ik hem zeker niet pakken. Ga dan voor D.Nazon, Furlan, Galvez of Glomser.
Op woensdag 25 juni 2003 18:00 schreef Lortnoc het volgende:
Cooke wint de laatste etappe in de Ronde van Zwitserland. Tweede werd Moos (waarom sprint die nu weer mee?) voor Dean.Die Dean is misschien ook wel leuk om in een tourpool team op te nemen, sprint tenminste altijd mee.
quote:Altijd lastig
Op woensdag 25 juni 2003 17:55 schreef rainbowsokkie het volgende:Jans Koerts wint de koers Brussel - Ingooigem.
quote:Je lijkt Mart Smeets wel
Op woensdag 25 juni 2003 18:45 schreef wicker het volgende:[..]
Altijd lastig
Frankrijk: Eddy Seigneur van Delatour
Denemarken: Michael Blaudzun van CSC
Spanje: Inigo Chaurreau van Ag2r
Czech Republic - ITT: Michal Hrazdíra van Zvvz
Slovakia - ITT: Robert Nagy - Elite 2 renner
Ukraine - ITT: Sergei Matveyev van Panaria
Portugal - ITT: Joaquim Andrade van Porta da Ravessa
Poland - ITT: Tomasz Lisowicz van Mikomax
Norway - ITT: Steffen Kjærgaard van Us Postal
Hungary - ITT: Laszlo Bodrogi van Quick-Step
Mondini van Domina Vacanze werd Italiaans kampioen tijdrijden en Magnus Backstedt werd dat in Zweden.
quote:Op het parcours in Rotterdam viel er toch weinig eer te behalen voor Boogie.
BOOGERD START NIET
RIJSWIJK - Michael Boogerd doet zondag niet mee aan het Nederlands kampioenschap op de weg in Rotterdam. De wielrenner uit de Rabobankploeg is geveld door buikloop en moet enkele dagen rust houden. Zijn Tourstart is niet in gevaar. De Ronde van Frankrijk begint zaterdag 5 juli.
quote:Maar echt een goede voorbereiding is dit ook niet.
Op zaterdag 28 juni 2003 11:42 schreef Leatherface het volgende:
Boogie zal morgen overigens niet mee doen aan het NK.
[..]Op het parcours in Rotterdam viel er toch weinig eer te behalen voor Boogie.
Boogerd mist bijna nooit een wedstrijd/etappe door ziekheid bijv.
quote:Tsja kan je beter nu gebeuren dan in de Tour en ja ok een goeie voorbereiding is ut niet maar als dat morgen over is en hij kan weer trainen lijdt het ook niet zo veel schade.
Op zaterdag 28 juni 2003 12:35 schreef mitt het volgende:[..]
Maar echt een goede voorbereiding is dit ook niet.
Boogerd mist bijna nooit een wedstrijd/etappe door ziekheid bijv.
DubbelDekker(s) suc6 dus voor de Rabobank.
quote:Tsja Thomas Dekker is 1e jaars Neo reed vorig jaar nog bij de Junioren dus dat is al helemaal een Talent.
Op zaterdag 28 juni 2003 13:14 schreef wicker het volgende:
Thomas Dekker is zojuist de nieuwe Nederlands kampioen bij de beloften geworden.
Het was de bedoeling dat hij de spurt zou aantrekken voor Hans Dekkers maar deed dat zo hard dat hij alleen vooruit kwam en het kon houden tot aan de meet.
Hans Dekkers won wel de sprint van het peloton.DubbelDekker(s) suc6 dus voor de Rabobank.
quote:1. Stefan Van Dijk
Op zaterdag 28 juni 2003 20:59 schreef mitt het volgende:
Wie zijn de favorieten morgen eik
Eigenlijk renners die een beetje kunnen sprinten maar ja zoals we vandaag zagen er kunnen er ook 2 solo aankomen licht afgescheiden van de rest dus schrijf mannen zoals Knaven ook niet af.
quote:Misschien dat er op een onbewaakt moment een groepje wegglipt. In dat geval maakt Leon van Bon een goede kans
Op zaterdag 28 juni 2003 21:39 schreef Bartoli het volgende:[..]
1. Stefan Van Dijk
2. Jans Koerts
3. Rudi Kemna
4. Steven de Jongh
5. Max van HeeswijkEigenlijk renners die een beetje kunnen sprinten maar ja zoals we vandaag zagen er kunnen er ook 2 solo aankomen licht afgescheiden van de rest dus schrijf mannen zoals Knaven ook niet af.
quote:Ja uiteraard zo'n Bram Schmitz oid kan ook
Op zaterdag 28 juni 2003 21:50 schreef Leatherface het volgende:[..]
Misschien dat er op een onbewaakt moment een groepje wegglipt. In dat geval maakt Leon van Bon een goede kans
quote:Jeroen Blijlevens
Op zaterdag 28 juni 2003 20:59 schreef mitt het volgende:
Wie zijn de favorieten morgen eik
Rij dan gewoon 1 ronde, en kijk wie er dan de sprint wint.
Een NK hoort gewoon in Limburg gereden te worden.
quote:idd.
Op zondag 29 juni 2003 13:28 schreef zjroentje het volgende:
Wat een ballenparcours zeg.Rij dan gewoon 1 ronde, en kijk wie er dan de sprint wint.
Een NK hoort gewoon in Limburg gereden te worden.
Dit is echt tien keer niks
quote:Die Brienenoord kom ik zelfs zonder problemen op.
Op zondag 29 juni 2003 13:30 schreef mitt het volgende:[..]
idd.
Dit is echt tien keer niks
Beschamend is dit.
Ennem, komende 5 dagen dus om half 8 NL 2 kijken.
Heel snel weer met dat NK naar Limburg a.u.b.!!!
Erg jammer
En Jerommeke toch vierde.
quote:Inderdaad, wat een saaie boel en daarvoor onderbreken ze doodleuk nog het honkballen.
Op zondag 29 juni 2003 16:29 schreef wicker het volgende:
We zijn er gelukkig weer klaar mee
quote:Het wordt hoog tijd dat BLG eens een extra sponsor krijgt want ze zijn nou al een hele tijd het sterkste TT2, dus het wordt tijd voor promotie. Dan zien we ze ook in wat meer races terug.
Op zondag 29 juni 2003 16:30 schreef mitt het volgende:
weer geen renner die met het rood-wit-blauw de Tour in gaat.Erg jammer
quote:Inderdaad.
Op zondag 29 juni 2003 16:32 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Het wordt hoog tijd dat BLG eens een extra sponsor krijgt want ze zijn nou al een hele tijd het sterkste TT2, dus het wordt tijd voor promotie. Dan zien we ze ook in wat meer races terug.
3e jaar op rij dat we de trui niet in de Tour de France zien..en verder zien we hem in het najaar ook niet super veel denk ik.
quote:Idd, want voor de zuideuropese WBwedstrijden krijgen ze nevernooitniet een wildcard. Heel misschien voor Hamburg, maar ik denk dat ze nog wel genoeg obscure ploegjes in duitsland hebben.
Op zondag 29 juni 2003 16:34 schreef mitt het volgende:[..]
Inderdaad.
3e jaar op rij dat we de trui niet in de Tour de France zien..en verder zien we hem in het najaar ook niet super veel denk ik.
quote:Daarom vond ik het wel okay toen Boogerd de trui had, die zag je tenminste vaak.
Op zondag 29 juni 2003 16:35 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Idd, want voor de zuideuropese WBwedstrijden krijgen ze nevernooitniet een wildcard. Heel misschien voor Hamburg, maar ik denk dat ze nog wel genoeg obscure ploegjes in duitsland hebben.
En anders had ik em van Heeswijk wel gegung vandaag
quote:De BGL heeft zelf begin dit jaar al aangegeven als de ploeg er sportief klaar voor is het budget te willen verhogen om een TT1 te worden.
Op zondag 29 juni 2003 16:32 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Het wordt hoog tijd dat BLG eens een extra sponsor krijgt want ze zijn nou al een hele tijd het sterkste TT2, dus het wordt tijd voor promotie. Dan zien we ze ook in wat meer races terug.
Lijkt mij dat ze met misschien een klein beetje versterking de strijd aankunnen met andere TT1 teams.
quote:Kemna
Op zondag 29 juni 2003 16:40 schreef Shibber het volgende:
maar wie heeft er nou gewonnen?kemna vanwege die jump?
quote:1 Kemna
Op zondag 29 juni 2003 16:40 schreef Shibber het volgende:
maar wie heeft er nou gewonnen?kemna vanwege die jump?
quote:Vorig jaar of 2 jaar geleden was er toch een elite zonder contract derde geworden? Kon me nog iets herinneren van dat Boogerd toch een medaille kreeg omdat die vierde werd en die hem toen had weggegeven of zo.
Op zondag 29 juni 2003 16:43 schreef wicker het volgende:[..]
1 Kemna
2 van Dijk
3 van Heeswijk
4 Blijlevens
5 Was een elite zonder contract van als ik het goed zag van de Bert Story - Piels ploeg.
[Dit bericht is gewijzigd door wicker op 29-06-2003 17:00]
quote:
Op zondag 29 juni 2003 16:53 schreef wicker het volgende:[..]
Ja klopt dat Louis de Koning die toen derde werd.
quote:Ja, die was het idd.
Op zondag 29 juni 2003 16:59 schreef wicker het volgende:[..]
quote:Nou, dat wordt ook geen belgische trui in de tour.
Op zondag 29 juni 2003 17:08 schreef wicker het volgende:
Geert Omloop is de nieuwe Belgische kampioen geworden, hij versloeg Jurgen van Goolen in de sprint.
[Dit bericht is gewijzigd door wicker op 29-06-2003 17:19]
quote:Ik vrees dat we die wel regelmatig in de tour zullen tegenkomen.
Op zondag 29 juni 2003 17:18 schreef Shibber het volgende:
Zabel heeft gewonnen in Duitsland
quote:Ik vind niet dat het steeds in Limburg gehouden dient te worden, maar elk jaar ergens anders op een ander type parcours.
Op zondag 29 juni 2003 13:32 schreef zjroentje het volgende:[..]
Die Brienenoord kom ik zelfs zonder problemen op.
Beschamend is dit.
De ene keer dus in Zuid - Limburg zodat de (semi)klimmers aan de bak kunnen, de andere keer weer in een winderig polderlandsschap zodat je een waaierkoers krijgt, en een vlak parcours zoals nu dus in Rotterdam mag ook wel zodat de sprinters een gooi naar de titel kunnen doen.
Okay, nu heb je in Nederland niet zo heel veel variatie, maar elk jaar een rondje over de Gulpenerberg met hooguit 4 a 5 echte kanshebbers is ook niet zo interessant.
Voor ieder type renner dus wat IMHO.
Laat het ze dan elk jaar op een selectief parcours in Limburg of op de veluwe houden of een kampioenschap in de polder (waaiers).
Zo zie je in bijna ieder land een kampioen die menigeen niet kent of nauwelijks in actie ziet.
noem:
Nederland: Kemna
Belgie: Omloop
Spanje: Ruben Plaza
Is het trouwens een idee om met de vaste wielerliefhebbers hier uit de [centraal] Wielrennen reeks een subleague'je te vormen op de fok tourmanager?
Ik kan geen league meer openen dus als iemand anders zo lief zou willen zijn
quote:Die is volgens mij al aangemaakt
Op zondag 29 juni 2003 20:06 schreef Lortnoc het volgende:
't Stelt idd niet meer zoveel voor, veel renners laten het ook gewoon schieten.Is het trouwens een idee om met de vaste wielerliefhebbers hier uit de [centraal] Wielrennen reeks een subleague'je te vormen op de fok tourmanager?
Ik kan geen league meer openen dus als iemand anders zo lief zou willen zijn
quote:Maar wel 100 keer leuker om naar te kijken.
Op zondag 29 juni 2003 18:46 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik vind niet dat het steeds in Limburg gehouden dient te worden, maar elk jaar ergens anders op een ander type parcours.
De ene keer dus in Zuid - Limburg zodat de (semi)klimmers aan de bak kunnen, de andere keer weer in een winderig polderlandsschap zodat je een waaierkoers krijgt, en een vlak parcours zoals nu dus in Rotterdam mag ook wel zodat de sprinters een gooi naar de titel kunnen doen.
Okay, nu heb je in Nederland niet zo heel veel variatie, maar elk jaar een rondje over de Gulpenerberg met hooguit 4 a 5 echte kanshebbers is ook niet zo interessant.
Voor ieder type renner dus wat IMHO.
Dit kan je toch geen koers noemen.
Zo maak je je internationaal belachelijk.
quote:Welke is 't dan?
Op zondag 29 juni 2003 20:48 schreef Bartoli het volgende:[..]
Die is volgens mij al aangemaakt
quote:ow nee toch niet was andere tourtoto
Op zondag 29 juni 2003 21:03 schreef Lortnoc het volgende:[..]
Welke is 't dan?
Mayo / Vinokourov
zeg het maar
[Dit bericht is gewijzigd door danerit op 29-06-2003 22:04]
dus je hebt 5 namen nodig
Cooke, Petacchi, Hammilton, Moreau & Nazon zou ik er aan toevoegen
edit:
Mocht je ze nog willen gebruiken
quote:In de eerste instantie ben ik geneigd Mayo te zeggen
Op zondag 29 juni 2003 21:41 schreef danerit het volgende:
ik moet kiezenMayo / Vinokourov
zeg het maar
Maar dit is slechts mijn advies hoor
quote:Mayo.
Op zondag 29 juni 2003 21:41 schreef danerit het volgende:
ik moet kiezenMayo / Vinokourov
zeg het maar
quote:
Op zondag 29 juni 2003 21:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Jalabert doen sowieso niet mee
quote:Ja maar hij zal wel Laurent bedoelen die gestopt is, Nicoals doet idd mee aan de Tour
Op zondag 29 juni 2003 22:08 schreef Leatherface het volgende:[..]
Nicolas Jalabert was toch wel opgesteld door Bjarne Riis?
quote:Ja, maar in de ge-edite post boven die van mij stond Rumsas ook vermeld. Nicolas Jalabert heeft toch niet het talent van z'n broertje en heeft vooral een knechten rol
Op zondag 29 juni 2003 22:08 schreef Leatherface het volgende:
Nicolas Jalabert was toch wel opgesteld door Bjarne Riis?
quote:In belgie wint ook regelmatig een (obscure) sprinter. En dat heeft nog veel meer bergen dan dat wij hebben.
Op zondag 29 juni 2003 20:55 schreef zjroentje het volgende:[..]
Maar wel 100 keer leuker om naar te kijken.
Dit kan je toch geen koers noemen.
Zo maak je je internationaal belachelijk.
Overigens is Kemna, na de afgelopen 2 jaar al 2e te zijn geweest, iemand die het gewoon verdiende.
quote:Volledig mee eens
Op zondag 29 juni 2003 22:11 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
In belgie wint ook regelmatig een (obscure) sprinter. En dat heeft nog veel meer bergen dan dat wij hebben.
Overigens is Kemna, na de afgelopen 2 jaar al 2e te zijn geweest, iemand die het gewoon verdiende.
quote:Oh het zal best verdiend zijn, dat zeg ik niet.
Op zondag 29 juni 2003 22:11 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
In belgie wint ook regelmatig een (obscure) sprinter. En dat heeft nog veel meer bergen dan dat wij hebben.
Maar bij zo'n parcours kun je ze net zo goed 1 ronde laten rijden en dan afsprinten.
quote:Tsja, dat zou je dan ook kunnen zeggen van dat WK in Zolder, he
Op zondag 29 juni 2003 22:12 schreef zjroentje het volgende:[..]
Oh het zal best verdiend zijn, dat zeg ik niet.
Maar bij zo'n parcours kun je ze net zo goed 1 ronde laten rijden en dan afsprinten.
quote:Inderdaad.
Op zondag 29 juni 2003 22:14 schreef Leatherface het volgende:[..]
Tsja, dat zou je dan ook kunnen zeggen van dat WK in Zolder, he
sorry van net, leek nergens op.
Armstrong,
Ullrich
Beloki
Leipheimer
Herras
Mayo
Manchebo
Botero
Millar
A. Gonzalez
McEwen
Cooke
Petacchi
O'grady
Zabel
reserves: hamilton, vinokourov, hushovd, moreau en ...... ?
wie moet mn laatste reserve worden?
quote:Daar werd al ophef gemaakt over die Pitsheuvel, zijnde de enige hindernis in het parcours.
Op zondag 29 juni 2003 22:15 schreef zjroentje het volgende:[..]
Inderdaad.
Dat was nog niet eens een molshoop, bij wijze van spreke hooguit een bobbel in de weg
quote:Precies, het is best wel klasse om er dat na dik 200 kilometer er nog uit te persen.
Op zondag 29 juni 2003 22:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Sprinten is gewoon een andere discipline dan bergjes of klassiekers rijden maar daarom niet minder. En als je na 10 km had afgesprint had je toch ook wel andere namen vooraan gezien, denk ik.
quote:Ik blijf het gewoon belachelijk vinden.
Op zondag 29 juni 2003 22:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Sprinten is gewoon een andere discipline dan bergjes of klassiekers rijden maar daarom niet minder. En als je na 10 km had afgesprint had je toch ook wel andere namen vooraan gezien, denk ik.
BGL was gewoon uit op een sprint, en maakt de koers gewoon daarna, wat de Rabo's ook zullen proberen.
1 scherprechter in het parcours is toch niet teveel gevraagd.
quote:een sprinter zou ik zeggen. Freire lijkt me een goeie
Op zondag 29 juni 2003 22:15 schreef danerit het volgende:wie moet mn laatste reserve worden?
quote:Je doet erover alsof het nooit gebeurd.
Op zondag 29 juni 2003 22:18 schreef Leatherface het volgende:[..]
Precies, het is best wel klasse om er dat na dik 200 kilometer er nog uit te persen.
op een brug
quote:Vaak zat, maar ik blijf het knap vinden.
Op zondag 29 juni 2003 22:20 schreef zjroentje het volgende:[..]
Je doet erover alsof het nooit gebeurd.
Sprinten is echt een lastige discipline van het wielervak hoor
quote:Ik moet ook zeggen dat ik altijd problemen heb als ik hier het kanaal over moet.
Op zondag 29 juni 2003 22:21 schreef mitt het volgende:
en hij rijdt weg tijdens de afdaling![]()
op een brug
quote:Ik zou Heras en Millar eruit halen en mercado of freire of zo als laatste reserve en dan 2 van de 4 reserves erin zetten voor Heras of Millar.
Op zondag 29 juni 2003 22:15 schreef danerit het volgende:
Heb nu wel een goed (denk ik) lijstje gemaakt voor de plaatselijke poul.sorry van net, leek nergens op.
Armstrong,
Ullrich
Beloki
Leipheimer
Herras
Mayo
Manchebo
Botero
Millar
A. Gonzalez
McEwen
Cooke
Petacchi
O'grady
Zabelreserves: hamilton, vinokourov, hushovd, moreau en ...... ?
wie moet mn laatste reserve worden?
Maar ja ga geen verdere details zeggen anders geef ik te veel bloot van mezelf voor de teams (just kiddin)
Maar ja ik zie niet waarom de meeste Vinokourov pakken die pakt heus niet zo veel punten denk ik vanwege het feit dat Botero en Savoldelli de kopmannen zijn en ik Vino nog nooit een ronde over 3 weken goed heb zien presteren.
quote:Ja, en in de jaren met veel bergen was het precies andersom, met Rabo dat om de 10 minuten een renner wegstuurde net zo lang tot er niemand meer was die zo'n renner nog kon terughalen.
Op zondag 29 juni 2003 22:19 schreef zjroentje het volgende:[..]
Ik blijf het gewoon belachelijk vinden.
BGL was gewoon uit op een sprint, en maakt de koers gewoon daarna, wat de Rabo's ook zullen proberen.
1 scherprechter in het parcours is toch niet teveel gevraagd.
Dat is eigenlijk hetzelfde, maar dan omgekeerd. En ik vond het BGL-offensief waarbij ze die kopgroep terugpakten behoorlijk indrukwekkend. Natuurlijk zijn mensen die wegspringen en zo wat indrukkender, maar ik vind het eigenlijk allebei even veel respect waard.
quote:Maar de sprinters doen normaliter niet echt werk in een koers. Die zijn volledig gefocust op die laatste 300 meter.
Op zondag 29 juni 2003 22:21 schreef Leatherface het volgende:[..]
Vaak zat, maar ik blijf het knap vinden.
Sprinten is echt een lastige discipline van het wielervak hoor
Maar het blijft idd knap om zo'n snelheid op een fiets te genereren.
quote:Kom op zeg, die heuvels hier kun je geen bergen noemen, dus zo ontzettend zwaar is 1 heuvel in een ronde ook weer niet.
Op zondag 29 juni 2003 22:23 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ja, en in de jaren met veel bergen was het precies andersom, met Rabo dat om de 10 minuten een renner wegstuurde net zo lang tot er niemand meer was die zo'n renner nog kon terughalen.
quote:Heb niks gezien, dus kan hier niet over meepraten.
Dat is eigenlijk hetzelfde, maar dan omgekeerd. En ik vond het BGL-offensief waarbij ze die kopgroep terugpakten behoorlijk indrukwekkend. Natuurlijk zijn mensen die wegspringen en zo wat indrukkender, maar ik vind het eigenlijk allebei even veel respect waard.
quote:Ik ga toch anders altijd steenkapot in de Limburgse heuvels, maar ja, ik ben dan ook geen wielrenner
Op zondag 29 juni 2003 22:25 schreef zjroentje het volgende:[..]
Kom op zeg, die heuvels hier kun je geen bergen noemen, dus zo ontzettend zwaar is 1 heuvel in een ronde ook weer niet.
[..]Heb niks gezien, dus kan hier niet over meepraten.
Maar vergeleken bij andere landen zijn het natuurlijk molshopen, en de Cauberg is geen Mont ventoux zoals Martin Ros wel beweerd
quote:Ik kijk wel uit om erover te fietsen.
Op zondag 29 juni 2003 22:27 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik ga toch anders altijd steenkapot in de Limburgse heuvels, maar ja, ik ben dan ook geen wielrenner
quote:Dat bedoel ik. Deze heuvels zijn voor de gemiddelde renner niet onoverkomelijk.
Maar vergeleken bij andere landen zijn het natuurlijk molshopen, en de Cauberg is geen Mont ventoux zoals Martin Ros wel beweerd
quote:Ja maar daar noem je me ook ene op Martin Ros die man moet eerst eens gaan leren wat wielrennen precies onhoud voordat hij zijn licht over de sport gaat laten schijnen in zijn colums.
Op zondag 29 juni 2003 22:27 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik ga toch anders altijd steenkapot in de Limburgse heuvels, maar ja, ik ben dan ook geen wielrenner
Maar weet je wat het is op de echte cols in andere landen doseer je en rijdt een eigen tempo in de limburgse heuvels doseer je niet en rijdt je volle bak naar boven.
Dus het is toch zwaar en niet te vergelijken.
quote:In dit trieste platte landje noemen ze dit een selectief parcours: Van Brieneoordbrug en de Erasmusbrug.
Op zondag 29 juni 2003 22:12 schreef zjroentje het volgende:[..]
Oh het zal best verdiend zijn, dat zeg ik niet.
quote:Stomme lul
De Litouwse wielervedette Raimondas Rumsas hangt een lange schorsing wegens epo-gebruik boven het hoofd. Dat meldde een Litouws persbureau maandag.
Ook bij de contra-expertise, uitgevoerd in Lausanne, zouden in het bloed van Rumsas sporen van epo zijn aangetroffen. De nummer drie van de Tour 2002 liep tijdens de Ronde van Italie tegen de lamp. Om welke middelen het zou gaan is officieel nog niet naar buiten gebracht.Dinsdag zal de Litouwse wielerfederatie zich over de affaire buigen. De renner is al door zijn werkgever Lampre geschorst, in afwachting van het resultaat van de B-staal.
Rumsas raakte vorig jaar na afloop van de Ronde van Frankrijk voor het eerst in opspraak. Zijn vrouw Edita werd aan de grens gesnapt met verboden middelen in haar auto. Zij zat maanden in een Franse cel. Rumsas heeft sinds de Tour de France van 2002 geen voet meer op Franse bodem gezet. Bij Lampre kreeg hij dit seizoen het voordeel van de twijfel.
Bron: SportOne
quote:Die kerel heeft echt een metersdikke plank voor z'n kop.
Op maandag 30 juni 2003 15:48 schreef Leatherface het volgende:Stomme lul
quote:Vind het juist goed om te lezen.
Op maandag 30 juni 2003 18:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Altijd zuur om zoiets weer te lezen
Lozen die handel.
quote:Dat wel, maar nu krijg je eindeloze discussies weer en wordt de sport in diskrediet gebracht
Op maandag 30 juni 2003 18:00 schreef zjroentje het volgende:
Vind het juist goed om te lezen.Lozen die handel.
quote:Iedereen weet/meent te weten dat er gebruikt wordt, dus de wielrennerij staat sowieso niet in een positief daglicht.
Op maandag 30 juni 2003 18:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat wel, maar nu krijg je eindeloze discussies weer en wordt de sport in diskrediet gebracht
quote:Ja, maar in de tour wordt het bijvoorbeeld al enkele jaren schandalig tegen Armstrong (en de overige niet Fransen) gebruikt. Natuurlijk wordt er gepakt en geslikt, maar dat is ook niet vreemd als je ziet wat voor prestaties ze moeten leveren.
Op maandag 30 juni 2003 18:03 schreef zjroentje het volgende:
Iedereen weet/meent te weten dat er gebruikt wordt, dus de wielrennerij staat sowieso niet in een positief daglicht.
Ik keur het gedrag van Rumsas niet goed en hij hoort gestraft te worden, maar zo aan het begin van de tour is dat nooit prettig
quote:Uiteraard is wielrennen een onmenselijk zware sport, maar Rumsas weet donders goed dat het niet mag en hij brengt er zijn team, zijn sponsoren en de sport mee in diskrediet.
Op maandag 30 juni 2003 18:08 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ja, maar in de tour wordt het bijvoorbeeld al enkele jaren schandalig tegen Armstrong (en de overige niet Fransen) gebruikt. Natuurlijk wordt er gepakt en geslikt, maar dat is ook niet vreemd als je ziet wat voor prestaties ze moeten leveren.
Ik keur het gedrag van Rumsas niet goed en hij hoort gestraft te worden, maar zo aan het begin van de tour is dat nooit prettig
Dat het wielrennen toch al geen positef imago had klopt, maar dit maakt het er natuurlijk niet beter op.
quote:Lampre had al bekend gemaakt dat als Rumsas ook na de contra positief was dat hij ontslagen zou worden om zo nog meer problemen met hem en uitnodigingen voor wedstrijden te voorkomen.
Op maandag 30 juni 2003 18:13 schreef Leatherface het volgende:[..]
Uiteraard is wielrennen een onmenselijk zware sport, maar Rumsas weet donders goed dat het niet mag en hij brengt er zijn team, zijn sponsoren en de sport mee in diskrediet.
Dat het wielrennen toch al geen positef imago had klopt, maar dit maakt het er natuurlijk niet beter op.
Nu de eerste aflevering van de 5.
met Jacques Anquetil
Snap ik dus niet hé gaat dat weer op zo'n boonen effect lijken?
na 1 jaar erachter komen dat het niets word.
quote:Toch duidelijk de hand van Bruyneel he, als er bij Postal en Nederlandse ploegleider had gezeten dan waren daar waarschijnlijk 2 Nederlandse beloften terecht gekomen.
Op donderdag 3 juli 2003 23:05 schreef Bartoli het volgende:
US POSTAL maakte gisteren ook bekend dat volgend jaar Stijn Devolder en Jurgen Vandenbroeck voor de ploeg rijden.Snap ik dus niet hé gaat dat weer op zo'n boonen effect lijken?
na 1 jaar erachter komen dat het niets word.
quote:waarschijnlijk wel maar de hele leiding is belgisch met Bruyneel, Demol, Lapage etc.
Op donderdag 3 juli 2003 23:21 schreef wicker het volgende:[..]
Toch duidelijk de hand van Bruyneel he, als er bij Postal en Nederlandse ploegleider had gezeten dan waren daar waarschijnlijk 2 Nederlandse beloften terecht gekomen.
bron: nos TT
En Telekom heeft zich versterkt na Bram Schmitz ook met Sergei Ivanov (Fassa Bortolo).
Ook gaan de geruchten dat Telekom in de markt is voor Gerben Lowik die net als Schmitz nu nog voor Bankgiro rijdt.
En Rabobank heeft zijn interesse getoond in Thor Hushovd van C.Agricole voor een 2 jarig contract.
De transfermarkt is open.
Leuk om eens een keer te zien dat er Nederlanders zijn die eens niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, wil je kwaliteit dan zul je moeten dokken.
quote:Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe Nederlandse ploeg die goed genoeg is om aan de grote rondes deel te nemen, want als het zo doorgaat moeten we het volgend jaar in de Tour met minder dan 5 landgenoten doen.
Op vrijdag 11 juli 2003 10:06 schreef rainbowsokkie het volgende:
De telegraaf meldt dat Iban Mayo volgend jaar graag voor Rabobank wil rijden. De ploegleiding heeft de belangstelling bevestigd.
quote:Beter met 5 landgenoten wel iets presteren dan met 10 landgenoten niks. Maar ik hoop dat BGL voldoende geld kan vinden om een serieus TT1 team te worden.
Op vrijdag 11 juli 2003 12:50 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe Nederlandse ploeg die goed genoeg is om aan de grote rondes deel te nemen, want als het zo doorgaat moeten we het volgend jaar in de Tour met minder dan 5 landgenoten doen.
Vroeger vond ik er geen zak aan om naar de tour te kijken. Maar vandaag heb ik me uitermate vermaakt Best ontspannend om die renners te zien zweten
Morgen zal ik zeker weer kijken
bron:
Telekom gaat maar door met aankopen doen.
quote:Centjes genoeg daar in de Heimat, lijkt mij dan
Op zondag 13 juli 2003 19:30 schreef Bartoli het volgende:
Telekom gaat maar door met aankopen doen.
quote:uiteraard
Op zondag 13 juli 2003 19:32 schreef Leatherface het volgende:[..]
Centjes genoeg daar in de Heimat, lijkt mij dan
quote:Net als US Postal overigens.
Op zondag 13 juli 2003 19:34 schreef Bartoli het volgende:[..]
uiteraard
alhoewel de Deutsche Telekom op verlies staat
quote:precies.
Op zondag 13 juli 2003 19:35 schreef Lortnoc het volgende:[..]
Net als US Postal overigens.
quote:Was er een paar jaar terug trouwens geen sprake van dat Telekom er misschien mee wou stoppen?
Op zondag 13 juli 2003 19:32 schreef Leatherface het volgende:[..]
Centjes genoeg daar in de Heimat, lijkt mij dan
Mijn vraag was: bestaan er verzamelvideo's met valpartijen van wielrenners?
[Wielrennen] De mooiste valpartijen!
Net zoals je die van Formule 1 (crashes), voetballen (overtredingen en vechtpartijen), boksen (knockouts) enzovoort hebt.
quote:En de Belgische ploegen doen het nu al beter als de enige 'Hollandse' ploeg
New Division I Belgian team in the making
The Belgian cycling Maecenas Noël De Meulenaere can't help himself, his heart stays in cycling. He attended the Alpine stage of the Tour today and talked to the press enthusiastically about his new project."I have two new sponsors, a communication company, which wishes to remain unnamed for now and Belgian chocolate maker "Jacques". Together they will give the new team a budget of three million Euro. The team won't hold too many Belgian riders, because there simply aren't any good ones on the market at the moment. And this time, I will occupy myself less with "social cases". Belgian riders who can't get a contract anywhere else don't have to come and knock on my door any more, that's past. Dave Bruylandts is the only Belgian on the team roster so far. Andrei Tchmil, also involved, has already contracted a few promising young Russians."
Jef Braeckevelt will be heading the new Belgian team, with Johan Capiot as team director.
quote:nederland heeft 2 ploegen Rabobank en Bankgiroloterij.
Op woensdag 16 juli 2003 21:32 schreef okee6 het volgende:
Van Cyclingnews
[..]En de Belgische ploegen doen het nu al beter als de enige 'Hollandse' ploeg
En ja Demeulenaere klets maar wat eerst wou die remax-massi oprichten ging niet door zal dit ook wel niet lukken.
quote:BGL presteerd soms beter dan de Rabobank. Alleen is de BGL dom geweest dat ze de TT1 status links hebben laten liggen.
Op woensdag 16 juli 2003 22:29 schreef okee6 het volgende:
BGL telt maar voor half, eerst zien dan geloven.
quote:Inderdaad dat is voorlopig het probleem, dan zal er een flinke co-sponsor moeten komen of het zou over kunnen gaan naar de postcode loterij (zelfde concern maar groter).
Op woensdag 16 juli 2003 22:59 schreef Remzz het volgende:
Ik gloof dat er alleen het geld er niet voor is om naar de TT 1 te gaan. Toch?
quote:Dat was dit jaar maar voor komend seizoen volgens mij wel, die stap moeten ze toch eens zetten anders kun je zo'n ploeg beter opdoeken. Want je hebt goede renners en die rijden alleen maar zo'n kleinere koersen waarom denk je dat lowik (mss) en schmitz (sowieso) naar telekom gaan, niet alleen voor het geld maar ook voor mss een tourselectie of het rijden van alle wereldbekers en noem maar op.
Op woensdag 16 juli 2003 22:59 schreef Remzz het volgende:
Ik gloof dat er alleen het geld er niet voor is om naar de TT 1 te gaan. Toch?
bron: nos tour site
quote:Nieuw opleidingsploegje, wel lekker voor de Belgen
Bodysol-Brustor team emerges
A new satellite team for Quick Step-Davitamon, which will join the Division II ranks, is in the making. Quick.Step manager Patrick Lefevere wanted to build a team that will be breeding ground for his Division I team. At the same time, the current Quick.Step third division team which was formed with this same purpose will disappear. Bodysol is another product of the Omega Pharma-group of Marc Coucke. Brustor, a company producing awnings and sun-blinds is new to cycling. The announcement was supposed to hit the press on the second Tour de France rest day in Pau, but the story was leaked a week early.
Raimondas Rumsas is door de wielrenunie van Litouwen voor een jaar geschorst.
De renner, ontslagen door de Italiaanse Lampre-ploeg, werd tijdens de Ronde van Italië betrapt op gebruik van het verboden stimulerende middel epo. Hij moet ook een geldboete van 1500 euro betalen.
De Litouwse bond wilde Rumsas eigenlijk een half jaar uitsluiten, maar dat vond de UCI te weinig. De internationale wielrenunie stelde zelfs een schorsing van vier jaar voor.
Rumsas werd vorig jaar derde in het eindklassement van de Tour de France. Na de Tour werd zijn vrouw Edita in Frankrijk aangehouden met een auto vol verboden stimulerende middelen. Ze heeft altijd ontkend dat de middelen voor haar echtgenoot waren.
bron: www.2omroep.nl/nos/tour2003/paginas/nieuws/hoofdpunten.html
Wielrenner Laurie Aus (Est) van de AG2R ploeg is om het leven gekomen nadat hij werd aangereden door een dronken chauffeur, meer nieuws volgt
, R.I.P. Laurie
quote:Na Kivilev, Zanette en die renner van La Boulangere ben ff zijn naam kwijt is het de 4e wielrenner die sterft dit jaar.
Op zondag 20 juli 2003 16:09 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Net op de Belg:Wielrenner Laurie Aus (Est) van de AG2R ploeg is om het leven gekomen nadat hij werd aangereden door een dronken chauffeur, meer nieuws volgt
, R.I.P. Laurie
quote:
Net op de Belg:Wielrenner Laurie Aus (Est) van de AG2R ploeg is om het leven gekomen nadat hij werd aangereden door een dronken chauffeur, meer nieuws volgt
, R.I.P. Laurie
quote:http://www.wielernieuws.com/index.htm staat het ook dus is het echt waar.
, R.I.P. Laurie
quote:Ik hoorde het ook half en half, maar zonder dat ik opving om wie het nu ging. Aangezien op Nederland niets gemeld werd dacht ik dat ze het misschien over het ongeval van Casartelli in 1997 hadden, maar niet dus...
, R.I.P. Laurie
Opmerkelijk dat het nog nergens op een nieuwssite gemeld wordt, Aus was niet een totaal onbekende renner. Heeft volgens mij ook wel in het verleden aan de Tour deelgenomen.
R.I.P.
quote:Aus heeft vaker aan de Tour meegedaan dacht dat die ook eens het geel gedragen had in de tijd van Casino. Toen hij een uitstekende prollog reed en in de vlakke ritten het geel pakte. Maar weet dat niet zeker.
Op zondag 20 juli 2003 18:27 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik hoorde het ook half en half, maar zonder dat ik opving om wie het nu ging. Aangezien op Nederland niets gemeld werd dacht ik dat ze het misschien over het ongeval van Casartelli in 1997 hadden, maar niet dus...
Opmerkelijk dat het nog nergens op een nieuwssite gemeld wordt, Aus was niet een totaal onbekende renner. Heeft volgens mij ook wel in het verleden aan de Tour deelgenomen.
R.I.P.
quote:
Lauri Aus verongeluktLauri Aus is als gevolg van een aanrijding om het leven gekomen, zo meldt de wielersite.net. De 33-jarige AG2R-coureur was op weg naar het Estlandse kampioenschap mountainbiken, toen hij van achteren werd aangereden door een dronken automobilist. De renner overleed in het ziekenhuis.
Aus werd in 1995 prof voor Mutualité de Seine-Marne. Hij stapte in 1997 over naar de Casino-formatie. Na twee jaar verruilde hij het truitje van de supermarkt-keten voor dat van AG2R. Hij won tijdens zijn loopbaan negen etappes in kleinere rittenkoersen, twee eindklassementen (Tour du Limousin in 1997;Tour Poitu Charentes in 1998) en tweemaal een eendagswedstrijd (Clasica Haribo in 1998; GP Isbergues in 1999). Ook was Aus in 2000 nationaal kampioen zowel op de tijdrit als in de wegkoers. In 1997 beeindigde hij de Tour de France als 124ste. Dit jaar werd hij niet geselecteerd voor 'La Grande Boucle'.
http://www2.omroep.nl/nos/tour2003/paginas/nieuws/nieuwsberichten/200703/aus_verongelukt.html
bron: www.nu.nl
Waarom zou het niet mogelijk zijn dat 'we' in de toekomst weer een renner hebben die grote Rondes kan winnen? Omdat we nu geen klassementstoppers hebben? Je weet toch nooit wat er voor talenten in de toekomst op zullen staan? En daarbij: talent is niet land of streekgebonden.
Je hoeft niet per se uit een land met hooggebergten en een wielertraditie te komen om de Tour te kunnen winnen. Armstrong, Lemond, Riis, Roche etc. hebben dat bewezen.
Er gloort dus zeker hoop.
quote:Er gloort zeker hoop alleen denk ik dat je zoals knetemann noemde Scheuneman, Thomas Dekker, Pieter Weening en die de komende jaren nog niet kan verwachten die moet je rustig aanbrengen en niet zoals met Wielinga prompt meteen naar de Tour sturen en zo.
Op dinsdag 22 juli 2003 23:42 schreef Leatherface het volgende:
Even de discussie over het eventueel opstaan van nieuwe Nederlandse klassementsrenners nieuw leven inblazen:Waarom zou het niet mogelijk zijn dat 'we' in de toekomst weer een renner hebben die grote Rondes kan winnen? Omdat we nu geen klassementstoppers hebben? Je weet toch nooit wat er voor talenten in de toekomst op zullen staan? En daarbij: talent is niet land of streekgebonden.
Je hoeft niet per se uit een land met hooggebergten en een wielertraditie te komen om de Tour te kunnen winnen. Armstrong, Lemond, Riis, Roche etc. hebben dat bewezen.
Er gloort dus zeker hoop.
quote:Ik praat missschien wel in termen van over een paar decennia
Op dinsdag 22 juli 2003 23:48 schreef Bartoli het volgende:[..]
Er gloort zeker hoop alleen denk ik dat je zoals knetemann noemde Scheuneman, Thomas Dekker, Pieter Weening en die de komende jaren nog niet kan verwachten die moet je rustig aanbrengen en niet zoals met Wielinga prompt meteen naar de Tour sturen en zo.
En ja de manier van trainen is hier anders dan in andere landen en hier is het al gauw een mentaliteit van het kopje laten hangen als iets niet lukt en in andere landen is er meer vechtlust
Misschien heerst er hier wel geen absolute topsportmentaliteit, maar dan heb je daar mischien toch uitzonderingen op die die absolute drive dus wel hebben.
Er zijn genoeg Nederlandse topsporters met een enorm karakter hoor
quote:Ja daar ben ik het mee eens maar ja ligt eraan in welke ploeg je terecht komt maar zit je in een NL ploeg denk ik niet dat het ooit wat word en vooral niet bij Rabo want bij de Rabo jeugd rijden ze zich al op jonge leeftijd over de kop en dan ben je nix meer ook al heb je veel talent. Dan schop je het niet ver. Beste zou zijn als je talent heb je heil in buitenland te zoeken en daar langzaam aan groeien.
Op dinsdag 22 juli 2003 23:51 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik praat missschien wel in termen van over een paar decennia
Misschien heerst er hier wel geen absolute topsportmentaliteit, maar dan heb je daar mischien toch uitzonderingen op die die absolute drive dus wel hebben.
Er zijn genoeg Nederlandse topsporters met een enorm karakter hoor
quote:Ik ben niet zo voor dat rustig brengen, in ieder geval niet altijd. Als een jonge renner in het voorseizoen aantoont in vorm te zijn, en is er een plekkie over in de ploeg, laat hem dan maar gewoon mee gaan. Ook al zakt hij in zijn eerste Tour door het ijs. Het langzaam brengen is de laatste jaren ook niet echt goed gegaan, zie de verschillende Rabo-talenten die nu een jaar of 25 zijn, en al haast weer vergeten.
Op dinsdag 22 juli 2003 23:48 schreef Bartoli het volgende:[..]
Er gloort zeker hoop alleen denk ik dat je zoals knetemann noemde Scheuneman, Thomas Dekker, Pieter Weening en die de komende jaren nog niet kan verwachten die moet je rustig aanbrengen en niet zoals met Wielinga prompt meteen naar de Tour sturen en zo.
En ja de manier van trainen is hier anders dan in andere landen en hier is het al gauw een mentaliteit van het kopje laten hangen als iets niet lukt en in andere landen is er meer vechtlust
Volgens mij kan het geen kwaad een jong talent mee te nemen naar de Tour, alleen moeten de hoge verwachtingen soms een beetje worden ingedamd.
quote:Heb je mischien gelijk in.
Op dinsdag 22 juli 2003 23:55 schreef Bartoli het volgende:[..]
Ja daar ben ik het mee eens maar ja ligt eraan in welke ploeg je terecht komt maar zit je in een NL ploeg denk ik niet dat het ooit wat word en vooral niet bij Rabo want bij de Rabo jeugd rijden ze zich al op jonge leeftijd over de kop en dan ben je nix meer ook al heb je veel talent. Dan schop je het niet ver. Beste zou zijn als je talent heb je heil in buitenland te zoeken en daar langzaam aan groeien.
Misschien is het goed als Nederlandse talenten in een Duits jeugdteam gaan rijden. Dat moet qua taal enzo geen probleem zijn, en er heerst daar toch wel een iets andere sportcultuur
quote:Dat bedoel ik daarom vond ik die uitspraak van Knetemann ook juist, zie Tourjournaal #2 voor min verdere commentaar omdat er mensen waren die dat een domme uitspraak vonden.
Op dinsdag 22 juli 2003 23:57 schreef Leatherface het volgende:[..]
Heb je mischien gelijk in.
Misschien is het goed als Nederlandse talenten in een Duits jeugdteam gaan rijden. Dat moet qua taal enzo geen probleem zijn, en er heerst daar toch wel een iets andere sportcultuur
Er rijden ook een paar nederlandse talenten nu bij Quick-Step Davitamon-Sweet Paradise (TT3) denk maar aan Lars Boom, Eddy van Eijzendoorn, Johnny Hoogerland en die presteren nu wel wat beter dan de talenten bij Rabobank.
Alhoewel Boom terugkomt naar Rabobank TT3 volgend jaar.
Moreau verlengde zijn contract bij C.A en Simoni en Pieri bij Saeco.
wie gaan er volgend seizoen van ploeg ruilen? ik hoorde dat Hamilton al bij Rabo getekend heeft en dat ze ook achter Mayo en Hushovd zitten.
Gaat Armstrong op zoek naar nog betere knechten? post het hier ff
quote:Ik had gehoord dat Armstrong Michael Rogers wou hebben aangezien hij wel al had bijgetekend bij Q-Step.
Op donderdag 24 juli 2003 17:35 schreef Buijssen het volgende:
vandaag werd er gesproken dat het wielrennen geen transfers kent..
ploegen hoeven dus geen bedragen te betalen voor een renner aan de andere ploeg, maar alleen de renner zelf een contract aan te bieden..
financieel GOOD ideawie gaan er volgend seizoen van ploeg ruilen? ik hoorde dat Hamilton al bij Rabo getekend heeft en dat ze ook achter Mayo en Hushovd zitten.
En Ullrich heeft interesse in Garzelli en Pantani als helpers in Tour.
quote:hamilton naar rabo, lijkt me stug
ploegen hoeven dus geen bedragen te betalen voor een renner aan de andere ploeg, maar alleen de renner zelf een contract aan te bieden..
financieel GOOD ideawie gaan er volgend seizoen van ploeg ruilen? ik hoorde dat Hamilton al bij Rabo getekend heeft en dat ze ook achter Mayo en Hushovd zitten.
quote:Over Tyler zeggen ze wel meer, hij zou ook naar phonak kunnen maar die gast blijft bij CSC. Riis heeft hem gemaakt wat die nu is, kan niet zomaar opstappen lijkt me. Zal zijn contract wel verlengen als die slim is.
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 18:09 schreef zjroentje het volgende:
Zag je in de Maas en Mijn, Bartoli, met je WOP2008.
quote:Dat had ik wel door, bedoelde niet de foto.
Op vrijdag 25 juli 2003 18:11 schreef Bartoli het volgende:[..]
ben ik webmaster van het zroentje die linkse gast op die foto is 1 van de inititaiefnemers.
Ik ben alleen maar webmaster
quote:nee maar ja nu kennen ze me wel
Op vrijdag 25 juli 2003 18:13 schreef zjroentje het volgende:[..]
Dat had ik wel door, bedoelde niet de foto.
quote:Basso is nooit 'n serieuze kanshebber voor de overwinning geweest overigens...., al werd dit door Feretti wel eens gedacht en naar buiten gebracht...
Op zondag 27 juli 2003 00:34 schreef okee6 het volgende:
Het is dat Bartoli in parijs zit, wat had ik nou gezegd
Ik had m'n mond moeten houden, dat is weer een kanshebber minder. Nog vier te kopen en Lance zou wel eens de beste wielrenner aller tijden kunnen worden
quote:Ik schatte hem wel hoger in dan een Simoni, maar echte favorieten op voorhand, dan had ik Ullrich, Armstrong en Beloki genoemd. 'Vino' is trouwens niet compleet genoeg en ditmaal heeft hij nog mogen/kunnen vluchten. Ik hoop dat Botero zijn niveau nog eens kan halen en dat Zubeldia zich verder ontwikkelt. In Mayo zie ik het niet echt zitten.
Op zondag 27 juli 2003 00:38 schreef Chiel-Montagne het volgende:
Basso is nooit 'n serieuze kanshebber voor de overwinning geweest overigens...., al werd dit door Feretti wel eens gedacht en naar buiten gebracht...
quote:Vindt Simoni in potentie 'n betere klimmer dan Basso, maar die had al de Giro in de benen (net zoals Totschnig, die het zeer verdienstelijk in beide Rondes heeft gedaan..) en z'n voorbereiding was ook niet echt super i.t.t 'n Armstrong en Basso bijv. Tijdrijden kunnen deze Italianen helaas allebei niet en het is wel vaker gebleken dat deze discipline heel moeilijk aan te leren is..., daarom zullen mensen zoals Basso, Simoni en Mayo het verschil (mits z'n kans willen maken op de eindzege) moeten maken in 't hooggebergte, want anders zit er helaas niet meer in dan 'n verdienstelijke top 10 klasering.
Op zondag 27 juli 2003 00:48 schreef okee6 het volgende:[..]
Ik schatte hem wel hoger in dan een Simoni, maar echte favorieten op voorhand, dan had ik Ullrich, Armstrong en Beloki genoemd. 'Vino' is trouwens niet compleet genoeg en ditmaal heeft hij nog mogen/kunnen vluchten. Ik hoop dat Botero zijn niveau nog eens kan halen en dat Zubeldia zich verder ontwikkelt. In Mayo zie ik het niet echt zitten.
Zubeldia daarentegen kan met de beste mee omhoog en kan daarnaast ook nog "aardig" tijdrijden, dus misschien kan ie nog wat leuke dingen laten zien in de komende tours. En Botero zou wel eens hoge ogen kunnen gooien, maar dan zal ie toch eens wat moeten doen aan 't feit dat ie elke tour minstens 1 zwak moment heeft in 't hooggebergte en tig minuten aan z'n broek krijgt...
quote:
1. Paolo Bettini (Ita) 2.191
2. Gilberto Simoni (Ita) (3) 2.082
3. Erik Zabel (Dui) (2) 1.941
4. Davide Rebellin (Ita) 1.887
5. Iban Mayo (Spa) (11) 1.724
6. Aleks.Vinokoerov,Kaz (13) 1.701
7. Alessandro Petacchi,Ita (9) 1.682
8. Lance Armstrong (VS) (5) 1.679
9. Dario Frigo (Ita) (6) 1.541
10. Tyler Hamilton (VS) (18) 1.474
quote:en als ik dan niet in parijs zat Okee6 wat dan?????
Op zondag 27 juli 2003 00:34 schreef okee6 het volgende:
Het is dat Bartoli in parijs zit, wat had ik nou gezegd
Ik had m'n mond moeten houden, dat is weer een kanshebber minder. Nog vier te kopen en Lance zou wel eens de beste wielrenner aller tijden kunnen worden
wat had je dan willen zeggen.
quote:Moeilijk te zeggen, waarschijnlijk omdat het wielrennen niet leeft onder de negroide bevolking.
Op maandag 28 juli 2003 19:23 schreef ilona-scuderia het volgende:
Waarom zijn er bijna geen negroïde wielrenners?
quote:Wielrennen is een van oorsprong katholieke sport en in de tijden dat het wielrennen populair werd waren er nauwelijks katholieke zwarten. Er begint wel belangstelling voor te komen (kijk maar naar de ronde van Burkina Fasso) maar het duurt nog een tijdje voordat ze echt zullen doorbreken
Op maandag 28 juli 2003 19:23 schreef ilona-scuderia het volgende:
Waarom zijn er bijna geen negroïde wielrenners?
quote:Al is het in enkele Afrikaanse landen wel in opkomst, maar vooral het financiele plaatje (kosten materiaal etc etc.) blijft daar 'n probleem....
Op maandag 28 juli 2003 19:30 schreef Leatherface het volgende:[..]
Moeilijk te zeggen, waarschijnlijk omdat het wielrennen niet leeft onder de negroide bevolking.
Al is het wel interessant om je af te vragen of negroide renners niet eens zeer goede renners zouden kunnen zijn (mits ze beschikte over de juiste financiele middelen), want de meeste lange afstand-lopers zijn Negroide mensen (groter uithoudings-vermogen....??) en dit is voor 'n wielrenner ook aardig belangrijk...
Maar heb nu grotendeels antwoord gegeven op de vraag, waarbij ik me richtte op de Afrikaanse landen. Waarom 't de negroide mensen in de Westerse wereld niet aanspreekt...., zou het niet weten....?
quote:Tuurlijk is het in veel arme Afrikaanse landen (of sowieso arme landen) een onbereikbare sport omdat het in materiaal opzicht vrij prijzig is. De drempel ligt daarom hoog, en daarom zal het wielrennen niet snel een echt mondiale sport worden.
Op maandag 28 juli 2003 19:51 schreef Chiel-Montagne het volgende:[..]
Al is het in enkele Afrikaanse landen wel in opkomst, maar vooral het financiele plaatje (kosten materiaal etc etc.) blijft daar 'n probleem....
Al is het wel interessant om je af te vragen of negroide renners niet eens zeer goede renners zouden kunnen zijn (mits ze beschikte over de juiste financiele middelen), want de meeste lange afstand-lopers zijn Negroide mensen (groter uithoudings-vermogen....??) en dit is voor 'n wielrenner ook aardig belangrijk...
Maar heb nu grotendeels antwoord gegeven op de vraag, waarbij ik me richtte op de Afrikaanse landen. Waarom 't de negroide mensen in de Westerse wereld niet aanspreekt...., zou het niet weten....?
Maar die opmerking "Het leeft niet zo onder de negroide bevolking" sloeg in dit geval met name op de Negroide mensen in Europa en Noord - Amerika. Ik denk dat een groot gedeelte hiervan wel de financiele middelen heeft om te kunnen wielrennen. Maar schijnbaar slaat het bij de meesten negroide mensen in de Westerse landen niet echt aan, ofzo.
quote:Maarja zo zijn er wel meer sporten waarbij je je kunt afvragen waarom hier minder of totaal geen negroide mensen aan deelnemen. Zou het zoals al eerder gezegd in deze topic 'n religieuze reden hebben of zouden we toch in 'n andere hoek moeten zoeken, zoals bv culturele verschillen...?
Op maandag 28 juli 2003 20:02 schreef Leatherface het volgende:[..]
Tuurlijk is het in veel arme Afrikaanse landen (of sowieso arme landen) een onbereikbare sport omdat het in materiaal opzicht vrij prijzig is. De drempel ligt daarom hoog, en daarom zal het wielrennen niet snel een echt mondiale sport worden.
Maar die opmerking "Het leeft niet zo onder de negroide bevolking" sloeg in dit geval met name op de Negroide mensen in Europa en Noord - Amerika. Ik denk dat een groot gedeelte hiervan wel de financiele middelen heeft om te kunnen wielrennen. Maar schijnbaar slaat het bij de meesten negroide mensen in de Westerse landen niet echt aan, ofzo.
Hoe je het ook went of keert, het blijft moeilijk om op deze vraag 'n goed geformuleerd antwoord te geven...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |