abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11163383
Ik weet niet wat de bedoeling is. Wel weet ik dat de laatste was die gepost had hier, dus maak ik maar een vervolg van. Pas maar aan als het niet helemaal klopt...
quote:
Sta je (niet) meer in de openingspost, maar wil je er wel in? Zeg het even, dan zet ik je met plezier terug.

Vervolg van:
Slank de zomer in!

Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting (gaan we dit nog doen, meiden (en heren)?)

Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok! Dieetclub deel XXI

Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken. Of vraag een sportschool hoe je plaatselijk vet weg kunt werken.

Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl

De dieeters die meedoen in dit topic:

DrFonk (1m87) (24,6) was 125 kg, is nu 86 kg en wil graag 80 wegen -39
EvilFaith (1m73) (21,4) was 67 kg, is nu 63,9 kg en wil graag 60 kg wegen -3,1
Flying_Vee(1m73) (22,9) woog 82.5 kilo, is nu 68,5 kg en wil graag 65,5 kg wegen -15
heaven7 (1m73) (21) was 70 kg, is nu 63 kg en wil graag tussen de 58 en 60 wegen -7
Kebab (1m76) (24,2) was 78 kg, is nu 75 kg en wil graag 68 kg wegen-3
Kleintje (1m63) (24,7) was 68,8 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 58 kg wegen -3,5
Lurky (1m64) (24,1) was 80 kg, nu 64,9 kg, wil graag 62 kg wegen -15,1
miss_cee (1m68) (23,4) was 67,2, is nu 66 en wil graag 56,5 wegen -1,2
PiperMaru(1m68) (21,6) was 62,5 kg, is nu 61 kg en wil graag 58 wegen -1,5
Schorriemorrie (1m78) (24,9) was 80 kg, is nu 79 kg en wil graag 72 wegen -1
Shantee (1m73) (22,2) (27,5) was 70 kg, is nu 66,5 kg en wil graag onder de 60 wegen-3,5
Tackleberry (1m83) (24,2) was 93 kg, is nu 81 kg en wil graag 80 kg wegen -12
U-lerZzZ (1m86) (24,6) was 85 kg, is nu 85 kg en wil graag 80 wegen
wendy-tje (1m60) (24,8) was 64 kg, is nu 63,5 kg en wil graag 58 wegen-0,5
XXEMMYXX (1m65) (24,2) was 68, is nu 66 kg en wil graag 55 wegen -2

Wil je ook in deze lijst? Post dan je gegevens in dit topic en zet er duidelijk bij dat je in de openigspost wilt. Na een paar dagen sta je erbij.

Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?

De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!

Genoeg tips dus!

Links:

www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel

Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde

Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?

En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!

Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!

Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.

Succes allemaal!

[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 23-06-2003 14:06]

pi_11163403
Ik wil ook meedoen. Ik weeg nu 84 KG en mijn streven is 82,7. KG.
Mag ik op de lijst?
Wie?
pi_11163497
eumh.....ik heb over de 90 kg gewogen.....weeg nu 82 kg!!....en er gaat zeker nog iets meer vanaf.....ik eet gezonder sinds 4 maanden...en eumh....ik ben ook weer fanatiek gaan sporten.......that's it!! succes voor iedereen....

I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
pi_11164331
Heaven7, de overgewicht.nl-site is vernieuwd zie ik. Ook ik krijg mn dagmaximum vet en kcal niet te zien. wat ik wel na veel bestudering van de vernieuwde site tegen kwam is:
"Vragen over de Eet- & Beweegwijzer kun je stellen door een email te sturen naar info@xenical.nl of te bellen met de Roche informatielijn, tel. 0900-2357624 (18 eurocent/minuut). "
Dat lijkt me de enige oplossing voor je.

Ik gebruik die overgewicht eigenlijk nooit meer omdat ik nu na 8 maanden wel weet hoe om te gaan met mn voeding en wat wat bevat. Een heel enkele keer ren ik er nog wel eens wat steekproefsgewijs op uit.

Je hebt toch ook de Weightwatcherscd? Kan die geen uitkomst bieden?

pi_11164676
Ik doe het andersom, ik ga naar de VS van de zomer.

Ik weeg nu 70 en ik probeer minder dan 5 kg aangekomen te zijn voor ik terug ben, voor mij dus proberen slank de zomer uit te gaan.

Powered by Gentoo
pi_11165080
Hai Lurky Ik zal ze even mailen, ik denk dat er iets fout is gegaan ofzo met die vernieuwing..

Ja, ik heb idd de weightwatchers cd, daar kan ik ook kijken.

Alleen vond ik overgewicht.nl makkelijker, je hoeft geen cd in de drive te stoppen, niet heel lang te wachten voor het is opgestart, geen irritant muziekje en popups met "tips".

pi_11165799
Wat ook vreemd is... in het dagrapport neemt hij maar 1 keer de hoeveelheid calo's mee...
Dus als je aangeeft dat je 2 boterhammen hebt gehad, telt hij het maar 1 keer...
Ik zal ze ook eens mailen, gewoon gek maken die lui
pi_11173378
mijn bmi is op die overgewicht site 15, volgensmij klopt dit niet echt
Ti voglio bene!
pi_11174323
Wat is je lengte en je gewicht dan?
  dinsdag 17 juni 2003 @ 19:58:56 #10
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11177116
kheb al door wat ik verkeerd had gedaan had 1,65 in plaats van 165 nu heb ik wel een geoznd bmi geloof ik 19.8
Ti voglio bene!
pi_11178055
Nou sorry maar ik wissel wel erg vaak van gewicht dus je blijft bezig met veranderen in de beginpost denk ik
Welke dag in de week moeten we het eigenlijk posten?
Ik weeg nu alweer 66,0 kilo dus verander die 67,4 maar weer.

Eergister,gister en vandaag gelukkig weer gezond gegeten dus het gaat weer goed. Maar weet niet voor hoelang het dit keer duurt. Ik hoop natuurlijk dat ik nog 6 kilo af val. Maar ja alles is beter dan aankomen he.

dinsdag 17 juni 2003 @ 22:06:33 #12
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_11179870
Net terug van de Body pump les

Was weer lekker zwaar ik ben verrot

Maar nu is weer de kunst om te zorgen dat ik dus geen vreetkick krijg voordat ik m'n nest induik en dat is fucking moeilijk

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_11181068
Vandaag 4 boterhammen gegeten, nasi met pindasaus en 2 liga's

En 1.5 uur gefietst! Kan er nogwel mee door denk ik he?!

dinsdag 17 juni 2003 @ 23:18:55 #14
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_11181524
Tja je raad het al ik heb al weer een vreetkick achter de rug

1 ons ham
1 ons studenten haver
2 grote glazen wiskey
80 gram volle chocolade

Heeft er iemand tips om die zogenaamde probleem momenten door te komen zonder uit te barsten in een vreetbui ? ?

bvd,

Flying_(Voelt zich zwak)_Vee

pi_11181883
Op tijd gaan slapen?

Ik ken het maar al te goed

Al bestaat mijn "vreetkick" uit een liga ofzo..

pi_11183000
Mjammie! Whiskey!

Euhm... voorkomen door euhm die zooi niet in huis te halen misschien? En anders laat je de spullen voortaan verstoppen door iemand anders? Als je gaat zoeken heb je iig nog beweging
En misschien met jezelf afspreken om alleen alcohol te drinken int weekend?

Nee, effe zonder dollen... ik had net ook een vreetbui (maar da was omdat ik te hard gezwommen had dan staat me suiker laag ofzo) en heb 2 plakken ontbijtkoeken (volkoren) verorberd... mjammie hoor (of je kan sultana of liga's inderdaad in huis halen).

pi_11186777
Tip om vreetbui te voorkomen: poets je tanden...klinkt stom maar het werkt wel.

edit:nog steeds 68...schiet niet op...en morgen uit eten, en veel te veel afspraken van het weekend dus hou mn hart al vast...

woensdag 18 juni 2003 @ 10:59:17 #18
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11188022
Natuurlijk mag je een nieuw topic openen Pandorah Als ik vandaag nog tijd heb, ga ik de openingspost aanpassen.

Het verschil tussen je huidige en je streefgewicht is wel erg klein Uier. Dat beetje raak je vast ook wel kwijt met posten in onzin. Daar zitten ook ervaringsexperts.

Als het niet leuk, kun je weer hier mee komen doen meranto Verwacht je zo veel aan te komen daar? Het eten is natuurlijk wel ontzettend ongezond. Sterkte.

Let je wel goed op xxsaskiaxx? Je bmi is nog niet té laag, maar als je een paar kilos verliest ga je wel die kant op. Plaatselijk overtollig vet kun je wegwerken met bijv. buikspieroefeningen.

Lurky vind het goed als ik een linkje naar je oefeningen in de openingspost zet? Dan hoeven we ze niet elke keer terug te zoeken.

De meesten geven hun gewicht door op maandag miss_cee, maar als een andere dag voor jou handiger is, kan dat natuurlijk ook. Als je maar steeds dezelfde dag neemt, dat is voor jezelf wel handig.

Wat doe je bij body pump Flying_Vee? Balen zeg van die vreetkick. Je kunt je tandenpoetsen, dat helpt misschien. Of kauwgom eten. En anders cacao maken, dat lijkt op chocolademelk en is minder slecht. Heb je wel gezonde dingen in huis? Ik eet soms 10 wortels achter elkaar, maar dan hoef ik me niet zo schuldig te voelen. Probeer ook de slechte dingen niet in huis te halen. Dat maakt het zo veel makkelijker.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_11190006
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:59 schreef YPPY het volgende:Lurky vind het goed als ik een linkje naar je oefeningen in de openingspost zet? Dan hoeven we ze niet elke keer terug te zoeken.

Flying_Vee, alcohol maakt zwak. Elke keer als je wat drinkt, eet je er wat bij. Ik zou als ik jou was het liefdesverdriet eens radikaal aanpakken: drink die hele fles whiskey lin een avondje leeg en wordt zo godsgruwelijk dronken dat je voor een jaar of wat van de drank genezen bent. Alle eventuele snacks die je erbij nuttigd kots je dan ook mooi aan het eind van die slempartij mee uit.

Ik vrees namelijk dat liga eten of tanden poetsen in jouw geval van zware melancholie niet helpt, er is meer aan de hand dan overgewicht dus ga nou maar een avondje extreem zwelgen en gooi alles eruit. dat is radicaal maar ruimt lichaam en geest waarschijnlijk beter op dat dit jagen op grammetjes en ckalletjes.
Daarna ga je natuurlijk op stevig dieet: na het brassen komt het vasten. Is dat iets?

woensdag 18 juni 2003 @ 12:52:36 #20
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11190644
En weer bijgewerkt. De post van Lurky staat nu ook gelinkt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_11191610
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:59 schreef YPPY het volgende:
Het verschil tussen je huidige en je streefgewicht is wel erg klein Uier. Dat beetje raak je vast ook wel kwijt met posten in onzin. Daar zitten ook ervaringsexperts.
Tssk. 't is nooit goed. .
Nou, laten we dan zeggen dat ik nu 85 KG weeg en afgetraint met 80 KG de zomer in wil gaan. Dat moet te lukken zijn. .
Wie?
pi_11191624
Wat voor sporten doe je, Uilers? Wellicht dat daar nog een verbetering te behalen valt?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11191657
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:34 schreef Jarno het volgende:
Wat voor sporten doe je, Uilers? Wellicht dat daar nog een verbetering te behalen valt?
Handbal, zaalvoetbal, kickboksen, fitness, en hardlopen. Het gewicht maakt me opzich nog niet veel uit. Ik wil alleen 'droog' de vakantie ingaan.
Wie?
  woensdag 18 juni 2003 @ 13:40:40 #24
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11191762
Als je gewoon ontopic post, kun je natuurlijk mee doen Uier. Je kunt zelfs in de openingspost, maar dan wil ik nog wel je lengte weten.
*OUD heilige*
pi_11191788
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:40 schreef YPPY het volgende:
Als je gewoon ontopic post, kun je natuurlijk mee doen Uier. Je kunt zelfs in de openingspost, maar dan wil ik nog wel je lengte weten.
1m86.
Wie?
  woensdag 18 juni 2003 @ 13:44:19 #26
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_11191876
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:36 schreef U-lerZzZ het volgende:

[..]

Handbal, zaalvoetbal, kickboksen, fitness, en hardlopen. Het gewicht maakt me opzich nog niet veel uit. Ik wil alleen 'droog' de vakantie ingaan.

dan moet je naar t centrale fitness topic . daar zijn ze ook met adviezen aan het smijten
ik wil trouwens meer wegen .
put
your
clothes
on!
pi_11191882
Over Herballife heb ik het een-en-ander gehoord. Is dat nu eigenlijk een vetverbrander of een afslankmiddel? Voorheen gebruikte ik wel eens Stackers voor verbranding en voor de trek tegen te gaan, die meestal weer voor die extra ongewenste vormen zorgt. Herballife schijnt 100% natuurlijk te zijn. Kan iemand dit bevestigen?
Wie?
  woensdag 18 juni 2003 @ 13:46:14 #28
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11191928
Herbalife is een maaltijd vervanger. Die neem je dus ipv van ander eten.

Je staat in de openingspost.

-edit-
Maar probeer het eerst zonder maaltijdvervanger. Die dingen zijn duur en ooit moet je daar toch mee stoppen en dan moet je het zelf doen.

*OUD heilige*
pi_11191969
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:44 schreef U-lerZzZ het volgende:
Over Herballife heb ik het een-en-ander gehoord. Is dat nu eigenlijk een vetverbrander of een afslankmiddel? Voorheen gebruikte ik wel eens Stackers voor verbranding en voor de trek tegen te gaan, die meestal weer voor die extra ongewenste vormen zorgt. Herballife schijnt 100% natuurlijk te zijn. Kan iemand dit bevestigen?
Dit schijnt Riann te doen. Misschien kan zij je meer vertellen.

Ik volg min of meer momenteel het schema uit een boekje dat m'n moeder bij de EGA heeft gekregen, en ben inmiddels ca. 6 kilo kwijt.

C’est Davie :o)
  woensdag 18 juni 2003 @ 13:47:59 #30
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11191977
mn vader heeft dat herballife gedaan geloof ik, weet niet oft 100% natuurlijk is, maar wat ik wle weet is dat echtt niet te eten is, wat is dat ontzettend vies spul zeg
Ti voglio bene!
pi_11192083
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:47 schreef Dave het volgende:

[..]

Dit schijnt Riann te doen. Misschien kan zij je meer vertellen.

Ik volg min of meer momenteel het schema uit een boekje dat m'n moeder bij de EGA heeft gekregen, en ben inmiddels ca. 6 kilo kwijt.

Het gaat me niet echt om de kilo's in totaliteit. Vorige zomer weegde ik 87 kilo en ik had bijna geen grammetje vet. Dit jaar heb ik iets te 'ruim' geleefd met eten en drinken en dat is nu ook wel te zien. Eigenlijk ben ik op zoek naar een product dat de vetverbranding stimuleert en niet mijn maaltijden vervangt.
Wie?
pi_11192261
Stack heb je toch in verschillende gradaties, U?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_11192406
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:57 schreef Jarno het volgende:
Stack heb je toch in verschillende gradaties, U?
Ja, van 1 t/m 4. Ik heb ze allemaal gehad en ze zorgen bij mij voor een versneld hartritme en het beperken van mijn honger. Qua vetverbranding heb ik er weinig van gemerkt.
Wie?
  woensdag 18 juni 2003 @ 14:08:33 #34
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11192529
we willen het afvallen hier graag gezond houden, voor stackers is een speciaal topic
*OUD heilige*
pi_11193151
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:59 schreef YPPY het volgende:Let je wel goed op xxsaskiaxx? Je bmi is nog niet té laag, maar als je een paar kilos verliest ga je wel die kant op. Plaatselijk overtollig vet kun je wegwerken met bijv. buikspieroefeningen.
Voor zover ik weet is het niet mogelijk plaatselijk vet te verbranden. Als je op google zoekt op plaatselijk vet verbranden kom je bijna alleen pagina's tegen die je vertellen dat dat onmogelijk is.
  woensdag 18 juni 2003 @ 14:34:13 #36
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11193195
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 14:32 schreef prinsrob het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is het niet mogelijk plaatselijk vet te verbranden. Als je op google zoekt op plaatselijk vet verbranden kom je bijna alleen pagina's tegen die je vertellen dat dat onmogelijk is.

Je krijgt dan wel meer spieren, waardoor het er strakker uit ziet.
*OUD heilige*
pi_11193299
herbalife was toch voor beide.
Als je wilt afvallen vervang je je maaltijden door herbalife,
Wil je aankomen, dan neem je naast de gewone maaltijden herbalife.

Een aantal tantes van mij hebben het geprobeerd. en allemaal zijn ze afgevallen. Maar de helft van hen heeft hun oude gewicht weer terug, of door slecht eten. of doordat ze stopten met roken.

woensdag 18 juni 2003 @ 14:42:17 #38
14790 EvilFaith
zie signature
pi_11193454
woehow ik doe ook mee!!
Ben 2weken geleden begonnen met 67, weeg nu 63.7 en wil naar 60
Mijn manier: Sapvasten 4dagen lang, maar niet helemaaal vasten, wel avondeten gewoon, en verder 3x per week hardlopen. Hoop dat ik het vol kan houden....
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_11193511
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 14:34 schreef YPPY het volgende:

[..]

Je krijgt dan wel meer spieren, waardoor het er strakker uit ziet.

Is dat zo? Zelf vind ik zichtbare buikspieren bij vrouwen niet mooi. Daarbij komt dat buikspieren plaats nodig hebben, als je geen vet kwijtraakt wordt je buik dus alleen maar dikker volgens mij.
  woensdag 18 juni 2003 @ 14:50:16 #40
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11193665
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 14:44 schreef prinsrob het volgende:

[..]

Is dat zo? Zelf vind ik zichtbare buikspieren bij vrouwen niet mooi. Daarbij komt dat buikspieren plaats nodig hebben, als je geen vet kwijtraakt wordt je buik dus alleen maar dikker volgens mij.

Die rolletjes zijn eng. Dat is ook wel té.
Door de oefeningen verlies je wel wat vet, ook al is het niet vreselijk veel. Als je bijna ondergewicht hebt, is het niet verstandig minder te gaan eten. Dat is dan ongezond. Dan kun je beter wat meer bewegen. Het kan ook zijn dat het niet zozeer vet is dat er zit, maar wat losse huid. Die kun je wel wat verstrakken. Dit is tenminste wat ik uit alle topics geleerd heb.
*OUD heilige*
  woensdag 18 juni 2003 @ 14:51:20 #41
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11193694
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 14:42 schreef EvilFaith het volgende:
woehow ik doe ook mee!!
Ben 2weken geleden begonnen met 67, weeg nu 63.7 en wil naar 60
Mijn manier: Sapvasten 4dagen lang, maar niet helemaaal vasten, wel avondeten gewoon, en verder 3x per week hardlopen. Hoop dat ik het vol kan houden....
Welkom. Wil je in de openingspost?
Is dat wel gezond? Pas 's avonds eten? Zit hier een uitgebalanceerd plan achter? Juist je ontbijt is ontzettend belangrijk.
*OUD heilige*
pi_11194290
Alles gaat nog goed vandaag hier

Zometeen weer kranten lopen, hond uitlaten en een uur fietsen!

pi_11197285
Ik heb net een broek aan mijn moeder verkocht omdat ie echt van mn kont afzakt!!
  woensdag 18 juni 2003 @ 16:59:34 #44
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11197328
Ja, ik ga deze weken nog wle ff flink sporten en buikspier oefeningen doen toch proberen plaatselijk vet te verbranden en probeer gewoon gezond te eten en alleen wat lekker 's avonds bij de thee te eten verder wel gewoon 3 maaltijden en toetje (yougurt). Niet mn bedoeling om echt aftevallen maar hoop dat er zo wat vet van mn buik en heupen afgaat in de combinatie van sporten en gezond eten en niet snoepen..geen idee oft werkt...:?
Ti voglio bene!
pi_11197420
Ik wil niet vervelend zijn maar van buikspieroefeningen val je niet af, je kweekt alleen maar spier.
  woensdag 18 juni 2003 @ 17:03:08 #46
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11197437
ja naja ach het oogt wel wat beter
Ti voglio bene!
pi_11197473
Als je spierbundels hebt onder een laag vet zie je er bar weinig van

Ik wil je niet ontmoedigen hoor! Maar in combinatie met minder eten/verantwoord eten zal het zeker helpen

woensdag 18 juni 2003 @ 17:07:03 #48
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11197560
haha we zien wel.. ik hoop het van wel.... tja anders pech hebben dan moet ik wat anders verzinnen
Ti voglio bene!
pi_11197579
Probeer eerst dit maar eens, als je het echt volhoudt MOET je wel resultaat gaan zien

Succes

woensdag 18 juni 2003 @ 17:10:23 #50
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11197665
ja dankje, jij ook suc6 zie dat je al goed opweg bent!! (slimme zet je broek verkopen haha) xxx
Ti voglio bene!
  woensdag 18 juni 2003 @ 17:22:04 #51
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_11198046
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:59 schreef YPPY het volgende:

Wat doe je bij body pump Flying_Vee?

Een uur les waarbij je met een halter en dumbells en step oefeningen doet op muziek.
Het gaat eigenlijk om het constante bewegen ipv maximaal gewicht.

Puur vetverbranden dus.

pi_11198117
Jup saskia, nog een paar kilootjes Als ik op de 60 zit is het netjes. Dan heb ik er 10 vanaf in totaal!!

10 kilo is veel he Als ik dat aan mensen vertel zal niemand me geloven Ik ben namelijk nooit echt dik geweest.

woensdag 18 juni 2003 @ 17:29:52 #53
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_11198251
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 12:24 schreef Lurky het volgende:

Flying_Vee, alcohol maakt zwak. Elke keer als je wat drinkt, eet je er wat bij.

// Klopt

Ik zou als ik jou was het liefdesverdriet eens radikaal aanpakken: drink die hele fles whiskey lin een avondje leeg en wordt zo godsgruwelijk dronken dat je voor een jaar of wat van de drank genezen bent.

// was het maar zo makkelijk om haar te vergeten.

Ik vrees namelijk dat liga eten of tanden poetsen in jouw geval van zware melancholie niet helpt // Klopt

er is meer aan de hand dan overgewicht dus ga nou maar een avondje extreem zwelgen en gooi alles eruit.

// Je hebt me aardig door Lurky

dat is radicaal maar ruimt lichaam en geest waarschijnlijk beter op dat dit jagen op grammetjes en ckalletjes.
Daarna ga je natuurlijk op stevig dieet: na het brassen komt het vasten. Is dat iets? // Heb ik al geprobeerd maar ze zit nog steeds in m'n hoofd vooral tijdens die moeilijke late uren

Bedankt voor je tips.

Flying_(Not so happy)_Vee

pi_11198962
Nou, avondeten bestond tot nu toe uit een bakje salade (ei, komkommer en tomaat) een kopje champignonnensoep en 2 stukjes stokbrood met kruidenboter.

Ik heb nu geen honger maar wat moet ik nou nog eten zometeen om te voorkomen dat ik vanavond weer zwak word?

We hebben verder niks.. ja nasi van gister maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet lekker..

woensdag 18 juni 2003 @ 18:23:08 #55
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_11199334
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 18:04 schreef heaven7 het volgende:
Nou, avondeten bestond tot nu toe uit een bakje salade (ei, komkommer en tomaat) een kopje champignonnensoep en 2 stukjes stokbrood met kruidenboter.

Ik heb nu geen honger maar wat moet ik nou nog eten zometeen om te voorkomen dat ik vanavond weer zwak word?

We hebben verder niks.. ja nasi van gister maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet lekker..

Fruit ofzo?
Het lijkt mij verstandiger om ervoor te zorgen dat je 3x per dag goed eet, en tussendoor fruit, bouillon of een cracker. Dat is tenminste wat ik nu doe.

Enne... pas maar op, want voordat jullie het weten ben ik hier (BMI nu 25,1)

Op naar de 73!!!!
pi_11200648
Ik kook niet hoor, woon nog thuis dus ik bepaal niet wat er op tafel komt (of niet).
  donderdag 19 juni 2003 @ 08:34:56 #57
14790 EvilFaith
zie signature
pi_11211805
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 14:51 schreef YPPY het volgende:

[..]

Welkom. Wil je in de openingspost?
Is dat wel gezond? Pas 's avonds eten? Zit hier een uitgebalanceerd plan achter? Juist je ontbijt is ontzettend belangrijk.

jahoor doe maar in de openingspost!
Nee alleen avondeten zou niet gezond zijn. Neem meestal bruine boterham tussendoor, en kopje bouilon. En 's ochtend neem ik standaard groot glas versgeperste sinaasappelsap, en daarbij nog stuk fruit. En dit is ook maar tot morgen nog, om ff begin te hebben daarna wordt het rustig 3 maaltijden per dag, GEEN tussendoortjes en hardlopen.
pi_11215520
2 bammetjes met vruchtenhagel, groot glas karnemelk en ik ben volledig verzadigd

En ik heb gedroomd dat ik ontzettend had gezondigd Ik was zo blij toen ik wakker werd en ik me realiseerde dat ik me zo mooi in heb gehouden gisteravond

pi_11217327
Hey allemaal,
Ik ben sinds 2 weken ook aan het lijnen.(jaaa al 2 weken geen chips meer voor mij! ) Volgende week begin ik met trainen om de BBB een beetje strak te krijgen. Mag ik ook in de openingspost? Ik ben 1,78, ik woog 80 en weeg nu 79. Mijn streven is 72.
effe m'n image opveizelen.....
pi_11218678
Ik denk dat ik ook maar eens mee ga doen want zoals het er nu uitziet, zo verschijn ik niet in bikini. De meesten verklaren me voor gek maargoed ik wil er graag iets slanker uitzien.

Ik ben 1,78 en weeg 65 kilo, opzich niet te veel maar ik zou graag rond de 60 zitten en blijven zitten. Mijn gewicht schommeld nogal.

Denk dat het belangrijk is dat ik voortaan de dag met een goed ontbijt begin

Voel ik me meteen een stuk energierijker.

* naughtyGirlie zal jullie tips nog eens goed doorlezen

pi_11218786
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 14:02 schreef naughtyGirlie het volgende:
Ik ben 1,78 en weeg 65 kilo, opzich niet te veel maar ik zou graag rond de 60 zitten en blijven zitten. Mijn gewicht schommeld nogal.
Ik snap dat je een stabiel gewicht wilt, maar als je echt 60 zou gaan wegen dan kom je op een bmi van 18.9 en dat is ondergewicht, dus misschien toch je doel iets bijstellen?
pi_11219590
Wat me opvalt... ik houd nu mijn eten bij op overgewicht, en het gaat heel aardig! Ondanks dat ik een ander dieet volg dan dat ze daar aanraden, blijf ik wel op het goede aantal calorieen en vet, ondanks dat beweert wordt dat montignaccers zo vet zouden eten!
Lichamelijk gaat het niet helemaal lekker, is was al zwaar verkouden, en nu is er ook een voorhoofdholteonsteking bij gekomen. Meteen maar de dokter gebeld voor een kuurtje, anders krijg ik die holtes helemaal niet meer open. En aangezien ik maandag alweer tentamen heb, wil ik het graag snel over hebben.:(

Wat ik erg lekker vind, en wat weinig calo's heeft is een opgeklopt eiwit met zoetstof en aardbeien, heerlijk! Het vult ook enorm, je hoeft echt geen honger te hebben als je lijnt! Nu nog zorgen dat de weegschaal het ook met me eens gaat zijn maandag, dan kom het helemaal goed!

pi_11221237
Vervelend wendy Sterkte enzo

Heb vanmiddag een italiaans ijsje gehad Zit nu aan een pittenbroodje 20+kaas en een glas karnemelk.

Watermeloenen zijn niet te betalen dus dat idee laat ik maar even varen

pi_11221286
En ik heb een nieuwe broek, maatje 36

Damn wat voel ik me goed zeg!

pi_11221464
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 15:46 schreef heaven7 het volgende:
En ik heb een nieuwe broek, maatje 36

Damn wat voel ik me goed zeg!

Wow!! Jeetje, gefeliciteerd...

Ben erg benieuwd wat de weegschaal mij te vertellen heeft zaterdag. Ben de afgelopen week bij m'n vriendin geweest, en toch niet bezweken voor de verleidingen... Terwijl zij chips, ijs etc. voor m'n neus zit te eten *trots*

pi_11221613
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 15:51 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Wow!! Jeetje, gefeliciteerd...

Ben erg benieuwd wat de weegschaal mij te vertellen heeft zaterdag. Ben de afgelopen week bij m'n vriendin geweest, en toch niet bezweken voor de verleidingen... Terwijl zij chips, ijs etc. voor m'n neus zit te eten *trots*

Dankjewel

Ook erg goed van jou dat je je in hebt weten te houden! Je merkt er nu toch niks meer van Volhouden hoor! Ik weet zeker dat we er met zn allen wel komen

pi_11223466
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 17:22 schreef Flying_Vee het volgende:

[..]

Een uur les waarbij je met een halter en dumbells en step oefeningen doet op muziek.
Het gaat eigenlijk om het constante bewegen ipv maximaal gewicht.

Puur vetverbranden dus.

Deed ik ook altijd, tot ze in de sportschool stopten met de lessen Doe nu dus maar BBB maar dat is minder leuk.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  donderdag 19 juni 2003 @ 18:00:35 #68
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_11224856
Ik ben nu iets van 11 kilo kwijt in 2,5 maanden. Nog een paar kilo eraf en dan kan ik mooi slank het strand op.. en dat is over een paar weken
Maarja, of ik op vakantie nog een beetje redelijk gezond kan eten... naja zien we dan wel
pi_11239078
Ik ben gisteren wezen fietsen, en ik heb nu een hartslagmeter. Deze gaf aan dat ik na 15km fietsen (in een half uurtje, gem. 24km/u) bijna 1000 kcal kwijt zou zijn? Klopt dit? Is dat niet erg veel??

Wat is een normale hartslag trouwens, voor iemand van 26 met een gewicht van rond de 80 kilo en in rust? Met weinig conditie?

pi_11239260
Van http://www.life4u.nl/ :
quote:
Tegenwoordig worden erg ruime marges genomen voor de normaalwaarden van de hartslag in rust. Eigenlijk kun je zeggen dat een waarde tussen de 50 (m.n. bij duursporters) en 100 per minuut als normaal moeten worden beschouwd.
C’est Davie :o)
pi_11239409
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 09:44 schreef Dave het volgende:

Van http://www.life4u.nl/ :

Dat is idd vrij ruim. . Ik dacht dat ik bijna dood was toen ik dat ding voor het eerst omdeed.
pi_11241398
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 15:44 schreef heaven7 het volgende:
Vervelend wendy Sterkte enzo

Heb vanmiddag een italiaans ijsje gehad Zit nu aan een pittenbroodje 20+kaas en een glas karnemelk.

Watermeloenen zijn niet te betalen dus dat idee laat ik maar even varen

Dank je.

Heaven, wist je dat in de pitten op het broodje ook vet zitten, en dat je beter een gewone boterham kunt eten dan een broodje?
Maarre, je zegt dat watermeloenen duur zijn... was dat ijsje dan niet duur?
Je kunt wel zeggen dat gezond eten duur is, maar snoep is nog duurder

Met mij gaat het nu redelijk, heb antibiotica, maar mag nu dus geen melkproducten (ik at altijd veel joghurt en kwark) en niet in de zon. Oh ja, mijn pil is ook minder betrouwbaar, daar kun je ook dik van worden:P

Het eten gaat prima, 's avonds de laatste paar dagen kip met groenten en mungbonenmie gegeten... met die verkoudheid proef je minder en heb je dus ook minder trek. Alleen sporten gaat nu dus even niet.

pi_11241446
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 11:23 schreef wendy-tje het volgende:

Volgens mij kun je voor een beetje fatsoenlijk schepijsje een meloen halen waar je helemaal bang van wordt.
pi_11241984
quote:

[..]

Heaven, wist je dat in de pitten op het broodje ook vet zitten, en dat je beter een gewone boterham kunt eten dan een broodje?

Just curious..
Zijn die vetten in de pitjes (bijvoorbeeld zonnebloempitten) "goede" vetten (die ook in noten zitten) of slechte vetten?
pi_11242491
quote:

[..]

Dank je.

Met mij gaat het nu redelijk, heb antibiotica, maar mag nu dus geen melkproducten (ik at altijd veel joghurt en kwark) en niet in de zon. Oh ja, mijn pil is ook minder betrouwbaar, daar kun je ook dik van worden:P

Het eten gaat prima, 's avonds de laatste paar dagen kip met groenten en mungbonenmie gegeten... met die verkoudheid proef je minder en heb je dus ook minder trek. Alleen sporten gaat nu dus even niet.

Dat weet ik ja maar af en toe zo'n broodje kan geen kwaad, ik eet er hooguit eentje per 2 maanden ofzo en een beetje vet is ookwel gezond

Mijn ijsje kostte 1,10 en een watermeloen zou 11 euro kosten, reken zelf maar uit

Ja, ik snap het ook niet, bij de edah kosten die krengen 1,99 euro per kilo en zo'n ding weegt een kilo of 5,5.
Ik heb er vorig jaar eentje gehaald in Weert bij een andere supermarkt en daar heb ik niet meer dan 5 euro voor betaald.

pi_11242536
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 11:44 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Just curious..
Zijn die vetten in de pitjes (bijvoorbeeld zonnebloempitten) "goede" vetten (die ook in noten zitten) of slechte vetten?

Volgens mij zijn het goeie vetten De onverzadigde vetten.. de vetten in patat zijn verzadigd en een stuk slechter.

Correct me if i'm wrong, je moet natuurlijk van de "goeie vetten" ook geen kilo's eten maar dat kun je zelf ook vast wel bedenken

pi_11242687
WAT?!

11 Euro voor een watermeloen?

pi_11243218
Dat zeg ik
pi_11244880
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 12:26 schreef heaven7 het volgende:
Dat zeg ik
Ik weet niet waar jij woont maar hier in Amsterdam kosten die dingen 2,5 euro per kilo. Nou daar heb jij echt wel genoeg aan in je eentje. Voor twee dagen zelfs.
pi_11245024
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:32 schreef Cola_Light het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij woont maar hier in Amsterdam kosten die dingen 2,5 euro per kilo. Nou daar heb jij echt wel genoeg aan in je eentje. Voor twee dagen zelfs.

Misschien is het een gouden meloen.
pi_11245305
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:32 schreef Cola_Light het volgende:

[..]

Ahum, 1,99 is nog altijd goedkoper dan 2,50 hoor

Gaat erom dat ikzelf een jaar terug ongeveer ook een hele watermeloen heb gekocht voor een euro of 3/4.

pi_11245729
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:47 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Maar met een meloen doe je 2 dagen .

Nah, flauw. Het gaat erom dat mensen vaak zeggen dat gezond doen zo duur is, terwijl ze verkeerd vergelijken. Al die snackzooi is echt erg duur hoor!

pi_11247160
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 14:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar met een meloen doe je 2 dagen .

Nah, flauw. Het gaat erom dat mensen vaak zeggen dat gezond doen zo duur is, terwijl ze verkeerd vergelijken. Al die snackzooi is echt erg duur hoor!

Mensen ja, ik zeg dat toch niet?

Snackzooi is duur ja, maar dat koop ik dan ook nauwelijks.

Maar hallo, 11 euro voor een hele meloen is waanzin hoor.

pi_11247364
heaven7: kun je niet goedkoper een watermeloen op de markt krijgen. Hier in enschede betaal ik meestal iets van 3 euro voor een watermeloen. Of soms 4 euro als het een hele grote is. Daar eet ik wel een paar dagen van... En ze hebben ook geen pitjes...
pi_11247740
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:47 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Gaat erom dat ikzelf een jaar terug ongeveer ook een hele watermeloen heb gekocht voor een euro of 3/4.

Krent
pi_11247799
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:03 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Mensen ja, ik zeg dat toch niet?

Snackzooi is duur ja, maar dat koop ik dan ook nauwelijks.

Maar hallo, 11 euro voor een hele meloen is waanzin hoor.

11 Euro is ook te gek...maar kun je niet een stuk halen, ik bedoel... 5 kilo watermeloen in je eentje... das best veel.
en inderdaad op de markt zijn ze meestal wel goedkoper, igg in enschede wel
Mijn punt was idd alleen dat snacken ook duur is...net als groenten en fruit
pi_11248064
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:21 schreef Cola_Light het volgende:

[..]

Krent

pi_11248071
Kan misschien vanavond wel even naar de markt.
pi_11249347
Nou kom, laten we van een meloen geen biskwie maken. Ofzo.

.

pi_11249374
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 16:14 schreef Jarno het volgende:
Nou kom, laten we van een meloen geen biskwie maken. Ofzo.

.

?

Waar slaat dat op?

pi_11249512
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 16:15 schreef heaven7 het volgende:

Waar slaat dat op?

.

't Was een grapje heaven. Dat gedoe om die meloen, als jij zin hebt in een ijsje koop je lekker een ijsje! Toch?

pi_11249624
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 16:15 schreef heaven7 het volgende:

[..]

?

Waar slaat dat op?

Het valt me op dat jij altijd heeeele lange tenen hebt, moet je proberen af te leren meissie.
pi_11249723
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 16:20 schreef Jarno het volgende:

[..]

.

't Was een grapje heaven. Dat gedoe om die meloen, als jij zin hebt in een ijsje koop je lekker een ijsje! Toch?

Het gaat hier helemaal niet over ijsjes
pi_11252694
Ik heb gister mn vetpercentage laten meten bij fitness.
Het was 28,1 % en nu weet ik dus niet of dat veel of weinig is? Wat voor percentage hebben jullie?

Ik heb vandaag niet echt veel gegeten maar toch heb ik het gevoel van wel:
6 boterhammen met 20+ kaas en met nutella
1 banaan
1 appel
1 bord aardappelen, karbonade en witlof + appelmoes
1 magnum

Val je hier ook nog wel vanaf?

pi_11252759
Oeioei, die magnum is heel erg slecht.. ik vrees dat dit niet zo'n goed dagje voor je is geweest

Een magnum is gewoon een pakje boter.

Dat banaantje is trouwens ookniet zo goed als je lijnt..

pi_11252960
Waaah..is een magnum echt zo slecht???????
De yoghurt was op en ik kan niet zonder toetje na mn eten.
Maar ja toch maar hopen dat ik nog afval...
pi_11253965
Magnum is gigantisch vet ja. Plus veel suikers natuurlijk..

Ik kan het even niet meer opbrengen hoor Moet nog een half uur fietsen maar het gaat me erg zwaar af vandaag.

En dat ontneemt alle motivatie

pi_11254014
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 18:58 schreef heaven7 het volgende:

Een magnum is gewoon een pakje boter.

dat is dus echt een fabeltje he?

Magnum (ijsje)
Inhoud: Kilocalorië 300, Vet (gram) 20, Verzadigd vet (gram) 16.

Nou kijk jij maar eens wat er in 1 heel pakje boter zit, dat is wel wat meer

It's all up to you
pi_11254170
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 20:06 schreef TearSong het volgende:

[..]

dat is dus echt een fabeltje he?

Magnum (ijsje)
Inhoud: Kilocalorië 300, Vet (gram) 20, Verzadigd vet (gram) 16.

Nou kijk jij maar eens wat er in 1 heel pakje boter zit, dat is wel wat meer

Goh

Het is erg vet en absoluut niet dieetverantwoord.

Zo goed?

pi_11255988
Ik ben het even helemaal spuugzat

Ik heb een liga gehad en zit nu aan een wafel, vind het heerlijk maar voel me tevens slecht.

Het gaat gewoon even niet meer vandaag

Het fietsen ging niet en de dag kruipt voorbij als dikke stront, het lukt me eventjes echt niet meer hoor

vrijdag 20 juni 2003 @ 23:37:18 #101
35485 rique
with Canon, I can
pi_11259302
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 21:34 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben het even helemaal spuugzat

Ik heb een liga gehad en zit nu aan een wafel, vind het heerlijk maar voel me tevens slecht.

Het gaat gewoon even niet meer vandaag

Het fietsen ging niet en de dag kruipt voorbij als dikke stront, het lukt me eventjes echt niet meer hoor

aaahhhh nu niet bij de pakken neerzitten he, het ging zo goed deze week! Jammer dat ik je vanavond niet meer gesproken heb maar ik wil je heel erg veel sterkte wensen voor het weekend. Je wil toch maandag ook een mooi resultaat op de weegschaal? Even doorzetten meid, spanje komt al in zicht en je bent op de goede weg!
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_11263059
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 23:37 schreef rique het volgende:

[..]

aaahhhh nu niet bij de pakken neerzitten he, het ging zo goed deze week! Jammer dat ik je vanavond niet meer gesproken heb maar ik wil je heel erg veel sterkte wensen voor het weekend. Je wil toch maandag ook een mooi resultaat op de weegschaal? Even doorzetten meid, spanje komt al in zicht en je bent op de goede weg!

Dankjewel Ga vandaag mijn best doen!

Nu eerst werken

pi_11264737
Ik kom ff m'n nieuwe weekgewicht doorgeven (weeg me altijd op zaterdag): 61,0.
Dat betekent dus weer een halve kilo eraf
Het gaat langzaam maar gestaag, een halve kilo per week. Hopelijk kan ik dit volhouden. Ik denk het wel eigenlijk, want het gaat me steeds makkelijker af...

Ik ben nu trouwens ook mijn buikomtrek aan het meten, omdat ik die juist kleiner wil hebben, terwijl ik het idee heb dat het tot nu toe alleen van m'n kont af gaat....

[Dit bericht is gewijzigd door PiperMaru op 21-06-2003 11:45]

pi_11265599
Ondanks die magnum van gisteren ben ik toch niks aangekomen. Kwas precies hetzelfde als gisteren gebleven.
Maar ja ik wou liever afvallen dan hetzelfde blijven dus maar geen magnum meer vandaag.
  zaterdag 21 juni 2003 @ 12:45:08 #105
14790 EvilFaith
zie signature
pi_11266196
pff ik moet echt leren geduld te hebben en niet elke dag wegen!!
Anders krijg ik zoals vandaag datk baal datk ben aangekomen en niks wil eten maar nee das niet goed want dan krijg je weer jojo effect, ga vanaf vandaag ff echt proberen deze week niet te wegen en dan volgende week pas weer.. moet lukken
zaterdag wel altijd rotdag..wordt altijd veel boodschappen gedaan --> veel lekkere dingentjes, lekker broodbeleg, vers brood, maargoed ik zal me inhouden
vandaag: 63,9
op naar de 60...
pi_11266834
Tip: zorg dat je eerst gegeten hebt, voordat je boodschappen gaat doen. Of maak een lijstje. Helpt prima! Ik ren nu gewoon door de AH zonder te kijken naar de rest (alleen vandaag was het een crime want ze hebben de boel zomaar lopen verbouwen!)
pi_11268026
Nou ben ik ziek. En ik moet werken. Met 2 dikke truien aan van de volkstuin naar mn computer thuis gefietst. Gisteren 2 pakjes appelsap genomen ipv water want in bed verbrand ik niks maar toch had ik enorme trek in iets extra's. Is evenveel Kcal als wijn: 80 per 20cl en puur suiker, niks bouwstoffen ofzo.
Moet uitkijken niet te eten uit verveling: de dagen zijn nu zo lang van 6:30 tot 11 uur ben ik wakker. Behalve gisteren dus: toen heb ik alleen maar geslapen.

Nog even over die watermeloenen. Wat is dat voor achterlijke zaak waar je de hele meloen moet kopen en niet gewoon een stuk? Zijn ze bang dat ze de rest niet kwijt raken? Moeten ze ze niet verkopen.
Ga naar een Turkse of Marokkaanse groentenboer daar kan je in elk geval een moot van t mes kopen. Ik neem meestal een pond. Alleen als je een feest hebt koop je een hele meloen... ja of als ze zowat te geef liggen maar zo ver is het nog niet. De zomer begint net. Straks tegen augustus heb je zo'n strandbalgrote meloen voor 2,5 euro. Nu nog niet en is het mondjesmaat een schijfje kopen.

Ik eet elke dag aardbeien, bessen: en frambozen: als een geit sta ik te smullen naast mn eigen struiken. Dat is ook een goed toekomstplan: je eigen fruit verbouwen: gratis, leuk en veeeeeel lekkerder.

En dan nu snel aan het werk!

pi_11268135
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 14:16 schreef Lurky het volgende:
Nou ben ik ziek. En ik moet werken. Met 2 dikke truien aan van de volkstuin naar mn computer thuis gefietst. Gisteren 2 pakjes appelsap genomen ipv water want in bed verbrand ik niks maar toch had ik enorme trek in iets extra's. Is evenveel Kcal als wijn: 80 per 20cl en puur suiker, niks bouwstoffen ofzo.
Moet uitkijken niet te eten uit verveling: de dagen zijn nu zo lang van 6:30 tot 11 uur ben ik wakker. Behalve gisteren dus: toen heb ik alleen maar geslapen.

Nog even over die watermeloenen. Wat is dat voor achterlijke zaak waar je de hele meloen moet kopen en niet gewoon een stuk? Zijn ze bang dat ze de rest niet kwijt raken? Moeten ze ze niet verkopen.
Ga naar een Turkse of Marokkaanse groentenboer daar kan je in elk geval een moot van t mes kopen. Ik neem meestal een pond. Alleen als je een feest hebt koop je een hele meloen... ja of als ze zowat te geef liggen maar zo ver is het nog niet. De zomer begint net. Straks tegen augustus heb je zo'n strandbalgrote meloen voor 2,5 euro. Nu nog niet en is het mondjesmaat een schijfje kopen.

Ik eet elke dag aardbeien, bessen: en frambozen: als een geit sta ik te smullen naast mn eigen struiken. Dat is ook een goed toekomstplan: je eigen fruit verbouwen: gratis, leuk en veeeeeel lekkerder.

En dan nu snel aan het werk!

Bij de AH kan je gewoon vragen mag ik een halve meloen of een kwart

is altijd makkelijk

pi_11273327
Nou, ik heb vandaag dan wel een paar koekjes gehad en aan boterhammetje met chocopasta, ik heb wel een uur volgefietst! *Trots*
En ik was om 6 uur vanochtend al actief

Tot nu toe gegeten: vanmorgen 3 boterhammen met vruchtenhagel, kopje thee.
Vanmiddag een klein pislotetje met 20+kaas en een bam met pasta.

En wat koekjes en verder liters water.

Vanavond wordt het frietjes!

pi_11273849
Nou vandaag gegeten:

twee broodjes met chocopasta
1 glas ice tea

twee sneen bruin brood met slankie
1 bekertje bouillion

2 sneen bruin brood met pindakaas
1 glas ice tea
2 snee geroosterd brood met mozerella en tomaat met peper

1 pizza met kaas
1 glas yogho yogho

pi_11274021
Wat heb je allemaal qua beweging gedaan miss-cee? Het hangt ervanaf of dat veel of weinig is (Wat je hebt gegeten dus).
  zaterdag 21 juni 2003 @ 18:55:36 #112
14790 EvilFaith
zie signature
pi_11274066
vandaag redelijk wat voor mijn doen:
5 boterhammen met pate en filet + 2 tussendoortje repen (zijn echt KEI lekker en weinig calorieen)
en net een kopje rundvleesbouillon, ga dalijk ff lekker uurtje joggen denk ik om weer fit te worden

best cool om met allemaal mensen over i.net af te vallen

[Dit bericht is gewijzigd door EvilFaith op 21-06-2003 19:05]

pi_11274169
Hmmm .. dan heb ik dus redelijk braaf gedaan met eten...

Twee ontbijtkoeken
4 boterhammen: 2 met slankie en 2 met rode bessen.
Boel coli en water.

En net na 4 uur de tuin (onkruid weghalen tussen tegels) gedaan, nog een ontbijtkoek.
En dan zo maar es dat recept uit "lekker aan de lijn" uitproberen...

pi_11274350
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 18:55 schreef EvilFaith het volgende:
vandaag redelijk wat voor mijn doen:
5 boterhammen met pate en filet + 2 tussendoortje repen (zijn echt KEI lekker en weinig calorieen)
en net een kopje rundvleesbouillon, ga dalijk ff lekker uurtje joggen denk ik om weer fit te worden

best cool om met allemaal mensen over i.net af te vallen

Wat voor repen zijn dat??
pi_11274465
3 uur gepoetst, 1 uur gewinkeld.
  zaterdag 21 juni 2003 @ 19:18:41 #116
19105 Noayla_
Love me tender
pi_11274514
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 18:44 schreef miss_cee het volgende:
Nou vandaag gegeten:

twee broodjes met chocopasta
1 glas ice tea

twee sneen bruin brood met slankie
1 bekertje bouillion

2 sneen bruin brood met pindakaas
1 glas ice tea
2 snee geroosterd brood met mozerella en tomaat met peper

1 pizza met kaas
1 glas yogho yogho

Hé Miss_Cee,
Ik wil je niet ontmoedigen hoor; maar ik heb een aantal keren jouw dagmenu's langs zien komen en je eet veel te calorierijk!

Ik ben niet te zwaar maar zou dat wel snel worden als ik at wat jij eet.

Skip de pizza, icetea, pindakaas en mozarella en vervang deze door calorie-armere zaken; ik kan me niet voorstellen dat je afvalt met je huidige eetpatroon.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_11274813
tsjah..dat is wel waar dat ik te calorierijk eet..maar we hebben niks anders in huis. En ik kan er ook niet zonder. Ik ga wel vanaf volgende week een dieet volgen. Hopen dat ik dat volhou.
pi_11275271
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 19:32 schreef miss_cee het volgende:
tsjah..dat is wel waar dat ik te calorierijk eet..maar we hebben niks anders in huis. En ik kan er ook niet zonder. Ik ga wel vanaf volgende week een dieet volgen. Hopen dat ik dat volhou.
dan koop je andere producten
  zaterdag 21 juni 2003 @ 19:57:47 #119
19105 Noayla_
Love me tender
pi_11275463
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 19:50 schreef Riann het volgende:

[..]

dan koop je andere producten

Oh Riann, nu ik je toch zie;
ik zag gisteren wat foto's van je langskomen en aan je gezicht was superduidelijk te zien dat je al veel bent afgevallen!

Het staat je goed!

[Dit bericht is gewijzigd door Noayla_ op 21-06-2003 20:15]

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  zaterdag 21 juni 2003 @ 20:07:42 #120
14790 EvilFaith
zie signature
pi_11275738
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 19:10 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Wat voor repen zijn dat??

http://www.weightcare.nl/tussendoortjes.htm
Daar staan ze, ik raad de chocolade reep aan, het enige wat wel gevaarlijk is, is dat je niet moet gaan denken ooooo zijn gezond en niet veel calorieen DUS kan ik er net zoveel van eten als ik wil... want dan werkt t niet echt meer...
Net lekker gejogt, mocht ook wel na vandaag, maar morgen ga maar weer ff normaal gezond eten heb net lekker veel fruit gehaald dus komt goed
pi_11277009
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 20:07 schreef EvilFaith het volgende:

[..]

http://www.weightcare.nl/tussendoortjes.htm
Daar staan ze, ik raad de chocolade reep aan, het enige wat wel gevaarlijk is, is dat je niet moet gaan denken ooooo zijn gezond en niet veel calorieen DUS kan ik er net zoveel van eten als ik wil... want dan werkt t niet echt meer...
Net lekker gejogt, mocht ook wel na vandaag, maar morgen ga maar weer ff normaal gezond eten heb net lekker veel fruit gehaald dus komt goed

Dankjewel voor de informatie Hoeveel kost zo'n reep? Ik kon het niet vinden op die site..
pi_11277029
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 19:57 schreef Noayla_ het volgende:

[..]

Oh Riann, nu ik je toch zie;
ik zag gisteren wat foto's van je langskomen en aan je gezicht was superduidelijk te zien dat je al veel bent afgevallen!

Het staat je goed!

Thanks thanks thanks
pi_11286203
Gister ondanks dat ik jarig was, maar 1 klein stukje taart genomen, en 2 hapjes met meloen en ham, voor de rest gewoon 3 gezonde magere maaltijden en zeker uur hard gefietst, weegschaal was ook aardig voor me vanochtend 67! Nog maar 2 kilo te gaan en dan vind ik mezelf slank de zomer in

Mag ik trouwens ook in de openingspost nu ik me weeg? Ik ben 1.70 m, woog 70 kg, weeg nu 67 kg en wil 65 kg, alvast bedankt

pi_11286889
quote:
Op zondag 22 juni 2003 10:26 schreef Elanor het volgende:
Gister ondanks dat ik jarig was, maar 1 klein stukje taart genomen, en 2 hapjes met meloen en ham, voor de rest gewoon 3 gezonde magere maaltijden en zeker uur hard gefietst, weegschaal was ook aardig voor me vanochtend 67! Nog maar 2 kilo te gaan en dan vind ik mezelf slank de zomer in

Mag ik trouwens ook in de openingspost nu ik me weeg? Ik ben 1.70 m, woog 70 kg, weeg nu 67 kg en wil 65 kg, alvast bedankt

Gefeliciteerd!
Knap hoor, alleen een stukje taart en 2 hapjes! Zo ga je die 2 kilo wel redden joh!
  zondag 22 juni 2003 @ 11:33:03 #125
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_11286903
Gisternacht ongeveer 4 uur gedanst was erg gezellie en ook zeer goed voor de conditie/lijn

ps wel 2 fluitjes op, daarna overgegaan op spa rood ik moest nog sturen

Ik ga zo op de racefietzz naar bloemendaehl lekkah bakken in de zon + vet verbranden op den fietsz

pi_11288046
Ik heb wederom een slechte dag vandaag, ik weet niet wat het is maar op de een of andere manier kan ik het niet meer, of steeds moeilijker, opbrengen. Nogmaar een paar kilo maar die kunnen oh zo moeilijk zijn

Vandaag alweer gegeten: 2 bammetjes pindakaas, paar kleine koekjes en een liga

Hele diepe zucht

pi_11288087
quote:
Op zondag 22 juni 2003 12:42 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb wederom een slechte dag vandaag, ik weet niet wat het is maar op de een of andere manier kan ik het niet meer, of steeds moeilijker, opbrengen. Nogmaar een paar kilo maar die kunnen oh zo moeilijk zijn

Vandaag alweer gegeten: 2 bammetjes pindakaas, paar kleine koekjes en een liga

Hele diepe zucht

Look on the bright side: je hebt geen vreetbui gehad! Heb je het al ingevoerd op overgewicht.nl? dan kun je precies bekijken wat je vandaag nog 'mag'. Kom op, het gaat je heus wel lukken! Denk aan je vakantie en je bikini!
pi_11288110
quote:
Op zondag 22 juni 2003 12:45 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Look on the bright side: je hebt geen vreetbui gehad! Heb je het al ingevoerd op overgewicht.nl? dan kun je precies bekijken wat je vandaag nog 'mag'. Kom op, het gaat je heus wel lukken! Denk aan je vakantie en je bikini!

Dankjewel voor je lieve woordjes

Nou, voor mij doen is dit best wel een vreetbui
Ik zal het eens in gaan vullen ja..

pi_11288164
Pffft, wat belachelijk veel zeg 23 van de 31 gram vet die ik mag heb ik nu al gehad En 595 van de 942 cal. heb ik nu al gehad.

Dat wordt dus niks meer eten vanmiddag vrees ik, dan kan ik vanavond iig wel enigszins normaal eten misschien.

pi_11288272
je maakt het jezelf ook wel onmogelijk hoor met 942 kcl per dag
pi_11288307
quote:
Op zondag 22 juni 2003 12:56 schreef Cola_Light het volgende:
je maakt het jezelf ook wel onmogelijk hoor met 962 kcl per dag
Vind je? Het "mag" toch wel van overgewicht.nl

Als zij vinden dat het onverantwoord is dan "mag" het niet toch?

[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 22-06-2003 12:59]

pi_11288316
hun=zij
pi_11288320
Het moet trouwens best te doen zijn.

Niet meer dan 4 boterhammen per dag (en dat is meer dan genoeg voor mij) en gewoon mager beleg erop doen en 's avonds mager vlees eten, geen saus etc.

pi_11288328
quote:
Op zondag 22 juni 2003 12:58 schreef Cola_Light het volgende:
hun=zij
pi_11288336
Blijkbaar is het niet meer dag genoeg voor je want je zit er altijd overheen met koekjes en liga enzo. Het is maar een tip maar je maakt het erg moeilijk voor jezelf.
pi_11288355
quote:
Op zondag 22 juni 2003 12:59 schreef Cola_Light het volgende:
Blijkbaar is het niet meer dag genoeg voor je want je zit er altijd overheen met koekjes en liga enzo. Het is maar een tip maar je maakt het erg moeilijk voor jezelf.
Ja, maar die moet je ook niet eten als je aan de lijn bent duh.
pi_11288380
quote:
Op zondag 22 juni 2003 13:00 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ja, maar die moet je ook niet eten als je aan de lijn bent duh.

Jij bent toch aan de lijn
pi_11288411
quote:
Op zondag 22 juni 2003 13:02 schreef Cola_Light het volgende:

[..]

Jij bent toch aan de lijn

ja, maar het lukt me toch niet altijd die dingen te laten staan. Maar je hebt ze niet nodig om gezond te leven, dus die 942 cal. moet wel kunnen.

[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 22-06-2003 13:05]

pi_11288412
quote:
Op zondag 22 juni 2003 12:57 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Vind je? Het "mag" toch wel van overgewicht.nl

Als zij vinden dat het onverantwoord is dan "mag" het niet toch?

Hmm, bij mij geven ze altijd aan dat minder dan 1200 calorieen niet goed is... en ik weet ook wel waarom...
Je verbranding komt op een laag pitje, omdat je te weinig binnenkrijgt, en uiteindelijk krijg je vreetbuien...
Het belangrijkste is immers om een eetpartoon te ontwikkelen dat je ook kunt volhouden als je op gewicht bent, en niet, als je weer normaal eet, enorm gaat aankomen.
Dat risico heb je wel als je te weinig binnenkrijgt. Omdatj e lichaam op de spaarstand stond, zal alles wat extra binnenkomt als je op gewicht bent, opgeslagen worden in de vorm van vet...
Dus wie houd je voor de gek?

Sorry, het klinkt misschien hard, maar je wilt toch ook niet je hele leven aan het jojo'en komen? Je bent nog zo jong...

pi_11288463
Nou, ik heb het pas geleden aangepast en toen kwamen ze met dit aantal cal. maar ik heb me er eerlijk gezegd niet aan gehouden hoor (is dat goed in dit geval? ) ik lijn gewoon zoals ik altijd lijn en mijn dag ziet er dan zo uit: (als alles goed gaat).

'S morgens 2 boterhammen met halvarine en vruchtenhagel ene en glas karnemelk/sinaasappelsap/thee.

'S middags 2 boterhammen of 1 broodje met 20+kaas, zonder boter, soms wat anders te drinken maar meestal water.

'S avonds eet ik alles mee behalve jus en heel vet vlees, dan kook ik een eitje.

En soms 's avonds na het eten nog een toetje in de vorm van magere yoghurt met muesli.

En tussendoor fruit en ongeveer 3 liter water.

Ik voel me dus heel slecht als ik 2 boterhammen pindakaas eet ipv vruchtenhagel, en een liga eet terwijl dat eigenlijk niet mag, en 2 koekjes uit de trommel gris.

[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 22-06-2003 13:10]

pi_11288485
Ow, en ik beweeg minstens 1.5 uur per dag echt goed zeg maar, doe een uur hometrainen en heb er nog wat krantenwijken bij plus aantal malen per week de hond uitlaten..
pi_11288594
quote:
Op zondag 22 juni 2003 13:08 schreef heaven7 het volgende:
Nou, ik heb het pas geleden aangepast en toen kwamen ze met dit aantal cal. maar ik heb me er eerlijk gezegd niet aan gehouden hoor (is dat goed in dit geval? ) ik lijn gewoon zoals ik altijd lijn en mijn dag ziet er dan zo uit: (als alles goed gaat).

'S morgens 2 boterhammen met halvarine en vruchtenhagel ene en glas karnemelk/sinaasappelsap/thee.

'S middags 2 boterhammen of 1 broodje met 20+kaas, zonder boter, soms wat anders te drinken maar meestal water.

'S avonds eet ik alles mee behalve jus en heel vet vlees, dan kook ik een eitje.

En soms 's avonds na het eten nog een toetje in de vorm van magere yoghurt met mueslie.

En tussendoor fruit en ongeveer 3 liter water.

Ik voel me dus heel slecht als ik 2 boterhammen pindakaas eet ipv vruchtenhagel, en een liga eet terwijl dat eigenlijk niet mag, en 2 koekjes uit de trommel gris.

Misschien zou je wat baat hebben bij verandering? Je ontbijt en lunch zijn haast altijd hetzelfde, misschien eens afwisselen met halvajam, of mager vleesbeleg? Persoonlijk vind ik 20+ kaas niet te pruimen, maar als jij het lekker vindt..
enne, maak je niet teveel zorgen, een liga bevat veel vezels, en in pindakaas zitten de goede vetten die gewone noten ook bevatten, als dat een troost is
Enne, als ik eenmaal aan koekjes begin, is het hek meestal van de dam, vandaar dat ik ze ook niet in huis heb... maar jij woont nog thuis, dus das anders.

Tsja, ik heb nog steeds het idee dat je weinig eet, maar als je daar normaal genoeg aan hebt... gaat het normaal beter door de week dan in het weekend? Denk eens na hoe dat zou kunnen komen...

pi_11288682
Ja, het weekeinde is een rampenfonds, ik hou me heel erg aan dingen vast, ik leef bv naar de soapies toe 's avonds, het uurtje waarin ik altijd fiets, dat heb je natuurlijk niet in het weekeinde.

Mager vlees hebben we meestal niet en ik vind het ook niet zo lekker, ik hou bv helemaal niet van ham maar achterham schijnt wel mager te zijn.

Soms doe ik wat mosterd op de kaas of een tomaatje en een beetje zout dat maakr het erg lekker en toch gezond

Het ontbijt is wel altijd hetzelfde omdat ik, als ik dit eet, simpelweg minder behoefte heb aan eten en lekkere dingen.

Ik heb ook een poosje geleefd op een bakje cornflakes 's morgens maar dan barstte ik 's middags van de honger en dan bleef het niet bij wat boterhammen.

Op suiker (is vruchtenhagel) doe ik het heel goed en het zorgt ervoor dat ik geen trek heb ik zoete dingen zoals bv een liga.

Ook niet altijd hoor, maar meestal wel

Hoe oud ben jij eigenlijk Wendytje?

pi_11288690
Die lightjam hebben we trouwens ook ja, eet ik ookwel eens, dat was maar een gemiddeld dagje hoor, is niet wat ik echt ALTIJD eet.
pi_11288751
Ja ik denk dat afwisseling bij jou ook wel goed is. En probeer dingen te doen te hebben. Als je zin hebt in iets lekkers, ga dan juist krantenlopen of hometrainen. En een liga of een evergreen oid zijn verantwoorde tussendoortjes hoor. Misschien moet je eens een snack a jack proberen. Die zijn echt heeeerlijk,
pi_11288963
Jullie maken mij helemaal gek en ongelukkig!
Snack a Jack, liga, pindakaas, pasta, pate, filet, vruchtenhagel, mozarella, bananen, pistoletjes, luxe broodjes, zadenbroodjes, ontbijtkoek, ice-tea, cola, roosvicee... Ik zag zelf naast de weightcaretussendoorrepen een magnum langs komen
Al 9 maanden zijn al die dingen taboe en ga ik met ups en downs gram voor gram richting 65 kilo. Dag in dag uit, op mn vakantie, kerst en 3 verjaardagen na elke dag dag in dag uit 2 van die gore supermarktvolkorenboterhammen met een plak leerdammerlight en dan de hele godsganse dag op water en kouwgom (1 stukje tot het geen rek meer heeft) naar de avondmaaltijd die ook geen vetpot is en wat gebeurt er...: ik weeg alweer 65,6.
Ik mag dan wel een prachtige taille hebben en de mannen mogen dan wel zeggen dat ik niet verder meer moet afvallen omdat ik die prachtige rondingen moet houden... maar ik ben gR*v* al sinds MAART bezig om van die verdoemde 65 naar 62 kg te komen.
Wedden dat het 1000 x gemakkelijker is om van 65 naar 70 te gaan dan andere kant op? Ga mij hier vooral zitten lekker maken met wat jullie wel niet allemaal eten: dit is verdorie een afslanktopic geen: wat voor onvolwassen-suikerzuchtige-vetverslingerde-wittebroodjes-zoetekoekjes-gewoontes handhaaf jij tijdens het zg dieeten maar in werkelijkheid slechts aandachttrekkerige verkeerde eetpatroon etaleren. Verdorie ik wil terug naar het gewone afval-dieettopic. Hier wordt ik knettergek van de nep-dieeters. Dames van het 'let-them-eat-cake-gehalte' die volharden in een soort kleuterachtig snoepdieet. Het is om de dooie dood niet gemakkelijk om ooit van je maatje 40 af te komen stelletje juffers! Ga gezond eten, zweer vlees af, eet ruwe vezels en granen en kom dan terug om te jammer over je dieet.

En scheld mij nu maar uit: ik ga ook morgen en voorlopig niet meer mn gewicht opgeven. Voor mezelf heeft het geen zin er zit toch geen vooruiitgang meer in en zicht op nog minder voedsel is onverdragelijk. Helemaal hier. Ik heb talloze topics lang vrolijk gedaan hoe men verantwoord kan afvallen. Dat wordt gewoon genegeerd: hier is het calorierijke vezelloze koolhydraten en suikers wat de klok slaat. Nu ben ik het spuugzat dat eeuwige geetaleer van jullie 'gezondig' en 'slecht zijn'. Slecht-meisje-zijn doen jullie maar in de sm-afdeling van het sexualiuteitsforum en zondigen doe je maar ik de kerk of klaagbaak.. Ik dacht dat we hier bikini's gingen passen en niet dagelijks zaniken over de bammetjes pindakaas. Dit is zo ongelooflijk onsolidair van jullie. bah.
Pindakaas, magnum, koekjes, ontbijtkoek, mozarella, 30+ kaas, banaan, yogho... ik kan er alleen maar voor de rest van mijn leven van dromen... Net als van een gewicht waar ik naar streefde. Dat is gewoon niet voor me weggelegd. Vrouwen worden gewoon nooit meer tienenslank.

Ik zit nu wel heel erg te klagen maar nog 3 maanden en ik ben al een jaar bezig. Het is gewoon niet leuk meer. De lijst voedingsmiddelen die taboe zijn groeit met het dalen van het gewicht omdat de maximale hoeveelheid Kcals slinkt met de gewichtsdaling. Met pasen heb ik een ei gehad en een koekje met mn moeders verjaardag, echte kaas at ik op vakantie... kan je je voorstellen hoe dat voelt? Het voelt klote elke dag tussen al die flauwe kul opsommingen te moeten zoeken naar solidaire mededelingen. Tevergeefs want met het dalen van het gewicht lijkt ook de solidariteit te verminderen, haast iedereen die hier post wauwelt maar wat voor zich uit zonder terug te lezen. Het is een opsomming van domme dagmenuutjes.
Daar wordt ik moedeloos van. Die ene kilo waar ik nu al 3 maanden in rondjojo... Ik zal mijn doel wel bereikt hebben. Verder gaan heeft geen zin. De irritatiegrens is al overschreden. Duidelijk geval van overdosis dieet-klets. Wat niet wil zeggen dat al die posts van de mensen hier geen doel dienen. Voor anderen is het praten over het al dan niet van pindakaas misschien juist heel zinnig. Die hebben dat nog geen 3/4 jaar hoeven lezen en elke keer weer moeten replyen: maar door tussendoortjes leer je het snoepen en snacken niet af, noten bevatten vet en bananen zijn ook... *zucht* Nou ja ik zeg er niks meer over.

Veel succes voor de volhouders die zich hier lekker voelen.Ik zal het verder in mn eentje proberen vol te houden maar ik ga hier niet meer posten want dan moet ik hier ook lezen en dat wil ik niet meer.
Liever was ik heel vrolijk en licht weggehuppelt maar dat lukt me dus gewoonweg niet. Ik ga zoals ik kwam: boos en jammerend over lekker eten.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 22-06-2003 13:46]

pi_11289263
Zeg Lurky, idd een hoop geklaag en gezeur maar het was notabene je eigen idee om een apart topic te maken voor de "nepdieters"! En nu zit je te klagen dat het weer niet goed is.

Ik ga je niet uitschelden want ik kan me voorstellen dat het kut is als je niet verder zakt en het wel heel graag wil maar dat betekent niet dat iedereen maar moet posten om het jou naar de zin te maken, dat je niet verder komt is niet onze schuld.

pi_11289659
Lurky! Blijf! Je hebt altijd van die goede tips!
Post dan gewoon in het andere onderwerp?
Maar ik lees wel uit je post dat het een straf is om af te vallen? Dat is ook weer niet goed hoor... het is juist de bedoeling dat je je eetpatroon aanpast en dat moet geen straf zijn.

Ik begrijp jou wel... het is vervelend dat je niet afvalt maar ik begrijp die andere dames ook. Die moeten gewoon kwijt dat het niet gaat (mja... en dan is vergrijpen aan een magnum wel helemaal fout... temeer omdat ik die krengen niet lust... te vet) en die willen het hier over hebben om te weten wat ze fout doen. Vroeger (toen ik nog jong was ) vond ik me ook altijd te dik terwijl ik juist een slanke den was... Ik erger me dus niet aan die posts of anders lees ik er overheen. Maar of ik me dan ga lekker maken aan de spullen die zij eten? Nou nee, meestal vind ik het spul niet eens lekker.

Lurky: ik begrijp wel dat je het hier vervelend vind om de posts te lezen. Maar ga niet met je dieet om als ware het een straf is. En post gewoon in het dieet topic als dat je beter bevalt...

zondag 22 juni 2003 @ 14:28:55 #149
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11290150
Lurky Jij gaat niet weg, je blijft gewoon mee doen.
Post anders wat meer in het andere topic, daar is de sfeer en manier van posten wat anders. Ik hoopte voor de splitsing juist dat jouw manier van posten er hier voor zo zorgen dat het hier niet alleen opsommen zou worden. Maar dat is helaas niet gelukt. Toch moet je wel blijven. Laat anders je gewicht achterwege en post mee in de club. Ik hoop dat er snel een paar dieeters deze kant op komen en dat dit dan ook wat meer een club kan worden. Want je hebt gelijk dat dit veel meer individueel is.
Hoeveel kaloriën mag jij nu eigenlijk? Ik zit iets boven de 1200 en ik haal soms wel broodjes, pate (ligt) en een koekje. Ook een pizza zelfs al ik de rest van de dag goed op let.

Je kunt het!

*OUD heilige*
  zondag 22 juni 2003 @ 14:37:12 #150
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11290317
Ik sluit me graag aan bij bovenstaande dames

Lurky, ik vind ook dat je gewoon moet blijven en desnoods post je gezellig mee in het andere topic. Jouw tips en handige oefeningen werden door mij zeer op prijs gesteld (sterker nog.. jouw oefeningen doe ik om de andere dag dus ga svp niet weg en kom anders gewoon in het dieettopic posten als je je daar prettiger voelt.

Op zich ben ik het overigens wel eens met hetgeen Lurky vermeldt. De flauwekul van alweer ijsjes, boterhammen met pindakaas, liga's, snoep en ander vet eten heeft mij er ook doen toe besluiten dit topic slechts in vogelvlucht te lezen, omdat ik niet de indruk krijg dat de mensen hier er nou echt zo serieus mee bezig zijn.

zondag 22 juni 2003 @ 14:38:46 #151
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_11290353
is vruchtenhagel zo gezond
ik laat dat namelijk altijd liggen en neem jong belegen kaas ipv
...some more happy little trees!!
pi_11290481
Hoi Lurky,

Ik ken je niet zo goed, omdat ik hier nog niet zo lang kom, maar wat ik van je gelezen heb, waren echt nuttige tips! Als je je hier niet meer thuisvoelt, kun je toch altijd naar het andere topic gaan?
Ikzelf ben al een jaar bezig om onder de 61 kilo te komen, en ineens, een paar weken geleden zat ik op 64 kilo!
Ik zet hier bewust mijn dagmenus niet neer omdat ik een ander dieet volg dan de meesten, en dus wel vet mag eten etc. Dieten is een kwestie van echte motivatie en doorzettingsvermogen. Af en toe heb je een steuntje in de rug nodig. Daar kan een topic als dit idd een goede steun voor zijn.
Maar ik heb het idee dat het bij jou een beetje dwangmatig wordt. Hoe ben je van plan op gewicht te blijven? Je hele leven op water en brood gaan zitten? Je zei het immers zelf al: een vrouw krijgt geen tienerfiguur meer, dat moet ik zelf ook accepteren, maar jij ook! Is dat eigenlijk niet het hele probleem?Jij voelt je niet happy met je lijf, en daarom straf je het net zo lang tot je op een streefgewicht zit? Hoeveel calorieen krijg jij eigenlijk binnen op een dag?

Misschien zijn er alternatieven voor bijvoorbeeld het brood: volkorencrackers zonder vet, of bak eens zelf een broodje met wat gedroogde vruchten erin... heerlijk, ook zonder boter!
Als je eens broodreceptjes voor volkorenbrood, of kruidkoek zonder suiker nodig hebt, weet je me te vinden?

Laat even duidelijk zijn dat ik niet probeer om je nog rotter te laten voelen dan je je al voelt! Ik probeer alleen te kijken hoe dat komt (gatver, ik voel me een psych)

pi_11290687
quote:
Op zondag 22 juni 2003 13:19 schreef heaven7 het volgende:
Ja, het weekeinde is een rampenfonds, ik hou me heel erg aan dingen vast, ik leef bv naar de soapies toe 's avonds, het uurtje waarin ik altijd fiets, dat heb je natuurlijk niet in het weekeinde.

Mager vlees hebben we meestal niet en ik vind het ook niet zo lekker, ik hou bv helemaal niet van ham maar achterham schijnt wel mager te zijn.

Soms doe ik wat mosterd op de kaas of een tomaatje en een beetje zout dat maakr het erg lekker en toch gezond

Het ontbijt is wel altijd hetzelfde omdat ik, als ik dit eet, simpelweg minder behoefte heb aan eten en lekkere dingen.

Ik heb ook een poosje geleefd op een bakje cornflakes 's morgens maar dan barstte ik 's middags van de honger en dan bleef het niet bij wat boterhammen.

Op suiker (is vruchtenhagel) doe ik het heel goed en het zorgt ervoor dat ik geen trek heb ik zoete dingen zoals bv een liga.

Ook niet altijd hoor, maar meestal wel

Hoe oud ben jij eigenlijk Wendytje?

Ik ben 23 jaar. Toen ik zo oud was als jij had ik nog een perfect figuurtje... helaas ging dat over toen ik op kamers ging wonen.
Maar waarom zou je niet kunnen fietsen in het weekend? Probeer eens een weekend-ritme op te bouwen, van verveling etc ga je immers eten.
en als ik het goed begrijp probeer je de vruchtenhagel te gebruiken om goed op gang te komen... heb jij weleens last van dipjes, dat je rillerig wordt, en het gevoel hebt dat je even suiker nodig hebt?
De trek in zoete dingen kun je ook tegengaan door chroomtabletten te nemen die te koop zijn bij de drogist.
Zelf eet ik geen suiker meer, en eigenlijk bevalt dat heel goed!
Verder hoeft vlees meestal ook niet heel mager te zijn, als je er maar niet te veel van eet. Verder is vis een aanrader, de vetste vis schijnt nog magerder te zijn dan het magerste vlees.

Maar je kunt doen wat je wilt, maar uiteindelijk eet je gewoon te weinig.. wat ik eerder ook al zei... als je eenmaal op je streef zit, ben je dan ook van plan om dat zo te houden, of ga je terug naar je oude eetpatroon? Want dan kun je er net zo goed meteen mee stoppen.

pi_11293766
Natuurlijk ga ik niet terug naar mijn oude eetpatroon, dan heeft lijnen absoluut geen nut.

Ik ga terug naar het patroon wat ik voor mijn oude eetpatroon had Ik heb de laatste maanden heel erg gesnoept etc.. en dat is eigenlijk te wijden aan mijn vriend (niet dat hij mij gedwongen heeft maar je gaat toch met hem meeeten).. als hij 's avonds zin had in iets, dan namen we samen wat, terwijl, als ik alleen ben niks had genomen bv..

En natuurlijk kan ik wel fietsen, dat ga ik zometeen ook gewoon doen hoor Alleen is het makkelijker om dat steeds op een vaste tijd te doen, bv onder het soapuurtje. Ik begin echt om 19:30 en stop wanneer goede tijden slechte tijden afgelopen is. In de pauzes vul ik steeds mijn flesje met water en rust ik even uit.

pi_11293970
quote:
Op zondag 22 juni 2003 14:45 schreef wendy-tje het volgende:
Dieten is een kwestie van echte motivatie en doorzettingsvermogen. Maar ik heb het idee dat het bij jou een beetje dwangmatig wordt. Hoe ben je van plan op gewicht te blijven? Je hele leven op water en brood gaan zitten? Je zei het immers zelf al: een vrouw krijgt geen tienerfiguur meer, dat moet ik zelf ook accepteren, maar jij ook! Is dat eigenlijk niet het hele probleem?Jij voelt je niet happy met je lijf, en daarom straf je het net zo lang tot je op een streefgewicht zit? Hoeveel calorieen krijg jij eigenlijk binnen op een dag?

Misschien zijn er alternatieven voor bijvoorbeeld het brood: volkorencrackers zonder vet, of bak eens zelf een broodje met wat gedroogde vruchten erin... heerlijk, ook zonder boter!
Als je eens broodreceptjes voor volkorenbrood, of kruidkoek zonder suiker nodig hebt, weet je me te vinden?

Laat even duidelijk zijn dat ik niet probeer om je nog rotter te laten voelen dan je je al voelt! Ik probeer alleen te kijken hoe dat komt (gatver, ik voel me een psych)

Dat psychen kan je beter nalaten want je slaat de plank mis
Ik voel mij prima en ben tevreden over mn figuur maar weet dat het zo weer dik kan worden. Waar het om gaat is dat ik een bepaald gewicht dien te hebben en dat is rond de 60.
Knacker is NOG MINDER dan die 2 boterhammen en zelf brood bakken leid alleen maar tot meer brood eten. Dat weet ik want mijn moeder bakt al mn hele leven zelf haar brood en doet er vaak de waanzinniglekkerste dingen in. Nu doen mijn man en ik 2 dagen met een half gesneden duf-eh muf-brood en dan nog houden we over want er zitten 12 boterhammen in een zak. Suiker... eh wat is dat? Ik krijg al last van mn speekselklieren als ik fruit eet
quote:
Op zondag 22 juni 2003 14:37 schreef Maerycke het volgende:
Lurky, ik vind ook dat je gewoon moet blijven en desnoods post je gezellig mee in het andere topic.
Ik voel me net een kapotte grammefoonplaat door het inmiddels al een klein jaartje herhalen van steeds dezelfde tips..
quote:
Op zich ben ik het overigens wel eens met hetgeen Lurky vermeldt. De flauwekul van alweer ijsjes, boterhammen met pindakaas, liga's, snoep en ander vet eten heeft mij er ook doen toe besluiten dit topic slechts in vogelvlucht te lezen, omdat ik niet de indruk krijg dat de mensen hier er nou echt zo serieus mee bezig zijn.
Op zich had ik eerst wel lol in het biskwietjestopic maar ik had niet verwacht dat die melige benaming ernst zou worden.
quote:
Op zondag 22 juni 2003 14:28 schreef YPPY het volgende:
Ik hoopte voor de splitsing juist dat jouw manier van posten er hier voor zo zorgen dat het hier niet alleen opsommen zou worden. Maar dat is helaas niet gelukt. Toch moet je wel blijven.{/q]Tegenwicht bieden lukt gewoon niet met zo'n kleine groep. Ik vind bvb dat we best wat intensiever steun mogen bieden aan Flying-Vee's troosteten. En dat we dieper kunnen ingaan op "kleed je slank". Zelf heb ik daar door mn 'even-checken-en-weer-weg-naar-de-tuin" amper tijd voor. Dus ik gooi er maar wat gesprekswending of tips in en zie de volgende dag alweer die menu-lijstjes.
[q]Hoeveel kaloriën mag jij nu eigenlijk? Ik zit iets boven de 1200 en ik haal soms wel broodjes, pate (ligt) en een koekje. Ook een pizza zelfs al ik de rest van de dag goed op let.
1249 Kcal en 42 gram vet. Die heb ik elke dag echt zo te pakken. Alleen op vet weet ik vaak te bezuinigen. Hoe ik t ook bereken ik eet gewoon savond normaal een kopje ongekookte rijst of pasta of een bord aardappelen, 150 gram mager vlees, vetarm sausje, half pond groente en smorgens die eeuwige boterham slankie met linera en tussendoor 1 stuk fruit of nu dus bakje bessen. Het enige wat ik tegenwoordig erbij doe is de zg 'compromismelk' in de koffie: halfvolle melk ipv magere om ruimte uit te sparen en geen 2 maar 1 soort melk op de tuin te hebben in het koelkast aldaar. Voor de rest is eigenlijk alles al die maanden hetzelfde gebleven. En zo zal het dus altijd blijven maar daar val ik dus niks meer mee af en hongeren... nou je merkt dat mn humeur daar niet wel bij vaart.
quote:
Op zondag 22 juni 2003 14:07 schreef Pandorah het volgende:Post dan gewoon in het andere onderwerp?
Nee, want die paar kilootjes van mij zijn echt een 'luxe probleem' vergeleken bij de comorbiditeitsbestrijding die daar plaats vindt. Ik vind het alleen wel prettiger als hier wat serieuzer over voeding, gewichtstoename/afname en bijkomende problemen alsmede beweging en figuurvorm wordt gesproken en niet alleen in monologen maar ook in 'lezen' wat een ander te melden heeft en dus dialogen blijven.
quote:
Maar ik lees wel uit je post dat het een straf is om af te vallen?
Nee het eeuwig lezen over pindakaas, luxe broodjes, koekjes, snacks en tussendoortjes... dat soort voedingswaren, dat is een straf. Ik meende in een volwassen dieettopic te zitten en niet in: "wat snaai jij uit moeders kast". Dat is nl een kwelling: ik klik niet op topics met: hoeveel boterhammen kan jij op en wat heb je erop.
quote:
Dat is ook weer niet goed hoor... het is juist de bedoeling dat je je eetpatroon aanpast en dat moet geen straf zijn.
Ik begrijp jou wel... het is vervelend dat je niet afvalt vergrijpen aan een magnum wel helemaal fout...

fout doen. Vroeger (toen ik nog jong was ) vond ik me ook altijd te dik terwijl ik juist een slanke den was... Ik erger me dus niet aan die posts of anders lees ik er overheen. Maar of ik me dan ga lekker maken aan de spullen die zij eten? Nou nee, meestal vind ik het spul niet eens lekker.

Lurky: ik begrijp wel dat je het hier vervelend vind om de posts te lezen. Maar ga niet met je dieet om als ware het een straf is.

Ik van mening dat de terminologie schuld, boete, straf, goed en fout geen enkele invloed op het menselijk gedrag hebben. Dergelijke termen gebruik ik zelden want wie gelooft in dingen als 'zonde' zal zondigen en zolang je een ander niet hindert mag je je aan alles vergrijpen in mijn ogen. Dus het lijkt me stug dat ik met dergelijke etische ballast behept zou zijn.
quote:
Op zondag 22 juni 2003 13:51 schreef heaven7 het volgende:het was notabene je eigen idee om een apart topic te maken voor de "nepdieters"! En nu zit je te klagen dat het weer niet goed is.
Ja want ik hoopte dat wij nepdieeter wel bloedserieus 'dieetje' bleven spelen.
quote:
maar dat betekent niet dat iedereen maar moet posten om het jou naar de zin te maken, dat je niet verder komt is niet onze schuld.
Dat zeg ik niet. Na ontelbare dieettopic die ik vanaf nummer 1 heb gelezen en gevolgd en in heb gereageerd en gepost mag ik toch wel een kanttekening plaatsen en zeggen dat ik me hier niet thuis voel. Het "wat heb ik gegeten vandaag" als droge opsomming zonder verdere dialoog maar als monoloog dus vind ik niet leuk. Om op iedereen die weer wittebrood met suikerbeleg zit te eten te reageren dat het beter is je zoet te ontwennen en alleen suikertekort te voorkomen en vooral ongeraffineerde granen die vezelrijk zijn en de spijsvertering verbeteren als eindloos mantra te moeten herhalen, is erg vermoeiend. Dat ben ik zat.

En ik ben op niemand boos maar de 'discussie' was hier vast gelopen en dan probeer ik die op welke manier dan ook vlot te trekken. Desnoods ten koste van mijn eigen bijdrage daarin. Niemand hoeft zich aangevallen te voelen want zo is het niet bedoeld maar dit topic is er om elkaar op weg te helpen en niet als openbare vorm van overgewicht.nl voedingslijstjes. Ik herhaal,lijk wel gek, vul daar in wat je eet en concludeer dan hoe je eetpatroon is ipv hier eeuwig dezelfde onverantwoorde vet-suiker-meelspijzen te melden.

En nu ga ik in mijn paradijsje met mn bokkepruik op als een geitje eten van mijn bessenstruik.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 22-06-2003 17:27]

pi_11294348
Nou, we hadden het over het aantal cal. per dag en hoe weinig dat is etc.
Ik vermeld dan even wat ik zoals eet op een dag om aan te geven dat ik het dus prima zou moeten kunnen doen met dat wat ik eet.. dus zo nutteloos was het niet. En als je aangeeft wat je hebt gegeten, en dat is bv een magnum, en iemand anders leest dat en geeft daar reactie op, dat het erg vet is en je beter dit en dat kunt eten dan is dat goedbedoeld advies, want misschien wist die ander wel helemaal niet dat het echt zo slecht is.

Dan is het toch goed? En waarom zou je niet serieus aan het lijnen zijn als je af en toe opnoemt wat je hebt gegeten en als je een rotdag hebt zeggen dat je dit en dat hebt gegeten wat volgens jou zondigen is?
De pepwoorden die dan van anderen komen doen mij veel goed..

pi_11294387
Nogmaals, voor anderen is een liga misschien totaal geen zondigen maar voor mij dus wel, en iedereen is anders daarom ga ik ook niks over jou zeggen en wat je eventueel kunt doen om het lijnen makkelijker te laten gaan etc. Want ik weet helemaal niet hoe jij lijnt, hoe je lichaam in elkaar steekt en wat je al wel en niet hebt geprobeerd.

Je bent een slimme meid dus zulke woorden heb je ook niet nodig Ik vind het jammer dat je er zo over denkt, ik ben echter van mening dat we nog allemaal in dit "nepdieettopic" zitten om elkaar te helpen! Net zoals in het echte dieettopic. Alleen doet iedereen het op zijn of haar eigen manier.

pi_11294490
Nah, is het belangrijkste wat ik melde verstopt geraakt in een quote en mag ik niet meer wijzigen. Dan maar herhalen:
quote:
Op zondag 22 juni 2003 14:28 schreef YPPY het volgende:
Ik hoopte voor de splitsing juist dat jouw manier van posten er hier voor zo zorgen dat het hier niet alleen opsommen zou worden. Maar dat is helaas niet gelukt. Toch moet je wel blijven.
Tegenwicht bieden lukt gewoon niet met zo'n kleine groep. Ik vind bvb dat we best wat intensiever steun mogen bieden aan Flying-Vee's troosteten. En dat we dieper kunnen ingaan op "kleed je slank". Zelf heb ik daar door mn 'even-checken-en-weer-weg-naar-de-tuin" amper tijd voor. Dus ik gooi er maar wat gesprekswending of tips in en zie de volgende dag alweer die menu-lijstjes.
pi_11294550
quote:
Op zondag 22 juni 2003 17:33 schreef Lurky het volgende:
Nah, is het belangrijkste wat ik melde verstopt geraakt in een quote en mag ik niet meer wijzigen. Dan maar herhalen:
[..]

Tegenwicht bieden lukt gewoon niet met zo'n kleine groep. Ik vind bvb dat we best wat intensiever steun mogen bieden aan Flying-Vee's troosteten. En dat we dieper kunnen ingaan op "kleed je slank". Zelf heb ik daar door mn 'even-checken-en-weer-weg-naar-de-tuin" amper tijd voor. Dus ik gooi er maar wat gesprekswending of tips in en zie de volgende dag alweer die menu-lijstjes.

Ik zie je punt en begrijp je wel, het is ook nutteloos om elke dag alleen maar voor jezelf te melden wat je wel en niet hebt gegeten. Maar als daar dan kritiek op wordt gegeven, of tips dan is het in mijn ogen wel nuttig.

Maar goed, ik doe iig wel mijn best om niet alleen aan mezelf te denken en wens mensen veel sterkte of geef ze eens een peptalk oid. Maar je weet natuurlijk nooit hoe het anderen precies verloopt dus echt veel zinnige dingen kan ik niet zeggen..

En het enige wat ik weet over "slank kleden" is dat zwart erg afslankt

En haltertopjes zorgen ervoor dat je breder lijkt van boven.

pi_11294663
quote:
Op zondag 22 juni 2003 17:28 schreef heaven7 het volgende:liga misschien totaal geen zondigen
Ik heb gewoon wat tegen het gristelijke woord 'zondigen'. Die hele visie van boetedoening en slecht voelen, dat massochisme, dat vind ik nogal absurd.
quote:
wat je eventueel kunt doen om het lijnen makkelijker te laten gaan
Ik lijn niet maar ben levenslang op dieet.
quote:
Want ik weet helemaal niet hoe jij lijnt, hoe je lichaam in elkaar steekt en wat je al wel en niet hebt geprobeerd.
Lees daarvoor eens wat ik in al die dieettopics heb geschreven en zie bvb mn gymtips.
quote:
Je bent een slimme meid
Ik voel me meteen jaren jonger
quote:
ik ben echter van mening dat we nog allemaal in dit "nepdieettopic" zitten om elkaar te helpen! Net zoals in het echte dieettopic. Alleen doet iedereen het op zijn of haar eigen manier.
Goed we verstaan elkaar. Laten we er dan ook een serieus na-dieettopic van houden en in ernst met elkaars reacties en vooral tips en adviezen omgaan.

Nu ben ik echt weg: voor t gaat onweren als de donder fietsen!!!

pi_11294675
quote:
Op zondag 22 juni 2003 17:09 schreef Lurky het volgende:

[..]

Dat psychen kan je beter nalaten want je slaat de plank mis
Ik voel mij prima en ben tevreden over mn figuur maar weet dat het zo weer dik kan worden. Waar het om gaat is dat ik een bepaald gewicht dien te hebben en dat is rond de 60.
Knacker is NOG MINDER dan die 2 boterhammen en zelf brood bakken leid alleen maar tot meer brood eten. Dat weet ik want mijn moeder bakt al mn hele leven zelf haar brood en doet er vaak de waanzinniglekkerste dingen in. Nu doen mijn man en ik 2 dagen met een half gesneden duf-eh muf-brood en dan nog houden we over want er zitten 12 boterhammen in een zak. Suiker... eh wat is dat? Ik krijg al last van mn speekselklieren als ik fruit eet

Haha, dan blijkt dus maar weer wat ik aan het begin van het bericht schreef... ik ken je niet, sorry
Ik weet dat een cracker minder is dan een boterham, ik bedoelde alleen dat je het kon gebruiken voor de afwisseling... boterham voor 2 crackers ofzo.
Je hebt iig de discussie goed aangezwengeld, dat is je dan in ieder geval gelukt
pi_11294800
quote:
Op zondag 22 juni 2003 17:42 schreef Lurky het volgende:

[..]

Ik heb gewoon wat tegen het gristelijke woord 'zondigen'. Die hele visie van boetedoening en slecht voelen, dat massochisme, dat vind ik nogal absurd.

Ik ook, maar ik heb in dit jaar al op heel wat dieetpagina's gezeten, en op de een of andere manier gebruiken ze het allemaal. Zelf geef ik de voorkeur aan 'de fout ingaan'
quote:
Ik lijn niet maar ben levenslang op dieet.
ik ook
quote:
Lees daarvoor eens wat ik in al die dieettopics heb geschreven en zie bvb mn gymtips.
Ik heb zitten zoeken, maar omdat ik ziek ben heb ik ze nog niet kunnen vinden (moet me af en toe terugtrekken op de bank, en heb nog een eigen website)
pi_11295722
...gymtips....
quote:
Ik heb zitten zoeken, maar omdat ik ziek ben heb ik ze nog niet kunnen vinden
Die gymstips zijn te vinden bij de links (vrijwel onderaan) die gegeven zijn op de openingspost van dit topic. Handige tips want ik doe die oefeningen ook (vooral handig als je hevige spierpijn hebt gekregen van het tuinieren en je spiertjes rust moet geven)
quote:
En het enige wat ik weet over "slank kleden" is dat zwart erg afslankt
Dat klopt. En niet al te strakke kleding aandoen, bijv ruime tshirt die over je kont heen valt ofzo.
  zondag 22 juni 2003 @ 18:45:03 #164
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_11295925
ik weeg nu 63.. normaal 65 en wil 60/61 wegen.
pi_11295989
quote:
Op zondag 22 juni 2003 18:35 schreef Pandorah het volgende:

Die gymstips zijn te vinden bij de links (vrijwel onderaan) die gegeven zijn op de openingspost van dit topic. Handige tips want ik doe die oefeningen ook (vooral handig als je hevige spierpijn hebt gekregen van het tuinieren en je spiertjes rust moet geven)

De link doet het niet
pi_11296018
quote:
Op zondag 22 juni 2003 18:45 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
En hoe lang ben je
  zondag 22 juni 2003 @ 18:51:47 #167
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_11296029
quote:
Op zondag 22 juni 2003 18:51 schreef Riann het volgende:

[..]

En hoe lang ben je

1m85...
pi_11296186
quote:
Op zondag 22 juni 2003 18:51 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:

[..]

1m85...

is 60 kg dan niet veelste weinig.
Volgens mij is dat gewoon ongezond????

ik denk dat 70/75 kg meer in de goede richting zit

zondag 22 juni 2003 @ 19:04:15 #169
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_11296271
quote:
Op zondag 22 juni 2003 18:59 schreef Riann het volgende:

[..]

is 60 kg dan niet veelste weinig.
Volgens mij is dat gewoon ongezond????

ik denk dat 70/75 kg meer in de goede richting zit

ik voel me er nu al niet lekker bij..
pi_11296280
quote:
De link doet het niet
Ik ziet het!
Ik heb het toch snel voor je kunnen vinden: "slank de zomer in I" en het staat ergens op de 8e 'pagina'.
pi_11296329
quote:
Op zondag 22 juni 2003 19:04 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:

[..]

ik voel me er nu al niet lekker bij..

ik heb bij www.overgewicht.nl gekeken maar met de 60 KG lijd je aan ondergewicht dus blijf lekker zoals je nu bent.
  zondag 22 juni 2003 @ 19:09:23 #172
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11296403
quote:
Op zondag 22 juni 2003 18:45 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
Zoals Riann al zegt wordt dat ondergewicht en dat is erg ongezond. Dat betekent dat je niet in de openingspost komt. Als je toch al wilt vallen, kun je dat beter doen onder begeleiding van een dieetist om te te voorkomen dat het gevaarlijk wordt.

Morgen zal ik de link aanpassen, zodat hij het weer doen. Dan ga ik ook wat uitgebreider reageren.

*OUD heilige*
pi_11299008
Gevonden! Dat lijkt heel erg op de oefeningen die ik al doe, Pilates heet het! Als je dat achter de rug hebt, ben je wel even uitgeteld
pi_11299215
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb vanavond pasta met 25+kaassaus gegeten, en hij was nog erg lekker ook

pi_11299291
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:53 schreef heaven7 het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb vanavond pasta met 25+kaassaus gegeten, en hij was nog erg lekker ook

Volgens mij moet jij is een weekje echt flink ongezond doen

dat zal jou goed doen

pi_11299411
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:55 schreef Riann het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij is een weekje echt flink ongezond doen

dat zal jou goed doen

Dat heb ik pas gedaan joh

Weet je dat niet meer??

pi_11299463
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 17:24 schreef heaven7 het volgende:
Nou, ik heb deze week maar afgeschreven als lijnweek, er wordt hier natuurlijk geen rekening gehouden met mijn lijngebeuren dus ik ga volgende week (als ik weer thuisben dus) gewoon weer vrolijk verder

steppen kan ik echt niet opbrengen hoor, ik krijg het niet voor elkaar

pi_11300768
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:00 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat heb ik pas gedaan joh

Weet je dat niet meer??

Ja ik weet het maar nu echt echt ongezond want je zondigd de laatste tijd best veel als ik dat zo lees
pi_11300940
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:54 schreef Riann het volgende:

[..]

Ja ik weet het maar nu echt echt ongezond want je zondigd de laatste tijd best veel als ik dat zo lees

En dan moet ik een week echt ongezond doen

Dat is dan toch juist nog slechter aangezien ik al zovaak "zondig"

Ik volg je ff niet

pi_11301843
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:59 schreef heaven7 het volgende:

[..]

En dan moet ik een week echt ongezond doen

Dat is dan toch juist nog slechter aangezien ik al zovaak "zondig"

Ik volg je ff niet

Dat je er dan weer flink tegen aan gaat
pi_11302255
quote:
Op zondag 22 juni 2003 22:31 schreef Riann het volgende:

[..]

Dat je er dan weer flink tegen aan gaat

Dan verlies ik juist motivatie omdat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen (voor mijn gevoel).

Nee, als ik dat ga doen is het einde zoek, over 5 weken ga ik al op vakantie en ik moet nog een paar kilo..

pi_11308483
Als je zo doorgaat ook... uiteindelijk ga je misschien zoveel fouten maken dat je net zo goed een weekje normaal had kunnen eten...
Denk er eens over na...
  maandag 23 juni 2003 @ 08:34:28 #183
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11308513
quote:
Op zondag 22 juni 2003 22:43 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dan verlies ik juist motivatie omdat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen (voor mijn gevoel).

Nee, als ik dat ga doen is het einde zoek, over 5 weken ga ik al op vakantie en ik moet nog een paar kilo..

Heb je nu nog wel motivatie? En dan bedoel ik niet dat je nog wel wat kilo's kwijt wilt, maar dat je er echt moeite voor wilt doen? Afvallen is niet makkelijk en dat zal het ook nooit worden, maar het lukt alleen als je het écht, écht wilt.
*OUD heilige*
pi_11308598
En wat is er mis met pasta en 25+kaas? Eten wij ook wel eens hoor.
pi_11308726
quote:
Op maandag 23 juni 2003 08:34 schreef YPPY het volgende:

[..]

Heb je nu nog wel motivatie? En dan bedoel ik niet dat je nog wel wat kilo's kwijt wilt, maar dat je er echt moeite voor wilt doen? Afvallen is niet makkelijk en dat zal het ook nooit worden, maar het lukt alleen als je het écht, écht wilt.

Daar heb je een punt, het blijft immers lastig!
Maar nu even over mezelf. Ik zit op het goede spoor, het gaat weer de goede kant op. Ik houd me netjes aan mijn dieet, maar ja, het meeste is er in dat jaar zo ingebakken dat het me weinig moeite meer kost, ik heb immers geen honger.
Mijn weegschaal stond vanmorgen op 63,5 kilo. Zaterdag op 63, maar houd voor de veiligheid maar gewoon 63,5 aan.
Ik ben net ongesteld geweest, dus dan is het even afwachten wat mijn gewicht gaat doen.
Volgens de eet- en beweegwijzer van overgewicht.nl mag ik ongever 1342 calo's, en daar houd ik me goed aan, ondanks dat ik normaal gesproken geen calorieen tel. Dit is een soort controle voor mezelf laat maar zeggen.
pi_11308765
Belangrijk is ook om niet a la minute in een mega-dip te schieten als je een keer wat 'slechts' eet. Dat is echt heel slecht voor de manier waarop je met eten omgaat. Daarnaast is aangetoond dat mensen die vaker iets eten wat ze lekker vinden happy-er zijn dan mensen die met tegenzin elke dag 10 wortels zitten te knagen.

Dus, gewoon opletten, en eet je een keer wat lekkers, sport dan gewoon een keer extra ofzo.

pi_11308819
Ik vind trouwens wel dat hier een erg ongezonde sfeer hangt v.w.b. het afvallen en sluit me derhalve bij Lurky aan. Ik bedoel, als je al gaat stressen om een Liga (jezus zeg, een LIGA!), dan ben je niet echt handig bezig en vraag ik me zelfs af of je niet over-geobsedeerd bent met eten.
  maandag 23 juni 2003 @ 10:19:48 #188
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11309950
Dat bodypump klinkt vermoeiend en gezond Flying_Vee! Het steppen doe ik zelf ook. Dan doe ik tussendoor ook armoefeningen (met dank aan Lurky), maar dat is toch wel zwaar. Vooral om dan te steppen én die oefeningen te doen. Apart is een stuk makkelijker.
Wat jammer dat het s avonds zo moeilijk wordt. Daar weet ik ook niets tegen. Nu kan ik wel zeggen dat de tijd alle wonden heelt, maar daar heb je nu ook weinig aan.
Dansen is ook gezond, zeker als je fanatiek beweegt. Ga je voortaan altijd rijden?

Met de volgende update komen jullie in de openingspost EvilFaith en Schorriemorrie.

Is je voorhoofdholteontsteking al over wendy-tje? Het maakt ook wel veel uit hoeveel je eet van iets. Je mag best iets vets eten, maar niet te veel. Alleen is het soms zo moeilijk om dan op tijd te stoppen met eten.

Wat knap dat je niets op hebt PiperMaru! Ze maakt het je wel moeilijk zo. Dat soort beproevingen zijn het zwaarste en het is je toch maar gelukt.
Als je het volhoudt om een halve kilo per week te verliezen dan ga je erg goed. Dat is 26 kilo in een jaar. Dat wil jij natuurlijk niet kwijt, maar als je het zo bekijkt is het erg veel.

Heaven7: je kunt ook gele meloenen kopen, die zijn veel goedkoper dan watermeloenen. Daar kun je van een stuk de schil afsnijden en dan in partje. Satéprikker er in en smullen maar.

Geen idee wat mijn vetpercentage is miss_cee. Hebben ze bij die fitness niet een lijstje met gezonde percentages? Het heeft vast ook te maken met je bouw en hoeveel je aan sport doet.
Die magnum was idd slecht. Je kunt het terugrekenen naar hoeveel je mag per dag, dan zeggen de getallen misschien iets meer. Ik mag bijvoorbeeld 42 gram vet per dag. Dat betekent dat ik na 2 magnums al niets meer mag. Dan is het dus veel. Je kunt s ochtends al bedenken dat je later een magnum wilt. Dan kun je de rest van je eten daarop aanpassen. Dat je dus verder extra gezond eet. En dan is het verstandig om zon ijsje niet s avonds te eten, want dan verbrand het minder goed. Overdag is dan verstandiger.

Ben je al weer wat beter Lurky? Mijn opa heeft heel lang een volkstuintje gehad, die had ook altijd gezond eten. Wat voor bessen heb je? Die rode kleine vind ik super lekker, als die in de aanbieding zijn, neem ik ze altijd mee. Die zwarte/donkere heb ik nog een paar ochtenden geplukt als vakantiewerk. Die zijn ook lekker, maar daar heb ik nu dus traumas van.
We mogen allebei evenveel eten zie ik. Toch kan ik best veel variëren en vind ik zelf dat ik best lekker eet. Ik heb even zitten kijken wat het verschil is, jij eet meer vlees dan ik (meestal 100 gram) en wij hebben zeer zelden een sausje bij het avondeten. Meestal niet. Verder lust ik geen koffie, dus daarin drink ik ook geen melk. Thee, water en light frisdranken tellen niet mee. Soms eet ik ook Slankie, maar niet altijd. Soms ook pathe, die heb je in een light variant. Of 20+ kaas met komkommer. Er zijn verschillende smaken van de smeerkaas, dat is ook lekker voor de afwisseing.

Goed dat je zo weinig op hebt Elanor! Bij de volgende aanpassing zet ik je in de openingspost.

*OUD heilige*
  maandag 23 juni 2003 @ 10:36:29 #189
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11310248
De openingspost is bijgewerkt.

Hoe lang bij je EvilFaith? Dan zet ik dat er ook bij.

*OUD heilige*
pi_11310314
quote:
Belangrijk is ook om niet a la minute in een mega-dip te schieten als je een keer wat 'slechts' eet. Dat is echt heel slecht voor de manier waarop je met eten omgaat. Daarnaast is aangetoond dat mensen die vaker iets eten wat ze lekker vinden happy-er zijn dan mensen die met tegenzin elke dag 10 wortels zitten te knagen. Dus, gewoon opletten, en eet je een keer wat lekkers, sport dan gewoon een keer extra ofzo.
Helemaal mee eens Jarno!
Als ik bijvoorbeeld uit eten ben geweest of een verjaardag heb gehad, dan sport ik die week extra. Als je gaat sporten is het wel de bedoeling dat je intensief gaat sporten want dáár krijg je conditie van...
pi_11310360
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:39 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Helemaal mee eens Jarno!
Als ik bijvoorbeeld uit eten ben geweest of een verjaardag heb gehad, dan sport ik die week extra. Als je gaat sporten is het wel de bedoeling dat je intensief gaat sporten want dáár krijg je conditie van...

Ik heb gisteren ook aan de zoutjes gezeten, en we hadden avond eten waar saus bij zat, die ik opgemaakt heb. . Dus ga ik deze week gewoon 3 of misschien zelfs 4 keer fietsen!
pi_11310414
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:19 schreef YPPY het volgende:
Is je voorhoofdholteontsteking al over wendy-tje? Het maakt ook wel veel uit hoeveel je eet van iets. Je mag best iets vets eten, maar niet te veel. Alleen is het soms zo moeilijk om dan op tijd te stoppen met eten.
Bij mij is een dag meestal als volgt opgebouwd:

's morgens magere joghurt met havermout en zemelen (grote bak) of volkorenbrood met suikervrije jam (2 boterhammen)

's middags 3 volkorenboterhammen met de jam, of komkommer en tomaat met zwitserse strooikaas.

's avonds een maaltijd met een redelijk stuk vlees (ruim 100 gram) en veel groenten, met af en toe een (room)sausje erbij

Het brood bak ik zelf in de broodbakmachine, dus de sneden brood zijn wat groter dan uit de supermarkt, maar het vult ook een stuk beter.
soms na het avondeten nog een stukkie kaas, of nootjes.
Dit is een standaard menu volgens het montignac idee. En het bevalt me dus goed, ik ben steeds beter gaan koken hierdoor, ik maak bijvoorbeeld suikervrije kruidkoek om af en toe het brood te vervangen, of een brood met gedroogde vruchten.

De voorhoofdsholtontsteking (wat een woord eigenlijk) is nog steeds niet over. Heb hoofdpijn, en ben nog steeds koortstig, en hoest me soms helemaal gek.
Vanmiddag heb ik tentamen, en ik wil hem wel gaan maken, dus wish me luck!

maandag 23 juni 2003 @ 10:48:29 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11310452
Succes met je tentamen wendy-tje.
Het klinkt helemaal niet ongezond wat jij eet. Die suikervrije kruidkoek, is dat helemaal zelf gemaakt of zoiets uit een pak waar je water bij doet? Die heb ik ook wel eens gemaakt.
*OUD heilige*
pi_11310473
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:39 schreef Pandorah het volgende:

Helemaal mee eens Jarno!

Ik ben gewoon eens benieuwd... als jullie sporten hebben jullie dan ook een doel om naartoe te werken?
Ik ben zelf in januari weer aan het hardlopen geslagen omdat ik weer mee wilde doen met de batavierenrace, 8,3 kilomter net als het jaar daarvoor... het jaar ervoor deed ik er 50 minuten over, dus mijn doel was om daar onder te gaan zitten. Uiteindelijk heb ik het in 48 minuten gehaald, en ben nog steeds aan het hardlopen, heerlijk!
Verder ben ik lid geworden van een triathlonvereniging, zodat ik ook trainingsavonden heb met een club... zijn jullie lid van sportclubs?
pi_11310511
Ik probeer nu *minstens* 2 keer per week te fietsen. Ben net begonnen, dus ik doe nu nog 'maar' rondjes van 15km. Maar dan wel in een half uurtje ofzo, dus stevig fietsen. Deze week wil ik het uitbouwen naar 20km. Verder heb ik niet echt een doel, behalve dan een betere conditie met wellicht als leuk bij-effect een wat minder buikje. .
pi_11310554
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:36 schreef YPPY het volgende:
Ik zie dat je niet mee hebt genomen dat ik een halve kilo kwijt ben..
Nou ja, des te beter volgende week

Oh ja, ik heb nog een lekker hapje, dat ook maar weinig calo's bevat.

Klop 2 eiwitten stijf met een mixer, en voeg daar wat zoetstof en bosvruchten of aardbeien aan toe... heerlijk, en het vult enorm!

De kruidkoek bak ik zelf van volkorenmeel, suikervrije stroop van zonnatura, koekkruiden, melk etc. Bij interesse zal ik het recept eens opzoeken, maar nu kruip ik weer achter mijn boeken!

pi_11310591
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:54 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Klop 2 eiwitten stijf met een mixer, en voeg daar wat zoetstof en bosvruchten of aardbeien aan toe... heerlijk, en het vult enorm!

Is rauw ei(wit) niet gevaarlijk i.v.m. salmonella??
  maandag 23 juni 2003 @ 10:58:53 #198
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11310630
Wil je dat recept een keertje posten? Het klinkt moeilijk, maar misschien lukt het me wel.

Met sporten heb ik niet echt een doel. Ik stepte altijd vier x 1000 steps. Nu probeer ik daar wel boven te gaan zitten.

*OUD heilige*
pi_11311153
Ik ga absoluut geen weekje echt zondigen, dat heb ik pas gedaan. Nee hoor, echt echt echt niet

En ja, jarno, ik kan me gigantisch druk maken om een liga, omdat je prima zonder kunt leven en het extra vet en suiker is. Als ik me zo druk zou maken om een boterham ja, dan mag je op me mopperen.

Maar goed, ondanks alle vervelende berichten weeg ik nu mooi 63 en dat zorgt op dit moment voor erg veel motivatie.

Iedereen succes deze week.

pi_11311202
Dat ligt er dan maar net aan wat je op je brood smeert! .
pi_11311290
Nooit anders dan mager, behalve als ik geen motivatie heb, dan gaat er pindakaas op.

Maar ik vind het erg vervelend dat ik dus weer niet serieus genomen wordt. Voor mij (ik ben nou eenmaal een kleine eter) is een liga gewoon teveel als ik aan het lijnen ben, voor ieder ander is dat misschien kul maar voor mij niet. Ik vind dat er ook best wat meer respect getoond kan worden want ik ben geen nepdieter! Ik ben tenslotte al 7 kilo kwijt en dat is ook niet gekomen doordat ik even in mijn vingers heb geknipst.

pi_11311454
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:49 schreef wendy-tje het volgende:
[..]

Ik ben gewoon eens benieuwd... als jullie sporten hebben jullie dan ook een doel om naartoe te werken?
Ik ben zelf in januari weer aan het hardlopen geslagen omdat ik weer mee wilde doen met de batavierenrace, 8,3 kilomter net als het jaar daarvoor... het jaar ervoor deed ik er 50 minuten over, dus mijn doel was om daar onder te gaan zitten. Uiteindelijk heb ik het in 48 minuten gehaald, en ben nog steeds aan het hardlopen, heerlijk!
Verder ben ik lid geworden van een triathlonvereniging, zodat ik ook trainingsavonden heb met een club... zijn jullie lid van sportclubs?

Ik ben lid van een badmintonclub... dus ik kan 2 keer in de week gaan badmintonnen. Helaas is het nu zomerstop en heb ik wat anders moeten verzinnen: dat doe ik nu in de vorm van spinning (fietsen op muziek dus) en zit daarvoor nu even bij een fitnesscentrum. Moet zeggen... vermoeiend hoor dat spinning maar wel goed: tshirt is na de les goed nat en ik voel me half dood Dus wellicht blijf ik dat na de zomer ook wel doen als het me lukt qua tijd...

Hardlopen doe ik ook. Minstens 1 keer in de week. Ik doe dan aan intervalhardlopen (lopen - joggen - hardlopen - etc). Ik doe dan gewoon een rondje om de wijk heen (loop het liefste savonds). Een doel heb ik niet echt voor ogen: als het maar goed gaat en ik doodmoe terugkom. Liefst natuurlijk iedere keer sneller, dat wel.

En dan ga ik ook nog met een vriendin een keer in de week zwemmen. Dan heb ik zeker een doel: 40 baantjes zo snel mogelijk zwemmen. Nu staat mijn record op 27 minuten maar dat moet sneller kunnen

Vroeger sportte ik zo'n 7 keer in de week (ja! toen ik nog studeerde! De goede oude tijd ) en da's ingestort sinds ik ging werken en de laatste tijd met samenwonen. Maar ik heb het weer opgepakt en ik moet zeggen: ik voel me gewoon een stuk lekkerder als ik gesport heb (moest ook meer gaan sporten omdat ik last had van rsi)!

En de oefeningen van Lurky he, die doe ik dus ook. En wel op de dagen dat ik niet sport..

Daarnaast ben ik gewoon bewuster bezig met bewegen: met hubby ga ik een keer in de zoveel tijd een grote wandeling maken (we hebben zo'n mooi wandelboek gekocht), fietsen of lopen ipv bus of auto. Veel met de trap doen (da's makkelijk in een huis met twee verdiepingen ), in de tuin werken en op werk veel water en koffie halen (kreeg al een opmerking van een externe bij ons "dat ie nog nooit had meegemaakt dat een collega zo veel drinken haalde").

Pfoe... ik zie dat het een heel verhaal is geworden maar bij mij werkt (intensief) sporten dus heel goed...

pi_11311994
quote:
Op maandag 23 juni 2003 11:45 schreef Pandorah het volgende:
-
Totaal offtopic maar,

Jij bent geregistreerd toen ik 18 werd

maandag 23 juni 2003 @ 12:11:01 #204
14790 EvilFaith
zie signature
pi_11312028
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:36 schreef YPPY het volgende:

Hoe lang bij je EvilFaith? Dan zet ik dat er ook bij.

oja wask vergeten
Ik ben 1.73
Deze week School Examen week en das goed voor lijn want heb niet eens tijd om te eten, en als ontspanning ga ik hardlopen duss komt wel goed enzo, en vandaag gemotiveerd door een vriend van me die 40kg is afgevallen!
pi_11312196
quote:
Op maandag 23 juni 2003 11:36 schreef heaven7 het volgende:
Voor mij (ik ben nou eenmaal een kleine eter) is een liga gewoon teveel als ik aan het lijnen ben, voor ieder ander is dat misschien kul maar voor mij niet.
Als het teveel is eet het dan niet. OF eet hem heerlijk op en geniet ervan, zonder je schuldig te voelen naderhand

Ik denk dat je jezelf en anderen misschien beter kunt motiveren in dit topic door te praten over wat wel goed gaat en hoe je dat doet, en dat we misschien afmoeten van dat eeuwige "oh ik heb een liga/pizza/zak chips op, m'n dieet is gedoemd te mislukken, wat nu?"-gebeuren hier.

It's all up to you
pi_11312256
quote:

[..]

hmmzz...ik kan me niet snel een doel bedenken bij m'n BBB-lessen eigenlijk, maar goed ik vind het gewoon leuk dus ik blijf het wel volhouden.

Oh ja, doel lag nogal voor handen natuurlijk: buns of steel, een strakke, platte buik en bovenbenen zonder putjes

It's all up to you
pi_11312263
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:09 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Totaal offtopic maar,
Jij bent geregistreerd toen ik 18 werd
Ook maar effe offtopic reactie...
Volgens mij ben ik blont want ik snap de opmerking niet (eniwee: nog gefeliciteerd of ben ik dan verdomde laat met het wensen daarvan?).
pi_11312877
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:19 schreef TearSong het volgende:
[..]
Als het teveel is eet het dan niet. OF eet hem heerlijk op en geniet ervan, zonder je schuldig te voelen naderhand
Precies! Niet schuldig voelen maar ga dan extra sporten. En zorgen dat je het spul gewoon niet meer in huis haalt (of laat het verstoppen)... En als je halverwege beseft dat je de fout ingaat, kan je het ook nog weggooien...
pi_11313252
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:19 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf en anderen misschien beter kunt motiveren in dit topic door te praten over wat wel goed gaat en hoe je dat doet, en dat we misschien afmoeten van dat eeuwige "oh ik heb een liga/pizza/zak chips op, m'n dieet is gedoemd te mislukken, wat nu?"-gebeuren hier.

Als het zo makkelijk zou gaan dan zouden deze dieettopic niet hoeven bestaan wel?

En mag je niet om een kleine peptalk "vragen". Als je een keer toch iets hebt gegeten wat je niet had moeten eten dan mag je dat hier toch wel vermelden? Als het een keer wat slchter gaat? Ook hiervoor geldt, als alles goed zou gaan zouden deze topic niet hoeven bestaan want ze zijn er nog altijd om elkaar te helpen en opbeurende praatjes te geven als het slecht gaat met een ander.

pi_11313265
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:22 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Ook maar effe offtopic reactie...
Volgens mij ben ik blont want ik snap de opmerking niet (eniwee: nog gefeliciteerd of ben ik dan verdomde laat met het wensen daarvan?).

Jij bent op fok gekomen op 27 maart 2003, de dag dat ik 18 werd

En nog bedankt ja

maandag 23 juni 2003 @ 13:44:01 #211
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11314356
Tuurlijk neem ik je wel serieus heaven7.

Het valt me alleen op dat je steeds post dat je iets op hebt wat niet mag. Je voelt je steeds slecht omdat je wat verkeerds hebt gegeten. Dat is ook niet goed. Je moet je wel goed voelen en niet een slecht humeur ofzo krijgen omdat je al wilt vallen. Dat is ook niet goed.
We zijn hij om elkaar te motiveren, daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind het zelf alleen moeilijk om steeds iets opbeurends/motiverends tegen je te zeggen als je iets verkeerds op hebt. Voor jou is een koekje of een liga te veel, maar dat klinkt zo ontzettend weinig als ik net veel moeite heb moeten doen om niet de chocoladerepen uit de aanbieding te kopen.

*OUD heilige*
  maandag 23 juni 2003 @ 13:47:22 #212
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11314462
Wat doe je veel aan sport Pandorah! Echt goed!

Met de volgende update komt je lengte erbij EvilFaith.

*OUD heilige*
pi_11314730
Ik weet het YPPY, dat is het verschil tussen mij (en andere "nepdieters") en jullie.. voor mij is zo'n liga dus wel echt zondigen.. terwijl jullie zoiets hebben van "mens, stel je niet aan".

Maar goed, wil je mijn 63 niet vergeten up te daten?

maandag 23 juni 2003 @ 14:07:22 #214
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11314987
Maar je bent al wel 7 kilo kwijt.

De lijst is weer bij en ik heb wat niet-werkende links werkend gemaakt of weggehaald.

*OUD heilige*
pi_11316829
quote:
Op maandag 23 juni 2003 13:00 schreef heaven7 het volgende:
Jij bent op fok gekomen op 27 maart 2003, de dag dat ik 18 werd
Effe offtopic: Ah! Ik snap het
quote:
Op maandag 23 juni 2003 13:47 schreef YPPY het volgende:
Wat doe je veel aan sport Pandorah! Echt goed!
Valt wel mee toch? Tis een lang verhaal maar ik sport 3 keer in de week en soms 4 als ik teveel leuke dingen heb gedaan (met lekker eten)...
pi_11318810
Ok, beloofd is beloofd...

APPEL-KRUIDKOEK

500 gram volkorenmeel
15 gram speculaaskruiden
10 gram kaneel
300 ml suikervrije stroop (appel, peren)
15 gram bakpoeder
4 dl magere melk
5 ml vloeibare zoetstof
2 appels, geschild en in kleine stukjes.

Verwarm de over voor op 150 graden. Meng alle ingrediënten door elkaar zodat het een glad beslag wordt.
cakeblik invetten en beslag erin doen
Vijf kwartier in de oven zetten.

kijk met appelstroop uit met stroop met zgn 'beetwortelsap', dat is namelijk ook gewoon suiker.

pi_11318935
Wow Wendy Klinkt goed!

Ga gelijk naar de winkel

maandag 23 juni 2003 @ 17:28:24 #218
14790 EvilFaith
zie signature
pi_11320296
quote:

[..]

ja ik ben sinds 3mnd bezig met een hardloopschema, je gaat dan elke week een stap hoger, ik probeer in nov. van dit jaar mee te doen met de zevenheuvelenloop ( = 15km) en dat is dan mijn doel...
Vandaag goeie dag weer, merk echt dat zolang ik maar genoeg andere dingen te doen heb, in dit geval veeel leren, ik echt veeel minder eet.
  maandag 23 juni 2003 @ 17:34:30 #219
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_11320408
quote:
Op maandag 23 juni 2003 16:26 schreef wendy-tje het volgende:
Ok, beloofd is beloofd...

APPEL-KRUIDKOEK

500 gram volkorenmeel
15 gram speculaaskruiden
10 gram kaneel
300 ml suikervrije stroop (appel, peren)
15 gram bakpoeder
4 dl magere melk
5 ml vloeibare zoetstof
2 appels, geschild en in kleine stukjes.

Verwarm de over voor op 150 graden. Meng alle ingrediënten door elkaar zodat het een glad beslag wordt.
cakeblik invetten en beslag erin doen
Vijf kwartier in de oven zetten.

kijk met appelstroop uit met stroop met zgn 'beetwortelsap', dat is namelijk ook gewoon suiker.

'dieet'-recepten
Op naar de 73!!!!
pi_11324353
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:59 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk zou gaan dan zouden deze dieettopic niet hoeven bestaan wel?
Niet mee eens. Ook in een dieet mag je af en toe best 'zondigen'. Als je af en toe eens zegt van 'nou eet ik die liga/zakje chips/mars en ik ga ervan genieten ook!!', dan vergaat de wereld niet hoor. Juist door af en toe iets te snoepen en daar goed van te genieten is een dieet makkelijker vol te houden. En eventueel compenseer je dat met sporten of door de volgende dag met iets minder te doen als je je daar beter bij voelt. Zolang je het maar niet elke dag doet en met mate, want anders blijft er weinig van je dieet over

Maar ga niet iets eten en er dan vervolgens over lopen klagen. Neem dan de verantwoordelijkheid op je en zeg tegen jezelf 'nou ik heb een Liga op en dat was lekker, ik heb me de hele week aan m'n dieet gehouden dus dat mag best een keertje' OF denk goed na voordat je die Liga neemt, en als je er zo'n schuldgevoel over gaat krijgen, heb dan ook gewoon de wilskracht om het niet te doen.

It's all up to you
  maandag 23 juni 2003 @ 20:09:00 #221
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_11324414
quote:
Op maandag 23 juni 2003 20:06 schreef TearSong het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ook in een dieet mag je af en toe best 'zondigen'. Als je af en toe eens zegt van 'nou eet ik die liga/zakje chips/mars en ik ga ervan genieten ook!!', dan vergaat de wereld niet hoor. Juist door af en toe iets te snoepen en daar goed van te genieten is een dieet makkelijker vol te houden. En eventueel compenseer je dat met sporten of door de volgende dag met iets minder te doen als je je daar beter bij voelt. Zolang je het maar niet elke dag doet en met mate, want anders blijft er weinig van je dieet over

Maar ga niet iets eten en er dan vervolgens over lopen klagen. Neem dan de verantwoordelijkheid op je en zeg tegen jezelf 'nou ik heb een Liga op en dat was lekker, ik heb me de hele week aan m'n dieet gehouden dus dat mag best een keertje' OF denk goed na voordat je die Liga neemt, en als je er zo'n schuldgevoel over gaat krijgen, heb dan ook gewoon de wilskracht om het niet te doen.

Mee eens! Al loop ik zelf ook weleens te zeuren dat ik toch zooooo'n zin heb in chocola of iets -maar dat doe ik dan irl ipv hier -
Gister heeerlijk gezondigd, geen punt meer over van de hele week, maar het was heeeeerlijk
Op naar de 73!!!!
pi_11324850
quote:
Op maandag 23 juni 2003 11:28 schreef heaven7 het volgende:
Ik ga absoluut geen weekje echt zondigen, dat heb ik pas gedaan. Nee hoor, echt echt echt niet

En ja, jarno, ik kan me gigantisch druk maken om een liga, omdat je prima zonder kunt leven en het extra vet en suiker is. Als ik me zo druk zou maken om een boterham ja, dan mag je op me mopperen.

Maar goed, ondanks alle vervelende berichten weeg ik nu mooi 63 en dat zorgt op dit moment voor erg veel motivatie.

Iedereen succes deze week.

63 kilo is toch mooi

je hoeft ook niet zo veel meer af te vallen anders krijg je dadelijk ondergewicht en daar moet je voor oppassen verder succes

pi_11325316
Heaven7: ik weet dat je denkt dat je door die vruchtenhagel minder trek hebt, maar volgens mijn tante (jaja ) heb je als je de dag begint met suiker de rest van de dag er ook veel meer behoefte aan; zou het "zondigen" kunnen verklaren.
Misschien kun je iets proberen te vinden waar je wel vol van wordt, maar waar geen suiker in zit?

Over de opsomming van dagmenu's: ik vind het zelf wel fijn om te lezen, ik ben door teveel "crashen" e.d. namelijk een beetje kwijt wat "normaal gezond" eten is. Maar misschien dat daar beter een ander topic over geopend kan worden, want het haalt misschien inderdaad een beetje de vaart uit de discussie.

maandag 23 juni 2003 @ 21:57:50 #224
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11327534
heej! ben flink aan het sporten 1,5uur naar de sportschool geweest vandaag, wil graag nog 2kilo ofzow afvallen vor de vakantie en ben al 1kilo kwijt na 1weekje (wel flink gezondigt vandaag en gisteren, 2stukken taart en 4marsjes )
Ti voglio bene!
  maandag 23 juni 2003 @ 23:15:47 #225
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_11330428

Ik ben dus weer aan het vreten geslagen

Als het zo doorgaat *degradeer ik nog naar het Fokdieetclub topic

IK denk gvd de hele dag aan haar #

*No offence

# Flying_Vee is een troost/stresseter

pi_11331357
quote:
Op maandag 23 juni 2003 23:15 schreef Flying_Vee het volgende:
Ik ben dus weer aan het vreten geslagen
Als het zo doorgaat *degradeer ik nog naar het Fokdieetclub topic
IK denk gvd de hele dag aan haar
*No offence
# Flying_Vee is een troost/stresseter
Bah! Ook niet leuk zeg
Euhm ... misschien kan je gedachten een keertje op gaan schrijven zodat je niet gaat eten, of...
Zorgen dat je die zooi niet in huis haalt, of...
Koop een boxbal... misschien kan je daar je energie op kwijt, of anders...
Als je zo'n depri bui voelt aankomen, ga dan sporten of lekker buiten wandelen (neem water en een appeltje mee) of ga heel hard fietsen?

Is dat wat *troost* ?

dinsdag 24 juni 2003 @ 05:59:48 #227
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11334749
Bedankt voor het recept wendy-tje. Volgende week ben ik een dagje vrij, dan ga ik het proberen.

Laat je weten hoe het bakken ging Heaven7? Ik ben niet zon wonder in de keuken en dan is het wel handig om eerst te weten hoe het bij anderen gaat.

Dat gaat niet goed Flying_Vee. Ik heb ook echt geen idee wat je eraan kunt doen. Misschien helpen de tips van Pandorah. Vroeg gaan slapen zal ook wel niet lukken. Wat een situatie.

*OUD heilige*
  dinsdag 24 juni 2003 @ 06:49:17 #228
14790 EvilFaith
zie signature
pi_11334962
Hey Flying_Vee, pff echt minder zo'n, bui, ik ken t, naja iedereen kent t want iedereen heeft er wel eens last van, wat bij mij helpt is als ik gewoon zorg dat er genoeg gezonde dingen in huis zijn, mocht ik dan weer keer zo een bui hebben, dan kan ik altijd fruit pakken, bouilion (kost ook weer tijd..), etc

Het afvallen gaat hier opzich prima, maar die vervelende 'zwembandjes' grmbl, iemand nog goeie oefeningen? Ik heb al in het topic 'zwembandjes' gekeken maar daar staan eigenlijk alleen de gewone sit-ups, die ken ik wel, nog andere oefeningen?

pi_11335657
Flying_Vee misschien is het een idee om je "troost" ergens anders in te zoeken? Geef je nagels een goede beurd, met nagelriemspul, nailhardener en vijlen ben je ook zo 20 min kwijt. Neem een warm bad en smeer je daarna helemaal in met bodylotion, koop leuke nieuwe kleren...dat soort dingen.
pi_11336100
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 09:09 schreef Elanor het volgende:
Flying_Vee misschien is het een idee om je "troost" ergens anders in te zoeken? Geef je nagels een goede beurd, met nagelriemspul, nailhardener en vijlen ben je ook zo 20 min kwijt. Neem een warm bad en smeer je daarna helemaal in met bodylotion, koop leuke nieuwe kleren...dat soort dingen.
Jezelf verwennen helpt mij meestal ook in dat soort dingen. Wat ik ook nog weleens doe is hardlopen, na die tijd ben ik voor even mijn frustraties kwijt, of ik sla aan het bakken (burgerlijk he).
pi_11336328
Kijk mijn sign

iemand zin?

pi_11337232
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:19 schreef YPPY het volgende:Ben je al weer wat beter Lurky? Mijn opa heeft heel lang een volkstuintje gehad, die had ook altijd gezond eten. Wat voor bessen heb je? Die rode kleine vind ik super lekker, als die in de aanbieding zijn, neem ik ze altijd mee.
Rode bessen inderdaad, veel zelfs, en frambozen en aardbeien en bosaardbeitjes en kersen. Maar die kersen zijn al op voor ze echt rijp zijn dankzij de vogels. Dat is een gegil in die boom elke ochtend: daar wordt ik lekker vroeg wakken van.
We hebben ook een appelboom en dit jaar heeft mijn man een beetje peultjes, spercibonen knoflook en tomaat staan.
Verder doe ik de siertuin: ik heb 15 rozen waaronder gigastruiken die meters hoog zijn, de riddersporen, vingerhoedskruid, rhododendron, 6 volwassen hortensia's een tiental hosta's, twee kamperfoelies... taloze bloemsoorten, heesters, struiken, eenjarig spul... eigenlijk een dagtaak het goed te onderhouden. Geen tuinwandeling zonder snoeitang. Het is zo mooi en het ruikt zo heerlijk: vooral dat geurboeket van boeren jasmijn, klimroos en kamperfoelie, en dan lekker even door de salie, thijm en laveldel aaien, hanpje peterselie nemen of strootje bieslook kauwen en dan van die bessen snoepen...
quote:
Die zwarte/donkere heb ik nog een paar ochtenden geplukt als vakantiewerk. Die zijn ook lekker, maar daar heb ik nu dus traumas van.
Dat heb ik met vlierbessen... kan ze niet zien of mn braaknijgingen beginnen jaren laten nog!
Dat is dus ook wat ik Flying Vee aanraad: eet en drink tot het je neus uit komt en je bent genezen. Zelfde als waneer je bij een banketbakker werkt: mag je de eerste dag zoveel als je opkunt: doodziek ga je naar huis en krijgt nog een zak en doos mee: mooi dat je daarna nooit meer met je vingers aan de snoepjes zit en altijd met lege mond zonder slagroomresten de klanten kan bedienen
M'n moeder heeft het vroeger met mn zus en mij als kind gedaan omdat we altijd snoep wilden. Op een dag was ze het zo zat, ze bleef maar duidelijk maken dat snoep slecht is maar leer dat een kind maar eens, dus wat deed ze: alle snoep wat we weer hadden aangenomen van buren en familie en volgens mij nog veel meer kregen we als ontbijt, we mochten geen brood maar moesten koek: tussen de middag verplicht een bord vol smarties en spekkies eten en een beker limonade en zo ging het door: die avond een bord vol zuurtjes, karamels, drop en weer limonade... We gingen huilen want ze zei dat we nooit meer iets anders mochten: we gingen smeken op appels, melk en brood. Een perfecte methode. Voortaan had ze nooit meer kinderen die raar deden van de suikeroverdosis en geen trek hadden aan tafel in normaal uitgebalanceerd voedsel. Iets voor jou, Heaven7 om je suiker/ligakoekzucht af te leren?
Dus Flying Vee probeer dat overdosis drank en snacks nemen eens en verder... er zijn meer vissen in zee hoor! Volgens mij is die ex van jou gewoon een stom kreng. Open je ogen en wees blij dat je er van af bent!

En voor wie vond dat 'mijn' gymoefeningen op Pilates leek, Glossy vond het al op Bodysolutions lijken... knap hoor al die commercieele instellingen die meer dan 100 jaar oude heilgymnastiek weten te verkopen als "nieuwe methode". De oefeningen zijn van oorsprong bedoeld om het vrouwelijk lichaam goed te houden voor, tijdens en na het baren en ook aantrekkelijk te houden zodat ook de echtgenoot blijft en het geheel bijdraagt tot een gezonde goed-functionerdende mater familias. De meesten heb ik van mijn overgrootmoeder en de rest van haar via mn oudtantes, oma en moeder. Op hele oude gymfilmpjes van damessport uit de jaren 20 en 30 zie je ze die oefeningen ook doen. En in de jaren 50 en 60 deden de huisvrouwen ze via de radio, met Ab Goubits meen ik. Maar het zijn dus gewoon bewegingen die dames als sinds de 'bevrijding van het vrouwenlichaam', het afzweren van het corset dus, doen: tips die al een eeuw hun doel bereiken: een gezond lichaam zonder al te veel overtollig vet met stevig bindweefsel, soepele sterke spieren en gezond functionerende ingewanden.
Geen wonder dat iedereen hier enthousiast is van 'mijn' tips!

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 24-06-2003 10:45]

pi_11337548
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 10:38 schreef Lurky het volgende:

En voor wie vond dat 'mijn' gymoefeningen op Pilates leek, Glossy vond het al op Bodysolutions lijken... knap hoor al die commercieele instellingen die meer dan 100 jaar oude heilgymnastiek weten te verkopen als "nieuwe methode". De oefeningen zijn van oorsprong bedoeld om het vrouwelijk lichaam goed te houden voor, tijdens en na het baren en ook aantrekkelijk te houden zodat ook de echtgenoot blijft en het geheel bijdraagt tot een gezonde goed-functionerdende mater familias. De meesten heb ik van mijn overgrootmoeder en de rest van haar via mn oudtantes, oma en moeder. Op hele oude gymfilmpjes van damessport uit de jaren 20 en 30 zie je ze die oefeningen ook doen. En in de jaren 50 en 60 deden de huisvrouwen ze via de radio, met Ab Goubits meen ik. Maar het zijn dus gewoon bewegingen die dames als sinds de 'bevrijding van het vrouwenlichaam', het afzweren van het corset dus, doen: tips die al een eeuw hun doel bereiken: een gezond lichaam zonder al te veel overtollig vet met stevig bindweefsel, soepele sterke spieren en gezond functionerende ingewanden.

Haha, hoe oud het ook mag zijn... het helpt wel! Trouwens, voor die pilates oefeningen heb ik niks betaald hoor, ik kreeg de tip van iemand, en ben gaan zoeken op Kazaa. Daar heb ik een VCD van gemaakt, en die draai ik nog weleens in mijn DVD-speler. Ik vind het namelijk wel fijn als iemand de oefeningen voordoet
pi_11347998
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 10:56 schreef wendy-tje het volgende:
Haha, hoe oud het ook mag zijn... het helpt wel! Trouwens, voor die pilates oefeningen heb ik niks betaald hoor, ik kreeg de tip van iemand, en ben gaan zoeken op Kazaa. Daar heb ik een VCD van gemaakt, en die draai ik nog weleens in mijn DVD-speler. Ik vind het namelijk wel fijn als iemand de oefeningen voordoet
Precies! Die oefeningen werken zeker
Ook ik vind het fijn om een voorbeeld te zien en ben vervolgens gister de stad ingerend om een oefeningenboek te kopen (wel vervelend dat ze die oefeningen boeken nou naast de kookboeken hebben gezet, want mijn maag begon toen te knorren. Gelukkig had ik nog een appeltje bij me ). Nou: ik ben er een tegengekomen voor 3.50 euro (boek over callenetics... is ook zoiets) en die heb ik maar aangeschaft. Geen geld vond ik in tegenstelling tot andere boeken
pi_11348209
Ik doe vanaf vandaag het brooddieet. Ik moet dan om de dag alleen brood eten en ik drink cola light erbij.
Kheb eigenlijk nog geen honger gehad vandaag.
En heb in totaal 8 sneden brood gehad. Waarvan 6 geroosterd.
En 0,5 liter cola light.
Gelukkig eindelijk een dieet dat ik wel kan volhouden. Want morgen mag ik gewoon weer normaal eten. En toch val je dan af na een week.

Kwoog vanmorgen 66,4 kilo en volgende week horen jullie wel of het gewerkt heeft.

pi_11348597
Vandaag en gister ging wel redelijk, vandaag aantal koekjes op maar niet gigantisch veel, daarnet folders rondgebracht, ga zometeen weer fietsen en zit alweer aan mijn 3e flesje water.

Honger heb ik totaal niet dus het avondeten wordt minimaal wat die koekjes weer compenseert

Miss-cee, veel succes! Ik vind 8 boterhammen overigens wel erg veel hoor Of ligt dat aan mij? Ik heb er 4 op en daarop kan ik echt uitstekend teren..

2 met vruchtenhagel en 2 met jam overigens.

-edit, sorry, je was al begonnen met het brooddieet -/edit

pi_11348966
Ja heaven ik ben vandaag begonnen.
Ennuh..ik verzeker je dat 8 boterhammen ZONDER beleg erop nou niet echt veel is...op een dag..ik eet ook geen avondeten vandaag dus het is echt het enige dat ik heb gegeten.
Plus de cola light dan maar daar zitten geen calorien en vet en geen suiker in dus dat telt ook voor niets, maar het helpt tegen mijn zin in zoet en in mn honger te laten verdwijnen.

Heeft iemand anders al eens dit dieet gedaan?

pi_11349012
Jajaja, sorry zei ik toch..
pi_11349051
Oh ja...sorry had ik overheen gelezen.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 18:24:18 #240
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11349087
Heeft er al iemand die appelkoek gebakken? ben erg benieuwd of die lekker is..dan ga ik m ook morgen bakken
Ti voglio bene!
  dinsdag 24 juni 2003 @ 18:53:26 #241
14790 EvilFaith
zie signature
pi_11349663
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 18:24 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Heeft er al iemand die appelkoek gebakken? ben erg benieuwd of die lekker is..dan ga ik m ook morgen bakken
helaas nog geen tijd voor gehad, maar ik ga hem vrijdag (of zaterdag) maken, na mijn SE-week. Ben benieuwd! Hij klinkt lekker
pi_11356420
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 10:38 schreef Lurky het volgende:
Hehe
Jaja.. ik vertelde tegen een vriendin vanavond dat een paar goede oefeningen had gezien... nou! Die wilde zij ook graag hebben... dus je tips/adviezen komen erg goed terecht
  dinsdag 24 juni 2003 @ 23:44:58 #243
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11357473
Ik ga morgen alle ingedienten kopen voor de appel-kruide koek en als ik tijd heb ook maar gelijk bakken. Ik zal laten weten of die heeft gesmaakt
Ti voglio bene!
pi_11357834
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 23:44 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Ik ga morgen alle ingedienten kopen voor de appel-kruide koek en als ik tijd heb ook maar gelijk bakken. Ik zal laten weten of die heeft gesmaakt
Laat maar horen want ik ben wel benieuwd of het lekker is En wie weet raak ik wel zo actief dat ik het ook spontaan ga bakken (euhm... dit zullen dan me eerste koekies uit de oven zijn )
pi_11360780
Vraagje: (om wat meer discussie te hebben dan daglijstjes ) hoe reageert jullie omgeving erop?

Vinden ze het maar onzin en lastig? Zijn ze bang dat je doorslaat? Of steunen ze je juist heel erg?

woensdag 25 juni 2003 @ 08:06:49 #246
14790 EvilFaith
zie signature
pi_11360853
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 07:54 schreef Elanor het volgende:
Vraagje: (om wat meer discussie te hebben dan daglijstjes ) hoe reageert jullie omgeving erop?

Vinden ze het maar onzin en lastig? Zijn ze bang dat je doorslaat? Of steunen ze je juist heel erg?

Hmm op school niemand eigenlijk, mijn moeder vindt het hartstikke goed en is zelf ook bezig (ook al lukt dat iets minder) vader en broer helpen ook mee En verder, nog weinig reacties eigenlijk, maar komt nog wel als ik weer in mijn bikini op het strand lig
pi_11361097
quote:

Ik kan niet anders zeggen dan dat ze me steunen, al een jaar lang. Mijn vriend houdt ook rekening met mij als hij ookt, net als ik ook rekening houd met hem. Als ik eens bij mijn moeder of schoonouders eet, wordt er ook rekening met mij gehouden (extra veel groenten klaargemaakt).
Het komt omdat ze zien en merken dat ik me er goed bij voel, en als ik teveel fouten ga maken, dat het dan meteen minder gaat. En ik eet ook niet weinig, dus men heeft niet het idee dat ik mezelf aan het uithongeren ben, dat scheelt natuurlijk ook
  woensdag 25 juni 2003 @ 08:57:15 #248
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11361271
Wat een manier om het snoepen af te leren Lurky! Maar het heeft dus wel gewerkt! Wij mochten één snoepje per dag, dat was ook wel duidelijk.
Veel van jouw oefeningen deden we ook bij het turnen. Ik merk nu wel duidelijk dat ik veel lenigheid ben verloren. Het is ook weer een jaar of 6 geleden dat ik stopte. Veel wat ik toen met gemak deed, kost me nu toch wel meer moeite. Maar ja, we worden allemaal ouder.

Hadden ze geen gezond koken boekjes Pandorah? We gemeen dat ze zoiets dan weer naast elkaar zetten. Hier bij de Donner moet je ook langs de kookboeken om bij de sportafdeling te komen. Zou dat toeval zijn of doen ze dat express?

Eigenlijk doe je dus een dieet van een dag miss_cee? En dan een dag niet en dan een dag weer wel? Het lijkt mij wel saai, alleen brood, maar als het werkt is het natuurlijk wel leuk.

Ik hoor hier niet Elanor, maar ik zal toch even antwoord geven. Een groot deel van mijn omgeving weet niet dat ik bezig ben. Op mn werk alleen de collegas die het opvalt dat ik nu 16 kilo kwijt ben. Verder vragen ze wel of ik een snoepje wil (we hebben een snoeppot), maar ik houd vol. Eén per week mag ik er wel één. Mijn vriend doet een beetje mee. We koken nu veel gezonder, maar hij neemt soms wat meer of doet er bijvoorbeeld gebakken uitjes bij (de helft vet, was ik best verbaasd over). Ook snoept hij wat meer dan ik. Het is wel fijn dat ik er thuis niet alleen voor sta. Vrienden is het nog niet echt opgevallen, maar dat komt wel als ik ze in zomer outfit zie.

*OUD heilige*
pi_11361745
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 08:57 schreef YPPY het volgende:

Vrienden is het nog niet echt opgevallen, maar dat komt wel als ik ze in zomer outfit zie.

Dat doet me aan iets denken... toen we deze winter een weekend in Center Parcs waren, viel het mijn moeder in het zwembad al op dat mijn buikje was verdwenen.
Nu heb ik een superslanke zus (53 kilo bij 1.67m) dus ik voel me af en toe nog wel een kamerolifantje naast haar, maar ook zij zag het!
nu ik het daar toch over heb, vroeger waren de verhoudingen omgekeerd, zij was stevig, en ik slank. Zij woog destijds 65 kilo, en was daarbij nog wat steviger dan ik nu. Lichtgebouwd dus.
Toen ze als au-pair bij amerikanen in huis kwam, voelde ze zich best lomp naast die kleine slanke vrouw, en kleine slanke kindjes. Toen is ze minder gaan eten, en af en toe hardlopen. Toen is ze dus in een half jaar al 10 kilo kwijtgeraakt. De rest van de kilo's raakte ze daarna kwijt door stress van school en later haar werk.
Ik heb jarenlang 56 kilo gewogen, tot ik op kamers ging. Ik sportte niet meer (voorheen elke dag paardrijden) en fietste minder (voorheen min. 20 kilometer per dag) en ging ongezonder eten. Tadaa... ineens woog ik 65 kilo. Daar ben ik best van geschrokken. Ik heb een paar keer gecrashed, maar dan houd je het gewicht niet vast. Er zat dus niks anders op dan levenslang, in mijn geval met montignac.

Het leuke van de verhouding met mijn zus is dat we kleren hebben uitgewisseld, ik was uit sommige kleren gegroeid, zij had veel kleren die te groot waren geworden. Die hebben we dus geruild. Behalve broeken dan, want mijn broeken zijn haar te kort. Maar ik heb wel een hoop broeken van haar gehad.

Hoe zit dat bij jullie? Altijd al de dikkere geweest, of is de situatie ineens omgeslagen zoals bij mij?
En gaan jullie showen in de zomerkleding (bikini?)?

pi_11361754
Ja mijn moeder lijnt zelf ook nu, alleen kan ze dat brooddieet niet volhouden zegt ze. Daarom doet ze montignac. Maar dat kan ik dus weer niet volhouden want dan moet je echt supererg letten op wat je eet bij elkaar. Dus eet ik liever om de dag brood en de andere dag gewoon wat ik normaal ook eet.
Die brooddag van gisteren is wel goed gegaan..ben direkt 0,4 kilo lichter dan gisteren.
Maar nu durf ik vandaag dus weer niet gewoon te eten want ik ben bang dat ik dan weer iets aan kom. Dus doe ik het anders: 1 dag brood, 1 dag fruit, 1 dag normaal, 1 dag brood, 1 fruit en 1 normaal en zo door. Dit is wel afwisselender dus hou ik het beter vol.
En met dit weer is fruit lekkerder dan brood vind ik.
Ik weet alleen niet of je bij een fruitdag wel bananen mag eten?
Ben nu dus weer 66,0.
pi_11361830
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 09:36 schreef miss_cee het volgende:
Ja mijn moeder lijnt zelf ook nu, alleen kan ze dat brooddieet niet volhouden zegt ze. Daarom doet ze montignac. Maar dat kan ik dus weer niet volhouden want dan moet je echt supererg letten op wat je eet bij elkaar. Dus eet ik liever om de dag brood en de andere dag gewoon wat ik normaal ook eet.
Die brooddag van gisteren is wel goed gegaan..ben direkt 0,4 kilo lichter dan gisteren.
Maar nu durf ik vandaag dus weer niet gewoon te eten want ik ben bang dat ik dan weer iets aan kom. Dus doe ik het anders: 1 dag brood, 1 dag fruit, 1 dag normaal, 1 dag brood, 1 fruit en 1 normaal en zo door. Dit is wel afwisselender dus hou ik het beter vol.
En met dit weer is fruit lekkerder dan brood vind ik.
Ik weet alleen niet of je bij een fruitdag wel bananen mag eten?
Ik heb weleens gehoord dat je bij een fruitdag geen bananen mag hebben, maar zeker weten doe ik het niet, omdat ik het zelf nooit gedaan heb.
Tsja, wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet. Zelf vind ik montignac heel goed vol te houden, ik doe het immers al een jaar. Ik heb er zelfs een site over op msn.
Maar ben je met al die aparte dagen niet bang dat je bepaalde voedingsstoffen tekort komt? Je zult bijvoorbeeld op die brood- en fruitdagen weinig tot geen eiwit binnenkrijgen, en bepaalde vitamines, zoals vitamine e, krijg je niet binnen...
Is het idee van het brooddieet niet dat je op de 'gewone' dagen alles binnenkrijgt wat je nodig hebt? Als je zo weinig 'gewone' dagen hebt, moet je er serieus rekening mee gaan houden dat je tekorten krijgt. Slik dan in ieder geval een multivitamine als je dit graag op deze manier wilt doen...
pi_11362840
Dag dames en heren!! Ik vind het fijn om te horen dat het goed met jullie gaat. Behalve dan met jou Flying_Vee Heb je al wat afleiding kunnen vinden? Misschien is dit juist het moment om door te zetten. Al was het alleen maar om je ex de ogen uit te steken als ze ziet dat je er nog beter uitziet!

Zelf heb ik even een klein dipje. Niet dat ik me te buiten ben gegaan aan allemaal slechte dingen, maar ik ben weer even op zoek naar motivatie. Gisteren stond ik kleren te passen bij V&D en ik baalde gewoon zo van mn lijf. Ik kan echt niet in de spiegel kijken Ik heb ook nog steeds het idee dat ik op de verkeerde plaatsen afval. Een nieuwe broek die twee maanden geleden nog redelijk strak zat, zakt nu bijna van mn kont af. Maar over mn kont was ik juist redelijk tevreden, het is mn buik waar ik vanaf wil! En die lijkt niet minder te worden. Ik zit eigenlijk al weer te wachten op de vragen of ik zwanger ben (dat is me het afgelopen jaar al minstens 5x gevraagd), want in verhouding lijkt die buik zo nog groter.

Maar goed genoeg gezeurd. Ik ga maar weer een bekertje water tappen

pi_11363370
quote:
Niemand vind dat ik doorsla, niemand vind het erg en niemand vind het onzin.
Alleen mn moeder vindt het een beetje lastig maar dat komt omdat ze dan complete 5-gangendiners, bakwerk, broodbeleg enz enz aan mij is gaan aanpassen. Het heeft even geduurd maar nu accepteert ze dat ik gewoon 2 boterhammen in een zakje van thuis meeneem als ik overdag even aanwip. Voor de beschaving leg ik ze eerst in de keuken uit het zakje op een schoteltje, dan aan de gedekte tafel op mn bord en eet die dubbele boterham "de sandwich" (dat mag want zo heb ik 2 boterhammen met 1 plakje kaas) met vork en mes. Dat ik normaal eigenlijk niet lunch... ach ze wonen drie kwartier fietsen van hier dus met anderhalfuur stampen op de trappers ben ik die 2 extra bammetjes wel weer kwijt.
Ik neem mn eigen brood mee omdat al die 30+ kaas: "Kindje, de kaasverkoopster zei dat die dieetkaas echt niet goed van smaak is en ik heb ze beiden geproefd, 30+ is echt veel beter van smaak", de dieet margarine: "Becel is veel gezonder dan Linera", de dieetvleeswaren: "maar in rookvlees en rosbief zitten amper vet, neem het nou toch, ik heb het speciaal voor jou gehaald", de light-jams enzo zijn toch allemaal eten en op zich is niks extra nemen gezonder dan me volproppen met zg vetarme goedbedoelde zaken. Ook zijn daar altijd zoetjes speciaal voor mij. Op zich is dit dus allemaal heel lief.

Mijn man is de kok en die kookt nu al een jaar vetarmer voor mij. Ook koopt hij dus speciale slankkaas-linera-magere melk-mager vlees- calloriearme groente enzo en maakt kleinere hoeveelheden.

Verder regent het inmiddels vanuit het ouderlijk huis, vanuit familie, vrienden en collega's, buren en volkstuingenoten en zelfs winkeliers en vage kennissen goedkeurende opmerkingen. Eigenlijk blijkt mijn lichaam al die tijd een soort publiek bezit waar iedereen een mening over heeft. Dat was ook al toen ze zeiden: "je bent dikker geworden," of zelfs: "ik had je niet herkend," en "ben je zwanger?" een onderdeel waren van de begroetingsceremonie maar nu dus leuker. En het schitterendste zijn de vijandige hatelijke blikken van vrouwen die het wel zien maar het niet uit kunnen staan: van die nare dames die altijd al met hun ogen gaan draaien van de bij hun loskomende kwalijke sappen als ze door omstandigheden gedwongen zijn me aan te kijken en dan nog proberen me niet te groeten. haha: nou dan weet een beetje dame wel hoe het ervoorstaat, dergelijke haat is de beste spiegel. Als de vrouwen groen van jaloezie worden en de mannen lopen te kwijlen dan reageert de omgeving weer zoals ik gewend was: ik ben terug in mijn juiste vorm en weer in mijn eigen ogen de mooiste vrouw die ik ken. Ik had er alleen nog graag 5 kilo af om weer in mn kokerjurkjes te passen.

Ik wens iedereen dat gevoel toe: als we allemaal tevreden met ons uitelijk zijn en blij worden van ons spiegelbeeld wordt het leven een feest. Schoonheid is een gevoel, rijkdom een denkbeeld want er bestaat geen norm waaraan dat moet voldoen anders dan innerlijke tevredenheid. En natuurlijk genoeg te eten, onderdak en veel lol.

quote:
Op woensdag 25 juni 2003 08:57 schreef YPPY het volgende:
Wij mochten één snoepje per dag, dat was ook wel duidelijk.
Met de hoeveelheid snoep die er tot ons kwam zaten we vlak voor sinterklaas nog met de pepernoten/kransjes/eitjes/schuimpjes/kikkers/fondantpaaskuikentjes van het afgelopen jaar. mn vriendinnetjes jenden ook dat ze bij ons een stukje chokoladeletter met pasen kregen
quote:
Veel van jouw oefeningen deden we ook bij het turnen. Ik merk nu wel duidelijk dat ik veel lenigheid ben verloren. Het is ook weer een jaar of 6 geleden dat ik stopte. Veel wat ik toen met gemak deed, kost me nu toch wel meer moeite. Maar ja, we worden allemaal ouder.
Mijn oma zwiepte zichzelf zo in spagaat, legde haar handen plat op de vloer dus met leeftijd heeft het weig van doen. Je moet eens wat vaker de plinten afstoffen, de plafond-krullenrichels en onder bedden en kasten vegen met een handschuiertje.
pi_11363408
Ah, een goedbedoelende maar niet echt meewerkende moeder. Herkenbaar! .
pi_11363678
Moeders werkt best wel mee anders accepteerde zie die meegebrachte sandwich niet en haar diners zijn inderdaad erg aangespast: magere bouillon ipv roomsoep bvb, biscuitgebak ipv moskovisch, fruit ipv bavaroises, gevogelte ipv lamsbout... Het is alleen dat als men aan tafel gaat ik ook moet aanzitten en geacht wordt iets te nemen. Op zich wel belangrijke etiquette die inderdaad doorgevoerd dienen te worden: onder alle omstandigheden de beschaving hooghoudenen. Zelfs in tijden van honger de tafel keurig blijven dekken.
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 10:34 schreef PiperMaru het volgende:
Flying_Vee Heb je al wat afleiding kunnen vinden? Misschien is dit juist het moment om door te zetten. Al was het alleen maar om je ex de ogen uit te steken als ze ziet dat je er nog beter uitziet!
Juist!!
quote:
het is mn buik waar ik vanaf wil! En die lijkt niet minder te worden. Ik zit eigenlijk al weer te wachten op de vragen of ik zwanger ben (dat is me het afgelopen jaar al minstens 5x gevraagd), want in verhouding lijkt die buik zo nog groter.
Weer juist! Dat heb ik dus ook maar als ik me bedenk dat 15 kilo geleden die buik nog als een compleet kindje bij me op schoot zat en naast me lag... Hij is heel moeilijk weg te werken maar het is maar naar verhouding en motiveert om door te blijven gymmen. Succes ermee: je hebt ondanks je dipje wel de goede instelling dus koop maar een strakke taillehoge spijkerbroek met bellbottom pijpen tot op de grond en je zal zien dat die buik daarin heel erg meevalt Als je een soepele stof kiest kan je met een riem nog een tijdje blijven aanrimpelen tot de laatste kilo's weg zijn.

Weet je, ik werd een jaar geleden zo dik dat ik voor mijn lengte inderdaad bij de positiekleding moest kijken of er nog een broek voor mij bij was! Toen ik ook niet meer ongesteld werd vroeg zelfs de huisarts of ik zwanger was en moest ik me laten testen *proest*. Dus als ze vragen of je zwanger bent: het valt allicht mee vergeleken bij hoe erg het had kunnen worden.
Kijk, Flying-Vee, dat blijft jou als man ten minste bespaard: tel je zegeningen!

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 25-06-2003 11:24]

pi_11363804
quote:

Mijn omgeving is over het algemeen wel positief, al weten ze het niet allemaal. Mijn moeder, die de boodschappen doet, haalt braaf de dingen in huis die ik wil, zoals magere vleeswaren etc. Mijn vriendin steunt me heel erg, is blij voor me als de weegschaal weer vriendelijk is enzo. M'n vader vond het sowieso al niet nodig dat ik ging lijnen, hij zei zelfs maandag tegen me "Wat word jij mager!!!" en verder heb ik het eigenlijk aan weinig mensen verteld...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')