abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juni 2003 @ 10:15:05 #1
54031 Levensgenieter
De Grijzen komen eraan!!!!!!!!
pi_11187276
Valt me dus op. Dat veel mensen alleen met zichzelf bezig zijn. Gisteren ook weer gemerkt.

Mensen zijn bezig met overleven. Ze hebben het te druk om anderen aandacht te geven. Ze zijn zo druk bezig met hun eigen leven dat ze anderen vaak vergeten.

Dit geldt niet voor iedereen. Er zijn ook mensen die wel aan anderen denken.

Soms krijg ik de schijt van het egoistische wereldje.

Zelf doe ik het ook wel. Maar ik probeer ook tijd vrij te maken voor anderen. Zoveel mogelijk tijd.

ADOS: soms zeg je dat gewoon. En soms geloof je niets dan duisternis. En hoe moet je dan verder?
pi_11187333
Ja... dat merk ik ook. Maar ook vaak aan mezelf. Komt omdat ik vaak iets wil, en dan wil ik het eerst af maken zonder dat er interference van andere tussendoor komt. Als ik ergens mee bezig ben (voor mezelf) wil ik dat eerst af hebben voordat ik iemand anders gaat helpen. Dus het ligt er ook aan wanneer degene iets vraagt ofzo.
Lambo of Rekt
  woensdag 18 juni 2003 @ 10:19:44 #3
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11187367
Goed , en jij behoort tot de 1%. Lees eens een pocketback psychologie en spiegel je eigen gedrag eens. Lach je je kapot
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_11187372
Ik merk op mijn werk altijd dat mensen pas gedag zeggen als jij het eerst zegt, Af en toe zeg ik dan geen gedag en hoor je ze ook echt niet.

Je bent toch collega's, kun je toch wel effe gedag zeggen

pi_11187374
aan de ene kant zijn mensen sociale dieren, maar niet zo sterk als bijv. een kolonie mieren of bijen, die allemaal als broers en zussen samenleven/wonen/werken.

bij ons komt er denk ik toch een soort overlevings-instinct naar boven dat zegt: ikke eerst!

pi_11187402
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:19 schreef Kaalhei het volgende:
Goed , en jij behoort tot de 1%. Lees eens een pocketback psychologie en spiegel je eigen gedrag eens. Lach je je kapot
Nadat hij is bijgekomen van de schok uiteraard .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 18 juni 2003 @ 10:24:23 #7
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_11187445
Ligt er maar net aan wat je belangrijker vindt. Indien je steeds maar voor anderen komt opdraven en (bijna) nooit iets voor jezelf doet, heb je wel een erg slaafse instelling. Begrip tonen voor andermans situatie is prima en meehelpen is vaak ook geen probleem. Indien je anderen continu alles uit handen neemt, ga je er op een gegeven moment zelf aan onderdoor.
Tijd vrijmaken voor anderen moet kunnen, echter wel binnen bepaalde grenzen. Indien je zelf ergens druk mee bezig bent, moet die ander maar wachten tenzij het echt heel erg dringend is.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  woensdag 18 juni 2003 @ 10:25:13 #8
54031 Levensgenieter
pi_11187468
Nou.... een vriend van mij heeft gigantische last van zijn rug. Familie weet dat, vrienden weten dat en zijn werk weet dat. Niemand die daar aandacht aan schenkt.

Ben ik dan de enige gek die rond loopt die daar wel aandacht aan schenkt????

Ze laten hem maar rond lopen en laten hem zelfs 9 uur per dag staan in een kledingzaak.

Kan nog 1000 voorbeelden opnoemen.

Ook op het werk is dat zo ja. Overal is dat zo.

ADOS: soms zeg je dat gewoon. En soms geloof je niets dan duisternis. En hoe moet je dan verder?
  woensdag 18 juni 2003 @ 10:25:13 #9
37248 BertV
Klei indiaan
pi_11187469
maar als jij aandacht wil... dan ben je toch ook met jezelf bezig?
Handgemaakt
  woensdag 18 juni 2003 @ 10:27:56 #10
54031 Levensgenieter
pi_11187511
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:25 schreef BertV het volgende:
maar als jij aandacht wil... dan ben je toch ook met jezelf bezig?
Ik hoef niet veel aandacht. Maar ik heb het vooral over het helpen van elkaar als iemand in de problemen zit. Vaak zie ik dat mensen de ander maar laten gaan.

Of ze kunnen niet helpen. Dat kan ik ook niet goed. Maar ik zeg dan wel tegen iemand dat het onverstandig is om 9 uur te staan als je zowat een hernia hebt.

Is misschien dan ook zijn eigen schuld. Zelf moet ie ook weten dat het niet goed is.

pi_11187521
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:20 schreef erikh het volgende:
Ik merk op mijn werk altijd dat mensen pas gedag zeggen als jij het eerst zegt, Af en toe zeg ik dan geen gedag en hoor je ze ook echt niet.

Je bent toch collega's, kun je toch wel effe gedag zeggen

komt dat dan doordat ze met zichzelf bezig zijn? Ik weet dat ik zo af en toe uit verlegenheid mn mond hou. En dat heeft dan niets te maken met niet willen.
pi_11187546
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:27 schreef Levensgenieter het volgende:

[..]

Ik hoef niet veel aandacht. Maar ik heb het vooral over het helpen van elkaar als iemand in de problemen zit. Vaak zie ik dat mensen de ander maar laten gaan.

Of ze kunnen niet helpen. Dat kan ik ook niet goed. Maar ik zeg dan wel tegen iemand dat het onverstandig is om 9 uur te staan als je zowat een hernia hebt.

Is misschien dan ook zijn eigen schuld. Zelf moet ie ook weten dat het niet goed is.

Waarom heb je hem zelf dan niet afgelost, zodat ie kon gaan zitten?
  woensdag 18 juni 2003 @ 10:36:03 #13
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_11187654
Den mensch is van nature egocentrisch, éérst ik overleven, dan de rest...
Action is the enemy of thoughts
pi_11187666
Je vraagt wel veel aandacht levensgenieter, weet niet of je je daar van bewust bent?

Niet dat dat slecht is maar het viel me op dat jezelf denkt dat je weinig aandacht nodig hebt vs. je postgedrag hier.

woensdag 18 juni 2003 @ 10:42:50 #15
54031 Levensgenieter
pi_11187761
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:36 schreef -Artemis- het volgende:
Je vraagt wel veel aandacht levensgenieter, weet niet of je je daar van bewust bent?

Niet dat dat slecht is maar het viel me op dat jezelf denkt dat je weinig aandacht nodig hebt vs. je postgedrag hier.

Af en toe post ik wel eens veel ja

Maar dit topic moest er ff uit.

Ik hou er niet zo van als mensen als een zombie over straat lopen. Gisteren bij de Albert Heyn kwam ik toevallig een of andere brede gast tegen die tof was.

Die begon gewoon slap te lullen.

De rest van de mensen die loopt op straat alsof ze dus zombie zijn.

woensdag 18 juni 2003 @ 10:44:20 #16
54031 Levensgenieter
pi_11187778
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:36 schreef Reintje het volgende:
Den mensch is van nature egocentrisch, éérst ik overleven, dan de rest...
Klopt.

We leven in een zombie wereldje.

woensdag 18 juni 2003 @ 10:47:35 #17
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_11187818
mjah.....

Stond gisteren in de metro hier in Amsterdam, werd er in de wagon naast ons iemand berooft van der tas (uit welke streek de dader kwam zal ik hier maar niet melden).

Dat wijf gillen en niemand die een poot uitstak, die gast kon gewoon de metro uitrennen.......

Ik snap dat niet, metro staat helemaal vol, die gast laat je der toch niet uit.....1 flinke hoek en hij komt niet meer weg........

woensdag 18 juni 2003 @ 10:47:44 #18
37248 BertV
Klei indiaan
pi_11187824
quote:
We leven in een zombie wereldje.
D'r zijn genoeg mensen die er wat positiever tegenaan kijken.
En juist die mensen hebben voortdurend contact.

Niet zo doemdenken eh.

Handgemaakt
  woensdag 18 juni 2003 @ 10:48:30 #19
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11187832
Nou,

Ik ben het volkomen met de stelling eens.

Maar iedereen baalt er van maar waarom doet niemand er wat aan dan?

Denk alleen maar aan het nietszeggende zinnetje:

'Alles goed?'
En dan wordt er niet eens naar de reactie geluisterd
want, dat is toch vrijwel altijd 'ja'

Maar als je wat anders zegt zoals 'redelijk' dan ben je ineen keer zielig en dat soort dingen en dan denken ze 'sjonge wat een zeikerd'

Niets lijkt meer welgemeend te zijn.

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  woensdag 18 juni 2003 @ 10:54:18 #20
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_11187931
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:19 schreef Kaalhei het volgende:
Daar hoef ik geen pocketback psychologie voor te lezen, besides hij geeft het zelf toe. En is het niet mensen eigen om in meer of mindere mate veel met jezelf bezig te zijn, en een ander persoon op een lager plat te zetten dan jezelf.

Dit heeft m.i. niets te maken met egoïsme, maar met "overlevingsdrang". Het wordt pas egoïsme als je het tot in het absurde uittrekt. Maar ja dan kom je al gauw jezelf tegen.
Je hebt gevers en nemers.. Normaal mens in zijn of haar normale doen kan dat in evenwicht houden. Pietje heeft problemen (bijv. werk), en Klaas (bijv. in de relationele sfeer) ook.
Pietje vertelt die problemen tegen Klaas, omdat Pietje weet dat Klaas daar goed mee om kan gaan, een frisse kijk erop heeft, en daarmee Pietje weer kan helpen. Klaas heeft dan weer andere problemen, en daar kan Pietje weer mee helpen omdat die ook weer een verfrissende kijk erop heeft.
Moraal: Als je alles zomaar in evenwicht kan houden is het goed. Lukt dat niet.. Dan is er iets fout.

Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_11187963
Het leven is een groot survival of the fittest, heb je dat nu nog niet door? Het is alleen maar ikke ikke ikke en de rest kan stikken. En iedereen doet daar aan mee. Volgens mij zit dat gewoon in de mens. Trouwens in dieren ook, denk je dat een dier een ander dier gaat helpen als hij in nood zit. Nee dus. Vergeleken met dieren zijn mensen nog barmhartig.
The sky is unlimited!
  woensdag 18 juni 2003 @ 11:14:47 #22
11682 Moonah
Jolie femme
pi_11188356
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:15 schreef Levensgenieter het volgende:
Zelf doe ik het ook wel. Maar ik probeer ook tijd vrij te maken voor anderen. Zoveel mogelijk tijd.
Kennelijk heb je een blinde vlek.
Ik denk dat je laatste uitspraak voor iedereen geldt.
Men doet wat hij/zij kan. Voor anderen lijkt het wellicht of men alleen met zichzelf bezig is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_11188584
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:42 schreef Levensgenieter het volgende:

[..]

Ik hou er niet zo van als mensen als een zombie over straat lopen. Gisteren bij de Albert Heyn kwam ik toevallig een of andere brede gast tegen die tof was.

Die begon gewoon slap te lullen.

De rest van de mensen die loopt op straat alsof ze dus zombie zijn.

Die moet je me even uitleggen. Maakt slap lullen iemand een beter mens? En is het relevant dat het "een brede gast" was?
  woensdag 18 juni 2003 @ 11:50:37 #24
54031 Levensgenieter
pi_11189174
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 11:25 schreef Procentjetwintig het volgende:

[..]

Die moet je me even uitleggen. Maakt slap lullen iemand een beter mens? En is het relevant dat het "een brede gast" was?

Persoonlijk heb ik liever iemand die gek in de kop is Dan iemand die erbij loopt als een zoutzak.

En dat ie breed was dat was niet belangrijk nee. Al woog hij 40 kilo. Dan nog zou ik het op prijs hebben gesteld.

woensdag 18 juni 2003 @ 11:52:03 #25
54031 Levensgenieter
pi_11189199
Maar dat is dus puur persoonlijk

Kan best zijn dat mensen er totaal niet van houden. Kan ik me goed voorstellen.

pi_11189219
99% lijkt me wel wat erg overdreven, maar je hebt inderdaad behoorlijke ego's rondlopen op deze ronde bol...
Gelukkig nog genoeg lieve mensen
  woensdag 18 juni 2003 @ 14:21:36 #27
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_11192887
Het is maar hoe je met jezelf bezighouden definieert denk ik. Ik vind het al moeilijk genoeg om voor mezelf te denken laat staan dat ik er zin in heb die verantwoordelijkheid voor anderen te nemen.

Echter, rekening houden met andere mensen is gewoon sociaal. Als je dat niet kan of doet ben je asociaal, wat betekent dat je waarschijnlijk meer met jezelf bezig bent

Iemand vriendelijk advies geven, aardig zijn voor andere mensen als ze het nodig hebben, gehandicapten, ouderen en hoogzwangere vrouwen voor laten gaan in de bus, dat soort dingen doe ik wel. Maar verder ben ik gewoon een mensje hoor, en bezig met overleven voor mezelf. Kan het wel wegrationaliseren, filantroop proberen te zijn ofzo, maar ik zie niet in wat dat zou toevoegen.

Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
  woensdag 18 juni 2003 @ 14:27:42 #28
39445 abUser
ik moet jou niet
pi_11193035
er is hier zoveel over te vertellen...

TS wat je eigenlijk (denk ik) bedoelt is dat de maatschappij kouder wordt. Mensen zijn bezig met met andere dingen in deze tijd. Geld verdienen, populaider worden (beroemder?), enz. Volgens mij komt dit door een vergroting van de wereldpopulatie. Omdat er meer mensen zijn op eenzelfde stukje grond. (want ja, in een grotere stad komt meer van dit soort gedag voor...) Een grotere groep betekend automatisch meer concurrentie en dus moet je harder, sneller, beter zijn.

In deze race naar de top vergeten we anderen die het minder hebben want we kijken tegenwoordig allen naar degene die vóór ons in de rij staat.

ik sta op mijn strepen, als je daar niet tegen kan dan ga je maar ergens anders gaan stoepkrijten.
pi_11204031
mjin mening:

de mens is van nature puur egoistisch.., en daardoor kiezen zij ook altijd wat het beste voor hun is..

let wel op, factoren als, jaloersheid, houden van etc etc, kunnen leiden tot een beslissing die niet in eigen belang staat.. jammere is wel dat de je op een later tijdstip (uren,weken,maanden,jaren) weer geconfronteerd wordt met je beslissing, en dan nog voor jezelf kiest..daar bedoel ik mee dat iedereen toch voor zichzelf kiest, ongeacht de weg die ze af moeten gaan voordat ze daar achter zijn..

whaaah, ik heb het gepresteerd een zowaar super vaag stukje te schrijven..

pi_11204410
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:47 schreef Doopy-X- het volgende:
mjah.....

Stond gisteren in de metro hier in Amsterdam, werd er in de wagon naast ons iemand berooft van der tas (uit welke streek de dader kwam zal ik hier maar niet melden).

Dat wijf gillen en niemand die een poot uitstak, die gast kon gewoon de metro uitrennen.......

Ik snap dat niet, metro staat helemaal vol, die gast laat je der toch niet uit.....1 flinke hoek en hij komt niet meer weg........

Dus ging jij er achter aan en heb je hem een lesje geleerd?
pi_11204966
ik denk dat er wel veel egoistische mensen rondlopen op deze aardkloot, ik bedoel ik merk het zelf ook wel. Iedereen zegt altijd dat ik meer aan mezelf moet denken. Ik sta meestal voor iedereen klaar maar als je zelf eens problemen hebt....

maar 99% vind ik heel erg overdreven hoor....

pi_11204988
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:36 schreef scarfication het volgende:
mjin mening:

de mens is van nature puur egoistisch.., en daardoor kiezen zij ook altijd wat het beste voor hun is..

let wel op, factoren als, jaloersheid, houden van etc etc, kunnen leiden tot een beslissing die niet in eigen belang staat.. jammere is wel dat de je op een later tijdstip (uren,weken,maanden,jaren) weer geconfronteerd wordt met je beslissing, en dan nog voor jezelf kiest..daar bedoel ik mee dat iedereen toch voor zichzelf kiest, ongeacht de weg die ze af moeten gaan voordat ze daar achter zijn..

whaaah, ik heb het gepresteerd een zowaar super vaag stukje te schrijven..

Dat van dat vage klopt

als ik t goed begrijp is mijn natuur niet goed?
want iedereen zegt altijd dat ik ook eens aan mezelf moet denken?
en deze beslissingen komen weer terug en dan ga ik voor mezelf kiezen
lijkt me raar dus ik vind van niet....

woensdag 18 juni 2003 @ 22:04:26 #33
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_11205037
Het lijkt me ook vrij logisch dat jij op de eerste plaatst staat. (Natuurlijk mensen met een kind buiten beschouwing gelaten en alle andere uitzonderingen erbij)

En trouwens, we zijn dieren, overlevingsinstinct enzo.

donderdag 19 juni 2003 @ 15:03:42 #34
54031 Levensgenieter
pi_11220158
Bedankt voor de reacties allemaal. Jullie hebben me toch enige inzichten verschaft hierover.

99 procent was een beetje hard uitgedrukt. Het is denk ik toch een kleiner percentage.

Zoals iemand in deze topic schrijft. Je moet denk ik inderdaad een balans vinden. Jezelf nooit wegcijferen, jezelf belangrijk vinden maar dan niet over lijken gaan.

En er zijn altijd mensen die zich 100 procent inzetten voor anderen. Mensen in de hulpverlening, ontwikkelingshulp, doktoren, chirurgen etc etc. Toch doen die mensen veel voor anderen.

Maar ook dan doen ze het denk ik ook voor zichzelf. Omdat ze voldoening krijgen daaruit. En dat is misschien wel mooi, je doet wat voor anderen en meteen iets voor jezelf.

Van de ene kant is het dan ook weer zo dat mensen niet inspringen als iemand bijvoorbeeld beroofd wordt van de tas. Misschien dat dat te maken heeft met angst. Dat ze niet durven in te springen.

Op dat moment zou de hele trein coupe moeten inspringen.

Verder heb ik niet echt veel meer toe te voegen.

Ik zou op dit moment liever zien dat de topic titel veranderd wordt in: "Teveel mensen zijn alleen met zichzelf bezig"

donderdag 19 juni 2003 @ 15:04:47 #35
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_11220184
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:15 schreef Levensgenieter het volgende:
Valt me dus op. Dat veel mensen alleen met zichzelf bezig zijn. Gisteren ook weer gemerkt.

Mensen zijn bezig met overleven. Ze hebben het te druk om anderen aandacht te geven. Ze zijn zo druk bezig met hun eigen leven dat ze anderen vaak vergeten.

Dit geldt niet voor iedereen. Er zijn ook mensen die wel aan anderen denken.

Soms krijg ik de schijt van het egoistische wereldje.

Zegt de persoon die in alle topics die hij reageert het onderwerp weer naar zichzelf weet te trekken. (Zie oa Yvonne's topic in R&P)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 19 juni 2003 @ 15:07:31 #36
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_11220255
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:47 schreef Mariel het volgende:

[..]

Dus ging jij er achter aan en heb je hem een lesje geleerd?

probleem is dat ik in een andere wagon tussen de mensen ingedrukt stond en dus nix kon ondernemen......ben er nog ziek van...
  donderdag 19 juni 2003 @ 15:12:08 #37
54031 Levensgenieter
pi_11220393
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 15:04 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Zegt de persoon die in alle topics die hij reageert het onderwerp weer naar zichzelf weet te trekken. (Zie oa Yvonne's topic in R&P)

Dat is een van de vele uitzonderingen.

Als ik kon editten dan zou ik dat nu doen nog. Maar door de 24 uurs edit functie gaat dat niet meer.

De modjes mogen voor mij ook best alles verwijderen wat ik daar geschreven heb.

pi_11220442
levensgenieter , ik vind het af en toe heel erg overkomen alsof je jezelf zit te overtuigen.
Dat is niet om je af te kraken of zo , maar dat idee krijg ik heel sterk als je post .
We are the weirdo's mr - The Craft
  donderdag 19 juni 2003 @ 15:17:21 #39
54031 Levensgenieter
pi_11220543
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 15:14 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
levensgenieter , ik vind het af en toe heel erg overkomen alsof je jezelf zit te overtuigen.
Dat is niet om je af te kraken of zo , maar dat idee krijg ik heel sterk als je post .
Overtuigen Ik weet het niet. Ik heb een bepaalde mening die ik ventileer en wacht dan graag af op wat anderen ervan vinden.

Een soort van discussie ook. Als anderen komen met betere motieven dan zet me dat natuurlijk tot denken aan.

Dat is het hele eieren eten van discussieren. Iemand komt met een bepaalde stelling en wacht af totdat anderen ook iets zeggen.

Kijk maar naar lagerhuis

donderdag 19 juni 2003 @ 15:20:37 #40
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_11220606
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 15:12 schreef Levensgenieter het volgende:

[..]

Dat is een van de vele uitzonderingen.

ik zie je dat vaker doen anders...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_11220635
Kijk ik bedoelde het meer zo , het is net alsof jij zelf al vind dat mensen alleen met zichzelf bezigzijn , maar daar naast voor je jezelf daar ook heel hard op zoek bent voor bewijzen daarvoor juist om je eigen stelling nog meer waar te maken.
Ik ben er zelf trouwens niet van overtuigd dat mensen alleen met zichzelf bezig zijn , ik ken ook mensen die ondanks ze het zelf moeilijk hebben ook voor anderen mensen interesse hebben en met andere mensen begaan zijn.
  donderdag 19 juni 2003 @ 15:25:28 #42
54031 Levensgenieter
pi_11220727
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 15:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

ik zie je dat vaker doen anders...

Dan let je misschien teveel op mij

Er zijn genoeg posts van mij waarbij ik dat niet doe.

En verder probeer ik het ook zoveel mogelijk te beperken.

donderdag 19 juni 2003 @ 15:28:10 #43
54031 Levensgenieter
pi_11220796
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 15:21 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Kijk ik bedoelde het meer zo , het is net alsof jij zelf al vind dat mensen alleen met zichzelf bezigzijn , maar daar naast voor je jezelf daar ook heel hard op zoek bent voor bewijzen daarvoor juist om je eigen stelling nog meer waar te maken.
Ik ben er zelf trouwens niet van overtuigd dat mensen alleen met zichzelf bezig zijn , ik ken ook mensen die ondanks ze het zelf moeilijk hebben ook voor anderen mensen interesse hebben en met andere mensen begaan zijn.
Je moet denk ik een onderscheid maken tussen internet en het echte leven. Ik gebruik internet meer om te discussieren en te praten over van alles en nog wat.

Dit topic gaat meer over wat ik vaker zie gebeuren in real life.

Er zijn inderdaad ook genoeg mensen die niet egoistisch zijn. Vandaar dat ik ook niet geschreven heb dat 100 procent zo doet.

En ik heb zelf toegegeven dat 99 procent overdreven is

donderdag 19 juni 2003 @ 15:29:01 #44
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_11220816
iedereen is in feite egoistisch. Over het algemeen doen mensen alleen dingen waar ze zelf beter van worden. Ook als je iemand helpt, doe je dat omdat je je er zelf beter bij voelt. Zo is iedereen dus egoistisch. maar er zijn genoeg mensen die veel om anderen geven, maar niemand die alles voor anderen over hebben... ik ben het dus wel eens met de stelling, hoewel ik denk dat jij hem anders bedoelt...
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
pi_11220841
Dat slaat nergens op want ik bedoelde dus ook wel degelijk op mensen uit het echte leven .
  donderdag 19 juni 2003 @ 15:31:34 #46
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_11220886
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 15:25 schreef Levensgenieter het volgende:

[..]

Dan let je misschien teveel op mij

Ik probeer juist zoveel mogelijk om je heen te lezen. En da's het laatste wat ik erover zeg.
  donderdag 19 juni 2003 @ 15:39:41 #47
54031 Levensgenieter
pi_11221111
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 15:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik probeer juist zoveel mogelijk om je heen te lezen. En da's het laatste wat ik erover zeg.

Okey

Succes ermee

Zelf zal ik ook maar niets meer erover zeggen. Soms is zwijgen beter dan spreken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')