quote:
Op donderdag 12 juni 2003 15:12 schreef Maerycke het volgende:
Nou vooruit.. ik open een nieuw topic..Hier weer verder dus..
Dan maar als first post:
Weer een nieuwe borrelronde. Ondanks alle bezuingingen is er toch ruimte gevonden voor dit prestige-project á la Betuwelijn.
Deze keer zijn we in een herberg:
De karaokemachine staat aan:
Satreday night fever!
De sfeer is dus weer super, as uasual.
Het laatste nieuws:
quote:
Balkenende wil 'oranjegevoel' terug in de politiekDEN HAAG - Premier Balkenende wil dat het 'oranjegevoel' terugkeert in de politiek. Balkenende zei dat donderdag bij de voortzetting van het debat over de regeringsverklaring, die hij woensdag in de Tweede Kamer heeft voorgelezen.
De premier wil dat burgers weer de bereidheid tonen om er ,,samen de schouders onder te zetten''. In de regeringsverklaring riep Balkenende burgers en organisaties op zelf verantwoordelijkheid te nemen om Nederland uit het economische dal te halen door loonmatiging te betrachten en door pijnlijke ingrepen in zorg en sociale zekerheid te accepteren.
De premier onderstreepte nog eens dat Nederland er economisch beroerd voor staat. De situatie is volgens hem ,,aanzienlijk slechter dan begin jaren '90'', toen er ook een economische terugslag was. ,,De groei is veel meer teruggevallen, de werkloosheid loopt met tienduizenden per maand op en de overheidsfinanciën verslechteren in rap tempo.''
Balkenende ontkende echter dat het kabinet toe wil naar een harde samenleving in Amerikaanse stijl, zoals de oppositie hem woensdag had verweten. ,,Het Nederlands sociale stelsel blijft ondanks de ingrepen een van de beste van de wereld.''
De premier verwierp verder de kritiek van de oppositie dat de regeringsverklaring te vaag zou zijn. Met dat stuk vraagt het kabinet staatsrechtelijk gezien legitimatie aan de Kamer om te mogen regeren, zo betoogde hij. De regeringsverklaring is niet bedoeld om diep op de details in te gaan. Dat gebeurt pas in de Miljoenennota, die in september verschijnt.
Bron: LC
Nieuwe ontwikkelingen: Ook het nucleaire programma (die aluminium buizen) bleek een 'hoax' te zijn. Dit was bekend, zelfs bij de inlichtingendiensten...
quote:Nou gerechtigheid zal wel niet meer lukken. En ik vrees dat Bush noch Blair hier een nachtje minder om zal slapen
Op donderdag 12 juni 2003 15:17 schreef Sidekick het volgende:
Oh, en Blair en Bush kunnen inpakken. Eindelijk gerechtigheid.Nieuwe ontwikkelingen: Ook het nucleaire programma (die aluminium buizen) bleek een 'hoax' te zijn. Dit was bekend, zelfs bij de inlichtingendiensten...
quote:Natuurlijk kan je de doden er niet meer van opwekken, en het verbeterd de situatie daar ook niet gelijk (hoewel gelukkig het Hussein-regime weg is), maar als wanneer Bush en Blair kunnen opbokken, dan voorkom je dat er in de toekomst ook weer vanwege roddels en vage beschiuldigingen een land wordt aangevallen. Dat is de gerechtigheid. Hopelijk wordt de politiek in zijn algemeenheid ook wat kritischer etgenover oorlog.
Op donderdag 12 juni 2003 15:18 schreef du_ke het volgende:[..]
Nou gerechtigheid zal wel niet meer lukken. En ik vrees dat Bush noch Blair hier een nachtje minder om zal slapen
.
Nogmaals, met goed overduidelijk bewijs van 'foute' praktijken zoals chemische wapens willen gebruiken, dan is een oorlog wel gerechtvaardigd (vooral met een regime zoals dat van Hussein), maar hoe de kwestie Irak is verlopen is een mega-blunder, en gewoon principieel fout.
En merken we al wt van het oranjegevoel?
quote:In de Tweede Kamer werd vandaag nou niet bepaald de wave ingezet.
Op donderdag 12 juni 2003 15:24 schreef Sidekick het volgende:[..]
En merken we al wt van het oranjegevoel?
quote:En heterge is dat hij het waarschijnlijk nog gelooft ook. We worden aan alle kanten ingehaald door o.a. de scandinavische landen maar ook b.v. Belgie.
Balkenende ontkende echter dat het kabinet toe wil naar een harde samenleving in Amerikaanse stijl, zoals de oppositie hem woensdag had verweten. ,,Het Nederlands sociale stelsel blijft ondanks de ingrepen een van de beste van de wereld.''
quote:Vooral Blair gaat het nu wel erg lastig krijgen, dit keurt z'n partij nooit goed.
Op donderdag 12 juni 2003 15:17 schreef Sidekick het volgende:
Oh, en Blair en Bush kunnen inpakken. Eindelijk gerechtigheid.Nieuwe ontwikkelingen: Ook het nucleaire programma (die aluminium buizen) bleek een 'hoax' te zijn. Dit was bekend, zelfs bij de inlichtingendiensten...
quote:Als ik zeg dat ik één jaar de posts hier lees, dan wil dat toch niet zeggen dat ik het hele jaar door èlke dag lees wat hier allemaal wordt geschreven?
Op donderdag 12 juni 2003 13:35 schreef Maerycke het volgende:
Je had het hele verhaal er omheen niet moeten melden.. Een jaar lurken is gewoon niet geloofwaardig
Verder vond ik de meeste mensen hier een beetje <eng> overkomen, ik had niet echt de behoefte om hier te posten. Links-communistisch zooitje hier.
( )
quote:Inderdaad.
En interesse in politiek is gewoon goed.. dat zouden meer mensen moeten hebben..
quote:Gelukkig zeg je "de meeste mensen" want anders ging ik me nog aangesproken voelen...
Op donderdag 12 juni 2003 16:17 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Verder vond ik de meeste mensen hier een beetje <eng> overkomen, ik had niet echt de behoefte om hier te posten. Links-communistisch zooitje hier.
(
)
quote:Natuurlijk heb ik het niet over jou. Meer over communisten als
Op donderdag 12 juni 2003 16:28 schreef Maerycke het volgende:
Gelukkig zeg je "de meeste mensen" want anders ging ik me nog aangesproken voelen...
GLG.
quote:Zeg op, van wie ben jij een kloon??
Op donderdag 12 juni 2003 16:33 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Natuurlijk heb ik het niet over jou. Meer over communisten als
gelly, Kozzmic, Sidekick, wildhagen, Meneer_Aart, Farzin, Ryan3, SCH, Nyrem, en uiteraard de grote roerganger Wile_E_Coyote
(
). De linkse mensen hier mogen flamen wat ze willen, ze worden immers niet aangepakt. Maar o wee als iemand als qbus klaagt over de subjectieve moderatie, dan krijgt hij onmiddellijk een ban. Als je rechts bent is je account hier niet veilig.
![]()
GLG.
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:39 schreef Maerycke het volgende:
En terecht natuurlijk
quote:Ga je nog met mij naar de Ikea?
Op donderdag 12 juni 2003 16:39 schreef schatje het volgende:
Zeg op, van wie ben jij een kloon??![]()
.
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:40 schreef Gil-galad het volgende:[..]
quote:Dat vraag je aan mij nou nooit...
[..]Ga je nog met mij naar de Ikea?
quote:Jij mag ook meekomen hoor.
Op donderdag 12 juni 2003 16:41 schreef Maerycke het volgende:alweer.. ik blijf aan de gang..
Dat vraag je aan mij nou nooit...
quote:Moet dit niet een kuiken dat nog geen veren heeft zijn?
Op donderdag 12 juni 2003 14:14 schreef Nyrem het volgende:
Israëlische premier Sharon heeft de Palestijnse leiders donderdag voor de legerradio ,,huilebalken'' genoemd. Sharon omschreef de Palestijnse premier Mahmoud Abbas als ,,een kuiken die nog geen veren heeft'', aldus de Israëlische krant Haaretz in de interneteditie.
quote:Heb je de poll op FP al bekeken? Fok = rechts tot extreem-rechts.
gelly, Kozzmic, Sidekick, wildhagen, Meneer_Aart, Farzin, Ryan3, SCH, Nyrem, en uiteraard de grote roerganger Wile_E_Coyote
(
). De linkse mensen hier mogen flamen wat ze willen, ze worden immers niet aangepakt. Maar o wee als iemand als qbus klaagt over de subjectieve moderatie, dan krijgt hij onmiddellijk een ban. Als je rechts bent is je account hier niet veilig.
![]()
GLG.
ps: als ik communist ben, dan ben jij een NS'B'r
quote:'t Was niet serieus bedoeld.
Op donderdag 12 juni 2003 16:49 schreef Nyrem het volgende:
Heb je de poll op FP al bekeken? Fok = rechts tot extreem-rechts.
quote:Damn, jullie hebben me door.
ps: als ik communist ben, dan ben jij een NS'B'r
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:52 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Damn, jullie hebben me door.
Ik mis de MSN block-functie hier in dit forum...
quote:Moet ik weer gaan huilen?
Op donderdag 12 juni 2003 16:53 schreef Maerycke het volgende:Ik mis de MSN block-functie hier in dit forum...
quote:Nu je het zo vriendelijk aanbiedt.. welja.. waarom niet?
Op donderdag 12 juni 2003 17:00 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Moet ik weer gaan huilen?
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 17:08 schreef Gil-galad het volgende:
Anders nog iets?
Ik lust wel een ijsje eigenlijk.. (virtuele variant uiteraard)...
* Maerycke bestelt zelf ff een nieuwe...
-edit- En neem er zelf ook 1
[Dit bericht is gewijzigd door Maerycke op 12-06-2003 17:14]
quote:Een gegeven paard...
Op donderdag 12 juni 2003 17:12 schreef Maerycke het volgende:
Wat een armzalige ijsjes zeg..
quote:Zie edit..
Op donderdag 12 juni 2003 17:13 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Een gegeven paard...
quote:Oooh, dan is het goed.
Op donderdag 12 juni 2003 17:14 schreef Maerycke het volgende:
Zie edit..
quote:Van een ijsje in slaap vallen.. het is toch wat..
Op donderdag 12 juni 2003 17:16 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Oooh, dan is het goed.
![]()
quote:Wat een onzin zeg. De voertaal op Fok! en in dit subforum is duidelijk rechts georiënteerd. De mensen die jij opsomt proberen af en toe wat redelijkheid in de hoogoplopende discussies te brengen. Dat is geen flamen.
(
![]()
GLG.
Nou en van wie ben je dan een kloon?
quote:Was er niet een zekere Good Looking Goblin die ook zijn posts afsloot met GLG?
Op donderdag 12 juni 2003 17:41 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Wat een onzin zeg. De voertaal op Fok! en in dit subforum is duidelijk rechts georiënteerd. De mensen die jij opsomt proberen af en toe wat redelijkheid in de hoogoplopende discussies te brengen. Dat is geen flamen.
Nou en van wie ben je dan een kloon?
quote:Die jongen die een hele tijd kwijt was? Ik moest er wel even aan denken toen ik GLG zag, maar is-tie dat ook dan?
Op donderdag 12 juni 2003 17:58 schreef lawsuit het volgende:[..]
Was er niet een zekere Good Looking Goblin die ook zijn posts afsloot met GLG?
quote:Tja, das dus de vraag
Op donderdag 12 juni 2003 18:06 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Die jongen die een hele tijd kwijt was? Ik moest er wel even aan denken toen ik GLG zag, maar is-tie dat ook dan?
quote:Ik dacht even dat ie de eiland-kloon was van Sitethief.
Op donderdag 12 juni 2003 18:12 schreef lawsuit het volgende:[..]
Tja, das dus de vraag
quote:We kunnen zijn ware identiteit proberen te achterhalen en hem martelen tot ie verteld van wie hij een kloon is
Op donderdag 12 juni 2003 18:24 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik dacht even dat ie de eiland-kloon was van Sitethief.
quote:Mijn nickname is
(
![]()
GLG.
You really really love me.
Wildhagen is een kloon van Farzin, en extreem links, die past niet in dat rijtje
quote:Te makkelijk.
Op donderdag 12 juni 2003 17:58 schreef lawsuit het volgende:[..]
Was er niet een zekere Good Looking Goblin die ook zijn posts afsloot met GLG?
V.
quote:Wildhagen is echt geen kloon van Farzin, als jij dat denkt loop je nog niet lang genoeg mee op dit forum.
Op donderdag 12 juni 2003 18:44 schreef Sidekick het volgende:Wildhagen is een kloon van Farzin, en extreem links, die past niet in dat rijtje
quote:Verkeerde smiley.
Op donderdag 12 juni 2003 18:50 schreef lawsuit het volgende:[..]
Wildhagen is echt geen kloon van Farzin, als jij dat denkt loop je nog niet lang genoeg mee op dit forum.
Van wie ben jij een kloon?
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 18:52 schreef Sidekick het volgende:[..]
Verkeerde smiley.
Van wie ben jij een kloon?
![]()
![]()
quote:Maar Ryan, je moet niet vergeten dat het oneerlijk zou zijn ten opzichte van geflitsten en parkeer-barbaren dat iemand die illegaal is, en dus ook de wet overtreedt wel gedoogd moet worden.
Op donderdag 12 juni 2003 18:55 schreef Ryan3 het volgende:
D'r zijn hier trouwens überhaupt weinig echt linkse users. Als je een topic opent over de situatie van illegalen dan word je langs alle kanten aangevallen, zag ik. Niemand die zich het lot aantrekt van de meest miserabelen in onze samenleving.
Het gaat niet om schrijnend, maar om wetshandhaving.
quote:Niemand is natuurlijk overdreven, ik denk dat users als SCH en Nyrem flink de kant van de illegalen 'kiezen'. Daarnaast zijn er nog genoeg users die het beste voor hebben met illegalen.
Op donderdag 12 juni 2003 18:55 schreef Ryan3 het volgende:
D'r zijn hier trouwens überhaupt weinig echt linkse users. Als je een topic opent over de situatie van illegalen dan word je langs alle kanten aangevallen, zag ik. Niemand die zich het lot aantrekt van de meest miserabelen in onze samenleving.
Hoe het nu is geregeld is het imho te slecht, te zakelijk wat betreft aantal illegalen. Er moet meer opvang komen, het specifieke pardon is slechts een goedmakertje/lachertje.
quote:Ik zou toch wel een verschil willen maken tussen een mens die zich hier probeert te vestigen, en een luxe probleem als een parkeer, of flits probleempje. Maar die nuance is vaak voor veel "rechtse" mensen niet goed meer te maken.
Op donderdag 12 juni 2003 18:59 schreef lawsuit het volgende:[..]
Maar Ryan, je moet niet vergeten dat het oneerlijk zou zijn ten opzichte van geflitsten en parkeer-barbaren dat iemand die illegaal is, en dus ook de wet overtreedt wel gedoogd moet worden.
Het gaat niet om schrijnend, maar om wetshandhaving.
quote:Voor linkse mensen dus ook niet...
Op donderdag 12 juni 2003 19:31 schreef Basp1 het volgende:[..]
Ik zou toch wel een verschil willen maken tussen een mens die zich hier probeert te vestigen, en een luxe probleem als een parkeer, of flits probleempje. Maar die nuance is vaak voor veel "rechtse" mensen niet goed meer te maken.
quote:Kijk eens aan, jij bewijst nu juist mijn bezwaar, wet=wet, ik haat mensen die te hard rijden, en ik haat illegalen, er is geen verschil, ze overtreden allebei de wet.
Op donderdag 12 juni 2003 19:31 schreef Basp1 het volgende:[..]
Ik zou toch wel een verschil willen maken tussen een mens die zich hier probeert te vestigen, en een luxe probleem als een parkeer, of flits probleempje. Maar die nuance is vaak voor veel "rechtse" mensen niet goed meer te maken.
Misschien is de hardrijder wel een bijstandsmoeder die het geld niet kan missen, moeten we daarom maar de boete kwijtschelden?
Nee dus, wetsovertreding=wetsovertreding, soms is het hard, maar als je overal uitzonderingen gaat maken vervallen we in anarchisme, en dat mag nooit gebeuren, hoe hard het voor sommige mensen ook is.
quote:precies.....
Op donderdag 12 juni 2003 19:08 schreef Sidekick het volgende:[..]
Niemand is natuurlijk overdreven, ik denk dat users als SCH en Nyrem flink de kant van de illegalen 'kiezen'. Daarnaast zijn er nog genoeg users die het beste voor hebben met illegalen.
Hoe het nu is geregeld is het imho te slecht, te zakelijk wat betreft aantal illegalen. Er moet meer opvang komen, het specifieke pardon is slechts een goedmakertje/lachertje.
Het probleem is dat mensen opeens getallen en objecten worden. Illegalen zijn nu opeens gelijk aan criminelen. Iets waar men altijd voor gewaarschuwd heeft(dat die stimatisering dient voorkomen te worden). Zondag op ned 3 geloof ik was er de laatste tijd een serie afleveringen over illegalen en hoe dat hier te werk gaat.
Mensen zijn mensen.
Hoe kan je verdomme illegaal zijn in je eigen wereld?
Laat die mensen gewoon werk mogen zoeken bij binnenkomst (iets wat nu niet mag). Sommige mensen die hier al 10 jaar wonen hebben nog steeds geen duidelijkheid; en opeens is een paspoort niet meer geldig of zoiets.
Maar goed, het zal wel 'the sign of the times' zijn.
quote:Ben nu eens echt realistisch, hoeveel regels overtreed jij wel niet op een dag ? Ik in ieder geval verschillende keren door rood fietsen of lopen.
Op donderdag 12 juni 2003 19:59 schreef lawsuit het volgende:
Nee dus, wetsovertreding=wetsovertreding, soms is het hard, maar als je overal uitzonderingen gaat maken vervallen we in anarchisme, en dat mag nooit gebeuren, hoe hard het voor sommige mensen ook is.
Hoeveel illegale software, muziek heb je op je PC staan. Zo kunnen we nog wel even dorogaan, maar de grens van de wet wordt door de meesten dagelijks wel eens overtreden.
Als je in zo'n totalitair en rechtlijnig systeem wilt leven vind ik dat goed, ik niet in ieder geval.
quote:Nou sorry hoor, mijnheer altijd-serieus, mar we zitten in Politiek Borrelpraat. Dan mag ik me toch wel even afzetten tegen die linkse mensen?
Op donderdag 12 juni 2003 17:41 schreef Ryan3 het volgende:
Wat een onzin zeg. De voertaal op Fok! en in dit subforum is duidelijk rechts georiënteerd. De mensen die jij opsomt proberen af en toe wat redelijkheid in de hoogoplopende discussies te brengen. Dat is geen flamen.
quote:Flame eens niet zo.
Op donderdag 12 juni 2003 17:44 schreef Nyrem het volgende:
Het was niet serieus
Gil is gewoon een lefty
quote:0.
Op donderdag 12 juni 2003 20:37 schreef Basp1 het volgende:
Ben nu eens echt realistisch, hoeveel regels overtreed jij wel niet op een dag ?
quote:Een heilige! We zijn in tegenwoordigheid van een heilige!
Op donderdag 12 juni 2003 20:50 schreef Gil-galad het volgende:[..]
0.
.
We're not worthy, we're not worthy
Bless us, o master
quote:Nog een overloper..
Op donderdag 12 juni 2003 20:53 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Een heilige! We zijn in tegenwoordigheid van een heilige!
We're not worthy, we're not worthy
Bless us, o master
De linkse identiteit is ook niet meer wat het geweest is..
quote:Ga weg, jij bent toch niet links joh...
Op donderdag 12 juni 2003 21:20 schreef Maerycke het volgende:[..]
Nog een overloper..
De linkse identiteit is ook niet meer wat het geweest is..
quote:Jij al helemaal niet.
Op donderdag 12 juni 2003 21:29 schreef Ryan3 het volgende:
Ga weg, jij bent toch niet links joh...
quote:Says who?
Op donderdag 12 juni 2003 21:30 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Jij al helemaal niet.
quote:Sorry,
Op donderdag 12 juni 2003 21:31 schreef Ryan3 het volgende:
Says who?
quote:Hoezo is dat onaardig doen als je denkt dat iemand niet links is?
Op donderdag 12 juni 2003 21:33 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Sorry,
Ryan3
Jij bent wel links, maar doe dan wel aardig tegen Maerycke. Anders ben je asociaal en dus rechts.
quote:Het lijkt me niet bepaald vriendelijk als je tegen een linkse geitenwollensokken SP'er (
Op donderdag 12 juni 2003 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
Hoezo is dat onaardig doen als je denkt dat iemand niet links is?
En wat Ryan betreft.. citeer ik slechts een opmerking uit een ander topic: "Botheid, en dit is dus zuiver subjectief, is een vorm van gebrek aan manieren..."
quote:Wat vreemd dan dat het altijd geassioceerd wordt met china en de vroegere sovjet unie.
Op donderdag 12 juni 2003 21:37 schreef Gil-galad het volgende:
Links is immers synoniem voor al het goede in deze wereld.
quote:Zit je nu ruzie te maken of zo...? Zie je nu wel dat je niet links bent... Gebrek aan manieren ja...
Op donderdag 12 juni 2003 21:48 schreef Maerycke het volgende:
Verdedigd worden door een Elfenkoning..En wat Ryan betreft.. citeer ik slechts een opmerking uit een ander topic: "Botheid, en dit is dus zuiver subjectief, is een vorm van gebrek aan manieren..."
quote:Beetje beperkt perspectief dan hè van onze linkse rakkers...
Op donderdag 12 juni 2003 21:37 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Het lijkt me niet bepaald vriendelijk als je tegen een linkse geitenwollensokken SP'er (
) zegt dat ze weg moet gaan, en dat ze toch niet links is. Het kan mij geen fluit schelen als iemand me <links> of <niet rechts> noemt, maar blijkbaar vinden linkse mensen het wel erg als er gezegd wordt dat ze niet links zijn. Links is immers synoniem voor al het goede in deze wereld.
quote:Nee hoor, zo nu en dan wordt het ook geassocieerd met Cuba, Cambodja, Vietnam, Noord Korea...
Op donderdag 12 juni 2003 21:54 schreef Basp1 het volgende:[..]
Wat vreemd dan dat het altijd geassioceerd wordt met china en de vroegere sovjet unie.
quote:Grmbl ben ik tegenwoordig niet zo'n vuile rooie meer
(
![]()
GLG.
quote:Je was toch Fortuynist?
Op vrijdag 13 juni 2003 09:35 schreef du_ke het volgende:[..]
Grmbl ben ik tegenwoordig niet zo'n vuile rooie meer
.
Misschien verdient dit wel een eigen topic:
quote:Op zich een goed plan zo'n sociale dienstplicht. Alleen de plannen over waarden en normen-les is wel weer erge holle retoriek. Ook kijk ik angstig naar hulo bij de opvoeding; dat kan zeker goed zijn, alleen heb ik wel een slecht gevoel daarbij.
Sociale dienstplicht voor jongerenDEN HAAG (GPD) - Het nieuwe kabinet wil dat jongeren zich onbetaald inzetten voor de samenleving. In de toekomst moeten zij een vorm van sociale dienstplicht vervullen, een zogeheten maatschappelijke stage. Met maatregelen als deze moet het debat over waarden en normen concreet worden ingevuld.
Dit zei premier Jan Peter Balkenende donderdagochtend in de Tweede Kamer tijdens het debat over de regeringsverklaring. Het nieuwe kabinet wil ook dat alle buitenlanders voortaan een cursus 'waarden en normen' gaan volgen als zij zich in Nederland willen vestigen.
Ook zal meer aandacht worden besteed aan veiligheid in buurten en moeten ouders met probleemkinderen hulp krijgen van de overheid bij de opvoeding.
quote:Ja maar mijn ontwikkeling gaat nog sneller dan die van Fortuyn. Ik ben nu weer marxist
Op vrijdag 13 juni 2003 09:46 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je was toch Fortuynist?
quote:Die is er vast ook al wel.
quote:Ik ben ook absoluut voor een sociale dienstplicht! Al was het alleen maar om jongeren te leren dat het belangrijk is om ook iets voor elkaar over te hebben zonder dat er direct iets tegenover staat.
Op zich een goed plan zo'n sociale dienstplicht. Alleen de plannen over waarden en normen-les is wel weer erge holle retoriek. Ook kijk ik angstig naar hulo bij de opvoeding; dat kan zeker goed zijn, alleen heb ik wel een slecht gevoel daarbij.
Normen en waarden les is onnozel en onpraktisch.
Overigens ben ik het ook geheel eens met het instellen van een sociale dienstplicht. De jeugd van tegenwoordig heeft te weinig binding met de huidige maatschappij en vooral de lagere sociale klassen daarvan. Wanneer wat meer jongeren bv. in aanraking zouden komen met een asielzoekerscentrum zou er wellicht wat meer begrip gekweekt kunnen worden. Uiteraard geldt dit bv. ook voor ouderen of mensen met een handicap.
Overigens vind ik het klasje "Normen en waarden" nog niet zo'n slecht idee, mits het goed wordt ingekleed en niet gestoeld is op enige godsdienstelijke basis. Noem me ouderwets maar ik krijg toch sterk de indruk dat de jongeren van een jaar of tien (of meer) terug een stuk strenger en met meer regels zijn opgevoed dan de kinderen van tegenwoordig. Ik vind het niet zo'n slecht idee om ze eraan te herinneren dat dingen als "kauwen met je mond open" en "ongeschoft zijn tegen een bejaarden" zaken zijn die in het normale maatschappelijke verkeer niet helemaal van toepassing zijn (om het maar eens mild uit te drukken).
Uiteraard kun je dan zeggen dat het een taak van de ouders/opvoeders is, maar ik krijg gewoon de indruk dat die er steeds minder tijd voor hebben.
Wat een speech zo op de vroege ochtend...
quote:Goeiemorgen.
Op vrijdag 13 juni 2003 10:05 schreef Maerycke het volgende:
Goedemorgen heren
quote:De ongeschreven fatsoenregels zijn natuurlijk positief, alleen is het met zoveel bombarie aangekondigd, en het enige wat ik voor me zie is een docent die een soort opsomming maakt van "poets je tanden 3x per dag" "doe je fietslicht aan savonds" "wees beleefd". Dat gaat niet werken, daarnaast is het de taak van de opvoeding waar je deze dingen (hoort) te leren.
Overigens vind ik het klasje "Normen en waarden" nog niet zo'n slecht idee, mits het goed wordt ingekleed en niet gestoeld is op enige godsdienstelijke basis. Noem me ouderwets maar ik krijg toch sterk de indruk dat de jongeren van een jaar of tien (of meer) terug een stuk strenger en met meer regels zijn opgevoed dan de kinderen van tegenwoordig. Ik vind het niet zo'n slecht idee om ze eraan te herinneren dat dingen als "kauwen met je mond open" en "ongeschoft zijn tegen een bejaarden" zaken zijn die in het normale maatschappelijke verkeer niet helemaal van toepassing zijn (om het maar eens mild uit te drukken).
En volgens mij gaat het alleen om nieuwkomers, terwijl de autochtone bevolking ook heel wat kan leren. In het onderwijs bijvoorbeeld is er wel een mogelijkheid om er meer nadruk op te leggen; een apart vak is imho absurd.
quote:Idd, daar moet eerst maar wat aan worden gedaan, en daarnaast moet er wel genoeg capaciteit zijn voor vrijwillige deelname door ouders (ik heb sterk het gevoel dat dit idee zoals voorgestelt is door het kabinet een dwingend karakter heeft).
Uiteraard kun je dan zeggen dat het een taak van de ouders/opvoeders is, maar ik krijg gewoon de indruk dat die er steeds minder tijd voor hebben.
quote:Misschien haalt POL het niveau van C&H wel.
Wat een speech zo op de vroege ochtend...
quote:Moge
Goedemorgen herenWat een speech zo op de vroege ochtend...
Het is inderdaad een mooi stukje voor de vroege vrijdagochtend.
quote:Dat was één van de aanbevelingen in m'n Meesterwerk (scriptie) over vrijwilligerswerk.
Op vrijdag 13 juni 2003 09:46 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je was toch Fortuynist?
[..]Op zich een goed plan zo'n sociale dienstplicht.
quote:Nou vooruit dan maar.
Op vrijdag 13 juni 2003 11:29 schreef Nyrem het volgende:
Is er iemand die nog koffie wil?
quote:Hee er drijft wit poeder in m'n koffie, heb ik gezegd dat ik er melk in wou?
Op vrijdag 13 juni 2003 11:36 schreef Nyrem het volgende:[..]
quote:Komt uit Urk; dus zal wel goed zijn
Op vrijdag 13 juni 2003 11:39 schreef du_ke het volgende:[..]
Hee er drijft wit poeder in m'n koffie, heb ik gezegd dat ik er melk in wou?
Hoewel als het colombiaanse melk is kan ik er over nadenken.
quote:Dan is het goed
Op vrijdag 13 juni 2003 11:40 schreef Nyrem het volgende:[..]
Komt uit Urk; dus zal wel goed zijn
Is iedereen zich al geestelijk aan het voorbereiden op het weekend? Ik wel in ieder geval
quote:Omdat Nyrem verzaakt zal ik je maar een glas inschenken
Op vrijdag 13 juni 2003 11:51 schreef Maerycke het volgende:
Doe mij maar een glas koud ijsthee.. (of gold het aanbod niet voor mij?)
Is iedereen zich al geestelijk aan het voorbereiden op het weekend? Ik wel in ieder geval
En ja ik ben me al weer voor aan het bereiden op een zwaar en kort weekend.
quote:Niet aan de dames? Dat is discriminatie.
Goedemorgen heren
quote:Oh wat heerlijk duke (met streepje) Hartelijk bedankt
Op vrijdag 13 juni 2003 12:09 schreef du_ke het volgende:[..]
Omdat Nyrem verzaakt zal ik je maar een glas inschenken
quote:Ik kan mezelf wel goedemorgen wensen, maar dat vind ik ook weer zoiets.. of jij moet je toch niet helemaal voordoen zoals je bent.. en eigenlijk een elvenkoningin zijn natuurlijk .. ook lief natuurlijk
Op vrijdag 13 juni 2003 12:25 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Niet aan de dames? Dat is discriminatie.
quote:Ben jij dan de enige dame die in POL post?
Op vrijdag 13 juni 2003 12:56 schreef Maerycke het volgende:
Ik kan mezelf wel goedemorgen wensen
quote:Sorry.
maar dat vind ik ook weer zoiets.. of jij moet je toch niet helemaal voordoen zoals je bent.. en eigenlijk een elvenkoningin zijn natuurlijk .. ook lief natuurlijk
Mvg,
Martin
quote:Met een beetje geluk kan je er nog een stuk of 2-3 vinden
Op vrijdag 13 juni 2003 13:27 schreef Gil-galad het volgende:Ben jij dan de enige dame die in POL post?
quote:Wou hij heeft een naam
Mvg,Martin
quote:Je moet mannen ook alles uitleggen he?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:27 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ben jij dan de enige dame die in POL post?
[..]Sorry.
Mvg,
Martin
[uitgebreide uitlegmode aan]Kijk.. toen ik in dit topic binnen kwam vallen was het 10.05 en waren alleen duke (met streepje) en sidekick (met hoofdletter) aan het posten. Die heb ik dus goedemorgen gewenst, vriendelijk als ik ben natuurlijk.. Op dat moment waren er dus geen (en ik herhaal.. geen dames aanwezig behalve ikzelf. En mezelf wens ik geen goedemorgen.. [uitgebreide uitlegmode uit]
Zo goed, Martin?
Maar jij alsnog een goedemorgen/goedemiddag hoor
quote:Jij niet dan?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:30 schreef du_ke het volgende:[..]
Wou hij heeft een naam
.
quote:Inderdaad, die lompe mannen ook altijd. Helaas mag je dat hier niet zeggen of je krijgt de politiek correcten al over je heen.
Op vrijdag 13 juni 2003 13:31 schreef Maerycke het volgende:
Je moet mannen ook alles uitleggen he?
quote:Ja hoor.
[uitgebreide uitlegmode aan]Kijk.. toen ik in dit topic binnen kwam vallen was het 10.05 en waren alleen duke (met streepje) en sidekick (met hoofdletter) aan het posten. Die heb ik dus goedemorgen gewenst, vriendelijk als ik ben natuurlijk.. Op dat moment waren er dus geen (en ik herhaal.. geen dames aanwezig behalve ikzelf. En mezelf wens ik geen goedemorgen.. [uitgebreide uitlegmode uit]Zo goed, Martin?
quote:
Maar jij alsnog een goedemorgen/goedemiddag hoor![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Gil-galad op 13-06-2003 13:34]
quote:Che toch?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:33 schreef Maerycke het volgende:
Jij niet dan?![]()
quote:Sorry ik zat in de zon
Op vrijdag 13 juni 2003 12:09 schreef du_ke het volgende:[..]
Omdat Nyrem verzaakt zal ik je maar een glas inschenken
quote:Nee daar ben uit het landsbelang van afgestapt
Op vrijdag 13 juni 2003 13:33 schreef Maerycke het volgende:[..]
Jij niet dan?
![]()
quote:Dat is een goede uitleg Marijke (met ae en y en ck).
Op vrijdag 13 juni 2003 13:31 schreef Maerycke het volgende:[..]
Je moet mannen ook alles uitleggen he?
[uitgebreide uitlegmode aan]Kijk.. toen ik in dit topic binnen kwam vallen was het 10.05 en waren alleen duke (met streepje) en sidekick (met hoofdletter) aan het posten. Die heb ik dus goedemorgen gewenst, vriendelijk als ik ben natuurlijk.. Op dat moment waren er dus geen (en ik herhaal.. geen dames aanwezig behalve ikzelf. En mezelf wens ik geen goedemorgen.. [uitgebreide uitlegmode uit]
Zo goed, Martin?
Maar jij alsnog een goedemorgen/goedemiddag hoor
![]()
quote:Doe je iedere week een ander kloon na?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:27 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ben jij dan de enige dame die in POL post?
[..]Sorry.
Mvg,
Martin
prrrrrrr.
quote:Was het niet du_ke van der G.?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:35 schreef du_ke het volgende:[..]
Nee daar ben uit het landsbelang van afgestapt
.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 13:37 schreef Sidekick het volgende:[..]
Was het niet du_ke van der G.?
quote:Dan moeten jullie poedels mij maar niet uitmaken voor kloon van X-Ray. In de Koran staat immers dat dat niet mag, soera 172.
Op vrijdag 13 juni 2003 13:36 schreef Sidekick het volgende:
Doe je iedere week een ander kloon na?
quote:gelly = martin.
Op vrijdag 13 juni 2003 13:36 schreef Nyrem het volgende:
Namentopic:Martin = GLG ?
jeukaanmennaat = Raymond.
Marijke (met ae en y en ck) = Marijke.
quote:Ssst dat zou je niet aan iedereen door vertellen
Op vrijdag 13 juni 2003 13:37 schreef Sidekick het volgende:[..]
Was het niet du_ke van der G.?
Ik knuffel nu alleen nog maar bomen in mijn vrije tijd en ben volgens Tikorev lid van de 5e colonne.
quote:[X-Ray]
Op vrijdag 13 juni 2003 13:36 schreef Nyrem het volgende:
Namentopic:Martin = GLG ?
Nee, die kneus heet Michiel.
[/X-Ray]
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 13:35 schreef du_ke het volgende:[..]
Nee daar ben uit het landsbelang van afgestapt
.
Maar wat zeggen mensen dan tegen je in het echte leven? He jij daar! ofzo?
quote:Dat kostte nog moeite he?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:36 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat is een goede uitleg Marijke (met ae en y en ck).
quote:
[..]Doe je iedere week een ander kloon na?
prrrrrrr.
Compagnie, HALT!
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 13:38 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Dan moeten jullie poedels mij maar niet uitmaken voor kloon van X-Ray. In de Koran staat immers dat dat niet mag, soera 172.
jompels.
quote:Bij voorkeur wel ja
Op vrijdag 13 juni 2003 13:40 schreef Maerycke het volgende:Maar wat zeggen mensen dan tegen je in het echte leven? He jij daar! ofzo?
quote:Nee,
Op vrijdag 13 juni 2003 13:38 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Dan moeten jullie poedels mij maar niet uitmaken voor kloon van X-Ray. In de Koran staat immers dat dat niet mag, soera 172.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 13:38 schreef Sidekick het volgende:[..]
Helaas moet ik je hierbij uit de droom helpen
quote:et toi?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:38 schreef Sidekick het volgende:[..]
gelly = martin.
jeukaanmennaat = Raymond.
quote:Marieke?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:42 schreef Maerycke het volgende:[..]
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 13:43 schreef Nyrem het volgende:[..]
Marieke?
-edit- Mijn voornaam (of namen moet ik eigenlijk zeggen.. ) is nogal opvallend.. dus dat doen we maar niet.. (de combinatie komt. nl. niet vaak voor en ik stel toch wel enigszins prijs op m'n privacy)
[Dit bericht is gewijzigd door Maerycke op 13-06-2003 13:48]
quote:Madelief? Marleen, Marja, Marjo?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:44 schreef Maerycke het volgende:[..]
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 13:42 schreef Maerycke het volgende:[..]
Abdullah Haselhoef
quote:Inderdaad, ik ben niet X-Ray. Hij drinkt bier, maar van Allah mag je dat helemaal niet drinken. Het is wel jammer dat X-Ray nog dertig klonen heeft.
Op vrijdag 13 juni 2003 13:42 schreef Nyrem het volgende:
Nee,jij bent niet X-ray. Dan hadden wij allang mot moeten hebben
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 13:45 schreef Sidekick het volgende:[..]
Abdullah Haselhoef
Nee, in tegenstelling tot jou *prrrrrr* verander ik niet ineens van een meisje in een jongetje..
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 13:43 schreef Nyrem het volgende:[..]
et toi?
quote:Je bent dus niet alleen
Op vrijdag 13 juni 2003 13:45 schreef Sidekick het volgende:Abdullah Haselhoef
( )
quote:opzich is dat wel gerustellend; dan zijn er in verhouding niet zoveel van rechts-extremistische ........
Op vrijdag 13 juni 2003 13:47 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Inderdaad, ik ben niet X-Ray. Hij drinkt bier, maar van Allah mag je dat helemaal niet drinken. Het is wel jammer dat X-Ray nog dertig klonen heeft.
quote:oh dat kan je niet zeggen als infiltrant van de AIVD?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:48 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:X-Ray is ook niet extreem-rechts. Ik mag 'm wel.
Op vrijdag 13 juni 2003 13:48 schreef Nyrem het volgende:
opzich is dat wel gerustellend; dan zijn er in verhouding niet zoveel van rechts-extremistische ........
quote:AIVD? NCPN bedoel je. Die Sidekick is gewoon een marxist.
Op vrijdag 13 juni 2003 13:49 schreef Nyrem het volgende:
oh dat kan je niet zeggen als infiltrant van de AIVD?
Of is dit weer demoniseren?
Compagnie, HALT!
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 13:48 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Je bent dus niet alleen
communist
, maar ook nog eens moslim?
(
)
Jij goed naar mij luisteren. Jij Allah meer repecteren. Allah is groot. Ikke niet crimineel.
quote:Ja
Op vrijdag 13 juni 2003 13:50 schreef Gil-galad het volgende:[..]
AIVD? NCPN bedoel je. Die Sidekick is gewoon een marxist.
Of is dit weer demoniseren?
quote:Tja het is maar wat je lekker vindt.
Op vrijdag 13 juni 2003 13:50 schreef Gil-galad het volgende:[..]
X-Ray is ook niet extreem-rechts. Ik mag 'm wel.
quote:Jeukaanmemaat of Radio IJsselmeer
Op vrijdag 13 juni 2003 13:52 schreef Nyrem het volgende:[..]
Tja het is maar wat je lekker vindt.
quote:Sorry, ik heb schijt aan Allah. En al helemaal aan Mein Koran.
Op vrijdag 13 juni 2003 13:51 schreef Sidekick het volgende:
Jij goed naar mij luisteren. Jij Allah meer repecteren. Allah is groot. Ikke niet crimineel.
quote:All those damn investigations... I think its better if nobody knows who I am. But what is your opinion about my Powell PowerPoint presentation? It was good, right?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:49 schreef Nyrem het volgende:[..]
oh dat kan je niet zeggen als infiltrant van de AIVD?
quote:Die illegale zend-amateur?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:52 schreef du_ke het volgende:[..]
Jeukaanmemaat of Radio IJsselmeer
.
quote:ik heb schijt aan mensen die schijt hebben aan andere mensen
Op vrijdag 13 juni 2003 13:53 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Sorry, ik heb schijt aan Allah. En al helemaal aan Mein Koran.
quote:Allah is dan ook geen mens, maar een verzinsel.
Op vrijdag 13 juni 2003 13:54 schreef Nyrem het volgende:
ik heb schijt aan mensen die schijt hebben aan andere mensen
quote:Liberale PvdA'er in Fryslân.
Ja
. Het is namelijk zo'n vuile rechtse PvdA'er. Niks geen communist, hij komt uit Friesland.
quote:Jij bent zeker zo'n blanke?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:53 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Sorry, ik heb schijt aan Allah. En al helemaal aan Mein Koran.
V.
quote:Bron?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:56 schreef Sidekick het volgende:
Jij bent zeker zo'n blanke?V.
F.
quote:Farzin sluit nooit af met een F.
Op vrijdag 13 juni 2003 13:58 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Bron?
F.
En nee, daar heb ik geen bron van.
quote:wellus
Op vrijdag 13 juni 2003 13:59 schreef Sidekick het volgende:[..]
Farzin sluit nooit af met een F.
En nee, daar heb ik geen bron van.
kan iemand antwoord geven op deze vraag van mij
quote:Precies, communisten komen uit Groningen.
Niks geen communist, hij komt uit Friesland.
quote:"Het kuiken dat" moet het zijn ja.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:01 schreef Gil-galad het volgende:[..]
wellus
kan iemand antwoord geven op deze vraag van mij
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 7
quote:Yep, want dat ligt het dichtste bij Rusland.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:02 schreef freako het volgende:[..]
Precies, communisten komen uit Groningen.
Daarom is het ook altijd kouder in het zuiden; het ligt dichter bij de zuidpool.
quote:Bron?
Op vrijdag 13 juni 2003 14:01 schreef Gil-galad het volgende:[..]
wellus
quote:Je hebt gelijk.
kan iemand antwoord geven op deze vraag van mij[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 7
Het lijkt me wel sterk dat een Israelische krant in het Nederlands schrijft.
[Dit bericht is gewijzigd door Sidekick op 13-06-2003 14:05]
quote:Ik ken er één die in Den Haag woont. Jammer dat hij zich hier op Fok voordoet als rechts-liberaal.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:02 schreef freako het volgende:
V.
quote:shit en ik maar denken het oost-blok en Cuba
quote:Inderdaad
[Dit bericht is gewijzigd door du_ke op 13-06-2003 14:06]
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 14:05 schreef du_ke het volgende:[..]
Inderdaad
. En groningen moeten ze gelijk met Friesland afsteken en de waddenzee induwen of aan Duitsland schenken. Vuile noordelingen
.
quote:En Tora Bora natuurlijk.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:04 schreef Nyrem het volgende:
shit en ik maar denken het oost-blok en Cuba
quote:Hoi Ulx.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:04 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ik ken er één die in Den Haag woont. Jammer dat hij zich hier op Fok voordoet als rechts-liberaal.
V.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 14:07 schreef Gil-galad het volgende:[..]
En Tora Bora natuurlijk.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 14:05 schreef du_ke het volgende:[..]
Inderdaad
. En Groningen moeten ze gelijk met Friesland afsteken en de waddenzee induwen of aan Duitsland schenken. Vuile noordelingen
.
Goed plan dus.
quote:Ik ben geen kloon van Ulx, die is namelijk Links(234), ik ben rechts.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:07 schreef Sidekick het volgende:
Hoi Ulx.
* Username veranderen in:
- Melo (Marx, Engels, Lenin, Oktober);
- of Ninel;
- Marlen.
- Wilior
quote:Wat? Progressie? Vooruitgang?
Op vrijdag 13 juni 2003 14:09 schreef Sidekick het volgende:
En dan een progressief kabinet installeren.
quote:Dat is toch een verarmd uraniummijn geworden?
Op vrijdag 13 juni 2003 14:07 schreef Gil-galad het volgende:[..]
En Tora Bora natuurlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 13-06-2003 14:11]
quote:Bah da's voor enge mensen. Bezuinigen moeten we. Terug in de tijd naar nieuwe Wormen en Naarden.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:10 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Wat? Progressie? Vooruitgang?
quote:Wat vind je van Brabanders?
Op vrijdag 13 juni 2003 14:09 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ik ben geen kloon van Ulx, die is namelijk Links(234), ik ben rechts.
quote:Bezuinigen totdat er niks meer over is!
Op vrijdag 13 juni 2003 14:11 schreef du_ke het volgende:[..]
Bah da's voor enge mensen. Bezuinigen moeten we. Terug in de tijd naar nieuwe Wormen en Naarden.
quote:pe-do-fielennnnnnnnnnn
Op vrijdag 13 juni 2003 14:12 schreef Sidekick het volgende:[..]
Wat vind je van Brabanders?
quote:Heel Afghanistan is verarmd.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:11 schreef Nyrem het volgende:[..]
Dat is toch een verarmd uraniummijn geworden?
quote:Ik vind Brabanders gewelddadig, met name mensen die in Oss wonen.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:12 schreef Sidekick het volgende:
V.
quote:Daar wonen alleen maar varkens
Op vrijdag 13 juni 2003 14:12 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:Jij snapt Balkie?
Op vrijdag 13 juni 2003 14:12 schreef Nyrem het volgende:[..]
Bezuinigen totdat er niks meer over is!
Dan kunnen we pas weer spreken over wederopbouw (ik snap Balkie wel hoor)
quote:Eindelijk de kloon van Ulx gevonden.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:13 schreef Nyrem het volgende:[..]
pe-do-fielennnnnnnnnnn
quote:pffffff ben je weleens in zo'n grot geweest? Zij leven daar van een nederlandse uitkering hoor (plus bloemen).
Op vrijdag 13 juni 2003 14:13 schreef Sidekick het volgende:[..]
Heel Afghanistan is verarmd.
Één groot luxeparadijs. Het mag misschien wel niet zo lijken; maar dat is propaganda van de Taliban.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 13-06-2003 14:15]
quote:Nah het was net zo gezellig
Op vrijdag 13 juni 2003 14:14 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Oke, kinderen. Anderhalf café volge-onzind. Nu weer gewone politieke borrelpraat
quote:Daar hebben we nog een kloon van Ulx.
Oke, kinderen. Anderhalf café volge-onzind. Nu weer gewone politieke borrelpraat
quote:
quote:Belediging van een mod in functie. En dat zo kort na die ban-aanvraag? Hmmmm...
Op vrijdag 13 juni 2003 14:15 schreef Sidekick het volgende:[..]
Daar hebben we nog een kloon van Ulx.
<schrijf, schrijf>
quote:Eerst alles afbreken; daarna alles opbouwen onder het mom van GRISTEN DEMOCRATISCHE nohoernrmen en waarden; en de eer opstrijken. Zo hopende dat het CDA nog eeuwen in het pluché blijft.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:15 schreef Sidekick het volgende:[..]
Jij snapt Balkie?
quote:Rustig Wile, kalm an het is vrijdag middag, denk aan je hart.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:16 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Belediging van een mod in functie. En dat zo kort na die ban-aanvraag? Hmmmm...
<schrijf, schrijf>
Maar we moeten dus weer over politiek gaan babbelen?
- Wanneer valt dit kabinet?
quote:Ik heb te lang in de zon gezeten net; maar ik denk toch wel 4 jaar uitzitten.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:17 schreef du_ke het volgende:[..]
Rustig Wile, kalm an het is vrijdag middag, denk aan je hart.
Maar we moeten dus weer over politiek gaan babbelen?
- Wanneer valt dit kabinet?
ps: ik weet al wie een echte kloon is
quote:En ik maar wachten op m'n ijsthee..
Op vrijdag 13 juni 2003 14:18 schreef Nyrem het volgende:[..]
Ik heb te lang in de zon gezeten net; maar ik denk toch wel 4 jaar uitzitten.
O ja? Vertel!
quote:4 jaar is wel lang hoor, maar het mooie is dat we daarna echt een compleet linkse kamer krijgen en dat is wel goed opzic
Op vrijdag 13 juni 2003 14:18 schreef Nyrem het volgende:[..]
Ik heb te lang in de zon gezeten net; maar ik denk toch wel 4 jaar uitzitten.
O vertel wie is er een kloon?
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 14:16 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Belediging van een mod in functie. En dat zo kort na die ban-aanvraag? Hmmmm...
<schrijf, schrijf>
Borrelnieuws:
quote:
Ook milieu-eis voor locomotiefLUXEMBURG - De Europese Unie stelt paal en perk aan de uitstoot door treinen, tractoren en schepen voor de binnenvaart. Eerder al nam de Unie een reeks maatregelen om de milieuvervuiling door auto's en trucks aan te pakken.
,,Een auto stoot nu nog maar 5 procent vervuilende deeltjes uit van een auto van twintig jaar geleden. De andere machines zijn dus relatief vervuilender geworden'', verdedigde staatssecretaris Van Geel vrijdag het besluit van de Europese ministers van Milieu.
De nieuwe Europese regels voor de uitstoot van stikstof en (roet)deeltjes, die afhankelijk van het soort machine ingaan tussen 2005 en 2010, lijken sterk op de Amerikaanse eisen. Voor de binnenvaart zijn de normen volgens Van Geel niet strenger dan wat de Centrale Commissie Rijnvaart nu al voorschrijft.
Bij de treinen geldt gelden de eisen niet alleen voor dieseltreinstellen, zoals in het oorspronkelijke voorstel, maar ook voor diesellocomotieven.
Probleem is dat de zware dieselmotoren die onder de nieuwe regels vallen, gerust dertig jaar meekunnen. Van Geel wil een regeling opzetten om met subsidies de vervuilendste voertuigen versneld van de markt te halen.
quote:Ik houd me nooit zo bezig met clowntjes klonen, maar omdat jullie er zo over begonnen valt me idd wel op dat Jeukaanmenaat een kloon moet zijn van .-...
Op vrijdag 13 juni 2003 14:20 schreef du_ke het volgende:[..]
4 jaar is wel lang hoor, maar het mooie is dat we daarna echt een compleet linkse kamer krijgen en dat is wel goed opzic
.
O vertel wie is er een kloon?
quote:Jeukaanmenaat is een kloon maar dat is oud nieuws en afkomstig uit een achterbuurt in den Haag.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:24 schreef Nyrem het volgende:[..]
Ik houd me nooit zo bezig met clowntjes klonen, maar omdat jullie er zo over begonnen valt me idd wel op dat Jeukaanmenaat een kloon moet zijn van .-...
Zal het kabinet daar nog wat aan gaan doen het weer 'leefbaar' maken van oude volkswijken?
quote:Was inderdaad oud nieuws.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:26 schreef du_ke het volgende:[..]
Jeukaanmenaat is een kloon maar dat is oud nieuws en afkomstig uit een achterbuurt in den Haag.
Zal het kabinet daar nog wat aan gaan doen het weer 'leefbaar' maken van oude volkswijken?
En het antwoord is nee.. dat geld gaan ze besteden aan de aanschaf van nieuwe JSF's.
quote:Welke oude volkswijken? Welke problemen?
Jeukaanmenaat is een kloon maar dat is oud nieuws en afkomstig uit een achterbuurt in den Haag.
quote:Een beeeetje oud nieuws
Op vrijdag 13 juni 2003 14:24 schreef Nyrem het volgende:[..]
Ik houd me nooit zo bezig met clowntjes klonen, maar omdat jullie er zo over begonnen valt me idd wel op dat Jeukaanmenaat een kloon moet zijn van .-...
en anders familie
quote:De 5e colonne ze zitten overal
Op vrijdag 13 juni 2003 14:27 schreef Sidekick het volgende:[..]
Welke oude volkswijken? Welke problemen?
quote:Alleen als er volkspartijen in de regering komen (PvdA/SP/GroenLinks/LPF)
quote:ja so!?
Op vrijdag 13 juni 2003 14:27 schreef Sidekick het volgende:[..]
Welke oude volkswijken? Welke problemen?
[..]Een beeeetje oud nieuws
quote:Ik kan me sterk vergissen hoor, maar GL lijkt me ZEKER geen volkspartij. Die richten zich toch meer op de idealistische intellectueel.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:34 schreef Nyrem het volgende:[..]
Alleen als er volkspartijen in de regering komen (PvdA/SP/GroenLinks/LPF)
quote:Ik speelde de advocaat van de duivel (maw advocaat van de regering).
Op vrijdag 13 juni 2003 14:30 schreef du_ke het volgende:[..]
De 5e colonne ze zitten overal
.
quote:GL vind ik niet echt een volkspartij. Wel een actievolle partij, maar niet echt een volkspartij.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:34 schreef Nyrem het volgende:[..]
Alleen als er volkspartijen in de regering komen (PvdA/SP/GroenLinks/LPF)
quote:Valt wel mee:
Op vrijdag 13 juni 2003 14:35 schreef freako het volgende:[..]
Ik kan me sterk vergissen hoor, maar GL lijkt me ZEKER geen volkspartij. Die richten zich toch meer op de idealistische intellectueel.
* Een samenleving waar mensen die buiten de boot dreigen te vallen een steuntje in de rug krijgen. Op tal van plekken is er een schrijnend tekort aan mensen, zoals in de zorg en het onderwijs. Tegelijkertijd staan veel mensen die graag aan het werk willen aan de kant. Met goede individuele begeleiding, meer scholing en taalonderwijs en meer mogelijkheden voor deeltijdwerk krijgen deze mensen ook kansen en mogelijkheden op de arbeidsmarkt.
*Belangrijkste programmapunten
-Integratie vraagt inspanningen van zowel allochtonen als autochtonen, waarbij wederzijds sprake is van ruimte voor culturele verschillen, binnen de kaders van de Nederlandse wetten.
-Inburgering wordt maatwerk: er wordt beter ingespeeld op het opleidingsniveau, de ervaring en ambitie van betrokkenen. Voor alle nieuwkomers geldt een inburgeringsplicht van een jaar.
-De grote steden krijgen internaatvoorzieningen voor jongeren die in het onderwijs op grote achterstand raken.
-Migranten die langer dan drie jaar in Nederland wonen krijgen algemeen kiesrecht.
-De uitvoering van de wet SAMEN (Stimulering Arbeidsdeelname Minderheden) moet sterk worden verbeterd door onder andere het instellen van coördinatoren en boetes voor bedrijven die niet aan de wet voldoen.
-Allochtone ouderen worden betrokken bij in kaart brengen van de woon- en zorgbehoeften. Daarnaast worden ze gestimuleerd om van algemene voorzieningen, zoals de bijzondere bijstand, gebruik te maken.
-De overheid ondersteunt zelforganisaties die zich richten op maatschappelijke participatie en emancipatie en betrekt ze bij het ontwikkelen van beleid.
Lijkt me nu niet echt voornemens op alleen de idealistische intellectueel gericht.
quote:want?
Op vrijdag 13 juni 2003 14:37 schreef Sidekick het volgende:GL vind ik niet echt een volkspartij. Wel een actievolle partij, maar niet echt een volkspartij.
quote:Qua standpunten zou je iedere partij als "volkspartij" kunnen bestempelen.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:39 schreef Nyrem het volgende:[..]
Valt wel mee:
GL:
-Huurders krijgen meer zeggenschap over onderhoud, renovatie, woningverbetering en verbeteringsplannen voor de wijk.* Een samenleving waar mensen die buiten de boot dreigen te vallen een steuntje in de rug krijgen. Op tal van plekken is er een schrijnend tekort aan mensen, zoals in de zorg en het onderwijs. Tegelijkertijd staan veel mensen die graag aan het werk willen aan de kant. Met goede individuele begeleiding, meer scholing en taalonderwijs en meer mogelijkheden voor deeltijdwerk krijgen deze mensen ook kansen en mogelijkheden op de arbeidsmarkt.
*Belangrijkste programmapunten
-Integratie vraagt inspanningen van zowel allochtonen als autochtonen, waarbij wederzijds sprake is van ruimte voor culturele verschillen, binnen de kaders van de Nederlandse wetten.
-Inburgering wordt maatwerk: er wordt beter ingespeeld op het opleidingsniveau, de ervaring en ambitie van betrokkenen. Voor alle nieuwkomers geldt een inburgeringsplicht van een jaar.
-De grote steden krijgen internaatvoorzieningen voor jongeren die in het onderwijs op grote achterstand raken.
-Migranten die langer dan drie jaar in Nederland wonen krijgen algemeen kiesrecht.
-De uitvoering van de wet SAMEN (Stimulering Arbeidsdeelname Minderheden) moet sterk worden verbeterd door onder andere het instellen van coördinatoren en boetes voor bedrijven die niet aan de wet voldoen.
-Allochtone ouderen worden betrokken bij in kaart brengen van de woon- en zorgbehoeften. Daarnaast worden ze gestimuleerd om van algemene voorzieningen, zoals de bijzondere bijstand, gebruik te maken.
-De overheid ondersteunt zelforganisaties die zich richten op maatschappelijke participatie en emancipatie en betrekt ze bij het ontwikkelen van beleid.
quote:SP, LPF.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:41 schreef Nyrem het volgende:[..]
want?
Welke partij(en) zijn volgens jou dan wel echte volkspartijen?
Dat je veel acties hebt, en in veel demo's meeloopt zegt weinig over de binding met de volksbuurten.
quote:Volkspartij is voor mij een partij die voor een zo'n breed mogelijk (zo niet het gehele deel) van de samenleving opkomt.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:42 schreef Sidekick het volgende:[..]
Qua standpunten zou je iedere partij als "volkspartij" kunnen bestempelen.
Aangezien, er nog steeds altijd o.a. meer werknemers dan werkgevers zijn; beschouw ik bv de VVD niet als een volkspartij.
quote:Volgens mij zijn de partijen die in de buurten langsgaan ook de enige partijen die de barricades opgaan.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:43 schreef Sidekick het volgende:[..]
SP, LPF.
En PvdA veranderd langzaam in een volkspartij, hopelijk zetten ze dat door.Dat je veel acties hebt, en in veel demo's meeloopt zegt weinig over de binding met de volksbuurten.
PvdA was tijdens de paarse periode ff haar 'roots' kwijt. Teveel zakelijk geworden en verloor daardoor de binding met haar achterban.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 13-06-2003 14:46]
quote:Wat ik bedoelde is dat bij een volkspartij de meeste stemmen uit de onderklasse komen. De gemiddelde GL-stemmer is een hoogopgeleide vrouw.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:39 schreef Nyrem het volgende:[..]
Valt wel mee:
GL:
waarna het hele programma van GL volgt.Lijkt me nu niet echt voornemens op alleen de idealistische intellectueel gericht.
De VVD heeft ook wel programmapunten wat betreft huren, integratie, achterbuurten (is trouwens ook de enige partij met volkspartij in de naam).
quote:Iedere partij heeft die punten in haar programma. Het leuke is dat de partij met 'Volks' in haar naam, de minste 'volkspartij' van allen is.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:45 schreef freako het volgende:[..]
Wat ik bedoelde is dat bij een volkspartij de meeste stemmen uit de onderklasse komen. De gemiddelde GL-stemmer is een hoogopgeleide vrouw.
De VVD heeft ook wel programmapunten wat betreft huren, integratie, achterbuurten (is trouwens ook de enige partij met volkspartij in de naam).
ps: er stemmen wel meer soorten mensen op GL dan alleen maar de hoogopgeleide vrouw
Aan Groen Links hangt ook zo'n etiketje.. Op milieuzaken gericht en een protestpartij.
Van de SP en de PvdA kan ik me sneller voorstellen dat het volkspartijen zijn. (alhoewel de SP natuurlijk sneller tegen zaken ageert en soms een typische demonstratiepartij is..)
quote:Onderklasse vind ik een beetje een naar woord. Krijg ik altijd Pim Fortuyn gevoelens bij; hij sprak ook over onder- en bovenklasse mensen.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:45 schreef freako het volgende:
Wat ik bedoelde is dat bij een volkspartij de meeste stemmen uit de onderklasse komen.
Ik denk dat je gerust kan zeggen de lagere inkomens tot de midden-inkomens en een deel intellectuele idealisten/deel hoge inkomens.
quote:Voor de "werkenden" lijkt me beter klinken. De VVD staat overigens midden in de maatschappij, ze zijn niet voor niets de 3e partij van het land.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:49 schreef Maerycke het volgende:
Wanneer ik aan de VVD denk (liever niet uiteraard) vind ik dat juist een typerende partij die buiten de maatschappij staat en voor de belangen opkomt voor de "rijken" in deze samenleving.
quote:De SP is juist de enige partij die ook echt actie-gericht is. Die ook echt wat doet op lokaal niveau (zie website); acties tegen bij UPC, ziekenfonds, helpen gedupeerden.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:49 schreef Maerycke het volgende:(alhoewel de SP natuurlijk sneller tegen zaken ageert en soms een typische demonstratiepartij is..)
quote:Nou ik heb niet het idee dat de VVD opkomt voor werkenden in het algemeen. Om in hun doelgroep te vallen is 2 x modaal toch wel praktisch.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:51 schreef freako het volgende:[..]
Voor de "werkenden" lijkt me beter klinken. De VVD staat overigens midden in de maatschappij, ze zijn niet voor niets de 3e partij van het land.
quote:Daar ben ik het dus echt niet mee eens.. Al met het woordje "werkenden" niet.. Niet voor niets zijn de meeste maatregelen van de VVD erop gericht om Jan Modaal in z'n portomonnee te treffen.
Voor de "werkenden" lijkt me beter klinken. De VVD staat overigens midden in de maatschappij, ze zijn niet voor niets de 3e partij van het land.
Het feit dat de VVD nu de 3e partij in dit land is, is m.i. voornamelijk te danken aan hun standpunt tov het vreemdelingenbeleid.
quote:Mee eens en dat is dan ook (buiten een groot gedeelte van het partijprogramma uiteraard) hetgeen me het meest aanspreekt in deze partij. Ook op niet-landelijk niveau proberen wat aan bepaalde misstanden te doen. Ok.. het resultaat zal misschien niet altijd even overweldigend zijn, maar er wordt tenminste wat geprobeerd.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:52 schreef Nyrem het volgende:[..]
De SP is juist de enige partij die ook echt actie-gericht is. Die ook echt wat doet op lokaal niveau (zie website); acties tegen bij UPC, ziekenfonds, helpen gedupeerden.
quote:
Voor de werkenden
Iets verder nuanceren: vóór de werkenden met een inkomen boven 75.000 euro en eigenhuis plus royale-hypotheek-met-aftrek-wat-eigenlijk-gewoon-subsidie-is-wat-wij-maar-wat-graag-ontvangen-wat-we-eigenlijk-niet-nodig-hebben-en-wat-eigenlijk-beter-naar-zorg-onderwijs-en-socialezekerheid-had-kunnen-gaan.
quote:Welke programmapunten zijn dat dan?
Op vrijdag 13 juni 2003 14:55 schreef Maerycke het volgende:[..]
Mee eens en dat is dan ook (buiten een groot gedeelte van het partijprogramma uiteraard) hetgeen me het meest aanspreekt in deze partij. Ook op niet-landelijk niveau proberen wat aan bepaalde misstanden te doen. Ok.. het resultaat zal misschien niet altijd even overweldigend zijn, maar er wordt tenminste wat geprobeerd.
quote:Noem je dat nuanceren?
Op vrijdag 13 juni 2003 14:56 schreef Nyrem het volgende:[..]
Voor de werkenden
Iets verder nuanceren: vóór de werkenden met een inkomen boven 75.000 euro en eigenhuis plus royale-hypotheek-met-aftrek-wat-eigenlijk-gewoon-subsidie-is-wat-wij-maar-wat-graag-ontvangen-wat-we-eigenlijk-niet-nodig-hebben-en-wat-eigenlijk-beter-naar-zorg-onderwijs-en-socialezekerheid-had-kunnen-gaan.
VVD is vooral voor ondernemers, anti-allochtonen en rijken. In die volgorde. (heel ongenuanceerd opgeschreven).
quote:waar ik het wel of niet mee eens ben bedoel je? Dat wordt wel een lang verhaal zeg...
Op vrijdag 13 juni 2003 14:58 schreef Nyrem het volgende:[..]
Welke programmapunten zijn dat dan?
quote:Ik bedoelde dan alleen ff verder de categorie werkenden nuanceren; verder is jouw bijdrage natuurlijk ook 100% waar; ook al met iets minder nuance
Op vrijdag 13 juni 2003 14:59 schreef Sidekick het volgende:[..]
Noem je dat nuanceren?
VVD is vooral voor ondernemers, anti-allochtonen en rijken. In die volgorde. (heel ongenuanceerd opgeschreven).
quote:Niet mee eens bent.
Op vrijdag 13 juni 2003 15:00 schreef Maerycke het volgende:[..]
waar ik het wel of niet mee eens ben bedoel je? Dat wordt wel een lang verhaal zeg...
quote:In het kort dan:
Op vrijdag 13 juni 2003 15:00 schreef Nyrem het volgende:[..]
Niet mee eens bent.
En hier en daar wat kleine dingetjes die financieel gezien niet gerealiseerd worden (althans.. niet in dit huidige economische klimaat).
quote:Ze willen alleen een noodplan voor herinvoering. Natuurlijk speelt Jan het spelletje goed mee om die anti-euro en pro-gulden mensen naar de SP te lokken.
Op vrijdag 13 juni 2003 15:07 schreef Maerycke het volgende:[..]
- Herinvoering van de gulden die daar nog steeds speelt (belachelijk en ook niet bevorderlijk voor de eenheid in Europa)
Mijn grootste bezwaar is dat ze teveel zwart-wit denken. Ze zijn in veel punten te radicaal. Ik heb overwogen om SP te stemmen bij de vorige vekiezingen, alleen doordat de PvdA duidelijk werd maar toch niet radicaal, ben ik de PvdA trouw gebleven.
quote:Die radicaalheid wordt m.i. veroorzaakt doordat ze nog nooit hebben deelgenomen aan een regering. Die ruwe kantjes hebben nog nooit kans gekregen om er uit te slijten. Compromissen hoeven ze nu niet te sluiten en hebben ze ook nog nimmer gedaan.
Op vrijdag 13 juni 2003 15:11 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ze willen alleen een noodplan voor herinvoering. Natuurlijk speelt Jan het spelletje goed mee om die anti-euro en pro-gulden mensen naar de SP te lokken.
Mijn grootste bezwaar is dat ze teveel zwart-wit denken. Ze zijn in veel punten te radicaal. Ik heb overwogen om SP te stemmen bij de vorige vekiezingen, alleen doordat de PvdA duidelijk werd maar toch niet radicaal, ben ik de PvdA trouw gebleven.
Persoonlijk hoop ik dat de SP ooit nog aan een regering deelneemt. Ik denk dat dit goed is voor de interne verhoudingen van de partij en het verfijnen van de partijstandpunten.
quote:Je hebt gelijk, alleen ben ik meer van het type dat die ruwe kantjes bij voorbaat eraf wil hebben, voordat ze in de regering komen. Die ontwikkeling zie ik wel gebeuren, want waarschijnlijk ruiken ze bij de SP ook wel een beetje de macht. Die ontwikkeling is ook betre voor het imago, want anders krijg je het "kiezersbedrog" en "draaikonten" al om je oren.
Op vrijdag 13 juni 2003 15:13 schreef Maerycke het volgende:[..]
Die radicaalheid wordt m.i. veroorzaakt doordat ze nog nooit hebben deelgenomen aan een regering. Die ruwe kantjes hebben nog nooit kans gekregen om er uit te slijten. Compromissen hoeven ze nu niet te sluiten en hebben ze ook nog nimmer gedaan.
Persoonlijk hoop ik dat de SP ooit nog aan een regering deelneemt. Ik denk dat dit goed is voor de interne verhoudingen van de partij en het verfijnen van de partijstandpunten.
Het wordt wel lastig voor de SP nu de PvdA weer duidelijker is geworden, en op sommige punten linkser.
Er is vandaag best wel veel Politiek nieuws:
Iemand zin om een POL nieuw leven in te blazen door een topic te openen?
quote:Uh, als we naar het buitenland kijken schijnt het heel goed te werken.
Op vrijdag 13 juni 2003 15:07 schreef Maerycke het volgende:In het kort dan:
- gekozen staatshoofd (ik denk dat dit op korte termijn al niet eens realiseerbaar is en dat het in de praktijk niet werkt)
quote:Zij zien liever ook iedereen gevoed. Alleen is het effect op dit moment onvoorspelbaar en draagt een groot risico met zich mee; dus daarom zijn zij er op dit moment niet voor.
- De SP is tegen de genetische manipulatie van voedsel (persoonlijk zie ik liever iedereen gevoed en aangekleed dan dat ze doodgaan van de honger)
quote:Alleen maar als noodplan: "
- Herinvoering van de gulden die daar nog steeds speelt (belachelijk en ook niet bevorderlijk voor de eenheid in Europa)
Gezien alle negatieve effecten, blijkt wel dat de SP het negatieve sentiment (en gevolgen) van de euro wel goed aanvoelt. Men had die invoering heel anders moeten aanpakken.
quote:Nou ik denk dat ze juist op lange termijn denken. Europa is bezig met harmoniseren en dat gaat op dit moment ten koste van onze democratische en sociale verworvenheden. De NAVO is in deze tijd trouwens een orgaan dat niet meer nodig is (we hebben immers de VN en de NAVO is inmiddels een instrument van Amerika geworden).
- Sowieso het hele Europa standpunt van de SP zou wat meer gericht moeten zijn op de langere termijn en niet slechts op de korte termijn (het portemonnee-denken)
Ze willen juist wel een groot Europa, maar dan op een andere manier samenwerken (lange termijn). "
Naar een ander Europa
We moeten op een andere manier gaan samenwerken in Europa. Daarbij moet juist de vergroting van de democratische zeggenschap en de betrokkenheid van de bevolking van Europa centraal staan. Er dient meer samenwerking in Europa te komen inzake milieubescherming, criminaliteitsbestrijding, beperking van -onnodige mobiliteit, tegengaan van belastingconcurrentie en het in goede banen leiden van migratie.
Het opheffen van de Europese deling zoals die na de Tweede Wereldoorlog tot stand kwam is van groot belang voor zowel de veiligheid als de welvaart in Europa. Tegelijkertijd dienen we ons te blijven inzetten voor ingrijpende hervormingen in de huidige Europese Unie. Het rondpompen van geld via allerlei fondsen en de ineffectieve landbouwsubsidies moet worden vervangen door meer steun voor regio's die het echt nodig hebben. In de landbouwpolitiek dient het accent te komen liggen op bevordering van duurzame -productie en landschapsbeheer. Dat voorkomt uitputting van de bodem en een overschot aan producten en dat draagt daadwerkelijk bij aan het dierenwelzijn.
"
quote:Het gaat alleen maar om de keuzes die men maakt; het meeste is wel realiseerbaar.
En hier en daar wat kleine dingetjes die financieel gezien niet gerealiseerd worden (althans.. niet in dit huidige economische klimaat).
quote:Allereerst zijn dit mijn persoonlijk meningen en hoef je er uiteraard niet mee eens te zijn..
Op vrijdag 13 juni 2003 15:21 schreef Nyrem het volgende:[..]
Uh, als we naar het buitenland kijken schijnt het heel goed te werken.
Het komt gewoon neer op een gekozen premier.
On topic: Ik vind dus dat het in de praktijk helemaal niet werkt. Ik vind dat een regeringsleider het beleid moet uitdragen van die regering (of je het nu wel of niet met het beleid eens bent doet nu even niet ter zake). Wanneer een regeringsleider die gekozen wordt toevallig van een andere partij is, zal dit dus in de praktijk een stuk moeilijker gaan.. (zie de congresperikelen in de VS).
quote:Zoveel dingen dragen risico.. dat is nu eenmaal het nadeel van evolutie. Desalniettemin ben ik toch van mening dat de SP dit niet zo krampachtig moet afwijzen als nu gebeurt. Het afwijzen vindt nl. plaats zonder rekeningen te houden met de grijstint-nuances.
[..]Zij zien liever ook iedereen gevoed. Alleen is het effect op dit moment onvoorspelbaar en draagt een groot risico met zich mee; dus daarom zijn zij er op dit moment niet voor.
quote:Ongetwijfeld.. ware het niet dat ik nog steeds van mening ben dat 1 munt voor heel Europa zal gaan zorgen voor een stabiel Europa.. waar bv. rampen als WO II en Yugoslavie perikelen eerder waargenomen zullen worden en waaraan dan snel op gereageerd kan worden. Tevens vormt een verenigd Europa met 1 munt een economisch blok tegen Azie en de VS.
[..]Alleen maar als noodplan: "
Een noodplan voor herinvoering van de gulden dient paraat te worden gehouden, voor het geval dat in-voering van de euro - het grootste monetaire experiment uit de geschiedenis - verkeerd uitpakt.
"Gezien alle negatieve effecten, blijkt wel dat de SP het negatieve sentiment (en gevolgen) van de euro wel goed aanvoelt. Men had die invoering heel anders moeten aanpakken.
quote:Zolang we hier nog zelf veel harder bezig zijn om onze rechten in te perken (gegevens passagiers Schiphol naar de VS bv.) denk ik niet dat we ons veel zorgen hoeven te maken over de regels die uit Brussel komen.
[..]Nou ik denk dat ze juist op lange termijn denken. Europa is bezig met harmoniseren en dat gaat op dit moment ten koste van onze democratische en sociale verworvenheden. De NAVO is in deze tijd trouwens een orgaan dat niet meer nodig is (we hebben immers de VN en de NAVO is inmiddels een instrument van Amerika geworden).
De SP vindt gewoon dat over belangrijke europese maatregelen een referendum moet worden gehouden; het gaat immers over onze democratische verworvenheden.Ze willen juist wel een groot Europa, maar dan op een andere manier samenwerken (lange termijn).
quote:Die maatschappelijke schuld los je niet in door je te focussen op de verkeerde dingen. Het is heel simpel.. mensen willen een dak boven hun hoofd, genoeg te eten en veiligheid. Wanneer daar volledig aan is voldaan en heb je dus tevreden mensjes, kun je je gaan richten op kleinere dingen. Dit geldt uiteraard voor ieder mens.. dus hiermee bedoel ik ook zaken als ontwikkelingshulp (zeer belangrijk!) en het vluchtelingenbeleid.
[..]
[..]Het alleen maar om de keuzes die men maakt; verder is al realiseerbaar.
We hebben inderdaad zoals de SP zegt ook een maatschappelijke schuld, en die wordt op dit moment niet afgelost.
quote:Eens kijken.. ik als Greenpeace aanhanger en
Op vrijdag 13 juni 2003 15:20 schreef Sidekick het volgende:[..]
Er is vandaag best wel veel Politiek nieuws:
'Soepeler regime voor jonge alleenstaande asielzoeker' Veerman verruimt regels vogelpest Arnhems raadslid stapt op wegens steun aan Vitesse Nederlandse Greenpeace-activist vrijgelaten
Iemand zin om een POL nieuw leven in te blazen door een topic te openen?
quote:Wat betreft voedsel manipulatie vind ik niet. Als straks blijkt dat men kanker er van kan krijgen. Nee, daar moet je niet lichtzinnig over denken.
Op vrijdag 13 juni 2003 15:33 schreef Maerycke het volgende:
[quote]
Zoveel dingen dragen risico.. dat is nu eenmaal het nadeel van evolutie. Desalniettemin ben ik toch van mening dat de SP dit niet zo krampachtig moet afwijzen als nu gebeurt. Het afwijzen vindt nl. plaats zonder rekeningen te houden met de grijstint-nuances.
quote:Dat hangt niet zozeer van de munt af. Het is een economisch instrument. Het bereiken van eenheid speelt zich vooral op politiek niveau af.
Ongetwijfeld.. ware het niet dat ik nog steeds van mening ben dat 1 munt voor heel Europa zal gaan zorgen voor een stabiel Europa.Tevens vormt een verenigd Europa met 1 munt een economisch blok tegen Azie en de VS.
quote:ongeveer 60% van onze regels komt nu uit Brussel. Die privacy beperkende maatregelen komen vooral door druk van Amerika.
Zolang we hier nog zelf veel harder bezig zijn om onze rechten in te perken (gegevens passagiers Schiphol naar de VS bv.) denk ik niet dat we ons veel zorgen hoeven te maken over de regels die uit Brussel komen.
quote:Wile lief gaat aankijken voor een fikse waarschuwing voor Sidekick...
Op vrijdag 13 juni 2003 15:50 schreef Sidekick het volgende:
Baggertopic!
Doe ik zo m'n best..
quote:Kan.. maar terwijl ik dit zitten te tikken, sterven er mensen van de honger.. persoonlijk vind ik dat een erg verontrustende gedachte als je het niet erg vind..
Op vrijdag 13 juni 2003 15:39 schreef Nyrem het volgende:[..]
Wat betreft voedsel manipulatie vind ik niet. Als straks blijkt dat men kanker er van kan krijgen. Nee, daar moet je niet lichtzinnig over denken.
quote:Klopt, maar het Europa-gevoel - als ik zo vrij mag zijn dit zo te noemen - is sindsdien veel meer aanwezig. De rest zal moeten worden gedaan door de politiek en door een bewustzijnsproces van de burgers. En dat gaat gewoon tijd in beslag nemen.
[..]Dat hangt niet zozeer van de munt af. Het is een economisch instrument. Het bereiken van eenheid speelt zich vooral op politiek niveau af.
quote:En we zijn niet in staat als klein landje daar weerstand aan te bieden. Dit gaat met een economisch blok wel.
[..]ongeveer 60% van onze regels komt nu uit Brussel. Die privacy beperkende maatregelen komen vooral door druk van Amerika.
quote:You and the rest of the world.
Op vrijdag 13 juni 2003 15:58 schreef Maerycke het volgende:[..]
Wile lief gaat aankijken voor een fikse waarschuwing voor Sidekick...
Doe ik zo m'n best..
![]()
Ik begrijp nu wat Wile bdoelde met "als je veel inzet toont, dan maak je veel vijanden".
Een beetje 'humor' in een serieus topic moet toch kunnen? Misschien en beetje teveel voor de insiders, maar goed, dan moet je maar meer topic in POL lezen.
quote:En denk je dat genetische manipulatie HET antwoord is? (ik ben ook niet echt tegen gen. voedsel, maar ben erg benieuwd naar je denkwijze)
Op vrijdag 13 juni 2003 16:01 schreef Maerycke het volgende:[..]
Kan.. maar terwijl ik dit zitten te tikken, sterven er mensen van de honger.. persoonlijk vind ik dat een erg verontrustende gedachte als je het niet erg vind..
quote:Hoe vaer er wordt gezegd "Europa staat ver van ons af", hoe dichter bij het lijkt te komen. Ik heb wel het gevoel dat Europa dichter bij komt.
[..]Klopt, maar het Europa-gevoel - als ik zo vrij mag zijn dit zo te noemen - is sindsdien veel meer aanwezig. De rest zal moeten worden gedaan door de politiek en door een bewustzijnsproces van de burgers. En dat gaat gewoon tijd in beslag nemen.
quote:Oeh.. mijn denkwijze.. Weet je het wel zeker?
[b]Op vrijdag 13 juni 2003 16:12 schreef Sidekick het volgende[..]
En denk je dat genetische manipulatie HET antwoord is? (ik ben ook niet echt tegen gen. voedsel, maar ben erg benieuwd naar je denkwijze)
Serieus: Ik denk dat het een deel van het antwoord is.. De hoofdoorzaak is uiteraard nog steeds dat we gewoon met z'n allen amper wat doen aan de noodtoestanden in de wereld. Het is een druppel op een gloeiende plaat. De ellende daar kan op lange termijn slechts verholpen worden door goede, constructieve hulp. Dat betekent dus voor ons bv. een wat duurder kopje koffie (ipv dat we 10 cent betalen voor een hele dag werken van een koffieboer) en dat we meer geld besteden aan ontwikkelingshulp en daar ook mensen naar toe sturen of dat in ieder geval stimuleren.
Het is heel simpel, er wordt gewoon te weinig gedaan. Ik geef zelf een fors gedeelte van m'n inkomen weg aan dit soort instanties maar mijn gedeelte alleen maakt natuurlijk volstrekt geen impact.
quote:Precies.. de gemiddelde burger staat hier gewoon verder vanaf dan de regering. Het invoeren van een gezamelijke munt en gezamelijke regels zullen ervoor zorgen dat we ons Europeanen (en misschien zelfs wel wereldburgers) gaan noemen.
[..]Hoe vaer er wordt gezegd "Europa staat ver van ons af", hoe dichter bij het lijkt te komen. Ik heb wel het gevoel dat Europa dichter bij komt.
Persoonlijk ben ik op dit gebied toch een idealist. Wanneer mensen zich wereldburgers gaan voelen, is er misschien ook aandacht voor diegenen die op dit moment geen dak boven hun hoofd hebben, omkomen van de dorst en sterven van de honger...
quote:Het opheffen van handelsbarieres heeft natuurlijk een grotere impact dan genetisch gemodificeerd voedsel. Daarom zou ik juist denken dat "veel" mensen tegen zouden zijn.
Op vrijdag 13 juni 2003 16:19 schreef Maerycke het volgende:[..]
Oeh.. mijn denkwijze.. Weet je het wel zeker?
Serieus: Ik denk dat het een deel van het antwoord is.. De hoofdoorzaak is uiteraard nog steeds dat we gewoon met z'n allen amper wat doen aan de noodtoestanden in de wereld. Het is een druppel op een gloeiende plaat. De ellende daar kan op lange termijn slechts verholpen worden door goede, constructieve hulp. Dat betekent dus voor ons bv. een wat duurder kopje koffie (ipv dat we 10 cent betalen voor een hele dag werken van een koffieboer) en dat we meer geld besteden aan ontwikkelingshulp en daar ook mensen naar toe sturen of dat in ieder geval stimuleren.
Het is heel simpel, er wordt gewoon te weinig gedaan. Ik geef zelf een fors gedeelte van m'n inkomen weg aan dit soort instanties maar mijn gedeelte alleen maakt natuurlijk volstrekt geen impact.
quote:Ik hoop dat we zo snel mogelijk intelligent buitenaards leven ontdekken; Waarschijnlijk gaat dan het wereldburgerschap meer tellen.
[..]Precies.. de gemiddelde burger staat hier gewoon verder vanaf dan de regering. Het invoeren van een gezamelijke munt en gezamelijke regels zullen ervoor zorgen dat we ons Europeanen (en misschien zelfs wel wereldburgers) gaan noemen.
Persoonlijk ben ik op dit gebied toch een idealist. Wanneer mensen zich wereldburgers gaan voelen, is er misschien ook aandacht voor diegenen die op dit moment geen dak boven hun hoofd hebben, omkomen van de dorst en sterven van de honger...
Was hier niet een complottheorie? Dat de VVD een burgermeesterschap zou krijgen en CDA de commisaris? En dat het bij de formatie zou zijn afgesproken?
quote:In mijn provincie
Op vrijdag 13 juni 2003 16:42 schreef Sidekick het volgende:
Maij-Weggen commissaris in Noord-Brabant .Was hier niet een complottheorie? Dat de VVD een burgermeesterschap zou krijgen en CDA de commisaris? En dat het bij de formatie zou zijn afgesproken?
quote:Ben jij een brabander?
Op vrijdag 13 juni 2003 17:42 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
In mijn provincie
En ik had ten tijde van haar ministersschap zo'n zticker 'May-Weg(gen) ermee'. Toch maar weer eens opzoeken, dus...)
Sterkte iig. Ook vanwege May-Weggen trouwens.
quote:Nee, ik WOON in Brabant. Dat is een verschil
Op vrijdag 13 juni 2003 17:47 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ben jij een brabander?
Sterkte iig. Ook vanwege May-Weggen trouwens.
ROTTERDAM Het kabinet-Balkenende moet
minder bezuinigen en meer investeren in
de kenniseconomie.Dat is de mening van
23 Nederlandse topeconomen,die in een
enquete werd gepeild door de NRC.Meer
concreet pleiten de wetenschappers voor
verhoging van de lerarensalarissen.
Maar negen van de 23 economen steunen
het streven van het kabinet naar een
begrotingstekort in 2007 van maximaal
0,5%.De overigen vinden dat het tekort
mag oplopen als dat investeringen in
onderzoek en onderwijs ten goede komt.
Beperking van de hypotheekaftrek wordt
breed gesteund.De krant schreef 41
economen aan,achttien reageerden niet.
NOS Teletekst
PvdA: Liever naar Congo dan naar Irak 14.06 16:59
ARNHEM (ANP) - Als de PvdA het voor het kiezen had, zouden er eerder Nederlandse militairen naar Congo gaan dan naar Irak. Dat bleek zaterdag in Arnhem tijdens een partijbijeenkomst van de grootste oppositiepartij.
Buitenlandwoordvoerder van de Tweede-Kamerfractie Koenders zei op de bijeenkomst dat een missie in Congo meer voor de hand ligt, omdat daar ,,een slepende genocide'' plaatsvindt en er over het ingrijpen in Irak nog steeds onduidelijkheid bestaat.
,,Als ik moet kiezen, dan zeg ik: Congo.'' De achterban van de partij was het daarmee roerend eens. Er was geen lid te vinden dat de voorkeur gaf aan inzet van Nederlandse manschappen in Irak. Volgens Koenders moet de keuze ook worden gemaakt, omdat beide niet kan ,,qua mankracht, spankracht en financiën''.
Partijleider Bos zei dat hij het signaal had begrepen. Maar ook als hij geen steun kan vinden voor deelname aan de Europese missie in Congo, is het volgens Bos nog geen automatisme dat Nederlandse militairen naar Irak gaan. Eerst moet hij zekerheid hebben dat het doel van de missie ,,herstel van democratie en mensenrechten is, en niets anders.''
Partijvoorzitter Koole zei op dezelfde bijeenkomst dat het kabinet bij de Amerikanen en de Britten opening van zaken moet eisen over de massavernietigingswapens in Irak. Dat het kabinet-Balkenende de mogelijke verdraaiing van de feiten door deze landen niet hoog opspeelt, is ,,een schande'', vindt hij.
(spits)
quote:Opvallend he. Tijd dat iemand daar een topic over opent.
Op zaterdag 14 juni 2003 21:16 schreef Nyrem het volgende:
Economen:kabinet bezuinigt te veel***************************************
verhoging van de lerarensalarissen.Maar negen van de 23 economen steunen
onderzoek en onderwijs ten goede komt.Beperking van de hypotheekaftrek wordt
economen aan,achttien reageerden niet.NOS Teletekst
Economen: bezuinigen kabinet is fout
quote:Doe dat dan
Op zaterdag 14 juni 2003 21:20 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Opvallend he. Tijd dat iemand daar een topic over opent.
quote:Mja, dan moet er weer onderbouwd worden en zo, geen zin in. Maar feel free...
Op zaterdag 14 juni 2003 21:26 schreef schatje het volgende:[..]
Doe dat dan
![]()
.
quote:Dat is vrij oud nieuws eigenlijk
Op zaterdag 14 juni 2003 21:16 schreef Nyrem het volgende:
Economen:kabinet bezuinigt te veel***************************************
verhoging van de lerarensalarissen.Maar negen van de 23 economen steunen
onderzoek en onderwijs ten goede komt.Beperking van de hypotheekaftrek wordt
economen aan,achttien reageerden niet.NOS Teletekst
Economen: bezuinigen kabinet is fout
En over Congo; ik maak wel een topic.
quote:Het gaat me om de politieke beslissing, hoewel ik niet precies weet welke facetten het OOG-topic precies bestrijkt.
Op zaterdag 14 juni 2003 21:36 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Er IS een Congo-topic in OOG, sidekick
quote:Alle facetten. En over uitzending van nl militairen wordt ook gepraat in het topic over uitzending van nl militairen naar Irak
Op zaterdag 14 juni 2003 21:39 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het gaat me om de politieke beslissing, hoewel ik niet precies weet welke facetten het OOG-topic precies bestrijkt.
quote:Ok.
Op zaterdag 14 juni 2003 21:41 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Alle facetten. En over uitzending van nl militairen wordt ook gepraat in het topic over uitzending van nl militairen naar Irak
Ik zal wel ff een ander onderwerp proberen te vinden, want het is wel erg rustig in POL.
quote:Houwen zo.. Ik wil wel eens een dag zonder naamtopics
Op zaterdag 14 juni 2003 21:48 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ok.
Ik zal wel ff een ander onderwerp proberen te vinden, want het is wel erg rustig in POL.
quote:Hij Woont in Oss vandaar dat het zo'n vuile SP-communisat is die alle rechtse topics sluit
Op vrijdag 13 juni 2003 18:18 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Nee, ik WOON in Brabant. Dat is een verschil
quote:als SP sympatisant vind ik het ook maar niks dat al die 'rechtse' topics dichgaan.. ik kan er soms wel om lachen [ookal is dat van de zenuwen]
Op zaterdag 14 juni 2003 23:01 schreef du_ke het volgende:[..]
Hij Woont in Oss vandaar dat het zo'n vuile SP-communisat is die alle rechtse topics sluit
.
De manier waarop hij de economische situatie van nu in ons land analyseert, echt super.
En ja, ik ben nog steeds een linkse rakker
quote:Helemaal mee eens. Dijkstal is geweldig.
Op zondag 15 juni 2003 00:36 schreef SCH het volgende:
Ik zag Dijkstal in Dit Was Het Nieuws.
Wat een verademing die man
Wat hadden we eigenlijk goede politici in die tijd.
quote:Nou nou
Op zondag 15 juni 2003 00:40 schreef Gil-galad het volgende:
Helemaal mee eens. Dijkstal is geweldig.
quote:Zeg Gil, zag ik jou nou ergens in een topic beschuldigd worden van linkse sympathieen trouwens?
Op zondag 15 juni 2003 00:40 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Helemaal mee eens. Dijkstal is geweldig.
quote:Sorry, ik ben niet links. Hoor ik er nu niet meer bij?
Op zondag 15 juni 2003 00:45 schreef SCH het volgende:
Nou nouNiet overdrijven
quote:Bij mensen als Maxime Verhagen, Henk Kamp en Hans Hoogervorst krijg ik ook rillingen...
Het was een verademing hem weer eens zo te zien. Ik had een hartgrondige hekel aan Paars maar vergeleken bij dit zooitje, zijn zij ware helden
quote:Inderdaad. Volgens die persoon <bash ik rechts> en <verdedig ik links>...
Op zondag 15 juni 2003 00:48 schreef Maerycke het volgende:
Zeg Gil, zag ik jou nou ergens in een topic beschuldigd worden van linkse sympathieen trouwens?
quote:Dat zal de goede invloed zijn van SCH, Sidekick, Nyrem en niet te vergeten ondergetekende natuurlijk..
Op zondag 15 juni 2003 00:50 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Inderdaad. Volgens die persoon <bash ik rechts> en <verdedig ik links>...
quote:
Op zondag 15 juni 2003 00:51 schreef Maerycke het volgende:
Dat zal de goede invloed zijn van SCH, Sidekick, Nyrem en niet te vergeten ondergetekende natuurlijk..
quote:Ik word toch niet communistisch hè, als de goede invloed van deze mensen groter wordt ?
Op zondag 15 juni 2003 00:51 schreef Maerycke het volgende:
Dat zal de goede invloed zijn van SCH, Sidekick, Nyrem en niet te vergeten ondergetekende natuurlijk..
quote:
Op zondag 15 juni 2003 00:52 schreef SCH het volgende:[..]
quote:Niet, zolang wij het ook niet worden, moet je maar denken..
Op zondag 15 juni 2003 00:54 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ik word toch niet communistisch hè, als de goede invloed van deze mensen groter wordt ?
quote:
Op zondag 15 juni 2003 00:54 schreef Gil-galad het volgende:
Ik word toch niet communistisch hè, als de goede invloed van deze mensen groter wordt ?
quote:goede invloed ??...
Op zondag 15 juni 2003 00:51 schreef Maerycke het volgende:[..]
quote:Ben ik dat nu dan niet? Je hebt me gekwetst, niet bepaald lief, fijn, warm of empathisch van je.
Op zondag 15 juni 2003 00:57 schreef SCH het volgende:
Je wordt een gewoon een lief, fijn, warm, zachtaardig, empathisch mensch
quote:Ok, ok, ok
Op zondag 15 juni 2003 00:58 schreef Koos Voos het volgende:[..]
goede invloed ??...
Hele goede invloed dan...
quote:Alles leuk en aardig, maar van wie ben jij nou een kloon??
Op zondag 15 juni 2003 00:54 schreef Gil-galad het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 15-06-2003 01:02]
quote:Ik voel weer een echte ouderwetse linkse, socialistische grouphug aankomen...
Op zondag 15 juni 2003 01:00 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ben ik dat nu dan niet? Je hebt me gekwetst, niet bepaald lief, fijn, warm of empathisch van je.
quote:Zal ik de rode boekjes alvast pakken??
Op zondag 15 juni 2003 01:02 schreef Maerycke het volgende:[..]
Ik voel weer een echte ouderwetse linkse, socialistische grouphug aankomen...
quote:In Nederland is het klonen van mensen toch verboden ?
Op zondag 15 juni 2003 01:01 schreef schatje het volgende:
Alles leuk en aardig, maar van wie ben jij nou een kloon??
Geef op zijn minst een hint.
quote:Ontwaakt...
Op zondag 15 juni 2003 01:02 schreef Maerycke het volgende:
Ik voel weer een echte ouderwetse linkse, socialistische grouphug aankomen...
quote:
Op zondag 15 juni 2003 01:03 schreef Gil-galad het volgende:[..]
In Nederland is het klonen van mensen toch verboden ?
Niet zo bijdehand doen.
quote:...........verworpenen der aarde.
Op zondag 15 juni 2003 01:03 schreef Gil-galad het volgende:Ontwaakt...
*blije glimlach op voelt aankomen*
quote:Ja is goed.. geef je Gil er ook één dan.. want hij heeft er nog geen, denk ik..
Op zondag 15 juni 2003 01:03 schreef schatje het volgende:[..]
Zal ik de rode boekjes alvast pakken??
quote:Oh poedel (
Op zondag 15 juni 2003 01:04 schreef schatje het volgende:![]()
.
Niet zo bijdehand doen.
quote:Bij deze:
Op zondag 15 juni 2003 01:05 schreef Maerycke het volgende:[..]
Ja is goed.. geef je Gil er ook één dan.. want hij heeft er nog geen, denk ik..
quote:Ik heb er wel één, daarom stem ik geen PvdA, SP of GroenLinks.
Op zondag 15 juni 2003 01:05 schreef Maerycke het volgende:
Ja is goed.. geef je Gil er ook één dan.. want hij heeft er nog geen, denk ik..
quote:Ik heb het ding nog nooit gezien, is het spannend?ruilen tegen Dikkie Dik en de boze boktor?
Op zondag 15 juni 2003 01:07 schreef Gil-galad het volgende:
Ik heb er wel één, daarom stem ik geen PvdA, SP of GroenLinks.
quote:Poedel>>ik weet genoeg voorlopig.
Op zondag 15 juni 2003 01:05 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Oh poedel (
), ik doe helemaal niet bijdehand. Dat mag immers niet van Allah.
quote:Desondanks schijnt onze goede invloed goed te helpen inmiddels.. Het komt nog wel een keer goed met je..
Op zondag 15 juni 2003 01:07 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ik heb er wel één, daarom stem ik geen PvdA, SP of GroenLinks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |