abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11797519
quote:
RUMOIRED AMSTERDAM GIG [15-07-03]
Radiohead are rumoured to play at the Heineken Music Hall in Amsterdam, Netherlands on November 18th or 19th. [thanks Peter]
Na TW gemist te hebben heb ik zo'n bericht echt nodig! Daar moet ik koste wat kost bij zijn.

Duimen dat het waar is....het kan natuurlijk makkelijk een waardeloze roddel zijn

pi_11854430
grrr.... Music Hall is waarschijnlijk van de baan
quote:
MORE DUTCH RADIOHEAD RUMOURS [17-07-03]
As reported earlier Radiohead are rumoured to play in the Netherlands in November. It seems like both 18th and 19th of November are the scheduled dates (with a possible third date). The venue will not be the Heineken Music Hall, but the Gelredome in Arnhem and Ahoy in Rotterdam are likely candidates. Although any of this has not been confirmed, a sale date is expected soon. [thanks Peter]
Lijkt me dat het dan de Ahoy wordt. Dat Radiohead twee keer het Gelredome volkrijgt lijkt me sterk. Ahoy moet lukken!
pi_11856442
ik vrees dat het niet de ahoy gaat worden, of in elk geval niet op die
dagen. op die dagen is de ahoy al geboekt namelijk. Op 18 november is the night of the proms en op 19 november (tot en met de 21e) is een of ander "Safety first" evenement.

Het zou erg jammer zijn als ze twee keer in het Gelredome zouden gaan staan. Vind ik wel een beetje erg kil, groot en niet-radiohead.. Drie jaar geleden heb ik ze in Nijmegen in een tent gezien, waar niet echt heel veel mensen in konden, dat was echt prima. Achteraf hebben ze wel gezegd dat dat een slecht idee was, en dat ze dat niet meer zouden doen. Ik hoop echt dat ze het een beetje kleinschalig zullen houden. Thom had het in een interview (ik dacht met Oor) over een clubtour door Nederland. Maar daar moeten we ook maar niet al teveel op rekenen. Stel je voor.. Radiohead in de Melkweg

Nog een reden waarom ze dan wellicht niet zullen komen: half oktober eindigt hun Noord Amerikaanse tour, en 22 november begint de arena tour door groot-britannie (in mei hebben ze een clubtour gedaan). Ik zou haast zeggen dat ze wat weken vrij zullen nemen tussendoor.

Ok en dan moet ik ook maar even ontopic gaan;

Hail to the thief vind ik een behoorlijk goede plaat. Ik ben blij te horen dat ze het plezier in het maken van liedjes teruggevonden lijken te hebben, ik vind HTTT een beetje klinken als een 'best of' van Radiohead, maar dan nieuwe nummers. Ok, dat klinkt een beetje apart, ik bedoel dus, dat ze eigenlijk soort van laten zien wat ze nu kunnen, maar dan met andere nummers. Niet veel nieuws, maar wel helemaal geweldig en nog steeds origineel. Een minpunt hierdoor vind ik wel dat het niet echt een 'vloeiend verlopend' album is. Vooral vanaf There There heb ik het idee dat ze zomaar at random nummers achter elkaar hebben geplaatst.

Thom Yorke had gezegd dat deze plaat Ok Computer 2 is, maar daar ben ik het niet mee eens. Op Ok Computer staat geen enkel zwak nummer, en is ook niet zo fragmentarisch als Hail To The Thief is. En als ik het dan toch over zwakke nummers heb, dan kan ik ze best direct even noemen; ik vind Sit Down Stand Up (ondanks het 'the raindrops' deel) niet echt een liedje, het klinkt een beetje onafgewerkt. Ik heb ze begin deze maand op Werchter gezien en ook daar vond ik dat Sit Down Stand Up een van de weinige nummers was dat live niet echt werkte. Verder vind ik Myxomatosis ronduit slecht. Ik kan niet luisteren naar dat stofzuigergeluid. Scatterbrain is mooi, maar klinkt een beetje als Radiohead op de automatische piloot. Alsof Thom toevallig een lekkere melodie te pakken had en daar een tekstje/zanglijn a la Knives Out bij schreef. Desalniettemin wel mooi.

Mijn favoriete nummers van de plaat zijn 2+2=5, Backdrifts, Where I End And You Begin, A Punchup At A Wedding en Wolf At The Door.

park that car
drop that phone
sleep on the floor
dream about me
pi_11861981
Nu ik de plaat zo ongeveer een maand in huis heb, durf ik héél, héél, héél voorzichtig te concluderen dat ik dit misschien wel het beste Radioheadalbum tot nu toe vind. In ieder geval de meest coherente, omdat het een bepaalde spooky sfeer oproept die over het hele album blijft hangen.
Mijn favoriete nummer is 'Where I End and You Begin', vooral door dat coole basloopje
pi_11868106
Hmmm... Ahoy' is die dagen idd bezet door Night of The Proms...

Dan zouden ze nog uit kunnen wijken naar de Prins van Oranjehal in Utrech of de Statenhal in Den Haag .

In Engeland en de VS treden ze ook op in dat formaat zalen. En het Gelredome is toch wel een stuk groter....
En ze hebben wel een paar weken rust als ze uit de VS komen! Zo'n Nederlands concert kan makkelijk tussendoor. Zou me niks verbazen als ze dat doen aangezien Nederland zo'n beetje het enige land is waar ze de afgelopen 2 jaar NIET zijn geweest

vrijdag 18 juli 2003 @ 23:22:17 #156
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_11870236
Ik moet zeggen dat ik het een puik albumpje vind, na Amnesiac dacht ik even dat ze opgenomen moesten worden want dat was wel één van de meest gestoorde albums die ik ooit gehoord heb.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 19 juli 2003 @ 11:47:46 #157
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_11875117
ik pleit ervoor dat ze in paradiso gaan spelen of in tivoli, lekker klein en alleen echte fans toelaten!!
heb overigens wat vinyl platen aan weten te schaffen van ze.... erg cool!
pi_11882502
Als het een wat kleinere zaal is dan zullen er vrijwel altijd ook alleen echte fans binnenkomen lijkt me. wie is er anders zo gek om ergens een nacht voor de kassa te gaan liggen.

Ik in ieder geval wel als de tijd rijp is.

pi_11954783
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 16:12 schreef lukas het volgende:
Nu ik de plaat zo ongeveer een maand in huis heb, durf ik héél, héél, héél voorzichtig te concluderen dat ik dit misschien wel het beste Radioheadalbum tot nu toe vind.
Ik ben daar niet heel voorzichtig in. Dit IS gewoon het allerbeste wat Radiohead ooit gedaan heeft. Dit is muziek, dit is vernieuwing, dit is fantastisch!!!!!

(en nogmaals, wat mij betreft zonder referenties in de popmuziek)

pi_11977911
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 09:50 schreef Puur het volgende:

[..]

Ik ben daar niet heel voorzichtig in. Dit IS gewoon het allerbeste wat Radiohead ooit gedaan heeft. Dit is muziek, dit is vernieuwing, dit is fantastisch!!!!!

(en nogmaals, wat mij betreft zonder referenties in de popmuziek)

True that!
pi_11979300
De nieuwe videoclip voor de single Go To Sleep staat op RADIOHEAD.TV.
pi_11980079
Wat een kutsite, die radiohead.tv. Duidelijk voorbeeld van irritante flash. Er wordt maar 1 keer in het uur iets geshowd, en als ik na 5 minuten nog steeds bezig ben om quicktime hier in Linux te configgen mag ik zeker weer 55 minuten gaan wachten. Maar goed dat ik een packetsniffer had lopen. Dit is de directe link zonder alle poespas.

Ik heb de video nu gezien. Hij is net als de vorige erg naargeestig, maar weer erg mooi gemaakt. Toch is het geen clip die ik vaak hoef te zien. Ook het nummer doet me niet zo veel trouwens, hoewel ik verder groot fan van Hail to the Thief ben.

[Dit bericht is gewijzigd door Stonehead op 24-07-2003 10:24]

pi_11991112
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:14 schreef Stonehead het volgende:
Dit is de directe link zonder alle poespas.
Dank u

Inderdaad vervelend dat ze dat zo doen. Op zich een leuk principe, maar dan moeten ze er live shows bijgooien en zo. Dat het gewoon 24/7 draait

EDIT: Je kunt ook een Quicktime-bestandje downloaden

[Dit bericht is gewijzigd door theofiel172 op 24-07-2003 17:43]

dinsdag 29 juli 2003 @ 11:45:11 #164
17309 Stonehead
niet jarig
pi_12087432
Er staan volgens Ateaseweb nog twee grote video's (in Quicktime 100MB per stuk) video's op de site, The Most Gigantic Lying Mouth Episode 1 en 2. Ik heb vanmorgen met veel moeite de .mov's gedownload; zo te zien zit er op de HTML ook een timechecker. De video's zijn in elk geval interessant; in beide zit een vaag interview met Thom Yorke (vandaar de titel) en in beide zitten telkens een stuk of vier vage b-sides.

De bedoeling van die timecheck is denk ik dat je de video's ook echt kijkt. Het scheelt Radiohead bandbreedte en dus geld als het iets voor de fans blijft. Als ik de links hier meld gaat een groot deel van de Fokkers ze downloaden (kost een hoop bandbreedte), misschien een klein stukje kijken en flikkeren ze de zooi vervolgens weer weg. Daar heeft niemand iets aan.

[Dit bericht is gewijzigd door Stonehead op 29-07-2003 23:49]

pi_15320856
Ben benieuwd of bij anderen ook de favoriete nummers van dit album na een paar maanden luisteren zo zijn veranderd. Bij mij wel: in het begin vond ik The Gloaming en Myxomatosis niet echt wat. Zal wel hebben moeten wennen. Wolf at the Door ligt makkelijk in het gehoor, dus die spreekt meteen aan. Dingen als "Sit down" en "We suck young blood" vond ik aanvankelijk maar raar. Inmiddels zijn we een paar maanden verder, en is Sit Down mijn favoriete nummer. Vind de opbouw in de eerste paar minuten echt geweldig.
pi_15322987
Ik vind kant C het sterkste gedeelte van Het Album.

We suck young blood is voor mij het beste nummer van Hail, maar daarna komen dus ook nog The Gloaming, There There & I Will. Fantastisch.

Verder vind ik het eind met Scatterbrain en Wolf at the door ook super en de rest van de plaat eigenlijk ook.

Tot nu toe is Hail mijn plaat van de eeuw!

pi_24596086
quote:
Op donderdag 11 december 2003 08:53 schreef Puur het volgende:

't Is inmiddels 2005 en ik heb mijn mening nog niet bijgesteld...

Radiohead is zó goed!
pi_24596817
quote:
Op donderdag 11 december 2003 08:53 schreef Puur het volgende:

Beter dan Kid A en Amnesiac?!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_24601739
Ja, alhoewel zeker Kid A ook fantastisch is, maar Hail is zo lyrisch, zo melodieus. Het gebruik van de stem als instrument vind ik op Hail hail erg mooi.
pi_24601798
mooie dingen, mooi album.
* De_Warme_bakker is een van de gelukkige eigenaren

zijn de andere Radiohead's ook zo goed?
pi_24601850
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:32 schreef De_Warme_bakker het volgende:
mooie dingen, mooi album.
* De_Warme_bakker is een van de gelukkige eigenaren

Geen een Radiohead album lijkt op een ander. Goed, Kid A en Amnesiac lijken redelijk op elkaar, maar toch.
Maar ik vind de andere albums ook heel erg goed. OK Computer is uiteraard de beste.
pi_24673152
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:32 schreef De_Warme_bakker het volgende:

Die zijn veel beter imho. Koop gewoon the Bends t/m Amnesiac en je zit gebakken bakker.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_24680290
Alle albums van Radiohead zijn goed, behalve Pablo Honey dan
We ride tonight! Ghost horses!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:47:45 #174
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_24681054
Eigenlijk nog nieuws over de band?
Seriously!?
  zaterdag 22 januari 2005 @ 21:16:31 #175
64792 Mryc
play me one more song
pi_24695061
kan me van Hail To The Thief herinneren dat ie al een paar maanden voor de release uitgelekt is, maar dan de nog niet gemasterde versie. Als het goed is heb ik die nog ergens op mijn pc staan (heb natuurlijk de cd ook gekocht ). Naar mijn mening is HTTT het beste werk van Radiohead tot nu toe
pi_24698799
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:47 schreef ImPrEzA het volgende:
Eigenlijk nog nieuws over de band?
Nee, hoor gewoon niks meer
Wil ze dolgraag nog een paar keer zien, maar zal nog wel even duren

Ow ja, pablo honey heeft ook zn goede punten hoor , verder geen commentaar haha

ik kan niet kiezen voor mijn favoriete album. Kid A of OK Computer.

Nee, altijd geen beslissing genomen
  zaterdag 26 februari 2005 @ 17:38:57 #177
64792 Mryc
play me one more song
pi_25267744
niet te geloven maar waar:
Hail To The Thief ligt nu bij Diskoland in Den Haag in de bakken voor 5 euro, drie voor een tientje
Ik had hem al, maar heb maar ff een extra gehaald, kan ik nog eens weggeven met een verjaardag ofzo
pi_25299815
Hail To The Thief... Ik heb het geprobeerd, maar ik vind hem gewoon echt niet goed. Sorry... Ben wel benieuwd naar de volgende trouwens... Dat moet beter kunnen....
pi_25315898
quote:
Op maandag 28 februari 2005 16:02 schreef Cancel het volgende:
Dat moet beter kunnen....
Hebben ze al lang gedaan..Kid A

underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')