abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juni 2003 @ 19:04:40 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_11127158
In het Franse parlement is men enthousiast over Europa, zo enthousiast zelfs dat men openlijk spreekt over "de 6e republiek" , dus een nieuwe fase ,nadat Charles de Gaulle in 1959 de 5e republiek afkondigde... Men doelt hiermee met name op het nieuwe Europa, dat na het aanvaarden van de nieuwe grondwet grotendeels vanuit Parijs zal worden gedirigeerd... Ook wil men hiermee de Amerikanen in de ogen prikken in de trant van, "pas op ,wij komen eraan"

bron: kennis in Parijs

mijns inziens een goede zaak, het wordt tijd dat wij als Europa een machtsblok kunnen vormen tegen de Amerikanen. Dat Parijs het beleid in Europa zal gaan dicteren lijkt me niet meer dan logisch. De 6e republiek, wij komen eraan!

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 15 juni 2003 @ 19:12:24 #2
57940 nuk3
Very interesting...
pi_11127260
Ik ben het volledig met je eens, het is hoog tijd dat de EU van zicht laat spreken op wereldniveau. Vanuit Parijs, Berlijn of Madrid maakt me niks uit, maar we zijn tot veel meer in staat.
Shit doesn't just happen. Shit takes time, shit takes effort.
  zondag 15 juni 2003 @ 19:14:56 #3
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11127293
Ja, het positieve wat is voortgekomen uit de ervaringen in de oorlog tegen Irak (en de opstelling van Amerika); is dat men in Europa zich beseft dat eenheid heel belangrijk is.
pi_11127303
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bron: kennis in Parijs
  zondag 15 juni 2003 @ 19:16:10 #5
57940 nuk3
Very interesting...
pi_11127306
Inderdaad, waarom zouden wij ondergeschikt moeten zijn aan de Amerikanen (of Chinezen, of wie dan ook)? Hopelijk maakt de nieuwe EU grondwet een goede start.
pi_11127315
We moeten zeker uniten in Europa om sterker te staan internationaal.
  zondag 15 juni 2003 @ 19:18:42 #7
25446 lester
ja! of toch niet
pi_11127335
liever niet door Parijs, die Fransen willen veels te veel hun eigen zin
vrouwen zijn veel te lekker om een eigen wil te hebben..
  zondag 15 juni 2003 @ 19:19:01 #8
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_11127340
Fransen
Het komt over als kijk wij hebben europa in ons bezit
  zondag 15 juni 2003 @ 19:19:03 #9
57940 nuk3
Very interesting...
pi_11127341
'Frankrijk en Duitsland
willen fuseren'

MADRID - Frankrijk en Duitsland willen fuseren, heeft de Spaanse minister van Buitenlandse Zaken, Ana de Palacio, gezegd in een interview in de zondagseditie van de Spaanse krant El Pais. De minister zei 'een strategische omwenteling' te bemerken in de Frans-Duitse relaties sinds de veertigste verjaardag van het Elysée-verdrag.

Naar aanleiding van de verjaardag van dit vriendschapsverdrag gaven Duitsland en Frankrijk in januari al te kennen nauwer samen te willen werken op gebied van politiek, cultuur en defensie.

Maar volgens de Spaanse minister is er bijna sprake van een fusie tussen beiden landen. Zo zouden de Franse en Duitse burgers van de voordelen van beide nationaliteiten kunnen genieten. Ook zouden Parijs en Berlijn hetzelfde burgerlijk rechtssysteem willen invoeren. Met name het familierecht zou identiek worden in beide landen.

De Spaanse minister ziet een positieve evolutie in deze toenadering maar is benieuwd hoe de Duits-Franse band de relatie met de Europese Unie zal beïnvloeden.

Dit staat in de telegraaf. Bron:
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.spaanse.minister.frankrijk.html

pi_11127348
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:19 schreef Fliepke het volgende:
Fransen
Het komt over als kijk wij hebben europa in ons bezit
Hebben ze dat (samen met Duitsland) niet dan?
pi_11127409
Maar, op deze wijze raken wij wel ons geliefde soft-drugs beleid kwijt!
  zondag 15 juni 2003 @ 19:25:13 #12
57940 nuk3
Very interesting...
pi_11127430
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:23 schreef Harro het volgende:
Maar, op deze wijze raken wij wel ons geliefde soft-drugs beleid kwijt!
Natuurlijk niet in de VS hebben bijna alle staten wetten die speciaal voor de staat zijn. Uiteraard zullen er dingen veranderen, maar ze zullen heus niet aan die "geliefde" softdrugswet komen.
pi_11127479
Ik las in de volkskrant dat door deze nieuwe grondwet van europa andere landen ons zouden kunnen dwingen het beleid aan te passen? Of begrijp ik dat verkeerd?
pi_11127485
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:27 schreef Harro het volgende:
Ik las in de volkskrant dat door deze nieuwe grondwet van europa andere landen ons zouden kunnen dwingen het beleid aan te passen? Of begrijp ik dat verkeerd?
Maar dat vind nu al plaats.
Beleid e.d. moet passen binnen het geldende EG-recht, dus zo opzienbarend is dat niet.
pi_11127504
Nou, dan vind ik dat goed kut!
  zondag 15 juni 2003 @ 19:31:00 #16
57940 nuk3
Very interesting...
pi_11127509
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:27 schreef Harro het volgende:
Technisch gesproken zou het in een heleboel velden kunnen, maar ook alleen technisch. QMV (Qualified Majority Voting) is nog niet toegepast(en zal hoogstwaarschijnlijk) nooit worden ingevoerd (Spanje Polen Portugal enz zijn er op tegen). Maar als het er doorheen komt, dan zou een beslissing met 60 procent worden aangenomen. En dat is in iets van 2009.

Alleen (helaas) zal het waarschijnlijk nooit gebeuren. En ALS het al gebeurt gaan ze niet hierover beginnen denk voor een aantal andere zaken zijn opgelost.

pi_11127565
Dan kan ik met een gerust hart gaan slapen!
  zondag 15 juni 2003 @ 19:35:17 #18
25446 lester
ja! of toch niet
pi_11127573
mja ik theorie lijkt het heel mooi als europa steeds meer als 1 op kan treden en handelen, maar ik ben bang dat het in de praktijk niet werkt omdat europa allemaal evrschillende volken zijn in tegenstelling tot de vs
vrouwen zijn veel te lekker om een eigen wil te hebben..
  zondag 15 juni 2003 @ 19:35:59 #19
57940 nuk3
Very interesting...
pi_11127582
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:34 schreef Harro het volgende:
Dan kan ik met een gerust hart gaan slapen!
Haha, ja dat kun je doen. Tot zover hebben we alleen nog maar baat gehad met de EU (afkloppen ).
pi_11127608
Tegen de tijd dat Europa écht één is zijn wij allen al de pijp uit.
  zondag 15 juni 2003 @ 19:39:04 #21
57940 nuk3
Very interesting...
pi_11127628
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:35 schreef lester het volgende:
mja ik theorie lijkt het heel mooi als europa steeds meer als 1 op kan treden en handelen, maar ik ben bang dat het in de praktijk niet werkt omdat europa allemaal evrschillende volken zijn in tegenstelling tot de vs
Natuurlijk is dat ook zo, maar het moeilijke is op zoveel mogelijk velden een beleid te vinden dat wordt geaccepteert door alle EU lande, het gaat allemaal heel langzaam, maar het gaat!

Toen de EU pas werd opgericht waren er veel mensen die het voor belachelijk verklaarden. Hetzelfde geldt voor het Schengen verdrag (vrij vervoer van goederen mensen en dieren). Schengen werd zelfs zo erg tegengesproken dat het eerst BUITEN de EU moest, en later pas kon het worden toegepst. Dezelfde landen die het tegenspraken maken er nu gebruik van.

Maar zulke mensen zijn nodig, want dan kunnen wij ze elke keer tegenspreken!

pi_11127994
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

het wordt tijd dat wij als Europa een machtsblok kunnen vormen tegen de Amerikanen.

Beter een machtsblok gaan vormen met de Amerikanen tegen China
pi_11128033
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:55 schreef InnerJoin het volgende:

[..]

Beter een machtsblok gaan vormen met de Amerikanen tegen China

Tja of met China tegen USA
  zondag 15 juni 2003 @ 19:58:50 #24
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11128044
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:58 schreef MarkzMan_X het volgende:
Inderdaad.
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_11128063
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:58 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

of met China en de USA tegen de Marokkanen.
  zondag 15 juni 2003 @ 20:06:29 #26
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11128166
quote:
Op zondag 15 juni 2003 20:00 schreef InnerJoin het volgende:
of met China en de USA tegen de Marokkanen.
Tegen het volk of het land?
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
  zondag 15 juni 2003 @ 20:37:18 #27
3904 Koos Voos
teringhond
pi_11128600
quote:
Op zondag 15 juni 2003 20:06 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Tegen het volk of het land?

zit er olie ??
pi_11129422
Prima trouwens dat die Fransen Europa gaan "leiden", maar dan moeten ze wel eerst goed Engels leren spreken!
  zondag 15 juni 2003 @ 21:23:00 #29
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_11129616
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:14 schreef dennisdotcom het volgende:
Prima trouwens dat die Fransen Europa gaan "leiden", maar dan moeten ze wel eerst goed Engels leren spreken!
in het europees parlement is de officiële voertaal al Frans en ik zie niet in waarom dat zou moeten veranderen. Laat Frans maar de no.1 taal van europa zijn, klinkt veel fraaier.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_11129777
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
in het europees parlement is de officiële voertaal al Frans en ik zie niet in waarom dat zou moeten veranderen. Laat Frans maar de no.1 taal van europa zijn, klinkt veel fraaier.
De hele noordeljke helft van Europa praat Engels, maar zodra je lager dan Vlaanderen komt, wordt het zo nationalistisch als de pest en spreekt erg weinig over de grens.
De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
pi_11130313
Het klinkt spectaculairder dan het is. Fusie is naar mijn mening iets heel anders. Dit is gewoon een zekere vorm van integratie, die steeds iets verder gaat. Een fusie terwijl men elkaars talen niet goed kent?
De gemiddelde Nederlander kan beter Duits dan de Fransman en beter Frans dan de Duitser. Culturen zijn daarnaast best wel verschillend.

Je moet beide landen zien als de trekkers van Europese integratie, maar fuseren is een veel te groot woord.

Gerfrancia met 140 miljoen inwoners is echt een illusie.

pi_11130371
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:16 schreef Disorder het volgende:

pi_11134322
Duitsland fuseren met Frankrijk??????????? Ahahaha dit is de grootste onzin die ik gehoord heb... dat zal nooit gebeuren.. Fransen en Duitsers zijn zo verschillend van elkaar in elk opzicht.. ook beide landen zijn qua politiek, ligging, landschap totaal verschillend. Dat Frankrijk nu goed met Duitsland overweg kan heeft alleen maar te maken met de PRESIDENTEN van beide landen. Kijk, Duitsland is van oudsher PRO-amerikaans en steunt vaak Nederland en Skandinavische landen in de EU.. alleen Schroder kiest nu steeds vaker de kant van Chirac maar er is grote kans dat over 4 jaar als de CDU weer aan de macht komt dit hele bondgenootschap France_Duitsland gaat veranderen. CDU is minder pro-frankrijk..

Bovendien willen fransen nix hebben van Duitsers, qua politiek gaat Frankrijk ook bijna altijd mee met landen als Italie en Spanje (alleen de laatste tijd ook Duitsland)

Met deze hele gang van zaken ben ik het overigens niet eens. Alhoewel ik trots ben om fransman te zijn, vind ik dat Chirac een beetje te arrogant bezig is en teveel zoekt naar macht in Europa.. Europa is NIET Frans of Duits én Frankrijk zal NOOIT de macht krijgen in Europa, want het zal moeten gaan via gelijkheid van elk Europees land. Polen, Spanje etc. moeten net zoveel invloed krijgen als France of Duitsland.

Dat van de 6e Republiek is dus onzin.. Val Europa niet lastig met de Franse politiek, Europa is Europa, geen Frankrijk!!

.
pi_11134370
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:56 schreef ondersoeker het volgende:
Het klinkt spectaculairder dan het is. Fusie is naar mijn mening iets heel anders. Dit is gewoon een zekere vorm van integratie, die steeds iets verder gaat. Een fusie terwijl men elkaars talen niet goed kent?
De gemiddelde Nederlander kan beter Duits dan de Fransman en beter Frans dan de Duitser. Culturen zijn daarnaast best wel verschillend.

Je moet beide landen zien als de trekkers van Europese integratie, maar fuseren is een veel te groot woord.

Gerfrancia met 140 miljoen inwoners is echt een illusie.

haha maar als dit belachelijke idee ooit gebeurt, dan wel FRANCIAGERMANIA
.
pi_11137174
quote:
Op maandag 16 juni 2003 01:03 schreef francia het volgende:
Duitsland fuseren met Frankrijk??????????? Ahahaha dit is de grootste onzin die ik gehoord heb... dat zal nooit gebeuren.. Fransen en Duitsers zijn zo verschillend van elkaar in elk opzicht.. ook beide landen zijn qua politiek, ligging, landschap totaal verschillend. Dat Frankrijk nu goed met Duitsland overweg kan heeft alleen maar te maken met de PRESIDENTEN van beide landen. Kijk, Duitsland is van oudsher PRO-amerikaans en steunt vaak Nederland en Skandinavische landen in de EU.. alleen Schroder kiest nu steeds vaker de kant van Chirac maar er is grote kans dat over 4 jaar als de CDU weer aan de macht komt dit hele bondgenootschap France_Duitsland gaat veranderen. CDU is minder pro-frankrijk..

Bovendien willen fransen nix hebben van Duitsers, qua politiek gaat Frankrijk ook bijna altijd mee met landen als Italie en Spanje (alleen de laatste tijd ook Duitsland)

Met deze hele gang van zaken ben ik het overigens niet eens. Alhoewel ik trots ben om fransman te zijn, vind ik dat Chirac een beetje te arrogant bezig is en teveel zoekt naar macht in Europa.. Europa is NIET Frans of Duits én Frankrijk zal NOOIT de macht krijgen in Europa, want het zal moeten gaan via gelijkheid van elk Europees land. Polen, Spanje etc. moeten net zoveel invloed krijgen als France of Duitsland.

Dat van de 6e Republiek is dus onzin.. Val Europa niet lastig met de Franse politiek, Europa is Europa, geen Frankrijk!!

Heb je wel goed opgelet de laatste tijd? Jij als Frans staatsburger hebt straks een duo-burgerschap dat je ook Duits staatsburger maakt. Tevens zijn er vertegenwoordigers van de beide regeringen over en weer aanwezig bij kabinetsvergaderingen.

Een fusie van de Franse en Duitse natie is inderdaad niet zo heel waarschijnlijk, maar een fusie van de Franse en Duitse staat is lang niet zo onmogelijk als jij schijnt te denken.

Verder denk ik, net als jij, dat het onzin is Frankrijk te beschuldigen van een poging naar de macht in Europa. Europa heeft zeer binnenkort 450 miljoen inwoners, waarvan er rond de 60 miljoen frans zijn. Met andere woorden; 15% van de bevolking. Dat is niet gering en zal Frankrijk verzekeren van een belangrijke rol in de vormgeving van Europa, maar het is véél te weinig om Frankrijk te maken tot de onbetwiste leider van de Unie.

Qua taal denk ik overigens dat het slimmer is om een Europese versie van het engels te gaan gebruiken dan hardnekkig vasthouden aan de fictie dat je een efficient bestuur kan hebben als je alles eerst in 24 talen moet vertalen. Ik zag het soort engels kort geleden in een serieus artikel omschreven als ELF (english lingua franca) waarbij de taal in essentie hetzelfde blijft, maar ontdaan wordt van al te Britse uitdrukkingen. Bijvoorbeeld 'chancellor of the exchequer' zou taboe zijn in ELF, dat zou 'minister of finance' moeten worden.

De talen van de lidstaten zouden in het eigen gebied beschermde status moeten hebben. Uiteindelijk is dan iedereen tweetalig; men spreekt de eigen taal en ELF (wat toevallig dan ook nog een taal is die bijna over de hele wereld bruikbaar is).

pi_11137464
Die Europese versie van engels is allang in ontwikkeling
quote:
The European Union Commission have announced an agreement whereby English will be the official language of the EU, rather than German, which was the other possibility. As part of the negotiations, however, Her Majesty's Government conceded that English spelling had some room for improvement and has accepted a five-year phased plan for what will be known as Eurenglish. In the first year, 's' will be used instead of the soft 'c'. Sertainly, sivil servants will resieve this news with joy. The hard "c" will be dropped in favour of the 'k'. Not only will this klear up konfusion but keyboards kan have one letter less. There will be growing publik enthusiasm in the sekond year, when the troublesome 'ph' will be replased by 'f'. This will make words like 'fotograf' 20 per sent shorter. In the third year, publik akseptanse of the new spelling kan be expekted to reach the stage where more komplikated changes are possible. Governments will enkourage the removal of double letters, which have always ben a deterent to akurate speling. Also, al wil agree that the horible mes of silent 'e's in the languag is disgrasful, and they should go. By the fourth yer, peopl wil be reseptiv to steps such as replasing ‘th' by ‘z' and ‘w' by 'v'. During ze fifz yer, ze unesesary 'o' kan be dropd from vords kontaining 'ou', and similar changes vud of kors be aplid to ozer kombinations of leters.After zis fifz yer, ve vil hav a reli sensibl riten styl. Zer vil be no mor trubl or diffikultis and evrivun vil find it ezi tu understand ech ozer. Ze drem vil finali kum tru.
Maar serieus, als er een gezamelijk taal moet komen laat dat dan vooral Engels zijn en niet Frans. Engels is een veel makkelijkere taal om te leren en bijna iedereen in de wereld spreekt het. Die verbastering van het Engels komt vanzelf wel dus dat hoeft niet echt gepland te worden.
  maandag 16 juni 2003 @ 11:14:13 #37
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11137741
met Rusland/China/Europa tegen Amerika.....
  Moderator maandag 16 juni 2003 @ 11:35:55 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11138286
waarom niet gewoon met zijn allen tegen niemand
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 16 juni 2003 @ 11:45:18 #39
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_11138532
quote:
Op maandag 16 juni 2003 11:35 schreef sp3c het volgende:
waarom niet gewoon met zijn allen tegen niemand
Dan kan je nergens meer tegen aanschoppen en de schuld van alles geven.

En trouwens, laat a.u.b. never die fransen Europa regeren! Want dan worden ze nog erger als ons toch al zo gehate Amerikanen. Stink fransen.

Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  maandag 16 juni 2003 @ 11:56:35 #40
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_11138811
Nederland is bezig invoering van tweetalig onderwijs: Engels en Nederlands!

Wanneer komt 1e President van Europese Unie?

En we gaan een grote Europese Presiditaal Paleis bouwen?

pi_11140085
quote:
Op maandag 16 juni 2003 11:56 schreef Dovenwereld het volgende:
Nederland is bezig invoering van tweetalig onderwijs: Engels en Nederlands!

Wanneer komt 1e President van Europese Unie?

En we gaan een grote Europese Presiditaal Paleis bouwen?

2015, als de functies van president van de raad en president van de commissie worden samengevoegd tot President van de Unie.
pi_11140224
Parijs als hoofdstad van een nieuw Europa? Waarom niet Brussel? Daar staan toch heel wat belangrijke Europese gebouwen en de NAVO en bovendien spreekt men er meer dan Frans alleen. (Frans, Duits, Nederlands én Engels)
  FOK!fotograaf maandag 16 juni 2003 @ 13:22:49 #43
18921 freud
Who's John Galt?
pi_11140717
6e republiek... Komt me iets te chauvinistisch over van die fransen. Het is gewoon de europese republiek, klaar. Die fransen zullen weer eens niet proberen net te doen alsof het alleen aan hen te danken is...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 16 juni 2003 @ 14:08:07 #44
30380 Sention
Fortune favors the bold
pi_11141930
Een europa zal wel langzaam tot stand komen, wel een goede zaak wat mij betreft. Als je dat gaat overhaasten komen er vast problemen van, beetje natuurlijk proces wat goed begleid moet worden. Engels of ELF lijkt me een goede taalkeuze. En natuurlijk niet wij tegen de VS of de rest van de wereld, dat is niet de gedachte waarmee de EU is ontstaan.

Voordat we de Fransen hier weer chauvinistisch gaan noemen, lees eerst even goed wat de bron van de befaamde BHFH is: "bron: kennis in Parijs". Lekker betrouwbaar dus weer.

Understanding is a three-edged sword. Your side, their side and the truth.
  maandag 16 juni 2003 @ 14:19:03 #45
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_11142197
Ja die Fransen vinden zichzelf al zowat de baas van de EU. Duitsland vind het ook wel best geloof ik. Alleen de UK die is onderling zo verdeeld dat ze niet eens weten of ze wel nog mee willen doen ipv een voortrekkers rol aangaan, wat ze wel zouden kunnen en eigenlijk moeten. Zo krijgt Frankrijk vrijspel en willen ze hun zin zo snel mogelijk doordrukken.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  dinsdag 17 juni 2003 @ 09:18:06 #46
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_11160518
Leuk, een groot Europa waarvan een alleen maar groter wordende groep niet eens Europees is. Goh, wat leuk!
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  dinsdag 17 juni 2003 @ 14:43:01 #47
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_11168982
Misschien moeten ze werkweek nog maar wat verder verkorten want de pensioenen en de lage arbeidsparticipatie zullen de ondergang van Frankrijk worden, daar doen ze weinig aan dus dan maar al feestende de afgrond in gaan
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')