abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10898118
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 09:26 schreef ook_gek het volgende:
Goede morgen
hoi hoi
pi_10898127
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 09:22 schreef slashme het volgende:

[..]

Ben zelf niet zo kapot van JBL auto-speakers, deze zijn mij vak iets te schel.
Je kunt het beste een paar verschillende speakers gaan beluisteren bij een goede audiozaak, dan een keuze maken.
Hoe groot is het gat voor de sub? Houdt bij grotere afmetingen (12+ inch) rekening dat je een dikke versterker nodig bent voor een goed geluid.

ik heb 2-wegs Signat voorin in de deur en in het dashboard.... daar zit haast geen bass in, maar ze vervormen niet... hopelijk maken mijn Xplodes het weer goed als die straks achterin zitten....
  donderdag 5 juni 2003 @ 09:34:54 #53
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10898147
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 09:33 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

ik heb 2-wegs Signat voorin in de deur en in het dashboard.... daar zit haast geen bass in, maar ze vervormen niet... hopelijk maken mijn Xplodes het weer goed als die straks achterin zitten....

Signat, is dat een zusterbedrijf van Magnat toevallig? of heeft dat nix met elkaar te maken.

Ik wil trouwens ook een paar boxen achterin de celica bouwen. iemand een idee wat dat zou moeten worden (radio is 4x 45 watt, en ik wil geen sub en versterker shit. het is geen kermis )

pi_10898196
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 09:34 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Signat, is dat een zusterbedrijf van Magnat toevallig? of heeft dat nix met elkaar te maken.

Ik wil trouwens ook een paar boxen achterin de celica bouwen. iemand een idee wat dat zou moeten worden (radio is 4x 45 watt, en ik wil geen sub en versterker shit. het is geen kermis )

Nee, signat is een zelfstandig bedrijf uit oostenrijk: goede (geen top) kwaliteit voor een redelijke prijs.
En boxen zonder versterker? Tja, iets lichts dat je radio aankan. Waarom vindt je een versterker meteen een kermis?
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_10898253
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 09:38 schreef slashme het volgende:

[..]

Nee, signat is een zelfstandig bedrijf uit oostenrijk: goede (geen top) kwaliteit voor een redelijke prijs.
En boxen zonder versterker? Tja, iets lichts dat je radio aankan. Waarom vindt je een versterker meteen een kermis?

Vanwege het *BOEM*BOEM* als de auto langs rijdt....
  donderdag 5 juni 2003 @ 09:45:34 #56
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10898304
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 09:41 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Vanwege het *BOEM*BOEM* als de auto langs rijdt....

En kermis sloeg iets meer op een sub dan de versterker, had ik wat vreemd geformuleerd idd.

Maar waar moet ik op letten? moet ik merkspul halen? wat is RMS, en hoe hoog moet het liggen wil ik de boxen niet kunnen opblazen met mijn huidige radio? wat gaat het zaakje kosten?

pi_10898409
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 09:45 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

En kermis sloeg iets meer op een sub dan de versterker, had ik wat vreemd geformuleerd idd.

Maar waar moet ik op letten? moet ik merkspul halen? wat is RMS, en hoe hoog moet het liggen wil ik de boxen niet kunnen opblazen met mijn huidige radio? wat gaat het zaakje kosten?

Een sub hoeft niet altijd boem boem te doen, das meer voor de patsers en proleten.
Isolatie en afstelling is hierin essentieel. Een sub is alleen voor diep laag.
Boxen zul je met alleen je radio never nooit opblazen, je kunt ze hooguit beschadigen met je zwakke versterker. RMS is het enige reele vermogen wat je (radio)versterker kan leveren. 4x45 = +/- 4x15Watt RMS.
En boxen? Ik zal in ieder geval geen hoog bedrag spenderen als je toch geen versterker aansluit. Je radio is dan altijd de zwakste schakel.
pi_10898437
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 09:45 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Halfords, zoek een paar boxen in de aanbieding, ik had een paar Sony Xplodes 2x180 Watt 3weg systeem ofzo voor 65 Euro dacht ik... en die werken echt
pi_10898593
ik moet wel zeggen dat ik x-plôd van sony weer een beetje "niet-super" vind.. niet echt mooi helder.. als je zegmaar van een erg helder en strak geluid houdt zal ik Infinity aanraden. maargoed het is natuurlijk allemaal persoonlijke smaak, maar als je speakers wil luisteren, moet je gewoon je 3 meest geluisterde cd's meenemen, en dan zeggen, die nummers wil ik even horen. dan kan je veel beter besluiten welke speakers jij mooi vindt klinken.
2825cc Single Turbo Beast
  donderdag 5 juni 2003 @ 10:03:17 #60
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10898673
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:00 schreef Ultimora het volgende:
ik moet wel zeggen dat ik x-plôd van sony weer een beetje "niet-super" vind.. niet echt mooi helder.. als je zegmaar van een erg helder en strak geluid houdt zal ik Infinity aanraden. maargoed het is natuurlijk allemaal persoonlijke smaak, maar als je speakers wil luisteren, moet je gewoon je 3 meest geluisterde cd's meenemen, en dan zeggen, die nummers wil ik even horen. dan kan je veel beter besluiten welke speakers jij mooi vindt klinken.
Infinity, dat klinkt ook bekend ja. en duur.
Maar ik draai elke week een andere cd. Ik zal een house/trance cd'tje en wat metallica/acdc meenemen, dan moet het goedkomen. bedankt voor de tip.

en @slashme, boxen heb ik dus wel opgeblazen, mijn echte mooie boxen van het merk "roadmaster" (cheapass, 80 gulden voor 2 boxies). alleen nog wat gekraak, gepiep en gezucht, verder niet meer

pi_10898756
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:03 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Infinity, dat klinkt ook bekend ja. en duur.
Maar ik draai elke week een andere cd. Ik zal een house/trance cd'tje en wat metallica/acdc meenemen, dan moet het goedkomen. bedankt voor de tip.

en @slashme, boxen heb ik dus wel opgeblazen, mijn echte mooie boxen van het merk "roadmaster" (cheapass, 80 gulden voor 2 boxies). alleen nog wat gekraak, gepiep en gezucht, verder niet meer

Heb je de nieuwe CD van metallica al? ik heb Anger nu 1 keer gehoord en er zit weer een heel klein beetje speedmetal(álá Kill'm all) in... klein beetje maar, maar dat gaat de goede kant op....
  donderdag 5 juni 2003 @ 10:09:46 #62
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10898805
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:07 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Heb je de nieuwe CD van metallica al? ik heb Anger nu 1 keer gehoord en er zit weer een heel klein beetje speedmetal(álá Kill'm all) in... klein beetje maar, maar dat gaat de goede kant op....

kwam dat van je dvd? of is hij nieuw?
pi_10898851
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:09 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

kwam dat van je dvd? of is hij nieuw?

Nee.... die DVD doet het niet...

het is een geheel nieuwe CD die vandaag uitkomt....

donderdag 5 juni 2003 @ 10:14:23 #64
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10898885
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:12 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Nee.... die DVD doet het niet...

het is een geheel nieuwe CD die vandaag uitkomt....

Hey master Bruce, heb jij MSN?
pi_10899256
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:03 schreef Tjabbo het volgende:
Dat is geen opblazen maar beschadigen, door een tekort aan vermogen van je versterker.
  donderdag 5 juni 2003 @ 10:52:54 #66
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10899643
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:34 schreef slashme het volgende:

[..]

Dat is geen opblazen maar beschadigen, door een tekort aan vermogen van je versterker.

Wat is het verschil dan
pi_10900235
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:52 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan

Opblazen is met teveel vermogen, beschadigen met te weinig.
pi_10900258
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:14 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Hey master Bruce, heb jij MSN?

sorry op werk geen MSN misschien vanavond...

druk hier...

donderdag 5 juni 2003 @ 11:31:20 #69
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10900401
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 11:23 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

sorry op werk geen MSN misschien vanavond...

druk hier...

Stilte...?
pi_10900888
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 11:31 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Stilte...?

nope, stagebegeleider steeds achter me
pi_10901004
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 11:49 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

nope, stagebegeleider steeds achter me

LOL
Fijn man... eigen kantoor
pi_10901010
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 23:25 schreef Ultimora het volgende:

[..]

voor recht doe ik geen flikker, gewoon ervoor zorgen dat je Quick heb, die zegt de hele toets voor (voordat je de toets hebt) maareeh heb je MSN? mijn nick apestaartje hotmail is de mijne. maargoed ik ga nu eerst ff slapen.. mzzzlzzzzzzzzzzzzz

Shit de bel.

Ik heb die dikke zeug voor recht (Kastelijn of zo iets) ik zal je vann ff toevoegen

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  donderdag 5 juni 2003 @ 12:06:49 #73
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_10901368
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:07 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ik zie Metallica, dus moet ff reageren....

Heb 'm momenteel opstaan Was trouwens de originele release niet verschoven naar volgende week of zo??? Waar ik 'm dan vandaan heb??? Uhhhh......

Moet er weer heel erg aan wennen, maar hadden ze in godsnaam die drums niet beter kunnen afmixen/afstemmen??? Die klinken echt gaar. Voor de rest is 't wel een heel stuk harder dan Load/ReLoad. Alleen mis ik de gitaarsolo's, Kirk begint schijnbaar een beetje ouder te worden of zo Kill 'Em All vond ik trouwens niet zo geweldig, Ride The Lightening was naar mijn mening heeeel veel beter... (maar wie ben ik he?)

Maar goed, heb 't vandaag druk met stage, zal dus wel niet vaak op 't forum zitten...

Don't let my username fool you...
pi_10904711
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 12:06 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik zie Metallica, dus moet ff reageren....

Heb 'm momenteel opstaan Was trouwens de originele release niet verschoven naar volgende week of zo??? Waar ik 'm dan vandaan heb??? Uhhhh......

Moet er weer heel erg aan wennen, maar hadden ze in godsnaam die drums niet beter kunnen afmixen/afstemmen??? Die klinken echt gaar. Voor de rest is 't wel een heel stuk harder dan Load/ReLoad. Alleen mis ik de gitaarsolo's, Kirk begint schijnbaar een beetje ouder te worden of zo Kill 'Em All vond ik trouwens niet zo geweldig, Ride The Lightening was naar mijn mening heeeel veel beter... (maar wie ben ik he?)

Maar goed, heb 't vandaag druk met stage, zal dus wel niet vaak op 't forum zitten...

Ik heb de nieuwe nog niet gehoord, maar ik vind Kill'm all veruit de mooiste... daarna een nek-aan-nek race met 'and justice for all...' 'Ride the lightning' 'Master of puppets' en 'Black album'... in willekeurige volgorde....

ik heb alleen anger nog maar 1 keer gehoord van de nieuwe cd maar hij zit nu al in mn kop, das een goed teken!... noujah... afwachten dan maar....

pi_10909163
Ik had die nieuwe ook gedownload van metallica, jammer genoeg zoog de kwaliteit nogal
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')