Op dit moment ben ik nog aan het sparen om mijn ogen te laten laseren. Mijn sterke is -3.
Redenen waarom ik het doe zijn er genoeg. Contactlenzen zijn dus voor mij erg onhandig. Vooral in de zomer heb ik erge last van droogte en stof.
Prijs bewust ben ik dan ook nog. Ik tel dan de kosten bij elkaar op van de vloeistof om te bewaren en te reinigen. En bovendien heb ik om de 2 jaar nieuwe lenzen nodig. Dit laatste kost me dus steeds 350 euro. En dan heb ik het niet eens over verlies.
Opgeteld is het dus voordeliger voor mij om me te laten laseren. En het is denk ik ook nog eens stukken makkelijker.
Het enige dat me tegen staat dat is de ingreep. Ik heb gehoord dat ze eerst je hoornvlies eraf halen en vervolgens met de laser je netvlies bewerken.
Vraag me af of dat niet fout kan gaan.
Het laatste waar ik op wacht dat is blindheid.
quote:Hallo,
Op zaterdag 14 juni 2003 14:26 schreef WattaFakka het volgende:
Zoek dan ff
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen hier. Als ik ga zoeken krijg ik verkoop praatjes van bedrijven die zich hoog prijzen.
Ahja. Je bedoeld zoeken in de search optie
Pfffff vannacht was het 0500 geworden.
Helemaal niet aan gedacht
quote:En daar ben ik juist bang voor.
Op zaterdag 14 juni 2003 14:31 schreef kezmania het volgende:
Er kunnen ook zaken behoorlijk fout gaan.
Zo had een vriend van mij eerst -5 en na het laseren +2
Ik hoor altijd de positieve verhalen en nooit de negatieve verhalen.
Mijn ogen vind ik het belangrijkste dat ik heb.
Dan draag ik nog liever mijn hele leven onhandige contactlenzen.
Of dat het gigantisch mis gaat.
Dat risico neem ik niet graag.
* Antagonist wil het ook doen ivm het leger
Ben zelf ook onderzocht om gelaserd te worden, maar dat was op dat moment riskant omdat mijn pupilgrootte te groot was. Daardoor kon bij het laseren mogelijk de buitenste rand niet worden behandeld.
Misschien dat dat tegenwoordig wel kan (nieuwe technieken enzow), dus toch maar weer es onderzoeken
Het enige wat in principe fout zou kunnen gaan, is dat een klem ofzo losschiet tijdens het laseren. Dan is kans op blindheid of 'halve' behandeling aanwezig. En dat kan niet meer gecorrigeerd worden.
quote:ligt aan de behandeling. Bij LASIK wordt je hoornvlies eens stukje ingesneden. Vervolgens wordt dat flapje opengemaakt, wordt gelaserd en dan gaat het flapje weer terug.
Op zaterdag 14 juni 2003 14:35 schreef Antagonist het volgende:
Voor zover ik weet is het tegenwoordig een zeer veilige procedure en wordt je hoornvlies er NIET uitgehaald.
Buurvrouw heeft het ook gedaan , paar weken last van ogen en lichtgevoeligheid maar daarna helemala toppie .* Antagonist wil het ook doen ivm het leger
quote:kans dat het mis gaat is heel klein. Als het misgaat, kunnen de gevolgen erg vervelend zijn.
Op zaterdag 14 juni 2003 14:34 schreef Levensgenieter het volgende:
Vraag me dus echt af wat de kans is dat het mis gaat.Of dat het gigantisch mis gaat.
Dat risico neem ik niet graag.
quote:zo ging 't bij m'n ouders + zusje ook
Op zaterdag 14 juni 2003 14:39 schreef Posdnous het volgende:
Een vriend van mij heeft het vorige week laten doen en is er erg over te spreken.
Operatie is erg kort (het laseren zelf duurt maar 30 sec. , waar je trouwens wel een brandlucht bij ruikt)
Daarna is de eerste dag verrot, maar daarna kon hij al gewoon alles perfect zien en had nergens meer last van.
quote:Heb in Amerika echt nog te veel horror verhalen gehoord om mij daarvoor onder de laser te laten leggen.
Op zaterdag 14 juni 2003 14:37 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
kans dat het mis gaat is heel klein. Als het misgaat, kunnen de gevolgen erg vervelend zijn.
Ja dat zijn incidenten, maar het zou je toch maar overkomen. Ben je de rest van je leven blind/bijziend/etc.
quote:Doe dat maar ja. Als je goed zoekt, kom je genoeg horror-verhalen tegen.
Op zaterdag 14 juni 2003 14:33 schreef Levensgenieter het volgende:[..]
En daar ben ik juist bang voor.
Ik hoor altijd de positieve verhalen en nooit de negatieve verhalen.
Mijn ogen vind ik het belangrijkste dat ik heb.
Dan draag ik nog liever mijn hele leven onhandige contactlenzen.
Probeer anders eens ProClear lenzen. Die zijn gebouwd met behulp van een bouwstof die lijkt op lichaamseigen bouwstoffen.
Ik heb jaren met lenzen tetobt ('k heb sowieso een erg gevoelig lichaam). Toen ik ProClear lenzen ging dragen, was het gesodemieter zo goed als voorbij.
Als ik ProClear lenzen kan verdragen, dan jij helemaal.
quote:da's waar ja.
Op zaterdag 14 juni 2003 14:42 schreef stay_fun het volgende:[..]
Heb in Amerika echt nog te veel horror verhalen gehoord om mij daarvoor onder de laser te laten leggen.
Ja dat zijn incidenten, maar het zou je toch maar overkomen. Ben je de rest van je leven blind/bijziend/etc.
Ik wil helemaal geen risico lopen om blind te worden. 0,0 procent risico dus. Ook al is de kans maar 1 op miljoen. Dan nog doe ik het niet.
Dan denk ik van :" De lotto win ik nooit, en als het om zoiets gaat dan "win" ik de " jackpot".
Nog een vraag dan maar. Als je een behandeling hebt gehad. Blijven je ogen dan altijd goed???? Of is het zo dat ze weer achteruit kunnen gaan.
Nog een punt is. Ik heb aparte cylinders in mijn ogen zei de opticien. Mijn ogen zijn verder gezond. Maar volgens mij is er een cylinder afwijking.
Maar dat krijg je met bier.
quote:Zijn dat harde of zachte lenzen????
Op zaterdag 14 juni 2003 14:43 schreef JayAvenger het volgende:[..]
Doe dat maar ja. Als je goed zoekt, kom je genoeg horror-verhalen tegen.
Probeer anders eens ProClear lenzen. Die zijn gebouwd met behulp van een bouwstof die lijkt op lichaamseigen bouwstoffen.
Ik heb jaren met lenzen tetobt ('k heb sowieso een erg gevoelig lichaam). Toen ik ProClear lenzen ging dragen, was het gesodemieter zo goed als voorbij.
Als ik ProClear lenzen kan verdragen, dan jij helemaal.
Ik draag nu al zowat 14 jaar harde lenzen.
Weet niet of ik ooit nog aan zachte lenzen kan wennen.
quote:Dat is balen!Die vriend van je wordt nu alleen maar erger verziend naarmate hij ouder wordt! Met 40 zit ie op +4 ofzo, terwijl ie zonder operatie op zijn 40ste -3 zou hebben....
Op zaterdag 14 juni 2003 14:31 schreef kezmania het volgende:
Er kunnen ook zaken behoorlijk fout gaan.
Zo had een vriend van mij eerst -5 en na het laseren +2
quote:Zachte lenzen.
Op zaterdag 14 juni 2003 14:48 schreef Levensgenieter het volgende:[..]
Zijn dat harde of zachte lenzen????
Ik draag nu al zowat 14 jaar harde lenzen.
Weet niet of ik ooit nog aan zachte lenzen kan wennen.
Waarom harde lenzen uberhaupt nog bestaan, is mij een raadsel.
Ga gewoon een paar tryout ProClears vragen bij je brillenboer joh. Wat heb je te verliezen?
quote:Ik zal eens naar de opticien gaan.
Op zaterdag 14 juni 2003 15:02 schreef JayAvenger het volgende:[..]
Zachte lenzen.
Ga gewoon een paar tryout ProClears vragen bij je brillenboer joh. Wat heb je te verliezen?
Ben benieuwd.
Met dit warme weer zijn harde lenzen niet echt okey
Zachte lenzen heb ik een paar keer geprobeerd maar ook dat beviel me niet geweldig.
En een bril al helemaal niet
Ik ga eens vragen.
Thank you for the tip.
quote:Ahzo.
Op zaterdag 14 juni 2003 15:03 schreef WattaFakka het volgende:
Een oud-collega van mij heeft voor het leger ook zn ogen laten laseren en dat is allemaal goed gegaanDe dag nadat hij zn ogen heeft gelaserd ging ie weer fulltime bij de supermarkt werken.
Hij liet ze laseren voor het leger en de dag erna ging hij bij de supermarkt werken
Maar dan heeft hij dus geluk gehad.
Had hij pech dan kon ie nooit meer in de supermarkt werken.
quote:In het geval van zachte lenzen voel je pas wat aan je ogen op het moment dat 't al bijna te laat is ... bij harde lenzen voel je het meteen als er iets mis is; ben er lekker snel bij
quote:Omdat harde lenzen beter zijn voor je ogen (tegenwoordig bestaat trouwens alleen nog maar halfhard). Dit komt omdat ze meer zuurstof doorlaten en niet direct op je oog zitten, waardoor de bacteriën etc. die normaal in het vocht op je oog zitten, en daar ook horen, er dus nog blijven zitten. Zachte lenzen hebben eigenlijk alleen als voordeel dat het draagcomfort hoger is.
Zachte lenzen.
quote:juist!
Op zaterdag 14 juni 2003 17:06 schreef _o_ het volgende:[..]
Omdat harde lenzen beter zijn voor je ogen (tegenwoordig bestaat trouwens alleen nog maar halfhard). Dit komt omdat ze meer zuurstof doorlaten en niet direct op je oog zitten, waardoor de bacteriën etc. die normaal in het vocht op je oog zitten, en daar ook horen, er dus nog blijven zitten. Zachte lenzen hebben eigenlijk alleen als voordeel dat het draagcomfort hoger is.
quote:Bedankt voor de info weer.
Op zaterdag 14 juni 2003 17:06 schreef _o_ het volgende:[..]
Omdat harde lenzen beter zijn voor je ogen (tegenwoordig bestaat trouwens alleen nog maar halfhard). Dit komt omdat ze meer zuurstof doorlaten en niet direct op je oog zitten, waardoor de bacteriën etc. die normaal in het vocht op je oog zitten, en daar ook horen, er dus nog blijven zitten. Zachte lenzen hebben eigenlijk alleen als voordeel dat het draagcomfort hoger is.
Dan hou ik het lekker bij harde lenzen.
En extreem veel last heb ik niet ervan. Af en toe als het hard waait dan kan het wel eens zo zijn dat ik verrek van de pijn in mijn oog.
Maar ook dat trekt weer weg.
Ik heb een bril gekocht bij Hans Anders trouwens. En het enige dat ze deden was de sterkte controleren. Meer deden ze niet. Ik ging voor een bril daar omdat ik wilde testen of ze goed zijn. En zo goed zijn ze niet. De bril stelt niet veel voor. Ze komen met een of andere aanbieding voor een monteur van 35 euro, vervolgens betaal je nog eens 180 euro voor glazen en het resultaat is dat je best een dure bril hebt die niet eens echt lekker zit.
Daarna ga ik naar mijn eigen opticien voor lenzen. En die man die meet tenminste alles op. Die doet tenminste de moeite om te kijken of mijn ogen nog wel gezond zijn.
Hans Anders ga ik dus nooit meer naar toe.
quote:Halo's schijnen sommige mensen te hebben de eerste paar weken daarna moet het minder worden dus niet als het verkeerd gaat.
Op zaterdag 14 juni 2003 14:37 schreef HeyFreak het volgende:
ik heb begrepen dat je soms ook halo's ziet als het niet helemaal goed is gegaan...
Aankomende morgen 16 juni is er een voorlichtings avond in Apeldoorn.
Bij het gelre ziekehuis lokatie juliana om 19:30 uur.
quote:Wil je hiermee zeggen dat in minder exotische landen, zoals Nederland, er niet een keer wat mis zou gaan ?
Op zondag 15 juni 2003 20:44 schreef Tombias het volgende:[..]
Er gaat minder als 1% mis en dan alleen nog maar bij van die exotische praktijken die het voor een prikkie doen.
quote:Nou da kan best maar de kans is minder. Waar je vooral op moet letten is de ervaring van de artsen en de aparatuur wat ze gebruiken. Met de meest moderne aparaten kan de contrast vermindering in het beeld verkleint worden.
Op donderdag 19 juni 2003 22:36 schreef Sjummie het volgende:[..]
Wil je hiermee zeggen dat in minder exotische landen, zoals Nederland, er niet een keer wat mis zou gaan ?
Ik ben trouwens afgelopen maandag naar een voorlichting geweest in Apeldoorn en de artsen aldaar raden het aan je ogen niet te laten laseren als je geen klachten hebt met het dragen van lenzen of nachtlenzen. Je beeldcontrast is toch anders dan natuurlijk. Wat ze ook in de presentatie weergaven is dat ze hooguit kunnen corrigeren naar bril of contactlens beeld.
Ik ben overtuigd en blijf bij mijn nachtlenzen! Beter contrast heb ik nog niet gehad.
quote:Ach, bijziend zijn we toch al (met een negatieve correctie)
Op zaterdag 14 juni 2003 14:42 schreef stay_fun het volgende:[..]
Heb in Amerika echt nog te veel horror verhalen gehoord om mij daarvoor onder de laser te laten leggen.
quote:Blindheid kon niet voorkomen zei een arts tijdens de presentatie.
Op vrijdag 20 juni 2003 08:08 schreef Bright het volgende:[..]
Ach, bijziend zijn we toch al (met een negatieve correctie)
Maar als er idd een streptokok in je oog komt, kun je aan dat oog blind worden, iets wat toch niet al te fijn is ...
De grootste complicatie is dus een infectie -> goed schoon houden en cross your fingers
quote:Not true -> Hij kan niet garanderen dat je geen infectie krijgt. Ook al is het risico zeer miniem, de kans is er gewoon.
Op vrijdag 20 juni 2003 09:44 schreef Tombias het volgende:[..]
Blindheid kon niet voorkomen zei een arts tijdens de presentatie.
quote:Maar van de behandeling opzich kan je niet blind worden.
Op vrijdag 20 juni 2003 11:05 schreef Bright het volgende:[..]
Not true -> Hij kan niet garanderen dat je geen infectie krijgt. Ook al is het risico zeer miniem, de kans is er gewoon.
Ik heb ook iemand in m'n kennissenkring die het gedaan heeft, tot volle tevredenheid. Ze zei dat ze nu alles scherp kon zien, maar toch een bril nodig heeft om te lezen.
Vond t toch vervelend en heb de ogen nogmaals laten laseren (jaja, ik zal de enige hier wel zijn met dubbele ervaring), het resultaat is goed,maar de sterkte is nog steeds niet stabiel geloof ik, ik geloof ook dat ik nu enige cylinderafwijking heb die ik eerst niet had (al na de 1e operatie), maar kan uitstekend uit de voeten zonder bril of lenzen en ben blij met het resultaat. Tja iedereen moet voor zichzelf de risico's en kosten afwegen, ik vond/vind t wel de moeite waard en de risico's zijn echt ontzettend klein. Het gemak wat ik er nu van heb is de prijs dubbel en dwars waard....
quote:Populair klinkend Engels woordje waar gewoon mee bedoeld wordt dat je een waas om dingen heen ziet enzo.
Op vrijdag 27 juni 2003 17:49 schreef Yodium het volgende:
Wat is een halo?
quote:Lenzen die je s'nachts in doet en die je oog op een bepaalde manier vormen zodat je overdag zonder lenzen scherp kan zien.
Wat zijn nachtlenzen?
quote:Dat weet ik niet precies. Ik heb me laten vertellen iets van 2.000,- (gulden) per oog ofzo...?
Wat kost zo'n operatie?? (2 ogen graag)
Wat zijn nachtlenzen?
Wat kost zo'n operatie?? (2 ogen graag )
Volgens mij was het ooit iets van NLG 3,600 per oog voor de goedkoopste (PRK) methode, die ikzelf heb laten doen, maar geloof dat je nu voor de duurdere (LASIK) methode al zo'n EUR 2,000 per oog betaald. Die methode heelt sneller en geeft minder pijn. Het is een hoop geld natuurlijk....
quote:onzin dat er geen kans is. Die is er zeker. Alleen is ie niet zo groot.
Op zondag 29 juni 2003 01:01 schreef S4ndro het volgende:
Ik ga het op mn 21ste doen denk ik, wanneer mn ogen dus zeker zijn uitgegroeid. Waarschijnlijk niet in NL, vanwege de nogal hoge prijs. Een collega heeft het in Iran laten doen, waar hij ook vandaan komt, voor $500. Hij vertelde dat er geen kans op blindheid, bijziendheid etc. was.
In de tussentijd spaar ik en blijf op de hoogte van de ontwikkelingen en ervaringen van mensen uit mn omgeving en via i-net natuurlijk.
quote:Ogen worden als het ware gereset met de laser-correctie.
Op zaterdag 14 juni 2003 14:45 schreef Levensgenieter het volgende:
Blijven je ogen dan altijd goed???? Of is het zo dat ze weer achteruit kunnen gaan.
quote:Als je je ogen heb laten laseren en ze gaan door ouderdom toch achteruit, dan kan je toch geen contactlenzen meer dragen? Of is dat inmiddels verleden tijd?
Op zondag 29 juni 2003 04:28 schreef Crashcat het volgende:[..]
Ogen worden als het ware gereset met de laser-correctie.
Ze kunnen dus altijd achteruitgaan i.v.m. ouderdom.
Maar toch is het wel waard, want je hebt dan gewoon de komende jaren geen attributen nodig voor je ogen.
[..]
Als je je ogen heb laten laseren en ze gaan door ouderdom toch achteruit, dan kan je toch geen contactlenzen meer dragen? Of is dat inmiddels verleden tijd?
Voorzover ik weet kun je heus nog wel lenzen dragen daarna, er is enkel een miniem stukje van je hoornvlies bijgeslepen, volgens mij heeft een lens daar verder geen invloed op (zolang je ze niet een week na de operatie indoet...) maar 100% zeker weet ik het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |