abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juni 2003 @ 11:40:36 #226
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11241858
ps: nog even over dat gen-voedsel; geloof je echt dat daarmee de honger in Afrika bestreden kan worden?

Het gaat volgens mij om 'de wil' om de honger te bestrijden; er is nu immers genoeg voedsel.

Genetisch gemodificeerde voedselproducten, draagt net zoveel of net zo min bij aan de honger in Afrika, als ongemodificeerde voedselproducten.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 20-06-2003 11:42]

vrijdag 20 juni 2003 @ 11:42:01 #227
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11241906
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 11:40 schreef Nyrem het volgende:
ps: nog even over dat gen-voedsel; geloof je echt dat daarmee de honger in Afrika bestreden kan worden?

Het gaat volgens mij om 'de wil' om de honger te bestrijden; er is nu immers genoeg voedsel.

Give a man a fish and he has food for a day
Teach a man to fish and he'll have food for life.

Ontwikkelingshulp is op dit moment teveel vissen geven en te weinig vissen leren.

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  vrijdag 20 juni 2003 @ 11:48:25 #228
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11242088
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 11:42 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Ontwikkelingshulp is op dit moment teveel vissen geven en te weinig vissen leren.

Ja, idd (dat ook zeker).

Maar omdat toetreding op de wereldmarkt(onder dezelfde voorwaarden als westerse landen) van arme landen, helemaal niet gunstig is voor westerse landen (lees: minder winst).
Frustreert men dat het liefst.

.....of wat te denken van bestrijding ziekten in Afrika.... ook een voorwaarde om een gezonde economie te krijgen.....
(voorbeeld: goedkope medicijnen niet beschikbaar in Afrika)

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 20-06-2003 11:50]

vrijdag 20 juni 2003 @ 11:49:50 #229
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11242134
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 11:38 schreef Nyrem het volgende:

[..]

is het oooooook zo lang ?

Uh huh.. haar tot bijna op m'n achterwerk he?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 11:50:56 #230
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11242173
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 11:48 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Ja, idd. Maar omdat toetreding op de wereldmarkt(onder dezelfde voorwaarden als westerse landen) van arme landen, helemaal niet gunstig is voor westerse landen (lees: minder winst).
Frustreert men dat het liefst.

.....of wat te denken van bestrijding ziekten in Afrika.... ook een voorwaarde om een gezonde economie te krijgen.....
(voorbeeld: goedkope medicijnen niet beschikbaar in Afrika)

Ik denk dat eerst de bezem door alle organisaties moet, zowel hier als daar. Er zit teveel rot vlees tussen. Heel extreem: Als je de boel wilt oplossen, zul je alle regimes in Afrika moeten vervangen door niet-corrupte regimes. Zolang er nog allerlei dictaturen dasar rondhangen krijg je het probleem niet weg, hoeveel geld, hulp of mensen je er oook op los laat.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 11:53:54 #231
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11242262
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 11:50 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

Zolang er nog allerlei dictaturen dasar rondhangen krijg je het probleem niet weg, hoeveel geld, hulp of mensen je er oook op los laat.

Helaas zijn het daar regimes; in het westen zijn het voornamelijk de bedrijven die corrupt zijn.
We leven immers in een samenleving waar bedrijven steeds meer de macht sturen en het beleid bepalen.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 11:54:37 #232
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11242282
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 11:50 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Ik denk dat eerst de bezem door alle organisaties moet, zowel hier als daar. Er zit teveel rot vlees tussen. Heel extreem: Als je de boel wilt oplossen, zul je alle regimes in Afrika moeten vervangen door niet-corrupte regimes. Zolang er nog allerlei dictaturen dasar rondhangen krijg je het probleem niet weg, hoeveel geld, hulp of mensen je er oook op los laat.

En het is ook een attitude wisseling daar ter plekke. Mensen zijn amper gewend de dingen in eigen hand te nemen. Er wordt voor ze beslist, enige zelfstandigheid is ver te zoeken (en ook moeilijk in zulke rampzalige omstandigheden). Gewone burgers moeten absoluut zijn overtuigd dat de inzet die ze dan vertonen ook ten bate is voor hunzelf (en daar ontbreekt het gigantisch aan op dit moment).
  vrijdag 20 juni 2003 @ 12:00:13 #233
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11242449
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 11:54 schreef Maerycke het volgende:

[..]

En het is ook een attitude wisseling daar ter plekke. Mensen zijn amper gewend de dingen in eigen hand te nemen. Er wordt voor ze beslist, enige zelfstandigheid is ver te zoeken (en ook moeilijk in zulke rampzalige omstandigheden). Gewone burgers moeten absoluut zijn overtuigd dat de inzet die ze dan vertonen ook ten bate is voor hunzelf (en daar ontbreekt het gigantisch aan op dit moment).

Die mensen leven meer van dag tot dag; als ze maar te eten hebben die ene dag. Toekomstperspectief hebben ze niet; dan ga je andere doelen stellen.
Dan denk je niet aan een huis kopen of een wereldreis; nee, zij zijn bezig om ervoor te zorgen dat er iedere dag weer iets te eten is voor de hele familie.

Dus tja, je kunt moeilijk van die mensen vragen om dan met iets dat alleen op lange termijn werkt bezig te gaan.

Daarbij genomen is de gemiddelde leeftijd in Afrika ook erg laag (door gebrek aan o.a. goedkope aids-medicijnen).

vrijdag 20 juni 2003 @ 12:03:29 #234
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11242552
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 12:00 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Die mensen leven meer van dag tot dag; als ze maar te eten hebben die ene dag. Toekomstperspectief hebben ze niet; dan ga je andere doelen stellen.
Dan denk je niet aan een huis kopen of een wereldreis; nee, zij zijn bezig om ervoor te zorgen dat er iedere dag weer iets te eten is voor de hele familie.

Dus tja, je kunt moeilijk van die mensen vragen om dan met iets dat alleen op lange termijn werkt bezig te gaan.

Daarbij genomen is de gemiddelde leeftijd in Afrika ook erg laag (door gebrek aan o.a. goedkope aids-medicijnen).

Dat laatste klopt niet. Er zijn teveel aidslijders door de bevoogding, die Maerycke schetst. In dit geval de bevoogding door de Kerk, die haar 15e eeuwse standpunt over voorbehoedsmiddelen niet los wil laten.

En over dat eten, dat is nou precies mijn punt. Leer iemand vissen, jagen, whatever en hij hoeft minder tijd aan (zorgen over) eten te besteden en kan meehelpen bij de opbouw van het land.

pi_11242612
Hellup ik ga sp3c ineens aardig vinden
  vrijdag 20 juni 2003 @ 12:06:50 #236
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11242655
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 12:03 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dat laatste klopt niet. Er zijn teveel aidslijders door de bevoogding, die Maerycke schetst. In dit geval de bevoogding door de Kerk, die haar 15e eeuwse standpunt over voorbehoedsmiddelen niet los wil laten.

Uh nou niet helemaal. Mede omdat westerse bedrijven het vertikken om goedkope aids-medicijnen te leveren.
Mede omdat een regime corrupt is.

Maar aids-medicijnen zijn geen voorbehoedsmiddelen.

vrijdag 20 juni 2003 @ 12:08:39 #237
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11242712
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 12:06 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Uh nou niet helemaal. Mede omdat westerse bedrijven het vertikken om goedkope aids-medicijnen te leveren.
Mede omdat een regime corrupt is.

Maar aids-medicijnen zijn geen voorbehoedsmiddelen.

Maar dat is toch niet de oorzaak van het probleem? De oorzaak van het probleem is dat iedereen daar op een onveilige manier sex heeft. En dat dit ook nog een gestimuleerd wordt door de Kerk en de diverse hulporganisaties (en dan heb ik het nog maar niet eens over de diverse folkloristische fabeltjes)..

Wat jij schetst is ook waar en heeft een dramatische uitwerking op de bevolking daar, maar het is niet de kern waar het om draait.

vrijdag 20 juni 2003 @ 12:11:17 #238
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11242781
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 12:08 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet de oorzaak van het probleem? De oorzaak van het probleem is dat iedereen daar op een onveilige manier sex heeft. En dat dit ook nog een gestimuleerd wordt door de Kerk en de diverse hulporganisaties (en dan heb ik het nog maar niet eens over de diverse folkloristische fabeltjes)..

Ja en? Dus moeten de mensen die nu aids hebben en die nu sterven rond hun 40e, het zonder medicijnen stellen?
Hier in het westen is de kans dat je sterft aan aids heel klein geworden met de juiste medicijnen.(ik had het niet voor voorbehoedsmiddelen; ik wilde alleen de onwil aantonen)
quote:
Wat jij schetst is ook waar en heeft een dramatische uitwerking op de bevolking daar, maar het is niet de kern waar het om draait.
De kern is de onwil van het westen (en het zien als een verloren continent).
  vrijdag 20 juni 2003 @ 12:17:01 #239
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11242935
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 12:11 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Ja en? Dus moeten de mensen die nu aids hebben en die nu sterven rond hun 40e, het zonder medicijnen stellen?
Hier in het westen is de kans dat je sterft aan aids heel klein geworden met de juiste medicijnen.

[..]

De kern is de onwil van het westen (en het zien als een verloren continent).

Uhhhhhhh.. ik kan me vergissen maar volgens mij hadden we het over de oorzaken.. en niet wat we er aan zouden kunnen doen..

Uiteraard moet dat gebeuren en vind ik het te zot voor woorden dat de juiste medicijnen niet worden verstrekt.. laat dit even volkomen duidelijk zijn..

Zoals ik in één van de vorige Borrelpraatjes al heb gezegd.. we doen er gewoon onvoldoende aan.. dat wat nu gebeurt, is slechts een druppel op een gloeiende plaat en zal op lange termijn totaal geen impact maken.

Dat er jaren vergaderd moet worden over het kwijtschelden van de schulden van dit soort landen is idioot... dat de handelsbarrieres niet worden opgeheven is minstens net zo idioot.. dat de Paus zich daar probeert te laten gelden, door vrouwen daar vooral veel (en op een onveilige manier) en vaak kindertjes te laten krijgen, is evengoed idioot.. en zo kun je nog uren doorgaan...

Dat hele systeem moet op z'n kop.. en dat zal vrijwel zeker nooit gebeuren (niet tijdens mijn leven in ieder geval.. )

vrijdag 20 juni 2003 @ 12:23:47 #240
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11243127
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 12:17 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Uhhhhhhh.. ik kan me vergissen maar volgens mij hadden we het over de oorzaken.. en niet wat we er aan zouden kunnen doen..

Nou, ik begon over de onwil (oa als deel van de oorzaak vd problemen).
Geld is helaas belangrijker geworden als mensen.
quote:
Zoals ik in één van de vorige Borrelpraatjes al heb gezegd.. we doen er gewoon onvoldoende aan.. dat wat nu gebeurt, is slechts een druppel op een gloeiende plaat en zal op lange termijn totaal geen impact maken.
Idd om een deel van het westen Afrika als 'verloren continent' ziet.
quote:
Dat er jaren vergaderd moet worden over het kwijtschelden van de schulden van dit soort landen is idioot... dat de handelsbarrieres niet worden opgeheven is minstens net zo idioot
Dat bedoelde ik. Dat zijn allemaal factoren die bepalend zijn om tot een zelfstandige economie te komen. Nu zijn het factoren die ervoor zorgen dat Afrika een ontwikkelingsland blijft.

quote:
de Paus zich daar probeert te laten gelden, door vrouwen daar vooral veel (en op een onveilige manier) en vaak kindertjes te laten krijgen, is evengoed idioot.. en zo kun je nog uren doorgaan
Ja, dat is helaas overal zo. Christendom is idd ook een achterlijk geloof
quote:
Dat hele systeem moet op z'n kop.. en dat zal vrijwel zeker nooit gebeuren (niet tijdens mijn leven in ieder geval.. )
Niet zolang wij de huidige opvattingen er op na houden. Geld zaligmakend is en alles een prijs moet hebben. Bedrijven geld moeten verdienen en winst maken.
Zolang de wereld om geld draait, komt het daar niet goed.

(winst maken mag, maar niet op levensbehoeften/voorzieningen van een mens)

vrijdag 20 juni 2003 @ 13:03:40 #241
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11244115
De situatie is daar op dit moment hopeloos en met de huidige instelling van de Westerse landen is er weinig kans dat er uberhaupt wat gaat veranderen daar. Met de huidige verscherping en verstarring in de maatschappij van Nederland zelf en andere Westerse landen ben ik zelfs bang dat zelfs de ontwikkelingshulp die nu gegeven wordt, beperkt gaat worden, omdat "eigen land eerst gaat"..

Een zeer slechte ontwikkeling naar mijn mening..

vrijdag 20 juni 2003 @ 13:24:09 #242
16715 Mylene
*schatje*
pi_11244646
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 11:07 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Ik bgen altijd streng. Ik heb gehoord dat meiden daarop vallen, mannen die resoluut zijn en zo

.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 13:28:21 #243
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11244752
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:24 schreef schatje het volgende:

[..]

.

Werkt t al?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 16:08:30 #244
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11249138
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:03 schreef Maerycke het volgende:
Met de huidige verscherping en verstarring in de maatschappij van Nederland zelf en andere Westerse landen ben ik zelfs bang dat zelfs de ontwikkelingshulp die nu gegeven wordt, beperkt gaat worden, omdat "eigen land eerst gaat"..

....wat weer een een voedingbodem oplevert voooooooooooor......
  vrijdag 20 juni 2003 @ 16:08:36 #245
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11249143
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:03 schreef Maerycke het volgende:
Met de huidige verscherping en verstarring in de maatschappij van Nederland zelf en andere Westerse landen ben ik zelfs bang dat zelfs de ontwikkelingshulp die nu gegeven wordt, beperkt gaat worden, omdat "eigen land eerst gaat"..

....wat weer een een voedingsbodem oplevert voooooooooooor......
  vrijdag 20 juni 2003 @ 17:39:22 #246
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11251352
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 16:08 schreef Nyrem het volgende:

[..]

....wat weer een een voedingbodem oplevert voooooooooooor......

Slechtere omzetcijfers van de McDonalds daar....
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 20 juni 2003 @ 20:12:54 #247
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11254174
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 17:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Slechtere omzetcijfers van de McDonalds daar....

hehehe
  vrijdag 20 juni 2003 @ 20:22:24 #248
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11254404
quote:
Hogere boetes voor verkeersovertredingen

DEN HAAG - De boetes voor het niet dragen van een helm en het negeren van verbods- en gebodsborden gaan omhoog. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten. Het kabinet wil hiermee het aantal overtreders terugdringen. De huidige bekeuringen hebben te weinig effect.

Ook de boetes voor lichte verkeersovertredingen die vallen onder de wet Mulder gaan omhoog. Het gaat om overtredingen als het rijden door rood en snelheidsovertredingen. Deze boetes stijgen volgens de ontwikkeling van het prijsindexcijfer sinds 1 januari 2001. Volgens regering.nl, de officiële website van de regering gaat het om 10 procent.

De wet Mulder regelt de administratieve afhandeling van de bekeuringen, waardoor overtreders een acceptgiro thuis krijgen gestuurd. Het kabinet wil dat er voortaan ook acceptgiro's verstuurd kunnen worden voor het verbod op telefoneren zonder handsfree in de auto, het ontbreken van een dodehoekspiegel op vrachtauto's en het niet voeren van een geel-, zwaai-, of knipperlicht in situaties waarin dit verplicht is.

Bron: LC

Een goede zaak. Ik ben wel benieuwd hoe de aanhangers van het kabinet reageren, want die houden meestal niet zo van dit soort boetes.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 20 juni 2003 @ 22:04:47 #249
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11256858
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 20:22 schreef Sidekick het volgende:
Een goede zaak. Ik ben wel benieuwd hoe de aanhangers van het kabinet reageren, want die houden meestal niet zo van dit soort boetes.
Ik wel hoor.
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 22:38:07 #250
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11257857
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 22:04 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Ik wel hoor.

Dat zullen we onthouden dan

Goedeavond allemaal

Nou ja allemaal.. volgens mij is hier verder ook niemand..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')