Doden bij treinongeval in Drenthe
Bij een botsing tussen een lege materiaaltrein en een pantservoertuig zijn twee doden gevallen. Dat meldt een politiewoordvoerder.
Het ongeval gebeurde op een overweg van de oude provinciale weg tussen Assen en Beilen. De omgeving is afgezet vanwege elektrocutiegevaar. Over de oorzaak is nog niets bekend.
[Dit bericht is gewijzigd door SCH op 17-06-2003 12:58]
En is het vandaag toevallig nationale treinongeluk dag of iets dergelijks?
quote:Waarschijnlijk is de bovenleiding naar beneden gekomen en staat daar nog spanning op. Kun je beter niet in de buurt komen.
Op dinsdag 17 juni 2003 13:02 schreef KreKkeR het volgende:
Overigens vaag dat de omgeving onder stroom staat.
Ik weet niet wat voor tank hoor maar hij zag er ongeveer zo uit. De kleur klopt iig
[Dit bericht is gewijzigd door H3NK op 17-06-2003 13:24]
is er al wat meer over bekend eigenlijk?
Bij Assen zit geloof ik veel landmacht (Johan Friso kazerne?) enzo dus ik neem aan dat het wel om Nederlanders gaat
quote:Dat is een Bradley fighting vehicle.
Op dinsdag 17 juni 2003 13:15 schreef H3NK het volgende:
Ik weet niet wat voor tank hoor maar hij zag er ongeveer zo uit. De kleur klopt iig
[afbeelding]
quote:ja kan ook een YPR zijn natuurlijk die lijken er sterk op maar die kleur zou niet moeten kloppen volgens mij
Op dinsdag 17 juni 2003 13:43 schreef Disorder het volgende:[..]
Dat is een Bradley fighting vehicle.
quote:Ja precies daarom dacht ik dat het een bradley was.
Op dinsdag 17 juni 2003 13:48 schreef sp3c het volgende:[..]
ja kan ook een YPR zijn natuurlijk die lijken er sterk op maar die kleur zou niet moeten kloppen volgens mij
quote:Sinds Werkspoor Utrecht in 1970 dicht ging niet meer, inderdaad.
Op dinsdag 17 juni 2003 13:35 schreef sp3c het volgende:
alle treinstellen van de NS zijn voor zover ik weet allochtonen (jaja dat verklaart de vertraging) want we hebben volgens mij geen treinenbouwers meer in Nederland
quote:Vaag?
Op dinsdag 17 juni 2003 12:56 schreef SCH het volgende:
Het ongeval gebeurde op een overweg van de oude provinciale weg tussen Assen en Beilen.
Ben igg blij dat ik vanmiddag geen tentamen heb.
Pantservoertuig zal wel uit Havelte komen: open dag v/d landmacht.
(was wel ff schrikken toen ik hoorde dat er twee doden waren gevallen, vooral omdat me pa ook met pantservoertuigen rijd)
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 12:56 schreef SCH het volgende:
De omgeving staat onder stroom -net gebeurd, in Nederland.
bron: radio 1Doden bij treinongeval in Drenthe
Het ongeval gebeurde op een overweg van de oude provinciale weg tussen Assen en Beilen.
quote:Het klopt inderdaad dat er bij Assen veel landmacht zit. Vlakbij de plek van het ongeluk zit ook een groot oefenterrein van Defensie.
Bij Assen zit geloof ik veel landmacht (Johan Friso kazerne?) enzo dus ik neem aan dat het wel om Nederlanders gaat
Hoe dan ook is het weer erg triest dat er weer 2 jonge levens zijn weggevallen.
quote:Is dan al bekend of de slachtoffers in de tank zaten?
Op dinsdag 17 juni 2003 17:24 schreef ondeugend het volgende:Hoe dan ook is het weer erg triest dat er weer 2 jonge levens zijn weggevallen.
quote:Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
Op dinsdag 17 juni 2003 13:39 schreef sp3c het volgende:
mwah ff serieus er zijn wel 2 doden gevallen natuurlijk héis er al wat meer over bekend eigenlijk?
Bij Assen zit geloof ik veel landmacht (Johan Friso kazerne?) enzo dus ik neem aan dat het wel om Nederlanders gaat
quote:lijkt op een YPR
Op dinsdag 17 juni 2003 19:39 schreef -Mk- het volgende:
Deze is het:
quote:Een leopard had afhankelijk van de snelheid van de trein als een soort stootblok gewerkt
Op dinsdag 17 juni 2003 19:47 schreef laffer het volgende:[..]
lijkt op een YPR
quote:Dat wordt samengeperst in een benauwde bus zitten.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:16 schreef Isabeau het volgende:
En er rijden nog steeds geen treinen en ik moet zo naar m'n werk in Assen. Ben benieuwd.
quote:Om eerlijk te zijn, dat dacht ik eigenlijk ook. Howel zo'n trein nog altijd gauw 5 keer zoveel weegt als een tank. Wat weegt een YPR eigenlijk? Vast geen 60 ton? 20 misschien? Beetje trein weegt zo 200 ton. Maar inderdaad, dat moet een behoorlijke smakkerd geweest zijn. En tegen een YPR.... dat is wat anders dan een nissan micra aan kreukels rijden. Dat moeten al die mensen in die trein gemerkt hebben......
Op dinsdag 17 juni 2003 21:11 schreef SHERMAN het volgende:
ik dacht dat je in zo ding toch wel redelijk veilig zit
<<edit>> of je leest de openingspost nog eens door: een lege materiaaltrein
<</edit>>
quote:Als er iets wendbaar is dan is dat wel een YPR. Een ruk aan zo'n hendel en hij staat al de andere kant op. En wat vind je traag? Ik geloof dat die YPR de 80km/u wel halen.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:13 schreef sweek het volgende:
Wow....
Er zijn al bijna geen onbewaakte spoorovergangen meer... maar met zo'n traag en niet wendbaar voertuig ga je er toch zeker niet over rijden?.
quote:Je knalt binnenin vanuit totale stilstand in een fractie van een seconde met 70 tot 100 kilometer p/u alle kanten op. Net alsof je een wesp een paar keer flink schudt alsie in een bekertje gevangen zit.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:37 schreef Z.v.C het volgende:[..]
Dat die twee inzittende om het leven kwamen heeft misschien te maken dat zo'n YPR totaal geen kreukelzone heeft.
quote:Maar hoe zit het met snelheid bij het optrekken bvb?
Op dinsdag 17 juni 2003 21:37 schreef Z.v.C het volgende:[..]
Als er iets wendbaar is dan is dat wel een YPR. Een ruk aan zo'n hendel en hij staat al de andere kant op. En wat vind je traag? Ik geloof dat die YPR de 80km/u wel halen.
Die bepantsering is natuurlijk alleen bedoeld tegen munitie. Dat die twee inzittende om het leven kwamen heeft misschien te maken dat zo'n YPR totaal geen kreukelzone heeft.
quote:Hier de info maar even, voor hen die te lui zijn om te klikken:
Op dinsdag 17 juni 2003 19:57 schreef Sitethief het volgende:
waarschijnlijk was het zoiets
quote:
Specificaties
Lengte 5258 mm, Breedte 2819 mm, gewicht leeg 120 kN, gewicht gevechtsklaar 135 kN, motor 6 cilinder diesel; 191 kW, bemanning 3-10, bewapening 25 mm kanon coaxiale mitrailleur 7,62 mm.
Achtergrondinformatie
De YPR-765 is het standaard gevechtsvoertuig voor de pantserinfanterie van het 1 GE/NL legerkorps en wordt in de voorste linies gebruikt om infanteristen snel en beschermd te verplaatsen. Het pantserrupsvoertuig is opgewassen tegen vrijwel alle terreinomstandigheden en is amfibisch inzetbaar. De terreinvaardigheid is zo groot, dat de pantserinfanteristen samen kunnen optreden met de Leopard-tanks, zoals bij oefeningen steeds gebeurt.
Naast de YPR-?pantserrups infanterie? zijn er ook andere YPR-765 type voertuigen, bijvoorbeeld voor vrachtvervoer, anti-tank optreden, gewondentransport en verkenning of commandovoerings-doeleinden.
quote:Ik denk niet dat een tank zo heel traag is bij het optrekken. Je moet toch ook nog een beetje vlot weg kunnen komen als je beschoten wordt ofzo
Op dinsdag 17 juni 2003 21:49 schreef sweek het volgende:[..]
Maar hoe zit het met snelheid bij het optrekken bvb?
En 'k kan me van de open dag bij de Landmacht afgelopen weekend nog herinneren dat een Leopard tank in 10 seconden helemaal rond kan draaien (dus 360 graden). En da's dus de tank zelf, de schutkoepel draait in 9 seconden rond.
quote:Niet als het enigzins te vermijden is iig.
Nouja, sowieso zou ik gewoon nooit over een onbewaakte spoorwegovergang gaan...
quote:Als je wilt, kun je de klinkers uit de straat rijden. Dat zie ik een Golf GTI nog niet doen.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:49 schreef sweek het volgende:
Maar hoe zit het met snelheid bij het optrekken bvb?
Ik ben chauffeur geweest van zo'n ding.
Het is een Commando-bak zonder geschutstoren.
Die bak zelf houdt het wel uit maar je zit als chauffeur los op een tractorzitje. Je bent kansloos dus................
Trekken doet-ie overigens als een kogel........tweetakt diesel he....
Vroemmmmmm.............
quote:twee doden. met zijn tweeen op zo stoeltje?
Op vrijdag 20 juni 2003 18:25 schreef Captain_Chaos het volgende:
Die bak zelf houdt het wel uit maar je zit als chauffeur los op een tractorzitje. Je bent kansloos dus................
quote:Ja als die bak het toch wel houdt, waarom monteren ze daar niet gewoon lekkere Recaro's met 6puntsgordels?
Op vrijdag 20 juni 2003 20:05 schreef SHERMAN het volgende:[..]
twee doden. met zijn tweeen op zo stoeltje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |