Welkom in deel 3 van het online Chello support topic. In dit topic kun je al je vragen/problemen/storing/informatie posten omtrent Chello, DTV, Priority telecom of je televisie.
Actuele storingen kun je natuurlijk hier vinden maar belangrijke meldingen worden ook in dit topic gepost.
Voordat je dit topic gaat vol posten met "te" simpele vragen kun je natuurlijk altijd eerst kijken op :
* Kom je er niet uit of hebben we meer informatie van je nodig? Het telefoon nummer van onze helpdesk is 0900-1580 en is geopend op maandag t/m vrijdag van 0800-2200 en in het weekend van 1000-2200.
Let even op!
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 10-06-2003 00:49]
Resultaten download test
Behaalde download snelheid: 1196 Kbit/sec
149.5 KByte/sec
18.7 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect
Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid
Tijdstip van de meting 2003-06-10 00:07:53
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 5.87 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 877 Kbytes
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
owja monteur langs geweest en die beweert dat het probleem in de headend controller zit en dat ze daar niets aan kunnen doen omdat alleen UPC de sleutel heeft om er bij te kunnen
Ik kan hier niet inloggen, krijg iedere keer de melding dat het wachtwoord niet klopt terwijl het zeker wel klopt, gebruik het ook voor de mail.
-edit-
Nu zegt ie
quote:-edit-
Teveel mislukte aanmeldingen ********@chello.nl
quote:gebruik je je standaard wachtwoord? zoja, dan mail me maar je klantnummer of emailadres, dan reset ik de boel morgen wel en dan moet het werken.
Op dinsdag 10 juni 2003 00:24 schreef entrefice het volgende:Prov.upc.nl/.... (Het aanmaken van email alias, wachtwoord wijzigen...) Ik kan hier niet inloggen, krijg iedere keer de melding dat het wachtwoord niet klopt terwijl het zeker wel klopt, gebruik het ook voor de mail.
-edit-
Nu zegt ie
[..]-edit-
Een paar weken later hebben ze de hele kabel vervangen en bleek er niets veranderd te zijn.
Tot ik weer twee maanden later een nieuwe computer gebouwd heb (met een nieuw MB dus) en sindsdien (3 maanden) heb ik nergens meer last van en heb ik een super verbinding.
Toeval?
Of komt dit vaker voor?
Ik heb over dit probleem wel 5 keer gebeld - tientallen keren over andere zaken - iedere keer wordt het password opnieuw ingesteld op hetzelfde of iets nieuws, dan werkt het weer een halve dag en dan krijg ik weer incorrect password.
Een ijverige medewerker van Chello belde op een zaterdag drie weken na mijn laatste telefoontje eens zelf terug. Ze zouden er dacht hij wel iets aan kunnen doen maar dan zouden mijn oude accounts (om een of andere reden sta ik twee keer in het systeem) deleted moeten worden en weer een nieuwe worden gemaakt. Mijn ip adres zou dan ook weer veranderen. Waarom het huidige account wat we afgesproken hadden dat ik zou gebruiken niet gewoon te repareren was kon hij niet uitleggen.
Ik heb gezegd laat maar, ik ken ze onderhand. Ik heb alles onderhand wel gehad, slechte verbinding, slechte wijkverdeler, 2x een nieuw modem, uren gepraat met de helpdesk. Ze fixen een ding en dan werkt er weer iets anders niet meer. Voor je het weet zit je weer twee weken compleet zonder internet en kan je drie keer een uur in de hold staan om vervolgens de volstrekt overbodige eerstelijns support te krijgen die je voor de twintigste keer opdracht geeft aan de draadjes te gaan lopen morrelen, want dat is procedure, ook al heeft het probleem er niks mee te maken en leg je uit dat je het deze week al drie keer gedaan had.
Ik heb geen concrete vragen meer, ik ben moegestreden. Ik zit mijn tijd uit en neem ADSL zodra ik verhuis.
quote:
Let even op!Hou het netjes.... Bashen op UPC mag je in KLB doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 10-06-2003 00:50]
quote:Zover bekend komt dit niet zo vaak voor, maar ja het is natuurlijk wel te begrijpen dat dit kan gebeuren.
Op dinsdag 10 juni 2003 00:41 schreef APK het volgende:
Ik heb jarenlang een afgrijselijke verbinding gehad. Viel 60x per dag weg. Minstens 15x een monteur langs geweest, nieuwe modems, nieuwe kasten (ook telefoon). Uiteindelijk hebben ze de straat open gemaakt en bleek mijn kabel 30 jaar oud te zijn en onder de corrosie te zitten.Een paar weken later hebben ze de hele kabel vervangen en bleek er niets veranderd te zijn.
Tot ik weer twee maanden later een nieuwe computer gebouwd heb (met een nieuw MB dus) en sindsdien (3 maanden) heb ik nergens meer last van en heb ik een super verbinding.
Toeval?
Of komt dit vaker voor?
Mensen wijzen dan al heel snel naar UPC terwijl helaas niet alles onder controle van UPC is (zoals de pc van de klant en de UTP die hij besloten heeft om te gebruiken)......
Maar ja, het komt niet zo gek vaak voor, hoewel het wel zo ongeveer 9 van de tien keer de schuld is van een pc dat er geen of trage verbinding is, vandaar dat men ervan uitgaat dat het probleem op de pc ligt (tenzij we meteen zien dat het signaal naar de kl*te is, modemsignalen lezen we altijd uit)
quote:Bedankt voor de snelle service
Op dinsdag 10 juni 2003 00:35 schreef bluebit het volgende:[..]
gebruik je je standaard wachtwoord? zoja, dan mail me maar je klantnummer of emailadres, dan reset ik de boel morgen wel en dan moet het werken.
quote:de moeilijke zaken doen we direct, de onmogelijke zaken duren iets langer
Op dinsdag 10 juni 2003 10:44 schreef entrefice het volgende:[..]
Bedankt voor de snelle service
quote:Je hebt een verkeerd account, dat wordt as we speak veranderd. Kijk het dan nog maar eens aan of het beter gaat.....
Op dinsdag 10 juni 2003 00:16 schreef djoxygene het volgende:
we hebben hier al tijden een waardeloze verbinding, 6 van de 7 dagen is het 1 minuut internet en dan weer weg.
helpdesk bellen helpt geen ruk want die zeggen dat het aan mijn pc ligt (ya right vandaar dat er hier in het dorp meer mensen last van hebben)
wat kan dat zijn?owja monteur langs geweest en die beweert dat het probleem in de headend controller zit en dat ze daar niets aan kunnen doen omdat alleen UPC de sleutel heeft om er bij te kunnen
enig idee hoe ik Chello kan overtuigen van het feit dat ik écht op 15d woon?
(nee, met de helpdesk bellen (die zouden het doorgeven) heeft geen nut en de administratie heeft ook nog geen actie ondernomen)
quote:Hoi bluebit,
Op dinsdag 10 juni 2003 11:41 schreef bluebit het volgende:[..]
Je hebt een verkeerd account, dat wordt as we speak veranderd. Kijk het dan nog maar eens aan of het beter gaat.....
ik hoop van wel in ieder geval
quote:Ik had het al gezien
Op dinsdag 10 juni 2003 12:37 schreef STING het volgende:[..]
Hoi bluebit,
Ik heb helaas niets meer van je vernomen, maar anywayz, er is een monteur langsgeweest en die heeft een modem swap uitgevoerd. Ik heb nu een Motorola modem, ipv een LANCity. Nu maar kijken of dat het probleem opgelost heeft.
ik ben blij voor je!
Alvast bedankt.
quote:neem je telefoon dan eens op!
Op dinsdag 10 juni 2003 13:27 schreef _Flea_ het volgende:
Bluebit, heb je toevallig mijn modemsignaal uit kunnen lezen? Gisteren ging het een hele tijd goed met het internet. Beetje vreemd.Alvast bedankt.
Anyway, er moet een monteur langskomen, je signaal is namelijk verantwoordelijk voor de regelmatige disconnectie (zo noemen wij professionals dat ).
Ik bel je rond 16.00 uur wel ff, als dat niet past dan zul je vanavond zelf ff moeten bellen om een afspraak te maken. Gewoon melden dat je een afspraak moet maken omdat iemand van UPC op je voicemail ingesproken. Ik zorg ervoor dat de nodige info hier als notitie bij je gegevens staat.
nummer 0900-1580, kies '1' voor chello, '4' voor storing of zo, '5' technische dienst kan ook.
quote:nu ikke!
Op dinsdag 10 juni 2003 11:47 schreef iemoe het volgende:
mijn abo bij Chello staat al sinds het begin op het verkeerde huisnummer. althans, bij Chello staat het op 15b terwijl ik op 15d woon.enig idee hoe ik Chello kan overtuigen van het feit dat ik écht op 15d woon?
(nee, met de helpdesk bellen (die zouden het doorgeven) heeft geen nut en de administratie heeft ook nog geen actie ondernomen)
quote:Ok. Bedankt. Heb gebeld en morgenmiddag komen ze langs.
Op dinsdag 10 juni 2003 14:25 schreef bluebit het volgende:[..]
neem je telefoon dan eens op!
![]()
![]()
Anyway, er moet een monteur langskomen, je signaal is namelijk verantwoordelijk voor de regelmatige disconnectie (zo noemen wij professionals dat
).
Ik bel je rond 16.00 uur wel ff, als dat niet past dan zul je vanavond zelf ff moeten bellen om een afspraak te maken. Gewoon melden dat je een afspraak moet maken omdat iemand van UPC op je voicemail ingesproken. Ik zorg ervoor dat de nodige info hier als notitie bij je gegevens staat.
nummer 0900-1580, kies '1' voor chello, '4' voor storing of zo, '5' technische dienst kan ook.
volgens mij heb ik gisteren gewoon geluk gehad dat het zo lang goed ging.
Kan die signaalstoring door het slechte weer van vorige week komen?
quote:ja, is goed mogelijk.
Op dinsdag 10 juni 2003 14:58 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Ok. Bedankt. Heb gebeld en morgenmiddag komen ze langs.
volgens mij heb ik gisteren gewoon geluk gehad dat het zo lang goed ging.
Kan die signaalstoring door het slechte weer van vorige week komen?
Je wil niet weten wat allemaal van invloed kan zijn op het signaal :
warmte, koude, dikke lagen bewolking (cumulus), vochtigheidsgraad. het luistert allemaal vrij nauw.
als je al die mogelijke oorzaken kent, dan vind je het een wonder dat internet meestal wel werkt
@iemoe :
mail ff je postcode en huisnummer door dan kijk ik eens of ik iets voor je kan doen. Is eigenlijk werk van klantenservice, maar misschien kan ik ze overtuigen
quote:Wat bedoel je met een verkeerd Account ?
Op dinsdag 10 juni 2003 11:41 schreef bluebit het volgende:[..]
Je hebt een verkeerd account, dat wordt as we speak veranderd. Kijk het dan nog maar eens aan of het beter gaat.....
ik hoop van wel in ieder geval
[Dit bericht is gewijzigd door djoxygene op 10-06-2003 22:47]
Ben sinds kort lid van Chello (me ingeschreven tijdens de krijg-een-gratis-digicamera-bij-chelloabbo). Tijdens het aanmelden, dat via de telefoon ging, werd mij verteld dat het niet mogelijk is om zonder machtiging lid te worden. Ik wilde namelijk elke maand netjes een acceptgiro ontvangen.
1) Klopt dit daadwerkelijk?
2) Hoe kan ik er nog voor zorgen dat mijn machtiging word omgezet in acceptgiro's ?
Alvast vriendelijk bedankt!
Want het is wel buitengewoon irritant dat ik nu geen plaatjes kan uploaden oid.
code:Misschien dat jullie dat weten, heb ik de laatste firmware in mijn Motorola modem?Software Version: SB4100E-4.1.11-SCM05-NOSHELL
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.3
quote:Probeer eens op https://provisioning.upc.nl/servlet_self/broadband?APS_STARTSTORY=UserAdmin&APS_CURRENTSTORY=UserAdmin
Op dinsdag 10 juni 2003 18:48 schreef blieblie het volgende:
ik kan al een tijd niet op mijn chello webspace.
het passwoord klopt (iig, ik kan er mijn meel mee ophalen, en op de chello doe het zelf ruimte van hun site), en volgens mij kloppen ook de instellingen van de server gewoon. Heeft iemand enig idee hoe dat komt?Want het is wel buitengewoon irritant dat ik nu geen plaatjes kan uploaden oid.
Firmware van sb4100e weet ik niet. Zal wel best zijn! Wat is het probleem dan
En uplink-kanalen van Chello. Bedoel je de frequentie, of...?
quote:mijn wachtwoord kan ik wijzigen
Op dinsdag 10 juni 2003 21:48 schreef Super Snackman het volgende:[..]
Probeer eens op https://provisioning.upc.nl/servlet_self/broadband?APS_STARTSTORY=UserAdmin&APS_CURRENTSTORY=UserAdmin
je wachtwoord opnieuw in te stellen, mogelijk werkt dat.
Anders moet je morgen maar ff mailen, je klantnummer ofsuh.Firmware van sb4100e weet ik niet. Zal wel best zijn! Wat is het probleem dan
En uplink-kanalen van Chello. Bedoel je de frequentie, of...?
quote:idd...frequentie of kanaalnummer ofzo.
Op dinsdag 10 juni 2003 21:48 schreef Super Snackman het volgende:[..]
En uplink-kanalen van Chello. Bedoel je de frequentie, of...?
Bij het FTP-programma krijg ik de error '500 No Data'.
Help?
Enneuh tot zo ver ik weet verschilt per type modem de frequentie die gebruikt wordt voor de upstream. Maar allemaal zit het onder de 86 (eenheid ben ik vergeten)
quote:Zit je achter een firewall/proxy/router/whatever. Probeer dan eens de Passive Modus in je FTP-programma aan te zetten. Kan je overigens ook proberen als dat niet het geval is.
Op dinsdag 10 juni 2003 23:15 schreef Fullgrymm het volgende:
Ik snap niet helemaal wat er mis gaat bij (een poging doen tot) het inloggen op mijn webspace...
Ik heb al diverse FTP-programma's gebruikt en ook al gewoon via Iexplore (ftp://username@members.chello.nl) geprobeerd in te loggen maar het wil maar niet lukken...Bij het FTP-programma krijg ik de error '500 No Data'.
Help?
Mocht het dan nog niet werken, kan je dan alle commando's posten die heen-en-terug gestuurd worden. BIjvoorbeeld:
quote:
Connecting to members.chello.nl port 21
Connected, waiting for response...
220 UPC/chello The Netherlands homepage server (3)
USER ******
331 Password required for ******.
PASS (not shown)
230 User ****** logged in.
CWD /
250 CWD command successful.
pwd
257 "/" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A.
PASV
227 Entering Passive Mode (213,46,226,40,194,92)
Connecting to 213.46.226.40 port 49756
Data Connection opened
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for file list
226-Transfer complete.
226 Quotas on: using 7324897.00 of 10000000.00 bytes
quote:Sinds ik een Motorola modem heb, kan ik niet connecten naar een Battlefield 1942 server. Ik vroeg me af of er misschien iets geblocked werd op de modem qua UDP porten o.i.d.
Op dinsdag 10 juni 2003 21:48 schreef Super Snackman het volgende:
Firmware van sb4100e weet ik niet. Zal wel best zijn! Wat is het probleem dan
Als het TCP is zou je gewoon kunnen proberen die poort bij een vriend te openen via een FTP-server ofzow, en kijken of je met telnet kan connecten.
quote:Bluebit,
Op dinsdag 10 juni 2003 11:41 schreef bluebit het volgende:[..]
Je hebt een verkeerd account, dat wordt as we speak veranderd. Kijk het dan nog maar eens aan of het beter gaat.....
ik hoop van wel in ieder geval
ik weet niet wat je bedoelde met een verkeerd account maar het probleem is er nog steeds en is weer erger geworden.
quote:je had een te lage upload, die stond op een server dichtgezet (bijna).
Op woensdag 11 juni 2003 14:01 schreef djoxygene het volgende:[..]
Bluebit,
ik weet niet wat je bedoelde met een verkeerd account maar het probleem is er nog steeds en is weer erger geworden.
quote:Monteur is geweest en heeft het filter vervangen en tevens een nieuwe voeding gegeven. Deze zou ook slecht kunnen zijn omdat het modem al een oudje is en mede als reden dat wanneer er te veel data binnenkomt de voeding het niet aan kan.
Op dinsdag 10 juni 2003 15:12 schreef bluebit het volgende:[..]
ja, is goed mogelijk.
Je signaal is in principe wel ok, bij iemand anders zou het misschien prima werken, maar het viel wel allemaal buiten de specificaties.
Maar het is zeer goed mogelijk dat je door een teveel aan ruis op de lijn inderdaad regelmatig van internet afvliegt.
Bedankt voor je hulp!
quote:Hmmm lijkt mij op zich niet, ik kan wel connecten naar allerlei B1942 servers via mijn Motorola
Op woensdag 11 juni 2003 09:33 schreef STING het volgende:[..]
Sinds ik een Motorola modem heb, kan ik niet connecten naar een Battlefield 1942 server. Ik vroeg me af of er misschien iets geblocked werd op de modem qua UDP porten o.i.d.
quote:Wat moet je weten?
Op woensdag 11 juni 2003 16:16 schreef FredvZ het volgende:
Waarom is Chello zo traag met reageren, behalve als je je abbo opzegt????
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jun 11 2003 om 19:04:38 UTC+0200)
Download : 4.7 KByte/sec
)
ok laat ook maar...inet doet t ineens weer :/
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jun 11 2003 om 19:05:58 UTC+0200)
Download : 196.8 KByte/sec
quote:Ok
Op woensdag 11 juni 2003 19:04 schreef Lord_Palf het volgende:
is er iemand die mn modem kan uitlezen op dit moment?
(pc is net gereboot en mn internet is me toch traag...Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jun 11 2003 om 19:04:38 UTC+0200)Download : 4.7 KByte/sec
)ok laat ook maar...inet doet t ineens weer :/
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jun 11 2003 om 19:05:58 UTC+0200)Download : 196.8 KByte/sec
quote:geen idee.. zal wel dipje geweest zijn ofzo (wel zwaar kut als je probeert je hd weer vol te zetten)
Op woensdag 11 juni 2003 19:22 schreef flat_erik het volgende:[..]
Ok
En wat was nou het probleem?
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 19:28 schreef Lord_Palf het volgende:[..]
geen idee.. zal wel dipje geweest zijn ofzo (wel zwaar kut als je probeert je hd weer vol te zetten)
quote:'Passive transfers' aanzetten hielp ook niet.
Op dinsdag 10 juni 2003 23:18 schreef Super Snackman het volgende:[..]
Zit je achter een firewall/proxy/router/whatever. Probeer dan eens de Passive Modus in je FTP-programma aan te zetten. Kan je overigens ook proberen als dat niet het geval is.
Mocht het dan nog niet werken, kan je dan alle commando's posten die heen-en-terug gestuurd worden. BIjvoorbeeld:
[..]
Hier het log van WS_FTP (wel even mn username weggehaald dus..):
quote:
connecting to 213.46.226.40:21
Connected to 213.46.226.40 port 21
220 UPC/chello The Netherlands homepage server (1)
USER *********
331 Password required for *********.
PASS (hidden)
530 Login incorrect.
! Logon failure, so quitting
Probeer vervolgens (na 2 minuten wachten) op meerdere ftp-servers in te loggen.
members.chello.nl
members.ams.chello.nl
members.rott.chello.nl
etc.
Als dat nog niet werkt moet je maar iets van jezelf achterlaten, dan zal ik nog wat voor je testen...
quote:Amsterdam Internet Exchange...
Op woensdag 11 juni 2003 19:43 schreef Slarioux het volgende:
Zie FB, dinges-IX was ff down
The problems with the Amsterdam Internet Exchange have been Solved .
[Dit bericht is gewijzigd door flat_erik op 11-06-2003 20:26]
quote:damn, je account is nog niet veranderd, ik zit er al achteraan te mailen.
Op woensdag 11 juni 2003 14:01 schreef djoxygene het volgende:[..]
Bluebit,
ik weet niet wat je bedoelde met een verkeerd account maar het probleem is er nog steeds en is weer erger geworden.
quote:We hebben ze meermalen een brief gestuurt dat we het niet eens zijn met de snelheid van de verbinding... nooit een reactie opgehad...
Op woensdag 11 juni 2003 18:26 schreef flat_erik het volgende:
Wat moet je weten?
Vind het gewoon een klote bedrijf, en niets en niemand kan mijn mening veranderen...
UPC is nog veel erger...
Daar betalen we allemaal hetzelfde, maar we krijgen niet hetzelfde...
Ik zit zonder Eurosport, Cartoon Network maar met de Box en een paar kilometer is verder is het precies omgedraait...
Zodra de kabelmarkt vrij komt ben ik ook voor de tv bij ze weg.
quote:UPC vergist zich alleen in hun eigen voordeel. Rekeningen die niet kloppen zijn via de helpdesk niet te regelen. Steeds is het een "dat wordt geregeld" verhaal en afsluiten is het enige wat lukt.
Op donderdag 12 juni 2003 00:50 schreef FredvZ het volgende:<herkenbaar verhaal>
Wat ik nu wil weten is:Hoe kom ik het beste van deze firma af, zonder dezelfde langs elkaar werkende afdelingen?
Een jar geleden mijn Chello verbinding opgeleverd gekregen en het werkte perfect! Ik ben nu naar Osdorp verhuisd en de verhuizing doorgegeven. De meneer van Chello zei, een maand geleden, dat het gewoon een kwestie is van modem mee nemen en insteken want de bewoner die voor mij in het huis had gezeten had ook een aansluiting...
Niet dus. Ik sluit het modem aan vorige week en het 2de lampje van mijn motorola modem begint te knipperen en gaat vrolijk verder met knipperen. Gisteren toch maar de helpdesk gebeld en die sturen volgende week dinsdag een monteur langs. (hopen dat ie komt) Dit was achteraf WEL nodig.
Mijn uiteindelijk vraag is, wat word er allemaal aangepast op het netwerk zodat een verhuizing word geactiveerd?
En moet de want contactdoos ook vervangen worden? Want de coax kabel is veel te kort om nog eens af e strippen.
Want ik vid het maar een vreemd verhaal dat er nu opeens wel een monteur moet komen...
Het kan echter zo zijn dat het signaal enigszins afwijkt. Het vreemde hierbij is dat dat signaal bij de ene klant prima werkt en bij de ander helemaal niet. Dit gebeurt echter niet zo vaak.
Bij jou is waarschijnlijk zo iets dergelijks gebeurd.
Over de coax hoef je je geen zorgen te maken, dat regelt de monteur wel. De verantwoordelijkheid van UPC loopt tot en met de modem, dus inclusief de coax daar. De utp en netwerkkaart zijn je eigen verantwoordelijkheid.
quote:heb je nog wat kunnen regelen?
Op dinsdag 10 juni 2003 15:12 schreef bluebit het volgende:[..]
@iemoe :
mail ff je postcode en huisnummer door dan kijk ik eens of ik iets voor je kan doen. Is eigenlijk werk van klantenservice, maar misschien kan ik ze overtuigen
Er komt morgen een UPC monteur voor de kabel aansluiting te fixen en Dinsdag komt de monteur van chello om de verhuizing compleet te maken.
Eeven een vraagje maar geen probleem:P
Chello werkt hier perfect dus heb weinig te klagen
Heb het nu een jaar of 5 ofzo, en het heeft 3 maal een moeilijke tijd gehad, maar het laatste jaar draait het goed.
Dus heb ik alleen een vraagje:
- na hoeveel jaar worden de chello modems eigelijk vervangen, of worden die pas vervangen als ze het begeven, waardoor je dus dagen zonder inet komt te zitten??? Laatste zou ik btw niet echt leuk vinden geloof ik
Hoop dat iemand de vraag kan beantwoorden.
Railguy
@Suijk :
Je kunt je vraag over DTv wel stellen, zal alleen iets langer duren voordat je een antwoord krijgt. Misschien zelfs helemaal geen. Maar we kunnen het altijd proberen.
@Railguy :
In principe worden de modems niet vervangen, Die modem gaan ook wel vrij lang mee. In vergelijk met alle andere problemen kan ik de keren wel op twee handen tellen dat ik defect modem tegenkwam.
Af en toe gebeurt het wel dat de modem kaputt is, voornamelijk door externe oorzaken (onweer en dat soort zaken)
Sowieso is het een fabeltje dat nieuwere modems sneller zijn (scheelt misschien een procent of 2 max).
Dus het enige wat ik je zeggen kan is dat de modem net als een koelkast kapot kan gaan, maar zijn het gewoon goeie apparaten.
Preventief wordt echter niets vervangen, tenzij je echt signaal problemen hebt die om de een of andere reden niet weg willen gaan.
Oja vanaf maandag zit ik 40 uur per week op de helpdesk! Kunnen we hier nog meer helpen
quote:proficiat, heb je die regeling voor gratis psychiater erbij genomen
Op vrijdag 13 juni 2003 12:48 schreef flat_erik het volgende:
Wat was het DTV probleem???Oja vanaf maandag zit ik 40 uur per week op de helpdesk! Kunnen we hier nog meer helpen
quote:cool, dank
Op donderdag 12 juni 2003 16:51 schreef bluebit het volgende:
mmm, weet niet zeker wie ik voor de adres verandering te pakken moet hebben maar ik heb een paar gokjes gedaan.
ik hoop dat ik goed gegokt heb maar ik zal in de komende dagen wel antwoorden krijgen. Op basis daarvan zou ik je iets meer kunnen vertellen. Maaruh, het gaat wel lukken
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 12:48 schreef flat_erik het volgende:
Wat was het DTV probleem???
quote:Ok, tnx.
Op vrijdag 13 juni 2003 11:54 schreef bluebit het volgende:@Suijk :
Je kunt je vraag over DTv wel stellen, zal alleen iets langer duren voordat je een antwoord krijgt. Misschien zelfs helemaal geen. Maar we kunnen het altijd proberen.
Als vertrouwd Chello gebruiker (jah ik geloof heilig in chello
), heb ik een maand geleden een vette mooi uitziende Motorola Modem gekregen
Ik helemaal blij ermij, want hij's vet mooi
Maar goed, de vraag(en).
Hoe kan het zijn dat mijn internet opeens verdwijnt, en dan ook zo blijft (ook na ipconfig /renew) totdat ik chello helpdesk heb gebelt. Heb sinds ik die motorola heb gekregen 2x last van gehad (inc vandaag). Eerste keer was 5uur lang. Stond nergens op de chello site en hun wisten van nix. Dus ik vandaag lekker nieuwsgroepen leegplunderen (neen geen warez ) + masaal Mirc (dcc send) en opeens valt inet uit. Ik tyfen op me router (jah thuisnetwerk mag toch nu van chello? En router is van me stagebedrijf overhandigd aanmij als "stagevergoeding"), maar schets me verbazing. "Verbinding-lampje" brand nog steeds en de "Activity"-lampje op me Modem knippert ook af en toe. Maar nog steeds GEEN internet na vernieuwing. Dus ik zo slim geweest om modem van stroom af te halen. Hielp niet. Kreeg nog steeds melding dat er verbinding was met internet wat dus niet wat.
Ik maar proef op de som nemen en CHello Helpdesk gebelt. Enig wat ze hebben gedaan is me modem "gereset", en tadaa... na paar uur deed me internet het gelijk weer
Nou vraag ik me af.. hoe kan dat? En zien ze bij Chello dat soort dingen niet?
daarom schakel ik nu de beste helpdesk van Nederland (..) in, welke info hebben jullie nodig om wat uit te kunnen zoeken? overigens is m'n broer nu effe niet te bereiken en ik weet niet of z'n pc aanstaat, dus het kan zijn dat ik de info morgen ofzo pas heb...
quote:Ik had 3 jaar een instabiele connectie en door het krijgen van een andere modem is m'n probleem opgelost. Nu hoeft dat niet speciaal te betekenen dat het aan m'n modem lag, want ik zit nu op een ander modem platform. Maar het belangrijkste is dat ik geen problemen meer heb.
Op vrijdag 13 juni 2003 23:27 schreef iemoe het volgende:
okee, m'n broer z'n kabelmodem is 'kapot' en de monteur kan pas dinsdag langskomen. nu heb ik hiero gelezen dat die dingen niet kapotgaan en ik twijfel ook een beetje aan de luitjes van de helpdesk daaro.
ff wachten mensen, over een half uurtje ben ik aan het werk, dan komen de eerste antwoorden wel weer.
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 09:28 schreef bluebit het volgende:
damn, ik kom net mijn bed uitgerold......ff wachten mensen, over een half uurtje ben ik aan het werk, dan komen de eerste antwoorden wel weer.
doe eerst maar effe koffie drinken enzo..
Nog een tip :
zorg ervoor dat je je windows goed geupdate houdt het zou dan al een stuk beter moeten gaan
[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 14-06-2003 12:11]
quote:tsja, ze kunnen wel kapot gaan, alleen is de kans daarop vrij klein.
okee, m'n broer z'n kabelmodem is 'kapot' en de monteur kan pas dinsdag langskomen. nu heb ik hiero gelezen dat die dingen niet kapotgaan en ik twijfel ook een beetje aan de luitjes van de helpdesk daaro.
daarom schakel ik nu de beste helpdesk van Nederland (..) in, welke info hebben jullie nodig om wat uit te kunnen zoeken? overigens is m'n broer nu effe niet te bereiken en ik weet niet of z'n pc aanstaat, dus het kan zijn dat ik de info morgen ofzo pas heb...
quote:mafkees
Op dinsdag 17 juni 2003 17:33 schreef Super Snackman het volgende:
Ik zit op me werk terwijl ik niet hoef te werken
30 minuten lang 100% beschikbaar voor de fok!kers
quote:Wat doe je daar dan?
Op dinsdag 17 juni 2003 17:33 schreef Super Snackman het volgende:
Ik zit op me werk terwijl ik niet hoef te werken
30 minuten lang 100% beschikbaar voor de fok!kers
quote:gewoon, hart voor de zaak tonen natuurlijk. Ik woon vlakbij, kan dus best af en toe langswippen en gaan lunchen daar (lekker goedkoop).
Op dinsdag 17 juni 2003 18:04 schreef ChRoNiC het volgende:[..]
Wat doe je daar dan?
quote:Ik vind het zo fijn om anderen te helpen, dat het naast me werk ook me hobby is geworden!! En het zien van flat_erik is ook altijd weer een feest
Op dinsdag 17 juni 2003 18:04 schreef ChRoNiC het volgende:[..]
Wat doe je daar dan?
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 21:15 schreef Super Snackman het volgende:[..]
En het zien van flat_erik is ook altijd weer een feest
quote:Kan gebeuren! Welke pop3 servers heb je ingesteld in de outlook? Moet beide zijn (in- uitgaand) mail.chello.nl
Op dinsdag 17 juni 2003 21:18 schreef Bartolomew het volgende:
Ik kan opeens mijn mail niet meer binnenhalen, hij komt in outlook express telkens met dat pop upje met inlognaam en wachtwoord, en dan komt de melding dat mijn wachtwoord niet goed is. Gisteravond deed hij het nog welIk zet m'n chelloadres hier liever niet neer kan ik je hiervoor mailen?
quote:ALs je aanwezig bent (of iemand anders natuurlijk) dit heb ik ook sinds vanmiddag. Ik kan via de chello site ook niet meer me webmail ophalen.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:36 schreef flat_erik het volgende:[..]
[..]Kan gebeuren! Welke pop3 servers heb je ingesteld in de outlook? Moet beide zijn (in- uitgaand) mail.chello.nl
Mailen kan naar Flat_erik@fok.nl
Met een nieuw modem biedt UPC zijn klanten binnenkort de mogelijkheid via de kabel te internetten met theoretische snelheden tot 10 Mbps.
De kabelaar stelde deze week bij de officiële opening van een hightechdemonstratiewoning op het Amsterdamse IJburg het eerste Euro-DOCSIS 2.0-modem in het UPC-netwerk in werking. De invoering van Euro-DOCSIS 2.0 en de extra bandbreedte die hierdoor ontstaat, maken de kabel volgens UPC geschikt voor vele nieuwe breedbandtoepassingen.
Als deze standaard eenmaal is ingevoerd, kan het bedrijf naar eigen zeggen bijvoorbeeld meer dan zes telefoonlijnen per kabelaansluiting aanbieden, naast internetdiensten op snelheden die een veelvoud zijn van de huidige.
Door de grote toename van capaciteit en snelheid wordt 'Broadband-to-the-Home' een realiteit, aldus UPC. Het wachten is nog op een grootschalige introductie van de nieuwe standaard door de toeleveranciers.
Met de demonstratiewoning wil UPC aantonen dat de 'oude' kabelinfrastructuur - een combinatie van hoogwaardige glasvezel- en coaxkabel - klaar is voor de toekomst. De kabelaar verzet zich hiermee tegen de door de gemeente ondersteunde plannen voor een hoogwaardig glasvezelnetwerk tot in de huiskamer.
Het is nog niet bekend wanneer Chello-klanten van het nieuwe modem kunnen profiteren.
quote:Zal morgen ook ff naar jou account kijken! gegevens graag mailen naar (profiel)
Op woensdag 18 juni 2003 21:32 schreef Actif het volgende:[..]
ALs je aanwezig bent (of iemand anders natuurlijk) dit heb ik ook sinds vanmiddag. Ik kan via de chello site ook niet meer me webmail ophalen.
quote:wtf heb je aan een andere modem als ze het toch blijven afknijpen op zon 250 kb/sec down (of kan iemand van jullie dat ff omhoog zetten
Op woensdag 18 juni 2003 23:40 schreef flat_erik het volgende:
Nieuw modem UPC voor supersnel internet
heel stuk text
quote:Je kunt er aan de hand van die informatie er vanuit gaan dat UPC dadelijk met meer pakketten gaat komen a la ADSL.
Op donderdag 19 juni 2003 01:01 schreef Lord_Palf het volgende:[..]
wtf heb je aan een andere modem als ze het toch blijven afknijpen op zon 250 kb/sec down (of kan iemand van jullie dat ff omhoog zetten
)
quote:En dat lees je hier ... http://www.webwereld.nl/nieuws/15240.phtml
Op donderdag 19 juni 2003 09:21 schreef bluebit het volgende:[..]
Je kunt er aan de hand van die informatie er vanuit gaan dat UPC dadelijk met meer pakketten gaat komen a la ADSL.
Wanneer kunnen we weer storing verwachten?
quote:Nee sorry! Maximaal 1 pop account met 5 maal een alias
Op vrijdag 20 juni 2003 22:32 schreef Lord_Palf het volgende:
is t mogelijk om een 2e pop3 account te krijgen bij chello of is 1 t maximum ?
quote:Het is ook nooit goed
Op vrijdag 20 juni 2003 22:39 schreef Beathoven het volgende:
Ik wou ff klagen over het feit dat er de laatste tijd zo weinig te klagen valt.Wanneer kunnen we weer storing verwachten?
quote:Als jij storing wil, kan jij storing krijgen
Op vrijdag 20 juni 2003 22:39 schreef Beathoven het volgende:
Ik wou ff klagen over het feit dat er de laatste tijd zo weinig te klagen valt.Wanneer kunnen we weer storing verwachten?
Morgen 13.30 weer arbeiten
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 23:37 schreef flat_erik het volgende:[..]
Nee sorry! Maximaal 1 pop account met 5 maal een alias
quote:Tsja, als je wat programmeer ervaring hebt, dan kun je met die aliassen al een heel end komen. Moet je gewoon een simpel mailserverprogramma maken om de mail te verdelen (mag uiteraard absoluut niet en bovenstaande is puur theoretisch gelul).
Op vrijdag 20 juni 2003 23:44 schreef Lord_Palf het volgende:[..]
maarja inmiddels al een ander pop account geregeld
quote:het huidige meel adres word door mn vader gebruikt voor o.a. werk enzo
Op vrijdag 20 juni 2003 23:48 schreef bluebit het volgende:[..]
Tsja, als je wat programmeer ervaring hebt, dan kun je met die aliassen al een heel end komen. Moet je gewoon een simpel mailserverprogramma maken om de mail te verdelen (mag uiteraard absoluut niet en bovenstaande is puur theoretisch gelul).
Maar ja, ligt er natuurlijk aan waarvoor je een tweede account nodig hebt...
quote:ik heb je ff gemaild i.v.m. de privacy.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:36 schreef flat_erik het volgende:Mailen kan naar Flat_erik@fok.nl
quote:Ik zie het! Zal er morgen ff naar kijken! Er mag ook een CC naar bleubit voor als hij eerder is
Op zaterdag 21 juni 2003 00:04 schreef laffer het volgende:[..]
ik heb je ff gemaild i.v.m. de privacy.
quote:mmm, klinkt als het typische windows XP probleem.....
Op vrijdag 20 juni 2003 23:59 schreef THP het volgende:
heel verhaal
quote:Bleubit?????? Is dat een pakje boter????
Op zaterdag 21 juni 2003 00:09 schreef flat_erik het volgende:[..]
Ik zie het! Zal er morgen ff naar kijken! Er mag ook een CC naar bleubit voor als hij eerder is
Anyway, ik ben er pas om 13.30 (en desondanks zit ik thuis achter de pc in plaats van in de kroeg, realiseer ik me net)...
dan maar hier een biertje opentrekken.
Cheers!
quote:rustig aan, er is geen haast bij!
Op zaterdag 21 juni 2003 00:09 schreef flat_erik het volgende:[..]
Ik zie het! Zal er morgen ff naar kijken! Er mag ook een CC naar bleubit voor als hij eerder is
quote:oeps.. pardon bluebit
Op zaterdag 21 juni 2003 00:13 schreef bluebit het volgende:[..]
Bleubit?????? Is dat een pakje boter????
Anyway, ik ben er pas om 13.30 (en desondanks zit ik thuis achter de pc in plaats van in de kroeg, realiseer ik me net)...
dan maar hier een biertje opentrekken.
Cheers!
ik heb het incasso voor de maand mei terug gehaald
[Dit bericht is gewijzigd door dop op 21-06-2003 11:34]
Vermoedelijk heeft iemand vergeten Chello bij jou uit het klantensysteem te halen. Gewoon ff de klantenservice bellen. Wij (de storingsdienst) kunnen wel kijken OF dat het geval is, maar in principe mogen wij het niet afsluiten.
Ik werk iig morgen weer vanaf 10
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 10:26 schreef Super Snackman het volgende:
Je mag ongeveer 2 gieg per maand downloaden. Ben je daar overheen gegaan, dan delen ze je totaal door 2, en zoveel maanden betaal je dan nog door
maar ja, hij zal gisteren wel zijn gaan stappen
maar goed nog geen antwoord op de vraag '' hoe zit het met de borg van het modem"
quote:done that
Op zaterdag 21 juni 2003 11:50 schreef bluebit het volgende:
Je kunt er maar beter even achteraan bellen, als het goed is moet die borg inderdaad teruggestort worden (op welke termijn, weet ik niet).
Maar als je er zeker van wilt zijn, mail maar ff je postcode en huisnummer en dan kijk ik eens of ik iets vreemds bij je gegevens tegenkom. Ik werk pas om 13.30 dus daarna kan ik je hierover pas informeren.
quote:als dat zo is ben ik de rest van mn leven chello aan t afbetalen
Op zaterdag 21 juni 2003 10:26 schreef Super Snackman het volgende:
Je mag ongeveer 2 gieg per maand downloaden. Ben je daar overheen gegaan, dan delen ze je totaal door 2, en zoveel maanden betaal je dan nog door
quote:Ok het is meestal zo dat een abonnement per de eerste van de kalender maand kan worden opgezegd met een opzegtermijn in achtneming.
Op zaterdag 21 juni 2003 08:46 schreef dop het volgende:
als je chello hebt opgezegt en je modem reeds ingeleverd (20 mei)
waneeer stopen ze dan met afschrijven ?
en waneer betalen ze je borg terugik heb het incasso voor de maand mei terug gehaald
Kortom als jij op 20 mei hebt opgezegd, gaat deze pas per 1 juni en moet je nog 1 maand het abonnement houden. Chello is pas gerechtigd om het modem per de eerste van juli op te halen of met een schikking te komen, indien dit niet het geval is leveren ze niet de dienst waar je nog voor betaald en raad ik aan deze terug te eisen. Deze eis kan je alleen stellen indien chello niet aannemelijk kan maken dat ze jou voortijdig op de hoogte hebben gebracht dat je je modem niet hoeft in te leveren. Als uit hun gegevens blijkt dat je op het moment van opzegging het modem zonder verplichtingen wou inleveren, en op de hoogte was dat je dan geen restitutie kan krijgen kan je geen eis stellen... Indien ze jou niet voldoende hebben geinformeerd dat jij nog van hun service kon genieten tijdens deze "beeindigingsperiode" en ze zelfs hebben aangedrongen om het modem te retourneren in de periode dat je nog betaalde, kan jij het geld over deze periode terug vragen bij hun...
Doen ze dit niet, kan je hun rechterlijk vervolgen als ik het goed heb.
Persoonlijk zou ik ze 1 maandtermijn na de laatste betaling naar hun toe geven om de borg te retourneren, daarna zou ik ze schriftelijk in gebreke stellen nadat ik gesproken zou hebben met een medewerker. Ik raad je aan dit aangetekend te versturen, en daarbij hun te sommeren binnen een termijn van 2 weken op jouw rekening over te maken tevens erin vermelden dat je ze aansprakelijk houd voor enige gevolgschade van dien die ten gevolge ligt van hun wanprestatie. Indien ze dit niet doen zou ik het nlip inschakelen, en hun een geschil aankaarten. Ik zou aan het nlip laten zien dat je hun schriftelijk in gebreke heb gesteld, hun een termijn hebt gegeven welke redelijk is om het geld over te maken, en je bewijs van aantekening. Het geschil kenbaar maken bij nlip kost geld, maar krijg je terug indien je gelijk hebt.
Indien het nlip hier niet op redelijke termijn op reageerd kan je voor dat bedrag een advocaat inschakelen, maar over het algemeen is het niet waard om voor die 100 euro een advocaat in te schakelen, je bent al 100+ euro kwijt aan de rechtbank.
Kleine bedragen zou ik gewoon eerst terug proberen te krijgen via het bedrijf, daarna via nlip...
Dit is voor een ieder die geschil hebben met ISP
[Dit bericht is gewijzigd door Aneurism op 21-06-2003 14:48]
quote:Wat ? gebeld of je gegevens gemaild naar mijn adres (zie profiel).
Op zaterdag 21 juni 2003 12:33 schreef dop het volgende:[..]
done that
quote:zal je nog eens mailen
Op zaterdag 21 juni 2003 15:08 schreef bluebit het volgende:[..]
Wat ? gebeld of je gegevens gemaild naar mijn adres (zie profiel).
Ik heb in ieder geval nog geen mail van je gehad.
quote:Alles staat prima administratief verwerkt en je hebt nog geld tegoed van UPC volgens het systeem (komt ongeveer overeen met borg inderdaad).
Op zaterdag 21 juni 2003 11:41 schreef dop het volgende:
maar goed nog geen antwoord op de vraag '' hoe zit het met de borg van het modem"
Abonnement is beeindigd sinds 30-4-2003, duurt dus vrij lang voordat je de borg hebt.
Advies is dan ook maandag even met klantenservice te bellen en te vragen hoelang dat normaalgesproken duurt. 0900-1580 en dan 1 voor chello en 1 voor rekeningvragen. Sorry dat ik het niet 100% kan rondkrijgen voor je....
quote:nogmaals Thx
Op zaterdag 21 juni 2003 16:32 schreef bluebit het volgende:[..]
Alles staat prima administratief verwerkt en je hebt nog geld tegoed van UPC volgens het systeem (komt ongeveer overeen met borg inderdaad).
Abonnement is beeindigd sinds 30-4-2003, duurt dus vrij lang voordat je de borg hebt.
Advies is dan ook maandag even met klantenservice te bellen en te vragen hoelang dat normaalgesproken duurt. 0900-1580 en dan 1 voor chello en 1 voor rekeningvragen. Sorry dat ik het niet 100% kan rondkrijgen voor je....
Domenique Het is een jongen
zoals je mij geholpen hebt.
Voor de niet-wetenden. Bij mijn papamama thuis heb ik COM21 kabel modem waarvan ik vind dat het nogal slecht loopt, en daarnaast is het modem ook zwaar kaduuk. En nu heeft Bluebit dat mooi gefixed.
Daar zijn collega's voor
edit : mocht ik niet zeggen..:)
[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 21-06-2003 23:29]
quote:Tot hoelaat moet je?
Op zondag 22 juni 2003 18:01 schreef bluebit het volgende:
Mensen, doe eens een probleem hebben, ik verveel me te pletter hier!
quote:beters, naja, ik gun het je van harte
Op zondag 22 juni 2003 20:47 schreef flat_erik het volgende:
Oei mindere tijden
Had vandaag lekker vrijHad ik ook wel nodig, dikke kater
Dus niet druk? Had hier thuis, rond een uurtje of 2 veel last van een instabiele verbinding.
ach ja, ik heb een leuke nieuwe online gamessite ontdekt. hiermee kom ik de tijd wel door. Heb de site al naar je gemaild
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:28 schreef bluebit het volgende:[..]
beters, naja, ik gun het je van harte
ach ja, ik heb een leuke nieuwe online gamessite ontdekt. hiermee kom ik de tijd wel door. Heb de site al naar je gemaild
Thxz! Kom ik deze week wel weer door
quote:Zijn er nog maar zo weinig klanten met problemen?
Op maandag 23 juni 2003 00:55 schreef flat_erik het volgende:[..]
Thxz! Kom ik deze week wel weer door
quote:Het is op de technische helpdesk de laatste tijd erg rustig ja! Er zijn zo goed als geen netwerk storingen en de meeste mensen die bellen hebben gewoon een intern verbindings probleem door bijv. proxy, router of dns.
Op maandag 23 juni 2003 00:58 schreef sig000 het volgende:[..]
Zijn er nog maar zo weinig klanten met problemen?
.
quote:Zo te horen komt er steeds meer ruimte op het netwerk voor de gebruikers die blijven.
Op maandag 23 juni 2003 01:07 schreef flat_erik het volgende:[..]
Het is op de technische helpdesk de laatste tijd erg rustig ja!
quote:Of het wordt drukker omdat we een "plus" & "Lite" pakket krijgen
Op maandag 23 juni 2003 01:22 schreef sig000 het volgende:[..]
Zo te horen komt er steeds meer ruimte op het netwerk voor de gebruikers die blijven.
.
quote:Werkt die daar dan ook ?
Op zaterdag 21 juni 2003 18:22 schreef bluebit het volgende:
graag gedaan,.........edit : mocht ik niet zeggen..:)
Maareuh, net contact met thuis gehad. Ze hebben nieuw COM21 modem gekregen Zo maar eens horen of het sneller is geworden.
Nogmaals
quote:Wat was dat voor "LUL" talk over die 2 gig. dataverkeer Snackman?
Op dinsdag 24 juni 2003 12:33 schreef Super Snackman het volgende:[..]
Werkt die daar dan ook ?
Maareuh, net contact met thuis gehad. Ze hebben nieuw COM21 modem gekregen
Zo maar eens horen of het sneller is geworden.
Nogmaals
quote:Tja waar kraam je van deze onzin uit
Op dinsdag 24 juni 2003 13:10 schreef Super Snackman het volgende:
Heden menskes! Ff lezen man...
Ik zeg in dit topic nog dat het bullshit is
quote:Lancity wijk in Amsterdam down! Ongeveer 800 klanten!
Op dinsdag 24 juni 2003 14:33 schreef bluebit het volgende:
neuh, die werkt hier niet, maar leest dit wel.anyway, zijn er nog problemen ergens....?
quote:dat lancity ook altijd....
Op dinsdag 24 juni 2003 17:15 schreef flat_erik het volgende:[..]
Lancity wijk in Amsterdam down! Ongeveer 800 klanten!
Is monteur onderweg!
quote:Hmzz last van vandaag! Anders ook niet
Op dinsdag 24 juni 2003 17:49 schreef bluebit het volgende:[..]
dat lancity ook altijd....
ik krijg alleen klanten die vage foutmeldingen in c-spire krijgen.......zucht.
quote:Half 10
Op dinsdag 24 juni 2003 18:11 schreef Super Snackman het volgende:
Nee ik idd ook niet. Enneuh ik ben weer tot 21:00 beschikbaar
quote:Idd.... kut proxy
Op woensdag 25 juni 2003 23:20 schreef bluebit het volgende:
sterker nog, zet hem maar voor altijd uit
gister en vandaag beleef ik het mysterieuze verschijnsel dat Chello af en toe gewoon 3 seconden ermee stopt en dan weer vrolijk aan gaat loggen.
enig idee hoe dat komt?
omgeving Rotterdam, postcode 3028XE
quote:Motorola modem? of iig Docsis? Hier in Friesland had ik daar gister thuis ook last van. Vandaag is het weer goed, omdat ik nu mijn Terayon modem weer gebruik
Op zaterdag 28 juni 2003 12:40 schreef iemoe het volgende:
hola!gister en vandaag beleef ik het mysterieuze verschijnsel dat Chello af en toe gewoon 3 seconden ermee stopt en dan weer vrolijk aan gaat loggen.
enig idee hoe dat komt?
omgeving Rotterdam, postcode 3028XE
quote:trouwens je "verhuizing" van B naar D is doorgevoerd, alles is geregeld.
Op zaterdag 28 juni 2003 12:40 schreef iemoe het volgende:
hola!gister en vandaag beleef ik het mysterieuze verschijnsel dat Chello af en toe gewoon 3 seconden ermee stopt en dan weer vrolijk aan gaat loggen.
enig idee hoe dat komt?
omgeving Rotterdam, postcode 3028XE
quote:mooi, dank!
Op zaterdag 28 juni 2003 12:46 schreef bluebit het volgende:[..]
trouwens je "verhuizing" van B naar D is doorgevoerd, alles is geregeld.
Je hebt toch een COM21 modem of niet?
en jep, COM21
quote:geen idee, ben dan te laat om te kijken
Op zaterdag 28 juni 2003 12:54 schreef bluebit het volgende:
vaag probleem met die modem, vallen de lampjes gedurende die drie seconden dan ook uit?
Als dat laatste het geval is dan verwacht ik eigenlijk dat de modem niet meer goed is....kan hier helaas niet de modem in R'dam uitlezen,
Kan iemand anders dat hier?
ben nu buiten spelen, toedeloe!
quote:lol
Op zaterdag 28 juni 2003 12:58 schreef iemoe het volgende:[..]
geen idee, ben dan te laat om te kijken
zal er de volgende keer eens op letten.
ben nu buiten spelen, toedeloe!
quote:ow, dat is het!!!! Thanks voor je compleet nutteloze bijdrage!
Op zaterdag 28 juni 2003 13:13 schreef rankie het volgende:
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 28-06-2003 13:21]
quote:Jep alleen zo brak als het maat kan
Op zondag 29 juni 2003 10:03 schreef bluebit het volgende:
@WorkFlat_erik ook, geloof ik
Zit je hier binnen, niks te doen, met dit mooie weer
monteurs zijn onderweg
sorry vergiste me, bovenstaande geldt voor light abo
Plus vanaf 1 juli voor alle gebieden die eurodocsis-gereed zijn (je hebt dan een terayon of motorola modem)
quote:En wat kost een plus abbo?
Op zondag 29 juni 2003 13:59 schreef bluebit het volgende:
ligt eraan waar je woont
tussen juli en september iigsorry vergiste me, bovenstaande geldt voor light abo
Plus vanaf 1 juli voor alle gebieden die eurodocsis-gereed zijn (je hebt dan een terayon of motorola modem)
Hier zijn de sjop adressen :
Center Almere
Adres : Zoetelaarpassage 9
1315 AT Almere
Postadres : Zoetelaarpassage 9
1315 AT Almere
Center Amsterdam Ceintuurbaan
Adres : Ceintuurbaan 117
1072 EZ Amsterdam
Postadres : Ceintuurbaan 117
1072 EZ Amsterdam
Center Amsterdam Kabelweg
Adres : Kabelweg 51
1014 BA Amsterdam
Postadres : Postbus 80900
1005 DA Amsterdam
Center Arnhem
Adres : Koningstraat 73
6811 DJ Arnhem
Postadres : Koningstraat 73
6811 DJ Arnhem
Center Hilversum
Adres : Spoorstraat 69b
1211 GA Hilversum
Postadres : Spoorstraat 69b
1211 GA Hilversum
Center Haarlem
Adres : Grote Houtstraat 133
2011 SK Haarlem
Postadres : Grote Houtstraat 133
2011 SK Haarlem
Center Leeuwarden
Adres : Ruiterskwartier 127
8921 HH Leeuwarden
Postadres : Ruiterskwartier 127
8911 BS Leeuwarden
Center Nijmegen
Adres : Takenhofplein 1
6538 SZ Nijmegen
Postadres : Postbus 6603
6503 GC Nijmegen
ik ben dus op zoek naar de ip's van de DNS, DHCP en nieuws servers van Chello in Rotterdam. als iemand nog het ip van een leuke ntp server weet, komt u maar!
quote:http://test.net.upc.nl/bb/
Op dinsdag 1 juli 2003 23:09 schreef iemoe het volgende:
coming to you via Lynx, a text based browser (en dat tiept kut, kan ik je melden)
ik ben dus op zoek naar de ip's van de DNS, DHCP en nieuws servers van Chello in Rotterdam. als iemand nog het ip van een leuke ntp server weet, komt u maar!
quote:In principe heb je niets aan het IP-adres van een DHCP-server. Omdat op het moment dat jij een lease aanvraagt dit via een broadcast gaat. Je hebt immers nog geen IP-adres. Je zal dus niet voor een DHCP-lease het IP-adres van de DHCP-server nodig hebben.
Op dinsdag 1 juli 2003 23:09 schreef iemoe het volgende:
coming to you via Lynx, a text based browser (en dat tiept kut, kan ik je melden)
ik ben dus op zoek naar de ip's van de DNS, DHCP en nieuws servers van Chello in Rotterdam. als iemand nog het ip van een leuke ntp server weet, komt u maar!
DNS: 62.108.1.65 en 62.108.1.66
Nieuws: news.rott.chello.nl
quote:weleens met Lynx gesurfd?
Op dinsdag 1 juli 2003 23:13 schreef flat_erik het volgende:[..]
quote:nee gelukkig niet
Op dinsdag 1 juli 2003 23:21 schreef iemoe het volgende:[..]
weleens met Lynx gesurfd?
quote:exact, ik zal effe uitleggen wat ik aan het proberen ben. ik heb tussen m'n fijne Dell en de grote boze buitenwereld een ouwe linuxbak gehangen en die probeer ik nu zover te krijgen dat ie me met m'n fijne Dell laat surfen. om het 1 en ander wel veilig te laten gebeuren, laat ik een packetfilter draaien. zo'n ding heb ik van een vriend van me gekregen, maar dat behoeft nog wat aanpassingen...oa wat ip's enzo
Op dinsdag 1 juli 2003 23:22 schreef Super Snackman het volgende:
Jup, en da's geen pretje
Volgens mij kom je ook nogal lastig de APS door (prov.upc.nl). Javascript enzo
quote:staat er volgens mij niet bij
Op dinsdag 1 juli 2003 23:30 schreef Super Snackman het volgende:
Ik denk dat je het beste ff met ifconfig kan kijken wat je DHCP-server is. (Of wordt die niet getoond door ifconfig). Dan weet je dat iig ook.
nou ja, ik ga lekker slapen...morgen weer een dag
mmm, kan nergens een antwoord vinden... maar moet mogelijk zijn. Eens kijken of ik een DHCP clientje kan programmeren om dat uit te lezen (die info heb ik dan wel weer gevonden )
Ik wil mijn chello classic abbo omzetten naar een chello plus. Maar ik heb in het verleden geen borg betaald voor mij huidige modem vanwege een pc prive project. Aangezien dit administratief eerder is fout gegaan bij chello, wilde ik wat duidelijkheid vooraf, het modem moet namelijk vervangen worden.
Na het verhaal uitgelegd te hebben kreeg ik gewoon te horen (ook van de superviser(meende dat zij dat was)) dat alles in orde komt en geen borg zal worden gevraagd voor het nieuwe modem. Dus ik vraag om een bevestigings mail van hetgeen dat net is overeen gekomen (altijd handig als je een monteur met contract op je stoep hebt staan). Maar daar doen ze dus niet aan. Dus mondeling zeggen ze toe, maar schriftelijk durven ze het niet aan
Maar goed, ze waren wel erg vriendelijk...
quote:Als je product niks waard is moet je het op andere manieren zien te verkopen.
Op woensdag 2 juli 2003 09:52 schreef markvleth het volgende:
Maar goed, ze waren wel erg vriendelijk...
quote:Het product is top, daar zal je mij niet over horen klagen. Alleen dergelijke toezeggingen niet zwart op wit durven zetten geeft aan dat modelinge afspraken niet veel waard zijn.
Op woensdag 2 juli 2003 09:54 schreef EggsTC het volgende:
Als je product niks waard is moet je het op andere manieren zien te verkopen.
quote:Hmm, ik had een abbo bij chello. Dat loopt nu nog steeds geloof ik. We lopen al iets van ¤2500 achter met betalen (volgens hun), terwijl het al een jaar of 2 geleden is opgezegd. Zit nu al 2 jaar bij planet en wil binnekort over naar cistron.
Op woensdag 2 juli 2003 09:56 schreef markvleth het volgende:[..]
Het product is top, daar zal je mij niet over horen klagen. Alleen dergelijke toezeggingen niet zwart op wit durven zetten geeft aan dat modelinge afspraken niet veel waard zijn.
Oh en iedereen zeurt dan wel zo makkelijk op UPC, maar toen ik destijds van TIP (wie kent het nog) naar Chello overging heb ik ook nog maanden 30 gulden moeten betalen omdat TIP het niet goed verwerkt had. Pas vele brieven later was TIP ervan overtuigd dat we idd geen telefoon-internet van hun gebruikten...
[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 02-07-2003 10:14]
quote:Nou, ik krijg mijn bevestiging, dus ik ben tot nu toe weer 100% tevreden over chello!
Op woensdag 2 juli 2003 09:52 schreef markvleth het volgende:
Zo mijn ervaring, en ik zal de korte versie geven:Ik wil mijn chello classic abbo omzetten naar een chello plus. Maar ik heb in het verleden geen borg betaald voor mij huidige modem vanwege een pc prive project. Aangezien dit administratief eerder is fout gegaan bij chello, wilde ik wat duidelijkheid vooraf, het modem moet namelijk vervangen worden.
Na het verhaal uitgelegd te hebben kreeg ik gewoon te horen (ook van de superviser(meende dat zij dat was)) dat alles in orde komt en geen borg zal worden gevraagd voor het nieuwe modem. Dus ik vraag om een bevestigings mail van hetgeen dat net is overeen gekomen (altijd handig als je een monteur met contract op je stoep hebt staan). Maar daar doen ze dus niet aan. Dus mondeling zeggen ze toe, maar schriftelijk durven ze het niet aan
Maar goed, ze waren wel erg vriendelijk...
Mya moet nog ff zien. Mischien komt er een vette medewerkersaanbieding
quote:yeah right! Ik hoop wel met je mee, maar dat zie ik niet gebeuren helaas. We hebben wel een balletje richting management hierover opgegooid...
Op woensdag 2 juli 2003 12:36 schreef Super Snackman het volgende:Mya moet nog ff zien. Mischien komt er een vette medewerkersaanbieding
quote:mkay, my expert-friend heeft zich over m'n packetfilter ontfermt aangezien ik er echt geen fuck van snap. vanavond eens kijken of ik kan surfen enzo
Op dinsdag 1 juli 2003 23:56 schreef bluebit het volgende:
damn, ik zou het niet weten, kan het ook niet nakijken omdat ik nog vast ip heb...mmm, kan nergens een antwoord vinden... maar moet mogelijk zijn. Eens kijken of ik een DHCP clientje kan programmeren om dat uit te lezen (die info heb ik dan wel weer gevonden
)
quote:Donderdag (09-07-03) komt de monteur...
Op woensdag 2 juli 2003 11:58 schreef bluebit het volgende:
mooi zo, wanneer krijg je nu chello plus?
quote:Mag ik u dan bij deze een pluim en een lintje overhandigen.
Op woensdag 2 juli 2003 13:51 schreef bluebit het volgende:
gelukkig! dan heb ik het eerder
quote:Merci beaucoup, kunnen we volgende nog sneller replyen hier, tenzij ik internet vanaf vrijdag helemaal leeg trek
Op woensdag 2 juli 2003 14:02 schreef markvleth het volgende:[..]
Mag ik u dan bij deze een pluim en een lintje overhandigen.
ik heb nog een oud kreng als modem misschien is dat het probleem.
Terrayon brak
Hopelijk weet iemand hier meer over
Groeten Heddock
quote:Wa's je pc en huisnummer. En anders het serienummer van je kabelmodem (Te vinden onder de streepjescode aan de achterkant)
Op woensdag 2 juli 2003 19:43 schreef heddock het volgende:
Hallo mensen ,
hopelijk kunnen jullie mij helpen. Heb hier een verbinding die om de zoveel tijd weg valt een paar minuten en dan weer online komt. Als ik dan op vberbinding herstellen klik geeft ie de melding "kan geen ip van dhcp krijgen". Dit is zwaar irritant.ik heb nog een oud kreng als modem misschien is dat het probleem.
Terrayon brakHopelijk weet iemand hier meer over
Groeten Heddock
quote:Mailen naar Snackman, bluebit of mij!
Op woensdag 2 juli 2003 21:05 schreef Super Snackman het volgende:[..]
Wa's je pc en huisnummer. En anders het serienummer van je kabelmodem (Te vinden onder de streepjescode aan de achterkant)
quote:Goh
Op woensdag 2 juli 2003 22:56 schreef Super Snackman het volgende:
Daarom vroeg ik ook OF het modemnummer
Maareuh ik ben toch al niet meer aan het werk. (Duh t'is 11 uur)
Zoals wel meer mensen had ik ruzie met UPC, niet over chello, maar over de telefoonlijn die ik ook bij UPC had.
Nu hebben ze mij een paar maanden geleden afgesloten omdat ik te lang openstaande nota's had. Ik krijg allemaal folders binnen of ik niet aub chello wil... Nu heb ik een regeling getroffen en betaald... wordt ik nu vanzelf weer aangesloten of moet ik me opnieuw aanmelden? Modem enzo heb ik nog...
Iemand ervaring?
Thx!
quote:Absoluut, mail ff je postcode en huisnummer naar me,
Op donderdag 3 juli 2003 21:07 schreef 187 het volgende:
Ik heb het volgende probleem: als ik probeer in te loggen op MSN Messenger valt mijn verbinding weg. Het enige wat helpt is het modem resetten door de stekker eruit te halen. Weet iemand een betere oplossing?
Ik werk zaterdag pas, dus dan pas kan ik het doen, zorg er trouwens voor dat de modem gewoon aan staat (niet op standby, die knop zit er trouwens sowieso voor jan lul op). Mijn email staat in het profiel
quote:ben zonet op werk geweest en gigantisch op mijn flikker gehad omdat ik blijkbaar een storingsmonteur had gestuurd ipv een installateur.
Op vrijdag 4 juli 2003 14:04 schreef flat_erik het volgende:
Bluebit ... al chello plus?
Anyway, ik zit nog te wachten totdat ANS Chello plus erin zet, maar heb er al via werk achteraan gemaild.
Daarnaast is er een ruisprobleem in mijn wijk (dat gebeurt nooit, behalve als ik een nieuw modem krijg en zit te wachten op een snellere verbinding)
I'll keep you posted
Update : 15.06 uur.
still waiting for provisioning...............
[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 04-07-2003 15:07]
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 18:02 schreef bluebit het volgende:
Whoehoe, het werkt :gem. 347 down
gem. 45 upecht mooi......
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De door u behaalde snelheid overtreft die van de standaard chello verbinding.Mogelijk heeft u een business aansluiting, in dat geval is deze test niet voor u bedoeld. Ook kan het zijn dat dit script fout gemeten heeft. In dat geval verzoeken wij dat u ons een email stuurt met wat er fout is gegaan. U kan dit via het suggestie formulier naar ons toe sturen.
U kan terug naar het hoofd scherm
quote:lul!
Op vrijdag 4 juli 2003 19:13 schreef bluebit het volgende:
Resultaten download test (test.net.upc.nl)De door u behaalde snelheid overtreft die van de standaard chello verbinding.
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 19:13 schreef bluebit het volgende:
Resultaten download test (test.net.upc.nl)De door u behaalde snelheid overtreft die van de standaard chello verbinding.Mogelijk heeft u een business aansluiting, in dat geval is deze test niet voor u bedoeld. Ook kan het zijn dat dit script fout gemeten heeft. In dat geval verzoeken wij dat u ons een email stuurt met wat er fout is gegaan. U kan dit via het suggestie formulier naar ons toe sturen.
U kan terug naar het hoofd scherm
![]()
quote:hmmm, geen idee om eerlijk te zijn. Is dat niet een gebied waar alleen COM21 en lancity staan. ik weet niet zeker of dat gebied eurodocsis geschikt is? Ik zal het eens navragen voor je!
Op vrijdag 4 juli 2003 18:35 schreef Super Snackman het volgende:
En wanneer kan ik in harderwijk van die snelheden genieten
quote:heb me net ziek gemeld, ik ben echt niet lekker
Op zaterdag 5 juli 2003 11:10 schreef flat_erik het volgende:
Goedemorgen![]()
Weer fris en fruitig aan het werk
Bijna tijd voor Chello Helpdesk Deel 4 trouwens
(vooral als ik de delen blijf vullen met mijn nutteloze posts)
quote:Oohh minder! Griepje te pakken of wat verkeerds gegeten?
Op zaterdag 5 juli 2003 11:15 schreef bluebit het volgende:[..]
heb me net ziek gemeld, ik ben echt niet lekker
![]()
![]()
naja, ik blijf tot 13.30 doorwerken dan komt de vervanging.Bijna tijd voor Chello Helpdesk Deel 4 trouwens
(vooral als ik de delen blijf vullen met mijn nutteloze posts)
Ja gaat lekker! Weer een paar tevreden klanten erbij
De kanalen die 'verdwijnen' zijn als volgt:
Travel Channel
NGC Adventure
Discovery SciTrek
Discovery Travel & ADventure
Club
Fashion TV
REality
MGM Movies
PLayboy
PCNE
MBC
Bloomberg
SkyNews
Mezzo
Eurosport News
CNBC
MTV BAse
MTV HIts
MTV 2
VH1-Classic
quote:Jah precies. Sowiso is Harderwijk een broertje dood. Harderwijk is namelijk geen upc-gebied. UPC geeft kabelinternet door aan de kabelvereniging in harderwijk (CAIHWK) en zo krijgen wij internet.
Op zaterdag 5 juli 2003 01:36 schreef bluebit het volgende:[..]
hmmm, geen idee om eerlijk te zijn. Is dat niet een gebied waar alleen COM21 en lancity staan. ik weet niet zeker of dat gebied eurodocsis geschikt is? Ik zal het eens navragen voor je!
Nadeel is alleen dat Harderwijk COM21-gebied is. Geen Eurodocsis. Geen plus
quote:Welke Terayon heb je?
Op zondag 6 juli 2003 12:37 schreef Magneet het volgende:
als je al een terrayon modem hebt en over wilt naar plus is het dan een kwestie van bellen of moet er dan ook een monteur komen?
quote:tcm110 of tmc110 oid
Op zondag 6 juli 2003 13:37 schreef flat_erik het volgende:[..]
Welke Terayon heb je?
quote:Er moet dan idd een monteur komen voor een modem swap.
Op zondag 6 juli 2003 13:52 schreef Magneet het volgende:[..]
tcm110 of tmc110 oid
quote:grom zal dus ergens in augustus of zo moeten gaan gebeuren maar om het geregeld te krijgen is een kwestie van bellen naar de klanten service? Naja moet toch ff afw88 hoeveel lonnsverhoging ik krijg
Op zondag 6 juli 2003 14:34 schreef flat_erik het volgende:[..]
Er moet dan idd een monteur komen voor een modem swap.
quote:Om je voor chelloplus aan te melden, kun je onze verkoopafdeling bellen: 0800-1872 (0800-1UPC)
Op zondag 6 juli 2003 14:37 schreef Magneet het volgende:[..]
grom zal dus ergens in augustus of zo moeten gaan gebeuren maar om het geregeld te krijgen is een kwestie van bellen naar de klanten service? Naja moet toch ff afw88 hoeveel lonnsverhoging ik krijg
Wat doe ik hieraan en wordt mijn modem brak? (wil sowieso overstappen op dat chello plus gebeuren en dan moet ik een motorola hebben meen ik, en kan chello plus in a'dam?)
quote:Groene lancity
Op zondag 6 juli 2003 15:57 schreef Piro het volgende:
Jaja.
Ook even een vraagje.
Ik heb zo'n groen lancity mormel, en die knalt er soms om onverklaarbare redenen uit.
Dan smeer ik hem naar de woonkamer, alwaar ik een lampjesdiscotheek zie.
Power knop indrukken doet ie dan niet, dus moet ik alle kabels eruit rukken en er dan weer induwen om de powerknop weer te laten reageren, en dan doet ie soms nog kut.Wat doe ik hieraan en wordt mijn modem brak? (wil sowieso overstappen op dat chello plus gebeuren
en dan moet ik een motorola hebben meen ik, en kan chello plus in a'dam?)
quote:Waarom zou je???? Perfect ding, zo'n Com21, nooit problemen hier op de Helpdesk met dat modem
Op zondag 6 juli 2003 16:06 schreef kloosterboy het volgende:
Ik heb nog een com21 modem, zo'n oud ding.... kan ik zorgen dat die ff veranderd word naar een moterola ofzo
Wij zaten onlangs met een probleem wat zich al 5 keer heeft voorgedaan; de verbinding viel steeds weg. Elke keer moest het worden opgelost door een monteur te sturen die aan het kastje aan de straat ging prutsen.
Ik bel op:
Chellodoos: "Goede morgen Chello."
Ik: "Goede morgen, blabla probleem blabla geen verbinding blabla al 5 keer eerder gebeurd".
Chellodoos: "Ligt het niet aan de splitter?"
Ik: "Nee ik heb 5 splitters en met geen van alle werkt het."
Chellodoos: "Het kan toch aan de splitter liggen."
Ik: "Oke ik haal de splitter eraf en plug alleen het modem in."
Chellodoos: "U valt nog steeds weg".
Ik: "Inderdaad. Stuur maar een monteur langs."
Chellodoos: "Dat wil ik wel doen, maar als het aan de splitter blijkt te liggen dan moet u wel voorrijkosten betalen."
Ik: "U kunt nu het signaal toch nakijken?"
Chellodoos: "Ja dat klopt."
Ik: "Hoe ziet dat er uit?" (Het modem zit inmiddels rechtstreeks op de aansluiting).
Chellodoos: "Dat ziet er niet goed uit."
Argh!
quote:Ja OF ik ben kleurenblind, maar volgens mij issie groen
Op zondag 6 juli 2003 16:08 schreef flat_erik het volgende:[..]
Groene lancity
![]()
Uuhh mail je PC eens, kan ik je signaal eens ff bekijken. Ja je krijgt een nieuw modem als je over stapt naar Chello plus
quote:Zie : http://www.testnet.nl/chello-speciaal/
Op zondag 6 juli 2003 16:25 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat is Chello plus?
alvast bedankt
pc is **** (als ik t goed heb )
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 06-07-2003 18:11]
quote:Om welk product gaat het en achternaam graag?
Op zondag 6 juli 2003 17:53 schreef Lord_Palf het volgende:
is er nog iemand aan t werk bij chello nu?
zoja een vriend van me is afgesloten geweest wegens onbetaalde rekening en nu had ie alweer 2 dagen aangesloten moeten zijn maar dat is nog steeds niet gebeurd kan iemand ernaar kijken?alvast bedankt
pc is xxxx (als ik t goed heb
)
PC mag je weghalen
quote:En je punt is?
Op zondag 6 juli 2003 16:16 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat een sufkutten bij de Chello helpdesk.Wij zaten onlangs met een probleem wat zich al 5 keer heeft voorgedaan; de verbinding viel steeds weg. Elke keer moest het worden opgelost door een monteur te sturen die aan het kastje aan de straat ging prutsen.
Ik bel op:
Chellodoos: "Goede morgen Chello."
Ik: "Goede morgen, blabla probleem blabla geen verbinding blabla al 5 keer eerder gebeurd".
Chellodoos: "Ligt het niet aan de splitter?"
Ik: "Nee ik heb 5 splitters en met geen van alle werkt het."
Chellodoos: "Het kan toch aan de splitter liggen."
Ik: "Oke ik haal de splitter eraf en plug alleen het modem in."
Chellodoos: "U valt nog steeds weg".
Ik: "Inderdaad. Stuur maar een monteur langs."
Chellodoos: "Dat wil ik wel doen, maar als het aan de splitter blijkt te liggen dan moet u wel voorrijkosten betalen."
Ik: "U kunt nu het signaal toch nakijken?"
Chellodoos: "Ja dat klopt."
Ik: "Hoe ziet dat er uit?" (Het modem zit inmiddels rechtstreeks op de aansluiting).
Chellodoos: "Dat ziet er niet goed uit."Argh!
quote:Daar gaat het niet om. Ze kan toch zien dat de monteur al 5 keer is langsgeweest voor precies hetzelfde euvel. Het is sowieso al belachelijk dat het probleem nog steeds niet definitief is opgelost, maar beginnen over een kapotte splitter terwijl die niet eens is aangesloten is natuurlijk helemaal dom.
Op zondag 6 juli 2003 18:16 schreef Super Snackman het volgende:[..]
En je punt is?
Het is voor ons ook vaak gewoon ff alles zeker weten. En het is mischien niet heel snugger om over die splitter te beginnen, maar dan nog.
Je zal niet de eerste zijn waarbij een monteur langskomt om het modem van standby af te halen. Of slecht signaal doordat de hond aan de coax-kabel heeft geknabbeld.
Overigens kloot UPC vooral zichzelf met dat geklungel want elke keer dat er een monteur langs moet komen flikkeren ze weer 1 tot 2 maanden omzet weg die ze normaal aan onze aansluiting zouden overhouden.
[Dit bericht is gewijzigd door American_Nightmare op 06-07-2003 18:36]
quote:telefoon en internet (met als voornaamste internet natuurlijk
Op zondag 6 juli 2003 18:11 schreef flat_erik het volgende:[..]
Om welk product gaat het en achternaam graag?
PC mag je weghalen
meel is inmiddels verstuurd
[Dit bericht is gewijzigd door Lord_Palf op 06-07-2003 18:55]
quote:Fijn Sander
Op zondag 6 juli 2003 18:12 schreef Slarioux het volgende:
PC heb ik preventief ff geedit
quote:zal ik ook nog ff gaan bellen omdat mn verbinding normaal is?
Op zondag 6 juli 2003 19:52 schreef flat_erik het volgende:
GVD waarom is het zo druk vanavond! Wachtrij is maar niet leeg te krijgenZitten hier met 5 man
heb je dat emailtje ontvangen? (als je geen tijd heb dan maakt t niet uit )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |