abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11028077
Naar mijn mening moet softdrugs gelegaliseerd worden maar dat zit er met CDA in de regering niet in

Argumenten: - Zo bespaart de overheid een aantal miljard euro en kan de politie zich met echte criminaliteit bezig houden.
- Zo haal je het uit de criminele sfeer waardoor mensen die zich er mee bezig houden en dan opgepakt worden geen stigma krijgen. Waardoor ze hun wel in de criminaliteit zouden moeten om te overleven.
- Ik heb een werkstuk gedaan over drugs en een intervieuw gehouden met een meneer van de Kuno van dijk stichting die zei dat er in Frankrijk relatief meer drugs cannabis gebruikt word dan in Nederland.
http://www.cedro-uva.org/lib/boekhout.enkele.html hier ook een bron die dat bevestigt.

lollig
  woensdag 11 juni 2003 @ 10:54:38 #2
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_11028124
Moet je het werkstuk nog in elkaar draaien? Ik heb wel een leuk artikel voor je, maar het is in het engels.. Daarin wordt een pleidooi gehouden voor het legaliseren van elke soort van drugs met hele sterke argumenten.
  woensdag 11 juni 2003 @ 10:57:33 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_11028187
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 10:54 schreef Heerlijkheid het volgende:
Moet je het werkstuk nog in elkaar draaien? Ik heb wel een leuk artikel voor je, maar het is in het engels.. Daarin wordt een pleidooi gehouden voor het legaliseren van elke soort van drugs met hele sterke argumenten.
Link?
Ben ook wel benieuwd eigenlijk.
  woensdag 11 juni 2003 @ 10:59:15 #4
45237 Vuur
We are not alone
pi_11028232
quote:
Argumenten: - Zo bespaart de overheid een aantal miljard euro en kan de politie zich met echte criminaliteit bezig houden.
dit argument moet je dan proberen te vermijden. Je kunt namelijk ook niet stellen dat omdat de politie geen tijd meer voor fietsendieven heeft, diefstal van fietsen maar gelegaliseerd moet worden.
- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
  woensdag 11 juni 2003 @ 10:59:43 #5
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_11028240
Ik heb hem alleen op papier, maar ik zal in de database hier kijken of ik 'm kan vinden.
pi_11028250
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 10:54 schreef Heerlijkheid het volgende:
http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/ is een zeer goede site met goede argumenten idd

Nee ik heb hem al klaar, ik had er een 7.5 op. Maar ik ben het eens met legaliseren van softdrugs en medisch verstrekken van methadon aan verslaafden maar legaliseren van harddrugs gaat mij denk ik te ver

lollig
pi_11028296
quote:
[..]

dit argument moet je dan proberen te vermijden. Je kunt namelijk ook niet stellen dat omdat de politie geen tijd meer voor fietsendieven heeft, diefstal van fietsen maar gelegaliseerd moet worden.

Nee oke heb je gelijk in maar wat vind je van die andere 2 argumenten dan?
Heel veel mensen hebben vooroordelen van als het gelegaliseerd word dat dan Iedereen aan de drugs raakt maar juist het tegenover gestelde is waar
lollig
pi_11028310
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 10:53 schreef ub40_bboy het volgende:
Naar mijn mening moet softdrugs gelegaliseerd worden maar dat zit er met CDA in de regering niet in

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Als het gelegaliseerd wordt, zal er waarschijnlijk een accijns over worden geheft. Dit betekent dat je grammetje wiet gewoon duurder wordt.

Dikke kans dat er genoeg criminelen zijn die gewoon door zullen gaan, en hun wiet goedkoper aan gaan bieden dan coffeeshops dat doen. En deel van de politie macht zal zich dus nog steeds hiermee bezig moeten gaan houden.

En er zal een ambtenaren systeem in 't leven geroepen moeten worden die de coffeeshops gaat controleren om te kijken of ze zich aan alle regels houden.

Op de lange termijn zullen ze misschien geld gaan besparen, maar op de korte termijn valt dat denk ik vies tegen.

quote:
- Zo haal je het uit de criminele sfeer waardoor mensen die zich er mee bezig houden en dan opgepakt worden geen stigma krijgen. Waardoor ze hun wel in de criminaliteit zouden moeten om te overleven.
De echte criminelen geven niet graag geld af aan de staat, die gaan echt wel door om zoveel mogelijk winst te maken.

Vergeet niet, je vangt er echt bakken met geld mee, vooral omdat je geen belasting betaalt! Ik denk eerder dat coffeeshops zelf (legale) plantages zullen gaan neerzetten om zichzelf te bevoorraden.

quote:
- Ik heb een werkstuk gedaan over drugs en een intervieuw gehouden met een meneer van de Kuno van dijk stichting die zei dat er in Frankrijk relatief meer drugs cannabis gebruikt word dan in Nederland.
En wat is 't verband met legalisatie? (dat legalisatie niet automatisch een toename van drugsgebruikers betekent?).
Ik heb 't ook vaker gehoord, en vind ook dat Frankrijk gewoon niet zo moet zeiken over 't Nederlandse drugsbeleid.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_11028372
voordat ze softdrugs gaan legaliseren moeten ze eerst kijken wat ze met de teelt gaan doen. Ik persoonlijk ben voor een systeem om vergunningen uit te geven, zo sla je 2 vliegen in 1 klap, aangezien je het zo kan controleren en het thc gehalte omlaag kan brengen, iets waar ook de nodige ophef over is de laatste tijd
Life is too short not to have fun
pi_11028382
Als marihuana gelegaliseerd wordt, zou een groot aantal van de wereldproblemen opgelost zijn. Ten eerste ecolog isch; hennep kan op talloze terreinen plastics en kunstvezels vervangen, waardoor de afvalberg slinkt. Het is een zeer sterk, natuurlijk produkt dat hergebruikt kan worden en eenvoudig kan worden afgebroken. Het kan niet alleen voor papier, verpakking, textiel of vezels gebruikt worden, maar het kan ook in verharde vorm als grondstof voor talloze produkten in de bouw en in de industrie dienen. Terwijl tevens het veevoederprobleem ermee opgelost kan worden. Legalisatie zou een geweldige steun zijn voor miljoenen boeren in de Derde Wereld. De arme landen zouden papier, veevoeder en talloze produkten voor de wereldmarkt kunnen gaan produceren.

In psychologische zin zou de wereldbevolking, bevrijd van angst en paranoia, er een stuk vrolijker van worden. In feite zou legalisatie het begin zijn van een culturele evolutie want als de mensheid eenmaal high kan worden onstaan er ongekende nieuwe mogelijkheden. Politiek gezien zou legalisatie, ook van de overige (hard)drugs, het einde van de grote, georganiseerde misdaad betekenen. Dit laatste feit zal waarschijnlijk het grootste struikelblok voor legalisatie vormen, omdat de illegale drugshandel met haar onuitputtelijke geldstromen politiemensen, politici en juristen kan omkopen. Dat vindt nu al op grote schaal plaats, dus wat zal er wel niet gebeuren als er werkelijk een internationaal debat over legalisatie op gang komt ? Toch is het onvermijdelijk dat er een moment in de wereldgeschiedenis komt dat het gaat gebeuren. Wie het drugsprobleem op mondiale schaal bestudeert, komt tot de conclusie dat het een politiek probleem is dat kunstmatig in stand wordt gehouden door groepen, organisaties en individuen die daar belang bij hebben.

Om tot legalisatie te komen zullen er intelligente politici met entheogene ervaringen moeten opstaan die weten waar ze het over hebben, waardoor zij de tegendruk van de criminaliteit en van de onwetende kiezers kunnen weerstaan. Nederland vormt tot nu toe een gunstige uitzondering in de wereld, omdat de kleine gebruiker hier getolereerd wordt. We mogen een stukje stuf op zak hebben en thuis plantjes kweken voor eigen gebruik. In onze gevangenissen zitten geen mensen meer vast alleen maar omdat ze hashish hebben gerookt. Alleen grote handelaren en smokkelaars van grote partijen belanden in de cel. Zo is het hier natuurlijk niet altijd geweest. Een fanatieke waakhond van de gevestigde orde, de Amsterdamse officier van justitie meester Baron van Dedem zei tijdens de eerste marihuana-processen in het begin van de jaren zestig: "President, wij weten allemaal welk een pestilente invloed het gebruik van drugs in deze maatschappij op het ogenblik heeft. Wij hebben in deze maatschappij een enorm probleem en dat is het alcohol-probleem, en het is helemaal niet nodig dat we daarnast nog eens een extra probleem creeeren met enigzins liberaal optreden ten opzichte van het drugsprobleem. Ik ben dan ook van mening dat het Openbaar Ministerie hier zeer terecht stevig op inhakt."

lollig
  woensdag 11 juni 2003 @ 11:07:29 #11
44489 lampie_666
raar is zo gek nog niet!!!!!!
pi_11028427
ja ik vind dat het wel gelegaliseerd moet worden als je het illegaal gaat maken dan gaat het criminele circuit in dus krijg je meer criminaliteit.

En de prijzen van de softdrugs zullen steigen als je het illegaal maakt dan krijg je nog meer criminaliteit...

dus ik vind dat het wel gelegaliseerd mag worden.

vind ik ook wel makkelijker want dan kan ik gewoon weed in de supermarkt kopen tijdens het boodschappen doen.

You are just jalous because the little voices in my head are talking to me!!!
  woensdag 11 juni 2003 @ 11:10:07 #12
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_11028495
Ik weet niet of je er wat aan hebt als ik je alleen de titel geef met de auteurs, maar het kan helaas niet anders:

Titel: Legalize Drugs Now!
An Analysis of the Benefits of Legalized Drugs

Auteurs: Cussen,-Meaghan; Block,-Walter

Verschenen in: American-Journal-of-Economics-and-Sociology; 2000, 59, 3, July, p. 525-536.

woensdag 11 juni 2003 @ 11:10:49 #13
45237 Vuur
We are not alone
pi_11028511
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 11:02 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Nee oke heb je gelijk in maar wat vind je van die andere 2 argumenten dan?
Heel veel mensen hebben vooroordelen van als het gelegaliseerd word dat dan Iedereen aan de drugs raakt maar juist het tegenover gestelde is waar

Ik vind dat je dan alle (thuis)telers moet verplichten om aan alle voor de tuinbouw geldende regels te voldoen. Overigens is 1 proffessioneel opgezette kwekerij van 2 Ha al genoeg om alle winst voor alle thuistelers te laten verdwijnen. Daarbij moeten alle Illegale kwekerijen die zwart stroom aan het tappen zijn dan ook veel harder vervolgd moeten worden.
verder ben ik eerder voor een verbod van al het roken en dus ook wiet e.d. omdat nou eenmaal bewezen is dat het gewoon best wel slecht voor je is, maar dat is mijn mening
pi_11028538
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 11:05 schreef vaagsel het volgende:
voordat ze softdrugs gaan legaliseren moeten ze eerst kijken wat ze met de teelt gaan doen. Ik persoonlijk ben voor een systeem om vergunningen uit te geven, zo sla je 2 vliegen in 1 klap, aangezien je het zo kan controleren en het thc gehalte omlaag kan brengen, iets waar ook de nodige ophef over is de laatste tijd
creeer je hier juist geen verslaafden mee? Mensen zijn gewend aan 't huidige thc gehalte, en als je ze dan weer minder gaat geven moeten ze meer kopen om dezelfde kick te krijgen.

Ook hier geldt weer voor dat men dan gewoon naar de illegale dealer rent om "gewone" wiet te halen.

Ik blijf erbij, als er niet goed genoeg op illegale teelt wordt gelet, gaan de coffeeshops gewoon naar de klote. Dan zou je 't beter gedoogd kunnen houden.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_11028559
http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/ :: Repressieve maatregelen, zoals sommige politici en poltieke partijen dat willen, strafkampen, zware gevangenisstraffen, een streng gevangenisregime, korting op uitkeringen, strenge controles van de sociale diensten, verplicht afkicken et cetera zijn ook geen oplossing en spelen alleen maar de gnuivende internationale drugsmafia in de kaart. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat door strengere maatregelen, het gebruik gaat stijgen; dat weet inmiddels iedere drugsdeskundige. Het risico wordt groter; het gebruik wordt aantrekkelijker.

Verplicht afkicken werkt ook niet. Het gevolg is dat het gebruik in het verborgene zal plaatsvinden en nog spannender wordt. Afkicken is niet zo moeilijk, als de gebruiker het maar zelf wil. Hij moet niet alleen bereid zijn om drie dagen pijn te lijden, maar hij moet ook afscheid nemen van een wereld waarin hij thuis is, en waarin hij, als hij gebruik heeft, zich lekker voelt. Om dat te kunnen opgeven moet er iets voor hem tegenover kunnen staan. Enerzijds het besef; ik ga eraan als ik ermee doorga. Maar er moet ook een alternatief zijn; de gebruiker moet uitzicht hebben op een nieuw bestaan, anders is het voor hem zinloos om te stoppen.

lollig
pi_11028640
[quote]Op woensdag 11 juni 2003 11:10 schreef Vuur het volgende:

[..]

verder ben ik eerder voor een verbod van al het roken en dus ook wiet e.d. omdat nou eenmaal bewezen is dat het gewoon best wel slecht voor je is, maar dat is mijn mening

[/quote)
Ja bewezen is dat roken slecht voor je is. en jij vind dus dat het zo weinig mogelijk zou moeten gebeuren? dan zou jij dus in moeten stemmen met legalisatie. Want uit onderzoek blijkt dat er dan minder gerookt word dan dat het verboden is

lollig
  woensdag 11 juni 2003 @ 11:16:38 #17
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_11028661
Een van de beste argumenten voor de legalisatie voor drugs is, en deze is nog niet genoemd, de kwaliteit gaat er van omhoog. Wanneer de drugs legaal worden, kan de overheid kwaliteitseisen stellen. Dat betekent dat drugstelers en drugshandelaren (dan misschien de apothekers) gebonden zijn aan eisen. Vervolgens zal de belasting die drugs heeft op een ieders gezondheid minder worden. Dat betekent weer dat gezondheidszorg zich kosten bespaart, en daarmee is de overheid ook goedkoper uit. Sowieso is de overheid goedkoper uit want de strijd tegen drugs, die in Nederland ongelofelijk veel geld kost, is dan niet meer nodig. We zitten op dit moment in een vrij duale situatie. Doordat we gebonden zijn aan internationale regels wat dit onderwerp betreft, moeten we ons bezig houden met de bestrijding. Daartegenover is er geen land zo tolerant t.o.v. drugs als Nederland. En zo zorg je er voor dat je ontzettend veel drugshandel in Nederland hebt, dat de buurlanden daar de gevolgen van ondervinden, en de bestrijding steeds meer geld gaat kosten.
pi_11028662
In America is het ook verboden en daar shmoken ze ook relatief dubbel zo veel als ons.

Waarom legaliseren? Gedogen is het beste dat er bestaat!!
Ik hoef nix over het criminele cirquit te doen, omdat coffeeshops MOGEN verkopen. Dat ik mn jointje al onderweg naar huis rook, wordt gedoogd. Dat geld ook voor de 5 gram wiet die ik op zak heb en de 5 planten in mn tuin.

En het mooiste van gedogen is: Ik hoef er geren belasting over te betalen.

NIET LEGALISEREN, DAN WORDT DE WERELD SAAI EN DUUR !!!!

pi_11028695
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 11:16 schreef DrazTic het volgende:
In America is het ook verboden en daar shmoken ze ook relatief dubbel zo veel als ons.

Waarom legaliseren? Gedogen is het beste dat er bestaat!!
Ik hoef nix over het criminele cirquit te doen, omdat coffeeshops MOGEN verkopen. Dat ik mn jointje al onderweg naar huis rook, wordt gedoogd. Dat geld ook voor de 5 gram wiet die ik op zak heb en de 5 planten in mn tuin.

En het mooiste van gedogen is: Ik hoef er geren belasting over te betalen.

NIET LEGALISEREN, DAN WORDT DE WERELD SAAI EN DUUR !!!!

en gevaarlijk, want zo kan elke jan lul een coffeeshop beginnen met zijn eigen kweekje.

zoals het nu is is het toch goed genoeg?

pi_11028707
Natuurlijk moet soft drugs gelegaliseerd worden! Waarom? Ten eerste omdat soft drugs zoals de naam t al zegt 'soft' zijn. Al is er tegenwoordig nogal discussie over het hogere Thc gehalte, soft drugs zijn zeker niet op een lijn te stellen met andere geestverruimende middelen. Soft drugs dient derhalve gelegaliseerd te worden om zodoende een duidelijker onderscheid te maken tussen soft en hard. Om nog maar eens een oud balletje op te werpen, tabak en alcohol zijn hard drugs, maar wel gelegaliseerd. Blijkbaar liggen de criteria voor legalisering dus niet in het feit of iets soft of hard is. Het zit em naar alle waarschijnlijkheid meer in de acceptatie. Ondertussen is soft drugs al zo'n 25 jaar(ca. de precieze datum weet ik niet) gedoogd en in het grootste deel van het land aldus toegestaan.Echter lokale overheden kunnen nog steeds zelf beleid bepalen aangaande soft drugs, en dat is een punt waar we zeker van af moeten. We leven allemaal in Nederland, maar in de randstad kan ik op iedere hoek van de straat ongestraft een blowtje roken terwijl ik in de eigen provincie me moet gedragen als een paranoide 'crimineel', er is een 'nulbeleid' in mijn streek. Met Balkenende 2 zal t er niet veel beter op worden voor de blowers. Vooral in de grensstreek zal er harder opgetreden worden en zullen er shops gesloten gaan worden. In amsterdam zal dit echter nooit gebeuren, men gaat de eigen glazen niet ingooien, toeristische attractiie no1 zal blijven bestaan. Verder kan ik nog een hoop bekende argumenten opvoeren, zoals: de verkwisting van politiegelden aangaande dit onderwerp, de hogere belastinginkomsten, de grotere controle die uitgeoefend kan worden op de criminele tak van het circuit die na legalisering bloot komt te liggen, de mogelijkheden om dan eindelijk tot legale aanvoerswegen te komen.enz.enz. Echter het grootste euvel is en blijft : HET BUITENLAND. Zolang hypocriete naties als bijvoorbeeld Frankrijk, hun eigen probleem blijven onderkennen en net doen alsof de neus bloedt zal er weinig wezenlijke verandering komen.... want Jan Peter B en zijn kornuiten moeten natuurlijk wel met hun Europese broeders in de pas blijven lopen......
fuck what you think...it's about what you know
pi_11028718
ja, legaliseren:

- het is niet verslaven
- je schaat er niemand mee behalve jezelf, net zoals rokers
- alcohol is gevaarlijker en ook een drugs, doet dara iemand moeilijk over?
- heb jij wel eens problemen gehad met iemand die stoned is? need iedereen is relax.
- wel eens een vechtpartij voor/in een coffeeshop gezien? nee, maar wel elk weekend voor de kroeg.
- de hippies uit de jaren 60, zijn die verkeerd terecht gekomen? dat zijn nu gewoon (jou) ouders.
- het is goed als medicijn tegen kwalen.

woensdag 11 juni 2003 @ 11:20:27 #22
42975 GrymReaper
En dat bedoel ik nou!
pi_11028769
Dit eindigt natuurlijk weer in een eindeloze discussie maar, van mij mogen ze het legaliseren hoor als drank mag dan zou softdrugs zeker mogen!
-PIEP- -PIEP-Dit is de Automatische-Signature van GrymReaper - toets na de piep uw bericht-PIEP-
pi_11028834
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 11:18 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

en gevaarlijk, want zo kan elke jan lul een coffeeshop beginnen met zijn eigen kweekje.

zoals het nu is is het toch goed genoeg?

NEEEEEE! niet elke tjibbe kan iets beginnen!! want ze zijn gebonden aan kwaliteits eisen en dan worden alle coffeeshops net als restauranten onderzocht door de smaakpolitie
lollig
  woensdag 11 juni 2003 @ 11:23:17 #24
45237 Vuur
We are not alone
pi_11028849
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 11:15 schreef ub40_bboy het volgende:
[quote]Op woensdag 11 juni 2003 11:10 schreef Vuur het volgende:
Ja bewezen is dat roken slecht voor je is. en jij vind dus dat het zo weinig mogelijk zou moeten gebeuren? dan zou jij dus in moeten stemmen met legalisatie. Want uit onderzoek blijkt dat er dan minder gerookt word dan dat het verboden is
Roken is ook legaal, en gisteren las ik dat 1 op de 3 nederlanders rookt. Jouw argument redt het dan niet helemaal.
Ik denk trouwens dat wiet en/of cannabis ook helemaal niet zoveel maatschappelijke problemen veroorzaakt. Buiten de drugs-toeristen dan. Ik denk dus dat je hooguit een gemeente-loket kunt maken waar je op vertoon van een Nederlandse identificatie een 1-persoons-portie softdrugs kan gaan verkopen tegen een spotgoedkope prijs. Alle andere legalisering is gedoemd te mislukken. Daarbij moet Hard-drugs nogsteeds VEEL harder aangepakt worden.
  woensdag 11 juni 2003 @ 11:23:48 #25
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_11028864
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 11:22 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

NEEEEEE! niet elke tjibbe kan iets beginnen!!

Je hebt sindskort geen middenstandsdiploma meer nodig hoor om iets te beginnen.
quote:
want ze zijn gebonden aan kwaliteits eisen en dan worden alle coffeeshops net als restauranten onderzocht door de smaakpolitie
Dat heeft niets meer met de oprichting te maken, dit argument.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')