De stelling:
Om de zoveel tijd zie je het wel weer eens op Hart van Nederland voorkomen. In *** worden katten vergiftigd en de politie heeft geen idee wie dat doet.
Kleine kans dat zo'n iemand gepakt wordt want als jij in je tuin in een hoekje een schaaltje vergiftigd eten neerzet of je hangt in het holst van de nacht een vergiftigde vis in een boom in een buurt waar veel katten lopen dan is de pakkans heel erg klein.
Maar goed, het gebeurt dus enigzins met regelmaat dat katten vergiftigd worden. Bij HvN zag je ook iemand voor de camera vertellen dat hij al 5 katten binnen 1,5 jaar tijd is kwijt geraakt en dat het laatste slachtoffer door spoedig ingrijpen niet nummer 6 is geworden. Dan ga ik bij me denken van: hallo, als je je kat om de haverklap doodvindt dan ge je bij nummer 2 toch denken van "zullen we maar eens voorlopig geen kat nemen?" want kennelijk laat men die beesten gewoon vrij rondlopen buiten.
In zo'n geval heb ik wel zoiets van: eigen schuld, dikke bult. je laat je kat vrij rondlopen buiten, men kijkt niet naar dat beest om en het loopt zonder toezicht buiten. Dat beest komt in andermans tuinen en niet iedereen is daar even blij mee getuige het feit dat er toch zo vaak weer een item over verschijnt in de krant of op TV. Ik laat m'n hond ook niet zonder toezicht op de buurt rondlopen, ik zie eigenlijk nauwelijks andere beesten dan katten vrij rondlopen in de buurt zonder toezicht. Echter gezien de regelmaat waarbij die dieren vergiftigd worden is het een gevaar waarmee je als baasje rekening dient te houden wanneer je besluit een kattenluik in je deur te doen en die beesten vrij rond te laten lopen.
In mijn optiek is het dus: of je houdt ze binnen, of je stelt ze bewust bloot aan allerlei gevaren waaronder de mogelijheid tot vergiftiging.
en als je kat dan wat overkomt heb ik zoiets van: eigen schuld, dikke bult, had je hem maar binnen moeten houden.
-----------------------------------------------------------
overigens is het wellicht handig om het vorige topic te kijken wat betreft opmerkingen. Zo hebben kattenhouders al meerdere malen de kind-kat vergelijking gemaakt wat dus totaal irrelevant is. Een kind voed je op totdat hij een zekere mate van zelfbewustheid heeft. je leert hem niet op straat te rennen en geen snoepjes aan te nemen van vreemde mensen. Dat kun je niet bij een kat. Derhalve snijdt de vergelijking "ja maar als je kind buiten speelt zonder jouw toezicht en hij komt onder een auto, is het dan ook de schuld van de ouders?" Ja als het gaat om baby's en peuters/kleuters die je niet geleerd hebt om te gaan met het verkeer (kan ook niet met baby's) en Nee als je kind gewoon hebt geleerd om te gaan met de "gevaren van de straat" en er overkomt hem toch wat.
Ik geef toe dat ik me groen en geel erger aan de katten van de mensen om me heen, daar zij katten nemen, vervolgens de katten BUITEN laten de hele dag (ze doen echt niets in hun eigen tuin ), en soms s' nachts weer binnen laten : wat is dan het nut van het hebben van een kat, behalve het ermee lastig vallen van de buren om je heen, die telkenmale de stront uit hun tuin kunnen scheppen.
Ik heb het een keer verzameld, en bij de bewuste buurvrouw in d'r tuin geflikkerd. Ze begreep de boodschap
quote:Jah, misschien is dat inderdaad de manier om het duidelijk te maken.
Op woensdag 4 juni 2003 08:39 schreef WebbySP het volgende:
Vergiftigen e.d. is zwaar onzinnig.Ik geef toe dat ik me groen en geel erger aan de katten van de mensen om me heen, daar zij katten nemen, vervolgens de katten BUITEN laten de hele dag (ze doen echt niets in hun eigen tuin
), en soms s' nachts weer binnen laten : wat is dan het nut van het hebben van een kat, behalve het ermee lastig vallen van de buren om je heen, die telkenmale de stront uit hun tuin kunnen scheppen.
Ik heb het een keer verzameld, en bij de bewuste buurvrouw in d'r tuin geflikkerd. Ze begreep de boodschap
Nu vind ik ook dat in parken bakken met vergiftigd voedsel moeten staan. Immers, hondenbezitters zijn er de schuld van dat je kinderen niet in schijtvrij gras kunnen spelen.
Laat die honden ook maar schijten in je eigen tuin, daarmee voorkom je een hoop ergernissen.
Bij mij in de tuin schijten meer honden dan katten. En honden begraven het niet en de uitwerpselen zijn ook flink wat groter.... Maar die ga ik toch ook niet vergiftigen? Of postduiven die mijn auto onderschijten, die schiet ik toch ook niet uit de lucht?
Nee het zijn gestoorde mensen die dit soort dingen doen, en daar zou de maatschappij tegen beschermd moeten worden. Gewoon een beetje tolerantie zou al helpen. En misschien zelf ook een oogje in het zeil houden.
Ik denk niet dat je blij bent als je kindje van kleuterleeftijd naast de bosjes bij een zandbak een schoteltje met vergif vind. Kinderen van die leeftijd hebben nog wel eens de neiging om alles in hun mond te stoppen..................
quote:Daar ben ik het dus niet mee eens. Je kunt het de honden niet kwalijk nemen dat hun baasjes hun overal los laten lopen en onderschijten.. Zolang ze het weer opruimen is er niets aan de hand. Dan zou je nog eerder een bakje vergiftigde patat ofzo in de parken moeten zetten..
Op woensdag 4 juni 2003 08:45 schreef robh het volgende:
Ik vind het ge-wel-dig!Nu vind ik ook dat in parken bakken met vergiftigd voedsel moeten staan. Immers, hondenbezitters zijn er de schuld van dat je kinderen niet in schijtvrij gras kunnen spelen.
Laat die honden ook maar schijten in je eigen tuin, daarmee voorkom je een hoop ergernissen.
Ik ben geen kattenhater, maar heb het er ook niet op.
Ze zijn me te eigenzinnig, en er zal ook never zo'n haarbal mijn huis in komen....behalve dan die kat die via het dakraam een keer onze slaapkamer voor een katten-clubhuis had aangezien.
-"Pappa, ik wil een katje !"
-"Dat is goed hoor, schatje, zodra je op jezelf woont."
Leven en laten leven, maar niet in mijn huis / tuin
quote:Speel je zo graag in het park dan rob?
Ik vind het ge-wel-dig!Nu vind ik ook dat in parken bakken met vergiftigd voedsel moeten staan. Immers, hondenbezitters zijn er de schuld van dat je kinderen niet in schijtvrij gras kunnen spelen.
Ik hou me katten binnen, of het nou voor verkeer is of voor dit soort ongein. En dan nog is niet zeker dat ie niets overkomt..
Raar stukje, verder.
quote:Ja daaag, moeten die beesten daar maar niet schijten. Houden ze het maar op totdat ze thuis zijn. Is niet zo moeilijk hoor. Mensen doen dat vaak ook.
Op woensdag 4 juni 2003 08:47 schreef Pacstah het volgende:Daar ben ik het dus niet mee eens. Je kunt het de honden niet kwalijk nemen dat hun baasjes hun overal los laten lopen en onderschijten.. Zolang ze het weer opruimen is er niets aan de hand. Dan zou je nog eerder een bakje vergiftigde patat ofzo in de parken moeten zetten..
Ik vind het echt enorm zielig voor de beessies.. die kunnen er toch nix aan doen...
Als je niet voor je hond kan zorgen moet het beest maar dood. Simpel.
Ik irriteer me ook mateloos aan die katten van de buren. Heb je net een nieuwe auto, zit er zo'n kut kat op lekker met zijn nagels.
Meteen vol met krassen natuurlijk.
Of je hebt je tuin net helemaal in orde komt er weer zo'n kat die je vuilniszakken gaat mollen omdat kut beest iets rook.
Kijk die beesten moeten gewoon uit mijn tuin blijven maar ik ga ze niet vergiftigen hoor. Ik heb een water muur gebouwd. Als ze mijn tuin in proberen te komen gaat de tuinslang aan, blijven ze mooi weg. Alleen zoek ik nog een oplossing voor mijn auto
quote:Voor honden zijn speciale uitlaatplaatsen: daar laat je dus geen kinderen spelen...
bij ons was het dus gewoon een ziek figuur die zowat alle katten afliep temaken voor bontjassen
[Dit bericht is gewijzigd door Fixit op 04-06-2003 09:04]
Dus niet elke kat die buiten rond loopt is daar ook geplanned door het baasje.
quote:Tja een foutje kan een keer gebeuren natuurlijk: het gaat er om dat er mensen zijn die hunn katten gewoon eten geven, naar buiten schoppen en er verder niet naar omkijken.
Op woensdag 4 juni 2003 09:02 schreef Unstable_Element het volgende:
Heeft er iemand al aangedacht dat er ook mensen zijn met tuin deuren en dat katten daar door nog wel eens naar buiten willen glippen?Dus niet elke kat die buiten rond loopt is daar ook geplanned door het baasje.
overigens is dieren vermoorden weerzinwekkend en dus niet de oplossing.
quote:Of niet auto-rijden, kun je ook niet doodgereden worden.
Op woensdag 4 juni 2003 08:56 schreef killer_mac het volgende:Geen katten nemen werkt veel beter kunnen ze ook niet worden vergiftigd.
.
quote:Hoelang ben jij al niet in een normaal park geweest? Al die schijthonden moeten ook gewoon dood.
Op woensdag 4 juni 2003 08:59 schreef Dandelion het volgende:Voor honden zijn speciale uitlaatplaatsen: daar laat je dus geen kinderen spelen...
In mijn tuin staat geen bordje: KATTEN SCHIJT HIER MAAR HOOR.
ook SIM -PEL
quote:je praat wel erg veel poep amigo
Op woensdag 4 juni 2003 09:07 schreef robh het volgende:[..]
Hoelang ben jij al niet in een normaal park geweest? Al die schijthonden moeten ook gewoon dood.
quote:Tja alleen kan de mens voor zichzelf zorgen en een kat dus niet.
Op woensdag 4 juni 2003 09:06 schreef Jarno het volgende:[..]
Of niet auto-rijden, kun je ook niet doodgereden worden.
Of niet buiten komen, kun je ook niet neergestoken worden.
Of niet leven, kun je ook niet doodgaan..
Maar om te veronderstellen dat mensen die hun kat WEL buiten laten, er niet naar omkijken en vragen om vergiftiging, is van een debiliteit waar de Josti-band nog een puntje aan kan zuigen.
quote:De volgende keer dat een 16-jarig meisje verkracht wordt, zal ik aan deze uitspraak denken. Immers, haar ouders hadden voor haar moeten zorgen en haar niet buiten moeten laten! Zo vraag je er toch om, he?
Op woensdag 4 juni 2003 09:08 schreef Dandelion het volgende:Punt is dat de katteneigenaar voor zijn kat moet zorgen: als je die redenering volgt moet hij er ook voor zorgen dat die kat niet vergiftigd wordt door mallooten.
quote:Doodsverwensing! Ban
Op woensdag 4 juni 2003 09:07 schreef robh het volgende:[..]
Hoelang ben jij al niet in een normaal park geweest? Al die schijthonden moeten ook gewoon dood.
Dat is dus de verantwoordelijkheid van de hondeneigenaar in dat geval. Die zorgt ervoor dat zijn hond daar gaat zitten schijten. Dat is aso-ciaal gedrag.
Maar nu heb je het over een park: openbaar gebied
Mijn tuin is geen openbaar gebied. Totaal onvergelijkbare situatie.
Ben het wel met je eens dat het asociaal is, maar die honden kunnen er niets aandoen, net als die katten.
quote:Totaal onvergelijkbare situatie.
Op woensdag 4 juni 2003 09:10 schreef Jarno het volgende:[..]
De volgende keer dat een 16-jarig meisje verkracht wordt, zal ik aan deze uitspraak denken. Immers, haar ouders hadden voor haar moeten zorgen en haar niet buiten moeten laten! Zo vraag je er toch om, he?
quote:hey mister josti-band
Op woensdag 4 juni 2003 09:09 schreef Jarno het volgende:
Maar goed, wij houden onze kat sowieso binnen. Ten eerste is ze me te dierbaar om doodgereden of gejat of erger te worden en ten tweede vind ik idd dat mensen geen overlast van mijn huisdier hoeven te hebben.Maar om te veronderstellen dat mensen die hun kat WEL buiten laten, er niet naar omkijken en vragen om vergiftiging, is van een debiliteit waar de Josti-band nog een puntje aan kan zuigen.
en als je een hekwerk van 2M hoog om je tuin heb staan waardoor die kat er never niet uit kan komen dan doe je het ook zelf
Maar katten, de enige goeie kat is een PLATTE kat....allereerst strollen die klotebeesten door JOUW tuin terwijl ze niet van jou zijn, ze proberen de vogels die een nestje hebben gebouwd in onze heg op te vreten (gelukkig ben ik er meestal op tijd bij), de baasjes vergeten ze 's nachts wel eens binnen te halen, waardoor dat klote gemiauw en geblaas de hele nacht te horen is, etcetc.
Rattengif is niet zo slim, maar wellicht een oplossing, ik denk dat ik het ook maar eens ga gebruiken als het niet snel ophoudt....maar een luchtbuks met pijltjes werkt veel beter, springen ze zo lekker van .
Ik zie zo'n kutbeest liever dood dan levend in mijn tuin.
M.a.w.
in het bos of ergens in het wild, niet in een stad.
Net zoals die aso's die een hond nemen terwijl ze op een flat wonen.
Is toch zielig voor die beesten. Gewoon geen hond nemen dan.
Een hond kan je nemen als je een hele grote achtertuin hebt zodat ie daar lekker kan schijten en graven.
Katten horen eveneens niet in een huis maar buiten en dan wel buiten in het bos in het bos
stel: je hebt een aanrijding gehad, en een jaar erna nog eentje...zou je dan niet meer moeten auto rijden? het is niet je eigen schuld, maar de ander gaf je geen voorrang 2x
toch, met je redenatie, vind jij dus dat het eigen-schuld-dikke-bult is, al kan je er niks aan doen, en kunnen ze dus beter niet autorijden
quote:Hekwerk onder stroom, probleem voorbij....of de kat zo'n tuigje aandoen
Op woensdag 4 juni 2003 09:14 schreef Fixit het volgende:[..]
hey mister josti-band
en als je een hekwerk van 2M hoog om je tuin heb staan waardoor die kat er never niet uit kan komen dan doe je het ook zelf
als je in een overdrukke stad een kat neemt, en ze vervolgens ook buiten laat, weet je dat je een risico neemt
quote:Neen want jij kan voor jezelf zorgen.
Op woensdag 4 juni 2003 09:16 schreef WeirdMicky het volgende:
beetje kromme redenatie uiteraard, ik snap het dillema, maar om nou te zeggen dat het de schuld van de kattenhouders is, is overdrevenstel: je hebt een aanrijding gehad, en een jaar erna nog eentje...zou je dan niet meer moeten auto rijden? het is niet je eigen schuld, maar de ander gaf je geen voorrang 2x
toch, met je redenatie, vind jij dus dat het eigen-schuld-dikke-bult is, al kan je er niks aan doen, en kunnen ze dus beter niet autorijden
Als ik mijn hond de straat op schop 's ochtends en 's avond weer naar binnen laat waar ik dat ie aangereden kan worden en vind dat dan ook mijn schuld.
Ik snap dat het voor sommige mensen prettig is domweg overal gevolgt te worden en dat het dier altijd naar je luistert (heb je tenminste nog een beetje macht) maar katten zijn een veel grotere uitdaging om te trainen.
Om nog maar even te laten zien hoe idioot je stelling is:
Alle vogels moeten dood, ze schijten de hele dag overal in het rond en niemand doet er wat aan
idioot
quote:Tja, dan moet die hondeigenaar maar dood, of op zijn minst een grote dosis strychnine binnenkrijgen zodat ie het nooit weer doet.
Op woensdag 4 juni 2003 09:12 schreef Dandelion het volgende:Doodsverwensing! Ban
Dat is dus de verantwoordelijkheid van de hondeneigenaar in dat geval. Die zorgt ervoor dat zijn hond daar gaat zitten schijten. Dat is aso-ciaal gedrag.
Ik hoor trouwens niemand hier over die vieze schijtvogels die constant in de tuin huppen,schijten en je wurms opeten. Die moeten ook dood.
quote:jaja tuurlijk jij heb er ook veel verstand van dus...... NOT
Op woensdag 4 juni 2003 09:16 schreef Dissection het volgende:[..]
Hekwerk onder stroom, probleem voorbij....of de kat zo'n tuigje aandoen
quote:Want? Vergelijkbare zorgsituatie die op te lossen is door het binnenhouden van degene waar je voor verantwoordelijk bent.
Op woensdag 4 juni 2003 09:13 schreef Dandelion het volgende:[..]
Totaal onvergelijkbare situatie.
Next
quote:Precies daarom de stelling katten en honden horen niet in een Stad thuis!!
Op woensdag 4 juni 2003 09:19 schreef matando het volgende:
Zo te zien is de topic openen zo'n gifstrooier.
Verder zijn katten buitendieren, het binnenhouden van katten tenzij noodzakelijk omdat je bijv. in een flat woont is zielig!
Honden zijn nou eenmaal domme volgers, katten zijn dat niet.Ik snap dat het voor sommige mensen prettig is domweg overal gevolgt te worden en dat het dier altijd naar je luistert (heb je tenminste nog een beetje macht) maar katten zijn een veel grotere uitdaging om te trainen.
Alle vogels moeten dood, ze schijten de hele dag overal in het rond en niemand doet er wat aanidioot
quote:Eh nee, zeg ik dat? Juist niet, toch?
Op woensdag 4 juni 2003 09:14 schreef Fixit het volgende:[..]
hey mister josti-band
quote:Leuk dat je voor mij denkt te moeten beslissen hoe en of ik met mijn huisdier omga. Nogmaals, onze kat blijft binnen, daar heb jij geen last van, op geen enkele manier.
Op woensdag 4 juni 2003 09:21 schreef killer_mac het volgende:[..]
Precies daarom de stelling katten en honden horen niet in een Stad thuis!!
Dus we gooien alle katten en honden lekker in het bos en we zijn er vanaf, zitten ze tenminste ook weer in de natuur waar ze horen
Maar hoe dan ook, vergiftigen, sorry maar dat is gewoon echt niet geod te keuren, als je ergens last van hebt, dan kan je toch gewoon klagen. Die mensen waarvan die kat vergiftigd word kunnen er anders toch ook niks aan doen, naar mijn mening. Er is geen wet of iets dat katten niet buiten mogen lopen, maar wel dat je andermans eigendommen niet mag "vernielen".
quote:Als je nou eens leest voor je begint te schelden?
Verder zijn katten buitendieren, het binnenhouden van katten tenzij noodzakelijk omdat je bijv. in een flat woont is zielig!
Honden zijn nou eenmaal domme volgers, katten zijn dat niet.Ik snap dat het voor sommige mensen prettig is domweg overal gevolgt te worden en dat het dier altijd naar je luistert (heb je tenminste nog een beetje macht) maar katten zijn een veel grotere uitdaging om te trainen.
Alle vogels moeten dood, ze schijten de hele dag overal in het rond en niemand doet er wat aanidioot
Dat honden domme volgers zijn en katten geweldig, dat zal, dat is jou menig , ik deel die duidelijk niet.
Maar over het binnen houden van katten: waarom is dat nou op een flat niet zielig, en normaal wel...
Dat is een beetje een dubbele moraal he?
Een kat kan best binnen of aan een tuigje in de tuin. Zo niet, dan is een kat geen huisdier: niet nemen als huisdier dus.
quote:Dus???Hek onder stroom of een tuigje aan, dan kan dat beest een beetje bewegen MAAARRRR blijft hij netjes in jouw tuin.
Op woensdag 4 juni 2003 09:20 schreef Fixit het volgende:[..]
jaja tuurlijk jij heb er ook veel verstand van dus...... NOT
een kat is en blijft een buitendier en wil toch graag vrij bewegen
dit beesie ging zelf niet achter de vogels aan daar was ie zelf bang voor
quote:Nee hoor, volledig vergelijkbaar. Of vraagt dat meisje er misschien zelf om om verkracht te worden.
Op woensdag 4 juni 2003 09:13 schreef Dandelion het volgende:[..]
Totaal onvergelijkbare situatie.
Next
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:20 schreef Jarno het volgende:[..]
Want? Vergelijkbare zorgsituatie die op te lossen is door het binnenhouden van degene waar je voor verantwoordelijk bent.
Ik vind het goed dat je je kat binnen houd Jarno!
Ik heb al 24 jaar katten (gemiddeld 3) en 1 maal is een kat vergiftigd. Verder is er een kat in een stropersval gelopen waardoor deze een poot mist(een kat op drie poten kan zeer goed!)
Nu is mijn vraag of deze 2 dingen, die uiteraard niet leuk zijn, genoeg reden zijn om al mijn katten binnen te houden en ze de geweldige buiten wereld te onthouden. Bedenk eens dat je zelf niet naar buiten zou mogen... JE HELE LEVEN!!!!!! stel je voor dat je 75 jaar leeft en geen enkele keer naar buiten mocht...
Het kan elke dag gebeuren dat een vrachtwagen over me heen raast en dat ik zo plat ben als het voormalige dubbeltje... is dat reden voor mij om niet naar buiten te gaan? is het mijn eigenschuld als die vrachtwagen de bocht niet haalt en mij op het voetpad platwalst?? Of is het dan misschien de schuld van mijn ouders, ook al ben ik al lang volwassen!?
Waarom deze discussie over eigen schuld dikke bult... een kat is eigenwijs(net als mensen), een kat doet weleens domme dingen(net als mensen) en bovendien gebeurt er weleens iets met een kat wat niet zijn schuld is... net als bij mensen! moeten alle mensen dan ook maar binnen blijven???
quote:nee, ik vind het een onzinredenatie dat je je kat altijd maar binnen moet houden, er zijn bij mij thuis al vanaf voor mijn geboorte hier katten thuis, en we laten ze altijd buiten (kattenluik) en slechts 1x is een kat (van de meerdere dus) door een brommer over zn staart heen gereden
Op woensdag 4 juni 2003 09:19 schreef Dandelion het volgende:[..]
Neen want jij kan voor jezelf zorgen.
De kat is jouw huisdier (die van de kattenhouder dus, niet jij specifiek) dus jij dient ervoor te zorgen dat het beest niets overkomt.Als ik mijn hond de straat op schop 's ochtends en 's avond weer naar binnen laat waar ik dat ie aangereden kan worden en vind dat dan ook mijn schuld.
maar die andere kat was altijd buiten en is 19 geworden er per definitie vanuitgaan dat je een kattenbeul bent als je ze buiten laat slaat natuurlijk nergens op
quote:Wel als ze in JOUW tuin loopt
Op woensdag 4 juni 2003 09:26 schreef Jalu het volgende:[..]
Nee hoor, volledig vergelijkbaar. Of vraagt dat meisje er misschien zelf om om verkracht te worden.
quote:Jalu, moeten we nou weer helemaal overnieuw beginnen?
Op woensdag 4 juni 2003 09:26 schreef Jalu het volgende:[..]
Nee hoor, volledig vergelijkbaar. Of vraagt dat meisje er misschien zelf om om verkracht te worden.
quote:Ik ben het 100% met je eens. De hondjes van mijn vriendin, die ik hier altjd adresseer als mijn hondjes btw, lopen ook wel eens zonder riem op straat en d'r kan natuurlijk net een auto de hoek om komen scheuren... maar mensen die hun kat dag en nacht de gelegenheid geven om buiten rond te huppelen met al die gevaren die er zijn zijn in mijn ogen onverantwoordelijk bezig
Op woensdag 4 juni 2003 08:34 schreef Pacstah het volgende:
Ik heb zelf ook een kat, en die komt dus niet buiten. Ten eerste omdat ik niet wil dat ie buiten komt vanwege dit soort gevaren, en verkeer enzo. Ten tweede omdat anderen er inderdaad last van kunnen hebben en ten derde omdat ik geen kat neem om hem alleen te zien wanneer het etenstijd is. Ik heb zo'n heerlijke knuffelkat, en dat vind ik heerlijk. Ik zal haar dus ook altijd binnenhouden.
Maar er zijn ook katten die gewoon zo af en toe buiten komen, en als je dan je kat verliest door zoiets is dan ook verschrikkelijk. Dus eigen schuld dikke bult vind ik niet geheel terecht in deze..
quote:goed verwoord
Op woensdag 4 juni 2003 09:26 schreef BigBlueScreenOfDeath het volgende:
Waarom deze discussie over eigen schuld dikke bult... een kat is eigenwijs(net als mensen), een kat doet weleens domme dingen(net als mensen) en bovendien gebeurt er weleens iets met een kat wat niet zijn schuld is... net als bij mensen! moeten alle mensen dan ook maar binnen blijven???
quote:Well, duh.
Op woensdag 4 juni 2003 09:27 schreef Dissection het volgende:
Volgens mij vinden jullie dqat vergiftigen dus moreel verwerpelijk...
Jezus man, is dat zo moeilijk? Het bewust vergiftigen van een *dier* is laag, schofterig en idd moreel verwerpelijk. Of het nou om een kat, hond of weetikveel wat gaat.
quote:Precies, zoals ik al eerder gezegd heb: als je je zo over katten uitlaat als sommigen in dit topic, dan ben je gewoon een controlfreak die er van baalt dat je sommige dingen niet in je eigen hand kunt houden...
Op woensdag 4 juni 2003 09:19 schreef matando het volgende:[...]
Ik snap dat het voor sommige mensen prettig is domweg overal gevolgt te worden en dat het dier altijd naar je luistert (heb je tenminste nog een beetje macht) maar katten zijn een veel grotere uitdaging om te trainen.
[...]
quote:Tja alleen gaat het niet over de kat zijn schuld, maar de schuld van het baasje.
Op woensdag 4 juni 2003 09:29 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
goed verwoord
volgens mij leeft een kat veel blijer als die alle vrijheid heeft, dan gedwongen te leven in een klein huisje en vaak zijn die katten nog vet dik ook (leven ze ook minder lang van)
quote:Dat slaat nergends op volgends de wet is het slaan van een inbreken in je eigen huis nogsteeds mishandeling (tenzij het zelf verdediging is, wat het allene is als je niet weg kan lopen), dus ook in dit geval zou je dat meisje nogsteeds niet mogen verkrachten.
Op woensdag 4 juni 2003 09:27 schreef Dissection het volgende:[..]
Wel als ze in JOUW tuin loopt
[Dit bericht is gewijzigd door kohinoor op 04-06-2003 09:30]
quote:Okay, kind van 10 dan, dat door iemands tuin loopt tijdens het spelen en neergestoken wordt door een dwaas met donkergroene vingers. Ook vergelijkbaar?
Op woensdag 4 juni 2003 09:28 schreef Dandelion het volgende:[..]
Jalu, moeten we nou weer helemaal overnieuw beginnen?
Sorry maar als mensen het verschil tussen een kat die in mijn tuin schijt en een verkracht kind van 16 niet zien...
quote:mijn gedachte ook bij sommigen
Op woensdag 4 juni 2003 09:29 schreef Jalu het volgende:[..]
Precies, zoals ik al eerder gezegd heb: als je je zo over katten uitlaat als sommigen in dit topic, dan ben je gewoon een controlfreak die er van baalt dat je sommige dingen niet in je eigen hand kunt houden...
quote:Je huisdier niet in de hand hebben en andermans spullen laten vernietigen todat die persoon zo pissig is en je kat de nek omdraait, en dat jij dan gaat zitten zeuren DAT is laag, schofterig en moreel verwerpelijk
Op woensdag 4 juni 2003 09:29 schreef Jarno het volgende:[..]
Well, duh.
Jezus man, is dat zo moeilijk? Het bewust vergiftigen van een *dier* is laag, schofterig en idd moreel verwerpelijk. Of het nou om een kat, hond of weetikveel wat gaat.
quote:Je hebt me nog steeds niet uitgelegd wat het al of niet hebben van een baasje uitmaakt voor wat betreft de "overlast" die een dier veroorzaakt.
Op woensdag 4 juni 2003 09:23 schreef Dandelion het volgende:[..]
[...]
Vogels zijn over het algemeen niet iemands eigendom: katten wel.
Vogels graven niet in mijn tuin, eten niet mijn vissen op (tja reigers, maar ook daar zijn middelen tegen), slopen niet mijn vijverfolie, vuilnis zakken etc, en komen zeker niet bij me binnen als de achterdeur open staat.
quote:"Vernietigen"?
Op woensdag 4 juni 2003 09:31 schreef Dissection het volgende:Je huisdier niet in de hand hebben en andermans spullen laten vernietigen todat die persoon zo pissig is en je kat de nek omdraait, en dat jij dan gaat zitten zeuren DAT is laag, schofterig en moreel verwerpelijk
Pas maar op dat de kat van de buren je 16-jarige dochter niet verkracht!
quote:Dat is inderdaad ook zo'n verwerpelijk punt, wat doen ze op MIJN territorium??Ophoeren, anders sla ik (onwetende mensen daargelaten, dus die vraag ik netjes of ze voortaan niet meer hier willen komen, want deze tuin is geen openbare gelegenheid)...inbrekers mogen van mij ook tegen een muur gezet worden ed....die sharia is helemaal zo gek nog niet, breek 2x in en het hoeft voor de rest van je leven niet meer
Op woensdag 4 juni 2003 09:30 schreef kohinoor het volgende:[..]
Dat slaat nergends op volgends de wet is het slaan van een inbreken in je eigen huis nogsteeds mishandeling (tenzij het zelf verdediging is, wat het allene is als je niet weg kan lopen), dus ook in dit geval zou je dat meisje nogsteeds niet mogen verkrachten.
quote:Alsof er geen tussenweg is tussen een kat vermoorden en je tuin elke dag laten omploegen. Er zijn genoeg manieren om ongewenste bezoekers uit je tuin te houden nowadays. Als je overgaat tot het vermoorden van dieren, ben je gewoon een schoft 1e klas. Maar goed, kennelijk heb jij andere normen en waarden dan ik. Laat ik me d'r maar niet boos om maken.
Op woensdag 4 juni 2003 09:31 schreef Dissection het volgende:[..]
Je huisdier niet in de hand hebben en andermans spullen laten vernietigen todat die persoon zo pissig is en je kat de nek omdraait, en dat jij dan gaat zitten zeuren DAT is laag, schofterig en moreel verwerpelijk
quote:Oh great, zit hier ik m'n tijd te verdoen met een fundamentalist.
Op woensdag 4 juni 2003 09:33 schreef Dissection het volgende:[..]
Dat is inderdaad ook zo'n verwerpelijk punt, wat doen ze op MIJN territorium??Ophoeren, anders sla ik (onwetende mensen daargelaten, dus die vraag ik netjes of ze voortaan niet meer hier willen komen, want deze tuin is geen openbare gelegenheid)...inbrekers mogen van mij ook tegen een muur gezet worden ed....die sharia is helemaal zo gek nog niet, breek 2x in en het hoeft voor de rest van je leven niet meer
quote:Dat gebeurd ook niet, want al lang vantevoren is dat beessie weggejaagd/natgegooid/vergiftigd/neergeknuppeld
Op woensdag 4 juni 2003 09:32 schreef robh het volgende:[..]
"Vernietigen"?
,
,
quote:Als je de openingspost goed had gelezen dan had je geweten van niet.
Op woensdag 4 juni 2003 09:30 schreef Jarno het volgende:[..]
Okay, kind van 10 dan, dat door iemands tuin loopt tijdens het spelen en neergestoken wordt door een dwaas met donkergroene vingers. Ook vergelijkbaar?
Maar goed is zal er wel ff op in gaan:
Misschien wel vergelijkbaar:
De oduers hadden dit kind moeten leren dat het niet in andermans tuin mag komen, maar ongelukjes kunnen natuurlijk. Ik zou er persoonlijk voor kiezen dit kind te vertellen dat ik het liever niet heb, dat ze in mijn tuin loopt de speulen. En waarschijnlijk zou de boodschap dan overkomen.
Het is natuurlijk verwerpelijk, schandalig etc om dan zo'n kind neer te steken.
Wat hebben die donkergroene vingers er dan mee te maken?
quote:Ik jaag die klote beesten altijd eerst weg.......na een keer of 5 dezelfde kat, begint het met watergooien, meestal komen ze dan een hele tijd niet meer terug........en daarna komen de wat drastischere dingen om de hoek kijken (die ik overigens nog nooit heb hoeven te gebruiken, water helpt ontzettend goed)
Op woensdag 4 juni 2003 09:34 schreef Jarno het volgende:[..]
Alsof er geen tussenweg is tussen een kat vermoorden en je tuin elke dag laten omploegen. Er zijn genoeg manieren om ongewenste bezoekers uit je tuin te houden nowadays. Als je overgaat tot het vermoorden van dieren, ben je gewoon een schoft 1e klas. Maar goed, kennelijk heb jij andere normen en waarden dan ik. Laat ik me d'r maar niet boos om maken.
quote:TS, ikke dus, is zeker geen gifstrooier, ik vind het gewoon raar dat ik hier in de steeg de ene na de andere kat vrij zie rondlopen en in kranten en op TV regelmatig meldingen hoor van vergiftigingen of om de haverklap in de omgeving van mijn vriendin hoor "die en die d'r kat is aangereden"
dat is het dilemma, mensen nemen een huisdier en beschouwen het vervolgens als een buitendier wat ze enkel hoeven te verzorgen door een bakkie voeding neer te zetten.
Jouw kat is in jou ogen lief, hij ligt bij je op schoot, komt eten, spint lekker bij je etc etc. Maar wat doet die kat als hij uit jouw blikveld is buiten, dan zit hij bij de buren en die hebben het niet zo op jouw kat die ff z'n ontlasting komt dumpen. Hoe lief dat beest in jouw ogen is, hij kan een stuk ongedierte zijn voor een ander.
en ik heb nooit gezegd dat katten doodmoeten. ik heb alleen gezegd kattenhouders hun huisdier ook als huisdier moeten houden
quote:lol
Op woensdag 4 juni 2003 09:32 schreef robh het volgende:[..]
"Vernietigen"?
,
,
quote:Ik zie het verschil best. Maar de stelling dat een vergiftigde kat je eigen schuld is slaat net zo hard als een tang op een varken dan die stelling van dat verkrachtte meisje.
Op woensdag 4 juni 2003 09:28 schreef Dandelion het volgende:[..]
Jalu, moeten we nou weer helemaal overnieuw beginnen?
Sorry maar als mensen het verschil tussen een kat die in mijn tuin schijt en een verkracht kind van 16 niet zien...
Als je het slachtoffer wordt van een willekeurig misdrijf, mag je daar NOOIT zelf de schuld van krijgen, en dat impliceert de stelling van dit topic gewoon. En dat is een mentaliteitskwestie van de Nederlander, mede ingegeven door het ZEER zwakke optreden van de wetshandhavers als het er eens werkelijk opaan komt. Denk maar aan mijn voorbeeld van die autoradio in dat vorige deel.
Daarnaast is er ook nog de tolerantiegrens van sommige tuinliefhebbers (dus natuurliefhebbers) die plotseling nihil is als het over katten gaat.
Maar wel een hond nemen en dat beest op de openbare weg laten schijten.
DAT is het hypocriete van veel van deze mensen.
Ik kan je één ding, als echte hondenliefhebber vertellen: ik heb in mijn leven 1000 keer meer last gehad van hondepoep op straat als van alle katten bijelkaar...
quote:Jij bent niet helemaal goed of wel .....
Op woensdag 4 juni 2003 09:27 schreef Dissection het volgende:[..]
Wel als ze in JOUW tuin loopt
quote:Als ik tegen mn kat zeg dat ie niet in andermans tuin mag lopen en hij luistert niet mag hij wel dood en een kind, waartegen je hetzelfde zegt, niet?
Op woensdag 4 juni 2003 09:35 schreef Dandelion het volgende:Het is natuurlijk verwerpelijk, schandalig etc om dan zo'n kind neer te steken.
Beetje erg selectief hoor.
quote:Dat maakt niets uit voor de overlast die zo'n dier veroorzaakt, wel voor de verantwoordelijkheid.
Op woensdag 4 juni 2003 09:32 schreef Jalu het volgende:[..]
Je hebt me nog steeds niet uitgelegd wat het al of niet hebben van een baasje uitmaakt voor wat betreft de "overlast" die een dier veroorzaakt.
quote:en onwetende katten?
Op woensdag 4 juni 2003 09:33 schreef Dissection het volgende:[..]
Dat is inderdaad ook zo'n verwerpelijk punt, wat doen ze op MIJN territorium??Ophoeren, anders sla ik (onwetende mensen daargelaten, dus die vraag ik netjes of ze voortaan niet meer hier willen komen, want deze tuin is geen openbare gelegenheid)...inbrekers mogen van mij ook tegen een muur gezet worden ed....die sharia is helemaal zo gek nog niet, breek 2x in en het hoeft voor de rest van je leven niet meer
quote:Die krijgen een waarschuwing, aka tsssk, wegwezen hier....ik ga niet meteen tot drastische maatregelen over, zo triest ben ik niet
Op woensdag 4 juni 2003 09:38 schreef kohinoor het volgende:[..]
en onwetende katten?
quote:Honden willen ook wel de hele dag naar buiten en als ze de kans zouden krijgen zoiuden ze ook regelmatig op eigen houtje naar buiten gaan om geurtjes te gaan snuffelen (toch hun primaire bezigheid buiten) maar honden worden wel de hele dag binnengehouden en dat vind iedereen normaal, daarom is het ook in principe niet meer dan normaal dat de kattenhouder zijn kat binnenhoudt en af en toe met hem naar buiten gaat
Op woensdag 4 juni 2003 09:29 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
goed verwoord
volgens mij leeft een kat veel blijer als die alle vrijheid heeft, dan gedwongen te leven in een klein huisje en vaak zijn die katten nog vet dik ook (leven ze ook minder lang van)
quote:Hmm, als je last hebt van katten in je tuin, ik ken mensen, die hadden dus ook veel last van de katten van de buren, die hebben een draadje gespannen om de tuin met daarop 'schrikstroom'. Die beesten lopen er een keertje tegen aan, 'schrikken' zo erg dat ze het wel uit hun bol laten om nog een keer terug te komen! Hoef je geen schoteltje met gif neer te zetten!
Op woensdag 4 juni 2003 09:25 schreef Dissection het volgende:[..]
Dus???Hek onder stroom of een tuigje aan, dan kan dat beest een beetje bewegen MAAARRRR blijft hij netjes in jouw tuin.
quote:Lieve lieve lieve live Rob,
Op woensdag 4 juni 2003 09:37 schreef robh het volgende:[..]
Als ik tegen mn kat zeg dat ie niet in andermans tuin mag lopen en hij luistert niet mag hij wel dood en een kind, waartegen je hetzelfde zegt, niet?
Beetje erg selectief hoor.
Als je mijn voorgaande posts in dit topic had gelezen had je allang begrepen dat ik niet voor het vermoorden van katten ben: ben een dierenliefhebber. Daarnaast schat ik de verstandelijk vermogens van een kind etwas hoger in dan die van een kat.
quote:En met een emmer water over een kat heb ik geen enkele moeite. Maar als je over honkbalknuppels of rattegif begint, ben ik snel met je klaar.
Op woensdag 4 juni 2003 09:37 schreef Dissection het volgende:[..]
Ik jaag die klote beesten altijd eerst weg.......na een keer of 5 dezelfde kat, begint het met watergooien, meestal komen ze dan een hele tijd niet meer terug........en daarna komen de wat drastischere dingen om de hoek kijken (die ik overigens nog nooit heb hoeven te gebruiken, water helpt ontzettend goed)
quote:off-topic, O.P.H.O.E.R.E.N. dus.
Op woensdag 4 juni 2003 09:37 schreef mcintosh het volgende:[..]
Jij bent niet helemaal goed of wel .....
quote:Er zijn genoeg middelen verkrijgbaar om katten uit je tuin te houden. Speciale geursticks waar ze een hekel aan hebben, koffiedrab strooien, etc.
Op woensdag 4 juni 2003 09:41 schreef fastar het volgende:[..]
Hmm, als je last hebt van katten in je tuin, ik ken mensen, die hadden dus ook veel last van de katten van de buren, die hebben een draadje gespannen om de tuin met daarop 'schrikstroom'. Die beesten lopen er een keertje tegen aan, 'schrikken' zo erg dat ze het wel uit hun bol laten om nog een keer terug te komen! Hoef je geen schoteltje met gif neer te zetten!
dat is heel wat anders dan je reet omdraaien en je kat op straat schoppen.
quote:Nuance is kut, he?
Op woensdag 4 juni 2003 09:41 schreef Dissection het volgende:[..]
off-topic, O.P.H.O.E.R.E.N. dus.
Daarbij, ik ben wel helemaal goed, ik stel het op dit forum alleen altijd nogal zwart-wit, WEN ER MAAR AAN.
quote:Nee, eerst de luchtbuks met pijltjes ey...als het baasje dan nog niet doorheeft dat zijn kat niet zo netjes bezig is en hij hem beter binnen kan proberen te houden, of op zijn minst een excuusbrief aan de buurt schrijft vanwege zijn kat, dan vraagt hij er zelf om.
Op woensdag 4 juni 2003 09:41 schreef Jalu het volgende:[..]
En met een emmer water over een kat heb ik geen enkele moeite. Maar als je over honkbalknuppels of rattegif begint, ben ik snel met je klaar.
quote:katten en honden zijn wel erg verschillende beesten
Op woensdag 4 juni 2003 09:40 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Honden willen ook wel de hele dag naar buiten en als ze de kans zouden krijgen zoiuden ze ook regelmatig op eigen houtje naar buiten gaan om geurtjes te gaan snuffelen (toch hun primaire bezigheid buiten) maar honden worden wel de hele dag binnengehouden en dat vind iedereen normaal, daarom is het ook in principe niet meer dan normaal dat de kattenhouder zijn kat binnenhoudt en af en toe met hem naar buiten gaat
bovendien komen honden regelmatiger buiten dan katten als ze beiden binnen worden gehouden
en verder zijn katten veel wendbaarder, kleiner, zorgen voor minder overlast (over het algemeen) etc.
dat over 1 kam scheren vind ik dus niet kunnen, al snap ik je vergelijking, ik blijf erbij dat je een kat lekker zn gang moeten laten gaan
quote:Je zet twee extremen tegenover elkaar, daarom klopt je ontkenning in de openingspost niet: de welopgevoede dochter tegen de kat waar nooit naar omgekeken wordt. Daartussen in zijn 100-en varianten te bedenken waardoor het allemaal een stuk grijzer wordt. Er zijn genoeg scenario's te bedenken waarbij de vergelijking wel degelijk houd snijdt.
Op woensdag 4 juni 2003 09:42 schreef MikeyMo het volgende:
wat de vergelijkingen met verkrachtingen betreft: je leert je dochter ook niet met vreemde mannem meet gaan, je raadt ze ook aan die bepaalde buurt te ontwijken. je laat ze ook in een groepje 's avonds naar de stad gaan en niet alleen etc etc.dat is heel wat anders dan je reet omdraaien en je kat op straat schoppen.
quote:Werkt ook bij honden die tegen je huis aan willen pissen.....
Op woensdag 4 juni 2003 09:41 schreef fastar het volgende:[..]
Hmm, als je last hebt van katten in je tuin, ik ken mensen, die hadden dus ook veel last van de katten van de buren, die hebben een draadje gespannen om de tuin met daarop 'schrikstroom'. Die beesten lopen er een keertje tegen aan, 'schrikken' zo erg dat ze het wel uit hun bol laten om nog een keer terug te komen! Hoef je geen schoteltje met gif neer te zetten!
quote:En hoe moet het baasje weten welke malloot er met pijltjes heeft lopen schieten?
Op woensdag 4 juni 2003 09:44 schreef Dissection het volgende:[..]
Nee, eerst de luchtbuks met pijltjes ey...als het baasje dan nog niet doorheeft dat zijn kat niet zo netjes bezig is en hij hem beter binnen kan proberen te houden, of op zijn minst een excuusbrief aan de buurt schrijft vanwege zijn kat, dan vraagt hij er zelf om.
quote:OKeej die katten in jouh buurt zijn mischien niet al te netjes bezig, maar je eigen gedrag laat ook te wensen over vind ik.
Nee, eerst de luchtbuks met pijltjes ey...als het baasje dan nog niet doorheeft dat zijn kat niet zo netjes bezig is en hij hem beter binnen kan proberen te houden, of op zijn minst een excuusbrief aan de buurt schrijft vanwege zijn kat, dan vraagt hij er zelf om.
quote:Dan ga je dus lopen lappen om andermans beesten uit jouw tuin te houden...rattengif is dan toch goedkoper
Op woensdag 4 juni 2003 09:42 schreef Jarno het volgende:[..]
Er zijn genoeg middelen verkrijgbaar om katten uit je tuin te houden. Speciale geursticks waar ze een hekel aan hebben, koffiedrab strooien, etc.
quote:Ik ben het niet met je eens dat een tuinliefhebber een natuurliefhebber is: tuin is cultuur.
Op woensdag 4 juni 2003 09:37 schreef Jalu het volgende:[..]
Daarnaast is er ook nog de tolerantiegrens van sommige tuinliefhebbers (dus natuurliefhebbers) die plotseling nihil is als het over katten gaat.
Maar wel een hond nemen en dat beest op de openbare weg laten schijten.
DAT is het hypocriete van veel van deze mensen.Ik kan je één ding, als echte hondenliefhebber vertellen: ik heb in mijn leven 1000 keer meer last gehad van hondepoep op straat als van alle katten bijelkaar...
Daarom pleit ik voor het aanlijnen c.q. binnenhouden. Maar dat is zielig voor de kat: dus gewoon geen kat als huisdier nemen.
quote:Hoop dan maar dat ik die baas niet ben...
quote:Hij heeft iig door dat er iets niet helemaal klopt
Op woensdag 4 juni 2003 09:45 schreef Jarno het volgende:[..]
En hoe moet het baasje weten welke malloot er met pijltjes heeft lopen schieten?
.
quote:Als je zo'n enorme tuinenliefhebber bent, investeer je toch ook in onkruidverdelger, kunstmest, bijvoeding, etc? Dan valt het toch gewoon onder investeren in je hobby of tuin? En doe nou niet of die spullen een godsvermogen kosten, voor een paar euro ben je klaar bij het tuincentrum.
Op woensdag 4 juni 2003 09:46 schreef Dissection het volgende:[..]
Dan ga je dus lopen lappen om andermans beesten uit jouw tuin te houden...rattengif is dan toch goedkoper
quote:Je zet toch oowk een schutting om je tuin zodat jahwel ANDERE mensen niet in jouh tuin kijken?
Op woensdag 4 juni 2003 09:46 schreef Dissection het volgende:[..]
Dan ga je dus lopen lappen om andermans beesten uit jouw tuin te houden...rattengif is dan toch goedkoper
quote:Ze houden me wakker met hun geblèr 's nachts
Op woensdag 4 juni 2003 09:46 schreef kohinoor het volgende:[..]
OKeej die katten in jouh buurt zijn mischien niet al te netjes bezig, maar je eigen gedrag laat ook te wensen over vind ik.
quote:Das wat anders dan dat die ANDERE mensen bij mij ook vrolijk in de tuin komen lopen
Op woensdag 4 juni 2003 09:48 schreef kohinoor het volgende:[..]
Je zet toch oowk een schutting om je tuin zodat jahwel ANDERE mensen niet in jouh tuin kijken?
quote:Het spijt me, je maakt mij niet wijs dat je twee honden hebt die altijd alleen maar in je eigen tuin schijten, tenzij het hele kleine schoothondjes zijn. Want anders zal die tuin van jou een gore stinkende bende zijn zeg.. En dan wel klagen over die kat van de buren die er eens schijt...
Op woensdag 4 juni 2003 09:46 schreef Dandelion het volgende:[..]
Ik ben het niet met je eens dat een tuinliefhebber een natuurliefhebber is: tuin is cultuur.
Ik ben een liefhebber van den tuin ja, maar ik ben ook een liefhebben van dieren.
Wij hebben 2 honden: die schijten en plassen in mijn eigen tuin die groot genoeg is voor het houden van 2 van deze beesten.
Daar heeft niemand, behalve ik, last van. En ik heb er zelf voor gekozen. Bij katten die los rond lopen is dat dus niet het geval.Daarom pleit ik voor het aanlijnen c.q. binnenhouden. Maar dat is zielig voor de kat: dus gewoon geen kat als huisdier nemen.
[edit] Of je moer een ENORME tuin hebben, en dan kun je mij niet vertellen dat je opeens last hebt van een kat die er schijt
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:49 schreef Jalu het volgende:[..]
Het spijt me, je maakt mij niet wijs dat je twee honden hebt die altijd alleen maar in je eigen tuin schijten, tenzij het hele kleine schoothondjes zijn. Want anders zal die tuin van jou een gore stinkende bende zijn zeg.. En dan wel klagen over die kat van de buren die er eens schijt...
quote:Je hebt ook zo'n plant die katten graag opvreten en die giftig is, ben je dan ook moreel verwerpelijk als je zo'n ding in je tuin zet?
Op woensdag 4 juni 2003 09:48 schreef Jarno het volgende:[..]
Als je zo'n enorme tuinenliefhebber bent, investeer je toch ook in onkruidverdelger, kunstmest, bijvoeding, etc? Dan valt het toch gewoon onder investeren in je hobby of tuin? En doe nou niet of die spullen een godsvermogen kosten, voor een paar euro ben je klaar bij het tuincentrum.
quote:Ik word al bang, [sjors]kommaarkommaarkommaar[/sjors]
Op woensdag 4 juni 2003 09:46 schreef Jalu het volgende:[..]
Hoop dan maar dat ik die baas niet ben...
quote:Ja, hallo! En ik kan niet slapen omdat er elke nacht tien dronken kutpubers door m'n straat zwalken. Zo is er altijd wel wat.
Op woensdag 4 juni 2003 09:48 schreef Dissection het volgende:[..]
Ze houden me wakker met hun geblèr 's nachts
..
quote:Als je die enkel en alleen neerzet om katten te vergiftigen, en er dan bijna naast gaat zitten om te hopen dat er 1 van eet, ja, dan ben je een loser zonder grenzen die geen knip voor z'n neus waard is.
Op woensdag 4 juni 2003 09:50 schreef Dissection het volgende:[..]
Je hebt ook zo'n plant die katten graag opvreten en die giftig is, ben je dan ook moreel verwerpelijk als je zo'n ding in je tuin zet?
quote:Waarom niet ook een schutting voor katten dan? [
Op woensdag 4 juni 2003 09:48 schreef Dissection het volgende:
Das wat anders dan dat die ANDERE mensen bij mij ook vrolijk in de tuin komen lopen
quote][b]Op woensdag 4 juni 2003 09:48 schreef Dissection het volgende:[/b}
Ze houden me wakker met hun geblèr 's nachts ..
diepzielig[/quote]
schrijf een briefje over de blerende kat en stop die in de brievenbussen in de buurt, vraag of degene met die kat hem snachts binnen willen halen/houden.
Onze kat blert ook snachts als hij buiten is en naar binen wil, onze over buurvrouw heeft te kenne gegeven daar last van te hebben, dus halen we hem nu elke avond binnen.
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:50 schreef Dandelion het volgende:[..]
Opruimen he, tis ff lastig, maar ja tis mijn huisdier, dus ik zorg ervoor dat de rommel van mijn huisdier opgeruimd is.
Als mijn hond al buiten mijn tuin poept, dan is het in het speciaal daarvoor aangewezen gebied: hondenuitlaatplaats geheten.
quote:Ik ken meer mensen die een kattebak binnen hebben, ook al loopt hun kat buiten, dan mensen die een hondebak thuis hebben.. En het aantal mensen die hun hond uitlaten en een poepschep bij zich hebben kun je volgens mij op 0 handen tellen...
Op woensdag 4 juni 2003 09:40 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Honden willen ook wel de hele dag naar buiten en als ze de kans zouden krijgen zoiuden ze ook regelmatig op eigen houtje naar buiten gaan om geurtjes te gaan snuffelen (toch hun primaire bezigheid buiten) maar honden worden wel de hele dag binnengehouden en dat vind iedereen normaal, daarom is het ook in principe niet meer dan normaal dat de kattenhouder zijn kat binnenhoudt en af en toe met hem naar buiten gaat
quote:Wat let je, rattengif in bier is ook goed hoor
Op woensdag 4 juni 2003 09:50 schreef Jarno het volgende:[..]
Ja, hallo! En ik kan niet slapen omdat er elke nacht tien dronken kutpubers door m'n straat zwalken. Zo is er altijd wel wat.
quote:Maar dit is toch een omgekeerde wereld dan?
Op woensdag 4 juni 2003 09:52 schreef kohinoor het volgende:[..]
Onze kat blert ook snachts als hij buiten is en naar binen wil, onze over buurvrouw heeft te kenne gegeven daar last van te hebben, dus halen we hem nu elke avond binnen.
quote:Precies, ik krijg in dit topic zo langzamerhand een beetje de indruk dat er een paar van die buurtzeikerds die overal last van hebben, zitten te posten.
Op woensdag 4 juni 2003 09:50 schreef Jarno het volgende:[..]
Ja, hallo! En ik kan niet slapen omdat er elke nacht tien dronken kutpubers door m'n straat zwalken. Zo is er altijd wel wat.
"Je kind blert, doe er wat aan!"
"Je kat schijt hier, doe er wat aan!"
"Dat is mijn privé parkeerplaats hoor, ook al is het de openbare weg, als je je auto daar neerzet bekras ik hem"
etc...
quote:Kijk, stukje communicatie, werkt prima. Maar stoer gaan lopen doen over vergiftigen en pijltjes en weet ik veel wat is natuurlijk veeeeeeel interessanter.
Op woensdag 4 juni 2003 09:52 schreef kohinoor het volgende:Onze kat blert ook snachts als hij buiten is en naar binen wil, onze over buurvrouw heeft te kenne gegeven daar last van te hebben, dus halen we hem nu elke avond binnen.
quote:Wij hoorden dat zelf niet, dus moest het op deze manier, maar het is verder netjes gegaan en het is opgelost. dus wat is nog het probleem?
Op woensdag 4 juni 2003 09:54 schreef Dandelion het volgende:[..]
Maar dit is toch een omgekeerde wereld dan?
Moet er eerst iemand aangeven last van dat beest te hebben voor dat je hem 's nachts binnen haalt?
[Dit bericht is gewijzigd door kohinoor op 04-06-2003 09:55]
quote:Wat voor buurt woon jij dat je ELKE nacht een kat onder je raam hebt zitten?
Op woensdag 4 juni 2003 09:53 schreef Dissection het volgende:[..]
Wat let je, rattengif in bier is ook goed hoor
En in wat voor buurt woon je dan wel niet dat er elke nacht mensen lopen te schreeuwen?
quote:Ik zet hem in mijn tuin omdat a) de plant mooi is
Op woensdag 4 juni 2003 09:52 schreef Jarno het volgende:[..]
Als je die enkel en alleen neerzet om katten te vergiftigen, en er dan bijna naast gaat zitten om te hopen dat er 1 van eet, ja, dan ben je een loser zonder grenzen die geen knip voor z'n neus waard is.
quote:Dat is ook asociaal van die hondenbezitter, tenzij die hond wordt uitgelaten op de 'hondenuitlaatplaats' , die er, zoals je zult begrijpen, voor bedoelt is.
Op woensdag 4 juni 2003 09:52 schreef imriyr het volgende:[..]
Ik ken meer mensen die een kattebak binnen hebben, ook al loopt hun kat buiten, dan mensen die een hondebak thuis hebben.. En het aantal mensen die hun hond uitlaten en een poepschep bij zich hebben kun je volgens mij op 0 handen tellen...
Oftewel de vergelijking is niet echt goed..
quote:Is het erg dan, dat je dat aan moet geven? Soms zijn mensen zich gewoon niet bewust hoor, van iets. Niet altijd zijn mensen erop uit om jou bewust te klieren. Of is het eng om met de buren te praten?
Op woensdag 4 juni 2003 09:54 schreef Dandelion het volgende:[..]
Maar dit is toch een omgekeerde wereld dan?
Moet er eerst iemand aangeven last van dat beest te hebben voor dat je hem 's nachts binnen haalt?
quote:Precies, kleine honden kun je ook "kattebak-zindelijk" maken, echt waar. Waarom doet dan NIEMAND dat?
Op woensdag 4 juni 2003 09:52 schreef imriyr het volgende:[..]
Ik ken meer mensen die een kattebak binnen hebben, ook al loopt hun kat buiten, dan mensen die een hondebak thuis hebben.. En het aantal mensen die hun hond uitlaten en een poepschep bij zich hebben kun je volgens mij op 0 handen tellen...
Oftewel de vergelijking is niet echt goed..
quote:Een buurt waar mensen hun kutkatten niet binnen kunnen/willen houden
Op woensdag 4 juni 2003 09:54 schreef Jarno het volgende:[..]
Wat voor buurt woon jij dat je ELKE nacht een kat onder je raam hebt zitten?
quote:Omdat mensen met kleine honden net zo erg zijn als mensen met katten....je moet een groot beest hebben en anders niet.
Op woensdag 4 juni 2003 09:55 schreef Jalu het volgende:[..]
Precies, kleine honden kun je ook "kattebak-zindelijk" maken, echt waar. Waarom doet dan NIEMAND dat?
[Dit bericht is gewijzigd door Dissection op 04-06-2003 09:58]
quote:Al eens gepraat met de mensen in de buurt?
Op woensdag 4 juni 2003 09:56 schreef Dissection het volgende:[..]
Een buurt waar mensen hun kutkatten niet binnen kunnen/willen houden
quote:Okay, nu nok ik echt af. Je zit gewoon te trollen he?
Op woensdag 4 juni 2003 09:57 schreef Dissection het volgende:[..]
Omdat mensen met kleine honden net zo erg zijn als mensen met katten....je moet een groot beest hebben en anders niet.
,
,
.
quote:dat gebeurt zeker wel, niet veel maar vaak op flats in steden.
Op woensdag 4 juni 2003 09:55 schreef Jalu het volgende:[..]
Precies, kleine honden kun je ook "kattebak-zindelijk" maken, echt waar. Waarom doet dan NIEMAND dat?
Ik heb hier in Den Helder alsmede in Naarden een park op 5 minuten afstand, ja dan ga ik gewoon met die beesten naar het park alwaar een losloopgebied voor de honden aanwezig is.
quote:Verdomme je hebt me door
Op woensdag 4 juni 2003 09:57 schreef Jarno het volgende:[..]
Okay, nu nok ik echt af. Je zit gewoon te trollen he?
. Zo dom is niemand.
,
,
.
quote:Helemaal mee eens.. Het punt wat ik even wou maken is dat niet elke kat die buiten loopt automatisch in je tuin gaat lopen schijten. Is een lekkere vorm van -3 generalisatie..
Op woensdag 4 juni 2003 09:55 schreef Dandelion het volgende:[..]
Dat is ook asociaal van die hondenbezitter, tenzij die hond wordt uitgelaten op de 'hondenuitlaatplaats' , die er, zoals je zult begrijpen, voor bedoelt is.
Ik erger me ook vaak aan honden die niet aangelijnd lopen, ook op plekken waar een aanlijnplicht is.
quote:Wat een onzin, kleine hondjes zijn net zo leuk als grote hondjes, misschien zelfs wel leuker want zo'n groot kalf (deense Dog, Sint bernhard) in de huiskamer is ook niet echt super...
Op woensdag 4 juni 2003 09:57 schreef Dissection het volgende:[..]
Omdat mensen met kleine honden net zo erg zijn als mensen met katten....je moet een groot beest hebben en anders niet.
Als jij een tijger ipv een kat zou hebben, zou jij ook veel minder last van vergiftigingen hebben ed....wel krijg je meer klachten van de buren als je beessie weer eens losloopt, maar je weet iig wel waar hij is dan...en daarbij let je er ook beter op.
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:54 schreef kohinoor het volgende:[..]
Wij hoorden dat zelf niet, dus moest het op deze manier, maar het is verder netjes gegaan en het is opgelost. dus wat is nog het probleem?
quote:Ik vind het vreemd: je weet dat je kat 's nachts loopt te "kloten" in andermans tuin, herrie maakt, vuilniszakken sloopt weet ik veel wat: dan is het toch nogmaal dat je een kat 's nachts binnen haalt, en dat je daar niet door iemand anders op gewezen moet worden?
Op woensdag 4 juni 2003 09:55 schreef Jarno het volgende:[..]
Is het erg dan, dat je dat aan moet geven? Soms zijn mensen zich gewoon niet bewust hoor, van iets. Niet altijd zijn mensen erop uit om jou bewust te klieren. Of is het eng om met de buren te praten?
Nee het is niet eng om met de buren te praten, maar als ik 's ochtends op sta ligt er geen briefje bij die dode vis: De kat van buurvrouw jansen was het.. (tis maar een voorbeeld)
quote:Das juist gaaf...en daarbij, een inbreker zal daar eerder van odner de indruk zijn dan van een worst op pootjes.
Op woensdag 4 juni 2003 10:00 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Wat een onzin, kleine hondjes zijn net zo leuk als grote hondjes, misschien zelfs wel leuker want zo'n groot kalf (deense Dog, Sint bernhard) in de huiskamer is ook niet echt super...
In dit topic zie ik een aantal mensen gooien met allerlei termen als asociaal etc, in mijn optiek zijn die mensen die dit vaak roepen vaak zelf bepaald geen zeer sociale typen. Intolerant tegen de natuur, tegen de buren, etc.
Nogmaals: iemand die een kat vergiftigd, begaat in mijn ogen een zwaar misdrijf. Mag wat mij betreft een paar jaar weggestopt worden. Heeft het dan aan zichzelf te wijten.
Alleen al het feit dat men spreekt over het "vernietigen" van een tuin door een kat. Mensen toch, de gemiddelde hagelbui richt meer schade in een tuin aan dan een kat in een jaar kan doen, waar spreek je toch helemaal over. En dan nogmaals, er zijn prima diervriendelijke manieren (water, schrikdraad etc) om katten uit je tuin te houden. Als je er dan werkelijk zoveel last van hebt dan schaf je maar zoiets aan. Want die bereidheid om iets te kopen om die reiger bij je vijver vandaan te houden die is er wel. Waarom dan niet tegen die kat van de buren?
quote:En als je dat niet weet? Of er gewoon niet aan gedacht hebt?
Op woensdag 4 juni 2003 10:00 schreef Dandelion het volgende:je weet dat je kat 's nachts loopt te "kloten"
quote:Wellicht een buurtfonds maken, waar de katten en hondenbezitters geld voor lappen en als er dan iets gebeurd waar de oorzaak niets anders dan zo'n beest kan zijn, wordt het uit die pot gehaald
Op woensdag 4 juni 2003 10:00 schreef Dandelion het volgende:[..]
Nee het is niet eng om met de buren te praten, maar als ik 's ochtends op sta ligt er geen briefje bij die dode vis: De kat van buurvrouw jansen was het.. (tis maar een voorbeeld)
quote:Amen...
Op woensdag 4 juni 2003 10:02 schreef Jalu het volgende:
Het spijt me, het moet me toch van het hart:In dit topic zie ik een aantal mensen gooien met allerlei termen als asociaal etc, in mijn optiek zijn die mensen die dit vaak roepen vaak zelf bepaald geen zeer sociale typen. Intolerant tegen de natuur, tegen de buren, etc.
Nogmaals: iemand die een kat vergiftigd, begaat in mijn ogen een zwaar misdrijf. Mag wat mij betreft een paar jaar weggestopt worden. Heeft het dan aan zichzelf te wijten.
Alleen al het feit dat men spreekt over het "vernietigen" van een tuin door een kat. Mensen toch, de gemiddelde hagelbui richt meer schade in een tuin aan dan een kat in een jaar kan doen, waar spreek je toch helemaal over. En dan nogmaals, er zijn prima diervriendelijke manieren (water, schrikdraad etc) om katten uit je tuin te houden. Als je er dan werkelijk zoveel last van hebt dan schaf je maar zoiets aan. Want die bereidheid om iets te kopen om die reiger bij je vijver vandaan te houden die is er wel. Waarom dan niet tegen die kat van de buren?
quote:Op het strand is in principe een aanlijnplicht maar die wordt vrijwel genegeerd, is ook een beetje raar me dunkt. Je neemt een hond immers mee naar het strand om hem lekker te laten zwemmen en ind ebranding een balltje te gooien. Dat gaat niet met een riempje om...
Op woensdag 4 juni 2003 10:00 schreef imriyr het volgende:[..]
Helemaal mee eens.. Het punt wat ik even wou maken is dat niet elke kat die buiten loopt automatisch in je tuin gaat lopen schijten. Is een lekkere vorm van -3 generalisatie..
Ik erger me ook vaak aan honden die niet aangelijnd lopen, ook op plekken waar een aanlijnplicht is.
Andere mensen hebben overigens ook minimale overlast van zo'n hond omdat ondanks z'n onaangelijndheid toch constant onder toezicht staat van z'n baasje
quote:Dan heb je het denkniveau van een verdorde brandnetel
Op woensdag 4 juni 2003 10:02 schreef Jarno het volgende:[..]
En als je dat niet weet? Of er gewoon niet aan gedacht hebt?
quote:Okay, stel (stel hè), ik heb een hond die wel graag een katje lust. Als er nou een kat in MIJN tuin komt, en mijn hond valt die kat aan, dan is dat toch ook gewoon "de natuur"...is er niemand fout.
In dit topic zie ik een aantal mensen gooien met allerlei termen als asociaal etc, in mijn optiek zijn die mensen die dit vaak roepen vaak zelf bepaald geen zeer sociale typen. Intolerant tegen de natuur, tegen de buren, etc.Nogmaals: iemand die een kat vergiftigd, begaat in mijn ogen een zwaar misdrijf. Mag wat mij betreft een paar jaar weggestopt worden. Heeft het dan aan zichzelf te wijten.
quote:Da's makkelijk roepen, nu. Maar wie weet zit dat hondje van jou de hele dag de buurt wakker te houden met zijn/haar geblaf, terwijl jij aan het werken bent. En heeft de buurman nachtdienst, waardoor hij overdag graag zou willen slapen. En heeft de bovenbuurvrouw een klein kind dat overdag moet slapen. Dat kan toch allemaal?
Op woensdag 4 juni 2003 10:04 schreef Dissection het volgende:[..]
Dan heb je het denkniveau van een verdorde brandnetel
En dat besef je je misschien niet zo 1 2 3, maar is allemaal in goed overleg op te lossen.
quote:Je zegt "je weet" wij wisten het dus niet, maar nu we het weten halen we haar dus binnen... Het probleem is opgelost.
Op woensdag 4 juni 2003 10:00 schreef Dandelion het volgende:
Ik vind het vreemd: je weet dat je kat 's nachts loopt te "kloten" in andermans tuin, herrie maakt, vuilniszakken sloopt weet ik veel wat: dan is het toch nogmaal dat je een kat 's nachts binnen haalt, en dat je daar niet door iemand anders op gewezen moet worden?
quote:Daarom, stuur een briefje door de buurt, waarop staat dat je er last van hebt.. Dan kunne mensen er wat aan doen, waarom zou je namelijk een kat binnen gaan houden als niemand er last van heeft (die katten bestaan ook)
Op woensdag 4 juni 2003 10:00 schreef Dandelion het volgende:
quote:Ik voel me aangesproken, want ik heb het inderdaad over asociaal gehad. Ik vind mijzelf behoorlijk sociaal, geef om de natuur, en heb nog nooit last met mijn buren gehad. Dank u.
Op woensdag 4 juni 2003 10:02 schreef Jalu het volgende:In dit topic zie ik een aantal mensen gooien met allerlei termen als asociaal etc, in mijn optiek zijn die mensen die dit vaak roepen vaak zelf bepaald geen zeer sociale typen. Intolerant tegen de natuur, tegen de buren, etc.
quote:Absoluut mee eens.
quote:Een hagelbui en reiger is niet van de buurman, dat is natuur die aan mijn cultuur (tuin) schade aanricht. Mijn tuin is in dit geval ondergeschikt aan de natuur.
quote:A) mijn hond zit binnen als ik weg ben
Op woensdag 4 juni 2003 10:05 schreef Jarno het volgende:[..]
Da's makkelijk roepen, nu. Maar wie weet zit dat hondje van jou de hele dag de buurt wakker te houden met zijn/haar geblaf, terwijl jij aan het werken bent. En heeft de buurman nachtdienst, waardoor hij overdag graag zou willen slapen. En heeft de bovenbuurvrouw een klein kind dat overdag moet slapen. Dat kan toch allemaal?
En dat besef je je misschien niet zo 1 2 3, maar is allemaal in goed overleg op te lossen.
quote:Mooi betoog alleen jammer dat je zelf de hele tijd aankwam met vergelijkingen met verkrachtingen, kinderkidnapping en zelfs in het vorige topic zei iets in de trend van "dat de tuineigenaar maar gewoon moet accepteren dat je een kat hebt die bij hem komt poepen"
Het spijt me, het moet me toch van het hart:In dit topic zie ik een aantal mensen gooien met allerlei termen als asociaal etc, in mijn optiek zijn die mensen die dit vaak roepen vaak zelf bepaald geen zeer sociale typen. Intolerant tegen de natuur, tegen de buren, etc.
dat vind ik dan weer aso
quote:Dat kan een keer gebeuren ja, maar ik neem toch aan de iedereen weet dat katten aan't ronddwalen en dergelijke gaan?
Op woensdag 4 juni 2003 10:02 schreef Jarno het volgende:[..]
En als je dat niet weet? Of er gewoon niet aan gedacht hebt?
quote:Kattenbezitters kennelijk wel
Op woensdag 4 juni 2003 10:08 schreef Dandelion het volgende:[..]
Dat kan een keer gebeuren ja, maar ik neem toch aan de iedereen weet dat katten aan't ronddwalen en dergelijke gaan?
(of schat ik de mens dan te hoog in? )
quote:A) Ook binnen kan een hond behoorlijk wat herrie maken hoor, zeker in een gehorig huis. Zeker een grote hond (jouw favoriet) kan aardig tekeer gaan.
Op woensdag 4 juni 2003 10:07 schreef Dissection het volgende:[..]
A) mijn hond zit binnen als ik weg ben
B) Als ik een full-time baan zou hebben, zou ik zeer zeker geen hond nemen, wat dat zou onmenselijk zijn voor dat beestje, een hond heeft ook elk moment van de dag aandacht nodig.
B) Part-time dan. Er zijn altijd momenten dat er niemand thuis is.
En dan nog, daar ging het niet om. Het gaat er om dat er altijd scenario's zijn waarin je je gewoon niet bewust bent van hetgeen je huisdier KAN uitvreten.
quote:Een hond die een kat of een kip of een eend opeet, hoort niet bij mensen thuis. Want vroeg op laat zou dat beest zo maar opeens die tanden in je zoontje van 3 kunnen zetten. Het beest ziet het verschil niet hoor...
Op woensdag 4 juni 2003 10:05 schreef Dissection het volgende:[..]
Okay, stel (stel hè), ik heb een hond die wel graag een katje lust. Als er nou een kat in MIJN tuin komt, en mijn hond valt die kat aan, dan is dat toch ook gewoon "de natuur"...is er niemand fout.
quote:Stel: je hebt een kat. En een kattenluik. En die kat heeft al 10 jaar 's nachts naast je geslapen. Gaat prima! Maar opeens krijgt die kat het op z'n heupen, en gaat er 's nachts vandoor. Maar als jij 's ochtends wakker wordt, ligt -ie d'r weer!
Op woensdag 4 juni 2003 10:08 schreef Dandelion het volgende:[..]
Dat kan een keer gebeuren ja, maar ik neem toch aan de iedereen weet dat katten aan't ronddwalen en dergelijke gaan?
(of schat ik de mens dan te hoog in? )
quote:Strand: Als ik lig te zonnen en er stuift zo'n hond langs die me half begraaft, dan ben ik niet blij. Hou dat beest aangelijnd of zoek een stuk waar niemand er last van heeft...
Op woensdag 4 juni 2003 10:03 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Op het strand is in principe een aanlijnplicht maar die wordt vrijwel genegeerd, is ook een beetje raar me dunkt. Je neemt een hond immers mee naar het strand om hem lekker te laten zwemmen en ind ebranding een balltje te gooien. Dat gaat niet met een riempje om...
Andere mensen hebben overigens ook minimale overlast van zo'n hond omdat ondanks z'n onaangelijndheid toch constant onder toezicht staat van z'n baasje
Overige plekken: Als je hond iets leuk ziet dan gaat hij er op af. Meeste honden zijn niet zo goed afgericht dat ze meteen reageren als je ze terug roept. Oftewel, als je hond aan de overkant van de straat iets leuk ziet, er op af stormt, wordt dan niet kwaad op de auto die hem aanrijdt omdat hij niet meer kan uitwijken.
Ook als een hond een 15 meter voor zijn baasje uitloopt en in een tuin gaat zitten schijten krijg je hem met roepen niet meteen terug, ondanks dat hij onder toezicht staat. Heeft op dat moment wel iets beters te doen dan naar zijn baasje lopen. En er zijn volgens mij weinig hondenbezitters die het daarna op gaan lopen ruimen..
Mijns inziens dient een hond dus altijd aangelijnd te zijn binnen bebouwde kom, tenzij hij of op je eigen terrein zit, of op een speciaal daarvoor aangewezen plek is. Voor de rest, als ergens een aanlijnplicht is, hou je er dan ook aan..
quote:Ik heb nog steeds niets gehoord tegen mijn stelling, dit is politiek correct geblaat in de ruimte....een kat komt in mijn tuin en mijn hond bijt alleen katten (geen kinderen ed.), dan kan ik er toch niets aan doen dat die hond die kat bijt...wat moet dat beest in mijn tuin?
Op woensdag 4 juni 2003 10:09 schreef Jalu het volgende:[..]
Een hond die een kat of een kip of een eend opeet, hoort niet bij mensen thuis. Want vroeg op laat zou dat beest zo maar opeens die tanden in je zoontje van 3 kunnen zetten. Het beest ziet het verschil niet hoor...
Je hoort een hond zo op te voeden dat hij geen katten/kippen/eenden whatever aanvalt en opvreet. Dat gaat prima hoor. Behalve als je het zelf prachtig vindt natuurlijk, als je hond een eend of kat verschalkt. Dan kom je er wel achter als het beest daadwerkelijk zijn tanden in je eigen kind zet, of erger nog, in het kind van de buren...
Oh, en als mijn kat eens met een gevangen vogeltje thuiskomt, krijgt hij ook op zijn donder hoor, daar ben ik ook niet van gediend...
quote:Dat vind ik ook aso.
Op woensdag 4 juni 2003 10:03 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Op het strand is in principe een aanlijnplicht maar die wordt vrijwel genegeerd, is ook een beetje raar me dunkt. Je neemt een hond immers mee naar het strand om hem lekker te laten zwemmen en ind ebranding een balltje te gooien. Dat gaat niet met een riempje om...
quote:Er zijn honden zat die schijt hebben aan het baasje als er lekkere frietjes in de buurt zijn (om maar eens wat te noemen)
quote:Negeren van het 'kado' werkt beter, pas opruimen als de kat er weer vandoor is.
Op woensdag 4 juni 2003 10:09 schreef Jalu het volgende:Oh, en als mijn kat eens met een gevangen vogeltje thuiskomt, krijgt hij ook op zijn donder hoor, daar ben ik ook niet van gediend...
quote:Aannames, aannames, een hond die *alleen* katten bijt, bestaat niet. Dus je stelling gaat daar al de mist in.
Op woensdag 4 juni 2003 10:11 schreef Dissection het volgende:een kat komt in mijn tuin en mijn hond bijt alleen katten (geen kinderen ed.), dan kan ik er toch niets aan doen dat die hond die kat bijt...wat moet dat beest in mijn tuin?
quote:Isolatie
Op woensdag 4 juni 2003 10:09 schreef Jarno het volgende:[..]
A) Ook binnen kan een hond behoorlijk wat herrie maken hoor, zeker in een gehorig huis. Zeker een grote hond (jouw favoriet) kan aardig tekeer gaan.
quote:Dan is mijn vriendin thuis....zoals ik al zei, als je een hond hebt, moet je (bijna) altijd thuis zijn, kijk een half uurtje weg KAN, maar langer eigenlijk echt niet
B) Part-time dan. Er zijn altijd momenten dat er niemand thuis is.
quote:Klopt, maar dan moet je dat beest ook maar binnenhouden, dan weet je wat hij doet en dan weet je zeker dat hij niet andermans spullen gaat mollen.
En dan nog, daar ging het niet om. Het gaat er om dat er altijd scenario's zijn waarin je je gewoon niet bewust bent van hetgeen je huisdier KAN uitvreten.
quote:Tja zal wel aan mij liggen: maar ik zou een katteluikje 's nachts dicht doen / afsluiten.
Op woensdag 4 juni 2003 10:10 schreef Jarno het volgende:[..]
Stel: je hebt een kat. En een kattenluik. En die kat heeft al 10 jaar 's nachts naast je geslapen. Gaat prima! Maar opeens krijgt die kat het op z'n heupen, en gaat er 's nachts vandoor. Maar als jij 's ochtends wakker wordt, ligt -ie d'r weer!
quote:Kom maar eens kijken bij Brutus dan
Op woensdag 4 juni 2003 10:13 schreef Jarno het volgende:[..]
Aannames, aannames, een hond die *alleen* katten bijt, bestaat niet. Dus je stelling gaat daar al de mist in.
[Dit bericht is gewijzigd door Dissection op 04-06-2003 10:15]
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 10:13 schreef Dandelion het volgende:[..]
Tja zal wel aan mij liggen: maar ik zou een katteluikje 's nachts dicht doen / afsluiten.
quote:Waarom? Wie noem je dan aso als je die reiger bij je vijver ziet? Wie is er aso als er een hagelbui valt?
Op woensdag 4 juni 2003 10:08 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Mooi betoog alleen jammer dat je zelf de hele tijd aankwam met vergelijkingen met verkrachtingen, kinderkidnapping en zelfs in het vorige topic zei iets in de trend van "dat de tuineigenaar maar gewoon moet accepteren dat je een kat hebt die bij hem komt poepen"
dat vind ik dan weer aso
Zwak gezoek naar een zondebok...
Nogmaals, als je last hebt van een kat, dan kun je de baas erop aanspreken, en die kan een poging doen er iets aan te doen. Maar een kat die gewend is om buiten te zijn, kun je niet opeens plotseling binnen gaan houden of aanlijnen, dat is geen optie. Dus als de eigenaar er verder niets aan KAN doen, zul je het of moeten accepteren of er zelf actie tegen ondernemen.
Daar komt dan de tuinslang of dat schrikdraad weer in beeld. Een hond schijnt ook goed katten te verdrijven trouwens, ook een prima diervriendelijke oplossing, zolang als je je hond wel leert dat hij een kat best mag verjagen maar niet mag opeten of verwonden...
quote:ach ja, ik heb zo'n vertederende jack russell altijd mee, die doet altijd iedereen smelten. Tot nu toe nog maar 2x mensen horen mopperen van al die keren dat ze mee is geweest
Op woensdag 4 juni 2003 10:11 schreef Dandelion het volgende:[..]
Dat vind ik ook aso.
Buiten het strandseizoen mag je meestalo wel op bepaalde plaatsen de hond los laten. Houdt je dan ook aan die tijden.
[..]Er zijn honden zat die schijt hebben aan het baasje als er lekkere frietjes in de buurt zijn (om maar eens wat te noemen)
Bovendien vind ik thuislaten een beetje een crime als het zo heet is, zo'n beestje wil ook lekker zwemmen in het koude zeewater...
Onze hond volgt mij over het algemeen en dus hebben anderen er nauwelijks last van, ook niet als ze frietjes hebben...
je moet zelf kunnen beslissen of je hond vrij kan rondlopen zonder overlas te veroorzaken of dat het zo'n onrustig beest is wat etegn iedereen opspringt. Zelfregulering werkt wel wat dat betreft.
quote:En als brutus nou "per ongeluk" die kat bijt, is het hondje nog steeds niet fout, want wat doet die kat nou in jouw tuin
Op woensdag 4 juni 2003 10:15 schreef Jalu het volgende:[..]
Waarom? Wie noem je dan aso als je die reiger bij je vijver ziet? Wie is er aso als er een hagelbui valt?
Nogmaals, als je last hebt van een kat, dan kun je de baas erop aanspreken, en die kan een poging doen er iets aan te doen. Maar een kat die gewend is om buiten te zijn, kun je niet opeens plotseling binnen gaan houden of aanlijnen, dat is geen optie. Dus als de eigenaar er verder niets aan KAN doen, zul je het of moeten accepteren of er zelf actie tegen ondernemen.
Daar komt dan de tuinslang of dat schrikdraad weer in beeld. Een hond schijnt ook goed katten te verdrijven trouwens, ook een prima diervriendelijke oplossing, zolang als je je hond wel leert dat hij een kat best mag verjagen maar niet mag opeten of verwonden...
quote:Dan ben je wel erg ziek en zou je een honden-houd verbod moeten krijgen...Ooit vergeet Brutus opeens het verschil...
Op woensdag 4 juni 2003 10:14 schreef Dissection het volgende:[..]
Kom maar eens kijken bij Brutus dan
. Je kunt een hond ook leren dat hij alleen katten mag bijten....
Maar hij is weer open, in de hoop dat het geen flametopic wordt.
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 04-06-2003 10:30]
quote:waarom kom je hier toch steeds weer op terug...
Waarom? Wie noem je dan aso als je die reiger bij je vijver ziet? Wie is er aso als er een hagelbui valt?
quote:Waarom moet ik nou actie ondernemen tegen jouw huisdier: zorg er zelf voor of neem er geen.
quote:Geen optie in een huurhuis.
Op woensdag 4 juni 2003 10:13 schreef Dissection het volgende:Isolatie
quote:Dat is in jouw geval zo, maar dan nog. Het beest kan herrie maken. En er zijn genoeg mensen die er wel eens een dagje niet zijn en wel een hond hebben.
Dan is mijn vriendin thuis....zoals ik al zei, als je een hond hebt, moet je (bijna) altijd thuis zijn, kijk een half uurtje weg KAN, maar langer eigenlijk echt niet
quote:Nogmaals, hier ging het OOK niet om. Het gaat er om dat je huisdier soms dingen doet waar jij je niet van bewust bent. En dat dat op zich niet zo erg is, zolang je bereid bent tot overleg met de lasthebbende. En dat je dan niet direct het IQ van een verdorde brandnetel hebt. Enzo.
Klopt, maar dan moet je dat beest ook maar binnenhouden, dan weet je wat hij doet en dan weet je zeker dat hij niet andermans spullen gaat mollen.
Hebbus? .
quote:Totdat je kind van 3 een keer hard wegrent. Sterkte, alvast.
Op woensdag 4 juni 2003 10:14 schreef Dissection het volgende:[..]
Kom maar eens kijken bij Brutus dan
. Je kunt een hond ook leren dat hij alleen katten mag bijten....net als dat hij kleine kutkeffertjes eens ff aanpakt ipv mietig weg te rennen.
quote:Lopen. Natuur, enzo.
Op woensdag 4 juni 2003 10:16 schreef Dissection het volgende:[..]
En als brutus nou "per ongeluk" die kat bijt, is het hondje nog steeds niet fout, want wat doet die kat nou in jouw tuin
quote:Het gebeurt. De telefoon gaat, de deurbel, je raapt even wat op. 10.000 keer let je op, die ene keer net ff niet goed genoeg. En voor die ene keer moet een hond dusdanig opgevoed zijn dat dat een aanvaardbaar risico is.
Op woensdag 4 juni 2003 10:30 schreef Dandelion het volgende:[..]
Ja mag kinderen en dieren nooit zonder toezicht laten
quote:Nee, dat is jouw definitie van cultuur/natuur. Niet noodzakelijkerwijs de mijne. En dan nog, een open tuin, tsja, daar kunnen dieren doorheen lopen. Katten, honden, muizen, weet ik veel wat. Live with it. Ofzo.
Op woensdag 4 juni 2003 10:31 schreef Dandelion het volgende:[..]
Cultuur,
een reiger dat is natuur
quote:De kosten van zo'n schrikdraadinstallatie, meer dan ¤ 100, worden dan ook betaald door de katteneigenaar?
quote:Hebben katten van nature een baas?
Op woensdag 4 juni 2003 10:33 schreef Jarno het volgende:[..]
Nee, dat is jouw definitie van cultuur/natuur. Niet noodzakelijkerwijs de mijne. En dan nog, een open tuin, tsja, daar kunnen dieren doorheen lopen. Katten, honden, muizen, weet ik veel wat. Live with it. Ofzo.
quote:En jij leert Brutus het verschil tussen jouw tuin en een andere plek?
Op woensdag 4 juni 2003 10:16 schreef Dissection het volgende:[..]
En als brutus nou "per ongeluk" die kat bijt, is het hondje nog steeds niet fout, want wat doet die kat nou in jouw tuin
quote:Er zijn dus ook genoeg oplossingen die niet meer kosten dan een paar zakken kunstmest.
Op woensdag 4 juni 2003 10:34 schreef Halinalle het volgende:[..]
De kosten van zo'n schrikdraadinstallatie, meer dan ¤ 100, worden dan ook betaald door de katteneigenaar?
quote:Nee, maar dat maakt een kat nog geen cultuur. ZEKER een kat niet, zou ik haast willen zeggen.
Op woensdag 4 juni 2003 10:35 schreef Dandelion het volgende:[..]
Hebben katten van nature een baas?
quote:Dat soort mensen zijn aso's. Breng hem dan naar een opvang of naar bekenden die een dagje op hem willen passen en neem er anders maar geen. Zoals al vaker gezegd, kun je niet voor zo'n beest zorgen, neem er dan geenn. Dus ben je niet er telkens voor je hond, dan neem je er geen, heb je geen controle over je kat, ook geen nemen, simpel
Op woensdag 4 juni 2003 10:29 schreef Jarno het volgende:
Dat is in jouw geval zo, maar dan nog. Het beest kan herrie maken. En er zijn genoeg mensen die er wel eens een dagje niet zijn en wel een hond hebben.
quote:Als het natuur was, dan had de kat geen baas om verantwoordelijk voor hem te zijn.
Op woensdag 4 juni 2003 10:37 schreef Jarno het volgende:[..]
Nee, maar dat maakt een kat nog geen cultuur. ZEKER een kat niet, zou ik haast willen zeggen.
Maar euh: waarom zeker een kat niet?
quote:Dat is, onzin. Verlaat dat zwart/wit wereldje van je eens, zo is er echt niet te discussieren. Ik ben alleen maar bezig de nuance aan te brengen in jouw posts, we komen niet toe aan de echte zaken.
Op woensdag 4 juni 2003 10:37 schreef Dissection het volgende:[..]
Dat soort mensen zijn aso's. Breng hem dan naar een opvang of naar bekenden die een dagje op hem willen passen en neem er anders maar geen. Zoals al vaker gezegd, kun je niet voor zo'n beest zorgen, neem er dan geenn. Dus ben je niet er telkens voor je hond, dan neem je er geen, heb je geen controle over je kat, ook geen nemen, simpel
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 10:37 schreef Dissection het volgende:[..]
Dat soort mensen zijn aso's. Breng hem dan naar een opvang of naar bekenden die een dagje op hem willen passen en neem er anders maar geen. Zoals al vaker gezegd, kun je niet voor zo'n beest zorgen, neem er dan geenn. Dus ben je niet er telkens voor je hond, dan neem je er geen, heb je geen controle over je kat, ook geen nemen, simpel
quote:Is goed, betaal jij dat even dan, als kattenhouder? Want hiermee voorkom je dat IK ga klagen dat er katten in MIJN tuin lopen en dat jij gaat zeiken als dat beest een pijltje in zijn donder heeft
Op woensdag 4 juni 2003 10:36 schreef Jarno het volgende:[..]
Er zijn dus ook genoeg oplossingen die niet meer kosten dan een paar zakken kunstmest.
[Dit bericht is gewijzigd door Dissection op 04-06-2003 10:40]
quote:Maar als jij een hond gaat uitlaten, doe je dat dan alleen in zijn territorium? Meestal niet. En er werd hier gesteld dat het niet ging om een kat verjagen uit het territorium, maar hem verwonden of doden (en op te eten?) Dat is niet iets wat alleen in het territorium speelt. Bovendien denk ik niet dat een hond stopt als hij achter een kat aanzit en die rent vanuit de tuin de stoep op.
Op woensdag 4 juni 2003 10:37 schreef Dandelion het volgende:[..]
een hond weet heel goed wat zijn territorium is...
quote:Een kat is een roofdier, wat elke kattenbezitter kan beamen. Je kunt ze van alles leren en ze zijn ongelooflijk slim, maar spelen, sluipen, jagen en dat soort zaken gaan altijd voor lijkt het wel.
Op woensdag 4 juni 2003 10:38 schreef Dandelion het volgende:[..]
Als het natuur was, dan had de kat geen baas om verantwoordelijk voor hem te zijn.
Maar euh: waarom zeker een kat niet?
quote:Hier zou overleg over mogelijk moeten kunnen zijn. Maar aangezien zo'n schrikdraad installatie ook tegen allerlei andere beesten werkt waar je last van zou kunnen hebben(en dat heb je vast als katten je zo een doorn in het oog zijn heb je vast van meer beesten last) is het wel een beetje makkelijk om die ene katte-eigenaar daarvoor op te laten draaien niet? En wie betaalt je reiger-afschrik-middel?
De kosten van zo'n schrikdraadinstallatie, meer dan ¤ 100, worden dan ook betaald door de katteneigenaar?
quote:Nee, het is mijn kat niet die jou overlast bezorgt. Maar ik zou zeggen, spreek de buurman er eens op aan, op een fatsoenlijke manier. Er is vast wel wat te verzinnen.
Op woensdag 4 juni 2003 10:40 schreef Dissection het volgende:[..]
Is goed, betaal jij dat even dan?
quote:Dat kun je hem ook aanleren...Brutus, pak de poes in de tuin roepen, maar niet op straat. Dan weet hij snel genoeg wat wel en niet mag.
Op woensdag 4 juni 2003 10:40 schreef imriyr het volgende:[..]
Maar als jij een hond gaat uitlaten, doe je dat dan alleen in zijn territorium? Meestal niet. En er werd hier gesteld dat het niet ging om een kat verjagen uit het territorium, maar hem verwonden of doden (en op te eten?) Dat is niet iets wat alleen in het territorium speelt. Bovendien denk ik niet dat een hond stopt als hij achter een kat aanzit en die rent vanuit de tuin de stoep op.
quote:Vertel het me? Ik heb van alles al geprobeerd. Koffiedrab, citrusschillen, peper, ecostyle kattenschrik. Maar iedere keer waren mijn jonge plantjes weer opgegraven cq. ondergescheten.
quote:Collega van mij heeft een hond, al 10 jaar. Wacht altijd netjes op de stoep bij een drukke weg bij hem voor de deur, totdat hij mag oversteken van z'n baas. Pas geleden gooit een kind een bal de weg op, pats, hond erachter aan. Nadat het echt jaaaaaren is goedgegaan. Dieren zijn onvoorspelbaar, dat is gewoon zo.
Maar als jij een hond gaat uitlaten, doe je dat dan alleen in zijn territorium? Meestal niet. En er werd hier gesteld dat het niet ging om een kat verjagen uit het territorium, maar hem verwonden of doden (en op te eten?) Dat is niet iets wat alleen in het territorium speelt. Bovendien denk ik niet dat een hond stopt als hij achter een kat aanzit en die rent vanuit de tuin de stoep op.
quote:Een hond die op jouw tuin van jou een kat mag bijten/doden weet niet dat hij dat niet mag als hij ergens anders is.
Op woensdag 4 juni 2003 10:37 schreef Dandelion het volgende:[..]
een hond weet heel goed wat zijn territorium is...
quote:Zoals zo vaak gezegd, een reiger is NATUUR, een kat met baasje CULTUUR. De reiger heeft geen baasje die mijn vissen vergoed, de kat wel, simpel...de reiger-afschrikinstallatie koop ik zelf, maar ik vertik het om voor andermans beest te gaan lopen lappen
Op woensdag 4 juni 2003 10:41 schreef Jalu het volgende:[..]
Hier zou overleg over mogelijk moeten kunnen zijn. Maar aangezien zo'n schrikdraad installatie ook tegen allerlei andere beesten werkt waar je last van zou kunnen hebben(en dat heb je vast als katten je zo een doorn in het oog zijn heb je vast van meer beesten last) is het wel een beetje makkelijk om die ene katte-eigenaar daarvoor op te laten draaien niet? En wie betaalt je reiger-afschrik-middel?
quote:Wurgriem waardoor hij de tuin niet aankan leert ook snel genoeg..
Op woensdag 4 juni 2003 10:42 schreef Dissection het volgende:[..]
Dat kun je hem ook aanleren...Brutus, pak de poes in de tuin roepen, maar niet op straat. Dan weet hij snel genoeg wat wel en niet mag.
quote:zoek maar ff terug in dit topic: ik wel dus.
Maar als jij een hond gaat uitlaten, doe je dat dan alleen in zijn territorium? Meestal niet.
quote:Ja, is asociaal
En er werd hier gesteld dat het niet ging om een kat verjagen uit het territorium, maar hem verwonden of doden (en op te eten?) Dat is niet iets wat alleen in het territorium speelt. Bovendien denk ik niet dat een hond stopt als hij achter een kat aanzit en die rent vanuit de tuin de stoep op.
quote:Ow en dat bepaald of iets cultuur of natuur is?
Op woensdag 4 juni 2003 10:40 schreef Jarno het volgende:[..]
Een kat is een roofdier, wat elke kattenbezitter kan beamen. Je kunt ze van alles leren en ze zijn ongelooflijk slim, maar spelen, sluipen, jagen en dat soort zaken gaan altijd voor lijkt het wel.
quote:Klopt.. My point exactly.. Mensen die zeggen dat hun huisdier iets niet doet omdat ze hem goed opgevoed hebben houden daar geen rekening mee.. 99 van de 100 keer is door rood rijden geen probleem als je goed kijkt, maar net die ene keer zie je iets over het hoofd..
Op woensdag 4 juni 2003 10:43 schreef Jarno het volgende:[..]
Collega van mij heeft een hond, al 10 jaar. Wacht altijd netjes op de stoep bij een drukke weg bij hem voor de deur, totdat hij mag oversteken van z'n baas. Pas geleden gooit een kind een bal de weg op, pats, hond erachter aan. Nadat het echt jaaaaaren is goedgegaan. Dieren zijn onvoorspelbaar, dat is gewoon zo.
quote:Vreemd genoeg (in jouw ogen kennelijk) heb ik in mijn tuin geen last van andere dieren, behalve af en toe van bladluizen, maar daarvoor kost een effectief middeltje slechts een paar euro.
Op woensdag 4 juni 2003 10:41 schreef Jalu het volgende:[..]
Hier zou overleg over mogelijk moeten kunnen zijn. Maar aangezien zo'n schrikdraad installatie ook tegen allerlei andere beesten werkt waar je last van zou kunnen hebben(en dat heb je vast als katten je zo een doorn in het oog zijn heb je vast van meer beesten last) is het wel een beetje makkelijk om die ene katte-eigenaar daarvoor op te laten draaien niet? En wie betaalt je reiger-afschrik-middel?
quote:Ik vertik het (op deze manier in ieder geval...) om voor andermans tuin te gaan lopen lappen.
Op woensdag 4 juni 2003 10:43 schreef Dissection het volgende:[..]
Zoals zo vaak gezegd, een reiger is NATUUR, een kat met baasje CULTUUR. De reiger heeft geen baasje die mijn vissen vergoed, de kat wel, simpel...de reiger-afschrikinstallatie koop ik zelf, maar ik vertik het om voor andermans beest te gaan lopen lappen
quote:Nee, dat zeg ik niet, m.i. doet het er gewoon niet toe, die rare definitie van jou.
Op woensdag 4 juni 2003 10:45 schreef Dandelion het volgende:[..]
Ow en dat bepaald of iets cultuur of natuur is?
quote:Okay, idd, jij wel, maar de meeste mensen hebben die luxe niet..
Op woensdag 4 juni 2003 10:44 schreef Dandelion het volgende:[..]
zoek maar ff terug in dit topic: ik wel dus.
quote:JIJ hebt er last van in JOUW tuin, dus JIJ doet er iets aan. Ik zie het verschil niet.
Op woensdag 4 juni 2003 10:45 schreef Dandelion het volgende:[..]
Non-argument,
11 de maal: reigers hebben geen eigenaar die verantwoordelijk voor ze is.
quote:Dan moet je ook niet zeuren als diegene voor het goedkoopste effectieve middel kiest om de katten uit zijn tuin te weren.
Op woensdag 4 juni 2003 10:45 schreef Jalu het volgende:[..]
Ik vertik het (op deze manier in ieder geval...) om voor andermans tuin te gaan lopen lappen.
quote:Net zo'n onzin als baasjes die beweren dat ze hun kat niet in hun eigen huis/tuin kunnen houden
Op woensdag 4 juni 2003 10:43 schreef Jalu het volgende:[..]
Een hond die op jouw tuin van jou een kat mag bijten/doden weet niet dat hij dat niet mag als hij ergens anders is.
Onzin, dus.
quote:Hehe, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet hè
Op woensdag 4 juni 2003 10:48 schreef Dandelion het volgende:[..]
Mijn god... waar koop jij je borden?
quote:Fijn, dan koop je ieder jaar maar een nieuwe kat
Op woensdag 4 juni 2003 10:45 schreef Jalu het volgende:[..]
Ik vertik het (op deze manier in ieder geval...) om voor andermans tuin te gaan lopen lappen.
Maar (terugkomend op de openingspost), het *vermoorden* van een dier in dit soort situaties, daar is nooit een excuus voor. Of je moet er op kicken, natuurlijk. Maar dan is het gewoon een afwijking.
quote:Ga jij nooit met je hond wandelen in het bos, op het strand, etc?
Op woensdag 4 juni 2003 10:49 schreef Dandelion het volgende:[..]
Daar hebben ze dus hondenuitlaatplaatsen voor uitgevonden
quote:Ik wil me hier ff bij aansluiten.
Op woensdag 4 juni 2003 10:49 schreef Jarno het volgende:
Overigens, ik vind dus wel dat een kat als huisdier ook een huisdier moet zijn: binnen dus. Mits genoeg speelruimte en aandacht en hij het van jongs af aan zo gewend is, zal hij het niet missen. Of ga er mee wandelen, gecontroleerd. Dat is dus ook de reden dat onze kat niet buiten komt, naast het feit dat ik geen zin heb in een platgereden kat.Maar (terugkomend op de openingspost), het *vermoorden* van een dier in dit soort situaties, daar is nooit een excuus voor. Of je moet er op kicken, natuurlijk. Maar dan is het gewoon een afwijking.
quote:Je hebt echt een hekel aan katten he? Want je hebt je er duidelijk nog nooit in verdiept. Moet ik je eens een filmpje laten zien van een poging die ik ooit heb gedaan om een kat te leren aangelijnd te lopen?met 8 van de tien katten lukt je dat gewoon niet.
Op woensdag 4 juni 2003 10:47 schreef Dissection het volgende:[..]
Net zo'n onzin als baasjes die beweren dat ze hun kat niet in hun eigen huis/tuin kunnen houden
quote:Nu stel je het weer anders....maar mocht jouw kat onverhoopt ooit eens in mijn tuin komen, heb ik daar geen problemen mee, want zoals je zelf aangeeft, je probeert hem zoveel mogelijk binnen te houden, dus ik jaag hem weg uit mijn tuin en weet dat hij niet meer terugkomt omdat jij hem netjes probeert bij te houden..
Op woensdag 4 juni 2003 10:49 schreef Jarno het volgende:
Overigens, ik vind dus wel dat een kat als huisdier ook een huisdier moet zijn: binnen dus. Mits genoeg speelruimte en aandacht en hij het van jongs af aan zo gewend is, zal hij het niet missen. Of ga er mee wandelen, gecontroleerd. Dat is dus ook de reden dat onze kat niet buiten komt, naast het feit dat ik geen zin heb in een platgereden kat.Maar (terugkomend op de openingspost), het *vermoorden* van een dier in dit soort situaties, daar is nooit een excuus voor. Of je moet er op kicken, natuurlijk. Maar dan is het gewoon een afwijking.
quote:Neen:
Op woensdag 4 juni 2003 10:48 schreef Jalu het volgende:[..]
Hehe, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet hè
quote:Als jij het verschil niet wil zien tussen een dier zonder eigenaar waar ik maatregelen tegen neem, omdat er niemand verantwoordelijk voor is en een dier met eigenaar waar wel iemand voor verantwoordelijk is dan houdt het voor mij op...
JIJ hebt er last van in JOUW tuin, dus JIJ doet er iets aan. Ik zie het verschil niet.
quote:Troll? Zoniet, dan eh, als ik er een keer achter kom wie een kat doodt, diegene heeft (op een vredelievende manier!) een groot probleem.
Op woensdag 4 juni 2003 10:49 schreef Dissection het volgende:[..]
Fijn, dan koop je ieder jaar maar een nieuwe kat
quote:Dus een hond mag een kat op een hondenuitlaatplaats wel opjagen/verwonden/doden? Want daat ging mijn opmerking over uitlaten in territorium over...
Op woensdag 4 juni 2003 10:49 schreef Dandelion het volgende:[..]
Daar hebben ze dus hondenuitlaatplaatsen voor uitgevonden
quote:Onze kitten heeft, na wat weerstand in het begin, geen probleem met een halsbandje. En ik gok dat ze, na wat oefenen, er ook wel tegenkan om aangelijnd buiten te wandelen hoor.
Op woensdag 4 juni 2003 10:50 schreef Jalu het volgende:[..]
Je hebt echt een hekel aan katten he? Want je hebt je er duidelijk nog nooit in verdiept. Moet ik je eens een filmpje laten zien van een poging die ik ooit heb gedaan om een kat te leren aangelijnd te lopen?met 8 van de tien katten lukt je dat gewoon niet.
Maar dat het een echte kattenhater is, lijkt me duidelijk. Raar eigenlijk. Mensen die honden hebben, zijn meestal echte kattenhaters, terwijl ik honden net zo mooi kan vinden als katten.
quote:Jammer, kat inruilen dan...en als je in mijn openingspost kon lezen heb ik geen hekel aan alle katten. De kat die ik wel mag, is zo'n 30cm lang en 0.5cm dik...daarbij is zijn beweging beperkt tot liggen en bewegen zijn haartjes enkel en alleen als de wind waait.
Op woensdag 4 juni 2003 10:50 schreef Jalu het volgende:[..]
Je hebt echt een hekel aan katten he? Want je hebt je er duidelijk nog nooit in verdiept. Moet ik je eens een filmpje laten zien van een poging die ik ooit heb gedaan om een kat te leren aangelijnd te lopen?met 8 van de tien katten lukt je dat gewoon niet.
quote:Nope dat mag niet.
Op woensdag 4 juni 2003 10:52 schreef imriyr het volgende:[..]
Dus een hond mag een kat op een hondenuitlaatplaats wel opjagen/verwonden/doden? Want daat ging mijn opmerking over uitlaten in territorium over...
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 10:47 schreef Halinalle het volgende:[..]
Dan moet je ook niet zeuren als diegene voor het goedkoopste effectieve middel kiest om de katten uit zijn tuin te weren.
quote:Hoe weet je dan dat het mijn kat is? Als er drie witte katten in de buurt lopen, 2 daarvan halen jouw tuin overhoop en een derde keer loopt *per ongeluk* (ontsnapt ofzo) mijn kat door jouw tuin, dan heb ik gewoon maar pech als jij een pijl door z'n kop jaagt?
Op woensdag 4 juni 2003 10:51 schreef Dissection het volgende:[..]
Nu stel je het weer anders....maar mocht jouw kat onverhoopt ooit eens in mijn tuin komen, heb ik daar geen problemen mee, want zoals je zelf aangeeft, je probeert hem zoveel mogelijk binnen te houden, dus ik jaag hem weg uit mijn tuin en weet dat hij niet meer terugkomt omdat jij hem netjes probeert bij te houden..
Loopt dat kreng ineens 5x per week in mijn tuin, dan wordt de zaak toch iets anders en geef jij niet genoeg om je kat.
quote:Nee, maar wel op JOUW eigendom...een hond weet best dat jouw tuin ook zijn tuin is en de hondeuitlaatplaats niet de zijne is.
Op woensdag 4 juni 2003 10:52 schreef imriyr het volgende:[..]
Dus een hond mag een kat op een hondenuitlaatplaats wel opjagen/verwonden/doden? Want daat ging mijn opmerking over uitlaten in territorium over...
quote:Ik zie het verschil inderdaad niet. Je kunt nu eenmaal niet alles 100% controleren, dat is een fact-of-life dat je zult moeten accepteren.
Op woensdag 4 juni 2003 10:52 schreef Dandelion het volgende:[..]
Neen:
[..]Als jij het verschil niet wil zien tussen een dier zonder eigenaar waar ik maatregelen tegen neem, omdat er niemand verantwoordelijk voor is en een dier met eigenaar waar wel iemand voor verantwoordelijk is dan houdt het voor mij op...
quote:Daarom ben ik ook voor het brandmerken van die beesten
Op woensdag 4 juni 2003 10:54 schreef Jarno het volgende:[..]
Hoe weet je dan dat het mijn kat is? Als er drie witte katten in de buurt lopen, 2 daarvan halen jouw tuin overhoop en een derde keer loopt *per ongeluk* (ontsnapt ofzo) mijn kat door jouw tuin, dan heb ik gewoon maar pech als jij een pijl door z'n kop jaagt?
.
quote:Het zou nu natuurlijk erg makkelijk zijn om te zeggen dat dat zielig is, dat een hond moet kunnen rennen, spelen, ravotten in het zand.
Op woensdag 4 juni 2003 10:54 schreef Dandelion het volgende:[..]
. Aangelijnd, en met schepje en plastic zak..
quote:Ga je dat eerst controleren dan?
Op woensdag 4 juni 2003 10:55 schreef Dissection het volgende:[..]
Daarom ben ik ook voor het brandmerken van die beesten
quote:neen klopt.
Op woensdag 4 juni 2003 10:55 schreef Jalu het volgende:[..]
Ik zie het verschil inderdaad niet. Je kunt nu eenmaal niet alles 100% controleren, dat is een fact-of-life dat je zult moeten accepteren.
quote:Ja ik ben intolerant, zes jaar en ik doe woody woodpekker na:
Als je dat niet kunt, moet je je non-acceptatie daarvan niet aan je buurt-bewoners die er wel vrede mee hebben opdringen. Daarmee gedraag je je intolerant.
Flikker toch op met je gezwets.... sorry hoor maar op een gegeven moment houdt het zelfs voor mij op.
quote:Ik heb het ook geprobeerd, maar het is mij met onze katten niet gelukt, als kitten al veel te eigenwijs
Op woensdag 4 juni 2003 10:52 schreef Jarno het volgende:[..]
Onze kitten heeft, na wat weerstand in het begin, geen probleem met een halsbandje. En ik gok dat ze, na wat oefenen, er ook wel tegenkan om aangelijnd buiten te wandelen hoor.
quote:Same here. De hond van mijn ouders kan gezellig met een van onze katten samen in een mand liggen, wat een prachtig gezicht is
Maar dat het een echte kattenhater is, lijkt me duidelijk. Raar eigenlijk. Mensen die honden hebben, zijn meestal echte kattenhaters, terwijl ik honden net zo mooi kan vinden als katten.
quote:Als jij zelf al aanvoelt dat je een kat niet controleren, dan moet je zo'n beest ook niet als huisdier nemen dat is een fact-of-life.
Op woensdag 4 juni 2003 10:55 schreef Jalu het volgende:[..]
Ik zie het verschil inderdaad niet. Je kunt nu eenmaal niet alles 100% controleren, dat is een fact-of-life dat je zult moeten accepteren.
Als je dat niet kunt, moet je je non-acceptatie daarvan niet aan je buurt-bewoners die er wel vrede mee hebben opdringen. Daarmee gedraag je je intolerant.
quote:Daar heb je speciale plaatsen voor
Op woensdag 4 juni 2003 10:55 schreef Jarno het volgende:[..]
Het zou nu natuurlijk erg makkelijk zijn om te zeggen dat dat zielig is, dat een hond moet kunnen rennen, spelen, ravotten in het zand.
quote:Het heeft mij ook wat schrammen opgeleverd hoor.
Op woensdag 4 juni 2003 10:57 schreef Jalu het volgende:[..]
Ik heb het ook geprobeerd, maar het is mij met onze katten niet gelukt, als kitten al veel te eigenwijs
quote:En vrijstelling van kattenbelasting voor mensen met een werkende schrikdraadinstallatie om hun tuin.
Op woensdag 4 juni 2003 10:57 schreef Jarno het volgende:
Kattenbelasting.. Misschien een optie? Wie weet worden mensen zich dan wat meer bewust van hun huisdier, en gaan ze er wat zorgvuldiger mee om. En misschien is dat een reden geen 20 katten te houden. Als het voor honden werkt...
quote:Ik heb geen tuin.
Op woensdag 4 juni 2003 10:58 schreef Dandelion het volgende:[..]
Daar heb je speciale plaatsen voor
en een eigen tuin!
En speciale *uitgestrekte* gebieden waar honden kunnen spelen en rennen, ken ik niet.
quote:Blij dat je niet in mijn straat woont met je kostbare visjes dan...
Op woensdag 4 juni 2003 10:57 schreef Dandelion het volgende:[..]
neen klopt.
Dat kan niet en dat wil ik niet.
[..]Ja ik ben intolerant, zes jaar en ik doe woody woodpekker na:
bliep bliep, wroem!Flikker toch op met je gezwets.... sorry hoor maar op een gegeven moment houdt het zelfs voor mij op.
quote:Welnee, gewoon boven de 2 katten extra belasten. Mensen mogen zich best bewust zijn van hun huisdier.
Op woensdag 4 juni 2003 10:58 schreef Halinalle het volgende:[..]
En vrijstelling van kattenbelasting voor mensen met een werkende schrikdraadinstallatie om hun tuin.
quote:
En vrijstelling van kattenbelasting voor mensen met een werkende schrikdraadinstallatie om hun tuin.
wat een berg zeikerds hier zeg
quote:dan moet je geen hond nemen, want je kan em niet de ruiomte bieden die hij nodig heeft.
Op woensdag 4 juni 2003 10:59 schreef Jarno het volgende:[..]
Ik heb geen tuin.
quote:Nee? moet je eens buiten het zomerseizoen naar het strand gaan, of gewoon eens naar het bos, daar hebben zo wel losloop plaatsen.
En speciale *uitgestrekte* gebieden waar honden kunnen spelen en rennen, ken ik niet.
quote:Jep, en een extra buurtfonds waar de kattenbezitters ook voor moeten lappen zodat de geleden tuinschade ook vergoed wordt
Op woensdag 4 juni 2003 10:57 schreef Jarno het volgende:
Kattenbelasting.. Misschien een optie? Wie weet worden mensen zich dan wat meer bewust van hun huisdier, en gaan ze er wat zorgvuldiger mee om. En misschien is dat een reden geen 20 katten te houden. Als het voor honden werkt...
quote:En de opbrengst gaat naar een organisatie die kattenmeppers/doders opspoort en laat berechten? Dan ben ik voor
quote:Nee, van de opbrengst kan de schade die katten aanrichten worden vergoed
Op woensdag 4 juni 2003 11:01 schreef Jalu het volgende:[..]
En de opbrengst gaat naar een organisatie die kattenmeppers/doders opspoort en laat berechten? Dan ben ik voor
quote:Maar ik heb wel een heel groot huis en ik wil een klein hondje. En dan?
Op woensdag 4 juni 2003 11:00 schreef Dandelion het volgende:[..]
dan moet je geen hond nemen, want je kan em niet de ruiomte bieden die hij nodig heeft.
quote:Okay, misschien zijn ze er, maar ik neem aan dat daar ook wel eens kleine kinderen ofzo lopen.
Nee? moet je eens buiten het zomerseizoen naar het strand gaan, of gewoon eens naar het bos, daar hebben zo wel losloop plaatsen.
quote:Wat mij betreft wel... Als je belasting betaalt, moet je er ook iets terug voor krijgen.
Op woensdag 4 juni 2003 11:01 schreef Jalu het volgende:[..]
En de opbrengst gaat naar een organisatie die kattenmeppers/doders opspoort en laat berechten? Dan ben ik voor
quote:En een commissie en een overlegorgaan en een controlerend orgaan en een enquete en een referendum.
Op woensdag 4 juni 2003 11:00 schreef Dissection het volgende:[..]
Jep, en een extra buurtfonds waar de kattenbezitters ook voor moeten lappen zodat de geleden tuinschade ook vergoed wordt
Gawd, dit is echt Nederland in een notendop he. .
quote:en de vergoeding voor de psychiator die mensen nodig hebben vanwege al het huilen
Op woensdag 4 juni 2003 11:00 schreef Dissection het volgende:[..]
Jep, en een extra buurtfonds waar de kattenbezitters ook voor moeten lappen zodat de geleden tuinschade ook vergoed wordt
quote:Een klein hondje doet nix met kleine kinderen sim-pel...en daarbovenop, zoals al eerder gezegd kan een klein hondje best in de kattenbak schijten....en een groot huis zonder iets van een tuin, waar woon jij dan joh, fabrieksstad?
Op woensdag 4 juni 2003 11:02 schreef Jarno het volgende:[..]
Maar ik heb wel een heel groot huis en ik wil een klein hondje. En dan?
[..]Okay, misschien zijn ze er, maar ik neem aan dat daar ook wel eens kleine kinderen ofzo lopen.
quote:Net zo belachelijk als het OV betalen uit de opbrengsten van motorrijtuigenbelasting
Op woensdag 4 juni 2003 11:02 schreef Dissection het volgende:[..]
Nee, van de opbrengst kan de schade die katten aanrichten worden vergoed
quote:Dan kan je dus een hondje houden. waar stuur je op aan?
Maar ik heb wel een heel groot huis en ik wil een klein hondje. En dan?
[..]
quote:Tja, maar binnen een hondenlosloopgebied zou het best wel eens kunnen dat je daar los lopende honden tegen komt, dat moet je als ouders ook snappen.
Okay, misschien zijn ze er, maar ik neem aan dat daar ook wel eens kleine kinderen ofzo lopen.
quote:Ik huil niet als een kat mijn tuin vernield, ik onderneem actie..en ik huil al helemaal niet als dat beest er dan aan overlijd
Op woensdag 4 juni 2003 11:02 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
en de vergoeding voor de psychiator die mensen nodig hebben vanwege al het huilen
wat jij dus doet
quote:Ik denk dat je eerder blij mag zijn dat je niet met je k*tkatten bij mij in de buurt woont
Op woensdag 4 juni 2003 10:59 schreef Jalu het volgende:[..]
Blij dat je niet in mijn straat woont met je kostbare visjes dan...
[Dit bericht is gewijzigd door Dissection op 04-06-2003 11:05]
quote:*grijnst*
En een commissie en een overlegorgaan en een controlerend orgaan en een enquete en een referendum.
Gawd, dit is echt Nederland in een notendop he.
.
quote:Een klein hondje kan ook hard bijten hoor. En kleine hondjes mogen dus niet vrij buiten spelen ofzo? In die speciale gebieden dus?
Op woensdag 4 juni 2003 11:03 schreef Dissection het volgende:[..]
Een klein hondje doet nix met kleine kinderen sim-pel...en daarbovenop, zoals al eerder gezegd kan een klein hondje best in de kattenbak schijten....en een groot huis zonder iets van een tuin, waar woon jij dan joh, fabrieksstad?
quote:Er komen al genoeg dieren in mijn tuin. Zo'n tor hoef ik er ook niet nog bij.
Op woensdag 4 juni 2003 11:02 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
en de vergoeding voor de psychiator die mensen nodig hebben vanwege al het huilen
wat jij dus doet
quote:Ik gok dat honden die kinderen doodbijten vaak worden bestempeld als 'de liefste hond ter wereld', totdat het moment daar is. Gokje, hoor.
Op woensdag 4 juni 2003 11:04 schreef Dandelion het volgende:Tja, maar binnen een hondenlosloopgebied zou het best wel eens kunnen dat je daar los lopende honden tegen komt, dat moet je als ouders ook snappen.
Daarnaast ga je natuurlijk geen dolle hond los laten in zon gebied.
quote:Kijk je ook nog zo blij als je wél gepakt wordt voor ernstige dierenmishandeling?
Op woensdag 4 juni 2003 11:04 schreef Dissection het volgende:[..]
Ik huil niet als een kat mijn tuin vernield, ik onderneem actie..en ik huil al helemaal niet als dat beest er dan aan overlijd
quote:Tja kom maar met een bron. Veronderstellingen kan ik niets mee.
Op woensdag 4 juni 2003 11:06 schreef Jarno het volgende:[..]
Ik gok dat honden die kinderen doodbijten vaak worden bestempeld als 'de liefste hond ter wereld', totdat het moment daar is. Gokje, hoor.
-edit-
overigens geloof ik daar niet in.
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Dandelion op 04-06-2003 11:08]
quote:Pitt-bulls bijten kinderen dood, en maf geworden herders...heb nog nooit gehoord dat een 100% normale hond(vastgesteld door een buitenstaander, niet door het baasje zelf) een kind heeft doodgebeten
Op woensdag 4 juni 2003 11:06 schreef Jarno het volgende:[..]
Ik gok dat honden die kinderen doodbijten vaak worden bestempeld als 'de liefste hond ter wereld', totdat het moment daar is. Gokje, hoor.
quote:Terzijde: ernstige dierenmishandeling wordt (helaas) vaak nog nauwelijks bestraft.
Op woensdag 4 juni 2003 11:06 schreef Jalu het volgende:[..]
Kijk je ook nog zo blij als je wél gepakt wordt voor ernstige dierenmishandeling?
Of het slachtoffer wordt van een doorgedraaide kattenbezitter? Immers, jij mag doordraaien en het beest doden, wie zegt je dan niet dat de eigenaar van het beest ook doordraait?
quote:Nouja, dat is wat ik altijd lees en hoor als zoiets in het nieuws komt. Zeg maar, 'dat doet -ie anders nooit hoor!', dat idee. Want als je WEET dat een hond je kind dood kan of gaat bijten, neem je 'm natuurlijk niet of doe je 'm weg.
Op woensdag 4 juni 2003 11:06 schreef Dandelion het volgende:[..]
Tja kom maar met een bron. Veronderstellingen kan ik niets mee.
quote:Ga ik niet eens meer op in, igv eigenaar graaf ik een gat van dieper dan 1.80m naast het kuiltje voor de kat
Op woensdag 4 juni 2003 11:06 schreef Jalu het volgende:[..]
Kijk je ook nog zo blij als je wél gepakt wordt voor ernstige dierenmishandeling?
Of het slachtoffer wordt van een doorgedraaide kattenbezitter? Immers, jij mag doordraaien en het beest doden, wie zegt je dan niet dat de eigenaar van het beest ook doordraait?
quote:Ik wel, maar het kind had eerst 30 nietjes door het oor van het beest geschoten.
Op woensdag 4 juni 2003 11:07 schreef Dissection het volgende:[..]
Pitt-bulls bijten kinderen dood, en maf geworden herders...heb nog nooit gehoord dat een 100% normale hond(vastgesteld door een buitenstaander, niet door het baasje zelf) een kind heeft doodgebeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |