- Façade Of Reality
- Cry For The Moon
- The Phantom Agony
Ik ben momenteel helemaal verslingerd aan Façade Of Reality, gewoon perfecte song, perfect uitgebalanceerd.
De tracklisting van "The Phantom Agony":
01) Adyta
"The Neverending Embrace"
02) Sensorium
03) Cry for the Moon
"The Embrace that Smothers - Part IV"
04) Feint
05) Illusive Consensus
06) Façade of Reality
"The Embrace that Smothers - Part V"
07) Run for a fall
08) Seif al Din
"The Embrace that Smothers - Part VI"
09) The Phantom Agony
Seif Al Din zou ook een ongelooflijk goede track moeten zijn (dat is een punt dat ik in alle besprekingen al teruggevonden heb).
De hoes:
quote:Mark Jansen was niet voor niks de songwriter bij AF hé. Het is nu vooral wachten op wat AF doet denk ik. Zij moeten zich bewijzen.
Op woensdag 4 juni 2003 12:28 schreef Cynic het volgende:
Tja, het komt erg in de buurt van AF.
Zal ook de bedoeling zijn geweest denk ik...
De productie werd gedaan door Sascha Paeth. (Kamelot, Luca Turilli, Rhapsody)
quote:Maar dan moet je (vind ik) live juist géén nummers van AF gaan spelen.
Op woensdag 4 juni 2003 12:30 schreef Necromancer het volgende:[..]
Mark Jansen was niet voor niks de songwriter bij AF hé. Het is nu vooral wachten op wat AF doet denk ik. Zij moeten zich bewijzen.
De productie werd gedaan door Sascha Paeth. (Kamelot, Luca Turilli, Rhapsody)
quote:ehm, After forever heeft zich inmiddels in NL wel bewezen, hoe anders kunnen ze zo populair zijn?
Op woensdag 4 juni 2003 12:30 schreef Necromancer het volgende:Het is nu vooral wachten op wat AF doet denk ik. Zij moeten zich bewijzen.
quote:After Forever heeft zich bewezen met de songs van Mark hé, niet vergeten! Nu moeten ze zelf songs schrijven, daar wacht ik op!
Op woensdag 4 juni 2003 12:31 schreef Tokus het volgende:[..]
ehm, After forever heeft zich inmiddels in NL wel bewezen, hoe anders kunnen ze zo populair zijn?
Het is gewoon afwachten of zij juist op dezelfde kant doorgaan, of dat ze minder de gothicmetal kant op gaan zoals ze schijnbaar willen.
Het album zal niet geheel klinken als de demo volgens mij, want het album is veel grootser, bombastischer opgezet. Veel koor en orkestwerk dus
quote:De computer van m'n platenboer zei daarnet tegen me dat de release verschoven is naar 17 juni
Op vrijdag 6 juni 2003 13:30 schreef Necromancer het volgende:
Heeft iemand het album al???
quote:Jah, ik heb 'm nu een week.
Op vrijdag 6 juni 2003 13:30 schreef Necromancer het volgende:
Heeft iemand het album al???
Epica klinkt inderdaad erg als After Forever. Grote verschil vind ik zelf dat er bij Epica meer aandacht is voor de koren, keyboards en orchestraties. Ik heb het idee dat de gitaren wat meer naar de achtergrond verschoven zijn.
De teksten zijn zoals we van Mark kunnen verwachten erg maatschappijkritisch... Vooral Façade... is een super nummer!
Goeie drummer trouwens!
quote:Niet als origineel dan waarschijnlijk? De release is pas de 17e...
Op vrijdag 6 juni 2003 13:51 schreef Sunjammer het volgende:
Jah, ik heb 'm nu een week.
quote:'t Is een promo volgens mij.
Op vrijdag 6 juni 2003 15:23 schreef MrTorture het volgende:[..]
Niet als origineel dan waarschijnlijk? De release is pas de 17e...
De release is verschoven omdat er nog een limited edition uitkomt met een 40 pagina's tellend boekje. Geloof dat de release date nu op 17 juni stond ofzo...
quote:Bedoel je die 2-track demo? Verwacht dan maar iets veel groters
Op vrijdag 6 juni 2003 15:42 schreef Sunjammer het volgende:[..]
't Is een promo volgens mij.
De release is verschoven omdat er nog een limited edition uitkomt met een 40 pagina's tellend boekje. Geloof dat de release date nu op 17 juni stond ofzo...
quote:Nope, ik heb het complete album. De volledige 52 minuten en 52 seconden
Op zaterdag 7 juni 2003 02:24 schreef MrTorture het volgende:[..]
Bedoel je die 2-track demo? Verwacht dan maar iets veel groters
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 12:53 schreef Sunjammer het volgende:[..]
Nope, ik heb het complete album. De volledige 52 minuten en 52 seconden
Hoe kom je daaraan?
Ps. Deze band is echt super! Vond (na Metallica) hun optreden het beste op Fields of Rock
quote:Waaaaaaaaaat? Mag ik jouw handtekening?
Op maandag 16 juni 2003 02:04 schreef Orion-666- het volgende:
De zangeres van deze band heeft bij een vriend van mij in de klas gezeten
quote:Idd, ik heb hem gisteren gekocht; hij is erg goed
Op woensdag 18 juni 2003 08:05 schreef MrTorture het volgende:
En daar was-ie danIk heb hem geluisterd en hij is erg goed
Ik ben benieuwd wat After Forever nu gaat doen; ze komen eind dit jaar met een nieuwe CD dacht ik?
quote:Als je meer hebt betaald voor de LE, ben je afgezet
Op woensdag 18 juni 2003 09:44 schreef Largel het volgende:
Idd, ik heb hem gisteren gekocht; hij is erg goed
Er zit geen echte "CD-case" omheen; het is een kartonnen hoesje met boekje erin, en er staat "Limited Edition" voorop; er komt ook nog een andere versie uit las ik, heb ik nou de "dure" of de "goedkope" versie?
quote:Ze zeggen het
Ik ben benieuwd wat After Forever nu gaat doen; ze komen eind dit jaar met een nieuwe CD dacht ik?
quote:Die andere versie hadden ze niet; ik heb voor deze 15,99 betaald.
Op woensdag 18 juni 2003 10:17 schreef MrTorture het volgende:[..]
Als je meer hebt betaald voor de LE, ben je afgezet
Ze horen even duur te zijn. De andere versie is de jewel case editie met normaal boekje.
quote:Ja heb ik ook gelezen, maar volgens mij komt vlak daarna (dit jaar nog dacht ik) een volledig album... ik hoop het iig wel
Op woensdag 18 juni 2003 10:17 schreef MrTorture het volgende:[..]
Ze zeggen het
mini-album ging het worden toch?
quote:bron (interview)
After Forever have just finished recordings of their upcoming mini-CD, due out in September. The band's next full-length album will also be recorded soon.
quote:Alleen de verpakking + boekje.
Op woensdag 18 juni 2003 10:34 schreef Tokus het volgende:
wat is het verschil tussen die limited versie en de normale? alleen andere verpakking, of ook nog bonustracks?
en bye the way iemand al opgevallen die stukjes van the embrace that smothers?
de 1e drie staan op prison of desire van after forever....
zegt genoeg over de richting van de band
al uit? moet morgen maar ff gaan zoeken dan....
Voor degene die effe willen zien hoe het boekie van de LE eruit ziet:
quote:Op 1 nummer kun je toch geen band beoordelen?
Op donderdag 3 juli 2003 19:29 schreef TheFallenAngel het volgende:
Ik heb ze laatst live gezien. En ik vond er geen reet aan. Heb ook maar 1 liedje aangehoord en ben daarna buiten gaan staan. Helaas kon ik 't daar toch nog horen.
Vond 't een slap aftreksel van After Forever en dat is 't ook.
IMHO
quote:Ow, het was dus gewoon spam
Op donderdag 3 juli 2003 19:31 schreef century_child het volgende:
de cd is geweldig!
ik vind de hoes niet zoo mooi maar toch
en limited edition is zoooo moooi!
maar ik moet t wel mooi vinden want mn vriend speelt in de band
Maar ik moet die cd toch eens gaan beluisteren, want het klinkt wel goed, helaas wordt m'n loon pas over 3 weken gestort
quote:bij fame is de cd maar 15 euro dat moet je toch wel kunnen ophoesten
Op donderdag 3 juli 2003 19:37 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ow, het was dus gewoon spam
Maar ik moet die cd toch eens gaan beluisteren, want het klinkt wel goed, helaas wordt m'n loon pas over 3 weken gestort
quote:Ja, maar de volgende keer dat ik in de buurt van de Fame ben, kom ik denk met een hele grote groep
Op donderdag 3 juli 2003 19:42 schreef century_child het volgende:bij fame is de cd maar 15 euro dat moet je toch wel kunnen ophoesten
quote:bij frs is ie 18,99
Op donderdag 3 juli 2003 22:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ja, maar de volgende keer dat ik in de buurt van de Fame ben, kom ik denk met een hele grote groep
, ik zet 'm wel ff op het "koop lijstje"
je zou er ongeveer 15 euro voor moeten betalen, transmission heeft allemala zooi gedaan om te zorgen dat de cd zo goedkoop kan zijn, deze prijs geld voor de gewone en de limited cd :-)
Ik ben totaal onbekend met de metal-gothic scene en had nog nooit van Epica gehoord, maar laatst kwam Simone laarzen passen in de schoenwinkel waarin ik werk.
Zij zo van: "Ja, ze moeten wel comfortabel zitten, want ik moet ze aan tijdens het optreden." Waarop ik antwoordde van: "Goh wat leuk joh, speel je in een bandje?" Blijkt dus dat ze nogal bekend zijn...
Hele knappe meid trouwens, en charmant ook...
quote:En daar kijk ik dan ook al een tijdje naar uit.
Op maandag 10 november 2003 00:50 schreef Tokus het volgende:
en later deze maand spelen ze op de Metal Bash in Den Bosch.
22 februari in 013 en ik ga er dus zeker naartoe.
Ik heb ook de L.E. van de CD trouwens. Ik weet niet meer hoeveel ik er voor heb betaald. Maar het was zeker het geld waard. Wat het ook heeft gekost.
quote:Dat is wel heel cool..
Op vrijdag 5 december 2003 16:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Zeker erg leuk. Ik heb de cd gekocht op Metalbash. Het optreden was erg goed! Later de avond hadden ze nog een signeersessie. Daar heb ik toen maar gelijk even mijn cd-tje laten signeren. Aardige mensen, vooral Jeroen was best spraakzaam. Ze zijn ook niet na de signeersessie gelijk weggegaan, maar ze bleven nog voor Machine Head, en dat vind ik altijd wel leuk, als bands niet gelijk na hun optreden weer opgerot zijn.
De binnenkant van mijn cd hoesje:
[afbeelding]
Maar dat zie je inderdaad niet vaak dat bands blijven om zelf een band te zien.
Het lijken me ook heel aardige mensen eigenlijk. Ik weet niet waardoor het komt..
quote:Vond ik dus ook wel. Het was trouwens erg rustig bij de signeersessie, dus heb ik ze ook nog even hun eigen foto in het boekje laten signeren.
Op vrijdag 5 december 2003 16:59 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Dat is wel heel cool..
quote:Nee, en dat snap ik niet. Als ik in het voorprogramma van een band als Machine head zou staan, dan zou ik echt wel gaan kijken. Ik zou ook gewoon in de pit gaan staan denk ik.
Maar dat zie je inderdaad niet vaak dat bands blijven om zelf een band te zien.
quote:Ze zijn ook aardig, misschien komt het daardoor.
Het lijken me ook heel aardige mensen eigenlijk. Ik weet niet waardoor het komt..
quote:Ja zeker wel! Maar ja, sommige bands zijn al iets bekender en dan is het misschien gevaarlijker ofzo voor ze om de pit in te gaan of om te blijven kijken. Ik weet t ook niet, maar zoiets zou de redenering kunnen zijn lijkt me.
Op vrijdag 5 december 2003 17:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:Nee, en dat snap ik niet. Als ik in het voorprogramma van een band als Machine head zou staan, dan zou ik echt wel gaan kijken. Ik zou ook gewoon in de pit gaan staan denk ik.
Wat ik ontzettend goed vind van After Forever en Epica is trouwens de manier waarop ze kritiek leveren op de huidige maatschappij. Zwart/wit gezien op de VS enerzijds en grofweg het Midden Oosten anderzijds. Tenminste, ik denk dat uit de teksten te halen van de 'the embrace that smothers'-serie.
De rest van de teksten vind ik ook echt super mooi, maar wel moeilijk te leren zonder het boekje, maar dat zal ik ze vergeven. Kost het iets meer tijd om ze te leren en moet ik de nummers dus nog vaker luisteren
quote:Het nichtje van de zangeres zit bij mij in de klas
Op maandag 16 juni 2003 02:04 schreef Orion-666- het volgende:
De zangeres van deze band heeft bij een vriend van mij in de klas gezeten
quote:mijnes ziet er ook bijna zo uit. aardige lui ook wel.
Op vrijdag 5 december 2003 16:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
De binnenkant van mijn cd hoesje:
[afbeelding]
quote:Ik heb het idee dat het bij metalbands toch wel mee zal vallen. Die fans zijn volgens mij wat rustiger dan meisjes die naar Justin Timberlake gaan, om maar iets te noemen.
Op vrijdag 5 december 2003 18:28 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Ja zeker wel! Maar ja, sommige bands zijn al iets bekender en dan is het misschien gevaarlijker ofzo voor ze om de pit in te gaan of om te blijven kijken. Ik weet t ook niet, maar zoiets zou de redenering kunnen zijn lijkt me.
quote:Dat is zeker waar ja... Bij metal-concerten is de sfeer meestal wel wat relaxter dan bij je gemiddelde Justin of Britney concert inderdaad....
Op vrijdag 5 december 2003 18:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Ik heb het idee dat het bij metalbands toch wel mee zal vallen. Die fans zijn volgens mij wat rustiger dan meisjes die naar Justin Timberlake gaan, om maar iets te noemen.
Ach ja, vaak zijn ze ook al lang aan het touren, dus zullen ze wel enigszins moe zijn. En als je langer met dezelfde bands tourt, dan ga je ook niet elke avond weer kijken (hoewe, Machine Head ..).
Maar ja, vermoeidheid zal meestal wel de grootste boosdoener zijn, want zo'n optreden weggeven gaat ook niet in je koude kleren zitten lijkt me.
Dec. 12 Nijmegen, NETH @ State Of Art metal store (acoustic)
Dec. 13 Grootebroek, NETH @ Cultuurcentrum R17
Dec. 18 Nijmegen, NETH @ Doornroosje
Dec. 19 Gouda, NETH @ Doornroosje
Dec. 20 Limoges, FRA @ C.C John Lennon
Dec. 26 Sevenum, NETH @ Walhalla
Dec. 27 - Nieuwendijk (NB), NETH @ Xinix
Dec. 28 Luik, BEL @ Phoenix-club
Dec. 29 Andernach, GER @ Juz Live Club
Dec. 30 - Bad Laasphe, GER @ Discothek Connection
Dec. 31 Osnabrück, GER @ Hyde Park
Jan. 09 - Den Haag, NETH @ Paard van Troje
Jan. 10 Groningen, NETH @ Noorderslag festival
Jan. 16 Hengelo, NETH @ Metropool
Jan. 17 Bergum, NETH @ Kiehool
Jan. 31 Dordrecht, NETH @ Bibelot
Feb. 20 Hardenberg, NETH @ Podium
Feb. 21 Rotterdam, NETH @ Nighttown
Feb. 22 Tilburg, NETH @ 013
Feb. 28 Granada, SPA @ Piorno Rock
Mar. 21 Utrecht, NETH @ Tivoli
Ze staan nog net niet in je huiskamer.
quote:Bij dit soort kleinere bands zie je het anders geregeld hoor.
Op vrijdag 5 december 2003 16:59 schreef ReSpawn het volgende:Maar dat zie je inderdaad niet vaak dat bands blijven om zelf een band te zien.
quote:och, ook de middelgrote tot grote namen blijven vaak genoeg, al zie je ze niet altijd tussen het publiek lopen, maar dan staan ze bv aan de zijkant van het podium.
Op donderdag 11 december 2003 15:06 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Bij dit soort kleinere bands zie je het anders geregeld hoor.
quote:Valt wel mee ze komen niet eens naar Zeeland
Op donderdag 11 december 2003 13:26 schreef Seborik het volgende:
Ze staan nog net niet in je huiskamer.
quote:Ja, ik bedoelde ook eigenlijk meer "tussen het publiek".
Op donderdag 11 december 2003 15:09 schreef Tokus het volgende:[..]
och, ook de middelgrote tot grote namen blijven vaak genoeg, al zie je ze niet altijd tussen het publiek lopen, maar dan staan ze bv aan de zijkant van het podium.
quote:En ik had ze nog wel zo gezegd dat ze dichterbij moeten komen spelen.
Onder het mom van Epica komt naar je toe deze winter:Ze staan nog net niet in je huiskamer.
quote:20 februari met Morbid Angel, en Chimaira.... lijkt mij een leuke line-up.
Op donderdag 11 december 2003 17:28 schreef afraidtech het volgende:
ergens in februari ofzo bij metalfest in podium (hardenberg)
quote:ga er denk ik wel heen... lijkt me wel gaaf.
Op donderdag 11 december 2003 18:36 schreef Evil_Koekje het volgende:[..]
20 februari met Morbid Angel, en Chimaira.... lijkt mij een leuke line-up.
quote:en deze is samen met After Forever...
quote:Dat is dan wel weer leuk, die hebben tegen die tijd wel de nieuwe cd uit, neem ik aan? Ik heb AF al niet meer gezien sinds december vorig jaar volgens mij,
Op donderdag 11 december 2003 19:03 schreef Tokus het volgende:[..]
en deze is samen met After Forever...
was erg gaaf gister. Btw, vrijdag speelden ze Feint live en akoestisch bij Hard en Giel op 3FM! was ook erg gaaf om eens zo te horen
alleen jammer van 1ste nummer dat mic ging piepen en t amper deed
zeer zonde
maar van mij mogen ze nog n x komen (kan ik gelijk fototjes maken want mn batterij was op )
quote:mij verveelt t niet hoor
Op zondag 1 februari 2004 19:06 schreef -Flemmel- het volgende:
epica is behoorlijk populair geworden na het optreden op fields of rock 2003..
zo af en toe vind ik het wel lekker om naar te luisteren, zit muzikaal verder goed in elkaar.. tgaat alleen na een tijdje wel vervelen
op metal bash halverwege toch maar een frietje gaan eten, het optreden was niet echt boeiend
quote:bofkont want het eerste nummer werd vergald erdoor maar dt mocht de lol niet wegnemen
Op maandag 2 februari 2004 11:44 schreef ImPrEzA het volgende:
mja mij ook nietgisteravond in Zwolle zat ook weer super in elkaar, het was gewoon weer top... deze keer niet zoals in Dordrecht geluidsprobleempjes in het begin
Vanavond dusquote:Op donderdag 11 december 2003 13:26 schreef Seborik het volgende:
Nee joh, toen stond 013 weer vol!quote:Op zondag 28 maart 2004 14:28 schreef Djaser het volgende:
Wilden ze dan weg zijn voordat Anathema kwam?
LOLquote:Op zondag 28 maart 2004 14:26 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Heb ze nog gezien toen ze nog 'Sahara Dust' heette, in het voorprogramma van Anathema. Wat was dat beroerd!! Deden ze hele slechte uitvoeringen van After Forever nummers. Toen ze aankondigde dat er een Pim Fortuyn ode aankwam, liep de zaal leeg.............
je wou toch niet beweren dat dat zo bijzonder is he? Ze staan elk weekend wel op 1 of 2 plaatsen in Nederland...quote:Op donderdag 29 april 2004 18:32 schreef Metal_drums het volgende:
vanavond treedt epica op![]()
ik zeg het alleen maar hoor.. pffuuquote:Op donderdag 29 april 2004 20:29 schreef Tokus het volgende:
[..]
je wou toch niet beweren dat dat zo bijzonder is he? Ze staan elk weekend wel op 1 of 2 plaatsen in Nederland...
Ja dat kan kloppen, soms heeft Kay best wel een goeie smaak, ondanks zijn dikke kopquote:Op donderdag 6 mei 2004 12:51 schreef Babyteeth het volgende:
True, true. Dat zei Kay ook al, en ik geloof dat ook best wel!!!![]()
Ik heb ze ook voor t eerst gezien... Ik had echt geen idee wat ik van ze moest verwachten, maar t viel me helemaal niet tegen...quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:27 schreef The_Crippler het volgende:
Kheb gisteren Epica live gezien op het bevrijdingsfestival in Zwolle. Ze waren erg goed live! Kmoet ook zeggen dat de zangeres erg mooi is van dicht bij.
was zeker gezellig daar in zwolle sta ook op de foto met n aantal bandleden en handtekeningen op poster ( nog 2 handtekeningen en ik heb ze allemaal) was ook zeer blij toen ik riep van wanneer komen jullie weer in dordt dat ze zeiden: " weet het niet eerst naar mexico, maar bibelot is een geweldige tent" ik zelf als bibelot ganger ben daar redelijk trots opquote:Op zaterdag 8 mei 2004 16:48 schreef WurM het volgende:
[..]
Ik heb ze ook voor t eerst gezien... Ik had echt geen idee wat ik van ze moest verwachten, maar t viel me helemaal niet tegen...
Als je ongeveer halverwege stond (naast de pit voor de mensen die erbij waren) voelde het dubbelbass werk van de drummer erg lekker in je buik...Hij heeft t sowieso goed onder controle...
![]()
Mini DV hoeft hekemaal niet lelijk te zijn, sterker nog, er wordt heel veel op mini dv gedraaid.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:53 schreef Kralingen het volgende:
wat een vreeeeeslijke clip zeg.. Lelijk uitgelicht..duidelijk op minidv gedraaid.. 1 woord voor.. verschrikkelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |