bron: kennis in Parijs
mijns inziens een goede zaak, het wordt tijd dat wij als Europa een machtsblok kunnen vormen tegen de Amerikanen. Dat Parijs het beleid in Europa zal gaan dicteren lijkt me niet meer dan logisch. De 6e republiek, wij komen eraan!
Naar aanleiding van de verjaardag van dit vriendschapsverdrag gaven Duitsland en Frankrijk in januari al te kennen nauwer samen te willen werken op gebied van politiek, cultuur en defensie.
Maar volgens de Spaanse minister is er bijna sprake van een fusie tussen beiden landen. Zo zouden de Franse en Duitse burgers van de voordelen van beide nationaliteiten kunnen genieten. Ook zouden Parijs en Berlijn hetzelfde burgerlijk rechtssysteem willen invoeren. Met name het familierecht zou identiek worden in beide landen.
De Spaanse minister ziet een positieve evolutie in deze toenadering maar is benieuwd hoe de Duits-Franse band de relatie met de Europese Unie zal beïnvloeden.
Dit staat in de telegraaf. Bron:
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.spaanse.minister.frankrijk.html
quote:Hebben ze dat (samen met Duitsland) niet dan?
Op zondag 15 juni 2003 19:19 schreef Fliepke het volgende:
Fransen
Het komt over als kijk wij hebben europa in ons bezit
quote:Natuurlijk niet
Op zondag 15 juni 2003 19:23 schreef Harro het volgende:
Maar, op deze wijze raken wij wel ons geliefde soft-drugs beleid kwijt!
quote:Maar dat vind nu al plaats.
Op zondag 15 juni 2003 19:27 schreef Harro het volgende:
Ik las in de volkskrant dat door deze nieuwe grondwet van europa andere landen ons zouden kunnen dwingen het beleid aan te passen? Of begrijp ik dat verkeerd?
quote:Technisch gesproken zou het in een heleboel velden kunnen, maar ook alleen technisch. QMV (Qualified Majority Voting) is nog niet toegepast(en zal hoogstwaarschijnlijk) nooit worden ingevoerd (Spanje Polen Portugal enz zijn er op tegen). Maar als het er doorheen komt, dan zou een beslissing met 60 procent worden aangenomen. En dat is in iets van 2009.
Op zondag 15 juni 2003 19:27 schreef Harro het volgende:
Ik las in de volkskrant dat door deze nieuwe grondwet van europa andere landen ons zouden kunnen dwingen het beleid aan te passen? Of begrijp ik dat verkeerd?
Alleen (helaas) zal het waarschijnlijk nooit gebeuren. En ALS het al gebeurt gaan ze niet hierover beginnen denk voor een aantal andere zaken zijn opgelost.
quote:Haha, ja dat kun je doen. Tot zover hebben we alleen nog maar baat gehad met de EU (afkloppen
Op zondag 15 juni 2003 19:34 schreef Harro het volgende:
Dan kan ik met een gerust hart gaan slapen!
quote:Natuurlijk is dat ook zo, maar het moeilijke is op zoveel mogelijk velden een beleid te vinden dat wordt geaccepteert door alle EU lande, het gaat allemaal heel langzaam, maar het gaat!
Op zondag 15 juni 2003 19:35 schreef lester het volgende:
mja ik theorie lijkt het heel mooi als europa steeds meer als 1 op kan treden en handelen, maar ik ben bang dat het in de praktijk niet werkt omdat europa allemaal evrschillende volken zijn in tegenstelling tot de vs
Toen de EU pas werd opgericht waren er veel mensen die het voor belachelijk verklaarden. Hetzelfde geldt voor het Schengen verdrag (vrij vervoer van goederen mensen en dieren). Schengen werd zelfs zo erg tegengesproken dat het eerst BUITEN de EU moest, en later pas kon het worden toegepst. Dezelfde landen die het tegenspraken maken er nu gebruik van.
Maar zulke mensen zijn nodig, want dan kunnen wij ze elke keer tegenspreken!
quote:Beter een machtsblok gaan vormen met de Amerikanen tegen China
Op zondag 15 juni 2003 19:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:het wordt tijd dat wij als Europa een machtsblok kunnen vormen tegen de Amerikanen.
quote:Tja of met China tegen USA
Op zondag 15 juni 2003 19:55 schreef InnerJoin het volgende:[..]
Beter een machtsblok gaan vormen met de Amerikanen tegen China
quote:Inderdaad.
Op zondag 15 juni 2003 19:58 schreef MarkzMan_X het volgende:
Tja of met China tegen USA
quote:of met China en de USA tegen de Marokkanen.
Op zondag 15 juni 2003 19:58 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Tja of met China tegen USA
quote:Tegen het volk of het land?
Op zondag 15 juni 2003 20:00 schreef InnerJoin het volgende:
of met China en de USA tegen de Marokkanen.
quote:zit er olie ??
Op zondag 15 juni 2003 20:06 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Tegen het volk of het land?
quote:in het europees parlement is de officiële voertaal al Frans en ik zie niet in waarom dat zou moeten veranderen. Laat Frans maar de no.1 taal van europa zijn, klinkt veel fraaier.
Op zondag 15 juni 2003 21:14 schreef dennisdotcom het volgende:
Prima trouwens dat die Fransen Europa gaan "leiden", maar dan moeten ze wel eerst goed Engels leren spreken!
quote:De hele noordeljke helft van Europa praat Engels, maar zodra je lager dan Vlaanderen komt, wordt het zo nationalistisch als de pest en spreekt erg weinig over de grens.
Op zondag 15 juni 2003 21:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
in het europees parlement is de officiële voertaal al Frans en ik zie niet in waarom dat zou moeten veranderen. Laat Frans maar de no.1 taal van europa zijn, klinkt veel fraaier.
Je moet beide landen zien als de trekkers van Europese integratie, maar fuseren is een veel te groot woord.
Gerfrancia met 140 miljoen inwoners is echt een illusie.
Bovendien willen fransen nix hebben van Duitsers, qua politiek gaat Frankrijk ook bijna altijd mee met landen als Italie en Spanje (alleen de laatste tijd ook Duitsland)
Met deze hele gang van zaken ben ik het overigens niet eens. Alhoewel ik trots ben om fransman te zijn, vind ik dat Chirac een beetje te arrogant bezig is en teveel zoekt naar macht in Europa.. Europa is NIET Frans of Duits én Frankrijk zal NOOIT de macht krijgen in Europa, want het zal moeten gaan via gelijkheid van elk Europees land. Polen, Spanje etc. moeten net zoveel invloed krijgen als France of Duitsland.
Dat van de 6e Republiek is dus onzin.. Val Europa niet lastig met de Franse politiek, Europa is Europa, geen Frankrijk!!
quote:haha maar als dit belachelijke idee ooit gebeurt, dan wel FRANCIAGERMANIA
Op zondag 15 juni 2003 21:56 schreef ondersoeker het volgende:
Het klinkt spectaculairder dan het is. Fusie is naar mijn mening iets heel anders. Dit is gewoon een zekere vorm van integratie, die steeds iets verder gaat. Een fusie terwijl men elkaars talen niet goed kent?
De gemiddelde Nederlander kan beter Duits dan de Fransman en beter Frans dan de Duitser. Culturen zijn daarnaast best wel verschillend.Je moet beide landen zien als de trekkers van Europese integratie, maar fuseren is een veel te groot woord.
Gerfrancia
met 140 miljoen inwoners is echt een illusie.
quote:Heb je wel goed opgelet de laatste tijd? Jij als Frans staatsburger hebt straks een duo-burgerschap dat je ook Duits staatsburger maakt. Tevens zijn er vertegenwoordigers van de beide regeringen over en weer aanwezig bij kabinetsvergaderingen.
Op maandag 16 juni 2003 01:03 schreef francia het volgende:
Duitsland fuseren met Frankrijk??????????? Ahahaha dit is de grootste onzin die ik gehoord heb... dat zal nooit gebeuren.. Fransen en Duitsers zijn zo verschillend van elkaar in elk opzicht.. ook beide landen zijn qua politiek, ligging, landschap totaal verschillend. Dat Frankrijk nu goed met Duitsland overweg kan heeft alleen maar te maken met de PRESIDENTEN van beide landen. Kijk, Duitsland is van oudsher PRO-amerikaans en steunt vaak Nederland en Skandinavische landen in de EU.. alleen Schroder kiest nu steeds vaker de kant van Chirac maar er is grote kans dat over 4 jaar als de CDU weer aan de macht komt dit hele bondgenootschap France_Duitsland gaat veranderen. CDU is minder pro-frankrijk..Bovendien willen fransen nix hebben van Duitsers, qua politiek gaat Frankrijk ook bijna altijd mee met landen als Italie en Spanje (alleen de laatste tijd ook Duitsland)
Met deze hele gang van zaken ben ik het overigens niet eens. Alhoewel ik trots ben om fransman te zijn, vind ik dat Chirac een beetje te arrogant bezig is en teveel zoekt naar macht in Europa.. Europa is NIET Frans of Duits én Frankrijk zal NOOIT de macht krijgen in Europa, want het zal moeten gaan via gelijkheid van elk Europees land. Polen, Spanje etc. moeten net zoveel invloed krijgen als France of Duitsland.
Dat van de 6e Republiek is dus onzin.. Val Europa niet lastig met de Franse politiek, Europa is Europa, geen Frankrijk!!
Een fusie van de Franse en Duitse natie is inderdaad niet zo heel waarschijnlijk, maar een fusie van de Franse en Duitse staat is lang niet zo onmogelijk als jij schijnt te denken.
Verder denk ik, net als jij, dat het onzin is Frankrijk te beschuldigen van een poging naar de macht in Europa. Europa heeft zeer binnenkort 450 miljoen inwoners, waarvan er rond de 60 miljoen frans zijn. Met andere woorden; 15% van de bevolking. Dat is niet gering en zal Frankrijk verzekeren van een belangrijke rol in de vormgeving van Europa, maar het is véél te weinig om Frankrijk te maken tot de onbetwiste leider van de Unie.
Qua taal denk ik overigens dat het slimmer is om een Europese versie van het engels te gaan gebruiken dan hardnekkig vasthouden aan de fictie dat je een efficient bestuur kan hebben als je alles eerst in 24 talen moet vertalen. Ik zag het soort engels kort geleden in een serieus artikel omschreven als ELF (english lingua franca) waarbij de taal in essentie hetzelfde blijft, maar ontdaan wordt van al te Britse uitdrukkingen. Bijvoorbeeld 'chancellor of the exchequer' zou taboe zijn in ELF, dat zou 'minister of finance' moeten worden.
De talen van de lidstaten zouden in het eigen gebied beschermde status moeten hebben. Uiteindelijk is dan iedereen tweetalig; men spreekt de eigen taal en ELF (wat toevallig dan ook nog een taal is die bijna over de hele wereld bruikbaar is).
quote:Maar serieus, als er een gezamelijk taal moet komen laat dat dan vooral Engels zijn en niet Frans. Engels is een veel makkelijkere taal om te leren en bijna iedereen in de wereld spreekt het. Die verbastering van het Engels komt vanzelf wel dus dat hoeft niet echt gepland te worden.
The European Union Commission have announced an agreement whereby English will be the official language of the EU, rather than German, which was the other possibility. As part of the negotiations, however, Her Majesty's Government conceded that English spelling had some room for improvement and has accepted a five-year phased plan for what will be known as Eurenglish. In the first year, 's' will be used instead of the soft 'c'. Sertainly, sivil servants will resieve this news with joy. The hard "c" will be dropped in favour of the 'k'. Not only will this klear up konfusion but keyboards kan have one letter less. There will be growing publik enthusiasm in the sekond year, when the troublesome 'ph' will be replased by 'f'. This will make words like 'fotograf' 20 per sent shorter. In the third year, publik akseptanse of the new spelling kan be expekted to reach the stage where more komplikated changes are possible. Governments will enkourage the removal of double letters, which have always ben a deterent to akurate speling. Also, al wil agree that the horible mes of silent 'e's in the languag is disgrasful, and they should go. By the fourth yer, peopl wil be reseptiv to steps such as replasing ‘th' by ‘z' and ‘w' by 'v'. During ze fifz yer, ze unesesary 'o' kan be dropd from vords kontaining 'ou', and similar changes vud of kors be aplid to ozer kombinations of leters.After zis fifz yer, ve vil hav a reli sensibl riten styl. Zer vil be no mor trubl or diffikultis and evrivun vil find it ezi tu understand ech ozer. Ze drem vil finali kum tru.
quote:Dan kan je nergens meer tegen aanschoppen en de schuld van alles geven.
Op maandag 16 juni 2003 11:35 schreef sp3c het volgende:
waarom niet gewoon met zijn allen tegen niemand
En trouwens, laat a.u.b. never die fransen Europa regeren! Want dan worden ze nog erger als ons toch al zo gehate Amerikanen. Stink fransen.
Wanneer komt 1e President van Europese Unie?
En we gaan een grote Europese Presiditaal Paleis bouwen?
quote:2015, als de functies van president van de raad en president van de commissie worden samengevoegd tot President van de Unie.
Op maandag 16 juni 2003 11:56 schreef Dovenwereld het volgende:
Nederland is bezig invoering van tweetalig onderwijs: Engels en Nederlands!
Wanneer komt 1e President van Europese Unie?En we gaan een grote Europese Presiditaal Paleis bouwen?
Voordat we de Fransen hier weer chauvinistisch gaan noemen, lees eerst even goed wat de bron van de befaamde BHFH is: "bron: kennis in Parijs". Lekker betrouwbaar dus weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |