Tracklist:
tracks:
01 2+2=5
02 sit down, stand up
03 sail to the moon
04 backdrifts
05 go to sleep
06 where i end and you begin
07 we suck young blood
08 the gloaming
09 there there
10 i will
11 a punch-up at the wedding
12 myxomatosis
13 scatterbrain
14 a wolf at the door
Achtergrondinformatie:
http://www.ateaseweb.com/discography/hailtothethief/index.php
http://www.greenplastic.com/newalbum/index.php
http://www.radiohead.co.uk/start.html
Het vorige topic:
Radiohead - Hail To The Thief
weer lekker echte radiohead
quote:je moet het ook niet gaan luisteren als je depressief bent ofzow
Op dinsdag 10 juni 2003 15:52 schreef ZixS het volgende:
Ik vinnet maar matige muziek
quote:Maarja wat weet jij er van?
Op dinsdag 10 juni 2003 15:52 schreef ZixS het volgende:
Ik vinnet maar matige muziek
quote:Ik vind "die onmiddellijke dwingendheid" juist een uitstekende omschrijving. Het is geloof ik zelfs Thom Yorke geweest die zei dat dat hem aansprak in de muziek van Nirvana, en hij in dat opzicht hetzelfde nastreefde. "Right in your face kinda music", oid.
Op dinsdag 10 juni 2003 12:23 schreef zodiakk het volgende:
Hail to The Thief klinkt weliswaar ook zeer karakteristiek, maar toch mis ik ergens die onmiddelijke dwingendheid van OK Computer en Kid A. Het is ontzettend lastig te omschrijven, maar er zit iets in Hail To The Thief wat me helemaal niet zint.
We verschillen echter van mening over de conclusie. Ik denk dat de diepe, dwingende sfeer er wel degelijk in zit. Een zinnige argumentatie kan ik er niet voor geven.
quote:Ik begrijp niets van die stereotypering van Radioheads muziek als depressief. Het raakt, het roert, maar deprimeert me niet.
Op dinsdag 10 juni 2003 16:00 schreef 2nosedT het volgende:je moet het ook niet gaan luisteren als je depressief bent ofzow
quote:Lees de nieuwe OO®, in dat interview zegt Thom Yorke dat hij de 'right in ya face'-muziek van Dead Kennedies en Public Enemey enorm respecteert, maar dat het niet zijn ding is.
Op dinsdag 10 juni 2003 16:09 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Ik vind "die onmiddellijke dwingendheid" juist een uitstekende omschrijving. Het is geloof ik zelfs Thom Yorke geweest die zei dat dat hem aansprak in de muziek van Nirvana, en hij in dat opzicht hetzelfde nastreefde. "Right in your face kinda music", oid.
Of kan ik hem beter bij Plato bestellen?
[Dit bericht is gewijzigd door theofiel172 op 10-06-2003 17:17]
quote:Ik had em voor 18,90.
Op dinsdag 10 juni 2003 17:08 schreef theofiel172 het volgende:
Hij is EUR 22,50 bij ons in 't dorp....afzettersIk ga morgen wel naar Eindhoven, weet iemand waar die het goedkoopst is in Eindhoven?
Of kan ik hem beter bij Plato bestellen?
quote:Ik heb mijzelf vrijwillig voor ¤ 23,99 laten naaien door de FRS
Op dinsdag 10 juni 2003 17:21 schreef Bioslock het volgende:[..]
Ik had em voor 18,90.
.
[Dit bericht is gewijzigd door amnesiac op 10-06-2003 17:24]
Dat is typisch zo iets wat je maar 1 keer bekijkt en dan nooit meer. En je kunt je cd dan niet eens fatsoenlijk opbergen wegens het afwijkende formaat.
quote:Dat had ik dus ook. En hij was
Op dinsdag 10 juni 2003 17:23 schreef calvobbes het volgende:
Ik zag vandaag de Limited Edition in de stad, blij dat ik die niet gekocht hebt.Dat is typisch zo iets wat je maar 1 keer bekijkt en dan nooit meer. En je kunt je cd dan niet eens fatsoenlijk opbergen wegens het afwijkende formaat.
quote:Dit is 1 van de eerste keren dat ik per ongeluk geen LE heb van een cd die ik koop (uitgaande van het feit dat er een LE bestaat natuurlijk).
Dat is typisch zo iets wat je maar 1 keer bekijkt en dan nooit meer. En je kunt je cd dan niet eens fatsoenlijk opbergen wegens het afwijkende formaat.
(De LE van bijv. Amnesiac zou ik niet graag gemist hebben, da's 1 van de mooiste cd verpakkingen ooit)
Om dit "te omzeilen" (niet om te kopieren dus, maar om em af te spelen met een player naar keuze) heb ik gewoon het volgende gedaan.
Doe de cd in de cdromspeler, dan wil ie een eigen player oid installeren.
Beantwoord die vraag met "cancel"
Start daarna de player van je eigen wens op (WMP, Winamp) en de cd zal gewoon afspelen. Ook de cd overzetten naar mijn NetMD is mij op deze mannier gewoon gelukt.
quote:De LE van Amnesiac, past echt mooi in mijn boekenkast ...
Op dinsdag 10 juni 2003 17:40 schreef Lamon het volgende:[..]
Dit is 1 van de eerste keren dat ik per ongeluk geen LE heb van een cd die ik koop (uitgaande van het feit dat er een LE bestaat natuurlijk).
Blij dat ik er niet veel aan mis..(De LE van bijv. Amnesiac zou ik niet graag gemist hebben, da's 1 van de mooiste cd verpakkingen ooit)
De LE van Hail To The Thief past daarentegen weer prima bij mij andere wegenkaarten in de auto ...
Wat dat betreft kan een LE voor mij niet gek genoeg zijn en ze passen tot nu toe allemaal prima in mijn cd-rek, dus daar heb ik ook geen moeite mee.
quote:Dat is idd irritant, maar het ziet er wel erg fraai uit.
quote:De cd blijft gewoon in de cd-speler, opruimen is er niet bij
En je kunt je cd dan niet eens fatsoenlijk opbergen wegens het afwijkende formaat.
quote:Ow jij bent zo iemand die z'n cd's mét hoesje en al in de speler gooit.
Op dinsdag 10 juni 2003 19:56 schreef amnesiac het volgende:
De cd blijft gewoon in de cd-speler, opruimen is er niet bij
quote:Echt handig is het niet nee, maar ik heb gewoon bovenop m'n cd-kast al mijn special editions uitgestald. Ziet er wel leuk uit.
Ik zag vandaag de Limited Edition in de stad, blij dat ik die niet gekocht hebt.Dat is typisch zo iets wat je maar 1 keer bekijkt en dan nooit meer. En je kunt je cd dan niet eens fatsoenlijk opbergen wegens het afwijkende formaat.
quote:wat een gezellig duo
Op dinsdag 10 juni 2003 20:14 schreef -Wepeel2- het volgende:
Hij staat gebroederlijk naast mijn Joy Division boxset.
quote:Gelukkig staat mijn Guust Flater collectie ook op diezelfde kast. Dat zorgt wel voor een komische noot.
Op dinsdag 10 juni 2003 20:16 schreef MuadDib het volgende:[..]
wat een gezellig duo
quote:Ja, precies. Bij mij kun je 9 van de tien keer Radiohead CD's in m'n stereo vinden en de hoesjes die liggen erop, dus voor mij een Lt.
Op dinsdag 10 juni 2003 19:56 schreef amnesiac het volgende:[..]
De cd blijft gewoon in de cd-speler, opruimen is er niet bij
Mijn dag is weer goed !
quote:¤ 12,50
Op dinsdag 10 juni 2003 21:46 schreef calexico26 het volgende:
Vandaag gekocht bij Fame in Amsterdam. Liggen staaaaaapels van dit album voor maar 12 euro en 50 eurocentjesMijn dag is weer goed !
gvd k*t FRS
quote:
Vandaag gekocht bij Fame in Amsterdam. Liggen staaaaaapels van dit album voor maar 12 euro en 50 eurocentjesMijn dag is weer goed !
quote:Damn gast dat is niet duur. Is dat de limited edition of de 'gewone'?
quote:Nou ja, tis dezelfde keten.
Op woensdag 11 juni 2003 07:33 schreef amnesiac het volgende:[..]
¤ 12,50
gvd k*t FRS
quote:Dat is de normale versie neem ik aan? De Waaghals vraagt 15 euro voor zowel de normale als de limited.
Vandaag gekocht bij Fame in Amsterdam. Liggen staaaaaapels van dit album voor maar 12 euro en 50 eurocentjes
quote:Nee, want door die prijs ben ik overtuigd dat ik hem zo even ga halen en dan kan ik straks gezellig meeklessebessen.
Op woensdag 11 juni 2003 12:37 schreef zodiakk het volgende:
Kan dat stomme geleuter over prijs van de CD niet ergens anders voortgezet worden?
quote:Het maakt de muziek er in ieder geval niet mooier of lelijker door als de prijs hoog of laag is. Dat interesseert me dan ook weinig. Het enige dat ik jammer vind is dat in sommige zaken een promo erbij geleverd werd en die heb ik niet.
Op woensdag 11 juni 2003 12:37 schreef zodiakk het volgende:
Kan dat stomme geleuter over prijs van de CD niet ergens anders voortgezet worden?
Verder blijft het heerlijke muziek met daarin veel melancholie en onvervuld verlangen. Nou ja, dat gevoel krijg ik er tenminste bij. Waarschijnlijk beantwoord de muziek aan je eigen stemming.
Oh ja: hadden jullie ook bij het begin van het eerste nummer het gevoel dat de muziek en zang niet op elkaar afgestemd waren? Alsof ze beide met een ander nummer bezig waren. Bedoeld of onbedoeld knap gedaan, maar verderop komen muziek en zang dan toch ineens bijelkaar en vallen de puzzelstukjes in elkaar, maar schrok wel een beetje in het begin ...
quote:Totaal ergens anders zoeken.
Op woensdag 11 juni 2003 14:07 schreef Man_Made_God het volgende:
Ik ken Radiohead nauwelijks (de bekendste nummers ken ik wel), maar ben wel benieuwd naar deze nieuwe cd..
Coldplay heeft bij mij een prominente plaats in de cd-speler, is dit in die trend, of moet ik het ergens anders zoeken?
quote:ok, waar dan?
Op woensdag 11 juni 2003 14:09 schreef Bioslock het volgende:[..]
Totaal ergens anders zoeken.
quote:Doet mij denken aan een uitspraak van 'Johan Cruiff' in Evers Staat op :: "Als je de wedstrijd wint, dan moet je de volgende wedstrijd winnen. Als je de wedstrijd verliest, dan moet je de volgende wedstrijd ook winnen. Maar dat is logisch"
Op woensdag 11 juni 2003 15:59 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
. Maar als je van Coldplay houd dan moet je het zeker eens proberen. Ook als je niet van Coldplay houd moet je het maar proberen denk ik.
Het is wel waar dat Radioheaed-liefhebbers Coldplay kunnen waarderen, en dat is omgekeerd ook vice versa
quote:ik vind coldplay absoluut muziek om naar te luisteren.... pilsje, lichten uit.... bier in m'n neus maar ik kan me voorstellen dat men het achtergrond muziek vind. Ik zal toch maar eens radiohead proberen dan, zal wel niet voor niets zo'n bekende band zijn
Op woensdag 11 juni 2003 15:59 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ugh.. komen we weer op Coldplay. Laat ik het zo zeggen (persoonlijke mening.. iedereen dekking zoeken!). Ik vind Coldplay meer achtergrondmuziek en Radiohead muziek om naar te luisteren. Daarbij is Coldplay hoe je het went of keert sterk beinvloed door Radiohead, alleen dan toegankelijker. Maar als je van Coldplay houd dan moet je het zeker eens proberen. Ook als je niet van Coldplay houd moet je het maar proberen denk ik.
ik vraag me wel de hele tijd iets af ik zat het boekje door te lezen en door blz. 7. staat in spiegelbeeld een tekst.ik ga het boekje er niet afscheuren maar ik wil weten wat er staat
Left hand page...(kan ik niet lezen).....onto map. misschien is het wel niks maar ze hebben wel vaker van die verborgen dingen in hun tekstboekjes staan hč
hmmm volgens mij is het gewoon de beschrijving van hoe het er moet worden opgeplakt laat maar
Muziek is geweldig there there en the gloaming zijn op het moment mn favorieten.
quote:Echt?
Op woensdag 11 juni 2003 21:54 schreef Radiohoofdje het volgende:
...the gloaming zijn op het moment mn favorieten.
Ik vind dat dus echt het grootste baggernummer wat ik ooit van Radiohead gehoord heb. Smaak is soms wel heel relatief.
2000 Kid A
2001 Amnesiac
2003 Hail to the thief
Lijken wel robots
Amnesiac vond ik daarom een beetje minder (Afgeraffeld misschien)
Voor deze hebben ze weer de tijd genomen en dat hoor je.
Ze hebben natuurlijk niet zo'n knaller als Massive Attack neergezet maar die hadden dan ook wel erg veel tijd nodig.
quote:Je vergeet een ding. in 1997 kwam OK Computer uit en in 2000 pas Kid A. Voor dat album zijn er echter veel meer nummers opgenomen, het idee was toen om een tweede cd te maken met een aantal andee nummers erop die niet op Kid A zouden komen te staan. Eigenlijk is op wat aanpassingen hier en daar misschien er voor 2 cd's (ruim zelfs) aan matieraal opgenomen in 3 jaar tijd.
Op donderdag 12 juni 2003 16:10 schreef LeonBong het volgende:
Toch blijf ik vreemd vinden dat deze band in zo'n korte tijd zoveel CD's uitbrengt.2000 Kid A
2001 Amnesiac
2003 Hail to the thief
Amnesiac is het verlengde van Kid A. Na deze twee cd's heeft het nog 2 jaar geduurt voordat het laatste album kwam. Voor Ok Computer kwam ook ieder album 2 jaar na de vorige, oftewel, zo gek is dat niet. om gem. zo'n twee jaar bezig te zijn met een album (zegmaar een half jaar en 1,5 jaar touren) en 3 jaar met een iets groter project...
Veel? neuh 2 jaar per plaat is vrij gemiddeld denk ik vergeleken bij andere bands.
quote:Ja lijkt me ook. Vind het zeker niet overdreven snel. Zeker niet als je in een creatieve fase van je leven zit, zoals Radiohead.
Op donderdag 12 juni 2003 22:10 schreef Vork het volgende:Veel? neuh 2 jaar per plaat is vrij gemiddeld denk ik vergeleken bij andere bands.
quote:Dat is het nare van MTV. ze zenden zo veel crap uit dat je het niet meer weet als ze een keer iets goeds hebben
Op vrijdag 13 juni 2003 11:12 schreef the-O het volgende:
Iemand hier gisteravond het live optreden op MTV gezien?
quote:Nee.
Iemand hier gisteravond het live optreden op MTV gezien?.
quote:Hmm ... dan heb ik te laat ingeschakeld ofzo, want ik heb alleen maar nummers van Kid A en Amnesiac gehoord ...
Iemand hier gisteravond het live optreden op MTV gezien?
Potverdorie wat is het toch een goed ingespeelde band. De nieuwe nummers klonken ook live erg overtuigend en ze hadden er duidelijk zin in. Ik was zwaar onder de indruk. Hopenlijk is dit optreden binnenkort op het internet te vinden, ik was net te laat om het in zijn geheel op te nemen.
"There are no overtly political lyrics on the record, but it feels political. And Yorke is not exactly nonpartisan: At a recent antiwar rally in Gloucestershire, England, he publicly declared that "the U.S. is being run by religious maniac bigots that stole the election."
So what are we to make of this?
"If the motivation for naming our album had been based solely on the U.S. election, I'd find that to be pretty shallow," he says. "To me, it's about forces that aren't necessarily human, forces that are creating this climate of fear. While making this record, I became obsessed with how certain people are able to inflict incredible pain on others while believing they're doing the right thing. They're taking people's souls from them before they're even dead. My girlfriend--she's a Dante expert--told me that was Dante's theory about authority. I was just overcome with all this fear and darkness. And that fear is the 'thief.'"
quote:Ik vind deze anders, om jouw termpjes te gebruiken, ook bijzonder "vaag"... Maar ik vind 'm echt, mijn termpje, mega-goed!
Op vrijdag 13 juni 2003 15:17 schreef spacemangraig het volgende:
Heb de cd nu twee keer gehoord, en ik vind 'm nu al veel beter dan Kid A. Die is (hoewel dr een aantal goede nummers op staan) naar mijn mening toch net iets té vaag.
Deze roeleert zwaar!
btw. Vaag is toch niet zo'n vage term Kid A is gewoon te electronisch te weinig gitaar. Bij Hail to the Thief worden de echte instrumenten veel beter gecombineerd met electronische muziek. Zoals in het laatste stuk van 'Sit down, stand up': when the rain drops. Dat is echt zo'n gaaf nummer. Ik heb trouwens nog niet één nummer ontdekt wat ik echt niet kan luisteren, terwijl er op Kid A zat van staan. Amnesiac moet ik trouwens nog steeds kopen
Edit: niks dus, geen uitzending vanavond.
[Dit bericht is gewijzigd door the-O op 14-06-2003 01:10]
Ik heb de CD besteld, duurt eigenlijk best lang voordat 'ie binnenkomt
Kan natuurlijk altijd een kopietje draaien, maar da's toch minder...
Zit er trouwens een boekje bij met songteksten in limited edition?
quote:Yep boekje aanwezig ...
Op vrijdag 13 juni 2003 21:23 schreef theofiel172 het volgende:
Kan hier dus geen MTV ontvangen, dankjewel UPCIk heb de CD besteld, duurt eigenlijk best lang voordat 'ie binnenkomt
![]()
Kan natuurlijk altijd een kopietje draaien, maar da's toch minder...
Zit er trouwens een boekje bij met songteksten in limited edition?
Maar dit gaat niet over Hail To The Thief...
Een vraagje over A Wolf At The Door. Denken jullie dat met het laatste stukje van dat liedje een huilende wolf bedoeld wordt? Dat dacht ik namelijk...
maarik wil t even hebben over de coverart die ze gebruiken. vanaf the bends hebben ze werkelijk geweldige kunstwerken als coverart. dat wilde ik even kwijt.
"Where I end and you begin" is een prachtig nummer.
quote:Ah shit, gemist... Kan ik weer op MTV Alternative Nation gaan wachten om hem nu eens in echt goede kwaliteit te zien
Op zaterdag 14 juni 2003 10:33 schreef amnesiac het volgende:
There, there als commercial was gisteravond super
quote:Inderdaad, maar ik had het begin net gemist. Nova was afgelopen, dus ik zapte weg...Toen bedacht ik 'oh, shit....There Here'....
Op zaterdag 14 juni 2003 10:33 schreef amnesiac het volgende:
There, there als commercial was gisteravond super
Heb ondertussen de gelekte mp3 wel behoorlijk grijsgedraaid.. oh oh kan niet wachten ze weer eens live te zien.
quote:Hmm.. volgend jaar? Aargh! Dat duurt me veel te lang
Nederlandse optredens komen mogelijk volgend jaar. Greenwood spreekt over 'een theatertournee'.
Maar nu kijk ik in het tekstboekje, en schijnt er op de laatste pagina, tussen de credits door, een tekst door het wit heen. Op de achterkant van het boekje, die tegen het karton zit vastgeplakt, staat ook iets.
Het is vast geen groot geheim: wat ik zie is ongeveer 'LEFT HAND PAGE' en 'THIS PAGE CLOES TO MAP', maar ik kan het niet precies lezen
quote:"Glues" dat is alleen maar text van de template die de drukkerij gebruikt. (maar jij hebt hem er dus gewoon uit gescheurd)
Op zondag 22 juni 2003 01:39 schreef Stonehead het volgende:
* Stonehead heeft de limited edition (de kartonnen versie op raar formaat, met poster) en heeft de poster al op z'n muur hangen'THIS PAGE CLOES TO MAP', maar ik kan het niet precies lezen
Bovendien zegt York domme dingen in interviews. In een interview met De Volkskrant, afgenomen ten tijde van de Irak-oorlog, wist hij precies te vertellen wat er aan de hand was. De oorlog was 'een van de grootste gevallen van massabedrog uit de geschiedenis'. Ga toch gitaarspelen...
quote:buiten het feit dat Tom Yorke wel een punt heeft, is het wel zo dat een mening van een artiest nooit iets afdoet aan de kwaliteit van zijn muziek!
Op zondag 22 juni 2003 13:56 schreef Tein het volgende:
Er was een tijd dat ik The Bends en OK computer veel draaide, maar de laatste tijd gaat Radiohead me steeds meer tegen staan. Ze lijken met ieder album pathetischer te worden. Kid A en Amnesiac vind ik redelijk onverteerbaar. Thom York die wartaal jankt terwijl de band met de geluidjes van Magix Music Maker aan het experimenteren is.Bovendien zegt York domme dingen in interviews. In een interview met De Volkskrant, afgenomen ten tijde van de Irak-oorlog, wist hij precies te vertellen wat er aan de hand was. De oorlog was 'een van de grootste gevallen van massabedrog uit de geschiedenis'. Ga toch gitaarspelen...
quote:Buiten het feit dat het tweede deel van je zin klopt, is het wel zo dat Thom Yorke geen idee heeft waar hij over praat. Het zou best kunnen dat de dreiging die van Irak uitging uitvergroot is. Maar ik weet niet zeker of dat het geval is, dus ik doe daar ook niet zulke harde uitspraken over.
Op zondag 22 juni 2003 15:09 schreef peaceman het volgende:[..]
buiten het feit dat Tom Yorke wel een punt heeft, is het wel zo dat een mening van een artiest nooit iets afdoet aan de kwaliteit van zijn muziek!
Waar het me omgaat, is dat York ten tijde van de oorlog meteen vooraan stond bij alle demonstraties en in interviews simplistische anti-oorlogs retoriek uitkraamde. Iets meer twijfel had ik intelligenter gevonden. Het verandert niets aan de muziek, maar het draagt wel bij aan het toenemen van mijn weerzin tegen Radiohead.
[Dit bericht is gewijzigd door Tein op 22-06-2003 19:56]
Eerlijkgezegd dacht ik dat ik aardig over mijn 'radiohead-periode' heen was. Tot voor een jaar terug was er weinig anders in mijn cd-speler te vinden. Op een gegeven moment heb je dat wel gehad natuurlijk, en het melancholische karakter van de muziek ging me ook wel een beetje tegenstaan. Maargoed, na deze cd een paar keer geluisterd te hebben heeft radiohead me weer helemaal overtuigd. Het maakt mij niet veel uit of het ingewikkelde of eenvoudige muziek is, of thom yorke er anti-oorlogsretoriek op nahoudt of dat mensen vinden dat hij steeds maar het gekwelde konijn uithangt. Ik vind het gewoon ontzettend fijne muziek om naar te luisteren, het raakt me, ontdooit een stukje van mijn betonnen muur.
Dat thom nog lang door mag gaan met het maken van deze geweldige muziek! Hulde!
quote:als je nog ff had doorgelezen in het volkskrant artikel kon je lezen dat thom 1x ergens heeft meegedemonstreerd en het niet kon waarderen dat de aandacht dan meer naar hem gaat ipv naar de boodschap
Op zondag 22 juni 2003 15:27 schreef Tein het volgende:Waar het me omgaat, is dat York ten tijde van de oorlog meteen vooraan stond bij alle demonstraties
quote:O, maar dat is hij zeer zeker en daarbij ook vrij actief bij Amnesty voornamelijk enzo.
Op zondag 22 juni 2003 18:50 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Misschien issie wel een pacifist, die zijn altijd tegen oorlog, dus dan maakt het niet uit of de reden goed is of niet.
Het is natuurlijk wel ideaal als je je 'naam' en bekendheid kunt gebruiken om je politieke standpunt te verduidelijken en dergelijke organisaties kunt steunen, maar dan lijkt het me des te frustrerender als de aandacht verlegd wordt (zoals iemand anders net al zei).
Maar dit heeft verder vrij weinig met de muziek te maken natuurlijk.
Ik ben best benieuwd hoe ze het maken op Werchter, ik ga het in ieder geval zien op internet! En misschien wel rippen 't is dan toch vakantie hč
Ik zag iemand die de Ltd. Edition voor 11 euro kreeg, waar? Ik heb hem al, maar voor volgende CD's en zo
Bij mij in 't dorp was de normale editie namelijk 23 euro...dus heb ik de limited op internet besteld...
quote:Ik had m inderdaad voor 11 euro, van onderstaand adres, succes!
Op zondag 22 juni 2003 23:35 schreef theofiel172 het volgende:
Voer die oorlogsdiscussie ergens anders....Ik ben best benieuwd hoe ze het maken op Werchter, ik ga het in ieder geval zien op internet! En misschien wel rippen
't is dan toch vakantie hč
Ik zag iemand die de Ltd. Edition voor 11 euro kreeg, waar?
Ik heb hem al, maar voor volgende CD's en zo
Bij mij in 't dorp was de normale editie namelijk 23 euro...dus heb ik de limited op internet besteld...
Ik zie net dat het album 4de staat op de Album top 100 op de 3FM-site ... Vind ik toch knap! Voor Di-Rect en zo...
quote:Je kunt het ook proberen via http://www4.cd-wow.com.hk daar staat hij voor 94,99 dollar, en dat is ca. 11 euro.
Op maandag 23 juni 2003 19:58 schreef theofiel172 het volgende:
Hmm, ik zie dat de Limited Edition 11 pond kost, dat is meer dan 11 euro...maar toch goedkoop
De andere studio-albums kosten 9 pond, is niet duur!Ik zie net dat het album 4de staat op de Album top 100 op de 3FM-site ... Vind ik toch knap! Voor Di-Rect en zo...
quote:Dit is toch wel een ernsitge belediging naar Radiohead toe. Jonny Greenwood heeft pas uitgelegd dat ze juist die programma's zoals Magix Music Maker niet gebruiken omdat deze software de gebruiker maar alleen muziek laat gebruiken die eigenlijk al een keer gemaakt is. Jonny was ook bezig om zelf software te schrijven zodat hij altijd nieuwe muziek kan creeeren.
Op zondag 22 juni 2003 13:56 schreef Tein het volgende:
Kid A en Amnesiac vind ik redelijk onverteerbaar. Thom York die wartaal jankt terwijl de band met de geluidjes van Magix Music Maker aan het experimenteren is.
Kid A wordt trouwens een steeds beter album, hoe vaker je ernaar luistert. Misschien nog een kans geven ofzo. Vooral de overgangen van de liedjes zijn mooi gemaakt zoals het einde van Idioteque en het begin van Morning Bell.
Kan niet wachten tot donderdag, zie ik ze voor het eerst live!
quote:Ed schrijft z'n eigen software.
Op dinsdag 24 juni 2003 10:47 schreef Evertje het volgende:[..]
Dit is toch wel een ernsitge belediging naar Radiohead toe. Jonny Greenwood heeft pas uitgelegd dat ze juist die programma's zoals Magix Music Maker niet gebruiken omdat deze software de gebruiker maar alleen muziek laat gebruiken die eigenlijk al een keer gemaakt is. Jonny was ook bezig om zelf software te schrijven zodat hij altijd nieuwe muziek kan creeeren.
Kid A wordt trouwens een steeds beter album, hoe vaker je ernaar luistert. Misschien nog een kans geven ofzo. Vooral de overgangen van de liedjes zijn mooi gemaakt zoals het einde van Idioteque en het begin van Morning Bell.
Kan niet wachten tot donderdag, zie ik ze voor het eerst live!
,,Het is fascinerend om met computers muziek te maken. Wat er echter vreselijk aan is, is dat je een interface moet gebruiken. Ondanks de triljoenen mogelijkheden die er zijn, voel je je toch beperkt. Ik wil altijd net dat ene andere geluid. Software is een barričre. Software stuurt je en dat wil ik niet. Ik zou volledig in controle willen zijn, maar dat voel ik me niet. Dus schrijf ik nu mijn eigen software. Vergelijk het met foto's die met PhotoShop zijn bewerkt. Je ziet het altijd. Zoals je ook aan muziek kunt horen welke software is gebruikt. Dat doet aan de computer als instrument in zoverre niets af dat je er dingen mee kunt, die anders onmogelijk waren. 'Kid A' op 'Kid A' had niet zonder computer gemaakt kunnen worden. Het is niet de computer, het is de kerel die de software heeft geschreven.''
quote:Echt?
94,99 dollar, en dat is ca. 11 euro.
Ja, Kid A is best goed, maar niet mijn favoriete album.
Favorieten momenteel zijn Sail To The Moon, Backdrifts en Go To Sleep (3 hele sterke nummers achter elkaar)
quote:Klopt, de tweede helft is meer at random samengesteld en de eerste helft is zorgvuldig gekozen. Volgens de jongens zelf dan.
Op dinsdag 24 juni 2003 20:40 schreef leak het volgende:
Ik heb de cd nu zo'n 2 weken en ik moet zeggen dat ik het een sterke cd vind.
Ik vind alleen de eerste helft van de cd iets beter dan de tweede helft (vanaf There There). Lijkt alsof de nrs. 1 t/m 8 beter bij elkaar passen dan 9 t/m 14. Maar misschien komt het ook omdat ik altijd bij het eerste nummer begin en nog niet helemaal aan de laatste nummers gewend ben.
quote:sterker nog... ze hebben gezegd dat het eerste deel bij elkaar hoort, vormt 1 geheel, van deze nummers komt dus niets op single uit. de rest is meer opzichzelf staand (en daar komen dus wel singles van)
Op dinsdag 24 juni 2003 20:59 schreef zodiakk het volgende:[..]
Klopt, de tweede helft is meer at random samengesteld en de eerste helft is zorgvuldig gekozen. Volgens de jongens zelf dan.
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 20:59 schreef zodiakk het volgende:[..]
Klopt, de tweede helft is meer at random samengesteld en de eerste helft is zorgvuldig gekozen. Volgens de jongens zelf dan.
quote:Leuk om te weten. Opzich wel jammer dat het tweede deel dan een beetje 'losstaat' van de rest. Maar dat neemt niet weg dat het een goed album is
Op dinsdag 24 juni 2003 22:37 schreef robinvdt het volgende:[..]
sterker nog... ze hebben gezegd dat het eerste deel bij elkaar hoort, vormt 1 geheel, van deze nummers komt dus niets op single uit. de rest is meer opzichzelf staand (en daar komen dus wel singles van)
Nog twee nachtjes slapen...
quote:Volgens mij ben jij geen liefhebber van The Bends en OK Computer, wel?
Op dinsdag 24 juni 2003 22:50 schreef Scylla het volgende:
Is dat zo, dat de eerste helft een bij elkaar horend geheel zou zijn? Hmmz...kan wel, ik vind dan alleen Sail to the Moon een beetje uit de toon vallen, bij die eerste nummers dan. En ik vind, zoals ik al zei, tot en met nummertje 12 het een perfecte cd, Scatterbrain en A Wolf at the Door hadden van mij vervangen mogen worden door Kindetic en True Love Waits.
Nog twee nachtjes slapen...
De overgang tussen I Will en A Punch-Up At A Wedding vind ik wel de slechtste van allemaal. Maar ik ben ook benieuwd hoe ze het doen in Werchter
quote:Nee! Die overgang tussen I Will en Punchp is het allerbest! En...OK Computer is mijn all time favo album. En the Bends...My Iron Lung, Just, Fake Plastic Trees, Street Spirit....zijn ook super. Sowieso, Anyone Can Play Guitar...Vegetable...You...ook geweldige nummers
Op dinsdag 24 juni 2003 23:03 schreef theofiel172 het volgende:[..]
Volgens mij ben jij geen liefhebber van The Bends en OK Computer, wel?
![]()
De overgang tussen I Will en A Punch-Up At A Wedding vind ik wel de slechtste van allemaal. Maar ik ben ook benieuwd hoe ze het doen in Werchter
Mooi logo trouwens Misschien herkennen we elkaar daar wel aan op Werchter
En nu...the Doors kijken.
quote:Hehe, gevonden op Greenplastic een tijdje terug
Mooi logo trouwens
quote:Oew
Op dinsdag 24 juni 2003 23:28 schreef theofiel172 het volgende:
Ik kom niet op Werchter, maar ik kijk op internet....was te laat met kaartjes bestellen
quote:Neeeeeeee! Niet die pokke-Arena
Op woensdag 25 juni 2003 13:07 schreef Scylla het volgende:[..]
of Arena () moeten komen.
quote:En net I will bij Onderweg naar Morgen.
Op maandag 23 juni 2003 19:37 schreef spacemangraig het volgende:
Zap ik net voorbij GTST, hoor ik opeens dat ze Where I end, and you begin draaien
quote:Je gaat toch niet veranderen in zo'n vieze alto he.
Op woensdag 25 juni 2003 22:51 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen: dat klinkt erg goed, wat ik heb gehoord. Ik ga 'm denk ik halen.
Het is ook een prachtplaat. Ik denk dat hij voor veel mensen een stuk toegankelijker is dan Kid A en Amnesiac (hoewel ik bij mijn statement blijf dat Kid A ook barst van de liedjes die zich in je kop vastnestelen).
quote:Nee hoor, ik blijf me elke dag douchen
Op donderdag 26 juni 2003 00:23 schreef -Wepeel2- het volgende:
Je gaat toch niet veranderen in zo'n vieze alto he.
quote:Ja, ik ga het opnemen. Radiohead begint pas met optreden om 23.40, Bjork om 21.45. Ze gaan tot Radiohead begint oude opnames laten horen
Op donderdag 26 juni 2003 20:41 schreef Stonehead het volgende:
Studio Brussel zendt vanaf 22 uur het concert van Radiohead op Werchter live uit.
En een Videostream op Goformusic
Grmbl.. Ik krijg geen geluid, of het werkt niet met mplayer
[Dit bericht is gewijzigd door Stonehead op 27-06-2003 00:14]
quote:Digitaal?
Op vrijdag 27 juni 2003 09:47 schreef theofiel172 het volgende:
Stelletje eikels zijn het ja....Ze mochten maar twee nummers op de radio uitzenden, en maar 3 op de videostream. Maar ik vond het wel een goeie versie van There Here en 2+2=5 . Ik heb ze opgenomen
quote:Yup
Op vrijdag 27 juni 2003 10:02 schreef Doffy het volgende:[..]
Digitaal?
![]()
Als het mag van de moderators wil ik het hier wel opzetten hoor
Ik denk het wel, het was ook uitgezonden op radio...Maar ik wacht op antwoord.
quote:Ik denk dat je het beste na zondag op At Ease kunt kijken. En dan naar het message board gaan.
Op vrijdag 27 juni 2003 15:12 schreef Playah het volgende:
Heeft iemand foto's van het concert op Werchter? Of film? of Geluid?
of weet iemand waar ik dat kan vinden?
quote:Niet om je te dissen ofzo, we vinden immers dezelfde band steengoed.
Op dinsdag 24 juni 2003 11:01 schreef theofiel172 het volgende:[..]
Ed schrijft z'n eigen software.
maar, ik heb wat anders gelezen hier: http://pages.vpro.nl/3voor12/journalism/index.shtml?2534202+2584688+2584508+12430499
Werchter was overigens super!
quote:Hij mixt radiofragmenten van een nationaal radiostation door het het begin (en einde) van National Anthem. Erg cool.
Op vrijdag 27 juni 2003 15:45 schreef Playah het volgende:
en wat doet Johnny met dat radiootje eigenlijk bij als ik het goed kan herinneren national anthem?
Oh ja, en zowel Ed, Jonny als Thom programmeren zelf geluidjes volgens mij . Of eigenlijk geloof ik de hele band eigenlijk wel.
quote:Dat klopt wel ja, maar dat voelde je al aankomen toen de band op kwam lopen onder Where bluebirds fly. Daar zat ook een heerlijke bas onder.
Op zaterdag 28 juni 2003 13:01 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik las dat het geluid bij 'there, there' zo hard stond, dat de grond helemaal trilde.
Wat ook mooi was, was de stilte in sommige liedjes, zoals Fake plastic trees en Exit music. Toch knap als je een honderduizend mensen stil kan krijgen, je kon een speld horen vallen, echt kippevel!
ow ik zie dat ik niet genoeg ruimte heb voor alle fotos...
[Dit bericht is gewijzigd door Playah op 28-06-2003 21:01]
wordt glastonbury nog herhaald op bbc ofzo? ik was op stap want ik wist dat niet!!!! sufferd!
Tent opgezet op de 2 vierkante meter die nog over was (ik kan mij niet 1 jaar voor de geest halen dat het de eerste dag al zo fucking druk was), ff wat gegeten en op naar het festivalterrein. Biertje gekocht onderweg, de sfeer gaat er al lekker in zitten.
Komen we bij de ingang de hoek omlopen wtf:
Jezus wat een drama. naja achteraan aansluiten dan maar. Elk kwartier een metertje naar voren. Ik begin dorst te krijgen. Over een uur begint Bjork. Hopen dat ik dan binnen ben. Na drie kwartier zijn we ongeveer in het midden en het valt mij op dat er steeds meer mensen met een gefrustreerde blik zich in de linkerrichting van de rij bewegen. Na wat rondvragen komen we erachter dat zij bij de ingang zijn teruggestuurd omdat ze in het bezit zijn van tickets van ' ticketservice Nederland' en dus niet het originele Rock Werchter ticket. FUCK! helemaal vergeten in de consternatie en de overweldigende teleurstelling van de rij.
We besluiten om ons niet met zijn allen richting wisselkantoor te begeven en spreken af vooraan tussen de tweede en derde ingang. Voordat wij daar zijn is Bjork inmiddels allang begonnen en moeten we nog wachten op onze kameraad met de tickets. Helemaal geweldig geregeld. Ik heb nog NOOIT zo lang in een rij gestaan voor een festival BEDANKT! Na nog een uur vooraan te hebben gewacht krijgen wij de kaarten en kunnen we na een grondig onderzoek naar binnen. Bjork is afgelopen. Het is middernacht en we hebben drie (!) uur in de rij gestaan. woei!
We zijn in ieder geval op tijd voor wat we gekomen zijn (op 1 iemand van onze groep na dan, die kwam echt speciaal voor Bjork): Radiohead. Pff wat een dorst hebben we van dat wachten.. ja hoor, we kunnen weer achteraan aansluiten in de rij van de drankbonnen.
Dat ze er over nagedacht hebben die Belgen moge duidelijk zijn want er staan honderd mensen in de rij en dan zou ik inderdaad ook maar 1 loket opendoen.
Radiohead begint ondertussen want ik hoor de klanken van ' Where bluebirds fly' van de ' There There' single..shitzooi, nu moeten we gauw wat te zuipen hebben.
Eindelijk na een hoooooooooop frustraties en een bittere nasmaak enorm genoten van Radiohead. Maar dit was toch echt de laatste keer..Het leek wel of ze dubbele kaarten hadden verkocht voor donderdag en dat iedereen die een vierdagenkaart had ook al aanwezig was. wat een sjitzooi. Dit was het eerste jaar dat we een kaart voor 1 dag hebben gekocht (tja, als je Radiohead al gehad hebt: beter wordt het niet ) maar ook gelijk de laatste keer. De jaren hiervoor waren altijd top en het was altijd goed geregeld maar hier hebben we geen zin meer in.
Zo, dat lucht op.
* Doffy hoopt dat ze toch stiekum nog naar Lowlands komen...*duim duim*
quote:Je moet ook niet om half twee pas weggaan, kan je toch verwachten dat het druk wordt?! Wij zijn 7.50 met de trein vanuit Rotterdam gegaan, kwamen 11.30 in Werchter aan. Tent opgezet op een rustige camping, en de hele dag een beetje niks gedaan. 18.50 stonden we voor de ingang van het festivalterrein (was toen al open), geen rij. We lopen naar binnen, het hele terrein zo goed als leeg. Even wat foto's maken, drinken halen, en gaan zitten wachten 2e rang. Bjork en pauzes overleefd en toen begon RAdiohead eindelijk. Wat een concert! Om eerlijk te zijn m'n eerste concert/festival, en dan al gelijk m'n favoriete band! Werchter kon vanaf dat moment al niet meer stuk. Volgend jaar gaan we zeker weer.
Op donderdag 3 juli 2003 01:07 schreef pulse80 het volgende:
zeuren, zeuren, zeurenZo, dat lucht op.
Niet bedoeld om mensen jaloers te maken, maar gewoon om aan te geven dat als je vroeg weggaat er niets aan de hand is.
mja de rest ook wel ok toch wel, jammer dat ik net werchter heb moeten missen door geldgebrek mijnerzijds
quote:tja ik ga al wat langer naar festivals dan jij en heb ook in de loop der jaren zeker wel een en ander meegemaakt maar dit sloeg werkelijk alles. Het festivalterrein zou in eerste instantie ook pas om 19.00 opengaan (net als dat de camping eigenlijk pas op donderdag open zou zijn).
Op donderdag 3 juli 2003 13:05 schreef spacemangraig het volgende:[..]
Je moet ook niet om half twee pas weggaan, kan je toch verwachten dat het druk wordt?! Wij zijn 7.50 met de trein vanuit Rotterdam gegaan, kwamen 11.30 in Werchter aan. Tent opgezet op een rustige camping, en de hele dag een beetje niks gedaan. 18.50 stonden we voor de ingang van het festivalterrein (was toen al open), geen rij. We lopen naar binnen, het hele terrein zo goed als leeg. Even wat foto's maken, drinken halen, en gaan zitten wachten 2e rang. Bjork en pauzes overleefd en toen begon RAdiohead eindelijk. Wat een concert! Om eerlijk te zijn m'n eerste concert/festival, en dan al gelijk m'n favoriete band! Werchter kon vanaf dat moment al niet meer stuk. Volgend jaar gaan we zeker weer.
Niet bedoeld om mensen jaloers te maken, maar gewoon om aan te geven dat als je vroeg weggaat er niets aan de hand is.
Wij hadden inderdaad eerder weg kunnen gaan maar dan kun je wel bezig blijven: volgend jaar twee dagen eerder weg om op tijd te zijn en een schlemielig plekje op de camping te krijgen? dacht het niet. De Werchter organisatie heeft gewoon de toestroom op een bepaald moment niet aangekund en daarmee een heleboel mensen teleurgesteld (sommige mensen kwamen pas onder Underworld binnen en hebben dus zowel Radiohead als Bjork gemist). Dat is in mijn optiek een flinke blun der en niet netjes naar de mensen die een hoop geld voor een kaartje hebben neergelegd.
Ik heb het natuurlijk niet over de rest van de dagen want daar kan ik niet over oordelen.
Binnen nog ff wat relaxed op het grasveld gezeten en wat gegeten. En daarna konden we gewoon tweederangs, zeer goed zicht, voor Bjork wachten. Vorraan zat iedereen gewoon op de grond en er was nog ruimte zat. Tenminste als die personen op zouden staan
Nou ja, over een paar maanden wordt het concert van Radiohead op TW uitgezonden op de Belgische tv, zit ik wel op te wachten
'k Was er niet bij
Dit is een gedownloade mp3 van KCRW, een radiostation die deze mp3 streaming aanbied. Sommige mensen hebben helaas geen verbinding die snel is om dit te streamen, dus voor deze mensen is er deze oplossing, dus Seborik, zou je deze aub kunnen laten staan. Dit concert is namenlijk te briljant om te laten schieten. Het is een semi-acoustische sessie met Thom Yorke en Jonny Greenwood en een laptop. Echt prachtig!
Oh ja, de live stream van KCRW vind je hier:
rtsp://rx-lvl3-wa66.rbn.com/livecon/kcrw/demand/mp3/mb030626Radiohead.mp3
quote:Ik vond onmiddellijk Wolf at the Door het beste, en dat is niet veranderd. Een nummer dat zelden genoemd wordt - en dat ik prachtig vind - is I Will. Maar het is moeilijk om te kiezen; Sail to the Moon (dat begin!!) en Scatterbrain zijn eveneens geweldig. En Backdrifts.
Op woensdag 9 juli 2003 19:04 schreef westrtp het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk het beste liedje van de cd?
Ik vind sail to the moon persoonlijk een heel goed liedje.
Maar het hele album is mooi dus dat valt ook weer mee.
* theofiel172 luistert vrolijk naar There There
edit: typfoutje ontdekt door Evertje
[Dit bericht is gewijzigd door theofiel172 op 10-07-2003 21:10]
Verder vind ik de uitspatting van Thom Yorke in 2+2=5 heel erg mooi, even helemaal flippen. The Gloaming is ook lekker spooky.
Wel geen album nummer, maar de laatste tijd als ik Where Bluebirds fly hoor, flip ik bijna helemaal uit, kan mezelf niet inhouden om mee te gaan dansen ala Thom Yorke afcourse
Hmm, zo kan ik dus bijna alles op gaan noemen
De muziek is totaal niet meer te plaatsen, in geen enkel hokje. Ik heb gemerkt dat ik elke referentie los moest (proberen) te laten en toen pas ging de muziek echt open. Je moet zeker niet proberen "Hail" als popmuziek te benaderen, want dat is het gewoon absoluut niet.
Ik kan ook heel goed begrijpen dat Radiohead in de toekomst met veel kortere platen wil komen.
Het mooiste van de plaat vind ik "We suck young blood"
quote:Da's echt vet, soms moet ik dan gewoon lachen. Bij Idioteque doet 'ie vaak zo 'dansen'. Als ik dat hier in m'n kamer doe ziet half Geldrop het (ik woon bij een druk kruispunt en mijn kamer zit recht in beeld) dus ik hou me meestal wel in
Op donderdag 10 juli 2003 09:24 schreef Evertje het volgende:
Wel geen album nummer, maar de laatste tijd als ik Where Bluebirds fly hoor, flip ik bijna helemaal uit, kan mezelf niet inhouden om mee te gaan dansen ala Thom Yorke afcourse
Als het album losbarst (uit m'n hoofd op 1.57 seconden) kun je ook lekker tekeer gaan.
Waar ik altijd uitga willen ze wel eens There There of Street Spirit draaien, hup het podium op en meeschreeuwen. Dan valt me wel op dat helemaal niemand de muziek kent, wel zielig eigenlijk.
quote:
RUMOIRED AMSTERDAM GIG [15-07-03]
Radiohead are rumoured to play at the Heineken Music Hall in Amsterdam, Netherlands on November 18th or 19th. [thanks Peter]
Dat zou het concertjaar 2003 helemaal vervolmaken
Tochwel irronisch hoeveel tijd er zit tussen het bespreken van een album via gedownloade MP3's terwijl t album nu nog nieteens zolang uit is... Maakt de titel deste treffender...
quote:Na TW gemist te hebben heb ik zo'n bericht echt nodig! Daar moet ik koste wat kost bij zijn.
RUMOIRED AMSTERDAM GIG [15-07-03]
Radiohead are rumoured to play at the Heineken Music Hall in Amsterdam, Netherlands on November 18th or 19th. [thanks Peter]
Duimen dat het waar is....het kan natuurlijk makkelijk een waardeloze roddel zijn
quote:Lijkt me dat het dan de Ahoy wordt. Dat Radiohead twee keer het Gelredome volkrijgt lijkt me sterk. Ahoy moet lukken!
MORE DUTCH RADIOHEAD RUMOURS [17-07-03]
As reported earlier Radiohead are rumoured to play in the Netherlands in November. It seems like both 18th and 19th of November are the scheduled dates (with a possible third date). The venue will not be the Heineken Music Hall, but the Gelredome in Arnhem and Ahoy in Rotterdam are likely candidates. Although any of this has not been confirmed, a sale date is expected soon. [thanks Peter]
Het zou erg jammer zijn als ze twee keer in het Gelredome zouden gaan staan. Vind ik wel een beetje erg kil, groot en niet-radiohead.. Drie jaar geleden heb ik ze in Nijmegen in een tent gezien, waar niet echt heel veel mensen in konden, dat was echt prima. Achteraf hebben ze wel gezegd dat dat een slecht idee was, en dat ze dat niet meer zouden doen. Ik hoop echt dat ze het een beetje kleinschalig zullen houden. Thom had het in een interview (ik dacht met Oor) over een clubtour door Nederland. Maar daar moeten we ook maar niet al teveel op rekenen. Stel je voor.. Radiohead in de Melkweg
Nog een reden waarom ze dan wellicht niet zullen komen: half oktober eindigt hun Noord Amerikaanse tour, en 22 november begint de arena tour door groot-britannie (in mei hebben ze een clubtour gedaan). Ik zou haast zeggen dat ze wat weken vrij zullen nemen tussendoor.
Ok en dan moet ik ook maar even ontopic gaan;
Hail to the thief vind ik een behoorlijk goede plaat. Ik ben blij te horen dat ze het plezier in het maken van liedjes teruggevonden lijken te hebben, ik vind HTTT een beetje klinken als een 'best of' van Radiohead, maar dan nieuwe nummers. Ok, dat klinkt een beetje apart, ik bedoel dus, dat ze eigenlijk soort van laten zien wat ze nu kunnen, maar dan met andere nummers. Niet veel nieuws, maar wel helemaal geweldig en nog steeds origineel. Een minpunt hierdoor vind ik wel dat het niet echt een 'vloeiend verlopend' album is. Vooral vanaf There There heb ik het idee dat ze zomaar at random nummers achter elkaar hebben geplaatst.
Thom Yorke had gezegd dat deze plaat Ok Computer 2 is, maar daar ben ik het niet mee eens. Op Ok Computer staat geen enkel zwak nummer, en is ook niet zo fragmentarisch als Hail To The Thief is. En als ik het dan toch over zwakke nummers heb, dan kan ik ze best direct even noemen; ik vind Sit Down Stand Up (ondanks het 'the raindrops' deel) niet echt een liedje, het klinkt een beetje onafgewerkt. Ik heb ze begin deze maand op Werchter gezien en ook daar vond ik dat Sit Down Stand Up een van de weinige nummers was dat live niet echt werkte. Verder vind ik Myxomatosis ronduit slecht. Ik kan niet luisteren naar dat stofzuigergeluid. Scatterbrain is mooi, maar klinkt een beetje als Radiohead op de automatische piloot. Alsof Thom toevallig een lekkere melodie te pakken had en daar een tekstje/zanglijn a la Knives Out bij schreef. Desalniettemin wel mooi.
Mijn favoriete nummers van de plaat zijn 2+2=5, Backdrifts, Where I End And You Begin, A Punchup At A Wedding en Wolf At The Door.
Dan zouden ze nog uit kunnen wijken naar de Prins van Oranjehal in Utrech of de Statenhal in Den Haag
.
In Engeland en de VS treden ze ook op in dat formaat zalen. En het Gelredome is toch wel een stuk groter....
En ze hebben wel een paar weken rust als ze uit de VS komen! Zo'n Nederlands concert kan makkelijk tussendoor. Zou me niks verbazen als ze dat doen aangezien Nederland zo'n beetje het enige land is waar ze de afgelopen 2 jaar NIET zijn geweest
Ik in ieder geval wel als de tijd rijp is.
quote:Ik ben daar niet heel voorzichtig in. Dit IS gewoon het allerbeste wat Radiohead ooit gedaan heeft. Dit is muziek, dit is vernieuwing, dit is fantastisch!!!!!
Op vrijdag 18 juli 2003 16:12 schreef lukas het volgende:
Nu ik de plaat zo ongeveer een maand in huis heb, durf ik héél, héél, héél voorzichtig te concluderen dat ik dit misschien wel het beste Radioheadalbum tot nu toe vind.
(en nogmaals, wat mij betreft zonder referenties in de popmuziek)
quote:True that!
Op woensdag 23 juli 2003 09:50 schreef Puur het volgende:[..]
Ik ben daar niet heel voorzichtig in. Dit IS gewoon het allerbeste wat Radiohead ooit gedaan heeft. Dit is muziek, dit is vernieuwing, dit is fantastisch!!!!!
(en nogmaals, wat mij betreft zonder referenties in de popmuziek)
Ik heb de video nu gezien. Hij is net als de vorige erg naargeestig, maar weer erg mooi gemaakt. Toch is het geen clip die ik vaak hoef te zien. Ook het nummer doet me niet zo veel trouwens, hoewel ik verder groot fan van Hail to the Thief ben.
[Dit bericht is gewijzigd door Stonehead op 24-07-2003 10:24]
quote:Dank u
Op donderdag 24 juli 2003 10:14 schreef Stonehead het volgende:
Dit is de directe link zonder alle poespas.
Inderdaad vervelend dat ze dat zo doen. Op zich een leuk principe, maar dan moeten ze er live shows bijgooien en zo. Dat het gewoon 24/7 draait
EDIT: Je kunt ook een Quicktime-bestandje downloaden
[Dit bericht is gewijzigd door theofiel172 op 24-07-2003 17:43]
De bedoeling van die timecheck is denk ik dat je de video's ook echt kijkt. Het scheelt Radiohead bandbreedte en dus geld als het iets voor de fans blijft. Als ik de links hier meld gaat een groot deel van de Fokkers ze downloaden (kost een hoop bandbreedte), misschien een klein stukje kijken en flikkeren ze de zooi vervolgens weer weg. Daar heeft niemand iets aan.
[Dit bericht is gewijzigd door Stonehead op 29-07-2003 23:49]
We suck young blood is voor mij het beste nummer van Hail, maar daarna komen dus ook nog The Gloaming, There There & I Will. Fantastisch.
Verder vind ik het eind met Scatterbrain en Wolf at the door ook super en de rest van de plaat eigenlijk ook.
Tot nu toe is Hail mijn plaat van de eeuw!
quote:Op donderdag 11 december 2003 08:53 schreef Puur het volgende:
Beter dan Kid A en Amnesiac?!quote:Op donderdag 11 december 2003 08:53 schreef Puur het volgende:
Geen een Radiohead album lijkt op een ander. Goed, Kid A en Amnesiac lijken redelijk op elkaar, maar toch.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:32 schreef De_Warme_bakker het volgende:
mooie dingen, mooi album.
* De_Warme_bakker is een van de gelukkige eigenaren
zijn de andere Radiohead's ook zo goed?
Die zijn veel beter imho. Koop gewoon the Bends t/m Amnesiac en je zit gebakken bakker.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:32 schreef De_Warme_bakker het volgende:
zijn de andere Radiohead's ook zo goed?
Nee, hoor gewoon niks meerquote:
Hebben ze al lang gedaan..Kid Aquote:Op maandag 28 februari 2005 16:02 schreef Cancel het volgende:
Dat moet beter kunnen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |