quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:52 schreef m@x het volgende:Mèn, dat jullie nog serieus op die kloon ingaan zeg
Hassan, als je serieus bent en je was mijn man geweest, dan had ik je met dit soort betweterige gedrag van tienhoog uit het raam geflikkerd. En dan ben ik niet eens zwanger.
Als jij je zo laat gekmaken door wat hormonen, dan had ik je al veel eerder in een kliniek gestopt wegens ontoerekeningsvatbaarheid, waanbeelden en chronische manie oid.
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:10 schreef Leah het volgende:[..]
Ik ben ook hormonaal alweer helemaal op de rit
![]()
. Maar ik had deze man niet uit het raam geflikkerd, ik was na de eerste kennismaking heeeeeel hard weggerend. Dat ik er vooral maar niet zwanger van zou ráken
![]()
.
Het is dat je een hele leuke naam hebt, maar ik zou je dan ook helpen die schoenen aan te trekken, sterker nog ik koop een enkele ticket voor je naar timboektoe met kebab-air.
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:01 schreef Sugar het volgende:[..]
Als je daarvan nou gewoon even een bron aangeeft, is iedereen hier hormonaal ook weer gesust.
Neuroscience. 2000;95(2):567-75. Brain oxytocin: differential inhibition of neuroendocrine stress responses and anxiety-related behaviour in virgin, pregnant and lactating rats.
Psychoneuroendocrinology. 1988;13(1-2):29-46. Hormonal basis during pregnancy for the onset of maternal behavior in the rat.
En voor de rest moet je maar gaan zoeken op scholar.google.com.
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:14 schreef NieTTus het volgende:
Zijn er nog dames (of heren?) met grappige voorbeelden? Juist zo'n leuk topic en de helft is al naar de gallemiezen door al dat gezeur
Een mooie case study over hormonen tijdens zwangerschap, nietwaar?
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:27 schreef Ladybos het volgende:Wat ik nou zo raar vind he.. Hassan zegt dus college te hebben gehad van zwangere vrouwen. En daar heeft hij dan van geleerd dat al die hormonen maar onzin zijn en best weg te rationaliseren zijn ofzo ? En dan hoort hij hier van al die zwangere vrouwen dat dat dus echt niet zo werkt.. maar luisteren ho maar. Waarom was die ene zwangere vrouw die dat college gaf dan zoveel slimmer dan al deze zwangere vrouwen ? Ik ben van mezelf toch echt wel een heel rationeel type, maar tijdens de zwangerschap was ik gewoon in de ban van de hormonen, tot grote verbijstering van mezelf trouwens. Zo werd ik van een zeer spaarzaam type een gelduitgevend hormonster, vooral aan alles wat roze was of met babies te maken had (10 bedjes voor de baby o.a.). En dat kon ik dus echt niet wegrationaliseren, of tegenhouden, wegstoppen of wat dan ook. En als mijn man toen had gereageerd als Hassan dan vrees ik dat die 9 maanden zwangerschap een hel waren geworden voor me. Mijn lieverd was erg blij dat ik zoveel geld uit gaf, want nu kon hij eindelijk ook al die dingen kopen die hij al jaren wilde hebben en die ik altijd tegen hield omdat ik nooit geld uit wilde geven (nieuwe laptop, GPS systeem, digitale video- en fotocamera, spottingscope, nieuwe fiets, nou ja zo nog wel wat meer dingen) (gelukkig hadden we veel spaargeld ;-) En ach, al die bedjes zijn weer verkocht inmiddels (OK, op 3 na, maar het kind moet toch slapen nog..)
Luisteren (of in dit geval lezen) en dan logisch nadenken is ook hele kunst he. Ik zeg dat niet dat ze weg te rationaliseren zijn, die hormonen, maar wel zelf in bedwang te houden. Wat je nu doet is een stroman argument neerleggen, dus een standpunt innemen die je onderuit kan halen (door woorden zoals, onzin, helemaal niet zo werkt, "best weg" en de twijfel erin brengen dat ik wel of niet die colleges gehad heb), want wat ik gezegd heb ik helemaal niet zo, zeker gezien wat je erachteraan verteld. dus je hele ballonnetje gaat niet op, jammer maar helaas.
Het voorbeeld van je over gelduitgeven is zo'n voorbeeld van er aan toe geven en de ander dat ook maar laten doen, dus een typsich geval de kwestie niet onder ogen willen zien en onder het tapijt schuiven. Gelukkig heb je het geld ervoor zeg je zelf notabene, maar als je dat dus niet had, was je gedwongen om met je hormonen om te gaan en ze te bedwingen. Snap je, je hebt de luxe, die velen niet hebben, om je je hormonen te veroorloven, maar denk eens na over diegenen die dat niet hebben? Laat ze maar in hun eigen sop gaarkoken, want jij hebt het wel, zo klinkt het nl. bij mij?