abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10997030

Welkom in deel 3 van het online Chello support topic. In dit topic kun je al je vragen/problemen/storing/informatie posten omtrent Chello, DTV, Priority telecom of je televisie.
Actuele storingen kun je natuurlijk hier vinden maar belangrijke meldingen worden ook in dit topic gepost.

Voordat je dit topic gaat vol posten met "te" simpele vragen kun je natuurlijk altijd eerst kijken op :

• www.chello.nl (Algemene info site)
  • www.upc.nl (Overzicht alle producten van UPC)
  • Prov.upc.nl (Installeren van oa mac gegevens op de server)
  • Webmail.chello.nl (Het versturen en bekijken van uw Chello email)
  • Prov.upc.nl/.... (Het aanmaken van email alias, wachtwoord wijzigen...)
  • Support site (Chello online support pagina)

• Voor het controleren van je snelheid kun je terecht op www.Speedtest.nl of op Test.net.upc.nl

• * Kom je er niet uit of hebben we meer informatie van je nodig? Het telefoon nummer van onze helpdesk is 0900-1580 en is geopend op maandag t/m vrijdag van 0800-2200 en in het weekend van 1000-2200.

Let even op!

• Hou het netjes....
  • Bashen op UPC mag je in KLB doen.
  • Vorige delen : 1, 2

[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 10-06-2003 00:49]

pi_10997655
    Uitvoeren Test Status Resultaat Download
    Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 179.4 KByte/sec

Resultaten download test

Behaalde download snelheid: 1196 Kbit/sec
    149.5 KByte/sec
    18.7 x ISDN
    De behaalde snelheid is: perfect
    Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid

Tijdstip van de meting 2003-06-10 00:07:53
    Tijdsduur van download
    (minus tijd opvullen TCP buffer) 5.87 seconden
    Bestandsgrootte
    (minus TCP buffer) 877 Kbytes
    Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)

I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
    pi_10997742
    Netjes
    pi_10997867
    we hebben hier al tijden een waardeloze verbinding, 6 van de 7 dagen is het 1 minuut internet en dan weer weg.
    helpdesk bellen helpt geen ruk want die zeggen dat het aan mijn pc ligt (ya right vandaar dat er hier in het dorp meer mensen last van hebben)
    wat kan dat zijn?

owja monteur langs geweest en die beweert dat het probleem in de headend controller zit en dat ze daar niets aan kunnen doen omdat alleen UPC de sleutel heeft om er bij te kunnen

Playing Da Music That's Right For The Moment
    pi_10998005
  • Ik kan hier niet inloggen, krijg iedere keer de melding dat het wachtwoord niet klopt terwijl het zeker wel klopt, gebruik het ook voor de mail.

-edit-
    Nu zegt ie

quote:
    Teveel mislukte aanmeldingen ********@chello.nl
    -edit-
    pi_10998184
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 00:24 schreef entrefice het volgende:
  • Ik kan hier niet inloggen, krijg iedere keer de melding dat het wachtwoord niet klopt terwijl het zeker wel klopt, gebruik het ook voor de mail.

-edit-
    Nu zegt ie
    [..]

-edit-

gebruik je je standaard wachtwoord? zoja, dan mail me maar je klantnummer of emailadres, dan reset ik de boel morgen wel en dan moet het werken.
      dinsdag 10 juni 2003 @ 00:41:31 #7
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_10998268
    Ik heb jarenlang een afgrijselijke verbinding gehad. Viel 60x per dag weg. Minstens 15x een monteur langs geweest, nieuwe modems, nieuwe kasten (ook telefoon). Uiteindelijk hebben ze de straat open gemaakt en bleek mijn kabel 30 jaar oud te zijn en onder de corrosie te zitten.

Een paar weken later hebben ze de hele kabel vervangen en bleek er niets veranderd te zijn.

Tot ik weer twee maanden later een nieuwe computer gebouwd heb (met een nieuw MB dus) en sindsdien (3 maanden) heb ik nergens meer last van en heb ik een super verbinding.

Toeval?
    Of komt dit vaker voor?

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      dinsdag 10 juni 2003 @ 00:43:07 #8
    9977 Vibromass
    A Fistful of Boomstick
    pi_10998298
    Kan al maanden niks uploaden op mijn webspace of email ophalen.

Ik heb over dit probleem wel 5 keer gebeld - tientallen keren over andere zaken - iedere keer wordt het password opnieuw ingesteld op hetzelfde of iets nieuws, dan werkt het weer een halve dag en dan krijg ik weer incorrect password.

Een ijverige medewerker van Chello belde op een zaterdag drie weken na mijn laatste telefoontje eens zelf terug. Ze zouden er dacht hij wel iets aan kunnen doen maar dan zouden mijn oude accounts (om een of andere reden sta ik twee keer in het systeem) deleted moeten worden en weer een nieuwe worden gemaakt. Mijn ip adres zou dan ook weer veranderen. Waarom het huidige account wat we afgesproken hadden dat ik zou gebruiken niet gewoon te repareren was kon hij niet uitleggen.

Ik heb gezegd laat maar, ik ken ze onderhand. Ik heb alles onderhand wel gehad, slechte verbinding, slechte wijkverdeler, 2x een nieuw modem, uren gepraat met de helpdesk. Ze fixen een ding en dan werkt er weer iets anders niet meer. Voor je het weet zit je weer twee weken compleet zonder internet en kan je drie keer een uur in de hold staan om vervolgens de volstrekt overbodige eerstelijns support te krijgen die je voor de twintigste keer opdracht geeft aan de draadjes te gaan lopen morrelen, want dat is procedure, ook al heeft het probleem er niks mee te maken en leg je uit dat je het deze week al drie keer gedaan had.

Ik heb geen concrete vragen meer, ik ben moegestreden. Ik zit mijn tijd uit en neem ADSL zodra ik verhuis.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
    pi_10998385
    -knipje-
    quote:
    Let even op!
  • Hou het netjes....

• Bashen op UPC mag je in KLB doen.

• [Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 10-06-2003 00:50]

Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
    pi_11001109
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 00:41 schreef APK het volgende:
    Ik heb jarenlang een afgrijselijke verbinding gehad. Viel 60x per dag weg. Minstens 15x een monteur langs geweest, nieuwe modems, nieuwe kasten (ook telefoon). Uiteindelijk hebben ze de straat open gemaakt en bleek mijn kabel 30 jaar oud te zijn en onder de corrosie te zitten.

Een paar weken later hebben ze de hele kabel vervangen en bleek er niets veranderd te zijn.

Tot ik weer twee maanden later een nieuwe computer gebouwd heb (met een nieuw MB dus) en sindsdien (3 maanden) heb ik nergens meer last van en heb ik een super verbinding.

Toeval?
    Of komt dit vaker voor?

Zover bekend komt dit niet zo vaak voor, maar ja het is natuurlijk wel te begrijpen dat dit kan gebeuren.
    Sommige hardware werkt beter in combinatie met andere hardware. Maar goed, er waren dus om te beginnen ook signaal problemen, maar af en toe heb je te maken met een gecombineerd probleem. Bij jou was dat dus het geval.

Mensen wijzen dan al heel snel naar UPC terwijl helaas niet alles onder controle van UPC is (zoals de pc van de klant en de UTP die hij besloten heeft om te gebruiken)......
    Maar ja, het komt niet zo gek vaak voor, hoewel het wel zo ongeveer 9 van de tien keer de schuld is van een pc dat er geen of trage verbinding is, vandaar dat men ervan uitgaat dat het probleem op de pc ligt (tenzij we meteen zien dat het signaal naar de kl*te is, modemsignalen lezen we altijd uit)

pi_11001912
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 00:35 schreef bluebit het volgende:

[..]

gebruik je je standaard wachtwoord? zoja, dan mail me maar je klantnummer of emailadres, dan reset ik de boel morgen wel en dan moet het werken.

Bedankt voor de snelle service
    pi_11003076
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 10:44 schreef entrefice het volgende:

[..]

Bedankt voor de snelle service

de moeilijke zaken doen we direct, de onmogelijke zaken duren iets langer
    en graag gedaan hoor!
    pi_11003148
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 00:16 schreef djoxygene het volgende:
    we hebben hier al tijden een waardeloze verbinding, 6 van de 7 dagen is het 1 minuut internet en dan weer weg.
    helpdesk bellen helpt geen ruk want die zeggen dat het aan mijn pc ligt (ya right vandaar dat er hier in het dorp meer mensen last van hebben)
    wat kan dat zijn?

owja monteur langs geweest en die beweert dat het probleem in de headend controller zit en dat ze daar niets aan kunnen doen omdat alleen UPC de sleutel heeft om er bij te kunnen

Je hebt een verkeerd account, dat wordt as we speak veranderd. Kijk het dan nog maar eens aan of het beter gaat.....
    ik hoop van wel in ieder geval
      dinsdag 10 juni 2003 @ 11:47:47 #14
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11003275
    mijn abo bij Chello staat al sinds het begin op het verkeerde huisnummer. althans, bij Chello staat het op 15b terwijl ik op 15d woon.

enig idee hoe ik Chello kan overtuigen van het feit dat ik écht op 15d woon?

(nee, met de helpdesk bellen (die zouden het doorgeven) heeft geen nut en de administratie heeft ook nog geen actie ondernomen)

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_11004405
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 11:41 schreef bluebit het volgende:

[..]

Je hebt een verkeerd account, dat wordt as we speak veranderd. Kijk het dan nog maar eens aan of het beter gaat.....

Hoi bluebit,
    Ik heb helaas niets meer van je vernomen, maar anywayz, er is een monteur langsgeweest en die heeft een modem swap uitgevoerd. Ik heb nu een Motorola modem, ipv een LANCity. Nu maar kijken of dat het probleem opgelost heeft.
    pi_11005214
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 12:37 schreef STING het volgende:

[..]

Hoi bluebit,
    Ik heb helaas niets meer van je vernomen, maar anywayz, er is een monteur langsgeweest en die heeft een modem swap uitgevoerd. Ik heb nu een Motorola modem, ipv een LANCity. Nu maar kijken of dat het probleem opgelost heeft.

Ik had het al gezien
    je probleem moet echt wel opgelost zijn hiermee. Motorola platform is volkomen anders als lancity. Over het algemeen lost dit bij praktisch alle gevallen (zoals bij jou) de problemen gewoon op.
    je begrijpt dat motorola ook niet heilig is en ook hier kunnen problemen mee zijn, maar over het algemeen genomen werken ze veel beter!

ik ben blij voor je!

pi_11005684
    Bluebit, heb je toevallig mijn modemsignaal uit kunnen lezen? Gisteren ging het een hele tijd goed met het internet. Beetje vreemd.

Alvast bedankt.

pi_11007152
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 13:27 schreef _Flea_ het volgende:
    Bluebit, heb je toevallig mijn modemsignaal uit kunnen lezen? Gisteren ging het een hele tijd goed met het internet. Beetje vreemd.

Alvast bedankt.

neem je telefoon dan eens op!

Anyway, er moet een monteur langskomen, je signaal is namelijk verantwoordelijk voor de regelmatige disconnectie (zo noemen wij professionals dat ).
    Ik bel je rond 16.00 uur wel ff, als dat niet past dan zul je vanavond zelf ff moeten bellen om een afspraak te maken. Gewoon melden dat je een afspraak moet maken omdat iemand van UPC op je voicemail ingesproken. Ik zorg ervoor dat de nodige info hier als notitie bij je gegevens staat.
    nummer 0900-1580, kies '1' voor chello, '4' voor storing of zo, '5' technische dienst kan ook.

dinsdag 10 juni 2003 @ 14:47:51 #19
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11007661
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 11:47 schreef iemoe het volgende:
    mijn abo bij Chello staat al sinds het begin op het verkeerde huisnummer. althans, bij Chello staat het op 15b terwijl ik op 15d woon.

enig idee hoe ik Chello kan overtuigen van het feit dat ik écht op 15d woon?

(nee, met de helpdesk bellen (die zouden het doorgeven) heeft geen nut en de administratie heeft ook nog geen actie ondernomen)

nu ikke!
    pi_11007931
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 14:25 schreef bluebit het volgende:

[..]

neem je telefoon dan eens op!

Anyway, er moet een monteur langskomen, je signaal is namelijk verantwoordelijk voor de regelmatige disconnectie (zo noemen wij professionals dat ).
    Ik bel je rond 16.00 uur wel ff, als dat niet past dan zul je vanavond zelf ff moeten bellen om een afspraak te maken. Gewoon melden dat je een afspraak moet maken omdat iemand van UPC op je voicemail ingesproken. Ik zorg ervoor dat de nodige info hier als notitie bij je gegevens staat.
    nummer 0900-1580, kies '1' voor chello, '4' voor storing of zo, '5' technische dienst kan ook.

Ok. Bedankt. Heb gebeld en morgenmiddag komen ze langs.

volgens mij heb ik gisteren gewoon geluk gehad dat het zo lang goed ging.

Kan die signaalstoring door het slechte weer van vorige week komen?

pi_11008264
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 14:58 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Ok. Bedankt. Heb gebeld en morgenmiddag komen ze langs.

volgens mij heb ik gisteren gewoon geluk gehad dat het zo lang goed ging.

Kan die signaalstoring door het slechte weer van vorige week komen?

ja, is goed mogelijk.
    Je signaal is in principe wel ok, bij iemand anders zou het misschien prima werken, maar het viel wel allemaal buiten de specificaties.
    Maar het is zeer goed mogelijk dat je door een teveel aan ruis op de lijn inderdaad regelmatig van internet afvliegt.

Je wil niet weten wat allemaal van invloed kan zijn op het signaal :
    warmte, koude, dikke lagen bewolking (cumulus), vochtigheidsgraad. het luistert allemaal vrij nauw.

als je al die mogelijke oorzaken kent, dan vind je het een wonder dat internet meestal wel werkt

@iemoe :

mail ff je postcode en huisnummer door dan kijk ik eens of ik iets voor je kan doen. Is eigenlijk werk van klantenservice, maar misschien kan ik ze overtuigen

pi_11013811
    quote:

[..]

Wat bedoel je met een verkeerd Account ?
    het is nog steeds huilen met de pet op, vooral 's avonds er branden nu 2 lampjes op mijn lancity en er knipperen 2 anderen

[Dit bericht is gewijzigd door djoxygene op 10-06-2003 22:47]

dinsdag 10 juni 2003 @ 18:43:16 #23
    24822 Stimodrol
    Appelflapjes
    pi_11014035
    Hi Helpdesk!

Ben sinds kort lid van Chello (me ingeschreven tijdens de krijg-een-gratis-digicamera-bij-chelloabbo). Tijdens het aanmelden, dat via de telefoon ging, werd mij verteld dat het niet mogelijk is om zonder machtiging lid te worden. Ik wilde namelijk elke maand netjes een acceptgiro ontvangen.

1) Klopt dit daadwerkelijk?
    2) Hoe kan ik er nog voor zorgen dat mijn machtiging word omgezet in acceptgiro's ?

Alvast vriendelijk bedankt!

pi_11014119
    ik kan al een tijd niet op mijn chello webspace.
    het passwoord klopt (iig, ik kan er mijn meel mee ophalen, en op de chello doe het zelf ruimte van hun site), en volgens mij kloppen ook de instellingen van de server gewoon. Heeft iemand enig idee hoe dat komt?

Want het is wel buitengewoon irritant dat ik nu geen plaatjes kan uploaden oid.

pi_11017035
    code:
    Software Version: SB4100E-4.1.11-SCM05-NOSHELL
    Hardware Version: 3
    MIB Version: II
    GUI Version: 1.0
    VxWorks Version: 5.3

Misschien dat jullie dat weten, heb ik de laatste firmware in mijn Motorola modem?
    pi_11017238
    Ik heb ook nog een chello vraagje.. wat zijn de kanalen die chello gebruikt voor de uplink ?
      dinsdag 10 juni 2003 @ 21:48:18 #27
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11018812
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 18:48 schreef blieblie het volgende:
    ik kan al een tijd niet op mijn chello webspace.
    het passwoord klopt (iig, ik kan er mijn meel mee ophalen, en op de chello doe het zelf ruimte van hun site), en volgens mij kloppen ook de instellingen van de server gewoon. Heeft iemand enig idee hoe dat komt?

Want het is wel buitengewoon irritant dat ik nu geen plaatjes kan uploaden oid.

Probeer eens op https://provisioning.upc.nl/servlet_self/broadband?APS_STARTSTORY=UserAdmin&APS_CURRENTSTORY=UserAdmin
    je wachtwoord opnieuw in te stellen, mogelijk werkt dat.
    Anders moet je morgen maar ff mailen, je klantnummer ofsuh.

Firmware van sb4100e weet ik niet. Zal wel best zijn! Wat is het probleem dan

En uplink-kanalen van Chello. Bedoel je de frequentie, of...?

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
    pi_11020405
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 21:48 schreef Super Snackman het volgende:

[..]

Probeer eens op https://provisioning.upc.nl/servlet_self/broadband?APS_STARTSTORY=UserAdmin&APS_CURRENTSTORY=UserAdmin
    je wachtwoord opnieuw in te stellen, mogelijk werkt dat.
    Anders moet je morgen maar ff mailen, je klantnummer ofsuh.

mijn wachtwoord kan ik wijzigen ...
    mijn password is ook gewoon goed, das het wazige aan het verhaal
    pi_11020758
    quote:

[..]

idd...frequentie of kanaalnummer ofzo.
      dinsdag 10 juni 2003 @ 23:15:04 #30
    16826 Fullgrymm
    - Cuore Sportivo -
    pi_11021300
    Ik snap niet helemaal wat er mis gaat bij (een poging doen tot) het inloggen op mijn webspace...
    Ik heb al diverse FTP-programma's gebruikt en ook al gewoon via Iexplore (ftp://username@members.chello.nl) geprobeerd in te loggen maar het wil maar niet lukken...

Bij het FTP-programma krijg ik de error '500 No Data'.

Help?

dinsdag 10 juni 2003 @ 23:15:23 #31
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11021310
    Voor blieblie:
    Als je je wachtwoord wijzigt naar wat hij al was, wordt hij gewoon opnieuw geinitialiseerd, dus wieweet helpt dat

Enneuh tot zo ver ik weet verschilt per type modem de frequentie die gebruikt wordt voor de upstream. Maar allemaal zit het onder de 86 (eenheid ben ik vergeten)

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
      dinsdag 10 juni 2003 @ 23:18:07 #32
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11021378
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 23:15 schreef Fullgrymm het volgende:
    Ik snap niet helemaal wat er mis gaat bij (een poging doen tot) het inloggen op mijn webspace...
    Ik heb al diverse FTP-programma's gebruikt en ook al gewoon via Iexplore (ftp://username@members.chello.nl) geprobeerd in te loggen maar het wil maar niet lukken...

Bij het FTP-programma krijg ik de error '500 No Data'.

Help?

Zit je achter een firewall/proxy/router/whatever. Probeer dan eens de Passive Modus in je FTP-programma aan te zetten. Kan je overigens ook proberen als dat niet het geval is.

Mocht het dan nog niet werken, kan je dan alle commando's posten die heen-en-terug gestuurd worden. BIjvoorbeeld:

quote:
    Connecting to members.chello.nl port 21
    Connected, waiting for response...
    220 UPC/chello The Netherlands homepage server (3)
    USER ******
    331 Password required for ******.
    PASS (not shown)
    230 User ****** logged in.
    CWD /
    250 CWD command successful.
    pwd
    257 "/" is current directory.
    TYPE A
    200 Type set to A.
    PASV
    227 Entering Passive Mode (213,46,226,40,194,92)
    Connecting to 213.46.226.40 port 49756
    Data Connection opened
    LIST
    150 Opening ASCII mode data connection for file list
    226-Transfer complete.
    226 Quotas on: using 7324897.00 of 10000000.00 bytes
    pi_11026188
    quote:
    Sinds ik een Motorola modem heb, kan ik niet connecten naar een Battlefield 1942 server. Ik vroeg me af of er misschien iets geblocked werd op de modem qua UDP porten o.i.d.
      woensdag 11 juni 2003 @ 12:43:51 #34
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11030720
    Het modem laat tot zover ik weet gewoon al het verkeer door.
    Je weet zeker dat het UDP is, want dan is het vaak iets lastiger te testen, tenzij je zelf kan programmeren.

Als het TCP is zou je gewoon kunnen proberen die poort bij een vriend te openen via een FTP-server ofzow, en kijken of je met telnet kan connecten.

pi_11032534
    quote:

[..]

Bluebit,

ik weet niet wat je bedoelde met een verkeerd account maar het probleem is er nog steeds en is weer erger geworden.

pi_11032653
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2003 14:01 schreef djoxygene het volgende:

[..]

Bluebit,

ik weet niet wat je bedoelde met een verkeerd account maar het probleem is er nog steeds en is weer erger geworden.

je had een te lage upload, die stond op een server dichtgezet (bijna).
    Ik zal vanavond nog eens kijken! Stuur me voor de zekerheid nog eens je pc en huisnummer. Ik denk dat ik ze op werk nog heb, maar zeker is zeker.
    pi_11034732
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 15:12 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja, is goed mogelijk.
    Je signaal is in principe wel ok, bij iemand anders zou het misschien prima werken, maar het viel wel allemaal buiten de specificaties.
    Maar het is zeer goed mogelijk dat je door een teveel aan ruis op de lijn inderdaad regelmatig van internet afvliegt.

Monteur is geweest en heeft het filter vervangen en tevens een nieuwe voeding gegeven. Deze zou ook slecht kunnen zijn omdat het modem al een oudje is en mede als reden dat wanneer er te veel data binnenkomt de voeding het niet aan kan.
    De meetresultaten waren dacht ik iets van 48, 0 , -8 ofzo. Het was in ieder geval goed nu.

Bedankt voor je hulp!

woensdag 11 juni 2003 @ 15:40:17 #38
    9977 Vibromass
    A Fistful of Boomstick
    pi_11035391
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2003 09:33 schreef STING het volgende:

[..]

Sinds ik een Motorola modem heb, kan ik niet connecten naar een Battlefield 1942 server. Ik vroeg me af of er misschien iets geblocked werd op de modem qua UDP porten o.i.d.

Hmmm lijkt mij op zich niet, ik kan wel connecten naar allerlei B1942 servers via mijn Motorola
    Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
      woensdag 11 juni 2003 @ 16:16:59 #39
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_11036623
    Waarom is Chello zo traag met reageren, behalve als je je abbo opzegt????
    So we just called him Fred
    pi_11039416
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2003 16:16 schreef FredvZ het volgende:
    Waarom is Chello zo traag met reageren, behalve als je je abbo opzegt????
    Wat moet je weten?
    pi_11040006
    is er iemand die mn modem kan uitlezen op dit moment?
    (pc is net gereboot en mn internet is me toch traag...

Resultaten van http://www.speedtest.nl
    (Overgenomen op Wed Jun 11 2003 om 19:04:38 UTC+0200)

Download : 4.7 KByte/sec
    )

ok laat ook maar...inet doet t ineens weer :/

(Overgenomen op Wed Jun 11 2003 om 19:05:58 UTC+0200)

Download : 196.8 KByte/sec

pi_11040352
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2003 19:04 schreef Lord_Palf het volgende:
    is er iemand die mn modem kan uitlezen op dit moment?
    (pc is net gereboot en mn internet is me toch traag...

(Overgenomen op Wed Jun 11 2003 om 19:04:38 UTC+0200)

Download : 4.7 KByte/sec
    )

ok laat ook maar...inet doet t ineens weer :/

(Overgenomen op Wed Jun 11 2003 om 19:05:58 UTC+0200)

Download : 196.8 KByte/sec

Ok
    En wat was nou het probleem?
    pi_11040461
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2003 19:22 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Ok
    En wat was nou het probleem?

geen idee.. zal wel dipje geweest zijn ofzo (wel zwaar kut als je probeert je hd weer vol te zetten)
    pi_11040748
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2003 19:28 schreef Lord_Palf het volgende:

[..]

geen idee.. zal wel dipje geweest zijn ofzo (wel zwaar kut als je probeert je hd weer vol te zetten)

Windows
      woensdag 11 juni 2003 @ 19:43:41 #45
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11040815
    Zie FB, dinges-IX was ff down
      woensdag 11 juni 2003 @ 19:46:17 #46
    16826 Fullgrymm
    - Cuore Sportivo -
    pi_11040888
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 23:18 schreef Super Snackman het volgende:

[..]

Zit je achter een firewall/proxy/router/whatever. Probeer dan eens de Passive Modus in je FTP-programma aan te zetten. Kan je overigens ook proberen als dat niet het geval is.

Mocht het dan nog niet werken, kan je dan alle commando's posten die heen-en-terug gestuurd worden. BIjvoorbeeld:
    [..]

'Passive transfers' aanzetten hielp ook niet.
    Het merkwaardige is dat ik nu met een ander (WS_FTP) programma de melding krijg dat ik een 'incorrect login' heb, terwijl ik zeker weet dat ik de goede username/password gebruik...
    Ik ken ze uit m'n hoofd en gebruik ze ook met Outlook dus waarom werken ze niet als ik op m'n homepage probeer in te loggen...?

Hier het log van WS_FTP (wel even mn username weggehaald dus..):

quote:
    connecting to 213.46.226.40:21
    Connected to 213.46.226.40 port 21
    220 UPC/chello The Netherlands homepage server (1)
    USER *********
    331 Password required for *********.
    PASS (hidden)
    530 Login incorrect.
    ! Logon failure, so quitting
      woensdag 11 juni 2003 @ 20:05:48 #47
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11041323
    Probeer als eerste even hetzelfde als wat ik hieboven iemand heb aangeraden, stel even opnieuw het wachtwoord in.

Probeer vervolgens (na 2 minuten wachten) op meerdere ftp-servers in te loggen.
    members.chello.nl
    members.ams.chello.nl
    members.rott.chello.nl

etc.

Als dat nog niet werkt moet je maar iets van jezelf achterlaten, dan zal ik nog wat voor je testen...

pi_11041385
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2003 19:43 schreef Slarioux het volgende:
    Zie FB, dinges-IX was ff down
    Amsterdam Internet Exchange...

The problems with the Amsterdam Internet Exchange have been Solved .

[Dit bericht is gewijzigd door flat_erik op 11-06-2003 20:26]

pi_11043894
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2003 14:01 schreef djoxygene het volgende:

[..]

Bluebit,

damn, je account is nog niet veranderd, ik zit er al achteraan te mailen.
    Je upload moet hoger, dat zou ook verklaren waarom je problemen met internet hebt > je upload staat momenteel triest laag.
      donderdag 12 juni 2003 @ 00:50:56 #50
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_11048675
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2003 18:26 schreef flat_erik het volgende:
    Wat moet je weten?
    We hebben ze meermalen een brief gestuurt dat we het niet eens zijn met de snelheid van de verbinding... nooit een reactie opgehad...
    Een keer met de helpdesk aan de lijn gezeten die ons ook niet verder kon helpen, maar wel op ons zat te schelden na het gesprek. Dat was tegen haar collega's, maar ik kon het wel horen, want ze was vergeten de verbinding te verbreken...

Vind het gewoon een klote bedrijf, en niets en niemand kan mijn mening veranderen...

UPC is nog veel erger...
    Daar betalen we allemaal hetzelfde, maar we krijgen niet hetzelfde...
    Ik zit zonder Eurosport, Cartoon Network maar met de Box en een paar kilometer is verder is het precies omgedraait...
    Zodra de kabelmarkt vrij komt ben ik ook voor de tv bij ze weg.

So we just called him Fred
    pi_11050097
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2003 00:50 schreef FredvZ het volgende:

<herkenbaar verhaal>

UPC vergist zich alleen in hun eigen voordeel. Rekeningen die niet kloppen zijn via de helpdesk niet te regelen. Steeds is het een "dat wordt geregeld" verhaal en afsluiten is het enige wat lukt.

Wat ik nu wil weten is:Hoe kom ik het beste van deze firma af, zonder dezelfde langs elkaar werkende afdelingen?

pi_11054517
    je zegt op
    pi_11062017
    ff een vraagje...

Een jar geleden mijn Chello verbinding opgeleverd gekregen en het werkte perfect! Ik ben nu naar Osdorp verhuisd en de verhuizing doorgegeven. De meneer van Chello zei, een maand geleden, dat het gewoon een kwestie is van modem mee nemen en insteken want de bewoner die voor mij in het huis had gezeten had ook een aansluiting...

Niet dus. Ik sluit het modem aan vorige week en het 2de lampje van mijn motorola modem begint te knipperen en gaat vrolijk verder met knipperen. Gisteren toch maar de helpdesk gebeld en die sturen volgende week dinsdag een monteur langs. (hopen dat ie komt) Dit was achteraf WEL nodig.

Mijn uiteindelijk vraag is, wat word er allemaal aangepast op het netwerk zodat een verhuizing word geactiveerd?
    En moet de want contactdoos ook vervangen worden? Want de coax kabel is veel te kort om nog eens af e strippen.

Want ik vid het maar een vreemd verhaal dat er nu opeens wel een monteur moet komen...

Ma 6-t va cracker
    pi_11063156
    in principe hoeft bij een verhuizing er alleen voor gezorgd worden dat het signaal op de nieuwe woning retour geschikt is (dat wil zeggen er kan van twee kanten een signaal gestuurd worden). Als de vorige bewoner reeds chello had, dan is dat gewoon het geval, dus dan moet het inderdaad werken.

Het kan echter zo zijn dat het signaal enigszins afwijkt. Het vreemde hierbij is dat dat signaal bij de ene klant prima werkt en bij de ander helemaal niet. Dit gebeurt echter niet zo vaak.

Bij jou is waarschijnlijk zo iets dergelijks gebeurd.
    Over de coax hoef je je geen zorgen te maken, dat regelt de monteur wel. De verantwoordelijkheid van UPC loopt tot en met de modem, dus inclusief de coax daar. De utp en netwerkkaart zijn je eigen verantwoordelijkheid.

donderdag 12 juni 2003 @ 16:45:12 #55
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11063334
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2003 15:12 schreef bluebit het volgende:

[..]

@iemoe :

mail ff je postcode en huisnummer door dan kijk ik eens of ik iets voor je kan doen. Is eigenlijk werk van klantenservice, maar misschien kan ik ze overtuigen

heb je nog wat kunnen regelen?
    pi_11063528
    mmm, weet niet zeker wie ik voor de adres verandering te pakken moet hebben maar ik heb een paar gokjes gedaan.
    ik hoop dat ik goed gegokt heb maar ik zal in de komende dagen wel antwoorden krijgen. Op basis daarvan zou ik je iets meer kunnen vertellen. Maaruh, het gaat wel lukken
    pi_11063775
    Thx BlueBit!

Er komt morgen een UPC monteur voor de kabel aansluiting te fixen en Dinsdag komt de monteur van chello om de verhuizing compleet te maken.

Ma 6-t va cracker
      vrijdag 13 juni 2003 @ 11:09:39 #58
    19643 reneejepeetje
    life's hard, and so am I-
    pi_11080728
    is er problemen met LAN city's modems..ik vlieg er steeds om de haverklap uit...en dan krijg ik een disco op me modem te zien
    never made it as a whise girl, couldn't cut it as a poor girl steeling
    pi_11080848
    Ik kan hier zeker niet terecht voor vragen over UPC Digital?
    A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
    Klik dan als je durft
    pi_11081166
    goeie morge

Eeven een vraagje maar geen probleem:P
    Chello werkt hier perfect dus heb weinig te klagen
    Heb het nu een jaar of 5 ofzo, en het heeft 3 maal een moeilijke tijd gehad, maar het laatste jaar draait het goed.

Dus heb ik alleen een vraagje:
    - na hoeveel jaar worden de chello modems eigelijk vervangen, of worden die pas vervangen als ze het begeven, waardoor je dus dagen zonder inet komt te zitten??? Laatste zou ik btw niet echt leuk vinden geloof ik

Hoop dat iemand de vraag kan beantwoorden.

Railguy

pi_11081957
    @reneejepeetje :
    Geen problemen bekend met lancity platform. Als dit een probleem is dat blijft terugkomen, dan toch even met helpdesk bellen om het signaal te laten controleren (bij voorkeur bellen op het moment dat je storing hebt). Het kan een tijdelijk probleem zijn door luchtvochtigheid of hitte.

@Suijk :
    Je kunt je vraag over DTv wel stellen, zal alleen iets langer duren voordat je een antwoord krijgt. Misschien zelfs helemaal geen. Maar we kunnen het altijd proberen.

@Railguy :
    In principe worden de modems niet vervangen, Die modem gaan ook wel vrij lang mee. In vergelijk met alle andere problemen kan ik de keren wel op twee handen tellen dat ik defect modem tegenkwam.
    Af en toe gebeurt het wel dat de modem kaputt is, voornamelijk door externe oorzaken (onweer en dat soort zaken)
    Sowieso is het een fabeltje dat nieuwere modems sneller zijn (scheelt misschien een procent of 2 max).
    Dus het enige wat ik je zeggen kan is dat de modem net als een koelkast kapot kan gaan, maar zijn het gewoon goeie apparaten.
    Preventief wordt echter niets vervangen, tenzij je echt signaal problemen hebt die om de een of andere reden niet weg willen gaan.

pi_11083398
    Wat was het DTV probleem???

Oja vanaf maandag zit ik 40 uur per week op de helpdesk! Kunnen we hier nog meer helpen

vrijdag 13 juni 2003 @ 13:22:18 #63
    16644 Lord_Palf
    vakantie :)
    pi_11084333
    gister was t internet weer lekker hopeloos
    op speedtest een test willen doen maar kwam niet eens op de site
    toen ff stroom van de modem afgehaald (dan reset ie toch?) maar t werd er niet beter op
    pi_11087352
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2003 12:48 schreef flat_erik het volgende:

Oja vanaf maandag zit ik 40 uur per week op de helpdesk! Kunnen we hier nog meer helpen

proficiat, heb je die regeling voor gratis psychiater erbij genomen
      vrijdag 13 juni 2003 @ 15:32:06 #65
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11088120
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2003 16:51 schreef bluebit het volgende:
    mmm, weet niet zeker wie ik voor de adres verandering te pakken moet hebben maar ik heb een paar gokjes gedaan.
    ik hoop dat ik goed gegokt heb maar ik zal in de komende dagen wel antwoorden krijgen. Op basis daarvan zou ik je iets meer kunnen vertellen. Maaruh, het gaat wel lukken
    cool, dank
    pi_11095559
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2003 12:48 schreef flat_erik het volgende:
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2003 11:54 schreef bluebit het volgende:

@Suijk :
    Je kunt je vraag over DTv wel stellen, zal alleen iets langer duren voordat je een antwoord krijgt. Misschien zelfs helemaal geen. Maar we kunnen het altijd proberen.

Ok, tnx.
    Ik heb dat UPC digital sinds een maandje of 3, bevalt me best. Nu ben ik 2 weken op vakantie geweest en heb het niet gebruikt. Kom ik terug, zijn alle cijfertjes op mijn Settop box uitgevallen. Normaal een klokje, nu niets meer. Heel soms gaat het een beetje knipperen, en dan weer helemaal niets. Mijn tv signaal gaat er nog wel 'doorheen' (in-out).
    Enig idee? Als je meer gegevens nodig hebt, laat maar weten!
    A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
    Klik dan als je durft
    pi_11096759
    M'n chello aansluiting werkt nu prima, sinds ik een Motorola modem heb! bluebit en de andere betrokken mensen nog bedankt voor alle hulp, much appreciated!
      vrijdag 13 juni 2003 @ 23:14:42 #68
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11097646
    is de helpdesk nog online?
    pi_11097675
    Ik vraag me toch paar dingen af

Als vertrouwd Chello gebruiker (jah ik geloof heilig in chello ), heb ik een maand geleden een vette mooi uitziende Motorola Modem gekregen Ik helemaal blij ermij, want hij's vet mooi

Maar goed, de vraag(en).

Hoe kan het zijn dat mijn internet opeens verdwijnt, en dan ook zo blijft (ook na ipconfig /renew) totdat ik chello helpdesk heb gebelt. Heb sinds ik die motorola heb gekregen 2x last van gehad (inc vandaag). Eerste keer was 5uur lang. Stond nergens op de chello site en hun wisten van nix. Dus ik vandaag lekker nieuwsgroepen leegplunderen (neen geen warez ) + masaal Mirc (dcc send) en opeens valt inet uit. Ik tyfen op me router (jah thuisnetwerk mag toch nu van chello? En router is van me stagebedrijf overhandigd aanmij als "stagevergoeding"), maar schets me verbazing. "Verbinding-lampje" brand nog steeds en de "Activity"-lampje op me Modem knippert ook af en toe. Maar nog steeds GEEN internet na vernieuwing. Dus ik zo slim geweest om modem van stroom af te halen. Hielp niet. Kreeg nog steeds melding dat er verbinding was met internet wat dus niet wat.

Ik maar proef op de som nemen en CHello Helpdesk gebelt. Enig wat ze hebben gedaan is me modem "gereset", en tadaa... na paar uur deed me internet het gelijk weer

Nou vraag ik me af.. hoe kan dat? En zien ze bij Chello dat soort dingen niet?

Vrouwen met een dikke aars 0wnen. Me vriendin dus ook :)
      vrijdag 13 juni 2003 @ 23:27:45 #70
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11097903
    okee, m'n broer z'n kabelmodem is 'kapot' en de monteur kan pas dinsdag langskomen. nu heb ik hiero gelezen dat die dingen niet kapotgaan en ik twijfel ook een beetje aan de luitjes van de helpdesk daaro.

daarom schakel ik nu de beste helpdesk van Nederland (..) in, welke info hebben jullie nodig om wat uit te kunnen zoeken? overigens is m'n broer nu effe niet te bereiken en ik weet niet of z'n pc aanstaat, dus het kan zijn dat ik de info morgen ofzo pas heb...

pi_11101930
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2003 23:27 schreef iemoe het volgende:
    okee, m'n broer z'n kabelmodem is 'kapot' en de monteur kan pas dinsdag langskomen. nu heb ik hiero gelezen dat die dingen niet kapotgaan en ik twijfel ook een beetje aan de luitjes van de helpdesk daaro.
    Ik had 3 jaar een instabiele connectie en door het krijgen van een andere modem is m'n probleem opgelost. Nu hoeft dat niet speciaal te betekenen dat het aan m'n modem lag, want ik zit nu op een ander modem platform. Maar het belangrijkste is dat ik geen problemen meer heb.
    pi_11101989
    damn, ik kom net mijn bed uitgerold......

ff wachten mensen, over een half uurtje ben ik aan het werk, dan komen de eerste antwoorden wel weer.

zaterdag 14 juni 2003 @ 09:39:49 #73
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11102040
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2003 09:28 schreef bluebit het volgende:
    damn, ik kom net mijn bed uitgerold......

ff wachten mensen, over een half uurtje ben ik aan het werk, dan komen de eerste antwoorden wel weer.

doe eerst maar effe koffie drinken enzo..

pi_11102796
    @blaatmekkertoet :
    Er is een vaag probleem met motorola's in combinatie met windows XP en virusscanners/firewalls.
    Af en toe kan het zijn dat de verbinding wegvalt terwijl alles nog online is. Dit is vaak te wijten aan software op de pc en met name firewall/virusscanners willen dit nog wel eens veroorzaken. Het komt met name voor bij pc's met windows XP en motorola modems.
    Oplossing ligt bij de pc > virusscanner/firewall verwijderen en overnieuw installeren. Als dit niet helpt dan is het aan te raden om de hele pc overnieuw te installeren (ja, dit zeggen smaakt bitter, ook voor mij)
    Experimenteer ook eens met de instellingen van je netwerkkaart half-duplex <--> full duplex.

Nog een tip :
    zorg ervoor dat je je windows goed geupdate houdt het zou dan al een stuk beter moeten gaan

[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 14-06-2003 12:11]

pi_11102939
    quote:
    daarom schakel ik nu de beste helpdesk van Nederland (..) in, welke info hebben jullie nodig om wat uit te kunnen zoeken? overigens is m'n broer nu effe niet te bereiken en ik weet niet of z'n pc aanstaat, dus het kan zijn dat ik de info morgen ofzo pas heb...
    tsja, ze kunnen wel kapot gaan, alleen is de kans daarop vrij klein.
    Zie het maar als een dikke mercedes, kwalitatief zeer goed, en de kans op een defect is vrij klein. Maar toch zie je af en toe een mercedes langs de weg staan met pech.
    Ach ja, als de monteur een nieuwe modem plaatst, dan wordt het signaal ook gecontroleerd. Hoe dan ook zou het probleem dan opgelost moeten zijn als het aan chello gelegen heeft.
    pi_11138152
    Goedemorgen... weer beschikbaar
      dinsdag 17 juni 2003 @ 17:33:17 #77
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11173821
    Ik zit op me werk terwijl ik niet hoef te werken
    30 minuten lang 100% beschikbaar voor de fok!kers
    pi_11174197
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 17:33 schreef Super Snackman het volgende:
    mafkees
    pi_11174686
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 17:33 schreef Super Snackman het volgende:
    Wat doe je daar dan?
    pi_11175245
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 18:04 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Wat doe je daar dan?

gewoon, hart voor de zaak tonen natuurlijk. Ik woon vlakbij, kan dus best af en toe langswippen en gaan lunchen daar (lekker goedkoop).
      dinsdag 17 juni 2003 @ 21:15:25 #81
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11178717
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 18:04 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Wat doe je daar dan?

Ik vind het zo fijn om anderen te helpen, dat het naast me werk ook me hobby is geworden!! En het zien van flat_erik is ook altijd weer een feest
    pi_11178809
    Ik kan opeens mijn mail niet meer binnenhalen, hij komt in outlook express telkens met dat pop upje met inlognaam en wachtwoord, en dan komt de melding dat mijn wachtwoord niet goed is. Gisteravond deed hij het nog wel Ik zet m'n chelloadres hier liever niet neer kan ik je hiervoor mailen?
    pi_11179120
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 21:15 schreef Super Snackman het volgende:

[..]

En het zien van flat_erik is ook altijd weer een feest

quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 21:18 schreef Bartolomew het volgende:
    Ik kan opeens mijn mail niet meer binnenhalen, hij komt in outlook express telkens met dat pop upje met inlognaam en wachtwoord, en dan komt de melding dat mijn wachtwoord niet goed is. Gisteravond deed hij het nog wel Ik zet m'n chelloadres hier liever niet neer kan ik je hiervoor mailen?
    Kan gebeuren! Welke pop3 servers heb je ingesteld in de outlook? Moet beide zijn (in- uitgaand) mail.chello.nl
    Mailen kan naar Flat_erik@fok.nl
      woensdag 18 juni 2003 @ 21:32:26 #84
    10405 Actif
    I'm living my dreams.
    pi_11203919
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 21:36 schreef flat_erik het volgende:

[..]

[..]

Kan gebeuren! Welke pop3 servers heb je ingesteld in de outlook? Moet beide zijn (in- uitgaand) mail.chello.nl

ALs je aanwezig bent (of iemand anders natuurlijk) dit heb ik ook sinds vanmiddag. Ik kan via de chello site ook niet meer me webmail ophalen.
    Best Day Possible: Dawn patrol surf session/Killer windsurf session/ Early evening BBQ/Party Night!
    pi_11208065
    Nieuw modem UPC voor supersnel internet

Met een nieuw modem biedt UPC zijn klanten binnenkort de mogelijkheid via de kabel te internetten met theoretische snelheden tot 10 Mbps.

De kabelaar stelde deze week bij de officiële opening van een hightechdemonstratiewoning op het Amsterdamse IJburg het eerste Euro-DOCSIS 2.0-modem in het UPC-netwerk in werking. De invoering van Euro-DOCSIS 2.0 en de extra bandbreedte die hierdoor ontstaat, maken de kabel volgens UPC geschikt voor vele nieuwe breedbandtoepassingen.

Als deze standaard eenmaal is ingevoerd, kan het bedrijf naar eigen zeggen bijvoorbeeld meer dan zes telefoonlijnen per kabelaansluiting aanbieden, naast internetdiensten op snelheden die een veelvoud zijn van de huidige.

Door de grote toename van capaciteit en snelheid wordt 'Broadband-to-the-Home' een realiteit, aldus UPC. Het wachten is nog op een grootschalige introductie van de nieuwe standaard door de toeleveranciers.

Met de demonstratiewoning wil UPC aantonen dat de 'oude' kabelinfrastructuur - een combinatie van hoogwaardige glasvezel- en coaxkabel - klaar is voor de toekomst. De kabelaar verzet zich hiermee tegen de door de gemeente ondersteunde plannen voor een hoogwaardig glasvezelnetwerk tot in de huiskamer.

Het is nog niet bekend wanneer Chello-klanten van het nieuwe modem kunnen profiteren.

pi_11208093
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2003 21:32 schreef Actif het volgende:

[..]

ALs je aanwezig bent (of iemand anders natuurlijk) dit heb ik ook sinds vanmiddag. Ik kan via de chello site ook niet meer me webmail ophalen.

Zal morgen ook ff naar jou account kijken! gegevens graag mailen naar (profiel)
    pi_11209736
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2003 23:40 schreef flat_erik het volgende:
    Nieuw modem UPC voor supersnel internet

heel stuk text
    wtf heb je aan een andere modem als ze het toch blijven afknijpen op zon 250 kb/sec down (of kan iemand van jullie dat ff omhoog zetten )
    pi_11212345
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2003 01:01 schreef Lord_Palf het volgende:

[..]

wtf heb je aan een andere modem als ze het toch blijven afknijpen op zon 250 kb/sec down (of kan iemand van jullie dat ff omhoog zetten )

Je kunt er aan de hand van die informatie er vanuit gaan dat UPC dadelijk met meer pakketten gaat komen a la ADSL.
    pi_11214527
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2003 09:21 schreef bluebit het volgende:

[..]

Je kunt er aan de hand van die informatie er vanuit gaan dat UPC dadelijk met meer pakketten gaat komen a la ADSL.

En dat lees je hier ... http://www.webwereld.nl/nieuws/15240.phtml
      vrijdag 20 juni 2003 @ 22:32:50 #90
    16644 Lord_Palf
    pi_11257691
    is t mogelijk om een 2e pop3 account te krijgen bij chello of is 1 t maximum ?
    pi_11257896
    Ik wou ff klagen over het feit dat er de laatste tijd zo weinig te klagen valt.

Wanneer kunnen we weer storing verwachten?

pi_11259306
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2003 22:32 schreef Lord_Palf het volgende:
    is t mogelijk om een 2e pop3 account te krijgen bij chello of is 1 t maximum ?
    Nee sorry! Maximaal 1 pop account met 5 maal een alias
    pi_11259311
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2003 22:39 schreef Beathoven het volgende:

Het is ook nooit goed
    pi_11259392
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2003 22:39 schreef Beathoven het volgende:

Als jij storing wil, kan jij storing krijgen
    Mail je gegevens maar ff

Morgen 13.30 weer arbeiten

vrijdag 20 juni 2003 @ 23:44:22 #95
    16644 Lord_Palf
    pi_11259445
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2003 23:37 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Nee sorry! Maximaal 1 pop account met 5 maal een alias

maarja inmiddels al een ander pop account geregeld
    pi_11259522
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2003 23:44 schreef Lord_Palf het volgende:

[..]

maarja inmiddels al een ander pop account geregeld

Tsja, als je wat programmeer ervaring hebt, dan kun je met die aliassen al een heel end komen. Moet je gewoon een simpel mailserverprogramma maken om de mail te verdelen (mag uiteraard absoluut niet en bovenstaande is puur theoretisch gelul).
    Maar ja, ligt er natuurlijk aan waarvoor je een tweede account nodig hebt...
    pi_11259794
    Ik heb een probleem met mijn chello verbinding. Als ik op internet zit kan het weleens gebeuren dat mijn verbinding 'vastloopt' om het zo maar te noemen. Ik moet dan mijn modem of computer restarten om weer verbinding te krijgen.
    De optie ipconfig/renew in een dos-prompt heeft geen nut. Er wordt dan aangegeven dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de DHCP server. Maar toch branden alle lampjes op de modem.
    Wat er in feite gebeurd is dat ik mijn standaardgateway verlies. De chello helpdesk geeft aan dat dit door Windows XP komt. In andere systemen heb ik geen last van deze disconnections.
    Dit gebeurt vaak als ik hevig aan het downloaden ben met KaZaA, SoulSeek of mIRC (zodat alle bandbreedte gebruikt wordt), maar het kan ook voorkomen als ik juist weinig bandbreedte gebruik.
    Ik draai chello op 1 pc, ik heb een Motorola Surfboard Modem, ik heb Windows XP en een Surecom netwerkkaart. De laatste updates en en service pack1 voor Windows XP hebben niets opgelost. Hetzelfde geldt voor het uitschakelen van de besparing van de stroomvoorziening van de netwerkkaart.
    Ik kan trouwens nog wel steeds naar mijn eigen ip pingen als dit probleem zich voordoet. Naar andere adressen pingen lukt niet. Alle internetservices en p2p programma's vallen uit: geen enkele website is meer te bereiken. Diverse firewalls heb ik geprobeerd, maar die lijken mij niet het probleem te zijn.
    Graag zou ik een oplossing willen voor dit probleem. Ik heb er sinds het begin al last van, toen draaide ik al XP op dit systeem. In bijvoorbeeld Windows 2000 heb ik er geen last van.
    pi_11259830
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2003 23:48 schreef bluebit het volgende:

[..]

Tsja, als je wat programmeer ervaring hebt, dan kun je met die aliassen al een heel end komen. Moet je gewoon een simpel mailserverprogramma maken om de mail te verdelen (mag uiteraard absoluut niet en bovenstaande is puur theoretisch gelul).
    Maar ja, ligt er natuurlijk aan waarvoor je een tweede account nodig hebt...

het huidige meel adres word door mn vader gebruikt voor o.a. werk enzo
    en heb geen zin om met aliassen en programma's e.d. te kloten
    heb nu 2 gratis pop accounts gekregen die in principe hetzelfde zijn als chello (alleen ander domein dan)
    pi_11259878
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 21:36 schreef flat_erik het volgende:

ik heb je ff gemaild i.v.m. de privacy.
    Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
    pi_11259956
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2003 00:04 schreef laffer het volgende:

[..]

ik heb je ff gemaild i.v.m. de privacy.

Ik zie het! Zal er morgen ff naar kijken! Er mag ook een CC naar bleubit voor als hij eerder is
    pi_11260000
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2003 23:59 schreef THP het volgende:
    heel verhaal
    mmm, klinkt als het typische windows XP probleem.....
    Helaas, maar dit probleem ligt, zoals je aangeeft, niet aan het signaal maar aan windows XP in combinatie met een virusscanner of firewall.
    Die combinatie HOEFT niet noodzakelijkerwijs voor problemen te zorgen maar het de kans erop is zeker aanwezig.
    Waarschijnlijk heeft het eerst prima gewerkt en na verloop van tijd werd het erger en erger.
    Het beste wat je kunt doen is firewall en virusscanner verwijderen en overnieuw installeren, tenminste de is vrijwel altijd de oplossing. Soms is dat niet het geval en dan is andere software de schuld...
    Succes met zoeken dan maar (TIP : windows en alle shit herinstalleren is minder frustrerend en meestal sneller dan het zoeken van de oorzaak van het probleem)
    pi_11260036
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2003 00:09 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Ik zie het! Zal er morgen ff naar kijken! Er mag ook een CC naar bleubit voor als hij eerder is

Bleubit?????? Is dat een pakje boter????

Anyway, ik ben er pas om 13.30 (en desondanks zit ik thuis achter de pc in plaats van in de kroeg, realiseer ik me net)...

dan maar hier een biertje opentrekken.

Cheers!

pi_11260048
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2003 00:09 schreef flat_erik het volgende:

[..]

rustig aan, er is geen haast bij!
    bedankt iedergeval!
    pi_11260062
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2003 00:13 schreef bluebit het volgende:

[..]

Bleubit?????? Is dat een pakje boter????

Anyway, ik ben er pas om 13.30 (en desondanks zit ik thuis achter de pc in plaats van in de kroeg, realiseer ik me net)...

dan maar hier een biertje opentrekken.

Cheers!

oeps.. pardon bluebit
    *Hier ook biertje open maakt!
      zaterdag 21 juni 2003 @ 08:46:24 #105
    545 dop
    :copyright: dop
    pi_11263258
    als je chello hebt opgezegt en je modem reeds ingeleverd (20 mei)
    waneeer stopen ze dan met afschrijven ?
    en waneer betalen ze je borg terug

ik heb het incasso voor de maand mei terug gehaald

[Dit bericht is gewijzigd door dop op 21-06-2003 11:34]

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
    get over it , het wordt niet beter
      zaterdag 21 juni 2003 @ 10:26:39 #106
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11263918
    Je mag ongeveer 2 gieg per maand downloaden. Ben je daar overheen gegaan, dan delen ze je totaal door 2, en zoveel maanden betaal je dan nog door

Vermoedelijk heeft iemand vergeten Chello bij jou uit het klantensysteem te halen. Gewoon ff de klantenservice bellen. Wij (de storingsdienst) kunnen wel kijken OF dat het geval is, maar in principe mogen wij het niet afsluiten.

Ik werk iig morgen weer vanaf 10

pi_11264733
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2003 10:26 schreef Super Snackman het volgende:
    Je mag ongeveer 2 gieg per maand downloaden. Ben je daar overheen gegaan, dan delen ze je totaal door 2, en zoveel maanden betaal je dan nog door
    pi_11264754
    it beats me too : ik denk ik reageer maar gewoon niet, misschien heb ik iets gemist...

maar ja, hij zal gisteren wel zijn gaan stappen

zaterdag 21 juni 2003 @ 11:41:16 #109
    545 dop
    pi_11265204
    2 gig verhaal is leuk
    maar ik ben reeds in maart over op adsl en heb dus 0 gig download
    en verder staat me iets bij van fair use
    ik heb begin maart een brief gestuurt waarin ik aangeef per 1 april geen gebruik meer wens te maken van de diensten van chello
    nu weet ik dat er 1 maand opzeg is dus ga ik er maar van uit dat ze dan in elk geval per 1 mei de boel geregeld kunnen hebben

maar goed nog geen antwoord op de vraag '' hoe zit het met de borg van het modem"

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
    pi_11265337
    Je kunt er maar beter even achteraan bellen, als het goed is moet die borg inderdaad teruggestort worden (op welke termijn, weet ik niet).
    Maar als je er zeker van wilt zijn, mail maar ff je postcode en huisnummer en dan kijk ik eens of ik iets vreemds bij je gegevens tegenkom. Ik werk pas om 13.30 dus daarna kan ik je hierover pas informeren.
      zaterdag 21 juni 2003 @ 12:33:55 #111
    545 dop
    pi_11266006
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2003 11:50 schreef bluebit het volgende:
    Je kunt er maar beter even achteraan bellen, als het goed is moet die borg inderdaad teruggestort worden (op welke termijn, weet ik niet).
    Maar als je er zeker van wilt zijn, mail maar ff je postcode en huisnummer en dan kijk ik eens of ik iets vreemds bij je gegevens tegenkom. Ik werk pas om 13.30 dus daarna kan ik je hierover pas informeren.
    done that
      zaterdag 21 juni 2003 @ 14:10:36 #112
    16644 Lord_Palf
    pi_11267881
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2003 10:26 schreef Super Snackman het volgende:
    als dat zo is ben ik de rest van mn leven chello aan t afbetalen pure bull shit dus
    pi_11268528
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2003 08:46 schreef dop het volgende:
    als je chello hebt opgezegt en je modem reeds ingeleverd (20 mei)
    waneeer stopen ze dan met afschrijven ?
    en waneer betalen ze je borg terug

ik heb het incasso voor de maand mei terug gehaald

Ok het is meestal zo dat een abonnement per de eerste van de kalender maand kan worden opgezegd met een opzegtermijn in achtneming.

Kortom als jij op 20 mei hebt opgezegd, gaat deze pas per 1 juni en moet je nog 1 maand het abonnement houden. Chello is pas gerechtigd om het modem per de eerste van juli op te halen of met een schikking te komen, indien dit niet het geval is leveren ze niet de dienst waar je nog voor betaald en raad ik aan deze terug te eisen. Deze eis kan je alleen stellen indien chello niet aannemelijk kan maken dat ze jou voortijdig op de hoogte hebben gebracht dat je je modem niet hoeft in te leveren. Als uit hun gegevens blijkt dat je op het moment van opzegging het modem zonder verplichtingen wou inleveren, en op de hoogte was dat je dan geen restitutie kan krijgen kan je geen eis stellen... Indien ze jou niet voldoende hebben geinformeerd dat jij nog van hun service kon genieten tijdens deze "beeindigingsperiode" en ze zelfs hebben aangedrongen om het modem te retourneren in de periode dat je nog betaalde, kan jij het geld over deze periode terug vragen bij hun...

Doen ze dit niet, kan je hun rechterlijk vervolgen als ik het goed heb.

Persoonlijk zou ik ze 1 maandtermijn na de laatste betaling naar hun toe geven om de borg te retourneren, daarna zou ik ze schriftelijk in gebreke stellen nadat ik gesproken zou hebben met een medewerker. Ik raad je aan dit aangetekend te versturen, en daarbij hun te sommeren binnen een termijn van 2 weken op jouw rekening over te maken tevens erin vermelden dat je ze aansprakelijk houd voor enige gevolgschade van dien die ten gevolge ligt van hun wanprestatie. Indien ze dit niet doen zou ik het nlip inschakelen, en hun een geschil aankaarten. Ik zou aan het nlip laten zien dat je hun schriftelijk in gebreke heb gesteld, hun een termijn hebt gegeven welke redelijk is om het geld over te maken, en je bewijs van aantekening. Het geschil kenbaar maken bij nlip kost geld, maar krijg je terug indien je gelijk hebt.

Indien het nlip hier niet op redelijke termijn op reageerd kan je voor dat bedrag een advocaat inschakelen, maar over het algemeen is het niet waard om voor die 100 euro een advocaat in te schakelen, je bent al 100+ euro kwijt aan de rechtbank.

Kleine bedragen zou ik gewoon eerst terug proberen te krijgen via het bedrijf, daarna via nlip...

Dit is voor een ieder die geschil hebben met ISP

[Dit bericht is gewijzigd door Aneurism op 21-06-2003 14:48]

zaterdag 21 juni 2003 @ 14:57:37 #114
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11268881
    Het was dikke onzin wat ik zei hoor over die 2gieg, daarom ook in sub geschreven. En verder ben ik geestelijk nog redelijk in orde
    pi_11269094
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2003 12:33 schreef dop het volgende:

[..]

done that

Wat ? gebeld of je gegevens gemaild naar mijn adres (zie profiel).
    Ik heb in ieder geval nog geen mail van je gehad.
      zaterdag 21 juni 2003 @ 15:57:23 #116
    545 dop
    pi_11270217
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2003 15:08 schreef bluebit het volgende:

[..]

Wat ? gebeld of je gegevens gemaild naar mijn adres (zie profiel).
    Ik heb in ieder geval nog geen mail van je gehad.

zal je nog eens mailen
    2de maal
    pi_11271154
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2003 11:41 schreef dop het volgende:
    maar goed nog geen antwoord op de vraag '' hoe zit het met de borg van het modem"
    Alles staat prima administratief verwerkt en je hebt nog geld tegoed van UPC volgens het systeem (komt ongeveer overeen met borg inderdaad).

Abonnement is beeindigd sinds 30-4-2003, duurt dus vrij lang voordat je de borg hebt.
    Advies is dan ook maandag even met klantenservice te bellen en te vragen hoelang dat normaalgesproken duurt. 0900-1580 en dan 1 voor chello en 1 voor rekeningvragen. Sorry dat ik het niet 100% kan rondkrijgen voor je....

zaterdag 21 juni 2003 @ 17:38:19 #118
    545 dop
    pi_11272517
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2003 16:32 schreef bluebit het volgende:

[..]

Alles staat prima administratief verwerkt en je hebt nog geld tegoed van UPC volgens het systeem (komt ongeveer overeen met borg inderdaad).

Abonnement is beeindigd sinds 30-4-2003, duurt dus vrij lang voordat je de borg hebt.
    Advies is dan ook maandag even met klantenservice te bellen en te vragen hoelang dat normaalgesproken duurt. 0900-1580 en dan 1 voor chello en 1 voor rekeningvragen. Sorry dat ik het niet 100% kan rondkrijgen voor je....

nogmaals Thx
    pi_11272719
    En ik verwelkom nog een nieuwe Chello medewerker die ons hier gaat supporten

Domenique Het is een jongen

pi_11273050
    David Lindeboom : Chello reminder gestuurd met gebruikers informatie
    pi_11273198
    welkom Dominique, good luck!
      zaterdag 21 juni 2003 @ 18:20:41 #122
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11273399
    Ik maak hier een buiging voor Bluebit:

zoals je mij geholpen hebt.

Voor de niet-wetenden. Bij mijn papamama thuis heb ik COM21 kabel modem waarvan ik vind dat het nogal slecht loopt, en daarnaast is het modem ook zwaar kaduuk. En nu heeft Bluebit dat mooi gefixed.
    Daar zijn collega's voor

pi_11273436
    graag gedaan,.........

edit : mocht ik niet zeggen..:)

[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 21-06-2003 23:29]

pi_11295052
    Mensen, doe eens een probleem hebben, ik verveel me te pletter hier!
    pi_11298340
    quote:
    Op zondag 22 juni 2003 18:01 schreef bluebit het volgende:
    Mensen, doe eens een probleem hebben, ik verveel me te pletter hier!
    Tot hoelaat moet je?
    pi_11298486
    [neuspeuter mode]
    tot 22.00 uur
    [/neuspeuter mode]

zucht, en jij?

pi_11299055
    Oei mindere tijden
    Had vandaag lekker vrij Had ik ook wel nodig, dikke kater
    Dus niet druk? Had hier thuis, rond een uurtje of 2 veel last van een instabiele verbinding.
    pi_11300097
    quote:
    Op zondag 22 juni 2003 20:47 schreef flat_erik het volgende:
    Oei mindere tijden
    Had vandaag lekker vrij Had ik ook wel nodig, dikke kater
    Dus niet druk? Had hier thuis, rond een uurtje of 2 veel last van een instabiele verbinding.
    beters, naja, ik gun het je van harte

ach ja, ik heb een leuke nieuwe online gamessite ontdekt. hiermee kom ik de tijd wel door. Heb de site al naar je gemaild

pi_11305318
    quote:
    Op zondag 22 juni 2003 21:28 schreef bluebit het volgende:

[..]

beters, naja, ik gun het je van harte

ach ja, ik heb een leuke nieuwe online gamessite ontdekt. hiermee kom ik de tijd wel door. Heb de site al naar je gemaild

Thxz! Kom ik deze week wel weer door

pi_11305400
    quote:
    Op maandag 23 juni 2003 00:55 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Thxz! Kom ik deze week wel weer door

Zijn er nog maar zo weinig klanten met problemen? .
    pi_11305562
    quote:
    Op maandag 23 juni 2003 00:58 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zijn er nog maar zo weinig klanten met problemen? .

Het is op de technische helpdesk de laatste tijd erg rustig ja! Er zijn zo goed als geen netwerk storingen en de meeste mensen die bellen hebben gewoon een intern verbindings probleem door bijv. proxy, router of dns.
    pi_11305849
    quote:
    Op maandag 23 juni 2003 01:07 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Het is op de technische helpdesk de laatste tijd erg rustig ja!

Zo te horen komt er steeds meer ruimte op het netwerk voor de gebruikers die blijven. .
    pi_11306487
    quote:
    Op maandag 23 juni 2003 01:22 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zo te horen komt er steeds meer ruimte op het netwerk voor de gebruikers die blijven. .

Of het wordt drukker omdat we een "plus" & "Lite" pakket krijgen
    pi_11317435
    Nog klachten?
      dinsdag 24 juni 2003 @ 12:33:47 #135
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11340150
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2003 18:22 schreef bluebit het volgende:
    graag gedaan,.........

edit : mocht ik niet zeggen..:)

Werkt die daar dan ook ?

Maareuh, net contact met thuis gehad. Ze hebben nieuw COM21 modem gekregen Zo maar eens horen of het sneller is geworden.
    Nogmaals

pi_11340907
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2003 12:33 schreef Super Snackman het volgende:

[..]

Werkt die daar dan ook ?

Maareuh, net contact met thuis gehad. Ze hebben nieuw COM21 modem gekregen Zo maar eens horen of het sneller is geworden.
    Nogmaals

Wat was dat voor "LUL" talk over die 2 gig. dataverkeer Snackman?
      dinsdag 24 juni 2003 @ 13:10:15 #137
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11341036
    Heden menskes! Ff lezen man...
    Ik zeg in dit topic nog dat het bullshit is
    pi_11341523
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2003 13:10 schreef Super Snackman het volgende:
    Heden menskes! Ff lezen man...
    Ik zeg in dit topic nog dat het bullshit is
    Tja waar kraam je van deze onzin uit
      dinsdag 24 juni 2003 @ 13:39:31 #139
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11341823
    Proost he
    pi_11343312
    neuh, die werkt hier niet, maar leest dit wel.

anyway, zijn er nog problemen ergens....?

pi_11347792
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2003 14:33 schreef bluebit het volgende:
    neuh, die werkt hier niet, maar leest dit wel.

anyway, zijn er nog problemen ergens....?

Lancity wijk in Amsterdam down! Ongeveer 800 klanten! Is monteur onderweg!
    pi_11348475
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2003 17:15 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Lancity wijk in Amsterdam down! Ongeveer 800 klanten! Is monteur onderweg!

dat lancity ook altijd....
    ik krijg alleen klanten die vage foutmeldingen in c-spire krijgen.......zucht.
    pi_11348650
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2003 17:49 schreef bluebit het volgende:

[..]

dat lancity ook altijd....
    ik krijg alleen klanten die vage foutmeldingen in c-spire krijgen.......zucht.

Hmzz last van vandaag! Anders ook niet
      dinsdag 24 juni 2003 @ 18:11:59 #144
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11348899
    Nee ik idd ook niet. Enneuh ik ben weer tot 21:00 beschikbaar
    pi_11351856
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2003 18:11 schreef Super Snackman het volgende:
    Nee ik idd ook niet. Enneuh ik ben weer tot 21:00 beschikbaar
    Half 10
    pi_11352406
    21.15 whoehahahahaha

vandaag zat mensen geholpen.

pi_11355801
    Had er 50 vandaag
    pi_11379140
    Op dit moment is er probleem met de proxy-server proxy.arnhem.chello.nl voor de regio's Friesland, Flevoland en Gelderland. We adviseren om het gebruik van de proxy-server tijdelijk uit te schakelen in uw instellingen van uw browser.
    pi_11380390
    sterker nog, zet hem maar voor altijd uit
    pi_11380439
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2003 23:20 schreef bluebit het volgende:
    sterker nog, zet hem maar voor altijd uit
    Idd.... kut proxy
    pi_11406317
    @Work
    pi_11408766
    Prxoy probleem is solved
    pi_11408772
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2003 08:18 schreef bluebit het volgende:
    @Work
    Werkse, ik pas zondag weer
    pi_11428215
    Problemen Gelderland :
    Beuningen (ruis)
    Nijmegen Meijhorst (ruis)

Chello traag of geen verbinding

zaterdag 28 juni 2003 @ 12:40:04 #155
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11428688
    hola!

gister en vandaag beleef ik het mysterieuze verschijnsel dat Chello af en toe gewoon 3 seconden ermee stopt en dan weer vrolijk aan gaat loggen.

enig idee hoe dat komt?

omgeving Rotterdam, postcode 3028XE

pi_11428717
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2003 12:40 schreef iemoe het volgende:
    hola!

gister en vandaag beleef ik het mysterieuze verschijnsel dat Chello af en toe gewoon 3 seconden ermee stopt en dan weer vrolijk aan gaat loggen.

enig idee hoe dat komt?

Motorola modem? of iig Docsis? Hier in Friesland had ik daar gister thuis ook last van. Vandaag is het weer goed, omdat ik nu mijn Terayon modem weer gebruik
    pi_11428766
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2003 12:40 schreef iemoe het volgende:
    hola!

enig idee hoe dat komt?

trouwens je "verhuizing" van B naar D is doorgevoerd, alles is geregeld.
    Je hebt toch een COM21 modem of niet?
      zaterdag 28 juni 2003 @ 12:49:18 #158
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11428812
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2003 12:46 schreef bluebit het volgende:

[..]

trouwens je "verhuizing" van B naar D is doorgevoerd, alles is geregeld.
    Je hebt toch een COM21 modem of niet?

mooi, dank!

en jep, COM21

pi_11428896
    vaag probleem met die modem, vallen de lampjes gedurende die drie seconden dan ook uit?
    Als dat laatste het geval is dan verwacht ik eigenlijk dat de modem niet meer goed is....kan hier helaas niet de modem in R'dam uitlezen,
    Kan iemand anders dat hier?
      zaterdag 28 juni 2003 @ 12:58:52 #160
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11428967
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2003 12:54 schreef bluebit het volgende:
    vaag probleem met die modem, vallen de lampjes gedurende die drie seconden dan ook uit?
    Als dat laatste het geval is dan verwacht ik eigenlijk dat de modem niet meer goed is....kan hier helaas niet de modem in R'dam uitlezen,
    Kan iemand anders dat hier?
    geen idee, ben dan te laat om te kijken zal er de volgende keer eens op letten.

ben nu buiten spelen, toedeloe!

pi_11429088
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2003 12:58 schreef iemoe het volgende:

[..]

geen idee, ben dan te laat om te kijken zal er de volgende keer eens op letten.

ben nu buiten spelen, toedeloe!

lol , speel ze!
    pi_11429156
    -edit-
    Bashen op UPC mag ergens anders.

[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 28-06-2003 13:21]

pi_11429194
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2003 13:13 schreef rankie het volgende:
    -edit-
    ow, dat is het!!!! Thanks voor je compleet nutteloze bijdrage!

[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 28-06-2003 13:21]

pi_11433258
    Slarioux zei nog zo...
    pi_11441578
    @Work

Flat_erik ook, geloof ik

pi_11441840
    quote:
    Op zondag 29 juni 2003 10:03 schreef bluebit het volgende:
    @Work

Flat_erik ook, geloof ik

Jep alleen zo brak als het maat kan

Zit je hier binnen, niks te doen, met dit mooie weer

pi_11442022
    Problemen met www.abn.nl zijn opgelost
    pi_11442105
    Problemen in :
    Deel Wageningen (eindversterker defect)
    Deel Nijmegen (ruis)
    Ede (ruis)

monteurs zijn onderweg

pi_11442189
    Node in Adam down

Betreft ong. 200 klanten, ook hier monteur onderweg

pi_11444679
    Wanneer krijgen we Chello plus??
    Get more...
    pi_11444689
    ligt eraan waar je woont
    tussen juli en september iig

sorry vergiste me, bovenstaande geldt voor light abo

Plus vanaf 1 juli voor alle gebieden die eurodocsis-gereed zijn (je hebt dan een terayon of motorola modem)

pi_11445779
    quote:
    Op zondag 29 juni 2003 13:59 schreef bluebit het volgende:
    ligt eraan waar je woont
    tussen juli en september iig

sorry vergiste me, bovenstaande geldt voor light abo

Plus vanaf 1 juli voor alle gebieden die eurodocsis-gereed zijn (je hebt dan een terayon of motorola modem)

En wat kost een plus abbo?
    Get more...
    pi_11445832
    Product specificatie chelloPlus
    Prijs per maandEUR 79.95 incl. BTW
    Geen verschil in prijs als er 1,2 of 3 PC worden aangesloten.
    Download snelheid3 Mbps
    Upload snelheid384 Kbps
    Data limit (AUP)Geen harde datalimiet en zal de AUP worden gebruikt bij extreem dataverbruik.
    Email3 mail adressen (per e-mail adres 5 aliassen).
    Grootte mailbox per mail account10 MB
    (geen verschil met Classic)
    Limiet versturen/zenden5 MB
    (Geen verschil met Classic)
    IP Adres1 IP adres (via DHCP)
    Persoonlijke homepage3 maal 10 MB
    pi_11445941
    Krijgen wij upc medewerkers ook een plus abbo voor de basic prijs
    pi_11445987
    naja, da's een retorische vraag. In theorie zie ik daar wel de mogelijkheden wel voor.....
    pi_11468759
    handige info van flat_erik (had ikzelf ook nog niet). Alle adressen van de UPC shops :

Hier zijn de sjop adressen :

Center Almere
    Adres : Zoetelaarpassage 9
    1315 AT Almere
    Postadres : Zoetelaarpassage 9
    1315 AT Almere

Center Amsterdam Ceintuurbaan
    Adres : Ceintuurbaan 117
    1072 EZ Amsterdam
    Postadres : Ceintuurbaan 117
    1072 EZ Amsterdam

Center Amsterdam Kabelweg
    Adres : Kabelweg 51
    1014 BA Amsterdam
    Postadres : Postbus 80900
    1005 DA Amsterdam

Center Arnhem
    Adres : Koningstraat 73
    6811 DJ Arnhem
    Postadres : Koningstraat 73
    6811 DJ Arnhem

Center Hilversum
    Adres : Spoorstraat 69b
    1211 GA Hilversum
    Postadres : Spoorstraat 69b
    1211 GA Hilversum

Center Haarlem
    Adres : Grote Houtstraat 133
    2011 SK Haarlem
    Postadres : Grote Houtstraat 133
    2011 SK Haarlem

Center Leeuwarden
    Adres : Ruiterskwartier 127
    8921 HH Leeuwarden
    Postadres : Ruiterskwartier 127
    8911 BS Leeuwarden

Center Nijmegen
    Adres : Takenhofplein 1
    6538 SZ Nijmegen
    Postadres : Postbus 6603
    6503 GC Nijmegen

pi_11469101
    pi_11476265
    Rustig
    pi_11481729
    Hier nog een Chello topic

Nieuwe Abonnementsvormen Chello

pi_11482822
    * Center Zutphen
    Adres : Coenensparkstraat 21
    7202 AN Zutphen

Geopend vanaf 1 juli 2003

dinsdag 1 juli 2003 @ 23:09:29 #181
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11498896
    coming to you via Lynx, a text based browser (en dat tiept kut, kan ik je melden )

ik ben dus op zoek naar de ip's van de DNS, DHCP en nieuws servers van Chello in Rotterdam. als iemand nog het ip van een leuke ntp server weet, komt u maar!

pi_11499010
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2003 23:09 schreef iemoe het volgende:
    coming to you via Lynx, a text based browser (en dat tiept kut, kan ik je melden )

ik ben dus op zoek naar de ip's van de DNS, DHCP en nieuws servers van Chello in Rotterdam. als iemand nog het ip van een leuke ntp server weet, komt u maar!

http://test.net.upc.nl/bb/
      dinsdag 1 juli 2003 @ 23:15:00 #183
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11499055
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2003 23:09 schreef iemoe het volgende:

In principe heb je niets aan het IP-adres van een DHCP-server. Omdat op het moment dat jij een lease aanvraagt dit via een broadcast gaat. Je hebt immers nog geen IP-adres. Je zal dus niet voor een DHCP-lease het IP-adres van de DHCP-server nodig hebben.

DNS: 62.108.1.65 en 62.108.1.66
    Nieuws: news.rott.chello.nl

dinsdag 1 juli 2003 @ 23:21:42 #184
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11499266
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2003 23:13 schreef flat_erik het volgende:

[..]

http://test.net.upc.nl/bb/

weleens met Lynx gesurfd?
      dinsdag 1 juli 2003 @ 23:22:42 #185
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11499302
    Jup, en da's geen pretje
    Volgens mij kom je ook nogal lastig de APS door (prov.upc.nl). Javascript enzo
    pi_11499325
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2003 23:21 schreef iemoe het volgende:

[..]

weleens met Lynx gesurfd?

nee gelukkig niet
      dinsdag 1 juli 2003 @ 23:28:07 #187
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11499443
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2003 23:22 schreef Super Snackman het volgende:
    Jup, en da's geen pretje
    Volgens mij kom je ook nogal lastig de APS door (prov.upc.nl). Javascript enzo
    exact, ik zal effe uitleggen wat ik aan het proberen ben. ik heb tussen m'n fijne Dell en de grote boze buitenwereld een ouwe linuxbak gehangen en die probeer ik nu zover te krijgen dat ie me met m'n fijne Dell laat surfen. om het 1 en ander wel veilig te laten gebeuren, laat ik een packetfilter draaien. zo'n ding heb ik van een vriend van me gekregen, maar dat behoeft nog wat aanpassingen...oa wat ip's enzo
      dinsdag 1 juli 2003 @ 23:30:03 #188
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11499503
    Ik denk dat je het beste ff met ifconfig kan kijken wat je DHCP-server is. (Of wordt die niet getoond door ifconfig). Dan weet je dat iig ook.
      dinsdag 1 juli 2003 @ 23:34:18 #189
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11499593
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2003 23:30 schreef Super Snackman het volgende:
    Ik denk dat je het beste ff met ifconfig kan kijken wat je DHCP-server is. (Of wordt die niet getoond door ifconfig). Dan weet je dat iig ook.
    staat er volgens mij niet bij

nou ja, ik ga lekker slapen...morgen weer een dag

pi_11500062
    damn, ik zou het niet weten, kan het ook niet nakijken omdat ik nog vast ip heb...

mmm, kan nergens een antwoord vinden... maar moet mogelijk zijn. Eens kijken of ik een DHCP clientje kan programmeren om dat uit te lezen (die info heb ik dan wel weer gevonden )

pi_11503728
    Zo mijn ervaring, en ik zal de korte versie geven:

Ik wil mijn chello classic abbo omzetten naar een chello plus. Maar ik heb in het verleden geen borg betaald voor mij huidige modem vanwege een pc prive project. Aangezien dit administratief eerder is fout gegaan bij chello, wilde ik wat duidelijkheid vooraf, het modem moet namelijk vervangen worden.

Na het verhaal uitgelegd te hebben kreeg ik gewoon te horen (ook van de superviser(meende dat zij dat was)) dat alles in orde komt en geen borg zal worden gevraagd voor het nieuwe modem. Dus ik vraag om een bevestigings mail van hetgeen dat net is overeen gekomen (altijd handig als je een monteur met contract op je stoep hebt staan). Maar daar doen ze dus niet aan. Dus mondeling zeggen ze toe, maar schriftelijk durven ze het niet aan

Maar goed, ze waren wel erg vriendelijk...

pi_11503750
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 09:52 schreef markvleth het volgende:

Als je product niks waard is moet je het op andere manieren zien te verkopen.
    Lambo of Rekt
    pi_11503767
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 09:54 schreef EggsTC het volgende:
    Als je product niks waard is moet je het op andere manieren zien te verkopen.
    Het product is top, daar zal je mij niet over horen klagen. Alleen dergelijke toezeggingen niet zwart op wit durven zetten geeft aan dat modelinge afspraken niet veel waard zijn.
    pi_11503803
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 09:56 schreef markvleth het volgende:

[..]

Het product is top, daar zal je mij niet over horen klagen. Alleen dergelijke toezeggingen niet zwart op wit durven zetten geeft aan dat modelinge afspraken niet veel waard zijn.

Hmm, ik had een abbo bij chello. Dat loopt nu nog steeds geloof ik. We lopen al iets van ¤2500 achter met betalen (volgens hun), terwijl het al een jaar of 2 geleden is opgezegd. Zit nu al 2 jaar bij planet en wil binnekort over naar cistron.
    Lambo of Rekt
      woensdag 2 juli 2003 @ 10:06:33 #195
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11503873
    Maar het product Chello is toch niet minder goed als er administratief iets fout is gegaan?

Oh en iedereen zeurt dan wel zo makkelijk op UPC, maar toen ik destijds van TIP (wie kent het nog) naar Chello overging heb ik ook nog maanden 30 gulden moeten betalen omdat TIP het niet goed verwerkt had. Pas vele brieven later was TIP ervan overtuigd dat we idd geen telefoon-internet van hun gebruikten...

[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 02-07-2003 10:14]

pi_11504316
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 09:52 schreef markvleth het volgende:
    Zo mijn ervaring, en ik zal de korte versie geven:

Ik wil mijn chello classic abbo omzetten naar een chello plus. Maar ik heb in het verleden geen borg betaald voor mij huidige modem vanwege een pc prive project. Aangezien dit administratief eerder is fout gegaan bij chello, wilde ik wat duidelijkheid vooraf, het modem moet namelijk vervangen worden.

Na het verhaal uitgelegd te hebben kreeg ik gewoon te horen (ook van de superviser(meende dat zij dat was)) dat alles in orde komt en geen borg zal worden gevraagd voor het nieuwe modem. Dus ik vraag om een bevestigings mail van hetgeen dat net is overeen gekomen (altijd handig als je een monteur met contract op je stoep hebt staan). Maar daar doen ze dus niet aan. Dus mondeling zeggen ze toe, maar schriftelijk durven ze het niet aan

Nou, ik krijg mijn bevestiging, dus ik ben tot nu toe weer 100% tevreden over chello!
    pi_11506319
    mooi zo, wanneer krijg je nu chello plus?
      woensdag 2 juli 2003 @ 12:36:17 #198
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11507214
    Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen. Of ik die 30 euro per maand extra het echt waard vind. Ik gebruik hier in m'n eentje de internetaansluiting, en heb eigenlijk niets te klagen.
    Met 180k een film downloaden is hij ook snel binnen, en ik draai toch geen servers.

Mya moet nog ff zien. Mischien komt er een vette medewerkersaanbieding

pi_11507289
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 12:36 schreef Super Snackman het volgende:

Mya moet nog ff zien. Mischien komt er een vette medewerkersaanbieding

yeah right! Ik hoop wel met je mee, maar dat zie ik niet gebeuren helaas. We hebben wel een balletje richting management hierover opgegooid...
      woensdag 2 juli 2003 @ 13:48:59 #200
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11509099
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2003 23:56 schreef bluebit het volgende:
    damn, ik zou het niet weten, kan het ook niet nakijken omdat ik nog vast ip heb...

mmm, kan nergens een antwoord vinden... maar moet mogelijk zijn. Eens kijken of ik een DHCP clientje kan programmeren om dat uit te lezen (die info heb ik dan wel weer gevonden )

mkay, my expert-friend heeft zich over m'n packetfilter ontfermt aangezien ik er echt geen fuck van snap. vanavond eens kijken of ik kan surfen enzo
    pi_11509133
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 11:58 schreef bluebit het volgende:
    mooi zo, wanneer krijg je nu chello plus?
    Donderdag (09-07-03) komt de monteur...
    pi_11509161
    gelukkig! dan heb ik het eerder
    pi_11509393
    Patsers
    pi_11509448
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 13:51 schreef bluebit het volgende:
    gelukkig! dan heb ik het eerder
    Mag ik u dan bij deze een pluim en een lintje overhandigen.
    pi_11509602
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 14:02 schreef markvleth het volgende:

[..]

Mag ik u dan bij deze een pluim en een lintje overhandigen.

Merci beaucoup, kunnen we volgende nog sneller replyen hier, tenzij ik internet vanaf vrijdag helemaal leeg trek
    pi_11518175
    Hallo mensen ,
    hopelijk kunnen jullie mij helpen. Heb hier een verbinding die om de zoveel tijd weg valt een paar minuten en dan weer online komt. Als ik dan op vberbinding herstellen klik geeft ie de melding "kan geen ip van dhcp krijgen". Dit is zwaar irritant.

ik heb nog een oud kreng als modem misschien is dat het probleem.
    Terrayon brak

Hopelijk weet iemand hier meer over

Groeten Heddock

pi_11518726
    Da's 9 van de 10 keer software en met name virusscanners en/of firewalls willen dit nog wel eens gaan doen nu tijden van prima werking.
    Als je een van deze programma's draait, kun je ze misschien het beste even verwijderen en herinstalleren.
      woensdag 2 juli 2003 @ 21:05:08 #208
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11520291
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 19:43 schreef heddock het volgende:
    Hallo mensen ,
    hopelijk kunnen jullie mij helpen. Heb hier een verbinding die om de zoveel tijd weg valt een paar minuten en dan weer online komt. Als ik dan op vberbinding herstellen klik geeft ie de melding "kan geen ip van dhcp krijgen". Dit is zwaar irritant.

ik heb nog een oud kreng als modem misschien is dat het probleem.
    Terrayon brak

Hopelijk weet iemand hier meer over

Groeten Heddock

Wa's je pc en huisnummer. En anders het serienummer van je kabelmodem (Te vinden onder de streepjescode aan de achterkant)
    pi_11520918
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 21:05 schreef Super Snackman het volgende:

[..]

Wa's je pc en huisnummer. En anders het serienummer van je kabelmodem (Te vinden onder de streepjescode aan de achterkant)

Mailen naar Snackman, bluebit of mij!
    Geen PC e.d. hier posten ivm privacy
      woensdag 2 juli 2003 @ 22:56:24 #210
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11523290
    Daarom vroeg ik ook OF het modemnummer
    Maareuh ik ben toch al niet meer aan het werk. (Duh t'is 11 uur)
    pi_11523328
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 22:56 schreef Super Snackman het volgende:
    Daarom vroeg ik ook OF het modemnummer
    Maareuh ik ben toch al niet meer aan het werk. (Duh t'is 11 uur)
    Goh
    pi_11537300
    Even een vraag:

Zoals wel meer mensen had ik ruzie met UPC, niet over chello, maar over de telefoonlijn die ik ook bij UPC had.
    Nu hebben ze mij een paar maanden geleden afgesloten omdat ik te lang openstaande nota's had. Ik krijg allemaal folders binnen of ik niet aub chello wil... Nu heb ik een regeling getroffen en betaald... wordt ik nu vanzelf weer aangesloten of moet ik me opnieuw aanmelden? Modem enzo heb ik nog...

Iemand ervaring?

en dan nu nog een waarschuwing voor de scheepvaart: Pas op!
    pi_11538582
    als het goed is wordt je weer aangesloten zodra de rekeningen betaald zijn. Anders zullen ze je bellen om een afspraak te maken dat ze de modem komen ophalen.
    pi_11543106
    Ze bellen niet, ik heb mn modem nog, dus dat zal dan wel goed komen..

Thx!

en dan nu nog een waarschuwing voor de scheepvaart: Pas op!
      donderdag 3 juli 2003 @ 21:07:04 #215
    18831 187
    Live is a Bitch
    pi_11543799
    Ik heb het volgende probleem: als ik probeer in te loggen op MSN Messenger valt mijn verbinding weg. Het enige wat helpt is het modem resetten door de stekker eruit te halen. Weet iemand een betere oplossing?
    Losing is natures way of saying: YOU SUCK!
    pi_11545766
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2003 21:07 schreef 187 het volgende:
    Ik heb het volgende probleem: als ik probeer in te loggen op MSN Messenger valt mijn verbinding weg. Het enige wat helpt is het modem resetten door de stekker eruit te halen. Weet iemand een betere oplossing?
    Absoluut, mail ff je postcode en huisnummer naar me,
    Je hebt vast en zeker een motorola modem.
    Dit kan verholpen worden door een firmware update (duurt pakweg 2 minuten en vervolgens zal de modem zich resetten, als je windows 98 of zo gebruikt dan moet je de pc herstarten)
    Gedurende de twee minuten kun je niet internetten (dus niet gelijk de helpdesk gaan bellen )

Ik werk zaterdag pas, dus dan pas kan ik het doen, zorg er trouwens voor dat de modem gewoon aan staat (niet op standby, die knop zit er trouwens sowieso voor jan lul op). Mijn email staat in het profiel

vrijdag 4 juli 2003 @ 13:59:59 #217
    40958 ETC
    Six Bullets...
    pi_11560201
    Hoi ligt de DHCP van Zutphen er weer een keertje uit of zo ? Kan mijn pc niet meer remote benaderen. Sinds gisterenavond al niet meer trouwens.
    Yoohoo!.... I'll make you famous!
    pi_11560334
    Bluebit ... al chello plus?
    pi_11560343
    nope, geen DHCP problemen bekend.
    pi_11560481
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2003 14:04 schreef flat_erik het volgende:
    Bluebit ... al chello plus?
    ben zonet op werk geweest en gigantisch op mijn flikker gehad omdat ik blijkbaar een storingsmonteur had gestuurd ipv een installateur.
    Naja, de procedure was nog niet bekend, dus mijn manager vond het best dat de fout gemaakt was want plots kregen we de procedure te horen die de andere afdelingen bedacht hadden.
    Anyway, modem is vanochtend door een monteur vervangen (drie uur later stond trouwens een tweede monteur op de stoep)
    Die tweede monteur belt me op (ik was niet thuis) en vraagt me waar ik ebn, hij kwam de modem namelijk vervangen.
    ik : "Aha, da's snelle service, is mijn modem dan nu al stuk?"
    Hij : "uuhhhhh"
    Ik : "Vanochtend is een collega van je geweest om mijn COM21 te vervangen "
    Hij : "Ow, sorry dat ik belde"

Anyway, ik zit nog te wachten totdat ANS Chello plus erin zet, maar heb er al via werk achteraan gemaild.

Daarnaast is er een ruisprobleem in mijn wijk (dat gebeurt nooit, behalve als ik een nieuw modem krijg en zit te wachten op een snellere verbinding)
    I'll keep you posted

Update : 15.06 uur.
    still waiting for provisioning...............

[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 04-07-2003 15:07]

pi_11565936
    Whoehoe, het werkt :

gem. 347 down
    gem. 45 up

echt mooi......

vrijdag 4 juli 2003 @ 18:35:17 #222
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11566413
    En wanneer kan ik in harderwijk van die snelheden genieten
      vrijdag 4 juli 2003 @ 18:56:56 #223
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11566730
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2003 18:02 schreef bluebit het volgende:
    Whoehoe, het werkt :

gem. 347 down
    gem. 45 up

echt mooi......

Ordernummer ****: Aanvraag.
    03-07-2003
    Ingediend.
    Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
    pi_11566980
    Resultaten download test (test.net.upc.nl)

De door u behaalde snelheid overtreft die van de standaard chello verbinding.Mogelijk heeft u een business aansluiting, in dat geval is deze test niet voor u bedoeld. Ook kan het zijn dat dit script fout gemeten heeft. In dat geval verzoeken wij dat u ons een email stuurt met wat er fout is gegaan. U kan dit via het suggestie formulier naar ons toe sturen.

U kan terug naar het hoofd scherm

vrijdag 4 juli 2003 @ 19:16:41 #225
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11567029
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2003 19:13 schreef bluebit het volgende:

De door u behaalde snelheid overtreft die van de standaard chello verbinding.

lul!
    pi_11570352
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2003 19:13 schreef bluebit het volgende:

De door u behaalde snelheid overtreft die van de standaard chello verbinding.Mogelijk heeft u een business aansluiting, in dat geval is deze test niet voor u bedoeld. Ook kan het zijn dat dit script fout gemeten heeft. In dat geval verzoeken wij dat u ons een email stuurt met wat er fout is gegaan. U kan dit via het suggestie formulier naar ons toe sturen.

U kan terug naar het hoofd scherm

pi_11574263
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2003 18:35 schreef Super Snackman het volgende:
    En wanneer kan ik in harderwijk van die snelheden genieten
    hmmm, geen idee om eerlijk te zijn. Is dat niet een gebied waar alleen COM21 en lancity staan. ik weet niet zeker of dat gebied eurodocsis geschikt is? Ik zal het eens navragen voor je!
    pi_11576633
    Goedemorgen Weer fris en fruitig aan het werk
    pi_11576694
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2003 11:10 schreef flat_erik het volgende:
    Goedemorgen Weer fris en fruitig aan het werk
    heb me net ziek gemeld, ik ben echt niet lekker
    naja, ik blijf tot 13.30 doorwerken dan komt de vervanging.

Bijna tijd voor Chello Helpdesk Deel 4 trouwens
    (vooral als ik de delen blijf vullen met mijn nutteloze posts)

pi_11576722
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2003 11:15 schreef bluebit het volgende:

[..]

heb me net ziek gemeld, ik ben echt niet lekker
    naja, ik blijf tot 13.30 doorwerken dan komt de vervanging.

Bijna tijd voor Chello Helpdesk Deel 4 trouwens
    (vooral als ik de delen blijf vullen met mijn nutteloze posts)

Oohh minder! Griepje te pakken of wat verkeerds gegeten?

Ja gaat lekker! Weer een paar tevreden klanten erbij

pi_11577977
    Er waren problemen met het DTV.
    Dit moet zijn opgelost, is dat niet het geval? Bel ff de Helpdesk voor een refresh naar je decoder.

De kanalen die 'verdwijnen' zijn als volgt:

Travel Channel
    NGC Adventure
    Discovery SciTrek
    Discovery Travel & ADventure
    Club
    Fashion TV
    REality
    MGM Movies
    PLayboy
    PCNE
    MBC
    Bloomberg
    SkyNews
    Mezzo
    Eurosport News
    CNBC
    MTV BAse
    MTV HIts
    MTV 2
    VH1-Classic

zondag 6 juli 2003 @ 09:20:24 #232
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11594116
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2003 01:36 schreef bluebit het volgende:

[..]

hmmm, geen idee om eerlijk te zijn. Is dat niet een gebied waar alleen COM21 en lancity staan. ik weet niet zeker of dat gebied eurodocsis geschikt is? Ik zal het eens navragen voor je!

Jah precies. Sowiso is Harderwijk een broertje dood. Harderwijk is namelijk geen upc-gebied. UPC geeft kabelinternet door aan de kabelvereniging in harderwijk (CAIHWK) en zo krijgen wij internet.
    Voordelen hiervan zijn o.a. dat wij meer televisiezenders op de kabel hebben dan de gemiddelde Nederlander. Dat we meerdere kabelinternetproviders hebben.

Nadeel is alleen dat Harderwijk COM21-gebied is. Geen Eurodocsis. Geen plus

pi_11595660
    Moet werken vandaag 13:30 tot 22:00
    Dikke kater...
      zondag 6 juli 2003 @ 12:37:49 #234
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_11595943
    als je al een terrayon modem hebt en over wilt naar plus is het dan een kwestie van bellen of moet er dan ook een monteur komen?
    pi_11596805
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 12:37 schreef Magneet het volgende:
    als je al een terrayon modem hebt en over wilt naar plus is het dan een kwestie van bellen of moet er dan ook een monteur komen?
    Welke Terayon heb je?
      zondag 6 juli 2003 @ 13:52:24 #236
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_11596994
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 13:37 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Welke Terayon heb je?

tcm110 of tmc110 oid
    pi_11597666
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 13:52 schreef Magneet het volgende:

[..]

tcm110 of tmc110 oid

Er moet dan idd een monteur komen voor een modem swap.
      zondag 6 juli 2003 @ 14:37:48 #238
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_11597728
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 14:34 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Er moet dan idd een monteur komen voor een modem swap.

grom zal dus ergens in augustus of zo moeten gaan gebeuren maar om het geregeld te krijgen is een kwestie van bellen naar de klanten service? Naja moet toch ff afw88 hoeveel lonnsverhoging ik krijg
    pi_11598275
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 14:37 schreef Magneet het volgende:

[..]

grom zal dus ergens in augustus of zo moeten gaan gebeuren maar om het geregeld te krijgen is een kwestie van bellen naar de klanten service? Naja moet toch ff afw88 hoeveel lonnsverhoging ik krijg

Om je voor chelloplus aan te melden, kun je onze verkoopafdeling bellen: 0800-1872 (0800-1UPC)
      zondag 6 juli 2003 @ 15:57:42 #240
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_11599198
    Jaja.
    Ook even een vraagje.
    Ik heb zo'n groen lancity mormel, en die knalt er soms om onverklaarbare redenen uit.
    Dan smeer ik hem naar de woonkamer, alwaar ik een lampjesdiscotheek zie.
    Power knop indrukken doet ie dan niet, dus moet ik alle kabels eruit rukken en er dan weer induwen om de powerknop weer te laten reageren, en dan doet ie soms nog kut.

Wat doe ik hieraan en wordt mijn modem brak? (wil sowieso overstappen op dat chello plus gebeuren en dan moet ik een motorola hebben meen ik, en kan chello plus in a'dam?)

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
    pi_11599346
    Ik heb nog een com21 modem, zo'n oud ding.... kan ik zorgen dat die ff veranderd word naar een moterola ofzo
    Back to oldskool!
    pi_11599379
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 15:57 schreef Piro het volgende:
    Jaja.
    Ook even een vraagje.
    Ik heb zo'n groen lancity mormel, en die knalt er soms om onverklaarbare redenen uit.
    Dan smeer ik hem naar de woonkamer, alwaar ik een lampjesdiscotheek zie.
    Power knop indrukken doet ie dan niet, dus moet ik alle kabels eruit rukken en er dan weer induwen om de powerknop weer te laten reageren, en dan doet ie soms nog kut.

Wat doe ik hieraan en wordt mijn modem brak? (wil sowieso overstappen op dat chello plus gebeuren en dan moet ik een motorola hebben meen ik, en kan chello plus in a'dam?)

Groene lancity
    Uuhh mail je PC eens, kan ik je signaal eens ff bekijken. Ja je krijgt een nieuw modem als je over stapt naar Chello plus
    pi_11599393
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 16:06 schreef kloosterboy het volgende:
    Ik heb nog een com21 modem, zo'n oud ding.... kan ik zorgen dat die ff veranderd word naar een moterola ofzo
    Waarom zou je???? Perfect ding, zo'n Com21, nooit problemen hier op de Helpdesk met dat modem
    pi_11599514
    Wat een sufkutten bij de Chello helpdesk.

Wij zaten onlangs met een probleem wat zich al 5 keer heeft voorgedaan; de verbinding viel steeds weg. Elke keer moest het worden opgelost door een monteur te sturen die aan het kastje aan de straat ging prutsen.

Ik bel op:

Chellodoos: "Goede morgen Chello."
    Ik: "Goede morgen, blabla probleem blabla geen verbinding blabla al 5 keer eerder gebeurd".
    Chellodoos: "Ligt het niet aan de splitter?"
    Ik: "Nee ik heb 5 splitters en met geen van alle werkt het."
    Chellodoos: "Het kan toch aan de splitter liggen."
    Ik: "Oke ik haal de splitter eraf en plug alleen het modem in."
    Chellodoos: "U valt nog steeds weg".
    Ik: "Inderdaad. Stuur maar een monteur langs."
    Chellodoos: "Dat wil ik wel doen, maar als het aan de splitter blijkt te liggen dan moet u wel voorrijkosten betalen."
    Ik: "U kunt nu het signaal toch nakijken?"
    Chellodoos: "Ja dat klopt."
    Ik: "Hoe ziet dat er uit?" (Het modem zit inmiddels rechtstreeks op de aansluiting).
    Chellodoos: "Dat ziet er niet goed uit."

Argh!

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      zondag 6 juli 2003 @ 16:21:22 #245
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_11599601
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 16:08 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Groene lancity
    Uuhh mail je PC eens, kan ik je signaal eens ff bekijken. Ja je krijgt een nieuw modem als je over stapt naar Chello plus

Ja OF ik ben kleurenblind, maar volgens mij issie groen
    Pc mailen kan ik nu helaas niet, doe ik zsm, over een week ofzo, ik ben niet thuis nu, zag dit topic dus ik greep gelijk de kans maar even om die vraag te posten daar de helpdesk even kundig is als mijn hamster mbt het oplossen hiervan.
    (nofi naar de lieve mensen hier die WEL daadwerkelijk verstand van zaken hebben )
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
    pi_11599665
    Wat is Chello plus?
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_11599835
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 16:25 schreef American_Nightmare het volgende:
    Wat is Chello plus?
    Zie : http://www.testnet.nl/chello-speciaal/
      zondag 6 juli 2003 @ 17:53:38 #248
    16644 Lord_Palf
    pi_11601222
    is er nog iemand aan t werk bij chello nu?
    zoja een vriend van me is afgesloten geweest wegens onbetaalde rekening en nu had ie alweer 2 dagen aangesloten moeten zijn maar dat is nog steeds niet gebeurd kan iemand ernaar kijken?

alvast bedankt

pc is **** (als ik t goed heb )

[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 06-07-2003 18:11]

pi_11601552
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 17:53 schreef Lord_Palf het volgende:
    is er nog iemand aan t werk bij chello nu?
    zoja een vriend van me is afgesloten geweest wegens onbetaalde rekening en nu had ie alweer 2 dagen aangesloten moeten zijn maar dat is nog steeds niet gebeurd kan iemand ernaar kijken?

alvast bedankt

pc is xxxx (als ik t goed heb )

Om welk product gaat het en achternaam graag?

PC mag je weghalen

zondag 6 juli 2003 @ 18:12:07 #250
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11601573
    PC heb ik preventief ff geedit
      zondag 6 juli 2003 @ 18:16:52 #251
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11601636
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 16:16 schreef American_Nightmare het volgende:
    Wat een sufkutten bij de Chello helpdesk.

Wij zaten onlangs met een probleem wat zich al 5 keer heeft voorgedaan; de verbinding viel steeds weg. Elke keer moest het worden opgelost door een monteur te sturen die aan het kastje aan de straat ging prutsen.

Ik bel op:

Chellodoos: "Goede morgen Chello."
    Ik: "Goede morgen, blabla probleem blabla geen verbinding blabla al 5 keer eerder gebeurd".
    Chellodoos: "Ligt het niet aan de splitter?"
    Ik: "Nee ik heb 5 splitters en met geen van alle werkt het."
    Chellodoos: "Het kan toch aan de splitter liggen."
    Ik: "Oke ik haal de splitter eraf en plug alleen het modem in."
    Chellodoos: "U valt nog steeds weg".
    Ik: "Inderdaad. Stuur maar een monteur langs."
    Chellodoos: "Dat wil ik wel doen, maar als het aan de splitter blijkt te liggen dan moet u wel voorrijkosten betalen."
    Ik: "U kunt nu het signaal toch nakijken?"
    Chellodoos: "Ja dat klopt."
    Ik: "Hoe ziet dat er uit?" (Het modem zit inmiddels rechtstreeks op de aansluiting).
    Chellodoos: "Dat ziet er niet goed uit."

Argh!

En je punt is?
    Het is voor ons ook vaak gewoon ff alles zeker weten. En het is mischien niet heel snugger om over die splitter te beginnen, maar dan nog.
    Je zal niet de eerste zijn waarbij een monteur langskomt om het modem van standby af te halen. Of slecht signaal doordat de hond aan de coax-kabel heeft geknabbeld.
    pi_11601775
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 18:16 schreef Super Snackman het volgende:

[..]

En je punt is?
    Het is voor ons ook vaak gewoon ff alles zeker weten. En het is mischien niet heel snugger om over die splitter te beginnen, maar dan nog.
    Je zal niet de eerste zijn waarbij een monteur langskomt om het modem van standby af te halen. Of slecht signaal doordat de hond aan de coax-kabel heeft geknabbeld.

Daar gaat het niet om. Ze kan toch zien dat de monteur al 5 keer is langsgeweest voor precies hetzelfde euvel. Het is sowieso al belachelijk dat het probleem nog steeds niet definitief is opgelost, maar beginnen over een kapotte splitter terwijl die niet eens is aangesloten is natuurlijk helemaal dom.

Overigens kloot UPC vooral zichzelf met dat geklungel want elke keer dat er een monteur langs moet komen flikkeren ze weer 1 tot 2 maanden omzet weg die ze normaal aan onze aansluiting zouden overhouden.

[Dit bericht is gewijzigd door American_Nightmare op 06-07-2003 18:36]

zondag 6 juli 2003 @ 18:39:36 #253
    16644 Lord_Palf
    pi_11601964
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 18:11 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Om welk product gaat het en achternaam graag?

PC mag je weghalen

telefoon en internet (met als voornaamste internet natuurlijk ) achternaam mail ik liever als dat kan (ga je meel adres wel zoeken in de topics hier )

meel is inmiddels verstuurd

[Dit bericht is gewijzigd door Lord_Palf op 06-07-2003 18:55]

pi_11602066
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 18:12 schreef Slarioux het volgende:
    PC heb ik preventief ff geedit
    Fijn Sander
    pi_11603155
    GVD waarom is het zo druk vanavond! Wachtrij is maar niet leeg te krijgen

Zitten hier met 5 man

zondag 6 juli 2003 @ 19:55:29 #256
    16644 Lord_Palf
    pi_11603245
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 19:52 schreef flat_erik het volgende:
    GVD waarom is het zo druk vanavond! Wachtrij is maar niet leeg te krijgen

Zitten hier met 5 man

zal ik ook nog ff gaan bellen omdat mn verbinding normaal is?

heb je dat emailtje ontvangen? (als je geen tijd heb dan maakt t niet uit )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')