A.s. papa's en mama's:
16 juni 2003: Miss
* 25 juni 2003: phileine en Voyeur
26 juni 2003 : coolbabe
?? juli 2003: Jacksmama
1 juli 2003: Tanne & Sc0rPi0n
8 juli 2003: Mirage & Overzichie
10 juli 2003: basset (papa)
18 juli 2003: mama-in-spe
24 juli 2003: Ethel
2 augustus 2003: danosa
* 4 augustus 2003: Eska & BugsBunny
06 augustus 2003: Logican
* 15 augustus 2003: bixister & GHaven
17 augustus 2003: jessie
19 augustus 2003: Astrid & Bastardhost
31 augustus 2003: moussy
4 september 2003: Lois
28 september 2003: Chocobo (papa)
29 september 2003: Bright (papa)
26 oktober 2003: Lies en Zooi
29 oktober 2003: Grijs en K3
31 oktober 2003:SheDeviltje
1 november 2003: Meaghan
15 november 2003: Luckepuk
25 november 2003: Livelink
Babietjes:
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logican
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 05-06-2003 09:46]
We hebben net de tas gepakt voor het geval dat we toch naar het ziekenhuis moeten gaan.
De buik is lekker groot en met de kleine gaat alles ook goed.
Mijn vriendin begint het zwanger zijn met dit weer een beetje beu te raken en wil toch heel erg graag dat de kleine naar buitenkomt
Ach voorlopig nog maar ff genieten van de rust want als het straks gaat bleren
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 20:45 schreef Rewimo het volgende:
Bastardhost, hoe is het bij jullie?Ik las net een stukje op het forum van OO, dat me aan jullie situatie deed denken:
"Ik ben zwanger van mijn derde kindje en heb bij mijn tweede zwangerschap vroegtijdige contracties gehad. Toen was dit te wijten aan een te hoge pH van mijn vagina, dus nu controleer ik een aantal keer per week de zuurtegraad van mijn vagina en als die te hoog is, dan kan er dan al ingegrepen worden, voordat er vroegtijdige weeen optreden.
Door dit te doen verminder je het risico op vroeggeboorte met 46%, ik vind dit toch een mooi aantal."
Misschien iets om mee te nemen als jullie weer naar de dokter gaan? De persoon in kwestie testte zelf met lakmoespapier (ken je misschien nog van natuur- of scheikunde op school), dat je bij de apotheek kunt bestellen. Wie weet kan dit jullie helpen
ik weet het, het is offtopic, maar ik moest het even zeggen!
Alles groeit lekker. Ik lig wat achter op schema, 't gaat niet zo snel als bij de meeste anderen, maar dat is niet zo belangrijk... ze groeien tenminste.
Vanmorgen werd ik dus wel gewoon om kwart over acht geholpen Nog even gezegd dat ik zo'n last van m'n been had met die nieuwe prikken, daar maakte ze eigenlijk weinig van. Ze (de arts dus) vroeg nog wel of 't geen allergische reactie was.. dat is 't duidelijk niet.. En heb vanavond op 'n iets andere manier gespoten (rustiger, nog meer kneden, harder in de huidplooi knijpen, na 't weghalen van de spuit langer wrijven) en 't leek wel minder (of ik wen er gewoon aan, dat kan natuurlijk ook
)
Meteen maar ff die echo doen.. de grootste was nu zo'n 16mm. (ze moeten 20mm zijn).. Dan zaten er nog een aantal tussen de 11 en 13mm en nog een paar kleintjes (en ik hoop dat ze deze keer ook echt klein blijven en niet weer ineens een groeispurt gaan doen.. )
Deze arts was wel behoorlijk tevreden en bedacht dat we maandag dan maar voor een punctie moesten! Vrijdag is nog te vroeg, dan gaan we nog een keer echo'en.. maar maandag.. ja, dat was 't wel volgens haar. Ze pakte meteen ook 't boek erbij, moest de hele volgende week nog invullen.. en schreef idd bij a.s. maandag 'Swets'
Dus vrijdag nog even kijken of ze nog steeds op schema liggen. dan zaterdagavond de spuit met concentraat van al jullie plasjes Zondag helemaal geen spuit.. en maandag (2e pinksterdag) de punctie *bibber*. Ik ben daar dus de hele dag al zenuwachtig over. Ondanks dat de meeste verhalen die je hoort toch de indianenverhalen zijn en de verhalen 'eitje' hoor je meestal niet.. Maar toch..
Vind 't trouwens wel lekker dat 't tweede pinksterdag is (als 't dus idd zo uitkomt).. Dan is het heerlijk stil in dat ziekenhuis, ben ik waarschijnlijk de enige (of bijna enige) patient op de afdeling. Kan er niks fout gaan.. Prive-verpleegsters.. Iedereen heeft de tijd, want ze hoeven niet naar de volgende patient te rennen...
Dus ondanks dat ik mega-zenuwachtig ben.. Kom maar op!
Het gaat dus allemaal de goede kant op met de eitjes Hartstikke mooi! Natuurlijk ben je zenuwachtig, 't is niet niks zo'n punctie. Ik hoop dat ze maandaag prachtige eitjes oogsten
Go, E.iT.jes, go!
quote:tnx!
Op woensdag 4 juni 2003 22:27 schreef Rewimo het volgende:
E.T., bij inentingen smeerde ik Christan altijd meteen na de prik in met SRL-gelei, dat verkoelt. Misschien is dat ook iets voor jou![]()
Het gaat dus allemaal de goede kant op met de eitjes
Hartstikke mooi! Natuurlijk ben je zenuwachtig, 't is niet niks zo'n punctie. Ik hoop dat ze maandaag prachtige eitjes oogsten
Go, E.iT.jes, go!
Leah, swart192@zonnet.nl
quote:Jaaaaaah, prachtige Freekjes
Op woensdag 4 juni 2003 22:45 schreef Catootje het volgende:
Leah, swart192@zonnet.nl
quote:Op elke andere dag had ik een snipperdag genomen. Lijkt me belangrijk genoeg. Tenslotte heb ik dit jaar al 1 hele vrije dag genomen
Op woensdag 4 juni 2003 22:41 schreef Karin het volgende:Lekker ook een punctie op 2e pinksterdag. Lekker rustig daar en Swets kan je ook de hele dag bijstaan/vertroetelen
quote:heeee... ET@fok.nl
Op woensdag 4 juni 2003 22:46 schreef Rewimo het volgende:[..]
Jaaaaaah, prachtige Freekjes
quote:Groot gelijk Swets, voor jou is het net zo spannend hè
Op woensdag 4 juni 2003 22:52 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Op elke andere dag had ik een snipperdag genomen. Lijkt me belangrijk genoeg. Tenslotte heb ik dit jaar al 1 hele vrije dag genomen
quote:uhuh.. je moet wel
Op woensdag 4 juni 2003 22:52 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Op elke andere dag had ik een snipperdag genomen. Lijkt me belangrijk genoeg. Tenslotte heb ik dit jaar al 1 hele vrije dag genomen
quote:Ja, en samen knuffelen
Op woensdag 4 juni 2003 22:53 schreef E.T. het volgende:[..]
uhuh.. je moet wel
Die dag moet ik tenslotte in bed liggen enzo en me laten vertroetelen door m'n vent
quote:Tien minuten bijkomen en dan wordt je die polikliniek weer uitgeschopt...
Op woensdag 4 juni 2003 22:53 schreef E.T. het volgende:
Die dag moet ik tenslotte in bed liggen
Maar ik zal je wel vertroetelen hoor...
Lekker zacht gekookt eitje, chocolade eitjes, etc
quote:Ik dacht meer aan paracetamol en een fles wijn
Op woensdag 4 juni 2003 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Tien minuten bijkomen en dan wordt je die polikliniek weer uitgeschopt...
Nix aan het handjeMaar ik zal je wel vertroetelen hoor...
Lekker zacht gekookt eitje, chocolade eitjes, etc
[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 04-06-2003 23:00]
quote:Allemaal prima, maar dan moet ze OOK de laatste keer de kattenbak schoonmaken
Op woensdag 4 juni 2003 22:59 schreef Karin het volgende:
En broodjes rosbief en filet american!
quote:Nee dat soort dingen moet je juist uit voorzorg niet meer doen.
Op woensdag 4 juni 2003 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Allemaal prima, maar dan moet ze OOK de laatste keer de kattenbak schoonmaken
quote:Uhuh, maar in DIT geval is ze maandag in theorie wel zwanger, maar de vrucht ligt dan ergens in het dijkzicht in een glazen schaaltje.
Op woensdag 4 juni 2003 23:04 schreef Karin het volgende:[..]
Nee dat soort dingen moet je juist uit voorzorg niet meer doen.
dat ik een klein beetje vermoeden had dat ik wel eens zwanger kon zijn ben ik wel gestopt met lijnen maar nog niet met roken, je moet het wel een beetje de goede kant op denken
Ik geloof niet dat de kattenbak dan risico in houdt
quote:Jawel, want toxoplasmose kun je ook krijgen als je niet zwanger bent
Op woensdag 4 juni 2003 23:05 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Uhuh, maar in DIT geval is ze maandag in theorie wel zwanger, maar de vrucht ligt dan ergens in het dijkzicht in een glazen schaaltje.
Ik geloof niet dat de kattenbak dan risico in houdt
quote:Wormen van Filet ook
Op woensdag 4 juni 2003 23:08 schreef Rewimo het volgende:[..]
Jawel, want toxoplasmose kun je ook krijgen als je niet zwanger bent
quote:Klopt
Op woensdag 4 juni 2003 23:08 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Wormen van Filet ook
quote:Nee je hebt gelijk.
Op woensdag 4 juni 2003 23:10 schreef Rewimo het volgende:[..]
Klopt
Maar die zijn volgens mij iets minder gevaarlijk voor de baby. Enne, je wilt de kleine swE.T.s toch niet aan enig risico blootstellen?
Lieverd, je hebt net je laatste peuk gerookt en je laatste glas wijn gedronken...
Maar zonder gekheid, maandag gaan we ervoor en wordt E.T. uiteraard vertroeteld...
quote:Ja, op 9 maanden maakt die ene kattenbak ook geen drol uit
Op woensdag 4 juni 2003 23:10 schreef Karin het volgende:
Ach doe nou gewoon even lief mee Swets.
quote:*grinnik*
Op woensdag 4 juni 2003 23:11 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja, op 9 maanden maakt die ene kattenbak ook geen drol uit
quote:Volgens mij weet E.T. niet eens hoe een kattenbak werkt
Op woensdag 4 juni 2003 23:11 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja, op 9 maanden maakt die ene kattenbak ook geen drol uit
quote:Mooi. En filet eten, peuken roken en wijn drinken horen de komende tijd ook bij jouw taak
Op woensdag 4 juni 2003 23:13 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Volgens mij weet E.T. niet eens hoe een kattenbak werkt
Dat is sowieso al mijn taak
quote:Cashewnoten, zware van nelle en Bacardi ook goed?
Op woensdag 4 juni 2003 23:15 schreef Rewimo het volgende:[..]
Mooi. En filet eten, peuken roken en wijn drinken horen de komende tijd ook bij jouw taak
quote:Als je buiten rookt wel
Op woensdag 4 juni 2003 23:17 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Cashewnoten, zware van nelle en Bacardi ook goed?
quote:De zomer komt eraan.
Op woensdag 4 juni 2003 23:19 schreef Rewimo het volgende:[..]
Als je buiten rookt wel
quote:Een poging doen heeft geen zin
Op woensdag 4 juni 2003 23:21 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
De zomer komt eraan.
Maar ik denk dat ik maar eens een stop poging ga doen
Moet ik die cashewnoten en bacardi ook gelijk laten staan, anders ben ik zo weer 120 kilo
quote:Ik heb nu eitjesstress
Op woensdag 4 juni 2003 23:22 schreef Rewimo het volgende:[..]
Een poging doen heeft geen zin
Gewoon stoppen
quote:Dan kan er nog wel wat niet-rokenstress bij toch? Als je toch bezig bent
Op woensdag 4 juni 2003 23:24 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Ik heb nu eitjesstress
quote:Dat zou zonde zijn inderdaad, Karin. Je bent na al die maanden immers niet-roker
Op woensdag 4 juni 2003 23:26 schreef Karin het volgende:
Peter is toen ook gelijk met mij gestopt. Dat was echt zalig! Dat hielp echt. Anders had ik het misschien niet volgehouden.
Toen hij een paar weken later weer begonnen was is hij buiten gaan roken en hij heeft dat de hele winter volgehouden! Was af en toe wel sneu hoor onder een afdakje klapperend van de kou. Nouja moet je maar stoppen.
En ik hoop dat hij weer gestopt is als Bram van de borstvoeding af is anders ben ik ook zo weer begonnen. Dat gaat dan toch wat makkelijker als er peuken in huis zijn en er iemand is die regelmatig staat te roken.
Zou in de lijst bij mijn naam (29 okt.) K3 toegevoegd kunnen worden? Die staat er ook bij in het dreumes/peuter/kleuter-topic en zo lijkt het alsof K3 er dit keer niks mee te maken heeft...
*nagelbijt*
Hoe lang gaat er nou over heen voor de eitjes-vruchtjes-dingetjes terug geplaatst worden?
K3 heb ik erbij gezet Grijs
Bram is nu op het kinderdagverblijf en ik ziet hier helemaal alleen te wezen Stil hoor in huis.
Moest wel even vreselijk lachen want Peet was mee en die had hem nog even vast en toen hoppa zo zijn ontbijt over Peets pak. En vanmorgen moesten we hem helemaal wakker maken om kwart voor 8. Dat is voor het eerst dat hij zo laat nog slaapt. Hij heeft het principe van kinderdagverblijf helemaal door geloof ik.
quote:En hoe voel jij je eronder?
Op donderdag 5 juni 2003 09:57 schreef Karin het volgende:
Bram is nu op het kinderdagverblijf en ik ziet hier helemaal alleen te wezenStil hoor in huis.
Moest wel even vreselijk lachen want Peet was mee en die had hem nog even vast en toen hoppa zo zijn ontbijt over Peets pak. En vanmorgen moesten we hem helemaal wakker maken om kwart voor 8. Dat is voor het eerst dat hij zo laat nog slaapt. Hij heeft het principe van kinderdagverblijf helemaal door geloof ik.
quote:Oei Karin, ja dat is wennen hè? Ik vond het vreselijk toen ik Christan voor de eerste keer naar het KDV bracht om te wennen. Zat te huilen op de fiets en ik was blij toen ik hem na 1,5 uur weer op kon halen. Maar het went echt snel en voor Bram is het hartstikke leuk, al die kindjes en reuring om hem heen. Hij is er eerder aan gewend dan jij hoor
Op donderdag 5 juni 2003 09:57 schreef Karin het volgende:
Bram is nu op het kinderdagverblijf en ik ziet hier helemaal alleen te wezenStil hoor in huis.
Hij heeft het hartstikke leuk gehad. Heeft goed geslapen en heeft ook goed gedronken (dat was echt een pak van mijn hart). Hij heeft enorm liggen kijken vanuit de box en vanaf de schoot van een leidster. Hij was danook bekaf dat ik hem net ophaalde en ligt nu heerlijk te slapen.
Ik vond het zelf wel heel erg moeilijk hoor. Hij is pas 1 x een uurtje bij mijn moeder geweest en 1 x een ochtend bij Lois (en een paar keer bij zijn vader maar dat is niet oppassen maar dan was ik wel gescheiden van hem), ik ben het dus zowieso nog niet gewend om hem weg te brengen als dat uberhaupt ooit went natuurlijk, dat zal wel niet Mijn tranen zaten erg hoog maar ik heb ze weten in te slikken.
Ik ben even naar Eef gegaan in het ziekenhuis, dat was wel even lekker zonder Bram, anders is het zo'n gezeul. En het zien van die zieke en verbrande kindertjes (er is daar tevens brandwondencentrum) zette mij wel even met mijn beentjes op de grond. Bram is goed gezond en zit hartstikke te genieten op het kinderdagverblijf met al die spelende kindjes om naar te kijken. Wat loop ik dan te miepen over een ochtendje kinderdagverblijf? Is natuurlijk geen vergelijking maar ik was weer enorm blij dat Bram zo goed gezond is.
Volgende week weer wennen en dan van 9 tot 3. Ik ga maar even verzinnen wat ik die dag ga doen.
Spuuglokje, over die katoenen luiers, er is ook een of andere luierservice dat de luiers op komt halen en brengen bij je thuis. Maar ik weet niet of dat ook bij jou in de buurt zit?
Ik probeer mee te lezen maar jullie gaan zooooooooo vreselijk snel dat ergens op reageren niet haalbaar is!
enniewee.. ik lees wel braaf mee hoor! Morgen mag ik naar de "vampier".... 5 buisjes bloed... maar heb al een flinke peptalk gehad van Nicky, Moussy en Karin in de chat!
We gaan er voor! *riep zij moedig* *slik*
quote:Ja, de intimiteit is er inderdaad wel af op deze manier
Op donderdag 5 juni 2003 10:04 schreef Brighteyes het volgende:
Oeh spannend, maandag worden er eitjes geplukt!
Wel vreemd hoor dit..., dat er zo veel mensen op de hoogte zijn van de timing van zoiets, wat normaal gesproken toch heel intiem is.
Maar wel heel leuk! Ik duim voor het gestaag (maar met mate)doorgroeien de komende dagen!
[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 05-06-2003 21:24]
Wat As en Kruimel aangaat loopt het op rolletjes, het laatste bezoek aan de gyn was erg bevredigend. De rust heeft zijn uitwerking en alles lijkt wat meer tot rust te komen daarbinnen. Nou ja, alles
Zo af en toe, ongeveer de hele dag door, is die kruimel zo druk dat je niet eens hoeft te voelen om iets van de baby mee te maken. De buik bubbelt gewoon van zwangerschap. Je kunt de beweging met je ogen volgen. Voetjes en handjes die als klein uitstulping van links naar rechts, boven naar beneden over buik glijden zijn hier regel geworden. Dat maakt veel goed wanneer ik er naar kan kijken van alle andere ongemakken.
Wel heeft de gyn aangegeven dat hij dit extreem rusten tot 32 weken wil volhouden, daarna mag Astrid weer rondlopen. Het risico van een vroeggeboorte neemt dan wel weer toe, maar het weegt niet op tegen conditieverlies bij Astrid. Kruimel zal dus vrij zeker de 19 augustus niet halen, wat betekent dat de kans op een derde leeuw in ons gezin aanmerkelijk toeneemt...
* bastardhost kan goed merken dat het leven ontregelt raakt hier in huis. Thuiszorg is nog altijd niet op gang, dat gebeurt nu (hopelijk) dinsdag. Dat betekent dat oma's en opa's bijspringen, wat wel de nodige spanning met zich meebrengt.
Ook Sverre is aan het veranderen. Vannacht om 4 uur begon hij met spelen in zijn bedje en nu net is hij in de box in slaap gevallen. Voor mij begon de dag dan al vroeg met spelen, brood bakken, stofzuigen, keuken opruimen en fok!forum lezen.
quote:Toowwwwww, geboortekaartjes....
Op vrijdag 6 juni 2003 00:24 schreef jessie het volgende:
Die gaat vast op het geboortekaartje komen
Past wel hoor, zeker als je vierkante kaartjes maak.
* bastardhost pakt zijn lijstje_met_dingen_die_nog_gedaan_moeten_worden en schrijft: Geboortekaartje!!!
quote:Juweel wil voorlopig geen babietje hoor
Op donderdag 5 juni 2003 13:47 schreef Catootje het volgende:
ojazeker: ik voel een positieve zwangerschapsflow aankomen!!! Ik begrijp dat dit de maand is voor ET en Swets (hetgaatgebeuren!! ik ben zo enthousiast, spannend!! Kunnen ze geen webcam plaatsen in het ziekenhuis? Kunnen we jullie toejuichen) dus dan doe ik maar mee (grote korrel zoutmodus), en Nausicaa ook want die laat alles gaan deze maand, en Bram heeft het leuk op t kinderdagverblijf en sinds Juweel meelurkt zijn er tien babietjes geboren en wanneer komt Juweel dan met een babietje en *naar adem snakt* en en en en de tandjes komen door bij Spuuglokje en en en!!!!
Gisteravond had ik mijn schoonouders aan de telefoon, die wilden ook graag een keertje op Bram passen. Mooiso, kunnen die ook wennen. Dus ik zei met een grap dat wij zaterdagavond wel naar de film en de kroeg zouden gaan, komen we hem weer om 3 uur halen. Dat was goed Neehoor we pakken wel een filmpje en ik denk dat ik dan weer naar Bram toe wil. Maar even met zijn tweetjes wat doen lijkt me ook wel weer leuk. Eindelijk de vrijkaartjes van de nieuwe bioscoop opmaken. Die kregen we dat ik net zwanger was van Bram maar toen was ik 's avonds te moe om de deur uit te gaan. En dat die vermoeidheid eindelijk weg was kon ik niet lang stilzitten vanwege mijn rug en de laatste weken had ik vast niet in zo'n stoel gepast.
Zo heb ik hem nog nooit bij een oppas gelaten en zo 3 dagen achter elkaar. Nog even en ik wen eraan
Bram heeft trouwens wel geweldig geslapen gister en vannacht. Hij was dus duidelijk wel moe van al die indrukken op het kdv. Gistermiddag de hele middag en gisteravond ging hij al om half 9 slapen terwijl dat normaalgesproken pas om een uurtje of 10 is. Ik heb hem om 11 uur nog gewekt voor een late voeding en vanmorgen om 7 uur was ik zelf wakker omdat ik moest plassen en toen hoorde ik hem keten in zijn bedje. Niet eens huilen van de honger. We gaan die late voeding proberen een beetje eerder te doen dus. Blijkbaar kan dat ondertussen. Niet dat het echt te plannen valt natuurlijk maar ik ga het wel proberen.
P.S. E.T. en Swets, heel veel succes alvast voor maandag en Catoot, jij doet toch ook gewoon mee in deze nieuwe positieve flow? Ik moet echt van die laatste plaats af, hoor.
P.S.2 Karin, ik denk dat je wel zult genieten van de film, zo met z'n tweetjes. Hoe lang kan je van Bram weg, trouwens, voordat je borsten ontploffen? Want daar moet je natuurlijk ook rekening mee houden
Wat ik deed, (en doe) is boven gaan strijken, en iedere 5 minuten loop ik even naar hem toe, aai over zijn bol, muziek weer aan, en ik zeg iets in de trant van; "Ik ben in de buurt en jij gaat lekker slapen. Welterusten!"
Het werkt hier erg goed, na maximaal 6 keer slaapt ie.
-edit- Ik ben ervan overtuigd dat de meeste kindertjes van Jonas leeftijd huilen omdat ze iets dwars zit en niet om te kijken hoever ze kunnen gaan. Ik wilde zelf die veiligheid bieden aan Freek (en dat wil ik nog), dus vandaar deze manier.
Livelink, mijn vriend is er ook zo een! Die houdt het nog geen 10 minuten vol... aan de ene kant is het maar beter dat ik dan nu alleen thuis ben anders zitten we elkaar ook nog eens op te fokken meestal!
Pfffffff....effe bijkomen hoor!
Bedankt voor jullie reacties
en Leah, mag ik nog even kwijt wat een geweldig leuk mannetje je hebt, heerlijk koppie, geweldige lach en ik ben helemaal weg van zijn kapsel. Wat een moppie!
ET hoe was de echo vandaag? Ik heb de hele dag aan je gedacht.
Livelink daar heb je gelijk in, ik moet wel nadenken dat het niet te lang duurt allemaal voordat mijn borsten ontploffen. Maar op zich 's nachts gaat het nu ook een uurtje of 8 achter elkaar goed (soms met een natte plek in bed dat wel). Ik zal maar extra zoogcompressen meenemen. Maar de plannen zijn gewijzigd, we gaan naar de kroeg! Leuk om met zijn tweetjes naar een scherm te gaan zitten kijken maar dan spreek je elkaar nog niet natuurlijk. En mijn schoonouders willen Bram naar huis komen brengen dus we kunnen alletwee nog een borrel pakken ook. Hij mocht ook blijven slapen maar dat kan ik nog niet aan hoor. Hij hoort hier in zijn bedje 's nachts.
Dus ik ga lekker een borrel drinken en een peukie roken. Dan kolf ik wel af en gooi ik maar weg (vanwege de alcohol en nicotine). Hij krijgt toch de laatste voeding van mijn schoonouders en de volgende ochtend is het hopelijk uit mijn lijf. 1 borreltje en ik sta volledig op mijn kop denk dus veel meer zullen het niet worden schat ik. Ook wil ik niet echt aangeschoten worden want ik moet wel 's nachts nog voor Bram kunnen zorgen als hij wakker wordt.
ik vind het wel raar hoor om "gezellig" naar de kroeg te gaan terwijl Eva zo ziek in het ziekenhuis ligt. Maarja ik ben echt even toe aan een avondje uit, de laatste keer lekker naar de kroeg was van voor mijn zwangerschap
quote:ik nam de kolf ook wel eens gewoon mee naar de kroeg, bios of meeting. Ik hield het anders beslist niet droog. Heb het een keer niet gedaan en dat hebben johan, yvonne en danny geweten. Rollen wc papier hebben ze aan moeten slepen in de bios. Alles was nat, kleren, broek en zelfs de stoel begon nattigheid te vertonen.
Op vrijdag 6 juni 2003 21:04 schreef Karin het volgende:
Ow Sweej wat vreselijk moeilijkIk zou het ook niet kunnen hoor 3 uur laten huilen. Als je zeker weet dat het helpt wel misschien maar je weet niet eens of het helpt.
ET hoe was de echo vandaag? Ik heb de hele dag aan je gedacht.
Livelink daar heb je gelijk in, ik moet wel nadenken dat het niet te lang duurt allemaal voordat mijn borsten ontploffen. Maar op zich 's nachts gaat het nu ook een uurtje of 8 achter elkaar goed (soms met een natte plek in bed dat wel). Ik zal maar extra zoogcompressen meenemen. Maar de plannen zijn gewijzigd, we gaan naar de kroeg! Leuk om met zijn tweetjes naar een scherm te gaan zitten kijken maar dan spreek je elkaar nog niet natuurlijk. En mijn schoonouders willen Bram naar huis komen brengen dus we kunnen alletwee nog een borrel pakken ook. Hij mocht ook blijven slapen maar dat kan ik nog niet aan hoor. Hij hoort hier in zijn bedje 's nachts.
Dus ik ga lekker een borrel drinken en een peukie roken. Dan kolf ik wel af en gooi ik maar weg (vanwege de alcohol en nicotine). Hij krijgt toch de laatste voeding van mijn schoonouders en de volgende ochtend is het hopelijk uit mijn lijf. 1 borreltje en ik sta volledig op mijn kop denk dus veel meer zullen het niet worden schat ik. Ook wil ik niet echt aangeschoten worden want ik moet wel 's nachts nog voor Bram kunnen zorgen als hij wakker wordt.
ik vind het wel raar hoor om "gezellig" naar de kroeg te gaan terwijl Eva zo ziek in het ziekenhuis ligt. Maarja ik ben echt even toe aan een avondje uit, de laatste keer lekker naar de kroeg was van voor mijn zwangerschap
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 21:32 schreef Knorretje het volgende:[..]
ik nam de kolf ook wel eens gewoon mee naar de kroeg, bios of meeting. Ik hield het anders beslist niet droog. Heb het een keer niet gedaan en dat hebben johan, yvonne en danny geweten. Rollen wc papier hebben ze aan moeten slepen in de bios. Alles was nat, kleren, broek en zelfs de stoel begon nattigheid te vertonen.
De week voor moederdag heb ik te horen gekregen dat het er echt niet meer inzit voor mij. Het gaat nog steeds niet goed, blijf flauwvallen en bij scans waarbij ik al hoofdpijn had is duidelijk te zien dat de plek des onheils een veel zwakere plek is.
Verbieden, dat doen ze niet. Je moet het altijd zelf weten. Maar ze raden me het echt af. Het risico dat er wat gebeurd is gewoon te groot.
Dat was dus enorm slikken. Wat gaan we doen? Tegen het advies in toch proberen en maar afwachten? Nee, dat willen we niet. Hoe mooi een kleinzuurtje ook kan zijn, we willen samen nog jaren bij elkaar blijven en dat is ons dierbaarder dan zo'n klein frummeltje.
Ik heb hier vanaf het begin meegelezen, maar ik kan het nu gewoon niet. Ik mis het wel, weet nu gewoon niet eens hoe het met iedereen gaat, jullie zijn toch een stukje van mij geworden, heb een hoop babykennis in huis waar ik zelf nooit wat mee ga doen.
De week na het slechte nieuws hebben wij onze eigen baby gekocht. We hebben het altijd gezegd, als het echt niet doorgaat dan komt er een paard. En die heb ik nu. Ik ben heel blij met mijn baby, of eerder peuter, maar toch zit ik met gemengde gevoelens. Vanavond zweefde ik vol geluk van mijn meisje naar huis, moest nog even in de stad wat halen en jawel, daar word je binnen 2 seconden geconfronteerd met iemand die hoogzwanger is en nog mooi ook en daarna een dolgelukkig stelletje met een kinderwagen waar vaders echt van oor tot oor glimlacht. Dan prikken er weer tranen.
Ik kom hier vast wel weer terug, maar dan zal ik een lurker zijn en niet meer zoveel meepraten, want wat weet ik er nou van... niets, zal immers nooit moeder worden. Hoor hier in het forum eigenlijk helemaal niet thuis. Maar ja... ik moet mijn kleine internetbabietjes toch blijven volgen!
Dus... wie weet tot ooit!
en deze mama gaat nog even pronken met een foto van haar baby... lekker offtopic, maar jullie knijpen voor mij vast een oogje dicht
Je bent natuurlijk altijd welkom hier, en ik hoop dat je je ook altijd welkom zult voelen! Al is het maar om even je verdriet van je af te praten als je dat wilt!
Dag lieve Kleintje
(je hebt een prachtig 'kindje')
Je paardje is hartstikke mooi, heb de fotos gezien, spam lekker een eind in de rondte hoor! Geniet lekker van je meissie
Doeg doeg!
maar we spreken elkaar nog wel
Ik zal je missen! Je hebt, misschien zonder het te weten, mij door een paar moeilijke momenten gesleurd met je posts.
Ik vind dat je een moedige beslissing hebt genomen, maar wat zal dat zeer doen....
Liefs, en hang in there
PS. Mooie baby heb je!
Ga je goed op jezelf passen en je paardenkind?!
Ik zal je aanmoedigingen in dit topic missen.
Heel veel sterkte
Je hebt een prachtig mooi kind.
Phileine, ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, ik verbaas me er alleen iedere keer weer over hoe ongelooflijk klein die handjes zijn van een pasgeboren babietje, maar daar heb je denk ik niks aan.
Kleintje, wat vreselijk jammer voor jullie . Maar wat een ongelooflijke beauty is je paard
. Ik neem aan dat je wel een apart topic over hem/haar hebt geopend. Dan ga ik daar in ieder geval lurken.
quote:Herkenbaar. Ook hier is het de afgelopen dagen weer raak. Storm gaat probleemloos naar zijn bed, alleen na een minuut of 15 begint hij hardverscheurend te huilen.
Op vrijdag 6 juni 2003 21:01 schreef Sweej het volgende:
pssst.....hij slaapt! Ein-de-lijk (ff afkloppen). Ik hoorde er ineens pauzes tussen komen dus ik heb het -met succes- toch nog even afgewacht.
De avond ervoor was er niets. Hij komt niet van zijn kamer af. Wel ga ik even langs om te laten blijken dat we binnen gehoorafstand zijn en reageren. Zeker bij verlatingsangst is dat belangrijk. Ik leg hem (terug) in zijn bedje, geef hem een knuffel en ga dan weer, huilen of niet...
En inderdaad is dat best moeilijk.
Ik wens je veel plezier en geluk bij je besluit.
En uiteraard heeel veel plezier van je paard.
401 Teletekst za 07 jun
Een aantal zwangere vrouwen kan tijdens hun zwangerschap ontzettende last hebben van vreetbuien:de haringen, chocolade en augurken zijn vaak door vader in spe niet aan te slepen.
Uit Amerikaans onderzoek blijkt nu dat de op eten beluste dames waarschijnlijk zwanger zijn van een jongen.Een foetus van het mannelijke geslacht vraagt een hogere energie-inname dan een meisje,
omdat jongens groter zijn.
De wetenschappers vermoeden dat mama signalen krijgt van het mannelijk hormoon testosteron,dat afgescheiden wordt door de zaadballen van de baby en het daarop op een (vr)eten zet!
Ziejewel het lag gewoon aan Bram Ik kon er niets aan doen.
quote:Durf je wel, zo'n klein mannetje de schuld geven?
Op zaterdag 7 juni 2003 10:23 schreef Karin het volgende:
Ziejewel het lag gewoon aan BramIk kon er niets aan doen.
Nu met al het liggen is de inname sowieso lager bij Astrid (en de groei groter)
quote:Ik had het juist bij René. Nu moet ik er zelfs aan denken dat ik wat eet
Geplukt van teletekst:401 Teletekst za 07 jun
Een aantal zwangere vrouwen kan tijdens hun zwangerschap ontzettende last hebben van vreetbuien:de haringen, chocolade en augurken zijn vaak door vader in spe niet aan te slepen.
Uit Amerikaans onderzoek blijkt nu dat de op eten beluste dames waarschijnlijk zwanger zijn van een jongen.Een foetus van het mannelijke geslacht vraagt een hogere energie-inname dan een meisje,
De wetenschappers vermoeden dat mama signalen krijgt van het mannelijk hormoon testosteron,dat afgescheiden wordt door de zaadballen van de baby en het daarop op een (vr)eten zet!Ziejewel het lag gewoon aan Bram
Ik kon er niets aan doen.
En je 'baby' is een plaatje Wat ontzettend lief
Heeft ie al een eigen topic?
quote:zoals gewoonlijk gaat het bij mij weer eens niet op, heb enorme vreetbuien gehad terwijl ik zwanger was van een meisje...
Geplukt van teletekst:401 Teletekst za 07 jun
De wetenschappers vermoeden dat mama signalen krijgt van het mannelijk hormoon testosteron,dat afgescheiden wordt door de zaadballen van de baby en het daarop op een (vr)eten zet!
En je 'baby' is een plaatje
Heel veel geluk gewenst met je meisje
Maandag is het dus zover.. de langverwachte punctie!
Gister in het ziekenhuis hadden ze bedacht dat evt. dinsdag nog een uitloop zou zijn aangezien links nog niet echt geweldig meedoet en ze wilden dus vanmorgen nog even kijken of die nog wat groter wilden worden.. (meer eitjes is tenslotte meer kans)
Krijg ik me toch gisteravond na m'n shot een pijn in m'n linkereierstok Het voelde net als de eerste keer met die overstimulatie en wist dus gisteravond echt ff niet meer waar ik 't zoeken moest en wat ik er mee aan moest.. Vanmorgen om kwart over tien mocht ik me weer melden in het ziekenhuis en vertelde dus dat ik gisteravond pijn had gehad.. Kan heel goed door 't (natuurlijke) bewegen van de eierstok komen.. *opgelucht*
In ieder geval.. Links zitten een paar 'spek-en-bonen' eitjes.. (te klein om er echt wat van te wachten, groot genoeg echter om 't toch te proberen), rechts zitten twee perfecte en nog een aantal die ietsjes kleiner zijn.
Vanavond dus nog een gewoon shotje.. Om negen uur (dat tijdstip hangt heel nauw) mag ik zwangere plasjes spuiten .. Dat wordt nog een heel gemier, want dat is dus zelf ampullen mengen enzo (de rest wordt allemaal kant en klaar aangeleverd).. Morgen een spuit-loze dag..
En dan maandag om kwart voor acht moeten we ons melden..
Jeroen moet dan 'produceren' zoals ze dat daar altijd noemen Ik krijg verdoving en daarna gaat 't gebeuren.
Ik heb gelukkig wel een rustgevend pilletje meegekregen (diazepam) kan ik tenminste een beetje normaal slapen. (eentje 's avonds innemen, eentje een uur voor de punctie). Sja, ze vroegen of ik het eng vind.. nou best wel, al ben ik me ervan bewust dat je 't meest natuurlijk de indianenverhalen hoort. En daarnet bij de apotheek nieuwe hormonen gehaald, bolletjes die het baarmoederslijmvlies ontvankelijker maken. Aangezien die dingen ook voor andere kwalen gebruikt worden en dan gewoon opgegeten moeten worden, stond er bij m'n schoonzus de vorige keer nog "goed kauwen" op de doosjes.. (en dat als je ze vaginaal moet inbrengen ) Daar hebben we toen dus smakelijk om gelachen met z'n allen... Nu staat er maar niet meer op
Ik ben dus eigenlijk stikzenuwachtig, bloedjenerveus, weet niet of ik nou als een stuiterballetje het huis doormoet of dat ik nou gewoon lekker een beetje wil relaxen vandaag..
Ik ga vanavond maar een fles wijn opentrekken ofzo... voor (hopelijk) de laatste keer
't is alleen zo jammer dat 't 'in plaats van' is
Ik had 't zo gehoopt voor je, zo gegund.. En ik kan me heel goed voorstellen dat je nu (voorlopig) even geen zin hebt in de happy-stories hier.
Ik wil je met heel mijn hart, heel veel sterkte wensen met het traject 'samen verder'...
Het afscheid van een droom is niet niks en moet zeker niet onderschat worden.. Het is een rouwproces waar je doorheen moet.. rouwen om het kindje dat niet geboren mag worden..
*dikke kus*
Over die puncties hoor je inderdaad vooral de indianenverhalen. Maar je hoort soms ook dat het hardstikke meevalt. Ontspanning schijnt echt een key-factor te zijn, dus zeker slikken die diazepam. Je moet sowieso in je hoofd houden dat het allemaal niet zo lang duurt. Als iets eindig is, vind ik het zelf altijd beter te behappen. Die bevalling over 9 maanden is vast veel erger . En je hoort direct of er resultaat is, dat lijkt me wel erg bemoedigend, dan weet je waarom je het doet.
Gaaf hoor, ik ga heel erg aan jullie denken. Vind het ook wel erg bijzonder dat wij het hier zo allemaal live kunnen volgen. Voel me toch een beetje bevoorrecht. Sterkte met de zenuwen dit weekend!
quote:tot vandaag spoot ik twee hormonen.. eentje om de eicellen te laten rijpen, eentje om je nauurlijke eisprong tegen te houden. Vanavond hoe ik niet meer die ene om ze te laten rijpen. De ander wel
Op zaterdag 7 juni 2003 14:46 schreef phileine het volgende:
E.T. oei oei dat klinkt wel erg spannend allemaal, het gaat er dus toch van komen! Wat ik nog even niet snap (sorry hoor, ik ben niet meer zo bij de laatste tijd, komt vast door de hormonen) is wat je nu precies moet gaan spuiten. Je spuit nu iets om de eitjes te laten groeien, en dan het zwangere-vrouwen-plas-ding om ze te laten springen? Want ik dacht juist dat ze niet mochten springen, maar direct uit de follikel werden gehaald?
Als het goed is, horen we inderdaad meteen daarna hoeveel bruikbare eicellen ze hebben gevonden en of ze levend zaad hebben gevonden. En dan een dag of twee later horen we of ze zijn gaan delen en of ze goed genoeg zijn om teruggeplaatst te worden.. Nog zo veel stappen om zenuwachtig over te zijn, maar dit is alvast eentje
Enne, zonder hormonen moest ik ook even een traantje wegpinken om Kleintjes verhaal hoor...
quote:ik heb 'r maar twee
Op zaterdag 7 juni 2003 14:57 schreef Catootje het volgende:
geef mij es een diazepammetje
(heb nog wel een restje oxazepam ergens liggen voor je )
quote:Ja. Het is voor het eerst dat 1 van ons echt niet zwanger kan worden....we hadden -ik-weet-haar-naam-niet-meer-die al een poosje wist dat ze geen kinderen kon krijgen, maar nog nooit zo actueel zeg maar...wat een verdriet.
Op zaterdag 7 juni 2003 15:06 schreef Rewimo het volgende:
Lieve Toot, ook even een hele dikke knuffel voor jou!Enne, zonder hormonen moest ik ook even een traantje wegpinken om Kleintjes verhaal hoor...
quote:minimaal 3 tot 5 dagen sparen
Op zaterdag 7 juni 2003 14:57 schreef Catootje het volgende:
En swets moet nu maar gaan spaeren denk ik he...joe go produceren Swetsie!!!
quote:Ikhoop zelfs van ganzer harte dat het niet door hormonen komt, want zelfs dit mannetje heeft moeten slikken bij Kleintjes verhaal
Op zaterdag 7 juni 2003 15:06 schreef Rewimo het volgende:
Enne, zonder hormonen moest ik ook even een traantje wegpinken om Kleintjes verhaal hoor...
Dikke
voor jullie. Hou je taai dit weekend!!
Ik heb zon bekkenbelt van Anita of zoiets gekocht. Wat een verademing zeg. Dat ding geeft echt ff lekker wat meer steun. Heb nu niet meer het idee dat mijn buik over de grond meesleept.
We hopen natuurlijk dat we er voor een jaar of twee (of misschien wel voor altijd) vanaf zijn.. In het slechtste geval is het dan toch minimaal augustus ofzo voor 't weer gaat beginnen..
Jessie, ze kijken niet eerst of het zaad wel goed is.. Mocht 't niet goed zijn, dan mag Jeroen meteen nog een keer een potje vullen in de hoop dat daar wel goede zaadcellen inzitten..
voorlopig is elk stapje dus weer een berg met stress
en Kleintje, wat verdrietig dat het er nu echt naar uitziet dat een kindje er voor jullie niet in zit... veel sterkte ermee.
quote:ICSI in ons geval.
Op zondag 8 juni 2003 12:16 schreef bixister het volgende:
superspannend, ET & Swets. excuses voor mijn onoplettendheid maar is het nu ICSI of IVF dat gaat plaatsvinden?
van de week is een vriendin van me die mbv IVF zwanger geraakt is bevallen van een gezonde zoon. ik hoop van harte dat dit (of een dochter natuurlijk) jullie ook zal lukken!en Kleintje, wat verdrietig dat het er nu echt naar uitziet dat een kindje er voor jullie niet in zit... veel sterkte ermee.
Enne, ik ga nog steeds voor de dochter met blonde krulletjes
Wij zijn gister heerlijk naar de kroeg geweest ik heb het vanmorgen pas gehoord van de zuurstof e.d. bij Eva, anders had ik misschien toch een stukje minder rustig gezeten.
We hebben eerst gisteravond Bram naar opa en oma gebracht. Eigenlijk zou ik nog even een dutje gaan doen en zou Peet hem alleen wegbrengen. Maar toen het bijna tijd was om te gaan slapen heb ik toch maar besloten om mee te gaan, ik wou nog zoveel uitleggen en vertellen, ik wou zeker weten dat dat allemaal overkwam. Bijvoorbeeld dat Peet even samen met zijn vader die Maxi-Cosi in het auto zou uitleggen, dat hebben ze nog nooit gedaan. Ze zouden hem namelijk terugbrengen zodat wij alletwee een borrel konden nemen (ik durf dat nog niet aan hoor Livelink, Bram bij opa en oma laten slapen, misschien een volgende keer).
Opa en oma konden ons wel de deur uitkijken Ze hadden er echt ontzettend veel zin in. Het zou helemaal goedkomen (en dat geloofde ik ook hoor).
We zijn nog even naar huis gegaan om te kolven en te verkleden (anders weet ik het wel, krijg je mooi een flinke laag spuug over je heen). We zaten nog even te wachten op vrienden van ons en toen was het stil hoor in huis! Peet wou hem bijna gaan ophalen.
Maar in de kroeg heb ik me uitstekend vermaakt. Ik heb lekker een paar borrels gehad en een paar peukies. Heerlijk de slappe lach gehad. Voelde me maar heel af en toe een beetje schuldig.
Opa en oma en Bram hebben ook een knalavond gehad. Bram had alletwee de flessen helemaal leeggedronken zonder enige problemen (pfff) en heeft tussendoor gelukkig ook nog wat geslapen. Opa en oma waren helemaal lyrisch. Ze waren alleen een beetje bezorgd want hij had niet geplast. Peet ging samen met zijn moeder Bram in zijn pyama hijsen en schone broek geven. Dus Peet geeft die Pamper aan zijn moeder "heeft ie nu geplast?". "Nee" volgens zijn moeder. Die was gewend dat je het goed kon zien in die pampers van 25 jaar geleden. Maar hij had echt een flinke plas gedaan te voelen aan het gewicht van de luier. Dus dat weten ze ook weer voor de volgende keer.
Bram ging gelukkig vrij snel slapen en was vanmorgen om 8 uur pas weer wakker
Al met al zeer zeker voor herhaling vatbaar en misschien mag hij dan wel blijven slapen (maar daar moet ik echt nog even over nadenken, lijkt me inderdaad erg stil dan in huis en dan kan je nog niet lekker uitslapen omdat je het mannetje zo mist).
Karin, wat heerlijk dat het goed is gegaan! Gerust gevoel lijkt me!
Jonas is ook nog niet uit logeren geweest, vind ik maar niks (watje he!)
ken je het gevoel als een kat op schoot zich en zich driftig aan het krabben, poetsen en uitschudden is? Zo gaat mijn buik al de hele dag te keer. Ik word er helemaal een beetje van
ET en Swets: succes morgen he!!
Af en toe wel iets van scherpe kramp in mn buik en rug dat dan een minuutje of zo aanhoudt, zouden dat oefenweeën zijn? Soms twee een kwartier achter elkaar. Lig ik al helemaal hoopvol op de volgende te wachten, maar die komt dan niet meer. Nog even afwachten maar. Krijg wel erge zin in het meissie, op het juni-lijstje van OOL zijn de eerste twee al geboren. Ik wil ook!
Ik heb gefietst, gelopen, onder de douche gestaan, gelegen, gewandeld, niks hielp. Tot Peet thuis kwam, toen was het over Ben ik nu al een papa's-kind aan het creeëren? Hij was namelijk een weekendje weg.
Phil!! Dat zijn de oefenweeën hoor Zeg maar even tegen Miep dat ze op moet schieten!!
ET & Swets, spannéééénd!! Sterkte voor morgen!!
Wanneer worden de eitjes eigenlijk teruggeplaats? of heb ik daar weer eens overheen gelezen?
quote:Dank je wel!
Op maandag 9 juni 2003 00:13 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Gefeliciteerd!!!
Ik moet nu eigenlijk echt eens gaan slapen, maar dat live concert van Metallica op MTV he, dat wil ik ook graag afzien... hm, toch maar even de video aanzetten
Dan Angel.. in dierentuinen en andere "parken" welke voornamelijk op gezinnen gericht zijn, heb ik tot nu toe altijd nog een magnetron kunnen vinden in de restaurants/ koffietentjes. Vaak staan ze in het niet rokers gedeelte op een tafeltje/kastje. ewoon voor algemeen gebruik, zelfserivce.
Trouwens nog een tip... mocht je ooit onverhoopt langer wegblijven/ vastzitten dan gepland en heb je geen gekookt water meer bij je... bronwater flesjes zijn ook goed genoeg en overal verkrijgbaar( wel iets verwarmen nog natuurlijk )
quote:Dan ga je toch twijfelen of ze niet balletje-balletje hebben gespeeld met die potjes
Op maandag 9 juni 2003 05:20 schreef Gaoxing het volgende:
(en jawel: blonde krulletjes en blauwe ogen. Terwijl beide ouders donker haar hebben)
Vanochtend vroeg uit bed. E.T. heeft prima geslapen op de diazepam, en is net zo slaperig en verfrommeld als op een normale ochtend. Ik ben nerveuzer. Mocht er ooit een volgende keer komen/nodig zijn, vragen we 4 pilletjes, ook twee voor mij
Op naar het ziekenhuis, wat is het trouwens heerlijk rustig in Rotterdam op 2e pinksterdag kwart over 7.
Netjes op tijd in het ziekenhuis, in de wachtkamer van de IVF afdeling was het licht nog uit... Moet ik het potje nu al vullen, of wachten op de arts? We weten het niet, dus we drentelen wat onrustig heen en weer. De IVF-arts komt net binnenwandelen. Het is E.T's favoriet, een wat oudere vrouw. Even nagevraagd, en toen mocht ik snel naar mijn aandeel in dit hele proces: Een minuutje of 8 en 10cc in een ziekenhuistoilet produceren
E.T. was ondertussen meegenomen voor de verdoving. Ik lever mijn potje af bij het lab...moet de namen op het potje nauwgezet controleren en vervolgens mijn handtekening zetten dat de juiste namen vermeld staan. En dan snel op zoek naar mijn vrouw.
Die begint nu echt wakker te worden en dus ook nerveus, gelukkig al snel de behandelkamer in. Eerst wordt er gewoon een echo gemaakt... He... die linkerkant lijkt wel een eind-spurt ingezet te hebben! Maar nu komt toch echt de naald erbij... een kleine 30 cm *slik* De folikels worden aangeprikt. De rechterkant is gelukkig goed te doen voor E.T. hoewel haar gezicht toch een paar keer pijnlijk vertrekt, echt leuk vind ik het niet. Dan de linkerkant. De arts waarschuwt al, dat de linkerkant meestal pijnlijk is dan rechts. Helaas is dat ook zo, maar E.T. zegt dat het goed is uit te houden gelukkig. Na een klein kwartiertje is het klaar en zijn er 5 potjes gevuld met een bloederige substantie... De zuster plakt de etiketten met de namen erop, dit wordt nog een keer gecontroleerd door de arts, en dan mogen we naar de 'bijkom' kamer.
Met E.T. gaat het best goed, ik heb het zweet op mijn rug. Ik ben me er weer goed van bewust dat mijn beperking er voor zorgt dat een ander pijn moet doorstaan om je grootste wens te doen laten uitkomen. En nu is het weer afwachten. Zijn de spermies goed genoeg? Mooie eitjes geoogst? Wanneer mijn aandeel niet goed genoeg is, zou ik nogmaals gevraagd worden worden mijn best te doen. In het tweede geval is alles tot nu toe voor niets geweest...spanning dus.
Na een klein kwartiertje komt de arts. Er zijn al 5 goede eitjes! (de laatste echo liet 2 tot misschien 3 eitjes zien van voldoende grote) en het zaad heeft een dikke plus . We krijgen ook een formulier van hoe nu verder. Mocht de bevruchting goed zijn, en de embryo's goed delen, worden ze Donderdag terug geplaatst. Woensdag worden we gebeld.
Dus dat wordt weer 3 dagen duimen, maar we zijn in ieder geval een stap verder! *hyper* *spring**hyper*...
E.T. heeft een beurs, zeurderig gevoel in haar onderbuik, en ligt nu even lekker op bed met een boekje, dus op haar verslag is het nog even wachten.
Jeetje nu moeten jullie en wij ook een beetje weer 2 dagen wachten op een telefoontje. Maar wat geweldig 5 eitjes!! Misschien kan er zelfs wel wat de vriezer in.
Ow ik hoop het zo dat ze lekker gaan delen die embryootjes. Eventjes op zijn Catootjes: joe go eggs!!!
quote:Its a durtie djop, but somboddie hes toe doe it.
Op maandag 9 juni 2003 11:07 schreef Catootje het volgende:
Gefeliciteerd Swets, met de toiletprestatie
Persoonlijk vind ik het erg vervelend. De 'vervelendheids-verhouding' tussen man en vrouw is wel enigzins zoek bij deze behandeling. Genante onderzoeken heb je beide, maar als vrouw heb je toch heel wat meer pijn te verdragen dan de man... mits masturberen zeer doet, maar dan is een doktersbezoek sowieso op zijn plaats
Ja het is weer twee dagen afwachten of de eitjes en zaadjes goed voorgebakken worden. Zoja, mag E.T. ze afbakken . We proberen een beetje van stap tot stap te leven, en elk succesje in het traject te vieren en maar niet teveel stil te staan bij de tegenslagen. Maar naarmate je verder komt in het traject gaan die tegenslagen wel dubbel tellen vermoed ik.
quote:
Op maandag 9 juni 2003 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
...moet de namen op het potje nauwgezet controleren en vervolgens mijn handtekening zetten dat de juiste namen vermeld staan.
quote:Je hebt ze toch niet expres geleerd niet te zwemmen? Kom op Swets, dit doen jullie samen, voel je niet schuldig! (hoewel enig schuldgevoel natuurlijk geen kwaad kan, tot uiting gebracht in schandelijke verwennerijen. Dat geldt ook voor de zwangerschap en zeker voor de bevalling
Ik ben me er weer goed van bewust dat mijn beperking er voor zorgt dat een ander pijn moet doorstaan om je grootste wens te doen laten uitkomen
Heel veel sterkte met wachten allebei. Ik duim me rot!
Wat spannend, maar als ik het zo lees toch ook best pijnlijk. Voor beide, want om je vrouw zo te moeten zien lijkt me ook vreselijk. Maar ach, over een flink aantal maanden zit je weer zo machteloos toe te kijken
Als nou alle 5 de eitjes goed ontwikkelen, gaan ze dan alle 5 terug?
quote:Jaaa, ik merk zelf dat mijn tolerantie begint te dalen: zowel voor de klachten die ik ervan heb, alswel voor de onderzoeken en dergelijke. Binnenkort moet ik weer naar de gyn, en ik word nu al agressief bij het idee dat ze misschien een inwendige echo willen. Door al die keren dat het zo zeer deed, heb ik echt het gevoel alsof ik aangerand word
Op maandag 9 juni 2003 11:13 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Its a durtie djop, but somboddie hes toe doe it.
Persoonlijk vind ik het erg vervelend. De 'vervelendheids-verhouding' tussen man en vrouw is wel enigzins zoek bij deze behandeling. Genante onderzoeken heb je beide, maar als vrouw heb je toch heel wat meer pijn te verdragen dan de man... mits masturberen zeer doet, maar dan is een doktersbezoek sowieso op zijn plaats
Ja het is weer twee dagen afwachten of de eitjes en zaadjes goed voorgebakken worden. Zoja, mag E.T. ze afbakken
. We proberen een beetje van stap tot stap te leven, en elk succesje in het traject te vieren en maar niet teveel stil te staan bij de tegenslagen. Maar naarmate je verder komt in het traject gaan die tegenslagen wel dubbel tellen vermoed ik.
En Catootje geef bij je volgende bezoek aan dat je er tegen op ziet en dat het zo'n pijn doet. Ik heb vaak inwendige echo's gehad en als er genoeg glijmiddel opzit hoeft het echt geen pijn te doen. Lekker is anders Maar pijn doet het niet. Gewoon zeggen dan zijn ze denk ik wel wat voorzichtiger.
-edit- ik draaide wat door in de productie van Swets
[Dit bericht is gewijzigd door phileine op 09-06-2003 14:10]
Stiekem nog even offtopic:
quote:Ze speelden natuurlijk ook ouder werk, da's wel weer leuk, neemt je weer ruim 10 jaar mee terug in de tijd.Hoewel ik er niet echt een fan van was (wel van Megadeth). En die nieuwe cd is gelukkig weer 'harder'
Op maandag 9 juni 2003 10:45 schreef Catootje het volgende:
.............Metallica is de laatste tijd niet meer zo leuk....
quote:Neee, het heeft niet emt het glijmiddel te maken, maar met het feit dat ze elk hoekje en gaatje in kaart willen brengen en mijn hoekjes nogal ver uit elkaar liggen....
Op maandag 9 juni 2003 13:13 schreef jessie het volgende:
Heeeee wat goed ET en Swets. 5 goede eitjes en topzaad, beter kan het niet toch. Nu moeten ze het nog lekker met elkaar kunnen vinden
Worden er 2 teruggeplaatst? En de rest als het goed gaat ingevroren?
Et doe maar lekker heel rustig aan vandaag hoor. Echt knap hoe je je gehouden heb als ik dat zo lees van Swets. En Swets niks is vervelender als iemand waar je van houd pijn te zien hebben he. Maar daar moet je jezelf niet schuldig over voelen hoor!!! Dat wil ET vast niet hebben.
Dikke![]()
voor jullie
En Catootje geef bij je volgende bezoek aan dat je er tegen op ziet en dat het zo'n pijn doet. Ik heb vaak inwendige echo's gehad en als er genoeg glijmiddel opzit hoeft het echt geen pijn te doen. Lekker is anders
Maar pijn doet het niet. Gewoon zeggen dan zijn ze denk ik wel wat voorzichtiger.
't voelt nog wel een beetje beurs en gevoelig.. Maar 't lijkt nu op 'normale' ongi-pijn. De kat snapt er alleen geen snars van dat ie niet op m'n schoot mag liggen.
Zo'n punctie is duw niet ff iets wat je voor je lol doet.. Maar 't was ongeveer wat ik verwachtte. Wel een verrassing nog dat ze links ineens ook nog een joekel van een ei zag, lekker verstopt..
De eerste prik met die holle naald is wel ff *auw**gemeen*.. Dan begint ze met de follikels en denk je een paar seconden 'is dit alles?' en dan wordt 't snel zeurderig en daarna pijnlijk.. Maar goed, ff kiezen op elkaar.. en dan ff rust als rechts klaar is. Dan zie je die naald die ze er even uithaal en dat is wel *slik* Dem die is groot enzo
Dan links weer die gemene.. en daar begon meteen het zeuren en pijn. Volgens mij heb ik Jeroen z'n hand wel fijngeknepen.. De verpleegster die aan de andere kant zat probeerde me ook gerust te stellen en me te laten ontspannen. Hand op m'n buik en me naar haar hand laten ademen.. En me af leiden door m'n geboortedatum te vragen (ff checken of de goede stickers wel op de potjes zitten)..
En dan is het al weer voorbij!
Je wordt, door drie mensen ondersteund, op een brancard gelegd, lakentje erover.. Lekker ff liggen. Er wordt meteen koffie gehaald
Dan nog ff stressen of ze wat hebben gevonden en of de spermies goed zijn.. En de opluchting als dat goed is.
En toen was niet helemaal duidelijk of nu naar huis mochten of niet.. Dus ik lag op dat bed.. geen idee eigenlijk waar ik nog op wachtte.. Niemand te bekennen natuurlijk.. Heb in de tussentijd maar het 'grote-ervaringen-boek' doorgelezen. Daar kan je een stukje in schrijven, en de verhalen van anderen lezen. Uiteindelijk heb ik me maar gewoon aangekleed en vlak daarna kwam de arts langs voor het stel dat na ons was.. We hadden dus wel gewoon meteen naar huis gemogen
Thuis lekker met een boek in bed gedoken, ik heb een klein stukje gelezen en ben in slaap gevallen.
Vandaag nog ff lekker rustig aan..
Ik ben iig blij dat 't achter de rug is en dat t' goed gegaan is. Nu gaan we weer stressen voor de telefoon woensdag (ze bellen tussen 13.30 en 15.30.. zal je zien.. bellen ze natuurlijk pas om 15.30 en loop je je de hele tijd druk te maken )
En ja, Swets heeft volgende keer ook echt van die rustgevende pilletjes nodig.. 't (angst)zweet droop van 'm af.. Hij wist af en toe niet waar hij 't zoeken moest van plaatsvervangende pijn, de schat
quote:Jessie, ik lees deze opmerking van jou in dit topic. Zou jij hier eens willen vertellen wat een inwendige echo inhoudt? Hoe dat gaat? Ik geloof dat ik een beetje een verkeerd beeld ervan heb.
Op maandag 9 juni 2003 13:13 schreef jessie het volgende:
Ik heb vaak inwendige echo's gehad en als er genoeg glijmiddel opzit hoeft het echt geen pijn te doen. Lekker is andersMaar pijn doet het niet.
quote:Een inwendige echo betekent dat ze met een soort dildo (neee, niet zo fijn, maar effe om het een beeld te kunnen geven) zia de vagina naar binnen. Dit om een goed beeld te kunnen krijgen van eierstokken en baarmoeder. Die dildo maakt dezelfde beelden als een 'gewone' echo, alleen heb je het voordeel dat ze wat eeehhmmm rechtstreekser kunnen kijken: er zit geen vet of ander weefsel in de weg...
Op maandag 9 juni 2003 16:56 schreef Moonah het volgende:[..]
Jessie, ik lees deze opmerking van jou in dit topic. Zou jij hier eens willen vertellen wat een inwendige echo inhoudt? Hoe dat gaat? Ik geloof dat ik een beetje een verkeerd beeld ervan heb.
Dank je.
quote:Inderdaad, en het is niet echt een pretje die kouwe gel
Op maandag 9 juni 2003 18:08 schreef Catootje het volgende:[..]
Een inwendige echo betekent dat ze met een soort dildo (neee, niet zo fijn, maar effe om het een beeld te kunnen geven) zia de vagina naar binnen. Dit om een goed beeld te kunnen krijgen van eierstokken en baarmoeder. Die dildo maakt dezelfde beelden als een 'gewone' echo, alleen heb je het voordeel dat ze wat eeehhmmm rechtstreekser kunnen kijken: er zit geen vet of ander weefsel in de weg...
ET en Swets, ik zal voor jullie duimen
quote:als je gyn lief voor je is houdt hij-zij de fles met smurrie even onder de warme kraan
Op maandag 9 juni 2003 20:26 schreef Summertime het volgende:[..]
Inderdaad, en het is niet echt een pretje die kouwe gel
Dagje dolfinarium was geweldig!!! Ik met mijn dolfijnentik was nergens meer weg te slaan en Damey vond het gelukkig ook te gek. Duncan heeft de hele tijd geslapen alleen in de auto was het drama.
Dat maffe kind vind autorijden niet echt leuk geloof ik en als je dan ook nog eens giert van de honger is het helemaal fout natuurlijk.
We zijn halverwege van pure ellende gestopt bij een tankstation in de hoop dat ik daar even een fles kon klaarmaken en dat kon!!! Der stond een magnetron dus geen problemen. Ik had trouwens de thermosfles thuisgelaten omdat ik Duncan geen koffiesmaak melk wilde laten drinken.
Op de terugweg was het hetzelfde verhaal alleen was een fles klaarmaken iets moeilijker. Er was bij dat tankstation alleen maar heet (niet gekookt) water te koop, uit zo'n thee automaat vandaan, dus ja dat heb ik maar gedaan want ik moest toch wat. Aangelengd en dus ook op temp gebracht met gekookt water en ik hoop dat ie er geen last van krijgt. 1 keer zal toch niet zoveel kwaad kunnen toch?
Al met al wel een redelijk geslaagd dagje maar we gaan niet meer langer dan een uur met die kids in de auto nog. Het is nl net ff te lang voor ze om twee uur in de auto te moeten zitten.
Angel22, je kan ook een flessenwarmer kopen die werkt op de sigarettenaansteker van de auto, is dat niks voor jullie?
En een fles warm maken is ook een heel goede reden om even bij een MacDonald te stoppen, prima gelegenheid om je kind te verschonen en ook nog ballenbak, koffie, ijsjes etc.
quote:Je kunt de koffiesmaak eruit krijgen door er water met kunstgebitreiniger in te doen en dat een nachtje te laten staan.
Op maandag 9 juni 2003 20:58 schreef Angel22 het volgende:
(..) Ik had trouwens de thermosfles thuisgelaten omdat ik Duncan geen koffiesmaak melk wilde laten drinken.(..)
E.T. en Swetsenegger, wat spannend allemaal en wat leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden!
Ik heb mijn vrouw al opdracht gegeven te duimen voor jullie, veel anders mag ze toch niet, dus een mooie dag-taak voor haar
quote:Koffie kan geen enkel kwaad hoor. Sterker, onze elf weken te vroeg geboren Sverre werd met cafeïne in leven gehouden (het maakt dat prikkels makkelijker doorgegeven worden, bijvoorbeeld de prikkel tot ademenen en de prikkel voor hartslag). Daarnaast drinkt onze Storm als koffie sinds hij op zijn benen kan staan, maandje of 9 zal dat zijn geweest. Minimaal iedere ochtend een klein kopje en wanneer hij de kans krijgt pikt hij overdag ook nog een slokje mee.
Ik had trouwens de thermosfles thuisgelaten omdat ik Duncan geen koffiesmaak melk wilde laten drinken.
quote:Dat zal dan per kind verschillen. Sverre heeft er minder plezier aan dan Storm, die vraagt iets meer aandacht. Storm heeft de terugweg uit Oostenrijk, een rit van 950km (10 uur onderweg geweest) met plezier uitgezeten. Slapen, auto's kijken. Nou nemen we hun ook overal mee heen, en proberen iedere rit iets leuk te doen. Dat zou ook kunnen helpen voor de iets oudere kids.
Het is nl net ff te lang voor ze om twee uur in de auto te moeten zitten.
Kleintje
ET & Swets, Karin vertelde vanmiddag het goede nieuws al.
Geweldig hoor, goed gedaan allebei.
quote:Beetje andere situatie he
Op maandag 9 juni 2003 21:54 schreef bastardhost het volgende:En voor Swets in het bijzonder: Als je denkt dat dit erg was, wacht maar tot die eitjes gaar zijn en er weer uitkomen...
ET en Swets veel sterkte en succes!
We wachten met spanning af!
Kleintje
Vind het erg sneu dat het aan jullie niet gegund is
Zelf en dat zegt Tanne nu ook zou je je bijna gaan schamen omdat je zelf wel zwanger bent of dat je een kleine hebt.
Wij waren zelf al na 1 maand zwanger, terwijl je weet dat goede vrienden van ons al meer dan 3 jaar bezig zijn
Vandaag zitten we op 37 weken en hebben dus uitgerekend nog 3 weken (ja ik weet het het kan nog 2 weken langer blijven zitten ).
Mijn (digitale) camera staat al gereed en als ons kruumeltje het daglicht(of nachtlicht ) ziet, dan probeer ik zo snel mogelijk proberen foto's te plaatsen.
Het lijkt me weer tijd voor babyfoto's ...toch ???
Sorry voor de klaagzang, maar dan weten jullie waarom ik nauwelijks post, ben gewoon niet zo gezellig.
Ik lees wel geregeld mee, en wil iedereen die het nodig heeft natuurlijk succes, sterkte en liefs toewensen.
Catootje ik weet niet of je het wil horen maar tis een positief clomid/uiu verhaal.. Mijn buuf van een paar deuren verder is 2x zwanger geworden met behulp van iui en clomid. Twee keer een gezonde baby na 4 en 2 pogingen en nu is ze spontaan zwanger van nummer 3! Houd vol he, ik hoop dat voor jou ook snel een eind komt aan het wachten! (Ik weet wel dat het vaak is van zie je wel je moet er niet mee bezig zijn en meer van die blah blah maar misschien beurt het je wat op )
Angel22 ik geef Lara nooit gekookt water. Als je het namelijk meteen vanuit de kraan opwarmt in de magné dan hoeft dat niet. (Staat op de bus Frisomel wat ik gebruik.)
Scheelt een hoop gedoe alhoewel ik voor Lara ookal met de thermoskan aan het slepen ben geweest. Je weet immers maar nooit of je het in een duitse dierentuin kunt opwarmen
Hier gaat alles geweldig, Lara groeit als een tierelier, met 9 weken was ze al 62,6 cm en 6445 gram! Na 2 maand zit ze dus nog net geen kilo boven haar geboorte gewicht, is dat niet weinig? Ze zeiden op het cb er niets over eigenlijk. Ik mag de laatste fles al laten vallen (ja die van 11 uur!) dus ze kan om 8 uur hoppa naar bed tot de volgende morgen. Maar ik vind die fles juist zo gezellig dus ik laat m nog maar even
Morgen is ze 10 weken en moet ik weer aan het werk. Dat was lang geleden, heb er wel weer zin in. Hoef maar 1 dagje, dat scheelt
Ik ga naar bed, voorbereiden op morgen
edit-- ik lees net op de nutrilon site dat je het idd zonder gekookt water kan klaarmaken en alleen als je de voeding vooor 24 uur klaarmaakt in 1 keer dat je dan wel het water moet koken ivm de vorming van bacterien.
[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 10-06-2003 09:23]
Eska, ik kan me er veel bij voorstellen: door die extra hormonen die ik slik kan ik op sommige dagen van hemelhoog naar peilloze diepte zakken...erg moeilijk om te voelen, erg moeilijk om mee om te gaan. Mijn partner vraagt dan steeds 'wat is er dan' maar dat is het dus niet: er is niks, alleen ben ik ineens sjaggie of verdrietig of boos.....of heel erg blij (maar dat is vaak toch sneller over). Dus ik kan me voorstellen dat dat zwanger zijn je vet gestolen kan worden hoor, zeker als je ook nog es in de hitte zit met opgezwollen benen (auw).
CarOnline: jaaaa, wil ik horen!!! Vind ik ook echt wel wat anders hoor, dan 'je moet er niet zo mee bezig zijn' ...driemaal (en de laatste keer spontaan; hee)! Op het moment ben ik he-le-maal afgebrand. In de tweede helft van de cyclus word ik vaak zo ziek en moe dat ik echt amper wat kan doen. Echt leuk, die hormonen...
quote:Ja is echt gebeurd tante toot.
Op dinsdag 10 juni 2003 09:48 schreef Catootje het volgende:
*dementie slaat weer toe* Was Duncan nu lekker naar het dolfinarium geweest? Of vergischt die Tante sich seer? Schtaat mei een leuk verhaal over pompstation en voeding bij..(ik droom de laatste tijd veel over fok, don't ask me why...effe checken of het echt is gebeurd)
<< KNIP >>
quote:JIj geeft iedere dag op dezelfde tijd begrijp ik hieruit?
Op dinsdag 10 juni 2003 00:01 schreef CarOnline het volgende:
<< KNIPJE>>Hier gaat alles geweldig, Lara groeit als een tierelier, met 9 weken was ze al 62,6 cm en 6445 gram! Na 2 maand zit ze dus nog net geen kilo boven haar geboorte gewicht, is dat niet weinig? Ze zeiden op het cb er niets over eigenlijk. Ik mag de laatste fles al laten vallen (ja die van 11 uur!) dus ze kan om 8 uur hoppa naar bed tot de volgende morgen. Maar ik vind die fles juist zo gezellig dus ik laat m nog maar even
Morgen is ze 10 weken en moet ik weer aan het werk. Dat was lang geleden, heb er wel weer zin in. Hoef maar 1 dagje, dat scheeltIk ga naar bed, voorbereiden op morgen
ff een footootje
quote:Mijn lieve Frauenarzt heeft zijn fles smurrie altijd standaard in een flessenwarmer staan. Echt slim vond ik dat en idd een stuk prettiger bij inwendige dildozaken...
Op maandag 9 juni 2003 20:45 schreef moussy het volgende:
Als je gyn lief voor je is houdt hij-zij de fles met smurrie even onder de warme kraan
quote:LOL, ik kon het verhaal nl ineens niet meer vinden, en aangezien ik een hele reeks aan misverstanden/rarigheden al heb meegemaakt dacht ik effe dat ik het gedroomd had (ik had er nl ook beelden bij vandaar)..
Op dinsdag 10 juni 2003 10:53 schreef Angel22 het volgende:[..]
Ja is echt gebeurd tante toot.
![]()
Ik had gisteren nog iets hormonaals stoms: ik buk om effe iets uit de koelkast te pakken, maar doe iets raars met de deur zodat ie tegen mijn hoofd aankomt (hard ook nog)...ik vloeken, en huilen, en mijn vriend helemaal in de war....
quote:Ja, ik wacht ook tot ze wakker wordt, en pas ik me aan die fles aan, maar de laatste is meestal rond 11 uur. (Of pas als wij naar bed gaan, half 1 / 1 uur) Ze krijgt om de 4 uur voeding, dus 5 per dag, en dan zit ze nog maar op 4 per dag! Tis gewoon een baby van 4 maand om te zien, dus ze heeft reserves genoeg, vandaar dat ze minder mag
Op dinsdag 10 juni 2003 10:58 schreef Angel22 het volgende:
JIj geeft iedere dag op dezelfde tijd begrijp ik hieruit?
Ik w8 nl altijd tot dunc uit zichzelf wakker wordt ( wat varieerd tussen half 7 en half 9 ) en dan pas ik me aan die eerste fles aan...
Krijgt Lara nog om de drie uur? want als je die laatste fles mag laten vallen kun je ook proberen om vier uur tussen de flessen te doen. Dan hou je die gezellige laatste fles om een uur of 11 maar krijgt ze toch een voeding minder.
Ik draai door ..
quote:Lief
Op dinsdag 10 juni 2003 13:03 schreef E.T. het volgende:
Ow mijn god.. Ik heb nu al moedergevoelens..
Heb de hele tijd al heel sterk het gevoel ddat 't MIJN eitjes zijn en ONZE embryo'tjes en dat ik ze terugwil omdat ze helemaal niet in 't ziekenhuis moeten zijn maar bij hun papa en mama.Ik draai door ..
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 13:03 schreef E.T. het volgende:
Ow mijn god.. Ik heb nu al moedergevoelens..
Heb de hele tijd al heel sterk het gevoel ddat 't MIJN eitjes zijn en ONZE embryo'tjes en dat ik ze terugwil omdat ze helemaal niet in 't ziekenhuis moeten zijn maar bij hun papa en mama.
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:24 schreef dice het volgende:
ff een footootje![]()
Eska wat vervelend dat je je zo naar voelt. Ik merkte dat bij mij het vocht minder werd als ik een wandeling had gemaakt maar dat is voor jou natuurlijk moeilijk als het zo'n pijn doet. Lois heeft in haar vorige zwangerschap veel op de home-trainer gezeten ivm het vocht, dat hielp bij haar ook heel goed. Misschien kan je ergens een hometrainer lenen?
Sterkte verder!
Hoe was je eerste werkdag CarOnline? En was het moeilijk om je Lara achter te laten? Hoe heb jij het eigenlijk geregeld qua oppas?
Hahahaha ET Nu al moederkloeken over je eitjes
Ik vind het zo spannend he, gelukkig nog 1 nachtje slapen om te horen of ze delen.
quote:Er voor het gemak van uitgaande dat er een goede bevruchting is geweest, worden er twee embryootjes terug geplaatst. Ik mocht inderdaad kiezen of ik er eentje of twee terugwilde. Aangezien ik gewoon standaard drie behandelingen krijg en we hier ook de onvermijdelijke voors en tegens hebben besproken van een eventuele tweeling.. Twee terug dus.
Op dinsdag 10 juni 2003 15:24 schreef Rewimo het volgende:
E.T., hoeveel eitjes willen jullie laten terugplaatsen (afhankelijk van het feit of ze alle vijf goed zijn natuurlijk)? Mag je dat zelf bepalen? En worden de overige eitjes die goed zijn bewaard voor een eventuele volgende keer?
spannende verjaardag krijg je zo !
stout wil ook wel 25 blijven
Eska, ik voel met je mee, hoor. Met deze hitte lijkt het mij geen pretje om 7 maanden zwanger te zijn. En dan nog de drukte van een verhuizing erbij. Hopelijk kun je binnenkort een beetje tot rust komen en vallen de laatste maanden nog mee.
quote:en onze trouwdag wordt waarschijnlijk nog veel spannender..
Op dinsdag 10 juni 2003 21:17 schreef Stout het volgende:
et.......................we blijven duimen !
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
spannende verjaardag krijg je zo !
stout wil ook wel 25 blijven
*weer ff twee benen op de grond zet*
eerst morgenmiddag maar afwachten...
quote:ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Op dinsdag 10 juni 2003 23:03 schreef E.T. het volgende:[..]
en onze trouwdag wordt waarschijnlijk nog veel spannender..
Dan mogen we testen..*weer ff twee benen op de grond zet*
eerst morgenmiddag maar afwachten...
stout heeft in een ver verleden (1994) ooit eens stage gelopen op de ivf afdeling van het dijkzigt..........die puncties vond ik er altijd zo pijnlijk uitzien, petje af
Bestaat er ook zoiets als weeën in je benen? Ik heb al sinds een paar dagen regelmatig het gevoel of iemand probeert me te vierendelen, maar dan vooral onderaan mijn buik en bij mijn liezen doortrekkend naar mijn bovenbenen. Of zoek ik nu achter elk pijntje een wee?
quote:Volgens mij klinkt dit als voorweeën
Op woensdag 11 juni 2003 09:20 schreef phileine het volgende:
Bestaat er ook zoiets als weeën in je benen? Ik heb al sinds een paar dagen regelmatig het gevoel of iemand probeert me te vierendelen, maar dan vooral onderaan mijn buik en bij mijn liezen doortrekkend naar mijn bovenbenen. Of zoek ik nu achter elk pijntje een wee?
quote:Haha! Ja dat is goed, met alle plezier hoor
Op woensdag 11 juni 2003 08:44 schreef Catootje het volgende:
CarONline, stand-by om ET uit te leggen hoe een tweeling 'voelt' en zo!!
quote:LOL!!!
Op woensdag 11 juni 2003 09:22 schreef moussy het volgende:
Ik heb vannacht helemaal over de frutseltjes van ET & Swets gedroomd, dat ze in een broeikas onder de rode lamp lagen tussen de kippeneieren![]()
quote:Dat had Lois heel erg toen ze beviel van Eefje. Wanneer moet je weer voor controle Phileine?
Op woensdag 11 juni 2003 09:20 schreef phileine het volgende:
Bestaat er ook zoiets als weeën in je benen?
ET en Swets, ook hier wordt enorm met jullie meegeleefd (en -gewacht). Sterkte
Heel veel sterkte met het wachten tot het verlossende telefoontje (wat lijkt me dat moeilijk zeg!!! Ik zou helemaal doordraaien denk ik)
Spannend!!!!
Ondertussen sta ik hier stijf van de zenuwen.. Ben echt bloedjenerveus.
Ik hoop maar dat ze een beetje op tijd bellen.. geloof niet dat ik vandaag goed ben in lang wachten..
quote:volgens mij is niemand hier goed in wachten
Op woensdag 11 juni 2003 12:34 schreef E.T. het volgende:
Jullie zijn schattenOndertussen sta ik hier stijf van de zenuwen.. Ben echt bloedjenerveus.
Ik hoop maar dat ze een beetje op tijd bellen.. geloof niet dat ik vandaag goed ben in lang wachten..
t is nu 12.37 dus de echte tijd is ingegaan !
quote:vanaf half twee pas..
Op woensdag 11 juni 2003 12:37 schreef Stout het volgende:[..]
volgens mij is niemand hier goed in wachten
t is nu 12.37 dus de echte tijd is ingegaan !
quote:ohh balen zeg
Op woensdag 11 juni 2003 13:01 schreef E.T. het volgende:[..]
vanaf half twee pas..
quote:Dat zou dan morgen worden...
Op woensdag 11 juni 2003 13:16 schreef Catootje het volgende:
en moet je dan meteen naar het ziekenhuis om je kindjes op te halen? Wie houdt ons dan op de hoogte?
quote:(Heel even Offtopic) Ik zat ff in je fotoboek te gluren, wat zag je er mooi uit op je bruiloft!
Op woensdag 11 juni 2003 12:34 schreef E.T. het volgende:
Jullie zijn schattenOndertussen sta ik hier stijf van de zenuwen.. Ben echt bloedjenerveus.
Er zijn drie goed bevruchtingen!!!! *spring**hyper**blij*
Morgen om 11.15 worden uk en puk weer teruggeplaatst en dan begint 't lange wachten of ze 't een beetje naar hun zin hebben bij me.
Nr.3 welke in het ziekenhuis achterblijft, moet nog even goed z'n best doen.. Als hij dan goed genoeg is, gaat hij nog een tijdje de vriezer in,, maar dat horen we over een week of twee pas.
Ben helemaal een beetje van m'n aprodingus enzo..
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 13:54 schreef E.T. het volgende:
goed nieuws
[Dit bericht is gewijzigd door akkien op 11-06-2003 13:57]
(ja, ik lurk stiekem mee)
GEFELICITEERD ET EN SWETS
SPANNEND MORGEN WEER
SOWIESO IS ELKE STAP NU WEL HEEL ERG SPANNEND HE!!!!!
quote:Ze zei het Z-woord Et...... *emo wordt*
Op woensdag 11 juni 2003 14:03 schreef Karin het volgende:
Misschien ben je morgen al zwanger.
quote:Nee, nee.
Op woensdag 11 juni 2003 14:03 schreef Karin het volgende:
Wat geweldig
3 van de 5 is niet slecht!
Neem het er vanavond nog even van! Wijntje, peukie, biefstukkie. Misschien ben je morgen al zwanger.
quote:..een ze mag geen zware dingen tillen, en ze moet heeel lief behandeld worden, en en en
Op woensdag 11 juni 2003 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Nee, nee.
De lichaamstempel moet gewoon NU al gezuiverd worden.
Heel de avond aan de spa en de tofu
Dan ben je al twee weken en 1 dag zwanger toch? Heb je al een babykamer klaar?
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 14:10 schreef Brighteyes het volgende:
Eventjes van heel ver weg (zit in Buenos Aires) een dikke *: voor ET en Swets, wat een ontzetten goed nieuws. Ik hoop dat alles goed gegaan is vandaag en dat we binnenkort een super-zwanger en blij paar erbij hebben hier in dit topic.
Heel heel heel heel erg gefeliciteerd alvast. En nu nog negen maanden...
* angel22 stuurt geluks- en positieve gedachten die kant op!!!!!
Ja er worden dus twee bevruchte eitjes, wat ondertussen al embryootjes zijn, terug geplaatst.
Dit gebeurt heel simpel met een slangetje, waardoor deze worden opgezogen en vervolgens hoog in de baarmoeder worden ingebracht. De embryo's moeten dan 'op eigen kracht' nestellen in het baarmoederslijm. Wanneer dat lukt, is er een succesvolle zwangerschap.
De kans hierop is een kleine 30%.
30% is wel weinig he
quote:Is het ook mogelijk dat beide eitjes zich goed gaan innestelen? Dan hebben jullie misschien een twee-eiige eenling??
Op woensdag 11 juni 2003 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar maar weer even met beide voetjes op de vloer.Ja er worden dus twee bevruchte eitjes, wat ondertussen al embryootjes zijn, terug geplaatst.
Dit gebeurt heel simpel met een slangetje, waardoor deze worden opgezogen en vervolgens hoog in de baarmoeder worden ingebracht. De embryo's moeten dan 'op eigen kracht' nestellen in het baarmoederslijm. Wanneer dat lukt, is er een succesvolle zwangerschap.De kans hierop is een kleine 30%.
quote:Hoef niet met m'n benen omhoog
Op woensdag 11 juni 2003 14:16 schreef Karin het volgende:
En hoe dan verder? Moet je morgen een paar uur met de benen omhoog?
En wanneer kan je dan testen? En moet je dat zelf doen of krijg je een test in het ziekenhuis?30% is wel weinig he
En dan mogen we de 26e testen. Mag gewoon thuis, mag ook in het ziekenhuis.
(en die 30% moet 36,2% zijn.. maar is idd nog dermate weinig dat we ons dondersgoed realiseren dat we er nog lang niet zijn)
quote:Nee, een beetje rustig aan doen die dag, maar verder niets.
Op woensdag 11 juni 2003 14:16 schreef Karin het volgende:
En hoe dan verder? Moet je morgen een paar uur met de benen omhoog?
quote:Kan zelf na 17 dagen dacht ik.
En wanneer kan je dan testen? En moet je dat zelf doen of krijg je een test in het ziekenhuis?
quote:1 op de 3.
30% is wel weinig he
Logisch gezien lijkt me dat wel
quote:Ja
Op woensdag 11 juni 2003 14:20 schreef Juweel het volgende:[..]
Is het ook mogelijk dat beide eitjes zich goed gaan innestelen?
quote:Nee, gewoon een tweeling
Dan hebben jullie misschien een twee-eiige eenling??![]()
quote:Dus een kans van 30% betekent 9% kans op een 2-eiige tweeling...
Op woensdag 11 juni 2003 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
...
De kans hierop is een kleine 30%.
Maar eigenlijk is de kans zo'n 36,2% (las ik later), dus eigenlijk heb je bijna 60% kans op minimaal een kind. Wel, al veel beter ...
Als alles goed gaat, dan wordt het zo rond 4 maart 2004 bevallen
[Dit bericht is gewijzigd door Bright op 11-06-2003 14:50]
ET en SWET......gefeliciteerd !
Succes met de terugplaatsing en laat je lekker verwennen door je
We blijven keihard duimen !
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 14:44 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Ja
[..]Nee, gewoon een tweeling
quote:En jij doet natuurlijk braaf mee he.
Op woensdag 11 juni 2003 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Nee, nee.
De lichaamstempel moet gewoon NU al gezuiverd worden.
Heel de avond aan de spa en de tofu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |