ben je dan blind?kun je nog wel lenzen nemen??
Ik vind het nog en beetje tricky allemaal...
quote:in 90% van de gevallen komen de ogen uit op 0 dus het is een vrij betrouwbare methode. De overige 10% zit er 0,25 vanaf maar er ook heel dichtbij
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:21 schreef Sib het volgende:
Ik zat net een interressant artikel te lezen over laser behandeling op de ogen. Het schijnt nogal fantastische resultaten te hebben.
Nou vroeg ik mij af of hier mensen ervaring hebben met deze behandeling. Ik heb zelf -3,5 en -3 en mijn linker oog zie ik nog maar 50% ik draag een bril, en ga binnenkort (weer) lensen proberen.
Iemand nog leuke/ramp verhalen hierover?
ik heb zelf -8 en -7 en wil het dus ook laten doen als ik het geld ervoor heb
quote:De behandelingen zijn duur, érg duur... Ik heb het overigens wel overwogen (-7.5). Verhaal gaat dat grotere afwijkingen beter te corrigeren zijn dan kleine (-1) afwijkingen.
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:21 schreef Sib het volgende:
Ik zat net een interressant artikel te lezen over laser behandeling op de ogen. Het schijnt nogal fantastische resultaten te hebben.
Nou vroeg ik mij af of hier mensen ervaring hebben met deze behandeling. Ik heb zelf -3,5 en -3 en mijn linker oog zie ik nog maar 50% ik draag een bril, en ga binnenkort (weer) lensen proberen.
Iemand nog leuke/ramp verhalen hierover?
Heb je de mogelijkheid van contactlens-implantatie overwogen? Goedkoper en minder ingrijpend (kan ongedaan gemaakt worden, laser niet)
quote:Bron?
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:30 schreef sjaak-ie het volgende:
Ik weet erg niet veel van, maar het schijnt dat de laserbehandeling maar in 50% van de gevallen echt resultaat heeft. Daarnaast is het ontieglijk duur!
quote:als je de replies van mijn bron doorleest dan zie je door verschillende mensen het verhaal komen dat -6 -6,5 zo ongeveer de grens heeft, daarboven word het vrij riskant.
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:31 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
De behandelingen zijn duur, érg duur... Ik heb het overigens wel overwogen (-7.5). Verhaal gaat dat grotere afwijkingen beter te corrigeren zijn dan kleine (-1) afwijkingen.
Heb je de mogelijkheid van contactlens-implantatie overwogen? Goedkoper en minder ingrijpend (kan ongedaan gemaakt worden, laser niet)
Overigens weet ik dat een behandeling in nederland tegen de 8000 a 9000 euro kost, best wel prijzig.
Natuurlijk moet je ook niet vergeten dat met pech je echt je ogen verkloot.
Ik weet in ieder geval dat ik een bril wel een beetje beu aan het worden ben, ik kan mijn oakley niet meer op
Misschien een idee je te laten informeren door een oogarts ofzow? M'n moeder werkt in een oogkliniek, zal haar es vragen wat ze er van weet... (raar dat ik dat nog nooit eerder heb gedaan eigenlijk..)
http://www.retina-tec.nl/NewFiles/6LaserTeam.html
Die gasten geven je meer dan 100% zicht terug. Maw: je zal na de behandeling direct scherper kunnen zien dan je deed toen je geboren was. Lees maar eens over hun equipment. De meetapparatuur beweegt zo'n 180 keer per seconde mee met de bewegingen van je oog.
Pretty impressive.
P.S. Hoe kan je nou -3.5 en -3.0 hebben en dan erbij zeggen dat je nog maar voor 50% ziet met je linkeroog? 50% is pas op -8, want -16 is blindheid....
quote:precies, ik las bijvoorbeeld ook dat je nachtvisie naar de klote kan gaan. Dus wat je met een vieze bril hebt als je het licht in staart.
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:30 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Allemaal wel leuk en aardig maar wat is het effect over 10-15 jaar???ben je dan blind?kun je nog wel lenzen nemen??
Ik vind het nog en beetje tricky allemaal...
Natuurlijk moet je ook niet vergeten dat ze een stuk van je oogbol afhalen.
Vooral dit stuk is vreselijk interessant. De operatie beschreven, sorry in het engels.
heb nu al een jaar of 6 een bril en ik wordt er echt moe van af en toe.
quote:qua scherpte of diepte of weet ik veel wat ze precies meten.. zie ik -3,5 en -3
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:39 schreef Codin het volgende:
P.S. Hoe kan je nou -3.5 en -3.0 hebben en dan erbij zeggen dat je nog maar voor 50% ziet met je linkeroog? 50% is pas op -8, want -16 is blindheid....
In elk geval kun je na de behandeling nooit meer lenzen dragen, en als je vantevoren al veel last hebt van droge ogen kan dit veel erger worden.
Ikzelf heb links en rechts min 6, maar mijn linkeroog is slechter van kwaliteit (vraag me niet hoe het kan, het schijnt ermee te maken te hebben dat het een lui oog is/is geweest).
In praktijk wil het zeggen dat als ik mijn lenzen in heb, ik toch met links minder kan zien. Zelf heb ik het idee dat dat oog minder licht opvangt, de kleuren zijn wat doffer als ik alleen met links kijk.
Ik woon dicht bij de Belgische grens, en in Belgie is deze operatie echt vele malen goedkoper. Ik ken een aantal mensen die hun ogen daar hebben laten doen, en ze zijn er allemaal tevreden over. Er doet in het dorp 1 horrorverhaal de ronde, bij 1 jongen is het mislukt, dus die draagt nu weer een bril (echt typisch, als je over laseren begint komt iedereen meteen met DAT verhaal aan).
Ik heb zelf veel info gelezen op het net, onder meer Engelse sites en heb besloten te wachten tot ze wat meer weten over de effecten op lange termijn. In elk geval gaat tot nu toe maar een vrij klein percentage van de behandelingen helemaal 100 %, meestal zijn er toch (kleine) problemen.
Veel succes in elk geval!! En laat weten hoe het gegaan is!
Heb alleen nog geen centjes ervoor .
quote:word het overigens niet vergoed (gedeeltelijk) door het ziekenfonds ofzo?
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:03 schreef X-Ray het volgende:
Mijn broer werkte in het Oogziekenhuis Rotterdam, daar wordt het aan de lopende band gedaan. Gaat altijd met succes, en ik laat het ook doen.Heb alleen nog geen centjes ervoor
.
quote:Ik werd al helemaal naar toen ik de informatiefolder las die een collega van mij meekreeg. Daarin beschrijven ze precies wat ze doen, wat je voelt, en dat je ABSOLUUT NIET mag knipperen of wegkijken.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:10 schreef Nyles het volgende:
hmmmz positief zeg!
heb zelf -6.25 en zit hier dus ook al heel lang over na te denken![]()
vinnet alleen wel wat eng hoor, heeft iemand hier ook ooit die operatie op tv gezien? brrrrrrr *ril*
Oja vooral het gedeelte waarin ze beschreven hoe ze het een stukje van je hoornvlies snijden en dat omklappen om op de oppervlakte daaronder te kunnen laseren... *bbbrrr* Ze klappen het stukje daarna wel weer terug, maar het las toch niet echt lekker.
Er zijn ook laserbehandelingen waarbij ze het stukje helemaal weghalen en later weer terugzetten, stond een verslag in de krant van iemand waarbij 1 van die kapjes door zun oog was gaan zwerven. Erg pijnlijk. (Was overigens wel in Zuid-Amerika)
quote:Nee het wordt helaas niet vergoed. Ook niet gedeeltelijk. Het valt onder cosmetische ingreep....
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:11 schreef Sib het volgende:[..]
word het overigens niet vergoed (gedeeltelijk) door het ziekenfonds ofzo?
of is dat alleen maar in hele specifieke gevallen?
quote:brrrr *ril*.....dat gedeelte hebbik dus gewoon op tv gezien....hoe dat stukje snijden... iew word d'r gelijk weer helemala kriebelig van
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:35 schreef Zomerpeer het volgende:[..]
Ik werd al helemaal naar toen ik de informatiefolder las die een collega van mij meekreeg. Daarin beschrijven ze precies wat ze doen, wat je voelt, en dat je ABSOLUUT NIET mag knipperen of wegkijken.
Want dat stopt de laser enzo... Brrrrr. En je moet flink nadruppelen met speciale vloeistof, met kapjes op je ogen slapen de eerste tijd, je krijgt een kalmeringsmiddel vantevoren (*ieks*, doe mij maar een dubbele dosis), je mag dus niet zelf naar huis rijden...
Oja vooral het gedeelte waarin ze beschreven hoe ze het een stukje van je hoornvlies snijden en dat omklappen om op de oppervlakte daaronder te kunnen laseren... *bbbrrr* Ze klappen het stukje daarna wel weer terug, maar het las toch niet echt lekker.
Er zijn ook laserbehandelingen waarbij ze het stukje helemaal weghalen en later weer terugzetten, stond een verslag in de krant van iemand waarbij 1 van die kapjes door zun oog was gaan zwerven. Erg pijnlijk. (Was overigens wel in Zuid-Amerika)
quote:aaaaargghhh.. en ik wordt al helemaal panisch als er iets in mijn oog zit.. ga ik onwijs knipperen (werkt overigens wel)
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:35 schreef Zomerpeer het volgende:[..]
Ik werd al helemaal naar toen ik de informatiefolder las die een collega van mij meekreeg. Daarin beschrijven ze precies wat ze doen, wat je voelt, en dat je ABSOLUUT NIET mag knipperen of wegkijken.
Want dat stopt de laser enzo... Brrrrr.
quote:je moet het juist doen nog voordat je last van je lenzen krijgt. Als je er last van krijgt betekent het dat je oog al ietsjes beschadigd is geraakt. Ik kan gelukkig mijn lenzen nog steeds zonder problemen dragen maar zodra ikhet geld voor zo'n operatie heb ga ik het denk ik wel doen.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:06 schreef Superann het volgende:
Zodra mijn lenzen gaan irriteren, ga ik ook zo'n laseroperatie ondergaan (moet ik natuurlijk wel even het geld ervoor hebben). Een vriendin van mij had -8 en hoeft nu geen bril te dragen. Ik hoor alleen maar goede verhalen over deze operaties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |