quote:Heel goed! En heel veel sterkte en succes, je kan het!
Op dinsdag 24 juni 2003 23:44 schreef Doopy-X- het volgende:
ik mag bij het rijtje gestopten....vanaf 19:00 al clean
Misschien een leuke wallpaper?
Bij mij staat ie er al een week op. Ik word wel een beetje gek van die felle kleur, maar verder vind ik hem stoer! ![]()
quote:ik weet ook zeker dat ik het volhoud
Op dinsdag 24 juni 2003 23:55 schreef Biene het volgende:[..]
Heel goed! En heel veel sterkte en succes, je kan het!
Misschien een leuke wallpaper?
Bij mij staat ie er al een week op. Ik word wel een beetje gek van die felle kleur, maar verder vind ik hem stoer!
[afbeelding]
Walpaper is erg OK! ff kleuren aanpassen en dan zet ik hem op m'n werk erop
Na ruim een week te hebben volgehouden dat ik enkel drastisch heb geminderd, maar er een op mocht steken als ik een zinnige reden had om te roken, ben ik er achter dat ik die zinnige reden niet ben tegen gekomen.
Het lijkt er op dat ik ben gestopt. Ik heb wel af en toe de gewoonteverschijnselen. Bij drank en verveling denk ik een sigaret te moeten maar dat gaat meestal met een kleine minuut over.
Wel heb ik ongelooflijke honger als ik thuis arriveer vanuit de file. Dan moet ik in de koelkast op jacht naar vet en zout... Dat wordt dus de volgende verslaving om te bestrijden...
quote:That's the way (aha aha)
Op woensdag 25 juni 2003 12:06 schreef abraham het volgende:
1W 2D 13h ...
Cigarets not smoked 191Na ruim een week te hebben volgehouden dat ik enkel drastisch heb geminderd, maar er een op mocht steken als ik een zinnige reden had om te roken, ben ik er achter dat ik die zinnige reden niet ben tegen gekomen.
quote:Goed man, ruim een week, dan heb je de grootste ellende wel gehad. Gefeli, en succes met doorgaan met stoppen.
Het lijkt er op dat ik ben gestopt. Ik heb wel af en toe de gewoonteverschijnselen. Bij drank en verveling denk ik een sigaret te moeten maar dat gaat meestal met een kleine minuut over.Wel heb ik ongelooflijke honger als ik thuis arriveer vanuit de file. Dan moet ik in de koelkast op jacht naar vet en zout... Dat wordt dus de volgende verslaving om te bestrijden...
quote:Dat betwijfel ik. Ik heb duidelijk last van golfbewegingen. Zo heb ik geen enkele moeite om er een week vanaf te blijven, zo kan ik verschrikkelijk hunkeren naar een sigaret.
Op woensdag 25 juni 2003 12:09 schreef Parabola het volgende:Goed man, ruim een week, dan heb je de grootste ellende wel gehad. Gefeli, en succes met doorgaan met stoppen.
BTW: doorgaan met stoppen, die hang ik boven mijn bed
quote:tis natuurlijk voor iedereen anders. Ik doelde eik vooral op de lichamelijke afkickverschijnselen, maar wat jij zegt is ook waar: er zijn niet voor niets mensen die na maanden, soms jaren, weer opnieuw beginnen.
Op woensdag 25 juni 2003 13:20 schreef Eb het volgende:[..]
Dat betwijfel ik. Ik heb duidelijk last van golfbewegingen. Zo heb ik geen enkele moeite om er een week vanaf te blijven, zo kan ik verschrikkelijk hunkeren naar een sigaret.
Dat roken maakte gewoon integraal deel uit van mijn persoonlijkheid.
Opsteker, ja, inderdaad.
Afknapper inmiddels, maar ik hou vol. Ik heb voor heter vuren gestaan.BTW: doorgaan met stoppen, die hang ik boven mijn bed
Waakzaamheid blijft geboden.
quote:Ik hoop het van wel. Die momenten dat je opeens terugvalt in dat gevoel van moeten zijn heel deprimerend. Moet er niet aan denken dat dit over een half jaar nog steeds (zo vaak) voorkomt.
Op woensdag 25 juni 2003 12:09 schreef Parabola het volgende:[..]
Goed man, ruim een week, dan heb je de grootste ellende wel gehad. Gefeli, en succes met doorgaan met stoppen.
Voorlopig heb ik gelukkig nog geen probleem met mensen die wel roken. Dat moet ook eigenlijk zo blijven. Ik heb namelijk altijd een hekel gehad aan die irritante versie van de nietroker: DE MILITANT MISIONAIRE GESTOPTE EX-ROKER ![]()
Iemand hier die daar al wel last van heeft en hoe ga je er mee om?
quote:Ik reageer me af in dit topic
Op woensdag 25 juni 2003 13:42 schreef abraham het volgende:[..]
Ik hoop het van wel. Die momenten dat je opeens terugvalt in dat gevoel van moeten zijn heel deprimerend. Moet er niet aan denken dat dit over een half jaar nog steeds (zo vaak) voorkomt.
Voorlopig heb ik gelukkig nog geen probleem met mensen die wel roken. Dat moet ook eigenlijk zo blijven. Ik heb namelijk altijd een hekel gehad aan die irritante versie van de nietroker: DE MILITANT MISIONAIRE GESTOPTE EX-ROKER
Simpel: gewoon terugdenken aan hoe irritant je die lui vond toen je zelf nog rookte.
quote:Het is uiterst cool om als vers gestopte roker dat joviale gebaar te kunnen maken: tuurlijk, steek op, maakt me geen reet uit.
Op woensdag 25 juni 2003 13:42 schreef abraham het volgende:[..]
Ik heb namelijk altijd een hekel gehad aan die irritante versie van de nietroker: DE MILITANT MISIONAIRE GESTOPTE EX-ROKER
Dat je dan misschien ff in de rook zit, is helemaal niet erg. Het is wel moeilijk om die tabaksrook,
, in je neus te krijgen, maar ik ben inmiddels vaak genoeg gestopt en weer begonnen om te weten dat als je die sigaret dan weer opsteekt, de bevrediging ervan in geen verhouding staat tot de hunkering die eraan vooraf ging.
Het monster is zo geraffineerd dat hij de sigaret in je verbeelding honderd keer lekkerder maakt dan die in werkelijkheid is. Als je hem dan opsteekt, denk je
was dat het nou? En dan is het al te laat, want dan wil je er nog een om erachter te komen of die tweede het dan wel is.
Ik ben dan wel gestopt, ik blijf solidair. Ik zal geen roker zijn plezier ontnemen of misgunnen. Rokers zijn zolangzamerhand de vrijbuiters van de samenleving. Outlaws, prairiehonden. Met hun verteerde en gegroefde gelaat en poëtische karakter. Ik zal ze immer helpen ontkomen aan de posse van Sherif Burgermansfatsoen.
Niet-rokers, dat zijn pas zombies. Van die verantwoorde zielen met spaarcentjes en een onderhoudscontract. Geen spat humor zit erin. En maar wapperen als je er één opsteekt.
Maar ze zijn wel gezond en hebben geen stress om het hebben van genoeg sigaretten, een vuurtje of voldoende asbakcapaciteit.
Stoppers. Now we're talking heroes. Wij leven in de Twilight Zone. Best of Both Worlds. Ik zou er dan ook een andere term aan willen plakken. Die hards ofzo. Die titel moet nl. wel even iedere dag weer verdiend worden hè? Misschien een idee voor de FOKstoppers. Clubs van users die ongeveer een gelijke tijd gestopt zijn. Kun je mekaar dr een beetje doorheen schrijven. Mij inspireert zo'n forum nl. wel.
quote:Ja dat is zeker waar, dat is mijn ervaring ook geweest eerder.
Op woensdag 25 juni 2003 14:17 schreef Eb het volgende:[..]
Het monster is zo geraffineerd dat hij de sigaret in je verbeelding honderd keer lekkerder maakt dan die in werkelijkheid is. Als je hem dan opsteekt, denk jewas dat het nou? En dan is het al te laat, want dan wil je er nog een om erachter te komen of die tweede het dan wel is.
Onderhand ben ik in verschillende moeilijke situaties nu geweest, situaties waarin ik normaal gesproken een tevreden of een troostende peuk rookte. Maar nu niet, ik ben gestopt immers.
En laat ik zeggen dat ik daardoor sterker ben geworden, nu zijn de normale dagen simpeler om door te komen, ik heb moeilijker situaties al gehad.
Morgen ben ik 14 dagen gestopt met roken, das zon 70 euro dat ik heb uitgespaard aan rookwaar!
quote:ik ga gewoon play.com leegkopen voor het geld wat ik eerst oprookte
Op donderdag 26 juni 2003 09:54 schreef Bastard het volgende:
Morgen ben ik 14 dagen gestopt met roken, das zon 70 euro dat ik heb uitgespaard aan rookwaar!
quote:Ik betaal de belasting
Op donderdag 26 juni 2003 10:00 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
ik ga gewoon play.com leegkopen voor het geld wat ik eerst oprookte
Wat me ook erg opvalt, is dat ik zoveel meer geld over houd aan het eind van de maand. Ik heb nu veel meer geld om leuke dingen te doen, een keer vaker een DVD'tje te kopen, of wat kleren, of een keertje extra met mijn vriendin uit eten te gaan.
Ik merk nu eigenlijk echt, wat voor een dure bezig hij dat roken wel niet altijd was geweest.
Als ik toen wist, wat ik nu weet, was ik misschien wel veel eerder gestopt met die 'vieze' bezigheid.
Voor iedereen die ook gestopt is: KLASSE ![]()
Voor iedereen die twijfelt om te stoppen: DOEN!! ![]()
Voor iedereen die (nog) niet rookt: HOUDEN ZO ![]()
Voor iedereen die blijft roken: zelf weten maar het is stom
Misschien voor die mensen die nog gaan stoppen. Bij mij werkt het heel motiverend als ik er veel concreet mee bezig ben. Dat betekent voor mij iedere dag pillen innemen, elke week langs de arts, de psych en het bloedlab. Maar dat kan ook op een andere manier (maak afspraken met collega's, vrienden, enz.)
Dus noteer mij maar voor 03/07/03
quote:Klopt helemaal
Op donderdag 26 juni 2003 10:08 schreef Swoods het volgende:Ik merk nu eigenlijk echt, wat voor een dure bezig hij dat roken wel niet altijd was geweest.
Vandaag naar de supermarkt geweest. 1 six pack kriek plus 3 pakjes marlboro. Was meteen 16 euro bij elkaar.
Omgerekend in guldens is dat 35 gulden ofzo ![]()
En 3 pakjes doe ik net 2 1/2 dag mee.
Als ik ga stoppen dan telt de geld kwestie zeker mee bij mij
quote:Genoeg rede om te blijven roken dus
Op donderdag 26 juni 2003 16:37 schreef dracoon het volgende:
Dat betekent voor mij iedere dag pillen innemen, elke week langs de arts, de psych en het bloedlab. Maar dat kan ook op een andere manier (maak afspraken met collega's, vrienden, enz.)
quote:Zwakkeling. Geef liever het voorbeeld aan haar!
Op vrijdag 27 juni 2003 02:26 schreef Potter het volgende:
Ik stop wanneer brennie stopt.
quote:Nee, juist niet! Je zou haar juist veel meer in verlegenheid brengen door als jonger iemand het goede voorbeeld aan haar te geven. Dan zou ze wel moeten stoppen.
Op vrijdag 27 juni 2003 02:34 schreef Potter het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, maar zij is de oudere en daarom moet zij het voorbeeld geven.
Ah, who am I kidding...
Dat gepreek van mij en anderen helpt toch niet. Ze moet er zelf maar achter komen dat ze beter kan stoppen.
gaat als een trein, bijna geen last.
Heb besloten dat de 40 euro die ik per 2 weken uitspaar apart zet en daar een DTS-setje voor ga kopen
quote:Goed zo volhouden
Op vrijdag 27 juni 2003 10:05 schreef Doopy-X- het volgende:
3e dag rookvrij al
Heb het boek nog in de verpakking van Bol zitten. Wordt tijd dat ik maar eens rustig ga beginnen met lezen.
quote:Tip één: verander je nick. Die lijkt nu namelijk teveel op "pothead".
Op zaterdag 28 juni 2003 01:40 schreef Potter het volgende:
Geef mij eens een goede tip hoe ik kan stoppen!
quote:Wat laag .
Op zaterdag 28 juni 2003 02:24 schreef motown het volgende:[..]
Tip één: verander je nick. Die lijkt nu namelijk teveel op "pothead".
![]()
quote:Jij hebt gewoon geen gevoel voor humor. Heus: I care!
Op zaterdag 28 juni 2003 02:25 schreef Potter het volgende:[..]
Wat laag .
Ik weet dat ik misschien makkelijk zeiken heb, maar je zult toch door die zure appel moeten heenbijten. Als je dan definitief van het roken afbent, dan zul je je een stuk fitter voelen en tevens jezelf voortaan een hele hoop geld besparen. Denk toch aan al die leuke dingen die je had kunnen doen met al dat geld dat aan die sigaretten is opgegaan.
quote:Het klinkt vreselijk flauw, maar het is echt waar: steek geen sigaret meer op. Dat is de enige manier. Het is niet makkelijk, maar het kan echt.
Succes
quote:De belangrijkste tip die ik kan geven is dat eerst van jezelf zeker moet weten dat je ook wilt stoppen. Je doet het voor jezelf. Dat je vriendin, vriend, vader , moeder of oma aan je hoofd lopen te zeuren dat je moet stoppen is geen voldoende reden.
Een andere tip is vooral een week niet te stoppen maar bij iedere sigaret die je beet pakt te denken: "Ik mag je wel roken, maar nu even niet!" Stop hem terug in het pakje. Wen er aan dat je op bepaalde momenten sterker bent dan die gloeistengel, en bouw aan je weerstand. Als je vervolgens keer op keer wint van je eigen lust naar rook kun je na een paar dagen terugkijken en stellen: "Hé, ik lijk wel gestopt, laat ik dit eens volhouden".
Sterkte. Ik kan nu al twee weken zonder maar het blijft af en toe moeilijk.
quote:deze vond ik eigenlijk wel leuk
Op maandag 30 juni 2003 08:37 schreef Parabola het volgende:[..]
Het klinkt vreselijk flauw, maar het is echt waar: steek geen sigaret meer op. Dat is de enige manier. Het is niet makkelijk, maar het kan echt.
Succes
quote:Nu ondervind ik altijd, dat de *beloofde* smak geld die je zou besparen, altijd in rook op gaat...
Op zaterdag 28 juni 2003 02:31 schreef Potter het volgende:
Geld is meteen het gevoelige onderwerp van het roken, je hebt me aan het denken gezet.
De enige tip die ik kan geven, is al meerdere keren gegeven en is ontzettend cliché: zorg dat je het echt _wilt_. Zoek afleiding. Of -misschien beetje fout- zoek een vervangende verslaving.
Je weet pas echt dat je gestopt bent, als je een sigaret aan wordt geboden en je ipv 'Sorry, ben gestopt' de volgende woorden overtuigend kan uitstoten: "Ik rook niet."
Heel veel succes iedereen. Heb wel weer genoeg gezegd.
quote:Heel veel succes. Als je maar wilt, dan komt het goed!
Op maandag 30 juni 2003 12:51 schreef Lex_de_OD-OK-Man het volgende:
Bij mijn pa is vorige week gebleken dat het suikerziekte heeft. Dat betekende ook meteen stoppen met roken anders is ie over tien jaar beide benen kwijt. Dat zet je wel aan het denken, dus ben ik ook meteen maar gestopt. Weet nog niet of ik het volhoudt, maar ik wil iig wel.
Je mag me dus ook aan de lijst toevoegen
Ben vorige week ook gestopt, soms wel ff zweten hoor. En steeds maar weer dat snoepen
quote:Which is basically vandaag. Succes
Op maandag 30 juni 2003 08:00 schreef Sanne het volgende:
Laatste dag dat ik rook; morgen is het D-day!
quote:Ow, best k*** van je pa
Op maandag 30 juni 2003 12:51 schreef Lex_de_OD-OK-Man het volgende:
Bij mijn pa is vorige week gebleken dat het suikerziekte heeft. Dat betekende ook meteen stoppen met roken anders is ie over tien jaar beide benen kwijt. Dat zet je wel aan het denken, dus ben ik ook meteen maar gestopt. Weet nog niet of ik het volhoudt, maar ik wil iig wel.
Je mag me dus ook aan de lijst toevoegen
quote:Het snoepen hoort er ff bij. Als je niet te veel aan wilt komen, kan je ook water drinken of over gaan op suikervrije kauwgum. Als je aankomen niet erg vindt, snoep je lekker door
Op maandag 30 juni 2003 18:16 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]Ben vorige week ook gestopt, soms wel ff zweten hoor. En steeds maar weer dat snoepen [afbeelding]
quote:Dat moet je niet hopen, dat moet je doen.
Op maandag 30 juni 2003 20:09 schreef Ms_Furious het volgende:
Vanmiddag gestopt....pfffff.....hopen dat ik het volhou ook al heb ik het er nu al een beetje moeilijk mee.....
[Cup-a-soup-mode]Kommoppeh![/Cup-a-soup-mode]
Zet mij maar op het gestopten lijstje! Het gaat wonderwel veel gemakkelijker dan ik had gedacht.
[/trots-modus]
WTF? Meer dan 1000 euro per jaar aan roken?? Het klinkt niet zoveel natuurlijk, maar als je nog in guldens denkt.... dat is dus 2200 gulden ongeveer.
Krijg nou wat, daar kun je in de zomer een verre reis voor boeken..... of een mooie computer kopen.
Hmm... ik heb 8 jaar lang een pakje per dag gerookt (m.u.v. beginnersmaanden mischien) en ben in 1997 gestopt. Als ik met de huidige prijs van 3 euro (goed, ik weet de prijs dus echt niet) alles bij elkaar optel dan had ik dus meer dan 8000 euro kunnen besparen.... en ik weet zeker meer dan 5000 euro als ik het zou terugrekenen naar de daadwerkelijke prijzen van toen. ![]()
Als gezondheid je geen flikker boeit moet dat toch wel erg pijn doen in de portemonee....
Dat had een leuk autootje kunnen zijn!

Erg leuk, de mailtjes van het startpakket 'stoppen met roken'. Een keer in de week een mailtje met tips en altijd een leuke wallpaper of zoals deze keer, een medaille. Ik loop voor lul, maar...Ik rook niet.
Im still standing strong
Af en toe een moeilijk moment maar die zijn na een paar seconden weer weg........ik ga geen situaties uit de weg waarbij ik normaal een peuk op zou steken.
De moeilijkste momenten zijn 's avonds thuis achter de pc (en dat terwijl hier op het werk op de kamer flink gerookt wordt), ik stop dan gewoon even een potlood in mijn mond en dan is de trek meestal na een seconde of 20 weer weg.
Hoe dan ook, ik weet zeker dat ik het ga flikken ![]()
Zaterdag wordt een moeilijke, ik ben dan de hele dag op Awakenings (www.awakenings.nl) en dan rookte ik zeker 1 a 2 pakjes op. 
Ik heb besloten die dag mijn jointjes puur te gaan roken zodat ik GEEN nicotine binnenkrijg.
Tegen het vieren van mijn verjaardag (vrijdagavond) zie ik minder op, ik ben 24 en rook niet!
Ik was normaal al niet 1 van de rustigsten op mijn werk maar ik heb sinds mijn stoppen een nieuwe bijnaam gekregen: ADHD'tje ![]()
p.s. wanneer wordt die lijst nou es bijgewerkt?!
[Dit bericht is gewijzigd door Doopy-X- op 02-07-2003 12:49]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |